abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94011319
23:00 ?? fucking hell, ik dien een klacht in als ik collega's rond zie lopen na 19:00
  zaterdag 12 maart 2011 @ 18:59:41 #277
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_94011429
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 18:54 schreef electrocrash het volgende:

[..]

Heb je dan ook geen boze mensen daarover? want ik wil graag een baantje bij tnt iets dat zegmaar niet veel tijd in beslag neemt in verband met school tot 15:00 en ik wil dan 1-3 uurtjes bezorgen en dan ook nog wat vrije tijd.
Is het aan te raden?
Verdien je als 18 jarige genoeg?
Moet je kunnen fietsen of is het iets wat je lopend in je gemak kan doen.
[/quote]

Je moet eigenlijk wel een fiets hebben want je zit al snel boven de 50 kilo post en zeker met HAH. Ook zijn de tijden meestal erg strak en moet je er echt wel stevig voor lopen. Je kunt het wel op eigen tempo doen maar je krijgt er niet meer voor betaald dan.

Het is wel relaxed maar ik moet toch echt even nagaan of ik geen ruimere tijden voor HAH kan krijgen want 20 minuten extra voor 5 zware postzakken extra is simpelweg onrealistisch. Ik moet daarvoor sowieso 1 keer extra fietsen en alleen daarmee ben ik al 20 minuten extra kwijt.
Inter faeces et urinam nascimur,
pi_94011517
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 18:59 schreef Bramdecaviaeter het volgende:

[..]

Is het aan te raden?
Verdien je als 18 jarige genoeg?
Moet je kunnen fietsen of is het iets wat je lopend in je gemak kan doen.
Je moet eigenlijk wel een fiets hebben want je zit al snel boven de 50 kilo post en zeker met HAH. Ook zijn de tijden meestal erg strak en moet je er echt wel stevig voor lopen. Je kunt het wel op eigen tempo doen maar je krijgt er niet meer voor betaald dan.

Het is wel relaxed maar ik moet toch echt even nagaan of ik geen ruimere tijden voor HAH kan krijgen want 20 minuten extra voor 5 zware postzakken extra is simpelweg onrealistisch. Ik moet daarvoor sowieso 1 keer extra fietsen en alleen daarmee ben ik al 20 minuten extra kwijt.
[/quote] Kan je ook rond 17:00 beginnen?
pi_94011529
ik zou het niet doen als je echt pas na 15.00 kan.. of je moet een heel klein wijkje regelen maar dat levert dan weer weinig op..
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_94011553
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 19:01 schreef electrocrash het volgende:

[..]

Kan je ook rond 17:00 beginnen?
nou dat lijkt me niet echt gewenst
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  zaterdag 12 maart 2011 @ 19:03:43 #281
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_94011597
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 18:55 schreef carboni het volgende:
23:00 ?? fucking hell, ik dien een klacht in als ik collega's rond zie lopen na 19:00
Is dat geen matennaaierrij?
  zaterdag 12 maart 2011 @ 19:04:51 #282
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_94011647
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 18:35 schreef TokenW het volgende:

[..]

Dat is ook niet altijd waar, op de Chroom zijn zat wijken van postbezorgerswijken die te ruim staan en postbodewijken die te krap staan. Bij het invoeren van Optivo kunnen de postbodes hun eigen wijken niet zelf uitkiezen.
Hieruit maak ik op dat je in Den Haag loopt?
pi_94011917
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 19:04 schreef Bramdecaviaeter het volgende:

[..]

Hieruit maak ik op dat je in Den Haag loopt?
Ja, Den Haag, de nummer 1 portiekenstad van Nederland, maar dat is toch niet aan te raden, vandaag zo'n 120 portieken gelopen en dat is toch wel teveel van het goede. Was vandaag zelf ook pas om 17: 40 klaar, maar ja, een lekke band doe je weinig tegen.
pi_94012026
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 19:03 schreef Bramdecaviaeter het volgende:

[..]

Is dat geen matennaaierrij?
Matennaaierij? Het is medewerkernaaierij om je medewerkers ver in het donker te laten lopen. De enige manier om het nog enigszins hogerop bekend te maken is door klachten in te dienen.
Las laatst een interview met Peter Bakker, dat die moest janken om de Zembla reportage. Management in die groene toren is compleet "out of touch with reality"
pi_94012070
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 18:53 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
Is het mogelijk grote hoeveelheden NEE JA of NEE NEE stickers te halen? Ik denk dat ik een keertje die stickers uitdeel tussen mijn HAH.
Bij het stadhuis of een stadsdeelkantoor kun je ze krijgen, maar meer dan 20 geven ze denk ik niet mee. Op de standaardstickers staat ook een telefoonnummer dat je kan bellen, maar dat kost wel geld.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 19:16:24 #286
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_94012136
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 19:10 schreef TokenW het volgende:

[..]

Ja, Den Haag, de nummer 1 portiekenstad van Nederland, maar dat is toch niet aan te raden, vandaag zo'n 120 portieken gelopen en dat is toch wel teveel van het goede. Was vandaag zelf ook pas om 17: 40 klaar, maar ja, een lekke band doe je weinig tegen.
Ah in het begin heb ik ook een portiekenwijkje gehad in Loosduinen. Ging wel redelijk maar echt wel een stuk zwaarder. Ik heb nu 2 wijken in Waldeck.

Wordt bij jou gekeken naar de bezorgrapporten of krijg je ook alleen die vaste tijd en ga je daar nooit overheen dan?
  zaterdag 12 maart 2011 @ 19:21:57 #287
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_94012342
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 19:13 schreef carboni het volgende:

[..]

Matennaaierij? Het is medewerkernaaierij om je medewerkers ver in het donker te laten lopen. De enige manier om het nog enigszins hogerop bekend te maken is door klachten in te dienen.
Ah okee ^O^

quote:
Las laatst een interview met Peter Bakker, dat die moest janken om de Zembla reportage. Management in die groene toren is compleet "out of touch with reality"
Ik werk er pas sinds kort maar ik ga inderdaad ook wel merken dat ze niet helemaal sporen. Ik kom uit een ondernemersgezin en zal echt niet zomaar gaan zeuren tegen een leidinggevende. Maar ik kom echt onmogelijke dingen tegen. Ik geloof niet dat de ouwetjes net zo snel kunnen lopen als ik en ik haal mijn tijden maar net aan als het rustig is.
pi_94012375
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 18:53 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
Is het mogelijk grote hoeveelheden NEE JA of NEE NEE stickers te halen? Ik denk dat ik een keertje die stickers uitdeel tussen mijn HAH.
Haha held, weet niet of het management dat zo'n goed idee vind.. Eigenlijk is het wel een goed idee sommige klanten zijn te lui om een sticker te halen maar willen ze toch niet en je hebt klanten die het perse wel willen. Heb ook wel klanten gezien die een JA JA sticker in elkaar hebben geflanst.

Die OGS (management taal voor HAH) kwaliteit was hier ook te laag in de zomer, kregen we ook boze speeches en controles. Heb zelf ook nog zo'n controle gedaan, geen enkele fout kunnen vinden ( we moesten perse gaan vragen bij de laatste huizen). Heeft nog trouwens tot de herfst geduurd voordat ze eindelijk de juist hoeveelheid voor mijn wijk meegaven.
pi_94012420
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 19:16 schreef Bramdecaviaeter het volgende:

[..]

Ah in het begin heb ik ook een portiekenwijkje gehad in Loosduinen. Ging wel redelijk maar echt wel een stuk zwaarder. Ik heb nu 2 wijken in Waldeck.

Wordt bij jou gekeken naar de bezorgrapporten of krijg je ook alleen die vaste tijd en ga je daar nooit overheen dan?
Ik ben zaterdagwerker zonder vaste wijk, dus ik kies meestal mijn eigen wijken uit, daarbij loop ik gemiddeld over alle wijken niet buiten tijd, dus als ik een keer een half uur buiten tijd zit, dan maak ik dat een andere keer wel weer goed. ZDW-ers vullen ook geen bezorgrapportjes in.
Je loopt zeker de 5107 en 5108 dan. Die tijden zijn wel haalbaar, alleen de 5101 en 5218 moet je echt mijden.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 19:28:19 #290
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_94012594
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 19:22 schreef carboni het volgende:

[..]

Haha held, weet niet of het management dat zo'n goed idee vind.. Eigenlijk is het wel een goed idee sommige klanten zijn te lui om een sticker te halen maar willen ze toch niet en je hebt klanten die het perse wel willen. Heb ook wel klanten gezien die een JA JA sticker in elkaar hebben geflanst.
Hehe nee ik weet het maar ik wordt er ook moedeloos van om me de tering in te sjouwen, er praktisch niet voor betaald te krijgen en ik mensen direct die boekjes zie weggooien.

Ik hoorde van anderen dat ze als ze HAH bezorgen alleen HAH geven aan huizen waar ze post moeten bezorgen.

quote:
Die OGS (management taal voor HAH) kwaliteit was hier ook te laag in de zomer, kregen we ook boze speeches en controles. Heb zelf ook nog zo'n controle gedaan, geen enkele fout kunnen vinden ( we moesten perse gaan vragen bij de laatste huizen). Heeft nog trouwens tot de herfst geduurd voordat ze eindelijk de juist hoeveelheid voor mijn wijk meegaven.
Ik had juist allerlei formulieren gekregen dat het echt moest en ik weet dat het een erg belangrijke inkomstenbron is voor TNT. Dus ik heb het tot nu toe serieus genomen en netjes bezorgd. Maar als ik er zwaar onderbetaald ben ga ik het niet meer zo netjes doen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bramdecaviaeter op 12-03-2011 19:36:08 ]
  zaterdag 12 maart 2011 @ 19:34:10 #291
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_94012833
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 19:24 schreef TokenW het volgende:

[..]

Ik ben zaterdagwerker zonder vaste wijk, dus ik kies meestal mijn eigen wijken uit, daarbij loop ik gemiddeld over alle wijken niet buiten tijd, dus als ik een keer een half uur buiten tijd zit, dan maak ik dat een andere keer wel weer goed. ZDW-ers vullen ook geen bezorgrapportjes in.
Je loopt zeker de 5107 en 5108 dan. Die tijden zijn wel haalbaar, alleen de 5101 en 5218 moet je echt mijden.
Jah klopt, laatste weken met maar 2 zakken post was het wel goed te doen jah. Maar in het begin had ik dikwijls 3 of 4 zakken post. Dan loop je toch minder snel.

En HAH 5 zakken loop ik niet met 20 minuten extra weg.

Overigens ben ik ook zeer slecht geinformeerd. mij was verteld dat ik 1030 aanwezig moest zijn. terwijl de post op zn vroegst 1100 er is en vaak ook 1130. Maar de bezorgers van de landre zeiden dat het wel gewoon doorbetaald is terwijl mn teamcoach dat opeens ontkent. Het is dat ik het ook doe om conditie op te bouwen anders was ik nu wel weg.
pi_94012901
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 19:28 schreef Bramdecaviaeter het volgende:

[..]

Ik had juist allerlei formulieren gekregen dat het echt moest en ik weet dat het een erg belangrijke inkomstenbron is voor TNT. Dus ik heb het tot nu toe serieus genomen en netjes bezorgd. Maar als ik er zwaar onderbetaald ben ga ik het niet meer zo netjes doen.
HAH bezorgen bij adressen waar alleen post is overbodige moeite. Als je het fout gaan doen kun je het net zo goed helemaal niet doen :')
  zaterdag 12 maart 2011 @ 19:38:32 #293
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_94013018
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 19:35 schreef carboni het volgende:

[..]

HAH bezorgen bij adressen waar alleen post is overbodige moeite. Als je het fout gaan doen kun je het net zo goed helemaal niet doen :')
Hmm ja vond het ook al een vreemde tactiek.
pi_94013845
Nouja, vandaag zo'n geaddresseerde mailing van UPC "komt naar u toe", bijna HAH }:| Alhoewel ik die wel liever mee heb op een zaterdag dan op woensdag of vrijdag, moet ik zeggen.
Maar alsnog irritant, vooral om dat allemaal te moeten gaan ingooien/zetten. Zucht.

Woensdag gewoon voor 3 wijken ingepland :W Twee kleintjes en een grotere. Ach, als het net zo weinig post was als afgelopen woensdag vind ik het niet erg, hehe
pi_94013922
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 19:34 schreef Bramdecaviaeter het volgende:

[..]

Jah klopt, laatste weken met maar 2 zakken post was het wel goed te doen jah. Maar in het begin had ik dikwijls 3 of 4 zakken post. Dan loop je toch minder snel.

En HAH 5 zakken loop ik niet met 20 minuten extra weg.

Overigens ben ik ook zeer slecht geinformeerd. mij was verteld dat ik 1030 aanwezig moest zijn. terwijl de post op zn vroegst 1100 er is en vaak ook 1130. Maar de bezorgers van de landre zeiden dat het wel gewoon doorbetaald is terwijl mn teamcoach dat opeens ontkent. Het is dat ik het ook doe om conditie op te bouwen anders was ik nu wel weg.
Officieel moeten ochtendwijken zoals de 5107 er om 10:30 staan, maar het is mogelijk dat ze dit veranderd hebben aan het begin van dit jaar, (zelfs als alle ochtendkanten al klaar zijn wachten de postbode+-en nog op andere kanten tot soms wel 10:30 voor ze gaan rijden). Het management wil ook pas wachttijden uitbetalen als een wijk minimaal een half uur te laat is en pas vanaf dat halve uur te laat. Met HAH moet je ook leren lopen, de eerste keer dat ik het los mee kreeg ging het ook voor geen meter. Verder wil het ook nog weleens helpen om 3,5 grijze tas leeg te halen en dan los in je fietstassen te doen, als je dat handig doet krijg je die 3,5 grijze tas er gewoon in en dat scheelt toch al snel een ritje heen en weer.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 20:07:35 #296
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_94014276
nouja mij werd verteld dat ik dan maar om 1100 moest komen, dat doe dan ook maar, Maar beetje jammer dat ik ruim een maand die uren wel weg heb moeten gooien.

De HAH ga ik ook maar anders aanpakken en ik ga het misschien proberen andersom te kunnen dragen(rechtsdragen en links erin doen) misschien dat ik dan een groter gewicht kan meenemen op mn armen door af te wisselen.
pi_94016513
ik doe het altijd in mijn tnt schouder tas.. Die flap open doen en dan steeds je hah er uit pakken. de eerste 15 minuten zijn ff klooien om steeds van elke soort 1 te pakken, maar daarna word het automatisme en is de wijk zo af.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 21:00:50 #298
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_94016869
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 20:54 schreef yingyangert het volgende:
ik doe het altijd in mijn tnt schouder tas.. Die flap open doen en dan steeds je hah er uit pakken. de eerste 15 minuten zijn ff klooien om steeds van elke soort 1 te pakken, maar daarna word het automatisme en is de wijk zo af.
Zo doe ik het ook. ^O^
  zaterdag 12 maart 2011 @ 21:12:10 #299
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_94017424
hmm dan ook maar om een schoudertas vragen.
pi_94018446
Ik gebruik altijd twee schoudertassen, ziet er een beetje commandostyle uit maar ik heb altijd een stuk bundel over ipv een stuk straat. En je gaat er ook nog eens minder schuin van lopen.

Oh en jullie moeten eens naar dat artikel lezen over de autounit, nou gaan ze opeens luisteren naar medewerkers. Passagiersstoel eruit? Laten we het proberen. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')