abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106532254
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:56 schreef Peterselieman het volgende:
Ik hoorde trouwens dat de postbezorging in het noorden van het land in een van de gebieden die door het hoge water onder dreigde te lopen de afgelopen dagen gewoon door is gegaan, ondanks dat officieel niemand meer het gebied in mocht.
Jeetje, respect voor de postbezorgers daar!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 7 januari 2012 @ 19:03:27 #202
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_106532471
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:58 schreef Selestha het volgende:

[..]

Jeetje, respect voor de postbezorgers daar!
mja, een stuk was onderdeel van een autoroute en de mazzel was dat een eiland niet ondergelopen was, omdat van een dijkdoorbraak geen sprake was, wel stond een dijk op het punt van doorbreken.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_106532860
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:05 schreef Anonymousz het volgende:
misschin een rare vraag voor de postbezorgers

stel je moet nodig naar de WC waar gaan jullie heen
helemaal naar huis of ergens anders ofzo :D ?
ik heb wel eens ergens aangebeld... :@

tsja, geen winkels in de buurt... ook geen bekenden... wat anders :D Gelukkig wonen er in m'n zaterdagwijk wel een paar pbz'ers die ik ken, dus dan ga ik daar langs, mocht t nodig zijn. O-)
pi_106533583
Ah wacht, ik denk dat ik het N-Korea verhaal begrijp... Kan het zo zijn dat N-Korea alle brieven naar nederland netjes gebundeld heeft met een touwtje, zo van "bundeltje nederland", en dat tnt vervolgens dacht dat het om één enkele zending ging, in plaats van een bundeltje met verschillende briefstukken?
pi_106536719
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:56 schreef Peterselieman het volgende:
Ik hoorde trouwens dat de postbezorging in het noorden van het land in een van de gebieden die door het hoge water onder dreigde te lopen de afgelopen dagen gewoon door is gegaan, ondanks dat officieel niemand meer het gebied in mocht.
ja we kijken niet op van deze negatieve mentaliteit,ze denken echt alleen aan hunzelf.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 7 januari 2012 @ 20:51:13 #206
Maffe Fries
pi_106536921
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 20:46 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

ja we kijken niet op van deze negatieve mentaliteit,ze denken echt alleen aan hunzelf.
Wat is dat nu weer voor reactie :')

Nee, het kon omdat het veilig geacht werd, niet omdat er verboden genegeerd werden.
pi_106537926
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:58 schreef Deezertje het volgende:
Was précies op tijd klaar voordat de hel losbarstte hier... wat een regen en wind!!

En dan zie je maar weer eens dat het niet slim is om depots te hebben waar de post niet droog kan staan (lees: afdakje wat fungeert als depot, waar het zo in kan regenen. Nee, is geen steunpunt maar een depot waar de tassen voor postbezorgers staan). Dacht dat waterdichte depots verplicht zijn, maar in ons VBG gebied hebben we een paar depots die eigenlijk de naam 'depot' niet eens zouden mogen voeren... als het een beetje regent zoals vandaag wordt de hele post nat! :(
Ik vind het ook maar waardeloos. Sinds vorige maand wordt bij mij de post ook nabezorgd bij iemand waar de zakken maar gewoon op het voetpad voor de deur worden gezet. En aangezien die zakken lang niet altijd volledig dicht zijn, is het wachten tot dat een keer fout gaat.
pi_106537990
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 21:15 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Ik vind het ook maar waardeloos. Sinds vorige maand wordt bij mij de post ook nabezorgd bij iemand waar de zakken maar gewoon op het voetpad voor de deur worden gezet. En aangezien die zakken lang niet altijd volledig dicht zijn, is het wachten tot dat een keer fout gaat.
Dat mag heulemaal niet. Even een belletje naar de opta en je bent er vanaf :)
  zaterdag 7 januari 2012 @ 22:16:17 #209
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_106540425
Vandaag 3x HaH en dat was goed te doen. Geloof dat ik handigheid krijg in die folders.

De post daar en tegen. De 1 of andere gogemert bij het sorteercentrum had verzonnen dat je alles best in dikke bundels achter mekaar kan gooien. Dus had ik in 1 bundel wat normaal 3 tot 5 bundels zijn. Krengen waren niet te hanteren. Zeker als je de standaard looproute problemen er nog uit moet halen.
Had een bundel van bijna 1,5 handbreedte. Dat is echt te irritant.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_106554608
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 17:53 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Had drie weken een van mijn eigen wijken niet gelopen en gelijk was het misgegaan met de post -O- Gelijk klagende mensen die geen post hadden ontvangen, normaal gesproken heb ik dat nooit.
Bij mij gebeurde dit ook, 3 weken vakantie ik begin weer met werken gelijk een klacht over de postbezorging toen ik vrij was. Wel aardige mensen hoor zo van: we dachten al is de postbode ziek of op vakantie als jij loopt zijn er geen fouten!
pi_106555436
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 21:17 schreef carboni het volgende:

[..]

Dat mag heulemaal niet. Even een belletje naar de opta en je bent er vanaf :)
Ja, en dan kun je vervolgens naar een depot wat veel verder fietsen is.
pi_106566218
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 12:18 schreef the_X het volgende:

Bij mij gebeurde dit ook, 3 weken vakantie ik begin weer met werken gelijk een klacht over de postbezorging toen ik vrij was. Wel aardige mensen hoor zo van: we dachten al is de postbode ziek of op vakantie als jij loopt zijn er geen fouten!
Wat had jij tegen die mensen gezegd?

Ik had die mensen naar de klantenservice verwezen, maar daar waren ze al geweest en daar hadden ze niets meer van gehoord.

Tja...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_106568192
ik werd zaterdag ook aangesproken bij een flat. Een bejaarde meneer vroeg of we donderdag en vrijdag neit bezorgd hadden, want hij had neits gehad. En hij had iedereen gevraagd en die hadden ook allemaal niets gehad. Ik kan het me niet voorstellen, maar wie weet :) Ik geef het morgen iig even door aan de teamcoach, kan geen kwaad.
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_106569828
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 18:05 schreef sbientje het volgende:
ik werd zaterdag ook aangesproken bij een flat. Een bejaarde meneer vroeg of we donderdag en vrijdag neit bezorgd hadden, want hij had neits gehad. En hij had iedereen gevraagd en die hadden ook allemaal niets gehad. Ik kan het me niet voorstellen, maar wie weet :) Ik geef het morgen iig even door aan de teamcoach, kan geen kwaad.
Ik had woensdag ook voor een aantal blokken in mn wijk echt geen post. Dus dit soort dingen kunnen gebeuren.
pi_106569904
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 17:20 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Wat had jij tegen die mensen gezegd?

Ik had die mensen naar de klantenservice verwezen, maar daar waren ze al geweest en daar hadden ze niets meer van gehoord.

Tja...
Ze hadden zelf al de klantenservice gebeld er is een onderzoek geweest waarbij men elke dag heeft opgeschreven wat er aan post in de bundels is meegegeven en wat dus in de brievenbus moest liggen.

Die mensen kwamen met een kerstkaart naar mij toe die niet voor hun was (wel goede nr en adres) ze waren blij mij weer te zien omdat ik altijd de post goed in de bus gooi, ze vroegen van ben je ziek of op vakantie geweest. Dus ik vertelde dat ik vakantie had gehad dit dachten ze dus al.

Ik hoor van meer mensen uit mijn 2 wijken dat ze erg tevreden met mij zijn, voor mij ging schijnbaar het nodige mis (leuk voor je eigenwaarde ;) ) (Ik loop nu ongeveer 5 jaar dezelfde 2 wijken en ken veel mensen in deze wijken veel, praatjes en gezwaai dus wel leuk hoor :) Ook met de feestdagen veel aanspraak en aardigheidjes)

Het is toch betrouwbaarder voor de mensen als de mensen je kennen in een vaste wijk.
pi_106569963
Super :O
pi_106570116
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 18:47 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ik had woensdag ook voor een aantal blokken in mn wijk echt geen post. Dus dit soort dingen kunnen gebeuren.
Had ik ook inderdaad.

Ik ben benieuwd of en wie mijn wijk woensdag loopt, aangezien ik dan vrij ben ;). Hopelijk gaat dat ook goed.
pi_106570255
quote:
Maar op woensdag is er sowieso weinig post, ik sloeg van de week echt heel veel huizen over.
Ik ging van 134 bijv naar 150, best prettig in een boerendorp, waar de huizen verder van elkaar liggen.
Maar heeft die man serieus het aan iedereen gevraagd, of alleen zijn buren?
pi_106570472
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 19:00 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Maar op woensdag is er sowieso weinig post, ik sloeg van de week echt heel veel huizen over.
Ik ging van 134 bijv naar 150, best prettig in een boerendorp, waar de huizen verder van elkaar liggen.
dat zei ie, dat ie het aan de hele flat gevraagd had (volgens mij 60 appartementen) maar dat neem ik met een korreltje zout. Ook allemaal bejaarden dus krijgen sowieso niet zo heel erg veel post daar altijd..
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_106570594
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 19:00 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Je kan op woensdag en vrijdag echt aan het volume merken dat we met piek en dal dagen aan het werken zijn. Bijna alle tijdschriften zijn sinds begin dit jaar naar de piekdagen.
  zondag 8 januari 2012 @ 19:27:11 #221
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_106571351
Tijdschriften heb ik hier bijna altijd op donderdag inderdaad.

Andere wijk in het depo hier waren zaterdag geen tassen voor gebracht (ook gene folders). De zaterdagbezorger die hem loopt, heel blij. Geen post voor mij, dus ik ga naar huis.
Tja als je zo'n sufferd er bij hebt zitten word het hem natuurlijk ook niet.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_106571600
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 19:27 schreef V__L_N het volgende:
Andere wijk in het depo hier waren zaterdag geen tassen voor gebracht (ook gene folders). De zaterdagbezorger die hem loopt, heel blij. Geen post voor mij, dus ik ga naar huis.
Dat is "leuk" voor degene die het maandag mag gaan wegbrengen! Zulke mensen verpesten het dus, je kunt ook even rond bellen...
pi_106572033
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 19:27 schreef V__L_N het volgende:
Tijdschriften heb ik hier bijna altijd op donderdag inderdaad.

Ja da's natuurlijk dom. Als er geen post voor mij zou staan zou ik mn baas direct bellen, dat kan gewoon niet.
  zondag 8 januari 2012 @ 19:45:43 #224
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_106572238
Maandag word hier niet gelopen, dus dat word dinsdag. De gene die doordeweeks loopt krijgt die wijk al amper weg (350 huizen en veel post). Dus die is dinsdag dubbel geflest.

Andere kant, ik heb wel is gebeld voor een tas van de verkeerde wijk, die kwamen ze vervolgens niet halen... Ja dan word er ook ergens iemand de volgende dag genaaid.
Loesje
pi_106572863
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 19:45 schreef V__L_N het volgende:
Maandag word hier niet gelopen, dus dat word dinsdag. De gene die doordeweeks loopt krijgt die wijk al amper weg (350 huizen en veel post). Dus die is dinsdag dubbel geflest.
Vergeet ook niet de dubbele reclame (zaterdag/dinsdag)

Ik zou me flink geflest voelen...
pi_106572870
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 19:45 schreef V__L_N het volgende:

Andere kant, ik heb wel is gebeld voor een tas van de verkeerde wijk, die kwamen ze vervolgens niet halen... Ja dan word er ook ergens iemand de volgende dag genaaid.
Dat soort dingen maken me dan weer blij dat ik de bezorging voor mijn wijk 5 dagen per week regel ;)
  zondag 8 januari 2012 @ 20:11:57 #227
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_106573637
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 19:57 schreef the_X het volgende:

[..]

Vergeet ook niet de dubbele reclame (zaterdag/dinsdag)

Ik zou me flink geflest voelen...
Moet de reclame van zaterdag dan ook nog gelopen worden? Die folders zijn dan vaak toch al niet meer geldig?
Loesje
pi_106573782
Dit ligt eraan tot wanneer ze geldig zijn volgens mij.
pi_106573850
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 19:32 schreef the_X het volgende:

[..]

Dat is "leuk" voor degene die het maandag mag gaan wegbrengen! Zulke mensen verpesten het dus, je kunt ook even rond bellen...
Is het een fout van de bezorger of van het bedrijf. Laat ze lekker zelf de boel eens goed regelen.
  zondag 8 januari 2012 @ 20:20:53 #230
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_106574122
Lekker rustig was het afgelopen zaterdag vond ik (januari is tot nu toe een goede maand)!
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_106574259
quote:
10s.gif Op zondag 8 januari 2012 20:20 schreef Atmosphere82 het volgende:
Lekker rustig was het afgelopen zaterdag vond ik (januari is tot nu toe een goede maand)!
Weinig post is juist de reden dat het hele bedrijf naar de kloten gaat.
  zondag 8 januari 2012 @ 20:31:39 #232
341900 Atmosphere82
pi_106574772
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 20:23 schreef TokenW het volgende:

[..]

Weinig post is juist de reden dat het hele bedrijf naar de kloten gaat.
Dat is propaganda. De postvolumes dalen nauwelijks heb ik het idee.
Het bedrijf gaat niet naar de klote, het bedrijf wordt naar de klote GEHOLPEN
door het huidige beleid.
pi_106576515
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 20:31 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Dat is propaganda. De postvolumes dalen nauwelijks heb ik het idee.
Het bedrijf gaat niet naar de klote, het bedrijf wordt naar de klote GEHOLPEN
door het huidige beleid.
Het is beide, maar als jij beweert dat er niet minder post is ivm 10 jaar geleden dan zit je behoorlijk fout. Vooral machinepost is behoorlijk naar beneden gekeldert.
  zondag 8 januari 2012 @ 21:01:34 #234
341900 Atmosphere82
pi_106576657
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 20:59 schreef TokenW het volgende:

[..]

Het is beide, maar als jij beweert dat er niet minder post is ivm 10 jaar geleden dan zit je behoorlijk fout. Vooral machinepost is behoorlijk naar beneden gekeldert.
In vergelijking met tien jaar geleden, absoluut.
pi_106577589
quote:
Ja, ik had sowieso het adres aan de pb+ en teamcoach gegeven en erbij gezegd dat ik de afgelopen 3 weken mijn eigen wijk niet had gelopen.
Dan moeten ze het maar intern uitzoeken. :P
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_106582751
Iemand hier die weet of er een marge is wanneer postnl een brief weegt?

Ik heb namelijk niet veel zin om 0,5¤ te betalen voor een brief die net 54 gram weegt ipv de maximale 50 voor 1¤...
pi_106584345
Als er echt gewogen gaat worden dan zal je moeten betalen. En de afgelopen weken is mij opgevallen dat er veel kaartjes met "aanmaningen" tussen de post zitten (meer dan voorheen, al kan dat nog met de kerstperiode te maken hebben) vanwege onvoldoende gefrankeerd. De kans dat vier gram binnen een marge valt zie ik als nihil, wanneer er gewogen wordt. Ik weet niet hoe die frankeercontrole verder precies werkt, maar de kans is denk ik wel redelijk aanwezig dat hij gecontroleerd en fout bevonden wordt.
pi_106584464
Zal wel gewoon 1,5¤ betalen. Ben toch wel benieuwd of er enige marge wordt gehanteerd.

Als ik nou 1a4tje uit de envelop haal dan kan ik 'm voor 1¤ verzenden, stom a4tje kost mij 0,5¤ :)
pi_106595794
Zijn er serieus mensen die die portobriefjes alsnog gaan betalen?

Ik heb ze zelf ook wel eens door de bus gehad, maar nog nooit achteraan geweest. Ook nooit weer iets van gehoord.
Het is toch zeker mijn schuld niet dat ik zo'n brief ontvang?
  maandag 9 januari 2012 @ 12:34:53 #240
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_106597309
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 11:38 schreef Poesopstokje het volgende:

Ik heb ze zelf ook wel eens door de bus gehad, maar nog nooit achteraan geweest. Ook nooit weer iets van gehoord.
Ik betaal het gewoon, kost toch geen drol?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_106602428
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 11:38 schreef Poesopstokje het volgende:

Nee, maar het is veel meer werk om te achterhalen wie de verzender was. Ik ken ook mensen die die portobrieven niet betalen, die hebben er letterlijk nog nooit iets van gehoord dat ze niet betaald hadden.
  maandag 9 januari 2012 @ 21:07:44 #242
341900 Atmosphere82
pi_106617641
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 15:19 schreef EdNoolk het volgende:

[..]

Nee, maar het is veel meer werk om te achterhalen wie de verzender was. Ik ken ook mensen die die portobrieven niet betalen, die hebben er letterlijk nog nooit iets van gehoord dat ze niet betaald hadden.
Het is toch ook een retardsysteem om dat op zo'n manier in 2012 nog steeds zo te doen!
pi_106617940
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:07 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Het is toch ook een retardsysteem om dat op zo'n manier in 2012 nog steeds zo te doen!
Dus dat.
  maandag 9 januari 2012 @ 21:34:28 #244
358463 Umbra69
Freedom and Destiny
pi_106619292
Beste lui,

Ik zit met een vraagje in verband met verlofuren. Ik ben reeds gestopt per begin november, maar ik krijg nog uitbetaling van zo een twintig verlofuren. Moet ik dit aanvragen, of kan ik dat in de loop van de maanden verwachten. Ik heb totaal geen informatie meer over PostNL, wellicht heeft iemand een nummer waardoor ik PostNL kan bereiken en dit voor mijzelf kan verhelderen?

Bedankt bij voorbaat O+
I bathe in basslines, rinse in riffs, dry in drums.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 januari 2012 @ 21:36:03 #245
Maffe Fries
pi_106619385
nummer bellen dat bovenaan je loonstrookje stond?
pi_106629088
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:34 schreef Umbra69 het volgende:
Beste lui,

Ik zit met een vraagje in verband met verlofuren. Ik ben reeds gestopt per begin november, maar ik krijg nog uitbetaling van zo een twintig verlofuren. Moet ik dit aanvragen, of kan ik dat in de loop van de maanden verwachten. Ik heb totaal geen informatie meer over PostNL, wellicht heeft iemand een nummer waardoor ik PostNL kan bereiken en dit voor mijzelf kan verhelderen?

Bedankt bij voorbaat O+
Dat gaat vanzelf. Bij mij duurde het 2,5 maand voordat het gestort werd, dus de kans is groot dat je het rond 21 januari ontvangt.
ROBODEMONS..................|:(
pi_106631687
Goedemorgen allen,

Daar gaan we weer :)
pi_106633486
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 01:24 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Dat gaat vanzelf. Bij mij duurde het 2,5 maand voordat het gestort werd, dus de kans is groot dat je het rond 21 januari ontvangt.
duurde bij mij ook vrij lang maar heb ze uiteindelijk wel gehad. waren er niet zoveel bij mij, 10-15, maar toch een leuk extraatje!

hier is het iig prima postweer, dus voor alle collega's in de regio, een fijne werkdag gewenst ;)
  dinsdag 10 januari 2012 @ 12:48:51 #249
342418 VKV
Plausibel
pi_106637604
Het is zeker niet mogelijk verlofuren eerder uit te laten betalen dan na je ontslag?

Heb er zelf nog 120 en die krijg ik niet zomaar op :P
pi_106639997
Dat is niet mogelijk. Wat je wel kan doen is vrij nemen maar toch komen werken. Dan maak je de verlofuren op en de uren die je werkt worden genoteerd als overuren.
pi_106641964
ik heb van de zomer gewoon verlofuren uit kunnen laten betalen, dus misschien verschilt het beleid per vestiging? ging om 100 uur.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 15:26:32 #252
342418 VKV
Plausibel
pi_106643459
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:53 schreef Bowler01 het volgende:
Dat is niet mogelijk. Wat je wel kan doen is vrij nemen maar toch komen werken. Dan maak je de verlofuren op en de uren die je werkt worden genoteerd als overuren.
Spaar je geen verlofuren als je overwerkt dan?
pi_106643683
4 keer HAH vandaag waaronder een rotkaartje. Maar het ging best lekker vandaag verder, ondanks de HAH. Nu hoef ik donderdag pas weer :).
pi_106644163
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 15:33 schreef Herfstblad het volgende:
4 keer HAH vandaag waaronder een rotkaartje. Maar het ging best lekker vandaag verder, ondanks de HAH. Nu hoef ik donderdag pas weer :).
Ik had 6x HaH (lekker dikke rotpakken), en de stoep lag in 2 van mn straten open. Duurde dus lekker lang, en ben nu bekaf :')
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 januari 2012 @ 16:36:24 #255
Maffe Fries
pi_106646083
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 15:26 schreef VKV het volgende:

[..]

Spaar je geen verlofuren als je overwerkt dan?
jazeker. Over alles wat je boven je contract werkt krijg je extra verlofuren en dat gaat best rap.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 17:04:03 #256
202348 Susi
Temple of Love
pi_106647094
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 16:36 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

jazeker. Over alles wat je boven je contract werkt krijg je extra verlofuren en dat gaat best rap.
Oeh, dat klinkt best tof. M'n salaris is per maand bijna het driedubbele van wat ik voor mijn tien contracturen in de eerste maand ontving.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 17:47:31 #257
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_106648635
Zo dat waren beste folders vandaag...

Maar jongens wat een weer. Het leek wel voorjaar.
Loesje
pi_106650123
Vandaag viel weer vies tegen.. Veel dikke gidsen, 3xHaH en een zere rug.
Ben weer ruim 2.45u bezig geweest.
Morgen en donderdag gelukkig weer 1.5u!
pi_106650347
4 tassen post, 4 tassen HAH (5 stuks). Grootste wijk van mijn team. Was ff flink aanpoten maar gaf voldoening toen ik thuis was :)
  dinsdag 10 januari 2012 @ 18:58:15 #260
110987 ErwinRommel
pi_106651338
Vandaag weer heerlijk binnen gewerkt.
Inrichten autobedrijf te Gorinchem :)

Goed, wel opleiding gehad voor een flinke brengrit welke om 07:30 begon, maar dat is voor mij appeltje eitje :Y)
pi_106654771
Viel vandaag wel mee, 4 tassen post en 3 tassen hah, nu een weekje vrij:)
pi_106676208
Kreeg net een droevige mail van mijn TC dat het autobedrijf hier maandag start. Alle wijken worden een uur later dan nu het geval is afgeleverd op de depots en op daldagen rijden ze niet meer eerder weg (wat er dus gewoon op neer komt dat de wijken allang klaar zijn mwaaar het autobedrijf pas op de vaste tijd ze wegbrengt.... ja logische keuze hoor! *sarcasme*).

Vraag me wel af wat er voor de oude postbodes gaat gebeuren die nu nog wijken wegbrengen naar depots en zelf met de auto wijken bezorgen... mogen die dat wel blijven doen of moeten die voortaan hun post ook ophalen bij een depot (met een postauto)? :') (zie ik PostNL wel voor aan trouwens)
pi_106676252
De woensdag stelt echt steeds minder voor
pi_106676342
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 11:51 schreef Deezertje het volgende:
Vraag me wel af wat er voor de oude postbodes gaat gebeuren die nu nog wijken wegbrengen naar depots en zelf met de auto wijken bezorgen... mogen die dat wel blijven doen of moeten die voortaan hun post ook ophalen bij een depot (met een postauto)? :') (zie ik PostNL wel voor aan trouwens)
Een deel zal waarschijnlijk naar het autobedrijf gegaan zijn. En die doen alle ritjes, depots en bezorging. De andere oude postbodes mogen weer fietsen.
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_106676581
quote:
Kreeg net een droevige mail van mijn TC dat het autobedrijf hier maandag start. Alle wijken worden een uur later dan nu het geval is afgeleverd op de depots en op daldagen rijden ze niet meer eerder weg (wat er dus gewoon op neer komt dat de wijken allang klaar zijn mwaaar het autobedrijf pas op de vaste tijd ze wegbrengt.... ja logische keuze hoor! *sarcasme*).

wij rijden volgens mij al langer op daldagen maar 1 keer..
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 januari 2012 @ 12:34:52 #266
Maffe Fries
pi_106677470
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 11:52 schreef EdNoolk het volgende:
De woensdag stelt echt steeds minder voor
ja, Ik zag net de postbezorger hier voorbijsnellen. Had een zielig bundeltje in zijn hand. Het was zo weinig dat hij er geen kar voor nodig had ...
  woensdag 11 januari 2012 @ 13:01:02 #267
308865 Miepiekiekuut
Ik doe ook maar mijn best
pi_106678202
quote:
11s.gif Op woensdag 11 januari 2012 12:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ja, Ik zag net de postbezorger hier voorbijsnellen. Had een zielig bundeltje in zijn hand. Het was zo weinig dat hij er geen kar voor nodig had ...
Ja, dat had ik ook! Als ik HAH erbij heb loop ik de route met een kar. Vandaag had ik maar 1 zak post, die fiets ik dan wel, scheelt de helft van de tijd. :)
Leven en laten leven
pi_106680208
Ik heb woensdag meestal 2.5 - 3 zakken. :) Op dinsdag ook meestal (zonder HAH en niet de KNJ-periode uiteraard).
pi_106681647
Als de tas helemaal was volgeladen hadden mijn twee wijken gezamenlijk ook wel in één tas gepast. Schoot lekker op.

Wat mij trouwens wel begint op te vallen is dat sinds het opheffen van Netwerk VSP er helemaal niet opeens meer post bij PostNL terecht lijkt te zijn gekomen. Zou dat allemaal naar Sandd zijn gegaan?
pi_106682503
Hebben jullie ook permanent pijn in jullie voeten of gaat dat na een tijdje over?
pi_106682751
quote:
5s.gif Op woensdag 11 januari 2012 15:05 schreef Selestha het volgende:
Hebben jullie ook permanent pijn in jullie voeten of gaat dat na een tijdje over?
Je voelt zelf toch wel of het komt omdat je opeens veel moet lopen of dat het iets anders is?
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_106682888
quote:
7s.gif Op woensdag 11 januari 2012 15:11 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Je voelt zelf toch wel of het komt omdat je opeens veel moet lopen of dat het iets anders is?
Nou ja, de eerste drie weken had ik er geen last van, en nu opeens constant terwijl ik toen veel meer post had.

Ik kan toch vragen of dat vaker voorkomt?

Ik hoop namelijk dat het overgaat, want het begint het werk zwaarder te maken en ik ga liever niet naar de dokter ;)
pi_106683147
quote:
Als ik veel in de bestelling zit voel ik mijn voeten meestal wel aan het eind van de werkdag ja. Goede wandelschoenen scheelt al veel.

Als je 's avonds om 9 uur nog niet kan lopen van de pijn en je 's ochtends het bed uit strompelt zou ik eens langs de dokter gaan :+ .

Wat bij mij goed werkt tegen de pijntjes en andere klachten is na het werk schoenen uit, en dan eventjes de voeten goed strekken en wat masseren van de voetzool en tenen.
  woensdag 11 januari 2012 @ 15:18:54 #274
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_106683154
Zorgen voor goede steunzolen in je schoenen kan de pijn verminderen.
pi_106683238
Ah kijk daar hoopte ik op, bedankt voor de tips!

Ik had nog niet aan steunzolen gedacht :@ Dat ga ik eens even regelen ;)
pi_106683413
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 14:46 schreef HetBrabandertje het volgende:
Als de tas helemaal was volgeladen hadden mijn twee wijken gezamenlijk ook wel in één tas gepast. Schoot lekker op.

Wat mij trouwens wel begint op te vallen is dat sinds het opheffen van Netwerk VSP er helemaal niet opeens meer post bij PostNL terecht lijkt te zijn gekomen. Zou dat allemaal naar Sandd zijn gegaan?
Het grootste deel van VSP is bij ons terecht gekomen, niet bij Sandd. Maar omdat ik zelf voor VSP gelopen heb moet ik wel erbij zeggen dat VSP niet zoveel post had. Daarom zijn ze ook falliet gegaan. Qua volume paste VSP iets van 40x in PostNL, dus dat betekent een toename voor ons van ruim 2%.

Bij VSP had je vaak wekenlang heel weinig post, en dan 1x per maand iets meer, en 1x per kwartaal ineens krankzinnig veel. Vorige week dinsdag hadden we bijv. Eigen Huis Magazine erbij zitten, en vooral in de wijken met koophuizen was het aanmerkelijk meer.

Zes x per jaar heb je Villa d'Arte erbij (dik woontijdschrift), en in maart kun je je borst natmaken met Zie van Ziggo en de Nuon voorjaarsgids.

Dus de volumetoename is er wel, maar het gaat met pieken en dalen. Wekenlang zul je er niets van merken, en dan ineens is het alsof er een bom ontploft is. Mark my words! })
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_106683809
Nou ja, als ik het weet wanneer het komt, vind ik het niet zo erg. Dat Eigen huismagazine had ik bijna niet, maar de meeste mensen in mijn wijk hebben wel Ziggo :P.

quote:
Ik had het wel bij mijn Allstars en in het begin ook bij mijn hardloopschoenen, maar ik merk dat de hardloopschoenen steviger zijn. Ik heb de laatste 3-4 weken ook geen pijn meer gelukkig :).
  woensdag 11 januari 2012 @ 15:39:27 #278
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_106684028
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 15:20 schreef Selestha het volgende:
Ah kijk daar hoopte ik op, bedankt voor de tips!

Ik had nog niet aan steunzolen gedacht :@ Dat ga ik eens even regelen ;)
Als je benen zeer doen dat is het ook nog wel een goed idee om ze even wat hoger te leggen. Is het ook snel weg. Ik had zelf na 2 weken even een dalletje (maar dat was dan ook de week voor kerst). Na het weekend was het toen gewoon weer weg.

De eerste weken had ik wel elke keer rugpijn, dat is nu ook over.

Even een vraagje. Kreeg vandaag de harmonica (zo heet dat ding toch) met uren te zien. Nou stond mijn naam daar helemaal niet tussen. Wat zouden jullie doen, meteen bellen of wachten tot de salarisstroken komen? En wat is dan beter naar Postbode+ of iemand anders?
Loesje
  woensdag 11 januari 2012 @ 16:01:22 #279
110987 ErwinRommel
pi_106684838
quote:

Ik denk dat het per regio verschillend is. Maar officieel staan er idd tijden voor om de postzakken naar de depots te brengen. Echter zal het zo zijn in de praktijk dat men zich niet strict aan de regeltjes gaat houden. De chauffeur die de depots voorziet heeft daarna vaak ook nog een autobestelling in de buitengebieden. Dus hoe eerder alles klaar is, ook zijn bestelling dus, hoe eerder iedereen aan de slag kan. Zo doen we dat bij ons.
Mbt de postbodes? Die hebben lang geleden al gehoord dat dit eraan zat te komen, en ze konden er op solliciteren. Echter de meesten dachten dat het wel los zou lopen en hebben in het begin dus niet gesolliciteerd. Nu is dat een héél stuk l;astiger om er nog in te komen.
Een enkeling gaat/wil nog naar een HUB, anders is het na zoveel jaar gewoon bekeken bij de Post.
Zag vandaag een lijst op tafel met zgn "oprotpremies". Indien men (mbt tot vestiging Gorinchem) in februarie nog besluit te vertrekken krijgt men 5 maanden maandsalaris mee.
pi_106685695
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 15:34 schreef Herfstblad het volgende:
Nou ja, als ik het weet wanneer het komt, vind ik het niet zo erg. Dat Eigen huismagazine had ik bijna niet, maar de meeste mensen in mijn wijk hebben wel Ziggo :P.

[..]

Ik had het wel bij mijn Allstars en in het begin ook bij mijn hardloopschoenen, maar ik merk dat de hardloopschoenen steviger zijn. Ik heb de laatste 3-4 weken ook geen pijn meer gelukkig :).
Mja, ik loop op DR Martins dus had gedacht dat dat wel voldoende zou steunen. Ook maar eens kijken wat mijn sportschoenen doen dan :)
pi_106685725
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:21 schreef Selestha het volgende:

[..]

Mja, ik loop op DR Martins dus had gedacht dat dat wel voldoende zou steunen. Ook maar eens kijken wat mijn sportschoenen doen dan :)
Oef, op Dr Martens wil ik het niet eens proberen :'). Maar ik krijg er altijd wondjes van.
  woensdag 11 januari 2012 @ 16:29:57 #282
110987 ErwinRommel
pi_106686028
Voor het lopen, koop M-90's :)
Werken p[erfect met goede vibramzolen eronder en inlegzooltjes :)
En geheid waterdicht!
pi_106686029
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:22 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

Oef, op Dr Martens wil ik het niet eens proberen :'). Maar ik krijg er altijd wondjes van.
Nou ja, ik heb ze met ''airsoles'' die dus zouden moeten veren, ik loop er normaal heel lekker op. Maar kennelijk wordt dat anders met zulk intensief gebruik ;)
pi_106686768
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:01 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ik denk dat het per regio verschillend is. Maar officieel staan er idd tijden voor om de postzakken naar de depots te brengen. Echter zal het zo zijn in de praktijk dat men zich niet strict aan de regeltjes gaat houden. De chauffeur die de depots voorziet heeft daarna vaak ook nog een autobestelling in de buitengebieden. Dus hoe eerder alles klaar is, ook zijn bestelling dus, hoe eerder iedereen aan de slag kan. Zo doen we dat bij ons.
Mbt de postbodes? Die hebben lang geleden al gehoord dat dit eraan zat te komen, en ze konden er op solliciteren. Echter de meesten dachten dat het wel los zou lopen en hebben in het begin dus niet gesolliciteerd. Nu is dat een héél stuk l;astiger om er nog in te komen.
Een enkeling gaat/wil nog naar een HUB, anders is het na zoveel jaar gewoon bekeken bij de Post.
Zag vandaag een lijst op tafel met zgn "oprotpremies". Indien men (mbt tot vestiging Gorinchem) in februarie nog besluit te vertrekken krijgt men 5 maanden maandsalaris mee.
De meesten worden gewoon niet aangenomen, dus wat jij vertelt is onzin.
  woensdag 11 januari 2012 @ 16:49:41 #285
110987 ErwinRommel
pi_106686888
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:47 schreef TokenW het volgende:

[..]

De meesten worden gewoon niet aangenomen, dus wat jij vertelt is onzin.
Geen onzin hoor, wellicht dat dat regio afhankelijk is. In Area Centraal heeft men eind 2010 al kunnen solliciteren bij het autobedrijf. Dat men toen gewoon de kat uit de boom heeft gekeken, en daardoor dus uitzendkrachten via Randstad voor E-Motion (zo heette dat toen) heeft moeten inhuren.
pi_106686986
Morgen is trouwens mijn proeftijd voorbij, mijn POSTNL kleding is vandaag bestelt. Dus het komende jaar hoor ik er bij! *O*

En ik heb een mp3 speler gekocht, lekker bezorgen met een muziekje aan :)
  woensdag 11 januari 2012 @ 16:52:46 #287
110987 ErwinRommel
pi_106687032
quote:
7s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:51 schreef Selestha het volgende:
Morgen is trouwens mijn proeftijd voorbij, mijn POSTNL kleding is vandaag bestelt. Dus het komende jaar hoor ik er bij! *O*

Krijg je dan het nieuwe uniform? of nog steeds met TNT-Post erop? :P
pi_106687061
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:52 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Geen idee, dat zie ik pas als ik het heb. Ik neem aan dat het het nieuwe is.. Maar ik heb niet gezien wat de TC bestelt heeft ;)
  woensdag 11 januari 2012 @ 16:55:00 #289
110987 ErwinRommel
pi_106687126
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:53 schreef Selestha het volgende:

[..]

Geen idee, dat zie ik pas als ik het heb. Ik neem aan dat het het nieuwe is.. Maar ik heb niet gezien wat de TC bestelt heeft ;)
Nou, dan gok ik erop dat je alsnog de oude bedrijfskleding krijgt _O-
pi_106687186
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:55 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Nou, dan gok ik erop dat je alsnog de oude bedrijfskleding krijgt _O-
Ik vind het best, als ik maar een bedrijfsjas krijg. Zowel mn regen-als gewone winterjas zijn nu kapot door het vele bukken :') Dus de volgende reparatie graag op kosten van TNT ;)
pi_106687706
quote:
7s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:51 schreef Selestha het volgende:

Haha dat doe ik ook ja, met muziek. Anders zou ik het echt niet volhouden.. saai :o
Wel altijd maar 1 oortje in en volume niet zo hoog, dan hoor ik mensen nog, mochten ze me roepen. Als ik bewoners zie doe ik het oortje natuurlijk altijd wel ff uit :P
Heb ook het idee dat ik wat sneller loop met leuke muziek erbij :)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_106689570
Standaard muziek hier ^O^
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 januari 2012 @ 17:58:01 #293
Maffe Fries
pi_106689638
Alleen bij autoroutes gebruik ik muziek. Bij een normale loop vind ik het niet nodig, omdat er in de omgeving al genoeg gebeurt en ik zonder muziek dan sneller ben.
pi_106690108
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:49 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Geen onzin hoor, wellicht dat dat regio afhankelijk is. In Area Centraal heeft men eind 2010 al kunnen solliciteren bij het autobedrijf. Dat men toen gewoon de kat uit de boom heeft gekeken, en daardoor dus uitzendkrachten via Randstad voor E-Motion (zo heette dat toen) heeft moeten inhuren.
Op onze vestiging hebben er heel veel postbodes gesolliciteerd, en uiteindelijk zijn er 6 (!) aangenomen. Onder de afgewezenen becvonden zich diverse personen die al jaren chauffeurswerk deden. :(
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_106690812
Ik heb nooit muziek op. :P Collega's doen het wel hier.
pi_106690892
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 18:25 schreef Herfstblad het volgende:
Ik heb nooit muziek op. :P Collega's doen het ook hier.
Mijn wijk is nogal saai, heel veel bejaarden en rijke mensen, het is dus heel rustig. Dan lijkt me een muziekje wel fijn.
pi_106691043
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:29 schreef Selestha het volgende:

[..]

Nou ja, ik heb ze met ''airsoles'' die dus zouden moeten veren, ik loop er normaal heel lekker op. Maar kennelijk wordt dat anders met zulk intensief gebruik ;)
Ik heb sowieso steunzolen, maar ik heb redelijk goede wandelschoenen en sta een stuk steviger, waren maar 35 euro bij de scapino of schoenenreus dus
  woensdag 11 januari 2012 @ 19:04:31 #298
341900 Atmosphere82
pi_106692483
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:52 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Waarom horen wij hier nou niets van op onze vestiging?
Vreemd... Ik wist niet eens dat er sowieso nog kleding van PostNL komt...
pi_106692557
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 19:04 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Waarom horen wij hier nou niets van op onze vestiging?
Vreemd... Ik wist niet eens dat er sowieso nog kleding van PostNL komt...
Nou je hoort er sowieso niets over, ik moest er om vragen ;)
  woensdag 11 januari 2012 @ 19:07:45 #300
341900 Atmosphere82
pi_106692657
Haha oké, dat zal ik dan ook eens doen zaterdag!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')