#ANONIEM | woensdag 20 juli 2011 @ 20:39 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks. ![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De feestdagen in 2011 zijn als volgt: Zaterdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 24 april (eerste paasdag), maandag 25 april (tweede paasdag), zaterdag 30 april (Koninginnedag), donderdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 2 juni (Hemelvaartsdag), zondag 12 juni (eerste pinksterdag), maandag 13 juni (tweede pinksterdag), zondag 25 december (eerste kerstdag), maandag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van IB-Groep. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> NS Dienstregeling 2011 Met ingang van Dienstregeling 2011 verschijnt het spoorboekje helaas niet meer op papier. NS biedt nu slechts losse pagina's aan als PDF. Deze zijn voor forummer greavy verzameld en hier te downloaden. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehornde detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Uithuizen - Socios Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen Haven - Socios Harlingen (- Haven) - Greavy Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy [ Bericht 13% gewijzigd door Peterselieman op 20-07-2011 23:17:21 ] | |
Yreal | woensdag 20 juli 2011 @ 20:40 |
![]() Patatfriets | |
Ireyon | woensdag 20 juli 2011 @ 20:40 |
Friet. Einde discussie. | |
James1988 | woensdag 20 juli 2011 @ 20:41 |
Friet. | |
Peterselieman | woensdag 20 juli 2011 @ 20:42 |
En dat in een patatgeneratie ![]() | |
Yreal | woensdag 20 juli 2011 @ 20:44 |
Nederlandse patat, vlaamse frieten en franse frieten ![]() | |
DutchErrorist | woensdag 20 juli 2011 @ 20:45 |
Patat. | |
Ireyon | woensdag 20 juli 2011 @ 20:46 |
Randstadters zeggen patat omdat ze geen friet kunnen bakken. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 20 juli 2011 @ 20:48 |
Mag er een link naar de wiki in de OP? Dan kan iedereen hem weer updaten (zoals ik laatst heb gedaan). | |
Ireyon | woensdag 20 juli 2011 @ 20:52 |
Die tool is alweer disabled heb ik begrepen.. | |
bork | woensdag 20 juli 2011 @ 20:52 |
![]() ![]() | |
KipSiam | woensdag 20 juli 2011 @ 20:55 |
Hier in Maastricht noemen ze het friet. Voor mij als geboren Randstedeling blijven het patatjes... Net zoals de snackbar, die ze hier consequent friture noemen. Raar soort mensen... :-) [ Bericht 33% gewijzigd door KipSiam op 20-07-2011 20:56:51 (friture aangepast :)) ] | |
greavy | woensdag 20 juli 2011 @ 21:09 |
De TopicStarter moet zijn post bijwerken. Je kan de wijziging altijd in code tags zetten. Dan krijg je bij de knop 'Open nieuw deel' gelijk de geupdate versie naar voren. | |
#ANONIEM | woensdag 20 juli 2011 @ 21:16 |
wie wat moet ik doen | |
ziggyziggyziggy | woensdag 20 juli 2011 @ 21:19 |
Welke wijziging waar in codetags? | |
greavy | woensdag 20 juli 2011 @ 21:27 |
Jij wou toch wat aan de OP wijzigen? Als je dat hier post, kan Marko (De starter van dit topic) dat in zijn post verwerken. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 20 juli 2011 @ 22:48 |
Dat heb ik al in de wiki gewijzigd, dus daar kan hij de OP vandaan kopieren. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 20 juli 2011 @ 22:52 |
Linkje van de wiki link? | |
James1988 | woensdag 20 juli 2011 @ 22:56 |
http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Trein | |
#ANONIEM | woensdag 20 juli 2011 @ 23:06 |
Vage shit, niet alles past erop. | |
Peterselieman | woensdag 20 juli 2011 @ 23:18 |
nu wel ![]() Het was te groot om in 1x te plakken ![]() | |
Hooidraad | woensdag 20 juli 2011 @ 23:20 |
Patat. | |
Peterselieman | woensdag 20 juli 2011 @ 23:23 |
Zie in de OP nog wel een knoeperd van een fout staan, want de IB-Groep bestaat al lang niet meer en heet nu Dienst Uitvoering Onderwijs Het linkje klopt nog wel zo te zien. | |
James1988 | woensdag 20 juli 2011 @ 23:50 |
Op hun website staat, nog verwarrender, DUO - IB-Groep. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 20 juli 2011 @ 23:52 |
top. dankje | |
TeringHenkie | donderdag 21 juli 2011 @ 00:01 |
Goh, heel facebook staat nu vol met foto's van mat '64 wat via de snelweg afgevoerd wordt. En dan zit er één comment bij die het een Hondekop noemt ![]() | |
Stefanovic83 | donderdag 21 juli 2011 @ 00:43 |
nou wat een schande ![]() Roestbakken, dat zijn het | |
Yreal | donderdag 21 juli 2011 @ 01:49 |
Roestbak of niet, het is meer trein dan een SLT | |
greavy | donderdag 21 juli 2011 @ 08:26 |
Zometeen op Utrecht CS het oude, vertrouwde klapperbord in de hal maar even goed onder de loep nemen met de film ![]() | |
Fixers | donderdag 21 juli 2011 @ 09:16 |
Probeer jij in utrecht dan maar eens een friet met te bestellen. Dan snappen ze je echt niet. Althans niet bij de goedkope snackbar bij het cs tegenover de Bram. Ik heb me er maar bij neer gelegd dat het regionaal is. Beneden de rivieren bestel ik friet bij de friture, erboven haal ik patat bij de snackbar. | |
Fixers | donderdag 21 juli 2011 @ 09:19 |
Gaat dat ding eigenlijk weg? En komt daar dan wat fatsienlijks voor inde plaats. Of moeten we het blijvend doen met die paar lullige lcd-schermpjes die er hangen. | |
DutchErrorist | donderdag 21 juli 2011 @ 09:21 |
Dat is dus fout. Het is nu een combo van die twee. Typisch ambtenaren ![]() | |
Ireyon | donderdag 21 juli 2011 @ 10:01 |
Nee klopt, daar noemen ze het dus patat omdat ze geen friet kunnen bakken. De enige plekken in de randstad waar ik friet bestel, zijn dan ook de Vlaamse friet op Schiphol of in het Hard Rock Café. Verder is IB-groep nog gewoon juist hoor.. Het verwijst niet voor niks naar www.ib-groep.nl | |
greavy | donderdag 21 juli 2011 @ 10:07 |
Ter zijner tijd gaat'ie weg ja. Dan moet je het doen met die LCD-schermen. Ze willen wel op meer locaties LCD-schermen ophangen, om de doorstroming te verbeteren, en niet iedereen steeds naar 1 zo'n schermpje wil. Er hangen tevens 3 van die schermen naast elkaar (dus de eerstvolgende 21 treinen te zien) | |
Peterselieman | donderdag 21 juli 2011 @ 10:10 |
Alleen alles op die schermen is zodanig klein dat je er weer dichtbij moet staan om het te kunnen lezen ... Dat heb je met het grote blauwe bord veel minder. | |
weerstandje | donderdag 21 juli 2011 @ 10:13 |
friet is toch van die half gebakken dikke stukken aardappel ![]() | |
Watertornado | donderdag 21 juli 2011 @ 10:19 |
Is dat grote blauwe bord nu werkelijk zo duur in onderhoud of begrijpen ze niet wat voor een enorme voordelen zo'n groot bord qua leesbaarheid biedt bij de reiziger? Ik heb geen perfecte ogen en als ik zie hoeveel dichterbij ik op Den Haag Centraal moet gaan staan om het te kunnen lezen is het eigenlijk belachelijk. | |
Peterselieman | donderdag 21 juli 2011 @ 10:23 |
Ze gaan over op een nieuw informatiesysteem en daar passen de oudere inflexibele borden niet meer bij helaas. Het bieden van een fatsoenlijk alternatief zal te duur zijn denk ik. Die schermen zijn dan wel 46 inch in doorsnede, maar als je er 7 treinen op zet dan moet je idd alsnog dichtbij komen om het goed te kunnen lezen. | |
ZwartmetSuiker | donderdag 21 juli 2011 @ 10:24 |
Het zou echt enorm jammer zijn als dat grote blauwe bord bij Utrecht CS zou verdwijnen. Ik heb het altijd een gaaf ding gevonden, ook enorm praktisch en uiteraard uniek. | |
Socios | donderdag 21 juli 2011 @ 10:53 |
Als de grote flapborden op Amsterdam Centraal, Den Haag Centraal etc. dan toch moeten verdwijnen in de grote stationshallen zou het NS sieren als men in ieder geval grote digitale borden plaatst (en het dus niet laat bij de kleine schermpjes zoals nu). Voorbeeldje van vergelijkbaar `bord´ te Köln Hbf: ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 21 juli 2011 @ 10:55 |
Dat is Vlaamse friet. | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 21 juli 2011 @ 10:57 |
Ziet er vrij onleesbaar uit moet ik eerlijk zeggen... ![]() | |
greavy | donderdag 21 juli 2011 @ 11:00 |
Vanaf die afstand mischien op de foto. Ik vond het wel duidelijk toen ik daar was. Vorig jaar ook al. | |
Watertornado | donderdag 21 juli 2011 @ 11:00 |
Kan aan het oplossend vermogen liggen van je lens/detector, maar ik kan daar dus niets van lezen. ![]() Dit is ongeveer van eenzelfde afstand (wel iets meer ingezoomd, ok) maar is zelfs inclusief smerige verkleining die fok! toepast nog te lezen. Zal ook te maken hebben een dergelijk bord een mooie lambertse straler is met een fijn contrast. | |
Socios | donderdag 21 juli 2011 @ 11:07 |
Het is gewoon een slechte foto van mij. Natuurlijk zijn `flapjes´ beter te lezen. Net als bij de CTA's. Maar als `flapborden´ dan toch zonodig schermen moeten worden dan op deze manier. De door mij gebruikte camera fotografeert schermen gewoon niet goed. Op locatie is het allemaal prima waar te nemen. | |
Watertornado | donderdag 21 juli 2011 @ 11:17 |
Ik vind de huidige nieuwe CTA's (of hoe ze ook mogen heten) die binnen staan behoorlijk goed leesbaar eigenlijk. Alleen zijn ze nogal vaak niet echt efficiënt bezig met de beschikbare ruimte. De schermen bij Den Haag bijvoorbeeld zijn slecht leesbaar. Die kleine aanwijzers die nu bij Utrecht Centraal hangen zijn ook goed te lezen, maar simpelweg veels te klein om bij het grote flapbord in de buurt te kunnen komen. | |
greavy | donderdag 21 juli 2011 @ 11:21 |
Dat de mogelijkheden die ze hebben niet of nauwelijks gebruikt word, is een verklaring voor. Het oude systeem (BEPAC) werkt met de flapjes, en kan weinig extra info tonen. Nu word InfoPlus geïntroduceerd, die overal flexibel mee om moet gaan, en veel informatie moet tonen die nu niet getoond kan worden. Bij InfoPlus kan je zelf teksten invoegen. | |
Stefanovic83 | donderdag 21 juli 2011 @ 11:30 |
Tja dat oude bord.. Iedereen staat ernaar te loeren omdat er verder nergens zo'n bord hing. Als je bij elke ingang een zooitje schermen ophangt + nog wat zo links en rechts in de hal voor de overstappers is één groot centraal bord helemaal niet nodig | |
ReisT | donderdag 21 juli 2011 @ 11:47 |
Daar ben ik het dus totaal niet mee eens. Het grote blauwe bord is vanuit bijna de hele hal leesbaar, je hoeft er niet eens voor stil te staan. Als ik door die hal loop werp ik één blik op dat bord en ik weet waar m'n trein vertrekt. Erg jammer als we het straks zonder moeten doen. Ik hoop echt dat ze hier een voorbeeld gaan nemen aan die schermen op de grotere Duitse stations, om een goede moderne vervanger te maken. Of die in de hal van Luxembourg, da's ook een mooie! Op die nieuwe schermpjes kijk ik nooit, dan moet je midden in de loop stil gaan staan om naar zo'n te klein schermpje te turen. Niet handig. Met grote nadruk op KAN, want het gebeurt nu (nog) niet. Die nieuwe schermen zijn echt een ramp bij werkzaamheden, omleidingen e.d. Op die flapjesbakken kan tenminste nog gewoon getoond worden dat er op een deel van het traject busvervoer is. Op die nieuwe schermen staat daar helemaal niets over. | |
Guppy | donderdag 21 juli 2011 @ 12:48 |
Het grote blauwe flapbord mag niet weg ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 21 juli 2011 @ 12:50 |
Ssst! Zeg dat nou niet! Alles wat 'cultuur' heet vindt de huidige regering juist reden om het af te schaffen! ![]() | |
Guppy | donderdag 21 juli 2011 @ 12:55 |
Oh kut ja! Euhm, nationaal erfgoed? | |
Fixers | donderdag 21 juli 2011 @ 13:08 |
Die 2x 3 schermpjes die nu midden in de hal hangen voldoen alvast niet. Dat is echt veel te klein. Als dat grote blauwe bord dan echt weg moet, vervang het dan door grote schermen. Minstens het formaat wat ze op schiphol hebben, maar dan niet met die achterlijke alfabetische indeling. Dan zijn de eerstvolgende 21 treinen voor een station als Utrecht peanuts, volgens mij amper genoeg voor een kwartier. Je zou op zo'n knooppunt toch zeker een uur vooruit moetem kunnen kijken. | |
Socios | donderdag 21 juli 2011 @ 13:13 |
Dat is inderdaad heel dom geregeld daar. Dezelfde treinen die aangegeven worden achter verschillende op alfabetisch gesorteerde bestemmingen. Ontzettend verwarrend. Totaal geen overzicht welke trein wanneer vertrekt. | |
greavy | donderdag 21 juli 2011 @ 13:25 |
Ja. Weet je waarom? Omdat InfoPlus nog niet gebruikt word. Die digitale schermpjes worden nu door BEPAC aangestuurd. | |
JDude | donderdag 21 juli 2011 @ 13:35 |
Het is friet. Oh, en ik heb kei cultureel gedaan op vakantie door een spoorwegmuseum te bezoeken. | |
greavy | donderdag 21 juli 2011 @ 13:38 |
pa·tat (de) 1 (geen meervoud) in reepjes gesneden en vervolgens in gesmolten vet of olie gebakken aardappels 2 (patatten) (in België; informeel) aardappel 3 (patatten) (in België; informeel) klap, slag friet (de; frieten) 1 patat | |
greavy | donderdag 21 juli 2011 @ 13:43 |
Oja. Nu op naar Schiphol. Zwolle is een helse bouwput. En die traverse is erg hoog. ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 21 juli 2011 @ 13:51 |
Hij is lang zo hoog niet als die in Arnhem was! ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 21 juli 2011 @ 13:54 |
![]() | |
greavy | donderdag 21 juli 2011 @ 14:09 |
Ik werd net door de HC vreemd aangekeken, maar hij noemde het wel geniaal bedacht.. check de foto zelf maar, en oordeel zelf: Met een verlengsnoer naar het stopcontact in de eerste klas. En vervolgens op die stekkerdoos mijn laptop aansluiten ![]() | |
Peterselieman | donderdag 21 juli 2011 @ 14:11 |
Wahahaha en dan lekker in de tweede klas zitten ![]() | |
greavy | donderdag 21 juli 2011 @ 14:13 |
Jup. Ik zit lekker in de tweede klas. Het is weliswaar een stiltecoupé. Bij een viertje gaat het een stuk moeilijker, omdat daar 1 heel rijtuig eerste klas is. Dan zou je op het balkon moeten zitten. En dan gaat dat snoer tussen de deur klemmen. | |
Socios | donderdag 21 juli 2011 @ 14:21 |
Toen ik een keertje 1e klas reisde kwam er een mooie vrouw vragen aan mij of ze haar laptop mocht opladen via het stopcontact en of ik daar dan even op wilde passen ondertussen. Toen heb ik aangeboden om van zitplaats te wisselen zodat ze meteen op haar laptop kon werken zonder dat ze hoefde te wachten tot deze opgeladen was. Ik gaf haar mijn 1e klas treinkaartje en ik reisde op haar treinkaartje in de 2e klas aan de andere kant van `het glas´. ![]() | |
greavy | donderdag 21 juli 2011 @ 14:24 |
Ik zie ook wel eens mensen iets opladen (bijvoorbeeld telefoon) en ze dan tweede klas zitten, en die telefoon wanhopig in de gaten houden aan de andere kant van het glas. Na Hilversum vroeg er een (lekkere/mooie) meid of ze haar iPhone ook even mag opladen via de verdeeldoos. Weiger ik dan niet hoor ![]() | |
Stefanovic83 | donderdag 21 juli 2011 @ 14:52 |
beter iets ontladen in haar doos | |
ReisT | donderdag 21 juli 2011 @ 15:01 |
Het is helemaal niet dom, jij hebt het doel van dat scherm dus helemaal niet begrepen. Het is geen scherm om aan te geven welke trein wanneer vertrekt. Het hangt er voor mensen die op Schiphol landen en niet weten welke trein ze moeten hebben om bijvoorbeeld in Delft te komen. Dan kijk je dus bij de D en zie je dat je de trein van 15.13 van spoor 5 moet hebben en in Den Haag HS moet overstappen. Handig toch? Natuurlijk moet dit wel een voorziening zijn naast de gewone vertrekkende-treinen-borden, niet in plaats van. | |
Nina-Sanders | donderdag 21 juli 2011 @ 15:12 |
Hahah, en wat als iemand eerste klas gaat zitten en zijn stekker er in wilt ![]() | |
ReisT | donderdag 21 juli 2011 @ 15:22 |
Maar waarom kunnen die schermen dan niet gewoon dezelfde informatie tonen als die flapjes-bakken die óók door BEPAC worden aangestuurd? In plaats van slechtere informatie? | |
pgrferrari | donderdag 21 juli 2011 @ 15:24 |
Tis friet! | |
greavy | donderdag 21 juli 2011 @ 15:25 |
Waren genoeg stopcontacten vrij, gaan ze maar elders zitten. | |
greavy | donderdag 21 juli 2011 @ 15:28 |
Flappen zijn statisch. Die weten door BEPAC welk flapje. In BEPAC staat de informatie gewoon brak, en omdat de digitale dynamisch zijn, word de brakheid meegenomen. Amsterdam CS word als laatst vervangen door digitale TBP's. Daarna word InfoPlus ook in gebruik genomen. | |
Socios | donderdag 21 juli 2011 @ 15:32 |
Weet je ook wanneer dat zou zijn? | |
greavy | donderdag 21 juli 2011 @ 15:53 |
Nee. Maar met het huidige tempo zal dat vast binnen 1 jaar zijn ![]() | |
ReisT | donderdag 21 juli 2011 @ 16:26 |
Op dynamische schermen kan je in principe alles tonen, dus moet je er ook gewoon statische informatie kunnen tonen? De tekst van die flapjes inprogrammeren moet toch niet moeilijk zijn. Ja oké, dat zou niet direct een verbetering zijn ten opzichte van de oude bakken (je zou precies hetzelfde tonen) maar dat is in ieder geval geen achteruitgang. | |
greavy | donderdag 21 juli 2011 @ 16:35 |
De gegevens staan brak in BEPAC. En de conversie BEPAC naar die schermen is totaal niet optimaal. Als InfoPlus er is, moet het beter gaan. | |
bork | donderdag 21 juli 2011 @ 17:11 |
Onhandig imho ik heb gewoon 2 accu's die elk 6a7 uur meegaan ![]() | |
greavy | donderdag 21 juli 2011 @ 17:13 |
Je bedoelt met die verlengdoos? Lukt nogal makkelijk bij een iPhone, accu vervangen. Heb hier wel een zonnecel lader, waar ik 60% uit kan halen (en ook via USB kan opladen van te voren), maar dan is dit toch ook handig. | |
Ireyon | donderdag 21 juli 2011 @ 17:54 |
Sorry hoor maar dit is sneu, gebruik maken van faciliteiten waar je niet voor betaalt. | |
#ANONIEM | donderdag 21 juli 2011 @ 17:55 |
held [ Bericht 94% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2011 17:56:01 ] | |
greavy | donderdag 21 juli 2011 @ 17:55 |
Waar staat dat het niet mag? Waar staat dat het een faciliteit voor alleen eerste klas reizigers is? Juist, nergens. Ik ben heus niet de enige die dit doet hoor. En ik doe het zeker niet altijd. | |
Ireyon | donderdag 21 juli 2011 @ 17:59 |
Nouja de locatie van de stopcontacten, in de eerste klas, is toch een vrij duidelijke hint voor wie het bedoelt is: namelijk reizigers in de eerste klas. Tuurlijk ben je niet de enige die het doet. Je zal ook niet de enige zijn die z'n tas in de spits niet van de stoel naast hem haalt. Of die praat in de stiltecoupé. Maakt het niet minder pauper. | |
greavy | donderdag 21 juli 2011 @ 18:01 |
Dat kan wel zo zijn, maar toch mag het. De HC die het zag, zei zelf dat hun er niks tegen doen kunnen én mogen. Je maakt gewoon op een handige manier van de mogelijkheden die NS je biedt. Oh. Ik haal echt wel de tas van de stoel naast mij. Als het niet hoeft, zet ik daar ook geen tas op. En in de stiltecoupé praat ik niet als het niet nodig is (Meestal hoef ik niet te praten). Word ik gebeld, loop ik naar het balkon. En ik herrinner andere reizigers als ze continu praten in de stiltecoupé. | |
Dr_Flash | donderdag 21 juli 2011 @ 18:03 |
Pauper bedoel je | |
#ANONIEM | donderdag 21 juli 2011 @ 18:04 |
Ik bedoelde het ook sarcastisch. Maar ik vind t gewoon triest maja. Dat is mijn mening. Zoiets doe je gewoon niet. | |
Dr_Flash | donderdag 21 juli 2011 @ 18:05 |
Nee okee, dan zijn we het eens ![]() | |
Ireyon | donderdag 21 juli 2011 @ 18:06 |
Interesseert me niet wat de HC vindt. Er zijn ook HC's die je in de 1ste klas laten zitten wanneer de 2de klas vol zit. Is dat dan ook 'handig gebruik maken van de mogelijkheden'? Ja. Is het pauper? Ja. Als ik een 1ste klas kaartje had en ik was daar gaan zitten dan had ik het eruit gerukt, echt ![]() | |
greavy | donderdag 21 juli 2011 @ 18:07 |
Okéé. Jullie zijn het er dus niet mee eens. Meestal koop ik ook gewoon een eerste klas kaartje, nu niet dus. Eerste keer dat ik het zo deed. | |
Dr_Flash | donderdag 21 juli 2011 @ 18:08 |
hun? ![]() En trouwens, je brengt gewoon medereizigers in gevaar. Straks struikelt er een oud vrouwtje over jouw kabelbende, en dan? Reken maar dat "hun" er wat aan kunnen en mogen doen. | |
Duvel | donderdag 21 juli 2011 @ 18:10 |
Ik niet. Groot gelijk, waarom zouden alleen 1e klas reizigers willen werken in de trein? | |
greavy | donderdag 21 juli 2011 @ 18:11 |
Er zijn mensen met een andere mening dus ![]() WAAROM kan in Duitsland bij elke stoel zowat in de IC 2e klas een stopcontact? WAAROM niet in Nederland? | |
James1988 | donderdag 21 juli 2011 @ 18:12 |
Omdat DB vindt dat dat een service is voor alle reizigers, en NS vindt dat je daarvoor maar in de 1e klas moet gaan zitten. | |
#ANONIEM | donderdag 21 juli 2011 @ 18:12 |
Omdat we in nederland leven en niet in duitsland. | |
Peterselieman | donderdag 21 juli 2011 @ 18:13 |
ach joh, maak je niet zo druk | |
greavy | donderdag 21 juli 2011 @ 18:14 |
Met ICE bedoelde ik uiteraard de IC. Maar daar zal je vast gelijk in hebben.. Fles, maak je niet druk! | |
Duvel | donderdag 21 juli 2011 @ 18:16 |
Omdat er te weinig mensen gebruik van maken. In de 1e klas wordt het waarschijnlijk iets vaker gebruikt, dus is het rendabeler. Of zoiets. Ik zou het in de 2e klas stiltecoupés wel zinnig vinden. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 21 juli 2011 @ 18:24 |
Het is sowieso niet rendabel, want je betaalt er niets extra voor. ![]() | |
Ireyon | donderdag 21 juli 2011 @ 18:24 |
Wat heeft het met 'willen werken' te maken? Ik kan prima in de 2de klas werken, maar als mijn accu leeg is, stop ik er een nieuwe in of koop ik even een overgangskaartje (komt zelden voor, bij lange ritten reis ik sowieso met een 1ste klas dagkaart). Verder zie ik ook graag stopcontacten in de 2de klas verschijnen hoor. En een armleuning aan beide kanten. En leeslampjes. En voetsteuntjes. Maar voorlopig zijn die dingen bij de NS alleen bestemd voor eerste klas reizigers en dat heb je maar te accepteren. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 21 juli 2011 @ 18:26 |
Post Groningen is nu ook aan het proefdraaien met InfoPlus. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 21 juli 2011 @ 18:27 |
En bier. | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 21 juli 2011 @ 18:27 |
Dat zou serieus nog handig zijn: dat je een overganskaartje met je mobiel kunt kopen! Kun je gewoon tweede klas gaan zitten, tenzij het daar onprettig druk wordt, overgangskaartje kopen zonder dat je op zoek hoeft naar een automaat en klaar! ![]() | |
kebabkever | donderdag 21 juli 2011 @ 18:37 |
Ik vind het goeie zaak ![]() Mag ik de NS dan ook aanspreken op het feit dat ik met een 6 voudige hernia aan kom als ik weer is het stuk Ommen - Emmen moet nemen. Met bijna piepende oren de trein uit kom omdat het zo dramatisch lawaaiig is? Eigenlijk is het zulk oud materiaal dat er eigenlijk geld bij moet om met dat stuk oud ijzer te rijden? | |
Ireyon | donderdag 21 juli 2011 @ 18:37 |
Het kopen van overgangskaartjes zou inderdaad een stuk makkelijker moeten. 'k Koop ze regelmatig wanneer een vorige trein is uitgevallen in de spits, maar wanneer er bijv. een kortere trein aan komt rijden heb je natuurlijk geen tijd meer om naar de automaat te gaan. Studiegenoten verklaren me voor gek dat ik er zo vaak geld aan uitgeef, maar met een simpele GTBV krijg je de standaard studentenOV-vergoeding + 50% van het overgangskaartje terug, dus uiteindelijk heb ik voor pakweg een euro comfortabel en rustig gereisd terwijl zij lekker gratis op 't balkon geplet werden ![]() | |
Socios | donderdag 21 juli 2011 @ 18:39 |
Houd toch op. ![]() Dat materieel (Plan V) rijdt al bijna 50 jaar rond en is het beste stoptreinmaterieel dat Nederland ooit gehad heeft. | |
kebabkever | donderdag 21 juli 2011 @ 18:40 |
Kan best betrouwbaar zijn... maar zorg dan voor andere prijzen? Het is toch belachelijk dat ik evenveel geld betaal voor zo'n trein, dan een SLT bijv.? Edit: natuurlijk zijn ze nostalgisch en hebben ze wel wat. Maar het rijd voor geen meter. | |
Ireyon | donderdag 21 juli 2011 @ 18:43 |
Wees blij dat je niet extra hoeft te betalen voor de aanwezigheid van een wc. Een SLT is geenszins luxer dan het materieel waar je nu mee reist, integendeel. | |
kebabkever | donderdag 21 juli 2011 @ 18:46 |
![]() | |
Duvel | donderdag 21 juli 2011 @ 18:47 |
Hondekoppen rijden al 15 jaar niet meer, en waren oneindig veel comfortabeler dan een SLT. | |
dennistd | donderdag 21 juli 2011 @ 18:48 |
Als ze op Utrecht het blauwe bord weghalen kunnen ze mooi het scherm boven de AH gebruiken voor de treinen lijkt me... daar is toch alleen onzin op nu volgens mij | |
kebabkever | donderdag 21 juli 2011 @ 18:51 |
Plan V bij deze | |
TeringHenkie | donderdag 21 juli 2011 @ 18:51 |
Dat postte ik ook al maar 't verschil tussen een apekop en een hondekop gaat er bij niemand in ![]() | |
Ireyon | donderdag 21 juli 2011 @ 18:51 |
Ik heb geen 'trein-minded pet' en vindt zowel SLT als Plan V waardeloze treinen. Maar qua comfort is zitten op een laagje stof op een plankje (Plan V) toch echt comfortabeler dan zitten op een plankje (SLT) ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 21 juli 2011 @ 19:02 |
Indeed. Het zijn geweldige treinen als je ze ziet rijden, niet als je er in zit. Een guillotine is ook nostalgisch, maar daarom niet direct goed of comfortabel. | |
Dr_Flash | donderdag 21 juli 2011 @ 19:04 |
Ja Fles, maak je niet druk! ![]() | |
kebabkever | donderdag 21 juli 2011 @ 19:09 |
Precies ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 21 juli 2011 @ 19:25 |
Nieuw in het assortiment: de NachtInterCityExpress, afgekort NICE ![]() ![]() | |
James1988 | donderdag 21 juli 2011 @ 19:26 |
whut? Sinds wanneer? | |
Dr_Flash | donderdag 21 juli 2011 @ 19:27 |
Afgelopen nacht ![]() ![]() | |
Duvel | donderdag 21 juli 2011 @ 19:51 |
Ook Plan V is comfortabeler dan SLT. ![]() | |
ZwartmetSuiker | donderdag 21 juli 2011 @ 19:56 |
Nee, sorry, ik vind van niet. | |
Yreal | donderdag 21 juli 2011 @ 19:59 |
Bier ![]() ![]() Trouwens , wat loopt iedereen nou te zeiken op Greavy, het is toch konings om met een verlengsnoer in de 2de klas, onder de afscheiding door stroom te gaan tappen ![]() | |
Beardslasher | donderdag 21 juli 2011 @ 20:06 |
Hoe komt het dat een enkeltje Roosendaal -> Brussel + enkeltje Brussel -> Saint Ghislain bij elkaar ongeveer 18 euro kostte en een enkeltje Saint - Ghislain -> Roosendaal 26,60 kostte? Heeft de NMBS mij een oor aangenaaid of is er op de heenweg iets fout gegaan? Het is friet | |
greavy | donderdag 21 juli 2011 @ 20:07 |
Volledig met je eens. Wat is er nou niet beter/comfortabeler dan Plan V? VIRM en SLT mogen ze van mij het eerst slopen. Bestel dan maar goede treinen. | |
Duvel | donderdag 21 juli 2011 @ 20:15 |
ICM was beter dan Plan V. Mat '54 was beter dan Plan V. ICR was beter dan Plan V. | |
Duvel | donderdag 21 juli 2011 @ 20:16 |
Meningen zijn toegestaan. | |
greavy | donderdag 21 juli 2011 @ 20:17 |
ICM en Plan V geef ik ongeveer dezelfde beoordeling. Jammer dat ICM er niet meer is. ICR zal dus hetzelfde gehad hebben, daar heb ik zelden mee gereisd. | |
Peterselieman | donderdag 21 juli 2011 @ 20:45 |
Komt omdat bij één kaartje voor de hele reis er internationaal tarief geldt. Dan betaal je altijd iets meer. | |
Dr_Flash | donderdag 21 juli 2011 @ 22:21 |
"iets" meer ![]() Fles maak je niet zo druk ![]() | |
greavy | donderdag 21 juli 2011 @ 23:15 |
CIV-voorwaarden zijn er inderdaad niet duidelijk mee:Ik ben toch even verder aan het zoeken. Er moet ergens iets te vinden zijn. De TCV-tarieven van 2004 kan ik wel vinden: http://www.evonet.be/~rvdborgt/trein/ns/ns-tcv-2004.html Edit: Van de DB heb ik nog een PDF kunnen vinden uit december 2009 (weet niet of tarieven erin staan): http://www.rbo.de/i/view/(...)c_nrt_db20091203.pdf [ Bericht 2% gewijzigd door greavy op 21-07-2011 23:27:41 ] | |
Kentekenplaat | donderdag 21 juli 2011 @ 23:33 |
![]() | |
Kentekenplaat | donderdag 21 juli 2011 @ 23:42 |
Iets wat het met het blauwe bord dus gewoon kan. ![]() | |
Kentekenplaat | donderdag 21 juli 2011 @ 23:43 |
Het blijft tenminste rijden als het sneeuwt. Dat kan ik van die veredelde trams niet zeggen. | |
Kentekenplaat | donderdag 21 juli 2011 @ 23:45 |
Ik zit liever in een V dan in een DDAR ![]() | |
lyolyrc | donderdag 21 juli 2011 @ 23:53 |
Ik zit dan liever in VIRM in plaats van een V'tje of DDAR. * lyolyrc snel dekking zoekt
| |
greavy | donderdag 21 juli 2011 @ 23:55 |
VIRM: Verrot Irritant Rug(slopend) Materieel ... | |
#ANONIEM | donderdag 21 juli 2011 @ 23:58 |
Een lint 41 is erger | |
lyolyrc | vrijdag 22 juli 2011 @ 00:02 |
Ik heb van meer mensen gehoord dat ze VIRM-stoelen niet fijn vinden voor de rug. Bij mij zit het prima, maar dat ligt misschien aan mijn lengte (1.95 m). | |
#ANONIEM | vrijdag 22 juli 2011 @ 00:04 |
jup zelfde geldt voor mij | |
Dr_Flash | vrijdag 22 juli 2011 @ 00:07 |
Nou ben ik geen 1,95, maar toch wel 1,92. En zoals sommigen weten, niet in het bezit van de beste rug van Nederland, maar ik heb met VIRM toch wel andere problemen dan rugproblemen om eerlijk te zijn. Ik word gewoon kotsmisselijk van dat geschommel de hele tijd. | |
James1988 | vrijdag 22 juli 2011 @ 00:08 |
VIRM ![]() Ok, de oudste nummertjes schommelen wel heel erg, maar de VIRM-4-serie vind ik echt prima te doen. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 22 juli 2011 @ 00:11 |
Vorige week heb ik mijn PR "onafgebroken in VIRM zitten" op 250 km gezet. Da's best een eind ![]() | |
greavy | vrijdag 22 juli 2011 @ 00:13 |
Ik heb een keer Maastricht-Amsterdam-Rotterdam (nachtnet) onafgebroken met VIRM gedaan ![]() | |
lyolyrc | vrijdag 22 juli 2011 @ 00:14 |
Ik heb nooit last gehad van geschommel, maar voor mijn gevoel gaat VIRM op lage snelheid wel nogal lomp door wissels, wat waarschijnlijk ligt aan het gewicht en het hoge zwaartepunt. | |
James1988 | vrijdag 22 juli 2011 @ 00:15 |
Arme jij ![]() | |
greavy | vrijdag 22 juli 2011 @ 00:16 |
Dat is ruim 300 kilometer. Onafgebroken in een VIRM. 4 uur. Bij Sittard wou ik er al uit ![]() Gelukkig had ik toen eerste klas. Dordrecht-Rotterdam met IRM is al te lang ![]() | |
Duvel | vrijdag 22 juli 2011 @ 07:27 |
WTF? 1751 + ICRm-TD in de 2800! /Somda | |
Yreal | vrijdag 22 juli 2011 @ 07:34 |
in before sounddragon met gezeik over afkortingen | |
Duvel | vrijdag 22 juli 2011 @ 08:07 |
Jou ontgaat de "/Somda"? | |
Guppy | vrijdag 22 juli 2011 @ 08:53 |
Mij ontgaat het sowieso, maar gelukkig hoef ik er ook niet op te reageren ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 22 juli 2011 @ 08:54 |
InterCity Rijtuigen, geModerniseerd, Tilting DIESEL?? ![]() | |
Duvel | vrijdag 22 juli 2011 @ 08:58 |
Trek-Duw. Tilting diesel zou ook wel tof zijn, maar dan zijn ze buiten profiel. Hij kwam daarnet ook weer netjes terug in Utrecht, geen idee waar ie nu uithangt, er moet immers ook gewerkt worden. | |
Fixers | vrijdag 22 juli 2011 @ 09:00 |
ALLES is comfortabeler dan een V. Zelfs een goederenwagon. Ik heb echt een goed woord over voor die troep: Van de banken krijg ik rugpijn. Van de afstand tussen de stoelen kniepijn. Van die megavibrator die eronder hangt knallende koppijn. Van de herrie krijg ik oorpijn. Volgens mij had de ontwerper van die troep aandelen in de pijnstillers. De blikjespers in er mee! | |
Nina-Sanders | vrijdag 22 juli 2011 @ 09:04 |
Daarom neem ik zelf altijd een paar kussentjes mee voor in de trein. ![]() | |
greavy | vrijdag 22 juli 2011 @ 09:14 |
Word verworpen. Beter materieel rijdt er niet meer rond. | |
greavy | vrijdag 22 juli 2011 @ 09:16 |
ICRm in de IC Rotterdam-Amersfoort/Deventer is ingezet om VIRM vrij te spelen voor de Vierdaagse. | |
greavy | vrijdag 22 juli 2011 @ 10:01 |
Quote van Broek53 op Somda:NS zorgt dus dat ze al reservestammen voor de winter hebben straks ![]() | |
lyolyrc | vrijdag 22 juli 2011 @ 10:10 |
Ze zien de bui blijkbaar al weer hangen ![]() Wat is de reden dat 1700-locs niet overweg kunnen met DDM? | |
ReisT | vrijdag 22 juli 2011 @ 10:18 |
De reden is dat ze daar niet voor gemaakt zijn. Bij NS heeft blijkbaar nooit iemand bedacht dat het handig zou zijn als je een stuurstand kan gebruiken in combinatie met verschillende typen locs (iets wat met Belgsiche of Duitste stuurstanden gewoon wel kan). | |
Peterselieman | vrijdag 22 juli 2011 @ 10:53 |
Woei ![]() Goed plan ![]() Zie het overigens ook nog wel gebeuren dat ze besluiten om het DDM-1 alsnog te moderniseren. Het is materieel waarmee extreem veel mensen tegelijkertijd vervoerd kunnen worden | |
Fixers | vrijdag 22 juli 2011 @ 11:08 |
NS heeft toch een deel van de oorspronkelijke SLT-bestelling geannuleerd vanwege het toiletdebacle? Dan zullen ze in de toekomst bakcapaciteit te kort gaan komen. Lijkt me heel geen raar idee om in iedergeval de mogelijkheden voor modernisering van DDM1 te onderzoeken. | |
Peterselieman | vrijdag 22 juli 2011 @ 11:13 |
De NS ziet voorlopig af van extra SLT door de bestaande opties niet te lichten. | |
Peterselieman | vrijdag 22 juli 2011 @ 11:43 |
Volgens de NS geldt er geen toeslag meer in de Fyra ![]() http://www.ns.nl/reiziger(...)tjes/dagkaarten.html | |
Kentekenplaat | vrijdag 22 juli 2011 @ 11:44 |
Ik heb geen hekel aan VIRM, maar dan wel graag de serie met de stoffen stoelen. Die met dat plastic zien er smerig uit. Dat motiefje doet me denken aan vieze prullenbakken. ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 22 juli 2011 @ 12:19 |
bijsturing omdat vanwege de Vierdaagse VIRM vrijgespeeld moet worden voor de trajecten rond Nijmegen. Daarnaast is de defectenstand onder de schommelboten nog steeds hoog. | |
greavy | vrijdag 22 juli 2011 @ 12:28 |
Overweg Zuidendijk (bij Dordrecht Zuid) sta ik voor cargo's. Nu ineens 4 boa's van Prorail. Binnen 5 minuten 3 boetes voor door het rode licht.. | |
DutchErrorist | vrijdag 22 juli 2011 @ 12:29 |
Leg eens uit aan een leek? | |
Duvel | vrijdag 22 juli 2011 @ 12:32 |
Goede vraag. In elk geval is de rem anders, DDM heeft alleen een loccenrem, DD-AR remt elektropneumatisch o.i.d. (Heb het wel ergens in een oud matblad staan.) | |
greavy | vrijdag 22 juli 2011 @ 12:34 |
Een boa is Bevoegd Opsporings Ambtenaar. In dit geval in dienst bij Prorail. Mensen die door het rode licht gaan bij de overweg, worden door de boa's bekeurd. Nu dus bij deze overweg. | |
DutchErrorist | vrijdag 22 juli 2011 @ 12:35 |
Oh jij zat treintjes te spotten? ![]() | |
greavy | vrijdag 22 juli 2011 @ 12:37 |
Ja. Ik sta goederentreinen hier te fotograferen. | |
DutchErrorist | vrijdag 22 juli 2011 @ 12:40 |
Vandaar, succes! | |
Peterselieman | vrijdag 22 juli 2011 @ 13:08 |
Volgens mij ook de kabel tussen het DDM en de Loc is anders dan bij latere series, waardoor het normaal niet werkt met een 1700 | |
Duvel | vrijdag 22 juli 2011 @ 13:39 |
Ja, dat kan. De kabel van de Benelux is ook anders dan van de 1800 geloof ik. | |
Beardslasher | vrijdag 22 juli 2011 @ 13:44 |
Wat zijn dat nou weer voor grappen ![]() ![]() | |
James1988 | vrijdag 22 juli 2011 @ 14:09 |
De twee opties die NS niet gelicht heeft zijn per 31 december komen te vervallen. NS kán die dus niet eens meer bestellen. En door een verschil in deursluitsysteem kun je Fyra-rijtuigen en Benelux-rijtuigen ook niet zomaar uitwisselen. | |
#ANONIEM | vrijdag 22 juli 2011 @ 14:31 |
![]() Helemaal de weg kwijt [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2011 14:31:53 ] | |
Peterselieman | vrijdag 22 juli 2011 @ 14:34 |
Wahahaha | |
Fixers | vrijdag 22 juli 2011 @ 14:48 |
Wordt dat de standaard in de komende dienstregeling? Anti-tijd is tof! | |
Dr_Flash | vrijdag 22 juli 2011 @ 15:04 |
Almelo - Enschede in 1 minuut? HSL Oost ftw ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 22 juli 2011 @ 15:58 |
Ja, en eerst nog even een tijdreisje naar Hengelo ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 22 juli 2011 @ 15:59 |
cool he ![]() ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 22 juli 2011 @ 17:05 |
Vandaag reden er koplopers op het traject amsterdam - enkhuizen. Hoop dat ze dat vaker gaan doen. Gratis internet ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 22 juli 2011 @ 17:57 |
Hoeveel wormgat-toeslag kost dat eigenlijk? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 22 juli 2011 @ 17:58 |
Op heel veel Dubbeldekkertrajecten in het land rijden nu Koplopers. Ook op de IC Utrecht - Bodegraven - Leiden bijvoorbeeld. Alle ballen op Nijmegen he, voor de Vierdaagse ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 22 juli 2011 @ 18:00 |
iWorm he ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 22 juli 2011 @ 18:13 |
Normaal zie je hier aleen virm | |
Dr_Flash | vrijdag 22 juli 2011 @ 18:16 |
Zijn dat geen Dubbeldekkers dan? ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 22 juli 2011 @ 18:17 |
![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 22 juli 2011 @ 18:22 |
Ow dus vanwege de vierdaagse rijden hier koplopers en virms ipv alleen virms? | |
Dr_Flash | vrijdag 22 juli 2011 @ 18:31 |
Precies. Zo veel mogelijk capaciteit wordt ingezet voor de Vierdaagse. | |
Bitlord | vrijdag 22 juli 2011 @ 18:45 |
Nu het hier onlangs ging over de CTA's: wanneer werden de rolbandcta's eigenlijk geintroduceerd en wanneer verdween de laatste? | |
Socios | vrijdag 22 juli 2011 @ 20:13 |
Wat dacht je van de uitklapbare houten bestemmingaanwijzers? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 22 juli 2011 @ 20:17 |
ja, en de Philips televisieschermen in Eindhoven. Maar dat was de vraag niet ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 22 juli 2011 @ 23:07 |
¤250, maar dat is niet erg, want aan de andere kant van het wormgat ontdek je ineens dat je ¤500 in je portemonee hebt zitten! ![]() | |
Ascendancy | zaterdag 23 juli 2011 @ 00:29 |
Zo, dat was een mooi rondje Noorwegen. Helaas geen foto's van treinen, omdat m'n tassen zwaar genoeg waren. Mooie treinen daar hoor. De DB bewees vandaag echter net zo te falen als NS. Geen trein zonder vertraging gehad ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 23 juli 2011 @ 00:40 |
Noorwegen zeg je? Net op tijd weg if I may say so? | |
Ascendancy | zaterdag 23 juli 2011 @ 01:00 |
Dat kun je wel zeggen. 2 dagen geleden liep ik daar. Die trein van Kopenhagen naar Hamburg is trouwens heul niet druk. De hele reis een 4zits gehad met z'n 2en, zonder reservering. De IC van Hamburg naar Osnabruck is daarentegen weer drukker dan ik ooit heb gezien. Oh en de trein Goteborg-Oslo is trouwens een juweel onder de treinen ![]() | |
TeringHenkie | zaterdag 23 juli 2011 @ 03:13 |
In before random treintopic-stamgast met gezeik over VIRM. Wat is daar toch mis mee? Als je 4x per week in een VIRM op de onderste verdieping gaat zitten, wen je erg snel aan het geschommel. Als je geluk hebt zit je in een gemoderniseerde, dan heb je er nog minder last van. De stoelen zitten prima (sowieso beter dan DDAR waarin je alleen last van krijgt als je reumapatient bent ![]() | |
Guppy | zaterdag 23 juli 2011 @ 06:51 |
Ik vind VIRM ook wel prima hoor. Er zijn ergere dingen ![]() | |
greavy | zaterdag 23 juli 2011 @ 09:57 |
DDAR zit heerlijk, zolang je maar niet op de plankjes met groen gaat zitten. Ik ga altijd op de banken met stof (die dus goed zitten) zitten. Meestal is dat maar 1 bak die comfortabele banken heeft. | |
Duvel | zaterdag 23 juli 2011 @ 10:08 |
Dat heet de 1e klas, drol. ![]() | |
Duvel | zaterdag 23 juli 2011 @ 10:09 |
Deze? ![]() | |
Ascendancy | zaterdag 23 juli 2011 @ 10:13 |
Ja, geen reserveringsplicht en gewoon goed genoeg capaciteit. Conducteurs die niet zeuren over sokken op de banken en die stoelen kunnen heerlijk naar achteren kunnen. Ook rijdt ie lekker door en is de natuur prachtig. | |
Duvel | zaterdag 23 juli 2011 @ 10:16 |
Ah, gelukkig is ie van binnen wèl mooi. | |
Socios | zaterdag 23 juli 2011 @ 10:18 |
Inderdaad, dit lijkt wel zo'n lompe lelijke Japanse trein. Zelfs een V250 is mooier. | |
DutchErrorist | zaterdag 23 juli 2011 @ 10:20 |
Het lijkt zo'n schoen voor mensen waarvan het ene been langer is dan het andere ![]() | |
greavy | zaterdag 23 juli 2011 @ 10:20 |
Wedden dat er verschil is tussen de 2e klas? Er zijn 2 interieuren gebruikt. | |
Socios | zaterdag 23 juli 2011 @ 10:24 |
Klopt, ik neem ook altijd op de `zachte´ variant plaats. | |
Duvel | zaterdag 23 juli 2011 @ 10:27 |
Ja, natuurlijk zijn er twee verschillende tweedeklas banken. De ene is van Compin, de andere van een Nederlandse fabrikant. Maar ze zijn allebei bekleed met groen kunstleer. | |
dennistd | zaterdag 23 juli 2011 @ 10:29 |
Ik moet eerlijk gezegd toegeven dat ik nog nooit het verschil opgemerkt heb (op het oog dan) tussen de twee soorten... of zit er daarin ook geen verschil? | |
Duvel | zaterdag 23 juli 2011 @ 10:30 |
Jawel, de ene is een soort sprinterbank, met de hoofdsteun als een soort worst op pootjes boven de rugleuning, de andere bestaat uit één geheel. ![]() | |
Socios | zaterdag 23 juli 2011 @ 10:31 |
![]() ![]() Hierbij het verschil tussen de banken. Let overigens niet op de bestandsnamen. Ook beneden kan men de banken aantreffen die op de foto boven genomen zijn. | |
Duvel | zaterdag 23 juli 2011 @ 10:32 |
Ja, ze hebben het wel per rijtuig consistent gehouden gelukkig. | |
Duvel | zaterdag 23 juli 2011 @ 10:32 |
De onderste vind ik leuker vormgegeven, maar ze zitten beroerd. | |
Socios | zaterdag 23 juli 2011 @ 10:36 |
![]() Deze 2e klas banken zijn natuurlijk nog beter, maar die rijden maar heel weinig rond helaas. ![]() | |
greavy | zaterdag 23 juli 2011 @ 10:36 |
Ik neem altijd de zachte variant, die bovenste foto. Ook al moet ik daardoor extra lopen. | |
Duvel | zaterdag 23 juli 2011 @ 10:37 |
Alleen Bv 280 7508 idd. | |
DutchErrorist | zaterdag 23 juli 2011 @ 10:54 |
Als ik dit topic zie moet ik altijd denken aan vroeger, toen ging ik bij een spoorweg overgang in Hooghalen altijd treintjes kijken. En toen kwam op een dag een vrouw naar me toe of wel alles goed met me was ![]() ![]() | |
Ascendancy | zaterdag 23 juli 2011 @ 11:25 |
Ik vind hem niet eens heel lelijk. Maar ja, ik vond het veel comfortabeler dan ICE's. Flamsbaan is inderdaad een touristisch gedrocht, maar de klim van dat treintje is toch wel bewonderingswaardig. Of vond jij van niet? | |
Duvel | zaterdag 23 juli 2011 @ 11:41 |
Ja, dat is wel tof, en je hebt mooie uitzichten. Ik vind Noorwegen qua natuurschoon sowieso moeilijk te overtreffen... Dat gedoe bij die waterval mogen ze van mij wel laten zitten... | |
Socios | zaterdag 23 juli 2011 @ 12:00 |
Ik heb een interessante trein gevonden in de vorm van een D-trein op de Emslandstrecke (Norddeich Mole - Münster Hbf). Rijdt 's zondags van 4 september t/m 30 oktober 2011: ![]() ![]() Merk op dat deze D-trein tussen Leer en Rheine nergens stopt in tegenstelling tot reguliere Intercity's die zonodig het doorrijden in Papenburg, Meppen en Lingen moeten onderbreken. | |
Ascendancy | zaterdag 23 juli 2011 @ 12:48 |
![]() | |
dennistd | zaterdag 23 juli 2011 @ 12:49 |
Ik tref dus duidelijk altijd alleen de ondersten.... | |
Duvel | zaterdag 23 juli 2011 @ 13:48 |
Laat daar eens een sommetje statistiek op los? ![]() | |
Ascendancy | zaterdag 23 juli 2011 @ 14:26 |
Is de omloop van de NS dan zo wanhopig dat het volledige willekeur is? ![]() | |
greavy | zaterdag 23 juli 2011 @ 14:30 |
Vaak moet je dan naar de andere kant van de trein. Vaak is er maar één bak die dat zachte interieur heeft. | |
Pizza_Boom | zaterdag 23 juli 2011 @ 15:27 |
Je snapt natuurlijk zelf ook wel dat die enorme neus is voor het geval er een rendier of een eland op het spoor staat. Dan kan je doorrijden zonder problemen. ![]() | |
Duvel | zaterdag 23 juli 2011 @ 15:37 |
De omloop niet eens, maar de inzet van verschillende interieuren binnen één materieelserie wel. | |
James1988 | zaterdag 23 juli 2011 @ 17:53 |
Hogesnelheidtrein ontspoord in China In het oosten van China is zaterdag een hogesnelheidstrein ontspoord. Bij het ongeluk zijn twee treinstellen van een brug in een rivier gevallen. Over mogelijke slachtoffers is niets meegedeeld. Dit heeft staatspersbureau Xinhua zaterdag gemeld op gezag van de brandweer. De trein was van Hangzhou, de hoofdstad van de provincie Zhejiang, onderweg naar de stad Wenzhou. Het ongeluk gebeurde om 14.34 uur (onze tijd). ![]() Bron: FOK! Frontpage | |
Darkwing_Duck | zaterdag 23 juli 2011 @ 20:47 |
Nee, hij ragt vanaf Parijs oost in een keer door tot voorbij de eindhalte vanf lijn E Tournan: Dat is ook de reden dat ie tijdens het rijden omschakeld em niet op een station, anders zou dat parijs oost zijn, en zowiezo 20 km onder de draad Op een sublijntje van lijn P gaat het er wel iets anders aan toen, op het traject Meaux - La Ferté-Milon start het met Electriciteit en dan rijd ie welgeteld 1 halte zo ![]() ![]() Eerste stopstation richting provins is Verneuil l'Étang, anders dan dat het kaartje doet vermoeden [ Bericht 0% gewijzigd door Darkwing_Duck op 23-07-2011 20:50:14 (typo) ] | |
Socios | zaterdag 23 juli 2011 @ 22:30 |
Na wat puzzelen is het mij gelukt om voor 18 euro een vervoerbewijs te kopen voor een reis van Emden Hbf naar Leeuwarden via Rheine met genoemde D-trein. ![]() De laatste zondag van september ga ik. Was in het plaatje boven nog te zien "keine Sparangebote verfügbar", hieronder is te zien hoe ik mijn reis met een Niederlandse Spezial wel heb weten te boeken. ![]() ![]() Proberen in rijtuig 12 van de D-trein plaats te nemen. Dat is een 1e klas coupé dat voor 2e klas reizigers is vrijgegeven. Soort van 4444. ![]() | |
James1988 | zaterdag 23 juli 2011 @ 22:32 |
Het dodental in China is inmiddels opgelopen tot 32... | |
greavy | zaterdag 23 juli 2011 @ 23:46 |
DB word slim ![]() ![]() ![]() ![]() Lees meer | |
Yreal | zondag 24 juli 2011 @ 01:28 |
Trieste boel weer.. En iedereen amy fucking whinehouse maar boeiend vinden.. | |
James1988 | zondag 24 juli 2011 @ 03:16 |
Naar het schijnt is de bliksem ingeslagen in de trein, en is de trein erachter vervolgens ingereden op deze trein. Ik vraag me af wat er in China is gebeurd, zodat deze ramp kon gebeuren. Op de Chinese hogesnelheidslijnen wordt CTCS als beveiligingssysteem gebruikt, een afgeleide van het Europese ETCS (onderdeel van ERTMS). In Europa zorgen interlocking- en detectiesystemen ervoor dat slechts één trein tegelijk van een spoor gebruik kan maken. Kennelijk is dat in China dus anders, of is er door de blikseminslag apparatuur ontregeld geraakt waardoor het baanvak vrij werd gegeven ![]() [/speculatie] | |
Luco | zondag 24 juli 2011 @ 07:53 |
Dr_Flash, heb je Sydney Central al in je collectie? | |
greavy | zondag 24 juli 2011 @ 10:20 |
Wil ik inchecken met m'n Weekend Vrij abonnement zegt dat faalding "Saldo te laag"... Blijk je ¤10 borg te moeten betalen, ook al reis je dus met een Vrij-abonnement ... | |
Peterselieman | zondag 24 juli 2011 @ 10:29 |
Geen idee, maar ik meen ergens gelezen te hebben dat op de Chinese HSL nog redelijk wat dingen handmatig moeten gebeuren. Maar of dit waar is en in hoeverre dit bijgedragen kan hebben aan het ongeval zal uit onderzoek moeten blijken. | |
Dr_Flash | zondag 24 juli 2011 @ 10:42 |
nog niet ![]() | |
Socios | zondag 24 juli 2011 @ 12:00 |
![]() Plan T 518 | |
DutchErrorist | zondag 24 juli 2011 @ 12:01 |
http://prorail.nl/Publiek(...)Overwegcampagne.aspx Is dit nou een belgische overweg? | |
DutchErrorist | zondag 24 juli 2011 @ 12:02 |
Logisch, iedereen kent haar en sowieso is china een ver van je bed show. | |
JDude | zondag 24 juli 2011 @ 12:05 |
Daar lijkt het wel op ja. Niet Nederlands in ieder geval. | |
DutchErrorist | zondag 24 juli 2011 @ 12:11 |
Goed bezig prorail ![]() | |
Peterselieman | zondag 24 juli 2011 @ 12:14 |
jup. Ergens in Brussel meende ik | |
Luco | zondag 24 juli 2011 @ 12:46 |
Interesse ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | zondag 24 juli 2011 @ 13:59 |
Pff... Volgens mij moet het echt uit kunnen om de Pimpel (Berlijn - Hengelo - Schiphol) elk uur ipv elke twee uur te laten rijden. Helemaal vol zit deze, zelfs de 1e klas! Gelukkig nog wel plek in de bar ![]() Moet er wel materieel voor zijn... | |
greavy | zondag 24 juli 2011 @ 14:03 |
Reserveringen en binnenlandse reizigers. Nu is hij sowieso drukker want je moet omreizen via Deventer als je tussen Amersfoort en Zwolle reist (defecte bovenleiding) | |
greavy | zondag 24 juli 2011 @ 14:39 |
| |
Dr_Flash | zondag 24 juli 2011 @ 14:47 |
Ik ga er niet voor betalen of zo hoor ![]() | |
Luco | zondag 24 juli 2011 @ 14:58 |
No shit, maar dan weet ik dat ik die fototjes gewoon even moet nemen. | |
James1988 | zondag 24 juli 2011 @ 15:09 |
ProRail heeft gewoon materiaal overgenomen van een Europabrede campagne. In het origineel staat een logo van het UIC, een brancheorganisatie voor de spoorwegen. De locomotief is ook Belgisch, namelijk een HLE 13. | |
Guppy | zondag 24 juli 2011 @ 15:12 |
Het lijkt me sterk dat dat moet ![]() | |
Dr_Flash | zondag 24 juli 2011 @ 15:13 |
Doe gewoon wat je leuk vindt ![]() ![]() | |
Duvel | zondag 24 juli 2011 @ 15:55 |
UIC is niet zomaar een hobbyclubje hè... | |
James1988 | zondag 24 juli 2011 @ 16:01 |
Nee, klopt. Maar ik wilde het simpel uitleggen ![]() | |
Dr_Flash | zondag 24 juli 2011 @ 16:26 |
![]() Werd wel weer eens tijd ![]() | |
Socios | zondag 24 juli 2011 @ 16:30 |
Haha, nice. Van al die stations op die foto heb ik nog nooit gehoord. ![]() Uit welke regio komt die oogst? | |
Dr_Flash | zondag 24 juli 2011 @ 16:32 |
Zuidoostelijke uithoek van NRW, beetje Rheinland-Pfalz, beetje Hessen. Had nog een Anschlussfahrkarte nodig tot aan Dillenburg. Eerste eurootjes korting verdiend met mijn BahnCard ![]() | |
greavy | zondag 24 juli 2011 @ 16:56 |
![]() ![]() [ Bericht 42% gewijzigd door greavy op 24-07-2011 18:10:56 ] | |
greavy | zondag 24 juli 2011 @ 18:07 |
Weet iemand eigenlijk hoe het zit met fotograferen op treinstations in Frankrijk? Aangezien ik Dinsdag naar Parijs (zit vlakbij Gare du nord). | |
James1988 | zondag 24 juli 2011 @ 18:41 |
Voici | |
Dr_Flash | zondag 24 juli 2011 @ 19:02 |
![]() | |
Socios | zondag 24 juli 2011 @ 19:10 |
Huh? Geen pasfoto op je BahnCard? | |
greavy | zondag 24 juli 2011 @ 19:14 |
Ik heb op mijn BC ook geen pasfoto. | |
Socios | zondag 24 juli 2011 @ 19:14 |
Frappant, ik wel. ![]() | |
greavy | zondag 24 juli 2011 @ 19:21 |
Ik ken nauwelijks Frans. Google Translate laat mij ongeveer weten dat het wel mag, maar geen statieven en dergelijke, en op openbare plekken? | |
James1988 | zondag 24 juli 2011 @ 19:24 |
Ok, dan is hier de Engelstalige versie. Statieven, flitsers en 'field lighting equipment' (extra lampen) zijn inderdaad niet toegestaan. En alleen op publiek toegankelijke locaties. | |
Crientj | zondag 24 juli 2011 @ 19:24 |
Argh. Ik wist dat ik iets vergat. ![]() Een foto maken van de trein/station/bordje desnoods van de lijn Fuengirola - Malaga. Maar men, t was wel tof. En die treinen die daar rijden zijn vaag, beetje rare indeling van de stoelen. | |
Dr_Flash | zondag 24 juli 2011 @ 19:25 |
Nee, dat hoefde niet per se. In theorie ben je dan overigens wel verplicht om altijd een identiteitsbewijs met pasfoto bij je te hebben, maar hey, dat was je toch al ![]() | |
Dr_Flash | zondag 24 juli 2011 @ 19:26 |
Nou, dan kan je weer terug dus he ![]() ![]() | |
Duvel | zondag 24 juli 2011 @ 19:27 |
Neenee, het is "Ik ken Frans nauwelijks" of "Ik kan nauwelijks Frans". | |
Crientj | zondag 24 juli 2011 @ 19:29 |
Zou t graag willen, alleen al vanwege de temperatuur. Helaas vind mn bankrekening dat niet zo lief. Ah To Go betaalt me niet genoeg ![]() | |
Socios | zondag 24 juli 2011 @ 19:30 |
Ik heb er vandaag nog iets gekocht na wat standaard spotwerk op Lw. ![]() | |
Crientj | zondag 24 juli 2011 @ 19:36 |
Yay! Ik gister op Hilversum. Iemand al eens in Utrecht Nieuw geweest? | |
Dr_Flash | zondag 24 juli 2011 @ 19:38 |
Nog niet. Wel langsgelopen ![]() | |
Socios | zondag 24 juli 2011 @ 19:43 |
Nog iets bijzonders gespot? Bij mij kwam alleen IC 10751 met +10 binnen. Daardoor een snelle kering op de toch nog op tijd vertrokken 10764 erbij. | |
Dr_Flash | zondag 24 juli 2011 @ 19:44 |
Socios de Vrouwenverslinder aan het werk ![]() | |
Socios | zondag 24 juli 2011 @ 19:46 |
In de kroeg werkt het vaak helaas niet op deze manier. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 24 juli 2011 @ 19:46 |
He wat raar nou ![]() | |
Crientj | zondag 24 juli 2011 @ 19:49 |
Hahaha ![]() En nee, zelfs mn event foto's zijn mislukt. Ik wil een nieuwe lens voor mn 450D. Heeft er iemand geld over? Lens die ik wil is ruim 800 euro geloof ik ![]() | |
Yreal | zondag 24 juli 2011 @ 19:49 |
Socios is denk ik wel te verleiden ![]() | |
greavy | zondag 24 juli 2011 @ 20:04 |
Dat is die tusse spoor 1/2/3 en 4/5? Daar ben ik al geweest ja. Hebben der wel veel kassa's. De winkel oogt wel smaller(en is het volgens mij ook). En voor alle koelingen zitten tegenwoordig deurtjes (wat ik ook verwacht had hoor). | |
Scarlet_Dragonfly | zondag 24 juli 2011 @ 20:09 |
Ja, dat stuk is sowieso drukker, maar nu zat die al ongeveer vol toen ik in Deventer instapte richting Schiphol. Vooral veel Duits gebrabbel... en minstens 2 koffers per persoon... | |
Crientj | zondag 24 juli 2011 @ 20:10 |
Jap, die is t. ![]() Vind er niet super veel verschil in zitten hoor. Oud heeft 10 kassa's, Nieuw 12. Winkel is idd veel smaller en die deurtjes.. Ik zou ze er liever uit slopen. Veels te onhandig met vullen. Maar ik heb er alleen gestaan toen voor ie officieel open ging. Schappen voorzien van schotjes enzo. ![]() | |
greavy | zondag 24 juli 2011 @ 20:10 |
Dan schiet het niet op nee. Waren het wel de normale 9 rijtuigen? Er had ook een "Erssatszug" ofzo gereden vandaag met maar 6 rijtuigen (waarvan 2 rijtuigen 1e klas) | |
Scarlet_Dragonfly | zondag 24 juli 2011 @ 20:16 |
Ja, je hebt gelijk, ik moet het wel even nuanceren. Het was een trein met de normale 9 rijtuigen, weliswaar in omgekeerde volgorde, maar dat werd netjes omgeroepen. Wat in Deventer niet werd omgeroepen, maar in de trein wel was dat er een extra binnenlandse trein was geregeld die vlak achter de Pimpel aan naar Amersfoort reed om in elk geval tot Amersfoort wat meer mensen een zitplek te kunnen bieden. -- en nu vraag ik me serieus af waar de trein waar ik nu inzit heen gaat... In Rotterdam op de gele vertrekstaat (die blauw had moeten zijn volgens mij want alleen dit weekend geldig) staat eindbestemming Enschede. De ns.nl website zegt Amersfoort, de borden in de trein zeggen dat ook. In Rotterdam op het perron stond Enschede. In Gouda op het perron staat Deventer. WAAR GAAN WE HEEN! ![]() of liever gezegd: moet ik nog overstappen om in Deventer te komen? Nouja, ik merk het vanzelf wel een keertje... [ Bericht 25% gewijzigd door Scarlet_Dragonfly op 24-07-2011 20:24:09 ] | |
greavy | zondag 24 juli 2011 @ 20:31 |
Mooi dat er dan een Binnelandse IC geregeld is. Als 't tegenzit maar een drietje of viertje los, vanwege maar 1 HC nodig, maar toch ![]() Die NoordOost is al de hele dag verstoord door de verstoring rondom Amersfoort-Nunspeet.. | |
bork | zondag 24 juli 2011 @ 22:00 |
Ik ook niet, Bahncard 25 behoeft volgens mij geen foto meer. Vandaag in de ICE 610 en ICE 73, beiden voorzien van reclames met alle mogelijke BC-types er op en allen BC-50 en hoger hebben een pasfoto op die reclame, als ik volgende week weer in een ICE zit, zal ik er een foto van maken ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door bork op 24-07-2011 22:06:33 ] | |
Dr_Flash | zondag 24 juli 2011 @ 22:12 |
Ik heb nog een vette ICE gezien gisteren, met bestickering voor het vrouwen WK voetbal: ![]() | |
greavy | zondag 24 juli 2011 @ 22:22 |
Ik had ook gehoopt hem te zien in de paar dagen Keulen. Ik ben hem of misgelopen of niet gezien. Had hem eind Januari wel gezien in Keulen. | |
greavy | zondag 24 juli 2011 @ 23:43 |
De oorzaak van de verstoring tussen Amersfoort en Zwolle is niet zo fijn: De laatste IC uit Groningen/Leeuwarden naar Den Haag/Rotterdam heeft de bovenleiding beschadigd vanaf Harderwijk tot Amersfoort Vathorst ![]() Hierdoor kwamen diverse kleine gaten in de bovenleiding. De daar achter rijdende Stoptrein naar Utrecht had het karwei afgemaakt tussen Harderwijk en Putten, deze kwam vlak voor het perron tot stilstand toen de bovenleiding door de cabineruit sloeg (aan de voorkant). Omdat de bovenleiding op zo'n grote afstand beschadigd is, duren deze herstelwerkzaamheden erg lang. Volgens mijn goed ingelichte bron zal het morgen nog niet soepel gaan verlopen. | |
MREn | maandag 25 juli 2011 @ 01:00 |
Moet je voor de gein eens kijken hoe vol leeg dat ding zit als ie de grens over gaat. | |
MREn | maandag 25 juli 2011 @ 01:02 |
Dat hebben ze wel bedact, de 1853 (even uit mn hoofd) is ooit geschikt gemaakt om met BDs te kunnen rijden. Bijna hernoemd in 1799, maar is niet meer doorgegaan. | |
MREn | maandag 25 juli 2011 @ 01:04 |
IRM krijgt ook wifi, nog even geduld. | |
MREn | maandag 25 juli 2011 @ 01:06 |
Dat zie je toch: Dillenburg. Notabene de geboorte stad van Willem van Oranje. | |
MREn | maandag 25 juli 2011 @ 01:12 |
Ja, ze kunnen zelfs de twee soorten DD-AR (met loc en met motorwagen) niet uit elkaar houden. ICM-III en -IV is ook wel eens lastig. Meestal niet erg, maar wel in late treinen die met een solo viertje moeten rijden en maar een drietje hebben. En als een trein gepland is met 5 keer 3 bakken, is het ook wel eens lastig als er een vier in de dienst van een drietje zit. Mag officieel niet, past wel op de stations van toepassing (Utrecht, Amersfoort, Zwolle, Apeldoorn en Deventer). Apeldoorn heeft zelfs bakborden (dan weet de machinist waar hij moet stoppen) met 16. | |
MREn | maandag 25 juli 2011 @ 01:13 |
Ik denk dat meer mensen China kennen dan Amy Whinehouse. | |
MREn | maandag 25 juli 2011 @ 01:15 |
Nu nog de zaak op laten draaien voor een deel van de abonnementskosten omdat zij er ook voordeel bij hebben dat ik stukken minder declareer als ik een DalVrij-abonnement neem. | |
MREn | maandag 25 juli 2011 @ 01:16 |
Kwestie van meer uren maken. | |
MREn | maandag 25 juli 2011 @ 01:16 |
hehe, eindelijk dicht ![]() |