abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 december 2011 @ 12:59:32 #1
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105862844

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
Alstom60x60.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en ontvangt graag PM's over Fyra naar Breda.
ToeBeer.gif Duvel, houdt van hobby's en bier.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
sepiakameeltje2.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
Socios.jpg Socios, treinen dienen te allen tijde conform de dienstregeling te rijden.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2011 zijn als volgt: Zaterdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 24 april (eerste paasdag), maandag 25 april (tweede paasdag), zaterdag 30 april (Koninginnedag), donderdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 2 juni (Hemelvaartsdag), zondag 12 juni (eerste pinksterdag), maandag 13 juni (tweede pinksterdag), zondag 25 december (eerste kerstdag), maandag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van IB-Groep. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> NS Dienstregeling 2011
Met ingang van Dienstregeling 2011 verschijnt het spoorboekje helaas niet meer op papier. NS biedt nu slechts losse pagina's aan als PDF. Deze zijn voor forummer greavy verzameld en hier te downloaden.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehornde detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork

Dan nog een welgemeende waarschuwing voor ons allen treinenfotografen:
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:

[..]

Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..

Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.

Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
  woensdag 21 december 2011 @ 13:02:03 #2
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105862937
Datum rondje TreinenTopic
- 22 Januari 2011

Het rondje
Utrecht-Eindhoven-Venlo-Binnendoor Duitsland naar Bentheim-Hengelo-Amersfoort

Aanmelden
Deze deelnemers heb ik:
- Fles
- Greavy
- Peter
- Scarlet Dragonfly
- Dennistd
- RubenK

Ben ik iemand vergeten? Meld het ff. Ook als je alsnog mee wilt.

[ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 21-12-2011 20:22:23 ]
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 december 2011 @ 13:07:07 #3
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_105863118
volgens mij is je lijstje compleet. Ik weet pas volgende week of ik mee kan of niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_105863128
Kan er nog maximaal ééntje bij vanwege kosten vvb Duitsland.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 21 december 2011 @ 13:10:29 #5
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105863228
quote:
14s.gif Op woensdag 21 december 2011 13:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Kan er nog maximaal ééntje bij vanwege kosten vvb Duitsland.
Mogen wel meer, maar dan word het voor de volgende X personen weer duurder.

Bij 4 personen is Duitsland eur 9 per persoon.
pi_105863502
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 13:10 schreef greavy het volgende:

[..]

Mogen wel meer, maar dan word het voor de volgende X personen weer duurder.

Bij 4 personen is Duitsland eur 9 per persoon.
Ja precies en dan wordt de groep te groot ook. Ga je weer op mensen moeten wachten, overstaps missen, je kan niet met de hele groep in de BordBistro etc.
pi_105863509
Bij deze meld ik mij aan :) ik heb uiteraard bier bij me
  woensdag 21 december 2011 @ 13:34:21 #8
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105864135
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 13:18 schreef RubenK het volgende:
Bij deze meld ik mij aan :) ik heb uiteraard bier bij me
Wat jij wilt. Vanavond post ik het rondje met de tijden. Zit nu op stage.

Toegevoegd aan de lijst.
pi_105864205
Vrijdag vertrekken wij met de trein van Antwerpen naar Schiphol... IC van 07:00 ... verwachten jullie dat wij last gaan ondervinden van stakingen/vertragingen ... of is dat heel moeilijk in te schatten?
  woensdag 21 december 2011 @ 13:38:57 #10
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105864342
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 13:35 schreef jasper_kock het volgende:
Vrijdag vertrekken wij met de trein van Antwerpen naar Schiphol... IC van 07:00 ... verwachten jullie dat wij last gaan ondervinden van stakingen/vertragingen ... of is dat heel moeilijk in te schatten?
Is moeilijk in te schatten. Maar uitval kan je rekening mee houden.
pi_105864420
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 13:35 schreef jasper_kock het volgende:
"Op vrijdag zijn er nauwelijks geplande aanpassingen. Het is echter mogelijk dat er door werkonderbrekingen enige vertraging voordoet. De vroege ICE vanuit Brussel (ICE11, v. 6:25u Brussel) vervalt tussen Brussel en Luik. Er kan gereisd worden met een binnenlandse trein." Aldus Treinreiziger: http://www.treinreiziger.(...)s_22_december-144031
pi_105865145
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 13:40 schreef b2py het volgende:

[..]

"Op vrijdag zijn er nauwelijks geplande aanpassingen. Het is echter mogelijk dat er door werkonderbrekingen enige vertraging voordoet. De vroege ICE vanuit Brussel (ICE11, v. 6:25u Brussel) vervalt tussen Brussel en Luik. Er kan gereisd worden met een binnenlandse trein." Aldus Treinreiziger: http://www.treinreiziger.(...)s_22_december-144031
In Wallonië rijden amper treinen, ook geen gewone treinen tussen Brussel en Luik ...
De acties zouden doorgaan tot Kerstmis

Ik denk niet dat er rond Antwerpen veel gevolgen van de acties zullen zijn maar je weet uiteraard nooit...
Er moet donderdagnacht een hele hoop materieel naar de juiste plaats worden gebracht enzo.
pi_105865544
Bedankt allemaal. We zullen maar wat extra opties a la auto's open moeten houden :)
  woensdag 21 december 2011 @ 14:19:45 #14
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_105866299
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:06 schreef jasper_kock het volgende:
Bedankt allemaal. We zullen maar wat extra opties a la auto's open moeten houden :)
Verstandig! De enige omreismogelijkheid die ik kan verzinnen is lijn 19 naar Breda en dan de Fyra, maar dan ben je pas om kwart over tien op Schiphol.
pi_105868310
Slim ja, als je ergens zeker van moet zijn dan kun je er net zo goed op rekenen dat er in België de rest van 2011 geen treinen meer rijden ^O^
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 december 2011 @ 15:23:04 #16
Maffe Fries
pi_105868840
De NS zet aan tot drinken in de trein :P

NS: 16 jarige mag drinken vanaf 11 uur
  woensdag 21 december 2011 @ 15:25:37 #17
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_105868931
Ben ik trouwens gek, of is dit een stuk trein op een aanhanger?

woensdag 21 december 2011 @ 15:28:58 #18
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105869050
quote:
10s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:25 schreef JDude het volgende:

[ afbeelding ]
Volgens mij een huif van een MaK DE6400
pi_105869107
quote:
10s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:25 schreef JDude het volgende:

[ afbeelding ]
Ik zie een enkeltje Carglass :Y
pi_105869144
quote:
10s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:23 schreef Peterselieman het volgende:
De NS zet aan tot drinken in de trein :P

NS: 16 jarige mag drinken vanaf 11 uur
Wat is de nieuwswaarde hieraan? :?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 december 2011 @ 15:33:20 #21
Maffe Fries
pi_105869195
quote:
5s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat is de nieuwswaarde hieraan? :?
het is toch min of meer wel een oproep om alcohol in de trein te nuttigen ;)
  woensdag 21 december 2011 @ 15:34:06 #22
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_105869227
quote:
14s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat wordt een nieuwe ruit, denk ik :X
pi_105869303
quote:
14s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Als jij dat zo wilt zien :s)
  woensdag 21 december 2011 @ 15:42:01 #24
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_105869492
quote:
14s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:30 schreef Dr_Flash het volgende:

Mwah, die wagen gaat binnenkort uit de roulatie. Ik denk dat de baas er op gokt dat die ruit het nog wel even houdt :+.
pi_105869692
quote:
14s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Waarom is iemand wijzen op de regels (Dus geen alcohol <16 en niet voor 11:00), een oproep tot het drinken van alcohol in de trein?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_105869883
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:47 schreef b2py het volgende:

Waarom is iemand wijzen op de regels (Dus geen alcohol <16 en niet voor 11:00), een oproep tot het drinken van alcohol in de trein?
Niet natuurlijk :s) Maar Peterselieman wordt binnenkort 16, en is daar blijkbaar erg blij over ^O^
pi_105870202
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:47 schreef b2py het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou ja, het plaatje toont de melding wel precies andersom dan wat jij nu zegt.

Ik vindt "wel alcohol >16 en wel na 11:00 uur" een hele andere lading hebben!
pi_105870240
Tis maar hoe je het plaatje interpreteert dus. Ik zie het als een verbod en jij als wanneer het wél mag ;)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 december 2011 @ 16:02:55 #29
Maffe Fries
pi_105870272
quote:
14s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Niet natuurlijk :s) Maar Peterselieman wordt binnenkort 16, en is daar blijkbaar erg blij over ^O^
bijna correct. Het gaat er om dat ze het gedogen en dat hoef je niet op deze manier aan de grote klok te hangen
pi_105870314
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:00 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Nou ja, het plaatje toont de melding wel precies andersom dan wat jij nu zegt.

Ik vind "wel alcohol >16 en wel na 11:00 uur" een hele andere lading hebben!
Dat staat er ook helemaal niet. Het gaat over tomatensap dat plaatje O-)
pi_105871111
Fijn is dat. Ik denk ga even kijken naar mijn transactie overzicht van mijn OV-Chipkaart. Mis ik een uitcheck op r'dam Alexander van afgelopen zondag. Ik bellen naar de NS om te vragen of ik geld terug kan krijgen, zegt die vent dat ik gewoon ben uitgecheckt en geld teruggestort heb gekregen. Tijden klopen precies dus ik vind het maar een vreemde situatie. :S
pi_105871280
Schijnt weleens voor te komen dat bepaalde transacties wel verwerkt zijn, maar pas een paar dagen later in je overzicht opduiken :Y
pi_105871357
Ok, vreemd
pi_105871383
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:29 schreef b2py het volgende:
Ok, vreemd
Misschien. Als dat het enige was wat er niet helemaal perfect ging, dan had je het vreemd kunnen noemen ja :+
pi_105871744
Verder begon ik enorm aan mezelf te twijfelen want ik wist zeker dat ik uitgechecked was. Heb nu een trauma en durf nooit meer met de ov-chipkaart te reizen :'(
pi_105871901
Zijn er na die missende transactie nog meer geslaagde transacties die wel op je overzicht staan?

Het verbaast mij (helaas) niet dat het een paar dagen duurt voordat je dat ziet... En dat schijnt zelfs per vervoerder te kunnen verschillen!
pi_105871950
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:42 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Zijn er na die missende transactie nog meer geslaagde transacties die wel op je overzicht staan?

Het verbaast mij (helaas) niet dat het een paar dagen duurt voordat je dat ziet... En dat schijnt zelfs per vervoerder te kunnen verschillen!
Zeer zeker, ik check nu consequent in- en uit om in januari niet te falen.

edit: Erg handig van de NS:
  woensdag 21 december 2011 @ 17:49:02 #38
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_105874593
Je kunt ook nog eens kijken op de website van NS, http://klanten.ns.nl. Daar is een realtime transactieoverzicht te vinden van reizen bij NS.
pi_105874805
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2011 17:49 schreef James1988 het volgende:
Je kunt ook nog eens kijken op de website van NS, http://klanten.ns.nl. Daar is een realtime transactieoverzicht te vinden van reizen bij NS.
Morgen dus even langs de OV-Chipkaart machine! ;)
iig bedankt voor de tip
pi_105875150
pi_105876344
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 13:34 schreef greavy het volgende:
Vanavond post ik het rondje met de tijden.
Hup hup, opschieten :7
  Redactie Sport woensdag 21 december 2011 @ 18:49:20 #42
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_105876818
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 13:02 schreef greavy het volgende:
Datum rondje TreinenTopic
- 22 Januari 2011

Het rondje
Utrecht-Eindhoven-Venlo-Binnendoor Duitsland naar Bentheim-Hengelo-Amersfoort

Aanmelden
Deze deelnemers heb ik:
- Fles
- Greavy
- Peter
- Scarlet Dragonfly
- RubenK

Ben ik iemand vergeten? Meld het ff. Ook als je alsnog mee wilt.
Ja, mij
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_105876882
Hoeveel zou het mij kosten om als 6e man mee te gaan? :)
pi_105877233
LOS VAN VERVOER BINNEN NL:

Schöner Tag Ticket NRW voor max 5 man = 36 euro
Schöner Tag Ticket NRW voor 1 man = 26 euro

DUS:

1 man: 26/1 = 26 euro p.p.
2 man: 36/2 = 18 euro p.p.
3 man: 36/3 = 12 euro p.p.
4 man: 36/4 = 9 euro p.p.
5 man: 36/5 = 7,20 euro p.p.
6 man: (36+26)/6 = 10,33 euro p.p.
7 man: (36+36)/7 = 10,29 euro p.p.
8 man: (36+36)/8 = 9 euro p.p.
9 man: (36+36)/9 = 8 euro p.p.
10 man: (36+36)/10 = 7,20 euro p.p.
pi_105877297
Dus:

als er meer dan 5 man meegaan wordt het per persoon ruim 3 euro duurder.
Of er 6 of 7 man meegaan maakt geen lor uit.
  woensdag 21 december 2011 @ 19:01:06 #46
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_105877345
quote:
Daar zit een paar dagen vertraging in, die van NS toont informatie vrijwel meteen na een transactie. :)

Ik overweeg ook mee te gaan met het rondje trouwens, maar dan sluit ik pas later aan (kom uit Breda tenslotte) :s)

Beter gezegd, jullie stappen vanaf Eindhoven bij mij in de trein dan :D
pi_105878238
quote:
136 Teletekst wo 21 dec
Kort nieuws buitenland
` In Afghanistan heeft voor het eerst
een trein gereden over een nieuw spoor.
Dat loopt van Mazar-i-Sharif naar de
grens met Oezbekistan en is 75 km lang.
De lijn is van groot belang voor het
vervoer van spullen voor de Amerikaanse
militairen.Afghanistan wil een groot
spoorwegnetwerk aanleggen,met het oog
op toekomstige handel en export.
volgende nieuws weer&verkeer sport
Pint voor wie het eerste een foto van het bordje (zelf gemaakt, die foto) van Mazar-i-Sharif hier plaatst *O*
  woensdag 21 december 2011 @ 19:23:36 #48
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_105878298
Eén pint, is dat alles? :P
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_105878361
quote:
15s.gif Op woensdag 21 december 2011 19:23 schreef V2 het volgende:
Eén pint, is dat alles? :P
EN die levend terugkomt *)
pi_105879065
Baal je nu niet van je München trip met douche als je dit zo leest? :O
pi_105879277
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 19:39 schreef b2py het volgende:
Baal je nu niet van je München trip met douche als je dit zo leest? :O
Nee waarom zou ik daarvan balen? :?
pi_105879321
Dat je een ritje in Afghanistan had kunnen maken!
pi_105879393
komt nog wel. Anders heb ik voor 2012 geen doelen meer :)
pi_105879731
quote:
14s.gif Op woensdag 21 december 2011 19:47 schreef Dr_Flash het volgende:
komt nog wel. Anders heb ik voor 2012 geen doelen meer :)
Wel een goed doel iig!
  woensdag 21 december 2011 @ 20:24:21 #55
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105881288
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 18:49 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ja, mij
Bericht aangepast. Zijn nu met 6 man.
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 19:01 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik overweeg ook mee te gaan met het rondje trouwens, maar dan sluit ik pas later aan (kom uit Breda tenslotte) :s)

Beter gezegd, jullie stappen vanaf Eindhoven bij mij in de trein dan :D
:{w Gewoon in Utrecht instappen. :Y
Kan ik net zo goed in Dordrecht al in die trein instappen, als iedereen willekeurig de trein entert.
Gaat Socios nog mee, lekker stoptreinen rijden ? _O_ _O-

Oja, ik zou je graag aan de lijst toevoegen. Ga gewoon mee. Is gezellig.
PSM, jij ook mee moeten :+ Fles had wel een kamer over :Y
  woensdag 21 december 2011 @ 20:26:21 #56
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_105881391
Hoe laat was ook alweer de bedoeling om vanuit Utrecht te vertrekken?
  woensdag 21 december 2011 @ 20:27:09 #57
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105881426
quote:
6s.gif Op woensdag 21 december 2011 18:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hup hup, opschieten :7
Moest rijlessen.

Maar hierbij opnieuw:
quote:
Tijd Station Spoor -> Materieel
9:08 Utrecht CS 15 -> VIRM
9:59 Eindhoven 1

10:02 Eindhoven 2 -> VIRM
10:43 Venlo 3a

11:05 Venlo 1a -> Flirt
11:26 Viersen 2

11:30 Viersen 5 -> RE11, BR425 (Duits hoertje)
12:12 Essen Hbf 6

12:31 Essen Hbf 8 -> RB44, BR648 (NWB Lint)
12:43 Bottrop Hbf 3

12:58 Bottrop Hbf 1 -> S9, BR422 (Duits hoertje)
13:27 Haltern am See 1

13:50 Haltern am See 3 -> RB42, BR425 (Duits hoertje)
14:22 Münster Hbf 14

15:05 Münster Hbf 2AC ??
15:32 Rheine 3

15:48 Rheine 2 -> WFB (Flirt?)
16:03 Bad Bentheim 2

16:10 Bad Bentheim 3 -> DM90
16:30 Hengelo 11

17:06 Hengelo 2 -> PIMPEL
18:22 Amersfoort 7

[ Bericht 7% gewijzigd door greavy op 21-12-2011 20:34:23 ]
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 december 2011 @ 21:46:26 #58
Maffe Fries
pi_105886947
Vandaag trouwens voor het eerst gehad dat een Arriva-controleur mijn NS ov-chipkaart scande. Was om mijn kortingsproduct te scannen. Ze kunnen wel zien dat er een product op zit maar niet tot wanneer dat geldig is.
  woensdag 21 december 2011 @ 21:48:54 #59
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105887152

Lekker spoor sneeuwvrij maken met stoomtreintjes :)
  woensdag 21 december 2011 @ 21:54:09 #60
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_105887547
Vandaag geslaagd voor het plaatselijk examen Leeuwarden. Ik mag nu op alle werkplekken van post Groningen werken.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 21 december 2011 @ 21:57:53 #61
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105887886
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 21:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Vandaag geslaagd voor het plaatselijk examen Leeuwarden. Ik mag nu op alle werkplekken van post Groningen werken.
Gefeliciteerd. *O*
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 december 2011 @ 21:58:30 #62
Maffe Fries
pi_105887934
Gefeliciteerd, ziggy ^O^

Je had vandaag ook de eer om wat V'tjes naar het putspoor in Leeuwarden te leiden of dat net niet :P
  woensdag 21 december 2011 @ 22:23:37 #63
45532 ziggyziggyziggy
pi_105890032
quote:
14s.gif Op woensdag 21 december 2011 21:58 schreef Peterselieman het volgende:
Gefeliciteerd, ziggy ^O^

Je had vandaag ook de eer om wat V'tjes naar het putspoor in Leeuwarden te leiden of dat net niet :P
Nee, ik heb vandaag alleen examen gedaan, en dat gaat mondeling met de baanvaktekeningen erbij. Ik heb niet achter het tableau gezeten.
pi_105905766
Gefeliciteerd Ziggy!
  donderdag 22 december 2011 @ 09:50:00 #65
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105907283
Tussen Dordrecht Stadspolders en Dordrecht komt extra sein. Dit om vertraging te voorkomen.
  donderdag 22 december 2011 @ 10:17:50 #66
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_105908070
Jongens (en meisjes), probeer het onderste alsjeblieft niet na te doen de komende dagen :+

http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-south-yorkshire-16292576
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_105908256
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 10:17 schreef bork het volgende:
Jongens (en meisjes), probeer het onderste alsjeblieft niet na te doen de komende dagen :+

http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-south-yorkshire-16292576
die heeft goed gelukig gehad zo te zien! Gewoon tegen de trein aan gerold :')

Zit me trouwens nu toch een lekkere milf tegenover me in de trein! Edit: yuck ze deed haar mond open en ze heeft nog een beugel :')

[ Bericht 3% gewijzigd door b2py op 22-12-2011 10:36:10 ]
pi_105908474
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 21:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Van harte :)

Maar eh, met de nieuwste procesleiding kon ik heel post Groningen op 1 werkplek kwijt :P
  donderdag 22 december 2011 @ 11:12:25 #69
45532 ziggyziggyziggy
pi_105909602
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 10:33 schreef Doc__Zenith het volgende:

[..]

Van harte :)

Maar eh, met de nieuwste procesleiding kon ik heel post Groningen op 1 werkplek kwijt :P
Ik denk dat jij en ik hier een andere definitie van "werkplek" gebruiken. ;)
  donderdag 22 december 2011 @ 11:16:19 #70
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_105909743
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 11:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik denk dat jij en ik hier een andere definitie van "werkplek" gebruiken. ;)
o, ja feli! *O* *O*
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_105910089
Onder het motto 'beter laat dan nooit': gefeliciteerd!
  donderdag 22 december 2011 @ 13:13:01 #72
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_105913508
Gefeliciteerd, ziggy!

In other news: op de website NU&toen zijn een aantal foto's geplaatst van de treinramp in Harmelen, die in 1962 plaatsvond. Op zondag 8 januari is dat 50 jaar geleden. Voor de slachtoffers van 'Harmelen' gaat een monument geplaatst worden.

Foto's hier
pi_105914186
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 13:13 schreef James1988 het volgende:
Gefeliciteerd, ziggy!

In other news: op de website NU&toen zijn een aantal foto's geplaatst van de treinramp in Harmelen, die in 1962 plaatsvond. Op zondag 8 januari is dat 50 jaar geleden. Voor de slachtoffers van 'Harmelen' gaat een monument geplaatst worden.

Foto's hier
Op die foto-pagina:

Dat klinkt per ongeluk wel als heel erg veel slachtoffers! :o
  donderdag 22 december 2011 @ 13:33:05 #74
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_105914248
93 doden en 52 gewonden, de grootste treinramp van Nederland.

edit: bwehehe, ik zie 'm nu pas. _O-

[ Bericht 54% gewijzigd door James1988 op 22-12-2011 13:46:25 ]
pi_105916084

Valt net op de mat bij mij *O* Even lezen :Y
pi_105916743
He. Plan T 526 staat bij HTMU in Utrecht.
pi_105918645
er loopt een man op het spoor bij deventer. Altijd gezelllig.
  donderdag 22 december 2011 @ 15:29:50 #78
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105918758
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2011 15:25 schreef MarkoAlmelo het volgende:
er loopt een man op het spoor bij deventer. Altijd gezelllig.
FLES! Mag nie he :+
pi_105919147
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 15:29 schreef greavy het volgende:

[..]

FLES! Mag nie he :+
ik dacht er ook aan idd :')
pi_105919354
Oh sorry :@
pi_105919492
Ah, ik dacht al "wie zie ik daar nou weer lopen :? :o "
pi_105919574
Geen zorgen, dutchtrainmanserie22 heeft mij vast over een uurtje op Youtube staan ^O^
pi_105919618
Dat dit kan in Nederland!
  donderdag 22 december 2011 @ 16:06:43 #84
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105920055
Zo. Vanavond ook een ASLR in bezit. De Pentax P30 met 2 objectieven en flitser, en nog een filter. Daar eens wat mee spelen.
pi_105920132
Bloody oldschool man, analoog fotograferen _O-
pi_105920193
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 16:06 schreef greavy het volgende:
Zo. Vanavond ook een ASLR in bezit. De Pentax P30 met 2 objectieven en flitser, en nog een filter. Daar eens wat mee spelen.
Oeh... Pentax O+ Welke variant van de P30? Ik heb er ook nog twee liggen thuis, vroeger echt veel plaatjes mee geschoten ;)
  donderdag 22 december 2011 @ 16:10:03 #87
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105920203
quote:
10s.gif Op donderdag 22 december 2011 16:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Bloody oldschool man, analoog fotograferen _O-
Weet ik. Gewoon daar eens wat mee spelen :)
  donderdag 22 december 2011 @ 16:10:23 #88
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105920216
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 16:09 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Oeh... Pentax O+ Welke variant van de P30? Ik heb er ook nog twee liggen thuis, vroeger echt veel plaatjes mee geschoten ;)
http://link.marktplaats.nl/513456424
pi_105921241
Ik heb het gevoel dat er steeds minder ICMm op de intercity trajecten rijden. Eerst reed ik daar regelmaitg mee, maar nu zit ik alleen maar in een VIRM. Heb dus maar een Schotse Whsiky erbij gedronekn, in combinatie met Doedelzak geluid, je waant je in Schotland!
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
  donderdag 22 december 2011 @ 16:34:03 #90
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105921257

:+

En weer die hoeren lantaarnpaal daar in het midden...
  donderdag 22 december 2011 @ 16:57:27 #91
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_105922298
quote:
NMBS-PERSONEELSLEDEN NEMEN PER ONGELUK ALLEMAAL VERLOF

Door een toevallige samenloop van omstandigheden hebben alle NMBS-personeelsleden vandaag verlof genomen. Een administratieve vergissing, vermoedelijk te wijten aan een fout in het onlangs in gebruik genomen informaticasysteem voor tijdsregistratie, heeft ervoor gezorgd dat alle verlofaanvragen werden goedgekeurd. Er rijden vandaag dus geen treinen. De NMBS excuseert zich bij de reizigers en dankt hen voor hun begrip.

"Tja, wat kan ik zeggen,” staat ons NMBS-woordvoerder Jochem Goovaerts telefonisch te woord vanuit de Zoo van Antwerpen, waar hij vandaag (met de wagen) naartoe getrokken is voor een ontspannend dagje met de familie. “Wij hadden nog overuren staan en het is makkelijker en voordeliger om ze nog op te nemen dan ze naar 2012 te laten overzetten. Dan moeten we ze namelijk voor eind februari opgebruiken, en we hebben in die periode nog syndicale acties gepland, dus dat komt voor de meesten onder ons niet goed uit. Bovendien brengt iedereen de kerstperiode graag bij zijn familie door, thuis of op een gezellige uitstap.”

Dat alle verlofaanvragen ook daadwerkelijk zijn goedgekeurd, is volgens Goovaerts te wijten aan het nieuwe informaticasysteem voor tijdsregistratie dat de NMBS onlangs in gebruik heeft genomen: “Daar staat nu zo’n knopke met ‘approve all.’ Veel handiger dan vroeger, want toen moest elke aanvraag in drievoud worden afgedrukt en naar een aantal oversten gestuurd, die dat document dan ondertekend moesten terugsturen. Dat was omslachtig en tijdrovend. De administratieve situatie vandaag is veel eenvoudiger.” Na een korte pauze voegt Goovaerts hier nog aan toe: “Maar misschien dat er inderdaad nog wat kinderziektes in het systeem zitten.”

Ook Jos Digneffe, voozitter van ACOD Spoor, die vandaag met enkele vrienden een stadswandeling door Brussel maakt, was bereid ons even te woord te staan: “Beetje mottig weer vandaag, maar straks een stevig borrelke met de makkers en we zijn zo weer opgewarmd.” Dat de globale verlofdag bij het NMBS-personeel eigenlijk geen toeval is, maar een verdekte nationale staking, zoals onder andere UNIZO-bestuurder Karel Van Eetvelt beweert, wordt door Digneffe in alle toonaarden ontkend: “Waarom zou het NMBS-personeel in hemelsnaam willen staken? Wij zijn zowat de enige werknemerscategorie die in de aankomende pensioenshervorming buiten schot blijft! Wij zijn bij ACOD Spoor niet zo stom dat we in onze eigen voet gaan schieten, hoor,” grapt hij lachend.

Excuses voor het ongemak
NMBS-topman Marc Descheemaecker zit met de hele toestand bijzonder verveeld. “Ik kan mij namens de gehele NMBS – en ik meen in deze ook te kunnen spreken voor de Holding en Infrabel – bij de reiziger alleen maar excuseren voor het ongemak,” laat hij weten. “We zullen de procedure voor verlofaanvragen grondig evalueren en waar nodig bijsturen om dit soort situaties in de toekomst te vermijden. Dat zal natuurlijk enige tijd vergen, want het is een complex systeem en we willen grondig te werk gaan, maar tegen eind 2013 zullen we hiermee rond zijn. Dat beloof ik u.”

Descheemaecker ziet toch ook nog een lichtpunt: “Ik ben er zeker van dat als onze personeelsleden morgen goed uitgerust terug aan de slag gaan, zij zich extra zullen inspannen om alle treinen op tijd te laten rijden. Vrijdag geen vertragingen, zal u zien!”
Niet serieus natuurlijk. Wel serieus: er gaan geruchten rond dat de stakingen in België zouden kunnen aanhouden t/m 31-12!
pi_105922567
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 16:57 schreef James1988 het volgende:
er gaan geruchten rond dat de stakingen in België zouden kunnen aanhouden t/m 31-12!
Had je wat anders verwacht dan? :?
  donderdag 22 december 2011 @ 17:05:25 #93
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_105922620
Eerlijk gezegd? Nee, niet echt. Ze staken in België vrij snel...

Hopelijk worden de seinhuizen e.d. bij volgende stakingen niet meer bezet, anders zijn heel wat internationale reizigers (denk aan weekendjes Parijs en Londen) zwaar de dupe.
pi_105922693
"Hopelijk" :')

Wel natuurlijk. Staken doe je om mensen te duperen :s)

enne "t/m 31-12"? Denk je dat iedereen op 1-1 weer fris, fruitig en bijvoorbeeld nuchter op zijn werk verschijnt? :')
  donderdag 22 december 2011 @ 17:22:19 #95
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105923325
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 17:05 schreef James1988 het volgende:
Eerlijk gezegd? Nee, niet echt. Ze staken in België vrij snel...

Hopelijk worden de seinhuizen e.d. bij volgende stakingen niet meer bezet, anders zijn heel wat internationale reizigers (denk aan weekendjes Parijs en Londen) zwaar de dupe.
Ja ? En? Dan is het niet goed staken.
pi_105923685
De staking zou tot vanavond 22u duren, maar er kunnen inderdaad nog acties zijn tot 31-12.
Het zou me niet verbazen als deze voornamelijk in Wallonië zouden zijn...
pi_105925067
Zutphen - Zwolle geen verkeer mogelijk door een aanrijding met een voertuig???
  donderdag 22 december 2011 @ 18:13:14 #98
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105925163
quote:
11s.gif Op donderdag 22 december 2011 18:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Personenauto.

quote:
17:16:23 22-12-11 Melding : PRIO 1 ONGEVAL SPOOR LETSEL : : OVERWEG LOCHEMSEWEG-N339 : EPSE 2870 2885 8091 8133 2830 (BETREFT: PERSONENAUTO)
Regio : 06 : [NOG] Oost-Nederland (Noord- en Oost-Gelderland)
Urgentie : O O O O O : HOOG
Eenheden : 0804030 : Lichtkrant Kazerne Gorssel
: 0804012 : Alle Blusgroepen Gorssel
: 0804003 : Bevelvoerders Gorssel
: 0806639 : Tankautospuit-8133 Gorssel
: 0805830 : Piket Officier van Dienst IJsselstreek
: 0806240 : Monitorcode Brandweer Noord- en Oost-Gelderland
: 0804005 : Kazernecode Gorssel
: 0610170 : Lichtkrant Kazerne Deventer
: 0803872 : Monitorcode Middel Incident Lochem
: 0610146 : Kazernealarm 1e Uitruk Deventer
: 0803871 : Monitorcode Klein Incident Lochem
: 0610143 : Bevelvoerder van Dienst Deventer
: 0610155 : Chauffeurs Hoogwerker-2850 Deventer
: 0610145 : Kazernetechniek Deventer
pi_105925369
Hmm okee. Nou ja, ik hoef nergens heen vanavond :)
pi_105925390
quote:
Hmm.. Alleen Zutphen-Deventer begreep ik net... (collega die in Zutphen stond en nog naar Deventer toe moest)
  donderdag 22 december 2011 @ 18:24:43 #101
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105925630
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 18:19 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Hmm.. Alleen Zutphen-Deventer begreep ik net... (collega die in Zutphen stond en nog naar Deventer toe moest)
Ja, alleen Zutphen-Deventer ligt eruit.

Verder:
- De kwartiersdienst stoptrein Dordrecht-Gorinchem ligt eruit vanwege een defecte overweg, is nu halfuursdienst
pi_105925977
quote:
Ik was net op tijd er langs. gelukkig :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2011 18:33:07 ]
pi_105927180
Ik moest deze zomer maar eens naar Narvik. Het noordelijkste normaal bereikbare station ter wereld.
pi_105927325
quote:
3s.gif Op donderdag 22 december 2011 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moest deze zomer maar eens naar Narvik. Het noordelijkste normaal bereikbare station ter wereld.
"Normaal", zijn er ook nog minder bereikbare stations dan?
Wel tof iig!
pi_105927464
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 19:01 schreef b2py het volgende:

[..]

"Normaal", zijn er ook nog minder bereikbare stations dan?
Wel tof iig!
Ja. Pechenga is in absolute zin het noordelijkste station ter wereld, maar dat is een Russische legerbasis. Dan heb je wel een beter verhaal nodig dan "Hoi vriendjes, ik kom bordjes schieten. Ook een plakje peperkoek?" :s)
  donderdag 22 december 2011 @ 19:06:31 #106
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105927572
Zo, de planning voor morgen globaal:
Zwijndrecht-Rotterdam-Utrecht (koffer dumpen in kluisje)-Wat rondtoeren achter aantal cargo's aan-Utrecht(Skitreinen platen)-Leeuwarden :P
Vertrek Zwijndrecht zal ca 8u zijn, te Leeuwarden ca 22:15 of 22:55 :+
pi_105937761
Rotterdam C - Dordrecht

Melding donderdag 22 december 2011, 21:56 uur:
Oorzaak: : brandmelding
Tussen Lombardijen en Zwijndrecht rijden geen treinen door een brandmelding.
De extra reistijd is meer dan 60 min.
De verstoring is naar verwachting 23 december rond 0:30 uur verholpen.

Altijd fijn..
21:47:33 22-12-11 17 PRIO 1 TS451 TS461 OD401 AG901 Tunnelcomplx reizigersbuis 1&2 ZUIDEINDE 82 BARENDRECHT OMS automatisch prio 1 Vak: 4890206
  donderdag 22 december 2011 @ 22:05:29 #108
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_105937796
Ja verdomme, daar wil ik zometeen (over zo'n 45 minuten) langs _O-
pi_105938400
Mogelijk extra reistijd tussen Rotterdam C-Dordrecht

Oorzaak
De beperkingen tussen Lombardijen en Zwijndrecht als gevolg van een brandmelding zijn voorbij.

Succes James!
  donderdag 22 december 2011 @ 22:16:39 #110
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_105938487
Dank u! Ik zit nu in een Fyra van Schiphol naar Breda, ik verwacht geen problemen meer :s)
pi_105938542
De Fyra van 22:42 v Rotterdam C wordt met +0 gevlagd, dus gaat goed :)
  donderdag 22 december 2011 @ 22:29:13 #112
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105939325
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:05 schreef James1988 het volgende:
Ja verdomme, daar wil ik zometeen (over zo'n 45 minuten) langs _O-
God straft de Fyra-gebruikers meteen :+
  donderdag 22 december 2011 @ 22:30:25 #113
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105939404
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:15 schreef b2py het volgende:
Mogelijk extra reistijd tussen Rotterdam C-Dordrecht

Oorzaak
De beperkingen tussen Lombardijen en Zwijndrecht als gevolg van een brandmelding zijn voorbij.

Succes James!
Ah, jammer... :+
pi_105943536
Hoelaat komen die skitreinen morgen in Utrecht en in Den Bosch, greavy? Weet je toevallig ook of er nog gehuurde rijtuigen in mee gaan komen?
  donderdag 22 december 2011 @ 23:41:35 #115
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_105944143
Mooi op tijd in Breda gekomen. Aldaar nog een medereiziger gewekt. "Meneer, station Breda", "Ah nee he?"
Die had er in Rotterdam uit gemoeten :+
pi_105947198
Oh, slaaptijd :W
  vrijdag 23 december 2011 @ 06:30:29 #117
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105951455
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 23:31 schreef Sandrvich het volgende:
Hoelaat komen die skitreinen morgen in Utrecht en in Den Bosch, greavy? Weet je toevallig ook of er nog gehuurde rijtuigen in mee gaan komen?
http://alpenexpres.nl/pdf/treinsamenstelling/1.pdf
pi_105952310
Met dank aan de boemel uit zwolle vertrekken wij > 5 minuten later vanuit deventer.
Vertrektijd 08:49 :-(
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  vrijdag 23 december 2011 @ 08:55:49 #119
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105952389
Hmmm. Deze ICMm heeft moeite om uit Gouda weg te komen. Rijden al voorbij Goverwelle, en gaan schokkend steeds sneller....
pi_105952406
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 08:49 schreef daanski82 het volgende:
Met dank aan de boemel uit zwolle vertrekken wij > 5 minuten later vanuit deventer.
Vertrektijd 08:49 :-(
Hoop dat we zo op de Veluwe de tijd inhalen :-D.
pi_105952474
Ik zei tegen de conducteur, "mooie stop en go op Apeldoorn" hij zei "ja, ik wil die vertraging er uit hebben" :-P
pi_105953050
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 08:55 schreef greavy het volgende:
Hmmm. Deze ICMm heeft moeite om uit Gouda weg te komen. Rijden al voorbij Goverwelle, en gaan schokkend steeds sneller....
Gladde sporen wss..
  vrijdag 23 december 2011 @ 10:58:53 #123
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105955316
Te Utrecht Centraal gleed vanochtend de EuroNight door het rode sein (sp4). De loc + 3kwart bak stond buiten perron. Er werd gewoon zonder morren weer vertrokken.
pi_105955379
Als een baas! :)
pi_105955387
Hmm.. sinds vandaag of misschien gisteren weigert de NS reisplanner afkortingen te snappen :(

Dat werkte tot voor kort altijd zonder problemen...
pi_105955490
Das echt naadje.. Gistermiddag deed hij het nog wel rond 3 uur..
*alsjeblieft, alsjeblieft, laat het op de mobiele website nog wel werken!!*

edit: ja mobiel werkt het nog
pi_105955598
Krijg de pest :o

Inderdaad zeg, waardeloos -O-

Wie twittert ff? ^O^
pi_105955683
quote:
13s.gif Op vrijdag 23 december 2011 11:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Krijg de pest :o

Inderdaad zeg, waardeloos -O-

Wie twittert ff? ^O^
done

edit:
NS_online twitterde op vrijdag 23-12-2011 om 11:35:55 @Thommeh91 ik zie het ook, bedankt voor je melding, ik geef het door! reageer retweet

[ Bericht 37% gewijzigd door b2py op 23-12-2011 11:46:45 ]
pi_105957083
quote:
3s.gif Op donderdag 22 december 2011 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Vorig jaar geweest. Ik raad je aan om ook een bus naar de Lofoten te pakken. En natuurlijk met de Inlandsbanan er naar toe.
pi_105962156
Daar gaan we, zo in de drukste vrijdagmiddagspits om 15:12 met de trein in Alkmaar naar Gramsbergen. 16:38 trein Amersfoort - Zwolle met 2 tassen en een koffer. Wordt leuk! :D
pi_105965827
Iemand hier tips & tricks met instappen in ic van 16:38 in Amersfoort naar Zwolle? Voorin/achterin?
  vrijdag 23 december 2011 @ 16:03:28 #132
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_105966038
Mijn treinkaartjes zijn binnen, slechts 2,5 dag nadat ik ze besteld heb op bahn.de *O*
pi_105966565
Volgens de ns facebook page staat Monsif nu op Leiden Centraal geld op te halen voor serious request :'), geld op op proberen te halen met monsif :')
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 december 2011 @ 16:31:10 #134
Maffe Fries
pi_105967049
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 15:58 schreef b2py het volgende:
Iemand hier tips & tricks met instappen in ic van 16:38 in Amersfoort naar Zwolle? Voorin/achterin?
Zesde bak ongeveer :P
  vrijdag 23 december 2011 @ 18:40:53 #135
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105971699
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 december 2011 16:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zesde bak ongeveer :P
Het midden zeg ik altijd. Met een los drietje of viertje gaat het wat moeilijk :+
Niet dat dat zo geweest zal zijn... maar je weet nooit!
  vrijdag 23 december 2011 @ 20:31:46 #136
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_105976431
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 december 2011 @ 21:08:05 #137
Maffe Fries
pi_105978523
Ze gaan de problemen met het VIRM aanpakken. Bekend was al dat de oudste series een nieuwe tractie-installatie krijgen en en dat op bepaalde punten de ophanging van de remcilinders vervangen gaat worden.

Daar komt nu nog iets bij. Vanaf begin januari gaan ze in Onnen eerst bij de zesjes en daarna bij de viertjes de airco vervangen. Daarna komende stellen nogmaals binnen om de verwarmingsproblemen aan te pakken. Begin augustus moet dit project afgerond zijn.
Bron: http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,40944.0.html
  vrijdag 23 december 2011 @ 21:13:30 #138
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105978798
quote:
Volgunde stasieoon Zwohoolluuuuuh. De treinstelluhn 4094 en 4220 gaan als Intercity door naar Assuuuuh en Groninguuuh. Treinstel 4214 gaat naar Leeuwarduh als intercity. De stopboemel naar Emmuh vertrekt vanaf spoor 15, en als u naar kampuh moet, vertrekt uw trein vanaf spoor twiiintuhug. Reizigers voor het mooie plaatsje Deventer stappen hier over naar spoor 5. Het voltallige treinpersoneel wenst u nog fijne feestdagen en gelukkig nieuwjaar. Let u wel op uw vingers bij het afsteken van vuurwerk?
Reist u met de OV Chipkaart en is Swolluh uw eindpunt vergeet dan niet met een bliepje uit te checkuh bij een paaltjuh!
Alleen dan nog met een enorm accent.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 december 2011 @ 21:16:09 #139
Maffe Fries
pi_105978923
en nog een fout ook :P
pi_105978947
quote:
Reizigers voor het mooie plaatsje Deventer stappen hier over naar spoor 5.
Moet het geen Deventuuuuuuhr zijn?
  vrijdag 23 december 2011 @ 21:18:54 #141
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105979049
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 21:16 schreef remcoP het volgende:

[..]

Moet het geen Deventuuuuuuhr zijn?
Ohja. Zoiets wel ja. Hij zei het als: Dè-veun-tuur.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 december 2011 @ 21:19:53 #142
Maffe Fries
pi_105979105
ik had het over het vertrekspoor van het boemeltje naar kampen :P
  vrijdag 23 december 2011 @ 21:23:29 #143
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105979329
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 december 2011 21:19 schreef Peterselieman het volgende:
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 december 2011 21:19 schreef Peterselieman het volgende:
Wats er fout?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 december 2011 @ 21:24:58 #144
Maffe Fries
pi_105979406
vertrekt van twaalf :P
  vrijdag 23 december 2011 @ 21:28:00 #145
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105979576
Ohja. Volgens mij zei hij wel twaalf. Maar verkeerd overgetypt.
  vrijdag 23 december 2011 @ 21:37:15 #146
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105980097

DBS 189 026 + 189 0xx met kolentrein

De Kalktrein die ik wou platen, werd verpest. Er kwam een VIRM voor langs :(

Strukton 08-475S
Strukton kwam even kijken en verdween weer snel

Museumpendel reed met Plan V, hier te Bunnik:

Plan V 928 als museumpendel

Toen ik naar Barneveld Noord ging voor de lege Cellulose, heb ik deze gemist. De trein was veeeel te laat..

ICMm

CXX 919
Treinstel 867 met de CXX-stickers is ingeleverd, en vervangen door de 919. Deze heeft nog de NS-logo's.

Barneveld Noord

Een andere trein die ik wilde platen in Amersfoort toen ik terug was, reed met -30. Waardoor ik 'm op 21 minuten gemist had,

Dit treintje was wel lief:

Shunter 203-102 + Facns+2x Sggmrs'n

Terug in Utrecht ben ik maar weer naar Overvecht gegaan. Het licht voor de onderstaande 2 foto's was wel erg beperkt, maar goed resultaat geworden

Plan V 928 in museumpendel

NMBS 2818 met Volvo-trein

Toen naar Utrecht, en ff met de Weense spitstram mee:

Weense tram in de Spitstram naar Nieuwegein

Toen weer te Utrecht, vanaf een apart standpunt in moeilijke lichtomstandigheden:

Plan V 928 in museumpendel

De Kalktrein om 18:19 werd weer verpest. Alweer een klote VIRM voor de kalktrein trein langs. :(
Na heul lang wachten..

NSR 1750+Alpen Expres

NSR 1743 + Ski Trein

Zo, dat was t wel weer ff
  vrijdag 23 december 2011 @ 23:39:49 #147
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_105986295
nice Greavy, was je weer vlak bij ons *O* , ben je ook van de glijbaan af gegaan in Overvecht? (De turkse bakker 200 meter aan de noordkant heeft geweldige durum doner trouwens :9 )
  zaterdag 24 december 2011 @ 03:13:49 #148
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_105992144
In China is een nieuw treintype onthuld, de CRH 500. Deze hogesnelheidstrein zou een maximumsnelheid van 500 km/h moeten kunnen halen, en zou wereldrecords kunnen breken.

Op dit moment is het wereldsnelheidsrecord nog in handen van Alstom, hun V150 (een aangepaste TGV Duplex) haalde in 2007 een snelheid van 574,8 km/h. Een jaar geleden verbrak een Chinese hogesnelheidstrein al het record voor onaangepaste treinstellen, dat tot die tijd in handen was van de Velaro E (403 km/h), door een nieuw record te zetten: 468,1 km/h.

bron foto's
pi_105993542
Die neus :'), het kan dus nog erger dan bij onze v250

Jeetje, wat maken die plan-v's een herrie zeg allemachtig..

[ Bericht 19% gewijzigd door b2py op 24-12-2011 08:34:37 ]
  zaterdag 24 december 2011 @ 09:49:29 #150
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105994146
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2011 08:05 schreef b2py het volgende:

Jeetje, wat maken die plan-v's een herrienostalgisch mooi geluid zeg allemachtig..
FYP
pi_105994691
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 20:24 schreef greavy het volgende:
Gaat Socios nog mee, lekker stoptreinen rijden ? _O_ _O-
Haha, no way dat ik 6 uur lang het Nahverkehr induik. :P
  zaterdag 24 december 2011 @ 10:44:55 #152
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105994879
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 10:32 schreef Socios het volgende:

[..]

Isleukyoh :Y
pi_105995041
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2011 08:05 schreef b2py het volgende:
Haten op zo'n bazenneus _O_
pi_105995085
Ja hoi, vandaag 90 (NEGENTIG) % korting op Railworks 3: Trainsimulator 2012 op Steam
http://store.steampowered.com/app/24010/

'k Denk, zeg het ff.
  zaterdag 24 december 2011 @ 10:56:52 #155
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105995098
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 10:55 schreef Ireyon het volgende:
Ja hoi, vandaag 90 (NEGENTIG) % korting op Railworks 3: Trainsimulator 2012 op Steam

'k Denk, zeg het ff.
Duvel zei ;t ook al.
pi_105997368
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 03:13 schreef James1988 het volgende:
In China is een nieuw treintype onthuld, de CRH 500. Deze hogesnelheidstrein zou een maximumsnelheid van 500 km/h moeten kunnen halen, en zou wereldrecords kunnen breken.

Op dit moment is het wereldsnelheidsrecord nog in handen van Alstom, hun V150 (een aangepaste TGV Duplex) haalde in 2007 een snelheid van 574,8 km/h. Een jaar geleden verbrak een Chinese hogesnelheidstrein al het record voor onaangepaste treinstellen, dat tot die tijd in handen was van de Velaro E (403 km/h), door een nieuw record te zetten: 468,1 km/h.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

bron foto's
Gaan ze er ook commercieel mee rijden? Of bijvoorbeeld op een veilige manier :') ?

Dit ziet er een beetje uit als dit:

Noemen ze ook een "auto" :P
pi_105997398
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 10:32 schreef Socios het volgende:

[..]

Net of jij voor einde dienst je bed uit gestuikt komt :6 _O-
  zaterdag 24 december 2011 @ 15:33:23 #158
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_106002596
Machinist Chris Westerduin werkte 10 jaar bij de NS en even zo lang bij Spoorflex, een uitzendbureau op het spoor. Hij heeft ook nog eens 20 jaar ervaring in het organiseren van excursies. Kortom: hij heeft heel afwisseld werk, waar hij graag over vertelt. Bovendien neemt hij vaak zijn camera mee en maakt hij mooie foto's op plekken waar je normaal niet kunt komen. Op 6 januari komt hij bij de NVBS afdeling Jongeren vertellen over zijn werk.

Chris is in alle hoeken van Nederland geweest als machinist op locomotieven van Shortlines, Rail4Chem, ACTS en Veolia. Ook bij spooraannemers als BAM, Spitzke, Volker Rail en Strukton is hij actief. Daarbij kwam hij ook veel in de Rotterdamse haven. Tijdens speciale ritten en excursies, ook van de NVBS, maakte hij ook mooie foto's op het spoor. Een grote variatie aan exclusieve plaatjes dus!

Waar en wanneer?
De presentatie is op vrijdag 6 januari 2012 in NVBS Centraal, het verenigingsgebouw van de NVBS in Amersfoort. Dit is een voormalige NS-personeelsruimte onder de stationshal. Het is dus maar een minuutje lopen vanuit de trein. Neem de meest linkse uitgangsdeur loop naar huisnummer 43, ga binnen en druk op de bel naast het bordje “NVBS”. Vanaf 13:00 uur kan je al binnenlopen, de presentatie start om 15:00. Het einde is om ongeveer 18:00. Je kunt heerlijk zitten op één van de oude koploperbanken met uitzicht op het spoor om gezellig wat te drinken en te kletsen met medehobbyisten. De NVBS Winkel, Bibliotheek en Railverzamelingen zijn open, dus daar kun je ook binnenlopen.

Deze presentatie is geheel gratis! Als je denkt te komen, of nog vragen hebt, laat het ons dan even weten via jongeren@nvbs.com.

We zien je graag op vrijdag 6 januari om 13:00 uur!

Aldus http://nvbs.com/jongeren/
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_106003251
Zit er in mDDM een lamp die aangeeft als de wielen slippen? Ik zat gister in een mDDM-stel waarvan de meester nogal enthousiast was met optrekken, wat een lawaai geeft dat :s)
  zaterdag 24 december 2011 @ 17:24:34 #160
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_106006670
@MRen leuk dat Chris het doet, maar is wel erg kort van te voren bekend gemaakt. Mij gaat dat in ieder geval niet lukken, vrij krijgen op werk. Zullen vast meerdere personen mee zitten ;)
  Redactie Sport zaterdag 24 december 2011 @ 18:15:36 #161
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_106008469
Je kunt ook op 21 maart naar Enschede komen natuurlijk :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport zaterdag 24 december 2011 @ 18:18:00 #162
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_106008543
Ik heb hier trouwens nog een jumbo-dagkaart liggen waar ik zelf niet meer aan toe ga komen, iemand interesse? Geldig t/m 31 december op zaterdag of zondag. Het is een e-ticket-code, dus het kan zelfs nog voor morgen.
PM mij!
pi_106008756
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 18:18 schreef dennistd het volgende:
Ik heb hier trouwens nog een jumbo-dagkaart liggen waar ik zelf niet meer aan toe ga komen, iemand interesse? Geldig t/m 31 december op zaterdag of zondag. Het is een e-ticket-code, dus het kan zelfs nog voor morgen.
Ik kom toevallig net op deze pagina om precies hetzelfde te melden. Toeval.

Ik heb er zelfs nog 2 liggen.....
pi_106009656
quote:

'k Denk, zeg het ff.
Is het wat, want voor 3 euro kan je haast niet laten.
Steam is sowieso lekker bezig deze feestdagen _O_
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zaterdag 24 december 2011 @ 19:03:21 #165
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_106009916
NS heeft iets nieuws bedacht: Een doorgaande rit Den Haag CS-Almere Oostvaarders en Oostvaarders-Den Haag CS. Lekker, anderhalf uur SLeTten. Is gewoon dienst voor Mcn.

quote:
SLT SPR 4340 12:45 Almo 14:19 Gvc
Of zelfs nog erger
quote:
SLT SPR 4325 07:11 Gvc 08:44 Almo
SLT SPR 4626 09:00 Almo 09:41 Asd
SPR 4631 P 09:48 Asd 10:29 Almo
80033 RS 10:44 Almo 10:51 Almo
SLT LM 80033 10:51 Almo 11:15 Llso [...][...]
SLT SPR 4645 13:18 Asd 13:59 Almo
SLT SPR 4346 14:15 Almo 15:49 Gvc
Toch niet om blij van te worden :(

Almo = Almere Oostvaarders
Gvc = Den Haag CS
Asd = Amsterdam CS
Llso = Lelystad Opstel
Lls = Lelystad Centrum
  zaterdag 24 december 2011 @ 19:03:37 #166
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_106009925
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 18:55 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Is het wat, want voor 3 euro kan je haast niet laten.
Steam is sowieso lekker bezig deze feestdagen _O_
ik heb 'm nu ook. Is wel leuk
  zaterdag 24 december 2011 @ 19:15:57 #167
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_106010347
Nieuwe boetebedragen: Openbaar vervoer
Zonder kaartje in het openbaar vervoer
Het boetebedrag wordt: ¤85

Zonder kaartje en geen identificatiebewijs
Het boetebedrag wordt: ¤100

Roken in het openbaar vervoer of op het station, waar dit verboden is
Het boetebedrag wordt: ¤70

Als reiziger dronken of onder invloed van verdovende middelen zijn
pi_106010412
EN dan naar de achteroplopende cabine moeten lopen voor de plaszak _O-
pi_106010432
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 19:15 schreef greavy het volgende:
Nog nooit last van gehad.
pi_106010602
quote:
Wat was de boete hiervoor? EUR 35,=. ofzo?
  zaterdag 24 december 2011 @ 19:25:51 #171
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_106010732
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 19:22 schreef Socios het volgende:

[..]

Wat was de boete hiervoor? EUR 35,=. ofzo?
35 euro ja.
  zaterdag 24 december 2011 @ 19:27:48 #172
45532 ziggyziggyziggy
pi_106010812
quote:

'k Denk, zeg het ff.
Cool! Jammer dat ik dan ook een nieuwe pc moet hebben. Ik kan nèt RW2 draaien...
pi_106010843
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 19:25 schreef greavy het volgende:
35 euro ja.
Sicke verhoging dan.
  zaterdag 24 december 2011 @ 19:31:49 #174
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_106010968
quote:

Ik neem aan dat de ritprijs daar nog bovenop komt?
  zaterdag 24 december 2011 @ 19:36:35 #175
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_106011145
Ja, want dat is geen boetebedrag ;)
Boetebedragen zijn excl. ritprijs natuurlijk
pi_106011171
quote:

Ach dit wordt toch nooit nageleefd
pi_106011621
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 19:28 schreef Socios het volgende:

[..]

Sicke verhoging dan.
ach, het is meer een correctie.

Als je een maand lang Utrecht - Amersfoort pendelt is 1 of 2 keer 35 euro boete pakken gewoon goedkoper dan een maandtrajectkaart.

Dit geeft ze weer een vrijbrief om NOG minder te controleren.
pi_106012925
Kan ik met mijn WeekendVrij ook op Tweede Kerstdag onbeperkt vrij reizen? :?
pi_106013041
quote:
5s.gif Op zaterdag 24 december 2011 20:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Kan ik met mijn WeekendVrij ook op Tweede Kerstdag onbeperkt vrij reizen? :?
Ja.
pi_106013057
Is dat zo? Ik kan dat nergens vinden namelijk -O-
pi_106013899
85 euro voor zwart rijden is exorbitant hoog. Totaal uit verband vind ik.
Tuurlijk moet je een vervoersbewijs hebben, maar 85,- + ritprijs is natuurlijk wel iets te veel van de zotten.
pi_106013970
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 december 2011 20:49 schreef Monopoly het volgende:
85 euro voor zwart rijden is exorbitant hoog. Totaal uit verband vind ik.
Tuurlijk moet je een vervoersbewijs hebben, maar 85,- + ritprijs is natuurlijk wel iets te veel van de zotten.
Waarom? Zwartrijders zorgen voor overlast. Niemand wil zwartrijders. Het moet afgelopen zijn met zwartrijders. hard genoeg aanpakken.
pi_106014163
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 20:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waarom? Zwartrijders zorgen voor overlast. Niemand wil zwartrijders. Het moet afgelopen zijn met zwartrijders. hard genoeg aanpakken.
Dat ben ik ook wel met je eens. Maar zou het echt werken als je de boetes zo hoog maakt ?
Het zou vast een bepaald procent notoire zwart rijders wel tegenhouden, maar ik vind het wel behoorlijk hoog eigenlijk.
Als ze bijvoorbeeld hardrijders (flitsers) zouden aanpakken door de boetes gigantisch hoog te maken, zou dat dan ook werken, of wek je op die manier enkel meer haat tegen de politie/gezag omdat het "uit verband" wordt gehaald?
pi_106014441
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 december 2011 20:57 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Dat ben ik ook wel met je eens. Maar zou het echt werken als je de boetes zo hoog maakt ?
Het zou vast een bepaald procent notoire zwart rijders wel tegenhouden, maar ik vind het wel behoorlijk hoog eigenlijk.
Als ze bijvoorbeeld hardrijders (flitsers) zouden aanpakken door de boetes gigantisch hoog te maken, zou dat dan ook werken, of wek je op die manier enkel meer haat tegen de politie/gezag omdat het "uit verband" wordt gehaald?
Nou ja, voor een bepaald deel van de bevolking is het gewoon een kosten-batenplaatje, wat ik eerder al zei. Als je in een maand 2 keer gecontroleerd wordt tussen Utrecht en Amersfoort is het veel. En bij een boete van 35 euro is dat dus lonend t.o.v. een maandtrajectkaart. Bij 85 euro is dat weer anders.

Direct gevolg daarvan zal dan weer zijn, wat ik ook al zei: Er zal NOG minder gecontroleerd worden.

Je kunt inderdaad wel zeggen van "Zwartrijders geven ZO veel overlast, naai ze er voor 200 euro bij" maar dat is de oplossing niet. Ik heb eigenlijk liever een systeem waarbij je gewoon elke dag minstens op de heen- OF de terugweg gecontroleerd wordt, en dat de boete voor zwartrijden dan 15 euro is of zo. Het Belgische systeem dus.
pi_106014451

Een Koploper van boven gefotografeerd vanaf een viaduct.
pi_106014486
Madurodam
pi_106014516
:P
pi_106015177
Nou, ik stap op 2e KD wel gewoon in, en als ik moet betalen ben ik na een retourtje Apeldoorn weer thuis. Anders ga ik me nog wel even het licht uit m'n ogen rijden :P
pi_106015660
Feestdagen tellen als Daluren zo te zien. Dus wel 40 % korting maar geen vrije loop.
pi_106016858
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 20:25 schreef Socios het volgende:

[..]

Ja.
Niet waar
pi_106018322
pi_106019197
^ Ha leuk gedaan! Jij ook fijne feestdagen!
Uw ADH vitamine Worst
pi_106019252
Je bent bordjesmaster of je bent het niet eh *)
pi_106019321
kan je de originele borden laten zien?
Uw ADH vitamine Worst
pi_106019638
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 22:56 schreef hemarookworst het volgende:
kan je de originele borden laten zien?
Sure.

PR/Manusje van alles zaterdag 24 december 2011 @ 23:11:33 #196
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_106019832
ik zoek voor de garp een simulatie spelletje. treindienstleider spelletje. Tig topics geleden las ik hier ergens iets over zoeeen spelletje over een deel van het britse railnet of zo. kan het alleen niet meer vinden. Heeft iemand tips?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zaterdag 24 december 2011 @ 23:23:55 #197
45532 ziggyziggyziggy
pi_106020270
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 23:11 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
ik zoek voor de garp een simulatie spelletje. treindienstleider spelletje. Tig topics geleden las ik hier ergens iets over zoeeen spelletje over een deel van het britse railnet of zo. kan het alleen niet meer vinden. Heeft iemand tips?
www.simsig.co.uk

Verder verkoopt http://shop2.signalsoft.nl/ NX-simulaties van stations in Nederland, en kun je nog googlen op ebp.rar (zie ook http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?p=346204#p346204 ) en stwsim.

[ Bericht 6% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 24-12-2011 23:30:42 ]
  zaterdag 24 december 2011 @ 23:40:44 #198
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_106020739
quote:
Nice *O* Jij/jullie ook allemaal :Y
  PR/Manusje van alles zaterdag 24 december 2011 @ 23:59:18 #199
Toezicht is gezond!
pi_106021238
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2011 23:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

www.simsig.co.uk

Verder verkoopt http://shop2.signalsoft.nl/ NX-simulaties van stations in Nederland, en kun je nog googlen op ebp.rar (zie ook http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?p=346204#p346204 ) en stwsim.
zoooooo, simsig is met je neus in de boter vallen _O- _O_

hoe werkt het. omg. ff lezen. _O_
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
  zondag 25 december 2011 @ 00:24:30 #200
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_106021916
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 december 2011 22:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Je bent bordjesmaster of je bent het niet eh *)
Er is een nieuw stationsnaambord in Nederland dat je nog niet op de foto hebt ;)
Is vanaf 6/7 januari te zien :)
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_106025242
quote:

Geldt dit bij alle vervoerders? bedankt voor je waardevolle post in ieder geval :')____
  zondag 25 december 2011 @ 03:34:11 #202
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_106025280
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 23:11 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Je zou ook nog eens kunnen kijken naar JB BAHN. Het ziet eruit alsof het 15 jaar oud is, en dat klopt.
  zondag 25 december 2011 @ 08:59:14 #203
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_106025998
quote:
http://www.signalsoft.nl/software/trdl/index.php
Post T Arnhem, Amsterdam, Hengelo, Andernach, Bonn Hbf, Braunsweig Hbf, Gelsenkirchen, Hürth-Kalscheuren, Zentralstellwerk Köln Hbf, Railverkeersleiding deel 1
  Redactie Sport zondag 25 december 2011 @ 09:05:42 #204
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_106026021
quote:
Hoewel niet realistisch is er ook nog http://sts.js-home.org/stellwerksim/anlagen.php
PM mij!
pi_106051762
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 00:24 schreef MREn het volgende:

[..]

Er is een nieuw stationsnaambord in Nederland dat je nog niet op de foto hebt ;)
Is vanaf 6/7 januari te zien :)
Oh leuk :) Waar?
pi_106052191
quote:

Leuk als je vergeten bent om in te checken :{
Het zal voor de conducteur ook de nodige scheldpartijen en incidenten opleveren

Wanneer komt de eerste DDZ in dienst? :D

[ Bericht 3% gewijzigd door Je-zus op 26-12-2011 11:28:46 ]
Please consider the environment before printing this post
pi_106052509

Wat is dit nu weer? Sportcentrum De Scheg ligt zegge en schrijve 18 centimeter vanaf station Deventer Colmschate. Is er een hernoeming op komst of wat? :D
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 december 2011 @ 12:00:26 #209
Maffe Fries
pi_106052987
het schijnt er al langer in te staan: http://www.mobypicture.com/user/San87/view/5635524
iemand kwam in 2009 al met hetzelfde :P
  Moderator maandag 26 december 2011 @ 12:03:15 #210
155227 crew  Guppy
dus
pi_106053060
quote:

Ik hoop dat ze dit ook eens gaan handhaven in de bus. En dan heb ik het over het rookgedrag van de chauffeurs hier in de stad :r
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_106053138
quote:
10s.gif Op maandag 26 december 2011 12:00 schreef Peterselieman het volgende:
het schijnt er al langer in te staan: http://www.mobypicture.com/user/San87/view/5635524
iemand kwam in 2009 al met hetzelfde :P
Ja ik zag op Stationsweb dat er ook in 2009 al discussie over was. Naja, gaarheid :')
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 december 2011 @ 12:07:22 #212
Maffe Fries
pi_106053175
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 12:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja ik zag op Stationsweb dat er ook in 2009 al discussie over was. Naja, gaarheid :')
in ieder geval kan er geen reisadvies worden gevonden :P
pi_106053236
quote:
10s.gif Op maandag 26 december 2011 11:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]

Wat is dit nu weer? Sportcentrum De Scheg ligt zegge en schrijve 18 centimeter vanaf station Deventer Colmschate. Is er een hernoeming op komst of wat? :D
Dat was een soort van centraal busstation ten tijde van de grote spoorstremming agv werkzaamheden op en rond Deventer. Er reden pendelbussen vanuit alle richtingen naar Deventer en men kon op busstation De Scheg overstappen. Omdat het nogal tijd kost om het CS van Deventer te bereiken via de weg werd er gekozen voor deze locatie.
pi_106057575

Is dit een drukfout? Ik dacht dat de middagspits van 16:00 tot 18:30 liep? Of mag je in het eerste en het laatste half uur van de spits toch WEL je fiets mee nemen?
pi_106058980
Blijkbaar is dat dus gewijzigd: NS site geeft ook 16.30 - 18.00 uur aan op http://www.ns.nl/reiziger(...)#overige-ns-kaartjes
pi_106059012
Blijkbaar was het nog niet verwarrend genoeg dus ^O^
pi_106061280
Het Locov heeft in haar advies over de nieuwe kortingsproducten het volgende geschreven:
quote:
3.5 Aangepaste spitstijd voor het meenemen van de fiets
Het oprekken van de spitstijden betekent een verdere beperking van de toch al magere mogelijkheden om fietsen mee te nemen in de trein. Wij pleiten er daarom voor de bestaande spitstijden voor het fietsvervoer te handhaven bij eventuele invoering van een avondspits voor treinreizigers.
Daarop reageerde de NS:
quote:
In uw advies pleit u ervoor om de bestaande spitstijden voor het fietsvervoer te handhaven. Wij zien geen bezwaar om de huidige spitstijden voor fietsvervoer te handhaven. Dit betekent dat reizigers geen fiets in de trein mogen meenemen op werkdagen van 6.30 tot 9.00 uur en van 16.30 tot 18.00 uur. Deze beperking geldt niet in de weekenden, op feestdagen en in de zomermaanden juli en augustus.
  maandag 26 december 2011 @ 17:20:13 #218
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_106061406
Dat laatste staat dan weer niet op die foto van Fles _O-
pi_106061636
What's next? Bellen mag in de stiltecoupé alleen tussen 10:00 en 11:30, toilet gebruiken mag alleen tussen 12:22 en 13:37, behalve op enkelspoors trajecten, Sleepkoffers mogen alleen tussen 11:08 en 11:27 ingeladen worden, mits niet groter dan 45 liter en alleen als ze blauw of rood zijn :?
pi_106061701
Als je trouwens met je WeekendVrij doordeweeks een rondje wilt maken ben je goed de lul trouwens. Na 9 uur van huis okee dat lukt wel. tussen 4 en half 7 ergens vast blijven zitten is al hoerig verknetterd, maar mocht je ook nog met een andere vervoerder willen, dan kun je er net zo goed een voltarief dagkaart tegenaan gooien.

Maar 47 bloody euro is wel een onsmakelijke hoop knaken hoor -O-
pi_106062366
Pak dan gewoon een Hema kaartje ofzo ,voor 12,50 of 15 euro ofzo.
pi_106062399
ja gewoon wachten tot het weer weekend wordt ja
pi_106062414
Nee hoor die krengen zijn tegenwoordig ook doordeweeks geldig na 9u.
pi_106062432
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 18:08 schreef Zug-Chef het volgende:
Nee hoor die krengen zijn tegenwoordig ook doordeweeks geldig na 9u.
ja, volgende ronde weer dus
pi_106063174
Godver. Een beetje fatsoenlijk naar Noorwegen op vakantie wordt wel HEEL prijzig -O-
pi_106065093
Het jaar 2011 in 12 plaatjes, eentje per maand, zoals gebruikelijk :)

1. Hatvan (Hongarije), 2 januari. Een FLIRT staat klaar om mij naar de hoofdstad Budapest te vervoeren.

2. Hannover Hbf (D), 27 februari. Een ICE-1 en een rangeerlocje.

3. Madurodam, 27 maart. NS-loc 1159 met een sleep ICR.

4. Carolinenhof (D), 2 april. Een horde losgeslagen sociopathen fotografeert een drietal Uerdinger Schienenbusse tijdens een NVBS-excursie. Het wegverkeer wordt in gevaar gebracht maar daar maalt niemand om.

5. Stockholm C (Zweden), 13 mei. Hogesnelheidstrein X2000 is zojuist binnengekomen vanuit Kopenhagen.

6. Mol (B) 18 juni. Playmobil 4172 komt binnen als IR-trein naar Antwerpen Centraal.

7. Kerkrade Centrum, 10 juli. Voormalig Zweedse stoomloc 1220 van de ZLSM.

8. Longueville (Frankrijk), 20 augustus. Drie treinstelletjes in de brandende zon.

9. Deventer, 27 september. Zo'n beetje de enige normale treinfoto van september.

10. Recklinghausen Hbf (D), 30 oktober. De IC uit Norddeich Mole richting Luxemburg komt binnen.

11. Bad Bentheim (D), 29 november. Museumloc 103 245 lost museumloc 1312 af aan kop van de Pimpel-Expres met Sinterklaas en pieten aan boord.

12. Berchtesgaden Hbf (D), 17 december. Een FLIRT van de BLB staat in de sneeuw klaar om te vertrekken terug naar Freilassing.

Enjoy *O*
pi_106065895
Ah, ik begin wel een beetje eentonig te worden zo te zien :')

Stoomtrein in Kerkrade is ook al eens geweest:

En helemaal dit doorkijkje met een Nederlandse en een Duitse trein in Bad Bentheim :D

Sorry :P
pi_106066060
Ik denk niet dat iemand dat is opgevallen, behalve jijzelf. Leuk jaaroverzicht!
  maandag 26 december 2011 @ 23:20:31 #229
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_106071871
Altijd nice die jaaroverzichten van Fles :Y
pi_106073289
quote:
14s.gif Op maandag 26 december 2011 23:20 schreef bork het volgende:
Altijd nice die jaaroverzichten van Fles :Y
Ik heb ze nog even teruggezocht, alle foto's staan er nog O+

2007: Treintopic 97: tijd voor een jaaroverzicht?!

2008: Het treinpics, -nieuws en praattopic deel 137

2009: Treinen topic #205

2010: Treinentopic #282: Winterdienstregeling en defecte treinen!

2011: Treinentopic #381 - TT-rondje.
  dinsdag 27 december 2011 @ 00:23:22 #231
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_106074458
#381 kende ik niet, trammetje Houten, toen was jr. nog spoorgek, morgen sleep ik hem mee naar Breda met de Fyra vanaf Schiphol. Leuk dat je minder betaalt voor 2 personen voor een toeslagkaartje zonder tijdstip op de Fyra dan met :)
pi_106074729
Ik denk dat ik al weet waar de foto voor januari van 2012 vandaan gaat komen..
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 december 2011 @ 13:02:47 #233
Maffe Fries
pi_106083257
De schade aan de lintjes die geraakt werden door een schommelboot blijkt mee te vallen. Een van beide stellen rijdt al weer rond en de andere zal naar verwachting ergens in het voorjaar weer rondkarren.
  dinsdag 27 december 2011 @ 15:11:24 #234
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_106087098
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 december 2011 13:02 schreef Peterselieman het volgende:
De schade aan de lintjes die geraakt werden door een schommelboot blijkt mee te vallen. Een van beide stellen rijdt al weer rond en de andere zal naar verwachting ergens in het voorjaar weer rondkarren.
Degene die nu weer in dienst is had de minste schade, en was het achterste stel. De voorste heeft meer schade, maar inderdaad minder als op Somda ( :r ) gezegd werd.
  dinsdag 27 december 2011 @ 16:14:01 #235
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_106089692
Leuk verslag Fles!

Verder nog een leuke:

CT-102+Shunter 203-102+NSR 1857+NSR 1851

Tijdje later stonden de 1800'den op Dordrecht:

NSR 1857+1851
  dinsdag 27 december 2011 @ 16:57:28 #236
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_106091594
Vandaag was ik in de buurt van Tytsjerk (langs de spoorlijn tussen Leeuwarden Cammingaburen - Hurdegaryp), en enkele plaatjes geschoten.

Te Groene Ster (overweg Alddiel):

Arriva D-GTW 2/8

Arriva D-GTW 2/8

Arriva D-GTW 2/8

Toen de Woelwijk in Tytsjerk:

Arriva D-GTW 2/8

Waarna ik naar de Buorren in Tytsjerk verkast ben, en deze stopper al +3 had:

Arriva D-GTW 2/8

Arriva D-GTW 2/8
pi_106092384
Die derde is wel tof, met echt helemaal niks erop. Kan net zo goed een toendra van de Amtrak zijn of zo _O_
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 december 2011 @ 17:21:05 #238
Maffe Fries
pi_106092432
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Die derde is wel tof, met echt helemaal niks erop. Kan net zo goed een toendra van de Amtrak zijn of zo _O_
Twee meter achter die toendra begint de golfbaan van Leeuwarden :P
  dinsdag 27 december 2011 @ 17:28:46 #239
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_106092751
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar je heel ver weg bomen ziet, begint inderdaad de golfbaan.
Dat gras word hier door schapen kortgewiekt, jammer dat die er nu niet waren.
  dinsdag 27 december 2011 @ 17:58:47 #240
45532 ziggyziggyziggy
pi_106093740
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 16:57 schreef greavy het volgende:
Vandaag was ik in de buurt van Tytsjerk (langs de spoorlijn tussen Leeuwarden Cammingaburen - Hurdegaryp), en enkele plaatjes geschoten.

Te Groene Ster (overweg Alddiel):
[ link | afbeelding ]
Arriva D-GTW 2/8

Dat is de plek waar we één keer per jaar een Aanwijzing Stop voor afgeven. Dan moet Sinterklaas namelijk de trein uit.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 december 2011 @ 18:01:32 #241
Maffe Fries
pi_106093839
pi_106095130
pi_106096696
Morgen maar eens WEL de baan op.. Wat ik vandaag ook al van plan was trouwens.
pi_106099598
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 19:17 schreef Dr_Flash het volgende:
:o Wel oppassen als je gaat staan dansen en Peterselieman is in de buurt he :P
  dinsdag 27 december 2011 @ 20:24:50 #245
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_106099947
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:58 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dat is de plek waar we één keer per jaar een Aanwijzing Stop voor afgeven. Dan moet Sinterklaas namelijk de trein uit.
Oke :o
pi_106108072
Dag mensen,

Kan ik hier een vraag stellen over NS hispeed tickets? Of is dat hier niet de bedoeling?
Jullie hebben dit al wel 100x gehoord vermoed ik :'). Er staan namelijk geen tijdstip op mijn ticket. Ik vroeg me af hoe dat precies zat :@ Want als je zogenaamd een uur later zou gaan betaalde je ook 100 euro meer.
pi_106108284
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 23:06 schreef RoW_0 het volgende:
Dag mensen,

Kan ik hier een vraag stellen over NS hispeed tickets? Of is dat hier niet de bedoeling?
Jullie hebben dit al wel 100x gehoord vermoed ik :'). Er staan namelijk geen tijdstip op mijn ticket. Ik vroeg me af hoe dat precies zat :@ Want als je zogenaamd een uur later zou gaan betaalde je ook 100 euro meer.
Wat voor ticket heb je? Welke treinen ben je van plan te nemen? En wat is het probleem?
pi_106108339
Misschien staat er wel een specifiek treinnummer op het ticket?
  dinsdag 27 december 2011 @ 23:12:25 #249
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_106108360
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 19:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat was geen feest! :(
pi_106108388
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat voor ticket heb je? Welke treinen ben je van plan te nemen? En wat is het probleem?
- E-ticket NS-hispeed tickets.
- Geen idee welke treinen dat zijn. Het zijn gewoon de goedkoopste.
- Probleem is: Hoelaat moet ik nu instappen? Dat zou toch normaal op mijn ticket moeten staan?

Ik ga van (Arnhem -> ) Roosendaal naar Brussel Centraal en weer terug.
pi_106108468
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 23:12 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

- E-ticket NS-hispeed tickets.
- Geen idee welke treinen dat zijn. Het zijn gewoon de goedkoopste.
- Probleem is: Hoelaat moet ik nu instappen? Dat zou toch normaal op mijn ticket moeten staan?

Ik ga van (Arnhem -> ) Roosendaal naar Brussel Centraal en weer terug.
Met de verbinding Roosendaal - Brussel mag je elke trein nemen ja.

Die verbinding van 100 euro duurder zal wel via Rotterdam zijn geweest, met de Thalys. Of zoiets.
pi_106108557
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 23:14 schreef Igen het volgende:

[..]

Met de verbinding Roosendaal - Brussel mag je elke trein nemen ja.

Die verbinding van 100 euro duurder zal wel via Rotterdam zijn geweest, met de Thalys. Of zoiets.
Dat kan kloppen inderdaad, want daar zag ik dat ik 3 keer moet overstappen.
Maar oké. Ik principe regel ik 'zelf' vervoer naar rosendaal, en mag ik instappen wanneer ik wil on that day.

Dat geldt ook voor mijn terugreis neem ik aan? het is precies dezelfde ticket alleen staat er dan 01 januari.
  dinsdag 27 december 2011 @ 23:28:31 #253
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_106109130
Ja, je mag zelf bepalen hoe laat je gaat, als je maar de trein tussen Roosendaal en Brussel neemt (volgens mij de Benelux-trein)..
pi_106109867
Hartelijk bedankt :).
pi_106111399
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 23:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ja, je mag zelf bepalen hoe laat je gaat, als je maar de trein tussen Roosendaal en Brussel neemt (volgens mij de Benelux-trein)..
De stoptrein mag ook gewoon mocht de ic niet rijden, anders sta je een uur in de kou in Roosendaal. Vaak genoeg gehad vorige winter. :')
  woensdag 28 december 2011 @ 02:51:36 #256
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_106114966
De stoptrein en intercity zijn zonder verdere reservering, inderdaad. Met Thalys heb je wel verplicht reservering (staat dan ook op je ticket). Bij treinen naar Duitsland (IC en ICE) staat het ook op je ticket als je treinbinding hebt.
pi_106116487
Wow, 14 bakken VIRM in de noordoost, wat veel voor in de kerstvakantie.

Zelf onderweg van Utrecht voor een dagje Schiermonnikoog.
  woensdag 28 december 2011 @ 09:15:33 #258
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_106116844
|:( |:( |:( |:( |:( |:( Ik trap er altijd weer in, ovchipkaart bellen.
Op door niemand verklaarbaarwijze is de ovchip van jr. stuk gegaan (er is niks aan te zien en omdat deze gem.1 keer in de week wordt gebruikt ligt hij in een doosje in de woonkamer, kan er volgens mij weinig mee aan de hand zijn.)
Maar 13 december defect en dan moet je naar een officieel punt waar ze vertellen wat je allang weet, hij is stuk.
14 december opgestuurd, nog niks ontvangen. Niemand van ovchip laat je iets weten.
Bellen dan maar 27 december is de aanvraag in productie gegaan, wanneer krijg ik hem dan?
Max. 3 weken meneer, maar dat staat nergens op de website? Dat weet ik meneeer dat moeten ze nog steeds veranderen meneer, ik wist het en toch bellen o|O .
Kuttent!
  woensdag 28 december 2011 @ 09:27:59 #259
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_106117029
27 december, volgens de ns website zou vanaf 10.41 de Fyra weer naar Breda rijden vanaf schiphol omdat wij een fyra toeslag kaartje hadden en naar Breda moesten, besluiten wij vanaf Utrecht naar Breda via Schiphol te reizen.
Om 10.30 te Schiphol, bericht geen Fyra, reizen via Den Haag. Te Den Haag krijgen we in de trein naar Venlo te horen, deze trein rijdt vandaag niet. Vandaag rijden er geen treinen meer via Dordrecht naar Breda!!!!!! Dus terug naar Utrecht dan maar weer, fijn bedankt NS, en geld voor die toeslagkaartje krijgen we ook niet. -O- ^O^ :|W

Dit is overigens de derde poging op drie die gestrand is om op een van te voren bepaald tijdstip (met ov-planners) vanuit Utrecht Overvecht om op Breda CS te komen. :z :z
  woensdag 28 december 2011 @ 09:37:49 #260
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_106117160
Zucht, het wordt ook elke maand erger met de stiltecoupe. Nu komen negers al speciaal naar de stiltecoupe gelopen om te bellen :S Al die pratende mensen in de normale coupe stoort natuurlijk zo tijdens je gesprek :')

Gelukkig was de trein rustig en ben ik in een normale coupe gaan zitten waar mensen wél hun bek konden houden.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  woensdag 28 december 2011 @ 10:09:31 #261
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_106117693
quote:
13s.gif Op woensdag 28 december 2011 09:27 schreef bork het volgende:
27 december, volgens de ns website zou vanaf 10.41 de Fyra weer naar Breda rijden vanaf schiphol omdat wij een fyra toeslag kaartje hadden en naar Breda moesten, besluiten wij vanaf Utrecht naar Breda via Schiphol te reizen.
Om 10.30 te Schiphol, bericht geen Fyra, reizen via Den Haag. Te Den Haag krijgen we in de trein naar Venlo te horen, deze trein rijdt vandaag niet. Vandaag rijden er geen treinen meer via Dordrecht naar Breda!!!!!! Dus terug naar Utrecht dan maar weer, fijn bedankt NS, en geld voor die toeslagkaartje krijgen we ook niet. -O- ^O^ :|W

Dit is overigens de derde poging op drie die gestrand is om op een van te voren bepaald tijdstip (met ov-planners) vanuit Utrecht Overvecht om op Breda CS te komen. :z :z
Dat kwam doordat er een aanrijding met persoon was bij de Spoorstraat in Prinsenbeek (niet die in Breda...). Hierdoor was al het treinverkeer gestremd..
  woensdag 28 december 2011 @ 10:31:18 #262
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_106118228
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 10:09 schreef greavy het volgende:

[..]

Dat kwam doordat er een aanrijding met persoon was bij de Spoorstraat in Prinsenbeek (niet die in Breda...). Hierdoor was al het treinverkeer gestremd..
ja, daar was ik van op de hoogte, ik lees de storingenpagina namelijk, zie het verhaal :o
Het gaat om het vervolg Greavy.
5x faal
1. fout reisadvies NS-storingen
2. fout reisadvies schiphol
3. in Den Haag de trein uitgebonjourd worden
4. melden dat er die dag geen treinen meer naar Breda rijden
5. dat je naar je geld kunt fluiten
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 december 2011 @ 10:31:51 #263
Maffe Fries
pi_106118240
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 08:43 schreef Bitlord het volgende:
Wow, 14 bakken VIRM in de noordoost, wat veel voor in de kerstvakantie.
planmatig :P
  woensdag 28 december 2011 @ 10:43:05 #264
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_106118492
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 10:31 schreef bork het volgende:

[..]

ja, daar was ik van op de hoogte, ik lees de storingenpagina namelijk, zie het verhaal :o
Het gaat om het vervolg Greavy.
5x faal
1. fout reisadvies NS-storingen
2. fout reisadvies schiphol
3. in Den Haag de trein uitgebonjourd worden
4. melden dat er die dag geen treinen meer naar Breda rijden
5. dat je naar je geld kunt fluiten
Ik las niet helemaal goed :@
Wel balen ja..
pi_106124078
AV is weer eens dood:

quote:
Warning: simplexml_load_file(http://178.21.117.117/ns/vertrektijden.xml?from=deventer) [function.simplexml-load-file]: failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found in /home/dennis/domains/actuelevertrektijden.nl/public_html/v2/station1.php on line 24

Warning: simplexml_load_file() [function.simplexml-load-file]: I/O warning : failed to load external entity "http://178.21.117.117/ns/vertrektijden.xml?from=deventer" in /home/dennis/domains/actuelevertrektijden.nl/public_html/v2/station1.php on line 24

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/dennis/domains/actuelevertrektijden.nl/public_html/v2/station1.php on line 26
00:00 Geen informatie beschikbaar Geen info beschikbaar
  Redactie Sport woensdag 28 december 2011 @ 13:56:43 #266
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_106124345
Het is niet helemaal dood: de api doet het wel gewoon.
PM mij!
pi_106129966
Godverdomme.
  woensdag 28 december 2011 @ 16:55:58 #268
178444 DenS
Crientj <3
pi_106130497
Draait weer eens op de backup.
pi_106131912
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 13:56 schreef dennistd het volgende:
Het is niet helemaal dood: de api doet het wel gewoon.
Haha, De RE naar Groningen hehe De RB stopt overal volgens die website :P
pi_106133043
Ik quote ook altijd mensen om het in mijn reactie dan totaal ergens anders over te hebben.
pi_106133476
Kwam net iets (voor mij) onverwachts tegen.

In Portugal rijden op sommige nevenlijnen dit soort treintjes:

Allan Railcar, Portugal by klevsand, on Flickr

Ziet er modern uit, maar de naam en de draaistellen verraden al wat het zijn: gemoderniseerde treinstellen gebouwd in de jaren '50 in Rotterdam, destijds gebaseerd op Plan X.
pi_106133601
Vet. DE1 met een plestik kopje erop :D
pi_106134710
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 17:37 schreef brandsrus het volgende:

[..]

Haha, De RE naar Groningen hehe De RB stopt overal volgens die website :P
En dat moet grappig zijn? Site werkt nu wel weer, eerdaags weer terugzetten naar t oude script.
pi_106134797
quote:
18s.gif Op woensdag 28 december 2011 19:03 schreef Crientj het volgende:

[..]

En dat moet grappig zijn? Site werkt nu wel weer, eerdaags weer terugzetten naar t oude script.
:*
  woensdag 28 december 2011 @ 19:09:03 #275
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_106134874
V250 gaat op pad:

trnr 91321 Rotterdam 19.31/45, Dordrecht 19.57/20.05, Roosendaal 20.27/28, Essen 20.35/37, Antwerpen Centraal 20.57/59,Antwerpen Berchem 21.03/05, Brussel Noord 21.41/45, Brussel Centraal 21.48/49, Brussel Zuid 21.52.
trnr. 91322: Brussel Zuid 22.04, Brussel Noord 23.11/12, Antwerpen Centraal 22.58/23.00, Roosendaal 23.24/25, Rotterdam C 23.58/59, Leiden C 00.25/29, Schiphol 00.43/44, Amsterdam 01.06/07, Watergraafsmeer 01.14.

Jammer dat k nu niet in Zwijndrecht zit, want dan had ik wel even naar Dordrecht gereden...
pi_106134948
Zal wel niet op eigen kracht zijn denk ik. ANders heb je nog tot morgenmiddag om hem in Zwijndrecht te zien langskomen :')
  woensdag 28 december 2011 @ 19:13:19 #277
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_106135039
Is op eigen kracht gepland.
pi_106135106
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 19:13 schreef greavy het volgende:
Gaat vast mis :Y
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 december 2011 @ 19:17:06 #279
Maffe Fries
pi_106135184
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 19:13 schreef greavy het volgende:
zitten alle kabels op hun plaats? check
zijn alle deuren vergrendeld? check
werkt de ATB? check
GSM-R in orde? check?

Dan karren maar of nee toch niet. De stofzuigerzak is nog niet aangesloten.
pi_106135776
quote:
14s.gif Op woensdag 28 december 2011 19:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De stofzuigerzak is nog niet aangesloten.
_O-
  woensdag 28 december 2011 @ 19:46:07 #281
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_106136314
De volgende V250 is volgens DSO al onderweg naar het Nederlandse. Benieuwd hoelang hij nu mag staan te staan in Emmerich, en hoeveel graffiti die daar bij krijgt.
pi_106138890
quote:
10s.gif Op maandag 26 december 2011 11:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]

In Hengelo ook iets dergelijks:

"FBK"... Nooit van gehoord...
pi_106139161
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 20:42 schreef Socios het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Fanny Blankers Koen: de naam van een wereldberoemde Nederlandse atlete, waar het gelijknamige atletiek-stadion naar is vernoemd wat toevallig op een steenworp afstand ligt van het compleet vervallen perronnetje aangeduid als "Hengelo FBK Stadion"
pi_106139213
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 20:48 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
compleet vervallen perronnetje aangeduid als "Hengelo FBK Stadion"
Bestaat of bestond het station daadwerkelijk, ja?
pi_106139253
Jazeker! De restanten van het perron zijn nog zichtbaar net voorbij het rangeerterrein, richting Enschede. Er is alleen een perron aan het spoortje richting Akzo

Zie hier op google street-view

--edit-- Maar, de reden dat het in de reisplanner staat is waarschijnlijk dezelfde als die van Deventer de Scheg: heeft een tijdelijk treinvervangend bus-station gelegen een paar jaar terug bij langdurige werkzaamheden...

[ Bericht 26% gewijzigd door Scarlet_Dragonfly op 28-12-2011 20:59:26 ]
pi_106146465
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 20:49 schreef Socios het volgende:

[..]

Bestaat of bestond het station daadwerkelijk, ja?
Ja, nog steeds. Een perronnetje met 2 batterijen van 4 wachtstoeltjes en minimaal 1 prullebak :Y
  PR/Manusje van alles woensdag 28 december 2011 @ 23:25:08 #287
Toezicht is gezond!
pi_106147192
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 23:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, nog steeds. Een perronnetje met 2 batterijen van 4 wachtstoeltjes en minimaal 1 prullebak :Y
als je niet kan inchecken is het voor mij geen station. :{w :{w
pi_106147218
quote:
6s.gif Op woensdag 28 december 2011 23:25 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

:D

Beginner :')
  PR/Manusje van alles woensdag 28 december 2011 @ 23:26:55 #289
Toezicht is gezond!
pi_106147299
quote:
10s.gif Op woensdag 28 december 2011 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

:D

Beginner :')
_O-

daarnaast eis ik verwarmde wachtruimtes met een loket en koffie.
pi_106147490
quote:
99s.gif Op woensdag 28 december 2011 23:26 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

_O-

daarnaast eis ik verwarmde wachtruimtes met een loket en koffie.
Jij reist zeker ook alleen maar met intercity's net zoals socios! Klaarblijkelijk zijn praktisch alle andere stations ongeschikt voor jou :P
pi_106148169
quote:
10s.gif Op woensdag 28 december 2011 23:30 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Jij reist zeker ook alleen maar met intercity's net zoals socios! Klaarblijkelijk zijn praktisch alle andere stations ongeschikt voor jou :P
Of is hij ongeschikt voor... :+
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 december 2011 @ 01:22:10 #292
Maffe Fries
pi_106152505
quote:
6s.gif Op woensdag 28 december 2011 23:25 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Dan was Sassenheim ook niets voor jou
  donderdag 29 december 2011 @ 01:59:54 #293
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_106153523
ok, over 7 uurtjes richting het Hoge Noorden, hopelijk klopt het vandaag wel allemaal ;)
pi_106155214
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 20:42 schreef Socios het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Maar Achter de Hoven kent ie dan weer niet. Terwijl daar toch echt treinen stoppen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  donderdag 29 december 2011 @ 08:28:29 #295
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_106155607
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 06:49 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Maar Achter de Hoven kent ie dan weer niet. Terwijl daar toch echt treinen stoppen.
Achter de Hoven is een fabriekshalte. Daar staat dan ook geen kaartautomaat. Wel een in- en uitcheckpaal. Halte is aangelegd voor Friesland Coberco (Tegenwoordig Friesland Campina, en vroeger vast een andere naam).

Tot DRGL 2008 is het station gewoon opgenomen geweest in de dienstregeling.
pi_106156519
Ik zit vast in een slet , bijna in Amsterdam zuid..

Plaszak lijkt me zo slecht nog niet :(
  donderdag 29 december 2011 @ 10:01:45 #297
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_106156796
Extra trein rijdt tussen Rotterdam C en Heerenveen IJsstadion. Vertrokken uit Rotterdam om 9:52 als 28201, via Utrecht en een stop te Den Dolder (11:00), Amersfoort (11:11) en Zwolle a. 11:59. Verder vertrek onbekend, rijdt met VIRM 8732. Is een extra rit naar het NK Sprint, in samenwerking met RET en KPN
pi_106160257
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 08:28 schreef greavy het volgende:

[..]

Achter de Hoven is een fabriekshalte. Daar staat dan ook geen kaartautomaat. Wel een in- en uitcheckpaal. Halte is aangelegd voor Friesland Coberco (Tegenwoordig Friesland Campina, en vroeger vast een andere naam).

Tot DRGL 2008 is het station gewoon opgenomen geweest in de dienstregeling.
In DRGL 2012 stopt dagelijks drie treinen daar, 7.51 richting Leeuwarden en 16.06 / 17.06 richting Groningen
  donderdag 29 december 2011 @ 12:43:57 #299
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_106161420
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 10:01 schreef greavy het volgende:
Extra trein rijdt tussen Rotterdam C en Heerenveen IJsstadion. Vertrokken uit Rotterdam om 9:52 als 28201, via Utrecht en een stop te Den Dolder (11:00), Amersfoort (11:11) en Zwolle a. 11:59. Verder vertrek onbekend, rijdt met VIRM 8732. Is een extra rit naar het NK Sprint, in samenwerking met RET en KPN
Toch wel een leuk initiatief van de RET. Zeker als je je bedenkt dat het om een storing door overmacht gaat (telecommunicatiestoring bij de metro eerder deze zomer).
pi_106161980
Wat heeft de RET er sowieso mee te maken als er een extra evenemententrein naar Heerenveen rijdt? :?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 december 2011 @ 13:05:24 #301
Maffe Fries
pi_106162042
quote:
5s.gif Op donderdag 29 december 2011 13:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat heeft de RET er sowieso mee te maken als er een extra evenemententrein naar Heerenveen rijdt? :?
De RET heeft de trein gehuurd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')