Bedankt voor 't compliment!quote:Op donderdag 19 mei 2011 13:57 schreef mjk86 het volgende:
Hier een klein stukje beginnetje van m'n "Circles to Squares"-deken. Nog geen draadjes weg gewerkt en ook nog niet aan elkaar gemaakt. Maar wel even een fotootje voor de kleuren impressie
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb boven m'n bed dus een stuk Ikea-stof hangen aan een gordijnroede (bij wijze van meest simpele headboard ooit) En de kleurtjes van de wolletjes passen er echt mooi bij vind ik.
(hoewel dat op de foto's niet zo goed over komt)
Vind trouwens die roze en rode squares die je hebt gemaakt erg leuk Kniertje!
Ronde granny kussen is ook gaaf. En die pooh-beestjes zijn schattig.
Wat gaan jullie snel allemaal zeg! Jullie maken echt meters hahaha
Oh!quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:24 schreef Kniertje22 het volgende:
[..]
Bedankt voor 't compliment!Dat 'roze' is trouwens ook rood, maar ook op deze foto komen de kleuren niet helemaal goed over. En als je 't hebt over 'meters maken'; jij hebt ook al wat afgehaakt met je deken! Vind 't erg leuk worden. Maar zoals ik al eerder zei; ik durf die grote projecten nog niet goed aan. Ik houd 't eerst wat klein en overzichtelijk, haha.
Dus bij deze nog maar een klein projectje van mij:
[ afbeelding ]
Wilde een vlindertje als decoratie op het hoesje van m'n iPhone (moet het hoesje ook nog haken...). Ik vind dit vlindertje wel erg schattig, maar toch nog iets te groot. Nog maar ff verder zoeken dus naar andere vlindertjes.
Ik heb hem van www.blijmetdraadjes.nl. Er zijn meer beschrijvingen van dit vlindertje op internet te vinden, maar ik vond deze het duidelijkst. En op youtube zijn ook wel filmpjes te vinden met uitleg.quote:
ikquote:Op donderdag 19 mei 2011 16:54 schreef MissN het volgende:
Wie heeft er eigenlijk een gebroken haaknaald? Heb ik iets gemist?
Halen ze die oogjes er niet meteen vanaf?quote:Op donderdag 19 mei 2011 22:42 schreef Muck het volgende:
Leuke bloemen zeg
Ik heb een muisje voor de poezen gehaakt, ben benieuwd of ze ermee gaan spelen
[ afbeelding ]
Aan een koordje met belletjes aan de krabpaal
[ afbeelding ]
het zijn veiligheidsoogjes, dus ik ga er van uit dat ze die er niet zomaar vanaf krijgenquote:Op vrijdag 20 mei 2011 11:09 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Halen ze die oogjes er niet meteen vanaf?
Ik borduur er altijd een paar oogjes op voor de katten (nou ja borduren, het is meer dikke draad zwart driemaal over/bij elkaar afhechten, draadje wegwerken en klaar).
Mijn katten kauwen op alles, eentje staat er om bekend om zelfs batterijen zo goed als door midden te bijten!
edit: bedankt iedereen voor de complimenten op de pony.
We hebben ze pas sinds gistermiddag, dus ze zijn nog niet zo van het op schoot klimmen, maar ze wennen gelukkig snelquote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:43 schreef crochetwitch het volgende:
Mijn kat wil alleen maar op schoot als ik aan het haken ben, dat is best lastig
quote:Op vrijdag 20 mei 2011 09:35 schreef YPPY het volgende:
Wat veel moois is er weer langsgekomen! Deze keer ga ik niet nog drie topics terug, maar wel speciaal compliment voor de pony en voor Miriam, omdat het zo herkenbaar is hoe je bezig bent.
Mooie kleurtjes maar wat lees ik heeft de Wibra er nu 1.69 van gemaakt van dat katoen, ze waren toch altijd 1.49 dus gelijk 2 dubbeltjes er boven opquote:Op vrijdag 20 mei 2011 15:42 schreef Kniertje22 het volgende:
![]()
Ooooooh, wat is het toch fijn wanneer je eindelijk een hobby hebt gevonden die je echt leuk vindt en zelfs een beetje aan verslaafd bent! Maar oooooh, wat is het slecht voor m'n portemonnee.
![]()
![]()
Ik mocht van mezelf volgende week pas wat kopen (vakantiegeld!), maar ja...ik ben toch even naar de markt geweest en daar hadden ze Scheepjes Softfun en ik kon de verleiding natuurlijk niet weerstaan. Zie hier mijn 'buit' van vandaag:
[ afbeelding ]
Links de Softfun; paars voor een Lavender Bunny en jeans en wit voor een Totoro. Die groen gemeleerde vond ik gewoon mooi.Denk dat dat een hoesje wordt voor m'm haaknaaldenkoker. Daarnaast fijne katoentjes van de Wibra, van alle kleuren wat, heb ik nog geen doel voor. En dan gemeleerd dik katoen voor pannenlappen.
![]()
En verder moest ik 'natúúrlijk' nog wat kleine dingetjes hebben als spelden, naalden, stukjes vilt en oogjes en kraaltjes voor de afwerking. Heb nog een setje grappige plakoogjes gevonden bij het Kruidvat voor maar 69 cent. Én, als klap op de vuurpijl: het eerste boekje van Ana Paula Rimoli voor maar 4,99 bij Boekenvoordeel! (Heb hem overal alleen nog maar gezien voor 14,95, dus dat is best een koopje. Toch?) Dus voorlopig kan ik wel vooruit met alles. Ik ga volgende nog wel een starterspakketje bij Echtstudio bestellen ('Vrolijke beestjes haken') en dan is het afgelopen met geld uitgeven.
Nou, genoeg opgeschept, nu even op jullie reageren.
Sanne, wat een prachtige shawl wordt dat!
En wat een snoezig gebakje Redostrike.Succes morgen met de verkoop!
![]()
En over katten en haakwerk geproken, die van mij kunnen me ook niet met rust laten als ik met die draadjes bezig ben...Ik heb tegenwoordig (wat is tegenwoordig als je nog maar een paar weken haakt..
) m'n bolletjes in een plastic tasje naast me op de bank liggen. Draadje door een hengsel en haken maar! Zo rollen de bolletjes makkelijker af, de draden blijven wat meer zonder kattenhaar én de katten gaan niet meer met de bolletjes ravotten.
mooiquote:Op vrijdag 20 mei 2011 16:33 schreef annelotje het volgende:
wat een leuke dingen weer!!!!! Ik heb weer megaveel inspiratie!
Die padma is echt leuk! En de omslagdoek is echt heel mooi! En natuurlijk de pony en ik heb nog veel meer gezien.
Ik heb een kleine broche gefröbeld voor een collega:
[ afbeelding ]
Ja, 1,69 inderdaad.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 16:11 schreef Toverheks het volgende:
[..]
Mooie kleurtjes maar wat lees ik heeft de Wibra er nu 1.69 van gemaakt van dat katoen, ze waren toch altijd 1.49 dus gelijk 2 dubbeltjes er boven op
van dat groene heb ik toen een trui gebreid op 3 dus het kan wel, haken is beetje dikkerquote:Op vrijdag 20 mei 2011 16:43 schreef Kniertje22 het volgende:
[..]
Ja, 1,69 inderdaad.Ik weet niet hoeveel het eerst kostte, dit was de eerste keer dat ik wat haalde daar. En het is niet eens zo mooi als ik dacht...
Het lijkt meer op borduurgaren, zo splijt het.
Wat een ontzettend schattig Padmaatje Trui!Die zet ik meteen op m'n 'to-do'-lijstje.
Mooi gedaan, Annelotje!
kan ik op jou stemmen dan??? vertel hoe doe ik dat sta er aangemeldquote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:19 schreef EsseEi het volgende:
Ohhh wat een mooie dingen weerleuke bloempjes van Stefanie! Schattig Muisje van Muck
verder ng een toffe poncho in wrding, een taartje, een padma en een roos
en alles wat ik ben vergeten ^^
en een hele mooie berg wollies
Heb hard verhuisd vandaag, mooi hoekje gekregen waar ik lekker kan hakennu nog even aan de shawl verder.
Ooh en ik keek net op Ravelry en 100 mensen hebben mn varken als favoriet, en 1 ander iemand heeft 'm nu gemaakt ^^
Ik ben eerst met haaknaald 3,5 begonnen, maar dat werd niet echt mooi... Ik haak namelijk redelijk strak, en dan kreeg ik van die grote gaten omdat je die dikke haaknaald steeds door die steken moet trekken en duwen. Dus alles weer uitgehaald, weer verder met 3,5 en dan een stuk losser, maar dat zag er ook niet echt uit. Dus alles wéér uitgehaald en ben nu met naald 3 bezig, geloof dat dat wat mooier wordt.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 16:48 schreef trui het volgende:
dat splijten kan heel vervelend zijn maar 't is vaak ook een kwestie van even wennen. als je eenmaal de slag te pakken hebt valt 't vaak wel weer mee. gewoon wat extra opletten, en een niet te kleine naald gebruiken.
Edit: Oeps... sorry. Ik heb mezelf gequote in plaats van ge-edit... Kan het bericht niet meer verwijderen.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 18:45 schreef Kniertje22 het volgende:
[..]
Ik ben eerst met haaknaald 3,5 begonnen, maar dat werd niet echt mooi... Ik haak namelijk redelijk strak, en dan kreeg ik van die grote gaten omdat je die dikke haaknaald steeds door de steken moet trekken en duwen. Dus alles weer uitgehaald, weer verder met 3,5 en dan een stuk losser, maar dat zag er ook niet echt uit. Dus alles wéér uitgehaald en ben nu met naald 3 bezig, geloof dat dat wat mooier wordt.
Op ravelry kun je niet stemmen, maar kun je wel aangeven of een voorwerp een van je favorieten is... Je gaat dan naar dat voorwerp en klikt op het hartje.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 18:35 schreef Toverheks het volgende:
[..]
kan ik op jou stemmen dan??? vertel hoe doe ik dat sta er aangemeld
Haha precies, dat jaquote:Op vrijdag 20 mei 2011 20:24 schreef mijsje het volgende:
[..]
Op ravelry kun je niet stemmen, maar kun je wel aangeven of een voorwerp een van je favorieten is... Je gaat dan naar dat voorwerp en klikt op het hartje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |