abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106376827
Sterker nog: Als uitkeringtrekker mag je dit niet eens doen, omdat het te weinig uren zijn. Dan moeten zij alsnog een aanvulling geven (als je er vanuit gaat dat je een huis, g/w/l etc moet betalen). ;)
pi_106377158
er zijn er genoeg die er werken met bijstand en of andere uitkering.
pi_106377233
:) Nou ja, als je er al werkt, dan mag je er blijven werken (al moet je dan wel door solliciteren voor meer uur). Maar als je het aanneemt, terwijl je in de bijstand zit, kunnen ze moeilijk doen (verschilt wel per gemeente/UWV en per persoon).
Ik heb het overigens over een WWB-uitkering van de Sociale Dienst :).
  dinsdag 3 januari 2012 @ 23:02:35 #29
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_106377267
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 23:01 schreef Herfstblad het volgende:
:) Nou ja, als je er al werkt, dan mag je er blijven werken (al moet je dan wel door solliciteren voor meer uur). Maar als je het aanneemt, terwijl je in de bijstand zit, kunnen ze moeilijk doen (verschilt wel per gemeente/UWV en per persoon).
Als het goed is krijg je aangevuld tot minimum loon.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_106377305
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 23:02 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Als het goed is krijg je aangevuld tot minimum loon.
Ja, klopt.
Maar ja, ze hebben het liever niet (althans, hier in de gemeente niet ;) (ken mensen die er werken, vandaar) )
  dinsdag 3 januari 2012 @ 23:04:40 #31
110987 ErwinRommel
pi_106377362
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 23:03 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

Ja, klopt.
Maar ja, ze hebben het liever niet (althans, hier in de gemeente niet ;) (heb mensen die er werken, vandaar) )
Dat is dan vreemd, want het is naar ik meen landelijk zo geregeld, en gemeentelijke diensten mogen daar niet vanaf wijken.
pi_106377491
ze willen juist dat je gaat werken scheelt de gemeente weer zorgen.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 23:07:35 #33
110987 ErwinRommel
pi_106377514
Kortom, indien men werkt, vanuit de bijstand, en men komt niet aan wettelijk minimum, dan moet de gemeente dat bedrag aanvullen. Dat zijn ze vanuit het rijk verplicht.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 23:09:04 #34
110987 ErwinRommel
pi_106377584
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 23:07 schreef ophaling10 het volgende:
ze willen juist dat je gaat werken scheelt de gemeente weer zorgen.
Logisch, het Rijk wil dat zo. Daarom ook die verplichting voor de gemeentes om ze tot dat verplicht minimum salaris te brengen, ook al zit je in de bijstand. Dat bedrag MOET worden aangevuld tot dat wettelijk minimum salaris.
pi_106377786
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 23:04 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dat is dan vreemd, want het is naar ik meen landelijk zo geregeld, en gemeentelijke diensten mogen daar niet vanaf wijken.
Ze zijn het wel verplicht, maar hier hebben ze het dus liever niet. ;). Dat verschilt per gemeente en per persoon.
Dus als je hier een aanvullende uitkering krijgt/aanvraagt en je bent postbezorger, is het: "Kun je niet meer uren krijgen of ergens anders gaan werken? Dan hoeven wij je geen aanvulling meer geven."
Ik heb het zelf niet meegemaakt, maar heb het van horen zeggen.

Vind dat overigens ontzettend krom, maar goed. Lijkt mij dat je beter aan kunt vullen tot sociaal minimum dan dat je de complete uitkering moet betalen.
Als iemand een uitkering heeft van 900 e. netto (weet de exacte bedragen niet) en 350 e. verdiend, dan scheelt dat toch 350 e. :').
Alleen of je dan gemotiveerd personeel krijgt? Dat weet ik niet.
(En eer het wordt doorgevoerd dat je werk hebt...kan soms ook maanden duren en een hoop telefoontjes, mails, briefjes en ergenissen :'))
pi_106377998
Hoelaat moet ik morgen op de vesteging zijn??
pi_106378046
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 23:17 schreef Generalissimo het volgende:
?
pi_106378470
Zorg maar dat je er om half 7 bent, dan kan je lekker in de kantine zitten, maar ben je zeker niet te laat ^O^ Oh wacht, postbezorgers moeten tegenwoordig in een garagebox zitten en krijgen nog net geen ontslag als ze op de zaal komen |:(
pi_106378713
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 23:17 schreef Generalissimo het volgende:
Je begint morgen om 5.15 bij de 0-stroom, waarom ben je nog wakker?
pi_106379047
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 22:26 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
Even een voetnoot,de doelgroep waar tnt toendertijd op mikte
gaat hem niet worden.
Mede door de verdwijning van de toeslag op kinderopvang, heeft het voor een huisvr geen zin meer dit werk te doen.
Dit geld ook een beetje voor de uitkeringstrekkers,waarom werken als je hier minder krijgt.
Het lijkt een beetje negatief allemaal, maar ik zie het allemaal dagelijks om me heen.
Ze mikken ook op huisvrouwen die het dan precies in de schooltijden gaan doen. Oftewel zeer flexibele werknemers :') Kun je om 15:15 al die halve wijken gaan opruimen. Of ze moeten met die CVL's wijken gaan aanleveren om 9 uur, kan maar blijft postanaal ;)
pi_106380143
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 23:30 schreef Mirgeam het volgende:

[..]

Je begint morgen om 5.15 bij de 0-stroom, waarom ben je nog wakker?
ik voel me niet zo lekker, ik blijf thuis. Sorry :(
pi_106380161
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 23:58 schreef Generalissimo het volgende:

[..]

ik voel me niet zo lekker, ik blijf thuis. Sorry :'(
pi_106380188
Ik kan niet eens meer mij eigen post editen, komt door de koorts
pi_106385650
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 23:09 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Logisch, het Rijk wil dat zo. Daarom ook die verplichting voor de gemeentes om ze tot dat verplicht minimum salaris te brengen, ook al zit je in de bijstand. Dat bedrag MOET worden aangevuld tot dat wettelijk minimum salaris.
Nee, tot de bijstandsnorm. Niet het minimumloon. Ik zit erin namelijk ;)

Ik ben 4 jaar arbeidsongeschikt geweest, goedgekeurd en toen in de wet WIJ (bijstand voor onder de 27, werken of leren dus terecht gekomen) en pak nu met deze baan weer een werkritme op. Ik heb dit gekozen omdat het niet teveel uren zijn en wel een dynamische omgeving is waarin veel gebeurt en ik lekker actief kan zijn.

Ik vind het echt leuk, en ben wel zeker gemotiveerd omdat ik eindelijk eens ben aangenomen.

Oh en trouwens wat screening betreft: je moet wel een verklaring van goed gedrag kunnen afgeven dus niet IEDEREEN wordt aangenomen ;)
pi_106386319
Wat heeft GLS trouwens belabberde chauffeurs...Echt waar, die zijn vele malen erger dan postnl(uitzonderingen daar gelaten dan)
Mijn ouders moesten een pakketje ontvangen..Nou hij was afgeleverd, maar dan niet bij mijn ouders, Maar op een verkeerd adres, onder een karpoort en de chauffeur had zelf afgetekend,
Heb er wel ff een klacht van gemaakt!
pi_106386457
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 08:50 schreef gridjuh het volgende:
Wat heeft GLS trouwens belabberde chauffeurs...Echt waar, die zijn vele malen erger dan postnl(uitzonderingen daar gelaten dan)
Mijn ouders moesten een pakketje ontvangen..Nou hij was afgeleverd, maar dan niet bij mijn ouders, Maar op een verkeerd adres, onder een karpoort en de chauffeur had zelf afgetekend,
Heb er wel ff een klacht van gemaakt!
True, komt er een chauffeur aan of ik wilde tekenen voor een pakketje van de buren.
Was het een pakketje wat ik zelf verwachtte.
Het letten op huisnummers is wel handig als je chauffeur bent.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_106387364
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 09:01 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

True, komt er een chauffeur aan of ik wilde tekenen voor een pakketje van de buren.
Was het een pakketje wat ik zelf verwachtte.
Het letten op huisnummers is wel handig als je chauffeur bent.
Het is trouwens strafbaar, als een chauffeur ipv de persoon die het moet ontvangen tekend....
Maar het was dat alleen gls het kon bezorgen anders hadden mijn ouders wel postnl gepakt
pi_106388135
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 06:59 schreef Selestha het volgende:

[..]

Oh en trouwens wat screening betreft: je moet wel een verklaring van goed gedrag kunnen afgeven dus niet IEDEREEN wordt aangenomen ;)
Dat is inmiddels veranderd, je moet nu een vragenlijst invullen :')
pi_106388184
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 06:59 schreef Selestha het volgende:

Ik heb toevallig wel een VOG afgegeven, maar ik ken ook collega's waarbij dat niet is gebeurd. De controle daarop is niet altijd even scherp.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  woensdag 4 januari 2012 @ 10:50:30 #50
202348 Susi
Temple of Love
pi_106388371
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 10:41 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik heb toevallig wel een VOG afgegeven, maar ik ken ook collega's waarbij dat niet is gebeurd. De controle daarop is niet altijd even scherp.
Klopt. Ik ben in september begonnen en heb er wel eentje moeten inleveren, maar een collega die een dag later begon weer niet. Al had die wel ooit eerder bij de post gewerkt. Hem werd gevraagd of hij een strafblad had, wat hij ontkende, en toen was het goed.
Overigens kreeg ik dinsdag een brief waarbij ik moest invullen of ik niet eerder een uitkering e.d. had gehad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')