Retoursticker gebruikenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:04 schreef Lastpost het volgende:
Ik had voor de zoveelste keer een pakketje erbij zitten dat retour afzender moest, heb met stift ondertussen al deze wijzigingen op het pakket gezet:
Poging 1:
Sterretje voor de naam en erbij vermeld dat het adres klopt maar de naam erbij niet en gemeld in bezorgraport.
Poging 2:
Retour afzender met koeienletters erop.
Poging 3:
Alles doorgestreept en een pijl naar de afzender.
Poging 4:
Teamchef gemeld dat als ik het pakket nu nog een keer aantref, ik op kosten van de PostNL zelf dat pakket wel terugbreng naar noordelijk Nederland.![]()
Hoop dat het er vandaag dus niet weer bij zit.
Het is een teken, zoek ander werk.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 12:19 schreef Breekfast het volgende:
Weet iemand waarom ik niet kan solliciteren op www.postnljobs.nl?
Als ik bij een functie op de button Direct solliciteren druk kom ik op een legen pagina.
Zal wel een tijdelijke hulpkracht contract zijn, dan mag dat welquote:Op dinsdag 5 juli 2011 14:11 schreef Jesse_ het volgende:
Met een postbezorgercontract mag je toch helemaal niet sorteren?
Als uitzendkracht eigenlijk ook niet.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 14:11 schreef Jesse_ het volgende:
Het mag niet, nee, maar als ze je toevallig kunnen gebruiken is dat geen probleem.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 14:11 schreef Jesse_ het volgende:
Ha, zo gaat dat hier ook altijd met onze nieuwe medewerkersquote:
Dat hangt af van je contract. Zaterdagbestellers krijgen in principe geen reiskostenvergoeding, tenzij ze in een week op tenminste 3 dagen werken (inclusief de zaterdag), waarbij op de andere dagen hetzelfde werk wordt verricht als waarvoor ze zaterdag zijn aangenomen. Dit geldt niet in geval van vakantiewerk, en vakantiewerk is wanneer je extra werkt tijdens de schoolvakanties. Of het voor jou ook een schoolvakantie is, en of je überhaupt nog op school zit doet er niet toe.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:32 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met reiskostenvergoeding in de praktijk?
De kans er groot dat het er al voor 10 uur ligt.quote:Op woensdag 6 juli 2011 07:37 schreef Leontje het volgende:
Even een vraag. Gisteren werd er bij mij een poststuk bezorgd, maar die pastte niet in de brievenbus. Ik kreeg dus een briefje dat ik hem de volgende dag vanaf 10.00 kon afhalen bij een bepaald servicepunt. Alleen tussen 10 en 5 is het voor mij niet mogelijk, daarom vraag ik me af, ligt hij er om 9 uur ook al dus is het de moeite rond die tijd ook even te kijken, of echt pas na 10.00? Het servicepunt zit namelijk in een Primera winkel die vanaf 8.00 al open is.
Maar heb je dan in je brief ook opgezegd per de 20ste? Als je dat niet hebt gedaan, en zij hebben je niet meer nodig, dan is er natuurlijk ook geen reden om die opzegtermijn te gebruiken en dan hoeven ze je ook niet meer te betalen voor die weken.quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:29 schreef Lastpost het volgende:
Even een ander vraagje.
Ik had een contract dat liep (postbezorger) tot 1 september van dit jaar, ik heb echter op de 21ste van vorige maand ontslag genomen waardoor ik nog tot 20 juli zou moeten werken gedurende mijn opzegtermijn.
Nu krijg ik echter een brief (na het verzoek om wat minder uren te draaien, heb maar 9-uur contract) van mijn vestiging namens de Postbode+ dat vandaag mijn laatste werkdag is en ik word bedankt voor bewezen diensten.![]()
Mij best verder, maar ik wens dan logischerwijs wel gewoon mijn 9-uur contract uit betaald te krijgen tot de 20ste, de dag dat ik officieel klaar ben.
Hoe werkt dit? Kan ik nu fluiten naar m'n geld over de komende periode of hebben hun zichzelf in de vingers gesneden?
Ik heb er in vermeld dat:quote:Op woensdag 6 juli 2011 13:03 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar heb je dan in je brief ook opgezegd per de 20ste? Als je dat niet hebt gedaan, en zij hebben je niet meer nodig, dan is er natuurlijk ook geen reden om die opzegtermijn te gebruiken en dan hoeven ze je ook niet meer te betalen voor die weken.
Wat ook nog zou kunnen, is dat ze hebben gekeken naar hoeveel verlof je nog had, en dat ze je tot 20/7 op verlof hebben gezet. Ook geef je aan dat je meeruren hebt gedraaid. Het zou ook kunnen dat ze je plusuren van deze periode hebben weggestreept tegen de uren die je deze maand nog zou moeten maken, contractueel.quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:15 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Ik heb er in vermeld dat:
"Ik wil bij deze mede delen dat ik per direct (21-06-2011) mijn ontslag indien voor de functie postbezorger, hierbij respecteer ik logischerwijs de opzegtermijn van een maand en ik zou hier graag een schriftelijke bevestiging van ontvangen"
Waarop ik een brief terug kreeg waarbij stond dat 20-07-2011 mijn laatste werkdag zou zijn bij het bedrijf.
Je schrijft dat je de opzegtermijn respecteert, dus niet dat je pas op de 20ste wilt stoppen. Dus als tnt je al sneller dan binnen een maand niet meer nodig heeft, dan kunnen ze het volgens mij wel zo doen dat je per direct uit dienst treedt, en dan hoeven ze je ook niet meer te betalen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:15 schreef Lastpost het volgende:
[..]
"Ik wil bij deze mede delen dat ik per direct (21-06-2011) mijn ontslag indien voor de functie postbezorger, hierbij respecteer ik logischerwijs de opzegtermijn van een maand en ik zou hier graag een schriftelijke bevestiging van ontvangen"
Waarop ik een brief terug kreeg waarbij stond dat 20-07-2011 mijn laatste werkdag zou zijn bij het bedrijf.
Zou inderdaad kunnen, maar ik vind het een nogal vreemde werkwijze zo.quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wat ook nog zou kunnen, is dat ze hebben gekeken naar hoeveel verlof je nog had, en dat ze je tot 20/7 op verlof hebben gezet. Ook geef je aan dat je meeruren hebt gedraaid. Het zou ook kunnen dat ze je plusuren van deze periode hebben weggestreept tegen de uren die je deze maand nog zou moeten maken, contractueel.
Het is zomer, vaak veel extra krachten dus kunnen ze die net zo goed gelijk inwerken op jouw wijk.quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:30 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Zou inderdaad kunnen, maar ik vind het een nogal vreemde werkwijze zo.
Ik heb inderdaad een contract voor 9 uur maar doe 4 dagen in de week (normaliter) 2 wijken van zo'n 2 uur per wijk.
Ach, het versterkt alleen m'n gevoel dat ik de juiste keuze heb gemaakt zo.
Inderdaad! Ik had anderhalve tas met post voor mijn wijk, waar het er normaal altijd drie zijn...quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:19 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Weinig post vandaag, leek bijna wel een maandag
Ik zie nu overigens wel dat er in jouw eigen brief een tegenstrijdigheid zit. Je kunt volgens mij niet EN per direct ontslag nemen, EN de opzegtermijn respecteren. Als je PER DIRECT ontslag neemt respecteer je de opzegtermijn niet.quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:15 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Kerst & nieuwjaarquote:Op woensdag 6 juli 2011 16:20 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Wanneer is het nu bij de post het drukst?
di do za werden piekdagen, daldagen zullen inderdaad steeds meer richting de maandag gaan...quote:Op woensdag 6 juli 2011 16:20 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Wanneer is het nu bij de post het drukst?
Nou, net als met scenario's, minder post = minder voorbereidingstijd, dus meer wijken voorbereiden.quote:Op woensdag 6 juli 2011 16:25 schreef gekkewiebel het volgende:
[..]
di do za werden piekdagen, daldagen zullen inderdaad steeds meer richting de maandag gaan...
ik vraag me echt af hoe ze de contracturen vol gaan maken van een hoop vaste krachten zo, m'n TC had ook nog geen idee hoe ze dat zouden gaan doen
Oh oke, weer wat geleerd.quote:Op woensdag 6 juli 2011 16:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik zie nu overigens wel dat er in jouw eigen brief een tegenstrijdigheid zit. Je kunt volgens mij niet EN per direct ontslag nemen, EN de opzegtermijn respecteren. Als je PER DIRECT ontslag neemt respecteer je de opzegtermijn niet.
Je had gewoon in de brief moeten zetten dat je per 20/7 ontslag wilde nemen..........
Ik ben ook weg bij PostNL, tenminste, bij ons VBG. Vanaf oktober ergens ga ik naar het autobedrijf.quote:Op woensdag 6 juli 2011 16:30 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Oh oke, weer wat geleerd.![]()
Wel vreemd dat het bedrijf mij dan een brief stuurt waarin staat dat pas een maand later mijn laatste werkdag is, ga er dan ook vanuit dat hun het hetzelfde hebben opgevat als ik bedoelde.
Ik laat het verder lekker rusten, vind het wel prima zo om nu al vakantie te hebben en om nou voor die paar euro's stennis te lopen maken.![]()
Ben wel in stijl geëindigd moet ik zeggen, mijn laaste poststuk in m'n postcarriere was een verkeerd gesorteerde.
Prima, ik weet niet of je wel eens een maandag gedraaid hebt, maar dan doet iedereen (bij ons) dus zo'n 4 tot 8 wijken voorbereiden en uitvoeren. Oplossen is dus leuk en aardig, maar 8 wijken de man betekent gewoon dat je mensen naar huis gaat (moet) sturen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 16:30 schreef lbeew het volgende:
[..]
Nou, net als met scenario's, minder post = minder voorbereidingstijd, dus meer wijken voorbereiden.
En vandaar de status (mogelijk) overcompleet. Bij ons hebben we nog veel andere diensten, zoals antwoordstukken (verdwijnt binnenkort), 0-stroom+pbn (verdwijnt ook na verloop van tijd) en brengritten, stuk of 30 ritten ongeveer. Uiteraard zullen enkele medewerkers overgaan naar het autobedrijf, dus zullen niet al die uren gevuld moeten worden, maar naar verloop van tijd ga je dus mensen die of overgeplaatst zullen worden, of status overcompleet en uiteindelijk oprotten. Daar komt het op neer, dat weten we nu al jaren, maar nu komt het wel heel dichtbij.quote:Op woensdag 6 juli 2011 16:34 schreef gekkewiebel het volgende:
[..]
Prima, ik weet niet of je wel eens een maandag gedraaid hebt, maar dan doet iedereen (bij ons) dus zo'n 4 tot 8 wijken voorbereiden en uitvoeren. Oplossen is dus leuk en aardig, maar 8 wijken de man betekent gewoon dat je mensen naar huis gaat (moet) sturen.
Inderdaad het enige dat overblijft, mensen definitief naar huis sturen...quote:Op woensdag 6 juli 2011 16:35 schreef lbeew het volgende:
[..]
En vandaar de status (mogelijk) overcompleet. Bij ons hebben we nog veel andere diensten, zoals antwoordstukken (verdwijnt binnenkort), 0-stroom+pbn (verdwijnt ook na verloop van tijd) en brengritten, stuk of 30 ritten ongeveer. Uiteraard zullen enkele medewerkers overgaan naar het autobedrijf, dus zullen niet al die uren gevuld moeten worden, maar naar verloop van tijd ga je dus mensen die of overgeplaatst zullen worden, of status overcompleet en uiteindelijk oprotten. Daar komt het op neer, dat weten we nu al jaren, maar nu komt het wel heel dichtbij.
En bij is ons is 0-stroom + pbn al gauw een man of 20 vanaf 5 uur 's ochtends.
Op zich mogen 2 contracten best, maar het hangt er van af welke 2. Een postbezorger mag niet voorbereiden, en als ze hem/haar dus een 2e contract geven als voorbereider is hij/zij in feite gewoon een postbode, en mag dan hetzelfde hogere salaris eisen. Bovendien ligt het aannemen van postbodes (al dan niet in verkapte vorm) nogal gevoelig, ivm de aanstaande massa-ontslagen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 17:26 schreef hemarookworst het volgende:
Nee, ik wilde sorteren en bezorgen, maar TNT mag geen dubbele contracten aanbieden. Ik heb al een postbezorgerscontract en kan geen sorteer contract erbij. Zo is dat mij verteld door de TC.
Los van die rechtszaak is er ook roet in het eten gestrooid door het UWV. PostNL heeft zich namelijk niet aan de wet gehouden, en het afspiegelingsbeginsel niet goed toegepast. Zo mag je bijv. niet alleen mensen met een contract hoger dan 25 uur ontslaan, en de kleinere contracten wel aanhouden. En 60-plussers buiten schot houden, mag ook niet. Sowieso is PostNL wettelijk verplicht eerst alle uitzendkrachten en mensen met bepaalde tijd-contracten weg te sturen. Althans, diegenen die vallen in de groep medewerkers waar de ontslagen gaan plaatsvinden. Dus postbezorgers vallen daar niet onder.quote:Op woensdag 6 juli 2011 16:40 schreef gekkewiebel het volgende:
[..]
Inderdaad het enige dat overblijft, mensen definitief naar huis sturen... [ afbeelding ]
Maar tegelijkertijd loopt die rechtzaak nog, en volgens mij laat de (definitieve?) uitspraak nog steeds op zich wachten. Extra werken zal binnenkort wel lastig wordenMaargoed, na de zomer ben ik met heul lang verlof
OK, op die manier, verklaart veel.quote:Op woensdag 6 juli 2011 17:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Op zich mogen 2 contracten best, maar het hangt er van af welke 2. Een postbezorger mag niet voorbereiden, en als ze hem/haar dus een 2e contract geven als voorbereider is hij/zij in feite gewoon een postbode, en mag dan hetzelfde hogere salaris eisen. Bovendien ligt het aannemen van postbodes (al dan niet in verkapte vorm) nogal gevoelig, ivm de aanstaande massa-ontslagen.
Maar ik ken wel iemand die heeft bijv. een zaterdagcontract en een contract bij collectie.
Maar wat mdw sorteren en voorbereiden? Ik neem dat voorbereiden op een VBG is (wijken voorbereiden) en sorteren op een sorteercentrum? Dus dan zou je op 2 verschillende locaties werkzaam zijn.
Mocht je moeite hebben met kiezen, kijk dan naar de werktijden, en wat je het gunstigste vindt. Voorbereiden vind plaats globaal tussen 8 en 12 's ochtends, en zo'n sorteercentrum draait geloof ik 24 uur, dus daar heb je ook nachtdiensten.
Als je 19 jaar bent hoor je als postbezorger toch ¤7,03 te verdienen? Ik ben 18 en verdien ¤6,30. Of geldt dit salaris alleen voor zaterdagbezorgers?quote:Op woensdag 6 juli 2011 18:23 schreef hemarookworst het volgende:
Ik vind mijn uurloon van 4,50 (19 jaar) nogal karig...
Dat salaris geldt inderdaad alleen voor zaterdagmedewerkersquote:Op woensdag 6 juli 2011 18:37 schreef Little-Pea het volgende:
Als je 19 jaar bent hoor je als postbezorger toch ¤7,03 te verdienen? Ik ben 18 en verdien ¤6,30. Of geldt dit salaris alleen voor zaterdagbezorgers?
Zaterdagpostbezorger is geen bestaande functie. Of je bent zaterdagwerker, of je bent postbezorger. Aanvankelijk nam TNT mensen voor de zaterdag ALTIJD aan als zaterdagbesteller, ook als ze geen voorbereidend werk deden. Nu worden deze mensen meestal aangenomen als postbezorger. Het gevolg is dat er op zaterdag mensen op straat lopen die exact hetzelfde werk doen, maar onder een andere CAO (met andere salarissen) vallen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 19:46 schreef hemarookworst het volgende:
Ik ben zaterdagpostbezorger, maar in de vakantie werk ik ook af en toe doordeweeks. Zaterdagpostbezorger is toch anders dan een zaterdagwerker. Een zaterdagpostbezorger heeft een postbezorgerssalaris.
Ik heb geen idee. Ik denk dat wanneer ik zou moeten kiezen en het qua salaris niet zo uitmaken toch maar bezorger zou worden. Alleen maar voorbereiden wordt na verloop van tijd dodelijk saai, en de werktijden in die nieuw op te zetten Centrale Voorbereidings Locaties zijn ook erg ongunstig. Het wordt een 24-uurs bedrijf, dus als je pech hebt moet je werken van 3 tot 8 's ochtends in Leidschendam ofzo.quote:Op woensdag 6 juli 2011 20:52 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik ben zaterdagbesteller volgens mijn contract, jammer dat het gaat veranderen...
Is het al bekend wanneer dit gaat veranderen eigenlijk?
Een teamcoach bij mij op de vestiging vroeg mij een keer of ik niet wat wijken in Scheveningen (andere vestiging) wilde weglopen, dus waarschijnlijk is het bij meerdere vestigingen werken geen probleem.quote:Op woensdag 6 juli 2011 16:28 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Oh nou, dan kom ik aan met m'n : ik wil extra werken in de zomervakantie.![]()
Als ze amper de vaste krachten aan werk kunnen helpen.
Contractueel gezien mag ik zeker niet bij twee vestigingen werken, zeker?
Waarschijnlijk komt het voorbereidingscentrum in Bleiswijk.quote:Op woensdag 6 juli 2011 21:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Ik denk dat wanneer ik zou moeten kiezen en het qua salaris niet zo uitmaken toch maar bezorger zou worden. Alleen maar voorbereiden wordt na verloop van tijd dodelijk saai, en de werktijden in die nieuw op te zetten Centrale Voorbereidings Locaties zijn ook erg ongunstig. Het wordt een 24-uurs bedrijf, dus als je pech hebt moet je werken van 3 tot 8 's ochtends in Leidschendam ofzo.
Duidelijkquote:Op woensdag 6 juli 2011 22:03 schreef TokenW het volgende:
[..]
Een teamcoach bij mij op de vestiging vroeg mij een keer of ik niet wat wijken in Scheveningen (andere vestiging) wilde weglopen, dus waarschijnlijk is het bij meerdere vestigingen werken geen probleem.
Dank voor je advies. Ik heb gesolliciteerd voor voorbereiden. Ben benieuwd of ik wat ga horen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 17:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Op zich mogen 2 contracten best, maar het hangt er van af welke 2. Een postbezorger mag niet voorbereiden, en als ze hem/haar dus een 2e contract geven als voorbereider is hij/zij in feite gewoon een postbode, en mag dan hetzelfde hogere salaris eisen. Bovendien ligt het aannemen van postbodes (al dan niet in verkapte vorm) nogal gevoelig, ivm de aanstaande massa-ontslagen.
Maar ik ken wel iemand die heeft bijv. een zaterdagcontract en een contract bij collectie.
Maar wat mdw sorteren en voorbereiden? Ik neem dat voorbereiden op een VBG is (wijken voorbereiden) en sorteren op een sorteercentrum? Dus dan zou je op 2 verschillende locaties werkzaam zijn.
Mocht je moeite hebben met kiezen, kijk dan naar de werktijden, en wat je het gunstigste vindt. Voorbereiden vind plaats globaal tussen 8 en 12 's ochtends, en zo'n sorteercentrum draait geloof ik 24 uur, dus daar heb je ook nachtdiensten.
Hoe weet je dat? Ik had begrepen dat die CVL's bij de sorteercentra zouden komen, en de dichtstbijzijnde is in Leidschendam (voor mij althans).quote:Op woensdag 6 juli 2011 22:04 schreef TokenW het volgende:
[..]
Waarschijnlijk komt het voorbereidingscentrum in Bleiswijk.
Als die dingen gratis uitgedeeld worden wil ik er ook wel een! Beter zorgen ze wel voor een waterdichte uitvoering...quote:07 juli 2011 - In het project Smart2Connect is PostNL aan het onderzoeken of we onze postbezorgers in de toekomst willen uitrusten met Smartphone functionaliteiten. Van sept. t/m nov. 2011 gaan postbezorgers op VBG Zoetermeer en VBG IJmuiden verschillende App's testen die bijdragen aan het professionaliseren van het bezorgproces.
Naast de App 'informatievoorziening vooraf de dienst' (info over het aantal tassen, hah, vertraging in depot aanlevering), de App 'melden van verstoringen' en de App 'digitale routekaart', ligt de focus ook op nieuwe diensten. Het uitrusten van onze postbezorgers met smartphones biedt PostNL nieuwe business opportunities op het gebied van datacollectie.
Vast wel, want het aanleveren van goedkope bedrijfskleding gaat ook puikequote:Als die dingen gratis uitgedeeld worden wil ik er ook wel een! Beter zorgen ze wel voor een waterdichte uitvoering...
ja tuurlijk krijg je betaald!quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:38 schreef MervinMinky het volgende:
Zelf ook een vraag, misschien wel een domme maargoedkrijg je tijdens vakantieverlof doorbetaald als zaterdagbezorger? Heb laatste 2 zaterdagen en eerste zaterdag van augustus vrijgenomen dus eigenlijk 3 dagen x contracturen.
Ja, wij dus ookquote:Op donderdag 7 juli 2011 14:27 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Hm, das al snel.. wij zouden rond 2012 dicht gaan.
Ik geloof dat wij in november al dicht gaanquote:Op donderdag 7 juli 2011 14:15 schreef gekkewiebel het volgende:
Zo, vandaag kwam het hoge woord eruit. De vestiging gaat dicht, half januari, terwijl altijd gezegd werd dat we een van de laatste zouden zijn.Nu zijn we juist (een van?) de eersten.
Onvermijdelijk misschien, maar het blijft raar nieuws. Stiekem heb ik nog een beetje hoop gevestigd op de rechtzaak, maar we zullen vast wel aan het kortste eind trekken
Oepsss.. nou dan ben ik benieuwd wanneer dat bericht komt.quote:
de tijd voor dinsdag lijkt me wel ja!quote:Op donderdag 7 juli 2011 15:32 schreef JochemP het volgende:
Ik heb vandaag de post van dinsdag gelopen voor een wijk die toen is blijven staan, dus inclusief HAH. Heb ik nu het recht om het loon voor dinsdag te eisen ipv het loon voor donderdag?
Daarom altijd je uren checkenquote:Op donderdag 7 juli 2011 16:05 schreef Little-Pea het volgende:
Ik schrijf altijd wel mijn uren op, maar ik heb er een hard hoofd in of die uren ook daadwerkelijk worden verwerkt.
Ik hou mijn uren ook bij. maar er word stelselmatig te weinig extra uren uitbetaald. Dit is trouwens alleen als ik doordeweeks ook werk. Als ik alleen op de zaterdagen werk worden mijn extra uren wel volledig uitbetaald.quote:
Als ze goed in de computer staan worden ze ook uitbetaaldquote:Op donderdag 7 juli 2011 16:30 schreef Little-Pea het volgende:
[..]
Ik hou mijn uren ook bij. maar er word stelselmatig te weinig extra uren uitbetaald. Dit is trouwens alleen als ik doordeweeks ook werk. Als ik alleen op de zaterdagen werk worden mijn extra uren wel volledig uitbetaald.
Sterker nog, bij sommigen heb ik zelfs om éxtra tijd gevraagd, dat je juist langer bezig was met z'n tweeën dan alleenquote:Op donderdag 7 juli 2011 16:50 schreef Little-Pea het volgende:
Ik heb nog een vraag, Ik moet volgende week iemand inwerken. Maar hoe zit het met de uitbetaling van de wijken die ik samen met de nieuwe bezorger weg breng?. Krijg ik dan de helft van de gewerkte tijd uitbetaald of gewoon de volledige tijd?
Dat zal denk ik bij mij niet het geval zijn. Volgende week is er de hele week geen HAH en héél weinig postquote:Op donderdag 7 juli 2011 16:56 schreef gekkewiebel het volgende:
[..]
Sterker nog, bij sommigen heb ik zelfs om éxtra tijd gevraagd, dat je juist langer bezig was met z'n tweeën dan alleen
Ik zou er voor tekenenquote:Op donderdag 7 juli 2011 15:46 schreef lololo het volgende:
Ik vraag me ook af hoe de communicatie met het uitzendbureau verloopt. Wat wij nodig hebben zijn laten we zeggen 2 krachten die een rijbewijs hebben, niet bang zijn om erg vroeg te beginnen en de komende 2 maanden tussen de 20 en 40 uur willen werken. Aangevuld met een stuk of 3 á 4 mensen die worden opgeleid om wijken weg te brengen. Zijn die nou écht niet te vinden?
Nou, dat bedoel ik dus. Ik kan me gewoon ook niet voorstellen dat er geen studenten zijn die dat willen. Maar wij zien ze niet komen.quote:
Pay peanuts get monkeys. En monkeys hebben we nu veel, heel veel. De niet-monkeys praten vooral over de mooie tijd, vroeger...quote:Op donderdag 7 juli 2011 15:46 schreef lololo het volgende:
Het gaat weer lekker bij ons. De ene na de andere (semi)fulltimer valt uit met langdurige aandoeningen en THK's zien we nauwelijks komen. Van de paar die er wel komen is zo'n beetje iedereen van het gebruikelijke kneusjes of lamballen-niveau. Op je 2e werkdag jezelf al een uur verslapen, terwijl je pas om 8 uur hoeft te beginnen, 2 keer ziek melden en een keer verslapen in 2 weken tijd en eentje die fysiek niet in orde is en geen wijken weg kan brengen ivm belasting van zijn armen. Vandaag een nieuwe begonnen dus ben benieuwd...
Ik vraag me ook af hoe de communicatie met het uitzendbureau verloopt. Wat wij nodig hebben zijn laten we zeggen 2 krachten die een rijbewijs hebben, niet bang zijn om erg vroeg te beginnen en de komende 2 maanden tussen de 20 en 40 uur willen werken. Aangevuld met een stuk of 3 á 4 mensen die worden opgeleid om wijken weg te brengen. Zijn die nou écht niet te vinden?
Mja, ik wilde vakantiewerk doen, nooit zo'n formulier gekregen.quote:Op donderdag 7 juli 2011 17:24 schreef lololo het volgende:
[..]
Nou, dat bedoel ik dus. Ik kan me gewoon ook niet voorstellen dat er geen studenten zijn die dat willen. Maar wij zien ze niet komen.![]()
eea wordt ook wel veroorzaakt doordat we gewoon nauwelijks meer zaterdagwerkers hebben. In het verleden vulden die vaak die rol in. Al zou het me met de communicatieskills van de gemiddelde TC niet verbazen dat het gewoon nooit aan de zaterdagwerkers die er nu zitten gevráágd is.
Ik vraag me eigenlijk af of ze dat niet allemaal expres doen?quote:Op donderdag 7 juli 2011 17:25 schreef carboni het volgende:
Dus de niet monkeys die ze nu nog hebben gaan ook snel weg.
Tuurlijk, ze willen af van de postbodes en zaterdagwerkers omdat zij denken dat het nieuwe bedrijfsmodel goedkoper is. In de rechtszaak hebben ze dan ook beweerd dat alle ervaring en kennis in de managementlaag boven de VBG'en zitquote:Op donderdag 7 juli 2011 17:37 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik vraag me eigenlijk af of ze dat niet allemaal expres doen?
Euh? Ik werk er een jaar of 10 en 10 jaar geleden was het echt een stuk zwaarder. Fiets was elke dag zo zwaar beladen dat je niet te snel op moest trekken omdat je anders steigerde vanwege het gewicht. Je kon wel nabrengzakken maken maar dat kostte weer een zooi tijd en de diensten stonden al veel te strak, uitloop kreeg je niet betaald natuurlijk. Ja, met kerstmis, dan kreeg je er een half uurtje bijquote:Op donderdag 7 juli 2011 17:53 schreef pussywillow het volgende:
Ach, over een paar jaar zijn alle bestelkantoren dicht en zijn er alleen nog maar huismoeders en gepensioneerden die tassen met post uit een aanhangwagen moeten vissen
Postbode was vroeger, in de PTT-tijd, natuurlijk echt een luizenbaantje en dat dat niet meer kan is begrijpelijk, maar hoe het nu in rap tempo wordt uitgekleed en verschraald is misschien weer het andere uiterste. Jammer, maar ja.
voor de privatisering was er gewoon overwerk in normale diensttijd hoor. Je moet maar eens vragen aan mensen die er 25 jaar werken ofzo. Op papier draaiden die 50 uur in de week, terwijl ze nooit na 2 uur thuis waren..quote:Op donderdag 7 juli 2011 17:56 schreef lololo het volgende:
[..]
Euh? Ik werk er een jaar of 10 en 10 jaar geleden was het echt een stuk zwaarder. Fiets was elke dag zo zwaar beladen dat je niet te snel op moest trekken omdat je anders steigerde vanwege het gewicht. Je kon wel nabrengzakken maken maar dat kostte weer een zooi tijd en de diensten stonden al veel te strak, uitloop kreeg je niet betaald natuurlijk. Ja, met kerstmis, dan kreeg je er een half uurtje bij
Jup dat was 20 jaar geleden, dat was natuurlijk ook belachelijk. Hadden ze een bijbaantje in de tijd van de post.quote:Op donderdag 7 juli 2011 17:58 schreef sbientje het volgende:
[..]
voor de privatisering was er gewoon overwerk in normale diensttijd hoor. Je moet maar eens vragen aan mensen die er 25 jaar werken ofzo. Op papier draaiden die 50 uur in de week, terwijl ze nooit na 2 uur thuis waren..
Als je nog puf hebt en niks beters te doen, waarom niet. Mij hoeven ze niet meer te bellen iig, stond vanochtend om 4 uur naast mijn bed.quote:Op donderdag 7 juli 2011 19:05 schreef JochemP het volgende:
Word net gebeld of ik nog even een wijk wil lopen die is blijven staan. Nouja vooruit, ik krijg uitbetaald hoelang ik loop en dat nog eens verdubbeld
Een oude pakketbezorger vertelde me hetzelfde.quote:Op donderdag 7 juli 2011 17:58 schreef sbientje het volgende:
[..]
voor de privatisering was er gewoon overwerk in normale diensttijd hoor. Je moet maar eens vragen aan mensen die er 25 jaar werken ofzo. Op papier draaiden die 50 uur in de week, terwijl ze nooit na 2 uur thuis waren..
Je hebt je oninteressante HAH maar gewoon bij het oud papier gegooid, als ik het goed begrijp?quote:Op donderdag 7 juli 2011 21:37 schreef leay het volgende:
Hm vandaag lekker dagje gehad, werd zelfs gebeld dat er hah overheid was. Niet dat dát blaadje intressant was en uiteindelijk toch weer in de papierbak beland.
Meteen gevraagd voor m'n ontslag, september begint school weer. Wil wel op zaterdag blijven werken, maar vraag me af of ik dan een zaterdag contract krijg?!
Ooh, op die fietsquote:Op donderdag 7 juli 2011 23:10 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik hoop die mensen waar het wordt bezorgd.
Maar dat andere scenario is ook best goed mogelijk.quote:
Werkwoordsspelling is er niet voor niks, denk dat er een t-je achtermoestquote:Op donderdag 7 juli 2011 23:07 schreef gekkewiebel het volgende:
[..]
Je hebt je oninteressante HAH maar gewoon bij het oud papier gegooid, als ik het goed begrijp?
Haha, nee zo erg haat ik mn baantje nou ook weer niet.quote:Op donderdag 7 juli 2011 23:07 schreef gekkewiebel het volgende:
[..]
Je hebt je oninteressante HAH maar gewoon bij het oud papier gegooid, als ik het goed begrijp?
Ok, maar wat is "volop werk"?. Ik lees in de brief: "Met het sluiten van de VBG'en en de bijbehorende locaties verdwijnt het werk op het VBG. Dus ook het werk van de zaterdagbestellers. Er ontstaat in het nieuwe postproces wel volop deeltijdwerk, ook op zaterdag".quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Op het Intranet staat nu een lijst waarin staat wanneer alle VBG-en gaan sluiten. In mijn geval duurt dat nog 1,5 tot 2 jaar. In de begeleidende brief staat dat er ook in de nieuwe organisatie volop werk blijft bestaan voor zaterdagwerkers. Dus dat is iig goed nieuws voor sommigen van ons.
dat gaat allemaal naar een centrale locatie (CVL heet dat geloof ik, centrale voorbereidingslocatie). Daarvan komen er een stuk of 5 dacht ik (weet niet zeker)quote:Op vrijdag 8 juli 2011 16:46 schreef JochemP het volgende:
Ik vandaag ook een brief gehad met die lijst. Ik snap er niks van, waarom sluiten ze alle VBG-en? En waar wordt de post dan voorbereid/gesorteerd?
Pff ja, straks zou je nog van je vakantie genietenquote:Op vrijdag 8 juli 2011 17:04 schreef Little-Pea het volgende:
Het was nog onzeker of er in de vakantie wel wijken voor me waren, maar ik kreeg vandaag te horen dat ik de komende 4 weken sta ingepland voor 2 wijken per dag. Gelukkig, anders zit je ook maar thuis.
Het probleem is dat ik niet stil kan zitten. En zo verdien ik ook nog een lekker zakcentje bijquote:Op vrijdag 8 juli 2011 17:04 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Pff ja, straks zou je nog van je vakantie genieten
Voor het geld dat ze die bezorgers betalen bleef ik liever thuis. Werk je 5 dagen maak je ook nog eens maar een uurtje of 10-15.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 17:05 schreef Little-Pea het volgende:
[..]
Het probleem is dat ik niet stil kan zitten. En zo verdien ik ook nog een lekker zakcentje bij.
Net zoals optivo een groot succes is.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 17:03 schreef pussywillow het volgende:
Dat wordt vast en zeker een groot succesDan mogen ze er wel voor gaan zorgen dat de wijken foutloos uit de rode bakken komen, want iemand die tientallen kilometers verderop jouw wijk zit voor te bereiden weet natuurlijk totaal niet hoe die wijk in elkaar zit.
Optivo is een beetje een anticlimaxquote:Op vrijdag 8 juli 2011 17:08 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Net zoals optivo een groot succes is.
Ik mag niet meer van mijn stoel af !quote:Op vrijdag 8 juli 2011 17:12 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Optivo is een beetje een anticlimaxHoop gezeik, er zou dit gebeuren, er zou dat gebeuren, er zouden lijntjes komen waar je niet buiten mocht komen, niks zou meer mogen, de wereld zou vergaan... en nu is het er en er is werkelijk niks veranderd, behalve dat je tassen met post nu op een karretje staan (wat eigenlijk best handig is!) en de tijden voor de voorbereiding krapper zijn geworden
Gewoon doen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 17:13 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik mag niet meer van mijn stoel af !
Dan word ik getackled door de TC.quote:
Als je als volwassen persoon serieus gaat zeuren omdat je medewerkers opstaan en lopen ben je toch ook getikt.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 17:15 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Dan word ik getackled door de TC.
Het is jammer dat ik het niet heb opgenomen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 17:16 schreef lbeew het volgende:
[..]
Als je als volwassen persoon serieus gaat zeuren omdat je medewerkers opstaan en lopen ben je toch ook getikt.
Ja, TNT heeft een fijne neus om dit soort leuke brieven tijdens of vlak voor de zomervakantie te versturen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 17:04 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Pff ja, straks zou je nog van je vakantie genieten
Dat komt omdat niemand zich houdt aan Optivo. Veel TC's vinden het ook onzin, met die lijnen en zo. Alleen als er een audit is moeten we even een toneelstukje opvoeren. Want officieel mogen bij Optivo de teamcoaches zich ook niet de hele dag in hun kantoortje verschansen, en moeten ze elke dag tenminste tot 10.30 in het DVG, dus echt op de werkvloer, aanwezig zijn. En dat doen ze ook liever niet, want daar hebben ze geen tijd voor/zin in, en dan worden ze ook geconfronteerd met wat er mis gaat. Mijn team heeft al een half jaar geen postverdeler meer, want die vond het zulk klotewerk dat hij na een paar weken het bijltje er bij neergooide.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 17:12 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Optivo is een beetje een anticlimaxHoop gezeik, er zou dit gebeuren, er zou dat gebeuren, er zouden lijntjes komen waar je niet buiten mocht komen, niks zou meer mogen, de wereld zou vergaan... en nu is het er en er is werkelijk niks veranderd, behalve dat je tassen met post nu op een karretje staan (wat eigenlijk best handig is!) en de tijden voor de voorbereiding krapper zijn geworden
Als postverdeler moeten ze er voor zorgen dat je zelf geen voorbereiding hoeft te doen, want dat combineert gewoon niet.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 18:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat komt omdat niemand zich houdt aan Optivo. Veel TC's vinden het ook onzin, met die lijnen en zo. Alleen als er een audit is moeten we even een toneelstukje opvoeren. Want officieel mogen bij Optivo de teamcoaches zich ook niet de hele dag in hun kantoortje verschansen, en moeten ze elke dag tenminste tot 10.30 in het DVG, dus echt op de werkvloer, aanwezig zijn. En dat doen ze ook liever niet, want daar hebben ze geen tijd voor/zin in, en dan worden ze ook geconfronteerd met wat er mis gaat. Mijn team heeft al een half jaar geen postverdeler meer, want die vond het zulk klotewerk dat hij na een paar weken het bijltje er bij neergooide.
Volgens mij verschilt dat per postverdeler (we hebben trouwens geen vaste postverdeler, verschilt bij ons per dag). Bij ons zijn er postverdelers die ook nog makkelijk 1 of 2 wijken kunnen voorbereiden tussendoor, terwijl er andere zijn die echt puur postverdeler zijn en waarbij je alsnog bijna struikelt over de lege bakken en volle tassen die in het pad blijven liggen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 18:13 schreef lbeew het volgende:
[..]
Als postverdeler moeten ze er voor zorgen dat je zelf geen voorbereiding hoeft te doen, want dat combineert gewoon niet.
Natuurlijk afhankelijk van hoe groot het carré is.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 18:17 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Volgens mij verschilt dat per postverdeler (we hebben trouwens geen vaste postverdeler, verschilt bij ons per dag). Bij ons zijn er postverdelers die ook nog makkelijk 1 of 2 wijken kunnen voorbereiden tussendoor, terwijl er andere zijn die echt puur postverdeler zijn en waarbij je alsnog bijna struikelt over de lege bakken en volle tassen die in het pad blijven liggen.
Bij ons is er een met nog drie voorbereidingen erbijquote:Op vrijdag 8 juli 2011 18:13 schreef lbeew het volgende:
[..]
Als postverdeler moeten ze er voor zorgen dat je zelf geen voorbereiding hoeft te doen, want dat combineert gewoon niet.
Bij ons hebben ze een apart kantoor (met airco...)quote:Op vrijdag 8 juli 2011 18:25 schreef JochemP het volgende:
Dat Optivo klinkt vrij kansloos (niet meer opstaan), gelukkig hebben wij dat niet (of wel? geen idee eigenlijk). Bij ons zitten de teamcoaches trouwens "gewoon" middenin de sorteerhal met hun bureautjes en niet in een afgezonderd kantoor, is dat overal zo?
Afgezonderd op een kantoor, met de deur dicht.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 18:25 schreef JochemP het volgende:
Dat Optivo klinkt vrij kansloos (niet meer opstaan), gelukkig hebben wij dat niet (of wel? geen idee eigenlijk). Bij ons zitten de teamcoaches trouwens "gewoon" middenin de sorteerhal met hun bureautjes en niet in een afgezonderd kantoor, is dat overal zo?
Bij ons zaten ze eerst met bureau en al in hun eigen DVG, maar na de reorganisatie en nieuwe zaalindeling was daar geen plek meer voor. Voor ons lekker rustig, en voor de TC's ook, de onze kon zich amper nog concentreren met de radio waaruit bij ons de ganse dag foute Nederlandstalige muziek schettert (Ik verscheuuurduuu juuu footooo), en het geblèr van de hah-stapelaars van de sociale werkplaats.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 18:25 schreef JochemP het volgende:
Komt bekend voor.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 19:36 schreef JochemP het volgende:
Ik wou dat de radio harder stond, hier hoor je de hele ochtend mensen die graag dieren nadoen, zingen, schreeuwen of boeren
Dat is vertelt op een vergadering, maar het is inmiddels niet meer van toepasing, 6 voorbereidingslocaties is toch te weinig gebleken (hoewel Bleiswijk er nog steeds 1 wordt).quote:Op donderdag 7 juli 2011 00:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Ik had begrepen dat die CVL's bij de sorteercentra zouden komen, en de dichtstbijzijnde is in Leidschendam (voor mij althans).
Die heb je hier ook. Vooral de geiten-imitatie is populair. Bèèèèèèèèèèèèèèèhquote:Op vrijdag 8 juli 2011 19:36 schreef JochemP het volgende:
Ik wou dat de radio harder stond, hier hoor je de hele ochtend mensen die graag dieren nadoen, zingen, schreeuwen of boeren
Ja.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 19:36 schreef JochemP het volgende:
Het is dus overal hetzelfdequote:Op vrijdag 8 juli 2011 19:36 schreef JochemP het volgende:
Hier de pauw en de kipquote:Op vrijdag 8 juli 2011 20:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Die heb je hier ook. Vooral de geiten-imitatie is populair. Bèèèèèèèèèèèèèèèh
vijf wijken?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 20:25 schreef hemarookworst het volgende:
ZO, deze week van woensdag tot vrijdag geen HAH
Dus vandaag lekker vijf wijken bezorgd gedaanBest wel relaxed werk met dit weer. Alleen jammer dat ik zo weinig wordt uitbetaald. In de praktijk werk ik toch wat langer dan de norm tijd, vooral als ik HAH heb.
Maar vandaag heb ik een paar wijken ver onder de norm tijd bezorgd maar neit verder doorvertellen he!
De pauw komt hier ook geregeld voorbij, meestal in de versie van Hans Teeuwen. Muuuuu-èèèèèèèèèèèèèh!quote:
gewoon normale wijken van anderhalfuur. Niet zo spectaculair dusquote:Op vrijdag 8 juli 2011 21:09 schreef sbientje het volgende:
[..]
vijf wijken?wat zijn dat voor wijken joh
Ik weet niet of je van te voren nog aan het voorbereiden doet, maar ik zou voor je wijk die dingen even door knippenquote:Op zaterdag 9 juli 2011 19:28 schreef ellenatmars het volgende:
Sinds vandaag hebben wij met die kant-en-klare HAH bundels te maken, ik had vandaag nog 3 soorten ookOverige wijken hadden alleen de C1000! Wat een onzin... om de 40 stuks (als in 40x3 dan), zo'n plastic bandje dus heel m'n HAH-tas zat uiteindelijk vol met die rotdingen + veel van die briefjes. Zucht, onnozel.
Wat ik zelf vaak doe om het een beetje netjes te houden in m'n fietstassen is een lege grijze tas aan m'n stuur hangen waar ik alle tiewraps en bundelbriefjes ingooi. Die kan ik dan mooi op het depot leegschudden boven de afvalbak. Soms neem ik niet eens de moeite om de bundelbriefjes eraf te halen, en gooi ik ze gewoon met hah en al door de busquote:Op zaterdag 9 juli 2011 19:28 schreef ellenatmars het volgende:
Sinds vandaag hebben wij met die kant-en-klare HAH bundels te maken, ik had vandaag nog 3 soorten ookOverige wijken hadden alleen de C1000! Wat een onzin... om de 40 stuks (als in 40x3 dan), zo'n plastic bandje dus heel m'n HAH-tas zat uiteindelijk vol met die rotdingen + veel van die briefjes. Zucht, onnozel.
wij hebben er morgen 4 en zaterdag 2 geloof ik ook.. Ik heb morgen 2,5 wijken. Een collega kwam wat uurtjes tekort gelofo ik, dus die wilde er wel eentje overnemen. Dat zou ik wel fijn vinden, want al mijn spieren doen zeer van een te actieve familiedag haha..quote:Op zondag 10 juli 2011 21:30 schreef loonytik het volgende:
Nu is alle HaH hier verplaatst naar Dinsdag en zaterdag in principe. Woensdag ook nog overheid HaH. Maar gelukkig niet op de postcode van de wijk die ik moet lopenDeze dinsdag hier kan je nu max 5 HaH hebben voor zaterdag staan er twee. Aankomende woensdag weer grootscheepse Optivo controle waar om elk klein kut dingetje weer gezeurd gaat worden oleeé
Wat een ratdraaiers zeg! Ik ben 18 en verdien nu momenteel 6,68 nettoquote:Op maandag 11 juli 2011 15:18 schreef Breekfast het volgende:
Net terug gebeld voor mijn sollicitatie voor postbezorger.
Ik ga als 21 jarige dus 6,30 bruto verdienen![]()
Heb maar ja gezegd omdat er toch niks anders te vinden is op het moment
Hihi ratdraaiers.quote:Op maandag 11 juli 2011 19:07 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Wat een ratdraaiers zeg! Ik ben 18 en verdien nu momenteel 6,68 netto
Een typisch geval van een Freudiaanse versprekingquote:
Als normale postbezorger of zaterdagwerker?quote:Op maandag 11 juli 2011 19:07 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Wat een ratdraaiers zeg! Ik ben 18 en verdien nu momenteel 6,68 netto
lijkt me vrij normaal minimumloon. ik verdien als 20 jarige 5.53 bruto, voor zwaar werkquote:Op maandag 11 juli 2011 15:18 schreef Breekfast het volgende:
Das balen! Hoe lang duurde het bij jou dat ze belden na jouw online sollicitatie?quote:Op maandag 11 juli 2011 15:18 schreef Breekfast het volgende:
Je weet dat iedereen je adres kan zien nu hé?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 00:26 schreef RoW_0 het volgende:
Wat betekent dit?
http://www.postnlpakkette(...)EU009703392&P=7007ML
Dit heb ik nog nooit meegemaakt
whehequote:Op dinsdag 12 juli 2011 06:35 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Je weet dat iedereen je adres kan zien nu hé?
Heb je al gebeld dan naar de klantenservice?quote:Op woensdag 13 juli 2011 15:43 schreef RoW_0 het volgende:
Vind ik dus niet erg. Ik woon hier over een week toch niet meer
Ik heb mijn pakketje nog steeds niet.
Toen met een halve meter sneeuw had ik dat om de minuutquote:Op donderdag 14 juli 2011 08:48 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Oeh lekker weer met windstoten.
Vind het altijd wel grappig dat mensen je sterkte wensen als je aan het werk bent
10 minuten aan de wacht met (wat was het?) 25 cent per minuut met een maximum van 22 euro?quote:Op donderdag 14 juli 2011 07:31 schreef Troeta het volgende:
[..]
Heb je al gebeld dan naar de klantenservice?
Volgens mij niet, maar je kan ook mailenquote:Op donderdag 14 juli 2011 11:50 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
10 minuten aan de wacht met (wat was het?) 25 cent per minuut met een maximum van 22 euro?
Donder maar mooi op zeg.
van wie is telefoonnummer 09000570quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:51 schreef Troeta het volgende:
[..]
Volgens mij niet, maar je kan ook mailen
Gewoon mailen. Doe ik altijd in dat soort gevallen. Dat Klantenservice geld kost is belachelijk, volkomen met je eens. Eerst maakt een bedrijf er een zootje van en dan moet je ze nog betalen om ze te vragen om het weer op te lossen. Helaas is dat gemeengoed, ik ken eerlijk gezegd geen bedrijven waar Klantenservice een gratis nummer heeft. Sterker nog: Als mijn loonstrookje niet klopt en ik moet bellen met de salarisadministratie van mijn EIGEN bedrijf, zelfs dan moet ik een duur 0800-nummer draaien. Dus tegenwoordig leen ik daarvoor de telefoon van de teamcoach.....quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:13 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
van wie is telefoonnummer 09000570
Van TNT-Post.
Informatienummer voor particuleren over via TNT verzonden pakketten.
EUR 0.45 per minuut! plus de kosten van het gebruik van je telefoon.
45 cent dus. Mijn pakketje twv 500 euro kwijtraken en dan geld gaan eisen ook
Ik leg net de telefoon neer, moet woensdag op gesprek komen voor voorbereider. Nu lekker dichtbij, in elk geval niet twintig kilometer verderop.quote:Op donderdag 14 juli 2011 15:36 schreef Bostonian het volgende:
Ik verwacht er ook niks meer van Susi. Zoek wel iets anders. Binnen 5 dagen gebeld worden? Yeah right.
Van Wikipedia: Emolumenten (in Nederland) of extralegale voordelen (in Vlaanderen) zijn beloningen voor werk die buiten het normale salaris vallenquote:Op donderdag 14 juli 2011 16:43 schreef dreamerx het volgende:
hey medewerkers wat is een emolumententijdvak ?alvast bedankt voor het antwoord!
Wat een toeval!quote:Op donderdag 14 juli 2011 16:41 schreef Susi het volgende:
[..]
Ik leg net de telefoon neer, moet woensdag op gesprek komen voor voorbereider. Nu lekker dichtbij, in elk geval niet twintig kilometer verderop.
Idd, perfecte omstandigheden om te lopen vandaagquote:Op vrijdag 15 juli 2011 14:21 schreef Little-Pea het volgende:
Vandaag een perfecte dag, heerlijk weer, geen HAH en héél weinig post.
Ik zie mezelf nog steeds zitten vanmorgen... Met de haarföhn m'n beide bergschoentjes te drogen op stand 2quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:33 schreef loonytik het volgende:
idd me schoenen staan nog steeds te drogen van gistervandaag gelukkig een stuk beter weer en geen druppeltje post
Vorig jaar werd ik aangesproken in villawijk met klacht dat de post nat was en dat ik dat was en dat we expres de post horizontaal tegen de regen zouden houden. Sneue klacht aangezien ik die wijk toen helemaal niet gelopen had en dat je met dat hah niet veel mogelijkheden over hebt behalve dan de HAH eerst nat te laten worden.quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:43 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Mensen/ klanten die constateren dat de post nat is.
Goh.
Ik liep gisteren ook horizontaal, desondanks ben ik drijfnat geworden.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 18:45 schreef carboni het volgende:
[..]
Vorig jaar werd ik aangesproken in villawijk met klacht dat de post nat was en dat ik dat was en dat we expres de post horizontaal tegen de regen zouden houden. Sneue klacht aangezien ik die wijk toen helemaal niet gelopen had en dat je met dat hah niet veel mogelijkheden over hebt behalve dan de HAH eerst nat te laten worden.
Zelfde wijk waar ik tijdens de zaterdagsneeuwstorm van afgelopen December maar 1 keer werd aangesproken. Fucking 5 uur gedaan over die wijk van 2 uur, redelijk nieuwbouw dus er waaide er hard incl sneeuwduinen.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 19:15 schreef pussywillow het volgende:
Ja, dat doen wij inderdaad expres. We hebben tenslotte niets beters te doenEn waarom wonen de grootste zeikerds altijd in de grootste huizen? Volgens mij hebben sommige mensen het idee dat ze recht hebben op een speciale behandeling omdat ze een groot huis hebben.
Ik ook, ik zweer bij Ecco'squote:Op vrijdag 15 juli 2011 23:05 schreef Peterselieman het volgende:
Ik loop altijd op Ecco's. Ik moet alleen even een nieuw paar halen, want het huidige paar is na ruim vier jaren wel versleten
Ik heb zelf geen fiets via het fietsenplan, maar hoeveel verlof uren het je kost hangt af van je uurloon. De fiets mag maximaal EUR 749 kosten, dus als je EUR 10 per uur verdient zijn dat ongeveer 75 vakantie-uren. De volledige brochure staat op Intranet.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 15:09 schreef ellenatmars het volgende:
Is er hier een zaterdagbesteller die een fiets heeft via 't fietsenplan? Zo ja, hoeveel verlofuren moet je daar (gemiddeld) voor inleveren? M'n postbode+ wist het zo snel niet te vertellen, en TC is er sowieso eigenlijk nooit. Misschien weet iemand het hier?
Mijn fiets is namelijk echt een drama aan het worden, en ik heb nog veel verlofuren staan. En daar komen er deze vakantie alleen maar meer bij.. Dus zo'n nieuwe fiets komt eigenlijk wel goed uit!
Bedanktquote:Op zaterdag 16 juli 2011 15:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik heb zelf geen fiets via het fietsenplan, maar hoeveel verlof uren het je kost hangt af van je uurloon. De fiets mag maximaal EUR 749 kosten, dus als je EUR 10 per uur verdient zijn dat ongeveer 75 vakantie-uren. De volledige brochure staat op Intranet.
Teamcoach moet dat na het invullen van het matenformuliertje aanvragenquote:Op zaterdag 16 juli 2011 21:21 schreef Leontje het volgende:
Vandaag voor het eerst gelopen, 2 best grote wijken, was best leuk.Alleen 2 dingen die me niet helemaal duidelijk zijn, nummer 1 ben ik vergeten te vragen en nummer 2 kon degene die me inwerkte me ook niet echt vertellen
![]()
1] Hoe zit het met de TNT kleding, in het sollicitatiegesprek zeiden ze dat je die na een maand krijgt, maar moet je die aanvragen, moet je er zelf om vragen of krijg je die gewoon thuisgestuurd?
Ik krijg iedere week nog zo'n ouderwets roosterbriefje, maar ze gebruiken tegenwoordig meer vormen van communicatiequote:2] Hoe weet je welke wijk je volgende keer lopen moet?
Dat weet ik niet. Je teamcoach zou het rooster bekend moeten maken, dan weet je waar je aan toe bentquote:Op zaterdag 16 juli 2011 21:51 schreef Leontje het volgende:
Dus ik moet zaterdag gewoon weer om 10.30 naar dezelfde plek als vanochtend en dan merk ik het dus vanzelf wel, oke bedankt.
Via de postbode plusquote:Op zaterdag 16 juli 2011 21:49 schreef Peterselieman het volgende:
maar ze gebruiken tegenwoordig meer vormen van communicatie
Gratis verzenden zit er niet in. Je kunt na afloop wel je verzendkosten proberen terug te krijgen bij wie je het pakketje vandaan hebt. PostNL staat hier volledig buiten.quote:Op zondag 17 juli 2011 19:55 schreef Dionysiou het volgende:
Vraagje, ik kreeg 3 dagen terug een pakje met een sticker ''Uw postzending is tijdens het verwerkingsproces open geraakt. Zonder kennisneming van de inhoud is de zending opnieuw gesloten. Onze excuses hiervoor.''
Ik was zelf niet thuis, anders had ik het pakket niet aangenomen.
Het pakket is nog helemaal dicht ik wil hem retourneren, denk je dat ik bij het postkantoor het pakket gratis naar het retour adres kan sturen dat bij afzender staat?
Het zit je niet meequote:
De kleding gaat tegenwoordig via het internet. Even inloggen en al je maten doorgeven. Alleen wordt er volgens mij geen TNT kleding meer uitgedeeld. Er zijn al mensen hier die er een half jaar op wachten. Mocht er dus nog wat liggen bij jou op kantoor, neem het mee.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 21:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Teamcoach moet dat na het invullen van het matenformuliertje aanvragen
[..]
Ik krijg iedere week nog zo'n ouderwets roosterbriefje, maar ze gebruiken tegenwoordig meer vormen van communicatie
Aangezien ze hier het rooster voor zaterdag pas op donderdag maken moeten ze wel bellen of mailenquote:Op maandag 18 juli 2011 16:59 schreef pussywillow het volgende:
Wat een luxe, rooster via de mail.Bij ons hangt het op een mededelingenbord en dat was het dan.
Hahah nou hé, deze ronde waren ze serieus 'zwaar'!quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:07 schreef JochemP het volgende:
[..]
Ze zouden die krengen met de pakketpost mee moeten sturen
Is ook niet de meest relaxte dag om als eerste te hebbenquote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:59 schreef BrainTeaser het volgende:
Pfff...even serieus: vanaf vandaag heb ik echt heel veel respect voor post medewerkers!![]()
Eerste dag gehad vandaag; daar komt toch iets meer bij kijken dan je zou denken!
Ik heb de eerste paar uur wijselijk mijn mond gehouden, maar op een gegeven moment gaven steeds meer ervaren mensen aan dat het toch wel een behoorlijk dagje was! Dus lag gelukkig niet geheel aan mij...quote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:06 schreef VKV het volgende:
[..]
Is ook niet de meest relaxte dag om als eerste te hebben
Heb jij je salaris al binnen? Het wordt toch pas de 21e overgemaakt?quote:Mijn salaris voor juli valt wel weer mee!
Digitaal afschrift waarschijnlijk, rabo notabox of iets dergelijks (?)quote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:36 schreef Little-Pea het volgende:
[..]
Heb jij je salaris al binnen? Het wordt toch pas de 21e overgemaakt?
Ik heb een tijdje via Randstad gewerkt, toen werd ik inderdaad wekelijks uitbetaald. Geef je wel je uren door aan het uitzendbureau?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:01 schreef theworld het volgende:
werkt hier iemand via tempoteam en dat je betaalt krijgt via payroll?
ik werk de eerste 2 a 3 weken via tempoteam omdat ik dan sneller kon beginnen, maar dacht dat dat per week werd uitbetaald. heb na 2,5 week nog geen salaris gehad dus ben toch wel benieuwd wanneer ik dit krijg.
weet iemand dit?
idd, daar is de strook er al. Bij mij 500 euro, plus wat ik nu krijg van mijn extra contractquote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:41 schreef gekkewiebel het volgende:
[..]
Digitaal afschrift waarschijnlijk, rabo notabox of iets dergelijks (?)
nee dit is niet nodig, tnt/postnl geeft de uren aan hun door. moest jij dit wel zelf doen?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:48 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje via Randstad gewerkt, toen werd ik inderdaad wekelijks uitbetaald. Geef je wel je uren door aan het uitzendbureau?
En dan van 10:00 tot 13:00 uitbetaald krijgenquote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:19 schreef Hartigan het volgende:
Normaal gesproken heb ik 3 tassen, vandaag had ik er 11
4 stuks HAH, extra dikke Veronica gids en de 34-delige encyclopedie van de H&M, althans zo voelde die klotegids.
De dag begon trouwens al meteen goed. Ik reed de hal binnen bij TNT en mijn voorband ging lek. Dus een fiets meegekregen en een paar uur later braken er op het achterwiel een stel spaken af en zat er een enorm slag in het wiel. Kon ik dus ook niet meer mee fietsen. Toen kreeg ik opnieuw een fiets mee en daar brak even later het zadel van![]()
Van 10:00 tot 18:00 bezig geweest vandaag..
Nou, ik ben er niet echt door afgeschrikt, maar wel ff wakker geschud!quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:24 schreef pussywillow het volgende:
...
Had vandaag wel iemand in opleiding mee, die zal ook wel meteen zijn afgeschrikt door de HAH en H&M-gidsen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |