Want antwoord op een confronterende vraag geven is te moeilijk?quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik schrik er niet van maar het haalt wel dit topic onderuit.
Arabisch nationalisme is niet goed.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:05 schreef maartsp het volgende:
[..]
Want antwoord op een confronterende vraag geven is te moeilijk?
Waarom is arabisch Nationalisme wel goed?
Natuurlijk niet. Bovendien zijn de meeste vliegvelden al gebombardeerd door Khadaffi, dus waarom nog een keer aanvallen?quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:07 schreef maartsp het volgende:
Een No-Fly zone begint met een massaal bombardement op alle vliegvelden in Libie, daar kan je toch niet voor zijn dat gaat gepaard met duizenden doden .
quote:12.04pm: The hospital in Ras Lanuf has been hit by an airstrike and evacuated, al-Jazeera's Tony Birtley reports. There is no word on casualties. Birtley says: "We know people have been wounded, we don't know how many."
Want er vielen ook duizenden doden bij de strikes op Irakese SAM-installatiesquote:Op donderdag 10 maart 2011 13:07 schreef maartsp het volgende:
Een No-Fly zone begint met een massaal bombardement op alle vliegvelden in Libie, daar kan je toch niet voor zijn dat gaat gepaard met duizenden doden .
Ja duizenden gadaffi aanhangers gaan op het vliegveld liggen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:07 schreef maartsp het volgende:
Alle vliegvelden zijn nog intacthoor net zoals bijna alle vliegtuigen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Bovendien zijn de meeste vliegvelden al gebombardeerd door Khadaffi, dus waarom nog een keer aanvallen?
quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ja ik ook, maar ik ben vandaag in een hap-bui
Ja und? Een bunkerbuster op een landingsbaan? Wat wil je gaan opblazen dan? Asfalt? En aan het begin van deze revolutie werden er wel degelijk al vliegvelden aangevallen door khadaffi zelf.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:12 schreef maartsp het volgende:
[..]
Alle vliegvelden zijn nog intacthoor net zoals bijna alle vliegtuigen.
En als je die paar bommetjes tot nu toe bombarderen noemt, moet je de beelden 4uit 2003 in Baghdad nog eens terug kijken, de Amerikanen staan te popelen om hun nieuwe massale bunker busters te demonstreren in Libie
Een menselijk schildquote:Op donderdag 10 maart 2011 13:10 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Ja duizenden gadaffi aanhangers gaan op het vliegveld liggen.
quote:12.13pm: More on the evacuation of the hospital in Ras Lanuf. CNN Spanish's Middle East correspondent tweets (link in Spanish) that Gaddafi forces are advancing on Ras Lanuf with artillery tanks and ships. It also reports mortar fire in the hospital car park.
das waar ik bang voor was dat ze aardig teruggedreven zullen wordenquote:
Je hebt zelf net al aangegeven dat Nationalisten slecht zijn, die nazi's zeggen dat NAtionlisten goed zijn ik heb echt een hekel aan nsb'ers die Nationalistisch zijn. We zijn allemaal gelijk dus die grenzen hebben we niet meer nodig die zijn ouderwets.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja und? Een bunkerbuster op een landingsbaan? Wat wil je gaan opblazen dan? Asfalt? En aan het begin van deze revolutie werden er wel degelijk al vliegvelden aangevallen door khadaffi zelf.
En je hebt nog steeds niets gezegt over je onredelijke gescheld in het vorige deel op andere users. Heb je daar nog iets op te zeggen?
Vooral Gaddafi's bankrekening heeft veel aanhangersquote:Op donderdag 10 maart 2011 13:21 schreef msnk het volgende:
Dat die oetlul berhaupt nog zoveel aanhangers heeft, zowel civiel maar voornamelijk militair
Nee iraq heeft het naar zijn zin na Amerikaans ingrijpen.....quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:21 schreef msnk het volgende:
Dat die oetlul berhaupt nog zoveel aanhangers heeft, zowel civiel maar voornamelijk militair
Zeker!quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:21 schreef maartsp het volgende:
[..]
Je hebt zelf net al aangegeven dat Nationalisten slecht zijn, die nazi's zeggen dat NAtionlisten goed zijn ik heb echt een hekel aan nsb'ers die Nationalistisch zijn. We zijn allemaal gelijk dus die grenzen hebben we niet meer nodig die zijn ouderwets.
Wanneer er verwacht wordt dat men hun eigen broeders moet doden wil geld weleens geen rol meer spelen. Daarom verbaast het mij zo.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:21 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Vooral Gaddafi's bankrekening heeft veel aanhangers
Heeeeerpadereeeeeeeerp, da's het enige dat ik in jouw posts zie staan.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:23 schreef maartsp het volgende:
[..]
Nee iraq heeft het naar zijn zin na Amerikaans ingrijpen.....
Waarom niet?quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:05 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Gejat van Radio1![]()
Even kijken of het topic mag blijven.
net ingeschreven schreeuwer met een WOII syndroomquote:Op donderdag 10 maart 2011 13:21 schreef maartsp het volgende:
[..]
Je hebt zelf net al aangegeven dat Nationalisten slecht zijn, die nazi's zeggen dat NAtionlisten goed zijn ik heb echt een hekel aan nsb'ers die Nationalistisch zijn. We zijn allemaal gelijk dus die grenzen hebben we niet meer nodig die zijn ouderwets.
Negeren gaat ie vanzelf weer wegquote:Op donderdag 10 maart 2011 13:27 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
net ingeschreven schreeuwer met een WOII syndroom
Ik heb net een hele trommel neergezet!quote:
quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:25 schreef De_Hertog het volgende:
Als je een serieuze discussie over Arabisch nationalisme wilt kun je beter een nieuw topic starten, want dat is breder dan Libi alleen en hoort hier dus niet thuis.
Als je een serieuze discussie wilt kun je ook beter niet iedereen met een andere mening voor nazi uitmaken trouwens. Niet iedere vorm van nationalisme is nazisme.
Onder dat kaartje in de OP staat een link naar de kaart die live gepdatet wordtquote:Op donderdag 10 maart 2011 13:33 schreef Ugjerke het volgende:
Heeft iemand nog een recent overzicht van wat in handen is van Ghadaffi en wat in handen is van de rebellen? Is dat die in de OP? Of is die al oud?
Oh super, bedankt.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:34 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Onder dat kaartje in de OP staat een link naar de kaart die live gepdatet wordt
beetje moeilijk te zeggen er wordt zwaar gestreden om ras lanuf en om azzawiyaquote:Op donderdag 10 maart 2011 13:33 schreef Ugjerke het volgende:
Heeft iemand nog een recent overzicht van wat in handen is van Ghadaffi en wat in handen is van de rebellen? Is dat die in de OP? Of is die al oud?
quote:fluutekies RT @LibyaNewMedia: General McPeak: "Jamming Libyan military and propaganda communications + no-fly zone 'dead easy'" #Libya #Gaddafi #Tripoli
Wat een onzin. Die bron ook..quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:33 schreef Dance99Vv het volgende:
ShababLibya http://bit.ly/elFoZK opposition sources claim Syria is sending weapons & Pilots to help the Gaddafi cause (article in Arabic) #Libya #Feb17
9 minutes ago via web .
ach de vermoedens zijn al dagen oud. Volgens mij dit bericht ookquote:Op donderdag 10 maart 2011 13:36 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Wat een onzin. Die bron ook..
De New World Government terroristen hebben alleen een paar steden aan de kust, de rest is allemaal gewoon in de handen van de regering.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:33 schreef Ugjerke het volgende:
Bedankt!quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:36 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Updated maps of the revolution Laatste update is van gisteravond.
Wat?quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:38 schreef maartsp het volgende:
[..]
De New World Government terroristen hebben alleen een paar steden aan de kust, de rest is allemaal gewoon in de handen van de regering.
Benghazi is eigenlijk de enige stad die echt van de terroristen is tot nu toe. De rest hebben ze eigenlijk alleen moordende terroristen die alle overheids gezinden afmaken op de meest -gruwelijke wijzen.
quote:sunnkaa PLS RT!! WI MAX unlock code: [dns1 8.8.8.8. dns2 62.68.42.2] send to all libyans so they can access net #LIBYA #BENGHAZI #TRIPOLI 5 minutes ago via web
Die rebellen zijn achter Ghadaffi's vliegtuigen aan gegaan om ze even mid-air te waterboarden en vervolgens levend te verbranden. Verder zijn alle ooggetuigen in de media omgekocht en drugs gevoerd en is Ghadaffi samen met Jezus en Mohammed de slachtoffers brood en vis aan het voeren.quote:
Pardon? Nou, ik zal vast de enige Nederlander zijn die aan de kant van "terroristen" staat dan.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:38 schreef maartsp het volgende:
[..]
De New World Government terroristen hebben alleen een paar steden aan de kust, de rest is allemaal gewoon in de handen van de regering.
Benghazi is eigenlijk de enige stad die echt van de terroristen is tot nu toe. De rest hebben ze eigenlijk alleen moordende terroristen die alle overheids gezinden afmaken op de meest -gruwelijke wijzen.
En wij zijn allemaal klonen van je.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:43 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Pardon? Nou, ik zal vast de enige Nederlander zijn die aan de kant van "terroristen" staat dan.
Dat het midden oosten getransformeerd wordt tot New World Order -gecontroleerd gebied /door mi/d/del van IMF enUnited Nations!quote:
Hallo, dat kan iedereen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:47 schreef Ulpianus het volgende:
Kan niet even iemand reporten dan?
Hij heeft verder toch geen normale posts.
Is wel te zien ook in dit topic, alleen maar JA knikkers en allemaal met elkaar eens zijn.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dit is toch niet de eerste troll? Ben ik de enige die daar iets aan doet?
Heel eerlijk gezegd kan ik een troll op z'n tijd toch wel waarderenquote:Op donderdag 10 maart 2011 13:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dit is toch niet de eerste troll? Ben ik de enige die daar iets aan doet?
leef je uit zou ik zeggenquote:Op donderdag 10 maart 2011 13:52 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Heel eerlijk gezegd kan ik een troll op z'n tijd toch wel waarderenNiet alle dagen, maar wel de dagen dat 't mij uitkomt.
Maar liever niet in dit soort topics.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:52 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Heel eerlijk gezegd kan ik een troll op z'n tijd toch wel waarderenNiet alle dagen, maar wel de dagen dat 't mij uitkomt.
Dank uquote:
Dankjewelquote:
maar wel lekker veel actie veel bommen en granaten, brandende olie en geschifte rebellenquote:Op donderdag 10 maart 2011 14:02 schreef Bartholomaeus het volgende:
Nog niet veel schot in de zaak zo te zien.
de eenheid op sommige punten ookquote:Op donderdag 10 maart 2011 14:02 schreef Citizen.Erased het volgende:
In hoeverre is de oppositie in Libi gestructureerd? Hoorde op Radio 1 dat de onderlinge communicatie nogal te wensen overliet.
Ben eens benieuwd hoe dat vorm gaat krijgen als de Qadhafi afgezet is.quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:03 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
de eenheid op sommige punten ook
CNN correspondent Ben Wedeman tweets: "Intense mortar bombardment on ras lanouf at 1230 pm local. Hospital hit. No injuries... "We are doctors, we have no weapons. Why are they doing this?" Dr Fathi from bombarded Ras Lanouf hospital."quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:02 schreef Dance99Vv het volgende:
bencnn Ras Lanouf hospital staff pulling back to the "relative" safety of Al-Brega. #Libya
7 minutes ago via web .
bencnn Intense mortar bombardment on ras lanouf at 1230 pm local. Hospital hit. No injuries. #Libya
7 minutes ago via web
Veel slechter zal het niet worden.quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:05 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ben eens benieuwd hoe dat vorm gaat krijgen als de Qadhafi afgezet is.
Kost wat, maar dan heb je ook wat.quote:1.12pm: It is still unclear who controls Zawiyah, which was the focus of intense fighting yesterday, Reuters reports:
One fighter said rebels had retaken the heart of Zawiyah, the closest city - 50 km (30 miles) west - to Gaddafi's main stronghold Tripoli, from the army overnight. The centre appeared to change hands twice during the day in a hard-fought battle. "We fought until after three in the morning. It's all quiet here this morning," said the insurgent, named Ibrahim, by phone.
Mohamed, a Libyan in exile abroad who got through to a relative on the outskirts of Zawiyah on Thursday morning, said it was simply not clear who was winning the battle for the city but the army had it under siege to break the rebels' will. "Yesterday (rebel sympathisers) tried to bring food and medicine from Subratha but failed. Government troops surround Zawiyah from everywhere. It is unclear who controls the centre. It changes all the time. It's street to street fighting."
Burgeroorlog versus politiestaat. Ik weet wel wat beter is.quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Veel slechter zal het niet worden.
Dat is een valse keuzequote:Op donderdag 10 maart 2011 14:42 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Burgeroorlog versus politiestaat. Ik weet wel wat beter is.
Soms moet het eerst erger worden voor het beter word he. Het kan natuurlijk nog lang duren tot er een verbetering is, maar die verbetering zou helemaal niet komen als Ghadaffi aan de macht zou mogen blijven.quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:42 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Burgeroorlog versus politiestaat. Ik weet wel wat beter is.
Nee hoor. Het is kiezen tussen twee kwaden. Ik zie liever ook een soort van democratie.quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is een valse keuzeDat is gewoon spuien van propaganda wat je nou doet.
Dat weet je niet. Saif heeft zn ware gezicht nu getoond. Hij is een wolf in schaapskleren. Maar als er geen opstand was geweest, wellicht waren er langzame hevormingen geweest als Saif het over zou nemen van zn vader. Ik heb grote twijfels maar je weet het niet.quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:46 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Soms moet het eerst erger worden voor het beter word he. Het kan natuurlijk nog lang duren tot er een verbetering is, maar die verbetering zou helemaal niet komen als Ghadaffi aan de macht zou mogen blijven.
Je leven lang afwachten tot er misschien hervormingen komen, is geen fijn leven.. De situatie is in veel landen al veel te lang zo, nog langer jezelf laten onderdrukken is blijkbaar geen optie meer. Saif zou misschien een verbetering zijn geweest voor het volk, misschien ook helemaal niet.. Uiteindelijk wil je als inwoner toch ook eens wat te zeggen hebben in je eigen land.quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:47 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Dat weet je niet. Saif heeft zn ware gezicht nu getoond. Hij is een wolf in schaapskleren. Maar als er geen opstand was geweest, wellicht waren er langzame hevormingen geweest als Saif het over zou nemen van zn vader. Ik heb grote twijfels maar je weet het niet.
Dan zal eerst deze oorlog gevoerd moeten worden.quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:46 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Ik zie liever ook een soort van democratie.
Mee eens, maar sommige mensen hadden het beter onder Gaddafi dan anderen. Ik juich het allemaal van harte toe.quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:50 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Je leven lang afwachten tot er misschien hervormingen komen, is geen fijn leven.. De situatie is in veel landen al veel te lang zo, nog langer jezelf laten onderdrukken is blijkbaar geen optie meer. Saif zou misschien een verbetering zijn geweest voor het volk, misschien ook helemaal niet.. Uiteindelijk wil je als inwoner toch ook eens wat te zeggen hebben in je eigen land.
Ja, en het kan dus nog zat slechter, tijdelijk of niet.quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan zal eerst deze oorlog gevoerd moeten worden.
Gelukkig is er geen grote kans dat dit land een tweede somalie word waar het decennia lang burgeroorlog blijft en alle infrastructuur en olie export verdwijnt.quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:46 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Soms moet het eerst erger worden voor het beter word he. Het kan natuurlijk nog lang duren tot er een verbetering is, maar die verbetering zou helemaal niet komen als Ghadaffi aan de macht zou mogen blijven.
The rules of disinformation.quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:47 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Dat weet je niet. Saif heeft zn ware gezicht nu getoond. Hij is een wolf in schaapskleren. Maar als er geen opstand was geweest, wellicht waren er langzame hevormingen geweest als Saif het over zou nemen van zn vader. Ik heb grote twijfels maar je weet het niet.
Luister, jij begon ermee door te stellen dat het niet veel slechter kan worden dan nu. Het is je eigen schuld.quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
The rules of disinformation.
Regel 12.
Als je niets anders hebt dan propaganda, kan je beter hier niet posten.
De enige die propaganda versrijd ben jezelf door alleen jouw kant toe te laten pietje verdriet undercover ADMIN.quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Regel 12.
Je lijkt gadaffi wel uit zijn eigen groene boekje quotten goh je lijkt wel een kind niet te geloven.quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Regel 12.
Regel 5quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:03 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Luister, jij begon ermee door te stellen dat het niet veel slechter kan worden dan nu. Het is je eigen schuld.
trquote:
Voor meningen kunnen we beter een ander topic opzoeken.quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:08 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Het interesseert me niet welke regel jij hier neerzet. Jij hebt een mening en ik een andere.
Bedankt voor het compliment.quote:
quote:2.02pm: AP are reporting that rebels are pulling out of Ras Lanouf as the bombardment continues, fleeing eastwards in cars and pickup trucks mounted with machine guns
1.51pm: This from Reuters on the bombardment of Ras Lanuf:
Bombs or missiles landed a few miles from Ras Lanuf oil refinery and close to a building of the Libyan Emirates Oil Refinery Company near the front line in the east where rebels and government forces are fighting.
"One bomb landed on a civilian house in Ras Lanuf," rebel fighter Izeddine Sheikhy told Reuters. He said the bombardment seemed to have come from the direction of the sea.
"I saw ships yesterday and today. Missiles were being fired from them," said rebel fighter Mohd Fadl.
Reuters correspondents also saw an air strike from a plane over Ras Lanuf. Witnesses said it struck near the town's eastern checkpoint. There were no immediate reports of casualties.
Mammaaaa hij luistert niet naar me stuur hem weg.quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:10 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Ik heb per ongeluk ook een oranje knopje geraakt, en dat was niet 't respect knopje
Doe maar, blijf ik hier.quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Voor meningen kunnen we beter een ander topic opzoeken.
Die hele trommel?quote:
Ik heb saucijzen-broodjesquote:
No-fly zone komt dichterbij.quote:2.18pm: According to Le Monde France is backing air strikes to knock out Gaddafi's air force and stop the bombing of opponents and civilians (in French)
http://buitenland.nieuws.(...)tocht_uit_ras_lanoufquote:Opstandelingen blazen aftocht uit Ras Lanouf
(Novum/AP) - Libische opstandelingen blazen de aftocht uit de strategische oliehaven Ras Lanouf. Zij vluchten met honderden in auto's en pick-ups met machinegeweren naar het oosten. Volgens een ooggetuige bestoken de troepen van Moammar Gadhafi de stad met raketten en tankartillerie en maken zij zich op Ras Lanouf binnen te trekken.
De terugtrekking is een nederlaag voor de opstandelingen op het slagveld, terwijl ze op het diplomatieke front juist een belangrijke overwinning behaalden met de erkenning door Frankrijk van de overgangsraad die door de opstandelingen in Benghazi is opgericht.
Hoi maartspquote:
Dank u!quote:
Zo. Dat is een hele grote stap in de goede richting. Het is alleen maar politiek nu, maar dit is nodig om uberhaupt met enige legitimiteit te kunnen ingrijpen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:57 schreef shomila het volgende:
libyanfsl Libya NFSL
EU Council votes in favor of recognizing the National Council in Libya as the only legitimate representative of Libyans #Feb17 #Libya
1 minute ago
Wat loopt Nederland weer heerlijk achter de feiten aan dan, die zijn nog 'verrast' door het Franse besluit van eerder (zie nu.nl)quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:57 schreef shomila het volgende:
libyanfsl Libya NFSL
EU Council votes in favor of recognizing the National Council in Libya as the only legitimate representative of Libyans #Feb17 #Libya
1 minute ago
Ik twijfel nu hoor of het waar is ik heb het niet meer keer voorbij zien komen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:14 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Wat loopt Nederland weer heerlijk achter de feiten aan dan, die zijn nog 'verrast' door het Franse besluit van eerder (zie nu.nl)
Oh, ja, bij iedere reactie op een nieuwstweet hoort natuurlijk de standaard disclaimer 'als dit waar is dan..'quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:19 schreef shomila het volgende:
[..]
Ik twijfel nu hoor of het waar is ik heb het niet meer keer voorbij zien komen.
Nog niet gezienquote:Op donderdag 10 maart 2011 16:20 schreef Bartholomaeus het volgende:
Is Houda trouwens alweer online geweest?
NRC:quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:14 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Wat loopt Nederland weer heerlijk achter de feiten aan dan, die zijn nog 'verrast' door het Franse besluit van eerder (zie nu.nl)
Rutte riep met Egypte al meteen: "Pas op voor de moslims!" Ze willen helemaal niet dat de bevolking in het MO vrij is.quote:16.09:
Nederland zal niet de oppositie in Libi als nieuwe regering van Libi erkennen. Dat zegt minister van Buitenlandse Zaken Uri Rosenthal (VVD) vandaag na overleg met zijn Europese collega’s in Brussel, meldt Novum. Nederland volgt dus niet de lijn die eerder vandaag door Frankrijk is ingezet, dat wl tot erkenning van het verzet heeft besloten.
Jemig, wat wonen we toch ook in een achterlijk land.quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
NRC:
[..]
Rutte riep met Egypte al meteen: "Pas op voor de moslims!" Ze willen helemaal niet dat de bevolking in het MO vrij is.
Zo is het beter.quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:29 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Jemig, wat wonen we toch ook in een achterlijk land.![]()
Smerige kontenlikkers van Khaddafi. Amerikaanse neo-cons![]()
Hier kan ik dus echt boos om worden.![]()
Nederland doet helemaal niks er zitten daar 3 militairen vast.quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
NRC:
[..]
Rutte riep met Egypte al meteen: "Pas op voor de moslims!" Ze willen helemaal niet dat de bevolking in het MO vrij is.
quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:29 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Jemig, wat wonen we toch ook in een achterlijk land.![]()
Smerige kontenlikkers van Khaddafi.![]()
Hier kan ik dus echt boos om worden.![]()
Je kunt nu dus ook nog niet zeggen dat je de oppositie niet gaat erkennen. Omdat het nog niet bekend wat er komen gaat.quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:32 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
In hoeverre kun je, op dit moment, beoordelen hoe de oppositie het land wil gaan hervormen. Volgens mij bestaat daarin nog teveel onduidelijkheid.
Nederland doet aan achterdeurtjes politiek. Die sturen Bea om onder het genot van een heel duur wijntje te laten vragen of er gebeld kan worden met Kaffi om onze militairen vrij te latenquote:Op donderdag 10 maart 2011 16:32 schreef shomila het volgende:
[..]
Nederland doet helemaal niks er zitten daar 3 militairen vast.
Ze willen van onderdrukking, moord, corruptie en martelingen af. Dat lijkt me duidelijk.quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:32 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
In hoeverre kun je, op dit moment, beoordelen hoe de oppositie het land wil gaan hervormen.
Hoe vervelend het ook is: als een Libische helikopter zich in het luchtruim van Nederland bevind en als die dan ook nog op de Dam zou landen dan zou Nederland er ook F16's heen sturen. En dan zouden die piloten ook worden opgepakt. En zeer waarschijnlijk ook berecht.quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:35 schreef tass het volgende:
[..]
Nederland doet aan achterdeurtjes politiek. Die sturen Bea om onder het genot van een heel duur wijntje te laten vragen of er gebeld kan worden met Kaffi om onze militairen vrij te laten![]()
Ik ben bang dat mbt onze 3 helicopterhelden het een hele langdurige kwestie gaat worden. Je hoort er nu al niks meer over in de media. En we weten allemaal dat dingen als het niet meer in de media komt, de mensen het heel snel vergeten!
In mijn ogen mag je daar juist niet zomaar vanuit gaan. Er kan een bepaald machtsvacum ontstaan waar misbruik van gemaakt wordt. In bijvoorbeeld Egypte is de situatie ook niet ineens rooskleurig nadat een dictator afgezet is.quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:35 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Je kunt nu dus ook nog niet zeggen dat je de oppositie niet gaat erkennen. Omdat het nog niet bekend wat er komen gaat.
Maar het is van de zotte dat ze een dictator die zijn eigen volk plat bombardeert, die zijn eigen volk niet laat zeggen wat ze willen zeggen en die zijn eigen volk martelt wel erkennen. Vind je niet? En je kan er wel van uitgaan dat de nieuwe regering (als die er komt) een stuk beter zal zijn als dit wat er nu zit.
Dat lijkt me duidelijk. Daarom is het ook belangrijk om dergelijke machtsstructuren in de toekomst te voorkomen. Een te snelle overgang naar een nieuwe regering is daarom niet noodzakelijkerwijs goed.quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze willen van onderdrukking, moord, corruptie en martelingen af. Dat lijkt me duidelijk.
Dat kan niet meer. in Egypte blijven ze gewoon demonstreren. De geest is uit de fles.quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:39 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
In mijn ogen mag je daar juist niet zomaar vanuit gaan. Er kan een bepaald machtsvacum ontstaan waar misbruik van gemaakt wordt. In bijvoorbeeld Egypte is de situatie ook niet ineens rooskleurig nadat een dictator afgezet is.
Heb je helemaal gelijk in. Je moet altijd op je hoede zijn. Want er kan ook weer een dictator komen te zitten of andere criminele figuren (of iets in die richting). Maar ja, democratie komt er ook niet zomaar he. Dat duurt wel een flink aantal jaren. Dat moet groeien. Maar in Egypte is het nu zover en ze leven nu al in een behoorlijke vrijheid die ze eerst niet hadden. En dit gaan ze niet uit handen gegeven. Gebeurd er weer iets wat ze niet willen? De straat op. Dit is niet meer te stoppen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:39 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
In mijn ogen mag je daar juist niet zomaar vanuit gaan. Er kan een bepaald machtsvacum ontstaan waar misbruik van gemaakt wordt. In bijvoorbeeld Egypte is de situatie ook niet ineens rooskleurig nadat een dictator afgezet is.
Ik vrees dat ze daar juist te snel verandering willen en dat er mede daardoor onvoldoende tijd genomen wordt om die veranderingen vorm te geven. Vanmorgen hoorde ik op Radio 1 dat te snelle verkiezingen niet in het voordeel van het volk zouden zijn, omdat nieuwe partijen zich dan niet kunnen ontwikkelen en positioneren.quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat kan niet meer. in Egypte blijven ze gewoon demonstreren. De geest is uit de fles.
Geen probleem.quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:41 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat lijkt me duidelijk. Daarom is het ook belangrijk om dergelijke machtsstructuren in de toekomst te voorkomen. Een te snelle overgang naar een nieuwe regering is daarom niet noodzakelijkerwijs goed.
Jij gaat te snel. Het regime is nog niet weg.quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:43 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik vrees dat ze daar juist te snel verandering willen en dat er mede daardoor onvoldoende tijd genomen wordt om die veranderingen vorm te geven. Vanmorgen hoorde ik op Radio 1 dat te snelle verkiezingen niet in het voordeel van het volk zouden zijn, omdat nieuwe partijen zich dan niet kunnen ontwikkelen en positioneren.
Mijn excuses. Dat werd ook onderstreept in hetzelfde verslag. Dat er nog teveel mensen van het oude regime op posities zaten waarin ze - op de korte termijn - weer macht naar zich toe zouden kunnen trekken.quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jij gaat te snel. Het regime is nog niet weg.
Maar daar kunnen we het beter over hebben in een Egypte topic.
Dit gaat niet goed stukje bij beetje wint hij terrein terug.quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:43 schreef yavanna het volgende:
5:30pm
Ras Lanuf now in control of Gaddafi's forces, says Al Jazeera's Tony Birtley. One rebel commander told him that all his men were killed when Libyan troops arrived. Casualties remaining in the town's hospital were shot dead, a source tells him.
Denk je dat de vorige regering wat anders had gedaan dan? Ik niet.quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:41 schreef remlof het volgende:
Met deze regering schaam ik me er echt voor dat ik Nederlander ben.
Ze zijn ook wild en ongeorganiseerd naar het westen opgestoomd. Pure passie of een wilde gok. En ze hadden ws gehoopt op meer rebellen in het westen van Libi.quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:45 schreef shomila het volgende:
[..]
Dit gaat niet goed stukje bij beetje wint hij terrein terug.
Hier zeggen ze weer het tegenovergestelde.quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:45 schreef shomila het volgende:
[..]
Dit gaat niet goed stukje bij beetje wint hij terrein terug.
Ik denk het niet. Rusland was ook tegen een no-flyzone. En Rusland is ook nog 'vriendjes' met Khaddafi. Khaddafi was i.i.g welkom in het Kremlin.quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:52 schreef vergezocht het volgende:
Erkent Rusland de Libische oppositie? Ik kan dat nergens vinden.
Degene die antwoordt kom ajb met een bron.
Volgens mij bagatelliseren de Russen de situatie nogal.quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:52 schreef vergezocht het volgende:
Erkent Rusland de Libische oppositie? Ik kan dat nergens vinden.
Degene die antwoordt kom ajb met een bron.
In reportages lijken ze dat nu wel door te hebben/krijgen, spreken die journo's over steeds wat meer organisatie, stand houden ipv optrekken enz. Ze lijken wel door te hebben dat bv optrekken naar Sirt nog even ver weg is.quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze zijn ook wild en ongeorganiseerd naar het westen opgestoomd. Pure passie of een wilde gok. En ze hadden ws gehoopt op meer rebellen in het westen van Libi.
quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:54 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Rusland was ook tegen een no-flyzone. En Rusland is ook nog 'vriendjes' met Khaddafi. Khaddafi was i.i.g welkom in het Kremlin.
Bah das jammerlijk. Lijkt wel de liegende smerige Nederlandse politiciquote:Op donderdag 10 maart 2011 16:54 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Volgens mij bagatelliseren de Russen de situatie nogal.
http://rt.com/news/airstrikes-libya-russian-military/
Ze hebben het alleen over airstrikes op Benghazi. Hadden wij daar iets over gehoord?quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:54 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Volgens mij bagatelliseren de Russen de situatie nogal.
http://rt.com/news/airstrikes-libya-russian-military/
Maar ik heb zojuist dit gevonden:quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze hebben het alleen over airstrikes op Benghazi. Hadden wij daar iets over gehoord?
http://www.alarabiya.net/articles/2011/03/10/140933.htmlquote:Russia's Foreign Minister Sergei Lavrov warned world powers on Thursday against meddling in the affairs of Libya and other African countries and said military intervention would be "unacceptable.
Tuurlijk niet:7 Russian plays Benefiting from Middle East Turmoilquote:Op donderdag 10 maart 2011 17:01 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Maar ik heb zojuist dit gevonden:
[..]
http://www.alarabiya.net/articles/2011/03/10/140933.html
Ze willen dat Westerse landen zich niet bemoeien in de interne zaken van Libie
Die heeft 2 weken ons heel goed van nieuws voorzien. En hij sliep bijna niet. Dus die heeft eventjes rust.quote:Op donderdag 10 maart 2011 17:02 schreef Markeerstift het volgende:
Waar is -jos- eigenlijk? ik lees eigenlijk alleen maar mee en na carnaval was hij er opeens niet meer?
Logisch. Ze hebben zelf nogal wat gerotzooit in Tsjetsjeni enzo. Daar hebben ze net als Amerika puppet-regimes die hun bevolking onderdrukken. Als de VN in Libi mag ingrijpen, mogen ze dat in die landen ook. Zelfde probleem met China: Tibet.quote:Op donderdag 10 maart 2011 17:01 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Maar ik heb zojuist dit gevonden:
[..]
http://www.alarabiya.net/articles/2011/03/10/140933.html
Ze willen dat Westerse landen zich niet bemoeien in de interne zaken van Libie
Dat zou mooi wezen, dan kunnen we rustig wat bommetjes daar droppen op luchtafweer.quote:Op donderdag 10 maart 2011 17:20 schreef sunny16947 het volgende:
fritswester De drie Nederlandse militairen die vastzitten in Libi komen vrij.Dit heeft de staatstelevisie van het Arabische land donderdagmiddag gemeld
6 minutes ago via web
Reply Retweet
Moeten we daar blij mee zijn ?quote:Op donderdag 10 maart 2011 17:24 schreef theNull het volgende:
[..]
Dat zou mooi wezen, dan kunnen we rustig wat bommetjes daar droppen op luchtafweer.
De oppositie in Libi zou daar blij mee zijn.quote:
Natuurlijk moeten wij ze niet laten stikken. Er moet een einde komen aan deze dictatuur. Maar wat rakelt dit op? We zitten al in crisis en kelderen we op deze manier niet verder omlaag? Moeilijk...quote:Op donderdag 10 maart 2011 17:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De oppositie in Libi zou daar blij mee zijn.
En de oliebronnen dan? Die nu gebombardeerd worden. Het wordt steeds spannender.quote:Op donderdag 10 maart 2011 17:42 schreef remlof het volgende:
Wedden dat de EU en NAVO nu geen no-fly zone zullen willen?
Geen idee, maar de Kolonel zal iets terug willen hebben in ruil voor die vrijlating.quote:Op donderdag 10 maart 2011 17:42 schreef Noz het volgende:
[..]
En de oliebronnen dan? Die nu gebombardeerd worden. Het wordt steeds spannender.
Ka-tjing!quote:17.45
De Nationale Overgangsraad zegt dat het alle oliecontracten van het regime Gaddafi zal honoreren. Nu de raad het gezag heeft overgenomen in een deel van Libi meent het dat het ook recht heeft op de olieinkomsten in dat gebied, aldus een woordvoerder tegenover Reuters. De raad wil de olieproductie weer opvoeren, nadat het geweld tot lagere productie heeft geleid.
Have been released. Zouden dus vrij zijn.quote:4.39pm GMT: Libyan state television is reporting that the three Dutch marines detained during a rescue mission last month have been released.
The three marines were arrested near Sirte on 27 February, after an abortive mission to assist stranded Dutch nationals.
The TV news item said the three were being handed over to a delegation from Malta and Greece but gave no further details.
Ik denk dat de halve bevolking in het oosten zal worden uitgemoord. En dat weten ze daar ook. Ze zullen zich dood vechten of vluchten. En een grootschalige vlucht is weer een argument voor ingrijpen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:48 schreef Glorias het volgende:
Hmm, dus als er geen no-fly zone komt, komt het er concreet op neer dat de oppositie zal worden teruggedreven naar Benghazi waarschijnlijk en gaat het normale leven weer door alsof er niets aan de hand was. Behalve dan die 10.000'en doden die voor niets zijn gestorven. Wat een vreselijke uitkomst zou dat zijn zeg...
quote:Libi dreigt Sarkozy met 'ernstig geheim'
TRIPOLI - Libi slaat terug naar Frankrijk. Op de dag dat Parijs de rebellen erkende als rechtmatige leiders van het Noord-Afrikaanse land, dreigt het regime van Muammar Kaddafi een ''ernstig geheim'' over de Franse president Nicolas Sarkozy openbaar te maken.
Dat zal ''de val van Sarkozy in gang zetten'', claimde de Libische staatstelevisie donderdag.
Het geheim heeft volgens de Libische propaganda te maken met donaties voor Sarkozy's campagne voor de presidentsverkiezingen in 2007.
De beschuldigingen zijn echter niet nieuw. De miljardaire Liliane Bettencourt, efgename van cosmeticagigant L'Oral, is beschuldigd van verboden donaties aan Sarkozy's partij.
AFP
Dit lijkt mij niet, daarvoor zijn de spanningen al te ver opgelopen en het is niet alleen maar Libi.quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:48 schreef Glorias het volgende:
Hmm, dus als er geen no-fly zone komt, komt het er concreet op neer dat de oppositie zal worden teruggedreven naar Benghazi waarschijnlijk en gaat het normale leven weer door alsof er niets aan de hand was. Behalve dan die 10.000'en doden die voor niets zijn gestorven. Wat een vreselijke uitkomst zou dat zijn zeg...
Sarcozy kan het zich ook niet veroorloven gechanteerd te worden door Ghaddafi. Ik denk dat ze juist daarom de oppositie erkent hebben.quote:
Tja, wat is het alternatief? Mensen die zich doodvechten en als die er niet meer zijn, houdt het snel op. Ik zie het somber in voor de oppositie als Khadafi zijn strijd zo serieus doorzet als hij vandaag gedaan heeft.quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:53 schreef Noz het volgende:
[..]
Dit lijkt mij niet, daarvoor zijn de spanningen al te ver opgelopen en het is niet alleen maar Libi.
quote:Sarkozy wil commandocentra Libi bestoken'
PARIJS - De Franse president Nicolas Sarkozy heeft in gesprekken met partijgenoten over Libi de mogelijkheid geopperd om strategische militaire doelen in het Noord-Afrikaanse land te bombarderen.
Dat hebben bronnen in het presidentieel paleis en binnen Sarkozy's partij donderdag gemeld.
Sarkozy zou luchtaanvallen beogen op een zeer beperkt aantal belangrijke commandocentra van de troepen van de Libische leider Muammar Kaddafi.
Hij zou zijn voorstellen vrijdag op tafel willen leggen tijdens een beraad van de regeringsleiders van de Europese Unie over Libi. Zijn zegslieden wilden dat evenwel niet bevestigen.
AFP
De EU gaat geen militaire acties uitvoeren zonder de NAVO.quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:51 schreef remlof het volgende:
Als de NAVO (lees Amerika) niet wil dan moet de EU het maar doen, het is tenslotte onze achtertuin.
Geeft niks. Die oude uiensnijder is de kosten van een recovery toch niet waard.quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:00 schreef remlof het volgende:
Saif net in extra journaal op Ned1: "We will release the dutch soldiers but we are keeping the helicopter!"
Hij grijnsde er ook zo bij:
Voor 2008 had ik je gelijk gegeven, nu iets minder.quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:04 schreef Breekfast het volgende:
[..]
De EU gaat geen militaire acties uitvoeren zonder de NAVO.
Al zullen vooral het VK en Nederland alles doen om dat tegen te houden, helaas.quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:05 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Voor 2008 had ik je gelijk gegeven, nu iets minder.
quote:Not clear if Ras Lanuf has fallen, hard core group still there. Unclear why Ghaddafi's air force seems weak. Not enough planes? Is Ghaddafi holding back? Not enough pilots? They're not very accurate.
VK met die leipo Hague en Cameron?quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Al zullen vooral het VK en Nederland alles doen om dat tegen te houden, helaas.
Major backfire!quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:03 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Sarkozy heeft wat te verbergen en wil zo snel mogelijk van Khaddafi af.
Anarchisten veranderen de wereld tegenwoordig.quote:Police said the event was being organised "by a pair of anarchists".
Wat is er mis met de NAVO?quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Al zullen vooral het VK en Nederland alles doen om dat tegen te houden, helaas.
A: NAVO is van de koude oorlog en geografisch een raar clubje.quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:29 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Wat is er mis met de NAVO?
Nu lopen we als hondje achter de VS aan. Als de defensiepolitiek naar de EU gaat lopen we achter Frankrijk en Duitsland aan.
Geef mij dan maar de Amerikanen...
quote:Al Jazeera's Jacky Rowland, reporting from Ajdabiya, said that the pro-Gaddafi forces are intensifying their counter-assault on the rebel forces there as well.
"The latest that we've heard on Thursday is that the Gaddafi forces are attacking by land from the west, along the coastal roads. They're also attacking from the south, from the desert," she said.
Flashpoint cities in Libya
"And, a key development, they're attacking as well from the sea, to the north. This clearly is a concerted effort to route the rebels from their western-most positions, and it comes on the heels of intense fighting from the two sides the day before."
So what of het uit de koude oorlog stampt en het geografisch niet bij elkaar ligt.quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:33 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
A: NAVO is van de koude oorlog en geografisch een raar clubje.
B: Als de EU zich distantieert van de NAVO dan misschien ook van de rotzooi die Amerika steeds veroorzaakt. (Afghanistan)
C: Een verenigde militaire beleidsgroep die gebaseerd is op EU idealen en uitsrpraken van de ECJ en VN kan prachtig uitpakken.
De belangen van de VS en de EU groeien steeds verder uit elkaar. Je moet je afvragen of het in het belang van de Europese leden is om met de NAVO door te gaan.quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:39 schreef Breekfast het volgende:
[..]
So what of het uit de koude oorlog stampt en het geografisch niet bij elkaar ligt.
De VS en de EU hebben een grote overeenkomst in idealen, cultuur, en normen en waarden.
Daarnaast hebben we nog steeds veel dezelfde belangen qua defensie en veiligheid zoals de strijd tegen moslimterrorisme en wellicht later een sterk tegenwicht bieden tegen het opkomende China en India.
Dat de VS Afghanistan is binnengevallen was gewoon volkomen rechtvaardig na de aanslagen van 9/11. Irak is een ander verhaal.
Dat kan hoor! Discussieer: Lange termijn geo-politieke effecten revoluties.quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:43 schreef Ulpianus het volgende:
Maar laten we het daar niet over hebben, dan lul je gemakkelijk 3 topics vol.
Wat wil je er aan doen? De revoluties stoppen?quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:51 schreef Noz het volgende:
Als wij als EU zonder NAVO en VS oorlogje gaan voeren, waar halen wij dan het geld vandaan? De EU staat er al niet goed voor. Ook is er veel geld aan Afghanistan verloren gegaan. We zitten bovendien nog in een crisis en als dit zo doorgaat doet de volgende zich aan met of zonder dit (olie).
We gaan dan ook geen oorlog voeren, dat is illegaal.quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:51 schreef Noz het volgende:
Als wij als EU zonder NAVO en VS oorlogje gaan voeren, waar halen wij dan het geld vandaan? De EU staat er al niet goed voor. Ook is er veel geld aan Afghanistan verloren gegaan. We zitten bovendien nog in een crisis en als dit zo doorgaat doet de volgende zich aan met of zonder dit (olie).
Libie is onze achtertuin niet, het is een soeverein land aan de andere kant van de Middelandse Zee. Niemand hoeft in te grijpen, maar sommigen zullen het ongetwijfeld willen. We hebben hier te maken met een burgeroorlog, die zeer waarschijnlijk veel (burger)levens heeft gekost en nog gaat kosten, maar er is absoluut geen reden om Khaddafi de oorlog te verklaren. Zeker niet het onjuiste idee dat het "onze achtertuin" is en dat we dus moeten aanvallen. Verder is het voor ons van weinig belang wie er wint.quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:51 schreef remlof het volgende:
Als de NAVO (lees Amerika) niet wil dan moet de EU het maar doen, het is tenslotte onze achtertuin.
Nee het is een revolutie. Ghaddafi probeert er een burgeroorlog van te maken.quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:58 schreef Monidique het volgende:
We hebben hier te maken met een burgeroorlog
lolquote:Op donderdag 10 maart 2011 20:02 schreef HiZ het volgende:
Even voor de duidelijkheid; Nederland erkent NOOIT regeringen, onder geen enkele omstandigheid.
Okey, daar wil ik meer duidelijkheid over.quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:02 schreef HiZ het volgende:
Even voor de duidelijkheid; Nederland erkent NOOIT regeringen, onder geen enkele omstandigheid.
Als Frankrijk en EU dus de nieuwe regering als soevereniteit zien, en de nieuwe regering vraagt om hulp tegen Khadaffi dan is het compleet legaal om hun te helpen.quote:Soevereiniteit is het recht van een politieke entiteit zijn macht uit te oefenen. In het internationaal recht is soevereiniteit een belangrijk concept, daar het gaat om het respect voor elkaars grenzen en het recht om gezag uit te oefenen binnen de grenzen van een nationale staat (het zelfbeschikkingsrecht). Dit betekent dat een andere staat niet het recht heeft zich te bemoeien met de binnenlandse aangelegenheden en dat zij zich onthoudt van agressie tegen de soevereine staat. Soevereiniteit betekent ook dat een soevereine staat geen enkel gezag over een andere soevereine staat uit kan oefenen.
Nee. Dit is nodig, het kan zo niet langer. Maar ik denk niet dat de EU zonder steun van de VS kan.quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat wil je er aan doen? De revoluties stoppen?
Nou ja, het is wel onze achtertuin in de zin dat wij er heel veel van onze olie vandaan halen en dat er vluchtelingenstromen onze kant op zullen ontstaan. Voor de VS gelden die twee argumenten niet.quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:58 schreef Monidique het volgende:
[..]
Libie is onze achtertuin niet, het is een soeverein land aan de andere kant van de Middelandse Zee. Niemand hoeft in te grijpen, maar sommigen zullen het ongetwijfeld willen. We hebben hier te maken met een burgeroorlog, die zeer waarschijnlijk veel (burger)levens heeft gekost en nog gaat kosten, maar er is absoluut geen reden om Khaddafi de oorlog te verklaren. Zeker niet het onjuiste idee dat het "onze achtertuin" is en dat we dus moeten aanvallen. Verder is het voor ons van weinig belang wie er wint.
Toch wel raar dan dat veruit de meeste opstandelingen uit het Oosten komen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee het is een revolutie. Ghaddafi probeert er een burgeroorlog van te maken.
Inderdaad, In Zawiya en Misrata is het compleet rustig.quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:12 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Toch wel raar dan dat veruit de meeste opstandelingen uit het Oosten komen.
Het zijn gewoon Libirs. En je vergeet dat de meeste plaatsen in het westen gewoon in handen zijn van de oppositie.quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:12 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Echt niet. Afghanen, Palestijnen en Egyptenaren volgens Gadaffi.quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het zijn gewoon Libirs.
Met geld kun je veel voor elkaar krijgen......quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:12 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik dacht dat de hoeveelheid olie relatief weinig was. Maar natuurlijk, Europa ondervindt veel meer last van problemen als het misgaat in Libie dan Amerika, ik zie daarin echter geen reden om in te grijpen. Het is, dit lijkt me vanzelfsprekend, allerminst duidelijk dat een aanval op Libie zorgt voor een stabiele toevoer van olie en minder vluchtelingen. De olie is niet zo'n groot probleem en de eventuele vluchtelingen kunnen we aan, zeker in samenwerking met de regio. Geen argument om oorlog te gaan voeren.quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:10 schreef remlof het volgende:
[..]
Nou ja, het is wel onze achtertuin in de zin dat wij er heel veel van onze olie vandaan halen en dat er vluchtelingenstromen onze kant op zullen ontstaan. Voor de VS gelden die twee argumenten niet.
Libische vliegtuigen neerhalen of luchtafweer/strategische doelen bombaderen zie ik toch zeker wel als oorlog voeren.quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:56 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
We gaan dan ook geen oorlog voeren, dat is illegaal.
We grijpen in en minimaliseren slachtofffers door een dictator te verwijderen en het land de ruimte te geven om te stabiliseren en een breed gedragen regering te vormen.
In ruil voor olie-deals natuurlijk.
Nee, maar een regime dat zijn eigen bevolking bestrijdt met zware wapens is dat wel. Je wil als EU geen jarenlange burgeroorlog in een buurland.quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:14 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik dacht dat de hoeveelheid olie relatief weinig was. Maar natuurlijk, Europa ondervindt veel meer last van problemen als het misgaat in Libie dan Amerika, ik zie daarin echter geen reden om in te grijpen. Het is, dit lijkt me vanzelfsprekend, allerminst duidelijk dat een aanval op Libie zorgt voor een stabiele toevoer van olie en minder vluchtelingen. De olie is niet zo'n groot probleem en de eventuele vluchtelingen kunnen we aan, zeker in samenwerking met de regio. Geen argument om oorlog te gaan voeren.
http://nos.nl/l/tcm:5-916900/quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:00 schreef remlof het volgende:
Saif net in extra journaal op Ned1: "We will release the dutch soldiers but we are keeping the helicopter!"
Hij grijnsde er ook zo bij:
Arabische dictator uit het zadel schoppen, hopen dat het land snel gestabiliseerd kan worden en verkiezingen kan houden, waarna het Westen de oliecontracten krijgt. Klinkt als een meesterplan, dat we er niet eerder aan begonnen zijn...quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:56 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
We gaan dan ook geen oorlog voeren, dat is illegaal.
We grijpen in en minimaliseren slachtofffers door een dictator te verwijderen en het land de ruimte te geven om te stabiliseren en een breed gedragen regering te vormen.
In ruil voor olie-deals natuurlijk.
Ja, het feit dat de bevolking wordt uitgemoord en misschien ook wel Europese journalisten en dat steden word platgelegd is natuurlijk totaal niet van de orde.quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:14 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik dacht dat de hoeveelheid olie relatief weinig was. Maar natuurlijk, Europa ondervindt veel meer last van problemen als het misgaat in Libie dan Amerika, ik zie daarin echter geen reden om in te grijpen. Het is, dit lijkt me vanzelfsprekend, allerminst duidelijk dat een aanval op Libie zorgt voor een stabiele toevoer van olie en minder vluchtelingen. De olie is niet zo'n groot probleem en de eventuele vluchtelingen kunnen we aan, zeker in samenwerking met de regio. Geen argument om oorlog te gaan voeren.
Nee, niet als we de Nieuwe Libiers als soeverein erkennen en ze helpen met hun "terroristen" probleem Khadaffi.quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:14 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Libische vliegtuigen neerhalen of luchtafweer/strategische doelen bombaderen zie ik toch zeker wel als oorlog voeren.
Het schenden van mensenrechten vind ik argument genoeg.quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:14 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dit is geen Irak, we bezetten dit land niet. Dit land is al bevrijd en er is geen reden om troepen op de grond te zetten.quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:17 schreef Monidique het volgende:
[..]
Arabische dictator uit het zadel schoppen, hopen dat het land snel gestabiliseerd kan worden en verkiezingen kan houden, waarna het Westen de oliecontracten krijgt. Klinkt als een meesterplan, dat we er niet eerder aan begonnen zijn...
Nee, dat is ook geen reden om het te doen. Daarnaast lijkt het relatief mee te vallen met de burgerdoden, althans, als je het wilt vergelijken met andere crises waarin interventie geopperd werd (of achteraf):Bosnie of Rwanda. Dit is peanuts, hoe erg het voor de bevolking ook is.quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:16 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, maar een regime dat zijn eigen bevolking bestrijdt met zware wapens is dat wel.
Je wilt als EU ook geen soevereiniteit schenden, Libie de oorlog verklaren en strijd leveren in de woestijn met als resultaat... ja, wat, dat is onbekend... Daarnaast functioneert de EU nog fijn, ondanks al die jarenlange burgeroorlogen in de buurlanden.quote:Je wil als EU geen jarenlange burgeroorlog in een buurland.
Dit land is nog niet bevrijd het is nog steeds een strijd van burgers tegen een dictator. Eentje met veel geld en wapens. Als wij gaan bombarderen lijkt dit mij ook gewoon oorlog. Neemt niet weg dat je de Libirs niet aan hun lot over mag laten...quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:20 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Dit is geen Irak, we bezetten dit land niet. Dit land is al bevrijd en er is geen reden om troepen op de grond te zetten.
Ach, het valt wel meequote:Op donderdag 10 maart 2011 20:21 schreef Monidique het volgende:
Nee, dat is ook geen reden om het te doen. Daarnaast lijkt het relatief mee te vallen met de burgerdoden,
De Fam Ghaddafi wel.quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:23 schreef Monidique het volgende:
Yeah, well, whatever... Ik ben vandaag gewoon niet zo in een oorloghitsende bui, denk ik.
Het is geen burgeroorlog. Het is een revolutie. Ghaddafi wil er een burgeroorlog van maken.quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:26 schreef Monidique het volgende:
Maar dat kan geen reden zijn ons te mengen in een burgeroorlog, waarvan, wie er ook wint, de uitkomst en gevolgen onzeker zijn.
Ehh, Ghadaffi heeft zich tot nu toe nog ingehouden, zoals Saif vandaag ook zei. En Frankrijk (toch geen onbelangrijk EU-land) heeft vandaag de verzetsraad in Benghazi erkend als enige legitieme vertegenwoordiging van het Libische volk.quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:21 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, dat is ook geen reden om het te doen. Daarnaast lijkt het relatief mee te vallen met de burgerdoden, althans, als je het wilt vergelijken met andere crises waarin interventie geopperd werd (of achteraf):Bosnie of Rwanda. Dit is peanuts, hoe erg het voor de bevolking ook is.
[..]
Je wilt als EU ook geen soevereiniteit schenden, Libie de oorlog verklaren en strijd leveren in de woestijn met als resultaat... ja, wat, dat is onbekend... Daarnaast functioneert de EU nog fijn, ondanks al die jarenlange burgeroorlogen in de buurlanden.
Net zo erg als de oorlog verklaren btw.quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:29 schreef remlof het volgende:
[..]
En Frankrijk (toch geen onbelangrijk EU-land) heeft vandaag de verzetsraad in Benghazi erkend als enige legitieme vertegenwoordiging van het Libische volk.
Ja, dat is mooi stom van Frankrijk. Ik zie er nog geen reden in om oorlog te gaan voeren en ik zie ook niet in hoe dat de feitelijke situatie zou veranderen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Ehh, Ghadaffi heeft zich tot nu toe nog ingehouden, zoals Saif vandaag ook zei. En Frankrijk (toch geen onbelangrijk EU-land) heeft vandaag de verzetsraad in Benghazi erkend als enige legitieme vertegenwoordiging van het Libische volk.
Dat ligt aan die verstandhouding tussen Khadaffi en Sarkozy? NL wacht af met meelopen omdat ze eerst onze militairen terug willen zien. Tot die tijd houden ze hun mening voor zich.quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:33 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, dat is mooi stom van Frankrijk. Ik zie er nog geen reden in om oorlog te gaan voeren.
Je hebt het vaak over oorlog voeren en ik vind toch dat je daardoor nodeloos de interventie demoniseert. Punt is dat als het conflict stil word gelegd dat iedere partij daar baat bij heeft.quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:33 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, dat is mooi stom van Frankrijk. Ik zie er nog geen reden in om oorlog te gaan voeren.
hij praat ook over een stukje cake........space-cake?quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:45 schreef yavanna het volgende:
Er komt bijna geen interview met hem voorbij waarbij hij niet over Mickey Mouse praat.
Hij lijkt ook een beetje op Ludo Sandersquote:Op donderdag 10 maart 2011 20:51 schreef remlof het volgende:
[ afbeelding ]
Libyan leader Muammar Gaddafi visits the Versailles
Palace near Paris December 14, 2007
bron
Dat moet haast wel.quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:48 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
hij praat ook over een stukje cake........space-cake?
quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:04 schreef yavanna het volgende:
BBCWorld BBC Global News
Libya writes to EU stating that plans to 'establish and enhance' democracy are being delayed by confrontation with rebels
Ja lach er maar om. Hadden de anti's niet met de revolutie begonnen, was er nu dus democratie in Libie geweest.quote:
De grote vraag blijft: wat heeft Nederland allemaal aan toezeggingen gedaan achter de schermen om deze drie vrij te krijgen? Ik ben erg benieuwd. Normaliter brengen mensen met een spionage verdenking het er niet levend van af in Libya...quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:05 schreef SoldMayor het volgende:
Greek official says 3 Dutch marines captured in Libya will soon be flown to Greece - AP
Ja en net voordat ze het luchtruim van libie verlaten worden ze uit de lucht getetterd door een straaljager van libie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |