quote:Op donderdag 28 april 2011 21:35 schreef Herr.Flick het volgende:
Ik heb velgen gevonden, alleen nog effe kijken of ze ook passen..
18" M velgen, originele bmw wielen, (ongeveer?) deze:
[ afbeelding ]
Die gaan toch niet onder je e28 diesel hè? Want dat staat echt voor geen meter.quote:Op donderdag 28 april 2011 21:35 schreef Herr.Flick het volgende:
Ik heb velgen gevonden, alleen nog effe kijken of ze ook passen..
18" M velgen, originele bmw wielen, (ongeveer?) deze:
[ afbeelding ]
Volgens mij ook niet. Hb je een goede foto van die auto? Dan soep ik ze er morgen wel even onder voor het ideequote:Op donderdag 28 april 2011 21:59 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Die gaan toch niet onder je e28 diesel hè? Want dat staat echt voor geen meter.
Meh, beetje nette E30 kost geen drol. Gaat ook niet heel veel stuk, natuurlijk beetje standaard onderhoud is vereist maar geen 1000en per jaar. Het scheelt wel als je zelf beetje kan knutselen of iemand kent. Veel onderdelen zijn op de sloop of marktplaats te vinden. Naar mijn mening is een E30 316quote:Op donderdag 28 april 2011 22:47 schreef honkhonk het volgende:
Dag BMW fanboys,
Ik ben deze week geslaagd voor m'n rijbewijs, en ik zit nu al een beetje te kijken voor een eerste auto. Het liefst wil ik er eentje die wegenbelastingvrij is (bouwjaar <1986 dus) zodat de kosten als ik er niet mee rijd beperkt blijven. M'n budget is 4000, maar ik zou hier natuurlijk het liefst zoveel mogelijk van overhouden voor de kosten die nou eenmaal bij een (oudere) auto horen. Ik zag op internet dat er redelijk wat oude BMW e30's voor <2000 euro worden aangeboden (zoals bijvoorbeeld deze http://bit.ly/jNM649 ) .. en ik vind die er echt geweldig uitzien. Het verschilt natuurlijk allemaal erg per auto, maar heb je nou over het algemeen aan zo'n oude e30 veel meer onderhoudskosten dan, zeg, een Golfje uit die tijd? Als ik echt op zeker wil spelen moet ik natuurlijk een Japans autotje nemen, maar ik vertik het om in zo'n koekblik te gaan rijden.
Dus, oude BMW als eerste auto.. te doen? M'n pa houdt me voor dat ik duizenden euros per jaar kwijt zal zijn aan onderhoud, maar dat lijkt me toch wel erg overdreven?
Ik wist wel dat m'n pa zat te overdrijvenquote:Op donderdag 28 april 2011 22:57 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Meh, beetje nette E30 kost geen drol. Gaat ook niet heel veel stuk, natuurlijk beetje standaard onderhoud is vereist maar geen 1000en per jaar. Het scheelt wel als je zelf beetje kan knutselen of iemand kent. Veel onderdelen zijn op de sloop of marktplaats te vinden. Naar mijn mening is een E30 316een perfecte eerste auto
Oldtimer heb je vrij weinig aan behalve dat je geen wegenbelasting hebt, want verzekeren moet toch gewoon normaal (tenzij op je vader's naam). Vaak zijn deze ook duurder qua aankoopprijs.
Met een budget van 4000 kan je gegarandeerd wel slagen voor een nette E30 en een paar jaar aan onderhoud
Waarom niet? en waarom verlagen wel?quote:Op donderdag 28 april 2011 22:04 schreef YoshiBignose het volgende:
Haha idd, dat moet je echt niet onder een E28 doen hoor
Maar als je toch dikke velgen eronder wil, doe dan die van de E34 M5, dat staat nog wel oke
[ afbeelding ]
Nee, stiekem heb ik de auto ook niet per se nodig (immers gewoon Student OV) .. maar ja ik heb het geld er voor en ik vind autorijden gewoon heel erg leuk.quote:Op donderdag 28 april 2011 23:18 schreef Mikkie het volgende:
Leuke auto om mee te beginnen hoor, zo'n E30. Wel zonde als je er je eerste deuk in rijdt, though.
Vooral belangrijk is dat je er niet te veel van afhankelijk bent, want vooral bij een oudere auto kan er natuurlijk wel eens wat stuk gaan. Da's voor mij de reden om een nieuwere diesel te rijden. Nu heeft de E46 ook wel wat kwaaltjes, maar eigenlijk kun je met alles wel even doorrijden voordat je het repareert (behalve de brandstofpomp), dat scheelt.
Thanks voor die link! Het liefst zou ik hem in de regio zeeland (bergen op zoom kan ook nog wel) halen, waar m'n ouders ook wonen, maar eventueel in Leiden e.o. kan ook. Krappe achterbank, ach, m'n vrienden hebben het er maar mee te doen.. als ik zelf maar goed zitquote:Op donderdag 28 april 2011 23:35 schreef YoshiBignose het volgende:
Merk je eigenlijk alleen bij het inparkeren, afhankelijk van de breedte van je band. Een E30 rijdt perfect hoor, maar je moet niet teveel gaan knallen als je net je rijbewijs hebt
Ik moet je bekennen dat ik het wel een klein beetje een krappe auto vind, ook achter het stuur. Heb met de stoel naar achteren toch altijd het gevoel een beetje opgevouwen te zitten (ben 1.88). Maar misschien is dat meer gevoelsmatig, in de E21 heb ik dat gevoel minder. Ik zit liever relaxed naar achter maar ja dat zul je zelf wel merken als je een keer proefritje maakt toch
Welke regio zit je?
Hier heb je een checklist die wel redelijk wat belangrijke punten aangeeft van de E30:
http://www.bmwe28.nl/frames/informatie/aankooptips.htm
E30 vind ik dan niet zo geweldig, maar een Golf 1 ook niet super.quote:Op vrijdag 29 april 2011 00:24 schreef honkhonk het volgende:
Aan zo'n old/newtimerverzekering zit wel een maximaal aantal kilometers per jaar verbonden toch? Ik denk dat ik er sowieso wel onder ga zitten, ik zal hem niet eens dagelijks gebruiken en ben dit jaar niet van plan er mee op vakantie te gaan. Sowieso minder dan 1000 kilometer per maand denk ik.
En ja een Golfje zal uiteraard wel wat goedkoper zijn... maar dan rijd je wel in een Golf. En alhoewel ik die oude Golfjes wel iets vind hebben ze toch gewoon een ongehoord lelijke achterkant.
M'n ma zal hem ook gebruiken, dus vandaar dat ik heel erg ruim rekenquote:Op vrijdag 29 april 2011 00:27 schreef Catch22- het volgende:
8000 bij mijne inderdaad.
Knappe jongen als je 600km per maand, dus 200 per week, rijdt als je dat in t weekend doetik reed elke dag nr mijn werk en 2x per maand 120km in het weekend en ik kwam daar niets eens aan (naar werk was destijds ook maar 10km retour)
Let er wel op dat deze autos voor beginnende bestuurders wat tricky kan zij. Ivm achterwielaandrijving. Is met gladheid en regen zelfs met ervaring erg tricky.
Prijzen zijn erg lastig. De autosdie klassieker zij of worden zijn best duur. Ik kocht mijne voor 400 eu...
Niet voor een 520, die zijn redelijk 'goedkoop'.quote:Op vrijdag 29 april 2011 07:42 schreef Catch22- het volgende:
Precies. Was deze auto namelijk helemaal perfect, betaalde je 7-8k ipv 3.
Onzin. Je bent altijd gewoon verzekerd. Alleen wanneer je een aanrijding krijgt die voorkomen had kunnen worden of minder ernstig had kunnen zijn, welke het gevolg is van een gebrek dat bij de APK aan het licht was gekomen en tot afkeur had geleid, kan de verzekeraar het bedrag verhalen op de verzekerde.quote:Op vrijdag 29 april 2011 20:56 schreef YoshiBignose het volgende:
Idiootdat heeft je dus de nodige boetes gekost. Maar, als je APK verlopen is ben je toch ook niet verzekerd?
Als het ongeluk ernstig genoeg is, wordt technisch onderzoek verricht door de afdeling VOA van de politie. Of later door de expert van de verzekering. Daar rolt vanzelf een rapport uit.quote:Op vrijdag 29 april 2011 23:38 schreef YoshiBignose het volgende:
Ok, maar hoe weet je dat gebrek als de auto nooit APK gekeurd is?
Nee, een maatje van me heeft een autohandel, en daar weer een kennis van had die wielen.quote:
Wat... 400 euro voor die 18 inch velgen? Is toch niet duur... maar idd als ze erg beschadigd zijn is het wel wat minder. Leg er nou gewoon 16 inch onder man, dat past toch ook wel met de schijven?quote:Op zaterdag 30 april 2011 23:13 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Nee, een maatje van me heeft een autohandel, en daar weer een kennis van had die wielen.
Er zouden goede banden op zitten, setje kostte me 400,- euro, maar als er al 2 banden (bijna) afkeur zijn, en de velgen hebben veel geleden, dan vind ik ze te duur.
400 euro was idd niet duur, en mij was verteld dat er 4 goede banden onder zaten en de velgen een beetje stoeprand schade hadden. Nu ik de velgen hier heb en zie dat er 4 verschillende banden onder zitten waarvan ik er 2 al niet kan gebruiken, en de velgen in slechtere staat zijn dan de gebruikelijke 'stoeprand schade', vind ik 400 euro ineens te duur.quote:Op zondag 1 mei 2011 09:51 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wat... 400 euro voor die 18 inch velgen? Is toch niet duur... maar idd als ze erg beschadigd zijn is het wel wat minder. Leg er nou gewoon 16 inch onder man, dat past toch ook wel met de schijven?
En waarom koopt iedereen hier E28 wrakkenals ik je verhaal zo lees moet je nog best veel klussen. Rizzo heeft ook altijd problemen met zijn E28. Er zijn toch genoeg exemplaren te vinden die het wel naar behoren doen?
BBS is wel mooiquote:Op zondag 1 mei 2011 00:24 schreef Rizkant het volgende:
Paar crappy foto's van mijn opnieuw opgemaakte velgen...
Wish i was a better photographer...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In een beveiligde parkeergarage, maar da's wel een duur alternatief. Of bijvoorbeeld op een afgesloten parkeerterrein bij je werkgever?quote:Op zondag 1 mei 2011 10:32 schreef gebrokenglas het volgende:
Waar zou je je auto 'veilig kunnen opbergen' als je een paar weken op vakantie gaat?
Dus voorkomen dat 'ie een paar weken verstoffend en overleverd aan de voetballende straatjeugd aan de straat staat.
Even afgezien van familie enzo?
Of bij de garage waar je je auto in onderhoud hebt (als je niet alles zelf doet)quote:Op zondag 1 mei 2011 11:58 schreef Mikkie het volgende:
[..]
In een beveiligde parkeergarage, maar da's wel een duur alternatief. Of bijvoorbeeld op een afgesloten parkeerterrein bij je werkgever?
Ook een prima idee. Ik weet zeker dat het bij mijn garage geen probleem zou zijn, heeft toch een flink parkeerterrein achter de werkplaats.quote:Op zondag 1 mei 2011 12:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
Of bij de garage waar je je auto in onderhoud hebt (als je niet alles zelf doet)
Godverquote:Op zondag 1 mei 2011 00:24 schreef Rizkant het volgende:
Paar crappy foto's van mijn opnieuw opgemaakte velgen...
Wish i was a better photographer...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ghehe, is altijd wel mooi ja dat soort dingen.quote:Op zondag 1 mei 2011 14:15 schreef k_man het volgende:
Ach, het botert vaak niet zo tussen de roadster-rijders en de mensen met de gepimpte oude sedans. Het is een totaal ander publiek.
Op 8 mei is er ook een meeting in Zeist, waar vooral van die oude meuk op af komt. De organisator had het vuige lef om de uitnodiging daarvoor ook op het Z-forum te plaatsen. Laten we zeggen dat het niet storm liep met de aanmeldingen...
quote:Op zondag 1 mei 2011 10:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die hoop ik nog eens voor een mooi prijsje te vinden in. 18" staggered set up!
BBS is wel mooi, ik heb ze ook eens onder een auto gehad ook in goud maar dat was ruim 20 jaar geleden en dit model
[ afbeelding ]
Haha tour rit was super gezellig...quote:
Imo moeten er onder een e28 gewoon honingraatvelgen oid. Velgen onder een auto moeten wel passen bij de tijdsgeest.quote:Op zondag 1 mei 2011 15:12 schreef Herr.Flick het volgende:
Met een beetje mazzel heb ik eindelijk 16" velgen (en banden).
Styling 134 wielen, i know.. niet de 16" M5 wielen die men hier wil zien, maar wel passend onder mijn e28, niet te duur, 4 fatsoenlijke banden zodat ik straks naar het rdw kan voor een kenteken + apk.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |