abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95923284
Wat is het stil hier? Net even foto gemaakt van de oude BMW's in de familie, wat een pareltjes :)

Facts don't care about your feelings
pi_95924985
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 17:07 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat is het stil hier? Net even foto gemaakt van de oude BMW's in de familie, wat een pareltjes :)

[ afbeelding ]
Die 6 serie domineert
pi_95926205
Ik zie anders helemaal geen 6-serie :(
Facts don't care about your feelings
pi_95926869
Ik ook niet echt...
My car is like drugs and sex in one: Dope as F*ck
  zondag 24 april 2011 @ 20:11:14 #180
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_95928225
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 18:06 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Die 6 serie domineert
:D

Die E21 roeleert wel over de E30's inderdaad, dat moet ik ook toegeven. Ziet er veel gaver uit.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_95928985
:* helaas rijdt ie voor geen meter, terwijl het allemaal M20B20 blokken zijn.
Facts don't care about your feelings
pi_95930593
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 18:51 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik zie anders helemaal geen 6-serie :(
Haha shit ik zie het nu pas.

E21 lijkt veel op de oude 6 serie

  zondag 24 april 2011 @ 21:20:02 #183
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_95930833
Dat is waar, al is zo'n 6 natuurlijk nog veel meer een bazenbak dan een 3.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_95931301
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 13:18 schreef Maharbal het volgende:
Als de gesmeerde bliksem halen dan. Er gaat weinig boven motorrijden met dit weer...
Cabriorijden... Hoef je niet zo'n moordend warm pak aan, merk je alles om je heen en zit je lekker met je bolletje in de zon. :) Vandaag met zo'n 50 BMW cabrio's wezen toeren in Overijssel. Ook over een aantal hele leuke, bochtige weggetjes die... verboden zijn verklaart voor motoren. >:)
pi_95933087
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 17:07 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat is het stil hier? Net even foto gemaakt van de oude BMW's in de familie, wat een pareltjes :)

[ afbeelding ]
Waarom kijkt die middelste zo boos?
.
pi_95935292
Omdat die de lelijkste is :)
Facts don't care about your feelings
  maandag 25 april 2011 @ 11:13:47 #187
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_95948671
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 21:15 schreef Gokhan03 het volgende:

Kijk, dat is voor mij nou echt de BMW. Zo zie ik ze het liefst, met die schuin naar voren oplopende grille. Mooi dreigend, imposant!
How can I make this topic about me?
  maandag 25 april 2011 @ 11:33:27 #188
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_95949261
't zal ongetwiijfeld al wel eerder aan de orde geweest zijn, maar wat ik graag wil weten: hoeveel toeren mag een koude diesel draaien?

Als 'ie wat warmer is trek ik altijd op naar rond 2200rpm, en schakel altijd zo dat de volgende versnelling boven de 1500rpm zit.

Dus het gaat zoiets:
1e: tot 1700rpm (20km/u), dan op naar de
2e: begint bij 1200, op naar de 2200 (40km/u)
3e: begint dan bij 1500, dan naar 2200 (60km/u)
4e: begint bij 1500, dan naar 80km/u:
5e: dan zit 'ie op 1700rpm ergens, door naar 115km/u (2400rpm), en dan hop naar de 6 waar hij met 1800 rpm in valt.

En als het op snelweg allemaal wat afremt schakel ik al terug naar 5 als hij onder de 1500rpm valt.

Ik ben niet zo van de hoge toeren. Ik zit echt nooit boven de 2500rpm.
En ik probeer altijd zo schokloos mogelijk te schakelen, dus dat 'ie echt perfect pakt. Beetje een sport.
How can I make this topic about me?
pi_95949667
Tja mag? Mag van wie? Het is algemeen bekend dat je een koude motor niet in de hoge toeren moet jagen, maar je sloopt heus niet direct iets als je toch een keer tot de 3000 gaat. Jij rijdt nergens boven de 2500, dat is toch goed? Of wil je nog lager ofzo :')

Ik neem aan dat je geen BMW hebt, want op de manier hoe jij rijdt kan je beter een Lupo 3L nemen.
Facts don't care about your feelings
  maandag 25 april 2011 @ 11:52:24 #190
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_95949871
Meer dan 3k bij een diesel is sowieso niet echt rendabel over het algemeen. Het ligt bij mij nogal aan de modus waar ik in zit. Ik probeer wel te voorkomen om te vroeg te schakelen: trekken goed in de toeren, cruisen laag in de toeren. Als je gaat trekken vanaf 1.300 toeren heeft je koppeling het erg zwaar.

Als ie warm is, sleur ik vaak zo snel mogelijk richting de snelheid die ik wil, en gooi ik dan de cruise erop. Ben dus bijna altijd als eerste weg :P
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  maandag 25 april 2011 @ 13:49:46 #191
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_95953835
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 11:46 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik neem aan dat je geen BMW hebt, want op de manier hoe jij rijdt kan je beter een Lupo 3L nemen.
Wat is er mis met een rustige rijstijl?

Ik ben gewoon zuinig op me auto, dat is toch goed? Die hobby is al duur genoeg.
Als ik echt even wil jakkeren en jagen nam ik wel een Impreza en ga ff naar de TT in Assen.

Maar als ik me diesel als ie koud is altijd direct tot 2500 toeren opjaag dan is dat dus helemaal prima en kan geen kwaad?
How can I make this topic about me?
pi_95954157
Op werk rijdt een Ibiza 14% 3-cylinder, die wordt gewoon richten de 5000rpm getrapt. Anders komt dus echt niet voorruit. Maar ja het is leasebak en VAG blok erin, dan kan dat allemaal, schijt aan de pool die er daarna ooit mee wil gaan rijden.

Maar ontopic: Net de kleppen van me 320i gesteld en die liep lauw als een tierelier naar de 6200rpm. Die is prive, maar ik had het warm genoeg.

Of zoals Yoshi zou zeggen, het is toch maar een M20B20, die moeten altijd getrapt worden.
.
  maandag 25 april 2011 @ 14:17:53 #193
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_95954622
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 14:01 schreef Fer het volgende:
Maar ontopic: Net de kleppen van me 320i gesteld en die liep lauw als een tierelier naar de 6200rpm.
Die kleppen stellen zich toch zelf?
How can I make this topic about me?
pi_95955882
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 21:29 schreef k_man het volgende:

[..]

Cabriorijden... Hoef je niet zo'n moordend warm pak aan, merk je alles om je heen en zit je lekker met je bolletje in de zon. :) Vandaag met zo'n 50 BMW cabrio's wezen toeren in Overijssel. Ook over een aantal hele leuke, bochtige weggetjes die... verboden zijn verklaart voor motoren. >:)
Cabriorijden is ook fijn inderdaad!

Persoonlijk zit ik liever op de motor, nog meer dat gevoel van vrijheid. En over het algemeen hebben cabriorijders het warmer dan ik, omdat je minder meekrijgt v/d rijwind. Ik heb het op de motor eigenlijk helemaal niet warm, tenzij ik stilsta haha.
pi_95956972
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 13:49 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Wat is er mis met een rustige rijstijl?

Ik ben gewoon zuinig op me auto, dat is toch goed? Die hobby is al duur genoeg.
Als ik echt even wil jakkeren en jagen nam ik wel een Impreza en ga ff naar de TT in Assen.

Zuinig zijn op je auto betekent niet dat je geen gas mag geven... BMW's zijn daar gewoon voor gemaakt hoor :P maar gewoon rustiger doen als de motor koud is. Ik rijd in m'n benzine met koude motor meestal max 3000 dus waarschijnlijk in een diesel zal max 2500 echt geen probleem zijn hoor.

quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 14:01 schreef Fer het volgende:

Of zoals Yoshi zou zeggen, het is toch maar een M20B20, die moeten altijd getrapt worden.
Zo is het maar net :) ik merk niks hoor tot de 4000 rpm in dat ding. Kan je net zo goed 316 rijden.
Facts don't care about your feelings
  maandag 25 april 2011 @ 17:46:52 #196
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_95960752
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 15:40 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Zuinig zijn op je auto betekent niet dat je geen gas mag geven... BMW's zijn daar gewoon voor gemaakt hoor :P maar gewoon rustiger doen als de motor koud is. Ik rijd in m'n benzine met koude motor meestal max 3000 dus waarschijnlijk in een diesel zal max 2500 echt geen probleem zijn hoor.
Precies. Ik ben ook wel zuinig op m'n auto hoor... jakker er niet op de grens mee door bochten en rij 'm altijd goed warm. Maar als ie warm is, mag ie wel gewoon werken, dat kan ook makkelijk.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_95982978
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 17:46 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Precies. Ik ben ook wel zuinig op m'n auto hoor... jakker er niet op de grens mee door bochten en rij 'm altijd goed warm. Maar als ie warm is, mag ie wel gewoon werken, dat kan ook makkelijk.
+1...
My car is like drugs and sex in one: Dope as F*ck
pi_95983960
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 14:01 schreef Fer het volgende:
Op werk rijdt een Ibiza 14% 3-cylinder, die wordt gewoon richten de 5000rpm getrapt. Anders komt dus echt niet voorruit. Maar ja het is leasebak en VAG blok erin, dan kan dat allemaal, schijt aan de pool die er daarna ooit mee wil gaan rijden.

Maar ontopic: Net de kleppen van me 320i gesteld en die liep lauw als een tierelier naar de 6200rpm. Die is prive, maar ik had het warm genoeg.

Of zoals Yoshi zou zeggen, het is toch maar een M20B20, die moeten altijd getrapt worden.
3 cilinders zouden verboden moeten worden ja, veel te weinig voor het gewicht wat tie moet voortbewegen
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  dinsdag 26 april 2011 @ 09:47:47 #199
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_95985128
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 08:46 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

3 cilinders zouden verboden moeten worden ja, veel te weinig voor het gewicht wat tie moet voortbewegen
Ik rij de laatste tijd weer heel vaak een drie-pitter, omdat m'n zes-pitter stilstaat. Ik ben blij dat ik 't autootje mag lenen en het geeft me wel wat vrijheid, maar zodra ik wat moet klimmen moet ik terugschakelen. Ik mis echt koppel en vermogen.
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_95985775
Gaat je E28 het nou ooit weer doen? Wat is nu eigenlijk het probleem nog...?
Facts don't care about your feelings
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')