Pff... heftig allemaal..quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:20 schreef marcodej het volgende:
23:01 uur: Vijf Nederlandse journalisten die vastzitten in het Ramses-hotel in Caïro worden belaagd door woedende Mubarak-aanhangers. De Nederlandse ambassade in Caïro doet momenteel een hen te evacueren. Ze zullen worden opgehaald door een voertuig van het legen, en afgezet worden in een gedeelte van de stad waar het veiliger is. Ambassademedewerkers zullen hen daar opvangen.
CNN4 streamt staats-tv. Lijkt live, graag bevestiging hiervan.quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:21 schreef clumsy_clown het volgende:
Mosa'ab Elshamy mosaaberizing Things back to normal for now in Tahrir. Relax.
Shawkatt Raghib ShawkattRaghib Live Talks: Thugs are attacking #Tahrir. #Egypt #Jan25
Verwarrend.
Normal.... tussen hele grote aanhalingstekens danquote:Op donderdag 3 februari 2011 23:22 schreef horned_reaper het volgende:
mosaaberizing Things back to normal for now in Tahrir. Relax.
2 minutes ago via Tweets60
quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:21 schreef Beach het volgende:
Ik ga slapen, hopelijk gebeurt er niks ergs vannacht.
Ookal deden de berichten in het laatste topic me al anders denken
zodadelijk in herhaling op nieuwsuur @ journaal24quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:22 schreef GeileSoeplepel het volgende:
De camerabeelden van onze Belg nog ergens te zien?
Het is daglicht daarquote:Op donderdag 3 februari 2011 23:23 schreef schommelstoel het volgende:
Journaal 24 even kijken als ik jullie was
Ik was het woordje "live" vergetenquote:Op donderdag 3 februari 2011 23:23 schreef RvLaak het volgende:
[..]
zodadelijk in herhaling op nieuwsuur @ journaal24
Heb hetzelde probleem sinds gistermiddag (alleen de dingen die noodzakelijk zijn volbreng ik nog)quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:23 schreef Dekatria het volgende:
Ik realiseer me net dat ik dit al sinds thuiskomst vanmiddag volg achter de PC. Af en toe even eten gemaakt, maar ik kan echt niet wegkijken of iets anders doen.
En wat wil je daar mee zeggen?quote:
Onbetrouwbaar? Je zal daar staan, in het donker, met berichten over afgevoerde journalisten en dreigende geluiden van overal. Logisch dat je dan af en toe wat angstig wordt.quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:23 schreef Drifter__ het volgende:
Tering kut onbetrouwbare twitteraars
cnn4, maar ik weet niet of het live is.quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:24 schreef GeileSoeplepel het volgende:
[..]
Ik was het woordje "live" vergeten
In Egypte is het al zover hoor.quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:25 schreef Nibb-it het volgende:
Nog 35 minuten dan is het DoeiHosni-Dag
Daar is die al 25 minuten bezigquote:Op donderdag 3 februari 2011 23:25 schreef Nibb-it het volgende:
Nog 35 minuten dan is het DoeiHosni-Dag
Maar het is wel weer rustig.Wat was dit dan?quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:23 schreef shomila het volgende:
mosaaberizing Mosa'ab Elshamy
There are 7 routes leading to Tahrir square. We set up barricades and numerous lines of defence on everyone. Hundreds patroling. #Tahrir
43 seconds ago
quote:ysalah It's happening any minute now. Pray for them.
best mogelijk dat ze dat expres doen. Weet jij veel wie er achter dat account zit & hoe loyaal hij is aan welke groep?quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:24 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Onbetrouwbaar? Je zal daar staan, in het donker, met berichten over afgevoerde journalisten en dreigende geluiden van overal. Logisch dat je dan af en toe wat angstig wordt.
Serieus, alsof ze het expres doen.
Nou je het zegt, fail van mijn kantquote:Op donderdag 3 februari 2011 23:25 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Daar is die al 25 minuten bezig
Er zullen er best een paar onrust stoken.quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:24 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Onbetrouwbaar? Je zal daar staan, in het donker, met berichten over afgevoerde journalisten en dreigende geluiden van overal. Logisch dat je dan af en toe wat angstig wordt.
Serieus, alsof ze het expres doen.
Epicquote:Op donderdag 3 februari 2011 23:25 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
In Egypte is het al zover hoor.
Dat zei ik net dus ook.quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:26 schreef RobertVH het volgende:
[..]
Epic![]()
Nu weer op journaal 24, jounalist vanmiddag op tahrir, mooie beelden
zal hij vast gedaan hebbenquote:Op donderdag 3 februari 2011 23:27 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
hier dat bedoelde ik ... hebben ze dat niet ff kunnen melden aan de anti's????
Dat is het zeker idd, ik zit ook te kijkenquote:Op donderdag 3 februari 2011 23:26 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Dat zei ik net dus ook.
Ik zei niets over live mensen, maar mooi verslag
Zag 'm ook al een tijdje geleden... Werd boos op gereageerd, toen reageerden zij weer dat ze het niet zo bedoelden en dat ze de situatie in Egypte ook zeker niet licht opvatten... idiotenquote:Op donderdag 3 februari 2011 23:27 schreef Roel_Jewel het volgende:
[ afbeelding ].
Tweet is inmiddels verwijderd.
quote:# brandpunt Met veel dank aan Nl. ambassade in veilig nieuw hotel. Nu weer gewoon aan het werk.
hij zit er nog, voor zover we wetenquote:Op donderdag 3 februari 2011 23:29 schreef Darklight het volgende:
Is die Rudi nu ook weg? Of laten de Belgen hem daar lekker zitten?
ik hoop het .. maar goed nieuws uur is er dus wel op vooruit gegaan .. ik keek het op tv , dacht zet nog 1 x pc aan ... ga zo wel pitten denk ik hoor ... ohwacht hij zegt dalijk schoten ... ja juist ..( zei het dus toen ik typte , had het erover dat er tussen 0300 en 0500 ook was geschoten ?)quote:
Zal er zo wel aan de deur worden geklopt...quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:29 schreef RvLaak het volgende:
[..]
hij zit er nog, voor zover we weten
Waren sveel zeggende woorden van de laatste paar Egyptenaren netquote:Op donderdag 3 februari 2011 23:27 schreef GeileSoeplepel het volgende:
[..]
Dat is het zeker idd, ik zit ook te kijken
Denk het wel maar wel van heel ver weg. Zal best al jazeera unnen zijn.quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:29 schreef RvLaak het volgende:
http://edition.cnn.com/video/flashLive/live.html?stream=stream4, middelste stream... Live of niet?
quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:27 schreef Roel_Jewel het volgende:
[ afbeelding ].
Tweet is inmiddels verwijderd.
Dankquote:Op donderdag 3 februari 2011 23:30 schreef Corkscrew het volgende:
Doornbos bij P&W
Stream: http://livestreams.omroep.nl/npo/ned1
Trustequote:Op donderdag 3 februari 2011 23:32 schreef Maitje het volgende:
Ik ga mijn bed opzoeken... Pfieuw.. ik hoop echt dat het goed gaat aflopen!
Truste fokkers
quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:32 schreef Maitje het volgende:
Ik ga mijn bed opzoeken... Pfieuw.. ik hoop echt dat het goed gaat aflopen!
Truste fokkers
zapservicequote:Op donderdag 3 februari 2011 23:33 schreef Dekatria het volgende:
Wat een contrasteerst Doornbos aan de lijn, en daarna ga je het hebben over bergbeklimmen...
Hij is blijkbaar een oorlogsverslagerpro; dat zal hij zelf ook wel snappenquote:Op donderdag 3 februari 2011 23:34 schreef Darklight het volgende:
Maar die Belg kan die camera toch verdekt opstellen op dat balkon? Ingezoomed uiteraard
Hij heb niet zo'n camera nu die dat kan. Dat begreep ik eruit.quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:34 schreef Darklight het volgende:
Maar die Belg kan die camera toch verdekt opstellen op dat balkon? Ingezoomed uiteraard
Herken ze ook niet, maar kan ook ee andere hoek zijn, maar die pilaar is vlakbij het museumquote:Op donderdag 3 februari 2011 23:34 schreef -jos- het volgende:
http://www.presstv.ir/live/llnw/
molotovcocktail gevechten, van gister?? ik herken de beelden niet :s
Is toch ook een journalist?quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:35 schreef clumsy_clown het volgende:
evanchill Going to check out tahrir, first time I've been outside all day
Die moet nog oppassen.
Als het zo simpel was, dan hadden we nu een livestream...quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:34 schreef Darklight het volgende:
Het zal wel allemaal van gister zijn, tientallen verschillende camerastandpuntenquote:Op donderdag 3 februari 2011 23:35 schreef RobertVH het volgende:
[..]
Herken ze ook niet, maar kan ook ee andere hoek zijn, maar die pilaar is vlakbij het museum
G'nightquote:Op donderdag 3 februari 2011 23:36 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
ik ga ook weer , hondjes doen en dan mn nessie in !! laterzz
sinds wanneer zit zij bij ABC dan?dacht dat ze van CNN was.quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:33 schreef -jos- het volgende:
camanpour Christiane Amanpour
More from my intvPres #Mubarak, including how I got the chance to speak
him. Read it here: http://abcn.ws/dNRp0T
quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:36 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
Doe het veilig!quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:36 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
Het leger heeft allang gekozen, namelijk de kant van het leger. Men moet absoluut niet denken dat de legerleiders ook maar iets moois in petto hebben voor het volk, zij willen slechts behoud van de privileges die ze hebben.quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:25 schreef gehotseflotst het volgende:
Heeft het leger nu al definitief een kant gekozen? Was vandaag toch dat ze dat moesten doen van de demonstranten?
tijdje terug gewisseldquote:Op donderdag 3 februari 2011 23:36 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
sinds wanneer zit zij bij ABC dan?dacht dat ze van CNN was.
Laterzquote:Op donderdag 3 februari 2011 23:36 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
Great minds think alike.quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:16 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
WTF, je zegt precies hetzelfde wat mn pa zei
LOL, helemaal gek...gewoon in zijn paleis.quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:33 schreef -jos- het volgende:
camanpour Christiane Amanpour
More from my intvPres #Mubarak, including how I got the chance to speak
him. Read it here: http://abcn.ws/dNRp0T
quote:Mubarak remains for now in the presidential palace with his family, heavily guarded by armed troops, tanks and barbed wire.
sinds wanneer weet ik ook niet,maar ze heeft wel de overstap gemaakt ja.quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:36 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
sinds wanneer zit zij bij ABC dan?dacht dat ze van CNN was.
Ik gok Aljazeera Arabicquote:Op donderdag 3 februari 2011 23:37 schreef GeileSoeplepel het volgende:
Volgens mij kijkt men op Tahrir Nile TV
Zag iig splitscreen en boven en onder blauwe balken met witte arabische tekens
Als het waar is, dan is dat wel fijnquote:Op donderdag 3 februari 2011 23:37 schreef -jos- het volgende:
occupiedcairo Occupied Cairo
Tahrir is calm. All rumours of anything else are false #jan25 #ta7yamasr
quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:37 schreef RvLaak het volgende:
gpdcairo GPD Cairo
Gelukkig, veilig in ander hotel. Nu eerst een cappucino!
4 minutes ago Favorite Retweet Reply
nee, eerst P&W, dan de capo
Haar moeder is Egyptisch.quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:37 schreef rakotto het volgende:
[..]
Great minds think alike.![]()
En Haifa Wahbi in HMV was samen met hem toen in concert... Maar voor zover ik het weet is ze niet Egyptisch... Maar ja, ze is wel getrouwd met een hele rijke businessman uit Egypte.
Er zijn er meer die blijven hoor.quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:38 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Blij dat er toch nog een jounalist blijft van Nederland.
Hij zei net dat hij wil proberen op het plein te komen morgen bij de anti's die zijn heel gemoedelijk tegen journalisten!
Logisch toch, op dit moment zijn er gerichte acties tegen journalisten bezig in Egypte. Daar is in Afghanistan nooit sprake van geweest, dat waren acties tegen het legerquote:Op donderdag 3 februari 2011 23:32 schreef horned_reaper het volgende:
Nog gevaarlijker dan Afganistan volgens Doorenbos
quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:39 schreef Badeend1 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
The first casualty of war is the truthquote:Op donderdag 3 februari 2011 23:39 schreef shomila het volgende:
jan25live Jan 25 Live
Dostor: Thugs are preparing to attack the protesters using security vechicles #jan25 #egypt
25 seconds ago
Wat is nu waar?
We geven hem de hoogste onderscheiding mogelijk voor een Belg: hij mag naar NEderland emigrerenquote:
Altijdquote:Op donderdag 3 februari 2011 23:41 schreef RobertVH het volgende:
[..]
Zit je nog wel in het goede sub-forum
Die is al sinds vanmiddag vrij.quote:
Molotovsquote:Op donderdag 3 februari 2011 23:43 schreef RobertVH het volgende:
[ afbeelding ]
voltreffer van een Anti molotov op Pro(van gister of vandaag)
Omdat?quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:44 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Rudi is de nieuwe Chuck Norris van de journalistiek.
Heeft IvanCNN nog zicht op het plein dan?quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:44 schreef -jos- het volgende:
IvanCNN Ivan Watson
A column of at least 6 troop carrier trucks loaded with personnel are lined up facing the protester barricades in Tahrir Square. #Egypt
IvanCNN Ivan Watson
A column of at least 6 troop carrier trucks loaded with personnel are lined up facing the protester barricades in Tahrir Square. #Egypt
IvanCNN zal echt geen bullshit praten....
Ja, benieuwd wat ze allemaal heeft moeten doen voor dat interviewquote:Op donderdag 3 februari 2011 23:40 schreef _The_General_ het volgende:
Christiane Amanpour is goed bezig vandaag! Wat een scoop!
De vraag is of ze van het leger zijn, of van de (secret) police.quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:44 schreef -jos- het volgende:
IvanCNN Ivan Watson
IvanCNN Ivan Watson
Een Chuck van Norrissenquote:Op donderdag 3 februari 2011 23:44 schreef RvLaak het volgende:
Rudi is de nieuwe Chuck Norris van de journalistiek.
We geven hem het voordeel van de twijfel, maar ze kunnen net zo goed voor verdediging/ uit elkaar houden komen. (iig beter dan 80 politie autos van die andere twitter heldquote:Op donderdag 3 februari 2011 23:44 schreef -jos- het volgende:
IvanCNN Ivan Watson
IvanCNN Ivan Watson
NOS faalt niet, NOS denkt na. NOS is geen Fokker.quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:45 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Hij (zo goed als) de enige nog is met camera
NOS faalt momenteel door dit niet te streamen
Hoezo? Als Rudi nu aan het filmen is, waarom dan niet uitzenden?quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:46 schreef marcodej het volgende:
[..]
NOS faalt niet, NOS denkt na. NOS is geen Fokker.
Die belg filmt denk ik op het moment wel, hij streamt alleen niet. Verstandigquote:Op donderdag 3 februari 2011 23:46 schreef marcodej het volgende:
[..]
idd, hij zei toch de hele nacht door te gaan filmen, zolang het veilig is iig.quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:46 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Hoezo? Als Rudi nu aan het filmen is, waarom dan niet uitzenden?
Ik kan me wel voorstellen dat het voor de meest Nederlanders toch een ver van mn bed show isquote:Op donderdag 3 februari 2011 23:46 schreef marcodej het volgende:
[..]
Hoe langer hij uitzendt, des te groter het risico dattie wordt opgepakt.quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:46 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Stream op internet? Mubarrak aanhangers kijken op internet?quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:46 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Idd, gaat rudi lekker in bad liggen, kijken wij de streamsquote:Op donderdag 3 februari 2011 23:46 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
naar een stream die je niet in het buitenland kan zien?quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:47 schreef BeSimple het volgende:
[..]
Stream op internet? Mubarrak aanhangers kijken op internet?
Jij bent de enige hier die faaltquote:Op donderdag 3 februari 2011 23:45 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Net of jij weet dat die camera nog aan het draaien is...quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:45 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Jij snapt het principe van internet niet.quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:48 schreef RvLaak het volgende:
[..]
naar een stream die je niet in het buitenland kan zien?
Proxyserver op de ambassade, klaar.quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:48 schreef RvLaak het volgende:
[..]
En nog een Chuck erbij...quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:47 schreef shomila het volgende:
gpdcairo GPD Cairo
Zit nu aan de cappuccino in het Marriott. Opgewacht door mevrouw de ambassadeur. Morgen gewoon weer verhalen maken!
1 minute ago
Misschien zit de Egyptische ambassadeur wel op uitzending gemist te kijken, alhoewel Uri het een goude kerel vond die alles toezegde wat we wilde horenquote:Op donderdag 3 februari 2011 23:48 schreef RvLaak het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:49 schreef clumsy_clown het volgende:
Is het heel erg als ik GPDCairo nu wel heel erg een aandachtshoer vind?. Het lijkt alsof z'n tweets steeds sensationeler zijn geworden.
quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:47 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Hoe langer hij uitzendt, des te groter het risico dattie wordt opgepakt.
Me dunkt.
Duidelijk.quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:47 schreef BeSimple het volgende:
[..]
Stream op internet? Mubarrak aanhangers kijken op internet?
Daar heeft ie het recht opquote:Op donderdag 3 februari 2011 23:49 schreef clumsy_clown het volgende:
Is het heel erg als ik GPDCairo nu wel heel erg een aandachtshoer vind?. Het lijkt alsof z'n tweets steeds sensationeler zijn geworden.
Waar zit het Marriott? Zal er niet ver vandaan zijn?quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:47 schreef shomila het volgende:
gpdcairo GPD Cairo
Zit nu aan de cappuccino in het Marriott. Opgewacht door mevrouw de ambassadeur. Morgen gewoon weer verhalen maken!
1 minute ago
Overkant van de 6 october brugquote:Op donderdag 3 februari 2011 23:49 schreef -jos- het volgende:
[..]
Waar zit het Marriott? Zal er niet ver vandaan zijn?
Adrenaline.quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:49 schreef clumsy_clown het volgende:
Hij is van het plein af.quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:50 schreef clumsy_clown het volgende:
EN wat ik vervolgens écht niet snap, is dat hij z'n locatie vrijgeeft.
Rustig, het is maar een Belg.quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:50 schreef clumsy_clown het volgende:
EN wat ik vervolgens écht niet snap, is dat hij z'n locatie vrijgeeft.
Precies dat gevoel heb ik met deze topic-reeks gekregen. Alles wordt uitvergroot en zonder enige vorm van nadenken op het net gegooid en als waarheid aangenomenquote:Op donderdag 3 februari 2011 23:49 schreef clumsy_clown het volgende:
Ongeacht waar wij denken wel en geen recht op te hebben, is het documenteren van wat er vanavond gebeurt idd het aller, aller belangrijkste.quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:49 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
[..]
Duidelijk.![]()
Filmen zonder te streamen dus.
Alleen de staats televee van Egypte toch? Of wat laat Iran dan zien?quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:51 schreef Kwaliteit het volgende:
is er inmiddels weer een tvzender live?
nee, gpdcairo is een heldquote:Op donderdag 3 februari 2011 23:49 schreef clumsy_clown het volgende:
quote:RiverDryFilm Omar Robert Hamilton
by mosaaberizing
@monasosh + @mosaaberizing are ones in Tahrir now. All fine. Cyber-panic is not helpful. Square safe and people must keep filling it.#jan25
5 minutes ago
Dus zn familie is nog in Egypte he? Die worden morgen dus mooi ingerekend met hemquote:Op donderdag 3 februari 2011 23:37 schreef Muridae het volgende:
[..]
LOL, helemaal gek...gewoon in zijn paleis.
[..]
Trustequote:Op donderdag 3 februari 2011 23:51 schreef Dekatria het volgende:
Goed piepels, ik ga m'n mand opzoeken. Kan de ogen niet meer openhouden
Tot morgen, en keep it up.
Stomste vond ik dat ze gingen twitteren waar die belg zatquote:Op donderdag 3 februari 2011 23:51 schreef Blik het volgende:
[..]
Precies dat gevoel heb ik met deze topic-reeks gekregen. Alles wordt uitvergroot en zonder enige vorm van nadenken op het net gegooid en als waarheid aangenomen
quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:51 schreef Dekatria het volgende:
Goed piepels, ik ga m'n mand opzoeken. Kan de ogen niet meer openhouden
Tot morgen, en keep it up.
Ja iets ten noorden, had de verkeerde brugnaam (tot 2x toequote:Op donderdag 3 februari 2011 23:51 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Overkant, maar toch wel iets verder weg:
http://maps.google.com/ma(...)029792,0.032315&z=15
Het aantal tweets wat overgenomen wordt mag wel iets minder ja. Soms is het één op één de feed, wat hier onder elkaar staat. Maar daar doe ik zelf ook aan mee, bij berichten die het imo waard zijn.quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:51 schreef Blik het volgende:
[..]
Precies dat gevoel heb ik met deze topic-reeks gekregen. Alles wordt uitvergroot en zonder enige vorm van nadenken op het net gegooid en als waarheid aangenomen
Helpt ook niet mee dat al die bruggen naar een datum vernoemd zijnquote:Op donderdag 3 februari 2011 23:52 schreef RobertVH het volgende:
[..]
Ja iets ten noorden, had de verkeerde brugnaam (tot 2x toe) vandaar zie je in ieder geval niks meer
Inderdaad, ik had eerder het gevoel dat mensen hier een aantal betrouwbare feeds hadden maar een tijdje geleden werd alles met #25jan erin hierop gegooid volgens mij.. Trapte er zelf net ook inquote:Op donderdag 3 februari 2011 23:52 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Het aantal tweets wat overgenomen wordt mag wel iets minder ja. Soms is het één op één de feed, wat hier onder elkaar staat. Maar daar doe ik zelf ook aan mee, bij berichten die het imo waard zijn.
Dat gevoel heb ik ook. Die gozer neemt zelf het risico om daar te bivakkeren, heeft pech en loopt het dun door zijn broek. Dan mag de NL´se overheid hem redden (uit een situatie waar hij door eigen handelen inzit).quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:49 schreef clumsy_clown het volgende:
Je moet ook zelf nadenken.quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:51 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik zet belangrijke tweets hier expres neer, zal voer zijn voor toekomstige historiciquote:Op donderdag 3 februari 2011 23:52 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Het aantal tweets wat overgenomen wordt mag wel iets minder ja. Soms is het één op één de feed, wat hier onder elkaar staat. Maar daar doe ik zelf ook aan mee, bij berichten die het imo waard zijn.
2 bruggen?quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:53 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Helpt ook niet mee dat al die bruggen naar een datum vernoemd zijn
Straatnamen zijn er alleen voor google maps, de gemiddelde egyptenaar heeft er geen benul vanquote:Op donderdag 3 februari 2011 23:53 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Helpt ook niet mee dat al die bruggen naar een datum vernoemd zijn
Klopt, maar helemaal op dit moment mag het wel wat minder met de tweets...quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je moet ook zelf nadenken.
Volgens mij heb je geen idee wat het vak 'journalist' inhoudt.quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:54 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik ook. Die gozer neemt zelf het risico om daar te bivakkeren, heeft pech en loopt het dun door zijn broek. Dan mag de NL´se overheid hem redden (uit een situatie waar hij door eigen handelen inzit).
Toontje lager zingen lijkt me wel gepast voor die ´journalist´.
quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:55 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Klopt, maar helemaal op dit moment mag het wel wat minder met de tweets...
We hebben er zelf ook niets aan om onbevestigde geruchten hier continu neer te zetten.
Bij het Marriot is 26 juli brugquote:Op donderdag 3 februari 2011 23:55 schreef BeSimple het volgende:
[..]
2 bruggen?
6 oktober en de Kasr Al Nile?
Ik ken in mijn dorp ook maar hooguit 10 straten...quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:55 schreef RobertVH het volgende:
[..]
Straatnamen zijn er alleen voor google maps, de gemiddelde egyptenaar heeft er geen benul van![]()
Het Marriot is niet verkeerd voor een nachtje na een paar dagen rennen voor je leven![]()
Zit alleen altijd volgepakt met amerikanen en zuipende Saudi's in Cairo
Klik eens op dat linkjequote:Op donderdag 3 februari 2011 23:55 schreef BeSimple het volgende:
[..]
2 bruggen?
6 oktober en de Kasr Al Nile?
quote:nolanjazeera the Aljazeera live shot of Tahrir Sq had to be pulled as it was putting our lives at risk. Will be back up as soon as its safe to do so
less than a minute ago via web
Niet jezelf in de nesten werken en dan hopen dat iemand anders je uit de stront trekt. Het was gisteren, misschien zelfs eergisteren, al duidelijk dat journalisten groot gevaar liepen op die locatie. Dan moet je óf blijven rapporteren tot je dood/opgepakt wordt of op tijd je biezen pakken.quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:55 schreef marcodej het volgende:
[..]
Volgens mij heb je geen idee wat het vak 'journalist' inhoudt.
En is die stream van de Nile TV of niet?quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:56 schreef bokaal het volgende:
PressTV weer live? Beeld 1 min. geleden // PressTV:
[ afbeelding ]
Mwa, ik zou echt écht niet in zijn schoenen willen staan, hij moet doodenge dingen hebben gezien, en het is heel fijn dat hij daarvan verslag doet. Die tweets beginnen me alleen een beetje te ergeren. Het is wel heel erg 'JA JONGENS HIER BEN IK WEER'.quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:55 schreef marcodej het volgende:
[..]
Volgens mij heb je geen idee wat het vak 'journalist' inhoudt.
Zag er net ook een paar staan van mensen die beweren dat 80 wagens Tahrir op zijn gereden en dat de anti's zwaar onder vuur liggen... dus het is echt even schiftenquote:Op donderdag 3 februari 2011 23:56 schreef mwaterl het volgende:
Ik vind de tweets juist zeer interessant
Geen idee. Ik kan NileTV niet bekijken.quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:57 schreef BeSimple het volgende:
[..]
En is die stream van de Nile TV of niet?
Ja, zelfde live feed, zicht op museum en plein van ver af, onduidelijkquote:Op donderdag 3 februari 2011 23:57 schreef BeSimple het volgende:
[..]
En is die stream van de Nile TV of niet?
Klopt, maar er zijn er ook een hele hoop dit zulke berichten ontkrachten.quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:57 schreef gehotseflotst het volgende:
[..]
Zag er net ook een paar staan van mensen die beweren dat 80 wagens Tahrir op zijn gereden en dat de anti's zwaar onder vuur liggen... dus het is echt even schiften
Het was volledig onduidelijk van welke kant de pro's kwamen. De journo's aan de anti-kant bleken redelijk goed te zitten, het hotel waar oa GPD zat bleek aan de kant te zitten waar de pro's voorbij kwamen. Gevalletje willekeur dus. En hij kon gewoon niet weg.quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:57 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Niet jezelf in de nesten werken en dan hopen dat iemand anders je uit de stront trekt. Het was gisteren, misschien zelfs eergisteren, al duidelijk dat journalisten groot gevaar liepen op die locatie. Dan moet je óf blijven rapporteren tot je dood/opgepakt wordt of op tijd je biezen pakken.
Lijkt me logisch. Opluchting, adrenaline etc.quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:57 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Mwa, ik zou echt écht niet in zijn schoenen willen staan, hij moet doodenge dingen hebben gezien, en het is heel fijn dat hij daarvan verslag doet. Die tweets beginnen me alleen een beetje te ergeren. Het is wel heel erg 'JA JONGENS HIER BEN IK WEER'.
Nopequote:Op donderdag 3 februari 2011 23:59 schreef -jos- het volgende:
Is dat verhaal over die uitgedeelde infraroodspullen nou eigenlijk nog bevestigd? nee he?
quote:occupiedcairo Occupied Cairo
IMPORTANT there are no mechanical dogs or flying snipers at tahrir. Everyone is safe, well and defiant of this fascist regime #jan25
5 minutes ag
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:02 schreef ellevehC86 het volgende:
ik ga dadelijk eens aan mijn thug wrijven
wutquote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:02 schreef ellevehC86 het volgende:
ik ga dadelijk eens aan mijn thug wrijven
Nee, betwijfel het ook, er zullen genoeg camera's en mobieltjes zijn in Tahrir, maar die honderden camera's zijn tot nu toe een propaganda/press stuntjequote:Op donderdag 3 februari 2011 23:59 schreef -jos- het volgende:
Is dat verhaal over die uitgedeelde infraroodspullen nou eigenlijk nog bevestigd? nee he?
En dat is zeer belangrijk, vandaag was binnen 2 uur bekend dat sandmonkey gearresteerd was omdat hij niet meer twitterde.quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:57 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Mwa, ik zou echt écht niet in zijn schoenen willen staan, hij moet doodenge dingen hebben gezien, en het is heel fijn dat hij daarvan verslag doet. Die tweets beginnen me alleen een beetje te ergeren. Het is wel heel erg 'JA JONGENS HIER BEN IK WEER'.
nog steeds wel, of ze moeten vanavond het plein opblazenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:02 schreef Re het volgende:
morgen nog demonstraties gepland? `als in de grote vrijdag protestmars naar het paleis?
Dit is dus zo'n tweet waar we niets aan hebben. Het is voor niemand in egypte veilig om te bloggen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:03 schreef shomila het volgende:
LondonToCairo Sam Welbeck
Sorry my blog is down - but not safe to blog right now. I am doing all I can via twitter.
58 seconds ago
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:02 schreef Re het volgende:
morgen nog demonstraties gepland? `als in de grote vrijdag protestmars naar het paleis?
Ja, die gaat gewoon door vooralsnogquote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:02 schreef Re het volgende:
Er is wel de verwachting dat het druk gaat worden, maar dat is een beetje het probleem: er is geen plan. Er is geen leidende groep, geen organisatie..quote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:02 schreef Re het volgende:
Hoezo? Is ook wat andere mensen die echt op het plein zijn zeggen. Niks geen aanval van pro-Moebi's of politie-eenheden.quote:
quote:I know u ppl will think I am exagerating but Tahrir square is the safest place in cairo right now! And it is cozy#Jan25
Morgen moet DE dag gaan worden......quote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:02 schreef Re het volgende:
Humor tussendoor, goeie shit!quote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:04 schreef ellevehC86 het volgende:
Update: net aan mijn thug gewreven, miljoenen demonstranten ontsnapt
Allemaal met een staartje?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:04 schreef ellevehC86 het volgende:
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:04 schreef ellevehC86 het volgende:
Laten we hopen dat ze vannacht om de tafel gaan zitten met een stel 'leiders'. Morgen met een miljoen mensen op het plein gaan staan gaat geen verschil maken, alleen naar iets toe lopen, het paleis, zal indruk maken en ook het leger dwingen een kant te kiezen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:04 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Er is wel de verwachting dat het druk gaat worden, maar dat is een beetje het probleem: er is geen plan. Er is geen leidende groep, geen organisatie..
Hij heeft 3 keer getweet over z'n cappucino, en nu weer een nieuwequote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:03 schreef -jos- het volgende:
[..]
En dat is zeer belangrijk, vandaag was binnen 2 uur bekend dat sandmonkey gearresteerd was omdat hij niet meer twitterde.
quote:NickKristof For all the talk about reporters in danger, it is Egyptians who face 10 times the risk and have none of our protections.
Nice. Lijkt me op de rustige momenten inderdaad een geweldige sfeer daar.quote:
Daar heeft maar 10% van de bevolking wat aanquote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:06 schreef BeSimple het volgende:
Kan een stealth bomber niet even bier droppen @ Tahrir?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |