abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93505514
Changemanager, daar hadden ze echt een Nederlandse naam voor moeten vinden. Of een badass naam zoals Changinator
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 maart 2011 @ 20:04:27 #152
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_93505622
Een Engelse naam is hip he.

Veranderingsconsulent(e) klinkt ook wel, maar is niet echt hip
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_93512064
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 20:02 schreef carboni het volgende:
Changemanager, daar hadden ze echt een Nederlandse naam voor moeten vinden. Of een badass naam zoals Changinator
Whaha Changinator, daar teken ik voor _O-
  dinsdag 1 maart 2011 @ 21:53:45 #154
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_93514003
Wij hadden hier ook zo'n kerel rondlopen. Een kwal van een vent die aan de oppervlakte heel relaxt leek, maar plotseling in grote woede kon uitbarsten. Ik moest van mijn teamcoach een paar kasten gaan overplakken, en toen kwam hij zich er tegenaan bemoeien, want dat mocht ik niet doen. Dus ik zeg dat ik gewoon een opdracht van mijn direct leidinggevende uitvoer. Meneer meteen kwaad, ik moest naar hem luisteren, want hij was hoger geplaatst dan mijn TC. Dus ik zeg tegen hem dat ik niks met hem te maken heb, en dat hij zich maar bij mijn TC moet beklagen, en dat die dan maar naar mij moet toekomen. Zo werkt namelijk de chain of command. Nou, toen ging hij zowat door het lint, en briesend liep hij weg.

Gelukkig was hij na enkele weken weer opgehoepeld, dus nu doen we het werk weer grotendeels op de oude manier. Alleen als er een audit is gaan we ineens weer heel spastisch die domme regeltjes naleven. Dan komen de TC's ook ineens weer zeuren dat je niet zoveel mag praten en sneller moet werken, dat je stiekjes rechts moeten staan ("Maar ik ben linkshandig" "Niets mee te maken") en moeten we weer die multikarren gaan gebruiken, ook al betekent dat dat de postverdeler er niet meer langskan, en je aan alle kanten staan ingebouwd. Als er brand uitbreekt zijn we serieus de lul, en niet alleen vanwege al dat papier.

Als ik change manager zou zijn zou ik er over liegen op feestjes. Dan zou ik wel zeggen dat ik een kinderverkrachter op proefverlof was, ofzo. })
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_93514809
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 21:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wij hadden hier ook zo'n kerel rondlopen. Een kwal van een vent die aan de oppervlakte heel relaxt leek, maar plotseling in grote woede kon uitbarsten. Ik moest van mijn teamcoach een paar kasten gaan overplakken, en toen kwam hij zich er tegenaan bemoeien, want dat mocht ik niet doen. Dus ik zeg dat ik gewoon een opdracht van mijn direct leidinggevende uitvoer. Meneer meteen kwaad, ik moest naar hem luisteren, want hij was hoger geplaatst dan mijn TC. Dus ik zeg tegen hem dat ik niks met hem te maken heb, en dat hij zich maar bij mijn TC moet beklagen, en dat die dan maar naar mij moet toekomen. Zo werkt namelijk de chain of command. Nou, toen ging hij zowat door het lint, en briesend liep hij weg.

Gelukkig was hij na enkele weken weer opgehoepeld, dus nu doen we het werk weer grotendeels op de oude manier. Alleen als er een audit is gaan we ineens weer heel spastisch die domme regeltjes naleven. Dan komen de TC's ook ineens weer zeuren dat je niet zoveel mag praten en sneller moet werken, dat je stiekjes rechts moeten staan ("Maar ik ben linkshandig" "Niets mee te maken") en moeten we weer die multikarren gaan gebruiken, ook al betekent dat dat de postverdeler er niet meer langskan, en je aan alle kanten staan ingebouwd. Als er brand uitbreekt zijn we serieus de lul, en niet alleen vanwege al dat papier.

Als ik change manager zou zijn zou ik er over liegen op feestjes. Dan zou ik wel zeggen dat ik een kinderverkrachter op proefverlof was, ofzo. })
Allemaal zo herkenbaar, weten totaal niks van het proces, hebben nooit een brief bezorgd ofzo.
Volgens mij gaat het overal zo, worden de karretjes van stal gehaald omdat er weer een hoge pief langskomt.
Je kan volgens mij veel meer bezuinigen door al die managers en consultants op straat te flikkeren.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 22:26:57 #156
256628 pussywillow
Is it safe?
pi_93516136
Het heeft ook allemaal zo weinig zin. :') Zodra bij ons de TC er niet is (heel erg vaak) doet iedereen gewoon alles wat eigenlijk niet mag. Fietsen de zaal op, binnen roken en eten, HAH tussen de post zetten, bundels weer terug in de kast na het zetten... :P
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_93516381
Geen TC's? Gebeurd hier bijna nooit en als het al gebeurd dan loopt de VM rond in plaats van.
Bundels terugplaatsen is nodig voor mijn persoonlijk georoute om hun normtijden te halen ;) Fietsen op de zaal heeft niet erg veel zin, moet je eerst de lift in.
pi_93517170
bij ons is de TC toch wel regelmatig afwezig. Is neit altijd handig
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_93528373
De laatste keer dat er bij ons controle was door lui die denken dat ze heel wat zijn, was een van de meest hilarische ochtenden ooit. Bij ons houdt normaal helemaal niemand zich aan de regels en nu móest het echt.
Ging gepaard met een hoop gefluisterde grappen, gekke bekken en heel wat gegiechel :')
pi_93528459
Nu mijn TC ontslag heeft genomen, komt de komende drie maanden m'n allereerste TC weer toezicht houden. En met toezicht houden bedoel ik ook toezicht houden, die loopt continu de zaal over en gaat heel vaak achter je staan en je in de gaten houden. Krijg nu al de zenuwen als ik eraan denk dat ik daar weer iets van 12 zaterdagen mee om moet gaan. Het ergste is nog alstie 's ochtends vroeg, rond half zeven, tegen je aan gaat praten en er zo'n walm van sigarenlucht je neusholten bereikt.
pi_93555509
Vandaag rooster doorgemaild gekregen van TC Collectie.

Mag volgende week al 2x avondje meerijden :D Misschien daarna al wel alleen, maar daar heb ik nog geen idee van.

Kenteken van de auto stond erbij in het rooster..... Renault Kangoo Express 1.5DCI
Willen die een beetje vooruit? De rest zijn allemaal Mercedes Sprinters

[ Bericht 18% gewijzigd door Think_Pad op 02-03-2011 20:40:44 ]
pi_93558540
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 20:05 schreef Think_Pad het volgende:
Vandaag rooster doorgemaild gekregen van TC Collectie.

Mag volgende week al 2x avondje meerijden :D Misschien daarna al wel alleen, maar daar heb ik nog geen idee van.

Kenteken van de auto stond erbij in het rooster..... Renault Kangoo Express 1.5DCI
Willen die een beetje vooruit? De rest zijn allemaal Mercedes Sprinters
Prima auto. Het remmen moet je misschien even aan wennen, gaat vaak wat trager dan je wil en dan lijkt het op een noodstop. Die sprinters zullen wel kleppenwagens zijn.
pi_93558772
Oke :) Ja die sprinters zijn inderdaad kleppenwagens.

Carboni, heb jij misschien ook een idee hoe vaak ik met iemand mee ga rijden (opleiding) ? En wat ga ik eigenlijk doen? Ik snap dat het post ophalen betreft, maar waar? Brievenbussen leeghalen, of bij postkantoor / klant ofzo? Het is van 16:30 - 18:30 ongeveer

[ Bericht 0% gewijzigd door Think_Pad op 02-03-2011 20:58:47 ]
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 maart 2011 @ 20:53:14 #164
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_93558885
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 20:48 schreef carboni het volgende:

[..]

Prima auto. Het remmen moet je misschien even aan wennen, gaat vaak wat trager dan je wil en dan lijkt het op een noodstop. Die sprinters zullen wel kleppenwagens zijn.
Mja, bij het remmen hangt het ook weer van de auto af. De ene Kangoo heeft het meer dan de andere is mijn persoonlijke ervaring.

Optrekken willen ze trouwens wel. Zelf getest :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_93559120
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 20:51 schreef Think_Pad het volgende:
Oke :) Ja die sprinters zijn inderdaad kleppenwagens.

Carboni, heb jij misschien ook een idee vaak ik met iemand mee ga rijden (opleiding) ? En wat ga ik eigenlijk doen? Ik snap dat het post ophalen betreft, maar waar? Brievenbussen leeghalen, of bij postkantoor / klant ofzo? Het is van 16:30 - 18:30 ongeveer
Hier doen ze standaard iemand 2-3 keer mee laten rijden.
Standaard collectie dienst is eerst bij bedrijven ophalen, daarna buslichten/postagentschappen. Wat je vooral leert bij het meerijden is hoe het beste die route te rijden is aangezien de volgorde niet echt leidend is. Je moet je houden aan de contracttijden (ophalen tussen van en tot tijd).
Bij bedrijven is het meestal zak ophalen, barcode scannen en gaan. Soms hebben klanten niet meer dan een bundeltje post en die doe je dan in een blauwe bak die je meeneemt.
Buslichten is simpel, buslichtingszak in houder, bus openen, scannen barcode, buslichtingsindicator doorduwen door op barcode te drukken en sluiten.
Postagentschappen/servicepunten legen is imo het minst leuke. container met pakjes meenemen, pakjes een voor een in auto laden, zak gefrankeerd + zak aangetekend meenemen, bonnetje tekenen, scannen.

Als je terugkomt de buslichting storten, zak niet te vol laten worden en niet vol achterlaten voor de volgende als je iedereen te vriend wil houden.
Daarna alle zakken uitladen, grijs bij grijs, rood/geel bij geel, aangetekend (depeche) bij depeche tent, gefrankeerde pakketten bij blauw, franco/(oude aangetekende stickers) pakketten bij geel.
Ze hebben nieuwe stickers waarvan de eerste letter aanduid in welke container ie moet, B bij blauw, D bij depeche.
Dan moet je nog die blauwe bak leegmaken, ze zullen wel een rek hebben met drie zakken waar je uit moet splitsen in gefrankeerd (frankeermachine), rode/oranje mappen + aangetekende stukken met registerboekje en nog een zak met postzegelpost.

Ja dat remmen ligt dus altijd erg aan de auto, daarom proefrem ik vaak nog even op het terrein voordat ik rijd.

[ Bericht 2% gewijzigd door carboni op 02-03-2011 21:05:09 ]
pi_93588183
Weet iemand of je je salarisverhoging krijgt in de maand dat je een jaar ouder bent geworden?
pi_93589067
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 13:03 schreef Dale__Cooper het volgende:
Weet iemand of je je salarisverhoging krijgt in de maand dat je een jaar ouder bent geworden?
Tot je 23ste wel ja.
pi_93596685
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 13:03 schreef Dale__Cooper het volgende:
Bij mijn weten gaat het pas de volgende maand in... zoals bij mij bijvoorbeeld: ik ben in september jarig, maar het salaris gaat pas omhoog in oktober

[ Bericht 1% gewijzigd door Taneli op 03-03-2011 17:05:50 ]
Daar hoorden zij engelen zingen... AJAX! ***
pi_93597315
Ik ben begin september jarig. En me loon was al verhoogd(voor tweede keer al) op de loonstrook van september(was ook leuk voor de overuren in de vakantie x) )....
pi_93597723
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 16:54 schreef loonytik het volgende:
Ik ben begin september jarig. En me loon was al verhoogd(voor tweede keer al) op de loonstrook van september(was ook leuk voor de overuren in de vakantie x) )....
*checkt salarisstrookje van september*
Je hebt idd gelijk!
Daar hoorden zij engelen zingen... AJAX! ***
pi_93599559
Mooi!

Zonet ook de bevestiging gehad dat ik mijn kleding binnenkort ontvang.

8 maanden geleden besteld ^O^
  donderdag 3 maart 2011 @ 19:16:56 #172
308865 Miepiekiekuut
Ik doe ook maar mijn best
pi_93603242
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 17:51 schreef Dale__Cooper het volgende:
Mooi!

Zonet ook de bevestiging gehad dat ik mijn kleding binnenkort ontvang.

*O* Dan hoop ik ook aan de beurt te komen, ik wacht er sinds september op! -O-
Leven en laten leven
  donderdag 3 maart 2011 @ 19:19:52 #173
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_93603380
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 17:51 schreef Dale__Cooper het volgende:
_O-
Ik waag nog wel een poging, wie weet komt het nog voor m'n uitdiensttreding, anders altijd handig voor tijdens het klussen.
pi_93603483
Is het bij jullie ook al zo druk de hele week? Zelfs dinsdag was relatief veel. Vandaag weer raak: Kampioen voor even en oneven nrs, Eigen Huis Magazine, en een of ander flutblaadje van Nuon (bedankt Netwerk VSP dat jullie het verdommen om buiten de bebouwde kom te bezorgen).

Gisteren hadden we oa een bijna-hah mailing van Zorg & Zekerheid, en dinsdag een Bijenkorf-brochure.

Ben benieuwd wat morgen op ons wacht.

Wel lekker voor de inkomsten natuurlijk c_/
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  donderdag 3 maart 2011 @ 19:25:03 #175
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_93603641
Hier is het deze week:
Dinsdag geen HAH, wel bergen post met o.a Bijenkorf en Kampioens ding van de ANWB.
Woensdag: Bijzonder veel post, magazines en dat soort zooi.
Donderdag: 3 folders en weinig post.
Vrijdag: 1 folder en veel post.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')