abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102126433
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Net of NS die dingen hoogstpersoonlijk zelf onderkalkt he :')
Nee. maar NS kan ze wel ergens veilig neerzetten lijkt me ?

quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:08 schreef James1988 het volgende:

[..]

Die treinstellen zijn nog eigendom van de fabrikant, AnsaldoBreda. NS heeft niets te zeggen over hoe de treinstellen eruit zien, of hoe ze schoongemaakt worden.

Kennelijk interesseert het AnsaldoBreda helemaal niets hoe die stellen eruitzien, en worden ze pas bij de overdracht naar NS Hispeed weer schoongemaakt.
Ik dacht dat NS de treinen al gekocht had?
pi_102126457
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:08 schreef Crientj het volgende:

[..]

Ja maar, ik was op school onderdeel van ColorMedia, dus ik hou van kleurtjes.
En tevens ginger, dus kleurtjes zijn altijd tof.
En nagellak is tof.
En like. :') Nu krijg ik neigingen om t ns logo op mn nails te painten, maar ik mag geen nagellak op.

OH. Laatste toevoeging;
Niets mis met een beetje kleur toevoegen aan een website. Als t maar passende kleuren zijn ipv midden-groen met bruin en een knaloranje logo etc.
Ik was gewoon trots op mijn geelblauwe lakje, al betekende het destijds heel wat anders :D *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 19 september 2011 @ 00:10:19 #203
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_102126464
quote:
15s.gif Op zondag 18 september 2011 23:03 schreef Christiaan het volgende:
Rij net langs Diemen waar al wat V250's staan. Zijn gewoon al half ondergegraffiti'd...
bij amsterdam science park bedoel je?
sommige staan er al een jaar, getagged en wel.
* Erosjuhhh woont er tegenover.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  maandag 19 september 2011 @ 00:11:02 #204
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102126496
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:09 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Nee. maar NS kan ze wel ergens veilig neerzetten lijkt me ?
Tsja, dat is allemaal de verantwoordelijkheid van AnsaldoBreda, niet NS.
quote:
Ik dacht dat NS de treinen al gekocht had?
De treinen blijven eigendom van de fabrikant tot de formele goedkeuring + overdracht.
pi_102126540
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:11 schreef James1988 het volgende:

[..]

Tsja, dat is allemaal de verantwoordelijkheid van AnsaldoBreda, niet NS.

[..]

De treinen blijven eigendom van de fabrikant tot de formele goedkeuring + overdracht.
ah oke bedankt :)
pi_102126560
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:11 schreef James1988 het volgende:
De treinen blijven eigendom van de fabrikant tot de formele goedkeuring + overdracht.
Curator lacht zich rot
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 19 september 2011 @ 00:13:49 #207
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102126608
Zouden ze één dag voor de overdracht van het eerste stel de stekker uit HSA gaan trekken?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_102126635
Misschien een domme vraag, maar waarom heeft de NS niet gewoon een paar ICE's gekocht? Die treinen zijn al getest en rijden gewoon binnen een aanzienbare tijd?
pi_102126700
of heeft het te maken met openbare aanbesteding?

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2011 00:16:09 ]
pi_102126755
quote:
11s.gif Op maandag 19 september 2011 00:13 schreef Peterselieman het volgende:
Zouden ze één dag voor de overdracht van het eerste stel de stekker uit HSA gaan trekken?
Ik sta er niet eens van te kijken :')

Moeten ze wel het dubbelspel met de Denen handig aanpakken denk ik.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_102126804
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:14 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Misschien een domme vraag, maar waarom heeft de NS niet gewoon een paar ICE's gekocht? Die treinen zijn al getest en rijden gewoon binnen een aanzienbare tijd?
zodra iemand daar achter is :|W
  maandag 19 september 2011 @ 00:19:48 #212
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102126861
quote:
14s.gif Op maandag 19 september 2011 00:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Curator lacht zich rot
Dat is inderdaad een zorgenkindje: als AnsaldoBreda failliet wordt verklaard nog voor de overdracht, dan heeft NS Hispeed echt wel een probleem. Ze hebben geen treinstellen, en als ze ze al krijgen zitten ze met een fabrikant die niet meer kan ondersteunen (zie Connexxion met hun Protos-stellen van FTD).
quote:
11s.gif Op maandag 19 september 2011 00:13 schreef Peterselieman het volgende:
Zouden ze één dag voor de overdracht van het eerste stel de stekker uit HSA gaan trekken?
Dat kan natuurlijk, maar formeel gesproken is leasemaatschappij NSFSC de opdrachtgever (en toekomstig eigenaar) van de stellen. En NSFSC wil je niet failliet laten gaan.
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:14 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Misschien een domme vraag, maar waarom heeft de NS niet gewoon een paar ICE's gekocht? Die treinen zijn al getest en rijden gewoon binnen een aanzienbare tijd?
Europese aanbestedingsregels, inderdaad. En de ICE (typenaam: Velaro) kan veel harder (namelijk 350 km/h) dan wat NS Hispeed vraagt (250 km/h) en is dus ook veel duurder.
pi_102126914
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:19 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een zorgenkindje: als AnsaldoBreda failliet wordt verklaard nog voor de overdracht, dan heeft NS Hispeed echt wel een probleem. Ze hebben geen treinstellen, en als ze ze al krijgen zitten ze met een fabrikant die niet meer kan ondersteunen (zie Connexxion met hun Protos-stellen van FTD).

[..]

Dat kan natuurlijk, maar formeel gesproken is leasemaatschappij NSFSC de opdrachtgever (en toekomstig eigenaar) van de stellen. En NSFSC wil je niet failliet laten gaan.

[..]

Europese aanbestedingsregels, inderdaad. En de ICE (typenaam: Velaro) kan veel harder (namelijk 350 km/h) dan wat NS Hispeed vraagt (250 km/h) en is dus ook veel duurder.
Aah oke :) zat ik toch goed.
pi_102126950
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:19 schreef James1988 het volgende:
En de ICE (typenaam: Velaro) kan veel harder (namelijk 350 km/h)
Oh is dat zo ja? Ik dacht die goedgekeurd waren voor 330 na veilig getest op 363 (Vmax + 10 % ) maar dit is nieuw voor me :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 19 september 2011 @ 00:30:50 #215
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102127230
quote:
4s.gif Op maandag 19 september 2011 00:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh is dat zo ja? Ik dacht die goedgekeurd waren voor 330 na veilig getest op 363 (Vmax + 10 % ) maar dit is nieuw voor me :)
Je hebt gelijk: de ICE-3 is goedgekeurd voor 330 km/h.

De Velaro E zoals deze in Spanje rondrijdt heeft een maximum toegelaten snelheid van 350 km/h. Velaro CN (CRH3C/CRH380B) gaat zelfs tot 380 km/h en heeft met 457 km/h het wereldrecord voor snelste niet-aangepast railvoertuig in handen.

Velaro D (de nieuwe generatie ICE-treinen voor DB) gaat een maximumsnelheid krijgen van 320 km/h, net als de Eurostar e320-stellen.
pi_102127233
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:19 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een zorgenkindje: als AnsaldoBreda failliet wordt verklaard nog voor de overdracht, dan heeft NS Hispeed echt wel een probleem. Ze hebben geen treinstellen, en als ze ze al krijgen zitten ze met een fabrikant die niet meer kan ondersteunen (zie Connexxion met hun Protos-stellen van FTD).
Wat is er dan met de Protos-stellen? Volgens Wikipedia is FTD na het faillissement overgenomen door een ander bedrijf en hun website bestaat ook nog steeds met de Protos als een van hun producten.
  maandag 19 september 2011 @ 00:36:21 #217
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102127430
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:30 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat is er dan met de Protos-stellen? Volgens Wikipedia is FTD na het faillissement overgenomen door een ander bedrijf en hun website bestaat ook nog steeds met de Protos als een van hun producten.
Daar hebben zowel FTD als Connexxion geluk mee gehad: als FTD niet was overgenomen, had Connexxion geen andere treinstellen gehad (de rechten liggen immers nog steeds bij FTD), en ook geen garantie of support van de fabrikant.
pi_102127463
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:36 schreef James1988 het volgende:

[..]

Daar hebben zowel FTD als Connexxion geluk mee gehad: als FTD niet was overgenomen, had Connexxion geen andere treinstellen gehad (de rechten liggen immers nog steeds bij FTD), en ook geen garantie of support van de fabrikant.
beetje risico hoort er toch wel bij.. de reiziger betaalt wel :')
pi_102127850
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:37 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

beetje risico hoort er toch wel bij.. de reiziger betaalt wel :')
Wat had Connexxion dan moeten doen? Kleine bedrijven bij voorbaat uitsluiten omdat die sneller failliet gaan, en in plaats daarvan een bestelling bij een respectabele en grote fabrikant als AnsaldoBreda moeten plaatsen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2011 00:53:16 ]
  maandag 19 september 2011 @ 08:07:47 #220
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102129862
Rijdt de Protos al eens ergens anders dan alleen bij Connexxion?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102130422
Gister was wel weer een feest. Ik pakte om 16.05 de trein vanaf Groningen naar Amersfoort, naja dat was de bedoeling. Na Gouda stonden we een hele tijd stil in Woerden, om vervolgens weer terug te rijden naar Gouda; er was een aanrijding geweest bij Vleuten. In de tussentijd moesten de conducteur nog uitzoeken hoe de reizigers moesten reizen... Het leek me dat dit nogal een standaard protocol was, ik was er al achter dan je alleen via Schiphol dan nog kon!

Vanaf Gouda dus hutje mutje in de trein richting Den Haag en dan via Schiphol. De conducteur gaf zelfs twee opties, of via Leiden en dan Schiphol of naar Schiphol (is toch hetzelfde...?). Op Schiphol konden we dan om 18.19 de trein naar Groningen/Leeuwarden nemen. Maar ergens in de tunnel stond de boemel naar Hoorn met panne en uiteindelijk viel die trein uit. De volgende optie was de IC naar Hannover met 20 minuten vertraging (door die defecte trein). Gelukkig kon ik in de tussentijd wel even mijn telefoon opladen.

Op Amersfoort aangekomen had de IC naar Groningen natuurlijk vertraging (20 minuten). Uiteindelijk zaten we achter een goederentrein en een stoptrein en kwamen we met 30 minuten vertraging in Zwolle aan, maar gelukkig gingen we door... met de stoptrein naar Groningen op onze hielen. Oorspronkelijk zou deze trein niet doorrijden naar Groningen en moesten we er in Assen uit, maar ze waren zo aardig om een extra trein op Assen in te zetten om ons verder te brengen.

Het meest frustrerende is dat ik een vriend tegenkwam op Groningen die om HALF 7 vanaf Rotterdam was vertrokken, ik was serieus 2,5 uur eerder vertrokken! Uiteindelijk dus een dikke 3 uur vertraging, meer vertraging dan mijn treinreis zou duren. En toe nog door naar Groningen Noord, waarbij de machinist van de Arrivatrein op de vertrektijd nog maar eens de trein in komt lopen.... Het ging gister dus weer prima bij de NS...
  maandag 19 september 2011 @ 09:11:24 #222
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102130596
Een opeenstapeling van pech... Het rottige is dat als Woerden - Utrecht er uit ligt, je alleen maar heel ver om kunt rijden. En dat terwijl daar toch vier sporen liggen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 19 september 2011 @ 09:14:55 #223
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102130657
De Fyra was gisteren wel toeslagvrij zolang Woerden - Utrecht versperd was.
  Redactie Sport maandag 19 september 2011 @ 09:37:52 #224
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_102131094
quote:
3s.gif Op maandag 19 september 2011 09:11 schreef Duvel het volgende:
Een opeenstapeling van pech... Het rottige is dat als Woerden - Utrecht er uit ligt, je alleen maar heel ver om kunt rijden. En dat terwijl daar toch vier sporen liggen...
En ik vraag me af waarom: er zit immers nog een extra geluidsscherm tussen beide richtingen, dus laat de andere spoorbundel van twee sporen gewoon doorrijden?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 19 september 2011 @ 09:38:43 #225
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_102131109
quote:
5s.gif Op maandag 19 september 2011 08:07 schreef Duvel het volgende:
Rijdt de Protos al eens ergens anders dan alleen bij Connexxion?
Volgens dit niet
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')