Peter | dinsdag 29 maart 2011 @ 19:05 | |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. ========================== Vorig topic: Treinentopic 303: waar de klant centraal staat >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. ========================== >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe. Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten. >> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. >> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen. Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl. >> NS Dienstregeling 2011 NS heeft besloten om het spoorboekje van Dienstregeling 2011 niet meer te drukken. Hiervoor kan je nu online PDF-jes downloaden. Omdat NS deze niet in een gezamelijk bestand beschikbaar stelt, is dit door een forumgebruiker gedaan, en Hier te downloaden. Dit is in een .rar ingepakt, en bevat alle documenten die op de NS website staan vermeld. >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Blijbol (Werkt niet in FF); De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehornde detailkaarten voor grootstedelijke gebieden; De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen); jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar); en als joker ![]() ========================== >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Uithuizen - Socios Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen Haven - Socios Harlingen (- Haven) - Greavy Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy ========================== Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop! Nummertje 304 ![]() ![]() | ||
bork | dinsdag 29 maart 2011 @ 19:08 | |
Van Jumbo dan maar geplakt: Een dagje met de trein? Dat kan voordelig bij Jumbo! Van woensdag 30 maart tot en met dinsdag 12 april kun je een 2e klas dagkaart voor slechts 14,95 kopen. Op dit kaartje mogen ook 2 kinderen in de leeftijd van 4 tot en met 11 jaar gratis meereizen. Kinderen van 0 tot en met 3 jaar zijn altijd gratis! Op is op! Je kunt de kaart elke dag van de week gebruiken met uitzondering van Koninginnedag. En wees er snel bij want op is op! Actievoorwaarden NS Dagkaart De e-ticket Dagkaart is één dag geldig voor één volwassene en maximaal twee kinderen van 4 t/m 11 jaar in de 2e klas Per volwassene (minimaal 18 jaar) kunnen maximaal twee kinderen meereizen De e-ticket Dagkaart is alleen geldig in de periode van 30 maart t/m 1 juni 2011. De kaart is niet geldig op 30 april, Koninginnedag. Geldig op maandag t/m vrijdag vanaf 9.00 uur, in het weekend en op feestdagen* de hele dag Geldig in de treinen van NS, Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia ˇ Met toeslag geldig in Fyra en ICE International Niet geldig in Thalys Geen restitutie of omwisseling mogelijk Voor 1 dag onbeperkt reizen 2e klas, geldig op een dag naar keuze van 30 maart t/m 1 juni 2011. Met deze Dagkaart brengt de trein u naar elk station in Nederland. Maandag t/m vrijdag na 9.00 uur, zaterdag en zondag de hele dag. Maximaal 2 kinderen van 4 t/m 11 jaar mogen gratis mee! Feestdagen zijn 22 april (Goede Vrijdag) en 25 april (2e Paasdag). | ||
Duvel | dinsdag 29 maart 2011 @ 19:24 | |
tvp | ||
dan13lv | dinsdag 29 maart 2011 @ 19:51 | |
terugvindpost | ||
James1988 | dinsdag 29 maart 2011 @ 20:19 | |
Er zijn wel heel erg veel van die dagkaarten tegenwoordig... Waarom verkopen ze nog gewone dagkaarten? ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 29 maart 2011 @ 20:22 | |
Geniet er maar van, want op een OV- ![]() ![]() | ||
James1988 | dinsdag 29 maart 2011 @ 20:27 | |
Tuurlijk kan dat op een OV-chipkaart, kwestie van een product maken dat op de kaart geladen moet worden. Technisch kan het, zie de regio Rotterdam. Maar NS moet het ook willen. ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 29 maart 2011 @ 20:29 | |
Precies. Het "kan" dus niet ![]() | ||
Peter | dinsdag 29 maart 2011 @ 20:34 | |
Die e-tickets zijn toch juist om mensen te laten wennen aan digitaal tickets kopen? ![]() | ||
greavy | dinsdag 29 maart 2011 @ 20:47 | |
RRF heb nu bestickering voor James zijn favoriete fabriek volgens mij: RRF21 gaat naar Denemarken om wat ERTMS testen uit te voeren. | ||
James1988 | dinsdag 29 maart 2011 @ 20:51 | |
Woohoo ![]() | ||
TeringHenkie | dinsdag 29 maart 2011 @ 21:18 | |
![]() Lol, in het gezelschap van menig treinautist de fotograaf allang een nekschot gekregen ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 29 maart 2011 @ 21:24 | |
Ik begrijp het niet helemaal. Er ontbreekt een werkwoord, en we zien ook niet de foto waar dit commentaar over gaat ![]() | ||
Fixers | dinsdag 29 maart 2011 @ 21:29 | |
Viel me vandaag op dat Breda inmiddels rode Fyra banken heeft gekregen. Zo ziet dat oostblokstation er nóg armoediger uit. Het was al niet veel soeps, die 'sfeerselector' is ook al maanden half kapot. Maar dat rode blik op die bankjes... Ik vermoed dat Station Pripyat er beter bijligt. Ik las in het wijkkrantje trouwens dat de hoofdingang van het nieuwe station aan de noordzijde komt te liggen. In plaats van de zuidzijde want immers, een stationshal e.d. doe je natuurlijk niet aan de centrumkant van het spoor. | ||
James1988 | dinsdag 29 maart 2011 @ 21:30 | |
Lees: bouwgrond aan de noordkant van het spoor is goedkoper te verkrijgen zodat de zuidkant vol kan worden gebouwd met kantoren. ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 29 maart 2011 @ 21:30 | |
volgende week Fyrae naar Breda ![]() | ||
James1988 | dinsdag 29 maart 2011 @ 21:32 | |
Jep, komt mij goed uit op m'n reis naar Utrecht. Zolang hij toch toeslagvrij is (tot 30 april) kan ik 'm eens mooi uitproberen. | ||
Dr_Flash | dinsdag 29 maart 2011 @ 21:33 | |
Toeslagvrij ja? Oh dat kan nog leuk worden ![]() | ||
James1988 | dinsdag 29 maart 2011 @ 21:35 | |
Alleen tussen Breda en Rotterdam. | ||
Dr_Flash | dinsdag 29 maart 2011 @ 21:38 | |
Wat andere mensen zochten: * vergeten uit te checken, * Klantenservice, * koop e-ticket, * OV-verklaring Maandabonnement, * toiletten, * Met de trein naar evenementen, * ov-chipkaart, * NS-nieuwsbrief, * In- en uitchecken studenten OV-chipkaart, * internationale reizen, * prijsinformatie, * Zakelijk reizen voor ZZP, * met de OV-fiets, * kortingskaart, * Zakelijk reizen voor MKB wat een gelul zeg. en geeneens "Fyra" erbij ![]() | ||
Sandrvich | dinsdag 29 maart 2011 @ 21:41 | |
Waarschijnlijk dan ook een poging tot het pimpen van de Belcrum of zo... | ||
greavy | dinsdag 29 maart 2011 @ 21:45 | |
Dat word dan vanaf 4 April even een aantal ritjes Fyra na school maken (Rotterdam-Breda Fyra, Breda-Dordrecht met ICR) | ||
Dr_Flash | dinsdag 29 maart 2011 @ 21:54 | |
Gaat het vanaf 1 juli dan toch weer wel 6 euro worden? Zal ik eens in mijn kristallen bol kijken wat er dan gaat gebeuren? ![]() ![]() | ||
Brembo | dinsdag 29 maart 2011 @ 22:07 | |
Ik zat laatst in de VIRM welke net voorbij station Arnhem-Zuid strandde, de technische storing was zo erg dat men er geen raad meer mee wist. Na een half uur werd de Intercity naar Schiphol er aangekoppeld en duwde het stel over de brug naar het station alwaar het zooitje werd opgeheven ![]() Zeer netjes was dat er al ICRm klaarstond in Arnhem met zeer goede aansluiting om alles weer op tijd verder te laten gaan! | ||
Yreal | dinsdag 29 maart 2011 @ 23:11 | |
oh ze kunnen ook wel iets. Je hoort mensen alleen als het fout gaat. Ik was vandaag trouwens weer eens bij onze vrienden van Ansaldobreda. Er komen morgen bezoekers van de DB naar de v250 kijken om te bepalen of ze in duitsland afgebouwt kunnen worden.... Ook de OBB rijtuigen gezien trouwens, zag er heel goed uit ![]() | ||
Socios | dinsdag 29 maart 2011 @ 23:16 | |
Rustig. De treinkaartjes blijven, zo ook de dagkaart. Niemand gaat 100 euro neerleggen voor een retourtje Groningen - Maastricht via Amsterdam CS. | ||
Dr_Flash | dinsdag 29 maart 2011 @ 23:19 | |
Ben daar maar niet te zeker van ![]() | ||
Brembo | dinsdag 29 maart 2011 @ 23:19 | |
Je krijgt verschillende producten en uiteindelijk kunnen dagkaarten opzich prima op OV-chipkaarten geladen kunnen worden. Immers is dit een administratieve wijziging, op basis van je kaartnummer kan je een dagkaart voor dag x als tegoed gebruiken. Wat bijvoorbeeld in praktijk een vreemd product was, is een weekendretour. Immers krijg je korting als je op de volgende dag terugreist in het weekend. Ik kan mij voorstellen, dat je dit soort dingen er uit wilt hebben en een simpele tariefstructuur wilt. | ||
Zug-Chef | dinsdag 29 maart 2011 @ 23:20 | |
OV Jaarabbo ftw zeg ik dan ![]() | ||
Yreal | dinsdag 29 maart 2011 @ 23:23 | |
Dat kost net zoveel, als een dagkaartje ![]() | ||
Socios | dinsdag 29 maart 2011 @ 23:24 | |
Nee, dat is juist zo raar! Zie mijn posts in het vorige deel. Niemand die er toen op gereageerd heeft, maar het is serieus ridiculous en retarded.
| ||
Peterselieman | dinsdag 29 maart 2011 @ 23:25 | |
Leve de eenvoudige tariefstructuur ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 29 maart 2011 @ 23:28 | |
Ja. Fijn als de baas het betaalt natuurlijk, maar anders is het toch wel een enorme hoop geld. Maar wie weet. | ||
Socios | dinsdag 29 maart 2011 @ 23:28 | |
Vroeger, toen was het eenvoudig. Nu is het een `wirwar´. Men keek gewoon in de "Treinwijzer" of het "Spoorboekje" hoeveel kilometer men aflegde. In een staffeltabel was keurig af te lezen hoeveel men kwijt was voor een reis, met een maximumtarief die gelijk was aan de prijs van een dagkaart. | ||
Dr_Flash | dinsdag 29 maart 2011 @ 23:29 | |
Dat moet een foutje zijn, er is een maximumprijs en die is gelijk aan de prijs van een dagkaart. | ||
Socios | dinsdag 29 maart 2011 @ 23:29 | |
Nee, probeer maar uit in de kaartautomaat. Bij aanschaf van zo een kaartje stijgt de prijs serieus uit boven de prijs van een dagkaart. | ||
Dr_Flash | dinsdag 29 maart 2011 @ 23:33 | |
Ja, op de site ook. Gn - Mt kost ongeveer de helft van Gn - Ut - Mt terwijl je er exact hetzelfde reisadvies voor krijgt ![]() Het kan niet anders of dit systeem moet ergens in ons voordeel gebruikt kunnen worden. Het wordt alleen even puzzelen ![]() | ||
Yreal | dinsdag 29 maart 2011 @ 23:34 | |
dude...![]() | ||
Socios | dinsdag 29 maart 2011 @ 23:34 | |
Ik ga morgen wel even bovengenoemd kaartje proberen aan het loket te kopen, kijken welke prijs zij mij dan voorschotelen. | ||
Peterselieman | dinsdag 29 maart 2011 @ 23:35 | |
Die prijs van een dagkaart ![]() 94 euro, terwijl een ov-dagkaart een stuk goedkoper is ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 29 maart 2011 @ 23:36 | |
Dude. een dagkaart met korting is 28,20 2e klas. | ||
Dr_Flash | dinsdag 29 maart 2011 @ 23:36 | |
dit moet echt een fout zijn. Wie gaat ROver mailen? ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 29 maart 2011 @ 23:37 | |
Je kunt driek hierover een PM sturen ![]() | ||
Yreal | dinsdag 29 maart 2011 @ 23:37 | |
Wat mis ik nou, een dagkaart is gelijk aan de dagretour? | ||
Dr_Flash | dinsdag 29 maart 2011 @ 23:38 | |
Doe jij maar, jij zit in die crewkliek ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 29 maart 2011 @ 23:38 | |
KIJK DAN 94 euro voor een dagkaart alleen trein terwijl een dagkaart voor AL het OV meer dan 40 euro goedkoper is ![]() | ||
Socios | dinsdag 29 maart 2011 @ 23:40 | |
Uit de automaat krijgt men wel een dagkaart voor de `gewone´ prijs, maar dus niet `via-kaartjes´ tegen het maximale tarief. | ||
Yreal | dinsdag 29 maart 2011 @ 23:42 | |
Dus de klacht is dat de ov-dagkaart veel te goedkoop is, die moet 5 euro duurder dan de normale zijn. Lekker laten dan, meevallertje voor ons | ||
Dr_Flash | dinsdag 29 maart 2011 @ 23:44 | |
Ga bij NS HiSpeed werken of zo joh, dwaas ![]() | ||
Yreal | dinsdag 29 maart 2011 @ 23:46 | |
Ik snap je nog steeds niet, dwaas | ||
James1988 | dinsdag 29 maart 2011 @ 23:48 | |
Wat? Waarom dat dan? Ik ben benieuwd hoe ze rijden. Jammergenoeg zal ik ze niet snel tegenkomen omdat het niet op mijn route ligt... Overigens, de webdemo van de kaartautomaat is 'vernieuwd', wat een blamage... ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 29 maart 2011 @ 23:50 | |
de klacht is dat het onzinnig is om welk kaartje dan ook duurder te maken dan een dagkaart. Was dat nou echt ZO moeilijk? | ||
Dr_Flash | dinsdag 29 maart 2011 @ 23:52 | |
Sinds ook daar geen prijsinfo meer uit kwam voor dingen zoals via-kaartjes, had je daar allang geen flikker meer aan idd. | ||
Dr_Flash | woensdag 30 maart 2011 @ 00:00 | |
Het staat er nog steeds hoor ![]() http://ns.nl/cs/Satellite(...)en/welk-treinkaartje | ||
Peterselieman | woensdag 30 maart 2011 @ 00:02 | |
Lees even verder een stukje over het Euregioticket. Verkrijgbaarheid: Bij de NS-kaartautomaat in: Eijsden Handig dat ze een automaat neerzetten op een station waar geen trein meer stopt | ||
James1988 | woensdag 30 maart 2011 @ 00:04 | |
Dat is ook leuk ja. ![]() De geruchten gaan trouwens dat de Maastricht-Brussel-Express aan het einde van het jaar weer ingekort wordt tot Brussel - Luik wegens een te lage hoeveelheid passagiers, en een te hoge onbetrouwbaarheid. Er zal dan weer een stoptrein Maastricht - Luik komen te rijden, en dus zal Eijsden z'n trein dan wel weer terugkrijgen. | ||
Yreal | woensdag 30 maart 2011 @ 00:06 | |
Wacht effe, ik vat hem nu. Die via fockt hem inderdaad op | ||
bork | woensdag 30 maart 2011 @ 01:44 | |
Vraagje, waar waren die treinbanken te koop, een paar topics terug kwam iemand daarmee. | ||
dennistd | woensdag 30 maart 2011 @ 04:06 | |
c-tracks.nl | ||
Fixers | woensdag 30 maart 2011 @ 07:22 | |
Wat een kneuzenkermis. Behalve wat UBB tags en wat excel formules ken ik niets van programmeren. Maar het lijkt me toch kinderlijk eenvoudig om in de tariefberekenaar een regeltje te plakken:
| ||
bork | woensdag 30 maart 2011 @ 07:48 | |
thx! ![]() | ||
James1988 | woensdag 30 maart 2011 @ 08:28 | |
www.hgb-v.nl dacht ik | ||
Ireyon | woensdag 30 maart 2011 @ 08:41 | |
Als het dezelfde rijtuigen zijn waar ik vorige zomer in zat, dan wordt het de beste treinstam die dit land ooit heeft gekend. Beetje ICK 2.0 zeg maar ![]() | ||
greavy | woensdag 30 maart 2011 @ 08:55 | |
De enige reden die NS hiervoor geeft "Je legt 2 enkeltjes af, van station A naar B, en van station B naar C" | ||
greavy | woensdag 30 maart 2011 @ 08:57 | |
http://www.hgb-v.nl/ is van de medewerkers van Nedtrain Haarlem die ze verkopen voor goede doelen. | ||
V2 | woensdag 30 maart 2011 @ 09:19 | |
De site van NS meldt trouwens over dagkaarten De beste keus bij een enkele reis, retour of rondreis vanaf 250 kilometer. Dus ze weten zelf ook wel dat een dagkaart handiger is vanaf een bepaalde afstand, ze hebben die regel alleen niet geďmplementeerd in de automaten, waarschijnlijk in de hoop een onwetende klant een hoop geld afhandig te maken. Misschien net zoiets als dat verhaal van Schiphol-A'dam voor toeristen, waar ze probeerden buitenlanders een eerste klas kaartje te verkopen. | ||
James1988 | woensdag 30 maart 2011 @ 09:29 | |
Vroeger zat dat wél in de automaat. Je kaartje was gewoon nooit duurder dan een dagkaart. Tegenwoordig is dat er dus kennelijk uit... | ||
Peterselieman | woensdag 30 maart 2011 @ 09:43 | |
De vraag is of dat bewust gedaan is of dat het laksheid is | ||
Temlin | woensdag 30 maart 2011 @ 09:47 | |
P1 Ongeval Wegvervoer Letsel : : Overweg Ooijmanlaan Na 2 dodelijke ongevallen beveiligt met overweg nu is het weer raak ![]()
[ Bericht 27% gewijzigd door Temlin op 30-03-2011 10:15:45 ] | ||
Socios | woensdag 30 maart 2011 @ 10:43 | |
Daarom ben ik ook érg benieuwd welke prijs mij voorgeschoteld wordt als ik vanmiddag aan het loket een retourtje Maastricht via Amsterdam Centraal ga kopen. | ||
ReisT | woensdag 30 maart 2011 @ 11:29 | |
Het is bewust gedaan. Het ging NS erom, dat een reis met een papieren kaartje net zo duur moet zijn als een reis met de OV-chipkaart. Dan moet je namelijk als je 'omreist' op het via-station uit- en inchecken, betaal je voor twee enkeltjes en kan je dus meer kwijt zijn dan een dagkaart (men heeft verzuimd, hier een oplossing voor in het systeem in te bouwen. ) Dus, omdat de chipkaart een inferieur product (dat alleen 'enkele reizen' snapt) is moeten we nu voor papieren kaartjes ook te veel betalen. | ||
Stefanovic83 | woensdag 30 maart 2011 @ 11:49 | |
Vraagje.. Als ik van Woerden naar vliegveld Charleroi moet met het OV, hoeveel kost me dat dan? Er schijnt een bus vanaf Brussel Zuid te gaan, maar ik kan niet echt goed vinden hoeveel de trein naar Brussel Zuid kost (of naar Charleroi). Ik heb een vdu. | ||
Kentekenplaat | woensdag 30 maart 2011 @ 11:50 | |
Nee, helaas. Ooit de NS eens gemaild met de vraag of een dagkaart ook op de OV-faalkaart kon en dat kon niet want de dagkaart zou gaan verdwijnen. Als ik met de trein reis is het doorgaans voor de lol en met een dagkaart, maar als de dagkaart afgeschaft wordt zul je mij dus niet meer in de trein vinden. | ||
bork | woensdag 30 maart 2011 @ 12:10 | |
http://www.b-rail.be/nat/N/tarifs/tickets/airport/index.php Dit helpt alvast op weg. ![]() | ||
DriekOplopers | woensdag 30 maart 2011 @ 13:39 | |
Metro's Rotterdam rijden vrijdag linkerspoor ivm wielflensslijtage: http://frontpage.fok.nl/column/437019/1/1/50/verkeerde-kant.html | ||
greavy | woensdag 30 maart 2011 @ 13:42 | |
Vrijdag = 1 April... | ||
DriekOplopers | woensdag 30 maart 2011 @ 13:45 | |
He joh, verklap het nou niet meteen... ![]() | ||
Stefanovic83 | woensdag 30 maart 2011 @ 13:45 | |
Ik denk dat iedereen wel doorheeft dat dit een 1aprilgrap is hoor ![]() | ||
DriekOplopers | woensdag 30 maart 2011 @ 13:48 | |
De eerste twee rerageerders op de column in ieder geval niet. ![]() | ||
Yreal | woensdag 30 maart 2011 @ 14:35 | |
![]() | ||
Stefanovic83 | woensdag 30 maart 2011 @ 15:08 | |
Hier nog 1: http://forum.opeenshadikh(...)4776&p=326474#326474 Chronisch gebrek aan goede humor in de spoorsector ![]() ben wel benieuwd waar google mee komt, die hebben meestal nog wel grapjes die ook echt grappig zijn | ||
Brembo | woensdag 30 maart 2011 @ 15:47 | |
Ach enig rationeel denken had er wel bij gemogen, ten opzichte van de stroom die de NS afneemt is het peanuts wat die paar laptops gebruiken ![]() | ||
Kentekenplaat | woensdag 30 maart 2011 @ 16:37 | |
Sowieso, treinvastrecht voor elke stroomgebruikende passagier? ![]() | ||
Duvel | woensdag 30 maart 2011 @ 17:12 | |
Er moet echt een keer iemand op je hoofd gaan springen, gewoon, voor het landsbelang. ![]() | ||
James1988 | woensdag 30 maart 2011 @ 18:25 | |
![]() | ||
Lemjur | woensdag 30 maart 2011 @ 19:31 | |
![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 30 maart 2011 @ 19:39 | |
een zwaar iemand, bedoel je? ![]() | ||
TWP | woensdag 30 maart 2011 @ 20:01 | |
Ik moet me hier melden van Socios. En nu? | ||
Yreal | woensdag 30 maart 2011 @ 20:03 | |
ligt er een beetje aan | ||
greavy | woensdag 30 maart 2011 @ 20:06 | |
Een ander topic:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
TWP | woensdag 30 maart 2011 @ 20:15 | |
Onze nachtboy heeft het niet helemaal op een rijtje. | ||
Socios | woensdag 30 maart 2011 @ 20:17 | |
Dat heb ik helemaal niet gezegd. Ik heb gezegd dat je in topics die niet over treinen niet over treinen moet beginnen en dat als je over treinen wil praten je terecht kan in dit topic. | ||
TWP | woensdag 30 maart 2011 @ 20:18 | |
okidoki grgr | ||
Peterselieman | woensdag 30 maart 2011 @ 20:29 | |
Ben je al bij het loket geweest voor je treinkaatje? | ||
Socios | woensdag 30 maart 2011 @ 20:36 | |
Neuh, rustig aan, net wakker. Als ik morgen buiten kom, ga ik wel even langs. ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 30 maart 2011 @ 20:36 | |
Net wakker ![]() | ||
Socios | woensdag 30 maart 2011 @ 20:37 | |
Ik meen dat het loket in Leeuwarden om 20.30u sluit. ![]() | ||
Socios | woensdag 30 maart 2011 @ 20:38 | |
![]() ![]() | ||
Socios | woensdag 30 maart 2011 @ 20:40 | |
Deze loketten van Leeuwarden zoek ik. ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 30 maart 2011 @ 20:41 | |
Hey dat houten ding staat er nog steeds ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 30 maart 2011 @ 20:47 | |
Allebei zelfs nog ![]() | ||
Duvel | woensdag 30 maart 2011 @ 21:01 | |
God wat een kutstation dat Leeuwarden. Niks te doen, allemaal Friezen. Een keer met een dagje treinreizen terecht gekomen rond etenstijd. In de "stationsrestauratie" heerste een begrafenissfeer. Het beste wat ons overkwam was de trein naar Zwolle. | ||
Dr_Flash | woensdag 30 maart 2011 @ 21:11 | |
Hebben ze in Gouda niet he? ![]() | ||
Ascendancy | woensdag 30 maart 2011 @ 21:13 | |
Je kan beter klagen over Gouda. Alsof je in een wereld bent gekomen waar de verpaupering net even iets harder ging ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 30 maart 2011 @ 21:14 | |
In Leeuwarden ook niet meer. Er zit nu een AH to Go in. Tsja, het is dan ook niet te vergelijken met Utrecht Centraal. | ||
Socios | woensdag 30 maart 2011 @ 21:35 | |
En een Julia's. | ||
Socios | woensdag 30 maart 2011 @ 21:37 | |
Utrecht Centraal? ![]() Van alle `grote´ stations in Nederland verreweg het lelijkst (ook voor de verbouwing) en een station waar totaal geen `sfeer´ te beleven is. Alleen maar opgefokte reizigers te bekennen. | ||
Peterselieman | woensdag 30 maart 2011 @ 21:37 | |
ik had het dan ook over de drukte ![]() | ||
Duvel | woensdag 30 maart 2011 @ 21:38 | |
Nee, ik ben veel beter in het klagen over bijvoorbeeld Leeuwarden, dat zie je toch? Tja, er is ergens tussen mei 1940 en mei 1945 een stel bommen op het oude station gevallen... | ||
Duvel | woensdag 30 maart 2011 @ 21:38 | |
Ja, het is lelijk, maar dat opgefokte, tja, dat gaat op zich wel. | ||
Duvel | woensdag 30 maart 2011 @ 21:39 | |
Nee, we hebben goede restaurants in de stad zelf, geen stationsrestauratie nodig. ![]() ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 30 maart 2011 @ 21:52 | |
En je krijgt in Gouda gratis de straatschoffies er bij | ||
Ascendancy | woensdag 30 maart 2011 @ 21:53 | |
Rotterdam ook, maar daar is het toch echt beter. De oorlog is geen reden om 65 jaar later nog een kutstad te zijn. | ||
Ascendancy | woensdag 30 maart 2011 @ 21:54 | |
Gouda was toch een proefversie van dat kampen-idee van Wilders? | ||
Duvel | woensdag 30 maart 2011 @ 21:58 | |
Je geboorte is geen reden om te posten op FOK. Ga buiten spelen. | ||
Ascendancy | woensdag 30 maart 2011 @ 22:00 | |
Dat is in Gouda vast gebruikelijk ja, met al die hangjongeren, maar in mijn slaapdorpje is het 'avonds dood. ![]() | ||
Basekid_NZ | woensdag 30 maart 2011 @ 22:03 | |
Doe mij maar Leiden qua stations. Vind zelf Tilburg erg lelijk, en Rijswijk rij ik zo snel mogelijk doorheen, die geur daar :S | ||
Duvel | woensdag 30 maart 2011 @ 22:06 | |
Doe d'r wat aan... *kick* | ||
Duvel | woensdag 30 maart 2011 @ 22:07 | |
Da's de geur van rottende menselijke resten in de ballast. Veel plezier! | ||
greavy | woensdag 30 maart 2011 @ 22:08 | |
En nu weer lief voor elkaar zijn ![]() | ||
Basekid_NZ | woensdag 30 maart 2011 @ 22:09 | |
Gatverrrr. Hopelijk hebben ze hun lesje daar geleerd nu ze met Delft bezig zijn! | ||
Duvel | woensdag 30 maart 2011 @ 22:10 | |
Ze zullen er geen tweede keer voor springen nee, die stoute mensen. | ||
Basekid_NZ | woensdag 30 maart 2011 @ 22:12 | |
Maar serieus? Zijn er mensen tijdens de bouw dood gegaan ofzo? | ||
Duvel | woensdag 30 maart 2011 @ 22:16 | |
Nee, het is een populaire plaats om zelfmoord te plegen. De geur is echter die van vuil lekwater of zo. | ||
Temlin | woensdag 30 maart 2011 @ 22:31 | |
Mag ik weten wat daar grappig aan is? Er zijn ook mensen die spoorwegen niets kan boeien. Oh en de nieuwe passerelle in Arnhem ![]() ![]() | ||
Duvel | woensdag 30 maart 2011 @ 22:34 | |
Er is ook nog zoiets als algemene ontwikkeling. Eh, die is toch pas in oktober o.i.d. klaar? | ||
Temlin | woensdag 30 maart 2011 @ 22:45 | |
Juni is het deel vanaf begin tot perron 4 klaar. Daarna volgen de overige delen die eind september klaar zijn (afwerken duurt wel tot 2012). Het begin is nu al te zien tussen perron 3 en 4. | ||
Dr_Flash | woensdag 30 maart 2011 @ 23:06 | |
Zo, hier ![]() ![]() ![]() Met op de achtergrond treinstel 8717. Met sluitseinen, vast wel, ergens ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 31 maart 2011 @ 00:47 | |
Er was een tijd dat je je bij de Efteling je ogen uit je kop schaamde om voor zoiets 3 gulden 25 te vragen. Tegenwoordig is 5 gulden 18 kennelijk doodnormaal. | ||
Peter | donderdag 31 maart 2011 @ 01:07 | |
Vroeger kon je voor een halve guldencent nog meerdere snoepjes kopen ![]() | ||
James1988 | donderdag 31 maart 2011 @ 08:34 | |
Vroeger betaalde je nog 8 kippen voor een afgeragd oud schaap. | ||
James1988 | donderdag 31 maart 2011 @ 09:22 | |
Binnenkort gaat er een V250 naar het testcentrum in Wildenrath om daar proefritjes te maken, net zoals al het andere NS-materieel tot nu toe heeft gedaan. Getest gaat worden wat de invloed is van de nabijheid van 25 kV op trein- en beveiligingssystemen in de trein. In het verleden zijn immers al genoeg problemen geweest met elektromagnetische compatabiliteit (EMC) waardoor de ingebruikname van de Betuweroute (bij Meteren) en HSL-Zuid (Hoofddorp, Lage Zwaluwe - Breda) op zich heeft laten wachten. De verwachting is dat het stel naar Venlo zal gaan (op eigen kracht of gesleept is niet bekend) en daar opgehaald wordt. De V250 is immers niet voorzien van een 15 kV-installatie en boven de aansluiting van het hoofdspoor naar het testcentrum hangt geen wasdraad. Bron: Somda | ||
Crientj | donderdag 31 maart 2011 @ 09:36 | |
Omrekenen ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 31 maart 2011 @ 10:04 | |
Ze mogen de V250 daar wel houden in Duitsland | ||
Duvel | donderdag 31 maart 2011 @ 10:17 | |
Geen problemen, maar uitdagingen. En mag ik er dus niet meer van uitgaan dat een trein die ontworpen is voor 25kV, ook tegen 25kV bestand is? ![]() | ||
Bitlord | donderdag 31 maart 2011 @ 10:37 | |
Eerst maar eens een ritje meerijden voordat ik daarover een mening heb. | ||
ReisT | donderdag 31 maart 2011 @ 10:59 | |
Daar mag je wel van uitgaan (zolang die trein onder 25kV rijdt is er ook geen probleem), alleen is deze trein óók ontworpen voor 1500V. De problemen doen zich juist voor als een trein onder 1500V rijdt in de buurt van een lijn met 25kV. Dat ze nú pas die testen gaan doen terwijl het probleem al jááren bekend is, dat is wel idioot. | ||
Socios | donderdag 31 maart 2011 @ 11:03 | |
Dit dus. Dat eeuwige (voorbarige) gezeik op de V250 moet maar eens afgelopen zijn. | ||
Yreal | donderdag 31 maart 2011 @ 11:15 | |
![]() Zo ziet de v250 die naar duitsland gaat er van binnen uit ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En dit zijn de enige 2 stoelen die erin staan ![]() Obb rijtuigen die klaar worden gemaakt | ||
Brembo | donderdag 31 maart 2011 @ 11:26 | |
Wat gaan die OBB rijtuigen doen in Nederland? | ||
Socios | donderdag 31 maart 2011 @ 11:28 | |
Pendelen tussen Amsterdam Centraal en Bruxelles-Midi. | ||
Brembo | donderdag 31 maart 2011 @ 11:31 | |
Maar dat spul moet nog even helemaal opgeknapt worden voordat het het spoor opkan, hadden ze beter ICK kunnen pakken ![]() | ||
Mr.Jorn. | donderdag 31 maart 2011 @ 11:39 | |
Wanneer gaat de trein naar Veendam rijden? Maandag toch? | ||
Socios | donderdag 31 maart 2011 @ 11:44 | |
Vanaf zaterdag 30 april a.s. | ||
Bitlord | donderdag 31 maart 2011 @ 12:08 | |
Beter? Jij kunt in de boeken kijken bij NS? Wouw wist niet dat NS management hier ook zit. | ||
Ireyon | donderdag 31 maart 2011 @ 12:12 | |
Onzin, die ÖBB rijtuigen zijn in prima staat en hebben onlangs nog een grondige renovatie gehad. | ||
James1988 | donderdag 31 maart 2011 @ 13:35 | |
De ICK-rijtuigen kunnen helemaal niet worden ingezet voor een dienst naar België... ze zijn immers aangepast aan eisen die NS had. Zo is er een statische omzetter geplaatst die alleen 1500 V lust, als je die bakken de grens over gooit wordt dat ding gefrituurd. Ook zijn er naar mijn weten draaistelwijzigingen geweest, en nog wat andere constructiewijzigingen. Het is mogelijk om de rijtuigen terug om te bouwen naar RIC-rijtuigen (andere omzetter, draaistellen, deursystemen, ...) maar dat gaat een hoop tijd en geld kosten. Daarnaast moeten ze opgeknapt worden, want ze staan al langere tijd aan de kant. Het huren van een zevental goed-onderhouden, meteen inzetbare rijtuigen is een heel stuk voordeliger dan het renoveren en aanpassen van een aantal ICK-rijtuigen die over een paar maanden toch weer aan de kant kunnen. | ||
ziggyziggyziggy | donderdag 31 maart 2011 @ 15:17 | |
Indeed. De treindienstleiders krijgen over twee weken instructie Veendam. Ondertussen wordt er nog hard gewerkt aan het spoor, getuige de onderhoudsmachines en treinen met spoorstaven die we vandaag die kant op stuurden. Voor de fappers staan er trouwens drie Victors ( ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 31 maart 2011 @ 15:28 | |
Stuur ze maar naar Onnen, ziggy | ||
ziggyziggyziggy | donderdag 31 maart 2011 @ 15:31 | |
Dat was vandaag buiten dienst, vandaar dat we ze even hebben gehouden. | ||
Duvel | donderdag 31 maart 2011 @ 15:41 | |
Wat waren ze in Onnen aan het doen? | ||
James1988 | donderdag 31 maart 2011 @ 16:10 | |
Jacht op spoorfotografen geopend!Damn... ![]() | ||
Socios | donderdag 31 maart 2011 @ 16:13 | |
Die geforceerde 1 aprilgrappen overal zijn echt zo triest. ![]() | ||
greavy | donderdag 31 maart 2011 @ 16:18 | |
Er gaan een lading V(ictors) terzijde gesteld worden in Onnen. Er staan al een aantal, en er komen nu de laatsten bij, tot de gegeven ruimte vol staat. | ||
ziggyziggyziggy | donderdag 31 maart 2011 @ 16:21 | |
Voor het stallen van wat gele meuk gaan ze echt geen buitendienststelling plannen, hoor. En ik heb geen idee wat ze aan het doen waren vandaag. | ||
greavy | donderdag 31 maart 2011 @ 16:26 | |
O, ik las het even verkeerd met wat Duvel zei. Ik dacht dat hij vroeg waarom de V's daarheen gingen. | ||
Peterselieman | donderdag 31 maart 2011 @ 16:26 | |
Ik hoop dat het een 1 april-grap is. Zo niet, dan is het triest, maar aan de andere kant ook wel weer begrijpelijk als je ziet wat mensen uithalen om de 'perfecte' foto te maken. Zeker bij museumritten worden regelmatig zo ongeveer alle regels geschonden door een klein groepje. Hiermee verpesten ze het voor de echte liefhebber die zich keurig aan alle regels houdt. | ||
V2 | donderdag 31 maart 2011 @ 16:53 | |
Dat verhaal over beeldrechten is natuurlijk aperte onzin. Zolang je jezelf op openbare grond bevindt mag je alles fotograferen wat je wil, met maar één uitzondering, en dat is het portretrecht. Dus zolang je geen beeldvullende foto maakt van het hoofd van de machinist en die online zet zit je goed. | ||
James1988 | donderdag 31 maart 2011 @ 17:00 | |
En goed nieuws voor de ontwikkelaars hier, NS stelt nu een eigen API beschikbaar. Vooralsnog in beta, maar het is beter dan screenscraping moeten toepassen! De NS API | ||
Stefanovic83 | donderdag 31 maart 2011 @ 17:02 | |
![]() | ||
James1988 | donderdag 31 maart 2011 @ 17:07 | |
Tech-talk. Een API is in dit geval een adres dat ontwikkelaars kunnen gebruiken om informatie te krijgen van de NS, bijvoorbeeld reisadvies, prijzen of actuele vertrektijden. Screen-scraping houdt in dat je een verzoek doet zoals een normale bezoeker van www.ns.nl, en dan wat je terugkrijgt (rechtsklikken, Bron weergeven) interpreteert in de hoop zo de juiste informatie te kunnen distilleren. Een API is te verkiezen boven screen scraping, omdat de structuur van de data die de API teruggeeft normaalgesproken niet wijzigt. De inhoud van een website wijzigt veel vaker, en dan gaan programma's/websites die gebruik maken van screen scraping stuk: ze kunnen iets ineens niet meer vinden. | ||
dennistd | donderdag 31 maart 2011 @ 17:08 | |
Ik vind het erop lijken alsof die pagina snel uit de grond gestampt is na het uitlekken van de inloggegevens voor die api (via de android-app) | ||
Stefanovic83 | donderdag 31 maart 2011 @ 17:09 | |
Ahh ok.. Dus API is beter, door de tijd heen stabieler en normaal gesproken ook betere kwaliteit / minder kans op fouten? Mooi dan! ![]() | ||
James1988 | donderdag 31 maart 2011 @ 17:16 | |
De kwaliteit van een API valt of staat met de kwaliteit van de data die de API aanbiedt. Wel is deze over het algemeen betrouwbaarder omdat een datastructuur normaalgesproken niet meer wijzigt zodra de API eenmaal af is. | ||
Dr_Flash | donderdag 31 maart 2011 @ 17:21 | |
Precies. Voorts is het natuurlijk een 1 aprilgrap aangezien het volstrekt ondoenlijk is om alle sites op internet waar een treinenfoto zou kunnen staan, te gaan nalopen. Men heeft wel wat beters te doen dacht ik ![]() | ||
dennistd | donderdag 31 maart 2011 @ 17:33 | |
| ||
dennistd | donderdag 31 maart 2011 @ 17:34 | |
Net op de radio: bezetting Fyra verdubbeld tijdens eerste kwartaal van dit jaar ten opzichte van laatste kwartaal vorig jaar. Als reden wordt het winterweer (geen toeslag) en de goedkopere kaartjes gegeven. | ||
James1988 | donderdag 31 maart 2011 @ 17:37 | |
Dat is niet echt verrassend natuurlijk, voor de prijs die Fyra nu is biedt het wel degelijk meerwaarde die enigszins in verhouding staat tot de reistijdwinst. Wat afwachten is is hoe NS Hispeed er verder mee omgaat: de prijzen laag houden of na 1/7 toch weer omhooggooien? | ||
De_Hertog | donderdag 31 maart 2011 @ 17:37 | |
In Nederland, dan. In België is geen Panoramavrijheid, waardoor deze maatregel daar in theorie zou kunnen. Het is dus niet zo vergezocht als in eerste instantie lijkt - maar wel overduidelijk een grap, inderdaad. | ||
dan13lv | donderdag 31 maart 2011 @ 17:39 | |
klopt staan idd 3 plan V stellen te groningen .. | ||
Bitlord | donderdag 31 maart 2011 @ 17:40 | |
Van 215.000 in Q4 2010 naar 550.000 in Q1 2011. Dat is van 2282 naar 6111 reizigers per dag, 267% dus t.o.v. Q4 | ||
Ireyon | donderdag 31 maart 2011 @ 17:48 | |
'k Ben toch benieuwd hoe het straks met Fyra op Bd - Rtd gaat. De vertrektijden te Breda vind ik nogal apart, 't sluit straks prima aan op de IC Zwolle - Roosendaal maar voor reizigers uit Eindhoven is het alsnog sneller om in de IC Venlo - Den Haag te blijven zitten.. | ||
Peterselieman | donderdag 31 maart 2011 @ 18:07 | |
Geen verrassing dat het deze drie zijn. Arriva is trouwens ook weer lekker bezig, want ze schrijven in onder allerlei vage BV'tjes, want de aanbesteding voor buslijn 315 (Groningen - Lelystad) is bijvoorbeeld gewonnen door Arriva Wadden BV | ||
ziggyziggyziggy | donderdag 31 maart 2011 @ 18:22 | |
Vanwaar de bevestiging? Ik heb ze er zelf laten parkeren. ![]() | ||
Bitlord | donderdag 31 maart 2011 @ 18:29 | |
De Fyra rijdt vanaf zaterdag 2 april. Eerder was dit nog 4 april. | ||
Duvel | donderdag 31 maart 2011 @ 18:33 | |
Als je alleen maar naar je procesleidingscherm kijkt, kun je ze niet tellen. ![]() | ||
Ascendancy | donderdag 31 maart 2011 @ 18:35 | |
Ze hadden beter 1 april kunnen doen. Als het fout zou gaan hadden ze het dan een 1 april-grap kunnen noemen ![]() | ||
ziggyziggyziggy | donderdag 31 maart 2011 @ 18:36 | |
Gelukkig hebben we ook ramen. ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 31 maart 2011 @ 18:37 | |
En een viaduct voor de neus ![]() | ||
James1988 | donderdag 31 maart 2011 @ 18:47 | |
Dat soort "lege bv'tjes" is i.v.m. bedrijfszekerheid. Mocht er écht stront aan de spreekwoordelijke knikker zijn en de poep de ventilator raken (denk aan een faillissement, aansprakelijkheid, CAO, enz.), dan is slechts een klein bedrijfje aansprakelijk i.p.v. het hele concern. Eenzelfde soort constructie hanteert de NS: het reizigersvervoer wordt uitgevoerd door NS Reizigers, de stations vallen onder NS Poort, onderhoud valt onder NedTrain, het eigendom ligt bij leasemaatschappij NS Financial Services, exploitatie van winkels en horeca ligt bij Servex, internationaal vervoer valt onder NS Internationaal, en de HSL valt weer onder High Speed Alliance B.V. Juist door die constructies heeft een faillissement van HSA geen enkel nadelig gevolg voor de andere activiteiten van de NS, behalve een gemis aan inkomsten (en verlies van garantiekapitaal) voor NS Groep N.V. | ||
dan13lv | donderdag 31 maart 2011 @ 18:51 | |
weet je ook waarvoor ze hier zijn ![]() | ||
ziggyziggyziggy | donderdag 31 maart 2011 @ 18:57 | |
Ik gok om te laten vergaan op Onnen. | ||
ziggyziggyziggy | donderdag 31 maart 2011 @ 18:58 | |
Het zicht valt nog best mee: we kijken er net onderdoor. | ||
Brembo | donderdag 31 maart 2011 @ 19:56 | |
De treinstellen least NS Reizigers van NS Financial Services welke weer geregistreerd staat in Ierland vanwege belastingvoordelen ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 31 maart 2011 @ 20:00 | |
Ierland ![]() ![]() ![]() Je bedoelt die volstrekt reddeloze zooi die nu met ONS belastinggeld drijvende gehouden moet worden ![]() | ||
Stefanovic83 | donderdag 31 maart 2011 @ 20:28 | |
Heb je het nu over treinen of dat land? Ierland is geweldig man ![]() | ||
De_Hertog | donderdag 31 maart 2011 @ 20:30 | |
Dat heeft weinig met deze belastingvoordelen te maken, meer met de huizenmarkt en het gedrag van banken daar. | ||
greavy | donderdag 31 maart 2011 @ 20:39 | |
Weet iemand wat een retourtje Roosendaal / Dordrecht - Brussel kost? Zaterdag wil ik even met de ÖBB rijtuigen naar Brussel, maar wil eigenlijk geen "zugbindung", dus een kaartje uit de automaat is wel zo goedkoop. Maar hoeveel.. | ||
Ireyon | donderdag 31 maart 2011 @ 20:47 | |
Dat zal wel tegen de ¤20,- zitten denk.. 'k Zal morgen wel even op de automaat kijken als 'k het niet vergeet ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 31 maart 2011 @ 20:51 | |
nou ik denk wel iets meer eigenlijk ![]() | ||
Socios | donderdag 31 maart 2011 @ 20:52 | |
Met een kaartje vanaf www.nshispeed.nl heb je ook geen Zugbinding. | ||
James1988 | donderdag 31 maart 2011 @ 20:54 | |
Afgaande op www.nshispeed.nl, voor een enkeltje Dordrecht - Brussel (met voordeelurenkaart): ¤ 15,10 High-Flex (Jongeren tarief) 2e klas ¤ 20,20 High-Flex (vol tarief) 2e klas | ||
Ireyon | donderdag 31 maart 2011 @ 20:56 | |
Zou het? Vorig jaar had ik voor ¤27,80 een retourtje Brugge, dat is vanaf Antwerpen toch zeker 2x verder dan Brussel.. Beetje rare redenering maar 't was dan ook maar een schatting ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 31 maart 2011 @ 21:01 | |
Ik reis in België altijd op Rail Passen eigenlijk. Al ben ik er sinds m'n ongeluk nog maar een paar keer geweest. In 2009 zat ik zowat elke 2 weken wel in België ![]() | ||
Socios | donderdag 31 maart 2011 @ 21:03 | |
Ik ben half april een aantal dagen in België. Heb de tickets bij nmbs.be en nshispeed.nl gekocht. | ||
Dr_Flash | donderdag 31 maart 2011 @ 21:04 | |
nmbs.be ![]() Gaarste kutsite ooit ![]() | ||
James1988 | donderdag 31 maart 2011 @ 21:05 | |
NMBS sowieso ![]() | ||
Socios | donderdag 31 maart 2011 @ 21:14 | |
Deutsche Bahn ![]() | ||
Duvel | donderdag 31 maart 2011 @ 21:15 | |
De naald blijft hangen. | ||
James1988 | donderdag 31 maart 2011 @ 21:16 | |
SNCF en Alstom ![]() | ||
Duvel | donderdag 31 maart 2011 @ 21:18 | |
![]() | ||
James1988 | donderdag 31 maart 2011 @ 21:23 | |
http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=7&t=14781 Jammer dat het zo'n doorzichtige grap is (die niet eens leuk is), want eigenlijk vind ik het wel een goed idee... afgaande op verhalen van spotters die in de baan staan of aan bovenleidingportalen hangen voor die ene mooie foto. | ||
greavy | donderdag 31 maart 2011 @ 21:35 | |
Hmm, ik dacht dat je dat wel had. Maar dan heb je gelijk Homeprint. Loop dan wel naar de automaat. Tenminste, als morgen de ÖBB rijtuigen echt in dienst gaan komen. Alhoewel ik eerder de aangekondigde maandag verwacht. | ||
James1988 | donderdag 31 maart 2011 @ 21:51 | |
Over Deutsche Bahn gesproken:Aldus International Rail Journal op Twitter. | ||
Duvel | donderdag 31 maart 2011 @ 23:01 | |
![]() | ||
Temlin | donderdag 31 maart 2011 @ 23:02 | |
hoe lang gaan die scheitlollige grapjes nog door? Staan de wissels eigenlijk al op zomertijd ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 31 maart 2011 @ 23:03 | |
Het leuke was dat er die dag een grote wisselstoring optrad ![]() | ||
James1988 | donderdag 31 maart 2011 @ 23:15 | |
Iets meer info:
| ||
Dr_Flash | donderdag 31 maart 2011 @ 23:16 | |
Jottum wat een lol inderdaad ![]() | ||
James1988 | donderdag 31 maart 2011 @ 23:18 | |
Ironisch is het woord dat je zoekt. | ||
Peterselieman | donderdag 31 maart 2011 @ 23:27 | |
Het einde van enkele Plan V-stellen is vandaag trouwens een stap dichterbij gekomen. In Zwolle is bij drie stellen alle apparatuur uitgebouwd, waarna deze door een NedTrain-locje naar Katwolde zijn gesleept. Daar zijn de stellen op een dieplader gehesen en over de weg vervoerd naar SimmereN in Groningen waar ze onder toezicht van Beelen gesloopt zullen gaan worden. | ||
Dr_Flash | donderdag 31 maart 2011 @ 23:38 | |
Gewoon nog in de sprinter naar Rhenen hoor ![]() ![]() ![]() Stel 884 en nog eentje. Likje verf was weer teveel gevraagd. | ||
Dr_Flash | donderdag 31 maart 2011 @ 23:43 | |
OMG SLUITSEINEN ![]() ![]() ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 31 maart 2011 @ 23:52 | |
Geniet er nog maar even van. Het zal niet lang meer duren voordat de stellen uit de Randstad zijn verdwenen. | ||
James1988 | donderdag 31 maart 2011 @ 23:53 | |
Het tijdperk van SLT... voor sommigen "de zoveelste verschraling", voor veel reizigers "Ah, eindelijk weer eens een frisse schone trein in plaats van dat afgeragde oude boemelding." Wie er nou gelijk heeft? | ||
Dr_Flash | donderdag 31 maart 2011 @ 23:56 | |
Ach ja, als je oude huurwoningkje gesloopt wordt kun je gelukkig altijd promoveren naar een nieuwe woondoos onder de brug ![]() ![]() | ||
James1988 | vrijdag 1 april 2011 @ 00:08 | |
Het is wel een mooi wit/blauw/geel woondoosje in plaats van dat vale geel. ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 1 april 2011 @ 00:10 | |
Precies, en pissen hoef je ook niet meer ![]() | ||
James1988 | vrijdag 1 april 2011 @ 00:17 | |
Daar hebben we gewoon een prullenbak, gangpad of plastic zak voor. ![]() | ||
#ANONIEM | vrijdag 1 april 2011 @ 00:17 | |
Ach hou toch eens op met dat eindeloze gejammer over die WC's. Waarom zou het bij de stoptrein ineens een probleem zijn? Op de fiets, in de auto, in de bus of in de tram kun je toch ook niet naar de WC. En het zou me ook niks verbazen als het meeste geklaag van dezelfde zeurmensen komt die als de WC's er wel waren geweest wel zouden zeuren dat ze te vies zijn en er daarom dan alsnog geen gebruik van zouden maken. ![]() En dan iets heel anders. Kwam net dit plaatje tegen over hoe ze in Japan informeren over beleefd gedrag in de trein: ![]() ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2011 00:18:29 ] | ||
Temlin | vrijdag 1 april 2011 @ 00:26 | |
SLT ![]() | ||
James1988 | vrijdag 1 april 2011 @ 01:33 | |
Handig voor degene die een lange reis door Duitsland wil maken deze zomer: Tijdens het WK Vrouwenvoetbal in Duitsland is er ook weer een speciale pass, geldig een maand (30 dagen) in de periode tussen 23 juni en 31 augustus 2011. De prijzen: een persoon vanaf 27 jaar: 299 euro twee personen 399 euro een persoon t/m 26 jaar 249 euro Geldig in alle DB-treinen en alle niet-DB-treinen waar DB-tarief en NE-Anstoßtarif van toepassing is, CNL- en ICE Sprinter-treinen met toeslag etc. pp. ![]() verdere informatie: http://www.dbportal.db.de(...)eisterinnen-Pass.pdf Gelukkig kunnen ook mensen met manlijke geslacht van deze wereldkampioenessen-pass gebruik maken. :-) (Bron: Fabian-uit-DE op OHIH) | ||
Dr_Flash | vrijdag 1 april 2011 @ 01:40 | |
Mja, het lokt wel uit om tandempjes te vormen ![]() Ik zal wel weer niet kunnen ivm de verhuizing, maar anders... ![]() | ||
Fixers | vrijdag 1 april 2011 @ 07:15 | |
Wat is dat toch met die sluitseinen? Zijn ze daar op een bepaald ander forum zó anaal over? | ||
Duvel | vrijdag 1 april 2011 @ 07:56 | |
![]() ![]() | ||
Kentekenplaat | vrijdag 1 april 2011 @ 09:46 | |
Ik heb toch liever die vaalgele V/T's eigenlijk. | ||
ReisT | vrijdag 1 april 2011 @ 10:05 | |
Jij denkt dus totaal niet zoals de gemiddelde forens die het dus helemaal niets interesseert wat er rijdt. Zolang het maar treinen zijn die normaal functioneren en een redelijke kans op een zitplaats bieden. Wat bij SLT dus vaak niet het geval is. | ||
#ANONIEM | vrijdag 1 april 2011 @ 10:20 | |
Nog niet. En wat was dan het alternatief? Wachten totdat het Plan V bij bosjes spontaan kapot gaat en dan pas nieuwe treinen bestellen? | ||
Duvel | vrijdag 1 april 2011 @ 10:32 | |
Nee, fatsoenlijke vervangers bestellen. | ||
Bitlord | vrijdag 1 april 2011 @ 10:33 | |
Ik vermoed dat het hen wel wat kan schelen. Hoeveel autoforensen zie jij nog op de snelweg rijden met hun auto uit 1973? | ||
De_Hertog | vrijdag 1 april 2011 @ 10:36 | |
In de auto is er iedere ~50km een tankstation en nog vaker een parkeerplaats met WC. Bij de NS zijn de WCs zowel uit de trein als uit de stations verdwenen.. | ||
Yreal | vrijdag 1 april 2011 @ 10:44 | |
gaan we weer ![]() | ||
Duvel | vrijdag 1 april 2011 @ 11:05 | |
Zeik/schijtdiscussie. | ||
Yreal | vrijdag 1 april 2011 @ 11:10 | |
bij een halte gewoon uitstappen en tegen de trein aan zeiken ![]() Man zijn ![]() | ||
#ANONIEM | vrijdag 1 april 2011 @ 11:11 | |
En wat dan wel? Ik zou zo gauw niet een modern stoptreinmodel weten dat van binnen nou echt anders is dan de SLT. | ||
#ANONIEM | vrijdag 1 april 2011 @ 11:11 | |
Met de stoptrein kom je meestal ook binnen een half uur wel bij een IC-station met een WC. [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2011 11:12:46 ] | ||
Duvel | vrijdag 1 april 2011 @ 11:13 | |
Leuk, de stopper is een halfuurdienst, zit je daar 25 minuten te kleumen. | ||
#ANONIEM | vrijdag 1 april 2011 @ 11:15 | |
Op een IC-station zouden uiteraard wel verwarmde wachtruimtes moeten zijn. ![]() | ||
Duvel | vrijdag 1 april 2011 @ 11:16 | |
Dan nog ben je een half uur kwijt. Je zult trouwens altijd zien dat de volgende trein tien minuten vertraging heeft. | ||
Ascendancy | vrijdag 1 april 2011 @ 11:18 | |
Goh is dat een wet. Gewoon gevoelsmatig gezeik omdat het eens in de 30x voorkomt. Ik sta vaker in de file met de bus dan dat ik vertraging heb met de trein. Al dat gezeik altijd ![]() | ||
Duvel | vrijdag 1 april 2011 @ 11:45 | |
Ja, dat is een wet. | ||
ReisT | vrijdag 1 april 2011 @ 11:53 | |
Weinig, maar je maakt hier ook een hele slechte vergelijking, want een trein gaat gemiddeld 2x zo lang mee als een auto. Je kan een trein die tussen de 30 en 40 jaar oud is dus het beste vergelijken met een 'oude' auto van 15-20 jaar oud. En daar rijden er toch nog best veel van rond! Zat mensen dus die het niets kan schelen dat ze met een oude auto rondrijden (als je er maar mee van A naar B komt) zoals dus veel mensen het niets kan schelen hoe oud een trein is. | ||
Socios | vrijdag 1 april 2011 @ 11:58 | |
Sowieso zitten de meeste mensen (ook forenzen) liever in een echte trein dan in `lightrailcrap´. | ||
Brembo | vrijdag 1 april 2011 @ 11:59 | |
Als ik de beenruimte van de SLT bij de coachopstelling zie is het top vergeleken met Plan V. Ten tweede boeit het ze niet veel maar wel iets. Meewegende factoren: - Geluid - Zitcomfort - Beenruimte - Veiligheid als open ruimtes Plan V heeft eigenlijk al deze dingen niet, Plan V op 140 km/h mag je bijna wel oordoppen meenemen. Plan T had de bankjes zo dicht op elkaar zitten dat de ontwerper dacht dat we maar 120 cm waren ![]() | ||
Ascendancy | vrijdag 1 april 2011 @ 12:04 | |
Nee het is nodeloos gezeik over iets onoverkomelijks. En die toilettendicussie mag hier ook wel eens afgelopen zijn. De minister heeft een domme fout gemaakt door niet in te grijpen en 90 miljoen is veel teveel om die even te herstellen. | ||
Brembo | vrijdag 1 april 2011 @ 12:16 | |
Bron, onderbouwing? Of is dit op je eigen oordeelsvorming. Want ik zit liever in een SLT dan SGM of Plan V zeker! | ||
Socios | vrijdag 1 april 2011 @ 12:28 | |
Het is al vele jaren algemeen bekend dat de Koploper favoriet is onder de treinreizigers. (Althans voor de revisie sowieso). Weet niet of er sindsdien nog onderzoek naar gedaan is. | ||
#ANONIEM | vrijdag 1 april 2011 @ 12:40 | |
Ja, de Koploper ja. Maar jij snapt toch ook wel dat een Koploper en een Plan V totaal niet met elkaar te vergelijken zijn? | ||
bork | vrijdag 1 april 2011 @ 12:41 | |
thx! zit ook een flinke CNL korting bij ![]() | ||
Temlin | vrijdag 1 april 2011 @ 12:56 | |
Voor de geintreseenden het tracébesluit: Sporen in den Bosch is inmiddels ook gepubliceerd. http://prorail.nl/Publiek(...)_SiDB-totaal_web.pdf http://prorail.nl/Publiek(...)racebesluit2011.aspx Van: ![]() Naar: ![]() | ||
ReisT | vrijdag 1 april 2011 @ 14:16 | |
Dat is waar, maar probeer voor de grap eens een keer met vier man in een vierzitje plaats nemen... Ik hoor toch van veel mensen (niet-treinkenners) dat ze die SLT echt maar niks vinden. Die vragen waarom ze tegenwoordig van Houten naar Utrecht met zo'n tram moeten in plaats van met een echte trein. | ||
Duvel | vrijdag 1 april 2011 @ 14:25 | |
Als het onoverkomelijk is, wordt er terecht over gezeken. ![]() Dat is drie miljoen per geprognosticeerd levensjaar. Je kunt de plee ook via een euromunt toegankelijk maken, als er drie miljoen keer iemand in trapt ieder jaar, heb je de kosten er uit. Verder is al aangegeven dat die 90 miljoen door de treinenbouwers met een vork berekend was. | ||
ziggyziggyziggy | vrijdag 1 april 2011 @ 14:26 | |
Maakt het uit of er meer mensen van Mat '64 of van SLT houden? Persoonlijk vind ik Mat '64 vieze ouwe meuk met verschrikkelijke bankjes en een hoop herrie. Het is gezichtsbepalend materieel voor de NS, dat wel, maar dat is het al bijna vijftig jaar. Tijd om met de tijd mee te gaan en de SLT vind ik een mooie moderne trein. En ik ben heel goed in mijn plas ophouden. | ||
Dr_Flash | vrijdag 1 april 2011 @ 14:43 | |
Nou, iedereen zijn mening ![]() Gaat er nog iemand mee naar het Noord-Duitse veen morgen? ![]() | ||
Duvel | vrijdag 1 april 2011 @ 15:50 | |
Rijdt er Plan V? | ||
Dr_Flash | vrijdag 1 april 2011 @ 15:54 | |
Nee. ICM(m), GTW, Uerdinger Schienenbusse en wat smalspoor crappiness. Over dit soort baan ![]() ![]() ![]() (Foto Erik van Lunteren, NVBS) | ||
Duvel | vrijdag 1 april 2011 @ 15:58 | |
Daar proberen ze vast niet met 100 km/u overheen te gaan. | ||
James1988 | vrijdag 1 april 2011 @ 16:01 | |
Met een VIRM daaroverheen wordt pas echt leuk... (als er wasdraad zou hangen en het spoor breed genoeg zou zijn) | ||
Dr_Flash | vrijdag 1 april 2011 @ 16:08 | |
Ik ga in ieder geval wel extra pijnstillers meenemen ![]() Het wordt vast NOG erger dan dat kortgelaste junglespoor in Tsjechië met die BZmotjes waar ik vorig jaar was ![]() | ||
Ascendancy | vrijdag 1 april 2011 @ 16:20 | |
Daar mag een trein over? ![]() Dan ben je genaaid als forens. Iedere dag geshaked op je werk aankomen en op de terugweg niet eens kunnen slapen ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 1 april 2011 @ 16:23 | |
![]() En toiletten zitten er ook al niet in ![]() Deze trein gaat erover ja ![]() ![]() | ||
Ascendancy | vrijdag 1 april 2011 @ 16:32 | |
Je 1-april grap overtuigd mij niet. | ||
James1988 | vrijdag 1 april 2011 @ 16:37 | |
Overtuigt. Leer spellen. | ||
Dr_Flash | vrijdag 1 april 2011 @ 16:37 | |
Dan niet ![]() | ||
Ascendancy | vrijdag 1 april 2011 @ 16:40 | |
Gelukkig hoef ik mijn kennis van de Nederlandse taal niet te bewijzen op fora. | ||
Duvel | vrijdag 1 april 2011 @ 16:57 | |
Gelukkig hoef je ook niet veel moeite te doen om je stomheid aan te tonen. ![]() Edit:
![]() Edit 2. En over tot de orde van de dag dan maar. [ Bericht 9% gewijzigd door Duvel op 01-04-2011 16:59:34 (De orde van de dag. Dus.) ] | ||
Dr_Flash | vrijdag 1 april 2011 @ 17:41 | |
Hoe kan DIT nu weer? ![]() http://www.nu.nl/binnenla(...)rdam-ontregeld-.html
![]() | ||
Temlin | vrijdag 1 april 2011 @ 18:01 | |
Een hoogspanningsstation is vaak van Tennet. | ||
De_Hertog | vrijdag 1 april 2011 @ 18:16 | |
Het is natuurlijk vooral verbazend dat Prorail dit niet weet, of het station van hen is of niet. | ||
Dr_Flash | vrijdag 1 april 2011 @ 18:18 | |
Bel Prorail ff zou ik zeggen ![]() | ||
Duvel | vrijdag 1 april 2011 @ 18:25 | |
OK, dus er is iets stuk, maar ze weten niet of hun eigen deel stuk is, of dat van de lokale netbeheerder. Snugger. | ||
James1988 | vrijdag 1 april 2011 @ 18:26 | |
"Een hoogspanningsstation", als dat alles is wat ProRail weet verbaast het me niet dat ze niet weten wie nou de eigenaar van dat ding is. ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 1 april 2011 @ 18:26 | |
DAT zou nog te verklaren zijn ![]() Maar dat weten dat er BRAND is, maar niet weten waar? ![]() | ||
Yreal | vrijdag 1 april 2011 @ 18:27 | |
Je zou toch zeggen dat je weet wat jouw zooi is en of het al dan niet is afgebrand? | ||
Dr_Flash | vrijdag 1 april 2011 @ 18:41 | |
We zijn eruit hoor ![]() Maar nu de volgende stap: Geprobeerd. Juist ja. Er liggen niet een soort standby-contracten klaar om in dit soort gevallen snel te kunnen overschakelen? Misschien moeten we daar toch maar eens naar gaan kijken dan. | ||
James1988 | vrijdag 1 april 2011 @ 18:44 | |
Waarschijnlijk is dat niet een zaak van contracten, maar van technische mogelijkheden. | ||
ReisT | vrijdag 1 april 2011 @ 18:53 | |
Zo, daar moeten we overheen morgen? Dat wordt lekker schommelen dan. Scheelt natuurlijk wel dat de topsnelheid van het soort apparaten dat er overheen rijdt nogal beperkt is. ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 1 april 2011 @ 18:54 | |
Als dat zo zou zijn, dan heeft het ook geen zin om te proberen stroom van een andere leverancier te betrekken. | ||
trainfreak | vrijdag 1 april 2011 @ 18:55 | |
Bij Vijfhuizen ligt er toch helemaal geen bovenleiding ![]() In België ligt dat aan L82 (Aalst-Burst), waarschijnlijk wel de lijn met het minste aantal treinen per dag, een stuk of 10. De lijn wordt enkel bediend tijdens de piekuren ('s morgens, 's avonds en 's middags). In het weekend rijden er gewoon geen treinen. | ||
Dr_Flash | vrijdag 1 april 2011 @ 18:59 | |
En toen wij er waren lag er niet eens spoor ![]() | ||
Duvel | vrijdag 1 april 2011 @ 19:01 | |
Dat klopt, of de leverancier heet Aggreko, Bredenoord, dat soort dingen. | ||
James1988 | vrijdag 1 april 2011 @ 19:14 | |
Daarom zal men het willen proberen. Ander aansluitpunt om stroom in het netwerk te voeden en kijken hoe het systeem zich houdt. In het ergste geval is er iets beschadigd/kortgesloten/doorgebrand en moeten de pogingen gestaakt worden, anders kan men vanuit dat andere punt blijven voeden tot het oorspronkelijke punt hersteld is. | ||
Dr_Flash | vrijdag 1 april 2011 @ 19:34 | |
ook een lekkere binnenkomer ![]() Boel ligt jaren stof te happen, nou wordt het eindelijk in dienst genomen, en NOG VOORDAT er iets rijdt weten ze al dat ze het binnen een week weer op de schop gaan gooien ![]() Wat het verhaal hierbij ook is, het komt in elk geval niet erg professioneel over ![]() | ||
Duvel | vrijdag 1 april 2011 @ 19:56 | |
Ze zijn nog steeds bezig met aanpassingen aan de lijn hč... | ||
Dr_Flash | vrijdag 1 april 2011 @ 20:01 | |
Dat blijkt ja. Maar ga dan niet maandag al rijden ![]() ![]() | ||
Duvel | vrijdag 1 april 2011 @ 20:05 | |
Tja, het is misschien lullig, maar waarom niet? Je kunt toch gewoon doordeweeks rijden? | ||
Dr_Flash | vrijdag 1 april 2011 @ 20:06 | |
Ik zal wel een simpele os zijn, maar kun je rijden of kun je niet rijden? ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 1 april 2011 @ 20:07 | |
Of is het gewoon om de combinatie Kruidvatkaartjes + toeslagvrije Fyra te ontlopen in de weekends? ![]() | ||
Duvel | vrijdag 1 april 2011 @ 20:17 | |
Ik heb een paar glazen wijn op, ik kan niet rijden. | ||
James1988 | vrijdag 1 april 2011 @ 20:20 | |
Per 4 april zijn er meer wijzigingen in de dienstregeling, het doortrekken van de Fyra naar Breda valt daar dus mooi mee samen. Die werkzaamheden zullen wel nodig zijn ivm. de extra AT-stations of zoiets. | ||
Duvel | vrijdag 1 april 2011 @ 20:21 | |
Ja, die AT's moeten ook nog ergens in dienst dit jaar. | ||
Dr_Flash | vrijdag 1 april 2011 @ 20:23 | |
AT? ![]() | ||
Duvel | vrijdag 1 april 2011 @ 20:24 | |
AutoTransformatorstation. | ||
Dr_Flash | vrijdag 1 april 2011 @ 20:26 | |
Oh okee. En wat doet het? Zien of er een HST aankomt en dan gauw 25 kV aanbieden ipv 1800 of zo? | ||
Duvel | vrijdag 1 april 2011 @ 20:30 | |
Nee, onderdeel van het 25kV-tractie-energiesysteem. http://www.infrasite.nl/d(...).php?ID_content=1030 | ||
Peterselieman | vrijdag 1 april 2011 @ 20:31 | |
Het beperken van de stoorstromen. Het bleek dat door de stoorstromen zo nu en dan treinen stil zijn komen te staan. Denk bijvoorbeeld aan Zoetermeer waar regelmatig SLT's defect stonden. Het houdt ook verband met de testen in Wildenrath waar veel materieel getest is juist vanwege de stoorstromen. | ||
James1988 | vrijdag 1 april 2011 @ 20:32 | |
Er is al eerder een probleem geweest met elektromagnetische compatibiliteit, wat inhield dat de beveiligingssystemen aan boord van passerende treinen op het naastgelegen 1500V-baanvak, de eerste generatie VIRM is hier vatbaar voor. Daarom is ook al het elektrisch NS-materieel naar Wildenrath geweest, om te testen. Een tijdelijke oplossing is de hoeveelheid treinen beperken, een permanente oplossing de extra transformators. Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Autotransformator voor wat meer informatie. | ||
Duvel | vrijdag 1 april 2011 @ 20:33 | |
Waar vind je al die info?? | ||
James1988 | vrijdag 1 april 2011 @ 20:35 | |
Goede vraag, veel lezen op Somda, OHIH, Wikipedia, Twitter, enzovoorts, denk ik... | ||
James1988 | vrijdag 1 april 2011 @ 20:36 | |
Vol. faal. | ||
James1988 | vrijdag 1 april 2011 @ 20:38 | |
Nu op Veronica: Top Gear. Shinkansen vs. auto. |