van dat groene heb ik toen een trui gebreid op 3 dus het kan wel, haken is beetje dikkerquote:Op vrijdag 20 mei 2011 16:43 schreef Kniertje22 het volgende:
[..]
Ja, 1,69 inderdaad.Ik weet niet hoeveel het eerst kostte, dit was de eerste keer dat ik wat haalde daar. En het is niet eens zo mooi als ik dacht...
Het lijkt meer op borduurgaren, zo splijt het.
Wat een ontzettend schattig Padmaatje Trui!Die zet ik meteen op m'n 'to-do'-lijstje.
Mooi gedaan, Annelotje!
kan ik op jou stemmen dan??? vertel hoe doe ik dat sta er aangemeldquote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:19 schreef EsseEi het volgende:
Ohhh wat een mooie dingen weerleuke bloempjes van Stefanie! Schattig Muisje van Muck
verder ng een toffe poncho in wrding, een taartje, een padma en een roos
en alles wat ik ben vergeten ^^
en een hele mooie berg wollies
Heb hard verhuisd vandaag, mooi hoekje gekregen waar ik lekker kan hakennu nog even aan de shawl verder.
Ooh en ik keek net op Ravelry en 100 mensen hebben mn varken als favoriet, en 1 ander iemand heeft 'm nu gemaakt ^^
Ik ben eerst met haaknaald 3,5 begonnen, maar dat werd niet echt mooi... Ik haak namelijk redelijk strak, en dan kreeg ik van die grote gaten omdat je die dikke haaknaald steeds door die steken moet trekken en duwen. Dus alles weer uitgehaald, weer verder met 3,5 en dan een stuk losser, maar dat zag er ook niet echt uit. Dus alles wéér uitgehaald en ben nu met naald 3 bezig, geloof dat dat wat mooier wordt.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 16:48 schreef trui het volgende:
dat splijten kan heel vervelend zijn maar 't is vaak ook een kwestie van even wennen. als je eenmaal de slag te pakken hebt valt 't vaak wel weer mee. gewoon wat extra opletten, en een niet te kleine naald gebruiken.
Edit: Oeps... sorry. Ik heb mezelf gequote in plaats van ge-edit... Kan het bericht niet meer verwijderen.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 18:45 schreef Kniertje22 het volgende:
[..]
Ik ben eerst met haaknaald 3,5 begonnen, maar dat werd niet echt mooi... Ik haak namelijk redelijk strak, en dan kreeg ik van die grote gaten omdat je die dikke haaknaald steeds door de steken moet trekken en duwen. Dus alles weer uitgehaald, weer verder met 3,5 en dan een stuk losser, maar dat zag er ook niet echt uit. Dus alles wéér uitgehaald en ben nu met naald 3 bezig, geloof dat dat wat mooier wordt.
Op ravelry kun je niet stemmen, maar kun je wel aangeven of een voorwerp een van je favorieten is... Je gaat dan naar dat voorwerp en klikt op het hartje.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 18:35 schreef Toverheks het volgende:
[..]
kan ik op jou stemmen dan??? vertel hoe doe ik dat sta er aangemeld
Haha precies, dat jaquote:Op vrijdag 20 mei 2011 20:24 schreef mijsje het volgende:
[..]
Op ravelry kun je niet stemmen, maar kun je wel aangeven of een voorwerp een van je favorieten is... Je gaat dan naar dat voorwerp en klikt op het hartje.
Ik moet eerlijk zeggen, ik heb ook nog geen idee wat ik met m'n haaksels moet doen... Ik heb maar 2 kinderen in m'n omgeving, maar die zijn niet zo van de knuffels. Misschien een keer iets in een kraammand op het werk doen ofzo. Nou ja, 't gaat mij er ook om dat ik plezier heb in wat ik doe en 't houdt me lekker bezig.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 09:28 schreef EsseEi het volgende:
[..]
Haha precies, dat jamaar zal 'm nog eens de link geven: Evil Green Pig van Angry Birds
Mijn zelfgemaakte patroon dus
haha leuk Crochetwitch, dat je zoon zo'n varken wil!!! Ik verzamel zelf natuurlijk ook mn beestjes (21) maar mn broer en schoonzus, geen hakerds, (nog) geen kinderen, houden stiekem de gehaakte dingen die we (mn mams en ik) voor haar klas heeft gemaakt zelf
Zo hebben ze al Guusje (giraf), Kikker (van Max Velthuis) en een hele zooi gehaakte kuikens in eendjes voor de paastakken
hihi!quote:Op zaterdag 21 mei 2011 08:39 schreef crochetwitch het volgende:
O o, dat krijg je als je zoon meekijkt! Nu moet ik ook een padma (zo'n superleuk olifantje) maken! Zoon wil hem hebben. (Even voor de goede orde, hij is ruim 16 met dikke verkering! Hahahahaha)
Goed idee voor kado voor mn verjaardagquote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:58 schreef Yachiru het volgende:
Ooeeh! In Juni een nieuw boekje van Christel Krukkert!
Deze leuke diertjes staan erin!![]()
Evie de eekhoorn
Gerrit de gier
Gijs de ijsbeer
Joe de Cocker Spaniel
Karel de kikker
Karen de kameleon
Kasper de krokodil
Puck de papegaai
Stella de koe
Zijn inderdaad vasten, zoals Trui al zei. En dan in een doorlopende spiraal gehaakt (zoals bij de amigurumi). Vervelend zeg, van je blessure. Komt dat door het haken?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 10:39 schreef Doedezemaar het volgende:
Wat voor haaksteek gebruik jij Kniertje?
Mijn haakwerk ligt al weken stil vanwege overbelaste pezen in mijn rechterhand.
Ai, wat vervelend lijkt me dat zeg!quote:Op zaterdag 21 mei 2011 15:32 schreef Doedezemaar het volgende:
Nee, het kwam van licht tuinieren. Ik heb snel last van overbelasting, op meerdere plekken in mijn lijf (word nu getest op fibromyalgie/reuma), nu was mijn hand weer aan de beurt. Zo jammer, want haken kan je juist zo fijn (half)liggend uitvoeren. Ami's enzo is wat te veel gepriegel en dus extra belastend voor mijn handen, polsen en ellebogen, vandaar dat ik haken eigenlijk altijd al beperk tot grote dingen waarbij je soepeler kunt doorhaken, zoals mijn grannystripedeken, die nog iets van 10 stripes nodig heeft.
Als ik dan dat nieuwe boekje van Ana Paula Rimoli zie, dan zou ik dat soort dingetjes ook wel willen haken. Ooit misschien.
Hier precies hetzelfde!quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:12 schreef Yachiru het volgende:
Haha, dat ken ik EsseEiIk heb hier een hele bibliotheek aan haakboekjes, maar heb er nog best wel weinig uit gemaakt. Maar ik vind ze sowieso al heel erg leuk om door te bladeren, en er leuke ideetjes uit op te doen. En de patronen blijven er wel in staan dus ik heb genoeg inspiratie en patronen voor de komende heel veel jaar!
![]()
Ik vind vooral Karen de kameleon erg leuk, die wil ik zeker wel een keertje maken!
Wat is dat voor een haaknaald?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 19:53 schreef Herfstblad het volgende:
Mijn aankoopjes:
[ afbeelding ]
6 bolletjes wol, 4 zakjes met oogjes en neusjes en het nieuwe boek van Mia
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |