Nee waarom zou ik daarvan balen?quote:Op woensdag 21 december 2011 19:39 schreef b2py het volgende:
Baal je nu niet van je München trip met douche als je dit zo leest?
Wel een goed doel iig!quote:Op woensdag 21 december 2011 19:47 schreef Dr_Flash het volgende:
komt nog wel. Anders heb ik voor 2012 geen doelen meer
Bericht aangepast. Zijn nu met 6 man.quote:
quote:Op woensdag 21 december 2011 19:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik overweeg ook mee te gaan met het rondje trouwens, maar dan sluit ik pas later aan (kom uit Breda tenslotte)
Beter gezegd, jullie stappen vanaf Eindhoven bij mij in de trein dan
Moest rijlessen.quote:
quote:Tijd Station Spoor -> Materieel
9:08 Utrecht CS 15 -> VIRM
9:59 Eindhoven 1
10:02 Eindhoven 2 -> VIRM
10:43 Venlo 3a
11:05 Venlo 1a -> Flirt
11:26 Viersen 2
11:30 Viersen 5 -> RE11, BR425 (Duits hoertje)
12:12 Essen Hbf 6
12:31 Essen Hbf 8 -> RB44, BR648 (NWB Lint)
12:43 Bottrop Hbf 3
12:58 Bottrop Hbf 1 -> S9, BR422 (Duits hoertje)
13:27 Haltern am See 1
13:50 Haltern am See 3 -> RB42, BR425 (Duits hoertje)
14:22 Münster Hbf 14
15:05 Münster Hbf 2AC ??
15:32 Rheine 3
15:48 Rheine 2 -> WFB (Flirt?)
16:03 Bad Bentheim 2
16:10 Bad Bentheim 3 -> DM90
16:30 Hengelo 11
17:06 Hengelo 2 -> PIMPEL
18:22 Amersfoort 7
Gefeliciteerd.quote:Op woensdag 21 december 2011 21:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Vandaag geslaagd voor het plaatselijk examen Leeuwarden. Ik mag nu op alle werkplekken van post Groningen werken.
Nee, ik heb vandaag alleen examen gedaan, en dat gaat mondeling met de baanvaktekeningen erbij. Ik heb niet achter het tableau gezeten.quote:Op woensdag 21 december 2011 21:58 schreef Peterselieman het volgende:
Gefeliciteerd, ziggy
Je had vandaag ook de eer om wat V'tjes naar het putspoor in Leeuwarden te leiden of dat net niet
die heeft goed gelukig gehad zo te zien! Gewoon tegen de trein aan geroldquote:Op donderdag 22 december 2011 10:17 schreef bork het volgende:
Jongens (en meisjes), probeer het onderste alsjeblieft niet na te doen de komende dagen![]()
http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-south-yorkshire-16292576
Van hartequote:Op woensdag 21 december 2011 21:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Vandaag geslaagd voor het plaatselijk examen Leeuwarden. Ik mag nu op alle werkplekken van post Groningen werken.
Ik denk dat jij en ik hier een andere definitie van "werkplek" gebruiken.quote:Op donderdag 22 december 2011 10:33 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Van harte
Maar eh, met de nieuwste procesleiding kon ik heel post Groningen op 1 werkplek kwijt
o, ja feli!quote:Op donderdag 22 december 2011 11:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik denk dat jij en ik hier een andere definitie van "werkplek" gebruiken.
Op die foto-pagina:quote:Op donderdag 22 december 2011 13:13 schreef James1988 het volgende:
Gefeliciteerd, ziggy!
In other news: op de website NU&toen zijn een aantal foto's geplaatst van de treinramp in Harmelen, die in 1962 plaatsvond. Op zondag 8 januari is dat 50 jaar geleden. Voor de slachtoffers van 'Harmelen' gaat een monument geplaatst worden.
Foto's hier
FLES! Mag nie hequote:Op donderdag 22 december 2011 15:25 schreef MarkoAlmelo het volgende:
er loopt een man op het spoor bij deventer. Altijd gezelllig.
Oeh... Pentaxquote:Op donderdag 22 december 2011 16:06 schreef greavy het volgende:
Zo. Vanavond ook een ASLR in bezit. De Pentax P30 met 2 objectieven en flitser, en nog een filter. Daar eens wat mee spelen.
Weet ik. Gewoon daar eens wat mee spelenquote:Op donderdag 22 december 2011 16:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Bloody oldschool man, analoog fotograferen
http://link.marktplaats.nl/513456424quote:Op donderdag 22 december 2011 16:09 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Oeh... PentaxWelke variant van de P30? Ik heb er ook nog twee liggen thuis, vroeger echt veel plaatjes mee geschoten
Niet serieus natuurlijk. Wel serieus: er gaan geruchten rond dat de stakingen in België zouden kunnen aanhouden t/m 31-12!quote:NMBS-PERSONEELSLEDEN NEMEN PER ONGELUK ALLEMAAL VERLOF
Door een toevallige samenloop van omstandigheden hebben alle NMBS-personeelsleden vandaag verlof genomen. Een administratieve vergissing, vermoedelijk te wijten aan een fout in het onlangs in gebruik genomen informaticasysteem voor tijdsregistratie, heeft ervoor gezorgd dat alle verlofaanvragen werden goedgekeurd. Er rijden vandaag dus geen treinen. De NMBS excuseert zich bij de reizigers en dankt hen voor hun begrip.
"Tja, wat kan ik zeggen,” staat ons NMBS-woordvoerder Jochem Goovaerts telefonisch te woord vanuit de Zoo van Antwerpen, waar hij vandaag (met de wagen) naartoe getrokken is voor een ontspannend dagje met de familie. “Wij hadden nog overuren staan en het is makkelijker en voordeliger om ze nog op te nemen dan ze naar 2012 te laten overzetten. Dan moeten we ze namelijk voor eind februari opgebruiken, en we hebben in die periode nog syndicale acties gepland, dus dat komt voor de meesten onder ons niet goed uit. Bovendien brengt iedereen de kerstperiode graag bij zijn familie door, thuis of op een gezellige uitstap.”
Dat alle verlofaanvragen ook daadwerkelijk zijn goedgekeurd, is volgens Goovaerts te wijten aan het nieuwe informaticasysteem voor tijdsregistratie dat de NMBS onlangs in gebruik heeft genomen: “Daar staat nu zo’n knopke met ‘approve all.’ Veel handiger dan vroeger, want toen moest elke aanvraag in drievoud worden afgedrukt en naar een aantal oversten gestuurd, die dat document dan ondertekend moesten terugsturen. Dat was omslachtig en tijdrovend. De administratieve situatie vandaag is veel eenvoudiger.” Na een korte pauze voegt Goovaerts hier nog aan toe: “Maar misschien dat er inderdaad nog wat kinderziektes in het systeem zitten.”
Ook Jos Digneffe, voozitter van ACOD Spoor, die vandaag met enkele vrienden een stadswandeling door Brussel maakt, was bereid ons even te woord te staan: “Beetje mottig weer vandaag, maar straks een stevig borrelke met de makkers en we zijn zo weer opgewarmd.” Dat de globale verlofdag bij het NMBS-personeel eigenlijk geen toeval is, maar een verdekte nationale staking, zoals onder andere UNIZO-bestuurder Karel Van Eetvelt beweert, wordt door Digneffe in alle toonaarden ontkend: “Waarom zou het NMBS-personeel in hemelsnaam willen staken? Wij zijn zowat de enige werknemerscategorie die in de aankomende pensioenshervorming buiten schot blijft! Wij zijn bij ACOD Spoor niet zo stom dat we in onze eigen voet gaan schieten, hoor,” grapt hij lachend.
Excuses voor het ongemak
NMBS-topman Marc Descheemaecker zit met de hele toestand bijzonder verveeld. “Ik kan mij namens de gehele NMBS – en ik meen in deze ook te kunnen spreken voor de Holding en Infrabel – bij de reiziger alleen maar excuseren voor het ongemak,” laat hij weten. “We zullen de procedure voor verlofaanvragen grondig evalueren en waar nodig bijsturen om dit soort situaties in de toekomst te vermijden. Dat zal natuurlijk enige tijd vergen, want het is een complex systeem en we willen grondig te werk gaan, maar tegen eind 2013 zullen we hiermee rond zijn. Dat beloof ik u.”
Descheemaecker ziet toch ook nog een lichtpunt: “Ik ben er zeker van dat als onze personeelsleden morgen goed uitgerust terug aan de slag gaan, zij zich extra zullen inspannen om alle treinen op tijd te laten rijden. Vrijdag geen vertragingen, zal u zien!”
Had je wat anders verwacht dan?quote:Op donderdag 22 december 2011 16:57 schreef James1988 het volgende:
er gaan geruchten rond dat de stakingen in België zouden kunnen aanhouden t/m 31-12!
Ja ? En? Dan is het niet goed staken.quote:Op donderdag 22 december 2011 17:05 schreef James1988 het volgende:
Eerlijk gezegd? Nee, niet echt. Ze staken in België vrij snel...
Hopelijk worden de seinhuizen e.d. bij volgende stakingen niet meer bezet, anders zijn heel wat internationale reizigers (denk aan weekendjes Parijs en Londen) zwaar de dupe.
Personenauto.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Zutphen - Zwolle geen verkeer mogelijk door een aanrijding met een voertuig???
quote:17:16:23 22-12-11 Melding : PRIO 1 ONGEVAL SPOOR LETSEL : : OVERWEG LOCHEMSEWEG-N339 : EPSE 2870 2885 8091 8133 2830 (BETREFT: PERSONENAUTO)
Regio : 06 : [NOG] Oost-Nederland (Noord- en Oost-Gelderland)
Urgentie : O O O O O : HOOG
Eenheden : 0804030 : Lichtkrant Kazerne Gorssel
: 0804012 : Alle Blusgroepen Gorssel
: 0804003 : Bevelvoerders Gorssel
: 0806639 : Tankautospuit-8133 Gorssel
: 0805830 : Piket Officier van Dienst IJsselstreek
: 0806240 : Monitorcode Brandweer Noord- en Oost-Gelderland
: 0804005 : Kazernecode Gorssel
: 0610170 : Lichtkrant Kazerne Deventer
: 0803872 : Monitorcode Middel Incident Lochem
: 0610146 : Kazernealarm 1e Uitruk Deventer
: 0803871 : Monitorcode Klein Incident Lochem
: 0610143 : Bevelvoerder van Dienst Deventer
: 0610155 : Chauffeurs Hoogwerker-2850 Deventer
: 0610145 : Kazernetechniek Deventer
Hmm.. Alleen Zutphen-Deventer begreep ik net... (collega die in Zutphen stond en nog naar Deventer toe moest)quote:Op donderdag 22 december 2011 18:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Zutphen - Zwolle geen verkeer mogelijk door een aanrijding met een voertuig???
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |