Mwa valt die kosten vallen erg mee, de frankering controleren gaat per machine en niet foutloos ook, bij postzegels die verkeerd geplakt zijn word het vaak alsnog aangerekend om nog te zwijgen over de hoeveelheid kaarten die er doorslipt of niet eens gestempeld word. Die strafportokaart versturen is voor TNT natuurlijk bijna gratis en het verwerken van de betaling is ruim gedekt door de hoeveelheid die je nog extra er boven op mag betalen. Oh ja ze versturen ook nog een herinnering.quote:Op zondag 20 februari 2011 17:31 schreef Beardy het volgende:
Okee, pas (zie FOK! Valentijnsverhalenwedstrijd 2011 ) een poststuk met een paar euro porto tekort gehad; daar zit een kaart bij enzovoorts (zie dat topic daaro!). Nu vraag ik mij dus af wat dat innen eigenlijk ongeveer kost? Ik bedoel, loont al die moeite (dus kosten) de moeite voor die paar centen?
Lullig voor de postmedewerkers dat er zo veel uit gebonjoerd worden, en het komt op mij heel vreemd over dat er tegelijk een campagne is (geweest) om postbezorgers te werven 'want dat is zo'n leuk baantje, kom je blije mensen tegen'. Dan denk je als simpele boeren*** toch; kennelijk is er wél genoeg werk voor postbodes, dus waarom doen ze dit?
Aan de andere kant, afgezien van acceptgiro's en blauwe enveloppenontvang ik heel weinig post, versturen doe ik ook bijna niks (op papier in een envelopje) behalve die acceptgiro's. Dus ja, er is veel minder post, toch?
3spaaa is zon plakbarcode op dingen die al gefrankeerd /antwoordnr.quote:Op maandag 21 februari 2011 00:25 schreef fespo het volgende:
kan de klantenservice door middel van een 3spaaa code de postcode achterhalen?
de track and trace werkt namelijk niet (15 feb. verzonden) en nu twijfel ik of de postcode wel goed is.
nou het is sowieso een beetje vreemd.quote:Op maandag 21 februari 2011 00:33 schreef carboni het volgende:
[..]
3spaaa is zon plakbarcode op dingen die al gefrankeerd /antwoordnr.
Volgens mij kan klantenservice dat wel doen afaik kunnen ze ook op adres barcodes zoeken.
Overigens word de postcode aangepast indien niet bestelbaar, al speelt TNT faal dan weer mee. Heb zelf internetbestelling 10 dagen lang tussen Zwolle en Nieuwgein zien pingpongen
Ik blijf zoals het nu lijkt gewoon onder m'n zaterdagcontract (3 uurs contract) werken, dus lekker verdienenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 00:50 schreef carboni het volgende:
Oh en word geen "chauffeur collectie" maar ga gewoon als zaterdagwerker bij collectie werken. Verdient beter.
True, maar zolang ik in beweging heb ik het zelfs warmquote:
Dan zul je op zaterdag toch wat bij de Post moeten doen ;-)quote:Op maandag 21 februari 2011 01:38 schreef Think_Pad het volgende:
Oja nog even terugkomend hierop:
[..]
Ik blijf zoals het nu lijkt gewoon onder m'n zaterdagcontract (3 uurs contract) werken, dus lekker verdienen
quote:Op maandag 21 februari 2011 13:15 schreef carboni het volgende:
Mwa, mijn zaterdagbestellerscontract zegt niet dat ik op zaterdag moet werken alleen dat er minimaal 3 uur gewerkt is.
ach dat is de naam van de functie, juridisch zal het wel loslopen. Hier gebeurt het wel eens dat zaterdagwerkers niet op zaterdag werken en dikke plusuren hebben.quote:
Weer een andere klasgenoot zei dat hij (chauffeur collectie en hij loopt ook wijken) op zondag 100% kreeg of heeft hij een ander contract?quote:Op maandag 21 februari 2011 19:33 schreef carboni het volgende:
zondag's krijg je als zaterdagwerker slechts 35% toeslag.
Niet overal, op mijn vbg is collectie nog niet verbijzonderdquote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:13 schreef Troeta het volgende:
Als je een zaterdagcontract hebt ben je verplicht om op zaterdag te werken.
Natuurlijk kunnen mensen met veel overuren een dealtje maken om hun vakantieuren op te nemen en doordeweeks blijven werken, maar als ze je nodig hebben moet je gewoon weer werken.
Alleen rijden bij Collectie kan niet op je zaterdagcontract, je word namelijk uitgeleend aan Collectie.
Collectie is een ander bedrijf als de post.
Volgens mij wel.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:36 schreef Dale__Cooper het volgende:
Is het salaris dat je als zaterdagbesteller vandaag krijgt zo opgebouwd?
- De uren die voor je wijk staan op de zaterdagen in februari
- De overuren in januari
Dat zal dan wel per vestiging verschillen, maar bij ons werkt het niet zo. Diegenen die bij ons een zaterdagcontract hebben maar alleen door de week werken hoeven voor die zaterdagen vrij geen verlofuren in te leveren. Ze maken gewoon hun contracturen al ruimschoots gedurende de rest van de week.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:13 schreef Troeta het volgende:
Als je een zaterdagcontract hebt ben je verplicht om op zaterdag te werken.
Natuurlijk kunnen mensen met veel overuren een dealtje maken om hun vakantieuren op te nemen en doordeweeks blijven werken, maar als ze je nodig hebben moet je gewoon weer werken.
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:18 schreef carboni het volgende:
Niet aangetekend en niet verzekerd is niks terug.
Is het nou een kartonnen omhulsel of een (gescheurde) envelop?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:07 schreef Loll het volgende:
nog een keer.
wij hebben een entertaiment kaart naar een vriend van ons.
gewoon in zo'n kartonnen omhulsel palt dus.
dat is dus verstuurd.
na wat vissen was er niks aangekomen.
vandaag hoorden we dat hij van tnt een brief kreeg. daar in zat een recht door gescheurde envelop(waar we hem in hadden verstuurd) en een brief waar in net nederlands in stond dat ze hem hadden gemold(daar kwam het op neer. natuurlijk ontkenden ze) maar to the point. ik had gehoord dat er op sorteer centra bakken vol met kwijt.....
nee de envelop was kapot. Ik zou er op proberen te letten.quote:Op woensdag 23 februari 2011 00:01 schreef rub3n het volgende:
[..]
Is het nou een kartonnen omhulsel of een (gescheurde) envelop?
Was het een plastic pasje?
Enveloppen met pasjes erin, die molt de machine namelijk vaak.
Maar serieus, gebruik even hoofdletters enzo joh. Leest een stuk makkelijker.
Ik ben zonet dus heen geweest, en ik krijg inderdaad een ander contract.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:14 schreef Troeta het volgende:
Verder zijn de contracten bij Collectie prima in orde, dus waarom zou je dat niet doen?
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 23 februari 2011 13:30 schreef Think_Pad het volgende:
[..]
Ik ben zonet dus heen geweest, en ik krijg inderdaad een ander contract.
Qua salaris ga ik er iets op achteruit (van 7,03 huidig naar 6,80). Maar dat vind ik het opzich wel waard, en ik denk ook dat ik bij collectie meer kan werken, en het elkaar daardoor wel compenseert.
M'n zaterdag contract loopt ergens in April af, daarna ga ik onder een nieuwe contract van Collectie werken. Maar hij kon mij volgende week waarschijnlijk al wel 'lenen' van Bestellen. Ik moet tot April nog de post blijven doen op zaterdag.
* Think_Pad is blij
heeft de klantenservice ook een niet-0900 nummer? Ik moet nl. bellen vanuit het buitenland.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:43 schreef carboni het volgende:
Nummer klantenservice 0900-0990 (10 ct per minuut).
Klantenservice is veel beter in het afpoeieren met loze beloftes dan wij, het voetvolk, zijn.
Dat 0900 nummer is sinds 1 jan, waarschijnlijk doet het oude nummer 058-2333 333 het ook nog wel.quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:44 schreef Essebes het volgende:
[..]
heeft de klantenservice ook een niet-0900 nummer? Ik moet nl. bellen vanuit het buitenland.
Dat hangt af van het contract wat je krijgt. Als je wordt aangenomen als (deeltijd)postbode val je onder de CAO voor TNT en krijg je reiskostenvergoeding en fietsvergoeding. In mijn geval (deeltijdwerker voor 20 uur, wonend op 7 km afstand van de vestiging) is dat ongeveer EUR 37 per maand totaal.quote:Op woensdag 23 februari 2011 14:20 schreef Catch_me het volgende:
Weet iemand hier hoe het met flexwerkers geregeld is bij de TNT? Ik zoek werk voor 20-25 uur tot september. Volgens die site hebben ze 3 vacatures die op zich wel in de buurt liggen, maar net te ver zijn om te fietsen.
Krijg je dan reiskostenvergoeding als je post moet voorbereiden/bezorgen in een andere wijk dan je woonplaats? Anders kost het me natuurlijk minstens 6 x per week reiskosten om er uberhaupt te komen
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? of heb je ontslag genomen?quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:40 schreef Lastpost het volgende:
Komende maand een leuk salaris, mijn 192 verlofuren worden uitbetaald.
En wat een bagger qua HAH deze week zeg, eerst die Gamma-boekwerken, toen die kandidatenlijsten van veredeld plee-papier in de sneeuw en vandaag weer een of ander flutpapiertje.
Ja.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 09:23 schreef loonytik het volgende:
Koninginnedag is bij de post toch gewoon een vrije dag als ik me goed herinner?
Ik vind het ook vreemd, normaal bezorgen ze het dan aan de buren en het pakket mag ook dus daarnaartoe.Zeker een andere pakketbezorger dan normaalquote:Op vrijdag 25 februari 2011 13:55 schreef tntster het volgende:
wel vreemd dat de pakketbezorger je pakket niet liever aan je kwijt is.
Als ik me niet vergis verdienen ze per pakket.
Hier in onze buurt proberen ze het vaak nog een 2e keer aan te bieden, zo graag zijn ze hun pakketten het liefst de eerste poging kwijt :-)
Volgens mij is het aantal pakketbezorgers in loondienst erg weinig. In L'stad 0, in Almere zie je nog wel eens een TNT Post sprinter met deuren rondrijden.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:38 schreef Troeta het volgende:
Bezorgers krijgen niet allemaal per pakket betaald, waarom iedereen dat blijft geloven is mij een raadsel.
En ook als ze wel per pakket betaald krijgen, ook hun willen wel eens eerder naar huis enz. dan scannen ze de overgebleven pakketjes gewoon als niet thuis.
Hier in de straat komen ze altijd heel laat met pakketten,dus het laatste deel van de route en ik heb het dus ook al een paar keer gehad, erg irritant.
Ook een klacht gemaild, ze zetten er standaard excuses neer,maar verder niks.
Ze horen het gewoon te scannen als herstel voor morgen, maar dat ze e rneer zetten dat ze geweest zijn is gewoon raar ja.
Ik rijd altijd "ietwat harder" haha. Nog nooit klachten gehad.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:13 schreef carboni het volgende:
Undercover auto's zijn wel ideaal als je wat haast hebt. Kun je ietwat harder rijden zonder klachten
Collega reed eens 160 op een boerenweg (in oogstseizoen nog wel), heeft ie wel wat over gehoord.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:40 schreef rub3n het volgende:
[..]
Ik rijd altijd "ietwat harder" haha. Nog nooit klachten gehad.
Wat leer je niet goed dan?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 00:06 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Lijkt me lastig als dat steeds wisselt?
Ik heb nu voor de derde keer dezelfde wijk, morgen moet ik een andere wijk voorbereiden.
Heb niet het idee dat ik het nu goed leer.
Het voorbereiden.quote:
O ja klopt!quote:Op zaterdag 26 februari 2011 00:12 schreef sbientje het volgende:
om een wijk voor te bereiden hoef je m niet te kennen tochom te bezorgen is dat wel handig, maar goed, dat leer je ook zo snel
mjah meestal boeit het niet nee. Maar een kast hier is echt vervelend. Is een wijk met veel straten en meestal maar 1 a 2 a 3 vakjes per straat... Dan zit je je wel een beetje gek te zoeken naar al die straatnamen als je hem nog nooit gedaan hebtquote:Op zaterdag 26 februari 2011 00:12 schreef sbientje het volgende:
om een wijk voor te bereiden hoef je m niet te kennen tochom te bezorgen is dat wel handig, maar goed, dat leer je ook zo snel
ja okee, ingooien is onhandig als je een kast/wijk niet kent. Maar ja, dat hou je toch wel.. En multiinzetbaar is altijd handig toch, niet alleen met KNJquote:Op zaterdag 26 februari 2011 00:12 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik heb wel liever een vaste voorbereiding, omdat je op een gegeven moment dan heel snel gaat. Ik heb vaak een dienst gehad waarbij ik twee grote wijken en twee kleine wijken moest voorbereiden en dan onder de vostijd al kans had om de grote wijken in te gooien. Nou dan ben je soms om 9 uur de deur uitDa's wel heel relaxt.
Aan de andere kant, als je vaak wisselt van voorbereiding leer je veel kastindelingen kennen en ben je multi inzetbaar. Altijd handig voor KNJ oid.
Dat ligt er volgens mij maar net aan wat voor wijken het zijn. We hebben hier ook van die wijken met heel veel stegen met a/b/c subnummers, die dan niet na elkaar komen en ook niet in logische volgorde en die door de machine altijd verkeerd worden gezet, dan duurt het echt wel langer als je die wijk niet kent.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 00:12 schreef sbientje het volgende:
om een wijk voor te bereiden hoef je m niet te kennen tochom te bezorgen is dat wel handig, maar goed, dat leer je ook zo snel
ik had ook iemadn in opleiding maar dat schoot voor geen meter op. Bijna net zolang over gedaan als ik het in mijn uppie doe.. En dat weer hielp ook niet mee, was kleddernat!quote:Op zaterdag 26 februari 2011 13:46 schreef Think_Pad het volgende:
Was vandaag lekker snel klaar, had iemand bij me die ik moest opleiden dus allebei de helft van de wijk gedaan.
Was wel aardig koud buiten, en het miezerde
quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:36 schreef gekkewiebel het volgende:
Hier werd gister een soort brede massagebank bezorgd (zo'n soort huisartsbank). Scheen bedoeld te zijn voor vermoeide medewerkers die daarop gemasseerd kunnen worden...Elk 'beetje' kantoor zou er eentje moeten hebben/krijgen, maar de bezorger was licht verbaasd dat hij overal zulke verontwaardigde reacties kreeg!
Uit welke koker ze dit idee nou weer hebben getrokken
Dat is geen opleidingquote:Op zaterdag 26 februari 2011 13:46 schreef Think_Pad het volgende:
Was vandaag lekker snel klaar, had iemand bij me die ik moest opleiden dus allebei de helft van de wijk gedaan.
Was wel aardig koud buiten, en het miezerde
Ik doe het ook altijd zoquote:
Bij ons ook een mailing van de gemeente en ook hier ruim een uur vertraging met de levering van het spul. Was denk ik 50 minuten later dan vorige week de weg op. En de regen bleef beperkt tot wat miezer en regelmatig was het zelfs helemaal droogquote:Op zaterdag 26 februari 2011 11:05 schreef rub3n het volgende:
Hier ligt de halve voorbereiding stil dankzij een WOZ-mailing van de gemeente. De machines hebben nu al 2 uur vertraging. Gelukkig heb ik weinig averij opgelopen en niet hoeven wachten.
Maar goed, normaal ga ik nu de weg op. Nu moet ik nog 1/3 zetten.
Heb je er geen van TNT dan?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:17 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Een regenpak was vandaag best handig, ik had het alleen niet.
Snel even kopen
ROFL, die managers denken het is bijna 1 april. Ach kan mooi in de hoek met de 75 karretjes die staan te verstoffen.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:36 schreef gekkewiebel het volgende:
Hier werd gister een soort brede massagebank bezorgd (zo'n soort huisartsbank). Scheen bedoeld te zijn voor vermoeide medewerkers die daarop gemasseerd kunnen worden...Elk 'beetje' kantoor zou er eentje moeten hebben/krijgen, maar de bezorger was licht verbaasd dat hij overal zulke verontwaardigde reacties kreeg!
Uit welke koker ze dit idee nou weer hebben getrokken
Nee, ik ben nog in "opleiding" via het uitzendbureau.quote:
Welke auto dan? Ik dacht vorige week namelijk ik ga de auto eens VOL op zijn staart trappen. Ik kreeg hem niet boven de 150... had ik toch een flinke weg met kilometers voor me.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:45 schreef carboni het volgende:
[..]
Collega reed eens 160 op een boerenweg (in oogstseizoen nog wel), heeft ie wel wat over gehoord.
Uhm geloof dat het een Kangoo was, maar kan ook 150 geweest zijn. De klacht van de bewoner was 160.quote:Op zondag 27 februari 2011 13:50 schreef rub3n het volgende:
[..]
Welke auto dan? Ik dacht vorige week namelijk ik ga de auto eens VOL op zijn staart trappen. Ik kreeg hem niet boven de 150... had ik toch een flinke weg met kilometers voor me.
Dit was de Kangoo, de Caddy zal misschien iets harder gaan.
Zulke snelheden haal ik onderweg niet eens. Mijn snelste was met een Kangoo 130 op de teller. Moest daarna alweer in de remmen voor een bochtquote:Op zondag 27 februari 2011 13:50 schreef rub3n het volgende:
[..]
Welke auto dan? Ik dacht vorige week namelijk ik ga de auto eens VOL op zijn staart trappen. Ik kreeg hem niet boven de 150... had ik toch een flinke weg met kilometers voor me.
Dit was de Kangoo, de Caddy zal misschien iets harder gaan.
Voordeel van de Flevopolder, rechte wegen langer dan de startbanen op Schiphol.quote:Op zondag 27 februari 2011 13:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zulke snelheden haal ik onderweg niet eens. Mijn snelste was met een Kangoo 130 op de teller. Moest daarna alweer in de remmen voor een bocht
Haalrit, boerderij op het einde van rechte weg van 4 kmquote:Op zondag 27 februari 2011 14:01 schreef rub3n het volgende:
Ja dat zal best. Ik werk ook in de flevopolder. Maar die boerderijen staan echt niet verder dan 500mtr uit elkaar. En daartussen haal je geen 150 in een Kangoo. Ook niet als je pak 'm beet een Kokkelweg van begin tot 't eind pakt.
Die hebben we hier niet. Wel een aantal rechte stukken, maar die zijn op enkele uitzonderingen na redelijk kort. En meestal is er ook ander verkeer, waardoor je iets rustiger aan moet doen.quote:Op zondag 27 februari 2011 14:00 schreef carboni het volgende:
[..]
Voordeel van de Flevopolder, rechte wegen langer dan de startbanen op Schiphol.
Hier ging het ook niet helemaal soepel.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:56 schreef loonytik het volgende:
strontvervelend iets. In de rooie bakken waren de gele kaarten iets te vroeg dervoor gezet. bijv. eerste straat 1/15 heb je die gezet ga je met de volgende beginnen. Heb je nog nummer 15 van de vorige stukje ervoor zitten. En soms nog wel meer nummers van het vorige stukje. Werden we allemaal hier niet zo vrolijk van hehe
Ik heb altijd dezelfde auto en ken zijn beperkingen en kunnen dus door en door.quote:Op zondag 27 februari 2011 15:26 schreef carboni het volgende:
Hou er ook rekening mee dat die postauto's nou niet echt optimaal onderhouden worden. Eigenlijk is 90 op een boerenweg al doodeng soms zeker in oogstseizoen.
Volkomen eens, je kan dan wel denken dat je de auto onder controle hebt en goed overzicht hebt, ik vind het het risico niet waard en al helemaal niet voor werk.quote:Op zondag 27 februari 2011 14:21 schreef sbientje het volgende:
vind het echt niet normaal om 150 km p/u te gaan rijden op een polderweg tijdens werk. Noem het ouderwets of suf, ik vind het totaal onnodig en zelfs gevaarlijk
Ook stom dat dat niet meer kan.quote:Op maandag 28 februari 2011 01:09 schreef sbientje het volgende:
Ik ga ook eens vragen of ik bij collectie wat kan doen. Mag door de week niet meer extra werken omdat we extra voltiders hebben.. Geen uren meer dus.. Baal wel, want kon t geld wel gebruiken.
ja baal er ook behoorlijk van, en mijn collega vinden het ook niet fair. Maar ja, daar koop ik neits voorquote:Op maandag 28 februari 2011 10:08 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ook stom dat dat niet meer kan.
Verbaast me niet zoveel, thk'en zijn ook nog eens goedkoper qua uurloon.quote:Op maandag 28 februari 2011 13:37 schreef Peterselieman het volgende:
Het kan dan wel niet fair zijn, maar het is wel logisch, omdat ze eerst de mensen met de grote contracten aan hun uren willen laten komen.
Overigens ving ik afgelopen zaterdag op dat het bedrijf niet zo happig meer is op zaterdagwerkers die veel uren maken, omdat ze dankzij de kleine contracten veel verlofuren sparen.
Uiteraard worden ze nauwelijks opgenomen, waardoor meer dan 100+ uren overal geen uitzonderingen meer zijn.
Oh ik snap het ook goed hoorquote:Op maandag 28 februari 2011 13:37 schreef Peterselieman het volgende:
Het kan dan wel niet fair zijn, maar het is wel logisch, omdat ze eerst de mensen met de grote contracten aan hun uren willen laten komen.
Overigens ving ik afgelopen zaterdag op dat het bedrijf niet zo happig meer is op zaterdagwerkers die veel uren maken, omdat ze dankzij de kleine contracten veel verlofuren sparen.
Uiteraard worden ze nauwelijks opgenomen, waardoor meer dan 100+ uren overal geen uitzonderingen meer zijn.
En hoe hebben ze dat opgelost? Je kan niet iemand een zaterdagcontract van 30 uur geven! Of kregen ze dan een tweede contract ernaast als deeltijdwerker? En was dat dan een vast dtw-contract of voor 1 jaar?quote:Op maandag 28 februari 2011 14:26 schreef rub3n het volgende:
Hier kunnen zaw ook niet meer veel doordeweeks werken. Er zijn hier mensen die hun gemiddelde aantal uren hebben geclaimd als contracturen.
Denk dat ze gewoon het zaterdagcontract hebben uitgebreid, denk ook dat je geen contractverlenging hoef te verwachtenquote:Op maandag 28 februari 2011 16:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En hoe hebben ze dat opgelost? Je kan niet iemand een zaterdagcontract van 30 uur geven! Of kregen ze dan een tweede contract ernaast als deeltijdwerker? En was dat dan een vast dtw-contract of voor 1 jaar?
Haha, dat filmpje is inderdaad belachelijk, maar niemand houd zich aan de optivo regels. Behalve wat streberige managers.quote:Op maandag 28 februari 2011 21:35 schreef Miepiekiekuut het volgende:
Optivo!
Vandaag een filmpje gezien als info over het proces optivo![]()
Wat ingewikkeld allemaal en wat een gestress![]()
Petje af voor alle mensen die hiermee moeten werken, het volhouden, of zelfs leuk vinden!![]()
Ik ben maar een postbezorger en merk er nu haast niets van, ik zou nu niet meer voor de mogelijkheid kiezen om de post voor te bereiden, het is lopende-band-werk geworden
Ach hier en daar is er wat meer efficienter, wat netter (bakkenkarren staan recht in een lijntje), paar rare situaties waar 1 iemand de helft van je wijk ingooide zijn veranderd. Oh en het vossen is makkelijker geworden als niet-expert.quote:Op maandag 28 februari 2011 22:49 schreef rub3n het volgende:
Als ik nu terug kijk naar een half jaar terug voor Optivio en naar nu. Is het best vooruitgegaan moet ik zeggen. We werken simpelweg sneller én dat is de hele opzet geweest.
Die kasten en diensten zijn hier ook wel verbeterd.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:55 schreef rub3n het volgende:
Met optivio bedoel ik meer: nieuwe kastenindelingen en diensten etc. Met mandje rechts etc. daar wordt bij ons niet aan gedaan.
denk dat dat de mensen zijn waardoor er steeds dingen blijven veranderen. Anders hebben ze niets meer te doenquote:
Let wel. Die veranderingen worden dus door anderen bedacht en de changemanager mag het dan uit gaan voerenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 14:51 schreef sbientje het volgende:
[..]
denk dat dat de mensen zijn waardoor er steeds dingen blijven veranderen. Anders hebben ze niets meer te doen
wat een rotbaan, stuit je altijd maar op verzetquote:Op dinsdag 1 maart 2011 14:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Let wel. Die veranderingen worden dus door anderen bedacht en de changemanager mag het dan uit gaan voeren
Whaha Changinator, daar teken ik voorquote:Op dinsdag 1 maart 2011 20:02 schreef carboni het volgende:
Changemanager, daar hadden ze echt een Nederlandse naam voor moeten vinden. Of een badass naam zoals Changinator
Allemaal zo herkenbaar, weten totaal niks van het proces, hebben nooit een brief bezorgd ofzo.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 21:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wij hadden hier ook zo'n kerel rondlopen. Een kwal van een vent die aan de oppervlakte heel relaxt leek, maar plotseling in grote woede kon uitbarsten. Ik moest van mijn teamcoach een paar kasten gaan overplakken, en toen kwam hij zich er tegenaan bemoeien, want dat mocht ik niet doen. Dus ik zeg dat ik gewoon een opdracht van mijn direct leidinggevende uitvoer. Meneer meteen kwaad, ik moest naar hem luisteren, want hij was hoger geplaatst dan mijn TC. Dus ik zeg tegen hem dat ik niks met hem te maken heb, en dat hij zich maar bij mijn TC moet beklagen, en dat die dan maar naar mij moet toekomen. Zo werkt namelijk de chain of command. Nou, toen ging hij zowat door het lint, en briesend liep hij weg.
Gelukkig was hij na enkele weken weer opgehoepeld, dus nu doen we het werk weer grotendeels op de oude manier. Alleen als er een audit is gaan we ineens weer heel spastisch die domme regeltjes naleven. Dan komen de TC's ook ineens weer zeuren dat je niet zoveel mag praten en sneller moet werken, dat je stiekjes rechts moeten staan ("Maar ik ben linkshandig" "Niets mee te maken") en moeten we weer die multikarren gaan gebruiken, ook al betekent dat dat de postverdeler er niet meer langskan, en je aan alle kanten staan ingebouwd. Als er brand uitbreekt zijn we serieus de lul, en niet alleen vanwege al dat papier.
Als ik change manager zou zijn zou ik er over liegen op feestjes. Dan zou ik wel zeggen dat ik een kinderverkrachter op proefverlof was, ofzo.
Prima auto. Het remmen moet je misschien even aan wennen, gaat vaak wat trager dan je wil en dan lijkt het op een noodstop. Die sprinters zullen wel kleppenwagens zijn.quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:05 schreef Think_Pad het volgende:
Vandaag rooster doorgemaild gekregen van TC Collectie.
Mag volgende week al 2x avondje meerijdenMisschien daarna al wel alleen, maar daar heb ik nog geen idee van.
Kenteken van de auto stond erbij in het rooster..... Renault Kangoo Express 1.5DCI
Willen die een beetje vooruit? De rest zijn allemaal Mercedes Sprinters
Mja, bij het remmen hangt het ook weer van de auto af. De ene Kangoo heeft het meer dan de andere is mijn persoonlijke ervaring.quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:48 schreef carboni het volgende:
[..]
Prima auto. Het remmen moet je misschien even aan wennen, gaat vaak wat trager dan je wil en dan lijkt het op een noodstop. Die sprinters zullen wel kleppenwagens zijn.
Hier doen ze standaard iemand 2-3 keer mee laten rijden.quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:51 schreef Think_Pad het volgende:
OkeJa die sprinters zijn inderdaad kleppenwagens.
Carboni, heb jij misschien ook een idee vaak ik met iemand mee ga rijden (opleiding) ? En wat ga ik eigenlijk doen? Ik snap dat het post ophalen betreft, maar waar? Brievenbussen leeghalen, of bij postkantoor / klant ofzo? Het is van 16:30 - 18:30 ongeveer
Tot je 23ste wel ja.quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:03 schreef Dale__Cooper het volgende:
Weet iemand of je je salarisverhoging krijgt in de maand dat je een jaar ouder bent geworden?
Bij mijn weten gaat het pas de volgende maand in... zoals bij mij bijvoorbeeld: ik ben in september jarig, maar het salaris gaat pas omhoog in oktoberquote:Op donderdag 3 maart 2011 13:03 schreef Dale__Cooper het volgende:
Weet iemand of je je salarisverhoging krijgt in de maand dat je een jaar ouder bent geworden?
*checkt salarisstrookje van september*quote:Op donderdag 3 maart 2011 16:54 schreef loonytik het volgende:
Ik ben begin september jarig. En me loon was al verhoogd(voor tweede keer al) op de loonstrook van september(was ook leuk voor de overuren in de vakantie x) )....
quote:Op donderdag 3 maart 2011 17:51 schreef Dale__Cooper het volgende:
Mooi!
Zonet ook de bevestiging gehad dat ik mijn kleding binnenkort ontvang.
8 maanden geleden besteld
quote:
Ik las wel op de kledingbestelsite de volgende mededeling:quote:Op donderdag 3 maart 2011 17:51 schreef Dale__Cooper het volgende:
Mooi!
Zonet ook de bevestiging gehad dat ik mijn kleding binnenkort ontvang.
8 maanden geleden besteld
Huh? Ik heb 1 regenjas oud model en een afritsbroek, poloshirt en korte broek, allemaal 2e hands, en 1, jawel 1 gloednieuw bloesjequote:Op donderdag 3 maart 2011 19:27 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik las wel op de kledingbestelsite de volgende mededeling:
"Vertraging in de aanlevering van bedrijfskleding
Met het oog op de externe splitsing van TNT Post en TNT Express is de productie van nieuwe inkooporders later gestart. Dit heeft tot gevolg dat in sommige artikelen backorders ontstaan. Alle huidige en toekomstige backorders zullen op een later moment worden uitgeleverd. Zodra de nieuwe levertijden zijn bevestigd (medio maart), kunt u deze hieronder en bij "publicaties" terugvinden. Deze informatie wordt wekelijks bijgewerkt met de meest actuele informatie. "
Kennelijk wordt er nog maar mondjesmaat TNT Post-kleding gefabriceerd, omdat we over een paar maanden weer alles in de nieuwe kleuren (en met nieuwe bedrijfsnaam) moeten bestellen. Ik heb hier nog stapels prima kleding liggen, waaronder veel overhemden nog in het folie. Wat een weggegooid geld!
Kwestie van een TC die een beetje meedenkt. Heb ook genoeg kleding om elke werkdag een nieuw outfit te dragen.quote:Op donderdag 3 maart 2011 19:31 schreef Miepiekiekuut het volgende:
[..]
Huh? Ik heb 1 regenjas oud model en een afritsbroek, poloshirt en korte broek, allemaal 2e hands, en 1, jawel 1 gloednieuw bloesje
TNT-NG? Is dat de nieuwe naam? Ik dacht dat die nog niet bekend was/quote:Op donderdag 3 maart 2011 19:54 schreef carboni het volgende:
[..]
Kwestie van een TC die een beetje meedenkt. Heb ook genoeg kleding om elke werkdag een nieuw outfit te dragen.
Maar was hier al lang bekend dat de naam/kleding/logo zou veranderen, sinds Oktober. Kledingpakket zal waarschijnlijk waardeloos zijn, nu al zijn truien/lange mouwen er uit gesloopt. Fuck TNT-NG, ik blijf gewoon mijn TNT trui aan doen als er geen TNT-NG truien zijn.
Zowiezo moet de naam van TNT-NG weer PTT Post zijn. Na 10 jaar blijven mensen het PTT noemen, behalve natuurlijk als er klachten zijn.
Nog niet bekend dus noem ik het maar TNT-NextGeneration. Het is in ieder geval niks met TNT, want die merknaam moest weg en het zal dus ook wel niet oranje zijn.quote:Op donderdag 3 maart 2011 20:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
TNT-NG? Is dat de nieuwe naam? Ik dacht dat die nog niet bekend was/
Ja, dat is zeker. TNT Express krijgt het alleenrecht op de merknaam TNT. De nieuwe naam van de Posttak wordt, geloof ik, in mei bekend gemaakt.quote:Op donderdag 3 maart 2011 21:07 schreef sbientje het volgende:
is het al zeker dan, dat we weer een andere naam krijgen?
Jep.quote:
Op het moment dat je contract is afgelopen natuurlijk.quote:Op donderdag 3 maart 2011 23:23 schreef Think_Pad het volgende:
Even een vraagje over contract.
Mijn zaterdagwerker-contract loop ergens in April af, en heb ik dus aangegeven (en lever nog ondertekend briefje daarvan in) dat ik hem niet wil verlengen omdat ik naar collectie ga.
Heb ik dan ergens in April m'n laatste werkdag, of komt er nog een maand achteraan?
Ik belde vandaag namelijk met m'n Postbode+ om vrij te vragen, en toen zei dat hij mij a.s. zaterdag nog mee wou laten lopen met iemand voor opleiding van een wijk. Maar aangezien ik nog maar een keer of 5 hoef te lopen lijkt me dat een beetje onnodig. Tenzij er natuurlijk een addertje onder het gras zit en ik dus nog wel een maand langer moet.
Iemand een idee?
Functie tussen TC en postbezorger/postbode/zaterdagbesteller. Stuurt officieel alleen postbezorgers aan en mag niets in harmony wijzigen maar in de praktijk zijn het een soort pseudo-TC's die plannen en aansturen. Het enige verschil tussen postbode+ en TC is dat de postbode+ nog wel eens zijn reet van de bureaustoel haalt om nog een wijk weg te brengen.quote:Op donderdag 3 maart 2011 23:39 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Even een stomme vraag, maar kan iemand uitleggen wat een postbode plus is?
Bedankt voor je uitlegquote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:11 schreef carboni het volgende:
[..]
Functie tussen TC en postbezorger/postbode/zaterdagbesteller. Stuurt officieel alleen postbezorgers aan en mag niets in harmony wijzigen maar in de praktijk zijn het een soort pseudo-TC's die plannen en aansturen. Het enige verschil tussen postbode+ en TC is dat de postbode+ nog wel eens zijn reet van de bureaustoel haalt om nog een wijk weg te brengen.
Wat vreemd dat hij mij dan nog een nieuwe wijk wil leren, zeker als ik nog maar 4x hoef te lopenquote:Op donderdag 3 maart 2011 23:34 schreef carboni het volgende:
[..]
Op het moment dat je contract is afgelopen natuurlijk.
Weet je P + wel dat je jouw contract niet wil verlengen? Overigens is dat TNT-Eigen om in iets te gaan investeren op het moment dat het onnodig is.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 08:56 schreef Think_Pad het volgende:
[..]
Wat vreemd dat hij mij dan nog een nieuwe wijk wil leren, zeker als ik nog maar 4x hoef te lopen![]()
Dat kun je wel zeggen, ja. Op mijn vorige kantoor hebben ze twee jaar voor ons (op dat moment al bekende) vertrek nog grondig verbouwd. Muren weggebroken, de hele toiletgroep verplaatst, etc.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 09:37 schreef carboni het volgende:
[..]
Overigens is dat TNT-Eigen om in iets te gaan investeren op het moment dat het onnodig is.
Nou en of!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:33 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik hoop dat het morgen net zulk lekker weer is als nu
Bij alle vestigingen waar ik heb gewerkt, kreeg ik een geprint stratenkaartje inclusief markering van de postbode + of teamcoach.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:03 schreef pussywillow het volgende:
Misschien hebben ze gewoon in die vier weken iemand nodig voor die wijk? Zo lang duurt het natuurlijk ook niet om een wijk te leren. Sterker nog, bij ons doen ze daar helemaal niet aan"Jij loopt die wijk, hier zijn een paar tassen met post, zoek het maar uit"
Ik ben altijd erg blij met Google Maps op m'n telefoon.
Hier exact hetzelfde, op een gegeven moment begon het zelfs heel even te miezeren hierquote:Op zaterdag 5 maart 2011 14:33 schreef xxiessiexx het volgende:
Hmpf, hier geen zon gezien, het lijkt de hele tijd of het gaat regenen.
Verder kort dagje, weinig post ondanks de Makro
Ja echt he, brommerwijken ftw!quote:Op zondag 6 maart 2011 13:18 schreef Geelman het volgende:
Ik heb vorig jaar een half jaar bij de TNT gewerkt. Ik had een scooterwijk in een landelijk gebied.
Als het lekker weer was, deed je het werk bijna voor de lol. Ik bewaar er best goede herinneringen aan!
Uh ik rij ook niet met post in m'n handen hoor, in tegenstelling tot heel wat andere brommerpostbodesquote:Op zondag 6 maart 2011 14:14 schreef Peterselieman het volgende:
Heerlijk muziekje er bij. Post gewoon op de bijrijdersstoel neer kunnen leggen, zodat je tijdens het rijden de handen vrij hebt.
Die karren zullen er ook weer snel naar toe gaanquote:Op zondag 6 maart 2011 14:24 schreef loonytik het volgende:
yay gister van half 7 tot half 12 binnen gezeten. En toen was ik klaar . Bespreking over invoering optivo met de zaterdagwerkers was er. Duurde alleen een beetje langer als gepland hehe. Moest daarna iedereen wat bijhelpen zodat ze weer wat sneller weg konden 8).
Meeste zooi van optivo ligt al in de "opslagplaats" Die multikar gevallen en nieuwe kasten.
ja dat heb ik wel verteld. Hij heeft wel mijn naam enzo genoteerd en ik kwam op het stapeltje maar dat was nogal een dikke stapel haha.quote:Op maandag 7 maart 2011 19:04 schreef Think_Pad het volgende:
Ze wisten wel dat je al bij TNT werkt? Bij mij zei die ook van: eigenlijk heb ik niemand nodig, maar ik heb misschien nog wel wat ritjes liggen. En toen moest ik een dag later terugbellen.
Als ik als buitenstaander had geprobeerd dan was ik gelijk al afgekapt aan de telefoon denk ik.
Woensdag trouwens 1e keer bij Collectie, heb er zin inHoop niet dat diegene met wie ik mee moet mij al het werk laat doen, en zelf lekker in de auto blijft zitten
![]()
Wij hadden de Gamma, een klein glad lokaal tennisblaadje en de Blokker, ook zo'n fijne combinatie.quote:Op woensdag 9 maart 2011 01:26 schreef pussywillow het volgende:
Wij hadden AH, Gamma én Karwei. En ook nog de ANWB Kampioen, H&M rommel en een aantal superzware modegidsen.
Volgens mij is dat zo'n foldertje dat eens in de zoveel maanden weer terug komt voor een paar weken, 1 zo'n flutblaadje met 1 aanbieding aan de voorkant en 1 aan de achterkant.quote:Op donderdag 10 maart 2011 00:20 schreef Dale__Cooper het volgende:
Hebben jullie tegenwoordig ook zo'n superdun foldertje van de C1000 op donderdag?
Hier ook, zag afgelopen zaterdag alweer 2 huurauto's staan. Europcar is denk ik wel tevreden met TNT als klant.quote:Op donderdag 10 maart 2011 00:24 schreef Peterselieman het volgende:
De auto's staan tegenwoordig erg vaak bij de garage iig
Ook voor die tijd hadden de auto's al problemenquote:Op donderdag 10 maart 2011 00:29 schreef carboni het volgende:
Boco's zijn eruit sinds 1/1 en volgens mij is dat niet geheel positief voor de auto's
Ja, maar eigenlijk niet zo gek ook. Die auto's rijden veel kilometers en dan ook nog eens extreem belastend rijden (steeds stukjes van 500 meter).quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ook voor die tijd hadden de auto's al problemen
Sinds wanneer is het normaal om 4 maal HAH mee te geven? Belachelijk trouwens dat die kampioen er bij zit. Vrijdag is een veel rustigere dag dan donderdag en er is op vrijdag bijna nooit HAH. Teamcoaches mogen de kampioen gewoon een dag doorschuiven.quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Hier behoorlijk druk vandaag. Flink veel plaatwerk, oa de Kampioen voor de even nrs, een dikke mailing van Centerparcs, een dik tijdschrift van de KLM en 4x hah, alle 4 van die dunne flutblaadjes, waaronder inderdaad dat C1000 vloeipapier dingetje
Dat mag ook niet, 4x hah! Maar het komt hier wel eens vaker voor, bijv. als een partij te laat is aangeleverd en daardoor niet op de geplande dag meekan. Dan moet 'ie op een andere dag mee, ook al hebben we er die dag al 3.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 04:54 schreef TokenW het volgende:
[..]
Sinds wanneer is het normaal om 4 maal HAH mee te geven? Belachelijk trouwens dat die kampioen er bij zit. Vrijdag is een veel rustigere dag dan donderdag en er is op vrijdag bijna nooit HAH. Teamcoaches mogen de kampioen gewoon een dag doorschuiven.
Wij hebben er een waarvan je weet dat als hij gaat praten tijdens het zetten je flink de pineut bent. Alles zit dan door elkaar en er klopt helemaal niks meer van. Mja met de klachten daarover wordt niks gedaanquote:Op vrijdag 11 maart 2011 17:11 schreef pussywillow het volgende:
En meestal kun je er ook niet echt iets aan doen dat het langer duurt. Vandaag hadden ze bijv. een of andere bezorger in opleiding één van mijn wijken laten zetten, en ik heb werkelijk nog nooit zoiets slechts gezienEven/oneven door elkaar, oplopend waar het aflopend moest zijn en omgekeerd, dubbele bundels zodat ik bepaalde stukken twee keer moest lopen en de herstelpost was voor het gemak niet ingegooid en gezet maar zat los in de tas... nee, dan haal ik de normtijd inderdaad niet
De wijken uitzoeken die je wel haalt, dit zijn vaak de middagwijken en de postbodewijken. En niet meer op dinsdag werken.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:50 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
Werk er nu ook sinds kort 9 uurtjes in de week.
Ik heb voor mn eerste weken wel overuren gemaakt uiteindelijk waren dit er 13 maar ik krijg er maar 10 uitbetaald. En ik vrees dat komende maanden ik het ook moeilijk binnen de tijden red maar toch niet uitbetaald krijg. Hoe gaan jullie hiermee om?
Bij ons VBG niet per se, maar ik denk over het algemeen van wel idd.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 01:03 schreef pussywillow het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil tussen een postbodewijk en een... postbezorgerwijk? Start een postbodewijk vanuit een depot en een postbezorgerwijk vanuit een steunpunt, ofzo?
Bij ons is een postbodewijk een brommerwijk. Postbodes starten sowieso vanuit het depot, maar daar kunnen postbezorgers ook starten.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 01:03 schreef pussywillow het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil tussen een postbodewijk en een... postbezorgerwijk? Start een postbodewijk vanuit een depot en een postbezorgerwijk vanuit een steunpunt, ofzo?
Hier hetzelfde alleen zonder de HAH!quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:15 schreef np101 het volgende:
Oh wat was het een heerlijk werkdagje.
Weinig post, 1 HAH, en heerlijk weer
De regel is dat een wijk voor 5 uur bezorgd moet zijn, niet dat dat altijd gebeurt, maar dat terzijde.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:27 schreef electrocrash het volgende:
Ik heb een vraagje, als je postbezorger bent in eigen wijk, doordeweeks. Moet je dan op een vaste tijd bezorgen of mag je zelf plan hoelaat je bezorgt?
K*t wat kan je het beste doen als je naar school gaat van 8:00 tot 15:00?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:33 schreef TokenW het volgende:
[..]
De regel is dat een wijk voor 5 uur bezorgd moet zijn, niet dat dat altijd gebeurt, maar dat terzijde.
Dat is ook niet altijd waar, op de Chroom zijn zat wijken van postbezorgerswijken die te ruim staan en postbodewijken die te krap staan. Bij het invoeren van Optivo kunnen de postbodes hun eigen wijken niet zelf uitkiezen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:47 schreef Troeta het volgende:
Ik bedoel er mee de wijken die door postbodes zelf gelopen worden, maar die vallen wel eens uit en dan kan iedereen hem lopen.
Want de tijden voor hun eigen wijken staan veel ruimer.
Meestal merken de teamcoaches niet eens en vaak zijn ze al lang blij dat er iemand is die de wijk wegloopt. Het is een officiële regel maar ik zou me er niet druk om maken als ik jou was, Afgelopen kerst waren er bij ons zelfs mensen die tot 23:00 uur liepen (wat overigens best wel ziek is).quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:34 schreef electrocrash het volgende:
[..]
K*t wat kan je het beste doen als je naar school gaat van 8:00 tot 15:00?
Heb je dan ook geen boze mensen daarover? want ik wil graag een baantje bij tnt iets dat zegmaar niet veel tijd in beslag neemt in verband met school tot 15:00 en ik wil dan 1-3 uurtjes bezorgen en dan ook nog wat vrije tijd.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:38 schreef TokenW het volgende:
[..]
Meestal merken de teamcoaches niet eens en vaak zijn ze al lang blij dat er iemand is die de wijk wegloopt. Het is een officiële regel maar ik zou me er niet druk om maken als ik jou was, Afgelopen kerst waren er bij ons zelfs mensen die tot 23:00 uur liepen (wat overigens best wel ziek is).
Is het aan te raden?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:54 schreef electrocrash het volgende:
[..]
Heb je dan ook geen boze mensen daarover? want ik wil graag een baantje bij tnt iets dat zegmaar niet veel tijd in beslag neemt in verband met school tot 15:00 en ik wil dan 1-3 uurtjes bezorgen en dan ook nog wat vrije tijd.
Je moet eigenlijk wel een fiets hebben want je zit al snel boven de 50 kilo post en zeker met HAH. Ook zijn de tijden meestal erg strak en moet je er echt wel stevig voor lopen. Je kunt het wel op eigen tempo doen maar je krijgt er niet meer voor betaald dan.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:59 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
[..]
Is het aan te raden?
Verdien je als 18 jarige genoeg?
Moet je kunnen fietsen of is het iets wat je lopend in je gemak kan doen.
nou dat lijkt me niet echt gewenstquote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:01 schreef electrocrash het volgende:
[..]
Kan je ook rond 17:00 beginnen?
Is dat geen matennaaierrij?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:55 schreef carboni het volgende:
23:00 ?? fucking hell, ik dien een klacht in als ik collega's rond zie lopen na 19:00
Hieruit maak ik op dat je in Den Haag loopt?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:35 schreef TokenW het volgende:
[..]
Dat is ook niet altijd waar, op de Chroom zijn zat wijken van postbezorgerswijken die te ruim staan en postbodewijken die te krap staan. Bij het invoeren van Optivo kunnen de postbodes hun eigen wijken niet zelf uitkiezen.
Ja, Den Haag, de nummer 1 portiekenstad van Nederland, maar dat is toch niet aan te raden, vandaag zo'n 120 portieken gelopen en dat is toch wel teveel van het goede. Was vandaag zelf ook pas om 17: 40 klaar, maar ja, een lekke band doe je weinig tegen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:04 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
[..]
Hieruit maak ik op dat je in Den Haag loopt?
Matennaaierij? Het is medewerkernaaierij om je medewerkers ver in het donker te laten lopen. De enige manier om het nog enigszins hogerop bekend te maken is door klachten in te dienen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:03 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
[..]
Is dat geen matennaaierrij?
Bij het stadhuis of een stadsdeelkantoor kun je ze krijgen, maar meer dan 20 geven ze denk ik niet mee. Op de standaardstickers staat ook een telefoonnummer dat je kan bellen, maar dat kost wel geld.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:53 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
Is het mogelijk grote hoeveelheden NEE JA of NEE NEE stickers te halen? Ik denk dat ik een keertje die stickers uitdeel tussen mijn HAH.
Ah in het begin heb ik ook een portiekenwijkje gehad in Loosduinen. Ging wel redelijk maar echt wel een stuk zwaarder. Ik heb nu 2 wijken in Waldeck.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:10 schreef TokenW het volgende:
[..]
Ja, Den Haag, de nummer 1 portiekenstad van Nederland, maar dat is toch niet aan te raden, vandaag zo'n 120 portieken gelopen en dat is toch wel teveel van het goede. Was vandaag zelf ook pas om 17: 40 klaar, maar ja, een lekke band doe je weinig tegen.
Ah okeequote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:13 schreef carboni het volgende:
[..]
Matennaaierij? Het is medewerkernaaierij om je medewerkers ver in het donker te laten lopen. De enige manier om het nog enigszins hogerop bekend te maken is door klachten in te dienen.
Ik werk er pas sinds kort maar ik ga inderdaad ook wel merken dat ze niet helemaal sporen. Ik kom uit een ondernemersgezin en zal echt niet zomaar gaan zeuren tegen een leidinggevende. Maar ik kom echt onmogelijke dingen tegen. Ik geloof niet dat de ouwetjes net zo snel kunnen lopen als ik en ik haal mijn tijden maar net aan als het rustig is.quote:Las laatst een interview met Peter Bakker, dat die moest janken om de Zembla reportage. Management in die groene toren is compleet "out of touch with reality"
Haha held, weet niet of het management dat zo'n goed idee vind.. Eigenlijk is het wel een goed idee sommige klanten zijn te lui om een sticker te halen maar willen ze toch niet en je hebt klanten die het perse wel willen. Heb ook wel klanten gezien die een JA JA sticker in elkaar hebben geflanst.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:53 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
Is het mogelijk grote hoeveelheden NEE JA of NEE NEE stickers te halen? Ik denk dat ik een keertje die stickers uitdeel tussen mijn HAH.
Ik ben zaterdagwerker zonder vaste wijk, dus ik kies meestal mijn eigen wijken uit, daarbij loop ik gemiddeld over alle wijken niet buiten tijd, dus als ik een keer een half uur buiten tijd zit, dan maak ik dat een andere keer wel weer goed. ZDW-ers vullen ook geen bezorgrapportjes in.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:16 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
[..]
Ah in het begin heb ik ook een portiekenwijkje gehad in Loosduinen. Ging wel redelijk maar echt wel een stuk zwaarder. Ik heb nu 2 wijken in Waldeck.
Wordt bij jou gekeken naar de bezorgrapporten of krijg je ook alleen die vaste tijd en ga je daar nooit overheen dan?
Hehe nee ik weet het maar ik wordt er ook moedeloos van om me de tering in te sjouwen, er praktisch niet voor betaald te krijgen en ik mensen direct die boekjes zie weggooien.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:22 schreef carboni het volgende:
[..]
Haha held, weet niet of het management dat zo'n goed idee vind.. Eigenlijk is het wel een goed idee sommige klanten zijn te lui om een sticker te halen maar willen ze toch niet en je hebt klanten die het perse wel willen. Heb ook wel klanten gezien die een JA JA sticker in elkaar hebben geflanst.
Ik had juist allerlei formulieren gekregen dat het echt moest en ik weet dat het een erg belangrijke inkomstenbron is voor TNT. Dus ik heb het tot nu toe serieus genomen en netjes bezorgd. Maar als ik er zwaar onderbetaald ben ga ik het niet meer zo netjes doen.quote:Die OGS (management taal voor HAH) kwaliteit was hier ook te laag in de zomer, kregen we ook boze speeches en controles. Heb zelf ook nog zo'n controle gedaan, geen enkele fout kunnen vinden ( we moesten perse gaan vragen bij de laatste huizen). Heeft nog trouwens tot de herfst geduurd voordat ze eindelijk de juist hoeveelheid voor mijn wijk meegaven.
Jah klopt, laatste weken met maar 2 zakken post was het wel goed te doen jah. Maar in het begin had ik dikwijls 3 of 4 zakken post. Dan loop je toch minder snel.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:24 schreef TokenW het volgende:
[..]
Ik ben zaterdagwerker zonder vaste wijk, dus ik kies meestal mijn eigen wijken uit, daarbij loop ik gemiddeld over alle wijken niet buiten tijd, dus als ik een keer een half uur buiten tijd zit, dan maak ik dat een andere keer wel weer goed. ZDW-ers vullen ook geen bezorgrapportjes in.
Je loopt zeker de 5107 en 5108 dan. Die tijden zijn wel haalbaar, alleen de 5101 en 5218 moet je echt mijden.
HAH bezorgen bij adressen waar alleen post is overbodige moeite. Als je het fout gaan doen kun je het net zo goed helemaal niet doenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:28 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
[..]
Ik had juist allerlei formulieren gekregen dat het echt moest en ik weet dat het een erg belangrijke inkomstenbron is voor TNT. Dus ik heb het tot nu toe serieus genomen en netjes bezorgd. Maar als ik er zwaar onderbetaald ben ga ik het niet meer zo netjes doen.
Hmm ja vond het ook al een vreemde tactiek.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:35 schreef carboni het volgende:
[..]
HAH bezorgen bij adressen waar alleen post is overbodige moeite. Als je het fout gaan doen kun je het net zo goed helemaal niet doen
Officieel moeten ochtendwijken zoals de 5107 er om 10:30 staan, maar het is mogelijk dat ze dit veranderd hebben aan het begin van dit jaar, (zelfs als alle ochtendkanten al klaar zijn wachten de postbode+-en nog op andere kanten tot soms wel 10:30 voor ze gaan rijden). Het management wil ook pas wachttijden uitbetalen als een wijk minimaal een half uur te laat is en pas vanaf dat halve uur te laat. Met HAH moet je ook leren lopen, de eerste keer dat ik het los mee kreeg ging het ook voor geen meter. Verder wil het ook nog weleens helpen om 3,5 grijze tas leeg te halen en dan los in je fietstassen te doen, als je dat handig doet krijg je die 3,5 grijze tas er gewoon in en dat scheelt toch al snel een ritje heen en weer.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:34 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
[..]
Jah klopt, laatste weken met maar 2 zakken post was het wel goed te doen jah. Maar in het begin had ik dikwijls 3 of 4 zakken post. Dan loop je toch minder snel.
En HAH 5 zakken loop ik niet met 20 minuten extra weg.
Overigens ben ik ook zeer slecht geinformeerd. mij was verteld dat ik 1030 aanwezig moest zijn. terwijl de post op zn vroegst 1100 er is en vaak ook 1130. Maar de bezorgers van de landre zeiden dat het wel gewoon doorbetaald is terwijl mn teamcoach dat opeens ontkent. Het is dat ik het ook doe om conditie op te bouwen anders was ik nu wel weg.
Zo doe ik het ook.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:54 schreef yingyangert het volgende:
ik doe het altijd in mijn tnt schouder tas.. Die flap open doen en dan steeds je hah er uit pakken. de eerste 15 minuten zijn ff klooien om steeds van elke soort 1 te pakken, maar daarna word het automatisme en is de wijk zo af.
Moest 'ie janken? Dan toch zeker om zijn eigen laffe optreden aan het einde! Zo zie je maar, als ze geen door de persvoorlichters voorgebakken lulpraatje paraat hebben zijn ze in ene nergens meer!quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:13 schreef carboni het volgende:
[..]
Matennaaierij? Het is medewerkernaaierij om je medewerkers ver in het donker te laten lopen. De enige manier om het nog enigszins hogerop bekend te maken is door klachten in te dienen.
Las laatst een interview met Peter Bakker, dat die moest janken om de Zembla reportage. Management in die groene toren is compleet "out of touch with reality"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |