abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99161173
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 17:37 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik vraag me eigenlijk af of ze dat niet allemaal expres doen?
Tuurlijk, ze willen af van de postbodes en zaterdagwerkers omdat zij denken dat het nieuwe bedrijfsmodel goedkoper is. In de rechtszaak hebben ze dan ook beweerd dat alle ervaring en kennis in de managementlaag boven de VBG'en zit :').
En goedkoper, tsjah. Die subcontractors moeten ook hun eigen auto, pensioen, arbeidongeschikheidsverzekering betalen, dat kan niet veel goedkoper zijn dan een zaterdagwerker of THK.
Postbezorgers kunnen ze niet vinden, nu loopt er een recruiter rond met niet veel resultaat. Dat autobedrijf heeft ook weer een manager voor 20 mensen + andere vestiging .
pi_99161569
Ach, over een paar jaar zijn alle bestelkantoren dicht en zijn er alleen nog maar huismoeders en gepensioneerden die tassen met post uit een aanhangwagen moeten vissen :P

Postbode was vroeger, in de PTT-tijd, natuurlijk echt een luizenbaantje en dat dat niet meer kan is begrijpelijk, maar hoe het nu in rap tempo wordt uitgekleed en verschraald is misschien weer het andere uiterste. Jammer, maar ja.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_99161694
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 17:53 schreef pussywillow het volgende:
Ach, over een paar jaar zijn alle bestelkantoren dicht en zijn er alleen nog maar huismoeders en gepensioneerden die tassen met post uit een aanhangwagen moeten vissen :P

Postbode was vroeger, in de PTT-tijd, natuurlijk echt een luizenbaantje en dat dat niet meer kan is begrijpelijk, maar hoe het nu in rap tempo wordt uitgekleed en verschraald is misschien weer het andere uiterste. Jammer, maar ja.
Euh? Ik werk er een jaar of 10 en 10 jaar geleden was het echt een stuk zwaarder. Fiets was elke dag zo zwaar beladen dat je niet te snel op moest trekken omdat je anders steigerde vanwege het gewicht. Je kon wel nabrengzakken maken maar dat kostte weer een zooi tijd en de diensten stonden al veel te strak, uitloop kreeg je niet betaald natuurlijk. Ja, met kerstmis, dan kreeg je er een half uurtje bij :')
pi_99161739
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 17:56 schreef lololo het volgende:

[..]

Euh? Ik werk er een jaar of 10 en 10 jaar geleden was het echt een stuk zwaarder. Fiets was elke dag zo zwaar beladen dat je niet te snel op moest trekken omdat je anders steigerde vanwege het gewicht. Je kon wel nabrengzakken maken maar dat kostte weer een zooi tijd en de diensten stonden al veel te strak, uitloop kreeg je niet betaald natuurlijk. Ja, met kerstmis, dan kreeg je er een half uurtje bij :')
voor de privatisering was er gewoon overwerk in normale diensttijd hoor. Je moet maar eens vragen aan mensen die er 25 jaar werken ofzo. Op papier draaiden die 50 uur in de week, terwijl ze nooit na 2 uur thuis waren..
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_99163237
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 17:58 schreef sbientje het volgende:

[..]

voor de privatisering was er gewoon overwerk in normale diensttijd hoor. Je moet maar eens vragen aan mensen die er 25 jaar werken ofzo. Op papier draaiden die 50 uur in de week, terwijl ze nooit na 2 uur thuis waren..
Jup dat was 20 jaar geleden, dat was natuurlijk ook belachelijk. Hadden ze een bijbaantje in de tijd van de post.
  donderdag 7 juli 2011 @ 19:05:57 #106
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_99164027
Word net gebeld of ik nog even een wijk wil lopen die is blijven staan. Nouja vooruit, ik krijg uitbetaald hoelang ik loop en dat nog eens verdubbeld :+
pi_99164152
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 19:05 schreef JochemP het volgende:
Word net gebeld of ik nog even een wijk wil lopen die is blijven staan. Nouja vooruit, ik krijg uitbetaald hoelang ik loop en dat nog eens verdubbeld :+
Als je nog puf hebt en niks beters te doen, waarom niet. Mij hoeven ze niet meer te bellen iig, stond vanochtend om 4 uur naast mijn bed.
pi_99164516
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 17:58 schreef sbientje het volgende:

[..]

Een oude pakketbezorger vertelde me hetzelfde. :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  donderdag 7 juli 2011 @ 21:37:41 #109
337898 leay
Who? She!
pi_99171084
Hm vandaag lekker dagje gehad, werd zelfs gebeld dat er hah overheid was. Niet dat dát blaadje intressant was en uiteindelijk toch weer in de papierbak beland.

Meteen gevraagd voor m'n ontslag, september begint school weer. Wil wel op zaterdag blijven werken, maar vraag me af of ik dan een zaterdag contract krijg?!
Sometimes I like to piss you off just because it's funny.
pi_99176546
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 21:37 schreef leay het volgende:
Hm vandaag lekker dagje gehad, werd zelfs gebeld dat er hah overheid was. Niet dat dát blaadje intressant was en uiteindelijk toch weer in de papierbak beland.

Meteen gevraagd voor m'n ontslag, september begint school weer. Wil wel op zaterdag blijven werken, maar vraag me af of ik dan een zaterdag contract krijg?!
Je hebt je oninteressante HAH maar gewoon bij het oud papier gegooid, als ik het goed begrijp? :')
pi_99176739
Ik hoop die mensen waar het wordt bezorgd.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_99176841
quote:
7s.gif Op donderdag 7 juli 2011 23:10 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik hoop die mensen waar het wordt bezorgd.
Ooh, op die fiets :')
pi_99177165
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 23:12 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Ooh, op die fiets :')
Maar dat andere scenario is ook best goed mogelijk. :D
  vrijdag 8 juli 2011 @ 00:02:42 #114
246109 JochemP
pi_99179469
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 23:07 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Je hebt je oninteressante HAH maar gewoon bij het oud papier gegooid, als ik het goed begrijp? :')
Werkwoordsspelling is er niet voor niks, denk dat er een t-je achtermoest :P
  vrijdag 8 juli 2011 @ 06:55:36 #115
337898 leay
Who? She!
pi_99186210
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 23:07 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Haha, nee zo erg haat ik mn baantje nou ook weer niet.
Gewoon zeer kromme omschrijving :')
Sometimes I like to piss you off just because it's funny.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 14:49:51 #116
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_99199920
hey hey

vraagje:

08.07.2011:
Verzonden naar land van bestemming

08.07.2011:
Zending in depot

owja en ik zie ook nog: Status: Zending in distributieproces

betekent dat laatste dat hij in sorteercentrum in zweden is?
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
  vrijdag 8 juli 2011 @ 15:53:45 #117
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_99203668
Op het Intranet staat nu een lijst waarin staat wanneer alle VBG-en gaan sluiten. In mijn geval duurt dat nog 1,5 tot 2 jaar. In de begeleidende brief staat dat er ook in de nieuwe organisatie volop werk blijft bestaan voor zaterdagwerkers. Dus dat is iig goed nieuws voor sommigen van ons.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  vrijdag 8 juli 2011 @ 15:59:44 #118
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_99204037
Mijn oude VBG sluit tussen sept - nov dit jaar. Best raar gevoel. Ben wel heel blij dat ik een nieuwe baan hebt, sterkte aan iedereen.

Wat gaat er nu gebeuren? Komen er nu sorteer fabrieken ofzo?
[b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_99205878
Mijn vestiging blijft nog circa 2 jaar open. Goed nieuws want rond die tijd ben ik toch al weg.
pi_99205914
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Op het Intranet staat nu een lijst waarin staat wanneer alle VBG-en gaan sluiten. In mijn geval duurt dat nog 1,5 tot 2 jaar. In de begeleidende brief staat dat er ook in de nieuwe organisatie volop werk blijft bestaan voor zaterdagwerkers. Dus dat is iig goed nieuws voor sommigen van ons.
Ok, maar wat is "volop werk"?. Ik lees in de brief: "Met het sluiten van de VBG'en en de bijbehorende locaties verdwijnt het werk op het VBG. Dus ook het werk van de zaterdagbestellers. Er ontstaat in het nieuwe postproces wel volop deeltijdwerk, ook op zaterdag".
Ik ben nu wel benieuwd of ze de zaterdagwerkers er ook echt uit gaan werken, of dat ze ze simpelweg aanhouden als (iets duurdere) postbezorgers. Hoe dan ook, voor mij zal tegen die tijd de charme van het werk er wel af zijn. Collega's zijn dan zo ongeveer verleden tijd en het leuke vind ik nu juist de afwisseling, wijkje voorbereiden, bestellen, depotrit, agt, enz. Als ik straks alleen nog maar zou kunnen bestellen of voorbereiden houd ik het snel voor gezien :)
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:37:22 #121
256628 pussywillow
Is it safe?
pi_99206605
Ik kan niet op dat intranet, maar ik kreeg die lijst vandaag via de post (ik neem tenminste aan dat het dezelfde is). "Mijn" VBG schijnt tussen maart en mei volgend jaar te gaan sluiten, dat is al best snel! Nou hoop ik tegen die tijd toch wel een "echte" baan gevonden te hebben, maar toch best een raar idee...
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:46:30 #122
246109 JochemP
pi_99207090
Ik vandaag ook een brief gehad met die lijst. Ik snap er niks van, waarom sluiten ze alle VBG-en? En waar wordt de post dan voorbereid/gesorteerd? :?
pi_99207106
ik heb de lijst ook gehad vandaag, wij zijn jan-jun 2013 pas aan de beurt.
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_99207144
da
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:46 schreef JochemP het volgende:
Ik vandaag ook een brief gehad met die lijst. Ik snap er niks van, waarom sluiten ze alle VBG-en? En waar wordt de post dan voorbereid/gesorteerd? :?
dat gaat allemaal naar een centrale locatie (CVL heet dat geloof ik, centrale voorbereidingslocatie). Daarvan komen er een stuk of 5 dacht ik (weet niet zeker)
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:03:16 #125
256628 pussywillow
Is it safe?
pi_99208081
Dat wordt vast en zeker een groot succes :') Dan mogen ze er wel voor gaan zorgen dat de wijken foutloos uit de rode bakken komen, want iemand die tientallen kilometers verderop jouw wijk zit voor te bereiden weet natuurlijk totaal niet hoe die wijk in elkaar zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')