abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 mei 2011 @ 07:38:36 #205
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_97187774
dat Wibra Ella (geen katoen geloof ik) splijt trouwens ook als een malle ;)
dat dingen in het midden van de bol aan elkaar geknoopt zijn, komt omdat de grote bol dan op is. is ook weleens bij duurder garen (heb ik me laten vertellen)

Leuk bloempje trouwens Saaw! :D Vind 'm wel goed gelukt voor de eerste keer :D

Redostrike leuk dat je nog 3 ami's heb verkocht!:D die markt was dus ook gewoon goed voor "naamsbekendheid' :D

Denk dat ik trouwens de shawl maar even aan de kant leg, ben het een beetje zat ;) de hele tijd hetzelfde. Ga wel verder met een vis ofzo, voor het plan van de mobile.
maar ja vandaag begint het werkende leven weer, dus alleen nog maar de avonden ;)
pi_97188666
Bloemetje afgegeven aan oma en ze was er blij mee! Iedereen die nog toevallig langs kwam die dag (en de komende weken waarschijnlijk ook) moet er aan geloven en moet het bloemetje zien ;-)

Nu even zien welk mijn volgend project wordt, heb een week verlof (behalve morgen) dus ik moet wel iets zien te vinden!
pi_97190085
"Gelukkig is Moosje makkelijk te maken en snel klaar,..."
Nou, bij mij dus niet! Het lukt me maar niet om twee gelijke voorpootjes te haken. ;(
Wat me wél gelukt is, is het onzichtbaar minderen. *O* Wordt echt een heel stuk mooier.

Links de nieuwe Moosje (het wordt een Siamoosje :P ) en rechts Koosje die ik al had gemaakt, zoek de 10 verschillen. Arme Koosje ligt nog steeds in onderdelen, maar dat is maar goed ook want nu kan hij ook een nieuw lijfje en kopje krijgen! Moet ik alleen wel eerst nieuwe wol halen...
  maandag 23 mei 2011 @ 10:20:15 #208
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_97190212
Een siamoosje _O- :D
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  maandag 23 mei 2011 @ 10:39:54 #209
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_97190666
quote:
14s.gif Op maandag 23 mei 2011 07:14 schreef Mirjam het volgende:
leuk bloemetje saaw, welke naald heb jij gebruikt?
4,5 want dat is de enige kleine naald die ik heb :D
ben nu ook met die naald een muts aan het haken, maar het schiet helemaal niet op
an urge to help mankind overcomes me
pi_97190719
Ik heb een patroon gemaakt wat ik aan het inhaken ben. Met rondhaken lukt het me prima, ik omhaak de meeloopdraad van de andere kleur, en het ziet er heel netjes uit. Maar nu wil ik het patroon in een vierkant haken en dan heb ik natuurlijk heen en terug gaande toeren. Daarbij lukt het me niet. Weet iemand hoe je een patroon in kan haken bij heen en terug gaande toeren? Ik kan het niet vinden in de boeken die ik heb :?

(O ja, ik haat afhechten, dus een manier waarbij je het afhechten tot een minimum beperkt zou heel fijn zijn!)
pi_97193710
En dan de volgende (inspirerende!) vraag.

Ik heb 285 gram van deze pluizige wol gescoord bij de kringloop. Wat zal ik daar eens van maken? Het is gemeleerd van bruin naar een beetje roze.

Dekentje?
pi_97195038
@chrochetwitch, hoe bedoel je afhechten veel werk? toch alleen draadje door de lus halen en afknippen klaar :?
haken is cool
  maandag 23 mei 2011 @ 13:20:13 #213
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_97196422
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 10:42 schreef crochetwitch het volgende:
Ik heb een patroon gemaakt wat ik aan het inhaken ben. Met rondhaken lukt het me prima, ik omhaak de meeloopdraad van de andere kleur, en het ziet er heel netjes uit. Maar nu wil ik het patroon in een vierkant haken en dan heb ik natuurlijk heen en terug gaande toeren. Daarbij lukt het me niet. Weet iemand hoe je een patroon in kan haken bij heen en terug gaande toeren? Ik kan het niet vinden in de boeken die ik heb :?

(O ja, ik haat afhechten, dus een manier waarbij je het afhechten tot een minimum beperkt zou heel fijn zijn!)
ten eerste: een vierkant kun je ook 'rond' haken, dus om een centrum heen. de hoeken krijg je door telkens op de plaats van de hoek meer steken op 1 plek te maken, eventueel met wat lossen ertussen (zoals bij GS'jes).
verder kun je ook bij vierkanten wel om het uiteinde van de vorige kleur heen haken, bij wijze van afwerking. maar ik vind dat doorgaans wel wat te weinig zeker, en doe het liever aan 't eind, met een stopnaald een aantal keren heen en weer weven. blijft een vervelend klusje, maar wel fijn als 't niet meer al te snel losschiet. en anders gewoon minder kleuren gebruiken. ;) of als je bijv. maar 2 kleuren gebruikt kun je de draad ook laten zitten, en bij de volgende keer als je die kleur weer nodig hebt 'm weer opnemen. maar dan krijg je wel lelijke 'lusjes' aan de achterkant. of dat erg is ligt eraan of je die achterkant nog ziet na afloop.
in de haak.
pi_97196570
@crochetwitch prikt het niet? Zoja dan zou ik er geen dekentje van maken! Als het niet prikt maar lekker zacht is dan is een dekentje een goed idee. of een sjaal/omslagdoek
pi_97197050

Dit is het patroon wat ik "inhaak". Rondhaken (als in een kokervorm) lukt prima omdat je constant van rechts naar links gaat. Maar hoe doe ik dit dus wanneer ik in heen en weer gaande toeren haak? Ik kan moeilijk ieder enkel steekje afhechten :?
Iemand een idee?
pi_97197133
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 13:23 schreef annelotje het volgende:
@crochetwitch prikt het niet? Zoja dan zou ik er geen dekentje van maken! Als het niet prikt maar lekker zacht is dan is een dekentje een goed idee. of een sjaal/omslagdoek
Ik zal eerst even een proeflapje maken inderdaad om te checken of het prikt. Ik heb geen flauw idee wat het voor materiaal is. :D
pi_97198399
wat is 'inhaken' ? :o
haken is cool
pi_97200203
;)
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 14:00 schreef MissN het volgende:
wat is 'inhaken' ? :o
Net zo iets als inbreien.
pi_97200711
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 14:43 schreef crochetwitch het volgende:
;)

[..]

Net zo iets als inbreien.
kun je eens uitleggen hoe je dat doet? Ik heb ook al een x superschattige pannelappen gezien met een uiltje erin gehaakt, maar ik weet niet hoe je dat idd in lapjes (of rondjes for that matter) doet!
pi_97201343

Dit gaat me dus prima af. Maar wordt rond gehaakt.
Hoe doe ik het.... :D

Dit is met vasten gehaakt. Op het moment dat de kleur wisselt haak ik de laatste vaste van de voorgaande kleur niet af (dus 2 lusjes op de naald) en trek dan de nieuwe kleur door de twee lusjes.
De voorgaande kleur leg ik achter het haakwerk en haak dan iedere vaste zoals gebruikelijk, maar ook om de losse draad heen waardoor deze onzichtbaar verdwijnt en weer opgepakt wordt bij de volgende kleurwissel. Het is even een handigheidje, maar werkt wel en scheelt een hoop afhechten! *O*

Maar nu wil ik dus hetzelfde patroon in een recht lapje inbreien en worstel met de draden en heb geen idee hoe ik dat in heen en teruggaande toeren moet doen. :?
pi_97201610

Hm, misschien is dit een optie, ik ga eens even kijken of ik meer kan vinden over mozaiek haken. (Tja, ik wil het project maken, maar niet het wiel opnieuw uitvinden natuurlijk!)
Allemachtig, wat haakt zij snel!
  maandag 23 mei 2011 @ 15:36:26 #222
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_97202325
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 10:39 schreef saaw het volgende:

[..]

4,5 want dat is de enige kleine naald die ik heb :D
ben nu ook met die naald een muts aan het haken, maar het schiet helemaal niet op
nouja, wat raar dat jouw bloemetje dan wel zo mooi compact is :D
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 23 mei 2011 @ 16:25:45 #223
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_97204711
blommen :D

de tweer echtse zijn naar aanleiding van dat in eerste instantie raadselachtige patroon in dit topic :D :@

die derde heb ik met haaknaald 2 gehaakt, en nog blijft hij wat lossig, typisch hoor.
die meest rechtse met haaknaald 3.0 trouwens, dus typisch dat hij bij mij zo 'open' wordt :+

ik ga nog veel meer bloemen haken, ik ga 11 juni yarnbomben met een groepje, en heb bedacht dat ik dan veel bloemen wil gebruiken :D :@

pi_97205094
Wat een toffe kleurtjes Mir, lekker vrolijk zo!
  maandag 23 mei 2011 @ 16:33:33 #225
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_97205242
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 15:36 schreef Mirjam het volgende:
dat ligt natuurlijk ook aan de dikte van 't garen, lijkt me? en hoe strak je haakt.
in de haak.
  maandag 23 mei 2011 @ 16:34:12 #226
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_97205290
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 16:33 schreef trui het volgende:

[..]

dat ligt natuurlijk ook aan de dikte van 't garen, lijkt me? en hoe strak je haakt.
daar zit wat in idd
  maandag 23 mei 2011 @ 16:42:33 #227
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_97205797
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 15:12 schreef crochetwitch het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is met vasten gehaakt. Op het moment dat de kleur wisselt haak ik de laatste vaste van de voorgaande kleur niet af (dus 2 lusjes op de naald) en trek dan de nieuwe kleur door de twee lusjes.
De voorgaande kleur leg ik achter het haakwerk en haak dan iedere vaste zoals gebruikelijk, maar ook om de losse draad heen waardoor deze onzichtbaar verdwijnt en weer opgepakt wordt bij de volgende kleurwissel. Het is even een handigheidje, maar werkt wel en scheelt een hoop afhechten! *O*

Maar nu wil ik dus hetzelfde patroon in een recht lapje inbreien en worstel met de draden en heb geen idee hoe ik dat in heen en teruggaande toeren moet doen. :?
Wow! En bedankt voor de tip hoe je met 2 kleuren haakt. Dat ga ik ook eens proberen. In een poging je vraag te beantwoorden: je haakt hier toch rij voor rij? Ene rij af, volgende erbovenop?! Als je de nieuwe rij start precies bovenop de laatste steek van de vorige rij moet het een vierkantje worden lijkt mij.

Mirjam, wat een leuke bloemen! Zelfs die rechter! Leuk ter afwisseling, 2 en 3 kleuren per bloem. Maak je wel foto's voor ons van je yarnbombing?
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_97206354
ik denken wat is yarnbombing dan.. is het wildbreien!! Dat vind ik echt zo leuk om te zien. Veel plezier alvast Mirjam!
  maandag 23 mei 2011 @ 17:32:35 #229
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_97208255
halp, bedrijfsongeval :')

maandag 23 mei 2011 @ 18:04:55 #230
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_97209820
quote:
10s.gif Op maandag 23 mei 2011 17:32 schreef Mirjam het volgende:
halp, bedrijfsongeval :')

[ afbeelding ]
RIP naald ;(
bizon is bijna af *O*
Knoei
pi_97210513
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 16:42 schreef mmascha het volgende:

[..]

Wow! En bedankt voor de tip hoe je met 2 kleuren haakt. Dat ga ik ook eens proberen. In een poging je vraag te beantwoorden: je haakt hier toch rij voor rij? Ene rij af, volgende erbovenop?! Als je de nieuwe rij start precies bovenop de laatste steek van de vorige rij moet het een vierkantje worden
EHm, dan zou ik dus iedere rij opnieuw de draden aan moeten hechten? (en afhechten), Dat is dan wel een boel werk voor een rijtje van 23 steken! Hahahaha
pi_97212131
Het verschil tussen rond haken en recht haken, is dat je bij recht haken, je werk moet keren en je niet hoeft te meerderen.
Volgens mij kan je zelfs op dezelfde manier je andere kleur meehaken, hoewel je dan wel eerder door je wol heen bent, denk ik :P

Waar loop je vast?
pi_97212564
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 18:56 schreef bietel het volgende:
Het verschil tussen rond haken en recht haken, is dat je bij recht haken, je werk moet keren en je niet hoeft te meerderen.
Volgens mij kan je zelfs op dezelfde manier je andere kleur meehaken, hoewel je dan wel eerder door je wol heen bent, denk ik :P

Waar loop je vast?
Precies, dat bedoel ik dus. En dan loop ik vast met de draadjes....
  maandag 23 mei 2011 @ 19:26:30 #234
339299 mjk86
zeg maar Marjon..
pi_97213552
Uhm, heen en weer haken hoef je niet telkens af te hechten. Je draait gewoon aan het eind van de toer je werkje om en haak je "terug" over de toer zeg maar.
Je kijkt dus dan de ene toer tegen de voorkant aan en de andere toer kijk je tegen de achterkant aan.
Patroontjes inhaken heb ik nog nooit gedaan.. Maar ik zou denken dat je dan telkens over de kleur die je niet gebruikt heen haakt ofzo, dat je die draad zo dus mee neemt. Een beetje het zelfde als wanneer je je begin draadje verstopt op deze manier.

Denk ik... of je laat je draadje gewoon hangen achter je werkje, en neemt het weer op als je het nodig hebt. Heb je dus wel een soort lange lussen hangen aan de achterkant, maar als het een kussen wordt ofzo maakt dat niet zo veel uit lijkt me. Zo doe je het bij breien zegt m'n moeder net..
  maandag 23 mei 2011 @ 19:30:37 #235
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_97213781
hmm crochetwitch ik kan je niet echt helpen, maar vind het wel gaaf! :D (en ik zou hetzelfde doen als MJK zegt)

Mirjam leuke bloemen! :D maar het is ook wel een raar patroon, want volgens mij doe je bij de meeste andere bloemenpatronen stokjes in de eerste lussen, en hier maak je er lussen van losse omheen, en daardoor wordt het heel los! Je zou deze van Lucy kunnen proberen. Op mijn Ravelry staan ook wat bloempjes of sowieso op Ravelry zoeken, staan HEEEEL veel bloem patronen! En deze geeft sowieso volgens mij een losse bloem.

ben een vis aan het haken met Bravo Color en iedere steek heeft bijna een andere kleur ^^ geeft wel leuk idee! helemaal als je het idee van schubben in je hoofd houdt natuurlijk

oh en was het jullie al opgevallen dat Christel Krukkert nu ook andere dingen op dr site heeft dan alleen amigurumis?? :D

[ Bericht 9% gewijzigd door EsseEi op 23-05-2011 20:26:40 ]
pi_97217707
Was me opgevallen, EsseEi. Er komt ook een bloemenboekje. Haha, ik lijk wel een stalker :P

Varken Jotte van Echtstudio lijkt nu meer op Barbapapa dan op een varken. Zit een soort eivorm in :(
pi_97219112
O herfstblad jij had dat zweedse boekje gekocht toch? Zou je een keer een foto willen maken van wat er in staat?(staat meestal wel op 1/2 pagina's toch?
pi_97219526
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 20:50 schreef Whoopdidoo het volgende:
O herfstblad jij had dat zweedse boekje gekocht toch? Zou je een keer een foto willen maken van wat er in staat?(staat meestal wel op 1/2 pagina's toch?
Alles wat erin staat? En ik heb alleen de nieuwe (paarse) van Mia, nummer 3.
pi_97219610
Ja, dacht dat er wel zon overzichtspagina was, tenminste dacht dat bij de vorige eens gezien te hebben. Of zit dat er nu niet in?
pi_97220147
Ik heb het gevonden :)

Poppetje, een mobile (net als die planeet, raket, ster en rare mannetje), leeuw, varken (is een etui), een lama en monster.

2 bloemen, ijsjes, nijlpaard, onbekend beest, nog een bloem, een panda en nog een monsterachtig iets.
pi_97220245
Omg die nijlpaard O+
Is het een beetje te begrijpen?
pi_97220306
Ik heb er nog niets uit gemaakt en me er ook nog niet heel erg in verdiept, dus dat antwoord moet ik je voor nu schuldig blijven :P

Ik vind die leeuw zo tof :D
pi_97220510
Dat nijlpaard is idd erg schattig :Y
pi_97220592
Ooooeeh, wat een leuke dingetjes staan daarin! O+
Do want!!! :@ Ik heb het eerste boekje, die is ook zow cute!
Nr. 2 en 3 komen er ook ooit nog wel O-)
Wil je daar ook een overzichtje van Whoop (van nr. 1 dus :P)?
pi_97220855
Ik vind alleen Flicka leuk uit boekje 1 en uit boekje 2 vond ik niets leuk. :@
pi_97227878
Ik ga verder puzzelen hoe ik kan "inhaken". Misschien bestaat het gewoon niet en vind ik wel een nieuwe techniek uit! Hahahaha, kan ik ook een boekje schrijven! _O-
  maandag 23 mei 2011 @ 23:32:48 #247
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_97230317
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 15:36 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Ik heb geloof ik wel die lossen tussendoor maar 3 gedaan ipv 4, en alles vrij strak aangetrokken.
De eerste poging heb ik halverwege uitgehaald omdat het er echt niet uit zag, die was nog een heel stuk losser dan die van jou!

Dat inhaken ziet er echt te gek uit trouwens! soort borduursel? Lijkt me heel veel werk iig.
an urge to help mankind overcomes me
pi_97230960
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 22:52 schreef crochetwitch het volgende:
Ik ga verder puzzelen hoe ik kan "inhaken". Misschien bestaat het gewoon niet en vind ik wel een nieuwe techniek uit! Hahahaha, kan ik ook een boekje schrijven! _O-
Misschien dat je iets aan deze link hebt? http://www.tapestrycrochet.com/ Ik heb er zelf nog niets mee gedaan, maar ik denk dat je hier wel informatie kan vinden. Scheelt je weer zelf schrijven ;)
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
pi_97233175
Jeeej in mijn dorp heb ik het eerste wildbreisels gespot! het stond zelfs op de plaatselijke website...daar konden ze het niet echt waarderen..belachelijk! Ik ga het ook nog es doen, maar heb nog geen medestander gevonden hiero...
haken is cool
  dinsdag 24 mei 2011 @ 00:50:09 #250
339299 mjk86
zeg maar Marjon..
pi_97233329
@MissN: Foto! Wel erg flauw inderdaad, en een beetje humorloos dat ze dat niet grappig vinden in je dorp :?

edit: proberen te achterhalen wie deze heeft gemaakt, dan heb je alvast één medestander ;)
pi_97236033
is het niet een idee om tunisch te gaan haken? Dat is ideaal voor het inhaken van figuurtjes
pi_97236187
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 15:12 schreef crochetwitch het volgende:
[ afbeelding ]

Ik heb voor onze swap ooit een pannelap gehaakt met een patroontje erin, maar je krijgt wel gewoon duidelijk een voor en achterkant. Je wisselt gewoon van kleur zoals je zei en kunt af en toe even een draadje meepakken in een steek (dan haak je er gewoon omheen, dus evenredig leggen aan de steek, doorhalen om beide kleuren, alleen de goede kleur opnemen, steek maken en verder gaan) en als je aan het einde van de rij ben draai je met de benodigde steekjes om (1ch voor vasten, 2 of 3 voor halve vasten en stokjes) en lees je het patroon ook andersom, dus van links naar rechts :)
pi_97236800
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 23:44 schreef Daste het volgende:

[..]

Misschien dat je iets aan deze link hebt? http://www.tapestrycrochet.com/ Ik heb er zelf nog niets mee gedaan, maar ik denk dat je hier wel informatie kan vinden. Scheelt je weer zelf schrijven ;)
Bedankt! Ik ga nu de tutorials bestuderen!

Edit; Ok, ik weet hoe het moet, alleen nu moet ik dus linkshandig leren haken! ;( Dat wordt nog wat!

[ Bericht 13% gewijzigd door crochetwitch op 24-05-2011 09:22:20 ]
  dinsdag 24 mei 2011 @ 09:53:01 #254
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_97237774
Oh :{ ik bedenk me net dat ik helemaal geen fotos gemaakt heb van Guusje de giraffe en hij is al bij zijn nieuwe eigenaar(tje) |:(
Knoei
pi_97241781
Nou ja zeg! Krijg ik net een mail van de Ebayer waar ik de haaknaaldenset heb besteld met de mededeling dat ze ze niet meer op voorraad heeft. Wordt vervolgd! :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')