quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
Mogen wel meer, maar dan word het voor de volgende X personen weer duurder.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Kan er nog maximaal ééntje bij vanwege kosten vvb Duitsland.
Ja precies en dan wordt de groep te groot ook. Ga je weer op mensen moeten wachten, overstaps missen, je kan niet met de hele groep in de BordBistro etc.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:10 schreef greavy het volgende:
[..]
Mogen wel meer, maar dan word het voor de volgende X personen weer duurder.
Bij 4 personen is Duitsland eur 9 per persoon.
Wat jij wilt. Vanavond post ik het rondje met de tijden. Zit nu op stage.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:18 schreef RubenK het volgende:
Bij deze meld ik mij aanik heb uiteraard bier bij me
Is moeilijk in te schatten. Maar uitval kan je rekening mee houden.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:35 schreef jasper_kock het volgende:
Vrijdag vertrekken wij met de trein van Antwerpen naar Schiphol... IC van 07:00 ... verwachten jullie dat wij last gaan ondervinden van stakingen/vertragingen ... of is dat heel moeilijk in te schatten?
"Op vrijdag zijn er nauwelijks geplande aanpassingen. Het is echter mogelijk dat er door werkonderbrekingen enige vertraging voordoet. De vroege ICE vanuit Brussel (ICE11, v. 6:25u Brussel) vervalt tussen Brussel en Luik. Er kan gereisd worden met een binnenlandse trein." Aldus Treinreiziger: http://www.treinreiziger.(...)s_22_december-144031quote:Op woensdag 21 december 2011 13:35 schreef jasper_kock het volgende:
Vrijdag vertrekken wij met de trein van Antwerpen naar Schiphol... IC van 07:00 ... verwachten jullie dat wij last gaan ondervinden van stakingen/vertragingen ... of is dat heel moeilijk in te schatten?
In Wallonië rijden amper treinen, ook geen gewone treinen tussen Brussel en Luik ...quote:Op woensdag 21 december 2011 13:40 schreef b2py het volgende:
[..]
"Op vrijdag zijn er nauwelijks geplande aanpassingen. Het is echter mogelijk dat er door werkonderbrekingen enige vertraging voordoet. De vroege ICE vanuit Brussel (ICE11, v. 6:25u Brussel) vervalt tussen Brussel en Luik. Er kan gereisd worden met een binnenlandse trein." Aldus Treinreiziger: http://www.treinreiziger.(...)s_22_december-144031
Verstandig! De enige omreismogelijkheid die ik kan verzinnen is lijn 19 naar Breda en dan de Fyra, maar dan ben je pas om kwart over tien op Schiphol.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:06 schreef jasper_kock het volgende:
Bedankt allemaal. We zullen maar wat extra opties a la auto's open moeten houden
Volgens mij een huif van een MaK DE6400quote:Op woensdag 21 december 2011 15:25 schreef JDude het volgende:
Ben ik trouwens gek, of is dit een stuk trein op een aanhanger?
[ afbeelding ]
Ik zie een enkeltje Carglassquote:Op woensdag 21 december 2011 15:25 schreef JDude het volgende:
Ben ik trouwens gek, of is dit een stuk trein op een aanhanger?
[ afbeelding ]
Wat is de nieuwswaarde hieraan?quote:Op woensdag 21 december 2011 15:23 schreef Peterselieman het volgende:
De NS zet aan tot drinken in de trein
NS: 16 jarige mag drinken vanaf 11 uur
het is toch min of meer wel een oproep om alcohol in de trein te nuttigenquote:Op woensdag 21 december 2011 15:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is de nieuwswaarde hieraan?
Als jij dat zo wilt zienquote:Op woensdag 21 december 2011 15:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is toch min of meer wel een oproep om alcohol in de trein te nuttigen
Mwah, die wagen gaat binnenkort uit de roulatie. Ik denk dat de baas er op gokt dat die ruit het nog wel even houdtquote:
Waarom is iemand wijzen op de regels (Dus geen alcohol <16 en niet voor 11:00), een oproep tot het drinken van alcohol in de trein?quote:Op woensdag 21 december 2011 15:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is toch min of meer wel een oproep om alcohol in de trein te nuttigen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet natuurlijkquote:Op woensdag 21 december 2011 15:47 schreef b2py het volgende:
Waarom is iemand wijzen op de regels (Dus geen alcohol <16 en niet voor 11:00), een oproep tot het drinken van alcohol in de trein?
quote:Op woensdag 21 december 2011 15:47 schreef b2py het volgende:
[..]
Waarom is iemand wijzen op de regels (Dus geen alcohol <16 en niet voor 11:00), een oproep tot het drinken van alcohol in de trein?Nou ja, het plaatje toont de melding wel precies andersom dan wat jij nu zegt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vindt "wel alcohol >16 en wel na 11:00 uur" een hele andere lading hebben!
bijna correct. Het gaat er om dat ze het gedogen en dat hoef je niet op deze manier aan de grote klok te hangenquote:Op woensdag 21 december 2011 15:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet natuurlijkMaar Peterselieman wordt binnenkort 16, en is daar blijkbaar erg blij over
Dat staat er ook helemaal niet. Het gaat over tomatensap dat plaatjequote:Op woensdag 21 december 2011 16:00 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Nou ja, het plaatje toont de melding wel precies andersom dan wat jij nu zegt.
Ik vind "wel alcohol >16 en wel na 11:00 uur" een hele andere lading hebben!
Misschien. Als dat het enige was wat er niet helemaal perfect ging, dan had je het vreemd kunnen noemen jaquote:
Zeer zeker, ik check nu consequent in- en uit om in januari niet te falen.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:42 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Zijn er na die missende transactie nog meer geslaagde transacties die wel op je overzicht staan?
Het verbaast mij (helaas) niet dat het een paar dagen duurt voordat je dat ziet... En dat schijnt zelfs per vervoerder te kunnen verschillen!
Morgen dus even langs de OV-Chipkaart machine!quote:Op woensdag 21 december 2011 17:49 schreef James1988 het volgende:
Je kunt ook nog eens kijken op de website van NS, http://klanten.ns.nl. Daar is een realtime transactieoverzicht te vinden van reizen bij NS.
Hup hup, opschietenquote:Op woensdag 21 december 2011 13:34 schreef greavy het volgende:
Vanavond post ik het rondje met de tijden.
Ja, mijquote:Op woensdag 21 december 2011 13:02 schreef greavy het volgende:
Datum rondje TreinenTopic
- 22 Januari 2011
Het rondje
Utrecht-Eindhoven-Venlo-Binnendoor Duitsland naar Bentheim-Hengelo-Amersfoort
Aanmelden
Deze deelnemers heb ik:
- Fles
- Greavy
- Peter
- Scarlet Dragonfly
- RubenK
Ben ik iemand vergeten? Meld het ff. Ook als je alsnog mee wilt.
Daar zit een paar dagen vertraging in, die van NS toont informatie vrijwel meteen na een transactie.quote:Op woensdag 21 december 2011 18:05 schreef Dr_Flash het volgende:
https://www.ov-chipkaart.nl/mijnovchipkaart/
Pint voor wie het eerste een foto van het bordje (zelf gemaakt, die foto) van Mazar-i-Sharif hier plaatstquote:136 Teletekst wo 21 dec
***************************************
Kort nieuws buitenland
***************************************
` In Afghanistan heeft voor het eerst
een trein gereden over een nieuw spoor.
Dat loopt van Mazar-i-Sharif naar de
grens met Oezbekistan en is 75 km lang.
De lijn is van groot belang voor het
vervoer van spullen voor de Amerikaanse
militairen.Afghanistan wil een groot
spoorwegnetwerk aanleggen,met het oog
op toekomstige handel en export.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Nee waarom zou ik daarvan balen?quote:Op woensdag 21 december 2011 19:39 schreef b2py het volgende:
Baal je nu niet van je München trip met douche als je dit zo leest?
Wel een goed doel iig!quote:Op woensdag 21 december 2011 19:47 schreef Dr_Flash het volgende:
komt nog wel. Anders heb ik voor 2012 geen doelen meer
Bericht aangepast. Zijn nu met 6 man.quote:
quote:Op woensdag 21 december 2011 19:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik overweeg ook mee te gaan met het rondje trouwens, maar dan sluit ik pas later aan (kom uit Breda tenslotte)
Beter gezegd, jullie stappen vanaf Eindhoven bij mij in de trein dan
Moest rijlessen.quote:
quote:Tijd Station Spoor -> Materieel
9:08 Utrecht CS 15 -> VIRM
9:59 Eindhoven 1
10:02 Eindhoven 2 -> VIRM
10:43 Venlo 3a
11:05 Venlo 1a -> Flirt
11:26 Viersen 2
11:30 Viersen 5 -> RE11, BR425 (Duits hoertje)
12:12 Essen Hbf 6
12:31 Essen Hbf 8 -> RB44, BR648 (NWB Lint)
12:43 Bottrop Hbf 3
12:58 Bottrop Hbf 1 -> S9, BR422 (Duits hoertje)
13:27 Haltern am See 1
13:50 Haltern am See 3 -> RB42, BR425 (Duits hoertje)
14:22 Münster Hbf 14
15:05 Münster Hbf 2AC ??
15:32 Rheine 3
15:48 Rheine 2 -> WFB (Flirt?)
16:03 Bad Bentheim 2
16:10 Bad Bentheim 3 -> DM90
16:30 Hengelo 11
17:06 Hengelo 2 -> PIMPEL
18:22 Amersfoort 7
Gefeliciteerd.quote:Op woensdag 21 december 2011 21:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Vandaag geslaagd voor het plaatselijk examen Leeuwarden. Ik mag nu op alle werkplekken van post Groningen werken.
Nee, ik heb vandaag alleen examen gedaan, en dat gaat mondeling met de baanvaktekeningen erbij. Ik heb niet achter het tableau gezeten.quote:Op woensdag 21 december 2011 21:58 schreef Peterselieman het volgende:
Gefeliciteerd, ziggy
Je had vandaag ook de eer om wat V'tjes naar het putspoor in Leeuwarden te leiden of dat net niet
die heeft goed gelukig gehad zo te zien! Gewoon tegen de trein aan geroldquote:Op donderdag 22 december 2011 10:17 schreef bork het volgende:
Jongens (en meisjes), probeer het onderste alsjeblieft niet na te doen de komende dagen![]()
http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-south-yorkshire-16292576
Van hartequote:Op woensdag 21 december 2011 21:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Vandaag geslaagd voor het plaatselijk examen Leeuwarden. Ik mag nu op alle werkplekken van post Groningen werken.
Ik denk dat jij en ik hier een andere definitie van "werkplek" gebruiken.quote:Op donderdag 22 december 2011 10:33 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Van harte
Maar eh, met de nieuwste procesleiding kon ik heel post Groningen op 1 werkplek kwijt
o, ja feli!quote:Op donderdag 22 december 2011 11:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik denk dat jij en ik hier een andere definitie van "werkplek" gebruiken.
Op die foto-pagina:quote:Op donderdag 22 december 2011 13:13 schreef James1988 het volgende:
Gefeliciteerd, ziggy!
In other news: op de website NU&toen zijn een aantal foto's geplaatst van de treinramp in Harmelen, die in 1962 plaatsvond. Op zondag 8 januari is dat 50 jaar geleden. Voor de slachtoffers van 'Harmelen' gaat een monument geplaatst worden.
Foto's hier
FLES! Mag nie hequote:Op donderdag 22 december 2011 15:25 schreef MarkoAlmelo het volgende:
er loopt een man op het spoor bij deventer. Altijd gezelllig.
Oeh... Pentaxquote:Op donderdag 22 december 2011 16:06 schreef greavy het volgende:
Zo. Vanavond ook een ASLR in bezit. De Pentax P30 met 2 objectieven en flitser, en nog een filter. Daar eens wat mee spelen.
Weet ik. Gewoon daar eens wat mee spelenquote:Op donderdag 22 december 2011 16:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Bloody oldschool man, analoog fotograferen
http://link.marktplaats.nl/513456424quote:Op donderdag 22 december 2011 16:09 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Oeh... PentaxWelke variant van de P30? Ik heb er ook nog twee liggen thuis, vroeger echt veel plaatjes mee geschoten
Niet serieus natuurlijk. Wel serieus: er gaan geruchten rond dat de stakingen in België zouden kunnen aanhouden t/m 31-12!quote:NMBS-PERSONEELSLEDEN NEMEN PER ONGELUK ALLEMAAL VERLOF
Door een toevallige samenloop van omstandigheden hebben alle NMBS-personeelsleden vandaag verlof genomen. Een administratieve vergissing, vermoedelijk te wijten aan een fout in het onlangs in gebruik genomen informaticasysteem voor tijdsregistratie, heeft ervoor gezorgd dat alle verlofaanvragen werden goedgekeurd. Er rijden vandaag dus geen treinen. De NMBS excuseert zich bij de reizigers en dankt hen voor hun begrip.
"Tja, wat kan ik zeggen,” staat ons NMBS-woordvoerder Jochem Goovaerts telefonisch te woord vanuit de Zoo van Antwerpen, waar hij vandaag (met de wagen) naartoe getrokken is voor een ontspannend dagje met de familie. “Wij hadden nog overuren staan en het is makkelijker en voordeliger om ze nog op te nemen dan ze naar 2012 te laten overzetten. Dan moeten we ze namelijk voor eind februari opgebruiken, en we hebben in die periode nog syndicale acties gepland, dus dat komt voor de meesten onder ons niet goed uit. Bovendien brengt iedereen de kerstperiode graag bij zijn familie door, thuis of op een gezellige uitstap.”
Dat alle verlofaanvragen ook daadwerkelijk zijn goedgekeurd, is volgens Goovaerts te wijten aan het nieuwe informaticasysteem voor tijdsregistratie dat de NMBS onlangs in gebruik heeft genomen: “Daar staat nu zo’n knopke met ‘approve all.’ Veel handiger dan vroeger, want toen moest elke aanvraag in drievoud worden afgedrukt en naar een aantal oversten gestuurd, die dat document dan ondertekend moesten terugsturen. Dat was omslachtig en tijdrovend. De administratieve situatie vandaag is veel eenvoudiger.” Na een korte pauze voegt Goovaerts hier nog aan toe: “Maar misschien dat er inderdaad nog wat kinderziektes in het systeem zitten.”
Ook Jos Digneffe, voozitter van ACOD Spoor, die vandaag met enkele vrienden een stadswandeling door Brussel maakt, was bereid ons even te woord te staan: “Beetje mottig weer vandaag, maar straks een stevig borrelke met de makkers en we zijn zo weer opgewarmd.” Dat de globale verlofdag bij het NMBS-personeel eigenlijk geen toeval is, maar een verdekte nationale staking, zoals onder andere UNIZO-bestuurder Karel Van Eetvelt beweert, wordt door Digneffe in alle toonaarden ontkend: “Waarom zou het NMBS-personeel in hemelsnaam willen staken? Wij zijn zowat de enige werknemerscategorie die in de aankomende pensioenshervorming buiten schot blijft! Wij zijn bij ACOD Spoor niet zo stom dat we in onze eigen voet gaan schieten, hoor,” grapt hij lachend.
Excuses voor het ongemak
NMBS-topman Marc Descheemaecker zit met de hele toestand bijzonder verveeld. “Ik kan mij namens de gehele NMBS – en ik meen in deze ook te kunnen spreken voor de Holding en Infrabel – bij de reiziger alleen maar excuseren voor het ongemak,” laat hij weten. “We zullen de procedure voor verlofaanvragen grondig evalueren en waar nodig bijsturen om dit soort situaties in de toekomst te vermijden. Dat zal natuurlijk enige tijd vergen, want het is een complex systeem en we willen grondig te werk gaan, maar tegen eind 2013 zullen we hiermee rond zijn. Dat beloof ik u.”
Descheemaecker ziet toch ook nog een lichtpunt: “Ik ben er zeker van dat als onze personeelsleden morgen goed uitgerust terug aan de slag gaan, zij zich extra zullen inspannen om alle treinen op tijd te laten rijden. Vrijdag geen vertragingen, zal u zien!”
Had je wat anders verwacht dan?quote:Op donderdag 22 december 2011 16:57 schreef James1988 het volgende:
er gaan geruchten rond dat de stakingen in België zouden kunnen aanhouden t/m 31-12!
Ja ? En? Dan is het niet goed staken.quote:Op donderdag 22 december 2011 17:05 schreef James1988 het volgende:
Eerlijk gezegd? Nee, niet echt. Ze staken in België vrij snel...
Hopelijk worden de seinhuizen e.d. bij volgende stakingen niet meer bezet, anders zijn heel wat internationale reizigers (denk aan weekendjes Parijs en Londen) zwaar de dupe.
Personenauto.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Zutphen - Zwolle geen verkeer mogelijk door een aanrijding met een voertuig???
quote:17:16:23 22-12-11 Melding : PRIO 1 ONGEVAL SPOOR LETSEL : : OVERWEG LOCHEMSEWEG-N339 : EPSE 2870 2885 8091 8133 2830 (BETREFT: PERSONENAUTO)
Regio : 06 : [NOG] Oost-Nederland (Noord- en Oost-Gelderland)
Urgentie : O O O O O : HOOG
Eenheden : 0804030 : Lichtkrant Kazerne Gorssel
: 0804012 : Alle Blusgroepen Gorssel
: 0804003 : Bevelvoerders Gorssel
: 0806639 : Tankautospuit-8133 Gorssel
: 0805830 : Piket Officier van Dienst IJsselstreek
: 0806240 : Monitorcode Brandweer Noord- en Oost-Gelderland
: 0804005 : Kazernecode Gorssel
: 0610170 : Lichtkrant Kazerne Deventer
: 0803872 : Monitorcode Middel Incident Lochem
: 0610146 : Kazernealarm 1e Uitruk Deventer
: 0803871 : Monitorcode Klein Incident Lochem
: 0610143 : Bevelvoerder van Dienst Deventer
: 0610155 : Chauffeurs Hoogwerker-2850 Deventer
: 0610145 : Kazernetechniek Deventer
Hmm.. Alleen Zutphen-Deventer begreep ik net... (collega die in Zutphen stond en nog naar Deventer toe moest)quote:Op donderdag 22 december 2011 18:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Zutphen - Zwolle geen verkeer mogelijk door een aanrijding met een voertuig???
Ja, alleen Zutphen-Deventer ligt eruit.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:19 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Hmm.. Alleen Zutphen-Deventer begreep ik net... (collega die in Zutphen stond en nog naar Deventer toe moest)
Ik was net op tijd er langs. gelukkigquote:Op donderdag 22 december 2011 18:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Zutphen - Zwolle geen verkeer mogelijk door een aanrijding met een voertuig???
"Normaal", zijn er ook nog minder bereikbare stations dan?quote:Op donderdag 22 december 2011 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moest deze zomer maar eens naar Narvik. Het noordelijkste normaal bereikbare station ter wereld.
Ja. Pechenga is in absolute zin het noordelijkste station ter wereld, maar dat is een Russische legerbasis. Dan heb je wel een beter verhaal nodig dan "Hoi vriendjes, ik kom bordjes schieten. Ook een plakje peperkoek?"quote:Op donderdag 22 december 2011 19:01 schreef b2py het volgende:
[..]
"Normaal", zijn er ook nog minder bereikbare stations dan?
Wel tof iig!
God straft de Fyra-gebruikers meteenquote:Op donderdag 22 december 2011 22:05 schreef James1988 het volgende:
Ja verdomme, daar wil ik zometeen (over zo'n 45 minuten) langs
Ah, jammer...quote:Op donderdag 22 december 2011 22:15 schreef b2py het volgende:
Mogelijk extra reistijd tussen Rotterdam C-Dordrecht
Oorzaak
De beperkingen tussen Lombardijen en Zwijndrecht als gevolg van een brandmelding zijn voorbij.
Succes James!
http://alpenexpres.nl/pdf/treinsamenstelling/1.pdfquote:Op donderdag 22 december 2011 23:31 schreef Sandrvich het volgende:
Hoelaat komen die skitreinen morgen in Utrecht en in Den Bosch, greavy? Weet je toevallig ook of er nog gehuurde rijtuigen in mee gaan komen?
Hoop dat we zo op de Veluwe de tijd inhalen :-D.quote:Op vrijdag 23 december 2011 08:49 schreef daanski82 het volgende:
Met dank aan de boemel uit zwolle vertrekken wij > 5 minuten later vanuit deventer.
Vertrektijd 08:49 :-(
Gladde sporen wss..quote:Op vrijdag 23 december 2011 08:55 schreef greavy het volgende:
Hmmm. Deze ICMm heeft moeite om uit Gouda weg te komen. Rijden al voorbij Goverwelle, en gaan schokkend steeds sneller....
donequote:Op vrijdag 23 december 2011 11:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Krijg de pest![]()
Inderdaad zeg, waardeloos![]()
Wie twittert ff?
twitter:NS_online twitterde op vrijdag 23-12-2011 om 11:35:55@Thommeh91 ik zie het ook, bedankt voor je melding, ik geef het door! reageer retweet
Vorig jaar geweest. Ik raad je aan om ook een bus naar de Lofoten te pakken. En natuurlijk met de Inlandsbanan er naar toe.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moest deze zomer maar eens naar Narvik. Het noordelijkste normaal bereikbare station ter wereld.
Zesde bak ongeveerquote:Op vrijdag 23 december 2011 15:58 schreef b2py het volgende:
Iemand hier tips & tricks met instappen in ic van 16:38 in Amersfoort naar Zwolle? Voorin/achterin?
Het midden zeg ik altijd. Met een los drietje of viertje gaat het wat moeilijkquote:
Alleen dan nog met een enorm accent.quote:Volgunde stasieoon Zwohoolluuuuuh. De treinstelluhn 4094 en 4220 gaan als Intercity door naar Assuuuuh en Groninguuuh. Treinstel 4214 gaat naar Leeuwarduh als intercity. De stopboemel naar Emmuh vertrekt vanaf spoor 15, en als u naar kampuh moet, vertrekt uw trein vanaf spoor twiiintuhug. Reizigers voor het mooie plaatsje Deventer stappen hier over naar spoor 5. Het voltallige treinpersoneel wenst u nog fijne feestdagen en gelukkig nieuwjaar. Let u wel op uw vingers bij het afsteken van vuurwerk?
Reist u met de OV Chipkaart en is Swolluh uw eindpunt vergeet dan niet met een bliepje uit te checkuh bij een paaltjuh!
Moet het geen Deventuuuuuuhr zijn?quote:Reizigers voor het mooie plaatsje Deventer stappen hier over naar spoor 5.
Ohja. Zoiets wel ja. Hij zei het als: Dè-veun-tuur.quote:Op vrijdag 23 december 2011 21:16 schreef remcoP het volgende:
[..]
Moet het geen Deventuuuuuuhr zijn?
quote:Op vrijdag 23 december 2011 21:19 schreef Peterselieman het volgende:
ik had het over het vertrekspoor van het boemeltje naar kampen
Wats er fout?quote:Op vrijdag 23 december 2011 21:19 schreef Peterselieman het volgende:
ik had het over het vertrekspoor van het boemeltje naar kampen
FYPquote:Op zaterdag 24 december 2011 08:05 schreef b2py het volgende:
Die neus, het kan dus nog erger dan bij onze v250
Jeetje, wat maken die plan-v's een herrienostalgisch mooi geluid zeg allemachtig..
Haha, no way dat ik 6 uur lang het Nahverkehr induik.quote:Op woensdag 21 december 2011 20:24 schreef greavy het volgende:
Gaat Socios nog mee, lekker stoptreinen rijden ?![]()
Isleukyohquote:Op zaterdag 24 december 2011 10:32 schreef Socios het volgende:
[..]
Haha, no way dat ik 6 uur lang het Nahverkehr induik.
Haten op zo'n bazenneusquote:Op zaterdag 24 december 2011 08:05 schreef b2py het volgende:
Die neus, het kan dus nog erger dan bij onze v250
Duvel zei ;t ook al.quote:Op zaterdag 24 december 2011 10:55 schreef Ireyon het volgende:
Ja hoi, vandaag 90 (NEGENTIG) % korting op Railworks 3: Trainsimulator 2012 op Steam
http://store.steampowered.com/app/24010/
'k Denk, zeg het ff.
Gaan ze er ook commercieel mee rijden? Of bijvoorbeeld op een veilige manierquote:Op zaterdag 24 december 2011 03:13 schreef James1988 het volgende:
In China is een nieuw treintype onthuld, de CRH 500. Deze hogesnelheidstrein zou een maximumsnelheid van 500 km/h moeten kunnen halen, en zou wereldrecords kunnen breken.
Op dit moment is het wereldsnelheidsrecord nog in handen van Alstom, hun V150 (een aangepaste TGV Duplex) haalde in 2007 een snelheid van 574,8 km/h. Een jaar geleden verbrak een Chinese hogesnelheidstrein al het record voor onaangepaste treinstellen, dat tot die tijd in handen was van de Velaro E (403 km/h), door een nieuw record te zetten: 468,1 km/h.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
bron foto's
Net of jij voor einde dienst je bed uit gestuikt komtquote:Op zaterdag 24 december 2011 10:32 schreef Socios het volgende:
[..]
Haha, no way dat ik 6 uur lang het Nahverkehr induik.
Ik kom toevallig net op deze pagina om precies hetzelfde te melden. Toeval.quote:Op zaterdag 24 december 2011 18:18 schreef dennistd het volgende:
Ik heb hier trouwens nog een jumbo-dagkaart liggen waar ik zelf niet meer aan toe ga komen, iemand interesse? Geldig t/m 31 december op zaterdag of zondag. Het is een e-ticket-code, dus het kan zelfs nog voor morgen.
Is het wat, want voor 3 euro kan je haast niet laten.quote:Op zaterdag 24 december 2011 10:55 schreef Ireyon het volgende:
Ja hoi, vandaag 90 (NEGENTIG) % korting op Railworks 3: Trainsimulator 2012 op Steam
http://store.steampowered.com/app/24010/
'k Denk, zeg het ff.
Of zelfs nog ergerquote:SLT SPR 4340 12:45 Almo 14:19 Gvc
Toch niet om blij van te wordenquote:SLT SPR 4325 07:11 Gvc 08:44 Almo
SLT SPR 4626 09:00 Almo 09:41 Asd
SPR 4631 P 09:48 Asd 10:29 Almo
80033 RS 10:44 Almo 10:51 Almo
SLT LM 80033 10:51 Almo 11:15 Llso [...][...]
SLT SPR 4645 13:18 Asd 13:59 Almo
SLT SPR 4346 14:15 Almo 15:49 Gvc
ik heb 'm nu ook. Is wel leukquote:Op zaterdag 24 december 2011 18:55 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Is het wat, want voor 3 euro kan je haast niet laten.
Steam is sowieso lekker bezig deze feestdagen
Nog nooit last van gehad.quote:Op zaterdag 24 december 2011 19:15 schreef greavy het volgende:
Als reiziger dronken of onder invloed van verdovende middelen zijn
Het boetebedrag wordt: ¤70
Wat was de boete hiervoor? EUR 35,=. ofzo?quote:Op zaterdag 24 december 2011 19:15 schreef greavy het volgende:
Nieuwe boetebedragen: Openbaar vervoer
Zonder kaartje in het openbaar vervoer
Het boetebedrag wordt: ¤85
35 euro ja.quote:Op zaterdag 24 december 2011 19:22 schreef Socios het volgende:
[..]
Wat was de boete hiervoor? EUR 35,=. ofzo?
Cool! Jammer dat ik dan ook een nieuwe pc moet hebben. Ik kan nèt RW2 draaien...quote:Op zaterdag 24 december 2011 10:55 schreef Ireyon het volgende:
Ja hoi, vandaag 90 (NEGENTIG) % korting op Railworks 3: Trainsimulator 2012 op Steam
http://store.steampowered.com/app/24010/
'k Denk, zeg het ff.
Ik neem aan dat de ritprijs daar nog bovenop komt?quote:Op zaterdag 24 december 2011 19:15 schreef greavy het volgende:
Nieuwe boetebedragen: Openbaar vervoer
Zonder kaartje in het openbaar vervoer
Het boetebedrag wordt: ¤85
Zonder kaartje en geen identificatiebewijs
Het boetebedrag wordt: ¤100
Ach dit wordt toch nooit nageleefdquote:Op zaterdag 24 december 2011 19:15 schreef greavy het volgende:
Nieuwe boetebedragen: Openbaar vervoer
Roken in het openbaar vervoer of op het station, waar dit verboden is
Het boetebedrag wordt: ¤70
Als reiziger dronken of onder invloed van verdovende middelen zijn
Het boetebedrag wordt: ¤70
ach, het is meer een correctie.quote:
Ja.quote:Op zaterdag 24 december 2011 20:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Kan ik met mijn WeekendVrij ook op Tweede Kerstdag onbeperkt vrij reizen?
Waarom? Zwartrijders zorgen voor overlast. Niemand wil zwartrijders. Het moet afgelopen zijn met zwartrijders. hard genoeg aanpakken.quote:Op zaterdag 24 december 2011 20:49 schreef Monopoly het volgende:
85 euro voor zwart rijden is exorbitant hoog. Totaal uit verband vind ik.
Tuurlijk moet je een vervoersbewijs hebben, maar 85,- + ritprijs is natuurlijk wel iets te veel van de zotten.
Dat ben ik ook wel met je eens. Maar zou het echt werken als je de boetes zo hoog maakt ?quote:Op zaterdag 24 december 2011 20:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom? Zwartrijders zorgen voor overlast. Niemand wil zwartrijders. Het moet afgelopen zijn met zwartrijders. hard genoeg aanpakken.
Nou ja, voor een bepaald deel van de bevolking is het gewoon een kosten-batenplaatje, wat ik eerder al zei. Als je in een maand 2 keer gecontroleerd wordt tussen Utrecht en Amersfoort is het veel. En bij een boete van 35 euro is dat dus lonend t.o.v. een maandtrajectkaart. Bij 85 euro is dat weer anders.quote:Op zaterdag 24 december 2011 20:57 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dat ben ik ook wel met je eens. Maar zou het echt werken als je de boetes zo hoog maakt ?
Het zou vast een bepaald procent notoire zwart rijders wel tegenhouden, maar ik vind het wel behoorlijk hoog eigenlijk.
Als ze bijvoorbeeld hardrijders (flitsers) zouden aanpakken door de boetes gigantisch hoog te maken, zou dat dan ook werken, of wek je op die manier enkel meer haat tegen de politie/gezag omdat het "uit verband" wordt gehaald?
Sure.quote:Op zaterdag 24 december 2011 22:56 schreef hemarookworst het volgende:
kan je de originele borden laten zien?
www.simsig.co.ukquote:Op zaterdag 24 december 2011 23:11 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
ik zoek voor de garp een simulatie spelletje. treindienstleider spelletje. Tig topics geleden las ik hier ergens iets over zoeeen spelletje over een deel van het britse railnet of zo. kan het alleen niet meer vinden. Heeft iemand tips?
Nicequote:
zoooooo, simsig is met je neus in de boter vallenquote:Op zaterdag 24 december 2011 23:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
www.simsig.co.uk
Verder verkoopt http://shop2.signalsoft.nl/ NX-simulaties van stations in Nederland, en kun je nog googlen op ebp.rar (zie ook http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?p=346204#p346204 ) en stwsim.
Er is een nieuw stationsnaambord in Nederland dat je nog niet op de foto hebtquote:Op zaterdag 24 december 2011 22:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Je bent bordjesmaster of je bent het niet eh
Geldt dit bij alle vervoerders? bedankt voor je waardevolle post in ieder gevalquote:Op zaterdag 24 december 2011 19:15 schreef greavy het volgende:
Nieuwe boetebedragen: Openbaar vervoer
Zonder kaartje in het openbaar vervoer
Het boetebedrag wordt: ¤85
Zonder kaartje en geen identificatiebewijs
Het boetebedrag wordt: ¤100
Roken in het openbaar vervoer of op het station, waar dit verboden is
Het boetebedrag wordt: ¤70
Als reiziger dronken of onder invloed van verdovende middelen zijn
Het boetebedrag wordt: ¤70
Je zou ook nog eens kunnen kijken naar JB BAHN. Het ziet eruit alsof het 15 jaar oud is, en dat klopt.quote:Op zaterdag 24 december 2011 23:11 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
ik zoek voor de garp een simulatie spelletje. treindienstleider spelletje. Tig topics geleden las ik hier ergens iets over zoeeen spelletje over een deel van het britse railnet of zo. kan het alleen niet meer vinden. Heeft iemand tips?
http://www.signalsoft.nl/software/trdl/index.phpquote:Op zaterdag 24 december 2011 23:11 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
ik zoek voor de garp een simulatie spelletje. treindienstleider spelletje. Tig topics geleden las ik hier ergens iets over zoeeen spelletje over een deel van het britse railnet of zo. kan het alleen niet meer vinden. Heeft iemand tips?
Hoewel niet realistisch is er ook nog http://sts.js-home.org/stellwerksim/anlagen.phpquote:Op zaterdag 24 december 2011 23:11 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
ik zoek voor de garp een simulatie spelletje. treindienstleider spelletje. Tig topics geleden las ik hier ergens iets over zoeeen spelletje over een deel van het britse railnet of zo. kan het alleen niet meer vinden. Heeft iemand tips?
Oh leukquote:Op zondag 25 december 2011 00:24 schreef MREn het volgende:
[..]
Er is een nieuw stationsnaambord in Nederland dat je nog niet op de foto hebt
Is vanaf 6/7 januari te zien
Leuk als je vergeten bent om in te checkenquote:Op zaterdag 24 december 2011 19:15 schreef greavy het volgende:
Nieuwe boetebedragen: Openbaar vervoer
Zonder kaartje in het openbaar vervoer
Het boetebedrag wordt: ¤85
Zonder kaartje en geen identificatiebewijs
Het boetebedrag wordt: ¤100
Roken in het openbaar vervoer of op het station, waar dit verboden is
Het boetebedrag wordt: ¤70
Als reiziger dronken of onder invloed van verdovende middelen zijn
Het boetebedrag wordt: ¤70
Ik hoop dat ze dit ook eens gaan handhaven in de bus. En dan heb ik het over het rookgedrag van de chauffeurs hier in de stadquote:Op zaterdag 24 december 2011 19:15 schreef greavy het volgende:
Nieuwe boetebedragen: Openbaar vervoer
Zonder kaartje in het openbaar vervoer
Het boetebedrag wordt: ¤85
Zonder kaartje en geen identificatiebewijs
Het boetebedrag wordt: ¤100
Roken in het openbaar vervoer of op het station, waar dit verboden is
Het boetebedrag wordt: ¤70
Als reiziger dronken of onder invloed van verdovende middelen zijn
Het boetebedrag wordt: ¤70
Ja ik zag op Stationsweb dat er ook in 2009 al discussie over was. Naja, gaarheidquote:Op maandag 26 december 2011 12:00 schreef Peterselieman het volgende:
het schijnt er al langer in te staan: http://www.mobypicture.com/user/San87/view/5635524
iemand kwam in 2009 al met hetzelfde
in ieder geval kan er geen reisadvies worden gevondenquote:Op maandag 26 december 2011 12:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja ik zag op Stationsweb dat er ook in 2009 al discussie over was. Naja, gaarheid
Dat was een soort van centraal busstation ten tijde van de grote spoorstremming agv werkzaamheden op en rond Deventer. Er reden pendelbussen vanuit alle richtingen naar Deventer en men kon op busstation De Scheg overstappen. Omdat het nogal tijd kost om het CS van Deventer te bereiken via de weg werd er gekozen voor deze locatie.quote:Op maandag 26 december 2011 11:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is dit nu weer? Sportcentrum De Scheg ligt zegge en schrijve 18 centimeter vanaf station Deventer Colmschate. Is er een hernoeming op komst of wat?
Daarop reageerde de NS:quote:3.5 Aangepaste spitstijd voor het meenemen van de fiets
Het oprekken van de spitstijden betekent een verdere beperking van de toch al magere mogelijkheden om fietsen mee te nemen in de trein. Wij pleiten er daarom voor de bestaande spitstijden voor het fietsvervoer te handhaven bij eventuele invoering van een avondspits voor treinreizigers.
quote:In uw advies pleit u ervoor om de bestaande spitstijden voor het fietsvervoer te handhaven. Wij zien geen bezwaar om de huidige spitstijden voor fietsvervoer te handhaven. Dit betekent dat reizigers geen fiets in de trein mogen meenemen op werkdagen van 6.30 tot 9.00 uur en van 16.30 tot 18.00 uur. Deze beperking geldt niet in de weekenden, op feestdagen en in de zomermaanden juli en augustus.
ja, volgende ronde weer dusquote:Op maandag 26 december 2011 18:08 schreef Zug-Chef het volgende:
Nee hoor die krengen zijn tegenwoordig ook doordeweeks geldig na 9u.
Ik heb ze nog even teruggezocht, alle foto's staan er nogquote:Op maandag 26 december 2011 23:20 schreef bork het volgende:
Altijd nice die jaaroverzichten van Fles
Degene die nu weer in dienst is had de minste schade, en was het achterste stel. De voorste heeft meer schade, maar inderdaad minder als op Somda (quote:Op dinsdag 27 december 2011 13:02 schreef Peterselieman het volgende:
De schade aan de lintjes die geraakt werden door een schommelboot blijkt mee te vallen. Een van beide stellen rijdt al weer rond en de andere zal naar verwachting ergens in het voorjaar weer rondkarren.
Twee meter achter die toendra begint de golfbaan van Leeuwardenquote:Op dinsdag 27 december 2011 17:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Die derde is wel tof, met echt helemaal niks erop. Kan net zo goed een toendra van de Amtrak zijn of zo
Waar je heel ver weg bomen ziet, begint inderdaad de golfbaan.quote:Op dinsdag 27 december 2011 17:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Die derde is wel tof, met echt helemaal niks erop. Kan net zo goed een toendra van de Amtrak zijn of zo
Dat is de plek waar we één keer per jaar een Aanwijzing Stop voor afgeven. Dan moet Sinterklaas namelijk de trein uit.quote:Op dinsdag 27 december 2011 16:57 schreef greavy het volgende:
Vandaag was ik in de buurt van Tytsjerk (langs de spoorlijn tussen Leeuwarden Cammingaburen - Hurdegaryp), en enkele plaatjes geschoten.
Te Groene Ster (overweg Alddiel):
[ link | afbeelding ]
Arriva D-GTW 2/8
Ha. Ha.quote:Op dinsdag 27 december 2011 18:01 schreef Peterselieman het volgende:
beetje dit idee: http://www.dumpert.nl/med(...)elhoofd_v_d_dag.html
quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Morgen maar eens WEL de baan op.. Wat ik vandaag ook al van plan was trouwens.
Okequote:Op dinsdag 27 december 2011 17:58 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat is de plek waar we één keer per jaar een Aanwijzing Stop voor afgeven. Dan moet Sinterklaas namelijk de trein uit.
Wat voor ticket heb je? Welke treinen ben je van plan te nemen? En wat is het probleem?quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:06 schreef RoW_0 het volgende:
Dag mensen,
Kan ik hier een vraag stellen over NS hispeed tickets? Of is dat hier niet de bedoeling?
Jullie hebben dit al wel 100x gehoord vermoed ik. Er staan namelijk geen tijdstip op mijn ticket. Ik vroeg me af hoe dat precies zat
Want als je zogenaamd een uur later zou gaan betaalde je ook 100 euro meer.
Dat was geen feest!quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Morgen maar eens WEL de baan op.. Wat ik vandaag ook al van plan was trouwens.
- E-ticket NS-hispeed tickets.quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat voor ticket heb je? Welke treinen ben je van plan te nemen? En wat is het probleem?
Met de verbinding Roosendaal - Brussel mag je elke trein nemen ja.quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:12 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
- E-ticket NS-hispeed tickets.
- Geen idee welke treinen dat zijn. Het zijn gewoon de goedkoopste.
- Probleem is: Hoelaat moet ik nu instappen? Dat zou toch normaal op mijn ticket moeten staan?
Ik ga van (Arnhem -> ) Roosendaal naar Brussel Centraal en weer terug.
Dat kan kloppen inderdaad, want daar zag ik dat ik 3 keer moet overstappen.quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:14 schreef Igen het volgende:
[..]
Met de verbinding Roosendaal - Brussel mag je elke trein nemen ja.
Die verbinding van 100 euro duurder zal wel via Rotterdam zijn geweest, met de Thalys. Of zoiets.
De stoptrein mag ook gewoon mocht de ic niet rijden, anders sta je een uur in de kou in Roosendaal. Vaak genoeg gehad vorige winter.quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ja, je mag zelf bepalen hoe laat je gaat, als je maar de trein tussen Roosendaal en Brussel neemt (volgens mij de Benelux-trein)..
Dat kwam doordat er een aanrijding met persoon was bij de Spoorstraat in Prinsenbeek (niet die in Breda...). Hierdoor was al het treinverkeer gestremd..quote:Op woensdag 28 december 2011 09:27 schreef bork het volgende:
27 december, volgens de ns website zou vanaf 10.41 de Fyra weer naar Breda rijden vanaf schiphol omdat wij een fyra toeslag kaartje hadden en naar Breda moesten, besluiten wij vanaf Utrecht naar Breda via Schiphol te reizen.
Om 10.30 te Schiphol, bericht geen Fyra, reizen via Den Haag. Te Den Haag krijgen we in de trein naar Venlo te horen, deze trein rijdt vandaag niet. Vandaag rijden er geen treinen meer via Dordrecht naar Breda!!!!!! Dus terug naar Utrecht dan maar weer, fijn bedankt NS, en geld voor die toeslagkaartje krijgen we ook niet.![]()
![]()
Dit is overigens de derde poging op drie die gestrand is om op een van te voren bepaald tijdstip (met ov-planners) vanuit Utrecht Overvecht om op Breda CS te komen.![]()
![]()
ja, daar was ik van op de hoogte, ik lees de storingenpagina namelijk, zie het verhaalquote:Op woensdag 28 december 2011 10:09 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat kwam doordat er een aanrijding met persoon was bij de Spoorstraat in Prinsenbeek (niet die in Breda...). Hierdoor was al het treinverkeer gestremd..
planmatigquote:Op woensdag 28 december 2011 08:43 schreef Bitlord het volgende:
Wow, 14 bakken VIRM in de noordoost, wat veel voor in de kerstvakantie.
Ik las niet helemaal goedquote:Op woensdag 28 december 2011 10:31 schreef bork het volgende:
[..]
ja, daar was ik van op de hoogte, ik lees de storingenpagina namelijk, zie het verhaal
Het gaat om het vervolg Greavy.
5x faal
1. fout reisadvies NS-storingen
2. fout reisadvies schiphol
3. in Den Haag de trein uitgebonjourd worden
4. melden dat er die dag geen treinen meer naar Breda rijden
5. dat je naar je geld kunt fluiten
quote:Warning: simplexml_load_file(http://178.21.117.117/ns/vertrektijden.xml?from=deventer) [function.simplexml-load-file]: failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found in /home/dennis/domains/actuelevertrektijden.nl/public_html/v2/station1.php on line 24
Warning: simplexml_load_file() [function.simplexml-load-file]: I/O warning : failed to load external entity "http://178.21.117.117/ns/vertrektijden.xml?from=deventer" in /home/dennis/domains/actuelevertrektijden.nl/public_html/v2/station1.php on line 24
Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/dennis/domains/actuelevertrektijden.nl/public_html/v2/station1.php on line 26
00:00 Geen informatie beschikbaar Geen info beschikbaar
Haha, De RE naar Groningen hehe De RB stopt overal volgens die websitequote:Op woensdag 28 december 2011 13:56 schreef dennistd het volgende:
Het is niet helemaal dood: de api doet het wel gewoon.
En dat moet grappig zijn? Site werkt nu wel weer, eerdaags weer terugzetten naar t oude script.quote:Op woensdag 28 december 2011 17:37 schreef brandsrus het volgende:
[..]
Haha, De RE naar Groningen hehe De RB stopt overal volgens die website
quote:Op woensdag 28 december 2011 19:03 schreef Crientj het volgende:
[..]
En dat moet grappig zijn? Site werkt nu wel weer, eerdaags weer terugzetten naar t oude script.
zitten alle kabels op hun plaats? checkquote:
quote:Op woensdag 28 december 2011 19:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De stofzuigerzak is nog niet aangesloten.
In Hengelo ook iets dergelijks:quote:Op maandag 26 december 2011 11:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is dit nu weer? Sportcentrum De Scheg ligt zegge en schrijve 18 centimeter vanaf station Deventer Colmschate. Is er een hernoeming op komst of wat?
Fanny Blankers Koen: de naam van een wereldberoemde Nederlandse atlete, waar het gelijknamige atletiek-stadion naar is vernoemd wat toevallig op een steenworp afstand ligt van het compleet vervallen perronnetje aangeduid als "Hengelo FBK Stadion"quote:Op woensdag 28 december 2011 20:42 schreef Socios het volgende:
[..]
In Hengelo ook iets dergelijks:
[ afbeelding ]
"FBK"... Nooit van gehoord...
Bestaat of bestond het station daadwerkelijk, ja?quote:Op woensdag 28 december 2011 20:48 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
compleet vervallen perronnetje aangeduid als "Hengelo FBK Stadion"
Ja, nog steeds. Een perronnetje met 2 batterijen van 4 wachtstoeltjes en minimaal 1 prullebakquote:Op woensdag 28 december 2011 20:49 schreef Socios het volgende:
[..]
Bestaat of bestond het station daadwerkelijk, ja?
als je niet kan inchecken is het voor mij geen station.quote:Op woensdag 28 december 2011 23:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, nog steeds. Een perronnetje met 2 batterijen van 4 wachtstoeltjes en minimaal 1 prullebak
quote:Op woensdag 28 december 2011 23:25 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
als je niet kan inchecken is het voor mij geen station.![]()
quote:
Jij reist zeker ook alleen maar met intercity's net zoals socios! Klaarblijkelijk zijn praktisch alle andere stations ongeschikt voor jouquote:Op woensdag 28 december 2011 23:26 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]![]()
daarnaast eis ik verwarmde wachtruimtes met een loket en koffie.
Of is hij ongeschikt voor...quote:Op woensdag 28 december 2011 23:30 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Jij reist zeker ook alleen maar met intercity's net zoals socios! Klaarblijkelijk zijn praktisch alle andere stations ongeschikt voor jou
Dan was Sassenheim ook niets voor jouquote:Op woensdag 28 december 2011 23:25 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
als je niet kan inchecken is het voor mij geen station.![]()
Maar Achter de Hoven kent ie dan weer niet. Terwijl daar toch echt treinen stoppen.quote:Op woensdag 28 december 2011 20:42 schreef Socios het volgende:
[..]
In Hengelo ook iets dergelijks:
[ afbeelding ]
"FBK"... Nooit van gehoord...
Achter de Hoven is een fabriekshalte. Daar staat dan ook geen kaartautomaat. Wel een in- en uitcheckpaal. Halte is aangelegd voor Friesland Coberco (Tegenwoordig Friesland Campina, en vroeger vast een andere naam).quote:Op donderdag 29 december 2011 06:49 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Maar Achter de Hoven kent ie dan weer niet. Terwijl daar toch echt treinen stoppen.
In DRGL 2012 stopt dagelijks drie treinen daar, 7.51 richting Leeuwarden en 16.06 / 17.06 richting Groningenquote:Op donderdag 29 december 2011 08:28 schreef greavy het volgende:
[..]
Achter de Hoven is een fabriekshalte. Daar staat dan ook geen kaartautomaat. Wel een in- en uitcheckpaal. Halte is aangelegd voor Friesland Coberco (Tegenwoordig Friesland Campina, en vroeger vast een andere naam).
Tot DRGL 2008 is het station gewoon opgenomen geweest in de dienstregeling.
Toch wel een leuk initiatief van de RET. Zeker als je je bedenkt dat het om een storing door overmacht gaat (telecommunicatiestoring bij de metro eerder deze zomer).quote:Op donderdag 29 december 2011 10:01 schreef greavy het volgende:
Extra trein rijdt tussen Rotterdam C en Heerenveen IJsstadion. Vertrokken uit Rotterdam om 9:52 als 28201, via Utrecht en een stop te Den Dolder (11:00), Amersfoort (11:11) en Zwolle a. 11:59. Verder vertrek onbekend, rijdt met VIRM 8732. Is een extra rit naar het NK Sprint, in samenwerking met RET en KPN
De RET heeft de trein gehuurdquote:Op donderdag 29 december 2011 13:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat heeft de RET er sowieso mee te maken als er een extra evenemententrein naar Heerenveen rijdt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |