abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 april 2011 @ 21:35:38 #226
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_96109614
Ik heb velgen gevonden, alleen nog effe kijken of ze ook passen..

18" M velgen, originele bmw wielen, (ongeveer?) deze:
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_96110497
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 21:35 schreef Herr.Flick het volgende:
Ik heb velgen gevonden, alleen nog effe kijken of ze ook passen..

18" M velgen, originele bmw wielen, (ongeveer?) deze:
[ afbeelding ]

O+
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  donderdag 28 april 2011 @ 21:55:25 #228
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_96111254

Voor in de op. Met de oude velgen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 28 april 2011 @ 21:59:11 #229
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_96111612
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 21:35 schreef Herr.Flick het volgende:
Ik heb velgen gevonden, alleen nog effe kijken of ze ook passen..

18" M velgen, originele bmw wielen, (ongeveer?) deze:
[ afbeelding ]

Die gaan toch niet onder je e28 diesel hè? Want dat staat echt voor geen meter.
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_96112095
Haha idd, dat moet je echt niet onder een E28 doen hoor :')

Maar als je toch dikke velgen eronder wil, doe dan die van de E34 M5, dat staat nog wel oke :P

Facts don't care about your feelings
  donderdag 28 april 2011 @ 22:26:21 #231
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_96113742
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2011 21:59 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

Die gaan toch niet onder je e28 diesel hè? Want dat staat echt voor geen meter.
Volgens mij ook niet. Hb je een goede foto van die auto? Dan soep ik ze er morgen wel even onder voor het idee
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 28 april 2011 @ 22:34:46 #232
131800 Tarado
capô de fusca
pi_96114432
Altijd beter inderdaad om wielen uit de tijd van de auto eronder te doen, 16" was toch wel zo'n beetje het maximum toen voor de E28 denk ik
pi_96115253
Dag BMW fanboys,

Ik ben deze week geslaagd voor m'n rijbewijs, en ik zit nu al een beetje te kijken voor een eerste auto. Het liefst wil ik er eentje die wegenbelastingvrij is (bouwjaar <1986 dus) zodat de kosten als ik er niet mee rijd beperkt blijven. M'n budget is 4000, maar ik zou hier natuurlijk het liefst zoveel mogelijk van overhouden voor de kosten die nou eenmaal bij een (oudere) auto horen. Ik zag op internet dat er redelijk wat oude BMW e30's voor <2000 euro worden aangeboden (zoals bijvoorbeeld deze http://bit.ly/jNM649 ) .. en ik vind die er echt geweldig uitzien. Het verschilt natuurlijk allemaal erg per auto, maar heb je nou over het algemeen aan zo'n oude e30 veel meer onderhoudskosten dan, zeg, een Golfje uit die tijd? Als ik echt op zeker wil spelen moet ik natuurlijk een Japans autotje nemen, maar ik vertik het om in zo'n koekblik te gaan rijden.

Dus, oude BMW als eerste auto.. te doen? M'n pa houdt me voor dat ik duizenden euros per jaar kwijt zal zijn aan onderhoud, maar dat lijkt me toch wel erg overdreven?
Ik wil die biertje beetje koud en die schoentje beetje mooi
  donderdag 28 april 2011 @ 22:49:00 #234
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_96115391
Dat dus.

Daarbij vind ik grotere velgen wel eea aan nadelen hebben.
.. Meer verbruik
.. Vaak spoorvorming
.. Verminderde acceleratie
.. Duurdere banden
.. Je zit sneller in je wielkasten bij hobbels

Maar t ziet er wel fijn uit :) ik vind zelf alpina classics altijd mooi lijken.

Heb zelf vrij brede 15" nu, maar ik zit wat vaker in mijn wielkasten. Lijkt wel mooier though
Nieuw:

Oud


Toch mooier :)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_96115941
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 22:47 schreef honkhonk het volgende:
Dag BMW fanboys,

Ik ben deze week geslaagd voor m'n rijbewijs, en ik zit nu al een beetje te kijken voor een eerste auto. Het liefst wil ik er eentje die wegenbelastingvrij is (bouwjaar <1986 dus) zodat de kosten als ik er niet mee rijd beperkt blijven. M'n budget is 4000, maar ik zou hier natuurlijk het liefst zoveel mogelijk van overhouden voor de kosten die nou eenmaal bij een (oudere) auto horen. Ik zag op internet dat er redelijk wat oude BMW e30's voor <2000 euro worden aangeboden (zoals bijvoorbeeld deze http://bit.ly/jNM649 ) .. en ik vind die er echt geweldig uitzien. Het verschilt natuurlijk allemaal erg per auto, maar heb je nou over het algemeen aan zo'n oude e30 veel meer onderhoudskosten dan, zeg, een Golfje uit die tijd? Als ik echt op zeker wil spelen moet ik natuurlijk een Japans autotje nemen, maar ik vertik het om in zo'n koekblik te gaan rijden.

Dus, oude BMW als eerste auto.. te doen? M'n pa houdt me voor dat ik duizenden euros per jaar kwijt zal zijn aan onderhoud, maar dat lijkt me toch wel erg overdreven?
Meh, beetje nette E30 kost geen drol. Gaat ook niet heel veel stuk, natuurlijk beetje standaard onderhoud is vereist maar geen 1000en per jaar. Het scheelt wel als je zelf beetje kan knutselen of iemand kent. Veel onderdelen zijn op de sloop of marktplaats te vinden. Naar mijn mening is een E30 316i een perfecte eerste auto :)

Oldtimer heb je vrij weinig aan behalve dat je geen wegenbelasting hebt, want verzekeren moet toch gewoon normaal (tenzij op je vader's naam). Vaak zijn deze ook duurder qua aankoopprijs.

Met een budget van 4000 kan je gegarandeerd wel slagen voor een nette E30 en een paar jaar aan onderhoud :P
Facts don't care about your feelings
pi_96116539
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 22:57 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Meh, beetje nette E30 kost geen drol. Gaat ook niet heel veel stuk, natuurlijk beetje standaard onderhoud is vereist maar geen 1000en per jaar. Het scheelt wel als je zelf beetje kan knutselen of iemand kent. Veel onderdelen zijn op de sloop of marktplaats te vinden. Naar mijn mening is een E30 316i een perfecte eerste auto :)

Oldtimer heb je vrij weinig aan behalve dat je geen wegenbelasting hebt, want verzekeren moet toch gewoon normaal (tenzij op je vader's naam). Vaak zijn deze ook duurder qua aankoopprijs.

Met een budget van 4000 kan je gegarandeerd wel slagen voor een nette E30 en een paar jaar aan onderhoud :P
Ik wist wel dat m'n pa zat te overdrijven :D. Hij wordt op mijn moeder's naam verzekerd, deels omdat zij er ook af en toe in zal rijden, maar de echte reden kan je natuurlijk zelf wel raden. Misschien kan hij zelfs op een oldtimer verzekering, aangezien ik denk ik niet boven de 15k kilometer per jaar zal rijden.

Zelf handig.. niet echt maar m'n neef wel en het lijkt me eigenlijk best leuk om het een en ander over autotechniek te weten te komen. Qua techniek zit zo'n oude E30 redelijk simpel in elkaar begreep ik, dus misschien een goede auto om de komende jaren te leren sleutelen.

Zouden jullie wat kosten kunnen noemen m.b.t. tot E30 onderdelen? En dan natuurlijk het liefst van onderdelen die toch wel om de paar jaar vervangen moeten worden.
Ik wil die biertje beetje koud en die schoentje beetje mooi
  donderdag 28 april 2011 @ 23:18:10 #237
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_96117133
Leuke auto om mee te beginnen hoor, zo'n E30. Wel zonde als je er je eerste deuk in rijdt, though :P.

Vooral belangrijk is dat je er niet te veel van afhankelijk bent, want vooral bij een oudere auto kan er natuurlijk wel eens wat stuk gaan. Da's voor mij de reden om een nieuwere diesel te rijden. Nu heeft de E46 ook wel wat kwaaltjes, maar eigenlijk kun je met alles wel even doorrijden voordat je het repareert (behalve de brandstofpomp :P), dat scheelt.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  donderdag 28 april 2011 @ 23:18:34 #238
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_96117155
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 22:04 schreef YoshiBignose het volgende:
Haha idd, dat moet je echt niet onder een E28 doen hoor :')

Maar als je toch dikke velgen eronder wil, doe dan die van de E34 M5, dat staat nog wel oke :P

[ afbeelding ]
Waarom niet? en waarom verlagen wel?
Ook op een e28 geeft een plattere band een strakkere wegligging ipv een hogere band,

Hoe dan ook.. ik zal zsm van die 14" af moeten, anders passen mijn velgen niet meer ivm de remschijven, en dit is (voor mij een relatieve) goedkope oplossing.
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_96117457
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 23:18 schreef Mikkie het volgende:
Leuke auto om mee te beginnen hoor, zo'n E30. Wel zonde als je er je eerste deuk in rijdt, though :P.

Vooral belangrijk is dat je er niet te veel van afhankelijk bent, want vooral bij een oudere auto kan er natuurlijk wel eens wat stuk gaan. Da's voor mij de reden om een nieuwere diesel te rijden. Nu heeft de E46 ook wel wat kwaaltjes, maar eigenlijk kun je met alles wel even doorrijden voordat je het repareert (behalve de brandstofpomp :P), dat scheelt.
Nee, stiekem heb ik de auto ook niet per se nodig (immers gewoon Student OV) .. maar ja ik heb het geld er voor en ik vind autorijden gewoon heel erg leuk.

Een E30 is qua onderhoud dus prima te doen, blij dat te horen :D. Dan ga ik nu maar echt serieus opzoek naar een leuke E30 hier in de buurt. Oh ja, is het erg anders rijden in een auto zonder stuurbekrachtiging? Of merk je dat eigenlijk alleen bij het inparkeren? En ik ben vrij lang (1.92), is de E30 daar toch wel geschikt voor?
Ik wil die biertje beetje koud en die schoentje beetje mooi
pi_96118071
Merk je eigenlijk alleen bij het inparkeren, afhankelijk van de breedte van je band. Een E30 rijdt perfect hoor, maar je moet niet teveel gaan knallen als je net je rijbewijs hebt ;)

Ik moet je bekennen dat ik het wel een klein beetje een krappe auto vind, ook achter het stuur. Heb met de stoel naar achteren toch altijd het gevoel een beetje opgevouwen te zitten (ben 1.88). Maar misschien is dat meer gevoelsmatig, in de E21 heb ik dat gevoel minder. Ik zit liever relaxed naar achter maar ja dat zul je zelf wel merken als je een keer proefritje maakt toch :P

Welke regio zit je?

Hier heb je een checklist die wel redelijk wat belangrijke punten aangeeft van de E30:

http://www.bmwe28.nl/frames/informatie/aankooptips.htm

[ Bericht 6% gewijzigd door YoshiBignose op 28-04-2011 23:41:51 ]
Facts don't care about your feelings
  donderdag 28 april 2011 @ 23:41:14 #241
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_96118424
Ik vond de E30 goed passen met mijn 1.97, alleen als je een schuifkanteldak hebt word ie dan wel wat laag.

Beenruimte voor genoeg, achter is een volkomen ander verhaal! :X
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_96118556
Ik vind een sedan 4 deuren ook nutteloos bij die auto's. Werkt misschien als iedereen 1.60 is... of kinderzitjes achterin. Verder wil je niet daarin zitten met 4 man.
Facts don't care about your feelings
  donderdag 28 april 2011 @ 23:54:20 #243
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_96119087
Maar dat is met een e46 ook al zo. Je kunt wel vier man meenemen en dat gaat vrij aardig, als de bestuurder geen 1.90+ is. Dat ben ik helaas wel, én ik heb een schuifdak, wat betekent dat degene achter mij vrij krap zit (prima als hij/zij klein is), of dat ik wat moet inschikken wil je een fatsoenlijke rit hebben.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_96119194
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 23:35 schreef YoshiBignose het volgende:
Merk je eigenlijk alleen bij het inparkeren, afhankelijk van de breedte van je band. Een E30 rijdt perfect hoor, maar je moet niet teveel gaan knallen als je net je rijbewijs hebt ;)

Ik moet je bekennen dat ik het wel een klein beetje een krappe auto vind, ook achter het stuur. Heb met de stoel naar achteren toch altijd het gevoel een beetje opgevouwen te zitten (ben 1.88). Maar misschien is dat meer gevoelsmatig, in de E21 heb ik dat gevoel minder. Ik zit liever relaxed naar achter maar ja dat zul je zelf wel merken als je een keer proefritje maakt toch :P

Welke regio zit je?

Hier heb je een checklist die wel redelijk wat belangrijke punten aangeeft van de E30:

http://www.bmwe28.nl/frames/informatie/aankooptips.htm
Thanks voor die link! Het liefst zou ik hem in de regio zeeland (bergen op zoom kan ook nog wel) halen, waar m'n ouders ook wonen, maar eventueel in Leiden e.o. kan ook. Krappe achterbank, ach, m'n vrienden hebben het er maar mee te doen.. als ik zelf maar goed zit :P.
Ik wil die biertje beetje koud en die schoentje beetje mooi
  vrijdag 29 april 2011 @ 00:02:21 #245
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_96119482
Helemaal gelijk in. Je koopt een auto voor jezelf, niet voor je vrienden. En het is mooi meegenomen als ze mee kunnen, maar dat is niet je primaire doel.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_96119704
Denk dat een BMW over t algemeen wel duurder uitvalt in de onderhoudskosten als een Golfje.
Maar een BMW heeft ook meer in zich als een golfje.
Als je alleen motorisch al gaat kijken..
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  vrijdag 29 april 2011 @ 00:18:21 #247
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_96120218
Met dien verstande dat bmw wel erg degelijk is en je niet per se meer of duurder onderhoud hebt.

Oudere autos en al helemaal pre 86 hebben wel vaak last van roest, als je hem niet droog kan stallen helemaal.

Voordeel is wel dat je een klassiekerverzekering kan nemen, dat is heel goedkoop. Ik hebn een youngtimerverzekering voor mijn 89er e30 en dat kost me 160 eu per jaar.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_96120462
Aan zo'n old/newtimerverzekering zit wel een maximaal aantal kilometers per jaar verbonden toch? Ik denk dat ik er sowieso wel onder ga zitten, ik zal hem niet eens dagelijks gebruiken en ben dit jaar niet van plan er mee op vakantie te gaan. Sowieso minder dan 1000 kilometer per maand denk ik.

En ja een Golfje zal uiteraard wel wat goedkoper zijn... maar dan rijd je wel in een Golf. En alhoewel ik die oude Golfjes wel iets vind hebben ze toch gewoon een ongehoord lelijke achterkant hebben.

[ Bericht 11% gewijzigd door honkhonk op 29-04-2011 00:29:42 ]
Ik wil die biertje beetje koud en die schoentje beetje mooi
pi_96120600
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 00:24 schreef honkhonk het volgende:
Aan zo'n old/newtimerverzekering zit wel een maximaal aantal kilometers per jaar verbonden toch? Ik denk dat ik er sowieso wel onder ga zitten, ik zal hem niet eens dagelijks gebruiken en ben dit jaar niet van plan er mee op vakantie te gaan. Sowieso minder dan 1000 kilometer per maand denk ik.

En ja een Golfje zal uiteraard wel wat goedkoper zijn... maar dan rijd je wel in een Golf. En alhoewel ik die oude Golfjes wel iets vind hebben ze toch gewoon een ongehoord lelijke achterkant.
E30 vind ik dan niet zo geweldig, maar een Golf 1 ook niet super.
Zou liever een 5 serie hebben, oldtimer!

Maar 1800 lijkt me niet veel voor een E30? Als je ziet waar die golfjes voor weggaan...
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  vrijdag 29 april 2011 @ 00:27:59 #250
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_96120624
8000 bij mijne inderdaad.

Knappe jongen als je 600km per maand, dus 200 per week, rijdt als je dat in t weekend doet :) ik reed elke dag nr mijn werk en 2x per maand 120km in het weekend en ik kwam daar niets eens aan (naar werk was destijds ook maar 10km retour)

Let er wel op dat deze autos voor beginnende bestuurders wat tricky kan zij. Ivm achterwielaandrijving. Is met gladheid en regen zelfs met ervaring erg tricky.

Prijzen zijn erg lastig. De autos die klassieker zijn of worden zijn best duur. Ik kocht mijne voor 400 eu... Je moet wel net 1 treffen die nog goed is. Als je echt serieus bent, check dan e30/bmw fora als e30fansite e.d. Daar komt regelmatig leuk aanbod langs.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')