abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99050942

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Vorige topics:
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 |
42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 |
52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 |
62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 |
70 | 71 | 72 | 73 | 74 |

Salaristabel Zaterdagwerker:

Uitbetalingen:

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis<br>
Posttarieven<br>
Juist adresseren<br>
Verhuisservice<br>
Bewaarservice<br>
Postzegeluitgiftekalender<br>

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis<br>
HSM = HuisNummerSorteermachine<br>
Lola = Los en Laad ruimte<br>
VOS = Vroege Ochtend Sorteering<br>

Overige linkjes:
Over PostNL<br>
TPG en klagen<br>
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers<br>

Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht<br>
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat<br>
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland<br>
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden<br>
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente<br>
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt<br>
Viper86, werkzaam in VBG Sneek<br>
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)<br>
ries, werkzaam in VBG Den Bosch<br>
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland <br>
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade<br>
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat<br>
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat<br>
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat<br>
sbientje, werkzaam in Breda<br>
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo<br>
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek<br>
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen<br>
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland<br>
Taneli, Danny, werkzaam in Diemen<br>

De OP is hier te vinden.
pi_99050966
Ik zit eraan te denken om te solliciteren voor deze functie: Medewerker business point vanaf september.

Is dat te doen?
Hoeveel verdien je ongeveer?
  dinsdag 5 juli 2011 @ 10:00:00 #3
202348 Susi
Temple of Love
pi_99055285
Ik had gisteren een brief gekregen, waren alle postzegels erop doorgekrast in plaats van gestempeld :')
  dinsdag 5 juli 2011 @ 10:04:02 #4
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_99055382
Ik had voor de zoveelste keer een pakketje erbij zitten dat retour afzender moest, heb met stift ondertussen al deze wijzigingen op het pakket gezet:

Poging 1:
Sterretje voor de naam en erbij vermeld dat het adres klopt maar de naam erbij niet en gemeld in bezorgraport.
Poging 2:
Retour afzender met koeienletters erop.
Poging 3:
Alles doorgestreept en een pijl naar de afzender.
Poging 4:
Teamchef gemeld dat als ik het pakket nu nog een keer aantref, ik op kosten van de PostNL zelf dat pakket wel terugbreng naar noordelijk Nederland. :6

Hoop dat het er vandaag dus niet weer bij zit. :+
pi_99055842
:D Irritant is dat. Schrijf je iets netjes af, zit het er de volgende dag wéér bij :')
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 juli 2011 @ 10:44:15 #6
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_99056422
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 10:04 schreef Lastpost het volgende:
Ik had voor de zoveelste keer een pakketje erbij zitten dat retour afzender moest, heb met stift ondertussen al deze wijzigingen op het pakket gezet:

Poging 1:
Sterretje voor de naam en erbij vermeld dat het adres klopt maar de naam erbij niet en gemeld in bezorgraport.
Poging 2:
Retour afzender met koeienletters erop.
Poging 3:
Alles doorgestreept en een pijl naar de afzender.
Poging 4:
Teamchef gemeld dat als ik het pakket nu nog een keer aantref, ik op kosten van de PostNL zelf dat pakket wel terugbreng naar noordelijk Nederland. :6

Hoop dat het er vandaag dus niet weer bij zit. :+
Retoursticker gebruiken :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 5 juli 2011 @ 10:46:07 #7
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_99056486
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 10:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Retoursticker gebruiken :P
Die heb ik niet liggen op het depot. :+
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 juli 2011 @ 10:50:09 #8
Maffe Fries
pi_99056629
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 10:46 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Jammer. Ik heb ze altijd bij me onderweg. Werkt ideaal :Y
pi_99058058
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 10:46 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Zeg je tegen je teamcoach dat het handig zou zijn om daar een rol te hebben.
lama
  dinsdag 5 juli 2011 @ 12:19:56 #10
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_99060256
Weet iemand waarom ik niet kan solliciteren op www.postnljobs.nl?

Als ik bij een functie op de button Direct solliciteren druk kom ik op een lege pagina.

[ Bericht 0% gewijzigd door Breekfast op 05-07-2011 12:27:27 ]
pi_99060525
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 12:19 schreef Breekfast het volgende:
Weet iemand waarom ik niet kan solliciteren op www.postnljobs.nl?

Als ik bij een functie op de button Direct solliciteren druk kom ik op een legen pagina.
Het is een teken, zoek ander werk.
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  dinsdag 5 juli 2011 @ 12:40:26 #12
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_99061040
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 12:26 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Het is een teken, zoek ander werk.
Baantjes liggen niet voor het oprapen hoor :'( :{
pi_99064215
Vandaag zit mijn eerste dag er op...en wat een zooitje is het :{

Ik had gereageerd op de vacature voor het sorteren. Ik werd een paar dagen later gebeld door PostNL over die vacature en ik zou een week later daar een sollicitatiegesprek over hebben. Tijdens het sollicitatiegesprek blijkt echter dat er geen sorteerders nodig zijn, enkel bezorgers. Nou ja, prima dan. Dus ik teken contract voor 8 uur per week, 4 dagen per week (dinsdag tot vrijdag). Dit komt neer op 2 uur per dag werken.

Ik kwam vanochtend om 8 uur binnen en ik werd aan het sorteren gezet...huh? Nou ja, prima dan. Toen we om 10 uur klaar waren met sorteren, dacht ik dat ik weer naar huis kon. Dat was niet het geval. Ik heb daarna twee uur hersenloos werk gedaan wat bestond uit het uit elkaar halen van posttassen en ze netjes opstapelen... Vervolgens nog een uurtje gewerkt aan een enorme retourzending van Duitse mailings die ik vanuit rode bakken in blauwe tassen moest stoppen.

Maar goed, ik vind het allemaal prima. Vijf uur aanwezig geweest en vier en een half uur gewerkt, dat tikt toch weer lekker aan.

Uit wat gesprekken met andere collega's blijkt dat mij een hoop nog onduidelijk is. Ik weet niet wie mijn teamcoach is en ik weet ook niet wat mijn werkzaamheden zijn of mijn werktijden... Morgen begin ik in ieder geval om 7 uur 's ochtends, ik ben benieuwd wat de dag zal brengen.

Misschien een hoop geklaag, maar het lijkt me niet te veel gevraagd om te weten waar ik aan toe ben :) Ik vond het in ieder geval wel lekker simpel werk, kan ik rustig een hele vakantie volhouden. Lekker relaxt op een bureaustoel post sorteren met de radio op de achtergrond is een stuk aangenamer dat wat ik zaterdags doe: schoonmaken in een stinkende, warme en luide fabriek, waarna ik gebroken thuiskom. Het schoonmaakwerk verdient echter wel beter - 13 euro p/u vs 8,62 p/u.
pi_99064578
Met een postbezorgercontract mag je toch helemaal niet sorteren?
pi_99065725
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 14:11 schreef Jesse_ het volgende:
Zal wel een tijdelijke hulpkracht contract zijn, dan mag dat wel
pi_99066526
quote:
Als uitzendkracht eigenlijk ook niet.
Toch komt het voor.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_99068791
Ben benieuwd wanneer ik eens gebeld word.
Geen referral hier.
pi_99070569
quote:
Het mag niet, nee, maar als ze je toevallig kunnen gebruiken is dat geen probleem. :')

Al zijn er weinig dingen vervelender dan iemand die bij wijze van spreken nog nooit een brief vast heeft gehad en meteen op zijn eerste dag jouw wijk voorbereidt :P Tuurlijk, je moet het een keer leren, maar laat die mensen dan eerst een paar keer een wijk lopen zodat ze snappen hoe het werkt.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_99071710
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 14:03 schreef Hartigan het volgende:
*verhaal*

Ha, zo gaat dat hier ook altijd met onze nieuwe medewerkers :') .

Een gezonde dosis nieuwsgierigheid doet wonderen in het begin :P . Daarna is een gezonde dosis onverschilligheid geen overbodige luxe. Anders trek je alle miscommunicatie en blunders al snel niet meer :+
pi_99071738
Vandaag weining post, alleen jammer van die 2 stuks HAH ;(. Zonder HAH was ik zeker een uur eerder klaar geweest.
pi_99075091
Pffffffffffff, de zomerchaos is hier officieel begonnen :') Planning was vandaag 10.00 uur beginnen en 13.00 uur klaar, maar gisteren werd dat eerst al 0800, toen 0545. De bestelling op het eind, van 1500 tot 1730 met 3 HAH deed het hem, en dan ook nog zweten als een otter.. met gelukkig óók nog een paar extra oplosstraatjes :')
Al met al een kleine 12 uur gedraaid, hopelijk zijn de TCs morgen wat redelijk... :{
Morgen begin ik een paar uurtjes later :)
pi_99079052
Het was hier qua post ook niks vandaag. Vanaf morgen t/m vrijdag nog een extra wijk erbij ivm ziekte van de vaste bezorger, met zo weinig post is dat prima te doen. Normaal is het 1u45 en 2u30, maar nu is de verwachting dat het met 3 uurtjes wel klaar is :o
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_99079341
Ik wilde juist wat vakantiewerk doen, maar ze hebben me niet nodig.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_99092335
Hoe zit het eigenlijk met reiskostenvergoeding in de praktijk?
Geen referral hier.
  woensdag 6 juli 2011 @ 00:34:14 #25
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_99095370
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 23:32 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met reiskostenvergoeding in de praktijk?
Dat hangt af van je contract. Zaterdagbestellers krijgen in principe geen reiskostenvergoeding, tenzij ze in een week op tenminste 3 dagen werken (inclusief de zaterdag), waarbij op de andere dagen hetzelfde werk wordt verricht als waarvoor ze zaterdag zijn aangenomen. Dit geldt niet in geval van vakantiewerk, en vakantiewerk is wanneer je extra werkt tijdens de schoolvakanties. Of het voor jou ook een schoolvakantie is, en of je überhaupt nog op school zit doet er niet toe.

Dit bedrag ligt tussen de EUR 1,09 en EUR 7,69 per dag, afhankelijk van hoe ver je van je werk woont.

Mijn ervaring is dat je dat geld niet automatisch krijgt, je moet er iedere keer zelf achteraan, maar het kan de moeite zijn! Zo heb ik, toen ik in een grijs verleden nog studeerde (althans: ingeschreven stond), flink wat geld gevangen. Ik woonde toentertijd ruim 30 km van de vestiging, maar mijn ouders woonden vlakbij de vestiging. Dus zat ik gewoon de hele tijd bij m'n ouders, maar kreeg toch iedere maand bijna 300 gulden (ja, het is al wat jaartjes geleden), aan reiskostenvergoeding. 8-)
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_99099331
En door dit soort praktijken is de oude generatie postbodes dus nu de dupe hè ...!!
pi_99099651
Even een vraag. Gisteren werd er bij mij een poststuk bezorgd, maar die pastte niet in de brievenbus. Ik kreeg dus een briefje dat ik hem de volgende dag vanaf 10.00 kon afhalen bij een bepaald servicepunt. Alleen tussen 10 en 5 is het voor mij niet mogelijk, daarom vraag ik me af, ligt hij er om 9 uur ook al dus is het de moeite rond die tijd ook even te kijken, of echt pas na 10.00? Het servicepunt zit namelijk in een Primera winkel die vanaf 8.00 al open is.
  woensdag 6 juli 2011 @ 09:58:47 #28
Bijdehand mannetje
pi_99101618
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2011 07:37 schreef Leontje het volgende:
Even een vraag. Gisteren werd er bij mij een poststuk bezorgd, maar die pastte niet in de brievenbus. Ik kreeg dus een briefje dat ik hem de volgende dag vanaf 10.00 kon afhalen bij een bepaald servicepunt. Alleen tussen 10 en 5 is het voor mij niet mogelijk, daarom vraag ik me af, ligt hij er om 9 uur ook al dus is het de moeite rond die tijd ook even te kijken, of echt pas na 10.00? Het servicepunt zit namelijk in een Primera winkel die vanaf 8.00 al open is.
De kans er groot dat het er al voor 10 uur ligt.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
  woensdag 6 juli 2011 @ 12:29:16 #29
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_99106391
Even een ander vraagje.
Ik had een contract dat liep (postbezorger) tot 1 september van dit jaar, ik heb echter op de 21ste van vorige maand ontslag genomen waardoor ik nog tot 20 juli zou moeten werken gedurende mijn opzegtermijn.

Nu krijg ik echter een brief (na het verzoek om wat minder uren te draaien, heb maar 9-uur contract) van mijn vestiging namens de Postbode+ dat vandaag mijn laatste werkdag is en ik word bedankt voor bewezen diensten. :D
Mij best verder, maar ik wens dan logischerwijs wel gewoon mijn 9-uur contract uit betaald te krijgen tot de 20ste, de dag dat ik officieel klaar ben.

Hoe werkt dit? Kan ik nu fluiten naar m'n geld over de komende periode of hebben hun zichzelf in de vingers gesneden? :')
pi_99106473
Oh, ik ben wel benieuwd naar het antwoord!
pi_99107461
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 12:29 schreef Lastpost het volgende:
Even een ander vraagje.
Ik had een contract dat liep (postbezorger) tot 1 september van dit jaar, ik heb echter op de 21ste van vorige maand ontslag genomen waardoor ik nog tot 20 juli zou moeten werken gedurende mijn opzegtermijn.

Nu krijg ik echter een brief (na het verzoek om wat minder uren te draaien, heb maar 9-uur contract) van mijn vestiging namens de Postbode+ dat vandaag mijn laatste werkdag is en ik word bedankt voor bewezen diensten. :D
Mij best verder, maar ik wens dan logischerwijs wel gewoon mijn 9-uur contract uit betaald te krijgen tot de 20ste, de dag dat ik officieel klaar ben.

Hoe werkt dit? Kan ik nu fluiten naar m'n geld over de komende periode of hebben hun zichzelf in de vingers gesneden? :')
Maar heb je dan in je brief ook opgezegd per de 20ste? Als je dat niet hebt gedaan, en zij hebben je niet meer nodig, dan is er natuurlijk ook geen reden om die opzegtermijn te gebruiken en dan hoeven ze je ook niet meer te betalen voor die weken.
  woensdag 6 juli 2011 @ 14:15:43 #32
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_99110235
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 13:03 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Maar heb je dan in je brief ook opgezegd per de 20ste? Als je dat niet hebt gedaan, en zij hebben je niet meer nodig, dan is er natuurlijk ook geen reden om die opzegtermijn te gebruiken en dan hoeven ze je ook niet meer te betalen voor die weken.
Ik heb er in vermeld dat:
"Ik wil bij deze mede delen dat ik per direct (21-06-2011) mijn ontslag indien voor de functie postbezorger, hierbij respecteer ik logischerwijs de opzegtermijn van een maand en ik zou hier graag een schriftelijke bevestiging van ontvangen"

Waarop ik een brief terug kreeg waarbij stond dat 20-07-2011 mijn laatste werkdag zou zijn bij het bedrijf.
  woensdag 6 juli 2011 @ 14:17:18 #33
Bijdehand mannetje
pi_99110282
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 14:15 schreef Lastpost het volgende:

[..]

"Ik wil bij deze mede delen dat ik per direct (21-06-2011) mijn ontslag indien voor de functie postbezorger, hierbij respecteer ik logischerwijs de opzegtermijn van een maand en ik zou hier graag een schriftelijke bevestiging van ontvangen"

Waarop ik een brief terug kreeg waarbij stond dat 20-07-2011 mijn laatste werkdag zou zijn bij het bedrijf.
Wat ook nog zou kunnen, is dat ze hebben gekeken naar hoeveel verlof je nog had, en dat ze je tot 20/7 op verlof hebben gezet. Ook geef je aan dat je meeruren hebt gedraaid. Het zou ook kunnen dat ze je plusuren van deze periode hebben weggestreept tegen de uren die je deze maand nog zou moeten maken, contractueel.
  Redactie Frontpage woensdag 6 juli 2011 @ 14:19:42 #34
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_99110376
Weinig post vandaag, leek bijna wel een maandag :P
pi_99110772
quote:

[..]

Je schrijft dat je de opzegtermijn respecteert, dus niet dat je pas op de 20ste wilt stoppen. Dus als tnt je al sneller dan binnen een maand niet meer nodig heeft, dan kunnen ze het volgens mij wel zo doen dat je per direct uit dienst treedt, en dan hoeven ze je ook niet meer te betalen.
Oh, en uren tegen elkaar wegstrepen of er verlofuren voor gebruiken doen ze inderdaad ook weleens ja.
  woensdag 6 juli 2011 @ 14:30:58 #36
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_99110801
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 14:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Wat ook nog zou kunnen, is dat ze hebben gekeken naar hoeveel verlof je nog had, en dat ze je tot 20/7 op verlof hebben gezet. Ook geef je aan dat je meeruren hebt gedraaid. Het zou ook kunnen dat ze je plusuren van deze periode hebben weggestreept tegen de uren die je deze maand nog zou moeten maken, contractueel.
Zou inderdaad kunnen, maar ik vind het een nogal vreemde werkwijze zo.
Ik heb inderdaad een contract voor 9 uur maar doe 4 dagen in de week (normaliter) 2 wijken van zo'n 2 uur per wijk.

Ach, het versterkt alleen m'n gevoel dat ik de juiste keuze heb gemaakt zo. :D
pi_99111409
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 14:30 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Zou inderdaad kunnen, maar ik vind het een nogal vreemde werkwijze zo.
Ik heb inderdaad een contract voor 9 uur maar doe 4 dagen in de week (normaliter) 2 wijken van zo'n 2 uur per wijk.

Ach, het versterkt alleen m'n gevoel dat ik de juiste keuze heb gemaakt zo. :D
Het is zomer, vaak veel extra krachten dus kunnen ze die net zo goed gelijk inwerken op jouw wijk.
lama
pi_99112795
quote:
17s.gif Op woensdag 6 juli 2011 14:19 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Weinig post vandaag, leek bijna wel een maandag :P
Inderdaad! Ik had anderhalve tas met post voor mijn wijk, waar het er normaal altijd drie zijn...

De regenbui die ik halverwege over me heen kreeg was dan weer minder, maar goed, je kunt niet alles hebben :P
  woensdag 6 juli 2011 @ 16:14:20 #39
Bijdehand mannetje
pi_99115184
quote:

[..]

Ik zie nu overigens wel dat er in jouw eigen brief een tegenstrijdigheid zit. Je kunt volgens mij niet EN per direct ontslag nemen, EN de opzegtermijn respecteren. Als je PER DIRECT ontslag neemt respecteer je de opzegtermijn niet.

Je had gewoon in de brief moeten zetten dat je per 20/7 ontslag wilde nemen..........
pi_99115415
Wanneer is het nu bij de post het drukst?
pi_99115566
quote:
5s.gif Op woensdag 6 juli 2011 16:20 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Kerst & nieuwjaar
lama
pi_99115582
quote:
5s.gif Op woensdag 6 juli 2011 16:20 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
di do za werden piekdagen, daldagen zullen inderdaad steeds meer richting de maandag gaan...
ik vraag me echt af hoe ze de contracturen vol gaan maken van een hoop vaste krachten zo, m'n TC had ook nog geen idee hoe ze dat zouden gaan doen :')
pi_99115705
Oh nou, dan kom ik aan met m'n : ik wil extra werken in de zomervakantie. :')
Als ze amper de vaste krachten aan werk kunnen helpen.

Contractueel gezien mag ik zeker niet bij twee vestigingen werken, zeker?
pi_99115753
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 16:25 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

di do za werden piekdagen, daldagen zullen inderdaad steeds meer richting de maandag gaan...
ik vraag me echt af hoe ze de contracturen vol gaan maken van een hoop vaste krachten zo, m'n TC had ook nog geen idee hoe ze dat zouden gaan doen :')
Nou, net als met scenario's, minder post = minder voorbereidingstijd, dus meer wijken voorbereiden.
lama
  woensdag 6 juli 2011 @ 16:30:28 #45
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_99115775
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 16:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik zie nu overigens wel dat er in jouw eigen brief een tegenstrijdigheid zit. Je kunt volgens mij niet EN per direct ontslag nemen, EN de opzegtermijn respecteren. Als je PER DIRECT ontslag neemt respecteer je de opzegtermijn niet.

Je had gewoon in de brief moeten zetten dat je per 20/7 ontslag wilde nemen..........
Oh oke, weer wat geleerd. :+
Wel vreemd dat het bedrijf mij dan een brief stuurt waarin staat dat pas een maand later mijn laatste werkdag is, ga er dan ook vanuit dat hun het hetzelfde hebben opgevat als ik bedoelde.

Ik laat het verder lekker rusten, vind het wel prima zo om nu al vakantie te hebben en om nou voor die paar euro's stennis te lopen maken. :')

Ben wel in stijl geëindigd moet ik zeggen, mijn laaste poststuk in m'n postcarriere was een verkeerd gesorteerde. O+
pi_99115810
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 16:30 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Oh oke, weer wat geleerd. :+
Wel vreemd dat het bedrijf mij dan een brief stuurt waarin staat dat pas een maand later mijn laatste werkdag is, ga er dan ook vanuit dat hun het hetzelfde hebben opgevat als ik bedoelde.

Ik laat het verder lekker rusten, vind het wel prima zo om nu al vakantie te hebben en om nou voor die paar euro's stennis te lopen maken. :')

Ben wel in stijl geëindigd moet ik zeggen, mijn laaste poststuk in m'n postcarriere was een verkeerd gesorteerde. O+
Ik ben ook weg bij PostNL, tenminste, bij ons VBG. Vanaf oktober ergens ga ik naar het autobedrijf.
lama
pi_99115925
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 16:30 schreef lbeew het volgende:

[..]

Nou, net als met scenario's, minder post = minder voorbereidingstijd, dus meer wijken voorbereiden.
Prima, ik weet niet of je wel eens een maandag gedraaid hebt, maar dan doet iedereen (bij ons) dus zo'n 4 tot 8 wijken voorbereiden en uitvoeren. Oplossen is dus leuk en aardig, maar 8 wijken de man betekent gewoon dat je mensen naar huis gaat (moet) sturen.
pi_99115958
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 16:34 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Prima, ik weet niet of je wel eens een maandag gedraaid hebt, maar dan doet iedereen (bij ons) dus zo'n 4 tot 8 wijken voorbereiden en uitvoeren. Oplossen is dus leuk en aardig, maar 8 wijken de man betekent gewoon dat je mensen naar huis gaat (moet) sturen.
En vandaar de status (mogelijk) overcompleet. Bij ons hebben we nog veel andere diensten, zoals antwoordstukken (verdwijnt binnenkort), 0-stroom+pbn (verdwijnt ook na verloop van tijd) en brengritten, stuk of 30 ritten ongeveer. Uiteraard zullen enkele medewerkers overgaan naar het autobedrijf, dus zullen niet al die uren gevuld moeten worden, maar naar verloop van tijd ga je dus mensen die of overgeplaatst zullen worden, of status overcompleet en uiteindelijk oprotten. Daar komt het op neer, dat weten we nu al jaren, maar nu komt het wel heel dichtbij.

En bij is ons is 0-stroom + pbn al gauw een man of 20 vanaf 5 uur 's ochtends.
lama
pi_99116056
fail
lama
pi_99116135
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 16:35 schreef lbeew het volgende:

[..]

En vandaar de status (mogelijk) overcompleet. Bij ons hebben we nog veel andere diensten, zoals antwoordstukken (verdwijnt binnenkort), 0-stroom+pbn (verdwijnt ook na verloop van tijd) en brengritten, stuk of 30 ritten ongeveer. Uiteraard zullen enkele medewerkers overgaan naar het autobedrijf, dus zullen niet al die uren gevuld moeten worden, maar naar verloop van tijd ga je dus mensen die of overgeplaatst zullen worden, of status overcompleet en uiteindelijk oprotten. Daar komt het op neer, dat weten we nu al jaren, maar nu komt het wel heel dichtbij.

En bij is ons is 0-stroom + pbn al gauw een man of 20 vanaf 5 uur 's ochtends.
Inderdaad het enige dat overblijft, mensen definitief naar huis sturen... 8.gif
Maar tegelijkertijd loopt die rechtzaak nog, en volgens mij laat de (definitieve?) uitspraak nog steeds op zich wachten. Extra werken zal binnenkort wel lastig worden :') Maargoed, na de zomer ben ik met heul lang verlof :)
pi_99116292
vandaag voor het eerst mijn 3 industrie/buitenwijken alleen gereden :) ging prima! was alleen echt heel vroeg terug..
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_99116315
Ik heb een vraag. Mag je bij TNT voor 2 banen tegelijk solliciteren? Ik zit te denken aan medewerker sorteren of medewerker voorbereiding, maar ik kan niet echt kiezen.
  woensdag 6 juli 2011 @ 17:26:54 #53
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_99117933
Nee, ik wilde sorteren en bezorgen, maar TNT mag geen dubbele contracten aanbieden. Ik heb al een postbezorgerscontract en kan geen sorteer contract erbij. Zo is dat mij verteld door de TC.
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
  woensdag 6 juli 2011 @ 17:27:47 #54
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_99117966
Rustig dagje vandaag gehad, geen HAH :) 11 uur beginnen, 1 uur al klaar met mijn twee wijken.
Uw ADH vitamine Worst
  woensdag 6 juli 2011 @ 17:38:46 #55
Bijdehand mannetje
pi_99118436
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 17:26 schreef hemarookworst het volgende:
Nee, ik wilde sorteren en bezorgen, maar TNT mag geen dubbele contracten aanbieden. Ik heb al een postbezorgerscontract en kan geen sorteer contract erbij. Zo is dat mij verteld door de TC.
Op zich mogen 2 contracten best, maar het hangt er van af welke 2. Een postbezorger mag niet voorbereiden, en als ze hem/haar dus een 2e contract geven als voorbereider is hij/zij in feite gewoon een postbode, en mag dan hetzelfde hogere salaris eisen. Bovendien ligt het aannemen van postbodes (al dan niet in verkapte vorm) nogal gevoelig, ivm de aanstaande massa-ontslagen.

Maar ik ken wel iemand die heeft bijv. een zaterdagcontract en een contract bij collectie.

Maar wat mdw sorteren en voorbereiden? Ik neem dat voorbereiden op een VBG is (wijken voorbereiden) en sorteren op een sorteercentrum? Dus dan zou je op 2 verschillende locaties werkzaam zijn.

Mocht je moeite hebben met kiezen, kijk dan naar de werktijden, en wat je het gunstigste vindt. Voorbereiden vind plaats globaal tussen 8 en 12 's ochtends, en zo'n sorteercentrum draait geloof ik 24 uur, dus daar heb je ook nachtdiensten.
  woensdag 6 juli 2011 @ 17:49:02 #56
Bijdehand mannetje
pi_99118838
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 16:40 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Inderdaad het enige dat overblijft, mensen definitief naar huis sturen... [ afbeelding ]
Maar tegelijkertijd loopt die rechtzaak nog, en volgens mij laat de (definitieve?) uitspraak nog steeds op zich wachten. Extra werken zal binnenkort wel lastig worden :') Maargoed, na de zomer ben ik met heul lang verlof :)
Los van die rechtszaak is er ook roet in het eten gestrooid door het UWV. PostNL heeft zich namelijk niet aan de wet gehouden, en het afspiegelingsbeginsel niet goed toegepast. Zo mag je bijv. niet alleen mensen met een contract hoger dan 25 uur ontslaan, en de kleinere contracten wel aanhouden. En 60-plussers buiten schot houden, mag ook niet. Sowieso is PostNL wettelijk verplicht eerst alle uitzendkrachten en mensen met bepaalde tijd-contracten weg te sturen. Althans, diegenen die vallen in de groep medewerkers waar de ontslagen gaan plaatsvinden. Dus postbezorgers vallen daar niet onder.

Daarom heeft het UWV de ontslagvergunning die was aangevraagd voor 150 sorteerders geweigerd.

Voor de volledige tekst: http://www.linkepost.nl/bewaren/overigen/uwv_files.pdf
  woensdag 6 juli 2011 @ 18:21:22 #57
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_99119824
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 17:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Op zich mogen 2 contracten best, maar het hangt er van af welke 2. Een postbezorger mag niet voorbereiden, en als ze hem/haar dus een 2e contract geven als voorbereider is hij/zij in feite gewoon een postbode, en mag dan hetzelfde hogere salaris eisen. Bovendien ligt het aannemen van postbodes (al dan niet in verkapte vorm) nogal gevoelig, ivm de aanstaande massa-ontslagen.

Maar ik ken wel iemand die heeft bijv. een zaterdagcontract en een contract bij collectie.

Maar wat mdw sorteren en voorbereiden? Ik neem dat voorbereiden op een VBG is (wijken voorbereiden) en sorteren op een sorteercentrum? Dus dan zou je op 2 verschillende locaties werkzaam zijn.

Mocht je moeite hebben met kiezen, kijk dan naar de werktijden, en wat je het gunstigste vindt. Voorbereiden vind plaats globaal tussen 8 en 12 's ochtends, en zo'n sorteercentrum draait geloof ik 24 uur, dus daar heb je ook nachtdiensten.
OK, op die manier, verklaart veel.
Uw ADH vitamine Worst
  woensdag 6 juli 2011 @ 18:23:07 #58
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_99119867
Trouwens, ik ben van plan om te stoppen als postbezorger na de zomer en als sorteerder aan de slag te gaan bij een sorteercentrum. Verdient een sorteerder meer dan een postbezorger? En hoeveel toeslag krijg je als je s'avonds en/of s'nachts werkt? Ik vind mijn uurloon van 4,50 (19 jaar) nogal karig...
Uw ADH vitamine Worst
pi_99120287
Vandaag helaas geen wijken meer vrij. Maar de komende weken hoop ik wel weer aan het werk te komen. Veel vaste krachten gaan met vakantieverlof.

[ Bericht 26% gewijzigd door Little-Pea op 06-07-2011 18:45:34 ]
pi_99120462
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 18:23 schreef hemarookworst het volgende:
Ik vind mijn uurloon van 4,50 (19 jaar) nogal karig...
Als je 19 jaar bent hoor je als postbezorger toch ¤7,03 te verdienen? Ik ben 18 en verdien ¤6,30. Of geldt dit salaris alleen voor zaterdagbezorgers?
pi_99120534
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 18:37 schreef Little-Pea het volgende:
Als je 19 jaar bent hoor je als postbezorger toch ¤7,03 te verdienen? Ik ben 18 en verdien ¤6,30. Of geldt dit salaris alleen voor zaterdagbezorgers?
Dat salaris geldt inderdaad alleen voor zaterdagmedewerkers
  woensdag 6 juli 2011 @ 19:46:52 #62
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_99122838
Ik ben zaterdagpostbezorger, maar in de vakantie werk ik ook af en toe doordeweeks. Zaterdagpostbezorger is toch anders dan een zaterdagwerker. Een zaterdagpostbezorger heeft een postbezorgerssalaris.
Uw ADH vitamine Worst
  woensdag 6 juli 2011 @ 20:08:12 #63
Bijdehand mannetje
pi_99123586
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 19:46 schreef hemarookworst het volgende:
Ik ben zaterdagpostbezorger, maar in de vakantie werk ik ook af en toe doordeweeks. Zaterdagpostbezorger is toch anders dan een zaterdagwerker. Een zaterdagpostbezorger heeft een postbezorgerssalaris.
Zaterdagpostbezorger is geen bestaande functie. Of je bent zaterdagwerker, of je bent postbezorger. Aanvankelijk nam TNT mensen voor de zaterdag ALTIJD aan als zaterdagbesteller, ook als ze geen voorbereidend werk deden. Nu worden deze mensen meestal aangenomen als postbezorger. Het gevolg is dat er op zaterdag mensen op straat lopen die exact hetzelfde werk doen, maar onder een andere CAO (met andere salarissen) vallen.

Maar dat is tijdelijk, want het bedrijf wil naast de gewone postbodes, ook de zaterdagpostbodes afschaffen. Ik denk dat dit voor 90% via natuurlijk verloop zal gaan, en dat de resterende 10% tzt de keuze krijgt om bezorger of voorbereider te worden.
pi_99125593
Ik ben zaterdagbesteller volgens mijn contract, jammer dat het gaat veranderen...
Is het al bekend wanneer dit gaat veranderen eigenlijk?
  woensdag 6 juli 2011 @ 21:25:21 #65
Bijdehand mannetje
pi_99127372
quote:
15s.gif Op woensdag 6 juli 2011 20:52 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik ben zaterdagbesteller volgens mijn contract, jammer dat het gaat veranderen...
Is het al bekend wanneer dit gaat veranderen eigenlijk?
Ik heb geen idee. Ik denk dat wanneer ik zou moeten kiezen en het qua salaris niet zo uitmaken toch maar bezorger zou worden. Alleen maar voorbereiden wordt na verloop van tijd dodelijk saai, en de werktijden in die nieuw op te zetten Centrale Voorbereidings Locaties zijn ook erg ongunstig. Het wordt een 24-uurs bedrijf, dus als je pech hebt moet je werken van 3 tot 8 's ochtends in Leidschendam ofzo.
pi_99128445
Wat zijn dat nou weer voor achterlijke tijden? :')

Dan idd bezorger worden..
pi_99129427
quote:
5s.gif Op woensdag 6 juli 2011 16:28 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Oh nou, dan kom ik aan met m'n : ik wil extra werken in de zomervakantie. :')
Als ze amper de vaste krachten aan werk kunnen helpen.

Contractueel gezien mag ik zeker niet bij twee vestigingen werken, zeker?
Een teamcoach bij mij op de vestiging vroeg mij een keer of ik niet wat wijken in Scheveningen (andere vestiging) wilde weglopen, dus waarschijnlijk is het bij meerdere vestigingen werken geen probleem.
pi_99129499
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 21:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik heb geen idee. Ik denk dat wanneer ik zou moeten kiezen en het qua salaris niet zo uitmaken toch maar bezorger zou worden. Alleen maar voorbereiden wordt na verloop van tijd dodelijk saai, en de werktijden in die nieuw op te zetten Centrale Voorbereidings Locaties zijn ook erg ongunstig. Het wordt een 24-uurs bedrijf, dus als je pech hebt moet je werken van 3 tot 8 's ochtends in Leidschendam ofzo.
Waarschijnlijk komt het voorbereidingscentrum in Bleiswijk.
pi_99131828
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 22:03 schreef TokenW het volgende:

[..]

Een teamcoach bij mij op de vestiging vroeg mij een keer of ik niet wat wijken in Scheveningen (andere vestiging) wilde weglopen, dus waarschijnlijk is het bij meerdere vestigingen werken geen probleem.
Duidelijk :)
Ik zal eens informeren.
pi_99132588
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 17:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dank voor je advies. Ik heb gesolliciteerd voor voorbereiden. Ben benieuwd of ik wat ga horen.
pi_99137899
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 22:04 schreef TokenW het volgende:

[..]

Waarschijnlijk komt het voorbereidingscentrum in Bleiswijk.
Hoe weet je dat? Ik had begrepen dat die CVL's bij de sorteercentra zouden komen, en de dichtstbijzijnde is in Leidschendam (voor mij althans).
pi_99146617
Een nieuw ideetje van PostNL. Klinkt op zich niet slecht, maar is volgens mij peperduur, en dat terwijl ze willen bezuinigen!

quote:
07 juli 2011 - In het project Smart2Connect is PostNL aan het onderzoeken of we onze postbezorgers in de toekomst willen uitrusten met Smartphone functionaliteiten. Van sept. t/m nov. 2011 gaan postbezorgers op VBG Zoetermeer en VBG IJmuiden verschillende App's testen die bijdragen aan het professionaliseren van het bezorgproces.

Naast de App 'informatievoorziening vooraf de dienst' (info over het aantal tassen, hah, vertraging in depot aanlevering), de App 'melden van verstoringen' en de App 'digitale routekaart', ligt de focus ook op nieuwe diensten. Het uitrusten van onze postbezorgers met smartphones biedt PostNL nieuwe business opportunities op het gebied van datacollectie.
Als die dingen gratis uitgedeeld worden wil ik er ook wel een! Beter zorgen ze wel voor een waterdichte uitvoering...
pi_99147031
Beetje symptoombestrijding..?
pi_99149453
quote:
Als die dingen gratis uitgedeeld worden wil ik er ook wel een! Beter zorgen ze wel voor een waterdichte uitvoering...
Vast wel, want het aanleveren van goedkope bedrijfskleding gaat ook puike ;) kuch.
pi_99152133
Zo, vandaag kwam het hoge woord eruit. De vestiging gaat dicht, half januari, terwijl altijd gezegd werd dat we een van de laatste zouden zijn. :{ Nu zijn we juist (een van?) de eersten.
Onvermijdelijk misschien, maar het blijft raar nieuws. Stiekem heb ik nog een beetje hoop gevestigd op de rechtzaak, maar we zullen vast wel aan het kortste eind trekken ;(
pi_99152687
Hm, das al snel.. wij zouden rond 2012 dicht gaan.
pi_99153178
Zelf ook een vraag, misschien wel een domme maargoed :P krijg je tijdens vakantieverlof doorbetaald als zaterdagbezorger? Heb laatste 2 zaterdagen en eerste zaterdag van augustus vrijgenomen dus eigenlijk 3 dagen x contracturen.
The dead ball specialist!
pi_99153225
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:38 schreef MervinMinky het volgende:
Zelf ook een vraag, misschien wel een domme maargoed :P krijg je tijdens vakantieverlof doorbetaald als zaterdagbezorger? Heb laatste 2 zaterdagen en eerste zaterdag van augustus vrijgenomen dus eigenlijk 3 dagen x contracturen.
ja tuurlijk krijg je betaald!
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_99153542
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:27 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Hm, das al snel.. wij zouden rond 2012 dicht gaan.
Ja, wij dus ook ;)
pi_99153654
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:15 schreef gekkewiebel het volgende:
Zo, vandaag kwam het hoge woord eruit. De vestiging gaat dicht, half januari, terwijl altijd gezegd werd dat we een van de laatste zouden zijn. :{ Nu zijn we juist (een van?) de eersten.
Onvermijdelijk misschien, maar het blijft raar nieuws. Stiekem heb ik nog een beetje hoop gevestigd op de rechtzaak, maar we zullen vast wel aan het kortste eind trekken ;(
Ik geloof dat wij in november al dicht gaan ;(
pi_99153711
quote:
7s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:46 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Ja, wij dus ook ;)
Oepsss.. nou dan ben ik benieuwd wanneer dat bericht komt.
Is dat afhankelijk van de verkoop van het pand?
  donderdag 7 juli 2011 @ 15:32:18 #82
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_99155645
Ik heb vandaag de post van dinsdag gelopen voor een wijk die toen is blijven staan, dus inclusief HAH. Heb ik nu het recht om het loon voor dinsdag te eisen ipv het loon voor donderdag?
pi_99156315
Het gaat weer lekker bij ons. De ene na de andere (semi)fulltimer valt uit met langdurige aandoeningen en THK's zien we nauwelijks komen. Van de paar die er wel komen is zo'n beetje iedereen van het gebruikelijke kneusjes of lamballen-niveau. Op je 2e werkdag jezelf al een uur verslapen, terwijl je pas om 8 uur hoeft te beginnen, 2 keer ziek melden en een keer verslapen in 2 weken tijd en eentje die fysiek niet in orde is en geen wijken weg kan brengen ivm belasting van zijn armen. Vandaag een nieuwe begonnen dus ben benieuwd...

Ik vraag me ook af hoe de communicatie met het uitzendbureau verloopt. Wat wij nodig hebben zijn laten we zeggen 2 krachten die een rijbewijs hebben, niet bang zijn om erg vroeg te beginnen en de komende 2 maanden tussen de 20 en 40 uur willen werken. Aangevuld met een stuk of 3 á 4 mensen die worden opgeleid om wijken weg te brengen. Zijn die nou écht niet te vinden?
pi_99156535
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 15:32 schreef JochemP het volgende:
Ik heb vandaag de post van dinsdag gelopen voor een wijk die toen is blijven staan, dus inclusief HAH. Heb ik nu het recht om het loon voor dinsdag te eisen ipv het loon voor donderdag?
de tijd voor dinsdag lijkt me wel ja!
pi_99156933
Kun je niet gewoon uren schrijven of is dat echt heel zeldzaam aan het worden? :P
pi_99157259
Ik schrijf altijd wel mijn uren op, maar ik heb er een hard hoofd in of die uren ook daadwerkelijk worden verwerkt.
pi_99157757
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 16:05 schreef Little-Pea het volgende:
Ik schrijf altijd wel mijn uren op, maar ik heb er een hard hoofd in of die uren ook daadwerkelijk worden verwerkt.
Daarom altijd je uren checken
pi_99158275
quote:
7s.gif Op donderdag 7 juli 2011 16:17 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Daarom altijd je uren checken
Ik hou mijn uren ook bij. maar er word stelselmatig te weinig extra uren uitbetaald. Dit is trouwens alleen als ik doordeweeks ook werk. Als ik alleen op de zaterdagen werk worden mijn extra uren wel volledig uitbetaald.
pi_99158903
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 16:30 schreef Little-Pea het volgende:

[..]

Ik hou mijn uren ook bij. maar er word stelselmatig te weinig extra uren uitbetaald. Dit is trouwens alleen als ik doordeweeks ook werk. Als ik alleen op de zaterdagen werk worden mijn extra uren wel volledig uitbetaald.
Als ze goed in de computer staan worden ze ook uitbetaald
pi_99159063
Ik heb nog een vraag, Ik moet volgende week iemand inwerken. Maar hoe zit het met de uitbetaling van de wijken die ik samen met de nieuwe bezorger weg breng?. Krijg ik dan de helft van de gewerkte tijd uitbetaald of gewoon de volledige tijd?
pi_99159096
volledige tijd
pi_99159174
Bedankt voor je snelle antwoord ^O^
pi_99159309
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 16:50 schreef Little-Pea het volgende:
Ik heb nog een vraag, Ik moet volgende week iemand inwerken. Maar hoe zit het met de uitbetaling van de wijken die ik samen met de nieuwe bezorger weg breng?. Krijg ik dan de helft van de gewerkte tijd uitbetaald of gewoon de volledige tijd?
Sterker nog, bij sommigen heb ik zelfs om éxtra tijd gevraagd, dat je juist langer bezig was met z'n tweeën dan alleen :')
pi_99159455
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 16:56 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Sterker nog, bij sommigen heb ik zelfs om éxtra tijd gevraagd, dat je juist langer bezig was met z'n tweeën dan alleen :')
Dat zal denk ik bij mij niet het geval zijn. Volgende week is er de hele week geen HAH en héél weinig post ;). Of de nieuwe bezorger moet niet al te snugger zijn :P.
pi_99159614
Amersfoort sluit tussen november 2012 en april 2013, als een van de laatsten.
pi_99160030
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 15:46 schreef lololo het volgende:

Ik vraag me ook af hoe de communicatie met het uitzendbureau verloopt. Wat wij nodig hebben zijn laten we zeggen 2 krachten die een rijbewijs hebben, niet bang zijn om erg vroeg te beginnen en de komende 2 maanden tussen de 20 en 40 uur willen werken. Aangevuld met een stuk of 3 á 4 mensen die worden opgeleid om wijken weg te brengen. Zijn die nou écht niet te vinden?
Ik zou er voor tekenen :P
pi_99160425
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 17:14 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik zou er voor tekenen :P
Nou, dat bedoel ik dus. Ik kan me gewoon ook niet voorstellen dat er geen studenten zijn die dat willen. Maar wij zien ze niet komen. ;(

eea wordt ook wel veroorzaakt doordat we gewoon nauwelijks meer zaterdagwerkers hebben. In het verleden vulden die vaak die rol in. Al zou het me met de communicatieskills van de gemiddelde TC niet verbazen dat het gewoon nooit aan de zaterdagwerkers die er nu zitten gevráágd is :') .
pi_99160497
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 15:46 schreef lololo het volgende:
Het gaat weer lekker bij ons. De ene na de andere (semi)fulltimer valt uit met langdurige aandoeningen en THK's zien we nauwelijks komen. Van de paar die er wel komen is zo'n beetje iedereen van het gebruikelijke kneusjes of lamballen-niveau. Op je 2e werkdag jezelf al een uur verslapen, terwijl je pas om 8 uur hoeft te beginnen, 2 keer ziek melden en een keer verslapen in 2 weken tijd en eentje die fysiek niet in orde is en geen wijken weg kan brengen ivm belasting van zijn armen. Vandaag een nieuwe begonnen dus ben benieuwd...

Pay peanuts get monkeys. En monkeys hebben we nu veel, heel veel. De niet-monkeys praten vooral over de mooie tijd, vroeger...
En kom op, hoeveel mensen kun je vinden die voor minimumloon door wind en regen over gladde ijzelwegen met 75kg aan HAH aan elke deur komen? Werklozen heb je nu nog veel maar als de economie weer aantrekt wordt dat ook weer anders, huismoeders kunnen tegenwoordig beter thuis zitten qua kinderopvang (wijkjes precies tijdens schooltijden inplannen is ook erg lastig met de onbetrouwbaarheid van postanaal)
Als zaterdagwerker verdiende je tenminste nog wat extra (al is dat dankzij de vastgelopen CAO onderhandelingen dit of volgend jaar ook over). Tegenwoordig kan je qua geld beter bij AH werken. Vind het werk leuker maar afwisselender word het steeds minder (autodiensten/agt allemaal weg, postbussen in oktober weg, VBG weg volgend jaar). Dus de niet monkeys die ze nu nog hebben gaan ook snel weg.
pi_99160933
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 17:24 schreef lololo het volgende:

[..]

Nou, dat bedoel ik dus. Ik kan me gewoon ook niet voorstellen dat er geen studenten zijn die dat willen. Maar wij zien ze niet komen. ;(

eea wordt ook wel veroorzaakt doordat we gewoon nauwelijks meer zaterdagwerkers hebben. In het verleden vulden die vaak die rol in. Al zou het me met de communicatieskills van de gemiddelde TC niet verbazen dat het gewoon nooit aan de zaterdagwerkers die er nu zitten gevráágd is :') .
Mja, ik wilde vakantiewerk doen, nooit zo'n formulier gekregen.
En dan huren ze wel uitzendkrachten in.
Tja, ze moeten het zelf weten, maar het is goedkoper en misschien wel kwalitatief beter voor ze als ze mij inzetten.

Dus nu heb ik de postbode plus gevraagd of ik niet kon werken en ik hoop dat hij werk heeft :@
pi_99160975
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 17:25 schreef carboni het volgende:

Dus de niet monkeys die ze nu nog hebben gaan ook snel weg.
Ik vraag me eigenlijk af of ze dat niet allemaal expres doen?
pi_99161173
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 17:37 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik vraag me eigenlijk af of ze dat niet allemaal expres doen?
Tuurlijk, ze willen af van de postbodes en zaterdagwerkers omdat zij denken dat het nieuwe bedrijfsmodel goedkoper is. In de rechtszaak hebben ze dan ook beweerd dat alle ervaring en kennis in de managementlaag boven de VBG'en zit :').
En goedkoper, tsjah. Die subcontractors moeten ook hun eigen auto, pensioen, arbeidongeschikheidsverzekering betalen, dat kan niet veel goedkoper zijn dan een zaterdagwerker of THK.
Postbezorgers kunnen ze niet vinden, nu loopt er een recruiter rond met niet veel resultaat. Dat autobedrijf heeft ook weer een manager voor 20 mensen + andere vestiging .
pi_99161569
Ach, over een paar jaar zijn alle bestelkantoren dicht en zijn er alleen nog maar huismoeders en gepensioneerden die tassen met post uit een aanhangwagen moeten vissen :P

Postbode was vroeger, in de PTT-tijd, natuurlijk echt een luizenbaantje en dat dat niet meer kan is begrijpelijk, maar hoe het nu in rap tempo wordt uitgekleed en verschraald is misschien weer het andere uiterste. Jammer, maar ja.
pi_99161694
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 17:53 schreef pussywillow het volgende:
Ach, over een paar jaar zijn alle bestelkantoren dicht en zijn er alleen nog maar huismoeders en gepensioneerden die tassen met post uit een aanhangwagen moeten vissen :P

Postbode was vroeger, in de PTT-tijd, natuurlijk echt een luizenbaantje en dat dat niet meer kan is begrijpelijk, maar hoe het nu in rap tempo wordt uitgekleed en verschraald is misschien weer het andere uiterste. Jammer, maar ja.
Euh? Ik werk er een jaar of 10 en 10 jaar geleden was het echt een stuk zwaarder. Fiets was elke dag zo zwaar beladen dat je niet te snel op moest trekken omdat je anders steigerde vanwege het gewicht. Je kon wel nabrengzakken maken maar dat kostte weer een zooi tijd en de diensten stonden al veel te strak, uitloop kreeg je niet betaald natuurlijk. Ja, met kerstmis, dan kreeg je er een half uurtje bij :')
pi_99161739
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 17:56 schreef lololo het volgende:

[..]

Euh? Ik werk er een jaar of 10 en 10 jaar geleden was het echt een stuk zwaarder. Fiets was elke dag zo zwaar beladen dat je niet te snel op moest trekken omdat je anders steigerde vanwege het gewicht. Je kon wel nabrengzakken maken maar dat kostte weer een zooi tijd en de diensten stonden al veel te strak, uitloop kreeg je niet betaald natuurlijk. Ja, met kerstmis, dan kreeg je er een half uurtje bij :')
voor de privatisering was er gewoon overwerk in normale diensttijd hoor. Je moet maar eens vragen aan mensen die er 25 jaar werken ofzo. Op papier draaiden die 50 uur in de week, terwijl ze nooit na 2 uur thuis waren..
pi_99163237
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 17:58 schreef sbientje het volgende:

[..]

voor de privatisering was er gewoon overwerk in normale diensttijd hoor. Je moet maar eens vragen aan mensen die er 25 jaar werken ofzo. Op papier draaiden die 50 uur in de week, terwijl ze nooit na 2 uur thuis waren..
Jup dat was 20 jaar geleden, dat was natuurlijk ook belachelijk. Hadden ze een bijbaantje in de tijd van de post.
  donderdag 7 juli 2011 @ 19:05:57 #106
246109 JochemP
pi_99164027
Word net gebeld of ik nog even een wijk wil lopen die is blijven staan. Nouja vooruit, ik krijg uitbetaald hoelang ik loop en dat nog eens verdubbeld :+
pi_99164152
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 19:05 schreef JochemP het volgende:
Word net gebeld of ik nog even een wijk wil lopen die is blijven staan. Nouja vooruit, ik krijg uitbetaald hoelang ik loop en dat nog eens verdubbeld :+
Als je nog puf hebt en niks beters te doen, waarom niet. Mij hoeven ze niet meer te bellen iig, stond vanochtend om 4 uur naast mijn bed.
pi_99164516
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 17:58 schreef sbientje het volgende:

[..]

Een oude pakketbezorger vertelde me hetzelfde. :D
  donderdag 7 juli 2011 @ 21:37:41 #109
337898 leay
Who? She!
pi_99171084
Hm vandaag lekker dagje gehad, werd zelfs gebeld dat er hah overheid was. Niet dat dát blaadje intressant was en uiteindelijk toch weer in de papierbak beland.

Meteen gevraagd voor m'n ontslag, september begint school weer. Wil wel op zaterdag blijven werken, maar vraag me af of ik dan een zaterdag contract krijg?!
Sometimes I like to piss you off just because it's funny.
pi_99176546
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 21:37 schreef leay het volgende:
Hm vandaag lekker dagje gehad, werd zelfs gebeld dat er hah overheid was. Niet dat dát blaadje intressant was en uiteindelijk toch weer in de papierbak beland.

Meteen gevraagd voor m'n ontslag, september begint school weer. Wil wel op zaterdag blijven werken, maar vraag me af of ik dan een zaterdag contract krijg?!
Je hebt je oninteressante HAH maar gewoon bij het oud papier gegooid, als ik het goed begrijp? :')
pi_99176739
Ik hoop die mensen waar het wordt bezorgd.
pi_99176841
quote:
7s.gif Op donderdag 7 juli 2011 23:10 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik hoop die mensen waar het wordt bezorgd.
Ooh, op die fiets :')
pi_99177165
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 23:12 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Ooh, op die fiets :')
Maar dat andere scenario is ook best goed mogelijk. :D
  vrijdag 8 juli 2011 @ 00:02:42 #114
246109 JochemP
pi_99179469
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 23:07 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Je hebt je oninteressante HAH maar gewoon bij het oud papier gegooid, als ik het goed begrijp? :')
Werkwoordsspelling is er niet voor niks, denk dat er een t-je achtermoest :P
  vrijdag 8 juli 2011 @ 06:55:36 #115
337898 leay
Who? She!
pi_99186210
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 23:07 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Haha, nee zo erg haat ik mn baantje nou ook weer niet.
Gewoon zeer kromme omschrijving :')
  vrijdag 8 juli 2011 @ 14:49:51 #116
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_99199920
hey hey

vraagje:

08.07.2011:
Verzonden naar land van bestemming

08.07.2011:
Zending in depot

owja en ik zie ook nog: Status: Zending in distributieproces

betekent dat laatste dat hij in sorteercentrum in zweden is?
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
  vrijdag 8 juli 2011 @ 15:53:45 #117
Bijdehand mannetje
pi_99203668
Op het Intranet staat nu een lijst waarin staat wanneer alle VBG-en gaan sluiten. In mijn geval duurt dat nog 1,5 tot 2 jaar. In de begeleidende brief staat dat er ook in de nieuwe organisatie volop werk blijft bestaan voor zaterdagwerkers. Dus dat is iig goed nieuws voor sommigen van ons.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 15:59:44 #118
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_99204037
Mijn oude VBG sluit tussen sept - nov dit jaar. Best raar gevoel. Ben wel heel blij dat ik een nieuwe baan hebt, sterkte aan iedereen.

Wat gaat er nu gebeuren? Komen er nu sorteer fabrieken ofzo?
[b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_99205878
Mijn vestiging blijft nog circa 2 jaar open. Goed nieuws want rond die tijd ben ik toch al weg.
pi_99205914
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Op het Intranet staat nu een lijst waarin staat wanneer alle VBG-en gaan sluiten. In mijn geval duurt dat nog 1,5 tot 2 jaar. In de begeleidende brief staat dat er ook in de nieuwe organisatie volop werk blijft bestaan voor zaterdagwerkers. Dus dat is iig goed nieuws voor sommigen van ons.
Ok, maar wat is "volop werk"?. Ik lees in de brief: "Met het sluiten van de VBG'en en de bijbehorende locaties verdwijnt het werk op het VBG. Dus ook het werk van de zaterdagbestellers. Er ontstaat in het nieuwe postproces wel volop deeltijdwerk, ook op zaterdag".
Ik ben nu wel benieuwd of ze de zaterdagwerkers er ook echt uit gaan werken, of dat ze ze simpelweg aanhouden als (iets duurdere) postbezorgers. Hoe dan ook, voor mij zal tegen die tijd de charme van het werk er wel af zijn. Collega's zijn dan zo ongeveer verleden tijd en het leuke vind ik nu juist de afwisseling, wijkje voorbereiden, bestellen, depotrit, agt, enz. Als ik straks alleen nog maar zou kunnen bestellen of voorbereiden houd ik het snel voor gezien :)
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:37:22 #121
256628 pussywillow
Is it safe?
pi_99206605
Ik kan niet op dat intranet, maar ik kreeg die lijst vandaag via de post (ik neem tenminste aan dat het dezelfde is). "Mijn" VBG schijnt tussen maart en mei volgend jaar te gaan sluiten, dat is al best snel! Nou hoop ik tegen die tijd toch wel een "echte" baan gevonden te hebben, maar toch best een raar idee...
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:46:30 #122
246109 JochemP
pi_99207090
Ik vandaag ook een brief gehad met die lijst. Ik snap er niks van, waarom sluiten ze alle VBG-en? En waar wordt de post dan voorbereid/gesorteerd? :?
pi_99207106
ik heb de lijst ook gehad vandaag, wij zijn jan-jun 2013 pas aan de beurt.
pi_99207144
da
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:46 schreef JochemP het volgende:
Ik vandaag ook een brief gehad met die lijst. Ik snap er niks van, waarom sluiten ze alle VBG-en? En waar wordt de post dan voorbereid/gesorteerd? :?
dat gaat allemaal naar een centrale locatie (CVL heet dat geloof ik, centrale voorbereidingslocatie). Daarvan komen er een stuk of 5 dacht ik (weet niet zeker)
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:03:16 #125
256628 pussywillow
Is it safe?
pi_99208081
Dat wordt vast en zeker een groot succes :') Dan mogen ze er wel voor gaan zorgen dat de wijken foutloos uit de rode bakken komen, want iemand die tientallen kilometers verderop jouw wijk zit voor te bereiden weet natuurlijk totaal niet hoe die wijk in elkaar zit.
pi_99208131
Het was nog onzeker of er in de vakantie wel wijken voor me waren, maar ik kreeg vandaag te horen dat ik de komende 4 weken sta ingepland voor 2 wijken per dag. Gelukkig, anders zit je ook maar thuis.
pi_99208161
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:04 schreef Little-Pea het volgende:
Het was nog onzeker of er in de vakantie wel wijken voor me waren, maar ik kreeg vandaag te horen dat ik de komende 4 weken sta ingepland voor 2 wijken per dag. Gelukkig, anders zit je ook maar thuis.
Pff ja, straks zou je nog van je vakantie genieten
pi_99208247
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:04 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Het probleem is dat ik niet stil kan zitten. En zo verdien ik ook nog een lekker zakcentje bij ;).
pi_99208338
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:05 schreef Little-Pea het volgende:

[..]

Het probleem is dat ik niet stil kan zitten. En zo verdien ik ook nog een lekker zakcentje bij ;).
Voor het geld dat ze die bezorgers betalen bleef ik liever thuis. Werk je 5 dagen maak je ook nog eens maar een uurtje of 10-15.
pi_99208398
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:03 schreef pussywillow het volgende:
Dat wordt vast en zeker een groot succes :') Dan mogen ze er wel voor gaan zorgen dat de wijken foutloos uit de rode bakken komen, want iemand die tientallen kilometers verderop jouw wijk zit voor te bereiden weet natuurlijk totaal niet hoe die wijk in elkaar zit.
Net zoals optivo een groot succes is.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:12:10 #131
256628 pussywillow
Is it safe?
pi_99208614
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:08 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Net zoals optivo een groot succes is.
Optivo is een beetje een anticlimax :P Hoop gezeik, er zou dit gebeuren, er zou dat gebeuren, er zouden lijntjes komen waar je niet buiten mocht komen, niks zou meer mogen, de wereld zou vergaan... en nu is het er en er is werkelijk niks veranderd, behalve dat je tassen met post nu op een karretje staan (wat eigenlijk best handig is!) en de tijden voor de voorbereiding krapper zijn geworden :')
pi_99208682
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:12 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Optivo is een beetje een anticlimax :P Hoop gezeik, er zou dit gebeuren, er zou dat gebeuren, er zouden lijntjes komen waar je niet buiten mocht komen, niks zou meer mogen, de wereld zou vergaan... en nu is het er en er is werkelijk niks veranderd, behalve dat je tassen met post nu op een karretje staan (wat eigenlijk best handig is!) en de tijden voor de voorbereiding krapper zijn geworden :')
Ik mag niet meer van mijn stoel af !
pi_99208694
Oh en niet meer met de bakken smijten, anders gaat de vloer kapot. :') Fuuu
pi_99208704
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:13 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik mag niet meer van mijn stoel af !
Gewoon doen.
lama
pi_99208761
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:14 schreef lbeew het volgende:

[..]

Gewoon doen.
Dan word ik getackled door de TC.
pi_99208821
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:15 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Dan word ik getackled door de TC.
Als je als volwassen persoon serieus gaat zeuren omdat je medewerkers opstaan en lopen ben je toch ook getikt.
lama
pi_99208920
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:16 schreef lbeew het volgende:

[..]

Als je als volwassen persoon serieus gaat zeuren omdat je medewerkers opstaan en lopen ben je toch ook getikt.
Het is jammer dat ik het niet heb opgenomen.

Zelfs voor elastiekjes moet ik de postverdeler lastig vallen.
pi_99209076
Als postverdeler is optivo best prima, beetje rondlopen en koffie drinken :s)
pi_99209202
Volgens mij moet onze postverdeler ook een wijk voorbereiden.
pi_99209362
Dat moet ik ook, een kleintje :s)
pi_99209641
Bij ons hanteren ze die regels gelukkig niet al te streng, behalve als er toevallig van die optivo "controleurs" zijn. Maar anders mag je best zelf tassen pakken of elastiekjes als de postverdeler toevallig net even met wat anders bezig is.
pi_99210011
Oh en lege bakken moeten voor het lijntje op de grond, niet erachter.
pi_99210031
wij hebben niet eens een postverdeler meer geloof ik
  vrijdag 8 juli 2011 @ 18:05:13 #144
Bijdehand mannetje
pi_99211699
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:04 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Ja, TNT heeft een fijne neus om dit soort leuke brieven tijdens of vlak voor de zomervakantie te versturen.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 18:11:34 #145
Bijdehand mannetje
pi_99211938
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 17:12 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Dat komt omdat niemand zich houdt aan Optivo. Veel TC's vinden het ook onzin, met die lijnen en zo. Alleen als er een audit is moeten we even een toneelstukje opvoeren. Want officieel mogen bij Optivo de teamcoaches zich ook niet de hele dag in hun kantoortje verschansen, en moeten ze elke dag tenminste tot 10.30 in het DVG, dus echt op de werkvloer, aanwezig zijn. En dat doen ze ook liever niet, want daar hebben ze geen tijd voor/zin in, en dan worden ze ook geconfronteerd met wat er mis gaat. Mijn team heeft al een half jaar geen postverdeler meer, want die vond het zulk klotewerk dat hij na een paar weken het bijltje er bij neergooide.
pi_99212029
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 18:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat komt omdat niemand zich houdt aan Optivo. Veel TC's vinden het ook onzin, met die lijnen en zo. Alleen als er een audit is moeten we even een toneelstukje opvoeren. Want officieel mogen bij Optivo de teamcoaches zich ook niet de hele dag in hun kantoortje verschansen, en moeten ze elke dag tenminste tot 10.30 in het DVG, dus echt op de werkvloer, aanwezig zijn. En dat doen ze ook liever niet, want daar hebben ze geen tijd voor/zin in, en dan worden ze ook geconfronteerd met wat er mis gaat. Mijn team heeft al een half jaar geen postverdeler meer, want die vond het zulk klotewerk dat hij na een paar weken het bijltje er bij neergooide.
Als postverdeler moeten ze er voor zorgen dat je zelf geen voorbereiding hoeft te doen, want dat combineert gewoon niet.
lama
pi_99212162
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 18:13 schreef lbeew het volgende:

[..]

Als postverdeler moeten ze er voor zorgen dat je zelf geen voorbereiding hoeft te doen, want dat combineert gewoon niet.
Volgens mij verschilt dat per postverdeler (we hebben trouwens geen vaste postverdeler, verschilt bij ons per dag). Bij ons zijn er postverdelers die ook nog makkelijk 1 of 2 wijken kunnen voorbereiden tussendoor, terwijl er andere zijn die echt puur postverdeler zijn en waarbij je alsnog bijna struikelt over de lege bakken en volle tassen die in het pad blijven liggen.
pi_99212237
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 18:17 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Volgens mij verschilt dat per postverdeler (we hebben trouwens geen vaste postverdeler, verschilt bij ons per dag). Bij ons zijn er postverdelers die ook nog makkelijk 1 of 2 wijken kunnen voorbereiden tussendoor, terwijl er andere zijn die echt puur postverdeler zijn en waarbij je alsnog bijna struikelt over de lege bakken en volle tassen die in het pad blijven liggen.
Natuurlijk afhankelijk van hoe groot het carré is.
lama
pi_99212238
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 18:13 schreef lbeew het volgende:

[..]

Bij ons is er een met nog drie voorbereidingen erbij :') En nee, dat zijn echt geen kleine flatwijkjes... Zelf heb ik een, vrij kleine, voorbereiding. Maar inderdaad, geen voorbereiding is het meest ideaal. Op zich hoeft een postverdeler niet nodig te zijn, zelf je wijk pakken kost heus niet zó veel tijd. Enige nuttige dat ik ervan in zie is het ophalen en verdelen van de foute post, vroeger was dit altijd echt een puinhoop.
Sinds de steunpunten weg zijn is de postverdeler ook nog wat overbodiger geworden. Eerst moest je je kop er goed bijhouden hoeveel tassen naar welk steunpunt, hoeveel naar depot, enz. Nu is het gewoon klip en klaar, simpelweg kleur bij kleur mikken :')
  vrijdag 8 juli 2011 @ 18:25:46 #150
246109 JochemP
pi_99212509
Dat Optivo klinkt vrij kansloos (niet meer opstaan :') ), gelukkig hebben wij dat niet (of wel? geen idee eigenlijk). Bij ons zitten de teamcoaches trouwens "gewoon" middenin de sorteerhal met hun bureautjes en niet in een afgezonderd kantoor, is dat overal zo?
pi_99212713
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 18:25 schreef JochemP het volgende:
Dat Optivo klinkt vrij kansloos (niet meer opstaan :') ), gelukkig hebben wij dat niet (of wel? geen idee eigenlijk). Bij ons zitten de teamcoaches trouwens "gewoon" middenin de sorteerhal met hun bureautjes en niet in een afgezonderd kantoor, is dat overal zo?
Bij ons hebben ze een apart kantoor (met airco...)
lama
  vrijdag 8 juli 2011 @ 18:35:04 #152
256628 pussywillow
Is it safe?
pi_99212879
Bij ons heeft de sorteerzaal airco 8-) De TC heeft alleen een ventilator op zijn bureau. Gna.
pi_99213099
quote:
Afgezonderd op een kantoor, met de deur dicht. :')
  vrijdag 8 juli 2011 @ 19:28:00 #154
Bijdehand mannetje
pi_99214797
quote:
Bij ons zaten ze eerst met bureau en al in hun eigen DVG, maar na de reorganisatie en nieuwe zaalindeling was daar geen plek meer voor. Voor ons lekker rustig, en voor de TC's ook, de onze kon zich amper nog concentreren met de radio waaruit bij ons de ganse dag foute Nederlandstalige muziek schettert (Ik verscheuuurduuu juuu footooo), en het geblèr van de hah-stapelaars van de sociale werkplaats.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 19:36:06 #155
246109 JochemP
pi_99215088
Ik wou dat de radio harder stond, hier hoor je de hele ochtend mensen die graag dieren nadoen, zingen, schreeuwen of boeren :P
pi_99215261
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 19:36 schreef JochemP het volgende:
Ik wou dat de radio harder stond, hier hoor je de hele ochtend mensen die graag dieren nadoen, zingen, schreeuwen of boeren :P
Komt bekend voor.
lama
pi_99216402
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 00:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Hoe weet je dat? Ik had begrepen dat die CVL's bij de sorteercentra zouden komen, en de dichtstbijzijnde is in Leidschendam (voor mij althans).
Dat is vertelt op een vergadering, maar het is inmiddels niet meer van toepasing, 6 voorbereidingslocaties is toch te weinig gebleken (hoewel Bleiswijk er nog steeds 1 wordt).
  vrijdag 8 juli 2011 @ 20:09:11 #158
Bijdehand mannetje
pi_99216575
quote:
Die heb je hier ook. Vooral de geiten-imitatie is populair. Bèèèèèèèèèèèèèèèh
pi_99216743
quote:
Ja. :D
pi_99216904
quote:
Het is dus overal hetzelfde :')
pi_99216932
bij ons is een knakker die alle engelse hits van een nederlands jasje voorziet. Was in t begin best lachen, nu al lang niet meer leuk :D
  vrijdag 8 juli 2011 @ 20:25:11 #162
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_99217279
ZO, deze week van woensdag tot vrijdag geen HAH :D

Dus vandaag lekker vijf wijken bezorgd gedaan :P Best wel relaxed werk met dit weer. Alleen jammer dat ik zo weinig wordt uitbetaald. In de praktijk werk ik toch wat langer dan de norm tijd, vooral als ik HAH heb.

Maar vandaag heb ik een paar wijken ver onder de norm tijd bezorgd maar neit verder doorvertellen he! :P
Uw ADH vitamine Worst
  vrijdag 8 juli 2011 @ 20:34:21 #163
246109 JochemP
pi_99217770
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 20:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Die heb je hier ook. Vooral de geiten-imitatie is populair. Bèèèèèèèèèèèèèèèh
Hier de pauw en de kip :P
pi_99219642
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 20:25 schreef hemarookworst het volgende:
ZO, deze week van woensdag tot vrijdag geen HAH :D

Dus vandaag lekker vijf wijken bezorgd gedaan :P Best wel relaxed werk met dit weer. Alleen jammer dat ik zo weinig wordt uitbetaald. In de praktijk werk ik toch wat langer dan de norm tijd, vooral als ik HAH heb.

Maar vandaag heb ik een paar wijken ver onder de norm tijd bezorgd maar neit verder doorvertellen he! :P
vijf wijken? :D wat zijn dat voor wijken joh
  vrijdag 8 juli 2011 @ 21:13:50 #165
Bijdehand mannetje
pi_99219810
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 20:34 schreef JochemP het volgende:

[..]

Hier de pauw en de kip :P
De pauw komt hier ook geregeld voorbij, meestal in de versie van Hans Teeuwen. Muuuuu-èèèèèèèèèèèèèh!
  vrijdag 8 juli 2011 @ 21:30:12 #166
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_99220541
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 21:09 schreef sbientje het volgende:

[..]

vijf wijken? :D wat zijn dat voor wijken joh
gewoon normale wijken van anderhalfuur. Niet zo spectaculair dus ;)
Uw ADH vitamine Worst
pi_99220760
5x1,5=7,5uur lopen?
lama
pi_99222393
daar zou ik toch echt voor bedanken
  vrijdag 8 juli 2011 @ 22:12:02 #169
256628 pussywillow
Is it safe?
pi_99222760
Vreselijk :P Meer dan drie wijken doe ik echt niet.
pi_99223729
7,5 uur, mij ook niet gezien!
  vrijdag 8 juli 2011 @ 22:35:36 #171
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_99223900
ik heb vandaag energie en tijd teveel en geld tekort ;) dat laatste heeft dan niet alleen betrekking tot vandaag ;) en een normale werkdag is ook zo'n 8 uur. Maar ik werkte vandaag snel dus heb het in iets minder dan 7 uurtjes geklaard.
Uw ADH vitamine Worst
pi_99224279
De slechtnieuwsbrief van het jaar. We zaten er al op te wachten, zo voor de zomervakantie. We dachten al dat de postbezorgers hem kwijt hadden gemaakt :')

Overigens sluit Lelystad als het laatste van Area Noord-Oost. Vreem dat het fucking autobedrijf dan hier als eerste begon. Ze hebben nu moeite diensten de maken voor fulltimers, dus die zitten thuis met minuren. Dit bedrijf word zo slecht geleid.

Overigens word hier vooral keihard "Juisssttt" geroepen :')

[ Bericht 17% gewijzigd door carboni op 08-07-2011 22:56:38 ]
  zaterdag 9 juli 2011 @ 15:39:10 #173
338190 np101
soms 1 anders 0
pi_99244350
Was weinig post vandaag! En later werd het ook nog eens heerlijk weer. Deze week 6 dagen gewerkt, nu maar eens goed mijn rust pakken :)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 9 juli 2011 @ 17:44:52 #174
Maffe Fries
pi_99248447
Weinig post? De boeren hadden bij ons anders genoeg. Had meerdere vakjes echt ramvol zitten.

Over het sluiten van de VBG's. Mijn kantoor sluit in het najaar en mijn VBG sluit eind 2012, begin 2013.
pi_99248995
Was inderdaad genoeg post, door de zomerinkrimp een uur later klaar :')
pi_99251326
Zoals zo vaak op zaterdag was de post weer een uur te laat op het depot. En er waren ook nog eens 2 stuks HAH die niet op de planning stonden... Eindelijk weekend.
pi_99251567
Sinds vandaag hebben wij met die kant-en-klare HAH bundels te maken, ik had vandaag nog 3 soorten ook :'( Overige wijken hadden alleen de C1000! Wat een onzin... om de 40 stuks (als in 40x3 dan), zo'n plastic bandje dus heel m'n HAH-tas zat uiteindelijk vol met die rotdingen + veel van die briefjes. Zucht, onnozel.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 19:33:33 #178
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_99251718
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 19:28 schreef ellenatmars het volgende:
Sinds vandaag hebben wij met die kant-en-klare HAH bundels te maken, ik had vandaag nog 3 soorten ook :'( Overige wijken hadden alleen de C1000! Wat een onzin... om de 40 stuks (als in 40x3 dan), zo'n plastic bandje dus heel m'n HAH-tas zat uiteindelijk vol met die rotdingen + veel van die briefjes. Zucht, onnozel.
Ik weet niet of je van te voren nog aan het voorbereiden doet, maar ik zou voor je wijk die dingen even door knippen :) Werkt veel beter.

Vandaag ook een extreem rustige dag. Amper post...
  zaterdag 9 juli 2011 @ 23:03:10 #179
Bijdehand mannetje
pi_99259464
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 19:28 schreef ellenatmars het volgende:
Wat ik zelf vaak doe om het een beetje netjes te houden in m'n fietstassen is een lege grijze tas aan m'n stuur hangen waar ik alle tiewraps en bundelbriefjes ingooi. Die kan ik dan mooi op het depot leegschudden boven de afvalbak. Soms neem ik niet eens de moeite om de bundelbriefjes eraf te halen, en gooi ik ze gewoon met hah en al door de bus >:)
pi_99259866
Moet je die briefjes bewaren dan?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 9 juli 2011 @ 23:12:26 #181
Maffe Fries
pi_99259897
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 23:11 schreef carboni het volgende:
Moet je die briefjes bewaren dan?
neuh. Ben ze liever kwijt dan rijk :P
pi_99260417
Bij het oude systeem was er altijd 1 briefje per soort om tekort/overschot aan te geven, maar dat is nu ook niet meer nodig.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 23:23:11 #183
256628 pussywillow
Is it safe?
pi_99260475
Dat is inderdaad niet nodig, aangezien er toch niets mee gedaan wordt :P
  zaterdag 9 juli 2011 @ 23:38:36 #184
246109 JochemP
pi_99261156
Bij mij belanden al die plastic bandjes om de HAH 9 van de 10 keer op de grond :@
  zaterdag 9 juli 2011 @ 23:55:07 #185
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_99261790
Ik gooi die briefjes en plastic bandjes netjes in de prullenbak. Die bandjes van te voren doorknippen is zo gek nog niet. Doe het altijd pas bij het bezorgen.
Uw ADH vitamine Worst
pi_99262945
Altijd grappig als je iets (een heel plein) overnieuw moet lopen, omdat foute voorbereiding :')
Toch netjes binnen de tijd gebleven.
  zondag 10 juli 2011 @ 20:32:03 #187
337898 leay
Who? She!
pi_99291886
wij hebben de HAH niet eens op de planning staan, we hebben niet eens een planning! Maar kunnen er wel redelijk vanuit gaan dat het dinsdag,donderdag en zaterdag HAH is.
Is een planning verplicht eigenlijk?!
  zondag 10 juli 2011 @ 21:07:07 #188
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_99293982
ZO deze week vrij :D
Uw ADH vitamine Worst
pi_99295331
Nu is alle HaH hier verplaatst naar Dinsdag en zaterdag in principe. Woensdag ook nog overheid HaH. Maar gelukkig niet op de postcode van de wijk die ik moet lopen :D Deze dinsdag hier kan je nu max 5 HaH hebben voor zaterdag staan er twee. Aankomende woensdag weer grootscheepse Optivo controle waar om elk klein kut dingetje weer gezeurd gaat worden oleeé :')
  maandag 11 juli 2011 @ 15:18:22 #190
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_99321447
Net terug gebeld voor mijn sollicitatie voor postbezorger.

Ik ga als 21 jarige dus 6,30 bruto verdienen ;(

Heb maar ja gezegd omdat er toch niks anders te vinden is op het moment :')
pi_99325258
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 21:30 schreef loonytik het volgende:
Nu is alle HaH hier verplaatst naar Dinsdag en zaterdag in principe. Woensdag ook nog overheid HaH. Maar gelukkig niet op de postcode van de wijk die ik moet lopen :D Deze dinsdag hier kan je nu max 5 HaH hebben voor zaterdag staan er twee. Aankomende woensdag weer grootscheepse Optivo controle waar om elk klein kut dingetje weer gezeurd gaat worden oleeé :')
wij hebben er morgen 4 en zaterdag 2 geloof ik ook.. Ik heb morgen 2,5 wijken. Een collega kwam wat uurtjes tekort gelofo ik, dus die wilde er wel eentje overnemen. Dat zou ik wel fijn vinden, want al mijn spieren doen zeer van een te actieve familiedag haha..
  maandag 11 juli 2011 @ 19:07:00 #192
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_99330642
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 15:18 schreef Breekfast het volgende:

Wat een ratdraaiers zeg! Ik ben 18 en verdien nu momenteel 6,68 netto :')
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_99332317
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 19:07 schreef Dionysiou het volgende:

[..]

Hihi ratdraaiers.
  maandag 11 juli 2011 @ 19:45:37 #194
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_99332713
Oops. Met een d offc. :P
  maandag 11 juli 2011 @ 20:51:43 #195
Bijdehand mannetje
pi_99336669
quote:
10s.gif Op maandag 11 juli 2011 19:38 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Hihi ratdraaiers.
Een typisch geval van een Freudiaanse verspreking ;)
pi_99338778
hey jongens ik heb wat besteld bij amazon duitsland en kreeg bericht dat het in leipzig zat toen.. daarna tracede ik het en nu zie ik dat het in belgië zit.. wtf :')

Heb wel bericht dat het overgedragen is aan PostNL/ TNT.. maar dat klopt dus niet helemaal gok ik? Er staat ook dat het morgen bezorgd wordt.. lijkt me sterk als het nu in belgië zit.. mgoed.
There are only 151 Pokémon.
  maandag 11 juli 2011 @ 22:45:26 #197
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_99343782
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 19:07 schreef Dionysiou het volgende:

[..]

Als normale postbezorger of zaterdagwerker?
pi_99344426
quote:

lijkt me vrij normaal minimumloon. ik verdien als 20 jarige 5.53 bruto, voor zwaar werk
pi_99349148
Wat betekent dit?

http://www.postnlpakkette(...)EU009703392&P=7007ML

Dit heb ik nog nooit meegemaakt :')
pi_99352876
quote:

Das balen! Hoe lang duurde het bij jou dat ze belden na jouw online sollicitatie?
  dinsdag 12 juli 2011 @ 06:35:15 #201
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_99354511
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 00:26 schreef RoW_0 het volgende:
Wat betekent dit?

http://www.postnlpakkette(...)EU009703392&P=7007ML

Dit heb ik nog nooit meegemaakt :')
Je weet dat iedereen je adres kan zien nu hé? :')
pi_99364185
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 06:35 schreef Dionysiou het volgende:

[..]

Je weet dat iedereen je adres kan zien nu hé? :')
whehe :')
pi_99414951
Vind ik dus niet erg. Ik woon hier over een week toch niet meer :')

Ik heb mijn pakketje nog steeds niet.
pi_99433621
Week na sollicitatie en nog steeds niet gebeld. Kan ook geen nr vinden om te bellen.
pi_99435863
Solliciteren via de site? Je moet gewoon een kantoor instappen. Ben je meteen aangenomen...
pi_99443919
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 15:43 schreef RoW_0 het volgende:
Vind ik dus niet erg. Ik woon hier over een week toch niet meer :')

Ik heb mijn pakketje nog steeds niet.
Heb je al gebeld dan naar de klantenservice?
pi_99444687
Oeh lekker weer met windstoten.

Vind het altijd wel grappig dat mensen je sterkte wensen als je aan het werk bent :')
pi_99445282
quote:
10s.gif Op donderdag 14 juli 2011 08:48 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Oeh lekker weer met windstoten.

Vind het altijd wel grappig dat mensen je sterkte wensen als je aan het werk bent :')
Toen met een halve meter sneeuw had ik dat om de minuut :D
pi_99446534
Ik heb gelukkig maar één wijk, hopen dat ik voor de echt harde regen binnen ben
pi_99449519
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 07:31 schreef Troeta het volgende:

[..]

Heb je al gebeld dan naar de klantenservice?
10 minuten aan de wacht met (wat was het?) 25 cent per minuut met een maximum van 22 euro?
Donder maar mooi op zeg :').
pi_99449557
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 11:50 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

10 minuten aan de wacht met (wat was het?) 25 cent per minuut met een maximum van 22 euro?
Donder maar mooi op zeg :').
Volgens mij niet, maar je kan ook mailen :)
pi_99450408
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 11:51 schreef Troeta het volgende:

[..]

Volgens mij niet, maar je kan ook mailen :)
van wie is telefoonnummer 09000570

Van TNT-Post.
Informatienummer voor particuleren over via TNT verzonden pakketten.

EUR 0.45 per minuut! plus de kosten van het gebruik van je telefoon.

45 cent dus. Mijn pakketje twv 500 euro kwijtraken en dan geld gaan eisen ook :')
pi_99451075
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 12:13 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

van wie is telefoonnummer 09000570

Van TNT-Post.
Informatienummer voor particuleren over via TNT verzonden pakketten.

EUR 0.45 per minuut! plus de kosten van het gebruik van je telefoon.

45 cent dus. Mijn pakketje twv 500 euro kwijtraken en dan geld gaan eisen ook :')
Gewoon mailen. Doe ik altijd in dat soort gevallen. Dat Klantenservice geld kost is belachelijk, volkomen met je eens. Eerst maakt een bedrijf er een zootje van en dan moet je ze nog betalen om ze te vragen om het weer op te lossen. Helaas is dat gemeengoed, ik ken eerlijk gezegd geen bedrijven waar Klantenservice een gratis nummer heeft. Sterker nog: Als mijn loonstrookje niet klopt en ik moet bellen met de salarisadministratie van mijn EIGEN bedrijf, zelfs dan moet ik een duur 0800-nummer draaien. Dus tegenwoordig leen ik daarvoor de telefoon van de teamcoach.....
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 juli 2011 @ 12:29:39 #214
Maffe Fries
pi_99451108
0800 nummers behoren gratis te zijn ;)

Op mijn loonstrook staat een 088-nummer
pi_99451184
TNT Post
0900 0570 (¤ 0.45 per minuut)
Het 0900-Alternatief voor TNT Post is 058 2333333.

http://www.0900alternatieven.nl :P
  donderdag 14 juli 2011 @ 12:34:56 #216
202348 Susi
Temple of Love
pi_99451319
Ha, nu inmiddels drie weken geleden online gesolliciteerd. Pas maandag gebeld dat de functie waarop ik had gereageerd vervuld was. Het was opeens een zomerbaan geworden. Maar geen nood, ze hadden wel een andere functie twintig kilometer verderop. Vriendelijk voor bedankt, want ik had nog twee opties verstuurd. Maar daar wist ze niets van, want 'dat was een ander formulier'. Bureacratie ten top. Nou zou ze een dag later terugbellen, maar ik 'wacht' nog steeds.
pi_99459678
Ik verwacht er ook niks meer van Susi. Zoek wel iets anders. Binnen 5 dagen gebeld worden? Yeah right.
pi_99461439
*Nieuwe collega meldt zich* :)

Ben 2 dagen later teruggebeld, vandaag op 'gesprek' geweest! Heb nog nooit zo'n relaxt sollicitatiegesprek gehad! :P Voor zover je het zo kon noemen.. ;)

Nu nog ff afwachten wanneer ik precies aan de slag kan!
Smile, tomorrow will be worse...
pi_99461556
Vacatures? :)
  donderdag 14 juli 2011 @ 16:41:07 #220
202348 Susi
Temple of Love
pi_99463199
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:36 schreef Bostonian het volgende:
Ik verwacht er ook niks meer van Susi. Zoek wel iets anders. Binnen 5 dagen gebeld worden? Yeah right.
Ik leg net de telefoon neer, moet woensdag op gesprek komen voor voorbereider. Nu lekker dichtbij, in elk geval niet twintig kilometer verderop.
pi_99463312
hey medewerkers wat is een emolumententijdvak ?alvast bedankt voor het antwoord! ;)
pi_99463602
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 16:43 schreef dreamerx het volgende:
hey medewerkers wat is een emolumententijdvak ?alvast bedankt voor het antwoord! ;)
Van Wikipedia: Emolumenten (in Nederland) of extralegale voordelen (in Vlaanderen) zijn beloningen voor werk die buiten het normale salaris vallen

Een emolumentenperiode is dus een bepaald tijdvak waarvan deze beloningen betaalbaar worden gesteld. Staat bovenaan je loonstrookje, en volgens mij ook bovenaan elke 1e pagina van deze topicreeks. Deze lopen vaak een maand achter. In juli krijg je je contracturen betaald over de maand juli, en je overuren uit de emolumentenperiode 30/5-3/7.
pi_99464171
ha bedankt voor het snelle antwoord!moet mijn eerste loonstrookje nog krijgen vandaar.
dus dan krijg ik de helft van juni ook aanstaande julli uitbetaald. ben 15 juni begonnen namelijk.
groetjes
pi_99465716
quote:
10s.gif Op donderdag 14 juli 2011 16:41 schreef Susi het volgende:

[..]

Ik leg net de telefoon neer, moet woensdag op gesprek komen voor voorbereider. Nu lekker dichtbij, in elk geval niet twintig kilometer verderop.
Wat een toeval! :) Ik had ook voor voorbereider gesolliciteerd. Maar ja, dat wachten vind ik maar niks. Hoelang heeft het uiteindelijk geduurd voordat ze je belden?
pi_99477208
Toepasselijke subtitel momenteel :X
pi_99477713
Inderdaad. Wat een vreselijke dag ;( Ik heb zelfs een stukje van mijn wijk overgeslagen omdat het met die harde wind en regen niet te doen was. Gaat om een stukje buitengebied van een paar kilometer met maar drie huizen en ik kwam gewoon niet vooruit door de wind (had wind tegen) :D Ben dus maar omgekeerd, hoefde niet eens te trappen.
pi_99477889
Mensen/ klanten die constateren dat de post nat is.
Goh.
pi_99478121
:D

Er was trouwens wel flink wat post hier, met name dankzij Ziggo (een of andere mailing aan alle abonnees over digitale televisie). En de nodige Mikrogidsen, altijd leuk als het regent :P Drie druppels en je hebt papiermaché.
pi_99478361
Oh vreselijk, maarrrr gelukkig geen HAH, wat zalig.
pi_99478452
Inderdaad een van de weinige positieve veranderingen van de laatste tijd, alleen nog HAH op dinsdag en zaterdag 8-) Zou trouwens toch maar een zompige boel zijn geworden vandaag :P
pi_99483454
Die Mikrogidsen zijn inderdaad een drama, echt moeilijk om die droog te houden, en met de harde wind haast onmogelijk om ze fatsoenlijk in de brievenbus te krijgen. Gelukkig klaart het morgen een beetje op.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 11:46:17 #232
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_99495803
Kan iemand me toevallig helpen.

Ik heb een pakje laten sturen van uit nederland naar zweden, nu als ik op de postnl website kijk staat er:

12.07.2011:
Parcel available at collection point

kijk ik op: http://www.track-trace.com/ en vul bij TNT het trackingnummer in, dan vind hij deze niet.
Ook als ik hier bel en ik zeg "Verstuurt met TNT" dan klopt trackingnummer niet meer.

PostNL is een onbekende verzender hier, weet iemand als je met PostNL iets stuurt, welke leverancier/postzender het in zweden oppakt?

Ik dacht de normale post gewoon, alleen moeten die weten met welke zender het is verstuurt.. en postnl zegt hun niks
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
  vrijdag 15 juli 2011 @ 11:51:25 #233
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_99495947
Ik had wel medelijden met m'n ex-collega's hoor gisteren, wat een pleuris weer zeg. :r
pi_99499367
idd me schoenen staan nog steeds te drogen van gister :') vandaag gelukkig een stuk beter weer en geen druppeltje post :P
pi_99501382
Vandaag een perfecte dag, heerlijk weer, geen HAH en héél weinig post.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 14:28:42 #236
246109 JochemP
pi_99501764
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 14:21 schreef Little-Pea het volgende:
Vandaag een perfecte dag, heerlijk weer, geen HAH en héél weinig post.
Idd, perfecte omstandigheden om te lopen vandaag :)
pi_99505510
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 13:33 schreef loonytik het volgende:
idd me schoenen staan nog steeds te drogen van gister :') vandaag gelukkig een stuk beter weer en geen druppeltje post :P
Ik zie mezelf nog steeds zitten vanmorgen... Met de haarföhn m'n beide bergschoentjes te drogen op stand 2 :')
  vrijdag 15 juli 2011 @ 16:05:59 #238
256628 pussywillow
Is it safe?
pi_99505635
Prima dag, ja, maar dat hadden we ook wel verdiend na gisteren :P
pi_99509313
het was een heel prettige werkdag. Morgen heeft onze area 500.000 stuks extra, ving ik geloof ik op bij de teamcoach... Geen idee waarom of wat het is, maar goed, zien we dan wel weer. AH HAH hebben we. Die zat er toch disndag ook al bij? nou ja, maakt ook niet uit :)

Verse pasta met korting voor iedereen, voor iedereen... :')
pi_99511417
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 21:43 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Mensen/ klanten die constateren dat de post nat is.
Goh.
Vorig jaar werd ik aangesproken in villawijk met klacht dat de post nat was en dat ik dat was en dat we expres de post horizontaal tegen de regen zouden houden. Sneue klacht aangezien ik die wijk toen helemaal niet gelopen had en dat je met dat hah niet veel mogelijkheden over hebt behalve dan de HAH eerst nat te laten worden.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 19:15:21 #241
256628 pussywillow
Is it safe?
pi_99512287
Ja, dat doen wij inderdaad expres. We hebben tenslotte niets beters te doen :P En waarom wonen de grootste zeikerds altijd in de grootste huizen? Volgens mij hebben sommige mensen het idee dat ze recht hebben op een speciale behandeling omdat ze een groot huis hebben.
pi_99512430
Dinsdag beginnen als bezorger, ben benieuwd!

Iemand nog tips? ;)

Alleen nog ff bedenken op welke schoenen ik het lekkerst/best loop..
  vrijdag 15 juli 2011 @ 19:21:01 #243
Bijdehand mannetje
pi_99512470
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 18:45 schreef carboni het volgende:

[..]

Vorig jaar werd ik aangesproken in villawijk met klacht dat de post nat was en dat ik dat was en dat we expres de post horizontaal tegen de regen zouden houden. Sneue klacht aangezien ik die wijk toen helemaal niet gelopen had en dat je met dat hah niet veel mogelijkheden over hebt behalve dan de HAH eerst nat te laten worden.
Ik liep gisteren ook horizontaal, desondanks ben ik drijfnat geworden.
Bovendien was het gisteren windkracht 10 dus maakt het geen reet uit onder welke hoek je de post houdt. Trouwens, alleen als de regen loodrecht naar beneden zou vallen en de poststukken tweedimensionaal zouden zijn had verticaal vasthouden zin gehad...........
pi_99512680
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 19:15 schreef pussywillow het volgende:
Ja, dat doen wij inderdaad expres. We hebben tenslotte niets beters te doen :P En waarom wonen de grootste zeikerds altijd in de grootste huizen? Volgens mij hebben sommige mensen het idee dat ze recht hebben op een speciale behandeling omdat ze een groot huis hebben.
Zelfde wijk waar ik tijdens de zaterdagsneeuwstorm van afgelopen December maar 1 keer werd aangesproken. Fucking 5 uur gedaan over die wijk van 2 uur, redelijk nieuwbouw dus er waaide er hard incl sneeuwduinen.
pi_99513189
bij ons waren er echt heel veel klachten binnengekomen over natte / beschadigde post.. Echt, dat mensen dat durven zeg.
pi_99522915
welke schoenen het beste lopen brr heb al een heleboel verschillende aangehad de afgelopen weken wat een elende de ene veels te warm, blaren, sandalen met sokken zonder sokken hahaha natte schoenen :P
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 juli 2011 @ 23:05:39 #247
Maffe Fries
pi_99523368
Ik loop altijd op Ecco's. Ik moet alleen even een nieuw paar halen, want het huidige paar is na ruim vier jaren wel versleten :P
pi_99524025
Denk dat ik m'n hardloopschoenen maar aantrek.. Als ik daar 1,5 uur op kan hardlopen, kan ik er vast ook wel 2-3 uur post op bezorgen! ;)
pi_99524244
ik loop nu al een paar weken op mijn wandelschoenen, hoog model. Bevalt me prima. Wel warm (zodra ik thuis ben doe ik ze meteen uit :D) maar geen zere voeten en dat is me ook wel wat waard.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 23:54:54 #250
256628 pussywillow
Is it safe?
pi_99525869
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 23:05 schreef Peterselieman het volgende:
Ik loop altijd op Ecco's. Ik moet alleen even een nieuw paar halen, want het huidige paar is na ruim vier jaren wel versleten :P
Ik ook, ik zweer bij Ecco's :P Kan erop lopen wat ik wil, nooit zere voeten. Al zou ik ze denk ik niet alleen voor het bezorgen aanschaffen, ik loop eigenlijk altijd op Ecco's dus voor het bezorgen heb ik gewoon een oud afgetrapt paar bewaard.
pi_99541683
Is er hier een zaterdagbesteller die een fiets heeft via 't fietsenplan? Zo ja, hoeveel verlofuren moet je daar (gemiddeld) voor inleveren? M'n postbode+ wist het zo snel niet te vertellen, en TC is er sowieso eigenlijk nooit. Misschien weet iemand het hier?

Mijn fiets is namelijk echt een drama aan het worden, en ik heb nog veel verlofuren staan. En daar komen er deze vakantie alleen maar meer bij.. Dus zo'n nieuwe fiets komt eigenlijk wel goed uit!
  zaterdag 16 juli 2011 @ 15:55:59 #252
Bijdehand mannetje
pi_99543497
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 15:09 schreef ellenatmars het volgende:
Is er hier een zaterdagbesteller die een fiets heeft via 't fietsenplan? Zo ja, hoeveel verlofuren moet je daar (gemiddeld) voor inleveren? M'n postbode+ wist het zo snel niet te vertellen, en TC is er sowieso eigenlijk nooit. Misschien weet iemand het hier?

Mijn fiets is namelijk echt een drama aan het worden, en ik heb nog veel verlofuren staan. En daar komen er deze vakantie alleen maar meer bij.. Dus zo'n nieuwe fiets komt eigenlijk wel goed uit!
Ik heb zelf geen fiets via het fietsenplan, maar hoeveel verlof uren het je kost hangt af van je uurloon. De fiets mag maximaal EUR 749 kosten, dus als je EUR 10 per uur verdient zijn dat ongeveer 75 vakantie-uren. De volledige brochure staat op Intranet.
pi_99543818
zo, ging soepel vandaag. Half 12 waren we klaar met alle voorbereidingen, en ik had een extra wijk om te bezorgen.. half 1 gaan bezorgen (lange lunchpauze :)) en om 3 uur klaar. Ging echt vlot, er was ook super weinig post
pi_99543980
heeeey miss kan ik daar mijn verlof uren aan gebruike heb zon + 100 en ik ga toch sowieso binnenkort stoppen. Wegens verhuizing voor mijn studie. En dat de toekomst nog onzeker is voor de zaterdagpostbode ga ik gelijk maar iets anders zoeken denk ik en laat ik me niet overplaatsen. Nieuwe fiets kan ik ook goed gebruiken ^.^ ff inloggegevens weer zoeken :P

Vandaag hier ook super weinig post kwart voor 10 waren bijna alle voorbereidingen al klaar behalve twee. Maar die begonnen normaal ook al laat. Omdat die kast voor hun nog gebruikt wordt.
pi_99544527
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 15:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik heb zelf geen fiets via het fietsenplan, maar hoeveel verlof uren het je kost hangt af van je uurloon. De fiets mag maximaal EUR 749 kosten, dus als je EUR 10 per uur verdient zijn dat ongeveer 75 vakantie-uren. De volledige brochure staat op Intranet.
Bedankt :) Kan de pagina alleen helaas niet zien omdat ik geen inloggegevens heb. Heb ik me nooit voor aangemeld. Toch maar eens doen.
pi_99548556
Lekker voorbereiden en daarna twee lange wijken lopen, althans, er staat 2 uur en 10 minuten voor.
pi_99553663
ik hoef dinsdag pas weer, eigenlijk maandag maar dan kon ik niet, was de TC even vergeten :)
pi_99556925
Vandaag voor het eerst gelopen, 2 best grote wijken, was best leuk. :) Alleen 2 dingen die me niet helemaal duidelijk zijn, nummer 1 ben ik vergeten te vragen en nummer 2 kon degene die me inwerkte me ook niet echt vertellen :')

1] Hoe zit het met de TNT kleding, in het sollicitatiegesprek zeiden ze dat je die na een maand krijgt, maar moet je die aanvragen, moet je er zelf om vragen of krijg je die gewoon thuisgestuurd?
2] Hoe weet je welke wijk je volgende keer lopen moet? :P

[ Bericht 3% gewijzigd door Leontje op 16-07-2011 21:43:58 ]
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 16 juli 2011 @ 21:49:03 #259
Maffe Fries
pi_99558104
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 21:21 schreef Leontje het volgende:
Vandaag voor het eerst gelopen, 2 best grote wijken, was best leuk. :) Alleen 2 dingen die me niet helemaal duidelijk zijn, nummer 1 ben ik vergeten te vragen en nummer 2 kon degene die me inwerkte me ook niet echt vertellen :')

1] Hoe zit het met de TNT kleding, in het sollicitatiegesprek zeiden ze dat je die na een maand krijgt, maar moet je die aanvragen, moet je er zelf om vragen of krijg je die gewoon thuisgestuurd?
Teamcoach moet dat na het invullen van het matenformuliertje aanvragen
quote:
2] Hoe weet je welke wijk je volgende keer lopen moet? :P
Ik krijg iedere week nog zo'n ouderwets roosterbriefje, maar ze gebruiken tegenwoordig meer vormen van communicatie
pi_99558186
Dus ik moet zaterdag gewoon weer om 10.30 naar dezelfde plek als vanochtend en dan merk ik het dus vanzelf wel, oke bedankt. :P
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 16 juli 2011 @ 21:53:18 #261
Maffe Fries
pi_99558281
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 21:51 schreef Leontje het volgende:
Dus ik moet zaterdag gewoon weer om 10.30 naar dezelfde plek als vanochtend en dan merk ik het dus vanzelf wel, oke bedankt. :P
Dat weet ik niet. Je teamcoach zou het rooster bekend moeten maken, dan weet je waar je aan toe bent
pi_99558970
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 21:49 schreef Peterselieman het volgende:
maar ze gebruiken tegenwoordig meer vormen van communicatie
Via de postbode plus :P
  zondag 17 juli 2011 @ 19:55:57 #263
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_99587869
Vraagje, ik kreeg 3 dagen terug een pakje met een sticker ''Uw postzending is tijdens het verwerkingsproces open geraakt. Zonder kennisneming van de inhoud is de zending opnieuw gesloten. Onze excuses hiervoor.''

Ik was zelf niet thuis, anders had ik het pakket niet aangenomen.
Het pakket is nog helemaal dicht ik wil hem retourneren, denk je dat ik bij het postkantoor het pakket gratis naar het retour adres kan sturen dat bij afzender staat?
pi_99588000
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 19:55 schreef Dionysiou het volgende:
Vraagje, ik kreeg 3 dagen terug een pakje met een sticker ''Uw postzending is tijdens het verwerkingsproces open geraakt. Zonder kennisneming van de inhoud is de zending opnieuw gesloten. Onze excuses hiervoor.''

Ik was zelf niet thuis, anders had ik het pakket niet aangenomen.
Het pakket is nog helemaal dicht ik wil hem retourneren, denk je dat ik bij het postkantoor het pakket gratis naar het retour adres kan sturen dat bij afzender staat?
Gratis verzenden zit er niet in. Je kunt na afloop wel je verzendkosten proberen terug te krijgen bij wie je het pakketje vandaan hebt. PostNL staat hier volledig buiten.
pi_99588399

Gaat goeeeed :')
pi_99588593
Van wat ik meekrijg, via-via-via dus, is het op moment een teringzooi bij de DC's van pakketservice.
  zondag 17 juli 2011 @ 20:21:39 #267
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_99588672
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 20:11 schreef RoW_0 het volgende:
[ afbeelding ]
Gaat goeeeed :')
Het zit je niet mee _O-
pi_99615948
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 21:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Teamcoach moet dat na het invullen van het matenformuliertje aanvragen

[..]

Ik krijg iedere week nog zo'n ouderwets roosterbriefje, maar ze gebruiken tegenwoordig meer vormen van communicatie
De kleding gaat tegenwoordig via het internet. Even inloggen en al je maten doorgeven. Alleen wordt er volgens mij geen TNT kleding meer uitgedeeld. Er zijn al mensen hier die er een half jaar op wachten. Mocht er dus nog wat liggen bij jou op kantoor, neem het mee. ;)

Het rooster gaat bij ons via de mail, maar dat is per vestiging verschillend. :)
  maandag 18 juli 2011 @ 16:59:22 #269
256628 pussywillow
Is it safe?
pi_99625285
Wat een luxe, rooster via de mail. :P Bij ons hangt het op een mededelingenbord en dat was het dan.
pi_99627763
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 16:59 schreef pussywillow het volgende:
Wat een luxe, rooster via de mail. :P Bij ons hangt het op een mededelingenbord en dat was het dan.
Aangezien ze hier het rooster voor zaterdag pas op donderdag maken moeten ze wel bellen of mailen :)
  maandag 18 juli 2011 @ 18:38:16 #271
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_99628964
Wat ik al dacht, nu ik weg ben mag ik vechten voor mijn 8 uur die mij te weinig is uitbetaald vorige maand. :')
pi_99630957
gewoon nog een oranje kaart invullen ;-)

Kleding bestellen is ook grappig, werk nu zo'n tien jaar bij de post, heb ik sinds juli eindelijk budgetpunten...kan ik tot mijn verbazing lang niet alles bestellen (omdat ik zaterdagwerker ben).
Mooi balen, hoopte nog een polo shirt te kunnen bestellen maar niet die van polyester, die gewone katoene..no way dus kan niet meer..
En mijn maat ligt zelden in het magazijn S/M.
pi_99631456
Volgens mijn TC duurt het bestellen van een basiskledingpakket 4 weken.
Dus ik ben erg benieuwd wanneer ik iets te horen krijg.
  maandag 18 juli 2011 @ 23:26:47 #274
256628 pussywillow
Is it safe?
pi_99644397
Ik heb toentertijd netjes mijn maten doorgegeven, en wat sturen ze uiteindelijk op? Kleding waar ik ongeveer drie keer in pas. Ik heb die broeken zelfs nog op 95 graden gewassen en in de wasdroger gedaan maar nee hoor, geen milimeter gekrompen. Alles krimpt altijd, behalve als je het een keer wil :P Toen heb ik de dingen die écht veel te groot waren maar teruggestuurd met het verzoek om kleinere maten. Buiten de omruiltermijn van 14 dagen, dus ik zal er wel nooit meer iets van horen, maar dan ligt het hier tenminste niet in de weg :D

Ik heb nu alleen nog een jas, een (te groot) overhemd, een regenpak en drie polo's, helaas wel van die stomme polyester dingen. Ach, meer heb je ook niet nodig :P
  Redactie Frontpage dinsdag 19 juli 2011 @ 10:08:33 #275
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_99654318
Mailing Ziggo, mailing H&M en 3 HAH. Van twee naar vijf tassen voor mn wijkje. Ole!
  dinsdag 19 juli 2011 @ 14:24:36 #276
337898 leay
Who? She!
pi_99662598
argh die vreselijke h&m gidsen :|W
pi_99666533
Ik lees hier over 't fietsenplan. Leuk, maar je moet er minimaal nog een 3-jarig contract voor hebben! :( Zit ik met mijn contract tot 31-12-2012! :(

Nou, ik ga weer lopen naar 't werk om de buslichting te doen! (fiets kapot, geen geld voor nieuwe, maar wel 90 verlof uren hebben!! Joepie!)

Mijn salaris voor juli valt wel weer mee! Ruime 800 euro! :)
pi_99666688
werkt hier iemand via tempoteam en dat je betaalt krijgt via payroll?
ik werk de eerste 2 a 3 weken via tempoteam omdat ik dan sneller kon beginnen, maar dacht dat dat per week werd uitbetaald. heb na 2,5 week nog geen salaris gehad dus ben toch wel benieuwd wanneer ik dit krijg.
weet iemand dit?
  dinsdag 19 juli 2011 @ 16:07:14 #279
246109 JochemP
pi_99666925
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:24 schreef leay het volgende:
argh die vreselijke h&m gidsen :|W
Ze zouden die krengen met de pakketpost mee moeten sturen :P
  dinsdag 19 juli 2011 @ 16:31:11 #280
337898 leay
Who? She!
pi_99667940
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:07 schreef JochemP het volgende:

[..]

Ze zouden die krengen met de pakketpost mee moeten sturen :P
Hahah nou hé, deze ronde waren ze serieus 'zwaar'!
pi_99668336
Nou, nog mazzel dat het 1 gids was en niet 2. Vorig jaar of jaar daarvoor had je 1 zo'n dikke voor de kleding en dan nog eentje voor Home spul. Maar ze zijn wel vreselijk ja :(

Hier heeft er iemand een flink potje van gemaakt zeg. Bundels verspreid over de tassen ipv op volgorde, bundels van aan het begin helemaal onder in de tas met een vaag briefje erbij over missende gele kaarten en onleesbare dingen. Straten samen in 1 bundel, dus post van straat X en Y bij adressen straat X. Bundels achterstevoren qua loopvolgorde. Kon uiteindelijk sommige straten 2 keer gaan lopen. En het was te zwaar om mee te fietsen dus ik moest lopen vanaf het depot naar het karretje. Uur uitloop, hopelijk wordt dat betaald.. ga er zo wel even een mooie mail over sturen :{
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  dinsdag 19 juli 2011 @ 16:56:19 #282
342418 VKV
Plausibel
pi_99669133
Moest vandaag drie wijken lopen en 11 aangetekenden bezorgen. Elf uur begonnen met m'n eerste wijk en rond drie uur begonnen met de aangetekenden. Om 16:00 uur kwam ik aan bij de laatste straat, waar een man al stond te wachten: "Kom je hier voor *adres*?" "Ja" "Nou, ze zitten al klaar voor je!"
Dus ik enigszins (lees: best erg) verbaasd doorrijden naar het adres, zit er een heel gezin voor het huis en gaan ze een soort van juichen als ik in zicht ben.
Ik dacht al wtf zit ik in een verborgen camera programma ofzo :') :')
Toen begon de vrouw des huizes uit te leggen: "We zitten al sinds half acht vanochtend op je te wachten! Jij hebt de paspoorten en wij moeten nog helemaal naar Zuid-Frankrijk!"

Oeps :') _O-
pi_99669291
Pfff...even serieus: vanaf vandaag heb ik echt heel veel respect voor post medewerkers! :Y
Eerste dag gehad vandaag; daar komt toch iets meer bij kijken dan je zou denken! ;)
pi_99669324
Wat een dag, ik heb haast kramp in mijn arm door die H&M gidsen. Normaal werk ik zo'n 3,5 uur per dag , dat was vandaag ruim 6 uur..
  dinsdag 19 juli 2011 @ 17:06:37 #285
342418 VKV
Plausibel
pi_99669549
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:59 schreef BrainTeaser het volgende:
Pfff...even serieus: vanaf vandaag heb ik echt heel veel respect voor post medewerkers! :Y
Eerste dag gehad vandaag; daar komt toch iets meer bij kijken dan je zou denken! ;)
Is ook niet de meest relaxte dag om als eerste te hebben :P
pi_99669749
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 17:06 schreef VKV het volgende:

[..]

Is ook niet de meest relaxte dag om als eerste te hebben :P
Ik heb de eerste paar uur wijselijk mijn mond gehouden, maar op een gegeven moment gaven steeds meer ervaren mensen aan dat het toch wel een behoorlijk dagje was! Dus lag gelukkig niet geheel aan mij... ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door BrainTeaser op 19-07-2011 17:39:54 ]
pi_99669944
zo, hier was het goed te doen. Had de flattenwijk uit mijn zaterdagdienst (7 flats en 25 huizen) en nog een klein loopwijkje. Alleen Gamma HAH hier, was nogal verbaasd. Jammer van die H&Mgidsen..
pi_99670713
quote:
Mijn salaris voor juli valt wel weer mee!
Heb jij je salaris al binnen? Het wordt toch pas de 21e overgemaakt?
pi_99670884
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 17:36 schreef Little-Pea het volgende:

[..]

Heb jij je salaris al binnen? Het wordt toch pas de 21e overgemaakt?
Digitaal afschrift waarschijnlijk, rabo notabox of iets dergelijks (?)
  dinsdag 19 juli 2011 @ 17:48:49 #290
256628 pussywillow
Is it safe?
pi_99671120
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:01 schreef theworld het volgende:
werkt hier iemand via tempoteam en dat je betaalt krijgt via payroll?
ik werk de eerste 2 a 3 weken via tempoteam omdat ik dan sneller kon beginnen, maar dacht dat dat per week werd uitbetaald. heb na 2,5 week nog geen salaris gehad dus ben toch wel benieuwd wanneer ik dit krijg.
weet iemand dit?
Ik heb een tijdje via Randstad gewerkt, toen werd ik inderdaad wekelijks uitbetaald. Geef je wel je uren door aan het uitzendbureau?
pi_99671956
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 17:41 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Digitaal afschrift waarschijnlijk, rabo notabox of iets dergelijks (?)
idd, daar is de strook er al. Bij mij 500 euro, plus wat ik nu krijg van mijn extra contract :)
pi_99672997
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 17:48 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Ik heb een tijdje via Randstad gewerkt, toen werd ik inderdaad wekelijks uitbetaald. Geef je wel je uren door aan het uitzendbureau?
nee dit is niet nodig, tnt/postnl geeft de uren aan hun door. moest jij dit wel zelf doen?
pi_99674113
Normaal gesproken heb ik 3 tassen, vandaag had ik er 11 :r

4 stuks HAH, extra dikke Veronica gids en de 34-delige encyclopedie van de H&M, althans zo voelde die klotegids.

De dag begon trouwens al meteen goed. Ik reed de hal binnen bij TNT en mijn voorband ging lek. Dus een fiets meegekregen en een paar uur later braken er op het achterwiel een stel spaken af en zat er een enorm slag in het wiel. Kon ik dus ook niet meer mee fietsen. Toen kreeg ik opnieuw een fiets mee en daar brak even later het zadel van :D

Van 10:00 tot 18:00 bezig geweest vandaag..
pi_99674691
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 19:19 schreef Hartigan het volgende:
Normaal gesproken heb ik 3 tassen, vandaag had ik er 11 :r

4 stuks HAH, extra dikke Veronica gids en de 34-delige encyclopedie van de H&M, althans zo voelde die klotegids.

De dag begon trouwens al meteen goed. Ik reed de hal binnen bij TNT en mijn voorband ging lek. Dus een fiets meegekregen en een paar uur later braken er op het achterwiel een stel spaken af en zat er een enorm slag in het wiel. Kon ik dus ook niet meer mee fietsen. Toen kreeg ik opnieuw een fiets mee en daar brak even later het zadel van :D

Van 10:00 tot 18:00 bezig geweest vandaag..
En dan van 10:00 tot 13:00 uitbetaald krijgen :X
pi_99675873
4x HAH 8)7
H&M gidsen en nog een of andere modegids die maar net door de brievenbus kon.
Het schoot vandaag gewoon echt niet op.

Ik had voor 1 wijk 8 tassen.
3 x post en 5 x HAH

Voor een andere wijk had ik 6 tassen post.
Vandaag dus 14 tassen gelopen.

Ik leek wel een pakezel en dan moest ik nog twee keer op en neer naar het depot. :{
Doei 20 minuten.
Ben iig van kwart voor 12 tot 5 zoet geweest. :')
  dinsdag 19 juli 2011 @ 20:24:36 #296
256628 pussywillow
Is it safe?
pi_99676480
Hm, hier viel het op zich wel mee. 4 x HAH, maar dat was allemaal redelijk dun (en irritant glad). In totaal 6 tassen, waarvan 4 met post. Normaal zijn dat er 3 of soms 2 en terug naar het depot ga ik sowieso aangezien dat midden in mijn wijk ligt (je begint/eindigt er ook). Was niet heel veel langer bezig dan normaal.

Had vandaag wel iemand in opleiding mee, die zal ook wel meteen zijn afgeschrikt door de HAH en H&M-gidsen :P
pi_99676683
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 20:24 schreef pussywillow het volgende:
...

Had vandaag wel iemand in opleiding mee, die zal ook wel meteen zijn afgeschrikt door de HAH en H&M-gidsen :P
Nou, ik ben er niet echt door afgeschrikt, maar wel ff wakker geschud! :P (Weet uiteraard niet hoe het bij jouw trainee zit! ;) )
pi_99676707
Het is gewoon een zeer zware baan.
lama
  dinsdag 19 juli 2011 @ 20:33:22 #299
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_99676861
Ik moest iemand inwerken met die onweer van laatst, ook met een berg HAH en constante regenval.
Viel hem ook nogal tegen, maar ach, als je zo'n dag overleeft weet je wel dat de rest alleen maar mee gaat vallen als je je niet teveel ergert aan de randzaken bij de post. :+
  dinsdag 19 juli 2011 @ 21:40:37 #300
Bijdehand mannetje
pi_99679973
Ook hier een pittige dag. H&M, dubbeldikke Veronicagids, dikke Peter Hahne catalogus, Linda, VPRO-gids, en 3 hah. Zelfs kleine middagwijkjes hadden incl. hah nog 4 tassen! En morgen is er natuurlijk weer geen kloot te doen. Leve het efficiënte |:( werken met DiDoZa!
  dinsdag 19 juli 2011 @ 21:41:19 #301
246109 JochemP
pi_99680011
Dan heb ik nog mazzel gehad met 2 tassen HAH (die makkelijk in 1 tas pasten overigens) en 3 tassen post. Heb één keer heen en weer moeten fietsen, heb het zowaar binnen de 2,5 uur die er voor staat kunnen houden :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')