abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93204561

Al Jazeera - Al Jazeera Arabic - CNN - Euronews - France24 - Al Arabiya 1 2 - BBC Arabic

De speech van Moammar al-Kaddafi, dinsdagavond:
(Met dank aan user bokaal.)

Benghazi op zondag:

Laatste nieuws:

Iets na 18 uur Nederlandse tijd is Gadhafi gestopt met een bizarre speech. Er was geen rode lijn te ontdekken in de speech. Hij heeft gezegd dat hij nog niet heeft gekozen voor geweld, maar dat hij daar niet voor terug zal deinzen mocht het nodig zijn. Verder heeft hij ongeveer de hele wereld vervloekt, een gedicht voorgelezen, gesproken over zijn voorouders en over Russische geschiedenis. Gadhafi maakt zich ook zorgen om de demonstranten omdat de drugs die ze zouden hebben genomen slecht is voor hun hart.

Ook leek het erop dat Gadhafi zijn plannen uit de doeken heeft gedaan om de continenten Afrika en Zuid-Amerika te veroveren. De vanuit een bunker sprekende leider van Libi heeft verder gezegd alle hervormingseisen van de demonstranten in te zullen willigen en dat zijn zoon daar later meer over zal zeggen. Het lijkt er echter op dat ook deze laatste zin met een korreltje zout moet worden genomen. Tot slot heeft Gadhafi belooft niet weg te zullen gaan uit Libi. Hij heeft aangegeven bereid te zijn alles te doen om zijn tegenstanders te verslaan.

Eerdere topics:

Ook Libi is onrustig
Protesten in Libi - deel 2
Protesten in Libi - deel 3
Revolutie in Libi #4 - waar het dodental oploopt
Revolutie in Libi #5 - waar Saif ons in slaap heeft gespeecht
Revolutie in Libi #6 - Waar Suleiman de speeches schrijft
Revolutie in Libi #7 - Waar de luchtmacht aanvalt en zich overgeeft
Revolutie in Libi #8 - Bloedbad
Revolutie in Libi #9 - Massamoord
Revolutie in Libi #10 - Waar we wachten op de speech
Revolutie in Libi #11 - Binnenlandse aangelegenheden in Libi.
Revolutie in Libi #12 - Met Khadaffi veilig onder 'n paraplu
Revolutie in Libi #13 - Onzekere tijden
Revolutie in Libi #14 - Met een krankzinnige Gaddafi aan het woord
Revolutie in Libi #15 - Waar Gadaffi blijft lullen als Brugman
Revolutie in Libi #16 - Waar Gadaffi volkomen gestoord blijkt te zijn
Demonstraties in Libi #17: waar Kaddafi's speech eindelijk voorbij is
Demonstraties in Libi #18: Waar we wachten op de persconferentie
Demonstraties in Libi #19: Een donkere nacht.
Demonstraties in Libi #20: Weinig nieuws, onzekere tijden
Eerdere nieuwsberichten:
[Upd] Libi: Chaos in Tripoli
  woensdag 23 februari 2011 @ 16:02:21 #2
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_93204588
Je hebt mijn TT gehouden *O*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_93204624
Ik kon geen betere verzinnen, sta dus open voor suggesties. ;)
pi_93204654
quote:
7s.gif Op woensdag 23 februari 2011 15:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Precies. En "bezwaren" als jamaarmoslims, of "ze moeten wel rekening houden met onze belangen en internationale verdragen" zijn puur egosme en excuus om niet te hoeven helpen.
Is het vreemd dat belangen boven rechtvaardigheid en mensenrechten worden gehouden? Zou jij niet hetzelfde doen, als je leider van een land zou zijn?

quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 15:46 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Net zoals het Iraanse volk wat het eigen heft in handen heeft genomen en zich realiseerde dat ze niet machteloos zijn?

De dictatuur die de Sjah opvolgde houdt het nu al 32 jaar uit, en de staat en diens vertegenwoordigers zijn nog steeds halfgoden die je niet mag en kan tegenspreken. In Iran zijn ze dus he-le-maal niks met hun revolutie opgeschoten, sterker nog, ze zijn nog veel harder in het keurslijf van een gedwee schaap gedwongen.

Nee, er ligt momenteel nog niets vast, en daarom ben ik mij er ook helemaal niet zeker van of de omwentelingen momenteel een eventueel democratisch proces (nu of in de toekomst) wel ten goede komen.

Zoals ik al zei hoeft een volksopstand niet te leiden tot een beter bestuur, maar wel naar een groter besef onder bevolking van haar macht. De almachtigheid toegedichte staat staat nu in zijn hemdje, gebogen voor het volk. Dat beperkt de bewegingsruimte van eventuele dictators, en vergroot de kans op een democratisch gelegitimeerd bestuur.

Overigens denk ik dat het huidige Iran in twee opzichten te verkiezen valt boven het oude Sjah-regime. Ten eerste is er nu een schijndemocratie, waarbij het volk tenminste mag kiezen tussen de goedgekeurde politici. Onder de Sjah mocht zelfs dat niet. Ten tweede is Ahmadinejehad wellicht een fanatieke gelovige, maar hij verrijkt zichzelf niet ten koste van zijn bevolking. Over de Sjah kunnen we dat niet zeggen.
Je lnger ein Blinder lebt, desto mehr sieht er - Viva la revolucion !
  woensdag 23 februari 2011 @ 16:05:02 #5
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_93204726
Wat heb ik gemist wat hier nog in moet en wat kan beter?
Libi: Gadhafi lijkt controle kwijt
De Libische leider Moammar Gadhafi lijkt, naast de controle over zichzelf, nu ook de controle over een groot deel van zijn land en ministers te hebben verloren. Ook internationaal lijkt de al 42 jaar aan de macht zijnde dictator alleen nog maar tegenstanders te hebben die steeds duidelijker van zich laten horen.

Benghazi was volgens Al Jazeera zondag al in handen van demonstranten en legereenheden die zich af hadden gekeerd van Gadhafi. Nu is ook in Az Zawiya en in Misurata, de derde stad in Libi qua grootte, de vlag van de demonstranten gehesen.

Steeds meer legereenheden hebben zich afgekeerd van Gadhafi en zouden nu strijden tegen de troepen die nog wel trouw zijn aan de leider van het land. Al Jazeera meldt dat een Libische krant beweert dat er een gevechtsvliegtuig zou zijn neergestort, dat de opdracht had om Benghazi te bombarderen. De piloot zou deze opdracht hebben geweigerd en het vliegtuig op onorthodoxe wijze op de grand hebben gezet. Onder andere de BBC, Al Jazeera en persbureau Reuters maken hier melding van.

De Veiligheidsraad en de Mensenrechtenraad van de VN zijn weer bijeengekomen om te spreken over eventuele sancties en onderzoeken. Groot-Brittanni heeft inmiddels aangekondigd zo veel vliegtuigen als nodig is te sturen om buitenlanders in Libi te evacueren.

Een tweede Nederlandse evacuatievlucht vertrekt om 16.00 uur vanuit Itali. Dit zou in eerste instantie eerder gebeuren, maar er moest nog duidelijker in kaart worden gebracht hoe veel Nederlanders op het vliegveld in Tripoli zijn aangekomen.

De dinsdag afgetreden minister van Binnenlandse Zaken van Libi heeft inmiddels gemeld dat hij bewijs in handen heeft dat Gadhafi zelf opdracht zou hebben gegeven tot de Lockerbie-aanslag.
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
pi_93204831
Was dit al bekend:

frits wester
De beman. van een Lib. straaljager heeft geweigerd Benghazi te bombarderen.Piloten verlieten het toestel met hun parachute, toestel in zee.
  woensdag 23 februari 2011 @ 16:07:32 #7
299059 bokaal
De man van staal!
pi_93204858

woensdag 23 februari 2011 @ 16:07:35 #8
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_93204861
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 16:03 schreef druide het volgende:

[..]

Is het vreemd dat belangen boven rechtvaardigheid en mensenrechten worden gehouden?
Nee, maar het is egostisch en misdadig,
quote:
Zou jij niet hetzelfde doen, als je leider van een land zou zijn?
Nee. Ik had geen (wapen)handel met een dictatuur toegestaan en ik had eergisteren F16s gestuurd om de vliegtuigen uit de lucht te schieten. VN/Int. verdragen of niet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 23 februari 2011 @ 16:08:36 #9
pi_93204921
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 16:05 schreef raistlin6 het volgende:
Wat heb ik gemist wat hier nog in moet en wat kan beter?

Zet Tobruk er nog even bij.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  woensdag 23 februari 2011 @ 16:09:14 #10
69315 raistlin6
pi_93204957
quote:
7s.gif Op woensdag 23 februari 2011 16:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Zet Tobruk er nog even bij.
Oh ja, dat is ook een stad die nu in handen zou zijn van de oppositie?
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
  woensdag 23 februari 2011 @ 16:09:44 #11
299059 bokaal
De man van staal!
pi_93204988
Hij's boos:
pi_93204992
quote:
7s.gif Op woensdag 23 februari 2011 16:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee, maar het is egostisch en misdadig,

[..]

Nee. Ik had geen (wapen)handel met een dictatuur toegestaan en ik had eergisteren F16s gestuurd om de vliegtuigen uit de lucht te schieten. VN/Int. verdragen of niet.
Voor de welvaart in Nederland is het te hopen dat jij je nooit MP mag noemen. w/
Je lnger ein Blinder lebt, desto mehr sieht er - Viva la revolucion !
  woensdag 23 februari 2011 @ 16:11:38 #13
299059 bokaal
De man van staal!
pi_93205077
pi_93205078
Op 1 of andere manier, als iemand van de EU nog invloed wil hebben op Khadaffi is hij het..

Berlusconi. Onze hoop :r :P
pi_93205157
http://edition.cnn.com/20(...).minister/index.html

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Take a shotgun.
And blow out your brain.
You're not using it anyway.
  woensdag 23 februari 2011 @ 16:16:33 #16
299059 bokaal
De man van staal!
pi_93205341

pi_93205365
quote:
7s.gif Op woensdag 23 februari 2011 16:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Welke F16's? De toestellen die door de bezuinigingen een gebrek aan reserve-onderdelen hebben en derhalve niet inzetbaar zijn?

Je zult toch minimaal een week moeten uittrekken totdat je berhaupt F-16's inzetbaar hebt vanuit Zuid-Itali, want je moet personeel, materiaal, munitie, een Italiaanse vliegbasis + politieke toestemming hebben wil je iets beginnen.

En dan heb ik het nog niet eens over de eventuele reactie die het vanuit de Arabische wereld kan oproepen, want mischien zitten ze daar niet eens op onze "hulp" te wachten.
pi_93205440
Wie is die vent?
  woensdag 23 februari 2011 @ 16:19:06 #19
pi_93205457
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 16:09 schreef druide het volgende:

[..]

Voor de welvaart in Nederland is het te hopen dat jij je nooit MP mag noemen. w/
Lekker egostische instelling :P
  woensdag 23 februari 2011 @ 16:19:13 #20
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_93205463
Ik geef hem niet lang meer *O*
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_93205478
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 16:07 schreef no1uknow het volgende:
Was dit al bekend:

frits wester
De beman. van een Lib. straaljager heeft geweigerd Benghazi te bombarderen.Piloten verlieten het toestel met hun parachute, toestel in zee.
Bij mij niet maar ik hoorde het net de vreemde meneer met maar 1 oog op Al-Jazeera noemen.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  woensdag 23 februari 2011 @ 16:21:52 #22
pi_93205595
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 16:17 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Welke F16's? De toestellen die door de bezuinigingen een gebrek aan reserve-onderdelen hebben en derhalve niet inzetbaar zijn?

Je zult toch minimaal een week moeten uittrekken totdat je berhaupt F-16's inzetbaar hebt vanuit Zuid-Itali, want je moet personeel, materiaal, munitie, een Italiaanse vliegbasis + politieke toestemming hebben wil je iets beginnen.
Welnee. Vol bewapend op weg sturen, bijtanken/tussenlanding.
quote:
En dan heb ik het nog niet eens over de eventuele reactie die het vanuit de Arabische wereld kan oproepen, want mischien zitten ze daar niet eens op onze "hulp" te wachten.
Ik zou het land niet binnenvallen, ik stop een massamoord. En die Arabische dictators laten zich aardig in de kaart kijken met hun boze reacties.
  woensdag 23 februari 2011 @ 16:23:00 #23
69315 raistlin6
pi_93205664
Feedback zeer welkom, ik weet niet of dit volledig is.
[Upd] Libi: Gadhafi lijkt controle kwijt
Update 16.21 uur
De Tweede Kamer is bijeengekomen voor een ingelaste spoedvergadering over Libi. Minister van Buitenlandse Zaken Uri Rosenthal heeft een aantal zaken toegezegd. Zo zou er een overeenstemming binnen de EU zijn over sancties die verder ter sprake zullen komen wanneer de evacuaties van Europese mensen uit Libi 'goed op gang zijn gekomen'.

Qua geleverde wapens zijn er de laatste jaren alleen nachtkijkers en helikopteronderdelen verkocht aan Libi. De VVD-woordvoerder stelde zich wat dat betreft meer zorgen te maken over afweerraketten die andere landen zouden hebben geleverd.

De politieke partijen en de minister zijn het erover eens dat opvang van vluchtelingen vooral in de eigen regio moet plaatsvinden. Op verzoek van SP-woordvoerder Van Bommel heeft Rosenthal toegezegd contact op te nemen met zijn Italiaanse collega om te vragen of die iets ziet in een soort bemiddelende rol van Berlusconi. Die zou mogelijk meer ingang hebben bij Gadhafi dan Ashton of Ban ki-Moon. Rosenthal had hier wel enige bedenkingen bij, maar zou het verzoek dus doorgeven.

Alle fractiewoordvoerders veroordeelden het geweld dat Gadhafi tegen de demonstranten gebruikt. De woordvoerder van de VVD noemde hem een 'mad dog dictator' en Rosenthal noemde hem enkele malen ook een dictator. De woordvoerder van de PVV denkt dat Gadhafi voor geen enkele rede meer vatbaar is.
  woensdag 23 februari 2011 @ 16:23:04 #24
299059 bokaal
De man van staal!
pi_93205667

pi_93205673
Volgens AJE verslaggever op Malta, vliegtuig - airliner - van Libi, cirkelt 40 km buiten de kust en vragen of ze mogen landen, geen melding gegeven van vlucht, Malta weet niet wat ze moeten verwachten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')