quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
Oh, nummert ie tegenwoordig wel door?quote:
jup.quote:Op vrijdag 16 september 2011 10:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
Oh, nummert ie tegenwoordig wel door?
al een tijdjequote:Op vrijdag 16 september 2011 10:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
Oh, nummert ie tegenwoordig wel door?
Ben wel benieuwd hoe dat in zijn werk is gegaanquote:Op vrijdag 16 september 2011 11:41 schreef greavy het volgende:
Boze reizigers België blokkeren trein
BRUSSEL - Boze reizigers in het Belgische Burst zijn op de rails gaan staan om te voorkomen dat een trein zou vertrekken. Zij waren woedend dat ze niet mee mochten.
Hun eigen trein was defect en de door hen geblokkeerde trein zou dezelfde kant op gaan. Dat meldde de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws vrijdag. Door hun opstand mochten de pendelaars uiteindelijk wel mee.
De wanhoopsdaad toont aan hoezeer reizigers gefrustreerd zijn over de vertragingen en uitgevallen treinen bij de Belgische spoorwegen, aldus de initiatiefnemer van de spontane actie.
Gewoon, met een paar man ervoor gaan staanquote:Op vrijdag 16 september 2011 11:49 schreef wil-bert het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd hoe dat in zijn werk is gegaan
of met zijn allen om het sleutelkastje heen gaan staan, waardoor er voor vertrek niet op het perron gesleuteld kan wordenquote:Op vrijdag 16 september 2011 11:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gewoon, met een paar man ervoor gaan staan
http://www.nvbs.com/Excursies/reis.php?soort=A&reis=042quote:Excursie 1200’en volgeboekt
De belangstelling voor de 1200-excursie op 12 november 2011 heeft onze stoutste verwachtingen overtroffen. In een week tijd hebben zich meer dan 260 belangstellenden aangemeld, waarmee de excursie is volgeboekt. Aanmelden heeft dan ook geen zin meer.
Ehm ja, maar mensen met voorrang of geen voorrang dan?quote:Op vrijdag 16 september 2011 12:54 schreef MREn het volgende:
[..]
http://www.nvbs.com/Excursies/reis.php?soort=A&reis=042
Die zullen er ook wel genoeg zijn, schat ik.quote:Op vrijdag 16 september 2011 13:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ehm ja, maar mensen met voorrang of geen voorrang dan?
Ik wil gewoon weten of ik mee mag.quote:Op vrijdag 16 september 2011 15:53 schreef MREn het volgende:
[..]
Die zullen er ook wel genoeg zijn, schat ik.
Gaaf, luchtfoto's zijn altijd leuk.quote:Op vrijdag 16 september 2011 15:46 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Luchtfoto van station Zwolle
Genomen vanaf een luchtballon
daar krijg je toch ene brief van thuis. Of je aanbetaling wordt / is teruggestort, dat kan ook iets betekenenquote:Op vrijdag 16 september 2011 16:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik wil gewoon weten of ik mee mag.
Beide (nog) niet.quote:Op vrijdag 16 september 2011 17:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
daar krijg je toch ene brief van thuis. Of je aanbetaling wordt / is teruggestort, dat kan ook iets betekenen
Je hebt de verkeerde UI.quote:Op vrijdag 16 september 2011 18:03 schreef James1988 het volgende:
350, de maximumsnelheid van een Velaro E
Klopt. En hij stopte verder ook niet op dezelfde stations als de defecte trein. En direct daarachter kwam al een trein om de passagiers wel mee te nemen, maar ja, dat wisten de wachtende reizigers waarschijnlijk niet.quote:Op vrijdag 16 september 2011 11:54 schreef greavy het volgende:
Ik vermoed zelf dat die trein niet in Burst zou stoppen. Want anders snap ik het probleem niet, dat ze niet mee mochten..
Nee man pak lekker dit esthetisch orgasmequote:Op vrijdag 16 september 2011 19:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
Over 10 delen begin ik over de AGV.
die flaporen, zijn dat de remmen?quote:Op vrijdag 16 september 2011 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee man pak lekker dit esthetisch orgasme
[ afbeelding ]
Goed zoquote:Op vrijdag 16 september 2011 19:21 schreef mschol het volgende:
[..]
die flaporen, zijn dat de remmen?
Ja, dit is de achterkant idd. Ben er nog niet uit welke kant nou lelijker isquote:Op vrijdag 16 september 2011 19:50 schreef Ireyon het volgende:
Ook zo mooi dat die trein maar één kant op kan. Even keren? Rondje rijden ja
Nou is het ook wel zo dat "the only way is down, from there"quote:Op vrijdag 16 september 2011 19:52 schreef Ireyon het volgende:
Het is na de JR-500 nooit meer de goede kant op gegaan daar in Japan..
Nou, als we dat zijspoortje even op mogen, hoe spuugkotslelijk is die nieuwe Nissan Juke dan?quote:Op vrijdag 16 september 2011 20:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
"De Multipla onder de treinen"
Dat is die stofzuiger V250 alquote:Op vrijdag 16 september 2011 20:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
"De Multipla onder de treinen"
Even Googlen, momentje.quote:Op vrijdag 16 september 2011 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, als we dat zijspoortje even op mogen, hoe spuugkotslelijk is die nieuwe Nissan Juke dan?![]()
![]()
Welke idioot bedenkt zoiets?
Dankjequote:Op vrijdag 16 september 2011 17:14 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Gaaf, luchtfoto's zijn altijd leuk.
In het grootste deel van Japan hebben ze gewoon geen smaak. Auto's, treinen, gebouwen, allemaal even spuuglelijk. Uitgezonderd een paar dingen, zoals de Prius, de nieuwere treinen op Kyushu en een paar oudere Shinkansens.quote:Op vrijdag 16 september 2011 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, als we dat zijspoortje even op mogen, hoe spuugkotslelijk is die nieuwe Nissan Juke dan?![]()
![]()
Welke idioot bedenkt zoiets?
Ik vanochtend ook alquote:
Geen idee. Volgens mij komt hij nu door Groningen Noord. WTF?quote:Op vrijdag 16 september 2011 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik vanochtend ook alEn in Utrecht vanmiddag dacht ik ook
Er is een ritje gereden vandaag
SSN?
Vraag even op Somdaquote:Op vrijdag 16 september 2011 20:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Geen idee. Volgens mij komt hij nu door Groningen Noord. WTF?
Dan bel ik liever even een trdl. Ik ken de directe nummers.quote:
Mozes, dat wordt nachtwerkquote:Op vrijdag 16 september 2011 20:42 schreef Peterselieman het volgende:
Het is dezelfde die Fles hoorde. Is naar Veendam geweest en gaat nu in de Eemshaven water halen. Daarna terug naar Groningen en dan via Leeuwarden en Zwolle weer naar Apeldoorn terug.
En hoe laat komt hij terug dan?quote:Op vrijdag 16 september 2011 20:42 schreef Peterselieman het volgende:
Het is dezelfde die Fles hoorde. Is naar Veendam geweest en gaat nu in de Eemshaven water halen. Daarna terug naar Groningen en dan via Leeuwarden en Zwolle weer naar Apeldoorn terug.
na middernachtquote:Op vrijdag 16 september 2011 20:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En hoe laat komt hij terug dan?
Twee ploegen...quote:Op vrijdag 16 september 2011 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Holy shit dat ding is de HELE nacht onderweg
Vast wel, dat is mijn probleem nietquote:
Spoor was er eerder als een aantal wegen. Ook zijn er wegen toen uitgebreid, breder geworden e.d..quote:Op vrijdag 16 september 2011 21:37 schreef Yreal het volgende:
Gave foto's![]()
Maar wat is dat voor wazig shit dan? Goederen treinen die alla trams een beetje door het verkeer rijden.. is die lijn zo druk dan? Dan zou je zeggen dat ze die eens een beetje verleggen ofzo...
dan hadden ze net zo goed het spul over de weg kunnen laten rijden.quote:Op vrijdag 16 september 2011 21:39 schreef greavy het volgende:
Over die stoomtrein van vandaag: OA mensen van de VVD zaten erin, waaronder Melanie Schultz, Betty de Boer, Mark Boumans..
Ze zullen wel per spoor gewild hebben.. Toch geld genoegquote:Op vrijdag 16 september 2011 21:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan hadden ze net zo goed het spul over de weg kunnen laten rijden.
Waarom zou jij wel voor de lol ritjes mogen maken met de trein, en VVD'rs niet?quote:Op vrijdag 16 september 2011 21:40 schreef greavy het volgende:
[..]
Ze zullen wel per spoor gewild hebben.. Toch geld genoeg
Jammer dat dat ding dan niet met 160 ontspoord is boven het Hollands Diep danquote:Op vrijdag 16 september 2011 21:39 schreef greavy het volgende:
Over die stoomtrein van vandaag: OA mensen van de VVD zaten erin, waaronder Melanie Schultz, Betty de Boer, Mark Boumans..
Dank!quote:Op vrijdag 16 september 2011 21:46 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Mooie foto's greavy! Doet me denken aan de stamlijn van Delfzijl, waar we ook hier en daar geparkeerde auto's tegenkomen.
Een raccordement is max 30 km/h. Dan win je het inderdaad wel als trein.quote:Op vrijdag 16 september 2011 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Gewoon aan de kant beuken die kutzooi
Oja, dus alle agenten, leraren en weet ik het wat mogen nooit eens wat leuks doen van hun salaris?quote:
Maar er zijn trajecten waar het erger kan. Dordrecht is 10 km/h, Zwijndrecht is 10 km/h.quote:Op vrijdag 16 september 2011 21:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Een raccordement is max 30 km/h. Dan win je het inderdaad wel als trein.
Nee, dit was niet een plezierritje. Dit was een 'werkbezoek' of hoe die ambtenaren ofzo het ook noemen..quote:Op vrijdag 16 september 2011 21:54 schreef Yreal het volgende:
[..]
Oja, dus alle agenten, leraren en weet ik het wat mogen nooit eens wat leuks doen van hun salaris?![]()
Dit was toch een plezier ritje, of wat?
Mooie foto's trouwensquote:Op vrijdag 16 september 2011 21:50 schreef greavy het volgende:
Bedenk mij nog een voorbeeld.. Stamlijn Zwijndrecht..
Vrachtwagens die geparkeerd staan OP de spoorlijn, in de hele lengte. En dan geen chauffeur te bekennen.
Er hebben een aantal keren treinen meer dan 5 uur vertraging door opgelopen..
Want toen eindelijk Van Leeuwen Buizen bereikt was, en weer retour gereden werd, stond er wel weer ergens anders een vrachtwagen geparkeerd.
In Dordrecht ging het vooral om vrachtwagens die geladen / gelost moesten worden bij Van der Wees
Zet je die 900 ton er gewoon tegenaan met 30 km/h.quote:Op vrijdag 16 september 2011 22:01 schreef greavy het volgende:
Werd ook wel gedaan, maar de vrachtwagens stonden regelmatig zo geparkeerd dat wegslepen niet lukte, ivm de overgebleven ruimte om de sleepauto er voor te zetten etc. Die is wel ietwat groter als die bij een auto
hmm, maar er moet wel een manier zijn om net als bij auto's wel gebeurt de truck op 'wieltjes' te zetten en zo enkele meters te verplaatsenquote:Op vrijdag 16 september 2011 22:01 schreef greavy het volgende:
Werd ook wel gedaan, maar de vrachtwagens stonden regelmatig zo geparkeerd dat wegslepen niet lukte, ivm de overgebleven ruimte om de sleepauto er voor te zetten etc. Die is wel ietwat groter als die bij een auto
En met 10 km/h gaat dat ook prima.quote:Op vrijdag 16 september 2011 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zet je die 900 ton er gewoon tegenaan met 30 km/h.
Hoeveel belasting draag jij af dan Greavy. 60 cent per maand?quote:
waarom? met de files e.d. zou je eigenlijk niet verwachten dat dat goedkoper is toch?quote:Op vrijdag 16 september 2011 21:54 schreef greavy het volgende:
Een best aantal wel inderdaad.
Zwijndrecht is sinds 21 Februari gesloten. Van Leeuwen Buizen doet nu alles per vrachtwagen.
Logistiek veel lastiger een trein te beladen. Vrachtwagens zijn ook veel flexibeler qua bestemming.quote:Op zaterdag 17 september 2011 01:17 schreef mschol het volgende:
[..]
waarom? met de files e.d. zou je eigenlijk niet verwachten dat dat goedkoper is toch?
Nee man veel belangrijker schommelboot dit schommelboot dat.quote:Op vrijdag 16 september 2011 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee man pak lekker dit esthetisch orgasme
[ afbeelding ]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..quote:Op vrijdag 16 september 2011 21:18 schreef D-Mon het volgende:
Nu twijfel ik of ik rond een uur of 3 vanacht op LWD moet gaan staan met een camera..
En nu is ze je ex.quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:58 schreef Duvel het volgende:
Het is wel een mooi verhaal. En daarom hebben veel treinenfotografen dus geen vriendin.
Wauwquote:
quote:Op zaterdag 17 september 2011 12:06 schreef Duvel het volgende:
De oorspronkelijke mededeling opgenomen in de OP als waarschuwing voor ons allen.
quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:58 schreef Duvel het volgende:
Het is wel een mooi verhaal. En daarom hebben veel treinenfotografen dus geen vriendin.
Ha, die heb ik ook, met wat andere stickers er op!quote:Op zaterdag 17 september 2011 08:45 schreef greavy het volgende:
Nadat ik gister de Afvoer Conline, Dordrecht geplaat had, ben ik naar de Wieldrechtse Zeedijk verkast. Ik wou de UnitCargo met 2x NMBS reeks 77 platen; Echter reed deze trein met een Elektrische traxx, NMBS 2810 (186 xxx)..
Eerst kwam de DBS 1613 met een keteltrein in de volle zon voorbij:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 17 september 2011 12:06 schreef Duvel het volgende:
De oorspronkelijke mededeling opgenomen in de OP als waarschuwing voor ons allen.
Of wat te denken van het idyllische gezoem van een onderstopmachinequote:Op zaterdag 17 september 2011 13:22 schreef blup het volgende:
[..]
Om vervolgens de spoorstaaf-slijp-machine aan te zetten..
De kettinghor dan. Ook heel rustgevend.quote:Op zaterdag 17 september 2011 13:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of wat te denken van het idyllische gezoem van een onderstopmachine
Dat ís de kettinghor.quote:Op zaterdag 17 september 2011 13:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou hier, dat bedoel ik. Of dat enorme ding met die loopkatten eroverheen. Bijna Symphonisch gewoon.
Met de Schienenzeppelin van Märklin in de clip.quote:
Het ging mij om de muziek. Weet ik veel wat voor treinen er allemaal in de clip zitten.quote:Op zaterdag 17 september 2011 13:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Met de Schienenzeppelin van Märklin in de clip.
Ik prefereer hem in het Duits.quote:
Uiteraard, uiteraard. Ik nam niet de tijd om de beste versie op te zoeken.quote:Op zaterdag 17 september 2011 13:55 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Ik prefereer hem in het Duits.
Ehm. Een kettinghor is toch om ballast te verwijderen? En dat loopkattending doet de dwarsliggers toch?quote:
Wacht, ik dacht dat je dat ding met die transportbanden bedoelde, die hoort namelijk bij de kettinghor.quote:Op zaterdag 17 september 2011 14:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ehm. Een kettinghor is toch om ballast te verwijderen? En dat loopkattending doet de dwarsliggers toch?
Wij noemen dat gewoon OHM. Onderhoudsmaterieel.quote:Op zaterdag 17 september 2011 16:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee deze. Hoe heet dit?![]()
[ afbeelding ]
Klopt. Daarom doen we dat juist.quote:Op zaterdag 17 september 2011 18:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja maar goed, daar valt wel zo veel onder
Als zo'n ding aan het werk is, is het spoor buiten dienst en dus niet van mij. Als ik het spoor weer in dienst krijg, moet het vrij zijn van alle spoorbezettingen, kortsluitlansen en spades.quote:Op zaterdag 17 september 2011 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar als jij een spoorbezetting door OHM hebt weet je dus niet of er zoeen dwarsliggeruitwisseltrein in de weer is of dat iemand een schep heeft laten liggen?
Da's wel een correcte samenvatting, ja.quote:Op zaterdag 17 september 2011 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja okee. Maar als ik dus wil weten hoe zoeen apparaat heet, kan ik beter op antwoord van iemand anders wachten begrijp ik
Ik prefereer toch Autobahn.quote:Op zaterdag 17 september 2011 13:55 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Ik prefereer hem in het Duits.
Autobahn gaat niet over treinen, vandaar.quote:Op zaterdag 17 september 2011 21:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik prefereer toch Autobahn.
Maar alleen in het liedje, niet in het echt natuurlijk.
Wel een mooie clip trouwens, met zo veel videobeelden van de TEE enzo.
Strukton noemt het een dwarsliggertrein. Deze kan opgenomen worden in een vernieuwingstreinquote:Op zaterdag 17 september 2011 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja okee. Maar als ik dus wil weten hoe zoeen apparaat heet, kan ik beter op antwoord van iemand anders wachten begrijp ik
Zou maar zo kunnen, zo raar lijkt me dat niet eigenlijk. Of dat het verreweg de grootste op de markt is.quote:Op zaterdag 17 september 2011 21:52 schreef Igen het volgende:
Over onderhoudsmaterieel gesproken, ik vind het wel apart dat je echt overal op de wereld die stopmachines van Plasser & Theurer vindt. Zou dat het enige bedrijf zijn dat die machines maakt?
Niet het enige bedrijf lijkt me, maar wel een van de grootste ter wereld.quote:Op zaterdag 17 september 2011 21:52 schreef Igen het volgende:
Over onderhoudsmaterieel gesproken, ik vind het wel apart dat je echt overal op de wereld die stopmachines van Plasser & Theurer vindt. Zou dat het enige bedrijf zijn dat die machines maakt?
Nee dank je. Wat ik al eerder zei (hoewel misschien niet hier) het wordt een huis vol spoorse details, maar zo subtiel dat spoorliefhebbers zeggen "Hee wat leuk!" en dat niet-spoorliefhebbers dat OOK zeggenquote:Op zaterdag 17 september 2011 22:07 schreef Peter het volgende:
Flash, zoek je niet nog wat aankleding voor in je nieuwe wc ofzo? [TK] Vertrekstaten Nederlandse Spoorwegen
ben niet verder gekomen dan de keer dat je vanuit de Pimpel je nieuwe stek in aanbouw aanweesquote:
De echte Autobahn is wel aardig tof andersquote:Op zaterdag 17 september 2011 21:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik prefereer toch Autobahn.
Maar alleen in het liedje, niet in het echt natuurlijk.
Dan heb je toch niks gezien man wiseguyquote:Op zaterdag 17 september 2011 22:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ben niet verder gekomen dan de keer dat je vanuit de Pimpel je nieuwe stek in aanbouw aanwees
Ja. Toen was ik er niet. Morgen welquote:Op zaterdag 17 september 2011 22:21 schreef Peter het volgende:
Vorige week zondag ben ik langs gereden opweg naar de achterkant van het station.. daar is het toch?
Goed zo.quote:Op zaterdag 17 september 2011 23:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Deventer... kennissen van me woonden aan de Diepenveenseweg, of de Eendrachtsstraat ofzo. Vroeger wel eens geweest, was iig pal achter het station.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |