DBS 6438 komt net bij Conline op het Zeehaventerrein vandaan, en gaat retour Kijfhoek, alwaar deze wagens in een UC (of meerdere) terecht komen. Totaal zijn het 17 ketelwagons.
Het eerste stuk op het Zeehaventerrein kent voor deze trein een maximale snelheid van 10 km/h.. De machinist&Rangeerder doen het dan ook allemaal langzaam aan..
De oorzaak is één van deze bochten. De elkaar snel opvolgende overwegen spelen ook mee.
Een vrachtwagen die rakelings voor de trein doorrijdt is daar dood normaal, zoals vanmiddag ook gebeurde thv VolkerRail.. Dat leverde toch een claxongeweld op van deze locomotief.. De chauffeur reed er gewoon vandoor, alsof er niks aan de hand was..
Het Woonboulevard is ook een beruchte locatie. Voornamelijk het overpad, die officieel al afgesloten is, maar er nog steeds ligt. Fietsers schieten er rakelings voorlangs..
Even verderop word het oude Zeehaventerrein voorbij gereden. Dit terrein is per trein al niet meer toegankelijk: De wissels zijn eruit gehaald.
Hierna moet de weg overgestoken worden, en komt er een bocht, waarna de trein op de weg gaat rijden. Hier heb ik nu geen foto van, want deze trein had al geen ruimte om er doorheen te komen.
Zoals ik al zei, er was geen ruimte op de weg. Meerdere geparkeerde vrachtwagens. Deze trein heeft over 300 meter circa 15 minuten gedaan. De foto's waren mislukt, die ik had proberen te maken..
Even verderop wordt er een fietspad gekruist. Er was wederom een bijna-aanrijding. Een fietser die op nog geen 30cm de locomotief gemist had.. Gebeurt er dagelijks volgens het personeel op deze trein..
Uiteindelijk wordt de laatste overweg bereikt. Hier moet de rangeerder sleutelen. De stoplichten gaan vervolgens rood branden, en de trein mag de weg oversteken. Dit vanwege de enorme drukte op deze weg.