Ik heb voor onze swap ooit een pannelap gehaakt met een patroontje erin, maar je krijgt wel gewoon duidelijk een voor en achterkant. Je wisselt gewoon van kleur zoals je zei en kunt af en toe even een draadje meepakken in een steek (dan haak je er gewoon omheen, dus evenredig leggen aan de steek, doorhalen om beide kleuren, alleen de goede kleur opnemen, steek maken en verder gaan) en als je aan het einde van de rij ben draai je met de benodigde steekjes om (1ch voor vasten, 2 of 3 voor halve vasten en stokjes) en lees je het patroon ook andersom, dus van links naar rechtsquote:Op maandag 23 mei 2011 15:12 schreef crochetwitch het volgende:
[ afbeelding ]
Dit gaat me dus prima af. Maar wordt rond gehaakt.
Hoe doe ik het....![]()
Dit is met vasten gehaakt. Op het moment dat de kleur wisselt haak ik de laatste vaste van de voorgaande kleur niet af (dus 2 lusjes op de naald) en trek dan de nieuwe kleur door de twee lusjes.
De voorgaande kleur leg ik achter het haakwerk en haak dan iedere vaste zoals gebruikelijk, maar ook om de losse draad heen waardoor deze onzichtbaar verdwijnt en weer opgepakt wordt bij de volgende kleurwissel. Het is even een handigheidje, maar werkt wel en scheelt een hoop afhechten!![]()
Maar nu wil ik dus hetzelfde patroon in een recht lapje inbreien en worstel met de draden en heb geen idee hoe ik dat in heen en teruggaande toeren moet doen.
Bedankt! Ik ga nu de tutorials bestuderen!quote:Op maandag 23 mei 2011 23:44 schreef Daste het volgende:
[..]
Misschien dat je iets aan deze link hebt? http://www.tapestrycrochet.com/ Ik heb er zelf nog niets mee gedaan, maar ik denk dat je hier wel informatie kan vinden. Scheelt je weer zelf schrijven
Vraag om een foto met de nieuwe eigenaar!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 09:53 schreef Loqi het volgende:
Ohik bedenk me net dat ik helemaal geen fotos gemaakt heb van Guusje de giraffe en hij is al bij zijn nieuwe eigenaar(tje)
diezelfde als waar ik bestekld heb?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 11:56 schreef crochetwitch het volgende:
Nou ja zeg! Krijg ik net een mail van de Ebayer waar ik de haaknaaldenset heb besteld met de mededeling dat ze ze niet meer op voorraad heeft. Wordt vervolgd!
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 11:57 schreef crochetwitch het volgende:
[..]
Vraag om een foto met de nieuwe eigenaar!
Laten we er voorlopig maar van uit gaan dat het goed komt, dit gezien de gigantische hoeveelheid positieve feedback op de verkoper.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:57 schreef Kniertje22 het volgende:
Ik heb ook een mailtje dat de naalden van eBay niet op voorraad zijn...
laat zien!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:50 schreef Daste het volgende:
Jullie hebben me aangestoken...Ik heb ook een bol scheepjeswol gekocht. Ik ga deze maken, heb ik bedacht.[/url]
leuke sjaal/omslagdoek! maar ik weet niet of 1 bol genoeg is daarvoor!
[q]Verder heb ik een col gemaakt als testpatroon, maar daar viel de kleurencombinatie een beetje tegen. Op de bol zag het er leuk uit, maar eenmaal bezig was het toch niet helemaal wat ik in gedachten had. Maar de ontwerpster wil wel mijn foto's gebruiken!
Ik maak me ook nog niet heel veel zorgen hoor. Ik begrijp uit het mailtje dat ze er mee bezig zijn om het toch te kunnen leveren. En zo niet, dan is het jammer van de vrolijke haaknaalden maar dan storten ze inderdaad gewoon het geld terug.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 13:09 schreef crochetwitch het volgende:
[..]
Laten we er voorlopig maar van uit gaan dat het goed komt, dit gezien de gigantische hoeveelheid positieve feedback op de verkoper.
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |