Retoursticker gebruikenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:04 schreef Lastpost het volgende:
Ik had voor de zoveelste keer een pakketje erbij zitten dat retour afzender moest, heb met stift ondertussen al deze wijzigingen op het pakket gezet:
Poging 1:
Sterretje voor de naam en erbij vermeld dat het adres klopt maar de naam erbij niet en gemeld in bezorgraport.
Poging 2:
Retour afzender met koeienletters erop.
Poging 3:
Alles doorgestreept en een pijl naar de afzender.
Poging 4:
Teamchef gemeld dat als ik het pakket nu nog een keer aantref, ik op kosten van de PostNL zelf dat pakket wel terugbreng naar noordelijk Nederland.![]()
Hoop dat het er vandaag dus niet weer bij zit.
Het is een teken, zoek ander werk.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 12:19 schreef Breekfast het volgende:
Weet iemand waarom ik niet kan solliciteren op www.postnljobs.nl?
Als ik bij een functie op de button Direct solliciteren druk kom ik op een legen pagina.
Zal wel een tijdelijke hulpkracht contract zijn, dan mag dat welquote:Op dinsdag 5 juli 2011 14:11 schreef Jesse_ het volgende:
Met een postbezorgercontract mag je toch helemaal niet sorteren?
Als uitzendkracht eigenlijk ook niet.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 14:11 schreef Jesse_ het volgende:
Het mag niet, nee, maar als ze je toevallig kunnen gebruiken is dat geen probleem.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 14:11 schreef Jesse_ het volgende:
Ha, zo gaat dat hier ook altijd met onze nieuwe medewerkersquote:
Dat hangt af van je contract. Zaterdagbestellers krijgen in principe geen reiskostenvergoeding, tenzij ze in een week op tenminste 3 dagen werken (inclusief de zaterdag), waarbij op de andere dagen hetzelfde werk wordt verricht als waarvoor ze zaterdag zijn aangenomen. Dit geldt niet in geval van vakantiewerk, en vakantiewerk is wanneer je extra werkt tijdens de schoolvakanties. Of het voor jou ook een schoolvakantie is, en of je überhaupt nog op school zit doet er niet toe.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:32 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met reiskostenvergoeding in de praktijk?
De kans er groot dat het er al voor 10 uur ligt.quote:Op woensdag 6 juli 2011 07:37 schreef Leontje het volgende:
Even een vraag. Gisteren werd er bij mij een poststuk bezorgd, maar die pastte niet in de brievenbus. Ik kreeg dus een briefje dat ik hem de volgende dag vanaf 10.00 kon afhalen bij een bepaald servicepunt. Alleen tussen 10 en 5 is het voor mij niet mogelijk, daarom vraag ik me af, ligt hij er om 9 uur ook al dus is het de moeite rond die tijd ook even te kijken, of echt pas na 10.00? Het servicepunt zit namelijk in een Primera winkel die vanaf 8.00 al open is.
Maar heb je dan in je brief ook opgezegd per de 20ste? Als je dat niet hebt gedaan, en zij hebben je niet meer nodig, dan is er natuurlijk ook geen reden om die opzegtermijn te gebruiken en dan hoeven ze je ook niet meer te betalen voor die weken.quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:29 schreef Lastpost het volgende:
Even een ander vraagje.
Ik had een contract dat liep (postbezorger) tot 1 september van dit jaar, ik heb echter op de 21ste van vorige maand ontslag genomen waardoor ik nog tot 20 juli zou moeten werken gedurende mijn opzegtermijn.
Nu krijg ik echter een brief (na het verzoek om wat minder uren te draaien, heb maar 9-uur contract) van mijn vestiging namens de Postbode+ dat vandaag mijn laatste werkdag is en ik word bedankt voor bewezen diensten.![]()
Mij best verder, maar ik wens dan logischerwijs wel gewoon mijn 9-uur contract uit betaald te krijgen tot de 20ste, de dag dat ik officieel klaar ben.
Hoe werkt dit? Kan ik nu fluiten naar m'n geld over de komende periode of hebben hun zichzelf in de vingers gesneden?
Ik heb er in vermeld dat:quote:Op woensdag 6 juli 2011 13:03 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar heb je dan in je brief ook opgezegd per de 20ste? Als je dat niet hebt gedaan, en zij hebben je niet meer nodig, dan is er natuurlijk ook geen reden om die opzegtermijn te gebruiken en dan hoeven ze je ook niet meer te betalen voor die weken.
Wat ook nog zou kunnen, is dat ze hebben gekeken naar hoeveel verlof je nog had, en dat ze je tot 20/7 op verlof hebben gezet. Ook geef je aan dat je meeruren hebt gedraaid. Het zou ook kunnen dat ze je plusuren van deze periode hebben weggestreept tegen de uren die je deze maand nog zou moeten maken, contractueel.quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:15 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Ik heb er in vermeld dat:
"Ik wil bij deze mede delen dat ik per direct (21-06-2011) mijn ontslag indien voor de functie postbezorger, hierbij respecteer ik logischerwijs de opzegtermijn van een maand en ik zou hier graag een schriftelijke bevestiging van ontvangen"
Waarop ik een brief terug kreeg waarbij stond dat 20-07-2011 mijn laatste werkdag zou zijn bij het bedrijf.
Je schrijft dat je de opzegtermijn respecteert, dus niet dat je pas op de 20ste wilt stoppen. Dus als tnt je al sneller dan binnen een maand niet meer nodig heeft, dan kunnen ze het volgens mij wel zo doen dat je per direct uit dienst treedt, en dan hoeven ze je ook niet meer te betalen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:15 schreef Lastpost het volgende:
[..]
"Ik wil bij deze mede delen dat ik per direct (21-06-2011) mijn ontslag indien voor de functie postbezorger, hierbij respecteer ik logischerwijs de opzegtermijn van een maand en ik zou hier graag een schriftelijke bevestiging van ontvangen"
Waarop ik een brief terug kreeg waarbij stond dat 20-07-2011 mijn laatste werkdag zou zijn bij het bedrijf.
Zou inderdaad kunnen, maar ik vind het een nogal vreemde werkwijze zo.quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wat ook nog zou kunnen, is dat ze hebben gekeken naar hoeveel verlof je nog had, en dat ze je tot 20/7 op verlof hebben gezet. Ook geef je aan dat je meeruren hebt gedraaid. Het zou ook kunnen dat ze je plusuren van deze periode hebben weggestreept tegen de uren die je deze maand nog zou moeten maken, contractueel.
Het is zomer, vaak veel extra krachten dus kunnen ze die net zo goed gelijk inwerken op jouw wijk.quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:30 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Zou inderdaad kunnen, maar ik vind het een nogal vreemde werkwijze zo.
Ik heb inderdaad een contract voor 9 uur maar doe 4 dagen in de week (normaliter) 2 wijken van zo'n 2 uur per wijk.
Ach, het versterkt alleen m'n gevoel dat ik de juiste keuze heb gemaakt zo.
Inderdaad! Ik had anderhalve tas met post voor mijn wijk, waar het er normaal altijd drie zijn...quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:19 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Weinig post vandaag, leek bijna wel een maandag
Ik zie nu overigens wel dat er in jouw eigen brief een tegenstrijdigheid zit. Je kunt volgens mij niet EN per direct ontslag nemen, EN de opzegtermijn respecteren. Als je PER DIRECT ontslag neemt respecteer je de opzegtermijn niet.quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:15 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Kerst & nieuwjaarquote:Op woensdag 6 juli 2011 16:20 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Wanneer is het nu bij de post het drukst?
di do za werden piekdagen, daldagen zullen inderdaad steeds meer richting de maandag gaan...quote:Op woensdag 6 juli 2011 16:20 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Wanneer is het nu bij de post het drukst?
Nou, net als met scenario's, minder post = minder voorbereidingstijd, dus meer wijken voorbereiden.quote:Op woensdag 6 juli 2011 16:25 schreef gekkewiebel het volgende:
[..]
di do za werden piekdagen, daldagen zullen inderdaad steeds meer richting de maandag gaan...
ik vraag me echt af hoe ze de contracturen vol gaan maken van een hoop vaste krachten zo, m'n TC had ook nog geen idee hoe ze dat zouden gaan doen
Oh oke, weer wat geleerd.quote:Op woensdag 6 juli 2011 16:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik zie nu overigens wel dat er in jouw eigen brief een tegenstrijdigheid zit. Je kunt volgens mij niet EN per direct ontslag nemen, EN de opzegtermijn respecteren. Als je PER DIRECT ontslag neemt respecteer je de opzegtermijn niet.
Je had gewoon in de brief moeten zetten dat je per 20/7 ontslag wilde nemen..........
Ik ben ook weg bij PostNL, tenminste, bij ons VBG. Vanaf oktober ergens ga ik naar het autobedrijf.quote:Op woensdag 6 juli 2011 16:30 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Oh oke, weer wat geleerd.![]()
Wel vreemd dat het bedrijf mij dan een brief stuurt waarin staat dat pas een maand later mijn laatste werkdag is, ga er dan ook vanuit dat hun het hetzelfde hebben opgevat als ik bedoelde.
Ik laat het verder lekker rusten, vind het wel prima zo om nu al vakantie te hebben en om nou voor die paar euro's stennis te lopen maken.![]()
Ben wel in stijl geëindigd moet ik zeggen, mijn laaste poststuk in m'n postcarriere was een verkeerd gesorteerde.
Prima, ik weet niet of je wel eens een maandag gedraaid hebt, maar dan doet iedereen (bij ons) dus zo'n 4 tot 8 wijken voorbereiden en uitvoeren. Oplossen is dus leuk en aardig, maar 8 wijken de man betekent gewoon dat je mensen naar huis gaat (moet) sturen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 16:30 schreef lbeew het volgende:
[..]
Nou, net als met scenario's, minder post = minder voorbereidingstijd, dus meer wijken voorbereiden.
En vandaar de status (mogelijk) overcompleet. Bij ons hebben we nog veel andere diensten, zoals antwoordstukken (verdwijnt binnenkort), 0-stroom+pbn (verdwijnt ook na verloop van tijd) en brengritten, stuk of 30 ritten ongeveer. Uiteraard zullen enkele medewerkers overgaan naar het autobedrijf, dus zullen niet al die uren gevuld moeten worden, maar naar verloop van tijd ga je dus mensen die of overgeplaatst zullen worden, of status overcompleet en uiteindelijk oprotten. Daar komt het op neer, dat weten we nu al jaren, maar nu komt het wel heel dichtbij.quote:Op woensdag 6 juli 2011 16:34 schreef gekkewiebel het volgende:
[..]
Prima, ik weet niet of je wel eens een maandag gedraaid hebt, maar dan doet iedereen (bij ons) dus zo'n 4 tot 8 wijken voorbereiden en uitvoeren. Oplossen is dus leuk en aardig, maar 8 wijken de man betekent gewoon dat je mensen naar huis gaat (moet) sturen.
Inderdaad het enige dat overblijft, mensen definitief naar huis sturen...quote:Op woensdag 6 juli 2011 16:35 schreef lbeew het volgende:
[..]
En vandaar de status (mogelijk) overcompleet. Bij ons hebben we nog veel andere diensten, zoals antwoordstukken (verdwijnt binnenkort), 0-stroom+pbn (verdwijnt ook na verloop van tijd) en brengritten, stuk of 30 ritten ongeveer. Uiteraard zullen enkele medewerkers overgaan naar het autobedrijf, dus zullen niet al die uren gevuld moeten worden, maar naar verloop van tijd ga je dus mensen die of overgeplaatst zullen worden, of status overcompleet en uiteindelijk oprotten. Daar komt het op neer, dat weten we nu al jaren, maar nu komt het wel heel dichtbij.
En bij is ons is 0-stroom + pbn al gauw een man of 20 vanaf 5 uur 's ochtends.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |