abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97081148
Ik gebruik ook het garen van de wibra en het splijt inderdaad best wel maar dat is inderdaad een kwestie van wennen. Ik wist trouwens niet dat ze eerst goedkoper waren! 20 cent is best wel veel inflatie!
Thnx trouwens voor de complimenten! :D
  vrijdag 20 mei 2011 @ 17:19:03 #92
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_97082115
Ohhh wat een mooie dingen weer :) leuke bloempjes van Stefanie! Schattig Muisje van Muck
verder ng een toffe poncho in wrding, een taartje, een padma en een roos
en alles wat ik ben vergeten ^^

en een hele mooie berg wollies :D

Heb hard verhuisd vandaag, mooi hoekje gekregen waar ik lekker kan haken ;) nu nog even aan de shawl verder.

Ooh en ik keek net op Ravelry en 100 mensen hebben mn varken als favoriet, en 1 ander iemand heeft 'm nu gemaakt ^^

[ Bericht 8% gewijzigd door EsseEi op 20-05-2011 17:36:28 ]
  vrijdag 20 mei 2011 @ 18:08:30 #93
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_97084245
da's veel zeg esseEi! :o leuk!
in de haak.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 18:34:57 #94
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_97085131
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 16:43 schreef Kniertje22 het volgende:

[..]

Ja, 1,69 inderdaad. :Y Ik weet niet hoeveel het eerst kostte, dit was de eerste keer dat ik wat haalde daar. En het is niet eens zo mooi als ik dacht... ;( Het lijkt meer op borduurgaren, zo splijt het.

Wat een ontzettend schattig Padmaatje Trui! O+ Die zet ik meteen op m'n 'to-do'-lijstje.
Mooi gedaan, Annelotje! ^O^
van dat groene heb ik toen een trui gebreid op 3 dus het kan wel, haken is beetje dikker
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  vrijdag 20 mei 2011 @ 18:35:25 #95
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_97085147
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 17:19 schreef EsseEi het volgende:
Ohhh wat een mooie dingen weer :) leuke bloempjes van Stefanie! Schattig Muisje van Muck
verder ng een toffe poncho in wrding, een taartje, een padma en een roos
en alles wat ik ben vergeten ^^

en een hele mooie berg wollies :D

Heb hard verhuisd vandaag, mooi hoekje gekregen waar ik lekker kan haken ;) nu nog even aan de shawl verder.

Ooh en ik keek net op Ravelry en 100 mensen hebben mn varken als favoriet, en 1 ander iemand heeft 'm nu gemaakt ^^
kan ik op jou stemmen dan??? vertel hoe doe ik dat sta er aangemeld
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_97085510
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 16:48 schreef trui het volgende:
dat splijten kan heel vervelend zijn maar 't is vaak ook een kwestie van even wennen. als je eenmaal de slag te pakken hebt valt 't vaak wel weer mee. gewoon wat extra opletten, en een niet te kleine naald gebruiken.
Ik ben eerst met haaknaald 3,5 begonnen, maar dat werd niet echt mooi... Ik haak namelijk redelijk strak, en dan kreeg ik van die grote gaten omdat je die dikke haaknaald steeds door die steken moet trekken en duwen. Dus alles weer uitgehaald, weer verder met 3,5 en dan een stuk losser, maar dat zag er ook niet echt uit. Dus alles wéér uitgehaald en ben nu met naald 3 bezig, geloof dat dat wat mooier wordt.
pi_97085534
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 18:45 schreef Kniertje22 het volgende:

[..]

Ik ben eerst met haaknaald 3,5 begonnen, maar dat werd niet echt mooi... Ik haak namelijk redelijk strak, en dan kreeg ik van die grote gaten omdat je die dikke haaknaald steeds door de steken moet trekken en duwen. Dus alles weer uitgehaald, weer verder met 3,5 en dan een stuk losser, maar dat zag er ook niet echt uit. Dus alles wéér uitgehaald en ben nu met naald 3 bezig, geloof dat dat wat mooier wordt.
Edit: Oeps... sorry. Ik heb mezelf gequote in plaats van ge-edit... Kan het bericht niet meer verwijderen. :@
pi_97090591
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 18:35 schreef Toverheks het volgende:

[..]

kan ik op jou stemmen dan??? vertel hoe doe ik dat sta er aangemeld
Op ravelry kun je niet stemmen, maar kun je wel aangeven of een voorwerp een van je favorieten is... Je gaat dan naar dat voorwerp en klikt op het hartje. O+
pi_97109237
O o, dat krijg je als je zoon meekijkt! Nu moet ik ook een padma (zo'n superleuk olifantje) maken! Zoon wil hem hebben. (Even voor de goede orde, hij is ruim 16 met dikke verkering! Hahahahaha)
  zaterdag 21 mei 2011 @ 09:28:50 #100
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_97109647
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 20:24 schreef mijsje het volgende:

[..]

Op ravelry kun je niet stemmen, maar kun je wel aangeven of een voorwerp een van je favorieten is... Je gaat dan naar dat voorwerp en klikt op het hartje. O+
Haha precies, dat ja :) maar zal 'm nog eens de link geven: Evil Green Pig van Angry Birds :D Mijn zelfgemaakte patroon dus ;)

haha leuk Crochetwitch, dat je zoon zo'n varken wil!!! Ik verzamel zelf natuurlijk ook mn beestjes (21 ;)) maar mn broer en schoonzus, geen hakerds, (nog) geen kinderen, houden stiekem de gehaakte dingen die we (mn mams en ik) voor haar klas heeft gemaakt zelf :P Zo hebben ze al Guusje (giraf), Kikker (van Max Velthuis) en een hele zooi gehaakte kuikens in eendjes voor de paastakken :P
  zaterdag 21 mei 2011 @ 09:47:57 #101
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_97109853
Bedankt voor de complimentjes iedereen!

Redostrike, succes vandaag!

Ik zie weer allerlei mooie dingen :)
Wat gaat iedereen toch hard!
Ben zelf nu bezig met een koala te haken :D
pi_97110173
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 09:28 schreef EsseEi het volgende:

[..]

Haha precies, dat ja :) maar zal 'm nog eens de link geven: Evil Green Pig van Angry Birds :D Mijn zelfgemaakte patroon dus ;)

haha leuk Crochetwitch, dat je zoon zo'n varken wil!!! Ik verzamel zelf natuurlijk ook mn beestjes (21 ;)) maar mn broer en schoonzus, geen hakerds, (nog) geen kinderen, houden stiekem de gehaakte dingen die we (mn mams en ik) voor haar klas heeft gemaakt zelf :P Zo hebben ze al Guusje (giraf), Kikker (van Max Velthuis) en een hele zooi gehaakte kuikens in eendjes voor de paastakken :P
Ik moet eerlijk zeggen, ik heb ook nog geen idee wat ik met m'n haaksels moet doen... Ik heb maar 2 kinderen in m'n omgeving, maar die zijn niet zo van de knuffels. Misschien een keer iets in een kraammand op het werk doen ofzo. Nou ja, 't gaat mij er ook om dat ik plezier heb in wat ik doe en 't houdt me lekker bezig. :)

Ik ben gisteren meteen aan de slag gegaan met m'n nieuwe wolletjes. Dit is het eerste resultaat van het Wibra-katoen:

Een kopje die dienst doet als speldenkussen! :D (Heb hem wat verzwaard door onderin een beetje rijst te doen, dan blijft ie beter staan.) En 't was even wennen aan het katoen, maar ben best tevreden over het resultaat.

Daarna ben ik begonnen aan m'n haaknaaldenkokerhoes (is dat een woord? :P ):

Het was even bedenken hoe ik dat zou gaan maken en ik weet ook nog niet wat ik met de bovenkant moet doen, maar vind 't best leuk worden. Hoop alleen wel dat ik aan 1 bolletje genoeg heb... Wat een fijn spul is dat trouwens, die Softfun! Dat haakt echt een stuk beter dat dat splijtkatoen. :Y
  zaterdag 21 mei 2011 @ 10:23:57 #103
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_97110304
Leuk, die haaknaaldenkokerhoes!!!
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_97110562
Wat voor haaksteek gebruik jij Kniertje?

Mijn haakwerk ligt al weken stil vanwege overbelaste pezen in mijn rechterhand.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 10:55:00 #105
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_97110860
het ziet eruit als vasten, doedezemaar. wat ellendig van je hand, hopelijk gaat 't snel over!

leuk kniertje! en softfun is inderdaad heel fijn garen om mee te werken. O+ grappig effect zo met die kleurtjes!
in de haak.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 10:56:56 #106
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_97110894
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 08:39 schreef crochetwitch het volgende:
O o, dat krijg je als je zoon meekijkt! Nu moet ik ook een padma (zo'n superleuk olifantje) maken! Zoon wil hem hebben. (Even voor de goede orde, hij is ruim 16 met dikke verkering! Hahahahaha)
hihi! :D nou, succes!
in de haak.
pi_97114423
Ik ben weer naar de rommelmarkt geweest. Ga nu mijn schatten uitpakken en kijken wat voor leuks ik in de tas heb gegooid qua haken. Later misschien foto's....eerst even in de zon lekker neuzen in de boeken en tijdschriftjes. Wat oude Ariadnes enzo.
pi_97116113
Ooeeh! In Juni een nieuw boekje van Christel Krukkert! *O*

Deze leuke diertjes staan erin! O+

Evie de eekhoorn
Gerrit de gier
Gijs de ijsbeer
Joe de Cocker Spaniel
Karel de kikker
Karen de kameleon
Kasper de krokodil
Puck de papegaai
Stella de koe
  zaterdag 21 mei 2011 @ 14:02:04 #109
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_97116255
oeh ik wist het eigenlijk al, maar juni is nu al bijna! :D jeeej hebbuhhhhh ;)
En ik wou nog een koe maken (althans, mn zus had duidelijk gemaakt dat ze wel graag een koe wou :P) dusssss nog meer reden om t boekje te kopen! :D :D

Vind die Puck ook zo cool ^^
(ik heb al die boekjes maar stiekem maak ik er eigenlijk niet zo veel uit haha :@)
  zaterdag 21 mei 2011 @ 14:06:59 #110
52016 Lyssa
music <3
pi_97116487
quote:
17s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 13:58 schreef Yachiru het volgende:
Ooeeh! In Juni een nieuw boekje van Christel Krukkert! *O*

Deze leuke diertjes staan erin! O+

Evie de eekhoorn
Gerrit de gier
Gijs de ijsbeer
Joe de Cocker Spaniel
Karel de kikker
Karen de kameleon
Kasper de krokodil
Puck de papegaai
Stella de koe
Goed idee voor kado voor mn verjaardag O-) *onthoudt
pi_97116675
Haha, dat ken ik EsseEi :P Ik heb hier een hele bibliotheek aan haakboekjes, maar heb er nog best wel weinig uit gemaakt. Maar ik vind ze sowieso al heel erg leuk om door te bladeren, en er leuke ideetjes uit op te doen. En de patronen blijven er wel in staan dus ik heb genoeg inspiratie en patronen voor de komende heel veel jaar! O-)
Ik vind vooral Karen de kameleon erg leuk, die wil ik zeker wel een keertje maken! O+
pi_97118047
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 10:39 schreef Doedezemaar het volgende:
Wat voor haaksteek gebruik jij Kniertje?

Mijn haakwerk ligt al weken stil vanwege overbelaste pezen in mijn rechterhand.
Zijn inderdaad vasten, zoals Trui al zei. En dan in een doorlopende spiraal gehaakt (zoals bij de amigurumi). Vervelend zeg, van je blessure. Komt dat door het haken?

Oeh leuk, nog een nieuw boekje! *O* Die moet ik idd ook maar op het verlanglijstje voor m'n verjaardag zetten. Ben in juli jarig, dus dan hoef ik niet zo heel lang te wachten. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Kniertje22 op 21-05-2011 15:29:25 ]
pi_97119071
Nee, het kwam van licht tuinieren. Ik heb snel last van overbelasting, op meerdere plekken in mijn lijf (word nu getest op fibromyalgie/reuma), nu was mijn hand weer aan de beurt. Zo jammer, want haken kan je juist zo fijn (half)liggend uitvoeren. Ami's enzo is wat te veel gepriegel en dus extra belastend voor mijn handen, polsen en ellebogen, vandaar dat ik haken eigenlijk altijd al beperk tot grote dingen waarbij je soepeler kunt doorhaken, zoals mijn grannystripedeken, die nog iets van 10 stripes nodig heeft.

Als ik dan dat nieuwe boekje van Ana Paula Rimoli zie, dan zou ik dat soort dingetjes ook wel willen haken. Ooit misschien.
pi_97119381
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 15:32 schreef Doedezemaar het volgende:
Nee, het kwam van licht tuinieren. Ik heb snel last van overbelasting, op meerdere plekken in mijn lijf (word nu getest op fibromyalgie/reuma), nu was mijn hand weer aan de beurt. Zo jammer, want haken kan je juist zo fijn (half)liggend uitvoeren. Ami's enzo is wat te veel gepriegel en dus extra belastend voor mijn handen, polsen en ellebogen, vandaar dat ik haken eigenlijk altijd al beperk tot grote dingen waarbij je soepeler kunt doorhaken, zoals mijn grannystripedeken, die nog iets van 10 stripes nodig heeft.

Als ik dan dat nieuwe boekje van Ana Paula Rimoli zie, dan zou ik dat soort dingetjes ook wel willen haken. Ooit misschien.
Ai, wat vervelend lijkt me dat zeg! ;( Ik ben juist meer van de kleine projectjes, omdat die wat overzichtelijker zijn en je ziet snel resultaat. Maar ik haak ook nog maar een paar weken, dus misschien dat ik over een tijdje ook wel wat grotere dingen aandurf. Die deken die Mjk aan het maken is (Circles to Squares) vind ik ook helemaal geweldig. En dat zijn allemaal losse vierkanten, dus dat is ook nog wel te doen. Wie weet laat ik me nog wel verleiden.... :)
pi_97120781
Dat tasje is best schattig kniertje. Leuk idee van de koker maar ik heb al een rolpennezak voor men haaknaalden die me vriendin voor me heeft gemaakt.

De markt dag zit erop. Het was geen super succes en er was super weinig volk. Maar we hebben samen 10 dingen verkocht, vooral men vriendin haar kaartjes waren populair. In totaal 25 euro bijeen verdient. Ikzelf heb 3 dingen verkocht me vriendin de andere 7 (dus vooral door die kaartjes ze heeft er 5 van verkocht dus die gaan volgende keer zeker terug mee). Foto komt later nog want die heeft me vriendin nog.

Veel oo's en wows en dat is schattig hebben we ook gehoord. We hebben ook kaartjes uitgedeeld van onze blogs dus misschien hebben we nog wat klanten via daar.

Dus niet echt een succes maar ik ben wel toch blij dat ik enkele dingen verkocht heb. En het was nog mooi weer ook. Ik ben ook ineens op de markt gestart met een nieuw project dat ik stilletjes verder ga afwerken.
Only Heroes live forever.
blog
  zaterdag 21 mei 2011 @ 16:30:02 #116
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_97121085
quote:
11s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 14:12 schreef Yachiru het volgende:
Haha, dat ken ik EsseEi :P Ik heb hier een hele bibliotheek aan haakboekjes, maar heb er nog best wel weinig uit gemaakt. Maar ik vind ze sowieso al heel erg leuk om door te bladeren, en er leuke ideetjes uit op te doen. En de patronen blijven er wel in staan dus ik heb genoeg inspiratie en patronen voor de komende heel veel jaar! O-)
Ik vind vooral Karen de kameleon erg leuk, die wil ik zeker wel een keertje maken! O+
Hier precies hetzelfde! :Y Ik vind het ook gewoon leuk om overal doorheen te bladeren.

Jeej m'n pakje van hobbydoos kwam vandaag binnen *O*, ik heb tot nu toe altijd met acryl of katoen (en mixen daartussen) gehaakt. Ik wilde eens wat ander materiaal gebruiken en gewoon omdat ik hebberig word van al die wolletjes !
klerkje
pi_97126051
Een kleine impressie van de vandaag aangeschafte boeken en tijdschriften. (Oeioeioei, ben zo blij, was een boekenmarkt waar alles 50 cent was!)

Ariadne uit 1970. Staan echt hele leuke, nu hele actuele, patronen in van sexy (nee, niet die op de foto!) gehaakte truitjes, jurkjes en vestjes. Smullen!

Tja, kon ik niet laten liggen. Is meest gebreid, maar toch...

Uit een ariadne uit 1983. Leuk, leuk, leuk!

Twee haakboeken met ook patronen van onder andere bloemen.
De linker is uit 1978, en de rechter is een duits boek zodat ik de steken in het Duits kan leren en die is uit 1991. Daar staan ook leuke patronen in van bloemen en squares etc.

Uit het boek Breivreugd uit 1962. Er staat ook een hoofdstuk haken in.

Verder nog een Nevada ook ergens uit d ejaren 70 bomvol met spreien, kussens, pannenlappen en ga zo maar door. Zo leuk om in te bladeren.
Een breien en haken Burda uit 1983 bomvol met plaids. En een Sandra haaktrends met gewoon leuke truien en vesten.
Volgende week nog één boekenbeurs, en dan heb ik waarschijnlijk meer patronen dan ik in m'n leven weg zal kunnen haken! Hahahaha.

[ Bericht 0% gewijzigd door crochetwitch op 21-05-2011 19:12:19 ]
pi_97128411
Dat kopje blijf ik leuk vinden. O+ Ik heb hem vorig jaar een keer in een grote versie gehaakt.

Ach ja, Redostrike, je hebt in elk geval iets verkocht. Anders is het helemaal zo zuur.

Boeken voor 50 cent is echt een koopje! Daarvoor zijn boekenmarkten leuk altijd.

Het nieuwe boekje van Christel heb ik vandaag in mijn handen gehad. Leuke patroontjes staan er in. Jammer dat ik ze allemaal al heb ;)

Vandaag naar de amigurumidag van Echtstudio/Kookeridoo geweest. Ik twijfelde tot en met vanmorgen, maar toch gegaan en blij dat ik dat gedaan heb.

Een paar foto's (niet heel duidelijk :P) voor de sfeerimpressie:

Het was nog best druk ook. Erg gezellig :) Christel was er ook, maar die heb ik niet echt gesproken. Daarnaast was Mia Bengtsson er ook.

Mijn aankoopjes:

6 bolletjes wol, 4 zakjes met oogjes en neusjes en het nieuwe boek van Mia :)

En dit patroon kreeg ik erbij:

http://3.bp.blogspot.com/(...)8/s1600/DSC_0157.jpg

Ik heb er een linkje van gemaakt, omdat het een erg grote foto is ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door Herfstblad op 21-05-2011 19:58:47 ]
pi_97128934
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 19:53 schreef Herfstblad het volgende:

Mijn aankoopjes:
[ afbeelding ]

6 bolletjes wol, 4 zakjes met oogjes en neusjes en het nieuwe boek van Mia :)

Wat is dat voor een haaknaald?
pi_97128969
Dubbel

[ Bericht 98% gewijzigd door crochetwitch op 21-05-2011 20:05:42 (Dubbel) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')