Hij gaat 't ooit weer doen jaquote:Op dinsdag 26 april 2011 10:13 schreef YoshiBignose het volgende:
Gaat je E28 het nou ooit weer doen? Wat is nu eigenlijk het probleem nog...?
Zo, jij bent lekker bezig geweestquote:Op woensdag 27 april 2011 11:36 schreef Herr.Flick het volgende:
Afgelopen zaterdag maar eens de 1e werkzaamheden verricht aan de 5..
Uitlaat lag er na 3 schroeven losdraaien kompleet eronder uit, totaal verrot en al diverse keren gelast.
Nieuwe voorpijp zat nog bij de auto, en deze is dus al gemonteerd, ook komt de rest van de uitlaat vandaag binnen (nieuw)
Remklauw links achter, zat zo vast dat de blokken totaal geen voering meer hadden, maar ook de remmen waren los meegeleverd!
Na demontage en montage heeft de 5 dus zgan remmen achter die mooi soepel gaan, vlug alles ontlucht.. wiel erop..uh.. WIEL ERRROP..GVD past niet!
Wat blijkt nu.. de remmen die er bij zitten zijn waarschijnlijk van een E34 ipv E28, en deze hebben dus een iets grotere schijf, en de kleine 14" velgen bieden te weinig ruimte voor deze schijven. Waarschijnlijk komen er andere velgen op, omdat ik anders een nieuwe klauw moet kopen, nieuwe schijven en blokken, en deze velgen ook nog maar 'mooi' moet zien te krijgen.
Op een paar kleine gaatjes bij de kriksteunen is de 5 mooi hard (chassis), alleen kwam ik een rotte (onderste) veerschotel tegen aan de rechterzijde, dit schijnt echt een kwaal te zijn van de e28. Op MP staat een setje te koop voor 250 euro, en dat vind ik een hoop geld voor een stukje oud ijzer. Na wat onderzoek kwam ik snel op een site waar ze losse schotels verkopen, en daar heb ik er dus meteen 1 besteld, deze moet ik dan wel er aan vast lassen, maar dat is het probleem niet, Ook het portierscharnier aan de rechterzijde vraagt wat aandacht, hier ook wat roest, maar gelukkig geen gaten in de A stijl.
Automaatfilter besteld, deze worden nl vaak vergeten..
Binnenkort weer verder!
Nee, heb eerlijk gezegd geen foto's gemaakt..quote:Op woensdag 27 april 2011 12:59 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Zo, jij bent lekker bezig geweest![]()
Heb je ook foto's?
Ik ken het, vergeet t ook altijd of heb er geen zin inquote:Op woensdag 27 april 2011 13:15 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Nee, heb eerlijk gezegd geen foto's gemaakt..
Vuile handen en een schone camera gaan niet goed samen!
Nah.. filerijden is niet echt mijn bezigheid!quote:Op donderdag 28 april 2011 09:27 schreef Mikkie het volgende:
Lijkt me best geinig om een keer zoiets mee te doen, maar zondag zit al volgeboekt
Het is de kunst om een mooie route te zoeken. Geen snelwegen, mooie binnenwegen enzoquote:Op donderdag 28 april 2011 09:57 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Nah.. filerijden is niet echt mijn bezigheid!
Kappersvereniging?quote:Op donderdag 28 april 2011 10:33 schreef k_man het volgende:
Niet echt OSM bij R2, geloof ik. Ik hou het wel bij ritjes met mijn Z3/Z4-matties. En volgende week zaterdag een rit voor gehandicapte kinderen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
Inderdaad, zelfde idee als de Z3 alleen dan met dak en minder vermogenquote:Op donderdag 28 april 2011 12:57 schreef k_man het volgende:
Ach, wat aandoenlijk. Een jochie in een klein boodschappenautootje Polo maakt een afgezaagd grapje.
Ja, bijna hetzelfde. Het zijn immers allebei auto's.quote:Op donderdag 28 april 2011 13:00 schreef FalleNk810i het volgende:
Inderdaad, zelfde idee als de Z3 alleen dan met dak en minder vermogen
Dat zeg ik, naja Z4 dan, voor de gevorderde kapperquote:Op donderdag 28 april 2011 13:02 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, bijna hetzelfde. Het zijn immers allebei auto's.
Overigens heb ik geen Z3.
quote:Op donderdag 28 april 2011 21:35 schreef Herr.Flick het volgende:
Ik heb velgen gevonden, alleen nog effe kijken of ze ook passen..
18" M velgen, originele bmw wielen, (ongeveer?) deze:
[ afbeelding ]
Die gaan toch niet onder je e28 diesel hè? Want dat staat echt voor geen meter.quote:Op donderdag 28 april 2011 21:35 schreef Herr.Flick het volgende:
Ik heb velgen gevonden, alleen nog effe kijken of ze ook passen..
18" M velgen, originele bmw wielen, (ongeveer?) deze:
[ afbeelding ]
Volgens mij ook niet. Hb je een goede foto van die auto? Dan soep ik ze er morgen wel even onder voor het ideequote:Op donderdag 28 april 2011 21:59 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Die gaan toch niet onder je e28 diesel hè? Want dat staat echt voor geen meter.
Meh, beetje nette E30 kost geen drol. Gaat ook niet heel veel stuk, natuurlijk beetje standaard onderhoud is vereist maar geen 1000en per jaar. Het scheelt wel als je zelf beetje kan knutselen of iemand kent. Veel onderdelen zijn op de sloop of marktplaats te vinden. Naar mijn mening is een E30 316quote:Op donderdag 28 april 2011 22:47 schreef honkhonk het volgende:
Dag BMW fanboys,
Ik ben deze week geslaagd voor m'n rijbewijs, en ik zit nu al een beetje te kijken voor een eerste auto. Het liefst wil ik er eentje die wegenbelastingvrij is (bouwjaar <1986 dus) zodat de kosten als ik er niet mee rijd beperkt blijven. M'n budget is 4000, maar ik zou hier natuurlijk het liefst zoveel mogelijk van overhouden voor de kosten die nou eenmaal bij een (oudere) auto horen. Ik zag op internet dat er redelijk wat oude BMW e30's voor <2000 euro worden aangeboden (zoals bijvoorbeeld deze http://bit.ly/jNM649 ) .. en ik vind die er echt geweldig uitzien. Het verschilt natuurlijk allemaal erg per auto, maar heb je nou over het algemeen aan zo'n oude e30 veel meer onderhoudskosten dan, zeg, een Golfje uit die tijd? Als ik echt op zeker wil spelen moet ik natuurlijk een Japans autotje nemen, maar ik vertik het om in zo'n koekblik te gaan rijden.
Dus, oude BMW als eerste auto.. te doen? M'n pa houdt me voor dat ik duizenden euros per jaar kwijt zal zijn aan onderhoud, maar dat lijkt me toch wel erg overdreven?
Ik wist wel dat m'n pa zat te overdrijvenquote:Op donderdag 28 april 2011 22:57 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Meh, beetje nette E30 kost geen drol. Gaat ook niet heel veel stuk, natuurlijk beetje standaard onderhoud is vereist maar geen 1000en per jaar. Het scheelt wel als je zelf beetje kan knutselen of iemand kent. Veel onderdelen zijn op de sloop of marktplaats te vinden. Naar mijn mening is een E30 316een perfecte eerste auto
Oldtimer heb je vrij weinig aan behalve dat je geen wegenbelasting hebt, want verzekeren moet toch gewoon normaal (tenzij op je vader's naam). Vaak zijn deze ook duurder qua aankoopprijs.
Met een budget van 4000 kan je gegarandeerd wel slagen voor een nette E30 en een paar jaar aan onderhoud
Waarom niet? en waarom verlagen wel?quote:Op donderdag 28 april 2011 22:04 schreef YoshiBignose het volgende:
Haha idd, dat moet je echt niet onder een E28 doen hoor
Maar als je toch dikke velgen eronder wil, doe dan die van de E34 M5, dat staat nog wel oke
[ afbeelding ]
Nee, stiekem heb ik de auto ook niet per se nodig (immers gewoon Student OV) .. maar ja ik heb het geld er voor en ik vind autorijden gewoon heel erg leuk.quote:Op donderdag 28 april 2011 23:18 schreef Mikkie het volgende:
Leuke auto om mee te beginnen hoor, zo'n E30. Wel zonde als je er je eerste deuk in rijdt, though.
Vooral belangrijk is dat je er niet te veel van afhankelijk bent, want vooral bij een oudere auto kan er natuurlijk wel eens wat stuk gaan. Da's voor mij de reden om een nieuwere diesel te rijden. Nu heeft de E46 ook wel wat kwaaltjes, maar eigenlijk kun je met alles wel even doorrijden voordat je het repareert (behalve de brandstofpomp), dat scheelt.
Thanks voor die link! Het liefst zou ik hem in de regio zeeland (bergen op zoom kan ook nog wel) halen, waar m'n ouders ook wonen, maar eventueel in Leiden e.o. kan ook. Krappe achterbank, ach, m'n vrienden hebben het er maar mee te doen.. als ik zelf maar goed zitquote:Op donderdag 28 april 2011 23:35 schreef YoshiBignose het volgende:
Merk je eigenlijk alleen bij het inparkeren, afhankelijk van de breedte van je band. Een E30 rijdt perfect hoor, maar je moet niet teveel gaan knallen als je net je rijbewijs hebt
Ik moet je bekennen dat ik het wel een klein beetje een krappe auto vind, ook achter het stuur. Heb met de stoel naar achteren toch altijd het gevoel een beetje opgevouwen te zitten (ben 1.88). Maar misschien is dat meer gevoelsmatig, in de E21 heb ik dat gevoel minder. Ik zit liever relaxed naar achter maar ja dat zul je zelf wel merken als je een keer proefritje maakt toch
Welke regio zit je?
Hier heb je een checklist die wel redelijk wat belangrijke punten aangeeft van de E30:
http://www.bmwe28.nl/frames/informatie/aankooptips.htm
E30 vind ik dan niet zo geweldig, maar een Golf 1 ook niet super.quote:Op vrijdag 29 april 2011 00:24 schreef honkhonk het volgende:
Aan zo'n old/newtimerverzekering zit wel een maximaal aantal kilometers per jaar verbonden toch? Ik denk dat ik er sowieso wel onder ga zitten, ik zal hem niet eens dagelijks gebruiken en ben dit jaar niet van plan er mee op vakantie te gaan. Sowieso minder dan 1000 kilometer per maand denk ik.
En ja een Golfje zal uiteraard wel wat goedkoper zijn... maar dan rijd je wel in een Golf. En alhoewel ik die oude Golfjes wel iets vind hebben ze toch gewoon een ongehoord lelijke achterkant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |