abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 mei 2011 @ 22:41:51 #26
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_97011435
Herfstblad wat een grote deken! Wow _O_
EsseEi: je tas is echt super leuk geworden. Dat kleine zakje vind ik echt grappig! Heeft dat nog een speciale functie of is het voor de fun?

Ik heb voor een niet haakgerelateerde swap een mini Hello Kitty gemaakt (de ontvanger is een groot fan):

Het patroontje kwam bij mij niet helemaal uit, ik het het jurkje wat langer gemaakt en uiteindelijk ook vast genaaid aan het lijfje. Anders keek je zo tegen haar "onderbroekje" aan zoals op de foto! Hello Kitty is natuurlijk wel een keurig katje :D :P

En de Pony is af! *O*

klerkje
  woensdag 18 mei 2011 @ 22:44:14 #27
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_97011586
haha ja ik maak ook regelmatig foutjes vooral laat op de avond ;) maar heb het ook wel weer snel door dan. Merk alleen wel dat ik na 3 rijen geen zin meer heb om verder te haken :S terwijl ik toch ook weer graag de 1e bol op zou willen haken....tja morgen misschien meer tijd overdag.

Thnx voor de complimentjes ^^
het zakje werkt gewoon, en je kan er je sleutelbos instoppen bijvoorbeeld (ik hou er nooit zo van om die te moeten zoeken in mn tas ;)) off uhh kweetniet iets anders kleins :P

En die Hello Kitty is schattig. Maar dat Paard!!!! woow!! Echt mooi gelukt en netjes gehaakt enzo!! :D:D gaaf hoor!
Hoe groot is ie ongeveer??? (m'n zus zou graag een grote koe willen, maar enige koe die me aardig groot lijkt op ravelry is die van Delicious Crochet)
  woensdag 18 mei 2011 @ 23:01:34 #28
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_97012514
Het ligt er natuurlijk een beetje aan met welk garen je haakt. Ik heb mijn draak van Delicious Crochet bijvoorbeeld met Saskia rood gehaakt op een vrij grote haaknaald (mijn maat 5 of 6 maar mijn maten komen niet overeen met de officiële maten, dus de precieze maat ken ik niet). Die draak is dan ook huge!
Deze pony heb ik gehaakt met wit garen van de lidl (best dun en zacht) en bruin garen van Pingouin - pingofine 50 ongeveer net zo dun/dik. Donkerbruin is wel van de Wibra en dus dikker, maar dat is alleen voor de manen en staart, dus dat beïnvloed de grote van de pony niet.

De pony is ongeveer 22 cm hoog (in de zittende positie zoals op de foto).
klerkje
  woensdag 18 mei 2011 @ 23:15:30 #29
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_97013331
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 19:54 schreef trovey het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Fixed. :7
_O- hij kijkt ook zo blij ^O^
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  woensdag 18 mei 2011 @ 23:17:17 #30
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_97013432
meisjes wat een gave dingen poppetjes beestjes kleedjes en vooral poezen ^O^
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  woensdag 18 mei 2011 @ 23:20:42 #31
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_97013587
knap gelukt allebei, spiegelei!

mirjam, nog wel even de OP aanpassen hoor! zowel 't linkje naar topic 81 als de foto's inderdaad. je bent niet voor niks een modje he. ;)

nul gehaakt vandaag, maar wel m'n moeder blij gemaakt met de shawl/omslagdoek. ze vond 'm erg mooi! O+
in de haak.
  woensdag 18 mei 2011 @ 23:29:29 #32
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_97013962
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 18:17 schreef Tan het volgende:
Jeuh ik heb mijn kussen af *O*

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Leuk! en mooie huiskamer ook :D daar zou ik best kunnen wonen ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 19:22 schreef trovey het volgende:
Wat moet je met restjes Ztringz? :P

Daar maak je een kattenligmatje van. *O*

[ afbeelding ]

Zo, dat is ook weer opgeruimd. :')
:D ja dat kan ook met restjes natuurlijk, mooie kat! :o

quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 19:32 schreef Herfstblad het volgende:
Slim idee, trovey! ;)

[ afbeelding ]

Een foto van hoe groot de deken nu is (en met 1 van mijn 3 katten ;))

[ afbeelding ]

En de andere 2 :P Hier zijn ze ook dol op mijn haakwerk. Vooral de rode.
Leuke kleurtjes O+ en poezels O+

quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 19:54 schreef trovey het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Fixed. :7
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 20:41 schreef EsseEi het volgende:
wohooo de tas is af ^^
[ afbeelding ]

zijn wel dingen die mooier kunnen maar ja...
Ik vind em mooi :Y kan er veel in?

quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 22:41 schreef Spiegelei het volgende:
EsseEi: je tas is echt super leuk geworden. Dat kleine zakje vind ik echt grappig! Heeft dat nog een speciale functie of is het voor de fun?

Ik heb voor een niet haakgerelateerde swap een mini Hello Kitty gemaakt (de ontvanger is een groot fan):
[ afbeelding ]

Het patroontje kwam bij mij niet helemaal uit, ik het het jurkje wat langer gemaakt en uiteindelijk ook vast genaaid aan het lijfje. Anders keek je zo tegen haar "onderbroekje" aan zoals op de foto! Hello Kitty is natuurlijk wel een keurig katje :D :P

En de Pony is af! *O*
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
:o die pony! Waar is die van?
Knoei
  woensdag 18 mei 2011 @ 23:48:36 #33
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_97014756
Die Pony is van Delicious Crochet -klik-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
klerkje
  woensdag 18 mei 2011 @ 23:53:35 #34
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_97014997
Die pony wauw! O+!
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_97019894
_O_ Mooie pony SpiegelEi! En dat donkerbruine garen van de Wibra? :o Die ken ik niet!
  donderdag 19 mei 2011 @ 08:12:10 #36
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_97020057
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 23:29 schreef Loqi het volgende:

Ik vind em mooi :Y kan er veel in?

hmmm...valt tegen. Past geen A4 in, maar wel een agenda, portomonnee, flesje drinken en andere belangrijke dingen ;) En hij is al groter dan volgens het patroon.
  donderdag 19 mei 2011 @ 08:18:35 #37
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_97020119
esseEi ik vind de tas hartstikke leuk! ik denk dat ik 'm zelf wel in een iets groter formaat zou willen maken. 20cm is de onderkant ongeveer geloof ik he? (als ik me het patroon goed herinner). ik ben wel van 't A4-criterium. ;)

Tan, prachtig kussen! O+

[ Bericht 23% gewijzigd door trui op 19-05-2011 09:35:00 ]
in de haak.
  donderdag 19 mei 2011 @ 09:32:58 #38
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_97021266
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 23:48 schreef Spiegelei het volgende:
Die Pony is van Delicious Crochet -klik-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D :Y ik ben haar bizon aan het maken

quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 08:12 schreef EsseEi het volgende:

[..]

hmmm...valt tegen. Past geen A4 in, maar wel een agenda, portomonnee, flesje drinken en andere belangrijke dingen ;) En hij is al groter dan volgens het patroon.
oh das precies genoeg, anders zou ik toch alleen maar meer nutteloze zooi meenemen :P
Knoei
  donderdag 19 mei 2011 @ 09:51:53 #39
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_97021695
jaa bodem is officieel 20cm, bij mij is ie 30 geloof ik (iets groter uitgevallen ;))
haha ik vind het altijd wel belangrijk dat er een collegeblok in kan :P maar als je gewoon die bovenste knoop niet dicht doet kan het ook wel :)

Laatste tas is ingepakt (wat nu kan) en mn Mantoux afgelezen (jeej ik heb geen tbc) dus ik mag nu lekker haken :D met dvd van Gooische vrouwen ;)
  donderdag 19 mei 2011 @ 10:20:33 #40
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_97022459
quote:
10s.gif Op donderdag 19 mei 2011 07:50 schreef Lyssa het volgende:
_O_ Mooie pony SpiegelEi! En dat donkerbruine garen van de Wibra? :o Die ken ik niet!
Het is volgens mij echt Saskia (die bandjes raak ik altijd meteen kwijt!), maar ik heb het al een poos geleden gekocht hoor.

Grappig, ik denk ik ga ff googlen voor een plaatje met de woorden saskia, wol en wibra. Het eerste plaatje is meteen de kat van Delicious Crochet die ik heb gemaakt! :D
klerkje
pi_97022591
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 22:41 schreef Spiegelei het volgende:

[ afbeelding ]

En de Pony is af! *O*
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi *; en priegel priegel :P

Tickel zit hier te glimmen i.v.m. alle complimentjes en Coriandra, een andere Noor zit inmiddels een "zit"proef te doen op dezelfde mat. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_97023635
Oooooohhhh, die pony! Echt geweldig zeg! O+ (En Kitty trouwens ook!) En wat nog meer leuke beesten op die site, had er nog nooit op gekeken.

Verder ook weer allemaal leuke dingen gezien: mooi kussen (zo vind ik dat Granny-gebeuren wel weer leuk om te zien), schitterende deken ^O^ en leuke katten :D
En EsseEi; ik vind je tas ook heel mooi geworden. Ik kon me er nog niet zoveel bij voorstellen toen ik hem als lap zag, maar ik snap nu hoe het in elkaar zit. ;)

Mjk, bedankt voor je linkje. ^O^ Zoiets bedoelde ik inderdaad. Ik zal zo eens kijken of dat me gaat lukken. En wat een mooie deken ga je maken, heel apart effect met die cirkels en vierkanten.

Ik ben de afgelopen dagen niet heel productief geweest met leuke dingetjes. Lag met griep op bed (gaat nu gelukkig iets beter), en tussen het slapen door heb ik wat simpele dingetjes gehaakt waarbij je niet teveel op hoeft te letten. Zoals weer wat Granny's:

en een pannenlap

Gelukkig zijn dit nog oefenprojectjes, want ik ben nog niet helemaal tevreden (maar misschien ben ik ook wat te kritisch :P ). Ik merk dus dat ik nog niet gelijkmatig genoeg haak, want van de vierkantjes waren er niet 2 met dezelfde grootte. Wel lastig aan elkaar zetten dus... En de pannenlap krult behoorlijk om, denk dat ik die wat te strak heb gemaakt. Ik hoop dat dat nog een beetje wegtrekt als ik er een randje omheen maak. :{

En ik heb nog een vraagje: weet iemand of de Drops Cotton Light hetzelfde aanvoelt als de Scheepjes Softfun? Ik heb de Softfun wel gezien in de winkel en het voelde heerlijk aan! Ze hadden alleen geen leuke kleurtjes, dus niks meegenomen. Nu zag ik dat garen van Drops en ik kan eigenlijk weinig verschil ontdekken met de Softfun, behalve de prijs (en oké, Drops heeft iets minder kleurtjes).
  donderdag 19 mei 2011 @ 11:27:32 #43
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_97024622
het lijkt wel wat op elkaar inderdaad, maar 't is niet helemáál hetzelfde vind ik. softfun kun je evt. ook bestellen bij het Trendje he. ('t is wat omslachtig maar via breien -> wol -> scheepjeswol -> zomer kun je bij softfun belanden. :) ).

leuke vierkantjes hoor! en als ze maar ongeveer even veel steken hebben rondom dan maakt die precieze grootte niet zo ontzettend veel uit. dat trekt wel recht als ze eenmaal aan elkaar zitten. :) (tenzij je echt met heel verschillende naalddiktes hebt gewerkt bijv.).
in de haak.
  donderdag 19 mei 2011 @ 11:36:01 #44
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_97024928
en om die rode/roze lap wat meer recht te krijgen kun je het ook blokken of anders er nog een randje omheen haken.
klerkje
  donderdag 19 mei 2011 @ 11:58:01 #45
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_97025851
Begin bijna te denken dat ik aan 1 bol genoeg heb voor die shawl! Wat een enorme bol! Zou trouwens wel leuk zijn, kan ik er nog 1 maken (mn moeder zat al te bedelen ;) ook al kan ze het zelf net zo goed :P)
  donderdag 19 mei 2011 @ 12:10:55 #46
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_97026350
Ik ben ook eindelijk weer ns boven water!
Heb voor een tweeling 2 knuffels gehaakt en omdat hun moeder gek is van Winnie the Poeh (en zn vriendjes) heb ik Eeyore en Teigetje gehaakt.

donderdag 19 mei 2011 @ 12:35:19 #47
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_97027254
Wat leuk!!! Tijgetje en Eeyore!!! :D

en die vierkantjes en pannenlap zijn ook leuk ^^
pi_97027438
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 11:27 schreef trui het volgende:
het lijkt wel wat op elkaar inderdaad, maar 't is niet helemáál hetzelfde vind ik. softfun kun je evt. ook bestellen bij het Trendje he. ('t is wat omslachtig maar via breien -> wol -> scheepjeswol -> zomer kun je bij softfun belanden. :) ).

leuke vierkantjes hoor! en als ze maar ongeveer even veel steken hebben rondom dan maakt die precieze grootte niet zo ontzettend veel uit. dat trekt wel recht als ze eenmaal aan elkaar zitten. :) (tenzij je echt met heel verschillende naalddiktes hebt gewerkt bijv.).
Bedankt voor de link Trui! Denk dat ik dan eerst toch maar voor de Softfun ga. Eigenlijk hoop ik dat ik me morgen goed genoeg voel om even naar de markt te gaan, dan kan ik daar eerst nog even kijken.

Ik heb niet met verschillende naalddiktes gewerkt en ook met hetzelfde soort garen, 't is gewoon dat ik het ene veel strakker heb gemaakt dan het andere. Maar daarom ben ik ook nog aan het oefenen. :P En ik wil er nog een paar blokjes bijmaken en dan wat Spiegelei schreef, een rand eromheen haken. (Denk trouwens dat dit dan ook een poezenkleedje wordt :+ )

OMG, die Teigetje en Iejoor! O+ Wát leuk zeg! Waar heb je de patroontjes vandaan?
  donderdag 19 mei 2011 @ 13:14:48 #49
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_97028492
Oh tan, wat een vrolijk kussen _O_ O+

Ik ben nog steeds bezig met de Japanese flower scarf en een vest, maar er komen telkens dingetjes tussendoor -O-
Vanaf vanmiddag kan ik ook haakwerk met katten fotograferen, want we krijgen twee poezen O+

En ik heb ook weleens een haaknaald gebroken :@
En helaas raak ik ze ook om de haverklap kwijt :X
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  donderdag 19 mei 2011 @ 13:57:59 #50
339299 mjk86
zeg maar Marjon..
pi_97030054
Hier een klein stukje beginnetje van m'n "Circles to Squares"-deken. Nog geen draadjes weg gewerkt en ook nog niet aan elkaar gemaakt. Maar wel even een fotootje voor de kleuren impressie

Ik heb boven m'n bed dus een stuk Ikea-stof hangen aan een gordijnroede (bij wijze van meest simpele headboard ooit) En de kleurtjes van de wolletjes passen er echt mooi bij vind ik.
(hoewel dat op de foto's niet zo goed over komt)

Vind trouwens die roze en rode squares die je hebt gemaakt erg leuk Kniertje!
Ronde granny kussen is ook gaaf. En die pooh-beestjes zijn schattig.

Wat gaan jullie snel allemaal zeg! Jullie maken echt meters hahaha
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')