quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
Oh, nummert ie tegenwoordig wel door?quote:
jup.quote:Op vrijdag 16 september 2011 10:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
Oh, nummert ie tegenwoordig wel door?
al een tijdjequote:Op vrijdag 16 september 2011 10:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
Oh, nummert ie tegenwoordig wel door?
Ben wel benieuwd hoe dat in zijn werk is gegaanquote:Op vrijdag 16 september 2011 11:41 schreef greavy het volgende:
Boze reizigers België blokkeren trein
BRUSSEL - Boze reizigers in het Belgische Burst zijn op de rails gaan staan om te voorkomen dat een trein zou vertrekken. Zij waren woedend dat ze niet mee mochten.
Hun eigen trein was defect en de door hen geblokkeerde trein zou dezelfde kant op gaan. Dat meldde de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws vrijdag. Door hun opstand mochten de pendelaars uiteindelijk wel mee.
De wanhoopsdaad toont aan hoezeer reizigers gefrustreerd zijn over de vertragingen en uitgevallen treinen bij de Belgische spoorwegen, aldus de initiatiefnemer van de spontane actie.
Gewoon, met een paar man ervoor gaan staanquote:Op vrijdag 16 september 2011 11:49 schreef wil-bert het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd hoe dat in zijn werk is gegaan
of met zijn allen om het sleutelkastje heen gaan staan, waardoor er voor vertrek niet op het perron gesleuteld kan wordenquote:Op vrijdag 16 september 2011 11:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gewoon, met een paar man ervoor gaan staan
http://www.nvbs.com/Excursies/reis.php?soort=A&reis=042quote:Excursie 1200’en volgeboekt
De belangstelling voor de 1200-excursie op 12 november 2011 heeft onze stoutste verwachtingen overtroffen. In een week tijd hebben zich meer dan 260 belangstellenden aangemeld, waarmee de excursie is volgeboekt. Aanmelden heeft dan ook geen zin meer.
Ehm ja, maar mensen met voorrang of geen voorrang dan?quote:Op vrijdag 16 september 2011 12:54 schreef MREn het volgende:
[..]
http://www.nvbs.com/Excursies/reis.php?soort=A&reis=042
Die zullen er ook wel genoeg zijn, schat ik.quote:Op vrijdag 16 september 2011 13:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ehm ja, maar mensen met voorrang of geen voorrang dan?
Ik wil gewoon weten of ik mee mag.quote:Op vrijdag 16 september 2011 15:53 schreef MREn het volgende:
[..]
Die zullen er ook wel genoeg zijn, schat ik.
Gaaf, luchtfoto's zijn altijd leuk.quote:Op vrijdag 16 september 2011 15:46 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Luchtfoto van station Zwolle
Genomen vanaf een luchtballon
daar krijg je toch ene brief van thuis. Of je aanbetaling wordt / is teruggestort, dat kan ook iets betekenenquote:Op vrijdag 16 september 2011 16:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik wil gewoon weten of ik mee mag.
Beide (nog) niet.quote:Op vrijdag 16 september 2011 17:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
daar krijg je toch ene brief van thuis. Of je aanbetaling wordt / is teruggestort, dat kan ook iets betekenen
Je hebt de verkeerde UI.quote:Op vrijdag 16 september 2011 18:03 schreef James1988 het volgende:
350, de maximumsnelheid van een Velaro E
Klopt. En hij stopte verder ook niet op dezelfde stations als de defecte trein. En direct daarachter kwam al een trein om de passagiers wel mee te nemen, maar ja, dat wisten de wachtende reizigers waarschijnlijk niet.quote:Op vrijdag 16 september 2011 11:54 schreef greavy het volgende:
Ik vermoed zelf dat die trein niet in Burst zou stoppen. Want anders snap ik het probleem niet, dat ze niet mee mochten..
Nee man pak lekker dit esthetisch orgasmequote:Op vrijdag 16 september 2011 19:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
Over 10 delen begin ik over de AGV.
die flaporen, zijn dat de remmen?quote:Op vrijdag 16 september 2011 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee man pak lekker dit esthetisch orgasme
[ afbeelding ]
Goed zoquote:Op vrijdag 16 september 2011 19:21 schreef mschol het volgende:
[..]
die flaporen, zijn dat de remmen?
Ja, dit is de achterkant idd. Ben er nog niet uit welke kant nou lelijker isquote:Op vrijdag 16 september 2011 19:50 schreef Ireyon het volgende:
Ook zo mooi dat die trein maar één kant op kan. Even keren? Rondje rijden ja
Nou is het ook wel zo dat "the only way is down, from there"quote:Op vrijdag 16 september 2011 19:52 schreef Ireyon het volgende:
Het is na de JR-500 nooit meer de goede kant op gegaan daar in Japan..
Nou, als we dat zijspoortje even op mogen, hoe spuugkotslelijk is die nieuwe Nissan Juke dan?quote:Op vrijdag 16 september 2011 20:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
"De Multipla onder de treinen"
Dat is die stofzuiger V250 alquote:Op vrijdag 16 september 2011 20:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
"De Multipla onder de treinen"
Even Googlen, momentje.quote:Op vrijdag 16 september 2011 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, als we dat zijspoortje even op mogen, hoe spuugkotslelijk is die nieuwe Nissan Juke dan?![]()
![]()
Welke idioot bedenkt zoiets?
Dankjequote:Op vrijdag 16 september 2011 17:14 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Gaaf, luchtfoto's zijn altijd leuk.
In het grootste deel van Japan hebben ze gewoon geen smaak. Auto's, treinen, gebouwen, allemaal even spuuglelijk. Uitgezonderd een paar dingen, zoals de Prius, de nieuwere treinen op Kyushu en een paar oudere Shinkansens.quote:Op vrijdag 16 september 2011 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, als we dat zijspoortje even op mogen, hoe spuugkotslelijk is die nieuwe Nissan Juke dan?![]()
![]()
Welke idioot bedenkt zoiets?
Ik vanochtend ook alquote:
Geen idee. Volgens mij komt hij nu door Groningen Noord. WTF?quote:Op vrijdag 16 september 2011 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik vanochtend ook alEn in Utrecht vanmiddag dacht ik ook
Er is een ritje gereden vandaag
SSN?
Vraag even op Somdaquote:Op vrijdag 16 september 2011 20:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Geen idee. Volgens mij komt hij nu door Groningen Noord. WTF?
Dan bel ik liever even een trdl. Ik ken de directe nummers.quote:
Mozes, dat wordt nachtwerkquote:Op vrijdag 16 september 2011 20:42 schreef Peterselieman het volgende:
Het is dezelfde die Fles hoorde. Is naar Veendam geweest en gaat nu in de Eemshaven water halen. Daarna terug naar Groningen en dan via Leeuwarden en Zwolle weer naar Apeldoorn terug.
En hoe laat komt hij terug dan?quote:Op vrijdag 16 september 2011 20:42 schreef Peterselieman het volgende:
Het is dezelfde die Fles hoorde. Is naar Veendam geweest en gaat nu in de Eemshaven water halen. Daarna terug naar Groningen en dan via Leeuwarden en Zwolle weer naar Apeldoorn terug.
na middernachtquote:Op vrijdag 16 september 2011 20:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En hoe laat komt hij terug dan?
Twee ploegen...quote:Op vrijdag 16 september 2011 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Holy shit dat ding is de HELE nacht onderweg
Vast wel, dat is mijn probleem nietquote:
Spoor was er eerder als een aantal wegen. Ook zijn er wegen toen uitgebreid, breder geworden e.d..quote:Op vrijdag 16 september 2011 21:37 schreef Yreal het volgende:
Gave foto's![]()
Maar wat is dat voor wazig shit dan? Goederen treinen die alla trams een beetje door het verkeer rijden.. is die lijn zo druk dan? Dan zou je zeggen dat ze die eens een beetje verleggen ofzo...
dan hadden ze net zo goed het spul over de weg kunnen laten rijden.quote:Op vrijdag 16 september 2011 21:39 schreef greavy het volgende:
Over die stoomtrein van vandaag: OA mensen van de VVD zaten erin, waaronder Melanie Schultz, Betty de Boer, Mark Boumans..
Ze zullen wel per spoor gewild hebben.. Toch geld genoegquote:Op vrijdag 16 september 2011 21:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan hadden ze net zo goed het spul over de weg kunnen laten rijden.
Waarom zou jij wel voor de lol ritjes mogen maken met de trein, en VVD'rs niet?quote:Op vrijdag 16 september 2011 21:40 schreef greavy het volgende:
[..]
Ze zullen wel per spoor gewild hebben.. Toch geld genoeg
Jammer dat dat ding dan niet met 160 ontspoord is boven het Hollands Diep danquote:Op vrijdag 16 september 2011 21:39 schreef greavy het volgende:
Over die stoomtrein van vandaag: OA mensen van de VVD zaten erin, waaronder Melanie Schultz, Betty de Boer, Mark Boumans..
Dank!quote:Op vrijdag 16 september 2011 21:46 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Mooie foto's greavy! Doet me denken aan de stamlijn van Delfzijl, waar we ook hier en daar geparkeerde auto's tegenkomen.
Een raccordement is max 30 km/h. Dan win je het inderdaad wel als trein.quote:Op vrijdag 16 september 2011 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Gewoon aan de kant beuken die kutzooi
Oja, dus alle agenten, leraren en weet ik het wat mogen nooit eens wat leuks doen van hun salaris?quote:
Maar er zijn trajecten waar het erger kan. Dordrecht is 10 km/h, Zwijndrecht is 10 km/h.quote:Op vrijdag 16 september 2011 21:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Een raccordement is max 30 km/h. Dan win je het inderdaad wel als trein.
Nee, dit was niet een plezierritje. Dit was een 'werkbezoek' of hoe die ambtenaren ofzo het ook noemen..quote:Op vrijdag 16 september 2011 21:54 schreef Yreal het volgende:
[..]
Oja, dus alle agenten, leraren en weet ik het wat mogen nooit eens wat leuks doen van hun salaris?![]()
Dit was toch een plezier ritje, of wat?
Mooie foto's trouwensquote:Op vrijdag 16 september 2011 21:50 schreef greavy het volgende:
Bedenk mij nog een voorbeeld.. Stamlijn Zwijndrecht..
Vrachtwagens die geparkeerd staan OP de spoorlijn, in de hele lengte. En dan geen chauffeur te bekennen.
Er hebben een aantal keren treinen meer dan 5 uur vertraging door opgelopen..
Want toen eindelijk Van Leeuwen Buizen bereikt was, en weer retour gereden werd, stond er wel weer ergens anders een vrachtwagen geparkeerd.
In Dordrecht ging het vooral om vrachtwagens die geladen / gelost moesten worden bij Van der Wees
Zet je die 900 ton er gewoon tegenaan met 30 km/h.quote:Op vrijdag 16 september 2011 22:01 schreef greavy het volgende:
Werd ook wel gedaan, maar de vrachtwagens stonden regelmatig zo geparkeerd dat wegslepen niet lukte, ivm de overgebleven ruimte om de sleepauto er voor te zetten etc. Die is wel ietwat groter als die bij een auto
hmm, maar er moet wel een manier zijn om net als bij auto's wel gebeurt de truck op 'wieltjes' te zetten en zo enkele meters te verplaatsenquote:Op vrijdag 16 september 2011 22:01 schreef greavy het volgende:
Werd ook wel gedaan, maar de vrachtwagens stonden regelmatig zo geparkeerd dat wegslepen niet lukte, ivm de overgebleven ruimte om de sleepauto er voor te zetten etc. Die is wel ietwat groter als die bij een auto
En met 10 km/h gaat dat ook prima.quote:Op vrijdag 16 september 2011 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zet je die 900 ton er gewoon tegenaan met 30 km/h.
Hoeveel belasting draag jij af dan Greavy. 60 cent per maand?quote:
waarom? met de files e.d. zou je eigenlijk niet verwachten dat dat goedkoper is toch?quote:Op vrijdag 16 september 2011 21:54 schreef greavy het volgende:
Een best aantal wel inderdaad.
Zwijndrecht is sinds 21 Februari gesloten. Van Leeuwen Buizen doet nu alles per vrachtwagen.
Logistiek veel lastiger een trein te beladen. Vrachtwagens zijn ook veel flexibeler qua bestemming.quote:Op zaterdag 17 september 2011 01:17 schreef mschol het volgende:
[..]
waarom? met de files e.d. zou je eigenlijk niet verwachten dat dat goedkoper is toch?
Nee man veel belangrijker schommelboot dit schommelboot dat.quote:Op vrijdag 16 september 2011 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee man pak lekker dit esthetisch orgasme
[ afbeelding ]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..quote:Op vrijdag 16 september 2011 21:18 schreef D-Mon het volgende:
Nu twijfel ik of ik rond een uur of 3 vanacht op LWD moet gaan staan met een camera..
En nu is ze je ex.quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:58 schreef Duvel het volgende:
Het is wel een mooi verhaal. En daarom hebben veel treinenfotografen dus geen vriendin.
Wauwquote:
quote:Op zaterdag 17 september 2011 12:06 schreef Duvel het volgende:
De oorspronkelijke mededeling opgenomen in de OP als waarschuwing voor ons allen.
quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:58 schreef Duvel het volgende:
Het is wel een mooi verhaal. En daarom hebben veel treinenfotografen dus geen vriendin.
Ha, die heb ik ook, met wat andere stickers er op!quote:Op zaterdag 17 september 2011 08:45 schreef greavy het volgende:
Nadat ik gister de Afvoer Conline, Dordrecht geplaat had, ben ik naar de Wieldrechtse Zeedijk verkast. Ik wou de UnitCargo met 2x NMBS reeks 77 platen; Echter reed deze trein met een Elektrische traxx, NMBS 2810 (186 xxx)..
Eerst kwam de DBS 1613 met een keteltrein in de volle zon voorbij:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 17 september 2011 12:06 schreef Duvel het volgende:
De oorspronkelijke mededeling opgenomen in de OP als waarschuwing voor ons allen.
Of wat te denken van het idyllische gezoem van een onderstopmachinequote:Op zaterdag 17 september 2011 13:22 schreef blup het volgende:
[..]
Om vervolgens de spoorstaaf-slijp-machine aan te zetten..
De kettinghor dan. Ook heel rustgevend.quote:Op zaterdag 17 september 2011 13:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of wat te denken van het idyllische gezoem van een onderstopmachine
Dat ís de kettinghor.quote:Op zaterdag 17 september 2011 13:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou hier, dat bedoel ik. Of dat enorme ding met die loopkatten eroverheen. Bijna Symphonisch gewoon.
Met de Schienenzeppelin van Märklin in de clip.quote:
Het ging mij om de muziek. Weet ik veel wat voor treinen er allemaal in de clip zitten.quote:Op zaterdag 17 september 2011 13:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Met de Schienenzeppelin van Märklin in de clip.
Ik prefereer hem in het Duits.quote:
Uiteraard, uiteraard. Ik nam niet de tijd om de beste versie op te zoeken.quote:Op zaterdag 17 september 2011 13:55 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Ik prefereer hem in het Duits.
Ehm. Een kettinghor is toch om ballast te verwijderen? En dat loopkattending doet de dwarsliggers toch?quote:
Wacht, ik dacht dat je dat ding met die transportbanden bedoelde, die hoort namelijk bij de kettinghor.quote:Op zaterdag 17 september 2011 14:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ehm. Een kettinghor is toch om ballast te verwijderen? En dat loopkattending doet de dwarsliggers toch?
Wij noemen dat gewoon OHM. Onderhoudsmaterieel.quote:Op zaterdag 17 september 2011 16:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee deze. Hoe heet dit?![]()
[ afbeelding ]
Klopt. Daarom doen we dat juist.quote:Op zaterdag 17 september 2011 18:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja maar goed, daar valt wel zo veel onder
Als zo'n ding aan het werk is, is het spoor buiten dienst en dus niet van mij. Als ik het spoor weer in dienst krijg, moet het vrij zijn van alle spoorbezettingen, kortsluitlansen en spades.quote:Op zaterdag 17 september 2011 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar als jij een spoorbezetting door OHM hebt weet je dus niet of er zoeen dwarsliggeruitwisseltrein in de weer is of dat iemand een schep heeft laten liggen?
Da's wel een correcte samenvatting, ja.quote:Op zaterdag 17 september 2011 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja okee. Maar als ik dus wil weten hoe zoeen apparaat heet, kan ik beter op antwoord van iemand anders wachten begrijp ik
Ik prefereer toch Autobahn.quote:Op zaterdag 17 september 2011 13:55 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Ik prefereer hem in het Duits.
Autobahn gaat niet over treinen, vandaar.quote:Op zaterdag 17 september 2011 21:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik prefereer toch Autobahn.
Maar alleen in het liedje, niet in het echt natuurlijk.
Wel een mooie clip trouwens, met zo veel videobeelden van de TEE enzo.
Strukton noemt het een dwarsliggertrein. Deze kan opgenomen worden in een vernieuwingstreinquote:Op zaterdag 17 september 2011 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja okee. Maar als ik dus wil weten hoe zoeen apparaat heet, kan ik beter op antwoord van iemand anders wachten begrijp ik
Zou maar zo kunnen, zo raar lijkt me dat niet eigenlijk. Of dat het verreweg de grootste op de markt is.quote:Op zaterdag 17 september 2011 21:52 schreef Igen het volgende:
Over onderhoudsmaterieel gesproken, ik vind het wel apart dat je echt overal op de wereld die stopmachines van Plasser & Theurer vindt. Zou dat het enige bedrijf zijn dat die machines maakt?
Niet het enige bedrijf lijkt me, maar wel een van de grootste ter wereld.quote:Op zaterdag 17 september 2011 21:52 schreef Igen het volgende:
Over onderhoudsmaterieel gesproken, ik vind het wel apart dat je echt overal op de wereld die stopmachines van Plasser & Theurer vindt. Zou dat het enige bedrijf zijn dat die machines maakt?
Nee dank je. Wat ik al eerder zei (hoewel misschien niet hier) het wordt een huis vol spoorse details, maar zo subtiel dat spoorliefhebbers zeggen "Hee wat leuk!" en dat niet-spoorliefhebbers dat OOK zeggenquote:Op zaterdag 17 september 2011 22:07 schreef Peter het volgende:
Flash, zoek je niet nog wat aankleding voor in je nieuwe wc ofzo? [TK] Vertrekstaten Nederlandse Spoorwegen
ben niet verder gekomen dan de keer dat je vanuit de Pimpel je nieuwe stek in aanbouw aanweesquote:
De echte Autobahn is wel aardig tof andersquote:Op zaterdag 17 september 2011 21:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik prefereer toch Autobahn.
Maar alleen in het liedje, niet in het echt natuurlijk.
Dan heb je toch niks gezien man wiseguyquote:Op zaterdag 17 september 2011 22:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ben niet verder gekomen dan de keer dat je vanuit de Pimpel je nieuwe stek in aanbouw aanwees
Ja. Toen was ik er niet. Morgen welquote:Op zaterdag 17 september 2011 22:21 schreef Peter het volgende:
Vorige week zondag ben ik langs gereden opweg naar de achterkant van het station.. daar is het toch?
Goed zo.quote:Op zaterdag 17 september 2011 23:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Deventer... kennissen van me woonden aan de Diepenveenseweg, of de Eendrachtsstraat ofzo. Vroeger wel eens geweest, was iig pal achter het station.
http://connexxion.nl/nieuws/24/valleilijn/131quote:Op zondag 18 september 2011 10:57 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Hebben die Protossen WiFi? Dat vind je ook nergens terug.
230v lijkt mij voor 1e klas?
Van de zomer reisde ik door Europa:quote:Op zondag 18 september 2011 12:01 schreef greavy het volgende:
IC Brussel heb in eerste klas (Prio rijtuigen) stopcontacten. Bij de Oostenrijkers ook in 2e klas
Daar is niks verkeerds aan hoorquote:Op zondag 18 september 2011 13:31 schreef MarkoAlmelo het volgende:
of gewoon een verlengsnoer meenemen..iemand hier heeft er ervaring mee![]()
Onzin, door werkzaamheden rijdt ie vandaag sowieso niet verder dan Assen. Daar staan bussen klaarquote:Op zondag 18 september 2011 20:10 schreef ErkendFokker het volgende:
'' De trein naar groningen heeft een vertraging van 20 minuten. Door deze vertraging zal de trein niet verder rijden dan assen., onze excuses voor het ongemak ''
Ok, Thanks for the info, en nu dan?
onzin, want je kan uit groningen wel naar assen, lijkt me niet dat er onbeperkt veel treinen in grunn klaar staan.quote:Op zondag 18 september 2011 20:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Onzin, door werkzaamheden rijdt ie vandaag sowieso niet verder dan Assen. Daar staan bussen klaar
er was nog familie in steenwijk, die naar groningen moet, kleine omweg via meppel en mijn problemen zijn voorbijquote:
En? Zijn ze er mooier op geworden?quote:Op zondag 18 september 2011 23:03 schreef Christiaan het volgende:
Rij net langs Diemen waar al wat V250's staan. Zijn gewoon al half ondergegraffiti'd...
Laat dat ze in Diemen maar niet horenquote:Op zondag 18 september 2011 23:03 schreef Christiaan het volgende:
Rij net langs Diemen waar al wat V250's staan. Zijn gewoon al half ondergegraffiti'd...
Hoezo geen ingewikkelde poespas? Tekst uitlijnen + kleuren toevoegen + extra toffe scriptjes maakt t juist leuker dan naar een zwart/witte tabel te staren. :'0quote:Op zondag 18 september 2011 22:53 schreef greavy het volgende:
Hoe bedoel je precies?
Er zijn wel dingen via Google te vinden. Maar ik wil de site compleet maken. Met elk DRGL-punt et cetera.
Een simpel, maar handig, netjes overzicht.
Ook qua lay-out geen ingewikkelde poespas moet het worden. Immers, op de mobiel moet het tegenwoordig ook te lezen zijn. En dan is een simpele website juist handig (scheelt dataverbruik & laden!)
Morgen maar weer verder spelen met dit concept![]()
Die Fyra dingen? Serieus?quote:Op zondag 18 september 2011 23:13 schreef Hugo__Boss het volgende:
Die V250's staan daar al heel lang, denk een maand of 3 geleden dat ze daar ook al nogal bewerkt stonden.
Eh, ja, hoezo? Heb jij door mn flickr zitten bladeren?quote:Op zondag 18 september 2011 23:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Zit jij soms bij al die nagellakmeisjes in het topic Crientj?
Ze gaan eerst reizigersbedrijf testen en daarna zal het misschien april of nog later worden voordat de eerste daadwerkelijk gaat rijden in reizigersdienstquote:Op zondag 18 september 2011 23:38 schreef Hugo__Boss het volgende:
Ja er stonden er al een aantal. En dat klopt ook wel, ze worden geleidelijk aan geleverd volgens mij. Gaat het hele festijn nou eigenlijk in werking in december, of gaat het weer uitgesteld worden?
Nee, niet eensquote:Op zondag 18 september 2011 23:47 schreef Crientj het volgende:
[..]
Eh, ja, hoezo? Heb jij door mn flickr zitten bladeren?
Begrijp er even geen kloot van, maar oke. ;oquote:Op zondag 18 september 2011 23:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, niet eensik legde gewoon even een link
Bedoel er heus niks kwalijks mee hoorquote:Op zondag 18 september 2011 23:52 schreef Crientj het volgende:
[..]
Begrijp er even geen kloot van, maar oke. ;o
quote:Op zondag 18 september 2011 23:11 schreef Yreal het volgende:
[..]
Morgen mijn eerste dag dat ik NIET meer met de trein naar school zal gaan.. ergens zal ik utrecht CS en Gouda best missen..
2011 is sowieso niet meer haalbaar. NS Hispeed zei een tijdje terug op Twitter dat het 2012 wordt, maar welke maand konden ze niet zeggen.quote:Op zondag 18 september 2011 23:38 schreef Hugo__Boss het volgende:
Ja er stonden er al een aantal. En dat klopt ook wel, ze worden geleidelijk aan geleverd volgens mij. Gaat het hele festijn nou eigenlijk in werking in december, of gaat het weer uitgesteld worden?
Dude, wtfquote:Op zondag 18 september 2011 23:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Overigens ben ik ook niet vies van een lakje op zijn tijd hoor![]()
[ afbeelding ]
Maar goed, ontopic maar weer?
Lach maar johquote:
Met roze nagellak op de intro van heb Hbo rondlopen is iets waar ik wel spijt van hebquote:Op maandag 19 september 2011 00:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lach maar johHeb jij nou mar spijt van alles wat je NIET gedaan hebt he
Nou, als dat nou het ergste isquote:Op maandag 19 september 2011 00:04 schreef Yreal het volgende:
[..]
Met roze nagellak op de intro van heb Hbo rondlopen is iets waar ik wel spijt van heb
Schandalig. lekker hoe de NS er mee om gaat.quote:Op zondag 18 september 2011 23:03 schreef Christiaan het volgende:
Rij net langs Diemen waar al wat V250's staan. Zijn gewoon al half ondergegraffiti'd...
Net of NS die dingen hoogstpersoonlijk zelf onderkalkt hequote:Op maandag 19 september 2011 00:06 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Schandalig. lekker hoe de NS er mee om gaat.
Ja maar, ik was op school onderdeel van ColorMedia, dus ik hou van kleurtjes.quote:Op zondag 18 september 2011 23:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bedoel er heus niks kwalijks mee hoorMaar recentelijk hadden we ergens anders ernstige nagellakdiscussies met o.a. Joysa, Myraela, PriemGirl en Linde, en nou zag ik jou flippen over kleurtjes en zo, vandaar
![]()
Overigens ben ik ook niet vies van een lakje op zijn tijd hoor![]()
[ afbeelding ]
Maar goed, ontopic maar weer?
Die treinstellen zijn nog eigendom van de fabrikant, AnsaldoBreda. NS heeft niets te zeggen over hoe de treinstellen eruit zien, of hoe ze schoongemaakt worden.quote:Op maandag 19 september 2011 00:06 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Schandalig. lekker hoe de NS er mee om gaat.
Nee. maar NS kan ze wel ergens veilig neerzetten lijkt me ?quote:Op maandag 19 september 2011 00:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Net of NS die dingen hoogstpersoonlijk zelf onderkalkt he
Ik dacht dat NS de treinen al gekocht had?quote:Op maandag 19 september 2011 00:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die treinstellen zijn nog eigendom van de fabrikant, AnsaldoBreda. NS heeft niets te zeggen over hoe de treinstellen eruit zien, of hoe ze schoongemaakt worden.
Kennelijk interesseert het AnsaldoBreda helemaal niets hoe die stellen eruitzien, en worden ze pas bij de overdracht naar NS Hispeed weer schoongemaakt.
Ik was gewoon trots op mijn geelblauwe lakje, al betekende het destijds heel wat andersquote:Op maandag 19 september 2011 00:08 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ja maar, ik was op school onderdeel van ColorMedia, dus ik hou van kleurtjes.
En tevens ginger, dus kleurtjes zijn altijd tof.
En nagellak is tof.
En like.Nu krijg ik neigingen om t ns logo op mn nails te painten, maar ik mag geen nagellak op.
OH. Laatste toevoeging;
Niets mis met een beetje kleur toevoegen aan een website. Als t maar passende kleuren zijn ipv midden-groen met bruin en een knaloranje logo etc.
bij amsterdam science park bedoel je?quote:Op zondag 18 september 2011 23:03 schreef Christiaan het volgende:
Rij net langs Diemen waar al wat V250's staan. Zijn gewoon al half ondergegraffiti'd...
Tsja, dat is allemaal de verantwoordelijkheid van AnsaldoBreda, niet NS.quote:Op maandag 19 september 2011 00:09 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Nee. maar NS kan ze wel ergens veilig neerzetten lijkt me ?
De treinen blijven eigendom van de fabrikant tot de formele goedkeuring + overdracht.quote:Ik dacht dat NS de treinen al gekocht had?
ah oke bedanktquote:Op maandag 19 september 2011 00:11 schreef James1988 het volgende:
[..]
Tsja, dat is allemaal de verantwoordelijkheid van AnsaldoBreda, niet NS.
[..]
De treinen blijven eigendom van de fabrikant tot de formele goedkeuring + overdracht.
Curator lacht zich rotquote:Op maandag 19 september 2011 00:11 schreef James1988 het volgende:
De treinen blijven eigendom van de fabrikant tot de formele goedkeuring + overdracht.
Ik sta er niet eens van te kijkenquote:Op maandag 19 september 2011 00:13 schreef Peterselieman het volgende:
Zouden ze één dag voor de overdracht van het eerste stel de stekker uit HSA gaan trekken?
zodra iemand daar achter isquote:Op maandag 19 september 2011 00:14 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Misschien een domme vraag, maar waarom heeft de NS niet gewoon een paar ICE's gekocht? Die treinen zijn al getest en rijden gewoon binnen een aanzienbare tijd?
Dat is inderdaad een zorgenkindje: als AnsaldoBreda failliet wordt verklaard nog voor de overdracht, dan heeft NS Hispeed echt wel een probleem. Ze hebben geen treinstellen, en als ze ze al krijgen zitten ze met een fabrikant die niet meer kan ondersteunen (zie Connexxion met hun Protos-stellen van FTD).quote:
Dat kan natuurlijk, maar formeel gesproken is leasemaatschappij NSFSC de opdrachtgever (en toekomstig eigenaar) van de stellen. En NSFSC wil je niet failliet laten gaan.quote:Op maandag 19 september 2011 00:13 schreef Peterselieman het volgende:
Zouden ze één dag voor de overdracht van het eerste stel de stekker uit HSA gaan trekken?
Europese aanbestedingsregels, inderdaad. En de ICE (typenaam: Velaro) kan veel harder (namelijk 350 km/h) dan wat NS Hispeed vraagt (250 km/h) en is dus ook veel duurder.quote:Op maandag 19 september 2011 00:14 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Misschien een domme vraag, maar waarom heeft de NS niet gewoon een paar ICE's gekocht? Die treinen zijn al getest en rijden gewoon binnen een aanzienbare tijd?
Aah okequote:Op maandag 19 september 2011 00:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een zorgenkindje: als AnsaldoBreda failliet wordt verklaard nog voor de overdracht, dan heeft NS Hispeed echt wel een probleem. Ze hebben geen treinstellen, en als ze ze al krijgen zitten ze met een fabrikant die niet meer kan ondersteunen (zie Connexxion met hun Protos-stellen van FTD).
[..]
Dat kan natuurlijk, maar formeel gesproken is leasemaatschappij NSFSC de opdrachtgever (en toekomstig eigenaar) van de stellen. En NSFSC wil je niet failliet laten gaan.
[..]
Europese aanbestedingsregels, inderdaad. En de ICE (typenaam: Velaro) kan veel harder (namelijk 350 km/h) dan wat NS Hispeed vraagt (250 km/h) en is dus ook veel duurder.
Oh is dat zo ja? Ik dacht die goedgekeurd waren voor 330 na veilig getest op 363 (Vmax + 10 % ) maar dit is nieuw voor mequote:Op maandag 19 september 2011 00:19 schreef James1988 het volgende:
En de ICE (typenaam: Velaro) kan veel harder (namelijk 350 km/h)
Je hebt gelijk: de ICE-3 is goedgekeurd voor 330 km/h.quote:Op maandag 19 september 2011 00:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh is dat zo ja? Ik dacht die goedgekeurd waren voor 330 na veilig getest op 363 (Vmax + 10 % ) maar dit is nieuw voor me
Wat is er dan met de Protos-stellen? Volgens Wikipedia is FTD na het faillissement overgenomen door een ander bedrijf en hun website bestaat ook nog steeds met de Protos als een van hun producten.quote:Op maandag 19 september 2011 00:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een zorgenkindje: als AnsaldoBreda failliet wordt verklaard nog voor de overdracht, dan heeft NS Hispeed echt wel een probleem. Ze hebben geen treinstellen, en als ze ze al krijgen zitten ze met een fabrikant die niet meer kan ondersteunen (zie Connexxion met hun Protos-stellen van FTD).
Daar hebben zowel FTD als Connexxion geluk mee gehad: als FTD niet was overgenomen, had Connexxion geen andere treinstellen gehad (de rechten liggen immers nog steeds bij FTD), en ook geen garantie of support van de fabrikant.quote:Op maandag 19 september 2011 00:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat is er dan met de Protos-stellen? Volgens Wikipedia is FTD na het faillissement overgenomen door een ander bedrijf en hun website bestaat ook nog steeds met de Protos als een van hun producten.
beetje risico hoort er toch wel bij.. de reiziger betaalt welquote:Op maandag 19 september 2011 00:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Daar hebben zowel FTD als Connexxion geluk mee gehad: als FTD niet was overgenomen, had Connexxion geen andere treinstellen gehad (de rechten liggen immers nog steeds bij FTD), en ook geen garantie of support van de fabrikant.
Wat had Connexxion dan moeten doen? Kleine bedrijven bij voorbaat uitsluiten omdat die sneller failliet gaan, en in plaats daarvan een bestelling bij een respectabele en grote fabrikant als AnsaldoBreda moeten plaatsen?quote:Op maandag 19 september 2011 00:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
beetje risico hoort er toch wel bij.. de reiziger betaalt wel
En ik vraag me af waarom: er zit immers nog een extra geluidsscherm tussen beide richtingen, dus laat de andere spoorbundel van twee sporen gewoon doorrijden?quote:Op maandag 19 september 2011 09:11 schreef Duvel het volgende:
Een opeenstapeling van pech... Het rottige is dat als Woerden - Utrecht er uit ligt, je alleen maar heel ver om kunt rijden. En dat terwijl daar toch vier sporen liggen...
Volgens dit nietquote:Op maandag 19 september 2011 08:07 schreef Duvel het volgende:
Rijdt de Protos al eens ergens anders dan alleen bij Connexxion?
Ik heb nog een hele tabel liggen met alle verkortingen en hun coördinaten, misschien handig om daarmee wat te doen?quote:Op zondag 18 september 2011 22:48 schreef greavy het volgende:
Ik ben met een online script bezig, waarin te zien is wat de verkorting voluit betekent. Met meerdere manieren van zoeken etc. Wil het tzt nog via Google Maps uitbreiden, dat je het op kaart ziet etc.
http://www.durkhoutsma.nl/geografische%20verkortingen/index.php
Dit is nog maar een simpel begin, ben er nog druk mee bezig.
Ja wel een beetje jammer dat ik er geen gebruik van kon maken!quote:Op maandag 19 september 2011 09:14 schreef James1988 het volgende:
De Fyra was gisteren wel toeslagvrij zolang Woerden - Utrecht versperd was.
Die prijzen zou ik weleens willen zien hoor.. 'k Kan me nauwelijks voorstellen dat het from scratch ontwerpen van een volledig nieuwe trein goedkoper is dan een kant-en-klaar catalogusmodel.quote:Op maandag 19 september 2011 00:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
Europese aanbestedingsregels, inderdaad. En de ICE (typenaam: Velaro) kan veel harder (namelijk 350 km/h) dan wat NS Hispeed vraagt (250 km/h) en is dus ook veel duurder.
Ja, maar dat is niet onderscheidend. Er is tenslotte, om de geweldige nieuwe Fyra-dienst op de HSL extra op de kaart te zetten, en prachtige, nieuwe en aansprekende trein ontworpen!quote:Op maandag 19 september 2011 09:43 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Die prijzen zou ik weleens willen zien hoor.. 'k Kan me nauwelijks voorstellen dat het from scratch ontwerpen van een volledig nieuwe trein goedkoper is dan een kant-en-klaar catalogusmodel.
Als je mij die door kan mailen? Als het goed is, heb je mijn mailadres. Zal ik eens kijken wat ik daar mee kan.quote:Op maandag 19 september 2011 09:39 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik heb nog een hele tabel liggen met alle verkortingen en hun coördinaten, misschien handig om daarmee wat te doen?
Daar gaat wat fout.. Reed je trein zo'n eind omquote:Op maandag 19 september 2011 08:58 schreef Arnette het volgende:
Gister was wel weer een feest. Ik pakte om 16.05 de trein vanaf Groningen naar Amersfoort [..] Gouda [..] Woerden [..] Vleuten.
Nee, de fabriek is failliet. Daardoor heeft CXX een treinstel te weinig. Uiteindelijk heeft CXX het proto-stel kunnen krijgen, welke nu ergens anders wordt aangepast.quote:
Net bij station Terwijde, waar de springer was, zitten geen schermen in het midden.quote:Op maandag 19 september 2011 09:37 schreef dennistd het volgende:
[..]
En ik vraag me af waarom: er zit immers nog een extra geluidsscherm tussen beide richtingen, dus laat de andere spoorbundel van twee sporen gewoon doorrijden?
Een V250-treinstel kost ongeveer 20 miljoen, voor een Velaro moet je 30 miljoen neertellen. Dat scheelt nogal dus en het moest voor HSA vooral zo goedkoop mogelijk.quote:Op maandag 19 september 2011 09:43 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Die prijzen zou ik weleens willen zien hoor.. 'k Kan me nauwelijks voorstellen dat het from scratch ontwerpen van een volledig nieuwe trein goedkoper is dan een kant-en-klaar catalogusmodel.
Wat komt door de Europese aanbestedingsregeltjes.quote:Op maandag 19 september 2011 10:00 schreef ReisT het volgende:
[..]
Een V250-treinstel kost ongeveer 20 miljoen, voor een Velaro moet je 30 miljoen neertellen. Dat scheelt nogal dus en het moest voor HSA vooral zo goedkoop mogelijk.
mijn gedachte preciesquote:Op maandag 19 september 2011 09:57 schreef greavy het volgende:
[..]
Daar gaat wat fout.. Reed je trein zo'n eind om
U wilt van WOerden naar Utrecht? Helaas, maar we hebben wel een trein van ROtterdam naar Schiphol. Ook leuk!quote:Op maandag 19 september 2011 09:14 schreef James1988 het volgende:
De Fyra was gisteren wel toeslagvrij zolang Woerden - Utrecht versperd was.
quote:(...)
Geachte dames, heren,
Wij kunnen niets anders dan constateren, dat de marktwerking in het reizigersvervoer per spoor tussen Amsterdam, Schiphol, Rotterdam en Breda/België is mislukt. Dit valt met name te wijten aan het gedrag van de N.V. Nederlandse Spoorwegen, die zowel eigenaar is van de exploitant van deze verbinding via het hoofdrailnet (NS Reizigers) als grootaandeelhouder van de exploitant van deze verbinding via de HSL-Zuid (HSA). Reizigers worden binnenkort min of meer gedwongen, gebruik te gaan maken van de duurdere verbinding via de HSL-Zuid, aangezien het aanbod via het hoofdrailnet aanzienlijk wordt verslechterd. Reistijden worden 10% langer doordat de huidige Intercity tussen Amsterdam en Rotterdam voortaan als veel langzamere sneltrein rijdt, die stopt op veel plaatsen die voor deze reizigers niet van belang zijn, en reizigers tussen Schiphol en Rotterdam verliezen hun huidige overstapvrije verbinding via het hoofdrailnet. Hierdoor missen reizigers een volwaardige keuzemogelijkheid: ze moeten in de toekomst kiezen tussen een slechtere verbinding en een duurdere verbinding.
Namens de Maatschappij Voor Beter OV dien ik daarom bij u een klacht in:
I
Tegen de N.V. Nederlandse Spoorwegen wegens het misbruik maken van zijn monopolie op de spoorverbindingen tussen Amsterdam, Schiphol, Rotterdam en Breda/Belgische grens via enerzijds het hoofdrailnet en anderzijds de HSL-Zuid, door het onaantrekkelijker maken van de treinverbinding via het hoofdrailnet zodat reizigers vaker kiezen voor de duurdere route via de HSL-Zuid;
II
Tegen de Nederlandse Overheid via de Minister van Infrastructuur en Milieu wegens het bevoordelen van de exploitant van de treinen op de HSL-Zuid door bij AMvB voorrang voor diens treinen toe te kennen voor de aansluitende routes op het hoofdrailnet, ook als dat betekent dat andere binnenlandse treindiensten daarvoor moeten wijken, en wegens het bevorderen of veiligstellen van het rendement van de HSL-Zuid door de gebruiker van deze spoorverbinding voorrang toe te kennen op de aansluitende routes van het hoofdrailnet, ook als dat betekent dat andere binnenlandse treindiensten daarvoor moeten wijken;
III
Tegen de N.V. Nederlandse Spoorwegen wegens het nalaten van een aanvraag voor een kwalitatief gelijkblijvende verbinding tussen Amsterdam, Schiphol, Rotterdam en Breda/België via het hoofdrailnet c.q. tegen de N.V. Nederlandse Spoorwegen en ProRail wegens het niet overbelast (laten) verklaren van (delen van) de verbinding via het hoofdrailnet tussen Amsterdam, Schiphol, Rotterdam en Breda/België.
(...)
Onzin, ook als die regels er niet waren geweest had men vast gewoon voor de goedkoopste gekozen. Dat moest wel met dat idioot hoge bedrag dat HSA voor die concessie betaalt blijft er weinig geld meer over om de treinen van te betalen.quote:Op maandag 19 september 2011 10:01 schreef greavy het volgende:
[..]
Wat komt door de Europese aanbestedingsregeltjes.
Ik had dus nog geluk gisteravond... Geen vertraging, maar de trein van 20:21 uit Hilversum (Schiphol 19:49) naar Enschede was een enkel ICMm 4tjequote:Op maandag 19 september 2011 08:58 schreef Arnette het volgende:
[...]
Het ging gister dus weer prima bij de NS...
Uit berekeningen bleek ook dat de tijdwinst op de meeste trajecten hoogstens 2 minuten zou bedragen als er 300 km/h i.p.v. 250 km/h zou worden gereden. Dat terwijl de kosten wel significant hoger uitvallen bij hogere snelheden.quote:Op maandag 19 september 2011 10:11 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ze hebben zelf aangestuurd op iets goedkoops door uit te gaan van 250 km/h in plaats van een 'echte' HST.
Dat kon toch vroeger ook wel?quote:Op maandag 19 september 2011 10:15 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Toch was ik wel blij dat mij reis Enkhuizen - Deventer maar met 1 overstap mogelijk is tegenwoordig: in Hilversum of in Amersfoort
Je wint pas echt als je iets gaat doen aan de acceleratie en deceleratie. Gaat waarschijnlijk wel enigszins ten koste van het reizigerscomfort, maar wie boeit dat nou nog tegenwoordig.quote:Op maandag 19 september 2011 10:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Uit berekeningen bleek ook dat de tijdwinst op de meeste trajecten hoogstens 2 minuten zou bedragen als er 300 km/h i.p.v. 250 km/h zou worden gereden. Dat terwijl de kosten wel significant hoger uitvallen bij hogere snelheden.
het gaat met name om het stukje Woerden (of eigenlijk zelfs Gouda) - Harmelen aansluiting. Als daar panne is dan heb je behoorlijk pech, omdat je ver om moet reizen.quote:Op maandag 19 september 2011 09:11 schreef Duvel het volgende:
Een opeenstapeling van pech... Het rottige is dat als Woerden - Utrecht er uit ligt, je alleen maar heel ver om kunt rijden. En dat terwijl daar toch vier sporen liggen...
Goed opgemerkt, waarom is er niet gewoon omgereden via het keerspoor bij Breukelen? Daar gebeurt toch niet zo veel in het weekend...quote:Op maandag 19 september 2011 10:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het gaat met name om het stukje Woerden (of eigenlijk zelfs Gouda) - Harmelen aansluiting. Als daar panne is dan heb je behoorlijk pech, omdat je ver om moet reizen.
SLT trekt ook nog steeds op als een Mat '64, terwijl het veel feller kan accelereren en remmen. Als SLT echt los zou gaan, zou je makkelijk 1 a 2 minuten van de rijtijd tussen de meeste stations af kunnen halen.quote:Op maandag 19 september 2011 10:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je wint pas echt als je iets gaat doen aan de acceleratie en deceleratie. Gaat waarschijnlijk wel enigszins ten koste van het reizigerscomfort, maar wie boeit dat nou nog tegenwoordig.
Op Utrecht - Rhenen gebeurt dat ook wel hoor, heb ik het idee.quote:Op maandag 19 september 2011 10:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
SLT trekt ook nog steeds op als een Mat '64, terwijl het veel feller kan accelereren en remmen. Als SLT echt los zou gaan, zou je makkelijk 1 a 2 minuten van de rijtijd tussen de meeste stations af kunnen halen.
Dus ja, dat doet er ook nog toe.
Het wordt gewoon tijd dat er landelijk 25 kV komt, samen met ERTMS. Gelukkig worden de voorbereidingen al getroffen bij infra-werkzaamheden (zie de bovenleidingsportalen bij bijvoorbeeld Houten) en wordt de Hanzelijn met zowel ERTMS als ATB uitgerust.quote:Op maandag 19 september 2011 11:31 schreef dennistd het volgende:
SLT is natuurlijk alleen niet zo snel als zijn Duitse familie, aangezien die 15kV hebben ipv 1,5kV.
Nee, adhesie is beperkende factor, niet de bovenleidingspanning.quote:Op maandag 19 september 2011 11:31 schreef dennistd het volgende:
SLT is natuurlijk alleen niet zo snel als zijn Duitse familie, aangezien die 15kV hebben ipv 1,5kV.
Gaat niet gebeuren, 25kV leidt tot veel te veel bijkomende problemen.quote:Op maandag 19 september 2011 11:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het wordt gewoon tijd dat er landelijk 25 kV komt, samen met ERTMS. Gelukkig worden de voorbereidingen al getroffen bij infra-werkzaamheden (zie de bovenleidingsportalen bij bijvoorbeeld Houten) en wordt de Hanzelijn met zowel ERTMS als ATB uitgerust.
En aan de materieelkant worden ook voorbereidingen getroffen: alle VIRM is voorbereid op 25 kV, net als SLT. Ook ICMm is voorbereid op 25 kV en ik denk dat dat voor DDZ ook gaat gelden. Bij SGMm is een paar jaar terug de hele tractie-installatie vervangen, de GTW's zijn modulair en Mat '64 gaat eruit.
Zoals?quote:Op maandag 19 september 2011 11:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren, 25kV leidt tot veel te veel bijkomende problemen.
Zie EMC-issues HSL en Betuweroute.quote:
Lossen we die issues juist niet op door overal 25 kV + ERTMS weg te leggen danquote:Op maandag 19 september 2011 11:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zie EMC-issues HSL en Betuweroute.
Je kunt als aanbestedende partij bepalen waaraan het product dat je wil afnemen moet voldoen. Je kunt zelfs voorwaarden stellen aan de fabrikant en/of leverancier van het product. HSA had misschien kunnen eisen dat de treinen zich al bewezen moesten hebben bij andere maatschappijen. Met creatief aanbesteden kun je de goedkope rommelaars uitsluiten en voorkom je het gezeik dat HSA nu heeft met AnsaldoBreda.quote:Op maandag 19 september 2011 10:01 schreef greavy het volgende:
[..]
Wat komt door de Europese aanbestedingsregeltjes.
Maar jij gaat ervan uit dat degene die de aanbesteding initieert, verstand van zaken heeft. Toen HSA de treinen bestelde, was het nog meer dan nu alleen een marketingvehikel. Verstoken van inhoudelijke kennis, dus gaan voor de "laagste prijs" in plaats van "economisch meest voordelige aanbieding".quote:Op maandag 19 september 2011 12:12 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Kortom geef niet de aanbestedingsregels de schuld, maar zoek de mazen in de regelgeving om uit te komen bij de fabrikant(en) die je het liefst wilt.
Daarvan ga ik inderdaad uit. Als je niet de juiste poppetjes op de juiste plaats neerzet, dan ben je verzekerd van ellende.quote:Op maandag 19 september 2011 12:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
Maar jij gaat ervan uit dat degene die de aanbesteding initieert, verstand van zaken heeft. Toen HSA de treinen bestelde, was het nog meer dan nu alleen een marketingvehikel. Verstoken van inhoudelijke kennis, dus gaan voor de "laagste prijs" in plaats van "economisch meest voordelige aanbieding".
"mijn" traject?quote:Geachte heer Fles,
Vanaf 3 oktober tot en met 10 december 2011 wijzigen de vertrek- en aankomsttijden op uw traject.
Pssst, trajectje kopen? Zo goed als nieuw, alleen op zondag gebruikt door een oud vrouwtje.quote:Op maandag 19 september 2011 12:22 schreef Dr_Flash het volgende:
In de categorie "Meest zinloze mailtjes ooit":
[..]
"mijn" traject?
quote:Op maandag 19 september 2011 12:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
Pssst, trajectje kopen? Zo goed als nieuw, alleen op zondag gebruikt door een oud vrouwtje.
Ja, Enschede de Eschmarke -- Glanerbrug zekerquote:Op maandag 19 september 2011 12:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
Pssst, trajectje kopen? Zo goed als nieuw, alleen op zondag gebruikt door een oud vrouwtje.
Verder aanvullen alleen de letter A is compleet.oepsquote:Op maandag 19 september 2011 13:17 schreef greavy het volgende:
Zo, de hoofdzakelijke basis is af:
http://www.durkhoutsma.nl/geografische%20verkortingen/
Je kan ermee:
- Zoeken op naam (of een gedeelte, wildcard wordt automatisch gebruikt)
- Filteren op beginletter
- Type
Wat ik nog inbouw:
- Locatie op Google Maps (gedeeltelijk af, coordinaten nog invoeren, wacht op reactie Dennis)
- Zoeken op verkorting (of deel daarvan)
Alle verkortingen etc moeten ook nog ingevoerd worden.
Iemand nog ideeen?
Dankzij de chipkaart weet NS alles hè.quote:Op maandag 19 september 2011 12:22 schreef Dr_Flash het volgende:
In de categorie "Meest zinloze mailtjes ooit":
[..]
"mijn" traject?
Ja, dat zal best. Maar welk van "mijn trajecten" bedoelen ze nou? Utrecht - Ede? Utrecht - Deventer? Nog wat anders?quote:Op maandag 19 september 2011 13:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Dankzij de chipkaart weet NS alles hè.
Voor de meeste reizigers geldt dat ook: woon-werkverkeer, of woon-studieverkeer.quote:Op maandag 19 september 2011 13:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Infantiele snotneuzen die denken dat reizigers maar 1 traject "hebben"
Welke beperkingen zijn dat, bijvoorbeeld?quote:Beter had men voor 249 km/h gekozen, omdat sommige beperkingen opgelegd door regels dan niet van toepassing zouden zijn. Dat is tenslotte de reden dat de maximumsnelheid van de nieuwe ICX-treinstellen van Deutsche Bahn op 249 km/h ligt en niet op 250 km/h.
En altijd binnen gestaan zeker?quote:Op maandag 19 september 2011 12:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
Pssst, trajectje kopen? Zo goed als nieuw, alleen op zondag gebruikt door een oud vrouwtje.
Doe je dan alle verkortingen? Dus ook stations/emplacementen waar geen perrons zijn?quote:Op maandag 19 september 2011 13:26 schreef greavy het volgende:
Zoals ik al typte:
"Alle verkortingen etc moeten ook nog ingevoerd worden."
Ìk ben niet inhoudelijk op de hoogte van de verschillen die er zijn, maar bij snelheden vanaf 250 km/h krijg je te maken met de Technical Specifications for Interopability (TSI) van de EU voor hogesnelheidstreinen, waarin zaken worden gespecificeerd waaraan nieuw rollend materieel moet voldoen. Hierbij kun je denken aan crashbestendigheid, veiligheidssystemen, maar ook zaken als eisen aan toiletten en beperkingen op fietsvervoer.quote:Op maandag 19 september 2011 14:20 schreef Jacob1 het volgende:
[..]
Welke beperkingen zijn dat, bijvoorbeeld?
Ja, alle.quote:Op maandag 19 september 2011 14:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Doe je dan alle verkortingen? Dus ook stations/emplacementen waar geen perrons zijn?
Ja, maar was dan bulkvervoerder geworden van iets willoos als graan of kolenquote:Op maandag 19 september 2011 13:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
Voor de meeste reizigers geldt dat ook: woon-werkverkeer, of woon-studieverkeer.
Of 6 miljoen badslippers.quote:Op maandag 19 september 2011 17:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar was dan bulkvervoerder geworden van iets willoos als graan of kolen
't Is te hopen dat de boegdeuren bij dat model wel fatsoenlijk werkenquote:
quote:Op maandag 19 september 2011 18:00 schreef Ireyon het volgende:
't Is te hopen dat de boegdeuren bij dat model wel fatsoenlijk werken![]()
Nou wou ik als antwoord iets over defecte koppelingen en vertraging schrijven, maar met een kapotte boegdeur kun je ook vertraging oplopen en de V250 krijgt ja überhaupt geen boegdeuren om de koppeling te beschermen.quote:Op maandag 19 september 2011 18:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]![]()
En anders maar niet![]()
Kan mij die boegdeuren nou bommen manOf jou
Rote Lippen soll man küssen, denn zum küssen sind sie daquote:Op maandag 19 september 2011 18:43 schreef Ireyon het volgende:
Dit ziet er toch niet uit, 't is gewoon dat IMMA FIRING MAH LAZOR mannetje. Inclusief rode lippen.
Is dat een doodverwensing?!quote:Op maandag 19 september 2011 18:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Rote Lippen soll man küssen, denn zum küssen sind sie da
Daarnaast kan ik ook niks vinden over een gewijzigde dienstregeling per 3 oktober.quote:Op maandag 19 september 2011 12:22 schreef Dr_Flash het volgende:
In de categorie "Meest zinloze mailtjes ooit":
[..]
"mijn" traject?
HOERENVIRM, OPZOUTEN!quote:Op maandag 19 september 2011 20:02 schreef Peterselieman het volgende:
het gaat om enkele minutenwijzigingen vanwege de herfst. Ook zijn in de Noord-Oost enkele voortreinen wegbezuinigd en vervangen door VIRM. Hierdoor rijdt er dan ook planmatig een schommelboot tussen Enschede en de Randstad.
Er zit al tijden VIRM in de 2800 Deventer - Rotterdam man, huil niet zo.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |