Ik moet eerlijk zeggen, ik heb ook nog geen idee wat ik met m'n haaksels moet doen... Ik heb maar 2 kinderen in m'n omgeving, maar die zijn niet zo van de knuffels. Misschien een keer iets in een kraammand op het werk doen ofzo. Nou ja, 't gaat mij er ook om dat ik plezier heb in wat ik doe en 't houdt me lekker bezig.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 09:28 schreef EsseEi het volgende:
[..]
Haha precies, dat jamaar zal 'm nog eens de link geven: Evil Green Pig van Angry Birds
Mijn zelfgemaakte patroon dus
haha leuk Crochetwitch, dat je zoon zo'n varken wil!!! Ik verzamel zelf natuurlijk ook mn beestjes (21) maar mn broer en schoonzus, geen hakerds, (nog) geen kinderen, houden stiekem de gehaakte dingen die we (mn mams en ik) voor haar klas heeft gemaakt zelf
Zo hebben ze al Guusje (giraf), Kikker (van Max Velthuis) en een hele zooi gehaakte kuikens in eendjes voor de paastakken
hihi!quote:Op zaterdag 21 mei 2011 08:39 schreef crochetwitch het volgende:
O o, dat krijg je als je zoon meekijkt! Nu moet ik ook een padma (zo'n superleuk olifantje) maken! Zoon wil hem hebben. (Even voor de goede orde, hij is ruim 16 met dikke verkering! Hahahahaha)
Goed idee voor kado voor mn verjaardagquote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:58 schreef Yachiru het volgende:
Ooeeh! In Juni een nieuw boekje van Christel Krukkert!
Deze leuke diertjes staan erin!![]()
Evie de eekhoorn
Gerrit de gier
Gijs de ijsbeer
Joe de Cocker Spaniel
Karel de kikker
Karen de kameleon
Kasper de krokodil
Puck de papegaai
Stella de koe
Zijn inderdaad vasten, zoals Trui al zei. En dan in een doorlopende spiraal gehaakt (zoals bij de amigurumi). Vervelend zeg, van je blessure. Komt dat door het haken?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 10:39 schreef Doedezemaar het volgende:
Wat voor haaksteek gebruik jij Kniertje?
Mijn haakwerk ligt al weken stil vanwege overbelaste pezen in mijn rechterhand.
Ai, wat vervelend lijkt me dat zeg!quote:Op zaterdag 21 mei 2011 15:32 schreef Doedezemaar het volgende:
Nee, het kwam van licht tuinieren. Ik heb snel last van overbelasting, op meerdere plekken in mijn lijf (word nu getest op fibromyalgie/reuma), nu was mijn hand weer aan de beurt. Zo jammer, want haken kan je juist zo fijn (half)liggend uitvoeren. Ami's enzo is wat te veel gepriegel en dus extra belastend voor mijn handen, polsen en ellebogen, vandaar dat ik haken eigenlijk altijd al beperk tot grote dingen waarbij je soepeler kunt doorhaken, zoals mijn grannystripedeken, die nog iets van 10 stripes nodig heeft.
Als ik dan dat nieuwe boekje van Ana Paula Rimoli zie, dan zou ik dat soort dingetjes ook wel willen haken. Ooit misschien.
Hier precies hetzelfde!quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:12 schreef Yachiru het volgende:
Haha, dat ken ik EsseEiIk heb hier een hele bibliotheek aan haakboekjes, maar heb er nog best wel weinig uit gemaakt. Maar ik vind ze sowieso al heel erg leuk om door te bladeren, en er leuke ideetjes uit op te doen. En de patronen blijven er wel in staan dus ik heb genoeg inspiratie en patronen voor de komende heel veel jaar!
![]()
Ik vind vooral Karen de kameleon erg leuk, die wil ik zeker wel een keertje maken!
Wat is dat voor een haaknaald?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 19:53 schreef Herfstblad het volgende:
Mijn aankoopjes:
[ afbeelding ]
6 bolletjes wol, 4 zakjes met oogjes en neusjes en het nieuwe boek van Mia
ik denk dat ik er ook zo 1 wil.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:05 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Een ergonomische van het merk Clover
Ergonomische haaknaald? Vertel! Wat voorkomt het? (Wil graag blijven haken!quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:05 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Een ergonomische van het merk Clover
Dat is een ergonomische haaknaald... Veel mensen vinden dat lekker in de hand liggen bij het haken.quote:
Je kunt er langer mee haken en ik vind ze erg fijn in de hand liggen, maar dat verschilt voor iedereen. Ik ken ook mensen die het niets vinden.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:06 schreef crochetwitch het volgende:
[..]
Ergonomische haaknaald? Vertel! Wat voorkomt het? (Wil graag blijven haken!)
Ik heb het patroontje uit het eerste boekje van Ana Paula Rimoli. Maar hij staat ook online, hierquote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:10 schreef annelotje het volgende:
wat een leuke dingen weer!!!
Dat kopje is echt een heel goed idee. Die wil ik ook maken. Waar kan ik het patroon vinden?
Die koker is echt supermooi! Ik heb er alleen teveel voor zoiets dus bij mij zitten ze gewoon in een bakje.
Jammer dat je niet zoveel verkocht hebt redostrike maar gelukkig heb je het wel naar je zin gehad.
crochetwitch en herfstblad goed gescoord!! Leuk patroontje ook van dat varken.
oeh, die rechtsonder zijn mooi!quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:51 schreef Spiegelei het volgende:
Kniertje, ik heb even zitten klooien met het rechtstreeks uploaden van foto's van m'n telefoon naar Flickr, maar hier is dan de foto van m'n wolletjes![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
ja he! Bietel had die ook al gekocht. Het was nu ook 30% korting dus ik kon het niet laten.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:58 schreef Mirjam het volgende:
[..]
oeh, die rechtsonder zijn mooi!
ik heb zojuist een set van `12 haaknaalden besteld op ebay, voor nog geen 4 euro
Ooooeeeh, mooi zeg! Vooral die rechtsonder inderdaad.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:51 schreef Spiegelei het volgende:
Kniertje, ik heb even zitten klooien met het rechtstreeks uploaden van foto's van m'n telefoon naar Flickr, maar hier is dan de foto van m'n wolletjes![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
ehm, ff snel zoekenquote:Op zaterdag 21 mei 2011 22:35 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
ja he! Bietel had die ook al gekocht. Het was nu ook 30% korting dus ik kon het niet laten.
Ik wil ook een soort omslagdoek maken van die overloopwol.
12 haaknaalden ? welke maten? linkje?
maat 2.0 tot en met 8.0quote:
Ik heb ze ook maar gelijk besteld! Hahaha. Volgens mijn paypall afschrift kostten ze me ¤ 3.04. Dat is best een koopje, nu maar hopen dat ik ze over een dag of 40 mag verwelkomen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 23:16 schreef Mirjam het volgende:
[..]
maat 2.0 tot en met 8.0
inclusief shippinghttp://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=280663778780
Nou ja, ik kwam dus gewoon als complete nitwit in die winkel, van: "Ik wil haken, wat moet ik hebben?"quote:Op zaterdag 21 mei 2011 22:55 schreef Spiegelei het volgende:
Oh nou ik ben heel eigenwijs en ik vraag dat soort dingen helemaal niet, ik haak gewoon waar ik mee wil haken.Ik dacht ook dat scoubidou wel haakbaar is (nou alles kan natuurlijk, maar het was geen succes zeg maar).
Dit is wat wolliger en niet zo glad als katoen, maar lijkt me geen probleem hoor. Ligt er ook aan wat je maakt en hoe dicht je haakwerk is/moet zijn.
Ik wilde gewoon eens wat ander materiaal proberen (goeie reden om wat te kopen).
Niet dat het heel veel uitmaakt hoor, maar 't is zo'n koker waar ze posters in doen, met van die dopjes aan beide kanten.quote:
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 23:22 schreef crochetwitch het volgende:
[..]
Ik heb ze ook maar gelijk besteld! Hahaha. Volgens mijn paypall afschrift kostten ze me ¤ 3.04. Dat is best een koopje, nu maar hopen dat ik ze over een dag of 40 mag verwelkomen.
Gaat nu kijken bij Hobbydoos!quote:Op zondag 22 mei 2011 10:45 schreef MissN het volgende:
@chrochetwitch, als je ergonomische haaknaalden wilt hebben, die kun je bestellen bij hobbydoos!
Wauwww dat is echt heel goedkoop!! Hmmmm toch maar eens kijken om een account aan te maken voor paypall ofzo, ik heb dat allemaal niet... jammer anders had ik meteen besteld.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 23:16 schreef Mirjam het volgende:
[..]
maat 2.0 tot en met 8.0
inclusief shippinghttp://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=280663778780
Haha, valt mee met dat zweverige hoor. Ik snap precies wat je bedoelt. Dit is inderdaad ook een samenvoeging van meerdere dingen die ik heb gezien en heb gehaakt.quote:Op zondag 22 mei 2011 12:27 schreef EsseEi het volgende:
Ik heb hetzelfde: dacht ook altijd dat ik niet creatief was en alleen kon uitvoeren, maar het haken maakt je heel creatief en vrij ofzo(uhh dit klinkt heel zweverig, maar gewoon toepassen van meerdere patronen enzo
)
Als het goed is zijn ze onderweg, heb gisteren dat setje van eBay besteld.quote:
Nee, ik begin vanuit een magical ring en daarna gelijkmatig meerderen zodat je een plat vlak krijgt. Bij de onderzettertjes heb ik aan één stuk doorgehaakt, bij het mandje heb ik gekozen om de toer af te sluiten per toer. bij het mandje heb ik drie toeren stokjes gehaakt en afgezet met een schulprand (in drie vasten: 1 vaste + 1 half stokje, drie stokjes, 1 half stokje + 1 vaste). De onderzetters heb ik met drie draden gehaakt en het mandje met twee, steeds afwisselend in kleurcombinatie.quote:Op zondag 22 mei 2011 11:02 schreef Kniertje22 het volgende:
Mooie onderzettertjes Tan! Leuk idee ook met zo'n houdertje erbij.Is dat eigen ontwerp of heb je daar ergens een patroontje van (of linkje
)?
Om en om 1 vaste en 2 vasten in iedere losse.quote:Op zondag 22 mei 2011 15:51 schreef Mirjam het volgende:
ik wil een bloemetje gaan haken, ik moet beginnen met 6 lossen en die tot een ring maken, dat gaat prima, maar dan moet ik 9 vasten in die ring haken.
hoe de fuck doe ik dat met 6 lossen?![]()
Nou, gewoon in het midden van de ring steken en 1 vaste haken en dat 9 x. En dan in de volgende toer pas IN de lossen gaan steken.quote:Op zondag 22 mei 2011 15:51 schreef Mirjam het volgende:
ik wil een bloemetje gaan haken, ik moet beginnen met 6 lossen en die tot een ring maken, dat gaat prima, maar dan moet ik 9 vasten in die ring haken.
hoe de fuck doe ik dat met 6 lossen?![]()
omg, hoe simpel kan het zijn he?quote:Op zondag 22 mei 2011 15:56 schreef crochetwitch het volgende:
[..]
Nou, gewoon in het midden van de ring steken en 1 vaste haken en dat 9 x. En dan in de volgende toer pas IN de lossen gaan steken.
Maar waarom zou je dan eerst 6 lossen tot een ring maken? kun je het beter met een magic ring doen toch?quote:Op zondag 22 mei 2011 15:56 schreef crochetwitch het volgende:
[..]
Nou, gewoon in het midden van de ring steken en 1 vaste haken en dat 9 x. En dan in de volgende toer pas IN de lossen gaan steken.
Oooooh, een schijnpapaver! Zeg dat dan meteen!quote:Op zondag 22 mei 2011 16:32 schreef Mirjam het volgende:
[..]
1 uit een boekje, een patroon voor een schijnpapaver
Is goedquote:Op zondag 22 mei 2011 16:35 schreef Mirjam het volgende:
ik post wel ff een foto, want ik snap er echt geen bal meer van![]()
zou het heel fijn vin den als iemand me even op weg wil helpen
ik hou van jequote:Op zondag 22 mei 2011 16:38 schreef Muck het volgende:
Oh hij valt wel mee, heb je een paar minuten? Dan schrijf ik hem wel even uit voor je
het is nog net niet chinees :Squote:
Dit is wat ik ervan maak:quote:Op zondag 22 mei 2011 16:41 schreef Mirjam het volgende:
[..]
het is nog net niet chinees :S
en zo heb ik dus een heel boel
die van de witte boekenmarkt, met bloemen om te haken en breien
Ja, ik zie echt niet waar die zouden moeten komenquote:Op zondag 22 mei 2011 16:49 schreef Mirjam het volgende:
oh, dus die 10 steken is gewoon vette bullshit?
Oooh, dat zou kunnen natuurlijkquote:Op zondag 22 mei 2011 16:57 schreef Eleofant het volgende:
Volgens mij bedoelen ze gewoon dat je tien steken hebt gedaan in die toer. Beetje nutteloze toevoeging.
Wat krijg je eruit dan?quote:Op zondag 22 mei 2011 16:58 schreef Mirjam het volgende:
anyway, ik snap het nu.
dan rest me enkel de vraag waarom het geheel er bij mij anders uit gaat zien dan op de afbeelding
Misschien een te dikke naald voor de wol die je gebruikt?quote:Op zondag 22 mei 2011 16:59 schreef Mirjam het volgende:
best veel ruimte tussen de lossen en stokjes, totaal niet het compacte van het plaatje
heb naald 3,5, en de wol van de wibra, DIE IS VOOR NAALD 3,5/4quote:Op zondag 22 mei 2011 17:00 schreef Muck het volgende:
[..]
Misschien een te dikke naald voor de wol die je gebruikt?
Dat kreeg ik ook met de bloemetjes uit dat boek die ik heb gehaakt. Volgens mij gebruiken ze vrij fluffy wol in dat boek.quote:Op zondag 22 mei 2011 16:59 schreef Mirjam het volgende:
best veel ruimte tussen de lossen en stokjes, totaal niet het compacte van het plaatje
wat raarquote:Op zondag 22 mei 2011 17:03 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Dat kreeg ik ook met de bloemetjes uit dat boek die ik heb gehaakt. Volgens mij gebruiken ze vrij fluffy wol in dat boek.
Ik zou het gewoon proberenquote:Op zondag 22 mei 2011 17:03 schreef Mirjam het volgende:
[..]
wat raar
dus, kleinere haaknaald gebruiken?
ook als is het wol voor naald 3,5/4?
Ik heb zelf deze week voor het eerst dat katoen gekocht, maar ik ben (nog) niet heel enthousiast. De draden splijten vrij snel, waardoor je vaak door de draad heen steekt enzo. Is dus wel even wennen (voor mij althansquote:Op zondag 22 mei 2011 13:47 schreef saaw het volgende:
Jullie hebben het steeds met zn allen over Wibra katoen, is dat echt zo fijn? En in welke diktes is dat te krijgen? Er zit er hiet een vlakbij geloof ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |