abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93921405
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 20:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het zijn gewoon Libiërs.
Echt niet. Afghanen, Palestijnen en Egyptenaren volgens Gadaffi.
pi_93921418
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 20:12 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Toch wel raar dan dat veruit de meeste opstandelingen uit het Oosten komen.
Met geld kun je veel voor elkaar krijgen......
pi_93921422
quote:
7s.gif Op donderdag 10 maart 2011 20:10 schreef remlof het volgende:

[..]

Nou ja, het is wel onze achtertuin in de zin dat wij er heel veel van onze olie vandaan halen en dat er vluchtelingenstromen onze kant op zullen ontstaan. Voor de VS gelden die twee argumenten niet.
Ik dacht dat de hoeveelheid olie relatief weinig was. Maar natuurlijk, Europa ondervindt veel meer last van problemen als het misgaat in Libie dan Amerika, ik zie daarin echter geen reden om in te grijpen. Het is, dit lijkt me vanzelfsprekend, allerminst duidelijk dat een aanval op Libie zorgt voor een stabiele toevoer van olie en minder vluchtelingen. De olie is niet zo'n groot probleem en de eventuele vluchtelingen kunnen we aan, zeker in samenwerking met de regio. Geen argument om oorlog te gaan voeren.
pi_93921438
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 19:56 schreef Ulpianus het volgende:

[..]

We gaan dan ook geen oorlog voeren, dat is illegaal.
We grijpen in en minimaliseren slachtofffers door een dictator te verwijderen en het land de ruimte te geven om te stabiliseren en een breed gedragen regering te vormen.

In ruil voor olie-deals natuurlijk.
Libische vliegtuigen neerhalen of luchtafweer/strategische doelen bombaderen zie ik toch zeker wel als oorlog voeren.
  donderdag 10 maart 2011 @ 20:16:21 #255
104871 remlof
Europees federalist
pi_93921573
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 20:14 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik dacht dat de hoeveelheid olie relatief weinig was. Maar natuurlijk, Europa ondervindt veel meer last van problemen als het misgaat in Libie dan Amerika, ik zie daarin echter geen reden om in te grijpen. Het is, dit lijkt me vanzelfsprekend, allerminst duidelijk dat een aanval op Libie zorgt voor een stabiele toevoer van olie en minder vluchtelingen. De olie is niet zo'n groot probleem en de eventuele vluchtelingen kunnen we aan, zeker in samenwerking met de regio. Geen argument om oorlog te gaan voeren.
Nee, maar een regime dat zijn eigen bevolking bestrijdt met zware wapens is dat wel. Je wil als EU geen jarenlange burgeroorlog in een buurland.
  donderdag 10 maart 2011 @ 20:16:24 #256
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93921575
quote:
10s.gif Op donderdag 10 maart 2011 19:00 schreef remlof het volgende:
Saif net in extra journaal op Ned1: "We will release the dutch soldiers but we are keeping the helicopter!"

Hij grijnsde er ook zo bij: >:)
http://nos.nl/l/tcm:5-916900/
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_93921646
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 19:56 schreef Ulpianus het volgende:

[..]

We gaan dan ook geen oorlog voeren, dat is illegaal.
We grijpen in en minimaliseren slachtofffers door een dictator te verwijderen en het land de ruimte te geven om te stabiliseren en een breed gedragen regering te vormen.

In ruil voor olie-deals natuurlijk.
Arabische dictator uit het zadel schoppen, hopen dat het land snel gestabiliseerd kan worden en verkiezingen kan houden, waarna het Westen de oliecontracten krijgt. Klinkt als een meesterplan, dat we er niet eerder aan begonnen zijn...
pi_93921666
quote:

[..]

Ja, het feit dat de bevolking wordt uitgemoord en misschien ook wel Europese journalisten en dat steden word platgelegd is natuurlijk totaal niet van de orde.
De olie en vluchtelingen zijn een tweede.
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 20:14 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Libische vliegtuigen neerhalen of luchtafweer/strategische doelen bombaderen zie ik toch zeker wel als oorlog voeren.
Nee, niet als we de Nieuwe Libiers als soeverein erkennen en ze helpen met hun "terroristen" probleem Khadaffi.

Lees Nicaragua vs USA maar.
Life is a tragedy for those who feel, but a comedy to those who think.
- Horace Walpole
  donderdag 10 maart 2011 @ 20:19:05 #259
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93921737
quote:

[..]

Het schenden van mensenrechten vind ik argument genoeg.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 10 maart 2011 @ 20:19:36 #260
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93921765
8:50pm

Saif al Islam Gaddafi moved from his reuters interview to address a crowd of young regime supporters, telling them "victory" was "in sight".

I send a message to our brothers and friends in the east who are sending us daily calls for help and asking us to rescue them: We're coming.

Victory is in sight. Victory is near. I swear before God that we're going to win.
pi_93921830
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 20:17 schreef Monidique het volgende:

[..]

Arabische dictator uit het zadel schoppen, hopen dat het land snel gestabiliseerd kan worden en verkiezingen kan houden, waarna het Westen de oliecontracten krijgt. Klinkt als een meesterplan, dat we er niet eerder aan begonnen zijn...
Dit is geen Irak, we bezetten dit land niet. Dit land is al bevrijd en er is geen reden om troepen op de grond te zetten.

Dat je dit uberhaupt vergelijkt met de 2003 oorlog. :')
- Horace Walpole
pi_93921862
quote:
7s.gif Op donderdag 10 maart 2011 20:16 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, maar een regime dat zijn eigen bevolking bestrijdt met zware wapens is dat wel.
Nee, dat is ook geen reden om het te doen. Daarnaast lijkt het relatief mee te vallen met de burgerdoden, althans, als je het wilt vergelijken met andere crises waarin interventie geopperd werd (of achteraf):Bosnie of Rwanda. Dit is peanuts, hoe erg het voor de bevolking ook is.

quote:
Je wil als EU geen jarenlange burgeroorlog in een buurland.
Je wilt als EU ook geen soevereiniteit schenden, Libie de oorlog verklaren en strijd leveren in de woestijn met als resultaat... ja, wat, dat is onbekend... Daarnaast functioneert de EU nog fijn, ondanks al die jarenlange burgeroorlogen in de buurlanden.
  donderdag 10 maart 2011 @ 20:22:13 #263
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93921934
This image, reproduced from a Guardian report, has been doing the rounds on Twitter in recent hours. We thought you might find it interesting. The emphasis is not ours.

pi_93921953
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 20:20 schreef Ulpianus het volgende:

[..]

Dit is geen Irak, we bezetten dit land niet. Dit land is al bevrijd en er is geen reden om troepen op de grond te zetten.
Dit land is nog niet bevrijd het is nog steeds een strijd van burgers tegen een dictator. Eentje met veel geld en wapens. Als wij gaan bombarderen lijkt dit mij ook gewoon oorlog. Neemt niet weg dat je de Libiërs niet aan hun lot over mag laten...
  donderdag 10 maart 2011 @ 20:22:52 #265
pi_93921969
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 20:21 schreef Monidique het volgende:

Nee, dat is ook geen reden om het te doen. Daarnaast lijkt het relatief mee te vallen met de burgerdoden,
Ach, het valt wel mee :')

De opstandelingen zijn ook burgers.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_93922045
Yeah, well, whatever... Ik ben vandaag gewoon niet zo in een oorloghitsende bui, denk ik.
  donderdag 10 maart 2011 @ 20:24:18 #267
104871 remlof
Europees federalist
  donderdag 10 maart 2011 @ 20:24:53 #268
pi_93922108
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 20:23 schreef Monidique het volgende:
Yeah, well, whatever... Ik ben vandaag gewoon niet zo in een oorloghitsende bui, denk ik.
De Fam Ghaddafi wel.
pi_93922232
Laten we wel wezen, de meeste neoconservatieve / oorlogshitsende / humanitaire interventie oproepen komen niet uit een zorg om de mensen. Ja, ongetwijfeld ook, maar een groot gedeelte, daar ben ik van overtuigd, wil Khaddafi weg hebben, wil de opstandelingen helpen Khaddafi weg te werken. En de roep wordt steeds sterker omdat het steeds slechter voor de opstandelingen lijkt te verlopen, tegen "onze" wens in.

Maar dat kan geen reden zijn ons te mengen in een burgeroorlog, waarvan, wie er ook wint, de uitkomst en gevolgen onzeker zijn.
pi_93922273
quote:
10s.gif Op donderdag 10 maart 2011 20:24 schreef remlof het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Haha met die grijns lijkt ie net zo'n ober van zo'n fout vakantieresort.
  donderdag 10 maart 2011 @ 20:28:57 #271
pi_93922419
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 20:26 schreef Monidique het volgende:

Maar dat kan geen reden zijn ons te mengen in een burgeroorlog, waarvan, wie er ook wint, de uitkomst en gevolgen onzeker zijn.
Het is geen burgeroorlog. Het is een revolutie. Ghaddafi wil er een burgeroorlog van maken.
  donderdag 10 maart 2011 @ 20:29:22 #272
104871 remlof
Europees federalist
pi_93922457
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 20:21 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee, dat is ook geen reden om het te doen. Daarnaast lijkt het relatief mee te vallen met de burgerdoden, althans, als je het wilt vergelijken met andere crises waarin interventie geopperd werd (of achteraf):Bosnie of Rwanda. Dit is peanuts, hoe erg het voor de bevolking ook is.

[..]

Je wilt als EU ook geen soevereiniteit schenden, Libie de oorlog verklaren en strijd leveren in de woestijn met als resultaat... ja, wat, dat is onbekend... Daarnaast functioneert de EU nog fijn, ondanks al die jarenlange burgeroorlogen in de buurlanden.
Ehh, Ghadaffi heeft zich tot nu toe nog ingehouden, zoals Saif vandaag ook zei. En Frankrijk (toch geen onbelangrijk EU-land) heeft vandaag de verzetsraad in Benghazi erkend als enige legitieme vertegenwoordiging van het Libische volk.
pi_93922631
quote:
3s.gif Op donderdag 10 maart 2011 20:29 schreef remlof het volgende:

[..]
En Frankrijk (toch geen onbelangrijk EU-land) heeft vandaag de verzetsraad in Benghazi erkend als enige legitieme vertegenwoordiging van het Libische volk.
Net zo erg als de oorlog verklaren btw.
Hij verliest legitimiteit van macht en daardoor ook al het recht om geweld te gebruiken om orde te handhaven. Als de verzetsraad nu Khadaffi een terrorist noemt en hulp vraagt aan Frankrijk kan je heel moeilijk zeggen dat Frankrijk niet mag ingrijpen.
- Horace Walpole
pi_93922836
quote:
3s.gif Op donderdag 10 maart 2011 20:29 schreef remlof het volgende:

[..]

Ehh, Ghadaffi heeft zich tot nu toe nog ingehouden, zoals Saif vandaag ook zei. En Frankrijk (toch geen onbelangrijk EU-land) heeft vandaag de verzetsraad in Benghazi erkend als enige legitieme vertegenwoordiging van het Libische volk.
Ja, dat is mooi stom van Frankrijk. Ik zie er nog geen reden in om oorlog te gaan voeren en ik zie ook niet in hoe dat de feitelijke situatie zou veranderen.
pi_93922931
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 20:33 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja, dat is mooi stom van Frankrijk. Ik zie er nog geen reden in om oorlog te gaan voeren.
Dat ligt aan die verstandhouding tussen Khadaffi en Sarkozy? NL wacht af met meelopen omdat ze eerst onze militairen terug willen zien. Tot die tijd houden ze hun mening voor zich.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')