Is het vreemd dat belangen boven rechtvaardigheid en mensenrechten worden gehouden? Zou jij niet hetzelfde doen, als je leider van een land zou zijn?quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Precies. En "bezwaren" als jamaarmoslims, of "ze moeten wel rekening houden met onze belangen en internationale verdragen" zijn puur egosme en excuus om niet te hoeven helpen.
Zoals ik al zei hoeft een volksopstand niet te leiden tot een beter bestuur, maar wel naar een groter besef onder bevolking van haar macht. De almachtigheid toegedichte staat staat nu in zijn hemdje, gebogen voor het volk. Dat beperkt de bewegingsruimte van eventuele dictators, en vergroot de kans op een democratisch gelegitimeerd bestuur.quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:46 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Net zoals het Iraanse volk wat het eigen heft in handen heeft genomen en zich realiseerde dat ze niet machteloos zijn?
De dictatuur die de Sjah opvolgde houdt het nu al 32 jaar uit, en de staat en diens vertegenwoordigers zijn nog steeds halfgoden die je niet mag en kan tegenspreken. In Iran zijn ze dus he-le-maal niks met hun revolutie opgeschoten, sterker nog, ze zijn nog veel harder in het keurslijf van een gedwee schaap gedwongen.
Nee, er ligt momenteel nog niets vast, en daarom ben ik mij er ook helemaal niet zeker van of de omwentelingen momenteel een eventueel democratisch proces (nu of in de toekomst) wel ten goede komen.
Nee, maar het is egostisch en misdadig,quote:Op woensdag 23 februari 2011 16:03 schreef druide het volgende:
[..]
Is het vreemd dat belangen boven rechtvaardigheid en mensenrechten worden gehouden?
Nee. Ik had geen (wapen)handel met een dictatuur toegestaan en ik had eergisteren F16s gestuurd om de vliegtuigen uit de lucht te schieten. VN/Int. verdragen of niet.quote:Zou jij niet hetzelfde doen, als je leider van een land zou zijn?
Zet Tobruk er nog even bij.quote:Op woensdag 23 februari 2011 16:05 schreef raistlin6 het volgende:
Wat heb ik gemist wat hier nog in moet en wat kan beter?
Oh ja, dat is ook een stad die nu in handen zou zijn van de oppositie?quote:Op woensdag 23 februari 2011 16:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zet Tobruk er nog even bij.
Voor de welvaart in Nederland is het te hopen dat jij je nooit MP mag noemen.quote:Op woensdag 23 februari 2011 16:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, maar het is egostisch en misdadig,
[..]
Nee. Ik had geen (wapen)handel met een dictatuur toegestaan en ik had eergisteren F16s gestuurd om de vliegtuigen uit de lucht te schieten. VN/Int. verdragen of niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Take a shotgun.
And blow out your brain.
You're not using it anyway.
Welke F16's? De toestellen die door de bezuinigingen een gebrek aan reserve-onderdelen hebben en derhalve niet inzetbaar zijn?quote:Op woensdag 23 februari 2011 16:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee. Ik had geen (wapen)handel met een dictatuur toegestaan en ik had eergisteren F16s gestuurd om de vliegtuigen uit de lucht te schieten. VN/Int. verdragen of niet.
Lekker egostische instellingquote:Op woensdag 23 februari 2011 16:09 schreef druide het volgende:
[..]
Voor de welvaart in Nederland is het te hopen dat jij je nooit MP mag noemen.
Bij mij niet maar ik hoorde het net de vreemde meneer met maar 1 oog op Al-Jazeera noemen.quote:Op woensdag 23 februari 2011 16:07 schreef no1uknow het volgende:
Was dit al bekend:
frits wester
De beman. van een Lib. straaljager heeft geweigerd Benghazi te bombarderen.Piloten verlieten het toestel met hun parachute, toestel in zee.
Welnee. Vol bewapend op weg sturen, bijtanken/tussenlanding.quote:Op woensdag 23 februari 2011 16:17 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Welke F16's? De toestellen die door de bezuinigingen een gebrek aan reserve-onderdelen hebben en derhalve niet inzetbaar zijn?
Je zult toch minimaal een week moeten uittrekken totdat je berhaupt F-16's inzetbaar hebt vanuit Zuid-Itali, want je moet personeel, materiaal, munitie, een Italiaanse vliegbasis + politieke toestemming hebben wil je iets beginnen.
Ik zou het land niet binnenvallen, ik stop een massamoord. En die Arabische dictators laten zich aardig in de kaart kijken met hun boze reacties.quote:En dan heb ik het nog niet eens over de eventuele reactie die het vanuit de Arabische wereld kan oproepen, want mischien zitten ze daar niet eens op onze "hulp" te wachten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |