Mwa valt die kosten vallen erg mee, de frankering controleren gaat per machine en niet foutloos ook, bij postzegels die verkeerd geplakt zijn word het vaak alsnog aangerekend om nog te zwijgen over de hoeveelheid kaarten die er doorslipt of niet eens gestempeld word. Die strafportokaart versturen is voor TNT natuurlijk bijna gratis en het verwerken van de betaling is ruim gedekt door de hoeveelheid die je nog extra er boven op mag betalen. Oh ja ze versturen ook nog een herinnering.quote:Op zondag 20 februari 2011 17:31 schreef Beardy het volgende:
Okee, pas (zie FOK! Valentijnsverhalenwedstrijd 2011 ) een poststuk met een paar euro porto tekort gehad; daar zit een kaart bij enzovoorts (zie dat topic daaro!). Nu vraag ik mij dus af wat dat innen eigenlijk ongeveer kost? Ik bedoel, loont al die moeite (dus kosten) de moeite voor die paar centen?
Lullig voor de postmedewerkers dat er zo veel uit gebonjoerd worden, en het komt op mij heel vreemd over dat er tegelijk een campagne is (geweest) om postbezorgers te werven 'want dat is zo'n leuk baantje, kom je blije mensen tegen'. Dan denk je als simpele boeren*** toch; kennelijk is er wél genoeg werk voor postbodes, dus waarom doen ze dit?
Aan de andere kant, afgezien van acceptgiro's en blauwe enveloppenontvang ik heel weinig post, versturen doe ik ook bijna niks (op papier in een envelopje) behalve die acceptgiro's. Dus ja, er is veel minder post, toch?
3spaaa is zon plakbarcode op dingen die al gefrankeerd /antwoordnr.quote:Op maandag 21 februari 2011 00:25 schreef fespo het volgende:
kan de klantenservice door middel van een 3spaaa code de postcode achterhalen?
de track and trace werkt namelijk niet (15 feb. verzonden) en nu twijfel ik of de postcode wel goed is.
nou het is sowieso een beetje vreemd.quote:Op maandag 21 februari 2011 00:33 schreef carboni het volgende:
[..]
3spaaa is zon plakbarcode op dingen die al gefrankeerd /antwoordnr.
Volgens mij kan klantenservice dat wel doen afaik kunnen ze ook op adres barcodes zoeken.
Overigens word de postcode aangepast indien niet bestelbaar, al speelt TNT faal dan weer mee. Heb zelf internetbestelling 10 dagen lang tussen Zwolle en Nieuwgein zien pingpongen
Ik blijf zoals het nu lijkt gewoon onder m'n zaterdagcontract (3 uurs contract) werken, dus lekker verdienenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 00:50 schreef carboni het volgende:
Oh en word geen "chauffeur collectie" maar ga gewoon als zaterdagwerker bij collectie werken. Verdient beter.
True, maar zolang ik in beweging heb ik het zelfs warmquote:
Dan zul je op zaterdag toch wat bij de Post moeten doen ;-)quote:Op maandag 21 februari 2011 01:38 schreef Think_Pad het volgende:
Oja nog even terugkomend hierop:
[..]
Ik blijf zoals het nu lijkt gewoon onder m'n zaterdagcontract (3 uurs contract) werken, dus lekker verdienen
quote:Op maandag 21 februari 2011 13:15 schreef carboni het volgende:
Mwa, mijn zaterdagbestellerscontract zegt niet dat ik op zaterdag moet werken alleen dat er minimaal 3 uur gewerkt is.
ach dat is de naam van de functie, juridisch zal het wel loslopen. Hier gebeurt het wel eens dat zaterdagwerkers niet op zaterdag werken en dikke plusuren hebben.quote:
Weer een andere klasgenoot zei dat hij (chauffeur collectie en hij loopt ook wijken) op zondag 100% kreeg of heeft hij een ander contract?quote:Op maandag 21 februari 2011 19:33 schreef carboni het volgende:
zondag's krijg je als zaterdagwerker slechts 35% toeslag.
Niet overal, op mijn vbg is collectie nog niet verbijzonderdquote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:13 schreef Troeta het volgende:
Als je een zaterdagcontract hebt ben je verplicht om op zaterdag te werken.
Natuurlijk kunnen mensen met veel overuren een dealtje maken om hun vakantieuren op te nemen en doordeweeks blijven werken, maar als ze je nodig hebben moet je gewoon weer werken.
Alleen rijden bij Collectie kan niet op je zaterdagcontract, je word namelijk uitgeleend aan Collectie.
Collectie is een ander bedrijf als de post.
Volgens mij wel.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:36 schreef Dale__Cooper het volgende:
Is het salaris dat je als zaterdagbesteller vandaag krijgt zo opgebouwd?
- De uren die voor je wijk staan op de zaterdagen in februari
- De overuren in januari
Dat zal dan wel per vestiging verschillen, maar bij ons werkt het niet zo. Diegenen die bij ons een zaterdagcontract hebben maar alleen door de week werken hoeven voor die zaterdagen vrij geen verlofuren in te leveren. Ze maken gewoon hun contracturen al ruimschoots gedurende de rest van de week.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:13 schreef Troeta het volgende:
Als je een zaterdagcontract hebt ben je verplicht om op zaterdag te werken.
Natuurlijk kunnen mensen met veel overuren een dealtje maken om hun vakantieuren op te nemen en doordeweeks blijven werken, maar als ze je nodig hebben moet je gewoon weer werken.
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:18 schreef carboni het volgende:
Niet aangetekend en niet verzekerd is niks terug.
Is het nou een kartonnen omhulsel of een (gescheurde) envelop?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:07 schreef Loll het volgende:
nog een keer.
wij hebben een entertaiment kaart naar een vriend van ons.
gewoon in zo'n kartonnen omhulsel palt dus.
dat is dus verstuurd.
na wat vissen was er niks aangekomen.
vandaag hoorden we dat hij van tnt een brief kreeg. daar in zat een recht door gescheurde envelop(waar we hem in hadden verstuurd) en een brief waar in net nederlands in stond dat ze hem hadden gemold(daar kwam het op neer. natuurlijk ontkenden ze) maar to the point. ik had gehoord dat er op sorteer centra bakken vol met kwijt.....
nee de envelop was kapot. Ik zou er op proberen te letten.quote:Op woensdag 23 februari 2011 00:01 schreef rub3n het volgende:
[..]
Is het nou een kartonnen omhulsel of een (gescheurde) envelop?
Was het een plastic pasje?
Enveloppen met pasjes erin, die molt de machine namelijk vaak.
Maar serieus, gebruik even hoofdletters enzo joh. Leest een stuk makkelijker.
Ik ben zonet dus heen geweest, en ik krijg inderdaad een ander contract.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:14 schreef Troeta het volgende:
Verder zijn de contracten bij Collectie prima in orde, dus waarom zou je dat niet doen?
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 23 februari 2011 13:30 schreef Think_Pad het volgende:
[..]
Ik ben zonet dus heen geweest, en ik krijg inderdaad een ander contract.
Qua salaris ga ik er iets op achteruit (van 7,03 huidig naar 6,80). Maar dat vind ik het opzich wel waard, en ik denk ook dat ik bij collectie meer kan werken, en het elkaar daardoor wel compenseert.
M'n zaterdag contract loopt ergens in April af, daarna ga ik onder een nieuwe contract van Collectie werken. Maar hij kon mij volgende week waarschijnlijk al wel 'lenen' van Bestellen. Ik moet tot April nog de post blijven doen op zaterdag.
* Think_Pad is blij
heeft de klantenservice ook een niet-0900 nummer? Ik moet nl. bellen vanuit het buitenland.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:43 schreef carboni het volgende:
Nummer klantenservice 0900-0990 (10 ct per minuut).
Klantenservice is veel beter in het afpoeieren met loze beloftes dan wij, het voetvolk, zijn.
Dat 0900 nummer is sinds 1 jan, waarschijnlijk doet het oude nummer 058-2333 333 het ook nog wel.quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:44 schreef Essebes het volgende:
[..]
heeft de klantenservice ook een niet-0900 nummer? Ik moet nl. bellen vanuit het buitenland.
Dat hangt af van het contract wat je krijgt. Als je wordt aangenomen als (deeltijd)postbode val je onder de CAO voor TNT en krijg je reiskostenvergoeding en fietsvergoeding. In mijn geval (deeltijdwerker voor 20 uur, wonend op 7 km afstand van de vestiging) is dat ongeveer EUR 37 per maand totaal.quote:Op woensdag 23 februari 2011 14:20 schreef Catch_me het volgende:
Weet iemand hier hoe het met flexwerkers geregeld is bij de TNT? Ik zoek werk voor 20-25 uur tot september. Volgens die site hebben ze 3 vacatures die op zich wel in de buurt liggen, maar net te ver zijn om te fietsen.
Krijg je dan reiskostenvergoeding als je post moet voorbereiden/bezorgen in een andere wijk dan je woonplaats? Anders kost het me natuurlijk minstens 6 x per week reiskosten om er uberhaupt te komen
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? of heb je ontslag genomen?quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:40 schreef Lastpost het volgende:
Komende maand een leuk salaris, mijn 192 verlofuren worden uitbetaald.
En wat een bagger qua HAH deze week zeg, eerst die Gamma-boekwerken, toen die kandidatenlijsten van veredeld plee-papier in de sneeuw en vandaag weer een of ander flutpapiertje.
Ja.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 09:23 schreef loonytik het volgende:
Koninginnedag is bij de post toch gewoon een vrije dag als ik me goed herinner?
Ik vind het ook vreemd, normaal bezorgen ze het dan aan de buren en het pakket mag ook dus daarnaartoe.Zeker een andere pakketbezorger dan normaalquote:Op vrijdag 25 februari 2011 13:55 schreef tntster het volgende:
wel vreemd dat de pakketbezorger je pakket niet liever aan je kwijt is.
Als ik me niet vergis verdienen ze per pakket.
Hier in onze buurt proberen ze het vaak nog een 2e keer aan te bieden, zo graag zijn ze hun pakketten het liefst de eerste poging kwijt :-)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |