En er ligt geen kat op....Typisch.quote:Op woensdag 18 mei 2011 19:22 schreef trovey het volgende:
Wat moet je met restjes Ztringz?![]()
Daar maak je een kattenligmatje van.![]()
[ afbeelding ]
Zo, dat is ook weer opgeruimd.
quote:
quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:41 schreef EsseEi het volgende:
wohooo de tas is af ^^
[ afbeelding ]
zijn wel dingen die mooier kunnen maar ja...
Is dat hetzelfde als Zpagetti ?quote:Op woensdag 18 mei 2011 19:22 schreef trovey het volgende:
[ afbeelding ]
Zelfde materiaal ja.quote:
Leuk! en mooie huiskamer ookquote:Op woensdag 18 mei 2011 18:17 schreef Tan het volgende:
Jeuh ik heb mijn kussen af![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 18 mei 2011 19:22 schreef trovey het volgende:
[ afbeelding ]
Leuke kleurtjesquote:Op woensdag 18 mei 2011 19:32 schreef Herfstblad het volgende:
Slim idee, trovey!
[ afbeelding ]
Een foto van hoe groot de deken nu is (en met 1 van mijn 3 katten)
[ afbeelding ]
En de andere 2Hier zijn ze ook dol op mijn haakwerk. Vooral de rode.
quote:
Ik vind em mooiquote:Op woensdag 18 mei 2011 20:41 schreef EsseEi het volgende:
wohooo de tas is af ^^
[ afbeelding ]
zijn wel dingen die mooier kunnen maar ja...
quote:Op woensdag 18 mei 2011 22:41 schreef Spiegelei het volgende:
Herfstblad wat een grote deken! Wow![]()
EsseEi: je tas is echt super leuk geworden. Dat kleine zakje vind ik echt grappig! Heeft dat nog een speciale functie of is het voor de fun?
Ik heb voor een niet haakgerelateerde swap een mini Hello Kitty gemaakt (de ontvanger is een groot fan):
[ afbeelding ]
Het patroontje kwam bij mij niet helemaal uit, ik het het jurkje wat langer gemaakt en uiteindelijk ook vast genaaid aan het lijfje. Anders keek je zo tegen haar "onderbroekje" aan zoals op de foto! Hello Kitty is natuurlijk wel een keurig katje![]()
![]()
En de Pony is af!![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.klerkje
hmmm...valt tegen. Past geen A4 in, maar wel een agenda, portomonnee, flesje drinken en andere belangrijke dingenquote:
quote:Op woensdag 18 mei 2011 23:48 schreef Spiegelei het volgende:
Die Pony is van Delicious Crochet -klik-SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
ik ben haar bizon aan het maken
oh das precies genoeg, anders zou ik toch alleen maar meer nutteloze zooi meenemenquote:Op donderdag 19 mei 2011 08:12 schreef EsseEi het volgende:
[..]
hmmm...valt tegen. Past geen A4 in, maar wel een agenda, portomonnee, flesje drinken en andere belangrijke dingenEn hij is al groter dan volgens het patroon.
Knoei
Het is volgens mij echt Saskia (die bandjes raak ik altijd meteen kwijt!), maar ik heb het al een poos geleden gekocht hoor.quote:Op donderdag 19 mei 2011 07:50 schreef Lyssa het volgende:
Mooie pony SpiegelEi! En dat donkerbruine garen van de Wibra?
Die ken ik niet!
Mooiquote:Op woensdag 18 mei 2011 22:41 schreef Spiegelei het volgende:
Herfstblad wat een grote deken! Wow![]()
EsseEi: je tas is echt super leuk geworden. Dat kleine zakje vind ik echt grappig! Heeft dat nog een speciale functie of is het voor de fun?
Ik heb voor een niet haakgerelateerde swap een mini Hello Kitty gemaakt (de ontvanger is een groot fan):
[ afbeelding ]
Het patroontje kwam bij mij niet helemaal uit, ik het het jurkje wat langer gemaakt en uiteindelijk ook vast genaaid aan het lijfje. Anders keek je zo tegen haar "onderbroekje" aan zoals op de foto! Hello Kitty is natuurlijk wel een keurig katje![]()
![]()
En de Pony is af!![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bedankt voor de link Trui! Denk dat ik dan eerst toch maar voor de Softfun ga. Eigenlijk hoop ik dat ik me morgen goed genoeg voel om even naar de markt te gaan, dan kan ik daar eerst nog even kijken.quote:Op donderdag 19 mei 2011 11:27 schreef trui het volgende:
het lijkt wel wat op elkaar inderdaad, maar 't is niet helemáál hetzelfde vind ik. softfun kun je evt. ook bestellen bij het Trendje he. ('t is wat omslachtig maar via breien -> wol -> scheepjeswol -> zomer kun je bij softfun belanden.).
leuke vierkantjes hoor! en als ze maar ongeveer even veel steken hebben rondom dan maakt die precieze grootte niet zo ontzettend veel uit. dat trekt wel recht als ze eenmaal aan elkaar zitten.(tenzij je echt met heel verschillende naalddiktes hebt gewerkt bijv.).
Bedankt voor 't compliment!quote:Op donderdag 19 mei 2011 13:57 schreef mjk86 het volgende:
Hier een klein stukje beginnetje van m'n "Circles to Squares"-deken. Nog geen draadjes weg gewerkt en ook nog niet aan elkaar gemaakt. Maar wel even een fotootje voor de kleuren impressie
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb boven m'n bed dus een stuk Ikea-stof hangen aan een gordijnroede (bij wijze van meest simpele headboard ooit) En de kleurtjes van de wolletjes passen er echt mooi bij vind ik.
(hoewel dat op de foto's niet zo goed over komt)
Vind trouwens die roze en rode squares die je hebt gemaakt erg leuk Kniertje!
Ronde granny kussen is ook gaaf. En die pooh-beestjes zijn schattig.
Wat gaan jullie snel allemaal zeg! Jullie maken echt meters hahaha
Oh!quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:24 schreef Kniertje22 het volgende:
[..]
Bedankt voor 't compliment!Dat 'roze' is trouwens ook rood, maar ook op deze foto komen de kleuren niet helemaal goed over. En als je 't hebt over 'meters maken'; jij hebt ook al wat afgehaakt met je deken! Vind 't erg leuk worden. Maar zoals ik al eerder zei; ik durf die grote projecten nog niet goed aan. Ik houd 't eerst wat klein en overzichtelijk, haha.
Dus bij deze nog maar een klein projectje van mij:
[ afbeelding ]
Wilde een vlindertje als decoratie op het hoesje van m'n iPhone (moet het hoesje ook nog haken...). Ik vind dit vlindertje wel erg schattig, maar toch nog iets te groot. Nog maar ff verder zoeken dus naar andere vlindertjes.
Ik heb hem van www.blijmetdraadjes.nl. Er zijn meer beschrijvingen van dit vlindertje op internet te vinden, maar ik vond deze het duidelijkst. En op youtube zijn ook wel filmpjes te vinden met uitleg.quote:
ikquote:Op donderdag 19 mei 2011 16:54 schreef MissN het volgende:
Wie heeft er eigenlijk een gebroken haaknaald? Heb ik iets gemist?
Halen ze die oogjes er niet meteen vanaf?quote:Op donderdag 19 mei 2011 22:42 schreef Muck het volgende:
Leuke bloemen zeg
Ik heb een muisje voor de poezen gehaakt, ben benieuwd of ze ermee gaan spelen
[ afbeelding ]
Aan een koordje met belletjes aan de krabpaal
[ afbeelding ]
het zijn veiligheidsoogjes, dus ik ga er van uit dat ze die er niet zomaar vanaf krijgenquote:Op vrijdag 20 mei 2011 11:09 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Halen ze die oogjes er niet meteen vanaf?
Ik borduur er altijd een paar oogjes op voor de katten (nou ja borduren, het is meer dikke draad zwart driemaal over/bij elkaar afhechten, draadje wegwerken en klaar).
Mijn katten kauwen op alles, eentje staat er om bekend om zelfs batterijen zo goed als door midden te bijten!
edit: bedankt iedereen voor de complimenten op de pony.
We hebben ze pas sinds gistermiddag, dus ze zijn nog niet zo van het op schoot klimmen, maar ze wennen gelukkig snelquote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:43 schreef crochetwitch het volgende:
Mijn kat wil alleen maar op schoot als ik aan het haken ben, dat is best lastig
quote:Op vrijdag 20 mei 2011 09:35 schreef YPPY het volgende:
Wat veel moois is er weer langsgekomen! Deze keer ga ik niet nog drie topics terug, maar wel speciaal compliment voor de pony en voor Miriam, omdat het zo herkenbaar is hoe je bezig bent.
Mooie kleurtjes maar wat lees ik heeft de Wibra er nu 1.69 van gemaakt van dat katoen, ze waren toch altijd 1.49 dus gelijk 2 dubbeltjes er boven opquote:Op vrijdag 20 mei 2011 15:42 schreef Kniertje22 het volgende:
![]()
Ooooooh, wat is het toch fijn wanneer je eindelijk een hobby hebt gevonden die je echt leuk vindt en zelfs een beetje aan verslaafd bent! Maar oooooh, wat is het slecht voor m'n portemonnee.
![]()
![]()
Ik mocht van mezelf volgende week pas wat kopen (vakantiegeld!), maar ja...ik ben toch even naar de markt geweest en daar hadden ze Scheepjes Softfun en ik kon de verleiding natuurlijk niet weerstaan. Zie hier mijn 'buit' van vandaag:
[ afbeelding ]
Links de Softfun; paars voor een Lavender Bunny en jeans en wit voor een Totoro. Die groen gemeleerde vond ik gewoon mooi.Denk dat dat een hoesje wordt voor m'm haaknaaldenkoker. Daarnaast fijne katoentjes van de Wibra, van alle kleuren wat, heb ik nog geen doel voor. En dan gemeleerd dik katoen voor pannenlappen.
![]()
En verder moest ik 'natúúrlijk' nog wat kleine dingetjes hebben als spelden, naalden, stukjes vilt en oogjes en kraaltjes voor de afwerking. Heb nog een setje grappige plakoogjes gevonden bij het Kruidvat voor maar 69 cent. Én, als klap op de vuurpijl: het eerste boekje van Ana Paula Rimoli voor maar 4,99 bij Boekenvoordeel! (Heb hem overal alleen nog maar gezien voor 14,95, dus dat is best een koopje. Toch?) Dus voorlopig kan ik wel vooruit met alles. Ik ga volgende nog wel een starterspakketje bij Echtstudio bestellen ('Vrolijke beestjes haken') en dan is het afgelopen met geld uitgeven.
Nou, genoeg opgeschept, nu even op jullie reageren.
Sanne, wat een prachtige shawl wordt dat!
En wat een snoezig gebakje Redostrike.Succes morgen met de verkoop!
![]()
En over katten en haakwerk geproken, die van mij kunnen me ook niet met rust laten als ik met die draadjes bezig ben...Ik heb tegenwoordig (wat is tegenwoordig als je nog maar een paar weken haakt..
) m'n bolletjes in een plastic tasje naast me op de bank liggen. Draadje door een hengsel en haken maar! Zo rollen de bolletjes makkelijker af, de draden blijven wat meer zonder kattenhaar én de katten gaan niet meer met de bolletjes ravotten.
mooiquote:Op vrijdag 20 mei 2011 16:33 schreef annelotje het volgende:
wat een leuke dingen weer!!!!! Ik heb weer megaveel inspiratie!
Die padma is echt leuk! En de omslagdoek is echt heel mooi! En natuurlijk de pony en ik heb nog veel meer gezien.
Ik heb een kleine broche gefröbeld voor een collega:
[ afbeelding ]
Ja, 1,69 inderdaad.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 16:11 schreef Toverheks het volgende:
[..]
Mooie kleurtjes maar wat lees ik heeft de Wibra er nu 1.69 van gemaakt van dat katoen, ze waren toch altijd 1.49 dus gelijk 2 dubbeltjes er boven op
van dat groene heb ik toen een trui gebreid op 3 dus het kan wel, haken is beetje dikkerquote:Op vrijdag 20 mei 2011 16:43 schreef Kniertje22 het volgende:
[..]
Ja, 1,69 inderdaad.Ik weet niet hoeveel het eerst kostte, dit was de eerste keer dat ik wat haalde daar. En het is niet eens zo mooi als ik dacht...
Het lijkt meer op borduurgaren, zo splijt het.
Wat een ontzettend schattig Padmaatje Trui!Die zet ik meteen op m'n 'to-do'-lijstje.
Mooi gedaan, Annelotje!
kan ik op jou stemmen dan??? vertel hoe doe ik dat sta er aangemeldquote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:19 schreef EsseEi het volgende:
Ohhh wat een mooie dingen weerleuke bloempjes van Stefanie! Schattig Muisje van Muck
verder ng een toffe poncho in wrding, een taartje, een padma en een roos
en alles wat ik ben vergeten ^^
en een hele mooie berg wollies
Heb hard verhuisd vandaag, mooi hoekje gekregen waar ik lekker kan hakennu nog even aan de shawl verder.
Ooh en ik keek net op Ravelry en 100 mensen hebben mn varken als favoriet, en 1 ander iemand heeft 'm nu gemaakt ^^
Ik ben eerst met haaknaald 3,5 begonnen, maar dat werd niet echt mooi... Ik haak namelijk redelijk strak, en dan kreeg ik van die grote gaten omdat je die dikke haaknaald steeds door die steken moet trekken en duwen. Dus alles weer uitgehaald, weer verder met 3,5 en dan een stuk losser, maar dat zag er ook niet echt uit. Dus alles wéér uitgehaald en ben nu met naald 3 bezig, geloof dat dat wat mooier wordt.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 16:48 schreef trui het volgende:
dat splijten kan heel vervelend zijn maar 't is vaak ook een kwestie van even wennen. als je eenmaal de slag te pakken hebt valt 't vaak wel weer mee. gewoon wat extra opletten, en een niet te kleine naald gebruiken.
Edit: Oeps... sorry. Ik heb mezelf gequote in plaats van ge-edit... Kan het bericht niet meer verwijderen.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 18:45 schreef Kniertje22 het volgende:
[..]
Ik ben eerst met haaknaald 3,5 begonnen, maar dat werd niet echt mooi... Ik haak namelijk redelijk strak, en dan kreeg ik van die grote gaten omdat je die dikke haaknaald steeds door de steken moet trekken en duwen. Dus alles weer uitgehaald, weer verder met 3,5 en dan een stuk losser, maar dat zag er ook niet echt uit. Dus alles wéér uitgehaald en ben nu met naald 3 bezig, geloof dat dat wat mooier wordt.
Op ravelry kun je niet stemmen, maar kun je wel aangeven of een voorwerp een van je favorieten is... Je gaat dan naar dat voorwerp en klikt op het hartje.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 18:35 schreef Toverheks het volgende:
[..]
kan ik op jou stemmen dan??? vertel hoe doe ik dat sta er aangemeld
Haha precies, dat jaquote:Op vrijdag 20 mei 2011 20:24 schreef mijsje het volgende:
[..]
Op ravelry kun je niet stemmen, maar kun je wel aangeven of een voorwerp een van je favorieten is... Je gaat dan naar dat voorwerp en klikt op het hartje.
Ik moet eerlijk zeggen, ik heb ook nog geen idee wat ik met m'n haaksels moet doen... Ik heb maar 2 kinderen in m'n omgeving, maar die zijn niet zo van de knuffels. Misschien een keer iets in een kraammand op het werk doen ofzo. Nou ja, 't gaat mij er ook om dat ik plezier heb in wat ik doe en 't houdt me lekker bezig.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 09:28 schreef EsseEi het volgende:
[..]
Haha precies, dat jamaar zal 'm nog eens de link geven: Evil Green Pig van Angry Birds
Mijn zelfgemaakte patroon dus
haha leuk Crochetwitch, dat je zoon zo'n varken wil!!! Ik verzamel zelf natuurlijk ook mn beestjes (21) maar mn broer en schoonzus, geen hakerds, (nog) geen kinderen, houden stiekem de gehaakte dingen die we (mn mams en ik) voor haar klas heeft gemaakt zelf
Zo hebben ze al Guusje (giraf), Kikker (van Max Velthuis) en een hele zooi gehaakte kuikens in eendjes voor de paastakken
hihi!quote:Op zaterdag 21 mei 2011 08:39 schreef crochetwitch het volgende:
O o, dat krijg je als je zoon meekijkt! Nu moet ik ook een padma (zo'n superleuk olifantje) maken! Zoon wil hem hebben. (Even voor de goede orde, hij is ruim 16 met dikke verkering! Hahahahaha)
Goed idee voor kado voor mn verjaardagquote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:58 schreef Yachiru het volgende:
Ooeeh! In Juni een nieuw boekje van Christel Krukkert!
Deze leuke diertjes staan erin!![]()
Evie de eekhoorn
Gerrit de gier
Gijs de ijsbeer
Joe de Cocker Spaniel
Karel de kikker
Karen de kameleon
Kasper de krokodil
Puck de papegaai
Stella de koe
Zijn inderdaad vasten, zoals Trui al zei. En dan in een doorlopende spiraal gehaakt (zoals bij de amigurumi). Vervelend zeg, van je blessure. Komt dat door het haken?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 10:39 schreef Doedezemaar het volgende:
Wat voor haaksteek gebruik jij Kniertje?
Mijn haakwerk ligt al weken stil vanwege overbelaste pezen in mijn rechterhand.
Ai, wat vervelend lijkt me dat zeg!quote:Op zaterdag 21 mei 2011 15:32 schreef Doedezemaar het volgende:
Nee, het kwam van licht tuinieren. Ik heb snel last van overbelasting, op meerdere plekken in mijn lijf (word nu getest op fibromyalgie/reuma), nu was mijn hand weer aan de beurt. Zo jammer, want haken kan je juist zo fijn (half)liggend uitvoeren. Ami's enzo is wat te veel gepriegel en dus extra belastend voor mijn handen, polsen en ellebogen, vandaar dat ik haken eigenlijk altijd al beperk tot grote dingen waarbij je soepeler kunt doorhaken, zoals mijn grannystripedeken, die nog iets van 10 stripes nodig heeft.
Als ik dan dat nieuwe boekje van Ana Paula Rimoli zie, dan zou ik dat soort dingetjes ook wel willen haken. Ooit misschien.
Hier precies hetzelfde!quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:12 schreef Yachiru het volgende:
Haha, dat ken ik EsseEiIk heb hier een hele bibliotheek aan haakboekjes, maar heb er nog best wel weinig uit gemaakt. Maar ik vind ze sowieso al heel erg leuk om door te bladeren, en er leuke ideetjes uit op te doen. En de patronen blijven er wel in staan dus ik heb genoeg inspiratie en patronen voor de komende heel veel jaar!
![]()
Ik vind vooral Karen de kameleon erg leuk, die wil ik zeker wel een keertje maken!
Wat is dat voor een haaknaald?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 19:53 schreef Herfstblad het volgende:
Mijn aankoopjes:
[ afbeelding ]
6 bolletjes wol, 4 zakjes met oogjes en neusjes en het nieuwe boek van Mia
ik denk dat ik er ook zo 1 wil.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:05 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Een ergonomische van het merk Clover
Ergonomische haaknaald? Vertel! Wat voorkomt het? (Wil graag blijven haken!quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:05 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Een ergonomische van het merk Clover
Dat is een ergonomische haaknaald... Veel mensen vinden dat lekker in de hand liggen bij het haken.quote:
Je kunt er langer mee haken en ik vind ze erg fijn in de hand liggen, maar dat verschilt voor iedereen. Ik ken ook mensen die het niets vinden.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:06 schreef crochetwitch het volgende:
[..]
Ergonomische haaknaald? Vertel! Wat voorkomt het? (Wil graag blijven haken!)
Ik heb het patroontje uit het eerste boekje van Ana Paula Rimoli. Maar hij staat ook online, hierquote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:10 schreef annelotje het volgende:
wat een leuke dingen weer!!!
Dat kopje is echt een heel goed idee. Die wil ik ook maken. Waar kan ik het patroon vinden?
Die koker is echt supermooi! Ik heb er alleen teveel voor zoiets dus bij mij zitten ze gewoon in een bakje.
Jammer dat je niet zoveel verkocht hebt redostrike maar gelukkig heb je het wel naar je zin gehad.
crochetwitch en herfstblad goed gescoord!! Leuk patroontje ook van dat varken.
oeh, die rechtsonder zijn mooi!quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:51 schreef Spiegelei het volgende:
Kniertje, ik heb even zitten klooien met het rechtstreeks uploaden van foto's van m'n telefoon naar Flickr, maar hier is dan de foto van m'n wolletjes![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
ja he! Bietel had die ook al gekocht. Het was nu ook 30% korting dus ik kon het niet laten.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:58 schreef Mirjam het volgende:
[..]
oeh, die rechtsonder zijn mooi!
ik heb zojuist een set van `12 haaknaalden besteld op ebay, voor nog geen 4 euro
Ooooeeeh, mooi zeg! Vooral die rechtsonder inderdaad.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:51 schreef Spiegelei het volgende:
Kniertje, ik heb even zitten klooien met het rechtstreeks uploaden van foto's van m'n telefoon naar Flickr, maar hier is dan de foto van m'n wolletjes![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
ehm, ff snel zoekenquote:Op zaterdag 21 mei 2011 22:35 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
ja he! Bietel had die ook al gekocht. Het was nu ook 30% korting dus ik kon het niet laten.
Ik wil ook een soort omslagdoek maken van die overloopwol.
12 haaknaalden ? welke maten? linkje?
maat 2.0 tot en met 8.0quote:
Ik heb ze ook maar gelijk besteld! Hahaha. Volgens mijn paypall afschrift kostten ze me ¤ 3.04. Dat is best een koopje, nu maar hopen dat ik ze over een dag of 40 mag verwelkomen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 23:16 schreef Mirjam het volgende:
[..]
maat 2.0 tot en met 8.0
inclusief shippinghttp://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=280663778780
Nou ja, ik kwam dus gewoon als complete nitwit in die winkel, van: "Ik wil haken, wat moet ik hebben?"quote:Op zaterdag 21 mei 2011 22:55 schreef Spiegelei het volgende:
Oh nou ik ben heel eigenwijs en ik vraag dat soort dingen helemaal niet, ik haak gewoon waar ik mee wil haken.Ik dacht ook dat scoubidou wel haakbaar is (nou alles kan natuurlijk, maar het was geen succes zeg maar).
Dit is wat wolliger en niet zo glad als katoen, maar lijkt me geen probleem hoor. Ligt er ook aan wat je maakt en hoe dicht je haakwerk is/moet zijn.
Ik wilde gewoon eens wat ander materiaal proberen (goeie reden om wat te kopen).
Niet dat het heel veel uitmaakt hoor, maar 't is zo'n koker waar ze posters in doen, met van die dopjes aan beide kanten.quote:
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 23:22 schreef crochetwitch het volgende:
[..]
Ik heb ze ook maar gelijk besteld! Hahaha. Volgens mijn paypall afschrift kostten ze me ¤ 3.04. Dat is best een koopje, nu maar hopen dat ik ze over een dag of 40 mag verwelkomen.
Gaat nu kijken bij Hobbydoos!quote:Op zondag 22 mei 2011 10:45 schreef MissN het volgende:
@chrochetwitch, als je ergonomische haaknaalden wilt hebben, die kun je bestellen bij hobbydoos!
Wauwww dat is echt heel goedkoop!! Hmmmm toch maar eens kijken om een account aan te maken voor paypall ofzo, ik heb dat allemaal niet... jammer anders had ik meteen besteld.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 23:16 schreef Mirjam het volgende:
[..]
maat 2.0 tot en met 8.0
inclusief shippinghttp://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=280663778780
Haha, valt mee met dat zweverige hoor. Ik snap precies wat je bedoelt. Dit is inderdaad ook een samenvoeging van meerdere dingen die ik heb gezien en heb gehaakt.quote:Op zondag 22 mei 2011 12:27 schreef EsseEi het volgende:
Ik heb hetzelfde: dacht ook altijd dat ik niet creatief was en alleen kon uitvoeren, maar het haken maakt je heel creatief en vrij ofzo(uhh dit klinkt heel zweverig, maar gewoon toepassen van meerdere patronen enzo
)
Als het goed is zijn ze onderweg, heb gisteren dat setje van eBay besteld.quote:
Nee, ik begin vanuit een magical ring en daarna gelijkmatig meerderen zodat je een plat vlak krijgt. Bij de onderzettertjes heb ik aan één stuk doorgehaakt, bij het mandje heb ik gekozen om de toer af te sluiten per toer. bij het mandje heb ik drie toeren stokjes gehaakt en afgezet met een schulprand (in drie vasten: 1 vaste + 1 half stokje, drie stokjes, 1 half stokje + 1 vaste). De onderzetters heb ik met drie draden gehaakt en het mandje met twee, steeds afwisselend in kleurcombinatie.quote:Op zondag 22 mei 2011 11:02 schreef Kniertje22 het volgende:
Mooie onderzettertjes Tan! Leuk idee ook met zo'n houdertje erbij.Is dat eigen ontwerp of heb je daar ergens een patroontje van (of linkje
)?
Om en om 1 vaste en 2 vasten in iedere losse.quote:Op zondag 22 mei 2011 15:51 schreef Mirjam het volgende:
ik wil een bloemetje gaan haken, ik moet beginnen met 6 lossen en die tot een ring maken, dat gaat prima, maar dan moet ik 9 vasten in die ring haken.
hoe de fuck doe ik dat met 6 lossen?![]()
Nou, gewoon in het midden van de ring steken en 1 vaste haken en dat 9 x. En dan in de volgende toer pas IN de lossen gaan steken.quote:Op zondag 22 mei 2011 15:51 schreef Mirjam het volgende:
ik wil een bloemetje gaan haken, ik moet beginnen met 6 lossen en die tot een ring maken, dat gaat prima, maar dan moet ik 9 vasten in die ring haken.
hoe de fuck doe ik dat met 6 lossen?![]()
omg, hoe simpel kan het zijn he?quote:Op zondag 22 mei 2011 15:56 schreef crochetwitch het volgende:
[..]
Nou, gewoon in het midden van de ring steken en 1 vaste haken en dat 9 x. En dan in de volgende toer pas IN de lossen gaan steken.
Maar waarom zou je dan eerst 6 lossen tot een ring maken? kun je het beter met een magic ring doen toch?quote:Op zondag 22 mei 2011 15:56 schreef crochetwitch het volgende:
[..]
Nou, gewoon in het midden van de ring steken en 1 vaste haken en dat 9 x. En dan in de volgende toer pas IN de lossen gaan steken.
Oooooh, een schijnpapaver! Zeg dat dan meteen!quote:Op zondag 22 mei 2011 16:32 schreef Mirjam het volgende:
[..]
1 uit een boekje, een patroon voor een schijnpapaver
Is goedquote:Op zondag 22 mei 2011 16:35 schreef Mirjam het volgende:
ik post wel ff een foto, want ik snap er echt geen bal meer van![]()
zou het heel fijn vin den als iemand me even op weg wil helpen
ik hou van jequote:Op zondag 22 mei 2011 16:38 schreef Muck het volgende:
Oh hij valt wel mee, heb je een paar minuten? Dan schrijf ik hem wel even uit voor je
het is nog net niet chinees :Squote:
Dit is wat ik ervan maak:quote:Op zondag 22 mei 2011 16:41 schreef Mirjam het volgende:
[..]
het is nog net niet chinees :S
en zo heb ik dus een heel boel
die van de witte boekenmarkt, met bloemen om te haken en breien
Ja, ik zie echt niet waar die zouden moeten komenquote:Op zondag 22 mei 2011 16:49 schreef Mirjam het volgende:
oh, dus die 10 steken is gewoon vette bullshit?
Oooh, dat zou kunnen natuurlijkquote:Op zondag 22 mei 2011 16:57 schreef Eleofant het volgende:
Volgens mij bedoelen ze gewoon dat je tien steken hebt gedaan in die toer. Beetje nutteloze toevoeging.
Wat krijg je eruit dan?quote:Op zondag 22 mei 2011 16:58 schreef Mirjam het volgende:
anyway, ik snap het nu.
dan rest me enkel de vraag waarom het geheel er bij mij anders uit gaat zien dan op de afbeelding
Misschien een te dikke naald voor de wol die je gebruikt?quote:Op zondag 22 mei 2011 16:59 schreef Mirjam het volgende:
best veel ruimte tussen de lossen en stokjes, totaal niet het compacte van het plaatje
heb naald 3,5, en de wol van de wibra, DIE IS VOOR NAALD 3,5/4quote:Op zondag 22 mei 2011 17:00 schreef Muck het volgende:
[..]
Misschien een te dikke naald voor de wol die je gebruikt?
Dat kreeg ik ook met de bloemetjes uit dat boek die ik heb gehaakt. Volgens mij gebruiken ze vrij fluffy wol in dat boek.quote:Op zondag 22 mei 2011 16:59 schreef Mirjam het volgende:
best veel ruimte tussen de lossen en stokjes, totaal niet het compacte van het plaatje
wat raarquote:Op zondag 22 mei 2011 17:03 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Dat kreeg ik ook met de bloemetjes uit dat boek die ik heb gehaakt. Volgens mij gebruiken ze vrij fluffy wol in dat boek.
Ik zou het gewoon proberenquote:Op zondag 22 mei 2011 17:03 schreef Mirjam het volgende:
[..]
wat raar
dus, kleinere haaknaald gebruiken?
ook als is het wol voor naald 3,5/4?
Ik heb zelf deze week voor het eerst dat katoen gekocht, maar ik ben (nog) niet heel enthousiast. De draden splijten vrij snel, waardoor je vaak door de draad heen steekt enzo. Is dus wel even wennen (voor mij althansquote:Op zondag 22 mei 2011 13:47 schreef saaw het volgende:
Jullie hebben het steeds met zn allen over Wibra katoen, is dat echt zo fijn? En in welke diktes is dat te krijgen? Er zit er hiet een vlakbij geloof ik.
4,5 want dat is de enige kleine naald die ik hebquote:Op maandag 23 mei 2011 07:14 schreef Mirjam het volgende:
leuk bloemetje saaw, welke naald heb jij gebruikt?
ten eerste: een vierkant kun je ook 'rond' haken, dus om een centrum heen. de hoeken krijg je door telkens op de plaats van de hoek meer steken op 1 plek te maken, eventueel met wat lossen ertussen (zoals bij GS'jes).quote:Op maandag 23 mei 2011 10:42 schreef crochetwitch het volgende:
Ik heb een patroon gemaakt wat ik aan het inhaken ben. Met rondhaken lukt het me prima, ik omhaak de meeloopdraad van de andere kleur, en het ziet er heel netjes uit. Maar nu wil ik het patroon in een vierkant haken en dan heb ik natuurlijk heen en terug gaande toeren. Daarbij lukt het me niet. Weet iemand hoe je een patroon in kan haken bij heen en terug gaande toeren? Ik kan het niet vinden in de boeken die ik heb![]()
(O ja, ik haat afhechten, dus een manier waarbij je het afhechten tot een minimum beperkt zou heel fijn zijn!)
Ik zal eerst even een proeflapje maken inderdaad om te checken of het prikt. Ik heb geen flauw idee wat het voor materiaal is.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:23 schreef annelotje het volgende:
@crochetwitch prikt het niet? Zoja dan zou ik er geen dekentje van maken! Als het niet prikt maar lekker zacht is dan is een dekentje een goed idee. of een sjaal/omslagdoek
kun je eens uitleggen hoe je dat doet? Ik heb ook al een x superschattige pannelappen gezien met een uiltje erin gehaakt, maar ik weet niet hoe je dat idd in lapjes (of rondjes for that matter) doet!quote:
nouja, wat raar dat jouw bloemetje dan wel zo mooi compact isquote:Op maandag 23 mei 2011 10:39 schreef saaw het volgende:
[..]
4,5 want dat is de enige kleine naald die ik heb
ben nu ook met die naald een muts aan het haken, maar het schiet helemaal niet op
dat ligt natuurlijk ook aan de dikte van 't garen, lijkt me? en hoe strak je haakt.quote:Op maandag 23 mei 2011 15:36 schreef Mirjam het volgende:
nouja, wat raar dat jouw bloemetje dan wel zo mooi compact is
daar zit wat in iddquote:Op maandag 23 mei 2011 16:33 schreef trui het volgende:
[..]
dat ligt natuurlijk ook aan de dikte van 't garen, lijkt me? en hoe strak je haakt.
Wow! En bedankt voor de tip hoe je met 2 kleuren haakt. Dat ga ik ook eens proberen. In een poging je vraag te beantwoorden: je haakt hier toch rij voor rij? Ene rij af, volgende erbovenop?! Als je de nieuwe rij start precies bovenop de laatste steek van de vorige rij moet het een vierkantje worden lijkt mij.quote:Op maandag 23 mei 2011 15:12 schreef crochetwitch het volgende:
[ afbeelding ]
Dit gaat me dus prima af. Maar wordt rond gehaakt.
Hoe doe ik het....![]()
Dit is met vasten gehaakt. Op het moment dat de kleur wisselt haak ik de laatste vaste van de voorgaande kleur niet af (dus 2 lusjes op de naald) en trek dan de nieuwe kleur door de twee lusjes.
De voorgaande kleur leg ik achter het haakwerk en haak dan iedere vaste zoals gebruikelijk, maar ook om de losse draad heen waardoor deze onzichtbaar verdwijnt en weer opgepakt wordt bij de volgende kleurwissel. Het is even een handigheidje, maar werkt wel en scheelt een hoop afhechten!![]()
Maar nu wil ik dus hetzelfde patroon in een recht lapje inbreien en worstel met de draden en heb geen idee hoe ik dat in heen en teruggaande toeren moet doen.
EHm, dan zou ik dus iedere rij opnieuw de draden aan moeten hechten? (en afhechten), Dat is dan wel een boel werk voor een rijtje van 23 steken! Hahahahaquote:Op maandag 23 mei 2011 16:42 schreef mmascha het volgende:
[..]
Wow! En bedankt voor de tip hoe je met 2 kleuren haakt. Dat ga ik ook eens proberen. In een poging je vraag te beantwoorden: je haakt hier toch rij voor rij? Ene rij af, volgende erbovenop?! Als je de nieuwe rij start precies bovenop de laatste steek van de vorige rij moet het een vierkantje worden
Precies, dat bedoel ik dus. En dan loop ik vast met de draadjes....quote:Op maandag 23 mei 2011 18:56 schreef bietel het volgende:
Het verschil tussen rond haken en recht haken, is dat je bij recht haken, je werk moet keren en je niet hoeft te meerderen.
Volgens mij kan je zelfs op dezelfde manier je andere kleur meehaken, hoewel je dan wel eerder door je wol heen bent, denk ik
Waar loop je vast?
Alles wat erin staat? En ik heb alleen de nieuwe (paarse) van Mia, nummer 3.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:50 schreef Whoopdidoo het volgende:
O herfstblad jij had dat zweedse boekje gekocht toch? Zou je een keer een foto willen maken van wat er in staat?(staat meestal wel op 1/2 pagina's toch?
Ik heb geloof ik wel die lossen tussendoor maar 3 gedaan ipv 4, en alles vrij strak aangetrokken.quote:Op maandag 23 mei 2011 15:36 schreef Mirjam het volgende:
[..]
nouja, wat raar dat jouw bloemetje dan wel zo mooi compact is
Misschien dat je iets aan deze link hebt? http://www.tapestrycrochet.com/ Ik heb er zelf nog niets mee gedaan, maar ik denk dat je hier wel informatie kan vinden. Scheelt je weer zelf schrijvenquote:Op maandag 23 mei 2011 22:52 schreef crochetwitch het volgende:
Ik ga verder puzzelen hoe ik kan "inhaken". Misschien bestaat het gewoon niet en vind ik wel een nieuwe techniek uit! Hahahaha, kan ik ook een boekje schrijven!
Ik heb voor onze swap ooit een pannelap gehaakt met een patroontje erin, maar je krijgt wel gewoon duidelijk een voor en achterkant. Je wisselt gewoon van kleur zoals je zei en kunt af en toe even een draadje meepakken in een steek (dan haak je er gewoon omheen, dus evenredig leggen aan de steek, doorhalen om beide kleuren, alleen de goede kleur opnemen, steek maken en verder gaan) en als je aan het einde van de rij ben draai je met de benodigde steekjes om (1ch voor vasten, 2 of 3 voor halve vasten en stokjes) en lees je het patroon ook andersom, dus van links naar rechtsquote:Op maandag 23 mei 2011 15:12 schreef crochetwitch het volgende:
[ afbeelding ]
Dit gaat me dus prima af. Maar wordt rond gehaakt.
Hoe doe ik het....![]()
Dit is met vasten gehaakt. Op het moment dat de kleur wisselt haak ik de laatste vaste van de voorgaande kleur niet af (dus 2 lusjes op de naald) en trek dan de nieuwe kleur door de twee lusjes.
De voorgaande kleur leg ik achter het haakwerk en haak dan iedere vaste zoals gebruikelijk, maar ook om de losse draad heen waardoor deze onzichtbaar verdwijnt en weer opgepakt wordt bij de volgende kleurwissel. Het is even een handigheidje, maar werkt wel en scheelt een hoop afhechten!![]()
Maar nu wil ik dus hetzelfde patroon in een recht lapje inbreien en worstel met de draden en heb geen idee hoe ik dat in heen en teruggaande toeren moet doen.
Bedankt! Ik ga nu de tutorials bestuderen!quote:Op maandag 23 mei 2011 23:44 schreef Daste het volgende:
[..]
Misschien dat je iets aan deze link hebt? http://www.tapestrycrochet.com/ Ik heb er zelf nog niets mee gedaan, maar ik denk dat je hier wel informatie kan vinden. Scheelt je weer zelf schrijven
Vraag om een foto met de nieuwe eigenaar!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 09:53 schreef Loqi het volgende:
Ohik bedenk me net dat ik helemaal geen fotos gemaakt heb van Guusje de giraffe en hij is al bij zijn nieuwe eigenaar(tje)
diezelfde als waar ik bestekld heb?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 11:56 schreef crochetwitch het volgende:
Nou ja zeg! Krijg ik net een mail van de Ebayer waar ik de haaknaaldenset heb besteld met de mededeling dat ze ze niet meer op voorraad heeft. Wordt vervolgd!
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 11:57 schreef crochetwitch het volgende:
[..]
Vraag om een foto met de nieuwe eigenaar!
Laten we er voorlopig maar van uit gaan dat het goed komt, dit gezien de gigantische hoeveelheid positieve feedback op de verkoper.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:57 schreef Kniertje22 het volgende:
Ik heb ook een mailtje dat de naalden van eBay niet op voorraad zijn...
laat zien!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:50 schreef Daste het volgende:
Jullie hebben me aangestoken...Ik heb ook een bol scheepjeswol gekocht. Ik ga deze maken, heb ik bedacht.[/url]
leuke sjaal/omslagdoek! maar ik weet niet of 1 bol genoeg is daarvoor!
[q]Verder heb ik een col gemaakt als testpatroon, maar daar viel de kleurencombinatie een beetje tegen. Op de bol zag het er leuk uit, maar eenmaal bezig was het toch niet helemaal wat ik in gedachten had. Maar de ontwerpster wil wel mijn foto's gebruiken!
Ik maak me ook nog niet heel veel zorgen hoor. Ik begrijp uit het mailtje dat ze er mee bezig zijn om het toch te kunnen leveren. En zo niet, dan is het jammer van de vrolijke haaknaalden maar dan storten ze inderdaad gewoon het geld terug.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 13:09 schreef crochetwitch het volgende:
[..]
Laten we er voorlopig maar van uit gaan dat het goed komt, dit gezien de gigantische hoeveelheid positieve feedback op de verkoper.
quote:
Respectquote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:37 schreef Loqi het volgende:
bizon is af![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze is helemaal voor mezelfpatroon is van Delicious Crochet
Die krulsteek is leeeeuk
Maar jammer dat de vulling op sommige plaatsen te zien iste strak gevuld
whoaquote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:37 schreef Loqi het volgende:
bizon is af![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze is helemaal voor mezelfpatroon is van Delicious Crochet
Die krulsteek is leeeeuk
Maar jammer dat de vulling op sommige plaatsen te zien iste strak gevuld
erg leuk!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 21:18 schreef Kniertje22 het volgende:
Joepie, SiaMoosje is klaar!![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
omakleedjequote:Op woensdag 25 mei 2011 08:20 schreef trui het volgende:
ik zag op etsy geinige badmatten van zpaghetti-achtig garen, in de vorm van een 'doily' (zo'n ouderwets gehaakt kleedje, wat is nou 't nederlandse woord voor doily, iemand?)
antimakassartjequote:Op woensdag 25 mei 2011 08:20 schreef trui het volgende:
ik zag op etsy geinige badmatten van zpaghetti-achtig garen, in de vorm van een 'doily' (zo'n ouderwets gehaakt kleedje, wat is nou 't nederlandse woord voor doily, iemand?)
Gaafquote:Op woensdag 25 mei 2011 08:20 schreef trui het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |