quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
Mogen wel meer, maar dan word het voor de volgende X personen weer duurder.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Kan er nog maximaal ééntje bij vanwege kosten vvb Duitsland.
Ja precies en dan wordt de groep te groot ook. Ga je weer op mensen moeten wachten, overstaps missen, je kan niet met de hele groep in de BordBistro etc.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:10 schreef greavy het volgende:
[..]
Mogen wel meer, maar dan word het voor de volgende X personen weer duurder.
Bij 4 personen is Duitsland eur 9 per persoon.
Wat jij wilt. Vanavond post ik het rondje met de tijden. Zit nu op stage.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:18 schreef RubenK het volgende:
Bij deze meld ik mij aanik heb uiteraard bier bij me
Is moeilijk in te schatten. Maar uitval kan je rekening mee houden.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:35 schreef jasper_kock het volgende:
Vrijdag vertrekken wij met de trein van Antwerpen naar Schiphol... IC van 07:00 ... verwachten jullie dat wij last gaan ondervinden van stakingen/vertragingen ... of is dat heel moeilijk in te schatten?
"Op vrijdag zijn er nauwelijks geplande aanpassingen. Het is echter mogelijk dat er door werkonderbrekingen enige vertraging voordoet. De vroege ICE vanuit Brussel (ICE11, v. 6:25u Brussel) vervalt tussen Brussel en Luik. Er kan gereisd worden met een binnenlandse trein." Aldus Treinreiziger: http://www.treinreiziger.(...)s_22_december-144031quote:Op woensdag 21 december 2011 13:35 schreef jasper_kock het volgende:
Vrijdag vertrekken wij met de trein van Antwerpen naar Schiphol... IC van 07:00 ... verwachten jullie dat wij last gaan ondervinden van stakingen/vertragingen ... of is dat heel moeilijk in te schatten?
In Wallonië rijden amper treinen, ook geen gewone treinen tussen Brussel en Luik ...quote:Op woensdag 21 december 2011 13:40 schreef b2py het volgende:
[..]
"Op vrijdag zijn er nauwelijks geplande aanpassingen. Het is echter mogelijk dat er door werkonderbrekingen enige vertraging voordoet. De vroege ICE vanuit Brussel (ICE11, v. 6:25u Brussel) vervalt tussen Brussel en Luik. Er kan gereisd worden met een binnenlandse trein." Aldus Treinreiziger: http://www.treinreiziger.(...)s_22_december-144031
Verstandig! De enige omreismogelijkheid die ik kan verzinnen is lijn 19 naar Breda en dan de Fyra, maar dan ben je pas om kwart over tien op Schiphol.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:06 schreef jasper_kock het volgende:
Bedankt allemaal. We zullen maar wat extra opties a la auto's open moeten houden
Volgens mij een huif van een MaK DE6400quote:Op woensdag 21 december 2011 15:25 schreef JDude het volgende:
Ben ik trouwens gek, of is dit een stuk trein op een aanhanger?
[ afbeelding ]
Ik zie een enkeltje Carglassquote:Op woensdag 21 december 2011 15:25 schreef JDude het volgende:
Ben ik trouwens gek, of is dit een stuk trein op een aanhanger?
[ afbeelding ]
Wat is de nieuwswaarde hieraan?quote:Op woensdag 21 december 2011 15:23 schreef Peterselieman het volgende:
De NS zet aan tot drinken in de trein
NS: 16 jarige mag drinken vanaf 11 uur
het is toch min of meer wel een oproep om alcohol in de trein te nuttigenquote:Op woensdag 21 december 2011 15:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is de nieuwswaarde hieraan?
Als jij dat zo wilt zienquote:Op woensdag 21 december 2011 15:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is toch min of meer wel een oproep om alcohol in de trein te nuttigen
Mwah, die wagen gaat binnenkort uit de roulatie. Ik denk dat de baas er op gokt dat die ruit het nog wel even houdtquote:
Waarom is iemand wijzen op de regels (Dus geen alcohol <16 en niet voor 11:00), een oproep tot het drinken van alcohol in de trein?quote:Op woensdag 21 december 2011 15:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is toch min of meer wel een oproep om alcohol in de trein te nuttigen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet natuurlijkquote:Op woensdag 21 december 2011 15:47 schreef b2py het volgende:
Waarom is iemand wijzen op de regels (Dus geen alcohol <16 en niet voor 11:00), een oproep tot het drinken van alcohol in de trein?
quote:Op woensdag 21 december 2011 15:47 schreef b2py het volgende:
[..]
Waarom is iemand wijzen op de regels (Dus geen alcohol <16 en niet voor 11:00), een oproep tot het drinken van alcohol in de trein?Nou ja, het plaatje toont de melding wel precies andersom dan wat jij nu zegt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vindt "wel alcohol >16 en wel na 11:00 uur" een hele andere lading hebben!
bijna correct. Het gaat er om dat ze het gedogen en dat hoef je niet op deze manier aan de grote klok te hangenquote:Op woensdag 21 december 2011 15:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet natuurlijkMaar Peterselieman wordt binnenkort 16, en is daar blijkbaar erg blij over
Dat staat er ook helemaal niet. Het gaat over tomatensap dat plaatjequote:Op woensdag 21 december 2011 16:00 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Nou ja, het plaatje toont de melding wel precies andersom dan wat jij nu zegt.
Ik vind "wel alcohol >16 en wel na 11:00 uur" een hele andere lading hebben!
Misschien. Als dat het enige was wat er niet helemaal perfect ging, dan had je het vreemd kunnen noemen jaquote:
Zeer zeker, ik check nu consequent in- en uit om in januari niet te falen.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:42 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Zijn er na die missende transactie nog meer geslaagde transacties die wel op je overzicht staan?
Het verbaast mij (helaas) niet dat het een paar dagen duurt voordat je dat ziet... En dat schijnt zelfs per vervoerder te kunnen verschillen!
Morgen dus even langs de OV-Chipkaart machine!quote:Op woensdag 21 december 2011 17:49 schreef James1988 het volgende:
Je kunt ook nog eens kijken op de website van NS, http://klanten.ns.nl. Daar is een realtime transactieoverzicht te vinden van reizen bij NS.
Hup hup, opschietenquote:Op woensdag 21 december 2011 13:34 schreef greavy het volgende:
Vanavond post ik het rondje met de tijden.
Ja, mijquote:Op woensdag 21 december 2011 13:02 schreef greavy het volgende:
Datum rondje TreinenTopic
- 22 Januari 2011
Het rondje
Utrecht-Eindhoven-Venlo-Binnendoor Duitsland naar Bentheim-Hengelo-Amersfoort
Aanmelden
Deze deelnemers heb ik:
- Fles
- Greavy
- Peter
- Scarlet Dragonfly
- RubenK
Ben ik iemand vergeten? Meld het ff. Ook als je alsnog mee wilt.
Daar zit een paar dagen vertraging in, die van NS toont informatie vrijwel meteen na een transactie.quote:Op woensdag 21 december 2011 18:05 schreef Dr_Flash het volgende:
https://www.ov-chipkaart.nl/mijnovchipkaart/
Pint voor wie het eerste een foto van het bordje (zelf gemaakt, die foto) van Mazar-i-Sharif hier plaatstquote:136 Teletekst wo 21 dec
Kort nieuws buitenland
` In Afghanistan heeft voor het eerst
een trein gereden over een nieuw spoor.
Dat loopt van Mazar-i-Sharif naar de
grens met Oezbekistan en is 75 km lang.
De lijn is van groot belang voor het
vervoer van spullen voor de Amerikaanse
militairen.Afghanistan wil een groot
spoorwegnetwerk aanleggen,met het oog
op toekomstige handel en export.
volgende nieuws weer&verkeer sport
Nee waarom zou ik daarvan balen?quote:Op woensdag 21 december 2011 19:39 schreef b2py het volgende:
Baal je nu niet van je München trip met douche als je dit zo leest?
Wel een goed doel iig!quote:Op woensdag 21 december 2011 19:47 schreef Dr_Flash het volgende:
komt nog wel. Anders heb ik voor 2012 geen doelen meer
Bericht aangepast. Zijn nu met 6 man.quote:
quote:Op woensdag 21 december 2011 19:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik overweeg ook mee te gaan met het rondje trouwens, maar dan sluit ik pas later aan (kom uit Breda tenslotte)
Beter gezegd, jullie stappen vanaf Eindhoven bij mij in de trein dan
Moest rijlessen.quote:
quote:Tijd Station Spoor -> Materieel
9:08 Utrecht CS 15 -> VIRM
9:59 Eindhoven 1
10:02 Eindhoven 2 -> VIRM
10:43 Venlo 3a
11:05 Venlo 1a -> Flirt
11:26 Viersen 2
11:30 Viersen 5 -> RE11, BR425 (Duits hoertje)
12:12 Essen Hbf 6
12:31 Essen Hbf 8 -> RB44, BR648 (NWB Lint)
12:43 Bottrop Hbf 3
12:58 Bottrop Hbf 1 -> S9, BR422 (Duits hoertje)
13:27 Haltern am See 1
13:50 Haltern am See 3 -> RB42, BR425 (Duits hoertje)
14:22 Münster Hbf 14
15:05 Münster Hbf 2AC ??
15:32 Rheine 3
15:48 Rheine 2 -> WFB (Flirt?)
16:03 Bad Bentheim 2
16:10 Bad Bentheim 3 -> DM90
16:30 Hengelo 11
17:06 Hengelo 2 -> PIMPEL
18:22 Amersfoort 7
Gefeliciteerd.quote:Op woensdag 21 december 2011 21:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Vandaag geslaagd voor het plaatselijk examen Leeuwarden. Ik mag nu op alle werkplekken van post Groningen werken.
Nee, ik heb vandaag alleen examen gedaan, en dat gaat mondeling met de baanvaktekeningen erbij. Ik heb niet achter het tableau gezeten.quote:Op woensdag 21 december 2011 21:58 schreef Peterselieman het volgende:
Gefeliciteerd, ziggy
Je had vandaag ook de eer om wat V'tjes naar het putspoor in Leeuwarden te leiden of dat net niet
die heeft goed gelukig gehad zo te zien! Gewoon tegen de trein aan geroldquote:Op donderdag 22 december 2011 10:17 schreef bork het volgende:
Jongens (en meisjes), probeer het onderste alsjeblieft niet na te doen de komende dagen![]()
http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-south-yorkshire-16292576
Van hartequote:Op woensdag 21 december 2011 21:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Vandaag geslaagd voor het plaatselijk examen Leeuwarden. Ik mag nu op alle werkplekken van post Groningen werken.
Ik denk dat jij en ik hier een andere definitie van "werkplek" gebruiken.quote:Op donderdag 22 december 2011 10:33 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Van harte
Maar eh, met de nieuwste procesleiding kon ik heel post Groningen op 1 werkplek kwijt
o, ja feli!quote:Op donderdag 22 december 2011 11:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik denk dat jij en ik hier een andere definitie van "werkplek" gebruiken.
Op die foto-pagina:quote:Op donderdag 22 december 2011 13:13 schreef James1988 het volgende:
Gefeliciteerd, ziggy!
In other news: op de website NU&toen zijn een aantal foto's geplaatst van de treinramp in Harmelen, die in 1962 plaatsvond. Op zondag 8 januari is dat 50 jaar geleden. Voor de slachtoffers van 'Harmelen' gaat een monument geplaatst worden.
Foto's hier
FLES! Mag nie hequote:Op donderdag 22 december 2011 15:25 schreef MarkoAlmelo het volgende:
er loopt een man op het spoor bij deventer. Altijd gezelllig.
Oeh... Pentaxquote:Op donderdag 22 december 2011 16:06 schreef greavy het volgende:
Zo. Vanavond ook een ASLR in bezit. De Pentax P30 met 2 objectieven en flitser, en nog een filter. Daar eens wat mee spelen.
Weet ik. Gewoon daar eens wat mee spelenquote:Op donderdag 22 december 2011 16:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Bloody oldschool man, analoog fotograferen
http://link.marktplaats.nl/513456424quote:Op donderdag 22 december 2011 16:09 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Oeh... PentaxWelke variant van de P30? Ik heb er ook nog twee liggen thuis, vroeger echt veel plaatjes mee geschoten
Niet serieus natuurlijk. Wel serieus: er gaan geruchten rond dat de stakingen in België zouden kunnen aanhouden t/m 31-12!quote:NMBS-PERSONEELSLEDEN NEMEN PER ONGELUK ALLEMAAL VERLOF
Door een toevallige samenloop van omstandigheden hebben alle NMBS-personeelsleden vandaag verlof genomen. Een administratieve vergissing, vermoedelijk te wijten aan een fout in het onlangs in gebruik genomen informaticasysteem voor tijdsregistratie, heeft ervoor gezorgd dat alle verlofaanvragen werden goedgekeurd. Er rijden vandaag dus geen treinen. De NMBS excuseert zich bij de reizigers en dankt hen voor hun begrip.
"Tja, wat kan ik zeggen,” staat ons NMBS-woordvoerder Jochem Goovaerts telefonisch te woord vanuit de Zoo van Antwerpen, waar hij vandaag (met de wagen) naartoe getrokken is voor een ontspannend dagje met de familie. “Wij hadden nog overuren staan en het is makkelijker en voordeliger om ze nog op te nemen dan ze naar 2012 te laten overzetten. Dan moeten we ze namelijk voor eind februari opgebruiken, en we hebben in die periode nog syndicale acties gepland, dus dat komt voor de meesten onder ons niet goed uit. Bovendien brengt iedereen de kerstperiode graag bij zijn familie door, thuis of op een gezellige uitstap.”
Dat alle verlofaanvragen ook daadwerkelijk zijn goedgekeurd, is volgens Goovaerts te wijten aan het nieuwe informaticasysteem voor tijdsregistratie dat de NMBS onlangs in gebruik heeft genomen: “Daar staat nu zo’n knopke met ‘approve all.’ Veel handiger dan vroeger, want toen moest elke aanvraag in drievoud worden afgedrukt en naar een aantal oversten gestuurd, die dat document dan ondertekend moesten terugsturen. Dat was omslachtig en tijdrovend. De administratieve situatie vandaag is veel eenvoudiger.” Na een korte pauze voegt Goovaerts hier nog aan toe: “Maar misschien dat er inderdaad nog wat kinderziektes in het systeem zitten.”
Ook Jos Digneffe, voozitter van ACOD Spoor, die vandaag met enkele vrienden een stadswandeling door Brussel maakt, was bereid ons even te woord te staan: “Beetje mottig weer vandaag, maar straks een stevig borrelke met de makkers en we zijn zo weer opgewarmd.” Dat de globale verlofdag bij het NMBS-personeel eigenlijk geen toeval is, maar een verdekte nationale staking, zoals onder andere UNIZO-bestuurder Karel Van Eetvelt beweert, wordt door Digneffe in alle toonaarden ontkend: “Waarom zou het NMBS-personeel in hemelsnaam willen staken? Wij zijn zowat de enige werknemerscategorie die in de aankomende pensioenshervorming buiten schot blijft! Wij zijn bij ACOD Spoor niet zo stom dat we in onze eigen voet gaan schieten, hoor,” grapt hij lachend.
Excuses voor het ongemak
NMBS-topman Marc Descheemaecker zit met de hele toestand bijzonder verveeld. “Ik kan mij namens de gehele NMBS – en ik meen in deze ook te kunnen spreken voor de Holding en Infrabel – bij de reiziger alleen maar excuseren voor het ongemak,” laat hij weten. “We zullen de procedure voor verlofaanvragen grondig evalueren en waar nodig bijsturen om dit soort situaties in de toekomst te vermijden. Dat zal natuurlijk enige tijd vergen, want het is een complex systeem en we willen grondig te werk gaan, maar tegen eind 2013 zullen we hiermee rond zijn. Dat beloof ik u.”
Descheemaecker ziet toch ook nog een lichtpunt: “Ik ben er zeker van dat als onze personeelsleden morgen goed uitgerust terug aan de slag gaan, zij zich extra zullen inspannen om alle treinen op tijd te laten rijden. Vrijdag geen vertragingen, zal u zien!”
Had je wat anders verwacht dan?quote:Op donderdag 22 december 2011 16:57 schreef James1988 het volgende:
er gaan geruchten rond dat de stakingen in België zouden kunnen aanhouden t/m 31-12!
Ja ? En? Dan is het niet goed staken.quote:Op donderdag 22 december 2011 17:05 schreef James1988 het volgende:
Eerlijk gezegd? Nee, niet echt. Ze staken in België vrij snel...
Hopelijk worden de seinhuizen e.d. bij volgende stakingen niet meer bezet, anders zijn heel wat internationale reizigers (denk aan weekendjes Parijs en Londen) zwaar de dupe.
Personenauto.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Zutphen - Zwolle geen verkeer mogelijk door een aanrijding met een voertuig???
quote:17:16:23 22-12-11 Melding : PRIO 1 ONGEVAL SPOOR LETSEL : : OVERWEG LOCHEMSEWEG-N339 : EPSE 2870 2885 8091 8133 2830 (BETREFT: PERSONENAUTO)
Regio : 06 : [NOG] Oost-Nederland (Noord- en Oost-Gelderland)
Urgentie : O O O O O : HOOG
Eenheden : 0804030 : Lichtkrant Kazerne Gorssel
: 0804012 : Alle Blusgroepen Gorssel
: 0804003 : Bevelvoerders Gorssel
: 0806639 : Tankautospuit-8133 Gorssel
: 0805830 : Piket Officier van Dienst IJsselstreek
: 0806240 : Monitorcode Brandweer Noord- en Oost-Gelderland
: 0804005 : Kazernecode Gorssel
: 0610170 : Lichtkrant Kazerne Deventer
: 0803872 : Monitorcode Middel Incident Lochem
: 0610146 : Kazernealarm 1e Uitruk Deventer
: 0803871 : Monitorcode Klein Incident Lochem
: 0610143 : Bevelvoerder van Dienst Deventer
: 0610155 : Chauffeurs Hoogwerker-2850 Deventer
: 0610145 : Kazernetechniek Deventer
Hmm.. Alleen Zutphen-Deventer begreep ik net... (collega die in Zutphen stond en nog naar Deventer toe moest)quote:Op donderdag 22 december 2011 18:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Zutphen - Zwolle geen verkeer mogelijk door een aanrijding met een voertuig???
Ja, alleen Zutphen-Deventer ligt eruit.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:19 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Hmm.. Alleen Zutphen-Deventer begreep ik net... (collega die in Zutphen stond en nog naar Deventer toe moest)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |