abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 september 2011 @ 00:10:19 #203
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_102126464
quote:
15s.gif Op zondag 18 september 2011 23:03 schreef Christiaan het volgende:
Rij net langs Diemen waar al wat V250's staan. Zijn gewoon al half ondergegraffiti'd...
bij amsterdam science park bedoel je?
sommige staan er al een jaar, getagged en wel.
* Erosjuhhh woont er tegenover.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  maandag 19 september 2011 @ 00:11:02 #204
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102126496
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:09 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Nee. maar NS kan ze wel ergens veilig neerzetten lijkt me ?
Tsja, dat is allemaal de verantwoordelijkheid van AnsaldoBreda, niet NS.
quote:
Ik dacht dat NS de treinen al gekocht had?
De treinen blijven eigendom van de fabrikant tot de formele goedkeuring + overdracht.
pi_102126540
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:11 schreef James1988 het volgende:

[..]

Tsja, dat is allemaal de verantwoordelijkheid van AnsaldoBreda, niet NS.

[..]

De treinen blijven eigendom van de fabrikant tot de formele goedkeuring + overdracht.
ah oke bedankt :)
pi_102126560
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:11 schreef James1988 het volgende:
De treinen blijven eigendom van de fabrikant tot de formele goedkeuring + overdracht.
Curator lacht zich rot
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 19 september 2011 @ 00:13:49 #207
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102126608
Zouden ze één dag voor de overdracht van het eerste stel de stekker uit HSA gaan trekken?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_102126635
Misschien een domme vraag, maar waarom heeft de NS niet gewoon een paar ICE's gekocht? Die treinen zijn al getest en rijden gewoon binnen een aanzienbare tijd?
pi_102126700
of heeft het te maken met openbare aanbesteding?

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2011 00:16:09 ]
pi_102126755
quote:
11s.gif Op maandag 19 september 2011 00:13 schreef Peterselieman het volgende:
Zouden ze één dag voor de overdracht van het eerste stel de stekker uit HSA gaan trekken?
Ik sta er niet eens van te kijken :')

Moeten ze wel het dubbelspel met de Denen handig aanpakken denk ik.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_102126804
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:14 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Misschien een domme vraag, maar waarom heeft de NS niet gewoon een paar ICE's gekocht? Die treinen zijn al getest en rijden gewoon binnen een aanzienbare tijd?
zodra iemand daar achter is :|W
  maandag 19 september 2011 @ 00:19:48 #212
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102126861
quote:
14s.gif Op maandag 19 september 2011 00:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Curator lacht zich rot
Dat is inderdaad een zorgenkindje: als AnsaldoBreda failliet wordt verklaard nog voor de overdracht, dan heeft NS Hispeed echt wel een probleem. Ze hebben geen treinstellen, en als ze ze al krijgen zitten ze met een fabrikant die niet meer kan ondersteunen (zie Connexxion met hun Protos-stellen van FTD).
quote:
11s.gif Op maandag 19 september 2011 00:13 schreef Peterselieman het volgende:
Zouden ze één dag voor de overdracht van het eerste stel de stekker uit HSA gaan trekken?
Dat kan natuurlijk, maar formeel gesproken is leasemaatschappij NSFSC de opdrachtgever (en toekomstig eigenaar) van de stellen. En NSFSC wil je niet failliet laten gaan.
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:14 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Misschien een domme vraag, maar waarom heeft de NS niet gewoon een paar ICE's gekocht? Die treinen zijn al getest en rijden gewoon binnen een aanzienbare tijd?
Europese aanbestedingsregels, inderdaad. En de ICE (typenaam: Velaro) kan veel harder (namelijk 350 km/h) dan wat NS Hispeed vraagt (250 km/h) en is dus ook veel duurder.
pi_102126914
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:19 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een zorgenkindje: als AnsaldoBreda failliet wordt verklaard nog voor de overdracht, dan heeft NS Hispeed echt wel een probleem. Ze hebben geen treinstellen, en als ze ze al krijgen zitten ze met een fabrikant die niet meer kan ondersteunen (zie Connexxion met hun Protos-stellen van FTD).

[..]

Dat kan natuurlijk, maar formeel gesproken is leasemaatschappij NSFSC de opdrachtgever (en toekomstig eigenaar) van de stellen. En NSFSC wil je niet failliet laten gaan.

[..]

Europese aanbestedingsregels, inderdaad. En de ICE (typenaam: Velaro) kan veel harder (namelijk 350 km/h) dan wat NS Hispeed vraagt (250 km/h) en is dus ook veel duurder.
Aah oke :) zat ik toch goed.
pi_102126950
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:19 schreef James1988 het volgende:
En de ICE (typenaam: Velaro) kan veel harder (namelijk 350 km/h)
Oh is dat zo ja? Ik dacht die goedgekeurd waren voor 330 na veilig getest op 363 (Vmax + 10 % ) maar dit is nieuw voor me :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 19 september 2011 @ 00:30:50 #215
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102127230
quote:
4s.gif Op maandag 19 september 2011 00:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh is dat zo ja? Ik dacht die goedgekeurd waren voor 330 na veilig getest op 363 (Vmax + 10 % ) maar dit is nieuw voor me :)
Je hebt gelijk: de ICE-3 is goedgekeurd voor 330 km/h.

De Velaro E zoals deze in Spanje rondrijdt heeft een maximum toegelaten snelheid van 350 km/h. Velaro CN (CRH3C/CRH380B) gaat zelfs tot 380 km/h en heeft met 457 km/h het wereldrecord voor snelste niet-aangepast railvoertuig in handen.

Velaro D (de nieuwe generatie ICE-treinen voor DB) gaat een maximumsnelheid krijgen van 320 km/h, net als de Eurostar e320-stellen.
pi_102127233
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:19 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een zorgenkindje: als AnsaldoBreda failliet wordt verklaard nog voor de overdracht, dan heeft NS Hispeed echt wel een probleem. Ze hebben geen treinstellen, en als ze ze al krijgen zitten ze met een fabrikant die niet meer kan ondersteunen (zie Connexxion met hun Protos-stellen van FTD).
Wat is er dan met de Protos-stellen? Volgens Wikipedia is FTD na het faillissement overgenomen door een ander bedrijf en hun website bestaat ook nog steeds met de Protos als een van hun producten.
  maandag 19 september 2011 @ 00:36:21 #217
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102127430
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:30 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat is er dan met de Protos-stellen? Volgens Wikipedia is FTD na het faillissement overgenomen door een ander bedrijf en hun website bestaat ook nog steeds met de Protos als een van hun producten.
Daar hebben zowel FTD als Connexxion geluk mee gehad: als FTD niet was overgenomen, had Connexxion geen andere treinstellen gehad (de rechten liggen immers nog steeds bij FTD), en ook geen garantie of support van de fabrikant.
pi_102127463
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:36 schreef James1988 het volgende:

[..]

Daar hebben zowel FTD als Connexxion geluk mee gehad: als FTD niet was overgenomen, had Connexxion geen andere treinstellen gehad (de rechten liggen immers nog steeds bij FTD), en ook geen garantie of support van de fabrikant.
beetje risico hoort er toch wel bij.. de reiziger betaalt wel :')
pi_102127850
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:37 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

beetje risico hoort er toch wel bij.. de reiziger betaalt wel :')
Wat had Connexxion dan moeten doen? Kleine bedrijven bij voorbaat uitsluiten omdat die sneller failliet gaan, en in plaats daarvan een bestelling bij een respectabele en grote fabrikant als AnsaldoBreda moeten plaatsen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2011 00:53:16 ]
  maandag 19 september 2011 @ 08:07:47 #220
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102129862
Rijdt de Protos al eens ergens anders dan alleen bij Connexxion?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102130422
Gister was wel weer een feest. Ik pakte om 16.05 de trein vanaf Groningen naar Amersfoort, naja dat was de bedoeling. Na Gouda stonden we een hele tijd stil in Woerden, om vervolgens weer terug te rijden naar Gouda; er was een aanrijding geweest bij Vleuten. In de tussentijd moesten de conducteur nog uitzoeken hoe de reizigers moesten reizen... Het leek me dat dit nogal een standaard protocol was, ik was er al achter dan je alleen via Schiphol dan nog kon!

Vanaf Gouda dus hutje mutje in de trein richting Den Haag en dan via Schiphol. De conducteur gaf zelfs twee opties, of via Leiden en dan Schiphol of naar Schiphol (is toch hetzelfde...?). Op Schiphol konden we dan om 18.19 de trein naar Groningen/Leeuwarden nemen. Maar ergens in de tunnel stond de boemel naar Hoorn met panne en uiteindelijk viel die trein uit. De volgende optie was de IC naar Hannover met 20 minuten vertraging (door die defecte trein). Gelukkig kon ik in de tussentijd wel even mijn telefoon opladen.

Op Amersfoort aangekomen had de IC naar Groningen natuurlijk vertraging (20 minuten). Uiteindelijk zaten we achter een goederentrein en een stoptrein en kwamen we met 30 minuten vertraging in Zwolle aan, maar gelukkig gingen we door... met de stoptrein naar Groningen op onze hielen. Oorspronkelijk zou deze trein niet doorrijden naar Groningen en moesten we er in Assen uit, maar ze waren zo aardig om een extra trein op Assen in te zetten om ons verder te brengen.

Het meest frustrerende is dat ik een vriend tegenkwam op Groningen die om HALF 7 vanaf Rotterdam was vertrokken, ik was serieus 2,5 uur eerder vertrokken! Uiteindelijk dus een dikke 3 uur vertraging, meer vertraging dan mijn treinreis zou duren. En toe nog door naar Groningen Noord, waarbij de machinist van de Arrivatrein op de vertrektijd nog maar eens de trein in komt lopen.... Het ging gister dus weer prima bij de NS...
  maandag 19 september 2011 @ 09:11:24 #222
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102130596
Een opeenstapeling van pech... Het rottige is dat als Woerden - Utrecht er uit ligt, je alleen maar heel ver om kunt rijden. En dat terwijl daar toch vier sporen liggen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 19 september 2011 @ 09:14:55 #223
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102130657
De Fyra was gisteren wel toeslagvrij zolang Woerden - Utrecht versperd was.
  Redactie Sport maandag 19 september 2011 @ 09:37:52 #224
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_102131094
quote:
3s.gif Op maandag 19 september 2011 09:11 schreef Duvel het volgende:
Een opeenstapeling van pech... Het rottige is dat als Woerden - Utrecht er uit ligt, je alleen maar heel ver om kunt rijden. En dat terwijl daar toch vier sporen liggen...
En ik vraag me af waarom: er zit immers nog een extra geluidsscherm tussen beide richtingen, dus laat de andere spoorbundel van twee sporen gewoon doorrijden?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 19 september 2011 @ 09:38:43 #225
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_102131109
quote:
5s.gif Op maandag 19 september 2011 08:07 schreef Duvel het volgende:
Rijdt de Protos al eens ergens anders dan alleen bij Connexxion?
Volgens dit niet
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Sport maandag 19 september 2011 @ 09:39:02 #226
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_102131120
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 22:48 schreef greavy het volgende:
Ik ben met een online script bezig, waarin te zien is wat de verkorting voluit betekent. Met meerdere manieren van zoeken etc. Wil het tzt nog via Google Maps uitbreiden, dat je het op kaart ziet etc.

http://www.durkhoutsma.nl/geografische%20verkortingen/index.php

Dit is nog maar een simpel begin, ben er nog druk mee bezig.
Ik heb nog een hele tabel liggen met alle verkortingen en hun coördinaten, misschien handig om daarmee wat te doen?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_102131194
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 09:14 schreef James1988 het volgende:
De Fyra was gisteren wel toeslagvrij zolang Woerden - Utrecht versperd was.
Ja wel een beetje jammer dat ik er geen gebruik van kon maken!
pi_102131222
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:19 schreef James1988 het volgende:

[..]

Europese aanbestedingsregels, inderdaad. En de ICE (typenaam: Velaro) kan veel harder (namelijk 350 km/h) dan wat NS Hispeed vraagt (250 km/h) en is dus ook veel duurder.
Die prijzen zou ik weleens willen zien hoor.. 'k Kan me nauwelijks voorstellen dat het from scratch ontwerpen van een volledig nieuwe trein goedkoper is dan een kant-en-klaar catalogusmodel.
  maandag 19 september 2011 @ 09:50:11 #229
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102131352
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 09:43 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Die prijzen zou ik weleens willen zien hoor.. 'k Kan me nauwelijks voorstellen dat het from scratch ontwerpen van een volledig nieuwe trein goedkoper is dan een kant-en-klaar catalogusmodel.
Ja, maar dat is niet onderscheidend. Er is tenslotte, om de geweldige nieuwe Fyra-dienst op de HSL extra op de kaart te zetten, en prachtige, nieuwe en aansprekende trein ontworpen!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 19 september 2011 @ 09:55:25 #230
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102131474
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 09:39 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik heb nog een hele tabel liggen met alle verkortingen en hun coördinaten, misschien handig om daarmee wat te doen?
Als je mij die door kan mailen? Als het goed is, heb je mijn mailadres. Zal ik eens kijken wat ik daar mee kan.
  maandag 19 september 2011 @ 09:57:19 #231
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102131508
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 08:58 schreef Arnette het volgende:
Gister was wel weer een feest. Ik pakte om 16.05 de trein vanaf Groningen naar Amersfoort [..] Gouda [..] Woerden [..] Vleuten.
Daar gaat wat fout.. Reed je trein zo'n eind om :D
  maandag 19 september 2011 @ 09:58:51 #232
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102131535
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 09:38 schreef bork het volgende:

[..]

Volgens dit niet
Nee, de fabriek is failliet. Daardoor heeft CXX een treinstel te weinig. Uiteindelijk heeft CXX het proto-stel kunnen krijgen, welke nu ergens anders wordt aangepast.
Die was nog eigendom van de fabriek (en uiteindelijk dus de curator)
pi_102131554
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 09:37 schreef dennistd het volgende:

[..]

En ik vraag me af waarom: er zit immers nog een extra geluidsscherm tussen beide richtingen, dus laat de andere spoorbundel van twee sporen gewoon doorrijden?
Net bij station Terwijde, waar de springer was, zitten geen schermen in het midden.
For great justice!
  maandag 19 september 2011 @ 10:00:39 #234
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_102131565
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 09:43 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Die prijzen zou ik weleens willen zien hoor.. 'k Kan me nauwelijks voorstellen dat het from scratch ontwerpen van een volledig nieuwe trein goedkoper is dan een kant-en-klaar catalogusmodel.
Een V250-treinstel kost ongeveer 20 miljoen, voor een Velaro moet je 30 miljoen neertellen. Dat scheelt nogal dus en het moest voor HSA vooral zo goedkoop mogelijk.
  maandag 19 september 2011 @ 10:01:22 #235
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102131573
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 10:00 schreef ReisT het volgende:

[..]

Een V250-treinstel kost ongeveer 20 miljoen, voor een Velaro moet je 30 miljoen neertellen. Dat scheelt nogal dus en het moest voor HSA vooral zo goedkoop mogelijk.
Wat komt door de Europese aanbestedingsregeltjes.
pi_102131640
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 09:57 schreef greavy het volgende:

[..]

Daar gaat wat fout.. Reed je trein zo'n eind om :D
mijn gedachte precies :P
pi_102131665
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 09:14 schreef James1988 het volgende:
De Fyra was gisteren wel toeslagvrij zolang Woerden - Utrecht versperd was.
U wilt van WOerden naar Utrecht? Helaas, maar we hebben wel een trein van ROtterdam naar Schiphol. Ook leuk! :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 19 september 2011 @ 10:09:29 #238
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102131735
En nu we de HSL er toch weer bij betrekken: Rikus Spithorst heeft namens de Maatschappij Voor Beter OV een formele klacht ingediend bij de NMa over monopoliemisbruik door de NS-holding in verband met de uitbreiding van de dienstregeling op de HSL en de aanpassingen in de dienstregeling op de Oude Lijn.

De gehele klacht valt na te lezen op de website van Voor Beter OV.

Citaat:
quote:
(...)
Geachte dames, heren,

Wij kunnen niets anders dan constateren, dat de marktwerking in het reizigersvervoer per spoor tussen Amsterdam, Schiphol, Rotterdam en Breda/België is mislukt. Dit valt met name te wijten aan het gedrag van de N.V. Nederlandse Spoorwegen, die zowel eigenaar is van de exploitant van deze verbinding via het hoofdrailnet (NS Reizigers) als grootaandeelhouder van de exploitant van deze verbinding via de HSL-Zuid (HSA). Reizigers worden binnenkort min of meer gedwongen, gebruik te gaan maken van de duurdere verbinding via de HSL-Zuid, aangezien het aanbod via het hoofdrailnet aanzienlijk wordt verslechterd. Reistijden worden 10% langer doordat de huidige Intercity tussen Amsterdam en Rotterdam voortaan als veel langzamere sneltrein rijdt, die stopt op veel plaatsen die voor deze reizigers niet van belang zijn, en reizigers tussen Schiphol en Rotterdam verliezen hun huidige overstapvrije verbinding via het hoofdrailnet. Hierdoor missen reizigers een volwaardige keuzemogelijkheid: ze moeten in de toekomst kiezen tussen een slechtere verbinding en een duurdere verbinding.

Namens de Maatschappij Voor Beter OV dien ik daarom bij u een klacht in:

I

Tegen de N.V. Nederlandse Spoorwegen wegens het misbruik maken van zijn monopolie op de spoorverbindingen tussen Amsterdam, Schiphol, Rotterdam en Breda/Belgische grens via enerzijds het hoofdrailnet en anderzijds de HSL-Zuid, door het onaantrekkelijker maken van de treinverbinding via het hoofdrailnet zodat reizigers vaker kiezen voor de duurdere route via de HSL-Zuid;

II

Tegen de Nederlandse Overheid via de Minister van Infrastructuur en Milieu wegens het bevoordelen van de exploitant van de treinen op de HSL-Zuid door bij AMvB voorrang voor diens treinen toe te kennen voor de aansluitende routes op het hoofdrailnet, ook als dat betekent dat andere binnenlandse treindiensten daarvoor moeten wijken, en wegens het bevorderen of veiligstellen van het rendement van de HSL-Zuid door de gebruiker van deze spoorverbinding voorrang toe te kennen op de aansluitende routes van het hoofdrailnet, ook als dat betekent dat andere binnenlandse treindiensten daarvoor moeten wijken;

III

Tegen de N.V. Nederlandse Spoorwegen wegens het nalaten van een aanvraag voor een kwalitatief gelijkblijvende verbinding tussen Amsterdam, Schiphol, Rotterdam en Breda/België via het hoofdrailnet c.q. tegen de N.V. Nederlandse Spoorwegen en ProRail wegens het niet overbelast (laten) verklaren van (delen van) de verbinding via het hoofdrailnet tussen Amsterdam, Schiphol, Rotterdam en Breda/België.
(...)
  maandag 19 september 2011 @ 10:11:14 #239
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_102131774
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 10:01 schreef greavy het volgende:

[..]

Wat komt door de Europese aanbestedingsregeltjes.
Onzin, ook als die regels er niet waren geweest had men vast gewoon voor de goedkoopste gekozen. Dat moest wel met dat idioot hoge bedrag dat HSA voor die concessie betaalt blijft er weinig geld meer over om de treinen van te betalen.

Ze hebben zelf aangestuurd op iets goedkoops door uit te gaan van 250 km/h in plaats van een 'echte' HST.
pi_102131867
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 08:58 schreef Arnette het volgende:
[...]
Het ging gister dus weer prima bij de NS...
Ik had dus nog geluk gisteravond... Geen vertraging, maar de trein van 20:21 uit Hilversum (Schiphol 19:49) naar Enschede was een enkel ICMm 4tje :'(
En die zat natuurlijk al stampvol bij binnenkomst te Hilversum, dus alleen nog maar staanplaatsen in het gangpad...

Toch was ik wel blij dat mij reis Enkhuizen - Deventer maar met 1 overstap mogelijk is tegenwoordig: in Hilversum of in Amersfoort ^O^
  maandag 19 september 2011 @ 10:15:23 #241
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102131871
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 10:11 schreef ReisT het volgende:

[..]

Ze hebben zelf aangestuurd op iets goedkoops door uit te gaan van 250 km/h in plaats van een 'echte' HST.
Uit berekeningen bleek ook dat de tijdwinst op de meeste trajecten hoogstens 2 minuten zou bedragen als er 300 km/h i.p.v. 250 km/h zou worden gereden. Dat terwijl de kosten wel significant hoger uitvallen bij hogere snelheden.

Beter had men voor 249 km/h gekozen, omdat sommige beperkingen opgelegd door regels dan niet van toepassing zouden zijn. Dat is tenslotte de reden dat de maximumsnelheid van de nieuwe ICX-treinstellen van Deutsche Bahn op 249 km/h ligt en niet op 250 km/h.
  Redactie Sport maandag 19 september 2011 @ 10:24:44 #242
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_102132054
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 10:15 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Toch was ik wel blij dat mij reis Enkhuizen - Deventer maar met 1 overstap mogelijk is tegenwoordig: in Hilversum of in Amersfoort ^O^
Dat kon toch vroeger ook wel?
4500 (IC Enkhuizen-Amsterdam), die overging in de 4000 (Stoptrein Amsterdam-Rotterdam via Breukelen-Woerden), en dan in Gouda overstappen op de IC naar Enschede... Beetje een omweg, maar het kon wel :P

En dan vergeet ik nog helemaal de voormalige 1500 (IC Amsterdam-Deventer), dus je kon ook nog gewoon in Amsterdam overstappen
Of overstappen in Duivendrecht, kon ook nog
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 19 september 2011 @ 10:45:00 #243
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102132543
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 10:15 schreef James1988 het volgende:

[..]

Uit berekeningen bleek ook dat de tijdwinst op de meeste trajecten hoogstens 2 minuten zou bedragen als er 300 km/h i.p.v. 250 km/h zou worden gereden. Dat terwijl de kosten wel significant hoger uitvallen bij hogere snelheden.
Je wint pas echt als je iets gaat doen aan de acceleratie en deceleratie. Gaat waarschijnlijk wel enigszins ten koste van het reizigerscomfort, maar wie boeit dat nou nog tegenwoordig.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 19 september 2011 @ 10:46:00 #244
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102132562
quote:
3s.gif Op maandag 19 september 2011 09:11 schreef Duvel het volgende:
Een opeenstapeling van pech... Het rottige is dat als Woerden - Utrecht er uit ligt, je alleen maar heel ver om kunt rijden. En dat terwijl daar toch vier sporen liggen...
het gaat met name om het stukje Woerden (of eigenlijk zelfs Gouda) - Harmelen aansluiting. Als daar panne is dan heb je behoorlijk pech, omdat je ver om moet reizen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 19 september 2011 @ 10:47:15 #245
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102132585
quote:
14s.gif Op maandag 19 september 2011 10:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het gaat met name om het stukje Woerden (of eigenlijk zelfs Gouda) - Harmelen aansluiting. Als daar panne is dan heb je behoorlijk pech, omdat je ver om moet reizen.
Goed opgemerkt, waarom is er niet gewoon omgereden via het keerspoor bij Breukelen? Daar gebeurt toch niet zo veel in het weekend...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 19 september 2011 @ 10:47:33 #246
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102132593
Antwoord: omdat er op Amsterdam - Utrecht werkzaamheden waren dit weekend.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 19 september 2011 @ 10:48:23 #247
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102132620
Woerden-Breukelen-Amsterdam Holendrecht en Utrecht-Amsterdam Holendrecht lagen er inderdaad uit.
  maandag 19 september 2011 @ 10:56:37 #248
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102132831
quote:
3s.gif Op maandag 19 september 2011 10:45 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je wint pas echt als je iets gaat doen aan de acceleratie en deceleratie. Gaat waarschijnlijk wel enigszins ten koste van het reizigerscomfort, maar wie boeit dat nou nog tegenwoordig.
SLT trekt ook nog steeds op als een Mat '64, terwijl het veel feller kan accelereren en remmen. Als SLT echt los zou gaan, zou je makkelijk 1 a 2 minuten van de rijtijd tussen de meeste stations af kunnen halen.

Dus ja, dat doet er ook nog toe.
  Redactie Sport maandag 19 september 2011 @ 11:31:21 #249
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_102133673
SLT is natuurlijk alleen niet zo snel als zijn Duitse familie, aangezien die 15kV hebben ipv 1,5kV.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_102133801
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 10:56 schreef James1988 het volgende:

[..]

SLT trekt ook nog steeds op als een Mat '64, terwijl het veel feller kan accelereren en remmen. Als SLT echt los zou gaan, zou je makkelijk 1 a 2 minuten van de rijtijd tussen de meeste stations af kunnen halen.

Dus ja, dat doet er ook nog toe.
Op Utrecht - Rhenen gebeurt dat ook wel hoor, heb ik het idee.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 19 september 2011 @ 11:39:07 #251
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102133855
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 11:31 schreef dennistd het volgende:
SLT is natuurlijk alleen niet zo snel als zijn Duitse familie, aangezien die 15kV hebben ipv 1,5kV.
Het wordt gewoon tijd dat er landelijk 25 kV komt, samen met ERTMS. Gelukkig worden de voorbereidingen al getroffen bij infra-werkzaamheden (zie de bovenleidingsportalen bij bijvoorbeeld Houten) en wordt de Hanzelijn met zowel ERTMS als ATB uitgerust.

En aan de materieelkant worden ook voorbereidingen getroffen: alle VIRM is voorbereid op 25 kV, net als SLT. Ook ICMm is voorbereid op 25 kV en ik denk dat dat voor DDZ ook gaat gelden. Bij SGMm is een paar jaar terug de hele tractie-installatie vervangen, de GTW's zijn modulair en Mat '64 gaat eruit.
  maandag 19 september 2011 @ 11:44:49 #252
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102133984
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 11:31 schreef dennistd het volgende:
SLT is natuurlijk alleen niet zo snel als zijn Duitse familie, aangezien die 15kV hebben ipv 1,5kV.
Nee, adhesie is beperkende factor, niet de bovenleidingspanning.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 19 september 2011 @ 11:46:49 #253
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102134046
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 11:39 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het wordt gewoon tijd dat er landelijk 25 kV komt, samen met ERTMS. Gelukkig worden de voorbereidingen al getroffen bij infra-werkzaamheden (zie de bovenleidingsportalen bij bijvoorbeeld Houten) en wordt de Hanzelijn met zowel ERTMS als ATB uitgerust.

En aan de materieelkant worden ook voorbereidingen getroffen: alle VIRM is voorbereid op 25 kV, net als SLT. Ook ICMm is voorbereid op 25 kV en ik denk dat dat voor DDZ ook gaat gelden. Bij SGMm is een paar jaar terug de hele tractie-installatie vervangen, de GTW's zijn modulair en Mat '64 gaat eruit.
Gaat niet gebeuren, 25kV leidt tot veel te veel bijkomende problemen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 19 september 2011 @ 11:50:45 #254
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102134149
quote:
2s.gif Op maandag 19 september 2011 11:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

Gaat niet gebeuren, 25kV leidt tot veel te veel bijkomende problemen.
Zoals?
  maandag 19 september 2011 @ 11:53:17 #255
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102134204
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 11:50 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zoals?
Zie EMC-issues HSL en Betuweroute.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 19 september 2011 @ 11:53:54 #256
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102134222
quote:
2s.gif Op maandag 19 september 2011 11:53 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zie EMC-issues HSL en Betuweroute.
Lossen we die issues juist niet op door overal 25 kV + ERTMS weg te leggen dan :?
  maandag 19 september 2011 @ 11:56:31 #257
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102134300
Nee, er zijn ook nog systemen buiten het spoor die beïnvloed worden. Daarbij is invoeren van 25kV niet overal zonder meer mogelijk zonder enorme aanpassingen. De Schipholtunnel is bijvoorbeeld te laag, daar krijg je momenteel geen 25kV ingepast.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102134671
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 10:01 schreef greavy het volgende:

[..]

Wat komt door de Europese aanbestedingsregeltjes.
Je kunt als aanbestedende partij bepalen waaraan het product dat je wil afnemen moet voldoen. Je kunt zelfs voorwaarden stellen aan de fabrikant en/of leverancier van het product. HSA had misschien kunnen eisen dat de treinen zich al bewezen moesten hebben bij andere maatschappijen. Met creatief aanbesteden kun je de goedkope rommelaars uitsluiten en voorkom je het gezeik dat HSA nu heeft met AnsaldoBreda.

Bij de politie heeft men dit wel begrepen. Door de eisen die men heeft gesteld, was Volkswagen nog de enige fabrikant die het nieuwe wagenpark kon leveren.

Kortom geef niet de aanbestedingsregels de schuld, maar zoek de mazen in de regelgeving om uit te komen bij de fabrikant(en) die je het liefst wilt.
  maandag 19 september 2011 @ 12:17:21 #259
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102134778
quote:
3s.gif Op maandag 19 september 2011 12:12 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Kortom geef niet de aanbestedingsregels de schuld, maar zoek de mazen in de regelgeving om uit te komen bij de fabrikant(en) die je het liefst wilt.
Maar jij gaat ervan uit dat degene die de aanbesteding initieert, verstand van zaken heeft. Toen HSA de treinen bestelde, was het nog meer dan nu alleen een marketingvehikel. Verstoken van inhoudelijke kennis, dus gaan voor de "laagste prijs" in plaats van "economisch meest voordelige aanbieding".
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102134878
quote:
2s.gif Op maandag 19 september 2011 12:17 schreef Duvel het volgende:

[..]

Maar jij gaat ervan uit dat degene die de aanbesteding initieert, verstand van zaken heeft. Toen HSA de treinen bestelde, was het nog meer dan nu alleen een marketingvehikel. Verstoken van inhoudelijke kennis, dus gaan voor de "laagste prijs" in plaats van "economisch meest voordelige aanbieding".
Daarvan ga ik inderdaad uit. Als je niet de juiste poppetjes op de juiste plaats neerzet, dan ben je verzekerd van ellende. :P
pi_102134903
In de categorie "Meest zinloze mailtjes ooit":

quote:
Geachte heer Fles,

Vanaf 3 oktober tot en met 10 december 2011 wijzigen de vertrek- en aankomsttijden op uw traject.
"mijn" traject? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 19 september 2011 @ 12:22:53 #262
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102134925
quote:
10s.gif Op maandag 19 september 2011 12:22 schreef Dr_Flash het volgende:
In de categorie "Meest zinloze mailtjes ooit":

[..]

"mijn" traject? :')
Pssst, trajectje kopen? Zo goed als nieuw, alleen op zondag gebruikt door een oud vrouwtje.
  maandag 19 september 2011 @ 12:32:28 #263
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_102135171
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 12:22 schreef James1988 het volgende:

[..]

Pssst, trajectje kopen? Zo goed als nieuw, alleen op zondag gebruikt door een oud vrouwtje.
_O- _O- _O_
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_102135662
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 12:22 schreef James1988 het volgende:

[..]

Pssst, trajectje kopen? Zo goed als nieuw, alleen op zondag gebruikt door een oud vrouwtje.
Ja, Enschede de Eschmarke -- Glanerbrug zeker _O- :+
  maandag 19 september 2011 @ 13:17:36 #265
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102136344
Zo, de hoofdzakelijke basis is af:
http://www.durkhoutsma.nl/geografische%20verkortingen/

Je kan ermee:
- Zoeken op naam (of een gedeelte, wildcard wordt automatisch gebruikt)
- Filteren op beginletter
- Type

Edit 13:55:
Toegevoegd:
- Zoeken op (gedeelte van) verkorting

Wat ik nog inbouw:
- Locatie op Google Maps (gedeeltelijk af, coordinaten nog invoeren, wacht op reactie Dennis)

Alle verkortingen etc moeten ook nog ingevoerd worden.

Iemand nog ideeen?

[ Bericht 15% gewijzigd door greavy op 19-09-2011 13:56:28 ]
  maandag 19 september 2011 @ 13:26:00 #266
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102136592
Lak -> faal. :P
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 19 september 2011 @ 13:26:06 #267
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_102136597
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 13:17 schreef greavy het volgende:
Zo, de hoofdzakelijke basis is af:
http://www.durkhoutsma.nl/geografische%20verkortingen/

Je kan ermee:
- Zoeken op naam (of een gedeelte, wildcard wordt automatisch gebruikt)
- Filteren op beginletter
- Type

Wat ik nog inbouw:
- Locatie op Google Maps (gedeeltelijk af, coordinaten nog invoeren, wacht op reactie Dennis)
- Zoeken op verkorting (of deel daarvan)

Alle verkortingen etc moeten ook nog ingevoerd worden.

Iemand nog ideeen?
Verder aanvullen alleen de letter A is compleet.oeps :X
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  maandag 19 september 2011 @ 13:26:57 #268
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102136625
Zoals ik al typte:
"Alle verkortingen etc moeten ook nog ingevoerd worden."
pi_102136639
quote:
10s.gif Op maandag 19 september 2011 12:22 schreef Dr_Flash het volgende:
In de categorie "Meest zinloze mailtjes ooit":

[..]

"mijn" traject? :')
Dankzij de chipkaart weet NS alles hè. >:)
pi_102136969
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 13:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Dankzij de chipkaart weet NS alles hè. >:)
Ja, dat zal best. Maar welk van "mijn trajecten" bedoelen ze nou? Utrecht - Ede? Utrecht - Deventer? Nog wat anders? :?

Infantiele snotneuzen die denken dat reizigers maar 1 traject "hebben" 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 19 september 2011 @ 13:54:17 #271
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102137360
quote:
10s.gif Op maandag 19 september 2011 13:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Infantiele snotneuzen die denken dat reizigers maar 1 traject "hebben" 8)7
Voor de meeste reizigers geldt dat ook: woon-werkverkeer, of woon-studieverkeer.
pi_102137982
quote:
Beter had men voor 249 km/h gekozen, omdat sommige beperkingen opgelegd door regels dan niet van toepassing zouden zijn. Dat is tenslotte de reden dat de maximumsnelheid van de nieuwe ICX-treinstellen van Deutsche Bahn op 249 km/h ligt en niet op 250 km/h.
Welke beperkingen zijn dat, bijvoorbeeld?
  maandag 19 september 2011 @ 14:27:49 #273
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_102138183
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 12:22 schreef James1988 het volgende:

[..]

Pssst, trajectje kopen? Zo goed als nieuw, alleen op zondag gebruikt door een oud vrouwtje.
En altijd binnen gestaan zeker?

quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 13:26 schreef greavy het volgende:
Zoals ik al typte:
"Alle verkortingen etc moeten ook nog ingevoerd worden."
Doe je dan alle verkortingen? Dus ook stations/emplacementen waar geen perrons zijn?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 19 september 2011 @ 14:32:50 #274
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102138323
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 14:20 schreef Jacob1 het volgende:

[..]

Welke beperkingen zijn dat, bijvoorbeeld?
Ìk ben niet inhoudelijk op de hoogte van de verschillen die er zijn, maar bij snelheden vanaf 250 km/h krijg je te maken met de Technical Specifications for Interopability (TSI) van de EU voor hogesnelheidstreinen, waarin zaken worden gespecificeerd waaraan nieuw rollend materieel moet voldoen. Hierbij kun je denken aan crashbestendigheid, veiligheidssystemen, maar ook zaken als eisen aan toiletten en beperkingen op fietsvervoer.

Dat is onder meer een reden waarom je in de Fyra geen fietsen mee mag nemen, EU-regels staan het alleen toe onder bepaalde voorwaarden (zoals een demonteerbaar voorwiel, of een aparte plek voor fietsvervoer).

Ondanks dat de huidige Fyra V160 niet onder die regels valt, is vanuit NS Hispeed besloten om het toekomstig beleid (Fyra V250 valt wél onder die TSI's) alvast door te zetten om zo consequent te zijn in wat wel en niet mag.

De nieuwe ICE's, van het type Velaro D, zullen geen glazen wand meer hebben om mee te kijken met de machinist. Dit is een gevolg van de TSI's.

[ Bericht 4% gewijzigd door James1988 op 19-09-2011 14:41:06 ]
  maandag 19 september 2011 @ 14:57:41 #275
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102139093
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2011 14:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Doe je dan alle verkortingen? Dus ook stations/emplacementen waar geen perrons zijn?
Ja, alle.
  maandag 19 september 2011 @ 15:18:26 #276
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102139716
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102145260
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 13:54 schreef James1988 het volgende:

[..]

Voor de meeste reizigers geldt dat ook: woon-werkverkeer, of woon-studieverkeer.
Ja, maar was dan bulkvervoerder geworden van iets willoos als graan of kolen :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 19 september 2011 @ 17:57:24 #278
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102145908
quote:
14s.gif Op maandag 19 september 2011 17:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, maar was dan bulkvervoerder geworden van iets willoos als graan of kolen :s)
Of 6 miljoen badslippers.
pi_102145924
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 17:57 schreef James1988 het volgende:
oen
ard
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 19 september 2011 @ 17:59:25 #280
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102145995
quote:
3s.gif Op maandag 19 september 2011 17:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ard
Wat jij wil :*
pi_102146044
Daarnet in de Beneluxtrein Asd - Rsd; bij aankomst Den Haag HS de omroep in het Nederlands, Engels, Frans, Duits en Spaans. Ja, Spaans :') . Bij aankomst in Dordrecht; U kunt hier overstappen ... blabla.. of met de concurrent naar Gorinchem en Geldermalsen :') .

quote:
3s.gif Op maandag 19 september 2011 15:18 schreef Duvel het volgende:

[ afbeelding ]


Leuke foto. :)
't Is te hopen dat de boegdeuren bij dat model wel fatsoenlijk werken _O-
  maandag 19 september 2011 @ 18:05:19 #282
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102146242
Zo, er kwam even een intercity naar Dordrecht door Schiphol rijden zonder te stoppen :o
pi_102147002
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 18:00 schreef Ireyon het volgende:
't Is te hopen dat de boegdeuren bij dat model wel fatsoenlijk werken _O-
:s)

En anders maar niet *O*

Kan mij die boegdeuren nou bommen man :D Of jou :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_102147424
quote:
3s.gif Op maandag 19 september 2011 18:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

:s)

En anders maar niet *O*

Kan mij die boegdeuren nou bommen man :D Of jou :D
Nou wou ik als antwoord iets over defecte koppelingen en vertraging schrijven, maar met een kapotte boegdeur kun je ook vertraging oplopen en de V250 krijgt ja überhaupt geen boegdeuren om de koppeling te beschermen.

Dus inderdaad, je hebt groot gelijk. :)

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2011 18:39:23 ]
pi_102147625
Dit ziet er toch niet uit, 't is gewoon dat IMMA FIRING MAH LAZOR mannetje. Inclusief rode lippen :D .
pi_102148237
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 18:43 schreef Ireyon het volgende:
Dit ziet er toch niet uit, 't is gewoon dat IMMA FIRING MAH LAZOR mannetje. Inclusief rode lippen :D .
Rote Lippen soll man küssen, denn zum küssen sind sie da :Y

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 19 september 2011 @ 19:04:45 #287
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102148544
quote:
17s.gif Op maandag 19 september 2011 18:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Rote Lippen soll man küssen, denn zum küssen sind sie da :Y

Is dat een doodverwensing?! :9
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102148726
_O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 19 september 2011 @ 19:46:21 #289
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102150879
RTL Nieuws besteedde net wat aandacht aan de klacht van de Maatschappij Voor Beter OV bij de NMa over de plannen van NS voor de Fyra en de intercities in de nieuwe dienstregeling. Rikus Spithorst (DriekOplopers) werd even aan het woord gelaten die uitlegde waar het over gaat.
pi_102151634
quote:
10s.gif Op maandag 19 september 2011 12:22 schreef Dr_Flash het volgende:
In de categorie "Meest zinloze mailtjes ooit":

[..]

"mijn" traject? :')
Daarnaast kan ik ook niks vinden over een gewijzigde dienstregeling per 3 oktober.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 19 september 2011 @ 20:02:57 #291
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102151769
het gaat om enkele minutenwijzigingen vanwege de herfst. Ook zijn in de Noord-Oost enkele voortreinen wegbezuinigd en vervangen door VIRM. Hierdoor rijdt er dan ook planmatig een schommelboot tussen Enschede en de Randstad.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 19 september 2011 @ 20:07:01 #292
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102151991
quote:
14s.gif Op maandag 19 september 2011 20:02 schreef Peterselieman het volgende:
het gaat om enkele minutenwijzigingen vanwege de herfst. Ook zijn in de Noord-Oost enkele voortreinen wegbezuinigd en vervangen door VIRM. Hierdoor rijdt er dan ook planmatig een schommelboot tussen Enschede en de Randstad.
HOERENVIRM, OPZOUTEN!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102152251
quote:
13s.gif Op maandag 19 september 2011 20:07 schreef Duvel het volgende:

[..]

HOERENVIRM, OPZOUTEN!
Er zit al tijden VIRM in de 2800 Deventer - Rotterdam man, huil niet zo.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_102152949
Ik ben vóór meer VIRM naar het noordoosten. Want dat betekent meer ICMm naar Brabant *O* .
pi_102153016
Brabant :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 19 september 2011 @ 20:24:55 #296
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102153041
Brabant O+
  maandag 19 september 2011 @ 20:30:10 #297
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_102153380
Brabant _O-
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 19 september 2011 @ 20:33:40 #298
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102153585
Brabant _O_
  Redactie Frontpage / Sport maandag 19 september 2011 @ 20:37:03 #299
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102153793
Het gebied waar ze nog Kedeng Kedeng horen en niet met de tijd meegaan :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 19 september 2011 @ 20:39:30 #300
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102153937
Vandaag de Spopo bij me gehad. Een Mcn had gebeld dat ik op verboden terrein stond te fotograferen. Was gelukkig niet zo :)
  maandag 19 september 2011 @ 20:39:40 #301
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102153951
En dus vol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')