abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93064644

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TNT Post.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Vorige topics:
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 |
42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 |
52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 |
62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 |
70 | 71 | 72 | 73 | 74 |

Salaristabel:

Uitbetalingen:

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
TNT Post voor Thuis<br>
Posttarieven<br>
Juist adresseren<br>
Verhuisservice<br>
Bewaarservice<br>
Postzegeluitgiftekalender<br>

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis<br>
HSM = HuisNummerSorteermachine<br>
Lola = Los en Laad ruimte<br>
VOS = Vroege Ochtend Sorteering<br>

Overige linkjes:
Over TNT Post<br>
TPG en klagen<br>
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers<br>

Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht<br>
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat<br>
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland<br>
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden<br>
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente<br>
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt<br>
Viper86, werkzaam in VBG Sneek<br>
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)<br>
ries, werkzaam in VBG Den Bosch<br>
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland <br>
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade<br>
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat<br>
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat<br>
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat<br>
sbientje, werkzaam in Breda<br>
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo<br>
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek<br>
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen<br>
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland<br>
Taneli, Danny, werkzaam in Diemen<br>

De OP is hier te vinden.
pi_93064807
Koud :o
Noot noot.
  zondag 20 februari 2011 @ 17:31:19 #3
309210 Beardy
Echte mannen hebben een baard.
pi_93064951
Okee, pas (zie FOK! Valentijnsverhalenwedstrijd 2011 ) een poststuk met een paar euro porto tekort gehad; daar zit een kaart bij enzovoorts (zie dat topic daaro!). Nu vraag ik mij dus af wat dat innen eigenlijk ongeveer kost? Ik bedoel, loont al die moeite (dus kosten) de moeite voor die paar centen?

Lullig voor de postmedewerkers dat er zo veel uit gebonjoerd worden, en het komt op mij heel vreemd over dat er tegelijk een campagne is (geweest) om postbezorgers te werven 'want dat is zo'n leuk baantje, kom je blije mensen tegen'. Dan denk je als simpele boeren*** toch; kennelijk is er wél genoeg werk voor postbodes, dus waarom doen ze dit?

Aan de andere kant, afgezien van acceptgiro's en blauwe enveloppen :'( ontvang ik heel weinig post, versturen doe ik ook bijna niks (op papier in een envelopje) behalve die acceptgiro's. Dus ja, er is veel minder post, toch?
pi_93067350
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 17:31 schreef Beardy het volgende:
Okee, pas (zie FOK! Valentijnsverhalenwedstrijd 2011 ) een poststuk met een paar euro porto tekort gehad; daar zit een kaart bij enzovoorts (zie dat topic daaro!). Nu vraag ik mij dus af wat dat innen eigenlijk ongeveer kost? Ik bedoel, loont al die moeite (dus kosten) de moeite voor die paar centen?

Lullig voor de postmedewerkers dat er zo veel uit gebonjoerd worden, en het komt op mij heel vreemd over dat er tegelijk een campagne is (geweest) om postbezorgers te werven 'want dat is zo'n leuk baantje, kom je blije mensen tegen'. Dan denk je als simpele boeren*** toch; kennelijk is er wél genoeg werk voor postbodes, dus waarom doen ze dit?

Aan de andere kant, afgezien van acceptgiro's en blauwe enveloppen :'( ontvang ik heel weinig post, versturen doe ik ook bijna niks (op papier in een envelopje) behalve die acceptgiro's. Dus ja, er is veel minder post, toch?
Mwa valt die kosten vallen erg mee, de frankering controleren gaat per machine en niet foutloos ook, bij postzegels die verkeerd geplakt zijn word het vaak alsnog aangerekend om nog te zwijgen over de hoeveelheid kaarten die er doorslipt of niet eens gestempeld word. Die strafportokaart versturen is voor TNT natuurlijk bijna gratis en het verwerken van de betaling is ruim gedekt door de hoeveelheid die je nog extra er boven op mag betalen. Oh ja ze versturen ook nog een herinnering.

Reorganisatie kun je een heel verhaal over vertellen maar het is simpel. Er word minder post verstuurd dus moet er inderdaad worden bezuinigd. Maar TNT wil gewoon alle dure voltijders er uit flikkeren en het laten doen door subcontractors en zeer goedkoop personeel.
En ze kunnen ontkennen wat ze willen maar de klantvriendelijkheid en betrouwbaarheid is aanzienlijk gedaald en dat is niet de schuld van het oud personeel. Bijvoorbeeld hier is de buslichting om 19:00 geschrapt, medewerkers worden aangenomen die niet weten wat oneven/even is, medewerkers die na 1 week weggaan omdat ze de tijden niet halen en het salaris dan onder minimum loon terecht komen, pakketten die verstop worden in papierbakken/carports/achtertuinen/door een openstaand raam gegooid omdat er betaald word per bezorgd pakket.

Persoonlijk denk ik dat TNT Post (onder zijn nieuwe naam) niet meer bestaat in de huidige danwel de vorm die zij hebben bedacht en dit dankzij de reorganisaties.
  zondag 20 februari 2011 @ 22:09:14 #5
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_93078968
gaan ze weer rebranden?
BAM dit is 3KB
pi_93080222
Vanaf 1 Juni, nieuwe naam nog onbekend. Hoop is op PTT Post
pi_93081407
Ik moest op hyves lezen dat het gister m'n TC z'n laatste dag was. Zal hij ook niet even melden ofzo.
Met taart :P
pi_93081439
Nog steeds geen flauw idee wie (of wat) hem gaat vervangen _O-
pi_93081681
Ach officieel heb ik ook nog steeds niet gehoord dat mijn teamcoach is ontslagen en dat is al een half jaar geleden.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 20 februari 2011 @ 22:54:06 #10
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_93082056
Wen er maar aan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_93082077
Mijne is niet ontslagen :P
pi_93086687
kan de klantenservice door middel van een 3spaaa code de postcode achterhalen?
de track and trace werkt namelijk niet (15 feb. verzonden) en nu twijfel ik of de postcode wel goed is.
pi_93087037
quote:
Op maandag 21 februari 2011 00:25 schreef fespo het volgende:
kan de klantenservice door middel van een 3spaaa code de postcode achterhalen?
de track and trace werkt namelijk niet (15 feb. verzonden) en nu twijfel ik of de postcode wel goed is.
3spaaa is zon plakbarcode op dingen die al gefrankeerd /antwoordnr.
Volgens mij kan klantenservice dat wel doen afaik kunnen ze ook op adres barcodes zoeken.
Overigens word de postcode aangepast indien niet bestelbaar, al speelt TNT faal dan weer mee. Heb zelf internetbestelling 10 dagen lang tussen Zwolle en Nieuwgein zien pingpongen
pi_93087278
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 00:33 schreef carboni het volgende:

[..]

3spaaa is zon plakbarcode op dingen die al gefrankeerd /antwoordnr.
Volgens mij kan klantenservice dat wel doen afaik kunnen ze ook op adres barcodes zoeken.
Overigens word de postcode aangepast indien niet bestelbaar, al speelt TNT faal dan weer mee. Heb zelf internetbestelling 10 dagen lang tussen Zwolle en Nieuwgein zien pingpongen
nou het is sowieso een beetje vreemd.
ik kreeg wel van Bol.com de melding dat de retour is ontvangen alleen 1 artikel i.p.v. 3 :{
pi_93088974
Morgen Vandaag afspraak maken om even om de tafel te zitten met TC van Collectie, zodat we kunnen kijken wanneer ik kan enzo. Heb er zin in :s) Ben ook benieuwd wat nou precies m'n werkzaamheden zullen zijn.

Vorige week nog even gebeld met m'n huidige TC van post, en die dacht dat ik op zaterdag nog bij Post bleef, en doordeweeks op de auto ging rijden :|W Dat heb ik maar snel even gecorrigeerd, en verteld dat ik helemaal weg ga bij Post :P

Oja nog even terugkomend hierop:
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 00:50 schreef carboni het volgende:
Oh en word geen "chauffeur collectie" maar ga gewoon als zaterdagwerker bij collectie werken. Verdient beter.
Ik blijf zoals het nu lijkt gewoon onder m'n zaterdagcontract (3 uurs contract) werken, dus lekker verdienen :)

[ Bericht 4% gewijzigd door Think_Pad op 21-02-2011 01:52:52 ]
pi_93092153
quote:
19s.gif Op zondag 20 februari 2011 17:28 schreef Jojoortje het volgende:
Koud :o
True, maar zolang ik in beweging heb ik het zelfs warm :@
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_93096463
Geld nog niet binnen. Zal morgen wel komen. :)
pi_93098112
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 01:38 schreef Think_Pad het volgende:

Oja nog even terugkomend hierop:

[..]

Ik blijf zoals het nu lijkt gewoon onder m'n zaterdagcontract (3 uurs contract) werken, dus lekker verdienen :)
Dan zul je op zaterdag toch wat bij de Post moeten doen ;-)

Collectie is niet werkzaam op zaterdag.
pi_93098470
Mwa, mijn zaterdagbestellerscontract zegt niet dat ik op zaterdag moet werken alleen dat er minimaal 3 uur gewerkt is.
pi_93098682
Als er binnenkort alleen nog maar post gelopen wordt en de VBGs gaan verdwijnen ga ik wel solliciteren voor het autobedrijf hoor. Anders is er niet veel aan, alleen maar lopen. Dan mis ik die collegialiteit toch wel.
lama
pi_93098982
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 13:15 schreef carboni het volgende:
Mwa, mijn zaterdagbestellerscontract zegt niet dat ik op zaterdag moet werken alleen dat er minimaal 3 uur gewerkt is.
pi_93099496
quote:
Op maandag 21 februari 2011 13:26 schreef rub3n het volgende:

[..]

ach dat is de naam van de functie, juridisch zal het wel loslopen. Hier gebeurt het wel eens dat zaterdagwerkers niet op zaterdag werken en dikke plusuren hebben.
Maar het blijft dat zaterdagwerken een hele vage functieomschrijving is, ooit mochten we geen agt's brengen.
pi_93102220
Bij ons zijn er ook wel mensen met een zaterdagwerkerscontract die nooit op zaterdag werken, dus dat is volgens mij geen enkel probleem.
pi_93105634
Er zijn bij ons ook een paar zaterdagwerkers die op zaterdag niet weg. Dat doen ze van 4 verlofuren die ze doordeweeks opbouwen.
pi_93107929
Hoezo werkt Collectie niet op zaterdag dan? Op zaterdag worden de bussen toch ook geleegd, of snap ik het nou niet helemaal :?
pi_93113322
Dat is op zondag ;)
pi_93116038
Haha, zondag ja en zondag's krijg je als zaterdagwerker slechts 35% toeslag.

Morgen is het payday!
pi_93139381
Ze hebben mij het afgelopen uur zitten bellen. Ik kon niet opnemen vanwege andere verplichtingen. Even een sms gestuurd wat ze willen; of ik mijn boerenwijk wil rijden.

Gezegd dat dat prima is, als een ander begint met de voorbereiding. Kan pas vanaf 10u.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 09:24:15 #29
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_93139685
Oh god ze hebben weer iets met m'n uren verziekt, kunnen we er weer achteraan gaan.
pi_93140895
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 19:33 schreef carboni het volgende:
zondag's krijg je als zaterdagwerker slechts 35% toeslag.
Weer een andere klasgenoot zei dat hij (chauffeur collectie en hij loopt ook wijken) op zondag 100% kreeg of heeft hij een ander contract?
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_93143021
Als je een zaterdagcontract hebt ben je verplicht om op zaterdag te werken.
Natuurlijk kunnen mensen met veel overuren een dealtje maken om hun vakantieuren op te nemen en doordeweeks blijven werken, maar als ze je nodig hebben moet je gewoon weer werken.

Alleen rijden bij Collectie kan niet op je zaterdagcontract, je word namelijk uitgeleend aan Collectie.
Collectie is een ander bedrijf als de post.
pi_93143038
Verder zijn de contracten bij Collectie prima in orde, dus waarom zou je dat niet doen?
pi_93143144
quote:
Op dinsdag 22 februari 2011 11:13 schreef Troeta het volgende:
Natuurlijk kunnen mensen met veel overuren een dealtje maken om hun vakantieuren op te nemen en doordeweeks blijven werken, maar als ze je nodig hebben moet je gewoon weer werken.

Alleen rijden bij Collectie kan niet op je zaterdagcontract, je word namelijk uitgeleend aan Collectie.
Collectie is een ander bedrijf als de post.
Niet overal, op mijn vbg is collectie nog niet verbijzonderd
pi_93143842
Is het salaris dat je als zaterdagbesteller vandaag krijgt zo opgebouwd?
- De uren die voor je wijk staan op de zaterdagen in februari
- De overuren in januari
pi_93144085
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 11:36 schreef Dale__Cooper het volgende:
Is het salaris dat je als zaterdagbesteller vandaag krijgt zo opgebouwd?
- De uren die voor je wijk staan op de zaterdagen in februari
- De overuren in januari
Volgens mij wel.
pi_93144727
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 11:13 schreef Troeta het volgende:

Dat zal dan wel per vestiging verschillen, maar bij ons werkt het niet zo. Diegenen die bij ons een zaterdagcontract hebben maar alleen door de week werken hoeven voor die zaterdagen vrij geen verlofuren in te leveren. Ze maken gewoon hun contracturen al ruimschoots gedurende de rest van de week.
En ook bij een tekort aan mensen hoeven ze niet persé op zaterdag te werken, dat gaat dan gewoon in overleg.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 20:10:34 #37
304381 Loll
pi_93166862
ik ben dan wel geen mederwerker maar 'k maar een klein vraagje. wij hadden de nationale entertaiment card naar een vriend van ons verzonden een hele tijs terug echter vandaag kregen zijn een brief van tnt dat de kaart weg was en de meegezonden envelop was recht door midden gescheurd. kan u
ik ergens zozjn kaart bij de soorterder hier in zwolle halen. ik heb nl wel is gehoord dat daar bakken vol van zijn alvast tnks.
BAM dit is 3KB
pi_93168988
Ik zou je bericht even beter formuleren. Ik kan er niet veel van bakken.

Pasjes in enveloppen is nooit handig.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 21:07:02 #39
304381 Loll
pi_93170248
nog een keer.

wij hebben een entertaiment kaart naar een vriend van ons.
gewoon in zo'n kartonnen omhulsel palt dus.
dat is dus verstuurd.
na wat vissen was er niks aangekomen.
vandaag hoorden we dat hij van tnt een brief kreeg. daar in zat een recht door gescheurde envelop(waar we hem in hadden verstuurd) en een brief waar in net nederlands in stond dat ze hem hadden gemold(daar kwam het op neer. natuurlijk ontkenden ze) maar to the point. ik had gehoord dat er op sorteer centra bakken vol met kwijt.....
BAM dit is 3KB
pi_93170358
Nee.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 21:09:29 #41
304381 Loll
pi_93170405
geraakte dingen kan ik nog ergens een formuliertje invullen ofzo iets dat ik het toch nog kan geven
BAM dit is 3KB
pi_93171003
Niet aangetekend en niet verzekerd is niks terug.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 21:21:33 #43
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_93171236
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 21:18 schreef carboni het volgende:
Niet aangetekend en niet verzekerd is niks terug.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 22:18:24 #44
304381 Loll
pi_93175209
das baalen maar daar ga ik een stokje voor zetten *********

[ Bericht 31% gewijzigd door Loll op 22-02-2011 22:36:26 (getier) ]
BAM dit is 3KB
pi_93176224
jij wel tarzan
lama
pi_93176830
Nummer klantenservice 0900-0990 (10 ct per minuut).
Klantenservice is veel beter in het afpoeieren met loze beloftes dan wij, het voetvolk, zijn.
pi_93178308
Er stonden vanochtend 10 binnentassen op me te wachten, waarvan 6 met HAH (1 middelgrote wijk en 2 kleintjes). ;( Om de één of andere reden doen ze die binnentassen met HAH altijd maar half vol (zal wel op gewicht gaan ofzo?) dus er viel wel wat efficiënters van te maken, maar het was alsnog wel veel. Bedankt, Gamma :P
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 februari 2011 @ 23:10:14 #48
Maffe Fries
pi_93178552
Of ze voegen ze niet samen met de normale tassen met post, waardoor je ook over moet laden om alles efficiënter te laten verlopen. Heb zelf op zaterdag daarom regelmatig 7 tassen, terwijl in mijn wijk 6 tassen vele malen praktischer en sneller loopt.
pi_93181120
quote:
Op dinsdag 22 februari 2011 21:07 schreef Loll het volgende:
nog een keer.

wij hebben een entertaiment kaart naar een vriend van ons.
gewoon in zo'n kartonnen omhulsel palt dus.
dat is dus verstuurd.
na wat vissen was er niks aangekomen.
vandaag hoorden we dat hij van tnt een brief kreeg. daar in zat een recht door gescheurde envelop(waar we hem in hadden verstuurd) en een brief waar in net nederlands in stond dat ze hem hadden gemold(daar kwam het op neer. natuurlijk ontkenden ze) maar to the point. ik had gehoord dat er op sorteer centra bakken vol met kwijt.....
Is het nou een kartonnen omhulsel of een (gescheurde) envelop?

Was het een plastic pasje?
Enveloppen met pasjes erin, die molt de machine namelijk vaak.

Maar serieus, gebruik even hoofdletters enzo joh. Leest een stuk makkelijker.
pi_93181278
Ik moet trouwens wegens ziekte morgen de boerenwijk ook doen. Ik ga maar op tijd. Want de vervangend TC had het over 8:00, terwijl de dienst om 9:00 begint. Ik weet nu dus niet of die andere werkzaamheden ook verwacht van me.
  woensdag 23 februari 2011 @ 00:11:48 #51
304381 Loll
pi_93181573
quote:
Op woensdag 23 februari 2011 00:01 schreef rub3n het volgende:

[..]

Is het nou een kartonnen omhulsel of een (gescheurde) envelop?

Was het een plastic pasje?
Enveloppen met pasjes erin, die molt de machine namelijk vaak.

Maar serieus, gebruik even hoofdletters enzo joh. Leest een stuk makkelijker.
nee de envelop was kapot. Ik zou er op proberen te letten.
BAM dit is 3KB
  woensdag 23 februari 2011 @ 00:12:31 #52
304381 Loll
pi_93181602
Wel plastic ja in een kartonnen omhulsel.
BAM dit is 3KB
pi_93181872
ik was effe kwijt :P maar ik ben er ook weer bij
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_93196851
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 11:14 schreef Troeta het volgende:
Verder zijn de contracten bij Collectie prima in orde, dus waarom zou je dat niet doen?
Ik ben zonet dus heen geweest, en ik krijg inderdaad een ander contract.

Qua salaris ga ik er iets op achteruit (van 7,03 huidig naar 6,80). Maar dat vind ik het opzich wel waard, en ik denk ook dat ik bij collectie meer kan werken, en het elkaar daardoor wel compenseert.

M'n zaterdag contract loopt ergens in April af, daarna ga ik onder een nieuwe contract van Collectie werken. Maar hij kon mij volgende week waarschijnlijk al wel 'lenen' van Bestellen. Ik moet tot April nog de post blijven doen op zaterdag.

* Think_Pad is blij :)
pi_93197000
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 13:30 schreef Think_Pad het volgende:

[..]

Ik ben zonet dus heen geweest, en ik krijg inderdaad een ander contract.

Qua salaris ga ik er iets op achteruit (van 7,03 huidig naar 6,80). Maar dat vind ik het opzich wel waard, en ik denk ook dat ik bij collectie meer kan werken, en het elkaar daardoor wel compenseert.

M'n zaterdag contract loopt ergens in April af, daarna ga ik onder een nieuwe contract van Collectie werken. Maar hij kon mij volgende week waarschijnlijk al wel 'lenen' van Bestellen. Ik moet tot April nog de post blijven doen op zaterdag.

* Think_Pad is blij :)
Gefeliciteerd!
  woensdag 23 februari 2011 @ 14:20:32 #56
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_93199228
Weet iemand hier hoe het met flexwerkers geregeld is bij de TNT? Ik zoek werk voor 20-25 uur tot september. Volgens die site hebben ze 3 vacatures die op zich wel in de buurt liggen, maar net te ver zijn om te fietsen.

Krijg je dan reiskostenvergoeding als je post moet voorbereiden/bezorgen in een andere wijk dan je woonplaats? Anders kost het me natuurlijk minstens 6 x per week reiskosten om er uberhaupt te komen :)
Op elke fokker past een bril.
pi_93247373
Ik kom me hier nu ook even melden. Vorige week gesolliciteerd. Ze waren niet heel blij met mij. Afgestudeerd HBO en werkzoekend. Waren bang dat ik gauw weer weg zou gaan, maar vanmorgen toch gebeld dat ik ben aangenomen als postbezorger in Groningen. :)
pi_93247626
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 22:43 schreef carboni het volgende:
Nummer klantenservice 0900-0990 (10 ct per minuut).
Klantenservice is veel beter in het afpoeieren met loze beloftes dan wij, het voetvolk, zijn.
heeft de klantenservice ook een niet-0900 nummer? Ik moet nl. bellen vanuit het buitenland. :(
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_93249148
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 11:44 schreef Essebes het volgende:

[..]

heeft de klantenservice ook een niet-0900 nummer? Ik moet nl. bellen vanuit het buitenland. :(
Dat 0900 nummer is sinds 1 jan, waarschijnlijk doet het oude nummer 058-2333 333 het ook nog wel.
pi_93257738
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 14:20 schreef Catch_me het volgende:
Weet iemand hier hoe het met flexwerkers geregeld is bij de TNT? Ik zoek werk voor 20-25 uur tot september. Volgens die site hebben ze 3 vacatures die op zich wel in de buurt liggen, maar net te ver zijn om te fietsen.

Krijg je dan reiskostenvergoeding als je post moet voorbereiden/bezorgen in een andere wijk dan je woonplaats? Anders kost het me natuurlijk minstens 6 x per week reiskosten om er uberhaupt te komen :)
Dat hangt af van het contract wat je krijgt. Als je wordt aangenomen als (deeltijd)postbode val je onder de CAO voor TNT en krijg je reiskostenvergoeding en fietsvergoeding. In mijn geval (deeltijdwerker voor 20 uur, wonend op 7 km afstand van de vestiging) is dat ongeveer EUR 37 per maand totaal.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  donderdag 24 februari 2011 @ 15:40:46 #61
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_93258398
Komende maand een leuk salaris, mijn 192 verlofuren worden uitbetaald.
En wat een bagger qua HAH deze week zeg, eerst die Gamma-boekwerken, toen die kandidatenlijsten van veredeld plee-papier in de sneeuw en vandaag weer een of ander flutpapiertje.
pi_93259548
quote:
14s.gif Op donderdag 24 februari 2011 15:40 schreef Lastpost het volgende:
Komende maand een leuk salaris, mijn 192 verlofuren worden uitbetaald.
En wat een bagger qua HAH deze week zeg, eerst die Gamma-boekwerken, toen die kandidatenlijsten van veredeld plee-papier in de sneeuw en vandaag weer een of ander flutpapiertje.
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? of heb je ontslag genomen?
pi_93266849
bij onze gemeente zat ook een fout in de stemwijzers...misschien nog een dagje stemwijzers voor ons :P
pi_93278589
Kandidatenlijsten bedoel je?

Oja, de auto (die met die nieuwe bestickering) is weer ingenomen. En wordt overgenomen door de Autounit.

Voor onze wijk hebben we nu een spiksplinternieuwe Peugeot Partner (cruisecontrol, airco, elek. ramen, etc.)! Best lekker! Al eerder gehad zo'n één. Heerlijke auto.

Wel jammer dat tie "undercover" is. Dus geen bestickering. Laten mensen je minder snel voor, geen zwaaiende boeren meer etc. Ja alleen degene die je kennen haha. Maar wel een heerlijke auto. Dus opzich tevreden.
pi_93279348
Ik rij nu precies zo een, 3 uurtjes per dag :)
pi_93279969
Undercover auto's zijn wel ideaal als je wat haast hebt. Kun je ietwat harder rijden zonder klachten ;)
pi_93296575
Koninginnedag is bij de post toch gewoon een vrije dag als ik me goed herinner? :P
pi_93297431
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 09:23 schreef loonytik het volgende:
Koninginnedag is bij de post toch gewoon een vrije dag als ik me goed herinner? :P
Ja.
pi_93301243
krijg morgen iemand in opleiding mee.. wel beetje zuur, want een goede collega is overgeplaatst naar een ander team (tegen haar zin) en nu moet ik meteen al iemand opleiden in haar wijken. Maar ja.. niets aan te doen denk ik...
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_93303370
Via de topicstart mag ik hier mijn vragen neerzetten , ik klink waarschijnlijk beetje geïrriteerd maar ik heb weer een vraag/klacht over TNT.

25.02.2011:
1e afleverpoging niet geslaagd. 2e afleverpoging volgt

Maar de pakketbezorger is helemaal niet langs geweest. De pakketbezorger vertikt het gewoon. Dus mijn vraag is : Is dit normaal om zomaar leugens op te schrijven over dat een ontvanger niet thuis is terwijl die wel thuis is en een vrije dag heeft genomen daarvoor?

Product: Verhoogd Aansprakelijk Zending
Verzekerd: 500.00

Ik heb al zoveel klachten aan tnt gemeld en er wordt gewoon helemáál niks mee gedaan. Ik krijg elke keer te horen van, excuses bla bla bla . Het helpt gewoon niet. Bedankt voor het antwoorden
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 25 februari 2011 @ 13:21:26 #71
Maffe Fries
pi_93303929
Het gebeurt helaas veel vaker ja. Dit soort praktijken zijn geen visitekaartje voor het bedrijf ...
pi_93304181
ik snap niet dat TNT hier niet iets meer aandacht aan besteedt. Ze moeten toch wel weten dat een aantal van hun pakketbezorgers er gewoon met de pet naar gooien. Ze zijn echt te gefocust op de financien en te weinig op klanttevredenheid. Erg jammer, want de leiding loopt niet in een tnt-jas over straat. En wij krijgen de klachten...
pi_93304669
Maar aan die klachten word volgens mij ook niks door TNT aan gedaan want ik blijf maar klachten sturen (denk dat dit wel de 8ste klacht is in 2.5 jaar).
pi_93305441
wel vreemd dat de pakketbezorger je pakket niet liever aan je kwijt is.
Als ik me niet vergis verdienen ze per pakket.
Hier in onze buurt proberen ze het vaak nog een 2e keer aan te bieden, zo graag zijn ze hun pakketten het liefst de eerste poging kwijt :-)
pi_93305589
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 13:55 schreef tntster het volgende:
wel vreemd dat de pakketbezorger je pakket niet liever aan je kwijt is.
Als ik me niet vergis verdienen ze per pakket.
Hier in onze buurt proberen ze het vaak nog een 2e keer aan te bieden, zo graag zijn ze hun pakketten het liefst de eerste poging kwijt :-)
Ik vind het ook vreemd, normaal bezorgen ze het dan aan de buren en het pakket mag ook dus daarnaartoe.Zeker een andere pakketbezorger dan normaal
pi_93312726
Bezorgers krijgen niet allemaal per pakket betaald, waarom iedereen dat blijft geloven is mij een raadsel.
En ook als ze wel per pakket betaald krijgen, ook hun willen wel eens eerder naar huis enz. dan scannen ze de overgebleven pakketjes gewoon als niet thuis.

Hier in de straat komen ze altijd heel laat met pakketten,dus het laatste deel van de route en ik heb het dus ook al een paar keer gehad, erg irritant.
Ook een klacht gemaild, ze zetten er standaard excuses neer,maar verder niks.

Ze horen het gewoon te scannen als herstel voor morgen, maar dat ze e rneer zetten dat ze geweest zijn is gewoon raar ja.
pi_93312837
ik vind dat ze zulke mensen gewoon eruit moeten tsjoepen bij een aantal klachten. Dit kan je toch echt niet maken als bedrijf vind ik..
pi_93317067
tuurlijk verdienen ze meer als ze alle pakketten uitreiken, dan is er namelijk de volgende dag meer plek in hun bussie om weer nieuwe aanvoer uit te reiken.
Als die bus nog halfvol (overdreven) ligt met pakketten van de dag ervoor zal die minder mee kunnen nemen en eventueel bijladen..
pi_93321470
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 16:38 schreef Troeta het volgende:
Bezorgers krijgen niet allemaal per pakket betaald, waarom iedereen dat blijft geloven is mij een raadsel.
En ook als ze wel per pakket betaald krijgen, ook hun willen wel eens eerder naar huis enz. dan scannen ze de overgebleven pakketjes gewoon als niet thuis.

Hier in de straat komen ze altijd heel laat met pakketten,dus het laatste deel van de route en ik heb het dus ook al een paar keer gehad, erg irritant.
Ook een klacht gemaild, ze zetten er standaard excuses neer,maar verder niks.

Ze horen het gewoon te scannen als herstel voor morgen, maar dat ze e rneer zetten dat ze geweest zijn is gewoon raar ja.
Volgens mij is het aantal pakketbezorgers in loondienst erg weinig. In L'stad 0, in Almere zie je nog wel eens een TNT Post sprinter met deuren rondrijden.
Klachten hebben idd weinig zin :|
pi_93325645
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 22:13 schreef carboni het volgende:
Undercover auto's zijn wel ideaal als je wat haast hebt. Kun je ietwat harder rijden zonder klachten ;)
Ik rijd altijd "ietwat harder" haha. Nog nooit klachten gehad.
pi_93325937
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 21:40 schreef rub3n het volgende:

[..]

Ik rijd altijd "ietwat harder" haha. Nog nooit klachten gehad.
Collega reed eens 160 op een boerenweg (in oogstseizoen nog wel), heeft ie wel wat over gehoord.

[ Bericht 2% gewijzigd door carboni op 25-02-2011 21:57:53 ]
pi_93332988
Ik heb het idee dat ik eindelijk een vaste bezorgwijk op zaterdag heb :P
De voorbereiding blijft wel altijd een verrassing :')
pi_93333064
Lijkt me lastig als dat steeds wisselt?
Ik heb nu voor de derde keer dezelfde wijk, morgen moet ik een andere wijk voorbereiden.
Heb niet het idee dat ik het nu goed leer. :{
pi_93333115
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 00:06 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Lijkt me lastig als dat steeds wisselt?
Ik heb nu voor de derde keer dezelfde wijk, morgen moet ik een andere wijk voorbereiden.
Heb niet het idee dat ik het nu goed leer. :{
Wat leer je niet goed dan?
pi_93333377
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 00:07 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Wat leer je niet goed dan?
Het voorbereiden. :)
Had een gesprek met de coördinator en die vond dat ik bij iemand anders moest gaan staan.
Iemand die meer ervaren is enz..

Hopelijk heb ik morgen wel dezelfde wijk, ik bleef gelukkig vorige week binnen de tijd :')
pi_93333387
om een wijk voor te bereiden hoef je m niet te kennen toch :) om te bezorgen is dat wel handig, maar goed, dat leer je ook zo snel
pi_93333417
Ik heb wel liever een vaste voorbereiding, omdat je op een gegeven moment dan heel snel gaat. Ik heb vaak een dienst gehad waarbij ik twee grote wijken en twee kleine wijken moest voorbereiden en dan onder de vostijd al kans had om de grote wijken in te gooien. Nou dan ben je soms om 9 uur de deur uit :P Da's wel heel relaxt.
Aan de andere kant, als je vaak wisselt van voorbereiding leer je veel kastindelingen kennen en ben je multi inzetbaar. Altijd handig voor KNJ oid.
pi_93333461
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 00:12 schreef sbientje het volgende:
om een wijk voor te bereiden hoef je m niet te kennen toch :) om te bezorgen is dat wel handig, maar goed, dat leer je ook zo snel
O ja klopt!
Ons is beloofd (hihi) dat we (groepje nieuwelingen) een vaste wijk zouden krijgen.
Die zouden we dan standaard moeten voorbereiden.
pi_93334992
quote:
mjah meestal boeit het niet nee. Maar een kast hier is echt vervelend. Is een wijk met veel straten en meestal maar 1 a 2 a 3 vakjes per straat... Dan zit je je wel een beetje gek te zoeken naar al die straatnamen als je hem nog nooit gedaan hebt :D
pi_93335051
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 00:12 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik heb wel liever een vaste voorbereiding, omdat je op een gegeven moment dan heel snel gaat. Ik heb vaak een dienst gehad waarbij ik twee grote wijken en twee kleine wijken moest voorbereiden en dan onder de vostijd al kans had om de grote wijken in te gooien. Nou dan ben je soms om 9 uur de deur uit :P Da's wel heel relaxt.
Aan de andere kant, als je vaak wisselt van voorbereiding leer je veel kastindelingen kennen en ben je multi inzetbaar. Altijd handig voor KNJ oid.
ja okee, ingooien is onhandig als je een kast/wijk niet kent. Maar ja, dat hou je toch wel.. En multiinzetbaar is altijd handig toch, niet alleen met KNJ
pi_93341174
quote:
Dat ligt er volgens mij maar net aan wat voor wijken het zijn. We hebben hier ook van die wijken met heel veel stegen met a/b/c subnummers, die dan niet na elkaar komen en ook niet in logische volgorde en die door de machine altijd verkeerd worden gezet, dan duurt het echt wel langer als je die wijk niet kent.
pi_93341409
Hier ligt de halve voorbereiding stil dankzij een WOZ-mailing van de gemeente. De machines hebben nu al 2 uur vertraging. Gelukkig heb ik weinig averij opgelopen en niet hoeven wachten.

Maar goed, normaal ga ik nu de weg op. Nu moet ik nog 1/3 zetten.
pi_93341862
Pakketje is vanmorgen om 08:05 bezorgd bij de buren omdat er niemand in het huis nog wakker was.Pakketje om 08:30 gehaald bij de buren . :)
pi_93346250
Was vandaag lekker snel klaar, had iemand bij me die ik moest opleiden dus allebei de helft van de wijk gedaan.

Was wel aardig koud buiten, en het miezerde
pi_93347911
Hier werd gister een soort brede massagebank bezorgd (zo'n soort huisartsbank). Scheen bedoeld te zijn voor vermoeide medewerkers die daarop gemasseerd kunnen worden... :') Elk 'beetje' kantoor zou er eentje moeten hebben/krijgen, maar de bezorger was licht verbaasd dat hij overal zulke verontwaardigde reacties kreeg!
Uit welke koker ze dit idee nou weer hebben getrokken -O-
pi_93349462
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 13:46 schreef Think_Pad het volgende:
Was vandaag lekker snel klaar, had iemand bij me die ik moest opleiden dus allebei de helft van de wijk gedaan.

ik had ook iemadn in opleiding maar dat schoot voor geen meter op. Bijna net zolang over gedaan als ik het in mijn uppie doe.. En dat weer hielp ook niet mee, was kleddernat!
pi_93350129
Was helemaal kut vandaag :')
Er was een of andere mailing van de gemeente over de ozb, dus dat was praktisch hah dat door de sorteermachine moest. Oftewel, de eerste rode bakjes kwamen om een uur of negen en de tweede om half twaalf. Fijn. Bijna elke wijk vier rode bakken (wijken van 1,5-2 uur) en buiten dat ook nog veel post.
En het hoosde hier echt, regenpak heeft niet gewerkt. Liep te soppen in m'n schoenen :')
pi_93350280
ik had mijn regenpak niet eens bij me... had niet gedacht dat het zo erg zou worden, maar helaas :D
  zaterdag 26 februari 2011 @ 15:59:14 #99
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_93351343
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 14:36 schreef gekkewiebel het volgende:
Hier werd gister een soort brede massagebank bezorgd (zo'n soort huisartsbank). Scheen bedoeld te zijn voor vermoeide medewerkers die daarop gemasseerd kunnen worden... :') Elk 'beetje' kantoor zou er eentje moeten hebben/krijgen, maar de bezorger was licht verbaasd dat hij overal zulke verontwaardigde reacties kreeg!
_O-

Dat ze eerst investeren in de basisbehoeften van de medewerkers...
pi_93353113
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 13:46 schreef Think_Pad het volgende:

Dat is geen opleiding :+
pi_93353247
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 16:41 schreef Zetslet het volgende:

[..]

Dat is geen opleiding :+
Ik doe het ook altijd zo _O- Degene die ik dan meeneem klaagt daar nooit over, allebei lekker vroeg klaar. En al doende leert men natuurlijk :P
pi_93354764
Een regenpak was vandaag best handig, ik had het alleen niet.
Snel even kopen :')
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 februari 2011 @ 17:18:58 #103
Maffe Fries
pi_93354837
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 11:05 schreef rub3n het volgende:
Hier ligt de halve voorbereiding stil dankzij een WOZ-mailing van de gemeente. De machines hebben nu al 2 uur vertraging. Gelukkig heb ik weinig averij opgelopen en niet hoeven wachten.

Maar goed, normaal ga ik nu de weg op. Nu moet ik nog 1/3 zetten.
Bij ons ook een mailing van de gemeente en ook hier ruim een uur vertraging met de levering van het spul. Was denk ik 50 minuten later dan vorige week de weg op. En de regen bleef beperkt tot wat miezer en regelmatig was het zelfs helemaal droog :)

We hadden hier trouwens zelfs 3 folders. De extra folder kwam van een politieke partij, maar deze was zo licht dat ik daar onderweg niets van merkte.
pi_93355976
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 17:17 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Een regenpak was vandaag best handig, ik had het alleen niet.
Snel even kopen :')
Heb je er geen van TNT dan?
pi_93356559
Ook hier een druk dagje. Weinig plaatwerk, maar wel veel handpost die niet door de machine kon, oa een mailing van V&D. En natuurlijk ook hier de gemeentelijke en waterschapsbelastingen. Kom je uitgeput thuis na een lange dag, ligt er een aanslag in je bus van bijna 500 euro. En dan heb ik nog niet eens een koophuis! :(
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_93357651
Ik had vandaag een best wel chille dag, kreeg opleiding voor een autodienst, dus één wijk gezet en 2 weggereden samen met degene die dat normaal al doet en vervolgens nog één flatwijkje gezet en weggelopen! :s)
Daar hoorden zij engelen zingen... AJAX! ***
pi_93358754
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 14:36 schreef gekkewiebel het volgende:
ROFL, die managers denken het is bijna 1 april. Ach kan mooi in de hoek met de 75 karretjes die staan te verstoffen.

Regenpak moet je van TNT krijgen, die nieuwe zijn erg goed.

[ Bericht 4% gewijzigd door carboni op 26-02-2011 19:35:40 ]
pi_93363010
Pittig dagje. Moest vanwege de drukte al een half uur wachten op de post ... ook hier gemeentelijke post (echt voor elk adres). Ook nog een mailing van een energiebedrijf en iets van de V&D.

Maar goed, regenjas hielp gelukkig.
pi_93365291
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 17:42 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Heb je er geen van TNT dan?
Nee, ik ben nog in "opleiding" via het uitzendbureau.
Dat kan nog een paar maanden duren.

Tegen die tijd hebben we wellicht mooier weer :P
pi_93371997
Hier ook post van de gemeente. Maar de post was gewoon op tijd :o wel een ander strontvervelend iets. In de rooie bakken waren de gele kaarten iets te vroeg dervoor gezet. bijv. eerste straat 1/15 heb je die gezet ga je met de volgende beginnen. Heb je nog nummer 15 van de vorige stukje ervoor zitten. En soms nog wel meer nummers van het vorige stukje. Werden we allemaal hier niet zo vrolijk van hehe 8)7
pi_93388020
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 21:45 schreef carboni het volgende:

[..]

Collega reed eens 160 op een boerenweg (in oogstseizoen nog wel), heeft ie wel wat over gehoord.
Welke auto dan? Ik dacht vorige week namelijk ik ga de auto eens VOL op zijn staart trappen. Ik kreeg hem niet boven de 150... had ik toch een flinke weg met kilometers voor me.

Dit was de Kangoo, de Caddy zal misschien iets harder gaan.
pi_93388186
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:50 schreef rub3n het volgende:

[..]

Welke auto dan? Ik dacht vorige week namelijk ik ga de auto eens VOL op zijn staart trappen. Ik kreeg hem niet boven de 150... had ik toch een flinke weg met kilometers voor me.

Uhm geloof dat het een Kangoo was, maar kan ook 150 geweest zijn. De klacht van de bewoner was 160.
Overigens is naar 120 optrekken en dan vol op de remmen ook ......intressant.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 februari 2011 @ 13:55:21 #113
Maffe Fries
pi_93388246
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:50 schreef rub3n het volgende:

[..]

Zulke snelheden haal ik onderweg niet eens. Mijn snelste was met een Kangoo 130 op de teller. Moest daarna alweer in de remmen voor een bocht :P
pi_93388451
quote:
14s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zulke snelheden haal ik onderweg niet eens. Mijn snelste was met een Kangoo 130 op de teller. Moest daarna alweer in de remmen voor een bocht :P
Voordeel van de Flevopolder, rechte wegen langer dan de startbanen op Schiphol.
pi_93388502
Ja dat zal best. Ik werk ook in de flevopolder. Maar die boerderijen staan echt niet verder dan 500mtr uit elkaar. En daartussen haal je geen 150 in een Kangoo. Ook niet als je pak 'm beet een Kokkelweg van begin tot 't eind pakt.
pi_93388607
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 14:01 schreef rub3n het volgende:
Ja dat zal best. Ik werk ook in de flevopolder. Maar die boerderijen staan echt niet verder dan 500mtr uit elkaar. En daartussen haal je geen 150 in een Kangoo. Ook niet als je pak 'm beet een Kokkelweg van begin tot 't eind pakt.
Haalrit, boerderij op het einde van rechte weg van 4 km
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 februari 2011 @ 14:05:41 #117
Maffe Fries
pi_93388660
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 14:00 schreef carboni het volgende:

[..]

Voordeel van de Flevopolder, rechte wegen langer dan de startbanen op Schiphol.
Die hebben we hier niet. Wel een aantal rechte stukken, maar die zijn op enkele uitzonderingen na redelijk kort. En meestal is er ook ander verkeer, waardoor je iets rustiger aan moet doen.
pi_93389033
Ik zou het trouwens nooit doen, meer dan 20 kmh is mij al teveel. Mijn rijbewijs is mij te lief en er zit daar vlakbij een politietestcentrum.

Doet mij trouwens denken aan een collega die een nieuwe medewerker moest opleiden voor een steunpuntrit. Reed ontzettend hard, asociaal en gevaarlijk. Bleek achteraf zijn rijbewijs ingetrokken te zijn :D
pi_93389252
vind het echt niet normaal om 150 km p/u te gaan rijden op een polderweg tijdens werk. Noem het ouderwets of suf, ik vind het totaal onnodig en zelfs gevaarlijk
pi_93389405
Och ik rijd ook 110 km/h op die polderwegen hoor. Er is geen hond en alle opritten kun je overzien.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 februari 2011 @ 14:33:15 #121
Maffe Fries
pi_93389746
Gewoon binnen het redelijke blijven. Werkt ook prima
pi_93392413
Hou er ook rekening mee dat die postauto's nou niet echt optimaal onderhouden worden. Eigenlijk is 90 op een boerenweg al doodeng soms zeker in oogstseizoen.
pi_93397635
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 23:56 schreef loonytik het volgende:
strontvervelend iets. In de rooie bakken waren de gele kaarten iets te vroeg dervoor gezet. bijv. eerste straat 1/15 heb je die gezet ga je met de volgende beginnen. Heb je nog nummer 15 van de vorige stukje ervoor zitten. En soms nog wel meer nummers van het vorige stukje. Werden we allemaal hier niet zo vrolijk van hehe 8)7
Hier ging het ook niet helemaal soepel.
Twee keer gehad dat er in 1 bundel even en oneven nummers zaten (en nee dat liep niet netjes een rondje, maar dat andere nummer was helemaal aan de andere kant van de straat).
pi_93403357
quote:
Op zondag 27 februari 2011 15:26 schreef carboni het volgende:
Hou er ook rekening mee dat die postauto's nou niet echt optimaal onderhouden worden. Eigenlijk is 90 op een boerenweg al doodeng soms zeker in oogstseizoen.
Ik heb altijd dezelfde auto en ken zijn beperkingen en kunnen dus door en door.

Ik overtreed de regels misschien. Maar ik houd het altijd veilig.
pi_93419574
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 14:21 schreef sbientje het volgende:
vind het echt niet normaal om 150 km p/u te gaan rijden op een polderweg tijdens werk. Noem het ouderwets of suf, ik vind het totaal onnodig en zelfs gevaarlijk
Volkomen eens, je kan dan wel denken dat je de auto onder controle hebt en goed overzicht hebt, ik vind het het risico niet waard en al helemaal niet voor werk.
pi_93423666
Ik wil ook autorijdennnnnn

Heb nog niks gehoord van TC collectie, had afgelopen donderdag gesprek en hij zei dat ik even m'n beschikbare dagen moest doormailen, dus dat gelijk donderdag gedaan, en toen zei die dat ik misschien volgende week (deze week dus inmiddels :P ) al aan de slag kon.

Hoop dat hij morgen nog mailt/belt, zou wel leuk zijn
pi_93424623
Ik ga ook eens vragen of ik bij collectie wat kan doen. Mag door de week niet meer extra werken omdat we extra voltiders hebben.. Geen uren meer dus.. Baal wel, want kon t geld wel gebruiken.
pi_93430662
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 01:09 schreef sbientje het volgende:
Ik ga ook eens vragen of ik bij collectie wat kan doen. Mag door de week niet meer extra werken omdat we extra voltiders hebben.. Geen uren meer dus.. Baal wel, want kon t geld wel gebruiken.
Ook stom dat dat niet meer kan.
pi_93437044
quote:
13s.gif Op maandag 28 februari 2011 10:08 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ook stom dat dat niet meer kan.
ja baal er ook behoorlijk van, en mijn collega vinden het ook niet fair. Maar ja, daar koop ik neits voor :D
  Redactie Frontpage / Sport maandag 28 februari 2011 @ 13:37:45 #130
Maffe Fries
pi_93437577
Het kan dan wel niet fair zijn, maar het is wel logisch, omdat ze eerst de mensen met de grote contracten aan hun uren willen laten komen.

Overigens ving ik afgelopen zaterdag op dat het bedrijf niet zo happig meer is op zaterdagwerkers die veel uren maken, omdat ze dankzij de kleine contracten veel verlofuren sparen.

Uiteraard worden ze nauwelijks opgenomen, waardoor meer dan 100+ uren overal geen uitzonderingen meer zijn.
pi_93438141
quote:
Op maandag 28 februari 2011 13:37 schreef Peterselieman het volgende:
Het kan dan wel niet fair zijn, maar het is wel logisch, omdat ze eerst de mensen met de grote contracten aan hun uren willen laten komen.

Overigens ving ik afgelopen zaterdag op dat het bedrijf niet zo happig meer is op zaterdagwerkers die veel uren maken, omdat ze dankzij de kleine contracten veel verlofuren sparen.

Uiteraard worden ze nauwelijks opgenomen, waardoor meer dan 100+ uren overal geen uitzonderingen meer zijn.
Verbaast me niet zoveel, thk'en zijn ook nog eens goedkoper qua uurloon.
Maar moeten ze maar grotere contracten geven, die extra verlofuren maken het steeds minder salaris toch nog goed.
pi_93438840
quote:
2s.gif Op maandag 28 februari 2011 13:37 schreef Peterselieman het volgende:

Oh ik snap het ook goed hoor :) Maar voor mezelf ben ik er natuurlijk niet blij mee. Het is logisch dat ze uren van mensen met voltijdcontracten eerst volmaken. En zo weinig mogelijk extra uren in proberen te zetten. Maar dat maakt het nog niet minder vervelend. Maar goed, ik zeur er niet over verder, daarom wil ik nu proberen of er bij collectie wat te doen is voor me :)
pi_93439658
Hier kunnen zaw ook niet meer veel doordeweeks werken. Er zijn hier mensen die hun gemiddelde aantal uren hebben geclaimd als contracturen.
pi_93443792
Hier hebben ze me zaterdag drie keer gevraagd of ik deze week kon werken. Gewoon niet geloven dat er in Brabant in een andere week vakantie is dan in Zuid-Holland :')
pi_93444532
ja in de vakantie kan ik ook wel weer komen denk ik :)
pi_93446361
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 14:26 schreef rub3n het volgende:
Hier kunnen zaw ook niet meer veel doordeweeks werken. Er zijn hier mensen die hun gemiddelde aantal uren hebben geclaimd als contracturen.
En hoe hebben ze dat opgelost? Je kan niet iemand een zaterdagcontract van 30 uur geven! Of kregen ze dan een tweede contract ernaast als deeltijdwerker? En was dat dan een vast dtw-contract of voor 1 jaar?
pi_93454979
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

En hoe hebben ze dat opgelost? Je kan niet iemand een zaterdagcontract van 30 uur geven! Of kregen ze dan een tweede contract ernaast als deeltijdwerker? En was dat dan een vast dtw-contract of voor 1 jaar?
Denk dat ze gewoon het zaterdagcontract hebben uitgebreid, denk ook dat je geen contractverlenging hoef te verwachten ;)
  maandag 28 februari 2011 @ 21:35:17 #138
308865 Miepiekiekuut
Ik doe ook maar mijn best
pi_93462918
Optivo!
Vandaag een filmpje gezien als info over het proces optivo :{w
Wat ingewikkeld allemaal en wat een gestress ~O>
Petje af voor alle mensen die hiermee moeten werken, het volhouden, of zelfs leuk vinden! *O*
Ik ben maar een postbezorger en merk er nu haast niets van, ik zou nu niet meer voor de mogelijkheid kiezen om de post voor te bereiden, het is lopende-band-werk geworden 8)7
Leven en laten leven
pi_93463472
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 21:35 schreef Miepiekiekuut het volgende:
Optivo!
Vandaag een filmpje gezien als info over het proces optivo :{w
Wat ingewikkeld allemaal en wat een gestress ~O>
Petje af voor alle mensen die hiermee moeten werken, het volhouden, of zelfs leuk vinden! *O*
Ik ben maar een postbezorger en merk er nu haast niets van, ik zou nu niet meer voor de mogelijkheid kiezen om de post voor te bereiden, het is lopende-band-werk geworden 8)7
Haha, dat filmpje is inderdaad belachelijk, maar niemand houd zich aan de optivo regels. Behalve wat streberige managers.
pi_93467889
Als ik nu terug kijk naar een half jaar terug voor Optivio en naar nu. Is het best vooruitgegaan moet ik zeggen. We werken simpelweg sneller én dat is de hele opzet geweest.
pi_93469009
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 22:49 schreef rub3n het volgende:
Als ik nu terug kijk naar een half jaar terug voor Optivio en naar nu. Is het best vooruitgegaan moet ik zeggen. We werken simpelweg sneller én dat is de hele opzet geweest.
Ach hier en daar is er wat meer efficienter, wat netter (bakkenkarren staan recht in een lijntje), paar rare situaties waar 1 iemand de helft van je wijk ingooide zijn veranderd. Oh en het vossen is makkelijker geworden als niet-expert.
Maar ik zie hier nou niemand de bak met elastieken rechts houden (of whatever het nou was). Soms kan het niet eens met kasten waar vakjes onderin zitten.
Oh ja en ik doe ook nog steeds oldschool piramidezetten (grootste achter) wat ook verboden zou zijn.
Postverdeler zie je soms niet ( sommige zijn goed sommige maken er een potje van) en ik kan hier nog steeds de tassen op een container voor depots zetten. Voordeel is wel dat je nu 1 persoon heeft die een lijst heeft met welke wijk waar heen moet zodat dat minder snel misgaat.
Die karretjes staan te verstoffen, worden hoogstens een paar keer gebruikt om de post van boven naar beneden te brengen met de lift. Oh ja en in 1 team heeft iemand met KNJ een schroevendraaier van een monteur geleend om die karrenhouders van de tafels te schroeven, omdat ie er steeds tegenaan liep.
Maar de grootste kritiek zoals je die leest in die blaadjes komt van vestigingen waar je van die managers hebben die de regels strikt naleven. Las over een vestiging waar de postverdeler met een zwarte polsband moet rondlopen, officiële waarschuwingen als iemand maar iets over de lijnen ging, niet naar de wc kunnen.

PS.
Oh en diegene die bedacht heeft dat het een goed idee was om zwarte letters op rode/donkerblauwe achtergrond te gebruiken voor de vak nummering (volgorde vakken + postcodeletters), mag van mij best op straat gezet worden.

[ Bericht 4% gewijzigd door carboni op 28-02-2011 23:17:44 ]
  Redactie Frontpage / Sport maandag 28 februari 2011 @ 23:19:14 #142
Maffe Fries
pi_93469707
Hmm, dan moet ik zo'n manager maar niet tegenkomen. Heb namelijk de neiging om mezelf helemaal in te bouwen tijdens het sorteren en zodra de laatste bundel gesorteerd is, ruim ik de werkplaats weer netjes op, omdat alles dan precies zo staat als ik het wil hebben.

Aan rekjes, karretjes en andere zaken heb ik een broertje dood. Zitten toch alleen maar in de weg.
pi_93471302
Bij ons gebruikt haast niemand die karretjes, hooguit om de tassen naar je fiets te brengen.
lama
pi_93485831
Met optivio bedoel ik meer: nieuwe kastenindelingen en diensten etc. Met mandje rechts etc. daar wordt bij ons niet aan gedaan.
pi_93487872
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 12:55 schreef rub3n het volgende:
Met optivio bedoel ik meer: nieuwe kastenindelingen en diensten etc. Met mandje rechts etc. daar wordt bij ons niet aan gedaan.
Die kasten en diensten zijn hier ook wel verbeterd.
Maar dat mandje rechts, bakken rechts/links etc heeft denk ik nog het meeste aan geld gekost. De enige keren dat iedereen zich daar een beetje aan hield was toen die vier consultants rondliepen :'). TC's en de VM hadden namelijk geïnstrueerd zich aan de regels te houden zodat ze van het gezeik af konden zijn.

.En dan hebben we het nog niet eens over die over het paard getilde VBG Changemanager, god was was dat een irritant mens. En nu is ze terug voor de autounitreorganisatie.
pi_93488081
Die changemanager was bij ons idd ook zo'n ei eerste klas ja.. Dit is al mijn vijfde wave, blablabla
pi_93490327
Changemanager :') Wat een faalberoep.
pi_93490733
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 14:41 schreef xxiessiexx het volgende:
Changemanager :') Wat een faalberoep.
denk dat dat de mensen zijn waardoor er steeds dingen blijven veranderen. Anders hebben ze niets meer te doen :D
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 maart 2011 @ 14:54:46 #149
Maffe Fries
pi_93490864
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 14:51 schreef sbientje het volgende:

[..]

denk dat dat de mensen zijn waardoor er steeds dingen blijven veranderen. Anders hebben ze niets meer te doen :D
Let wel. Die veranderingen worden dus door anderen bedacht en de changemanager mag het dan uit gaan voeren :P
pi_93491108
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 14:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Let wel. Die veranderingen worden dus door anderen bedacht en de changemanager mag het dan uit gaan voeren :P
wat een rotbaan, stuit je altijd maar op verzet :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')