4,5 want dat is de enige kleine naald die ik hebquote:Op maandag 23 mei 2011 07:14 schreef Mirjam het volgende:
leuk bloemetje saaw, welke naald heb jij gebruikt?
ten eerste: een vierkant kun je ook 'rond' haken, dus om een centrum heen. de hoeken krijg je door telkens op de plaats van de hoek meer steken op 1 plek te maken, eventueel met wat lossen ertussen (zoals bij GS'jes).quote:Op maandag 23 mei 2011 10:42 schreef crochetwitch het volgende:
Ik heb een patroon gemaakt wat ik aan het inhaken ben. Met rondhaken lukt het me prima, ik omhaak de meeloopdraad van de andere kleur, en het ziet er heel netjes uit. Maar nu wil ik het patroon in een vierkant haken en dan heb ik natuurlijk heen en terug gaande toeren. Daarbij lukt het me niet. Weet iemand hoe je een patroon in kan haken bij heen en terug gaande toeren? Ik kan het niet vinden in de boeken die ik heb![]()
(O ja, ik haat afhechten, dus een manier waarbij je het afhechten tot een minimum beperkt zou heel fijn zijn!)
Ik zal eerst even een proeflapje maken inderdaad om te checken of het prikt. Ik heb geen flauw idee wat het voor materiaal is.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:23 schreef annelotje het volgende:
@crochetwitch prikt het niet? Zoja dan zou ik er geen dekentje van maken! Als het niet prikt maar lekker zacht is dan is een dekentje een goed idee. of een sjaal/omslagdoek
kun je eens uitleggen hoe je dat doet? Ik heb ook al een x superschattige pannelappen gezien met een uiltje erin gehaakt, maar ik weet niet hoe je dat idd in lapjes (of rondjes for that matter) doet!quote:
nouja, wat raar dat jouw bloemetje dan wel zo mooi compact isquote:Op maandag 23 mei 2011 10:39 schreef saaw het volgende:
[..]
4,5 want dat is de enige kleine naald die ik heb
ben nu ook met die naald een muts aan het haken, maar het schiet helemaal niet op
dat ligt natuurlijk ook aan de dikte van 't garen, lijkt me? en hoe strak je haakt.quote:Op maandag 23 mei 2011 15:36 schreef Mirjam het volgende:
nouja, wat raar dat jouw bloemetje dan wel zo mooi compact is
daar zit wat in iddquote:Op maandag 23 mei 2011 16:33 schreef trui het volgende:
[..]
dat ligt natuurlijk ook aan de dikte van 't garen, lijkt me? en hoe strak je haakt.
Wow! En bedankt voor de tip hoe je met 2 kleuren haakt. Dat ga ik ook eens proberen. In een poging je vraag te beantwoorden: je haakt hier toch rij voor rij? Ene rij af, volgende erbovenop?! Als je de nieuwe rij start precies bovenop de laatste steek van de vorige rij moet het een vierkantje worden lijkt mij.quote:Op maandag 23 mei 2011 15:12 schreef crochetwitch het volgende:
[ afbeelding ]
Dit gaat me dus prima af. Maar wordt rond gehaakt.
Hoe doe ik het....![]()
Dit is met vasten gehaakt. Op het moment dat de kleur wisselt haak ik de laatste vaste van de voorgaande kleur niet af (dus 2 lusjes op de naald) en trek dan de nieuwe kleur door de twee lusjes.
De voorgaande kleur leg ik achter het haakwerk en haak dan iedere vaste zoals gebruikelijk, maar ook om de losse draad heen waardoor deze onzichtbaar verdwijnt en weer opgepakt wordt bij de volgende kleurwissel. Het is even een handigheidje, maar werkt wel en scheelt een hoop afhechten!![]()
Maar nu wil ik dus hetzelfde patroon in een recht lapje inbreien en worstel met de draden en heb geen idee hoe ik dat in heen en teruggaande toeren moet doen.
EHm, dan zou ik dus iedere rij opnieuw de draden aan moeten hechten? (en afhechten), Dat is dan wel een boel werk voor een rijtje van 23 steken! Hahahahaquote:Op maandag 23 mei 2011 16:42 schreef mmascha het volgende:
[..]
Wow! En bedankt voor de tip hoe je met 2 kleuren haakt. Dat ga ik ook eens proberen. In een poging je vraag te beantwoorden: je haakt hier toch rij voor rij? Ene rij af, volgende erbovenop?! Als je de nieuwe rij start precies bovenop de laatste steek van de vorige rij moet het een vierkantje worden
Precies, dat bedoel ik dus. En dan loop ik vast met de draadjes....quote:Op maandag 23 mei 2011 18:56 schreef bietel het volgende:
Het verschil tussen rond haken en recht haken, is dat je bij recht haken, je werk moet keren en je niet hoeft te meerderen.
Volgens mij kan je zelfs op dezelfde manier je andere kleur meehaken, hoewel je dan wel eerder door je wol heen bent, denk ik
Waar loop je vast?
Alles wat erin staat? En ik heb alleen de nieuwe (paarse) van Mia, nummer 3.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:50 schreef Whoopdidoo het volgende:
O herfstblad jij had dat zweedse boekje gekocht toch? Zou je een keer een foto willen maken van wat er in staat?(staat meestal wel op 1/2 pagina's toch?
Ik heb geloof ik wel die lossen tussendoor maar 3 gedaan ipv 4, en alles vrij strak aangetrokken.quote:Op maandag 23 mei 2011 15:36 schreef Mirjam het volgende:
[..]
nouja, wat raar dat jouw bloemetje dan wel zo mooi compact is
Misschien dat je iets aan deze link hebt? http://www.tapestrycrochet.com/ Ik heb er zelf nog niets mee gedaan, maar ik denk dat je hier wel informatie kan vinden. Scheelt je weer zelf schrijvenquote:Op maandag 23 mei 2011 22:52 schreef crochetwitch het volgende:
Ik ga verder puzzelen hoe ik kan "inhaken". Misschien bestaat het gewoon niet en vind ik wel een nieuwe techniek uit! Hahahaha, kan ik ook een boekje schrijven!
Ik heb voor onze swap ooit een pannelap gehaakt met een patroontje erin, maar je krijgt wel gewoon duidelijk een voor en achterkant. Je wisselt gewoon van kleur zoals je zei en kunt af en toe even een draadje meepakken in een steek (dan haak je er gewoon omheen, dus evenredig leggen aan de steek, doorhalen om beide kleuren, alleen de goede kleur opnemen, steek maken en verder gaan) en als je aan het einde van de rij ben draai je met de benodigde steekjes om (1ch voor vasten, 2 of 3 voor halve vasten en stokjes) en lees je het patroon ook andersom, dus van links naar rechtsquote:Op maandag 23 mei 2011 15:12 schreef crochetwitch het volgende:
[ afbeelding ]
Dit gaat me dus prima af. Maar wordt rond gehaakt.
Hoe doe ik het....![]()
Dit is met vasten gehaakt. Op het moment dat de kleur wisselt haak ik de laatste vaste van de voorgaande kleur niet af (dus 2 lusjes op de naald) en trek dan de nieuwe kleur door de twee lusjes.
De voorgaande kleur leg ik achter het haakwerk en haak dan iedere vaste zoals gebruikelijk, maar ook om de losse draad heen waardoor deze onzichtbaar verdwijnt en weer opgepakt wordt bij de volgende kleurwissel. Het is even een handigheidje, maar werkt wel en scheelt een hoop afhechten!![]()
Maar nu wil ik dus hetzelfde patroon in een recht lapje inbreien en worstel met de draden en heb geen idee hoe ik dat in heen en teruggaande toeren moet doen.
Bedankt! Ik ga nu de tutorials bestuderen!quote:Op maandag 23 mei 2011 23:44 schreef Daste het volgende:
[..]
Misschien dat je iets aan deze link hebt? http://www.tapestrycrochet.com/ Ik heb er zelf nog niets mee gedaan, maar ik denk dat je hier wel informatie kan vinden. Scheelt je weer zelf schrijven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |