abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 mei 2011 @ 09:47:57 #101
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_97109853
Bedankt voor de complimentjes iedereen!

Redostrike, succes vandaag!

Ik zie weer allerlei mooie dingen :)
Wat gaat iedereen toch hard!
Ben zelf nu bezig met een koala te haken :D
pi_97110173
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 09:28 schreef EsseEi het volgende:

[..]

Haha precies, dat ja :) maar zal 'm nog eens de link geven: Evil Green Pig van Angry Birds :D Mijn zelfgemaakte patroon dus ;)

haha leuk Crochetwitch, dat je zoon zo'n varken wil!!! Ik verzamel zelf natuurlijk ook mn beestjes (21 ;)) maar mn broer en schoonzus, geen hakerds, (nog) geen kinderen, houden stiekem de gehaakte dingen die we (mn mams en ik) voor haar klas heeft gemaakt zelf :P Zo hebben ze al Guusje (giraf), Kikker (van Max Velthuis) en een hele zooi gehaakte kuikens in eendjes voor de paastakken :P
Ik moet eerlijk zeggen, ik heb ook nog geen idee wat ik met m'n haaksels moet doen... Ik heb maar 2 kinderen in m'n omgeving, maar die zijn niet zo van de knuffels. Misschien een keer iets in een kraammand op het werk doen ofzo. Nou ja, 't gaat mij er ook om dat ik plezier heb in wat ik doe en 't houdt me lekker bezig. :)

Ik ben gisteren meteen aan de slag gegaan met m'n nieuwe wolletjes. Dit is het eerste resultaat van het Wibra-katoen:

Een kopje die dienst doet als speldenkussen! :D (Heb hem wat verzwaard door onderin een beetje rijst te doen, dan blijft ie beter staan.) En 't was even wennen aan het katoen, maar ben best tevreden over het resultaat.

Daarna ben ik begonnen aan m'n haaknaaldenkokerhoes (is dat een woord? :P ):

Het was even bedenken hoe ik dat zou gaan maken en ik weet ook nog niet wat ik met de bovenkant moet doen, maar vind 't best leuk worden. Hoop alleen wel dat ik aan 1 bolletje genoeg heb... Wat een fijn spul is dat trouwens, die Softfun! Dat haakt echt een stuk beter dat dat splijtkatoen. :Y
  zaterdag 21 mei 2011 @ 10:23:57 #103
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_97110304
Leuk, die haaknaaldenkokerhoes!!!
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_97110562
Wat voor haaksteek gebruik jij Kniertje?

Mijn haakwerk ligt al weken stil vanwege overbelaste pezen in mijn rechterhand.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 10:55:00 #105
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_97110860
het ziet eruit als vasten, doedezemaar. wat ellendig van je hand, hopelijk gaat 't snel over!

leuk kniertje! en softfun is inderdaad heel fijn garen om mee te werken. O+ grappig effect zo met die kleurtjes!
in de haak.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 10:56:56 #106
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_97110894
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 08:39 schreef crochetwitch het volgende:
O o, dat krijg je als je zoon meekijkt! Nu moet ik ook een padma (zo'n superleuk olifantje) maken! Zoon wil hem hebben. (Even voor de goede orde, hij is ruim 16 met dikke verkering! Hahahahaha)
hihi! :D nou, succes!
in de haak.
pi_97114423
Ik ben weer naar de rommelmarkt geweest. Ga nu mijn schatten uitpakken en kijken wat voor leuks ik in de tas heb gegooid qua haken. Later misschien foto's....eerst even in de zon lekker neuzen in de boeken en tijdschriftjes. Wat oude Ariadnes enzo.
pi_97116113
Ooeeh! In Juni een nieuw boekje van Christel Krukkert! *O*

Deze leuke diertjes staan erin! O+

Evie de eekhoorn
Gerrit de gier
Gijs de ijsbeer
Joe de Cocker Spaniel
Karel de kikker
Karen de kameleon
Kasper de krokodil
Puck de papegaai
Stella de koe
  zaterdag 21 mei 2011 @ 14:02:04 #109
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_97116255
oeh ik wist het eigenlijk al, maar juni is nu al bijna! :D jeeej hebbuhhhhh ;)
En ik wou nog een koe maken (althans, mn zus had duidelijk gemaakt dat ze wel graag een koe wou :P) dusssss nog meer reden om t boekje te kopen! :D :D

Vind die Puck ook zo cool ^^
(ik heb al die boekjes maar stiekem maak ik er eigenlijk niet zo veel uit haha :@)
  zaterdag 21 mei 2011 @ 14:06:59 #110
52016 Lyssa
music <3
pi_97116487
quote:
17s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 13:58 schreef Yachiru het volgende:
Ooeeh! In Juni een nieuw boekje van Christel Krukkert! *O*

Deze leuke diertjes staan erin! O+

Evie de eekhoorn
Gerrit de gier
Gijs de ijsbeer
Joe de Cocker Spaniel
Karel de kikker
Karen de kameleon
Kasper de krokodil
Puck de papegaai
Stella de koe
Goed idee voor kado voor mn verjaardag O-) *onthoudt
pi_97116675
Haha, dat ken ik EsseEi :P Ik heb hier een hele bibliotheek aan haakboekjes, maar heb er nog best wel weinig uit gemaakt. Maar ik vind ze sowieso al heel erg leuk om door te bladeren, en er leuke ideetjes uit op te doen. En de patronen blijven er wel in staan dus ik heb genoeg inspiratie en patronen voor de komende heel veel jaar! O-)
Ik vind vooral Karen de kameleon erg leuk, die wil ik zeker wel een keertje maken! O+
pi_97118047
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 10:39 schreef Doedezemaar het volgende:
Wat voor haaksteek gebruik jij Kniertje?

Mijn haakwerk ligt al weken stil vanwege overbelaste pezen in mijn rechterhand.
Zijn inderdaad vasten, zoals Trui al zei. En dan in een doorlopende spiraal gehaakt (zoals bij de amigurumi). Vervelend zeg, van je blessure. Komt dat door het haken?

Oeh leuk, nog een nieuw boekje! *O* Die moet ik idd ook maar op het verlanglijstje voor m'n verjaardag zetten. Ben in juli jarig, dus dan hoef ik niet zo heel lang te wachten. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Kniertje22 op 21-05-2011 15:29:25 ]
pi_97119071
Nee, het kwam van licht tuinieren. Ik heb snel last van overbelasting, op meerdere plekken in mijn lijf (word nu getest op fibromyalgie/reuma), nu was mijn hand weer aan de beurt. Zo jammer, want haken kan je juist zo fijn (half)liggend uitvoeren. Ami's enzo is wat te veel gepriegel en dus extra belastend voor mijn handen, polsen en ellebogen, vandaar dat ik haken eigenlijk altijd al beperk tot grote dingen waarbij je soepeler kunt doorhaken, zoals mijn grannystripedeken, die nog iets van 10 stripes nodig heeft.

Als ik dan dat nieuwe boekje van Ana Paula Rimoli zie, dan zou ik dat soort dingetjes ook wel willen haken. Ooit misschien.
pi_97119381
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 15:32 schreef Doedezemaar het volgende:
Nee, het kwam van licht tuinieren. Ik heb snel last van overbelasting, op meerdere plekken in mijn lijf (word nu getest op fibromyalgie/reuma), nu was mijn hand weer aan de beurt. Zo jammer, want haken kan je juist zo fijn (half)liggend uitvoeren. Ami's enzo is wat te veel gepriegel en dus extra belastend voor mijn handen, polsen en ellebogen, vandaar dat ik haken eigenlijk altijd al beperk tot grote dingen waarbij je soepeler kunt doorhaken, zoals mijn grannystripedeken, die nog iets van 10 stripes nodig heeft.

Als ik dan dat nieuwe boekje van Ana Paula Rimoli zie, dan zou ik dat soort dingetjes ook wel willen haken. Ooit misschien.
Ai, wat vervelend lijkt me dat zeg! ;( Ik ben juist meer van de kleine projectjes, omdat die wat overzichtelijker zijn en je ziet snel resultaat. Maar ik haak ook nog maar een paar weken, dus misschien dat ik over een tijdje ook wel wat grotere dingen aandurf. Die deken die Mjk aan het maken is (Circles to Squares) vind ik ook helemaal geweldig. En dat zijn allemaal losse vierkanten, dus dat is ook nog wel te doen. Wie weet laat ik me nog wel verleiden.... :)
pi_97120781
Dat tasje is best schattig kniertje. Leuk idee van de koker maar ik heb al een rolpennezak voor men haaknaalden die me vriendin voor me heeft gemaakt.

De markt dag zit erop. Het was geen super succes en er was super weinig volk. Maar we hebben samen 10 dingen verkocht, vooral men vriendin haar kaartjes waren populair. In totaal 25 euro bijeen verdient. Ikzelf heb 3 dingen verkocht me vriendin de andere 7 (dus vooral door die kaartjes ze heeft er 5 van verkocht dus die gaan volgende keer zeker terug mee). Foto komt later nog want die heeft me vriendin nog.

Veel oo's en wows en dat is schattig hebben we ook gehoord. We hebben ook kaartjes uitgedeeld van onze blogs dus misschien hebben we nog wat klanten via daar.

Dus niet echt een succes maar ik ben wel toch blij dat ik enkele dingen verkocht heb. En het was nog mooi weer ook. Ik ben ook ineens op de markt gestart met een nieuw project dat ik stilletjes verder ga afwerken.
Only Heroes live forever.
blog
  zaterdag 21 mei 2011 @ 16:30:02 #116
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_97121085
quote:
11s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 14:12 schreef Yachiru het volgende:
Haha, dat ken ik EsseEi :P Ik heb hier een hele bibliotheek aan haakboekjes, maar heb er nog best wel weinig uit gemaakt. Maar ik vind ze sowieso al heel erg leuk om door te bladeren, en er leuke ideetjes uit op te doen. En de patronen blijven er wel in staan dus ik heb genoeg inspiratie en patronen voor de komende heel veel jaar! O-)
Ik vind vooral Karen de kameleon erg leuk, die wil ik zeker wel een keertje maken! O+
Hier precies hetzelfde! :Y Ik vind het ook gewoon leuk om overal doorheen te bladeren.

Jeej m'n pakje van hobbydoos kwam vandaag binnen *O*, ik heb tot nu toe altijd met acryl of katoen (en mixen daartussen) gehaakt. Ik wilde eens wat ander materiaal gebruiken en gewoon omdat ik hebberig word van al die wolletjes !
klerkje
pi_97126051
Een kleine impressie van de vandaag aangeschafte boeken en tijdschriften. (Oeioeioei, ben zo blij, was een boekenmarkt waar alles 50 cent was!)

Ariadne uit 1970. Staan echt hele leuke, nu hele actuele, patronen in van sexy (nee, niet die op de foto!) gehaakte truitjes, jurkjes en vestjes. Smullen!

Tja, kon ik niet laten liggen. Is meest gebreid, maar toch...

Uit een ariadne uit 1983. Leuk, leuk, leuk!

Twee haakboeken met ook patronen van onder andere bloemen.
De linker is uit 1978, en de rechter is een duits boek zodat ik de steken in het Duits kan leren en die is uit 1991. Daar staan ook leuke patronen in van bloemen en squares etc.

Uit het boek Breivreugd uit 1962. Er staat ook een hoofdstuk haken in.

Verder nog een Nevada ook ergens uit d ejaren 70 bomvol met spreien, kussens, pannenlappen en ga zo maar door. Zo leuk om in te bladeren.
Een breien en haken Burda uit 1983 bomvol met plaids. En een Sandra haaktrends met gewoon leuke truien en vesten.
Volgende week nog één boekenbeurs, en dan heb ik waarschijnlijk meer patronen dan ik in m'n leven weg zal kunnen haken! Hahahaha.

[ Bericht 0% gewijzigd door crochetwitch op 21-05-2011 19:12:19 ]
pi_97128411
Dat kopje blijf ik leuk vinden. O+ Ik heb hem vorig jaar een keer in een grote versie gehaakt.

Ach ja, Redostrike, je hebt in elk geval iets verkocht. Anders is het helemaal zo zuur.

Boeken voor 50 cent is echt een koopje! Daarvoor zijn boekenmarkten leuk altijd.

Het nieuwe boekje van Christel heb ik vandaag in mijn handen gehad. Leuke patroontjes staan er in. Jammer dat ik ze allemaal al heb ;)

Vandaag naar de amigurumidag van Echtstudio/Kookeridoo geweest. Ik twijfelde tot en met vanmorgen, maar toch gegaan en blij dat ik dat gedaan heb.

Een paar foto's (niet heel duidelijk :P) voor de sfeerimpressie:

Het was nog best druk ook. Erg gezellig :) Christel was er ook, maar die heb ik niet echt gesproken. Daarnaast was Mia Bengtsson er ook.

Mijn aankoopjes:

6 bolletjes wol, 4 zakjes met oogjes en neusjes en het nieuwe boek van Mia :)

En dit patroon kreeg ik erbij:

http://3.bp.blogspot.com/(...)8/s1600/DSC_0157.jpg

Ik heb er een linkje van gemaakt, omdat het een erg grote foto is ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door Herfstblad op 21-05-2011 19:58:47 ]
pi_97128934
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 19:53 schreef Herfstblad het volgende:

Mijn aankoopjes:
[ afbeelding ]

6 bolletjes wol, 4 zakjes met oogjes en neusjes en het nieuwe boek van Mia :)

Wat is dat voor een haaknaald?
pi_97128969
Dubbel

[ Bericht 98% gewijzigd door crochetwitch op 21-05-2011 20:05:42 (Dubbel) ]
pi_97128974
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 20:04 schreef crochetwitch het volgende:

[..]

Een ergonomische van het merk Clover :)
  zaterdag 21 mei 2011 @ 20:06:17 #122
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_97129019
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 20:05 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

ik denk dat ik er ook zo 1 wil.
nu ik wat meer haak, merk ik dat het me snel zeer gaat doen.
krijg kramp in m'n vingers, en mijn pols speelt erg op, da's wel lastig
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_97129028
Aaaah, wat een leuk varkentje! :D Ziet er verder ook leuk uit daar bij die workshop, al die beestjes en wolletjes! O+ Denk dat ik daar naartoe zou moeten gaan met maar 20 euro mee ofzo, anders zou ik me weer helemaal laten gaan, haha.

Leuke oude boekjes heb je gescoord Crochetwitch! Breivreugd, geweldige titel _O_

Krijgen we nog een fotootje van je nieuwe wolletjes Spiegelei? Ben wel benieuwd wat je gekocht hebt! :)
pi_97129038
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 20:05 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

Ergonomische haaknaald? Vertel! Wat voorkomt het? (Wil graag blijven haken! ;) )
pi_97129087
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 20:04 schreef crochetwitch het volgende:

[..]

Dat is een ergonomische haaknaald... Veel mensen vinden dat lekker in de hand liggen bij het haken.

Edit: goed... Iets te lang de pagina open gehad op m'n mobiel... :D
Maar leuke dingetjes Herfstblad! :D
pi_97129127
Het is wel erg wennen, hoor! Ik had in het begin veel meer pijn dan bij de standaard ijzeren :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 20:06 schreef crochetwitch het volgende:

[..]

Ergonomische haaknaald? Vertel! Wat voorkomt het? (Wil graag blijven haken! ;) )
Je kunt er langer mee haken en ik vind ze erg fijn in de hand liggen, maar dat verschilt voor iedereen. Ik ken ook mensen die het niets vinden.
pi_97129170
wat een leuke dingen weer!!!

Dat kopje is echt een heel goed idee. Die wil ik ook maken. Waar kan ik het patroon vinden?
Die koker is echt supermooi! Ik heb er alleen teveel voor zoiets dus bij mij zitten ze gewoon in een bakje.

Jammer dat je niet zoveel verkocht hebt redostrike maar gelukkig heb je het wel naar je zin gehad.

crochetwitch en herfstblad goed gescoord!! Leuk patroontje ook van dat varken.
pi_97129263
:W Gaat dus op zoek naar ergonomische haaknaald
  zaterdag 21 mei 2011 @ 20:13:42 #129
1762 YPPY
Yppiaans
pi_97129297
Leuk dat jullie toch iets hebben verkocht Redostrike, al is het niet heel veel. Maar je werk werd dus zeker gewaardeerd, mooi!

Mooi verloop van de kleuren in je sjaal Sanne.

Goede vangst Kriertje! *O* Schattig speldenkussen ook.

Wat een moppie weer trui, met echt trui-iaanse kleuren. :)

Heb je dat trek-aan-het-touwtje patroon gebruikt annelotje? Hij is mooi 'gevuld'.

Wat keigaaf herfstblad dat je bent geweest!

Die boekenmarktopbrengst (ik weet niet meer van wie) zag er ook goed uit. :)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 21 mei 2011 @ 20:16:27 #130
1762 YPPY
Yppiaans
pi_97129392
Tijdens de vakantie en de laatste dagen thuis ben ik bezig geweest met een lucy bag.

Het is bedoeld als kraammand voor een vriendin

Betere foto's komen ooit nog op ravelry, die staan nog op een fototoestel.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_97129481
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 20:10 schreef annelotje het volgende:
wat een leuke dingen weer!!!

Dat kopje is echt een heel goed idee. Die wil ik ook maken. Waar kan ik het patroon vinden?
Die koker is echt supermooi! Ik heb er alleen teveel voor zoiets dus bij mij zitten ze gewoon in een bakje.

Jammer dat je niet zoveel verkocht hebt redostrike maar gelukkig heb je het wel naar je zin gehad.

crochetwitch en herfstblad goed gescoord!! Leuk patroontje ook van dat varken.
Ik heb het patroontje uit het eerste boekje van Ana Paula Rimoli. Maar hij staat ook online, hier
pi_97129579
Leuke tas, YPPY! Ik blijf de Lucybag tof vinden :D
pi_97131288
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en registreer me voor het eerst op een haak-site.
Ik ben moeder van 2 kleine meisjes en houd ervan om in buien wat te haken, vooral snelle en kleine dingetjes scoren goed.
Ik zag hier ergens pas van die leuke poppetjes/beestjes sleutelhangertjes, maar kan ze nergens meer vinden. Ik kan alleen een eendje terugvinden, maar ik dacht dat het er meer waren.
Weet iemand misschien waar de link te vinden is? (er zijn veel topics geweest zag ik) Of hoe ik aan het patroon kan komen?
Is het zo dat van de afbeeldingen, wij elkaar patronen kunnen mailen/toesturen?
Bij voorbaat dank voor jullie reacties!
  zaterdag 21 mei 2011 @ 21:30:22 #134
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_97132016
welkom hakertje! ben je al geregistreerd bij ravelry? daar zijn ook heel veel leuke patronen te vinden, evenals op andere sites overigens. er komen hier zat linkjes langs. we wisselen ook regelmatig patronen uit, maar voor betaalpatronen is dat eigenlijk niet zo 'done'. (het mag in elk geval officieel niet). dus daar moet je zelf je eigen beslissingen in maken, ik ben er de ene keer wat strikter in dan de andere.

mooie lucy-kraammand-bag, yppy!
in de haak.
pi_97132554
Ik wissel betaalpatronen eigenlijk zelden uit, omdat ik dat niet eerlijk vind. Met een vriendin van mij doe ik het soms wel.

Welkom trouwens, hakertje! :)
  zaterdag 21 mei 2011 @ 21:51:46 #136
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_97132944
Kniertje, ik heb even zitten klooien met het rechtstreeks uploaden van foto's van m'n telefoon naar Flickr, maar hier is dan de foto van m'n wolletjes O+ O+ O+

klerkje
  zaterdag 21 mei 2011 @ 21:58:03 #137
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_97133178
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 21:51 schreef Spiegelei het volgende:
Kniertje, ik heb even zitten klooien met het rechtstreeks uploaden van foto's van m'n telefoon naar Flickr, maar hier is dan de foto van m'n wolletjes O+ O+ O+

[ afbeelding ]
oeh, die rechtsonder zijn mooi! O+

ik heb zojuist een set van `12 haaknaalden besteld op ebay, voor nog geen 4 euro :')
  zaterdag 21 mei 2011 @ 22:35:30 #138
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_97134816
quote:
17s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 21:58 schreef Mirjam het volgende:

[..]

oeh, die rechtsonder zijn mooi! O+

ik heb zojuist een set van `12 haaknaalden besteld op ebay, voor nog geen 4 euro :')
ja he! Bietel had die ook al gekocht. Het was nu ook 30% korting dus ik kon het niet laten.
Ik wil ook een soort omslagdoek maken van die overloopwol.
12 haaknaalden ? welke maten? linkje?
klerkje
pi_97135268
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 21:51 schreef Spiegelei het volgende:

[ afbeelding ]
Ooooeeeh, mooi zeg! Vooral die rechtsonder inderdaad. ^O^ Heb vrijdag op de markt ook van die alpaca-wollies gevoeld, voelt echt heerlijk aan. :)

Ik vraag me trouwens af; valt met wol wel goed te haken? Want die mevrouw in 't wolwinkeltje hier zei dat wol niet geschikt is om mee te haken omdat dat te stug was ofzo? Weet niet meer precies om welke reden, maar 't kwam er op neer dat katoen het beste was. Maar je kan dus wél met wol haken? (Dat biedt weer meer mogelijkheden :P )
  zaterdag 21 mei 2011 @ 22:55:02 #140
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_97135722
Oh nou ik ben heel eigenwijs en ik vraag dat soort dingen helemaal niet, ik haak gewoon waar ik mee wil haken :P .Ik dacht ook dat scoubidou wel haakbaar is (nou alles kan natuurlijk, maar het was geen succes zeg maar).

Dit is wat wolliger en niet zo glad als katoen, maar lijkt me geen probleem hoor. Ligt er ook aan wat je maakt en hoe dicht je haakwerk is/moet zijn.

Ik wilde gewoon eens wat ander materiaal proberen (goeie reden om wat te kopen).
klerkje
  zaterdag 21 mei 2011 @ 23:15:04 #141
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_97136808
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 22:35 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

ja he! Bietel had die ook al gekocht. Het was nu ook 30% korting dus ik kon het niet laten.
Ik wil ook een soort omslagdoek maken van die overloopwol.
12 haaknaalden ? welke maten? linkje?
ehm, ff snel zoeken
  zaterdag 21 mei 2011 @ 23:16:16 #142
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_97136869
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 23:15 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ehm, ff snel zoeken
maat 2.0 tot en met 8.0 *;

inclusief shipping :9~ http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=280663778780
pi_97137140
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 23:16 schreef Mirjam het volgende:

[..]

inclusief shipping :9~ http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=280663778780
Ik heb ze ook maar gelijk besteld! Hahaha. Volgens mijn paypall afschrift kostten ze me ¤ 3.04. Dat is best een koopje, nu maar hopen dat ik ze over een dag of 40 mag verwelkomen.

[ Bericht 7% gewijzigd door crochetwitch op 21-05-2011 23:40:11 ]
pi_97137816
Leuke dingen weer! Leuk idee, die koker om een keukenrol! En die pony is inderdaad geweldig! Wel een werk om die manen te maken denk ik. Die bloemen vind ik ook erg leuk. Leuk idee voor een kadootje! Komt ook op mijn to hook list :P

En welkom nieuwe haaksters :)

Ik ben benieuwd wat je van de wolletjes vindt, Spiegelei. Ik vond de delight toch wel een beetje prik/ jeuk wol. Ben er nu een tasje mee aan het haken, met een Catherine wheel stitch Ik vind het erg mooi worden :) Met haak 3 ipv 5 deze keer (sjaal was met haak 5), dus het gaat wel een stuk langzamer :P Alleen valt de wheel minder op met deze wol, vanwege de kleurverloop.

Verleiding is wel erg groot om weer wat te bestellen :P (bijna weer payday *O* )
pi_97139150
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 22:55 schreef Spiegelei het volgende:
Oh nou ik ben heel eigenwijs en ik vraag dat soort dingen helemaal niet, ik haak gewoon waar ik mee wil haken :P .Ik dacht ook dat scoubidou wel haakbaar is (nou alles kan natuurlijk, maar het was geen succes zeg maar).

Dit is wat wolliger en niet zo glad als katoen, maar lijkt me geen probleem hoor. Ligt er ook aan wat je maakt en hoe dicht je haakwerk is/moet zijn.

Ik wilde gewoon eens wat ander materiaal proberen (goeie reden om wat te kopen).
Nou ja, ik kwam dus gewoon als complete nitwit in die winkel, van: "Ik wil haken, wat moet ik hebben?" :P En toen heeft zij me dat dus 'geadviseerd'. Maar, goed dat ik het weet, dan ga ik dat ook eens proberen...ooit...als ik een gevorderd haakster ben... 8-)

Ik was het in m'n vorige post vergeten, maar welkom Hakertje!

Ik ben zóóóó makkelijk over te halen, dus ik heb die haaknaalden ook besteld! *O* Ik vind ook gewoon dat mijn mooie naaldenkoker (die al aardig vordert) wel een paar nieuwe vrolijke haaknaalden verdient. :P
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 23:38 schreef bietel het volgende:
Leuk idee, die koker om een keukenrol!
Niet dat het heel veel uitmaakt hoor, maar 't is zo'n koker waar ze posters in doen, met van die dopjes aan beide kanten. :Y Heb 'm gewoon wat ingekort, anders was het meer een breinaaldenkoker. :P
  zondag 22 mei 2011 @ 00:11:23 #146
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_97139430
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 23:22 schreef crochetwitch het volgende:

[..]

Ik heb ze ook maar gelijk besteld! Hahaha. Volgens mijn paypall afschrift kostten ze me ¤ 3.04. Dat is best een koopje, nu maar hopen dat ik ze over een dag of 40 mag verwelkomen.
:D
  zondag 22 mei 2011 @ 00:12:00 #147
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_97139457
i'm enabling :D
pi_97146609
wat een mooie wolletjes! Inderdaad die rechtsonder O+

Ben je er trouwens al uit hoe je de bovenkant gaat maken van je koker kniertje? Anders zou je aan de binnenkant van de koker een rand kunnen maken (wel van stevig karton) en dan kan een andere keukenrol daar overheen geschoven worden als bovenkant.

Leuk kraamcadeau Yppy! Ik zoek ook altijd naar bijzondere verpakkingen.Deze is wel heel mooi!

O en welkom hakertje! Inderdaad aanmelden op Ravelry. En als je hier iets leuks voorbij ziet komen dat je ook wilt maken dan schroom niet om te vragen naar de link :)
  zondag 22 mei 2011 @ 10:22:12 #149
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_97146661
Oh dat speldenkussentje van kniertje! Wat superleuk zeg! Die koker wordt ook mooi zo :)

Leuke tas ook, geweldig idee om dat als kraammand te doen zeg.

Heb zelf gister heel snel een cadeautje voor mijn moeder gemaakt:

Vier onderzetters met een bewaarbakje. Ze vond het echt heel erg leuk :)
  zondag 22 mei 2011 @ 10:24:02 #150
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_97146692
wat een leuke haakgerelateerde dingen hebben jullie gedaan gister ^^ Leuke foto's ook!:D

Mooie tas Yppy, en leuke onderzetters Tan!

En spiegelEi, mooie wolletjes!! Die rechtsonder lijkt heeeeel erg op de garen waarmee ik m'n shawl maak, maar dat is van Scheepjes :o
(en verder heb ik maar met een half oog gelezen dus kan ik niet zinnig reageren ;), ik moet vaart maken want wil voor 12 uur 100 pagina's gelezen hebben :P)
pi_97147003
@chrochetwitch, als je ergonomische haaknaalden wilt hebben, die kun je bestellen bij hobbydoos!
haken is cool
pi_97147051
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 10:45 schreef MissN het volgende:
@chrochetwitch, als je ergonomische haaknaalden wilt hebben, die kun je bestellen bij hobbydoos!
Gaat nu kijken bij Hobbydoos!
pi_97147291
*O* *O* Jaaaaa, hij is klaar; m'n haaknaaldenkokerhoes! *Taaadaaaaaaah:

M'n oplossing voor de bovenkant is dus een dekseltje geworden (toch bedankt voor de tip Annelotje!), die ik heb vastgezet met een aangeklede knoop:

Ik wilde dus eerst het dekseltje aan de andere kant vastzetten, zodat hij bij de knoop open en dicht ging. Maar ik wist niet hoe ik op een mooie manier het dekseltje vast kon zetten. Toen bedacht ik me ineens dat ik al een mooie manier had, dus heb ik 't zo gedaan.

Ik vind 'm zelf heel mooi geworden en, als ik even zo onbescheiden mag zijn, ik ben ook best een beetje trots. Ik dacht altijd dat ik zelf niet zo creatief was en dat ik alleen maar dingen na kon maken van voorbeeldjes enzo. Maar zie hier; ik kan dus toch wel zelf wat verzinnen. *) Én, het is niet te zien op de foto's, maar ik heb onzichtbaar gemeerderd! Het heeft even geduurd, maar ik heb 'm eindelijk door. :D

Mooie onderzettertjes Tan! Leuk idee ook met zo'n houdertje erbij. :Y Is dat eigen ontwerp of heb je daar ergens een patroontje van (of linkje ;) )?

Oh, en ik had ook nog niet gereageerd op de Lucy bag van YPPY, die is inderdaad ook erg mooi. Leuke kleurtjes ook. ^O^
  zondag 22 mei 2011 @ 11:54:32 #154
339299 mjk86
zeg maar Marjon..
pi_97148572
Heel leuk geworden dat kokertje zeg!

Die clover haaknaalden kan je ook bestellen bij echtstudio geloof ik. Die verkopen ook een aanbiedingssetje per 4. Mag je zelf kiezen welke maten je wil.
  zondag 22 mei 2011 @ 12:27:25 #155
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_97149642
Kniertje hij is leuk geworden! :)
Ik heb hetzelfde: dacht ook altijd dat ik niet creatief was en alleen kon uitvoeren, maar het haken maakt je heel creatief en vrij ofzo ;) (uhh dit klinkt heel zweverig, maar gewoon toepassen van meerdere patronen enzo :))
pi_97150986
goed opgelost!! Erg mooi geworden. Nu nog volstoppen met naalden :s)
  zondag 22 mei 2011 @ 13:16:49 #157
124690 Doobsie
doobsie
pi_97151297
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 23:16 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Wauwww dat is echt heel goedkoop!! Hmmmm toch maar eens kijken om een account aan te maken voor paypall ofzo, ik heb dat allemaal niet... jammer anders had ik meteen besteld.
pi_97152014
Bedankt voor de complimenten allemaal. :)
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 12:27 schreef EsseEi het volgende:
Ik heb hetzelfde: dacht ook altijd dat ik niet creatief was en alleen kon uitvoeren, maar het haken maakt je heel creatief en vrij ofzo ;) (uhh dit klinkt heel zweverig, maar gewoon toepassen van meerdere patronen enzo :))
Haha, valt mee met dat zweverige hoor. Ik snap precies wat je bedoelt. Dit is inderdaad ook een samenvoeging van meerdere dingen die ik heb gezien en heb gehaakt.

quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 13:07 schreef annelotje het volgende:
Nu nog volstoppen met naalden :s)
Als het goed is zijn ze onderweg, heb gisteren dat setje van eBay besteld. *O*
  zondag 22 mei 2011 @ 13:47:46 #159
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_97152288
Heb dat setje eBay haaknaalden ook besteld *O*
Heb nu eigenlijk alleen maar vrij dikke naalden liggen omdat ik vooral mutsen haak en het anders echt niet opschiet, maar ga toch ook maar eens wat andere dingetjes proberen.

Jullie hebben het steeds met zn allen over Wibra katoen, is dat echt zo fijn? En in welke diktes is dat te krijgen? Er zit er hiet een vlakbij geloof ik.
an urge to help mankind overcomes me
pi_97152355
Leuke koker!

Iedereen besteld de naalden. Ik sla maar over. Ik heb naalden genoeg. Nou ja, vooral dunne naalden. Boven de 4 heb ik bijna niet, maar ik wil ergonomische :P

Dat drops delight vind ik wel echt prachtig. Wow. O+
  zondag 22 mei 2011 @ 13:52:12 #161
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_97152435
mooie dingen zie ik weer :) echtstudio is heel dicht bij mn ouders (nou ja, 1 dorp verderop) maar ik ben zo eigenwijs dat ik veel dingen liever zelf uitvind of online koop. maar misshcien toch maar eens langs voor wat wolletjes.

die haaknaalden heb ik ook, via een andere chinese ebaystore waar ik ook al mn bamboebreinaalden koop :Y ze zijn niet zo heel mooi glad vind ik, heb ze als cadeau gekocht voor een hakend vriendinnetje die nog niet echt eigen spullen heeft, niet veel althans, met een haaknaaldenrolhoes erbij. ga dr ook nog leuke wol en een patroontje bijdoen denk ik :)
Kwak
  zondag 22 mei 2011 @ 13:52:46 #162
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_97152458
ergonomische naalden wil ik trws niet. ik hou mn naald anders vast en dat kan niet lekker met ergonomische naalden....
Kwak
pi_97152804
Ik schijn mijn naald ook anders vast te houden dan de meeste, maar ik heb geen last ervan. Maar goed, ik houd pennen en bestek ook anders vast dan 'normale' mensen :P (motorisch niet helemaal goed gelukt, dus ben allang blij dat ik kan haken :P)
  zondag 22 mei 2011 @ 14:18:40 #164
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_97153376
quote:
10s.gif Op zondag 22 mei 2011 11:02 schreef Kniertje22 het volgende:

Mooie onderzettertjes Tan! Leuk idee ook met zo'n houdertje erbij. :Y Is dat eigen ontwerp of heb je daar ergens een patroontje van (of linkje ;) )?

Nee, ik begin vanuit een magical ring en daarna gelijkmatig meerderen zodat je een plat vlak krijgt. Bij de onderzettertjes heb ik aan één stuk doorgehaakt, bij het mandje heb ik gekozen om de toer af te sluiten per toer. bij het mandje heb ik drie toeren stokjes gehaakt en afgezet met een schulprand (in drie vasten: 1 vaste + 1 half stokje, drie stokjes, 1 half stokje + 1 vaste). De onderzetters heb ik met drie draden gehaakt en het mandje met twee, steeds afwisselend in kleurcombinatie.
  zondag 22 mei 2011 @ 15:51:31 #165
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_97156673
ik wil een bloemetje gaan haken, ik moet beginnen met 6 lossen en die tot een ring maken, dat gaat prima, maar dan moet ik 9 vasten in die ring haken.
hoe de fuck doe ik dat met 6 lossen? :D :@
  zondag 22 mei 2011 @ 15:54:35 #166
74276 saaw
pi_97156813
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 15:51 schreef Mirjam het volgende:
ik wil een bloemetje gaan haken, ik moet beginnen met 6 lossen en die tot een ring maken, dat gaat prima, maar dan moet ik 9 vasten in die ring haken.
Om en om 1 vaste en 2 vasten in iedere losse.

Dus in de eerste losse 2 vasten haken, in de volgende losse 1 vaste haken, dan in de volgende losse weer 2 vasten haken, etc
pi_97156912
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 15:51 schreef Mirjam het volgende:
Nou, gewoon in het midden van de ring steken en 1 vaste haken en dat 9 x. En dan in de volgende toer pas IN de lossen gaan steken.
  zondag 22 mei 2011 @ 16:03:00 #168
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_97157219
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 15:56 schreef crochetwitch het volgende:

[..]

Nou, gewoon in het midden van de ring steken en 1 vaste haken en dat 9 x. En dan in de volgende toer pas IN de lossen gaan steken.
omg, hoe simpel kan het zijn he? :@ :D

bedankt :@
*gaat gauw verder haken*
  zondag 22 mei 2011 @ 16:08:42 #169
74276 saaw
pi_97157466
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 15:56 schreef crochetwitch het volgende:

[..]

Maar waarom zou je dan eerst 6 lossen tot een ring maken? kun je het beter met een magic ring doen toch?
  zondag 22 mei 2011 @ 16:12:11 #170
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_97157623
wat een raar patroon -O-
ik moet nu van kleur wisselen (prima, kan ik), en dan staat er 'halve vaste naar 1 losse, 10 steken'.
wtf moet ik dan doen, wat zijn nou weer 10 steken :')
  zondag 22 mei 2011 @ 16:29:42 #171
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_97158426
Welk patroon gebruik je?
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  zondag 22 mei 2011 @ 16:32:33 #172
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_97158531
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 16:29 schreef Muck het volgende:
Welk patroon gebruik je?
1 uit een boekje, een patroon voor een schijnpapaver :')
  zondag 22 mei 2011 @ 16:33:52 #173
112545 Muck
pi_97158581
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 16:32 schreef Mirjam het volgende:

[..]

1 uit een boekje, een patroon voor een schijnpapaver :')
Oooooh, een schijnpapaver! Zeg dat dan meteen!

Nog nooit van gehoord :') :D

Hmm, dan wordt het lastig om uit te leggen... hoe gaat het patroon verder? Misschien dat het daar duidelijker van wordt....
  zondag 22 mei 2011 @ 16:35:24 #174
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_97158655
ik post wel ff een foto, want ik snap er echt geen bal meer van :') :@
zou het heel fijn vin den als iemand me even op weg wil helpen :@
  zondag 22 mei 2011 @ 16:36:02 #175
112545 Muck
pi_97158689
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 16:35 schreef Mirjam het volgende:
ik post wel ff een foto, want ik snap er echt geen bal meer van :') :@
zou het heel fijn vin den als iemand me even op weg wil helpen :@
Is goed :)
  zondag 22 mei 2011 @ 16:37:37 #176
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_97158787
  zondag 22 mei 2011 @ 16:38:47 #177
112545 Muck
pi_97158879
Oh hij valt wel mee, heb je een paar minuten? Dan schrijf ik hem wel even uit voor je :)
  zondag 22 mei 2011 @ 16:39:05 #178
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_97158898
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 16:38 schreef Muck het volgende:
Oh hij valt wel mee, heb je een paar minuten? Dan schrijf ik hem wel even uit voor je :)
ik hou van je *;
  zondag 22 mei 2011 @ 16:39:31 #179
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_97158924
de rest snap ik denk ik wel (let op: denk ik), alleen dat ene stukje is me echt een raadsel.
  zondag 22 mei 2011 @ 16:40:19 #180
112545 Muck
pi_97158969
Ze schrijft het ook biet zo heel handig op :N
  zondag 22 mei 2011 @ 16:41:05 #181
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_97159007
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 16:40 schreef Muck het volgende:
Ze schrijft het ook biet zo heel handig op :N
het is nog net niet chinees :S :')
en zo heb ik dus een heel boel :@

die van de witte boekenmarkt, met bloemen om te haken en breien
  zondag 22 mei 2011 @ 16:47:54 #182
112545 Muck
pi_97159347
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 16:41 schreef Mirjam het volgende:

[..]

het is nog net niet chinees :S :')
en zo heb ik dus een heel boel :@

die van de witte boekenmarkt, met bloemen om te haken en breien
Dit is wat ik ervan maak:

Maak met A 6 lossen en maak er met een halve vaste een ring van*
Toer 1: (goede kant) 1 losse, haak 9 vasten in de ring, maak kleur b vast met 1 halve vaste -overbodige onzin-
Toer 2: (Haak 4 lossen, 2 dubbele stokjes in de volgende vaste, 4 lossen, 1 vaste in de volgende vaste) herhaal vijf keer, eindig met een halve vaste in de eerste losse van de eerste toer, hecht af

*Ik zou een magic ring gebruiken, maar dat is omdat ik het zelf makkelijker vind

Je kunt natuurlijk ook de bloemetjes van Lucy van Attic24 kunnen proberen, die zijn snel en duidelijk *O*
  zondag 22 mei 2011 @ 16:49:00 #183
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_97159402
oh, dus die 10 steken is gewoon vette bullshit? :D
  zondag 22 mei 2011 @ 16:49:54 #184
112545 Muck
pi_97159445
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 16:49 schreef Mirjam het volgende:
oh, dus die 10 steken is gewoon vette bullshit? :D
Ja, ik zie echt niet waar die zouden moeten komen :o
Ook in het getekende patroon komen ze niet terug :')
pi_97159792
Volgens mij bedoelen ze gewoon dat je tien steken hebt gedaan in die toer. Beetje nutteloze toevoeging.
  zondag 22 mei 2011 @ 16:58:11 #186
112545 Muck
pi_97159841
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 16:57 schreef Eleofant het volgende:
Volgens mij bedoelen ze gewoon dat je tien steken hebt gedaan in die toer. Beetje nutteloze toevoeging.
Oooh, dat zou kunnen natuurlijk :o
Lekker onduidelijk zeg :X
  zondag 22 mei 2011 @ 16:58:50 #187
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_97159878

anyway, ik snap het nu.
dan rest me enkel de vraag waarom het geheel er bij mij anders uit gaat zien dan op de afbeelding :')
  zondag 22 mei 2011 @ 16:59:17 #188
112545 Muck
pi_97159896
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 16:58 schreef Mirjam het volgende:

anyway, ik snap het nu.
dan rest me enkel de vraag waarom het geheel er bij mij anders uit gaat zien dan op de afbeelding :')
Wat krijg je eruit dan? :D
  zondag 22 mei 2011 @ 16:59:41 #189
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_97159928
best veel ruimte tussen de lossen en stokjes, totaal niet het compacte van het plaatje :')
  zondag 22 mei 2011 @ 17:00:09 #190
112545 Muck
pi_97159951
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 16:59 schreef Mirjam het volgende:
best veel ruimte tussen de lossen en stokjes, totaal niet het compacte van het plaatje :')
Misschien een te dikke naald voor de wol die je gebruikt?
pi_97160042
Volgens mij bedoelt ze dat je de cirkel met een halve vaste sluit in de eerste losse en dat je dan eindigt met 10 steken rondom om in verder te haken.
  zondag 22 mei 2011 @ 17:02:29 #192
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_97160073
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 17:00 schreef Muck het volgende:

[..]

Misschien een te dikke naald voor de wol die je gebruikt?
heb naald 3,5, en de wol van de wibra, DIE IS VOOR NAALD 3,5/4
  zondag 22 mei 2011 @ 17:02:42 #193
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_97160082
oeps, caps
pi_97160111
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 16:59 schreef Mirjam het volgende:
Dat kreeg ik ook met de bloemetjes uit dat boek die ik heb gehaakt. Volgens mij gebruiken ze vrij fluffy wol in dat boek.
  zondag 22 mei 2011 @ 17:03:59 #195
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_97160143
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 17:03 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Dat kreeg ik ook met de bloemetjes uit dat boek die ik heb gehaakt. Volgens mij gebruiken ze vrij fluffy wol in dat boek.
wat raar :D
dus, kleinere haaknaald gebruiken?
ook als is het wol voor naald 3,5/4?
  zondag 22 mei 2011 @ 17:05:42 #196
112545 Muck
pi_97160238
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 17:03 schreef Mirjam het volgende:

[..]

wat raar :D
dus, kleinere haaknaald gebruiken?
ook als is het wol voor naald 3,5/4?
Ik zou het gewoon proberen :Y
pi_97165452
Het is wel een heel leuk boek, maar ik heb het weer teruggebracht naar de bieb omdat ik er ook niet goed uit kwam. Dus geen blommetje gemaakt uit het boek. :N
pi_97165541
Voor wat betreft de ring van lossen versus de magic ring, niet iedereen (wijst naar zichzelf) kan goed omgaan met de magic ring. Soms maak ik gewoon een ringetje van 4 lossen, werkt ook prima. En zo klooi ik een beetje aan met patroontjes. Komt meestal wel goed.
  zondag 22 mei 2011 @ 19:06:06 #199
112545 Muck
pi_97165707
Mja, patronen zijn voor mij meer een leidraad dan iets waar ik me heel erg in vastbijt :@
pi_97166705
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 13:47 schreef saaw het volgende:
Jullie hebben het steeds met zn allen over Wibra katoen, is dat echt zo fijn? En in welke diktes is dat te krijgen? Er zit er hiet een vlakbij geloof ik.
Ik heb zelf deze week voor het eerst dat katoen gekocht, maar ik ben (nog) niet heel enthousiast. De draden splijten vrij snel, waardoor je vaak door de draad heen steekt enzo. Is dus wel even wennen (voor mij althans :P ). Volgens mij is het maar in 1 dikte; 8 draadjes, looplengte 110m/50g, voor naald 3,5-4,5. Ik heb ook ander katoen (Katia Capri, gekocht bij Pipoos) en dat is wat dunner; 4 draadjes, looplengte 125m/50g, voor naald 3-3,5. Zelf vind ik deze katoen fijner, maar het kost ook wat meer, scheelt 40 cent per bolletje.

@Tan; bedankt voor je beschrijving! ^O^ Ik heb het meteen overgenomen en bij de rest van m'n patroontjes opgeslagen. :)

Ik gebruik zelf altijd de magic ring. Het heeft me 2 avonden gekost om het onder de knie te krijgen, met een filmpje van YouTube en dan -tig keer stukjes opnieuw bekijken, maar nu wil ik niet anders meer. Ik heb bij de ring van lossen altijd last van het knoopje van de opzetsteek (dat wordt bij mij altijd zo'n bobbeltje) en ik vind het makkelijker dat je meer ruimte hebt omdat je de ring pas aan het eind van de 1e toer aantrekt.

[ Bericht 13% gewijzigd door Kniertje22 op 22-05-2011 19:32:47 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')