Het viel me vorig jaar ook erg mee met mijn E34. Nu scheelt het wel dat ik normaal gesproken vooral in de stad rijd. Plankgas over de autobahn verbruikt nog steeds een stuk minder dan in de stad rijden.quote:Op zondag 3 april 2011 23:44 schreef Mikkie het volgende:
Mag ik even hulde spuien over m'n 320d? Dit weekend 1.300km gereden met drie man + bagage. Gemiddeld 150km/h gescoord over 1.200km snelweg (ik laat de stad even buiten beschouwing) en een verbruik van 1:13. Dat valt me zeker niet tegen als je bedenkt dat ik hele stukken 190 op de cruise heb gehad (verbruik meer dan 1:10 dan)! En het ding geeft geen kik
Dan heb je al niets meer te vrezen, binnen drie maanden moet voor snelheidsovertredingen volgens de Duitse wet de bestuurder geīdentificeerd zijn, willen ze verder kunnen vervolgen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 11:29 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat kan best een poosje duren. Ik zit al sinds oktober te wachten op post uit Duitsland.
Dat heb ik gemerkt jaquote:Op dinsdag 12 april 2011 11:33 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het viel me vorig jaar ook erg mee met mijn E34. Nu scheelt het wel dat ik normaal gesproken vooral in de stad rijd. Plankgas over de autobahn verbruikt nog steeds een stuk minder dan in de stad rijden.
Dat wist ik dus niet, maar is wel fijn.quote:Op dinsdag 12 april 2011 11:37 schreef Mikkie het volgende:
Dan heb je al niets meer te vrezen, binnen drie maanden moet voor snelheidsovertredingen volgens de Duitse wet de bestuurder geīdentificeerd zijn, willen ze verder kunnen vervolgen.
Ik had ongeveer 1:11 (wat beter is dan de 1:9 ~ 1:10 die ik normaal doe).quote:Dat heb ik gemerkt ja. Ik rekende op ongeveer 1:11 dus dit viel me goed mee.
M'n broertje was ook eens een paar keer geflitst in Frankrijk, maar na een jaar nog niets van gehoord. Neem aan dat die ook niet meer komen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 11:31 schreef Alicey het volgende:
Was helemaal niet mijn bedoeling om het topic uit te blazen.
Maar da's Frankrijk. Duitsland lijkt me dan toch wel beter georganiseerd.quote:Op dinsdag 12 april 2011 11:52 schreef YoshiBignose het volgende:
M'n broertje was ook eens een paar keer geflitst in Frankrijk, maar na een jaar nog niets van gehoord. Neem aan dat die ook niet meer komen.
Uit Frankrijk heb je sowieso weinig te vrezen. Daar moet je alleen uitkijken voor laserguns die je direct moet afrekenen. Flitsboetes krijg je nooit binnen. Zelf vorig jaar nog op de plaat gegaan met zo'n 130@90, maar daar hoor je niets van.quote:Op dinsdag 12 april 2011 11:52 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
M'n broertje was ook eens een paar keer geflitst in Frankrijk, maar na een jaar nog niets van gehoord. Neem aan dat die ook niet meer komen.
Dat is wel lekker jaquote:Op dinsdag 12 april 2011 11:48 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat wist ik dus niet, maar is wel fijn.Het waren vast geen schokkende bedragen geweest in Duitsland, maar geld is toch geld en bij 4 stuks kan het alsnog oplopen.
[..]
Ik had ongeveer 1:11 (wat beter is dan de 1:9 ~ 1:10 die ik normaal doe).
Laseren moet je altijd voor oppassen. Vooral op zondagen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 12:09 schreef Mikkie het volgende:
Uit Frankrijk heb je sowieso weinig te vrezen. Daar moet je alleen uitkijken voor laserguns die je direct moet afrekenen. Flitsboetes krijg je nooit binnen. Zelf vorig jaar nog op de plaat gegaan met zo'n 130@90, maar daar hoor je niets van.
Waarschijnlijk wel, maar ik rijd niet in een BMW omdat het zo'n goedkope zuinige auto is.quote:Dat is wel lekker ja. Het ligt er ook een beetje aan wat voor tempo je doet. Als ik gewoon 140 op de cruise had gezet was ik waarschijnlijk wel een stukje voordeliger uit geweest dan normaal, inderdaad
.
So true. Maar vaak pakken ze daarmee alleen de excessen, dus zolang je onder de +30 blijft, valt het meestal wel mee.quote:Op dinsdag 12 april 2011 12:15 schreef Alicey het volgende:
[..]
Laseren moet je altijd voor oppassen. Vooral op zondagen.
Ook absoluut waarquote:[..]
Waarschijnlijk wel, maar ik rijd niet in een BMW omdat het zo'n goedkope zuinige auto is.
Laat ik daar nu best vaak overheen zitten.quote:Op dinsdag 12 april 2011 12:19 schreef Mikkie het volgende:
So true. Maar vaak pakken ze daarmee alleen de excessen, dus zolang je onder de +30 blijft, valt het meestal wel mee.
Over 10 jaar rijdt je auto zelf en hoef je alleen nog maar je bestemming in te voeren.quote:Ook absoluut waar. En die keren dat ik dan echt lange stukken in Duitsland rij, ga ik er ook voor, geen geouwehoer. Rijplezier mag wat kosten. Over tien jaar hebben we allemaal een GPS-unit en automatische bonnengenerator in onze elektrische auto, dan kán het niet eens meer zonder meteen failliet verklaard te worden, dus lekker poken doe ik nu nog wel
.
Da's rijbewijstechnisch ook niet echt heel slimquote:Op dinsdag 12 april 2011 12:21 schreef Alicey het volgende:
[..]
Laat ik daar nu best vaak overheen zitten.
Dat is vooralquote:[..]
Over 10 jaar rijdt je auto zelf en hoef je alleen nog maar je bestemming in te voeren.
Op de snelweg +41, bovendien dat nog gecorrigeerd. Maar veel marge is er inderdaad niet meer.quote:Op dinsdag 12 april 2011 12:25 schreef Mikkie het volgende:
Da's rijbewijstechnisch ook niet echt heel slim. Theoretisch kan twee keer +31 je al twee maanden ontzegging opleveren.
Of misschien weer niet.. Als zoiets heel efficiënt gaat en ik hoef er verder helemaal niets meer aan te doen vind ik het best voordelig. Dan ga ik gewoon intussen iets anders doen.quote:Dat is vooral.
True. Dus altijd de cruise op 160 dan. Nadeel is wel, toevallig laatst even opgezocht, dat de boete voor 160@120 tegenwoordig alweer 338 euro isquote:Op dinsdag 12 april 2011 12:29 schreef Alicey het volgende:
[..]
Op de snelweg +41, bovendien dat nog gecorrigeerd. Maar veel marge is er inderdaad niet meer.
Dat is wel handig ja, maar het plezier van autorijden is dan wel weg...quote:[..]
Of misschien weer niet.. Als zoiets heel efficiënt gaat en ik hoef er verder helemaal niets meer aan te doen vind ik het best voordelig. Dan ga ik gewoon intussen iets anders doen.
338 euro? Da's bijna 1000 gulden.quote:Op dinsdag 12 april 2011 12:33 schreef Mikkie het volgende:
True. Dus altijd de cruise op 160 dan. Nadeel is wel, toevallig laatst even opgezocht, dat de boete voor 160@120 tegenwoordig alweer 338 euro is. Nu heb je wel iets van afwijking en correctie, maar dan nog. En die correctie krijg je echt niet cadeau hoor, zal vaak genoeg verkeerd gemeten worden. Dat zijn geen grappen meer.
Je kunt dan altijd nog een weekje Afrika doen en daar zelf rijden.quote:Dat is wel handig ja, maar het plezier van autorijden is dan wel weg...
Je lijkt m'n moeder wel... terugrekenen naar guldenquote:Op dinsdag 12 april 2011 12:43 schreef Alicey het volgende:
[..]
338 euro? Da's bijna 1000 gulden.Voor diefstal krijg je een boete tussen de 150 en 250 euro.
quote:Op dinsdag 12 april 2011 12:47 schreef YoshiBignose het volgende:
Je lijkt m'n moeder wel... terugrekenen naar guldenen dan ook nog ruim 25% er bij optellen.
BBS RS/RMquote:
Ik heb 15" onder m'n 5je liggen nu.quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:35 schreef Rizkant het volgende:
[..]
BBS RS/RM
BBS RX2
BBS (BMW) styling 5
Oem styling 42/65/32/101 zal er nog wel meer kunnen noemen..
BMW ten (styling??)
BMW throwingstars (styling 21?)
Rondell's
OZ opera
OZ Breyton
OZ Futuras
OZ Mito
Ac Schnitzer type 1,2 of 3 Rennsport of niet!
Racing Dynamics
Hartge classic
Wel op de BBS RS/RM na liefst in grotere maten (17"/18"/19") naar gelang het model auto ze onder zouden moeten!
Ja, Alpina's zijn mooi.. Maar 16" zou mooier staan..quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:13 schreef YoshiBignose het volgende:
Onder een oude BMW horen 15" alpina's![]()
[ afbeelding ]
1. 16" is al snel te groot onder een oude autoquote:Op dinsdag 12 april 2011 14:54 schreef Rizkant het volgende:
[..]
Ja, Alpina's zijn mooi.. Maar 16" zou mooier staan..
Jammere van Alpina's : ze staan op elke 5 serie goed...
Beetje veilige/ te makkelijke keuze dus... En dan haak ik af!
Die spoiler is treurig en past helemaal niet bij de auto. En dan heb ik het niet eens over de spiegelsquote:Op dinsdag 12 april 2011 15:27 schreef YoshiBignose het volgende:
Op een E30 kan 16" nog net, maar onder een E21 is 15" echt genoeg hoor...
Dit vind jij zeker mooi:
[ afbeelding ]
Nog wel steeds een 535d?quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:10 schreef HFdude het volgende:
Kan de OP nog aangepast worden?? Ben inmiddels geswitched van E61 naar E64....
Neuh onder een E39 kunnen best grote velgen daar ben ik het wel mee eens. En verlagen vind ik ook een pre, maar niet zo overdreven laag dan is het wel pauper.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:43 schreef Rizkant het volgende:
Als dit een originele Alpina is mogen er wel weer Alpina's onder...
Die spiegels zijn ook niet mooi!
Maar anders is het met die BBS echt een mooie combi!
Dit is 16"?
Mijn velgen keuze ligt ook echt aan wat voor auto gaan/zitten ze onder..
En daarbij... Verlaging is absoluut een pre.. I am a wheel gap hater
Een E28 mag je max 17" onder leggen..
Een E39 moet gewoon minimaal 18" of 19" max...
Etc. Etc.
Nou ben ik pauper zeker?!
Zijn dit originele spiegels? Lijken mij op DTM spiegels...quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:24 schreef YoshiBignose het volgende:
Ben ook niet echt fan van spoilers eerlijk gezegd... maar ben bang als ik dat eraf haal dat de lak er niet meer uitziet eronder. Maar wat is er mis met de spiegels? Dat zijn gewoon de originele...
Ja joh en als het effe kan moet die uitstekende velgrand net tegen je wielkast aanlopen, dan is het precies goedquote:Op dinsdag 12 april 2011 21:19 schreef Rizkant het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is dik!
OEM+ = origineel+ verlaging+ chique velgen = WIN!
Gooi ze anders even allemaal op een hoop, daar had ik het helemaal niet overquote:Op zondag 10 april 2011 14:27 schreef Rizkant het volgende:
[..]
Wat is er in Godesnaam nou aso aan een gepolijste rand?
Ps. Ik zelf rij met BBS RX2 in 19" ... Deze hebben ook standaard een gepolijste rand....
As we speak worden ze opnieuw gepolijst
compliment of belediging?quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:13 schreef YoshiBignose het volgende:
Die foto'sik dacht even dat Turq weer terug was in het topic.
Daarom worden wielkastranden vaak gerold, om dat te voorkomen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:53 schreef MadMarky het volgende:
[..]
Ja joh en als het effe kan moet die uitstekende velgrand net tegen je wielkast aanlopen, dan is het precies goed![]()
En om verder nog even op de velgranden terug te komen:
Wat doet een E39 M5 tegenwoordig nog?quote:Op woensdag 13 april 2011 08:44 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik zit eerlijk gezegd te kijken naar een E39 M5 die zijn best betaalbaar. Hmm maar maandelijks toch vrij fors, misschien is de 540i een betere keus, maar M5 is zoveel cooler
Dat is best goedkoop eigenlijk. Een beetje fatsoenlijke E46 M3 doet nog steeds rond de 30.000.quote:Op woensdag 13 april 2011 08:54 schreef YoshiBignose het volgende:
Als je een beetje rond kijkt dan zie je ze tussen de 10k en 20k. Iets goedkoper gemiddeld dan de E46 M3, maar wat me opvalt is dat er wel vaker meer kilometers zijn gereden. Logisch ook, zo'n M5 kan je best als daily gebruiken. Bij een M3 doe je dat toch minder snel.
Dat vind ik zo mooi van die E39 juist, als ik een sportwagen wil dan koop ik geen BMW hoorquote:Op woensdag 13 april 2011 09:06 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat is best goedkoop eigenlijk. Een beetje fatsoenlijke E46 M3 doet nog steeds rond de 30.000.
Persoonlijk ben ik meer van de E46 M3, juist vanwege de sportievere uitstraling. Dat ding schreeuwt in alles dat het een sportwagen is, terwijl de E39 zegt "hoi, ik ben een luxe sedan met veel vermogen'
Ik vind de E46 nou net een iets brutere uitstraling hebben, dat spreekt me wel aan. En waarom geen BMW als je een sportwagen wil? Een willekeurige M doet voor weinig auto's onder in dezelfde prijsklasse (zegmaar nagenoeg geen).quote:Op woensdag 13 april 2011 10:52 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Dat vind ik zo mooi van die E39 juist, als ik een sportwagen wil dan koop ik geen BMW hoor
Ja, maar toch is het anders, zijn wel multitaskers natuurlijk.quote:Op woensdag 13 april 2011 11:11 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik vind de E46 nou net een iets brutere uitstraling hebben, dat spreekt me wel aan. En waarom geen BMW als je een sportwagen wil? Een willekeurige M doet voor weinig auto's onder in dezelfde prijsklasse (zegmaar nagenoeg geen).
Leuke is dat je met je M3/M5 ook nog mooi boodschappen kunt doen, terwijl je dat niet echt (praktisch) kan in een 'rasechte' sportwagen. Maar er zijn inderdaad een hoop leuke 'rasechte' (sportwagens). Toch heeft BMW iets voor mij persoonlijk. De wegligging, het geluid, de uitstraling, het rij-gedrag, ik vind 't allemaal fantastisch. Vooral in de snellere modellen.
Uiteindelijk is het ultieme natuurlijk om een M te hebben, en daarnaast nog een 'rasechte' sportwagen!
Een honda S2000 kan ik inderdaad ook wel waarderenquote:Op woensdag 13 april 2011 11:35 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ja, maar toch is het anders, zijn wel multitaskers natuurlijk.
Maar als ik echt een sportwagen zou kopen zou ik eerder neigen naar een Honda S2000, Porsche 944 en dat soort type wagens. (om maar even bij een normaal budget te blijven)
Die geven je toch een andere belevenis als een BMW M3 of M5.
Het rustiger rijden is volgens mij echt verbonden aan het vermogen van je auto. Als je weet dat je die reserves hebt...spreek je ze echt vaker aan (en nee, ik jakker niet overal 200 km/u, juist op de snelweg staat de cruise vaak rond 125 km/u)quote:Op woensdag 13 april 2011 12:09 schreef YoshiBignose het volgende:
Klopt een E46 is natuurlijk veel sportiever, maar ik merk dat ik toch vaak rustig rijdt eigenlijk (wel hard) dus is een 5-serie wat comfortabelere en heeft een iets "saaier" maar wel netter, uiterlijk
3.2L 343pkquote:Op woensdag 13 april 2011 14:52 schreef Rizkant het volgende:
Hmm... Die ken ik niet... Ben nog niet zolang actief hier hey...
Maar foto van mijn wagen zegt hopelijk genoeg!
E39 M5 vs. E46 M3...
Moeilijk... Maar keuze zou echt bij de M5 komen..
Heb een gezin...
Jochie van 1,5jaar, geef mij die 2 extra deuren maar..
Daarintegen is de M5 een stuk minder schreeuwerig
..
Let the engine do the talking!
Als ik het allebei kon betalen, ging ik eerder voor de M5 denk ik. De M3 is wat sportiever, maar ik hou wel van wat meer gedistingeerd. Een E39 M5 is gewoon power in stijl, terwijl de M3 wat gepronceerder is. Ik hou wel van die anonimiteit (scheelt aandacht van de politie) en bovendien heb je geen massa's wannabe's die vier uitlaten onder hun 318 schroeven in de hoop op jou te lijkenquote:Op woensdag 13 april 2011 09:06 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat is best goedkoop eigenlijk. Een beetje fatsoenlijke E46 M3 doet nog steeds rond de 30.000.
Persoonlijk ben ik meer van de E46 M3, juist vanwege de sportievere uitstraling. Dat ding schreeuwt in alles dat het een sportwagen is, terwijl de E39 zegt "hoi, ik ben een luxe sedan met veel vermogen'
Ik zou een M3 ook niet afslaan hoor, maar ik hoef niet zo'n stuiterbak. Strak sturen en sportiviteit is prima, maar je moet het niet overdrijvenquote:Op woensdag 13 april 2011 08:28 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Daarom worden wielkastranden vaak gerold, om dat te voorkomen.
@ Mikkie: dat doen toch veel mensen? Ik loer nog steeds naar een E46 M3, omdat die er toch 's moet komen
Maar wat let je om zelf een m-pakket op je E46 te zetten? Dat wil ik eigenlijk ook wel. Eerst sparen voor een motor, daarna verder met de E46
Dat zijn dus BMW's waarin ik niet dood gevonden wil worden, zeker die coupe nietquote:Op woensdag 13 april 2011 16:58 schreef k_man het volgende:
Als je een M wilt voor 10 ā 20k, neem dan de Z3M. Met name de M Coupé is een vrij unieke auto.
Mee eens Z3 is een dames modelquote:Op woensdag 13 april 2011 17:35 schreef YoshiBignose het volgende:
Z3 vind ik ook niks, die nieuwe Z4 is wel mooi
Die is te klein. Ik heb in een Z3 cabrio gezeten. Niet eens als bestuurder, maar als passagier paste het al nietquote:Op woensdag 13 april 2011 16:58 schreef k_man het volgende:
Als je een M wilt voor 10 ā 20k, neem dan de Z3M. Met name de M Coupé is een vrij unieke auto.
Was dat niet toevallig een M3 GTS?quote:Op woensdag 13 april 2011 15:22 schreef Rizkant het volgende:
Zo maar ff over M3 gesproken..
Had vandaag een rit Luxemburg...
Kom ik bij Bastogne word ik ineens ingehaald door een E92 M3!
Mat oranje ge-wrapt.. Met mat zwart dak
En dito velgen...
Over schreeuwend gesproken...
Maar als ik hem zou krijgen....
Zeg maak het effequote:
Da's dus dikke onzin. Ik ken meerdere lange mensen die er prima inpassen. Misschien moet je je stoel eens leren instellen.quote:Op woensdag 13 april 2011 18:17 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Die is te klein. Ik heb in een Z3 cabrio gezeten. Niet eens als bestuurder, maar als passagier paste het al niet. Wel leuk speelgoed though.
Ach, mening he!quote:Op woensdag 13 april 2011 20:14 schreef k_man het volgende:
[..]
Da's dus dikke onzin. Ik ken meerdere lange mensen die er prima inpassen. Misschien moet je je stoel eens leren instellen.Ik had het overigens over de coupé. Alles behalve een damesauto.
Sowieso altijd liever een Z dan een of andere kamper- / turkenbak. En elke BMW sedan, touring en coupé is na een paar een turken- / kamperbak.
Ik rij anders nog altijd liever in een kamperbak dan in zo'n nichtenbakquote:Op woensdag 13 april 2011 20:14 schreef k_man het volgende:
[..]
Da's dus dikke onzin. Ik ken meerdere lange mensen die er prima inpassen. Misschien moet je je stoel eens leren instellen.Ik had het overigens over de coupé. Alles behalve een damesauto.
Sowieso altijd liever een Z dan een of andere kamper- / turkenbak. En elke BMW sedan, touring en coupé is na een paar een turken- / kamperbak.
Misschien zijn niet alle mensen gelijk? Ik heb dat ding in de onderste stand gehad, helemaal naar achteren en het paste niet... zat met m'n hoofd tegen het dak en knieën zo ongeveer in het dashboard. Dat jij dan toevallig een paar mensen kent die er wel prima in passen (nota bene een ander model, coupé ipv cabrio), zegt niets over wat ik er van vind. Daar hoef je het niet mee eens te zijn, dat is gewoon mijn ervaring.quote:Op woensdag 13 april 2011 20:14 schreef k_man het volgende:
[..]
Da's dus dikke onzin. Ik ken meerdere lange mensen die er prima inpassen. Misschien moet je je stoel eens leren instellen.Ik had het overigens over de coupé. Alles behalve een damesauto.
Ik ben 1,98.. en pas prima in een Suzuki Altoquote:Op donderdag 14 april 2011 00:31 schreef MadMarky het volgende:
Ik kan met 1,85m nog prima zitten in de coupe, maar als ik op het circuit een helm op heb moet het dakraam wel open
Ik denk dat je zeker tot 1,90/1,95 geen problemen hebt met zitten. Het interieur is zeker niet ruim met de lage zit en de hoge middentunnel maar de zitpositie zelf is prima. Als je dat al niet trekt moet je gewoon nooit iets kleiners dan een 5-serie kopen
Kansloosquote:Op woensdag 13 april 2011 20:42 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ach, mening he!
BMW kan heel snel een turken bak zijn ja. Verschil tussen een turken BMW en een nette BMW is meestal toch dit:
Turken bak:
[ afbeelding ]
Nette bak:
[ afbeelding ]
Vind de Z8 en Z4 wel tof, Z3 is het net niet![]()
[ afbeelding ]
Ik wilde eigenlijk ook een 5-serie E39 kopen ipv deze E46, maar ben afgehaakt op de running costs die nog een slag hoger waren dan de E46, niet meer grappig gewoon. Maar dikke kans dat, als ik het kan veroorloven, m'n volgende auto inderdaad een Fünfer wordtquote:Op donderdag 14 april 2011 00:31 schreef MadMarky het volgende:
Ik kan met 1,85m nog prima zitten in de coupe, maar als ik op het circuit een helm op heb moet het dakraam wel open
Ik denk dat je zeker tot 1,90/1,95 geen problemen hebt met zitten. Het interieur is zeker niet ruim met de lage zit en de hoge middentunnel maar de zitpositie zelf is prima. Als je dat al niet trekt moet je gewoon nooit iets kleiners dan een 5-serie kopen
quote:Op donderdag 14 april 2011 12:45 schreef FalleNk810i het volgende:
Link werkt niet mits tenzij je geregistreerd bent daar.
*zucht*quote:Op donderdag 14 april 2011 11:51 schreef rival het volgende:
BMW komt overigens zelf met gekleurde velgen met gepolijste rand. standaard. OEM.
dus......
Verder nog iets?quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:53 schreef MadMarky het volgende:
En om verder nog even op de velgranden terug te komen:
[..]
Gooi ze anders even allemaal op een hoop, daar had ik het helemaal niet over
Die klassieke BBSen zijn mooi, ook met een gouden hart, maar dan in 15 of 16" onder een E30. Niet in 19" en ook niet onder een nieuwer model BMW.
[...]
Vind het niet raar, ging al een tijdje over de Z serie..quote:Op vrijdag 15 april 2011 08:42 schreef Maharbal het volgende:
God wat zijn jullie een stel wijven af en toe
quote:Op vrijdag 15 april 2011 08:47 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Vind het niet raar, ging al een tijdje over de Z serie..
Dat wel.quote:
quote:Op vrijdag 15 april 2011 08:42 schreef Maharbal het volgende:
God wat zijn jullie een stel bitchende wijven af en toe
Haten op sedans met als argument ''turkenbak'' en ''sjonnie''quote:Op vrijdag 15 april 2011 11:50 schreef k_man het volgende:
Ach, dat mensen die in een of andere aftandse sedan rijden de Z niks vinden, is feitelijk juist een aanbeveling voor de Z. Je wilt als Z-rijder überhaupt niet geassocieerd worden met Sjonnies in oude 3-series. Van die figuren die wel graag een BMW willen, maar zich niks anders kunnen veroorloven dan een turkenbak van 10 jaar oud.
Ik rij niet in een afstandse sedan, maar Z blijft voor mensen die op hun eigen geslacht vallen...quote:Op vrijdag 15 april 2011 11:50 schreef k_man het volgende:
Ach, dat mensen die in een of andere aftandse sedan rijden de Z niks vinden, is feitelijk juist een aanbeveling voor de Z. Je wilt als Z-rijder überhaupt niet geassocieerd worden met Sjonnies in oude 3-series. Van die figuren die wel graag een BMW willen, maar zich niks anders kunnen veroorloven dan een turkenbak van 10 jaar oud.
Ik rijd een coupé van 9 jaar oud!quote:Op vrijdag 15 april 2011 11:58 schreef FalleNk810i het volgende:
Ik niet, heb geen eens een sedan of BMW
Doe 'ns een cursus PI's interpreteren ofzo.quote:Op vrijdag 15 april 2011 11:56 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Haten op sedans met als argument ''turkenbak'' en ''sjonnie''
Nee, de 6-serie heeft een lekker imago.quote:Op vrijdag 15 april 2011 11:58 schreef HFdude het volgende:
Ik rij niet in een afstandse sedan, maar Z blijft voor mensen die op hun eigen geslacht vallen...
Ja best wel goed eigenlijk, heb ik tot mn grote verbazing gemerktquote:Op vrijdag 15 april 2011 12:11 schreef k_man het volgende:
[..]
Nee, de 6-serie heeft een lekker imago.![]()
Het topic begint een beetje te lijken op elkaars Bimmer afkraken, maar smaken verschillen, als jij die Z3 mooi vindt is het toch prima, ik vind eerlijk gezegd alleen de Z1 mooi omdat het een origineel model is wat op zichzelf staat, de Z3-Z8 zijn toch een beetje "retro" auto's die ik wat minder geslaagd vind, maar zo zijn er nog wel meer modellen waarbij BMW de plank mis slaat, het rijgenot is daarentegen altijd goedquote:Op vrijdag 15 april 2011 11:50 schreef k_man het volgende:
Ach, dat mensen die in een of andere aftandse sedan rijden de Z niks vinden, is feitelijk juist een aanbeveling voor de Z. Je wilt als Z-rijder überhaupt niet geassocieerd worden met Sjonnies in oude 3-series. Van die figuren die wel graag een BMW willen, maar zich niks anders kunnen veroorloven dan een turkenbak van 10 jaar oud.
mijn onbetaalbare klassieker een aftandse turkenbak noemenquote:Op vrijdag 15 april 2011 11:50 schreef k_man het volgende:
Ach, dat mensen die in een of andere aftandse sedan rijden de Z niks vinden, is feitelijk juist een aanbeveling voor de Z. Je wilt als Z-rijder überhaupt niet geassocieerd worden met Sjonnies in oude 3-series. Van die figuren die wel graag een BMW willen, maar zich niks anders kunnen veroorloven dan een turkenbak van 10 jaar oud.
Hij is klaarquote:Op vrijdag 15 april 2011 15:41 schreef YoshiBignose het volgende:
Pff en wanneer is je auto eindelijk helemaal in orde?
Er gaat binnenkort vast wel weer iets kapotquote:Op vrijdag 15 april 2011 16:56 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Hij is klaar. Kan me nu gaan richten op interieur
.
Ongetwijfeldquote:Op vrijdag 15 april 2011 18:24 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Er gaat binnenkort vast wel weer iets kapot
Mja, het is altijd zo dubbel. Enerzijds heb ik ook wel eens gedacht 'ja maar, imago'...maar uiteindelijk is het maar net hoe je er zelf mee omgaat. Ik heb me er bij neergelegd dat mensen nou eenmaal vooroordelen hebben en eigenlijk maakt het me niet zoveel uit. Ja, soms loop ik ook te trappen en knal ik mensen voorbij, waarmee ik het BMW-stigma alleen maar versterk. Vaak genoeg ben ik ook de heer in het verkeer, maar dat valt mensen dan weer niet op. Kortom: het interesseert me niet en de vooroordelen die mensen hebben neem ik er wel bij. Dan maar een Sjonnie of petjesimago. Soms is het wel 'handig', dan kijken mensen niet zo verbaasd als je een keer echt haast hebt. En de rest van de tijd... lekker belangrijk. Als ik maar tevreden ben. Ik vind immers ook van alles van al die kleine koektrommel-Aygo's op wielen, die lelijke Dacia's en gare Japanners die stiekem niet altijd meer zo betrouwbaar zijn als iedereen denkt... het interesseert die mensen vast ook niet wat ik denkquote:Op vrijdag 15 april 2011 22:41 schreef Moody het volgende:
Ben ook benieuwd hoeveel jaar ik mijn E92 kan houden voordat er petjes in gaan rijden. Daar heb ik geen bakken met geld voor uitgegeven he
Jep. Hoe heerlijk de auto ook is, hij staat helaas niet bekend als het meest betrouwbare model en heeft wel wat kinderziektesquote:
Ik zou het graag doen, maar ik mag mijn OP niet meer aanpassen.quote:Op vrijdag 15 april 2011 19:26 schreef MadMarky het volgende:
Alicey, je mag wel een linkje naar m'n wijvenbak toevoegen aan de OP![]()
Het is een E36/8 Z3 3.0 coupe
Is zeker dezelfde toren, die reclame hangt er al een eeuwigheid maar had Bowney de vorige foto ook gemaakt of was het iemand anders?quote:Op maandag 18 april 2011 09:02 schreef YoshiBignose het volgende:
Haha en is dat weer dezelfde toren als vorige keer?
Is er nog wat anders dan?quote:Op maandag 18 april 2011 09:54 schreef Bowny het volgende:
Uiteraard dezelfde toren, Bayoke Sky Hotel![]()
Zal de volgende keer een andere zijde pakken, maar het is echt te heet om even een blokkie om te lopen voor die rooie 1-serie
Oh en ik hoor jullie al denken waarom ik zo vaak in Thailand zit....NEE, ik zit hier niet voor de hoeren-industrie
Vind ik een mooi model, is dat één van de eerste BMW diesels of waren die er al veel eerder?quote:Op woensdag 20 april 2011 08:54 schreef Herr.Flick het volgende:
As. zaterdag ga ik aan mijn 'mini-projekt' beginnen..
Ik heb in februari een e28 524TD vanuit duitsland naar NL gehaald, en deze word in juni belastingvrij.
Wel is hier het nodige werk aan, de auto staat al enkele jaren stil, uitlaat ed zijn verroest.
Ben benieuwd wat we tegen gaan komen!
Tofquote:Op woensdag 20 april 2011 08:54 schreef Herr.Flick het volgende:
As. zaterdag ga ik aan mijn 'mini-projekt' beginnen..
Ik heb in februari een e28 524TD vanuit duitsland naar NL gehaald, en deze word in juni belastingvrij.
Wel is hier het nodige werk aan, de auto staat al enkele jaren stil, uitlaat ed zijn verroest.
Ben benieuwd wat we tegen gaan komen!
Eerst maar eens een kenteken zien te krijgen incl verse APK, daarna gaat de auto waarschijnlijk op vakantie naar Polen waar deze opnieuw gespoten zal gaan worden, althans.. dat is de bedoeling!quote:Op woensdag 20 april 2011 14:43 schreef tha_rizzo het volgende:
Fietsjes
Wellicht is dit forum ook handig voor je als e28-rijder
Fietjes inderdaadquote:Op woensdag 20 april 2011 14:43 schreef tha_rizzo het volgende:
Fietsjes
Wellicht is dit forum ook handig voor je als e28-rijder
Cabriootje staat nu ook met de kap open voor de deur, alleen is dat maar een renault 19, maar ook dat kan de pret niet drukken!quote:Op woensdag 20 april 2011 15:58 schreef Mikkie het volgende:
Leuke bak hoor, maar voor erbij. Gewoon, als opknappertje. Al zou ik dan toch voor een cabrio gaan
Waarschijnlijk gaat de K as zondag en maandag richting eifel/moesel, rijden in NL doe ik echt nooit omdat ik er geen fluit meer aan vind.quote:Op woensdag 20 april 2011 16:02 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Fietjes inderdaad![]()
Ik rijd de afgelopen dagen (met dit heerlijke weer!) rond op een KTM Superduke 990. 140pk (+nog wat extra door aangepaste titanium Acrapovic uitlaat) op 180kg, mijn god wat een sensatie
)
Er kunnen makkelijk vijf volle tassen in, het probleem is wel laden en lossen.quote:Op woensdag 20 april 2011 16:29 schreef Herr.Flick het volgende:
Ik heb dat dingetje hier op fok gekocht zo'n anderhalf jaar geleden, met toen 120.000km (incl nap), leer en een werkende airco mag ik niet mopperen, het autootje is echt heerlijk, en mijn 2 kleine koters vinden het samen met de zijspan toch wel het leukste vervoersmiddel wat we hebben.
Maarja.. boodschappen doen is een hel, je kunt bijna niks meenemen, vandaar dat we nu eens een e28 gaan proberen (had tot maandag een mondeo wagon tdci '02)
*KUCH*quote:Op vrijdag 15 april 2011 18:24 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Er gaat binnenkort vast wel weer iets kapot
Idd, in de E28 van een vriend (met LPG) schrik je nog hoe breed die kofferbak is. Maar eigenlijk er kan idd qua hoogte en diepte niet verbazingwekkend veel heen. Maar tenzij je 10 kinderen hebt moet het wel lukken met de boodschappenquote:Op woensdag 20 april 2011 17:01 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Er kunnen makkelijk vijf volle tassen in, het probleem is wel laden en lossen.
Tevens moet je niet de tas te hoog proberen te vullen, want dan past 't al snel niet meer.
quote:Op donderdag 21 april 2011 08:09 schreef TommyGun het volgende:
[..]
*KUCH*
Part #5 (ook weer een bekende kwaal blijkbaar).
[ afbeelding ]
Maar een nieuw (herzien, 61319119052) exemplaar besteld. Gelukkig kost dat ding bijna niks
*KUCH*
Indien je Alarm Klasse 3 hebt dan:quote:Op donderdag 21 april 2011 09:51 schreef Mikkie het volgende:
[..]Wat is dat voor onderdeeltje dan? Ik herken het zo 1-2-3 niet.
Succesquote:Op donderdag 21 april 2011 10:55 schreef piekartz87 het volgende:
de 13de theorieexamen voor de fiets
Als de gesmeerde bliksem halen dan. Er gaat weinig boven motorrijden met dit weer...quote:Op woensdag 20 april 2011 17:01 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Er kunnen makkelijk vijf volle tassen in, het probleem is wel laden en lossen.
Tevens moet je niet de tas te hoog proberen te vullen, want dan past 't al snel niet meer.
@ Haarbal: ik heb m'n rijbewijs voor fiets nog niet, maar ben al wel aan 't kwijlen boven een Moto Guzzi Griso
Die 6 serie domineertquote:Op zondag 24 april 2011 17:07 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat is het stil hier? Net even foto gemaakt van de oude BMW's in de familie, wat een pareltjes
[ afbeelding ]
quote:
Cabriorijden... Hoef je niet zo'n moordend warm pak aan, merk je alles om je heen en zit je lekker met je bolletje in de zon.quote:Op vrijdag 22 april 2011 13:18 schreef Maharbal het volgende:
Als de gesmeerde bliksem halen dan. Er gaat weinig boven motorrijden met dit weer...
Waarom kijkt die middelste zo boos?quote:Op zondag 24 april 2011 17:07 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat is het stil hier? Net even foto gemaakt van de oude BMW's in de familie, wat een pareltjes
[ afbeelding ]
Kijk, dat is voor mij nou echt de BMW. Zo zie ik ze het liefst, met die schuin naar voren oplopende grille. Mooi dreigend, imposant!quote:
Wat is er mis met een rustige rijstijl?quote:Op maandag 25 april 2011 11:46 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik neem aan dat je geen BMW hebt, want op de manier hoe jij rijdt kan je beter een Lupo 3L nemen.
Die kleppen stellen zich toch zelf?quote:Op maandag 25 april 2011 14:01 schreef Fer het volgende:
Maar ontopic: Net de kleppen van me 320i gesteld en die liep lauw als een tierelier naar de 6200rpm.
Cabriorijden is ook fijn inderdaad!quote:Op zondag 24 april 2011 21:29 schreef k_man het volgende:
[..]
Cabriorijden... Hoef je niet zo'n moordend warm pak aan, merk je alles om je heen en zit je lekker met je bolletje in de zon.Vandaag met zo'n 50 BMW cabrio's wezen toeren in Overijssel. Ook over een aantal hele leuke, bochtige weggetjes die... verboden zijn verklaart voor motoren.
Zuinig zijn op je auto betekent niet dat je geen gas mag geven... BMW's zijn daar gewoon voor gemaakt hoorquote:Op maandag 25 april 2011 13:49 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Wat is er mis met een rustige rijstijl?
Ik ben gewoon zuinig op me auto, dat is toch goed? Die hobby is al duur genoeg.
Als ik echt even wil jakkeren en jagen nam ik wel een Impreza en ga ff naar de TT in Assen.
Zo is het maar netquote:Op maandag 25 april 2011 14:01 schreef Fer het volgende:
Of zoals Yoshi zou zeggen, het is toch maar een M20B20, die moeten altijd getrapt worden.
Precies. Ik ben ook wel zuinig op m'n auto hoor... jakker er niet op de grens mee door bochten en rij 'm altijd goed warm. Maar als ie warm is, mag ie wel gewoon werken, dat kan ook makkelijk.quote:Op maandag 25 april 2011 15:40 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Zuinig zijn op je auto betekent niet dat je geen gas mag geven... BMW's zijn daar gewoon voor gemaakt hoormaar gewoon rustiger doen als de motor koud is. Ik rijd in m'n benzine met koude motor meestal max 3000 dus waarschijnlijk in een diesel zal max 2500 echt geen probleem zijn hoor.
+1...quote:Op maandag 25 april 2011 17:46 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Precies. Ik ben ook wel zuinig op m'n auto hoor... jakker er niet op de grens mee door bochten en rij 'm altijd goed warm. Maar als ie warm is, mag ie wel gewoon werken, dat kan ook makkelijk.
3 cilinders zouden verboden moeten worden ja, veel te weinig voor het gewicht wat tie moet voortbewegenquote:Op maandag 25 april 2011 14:01 schreef Fer het volgende:
Op werk rijdt een Ibiza 14% 3-cylinder, die wordt gewoon richten de 5000rpm getrapt. Anders komt dus echt niet voorruit. Maar ja het is leasebak en VAG blok erin, dan kan dat allemaal, schijt aan de pool die er daarna ooit mee wil gaan rijden.
Maar ontopic: Net de kleppen van me 320i gesteld en die liep lauw als een tierelier naar de 6200rpm. Die is prive, maar ik had het warm genoeg.
Of zoals Yoshi zou zeggen, het is toch maar een M20B20, die moeten altijd getrapt worden.
Ik rij de laatste tijd weer heel vaak een drie-pitter, omdat m'n zes-pitter stilstaat. Ik ben blij dat ik 't autootje mag lenen en het geeft me wel wat vrijheid, maar zodra ik wat moet klimmen moet ik terugschakelen. Ik mis echt koppel en vermogen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 08:46 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
3 cilinders zouden verboden moeten worden ja, veel te weinig voor het gewicht wat tie moet voortbewegen
Hij gaat 't ooit weer doen jaquote:Op dinsdag 26 april 2011 10:13 schreef YoshiBignose het volgende:
Gaat je E28 het nou ooit weer doen? Wat is nu eigenlijk het probleem nog...?
Zo, jij bent lekker bezig geweestquote:Op woensdag 27 april 2011 11:36 schreef Herr.Flick het volgende:
Afgelopen zaterdag maar eens de 1e werkzaamheden verricht aan de 5..
Uitlaat lag er na 3 schroeven losdraaien kompleet eronder uit, totaal verrot en al diverse keren gelast.
Nieuwe voorpijp zat nog bij de auto, en deze is dus al gemonteerd, ook komt de rest van de uitlaat vandaag binnen (nieuw)
Remklauw links achter, zat zo vast dat de blokken totaal geen voering meer hadden, maar ook de remmen waren los meegeleverd!
Na demontage en montage heeft de 5 dus zgan remmen achter die mooi soepel gaan, vlug alles ontlucht.. wiel erop..uh.. WIEL ERRROP..GVD past niet!
Wat blijkt nu.. de remmen die er bij zitten zijn waarschijnlijk van een E34 ipv E28, en deze hebben dus een iets grotere schijf, en de kleine 14" velgen bieden te weinig ruimte voor deze schijven. Waarschijnlijk komen er andere velgen op, omdat ik anders een nieuwe klauw moet kopen, nieuwe schijven en blokken, en deze velgen ook nog maar 'mooi' moet zien te krijgen.
Op een paar kleine gaatjes bij de kriksteunen is de 5 mooi hard (chassis), alleen kwam ik een rotte (onderste) veerschotel tegen aan de rechterzijde, dit schijnt echt een kwaal te zijn van de e28. Op MP staat een setje te koop voor 250 euro, en dat vind ik een hoop geld voor een stukje oud ijzer. Na wat onderzoek kwam ik snel op een site waar ze losse schotels verkopen, en daar heb ik er dus meteen 1 besteld, deze moet ik dan wel er aan vast lassen, maar dat is het probleem niet, Ook het portierscharnier aan de rechterzijde vraagt wat aandacht, hier ook wat roest, maar gelukkig geen gaten in de A stijl.
Automaatfilter besteld, deze worden nl vaak vergeten..
Binnenkort weer verder!
Nee, heb eerlijk gezegd geen foto's gemaakt..quote:Op woensdag 27 april 2011 12:59 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Zo, jij bent lekker bezig geweest![]()
Heb je ook foto's?
Ik ken het, vergeet t ook altijd of heb er geen zin inquote:Op woensdag 27 april 2011 13:15 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Nee, heb eerlijk gezegd geen foto's gemaakt..
Vuile handen en een schone camera gaan niet goed samen!
Nah.. filerijden is niet echt mijn bezigheid!quote:Op donderdag 28 april 2011 09:27 schreef Mikkie het volgende:
Lijkt me best geinig om een keer zoiets mee te doen, maar zondag zit al volgeboekt
Het is de kunst om een mooie route te zoeken. Geen snelwegen, mooie binnenwegen enzoquote:Op donderdag 28 april 2011 09:57 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Nah.. filerijden is niet echt mijn bezigheid!
Kappersvereniging?quote:Op donderdag 28 april 2011 10:33 schreef k_man het volgende:
Niet echt OSM bij R2, geloof ik. Ik hou het wel bij ritjes met mijn Z3/Z4-matties. En volgende week zaterdag een rit voor gehandicapte kinderen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
Inderdaad, zelfde idee als de Z3 alleen dan met dak en minder vermogenquote:Op donderdag 28 april 2011 12:57 schreef k_man het volgende:
Ach, wat aandoenlijk. Een jochie in een klein boodschappenautootje Polo maakt een afgezaagd grapje.
Ja, bijna hetzelfde. Het zijn immers allebei auto's.quote:Op donderdag 28 april 2011 13:00 schreef FalleNk810i het volgende:
Inderdaad, zelfde idee als de Z3 alleen dan met dak en minder vermogen
Dat zeg ik, naja Z4 dan, voor de gevorderde kapperquote:Op donderdag 28 april 2011 13:02 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, bijna hetzelfde. Het zijn immers allebei auto's.
Overigens heb ik geen Z3.
quote:Op donderdag 28 april 2011 21:35 schreef Herr.Flick het volgende:
Ik heb velgen gevonden, alleen nog effe kijken of ze ook passen..
18" M velgen, originele bmw wielen, (ongeveer?) deze:
[ afbeelding ]
Die gaan toch niet onder je e28 diesel hč? Want dat staat echt voor geen meter.quote:Op donderdag 28 april 2011 21:35 schreef Herr.Flick het volgende:
Ik heb velgen gevonden, alleen nog effe kijken of ze ook passen..
18" M velgen, originele bmw wielen, (ongeveer?) deze:
[ afbeelding ]
Volgens mij ook niet. Hb je een goede foto van die auto? Dan soep ik ze er morgen wel even onder voor het ideequote:Op donderdag 28 april 2011 21:59 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Die gaan toch niet onder je e28 diesel hč? Want dat staat echt voor geen meter.
Meh, beetje nette E30 kost geen drol. Gaat ook niet heel veel stuk, natuurlijk beetje standaard onderhoud is vereist maar geen 1000en per jaar. Het scheelt wel als je zelf beetje kan knutselen of iemand kent. Veel onderdelen zijn op de sloop of marktplaats te vinden. Naar mijn mening is een E30 316quote:Op donderdag 28 april 2011 22:47 schreef honkhonk het volgende:
Dag BMW fanboys,
Ik ben deze week geslaagd voor m'n rijbewijs, en ik zit nu al een beetje te kijken voor een eerste auto. Het liefst wil ik er eentje die wegenbelastingvrij is (bouwjaar <1986 dus) zodat de kosten als ik er niet mee rijd beperkt blijven. M'n budget is 4000, maar ik zou hier natuurlijk het liefst zoveel mogelijk van overhouden voor de kosten die nou eenmaal bij een (oudere) auto horen. Ik zag op internet dat er redelijk wat oude BMW e30's voor <2000 euro worden aangeboden (zoals bijvoorbeeld deze http://bit.ly/jNM649 ) .. en ik vind die er echt geweldig uitzien. Het verschilt natuurlijk allemaal erg per auto, maar heb je nou over het algemeen aan zo'n oude e30 veel meer onderhoudskosten dan, zeg, een Golfje uit die tijd? Als ik echt op zeker wil spelen moet ik natuurlijk een Japans autotje nemen, maar ik vertik het om in zo'n koekblik te gaan rijden.
Dus, oude BMW als eerste auto.. te doen? M'n pa houdt me voor dat ik duizenden euros per jaar kwijt zal zijn aan onderhoud, maar dat lijkt me toch wel erg overdreven?
Ik wist wel dat m'n pa zat te overdrijvenquote:Op donderdag 28 april 2011 22:57 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Meh, beetje nette E30 kost geen drol. Gaat ook niet heel veel stuk, natuurlijk beetje standaard onderhoud is vereist maar geen 1000en per jaar. Het scheelt wel als je zelf beetje kan knutselen of iemand kent. Veel onderdelen zijn op de sloop of marktplaats te vinden. Naar mijn mening is een E30 316een perfecte eerste auto
Oldtimer heb je vrij weinig aan behalve dat je geen wegenbelasting hebt, want verzekeren moet toch gewoon normaal (tenzij op je vader's naam). Vaak zijn deze ook duurder qua aankoopprijs.
Met een budget van 4000 kan je gegarandeerd wel slagen voor een nette E30 en een paar jaar aan onderhoud
Waarom niet? en waarom verlagen wel?quote:Op donderdag 28 april 2011 22:04 schreef YoshiBignose het volgende:
Haha idd, dat moet je echt niet onder een E28 doen hoor
Maar als je toch dikke velgen eronder wil, doe dan die van de E34 M5, dat staat nog wel oke
[ afbeelding ]
Nee, stiekem heb ik de auto ook niet per se nodig (immers gewoon Student OV) .. maar ja ik heb het geld er voor en ik vind autorijden gewoon heel erg leuk.quote:Op donderdag 28 april 2011 23:18 schreef Mikkie het volgende:
Leuke auto om mee te beginnen hoor, zo'n E30. Wel zonde als je er je eerste deuk in rijdt, though.
Vooral belangrijk is dat je er niet te veel van afhankelijk bent, want vooral bij een oudere auto kan er natuurlijk wel eens wat stuk gaan. Da's voor mij de reden om een nieuwere diesel te rijden. Nu heeft de E46 ook wel wat kwaaltjes, maar eigenlijk kun je met alles wel even doorrijden voordat je het repareert (behalve de brandstofpomp), dat scheelt.
Thanks voor die link! Het liefst zou ik hem in de regio zeeland (bergen op zoom kan ook nog wel) halen, waar m'n ouders ook wonen, maar eventueel in Leiden e.o. kan ook. Krappe achterbank, ach, m'n vrienden hebben het er maar mee te doen.. als ik zelf maar goed zitquote:Op donderdag 28 april 2011 23:35 schreef YoshiBignose het volgende:
Merk je eigenlijk alleen bij het inparkeren, afhankelijk van de breedte van je band. Een E30 rijdt perfect hoor, maar je moet niet teveel gaan knallen als je net je rijbewijs hebt
Ik moet je bekennen dat ik het wel een klein beetje een krappe auto vind, ook achter het stuur. Heb met de stoel naar achteren toch altijd het gevoel een beetje opgevouwen te zitten (ben 1.88). Maar misschien is dat meer gevoelsmatig, in de E21 heb ik dat gevoel minder. Ik zit liever relaxed naar achter maar ja dat zul je zelf wel merken als je een keer proefritje maakt toch
Welke regio zit je?
Hier heb je een checklist die wel redelijk wat belangrijke punten aangeeft van de E30:
http://www.bmwe28.nl/frames/informatie/aankooptips.htm
E30 vind ik dan niet zo geweldig, maar een Golf 1 ook niet super.quote:Op vrijdag 29 april 2011 00:24 schreef honkhonk het volgende:
Aan zo'n old/newtimerverzekering zit wel een maximaal aantal kilometers per jaar verbonden toch? Ik denk dat ik er sowieso wel onder ga zitten, ik zal hem niet eens dagelijks gebruiken en ben dit jaar niet van plan er mee op vakantie te gaan. Sowieso minder dan 1000 kilometer per maand denk ik.
En ja een Golfje zal uiteraard wel wat goedkoper zijn... maar dan rijd je wel in een Golf. En alhoewel ik die oude Golfjes wel iets vind hebben ze toch gewoon een ongehoord lelijke achterkant.
M'n ma zal hem ook gebruiken, dus vandaar dat ik heel erg ruim rekenquote:Op vrijdag 29 april 2011 00:27 schreef Catch22- het volgende:
8000 bij mijne inderdaad.
Knappe jongen als je 600km per maand, dus 200 per week, rijdt als je dat in t weekend doetik reed elke dag nr mijn werk en 2x per maand 120km in het weekend en ik kwam daar niets eens aan (naar werk was destijds ook maar 10km retour)
Let er wel op dat deze autos voor beginnende bestuurders wat tricky kan zij. Ivm achterwielaandrijving. Is met gladheid en regen zelfs met ervaring erg tricky.
Prijzen zijn erg lastig. De autosdie klassieker zij of worden zijn best duur. Ik kocht mijne voor 400 eu...
Niet voor een 520, die zijn redelijk 'goedkoop'.quote:Op vrijdag 29 april 2011 07:42 schreef Catch22- het volgende:
Precies. Was deze auto namelijk helemaal perfect, betaalde je 7-8k ipv 3.
Onzin. Je bent altijd gewoon verzekerd. Alleen wanneer je een aanrijding krijgt die voorkomen had kunnen worden of minder ernstig had kunnen zijn, welke het gevolg is van een gebrek dat bij de APK aan het licht was gekomen en tot afkeur had geleid, kan de verzekeraar het bedrag verhalen op de verzekerde.quote:Op vrijdag 29 april 2011 20:56 schreef YoshiBignose het volgende:
Idiootdat heeft je dus de nodige boetes gekost. Maar, als je APK verlopen is ben je toch ook niet verzekerd?
Als het ongeluk ernstig genoeg is, wordt technisch onderzoek verricht door de afdeling VOA van de politie. Of later door de expert van de verzekering. Daar rolt vanzelf een rapport uit.quote:Op vrijdag 29 april 2011 23:38 schreef YoshiBignose het volgende:
Ok, maar hoe weet je dat gebrek als de auto nooit APK gekeurd is?
Nee, een maatje van me heeft een autohandel, en daar weer een kennis van had die wielen.quote:
Wat... 400 euro voor die 18 inch velgen? Is toch niet duur... maar idd als ze erg beschadigd zijn is het wel wat minder. Leg er nou gewoon 16 inch onder man, dat past toch ook wel met de schijven?quote:Op zaterdag 30 april 2011 23:13 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Nee, een maatje van me heeft een autohandel, en daar weer een kennis van had die wielen.
Er zouden goede banden op zitten, setje kostte me 400,- euro, maar als er al 2 banden (bijna) afkeur zijn, en de velgen hebben veel geleden, dan vind ik ze te duur.
400 euro was idd niet duur, en mij was verteld dat er 4 goede banden onder zaten en de velgen een beetje stoeprand schade hadden. Nu ik de velgen hier heb en zie dat er 4 verschillende banden onder zitten waarvan ik er 2 al niet kan gebruiken, en de velgen in slechtere staat zijn dan de gebruikelijke 'stoeprand schade', vind ik 400 euro ineens te duur.quote:Op zondag 1 mei 2011 09:51 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wat... 400 euro voor die 18 inch velgen? Is toch niet duur... maar idd als ze erg beschadigd zijn is het wel wat minder. Leg er nou gewoon 16 inch onder man, dat past toch ook wel met de schijven?
En waarom koopt iedereen hier E28 wrakkenals ik je verhaal zo lees moet je nog best veel klussen. Rizzo heeft ook altijd problemen met zijn E28. Er zijn toch genoeg exemplaren te vinden die het wel naar behoren doen?
BBS is wel mooiquote:Op zondag 1 mei 2011 00:24 schreef Rizkant het volgende:
Paar crappy foto's van mijn opnieuw opgemaakte velgen...
Wish i was a better photographer...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In een beveiligde parkeergarage, maar da's wel een duur alternatief. Of bijvoorbeeld op een afgesloten parkeerterrein bij je werkgever?quote:Op zondag 1 mei 2011 10:32 schreef gebrokenglas het volgende:
Waar zou je je auto 'veilig kunnen opbergen' als je een paar weken op vakantie gaat?
Dus voorkomen dat 'ie een paar weken verstoffend en overleverd aan de voetballende straatjeugd aan de straat staat.
Even afgezien van familie enzo?
Of bij de garage waar je je auto in onderhoud hebt (als je niet alles zelf doet)quote:Op zondag 1 mei 2011 11:58 schreef Mikkie het volgende:
[..]
In een beveiligde parkeergarage, maar da's wel een duur alternatief. Of bijvoorbeeld op een afgesloten parkeerterrein bij je werkgever?
Ook een prima idee. Ik weet zeker dat het bij mijn garage geen probleem zou zijn, heeft toch een flink parkeerterrein achter de werkplaats.quote:Op zondag 1 mei 2011 12:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
Of bij de garage waar je je auto in onderhoud hebt (als je niet alles zelf doet)
Godverquote:Op zondag 1 mei 2011 00:24 schreef Rizkant het volgende:
Paar crappy foto's van mijn opnieuw opgemaakte velgen...
Wish i was a better photographer...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ghehe, is altijd wel mooi ja dat soort dingen.quote:Op zondag 1 mei 2011 14:15 schreef k_man het volgende:
Ach, het botert vaak niet zo tussen de roadster-rijders en de mensen met de gepimpte oude sedans. Het is een totaal ander publiek.
Op 8 mei is er ook een meeting in Zeist, waar vooral van die oude meuk op af komt. De organisator had het vuige lef om de uitnodiging daarvoor ook op het Z-forum te plaatsen. Laten we zeggen dat het niet storm liep met de aanmeldingen...
quote:Op zondag 1 mei 2011 10:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die hoop ik nog eens voor een mooi prijsje te vinden in. 18" staggered set up!
BBS is wel mooi, ik heb ze ook eens onder een auto gehad ook in goud maar dat was ruim 20 jaar geleden en dit model
[ afbeelding ]
Haha tour rit was super gezellig...quote:
Imo moeten er onder een e28 gewoon honingraatvelgen oid. Velgen onder een auto moeten wel passen bij de tijdsgeest.quote:Op zondag 1 mei 2011 15:12 schreef Herr.Flick het volgende:
Met een beetje mazzel heb ik eindelijk 16" velgen (en banden).
Styling 134 wielen, i know.. niet de 16" M5 wielen die men hier wil zien, maar wel passend onder mijn e28, niet te duur, 4 fatsoenlijke banden zodat ik straks naar het rdw kan voor een kenteken + apk.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |