Wanneer sta jij nu op Utrecht Centraal broodjes te verkopen bij de AH to go? Want ik was er gister en ik zag daar wel één vrouw bij de kassa met het hoogste kassanummer staan, maar ik had niet het idee dat jij het was.quote:
Ja, dit is nu al de derde keer vlak achter elkaar dat ik per ongeluk een topic sluit. Je moet toch wat bedenken?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 17:45 schreef Duvel het volgende:@ "waar..."-TT
BTW: vanaf nu staat DDZ dus voor DD-Zeer-aan-de-ogen.
Nou nee, ik had maandag kassa 6. Ook maar tot 19:00, morgen ben ik er van 07:00 / 14:00 uur weer.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 17:45 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Wanneer sta jij nu op Utrecht Centraal broodjes te verkopen bij de AH to go? Want ik was er gister en ik zag daar wel één vrouw bij de kassa met het hoogste kassanummer staan, maar ik had niet het idee dat jij het was.
Die vorige is tig jaar oud.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 17:51 schreef Duvel het volgende:
Deze foto lijkt beter dan de vorige, dat moet gezegd.
Hm, ik was er denk ik rond 12 uur. Maargoed. De enige vrouw die ik zag heette geloof ik Annelies. Maargoed. Ik zal eens kijken of ik morgen langs kan komen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 17:48 schreef Crientj het volgende:
[..]
Nou nee, ik had maandag kassa 6. Ook maar tot 19:00, morgen ben ik er van 07:00 / 14:00 uur weer.
Zie fobo voor vergelijkingsmateriaall. Enige is dat mn haar in een staart zit, meer niet.Hoef je morgen niet zoals Gupps toen deed de hele rij met cassieres door te zoeken.
Vroeger moest je technisch zijn, L/MTS of zo. Tegenwoordig is geloof ik VMBO genoeg.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 17:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat zijn eigenlijk de eisen als je machinist wilt worden? Moet je daarvoor ook technisch zijn? Of krijg je een korte cursus en gaan met die banaan
Wat deed Watertornado dan in mijn fobo?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 17:54 schreef Ireyon het volgende:
't Begint echt een irritante reflex te worden om elke keer als er over Fobo's gesproken wordt automatisch bij vrouwen erop te klikken.
Okequote:Op dinsdag 19 oktober 2010 18:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
Vroeger moest je technisch zijn, L/MTS of zo. Tegenwoordig is geloof ik VMBO genoeg.
Twijfelen aan je mannelijkheidquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 18:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat deed Watertornado dan in mijn fobo?
De Pimpel nemen dus?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 18:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Jaaaa 24.655 km dit jaardit wordt NIET mijn slechtste jaar ondanks mijn ongeluk wat me vrijwel het hele eerste kwartaal kostte
![]()
* Dr_Flash pilsje verdiend heeft
Zucht... pruts-Belgen.quote:Chaos op spoor rond Brussel
dinsdag 19 oktober 2010
Door een blokkade van de sporen in het station Brussel-Zuid in België, is het hele spits-treinverkeer rondom dat station in de soep gelopen. Treinen in het hele land hebben vertraging.
Na de algehele staking van gisteren, werd het geduld van de pendelaars in België nogmaals op de proef gesteld. Vanaf drie tot vijf uur werden de sporen van het belangrijkste station van het land, Brussel-Zuid, geblokkeerd door actievoerders.
Reden
De sporen werden geblokkeerd door acties van de spoorvakbond van de machinisten, het Autonoom Syndicaat van Treinbestuurders (ASTB). De machinisten willen dat de invoering van het nieuwe beveiligingssysteem te langzaam gaat, en ze willen sowieso het Europese algemene beveiligingssysteem. Tussen drie uur en half vijf werden de sporen geblokkeerd.
Geen trein op tijd
Dat zorgde ervoor dat er vanaf drie uur tot ongeveer half vijf geen trein op tijd vertrokken is. Een behoorlijk aantal treinen maakte rechtsomkeert in stations vóór Brussel. De vertragingen van de treinen in Brussel zorgde voor vertragingen door het hele land heen. Ook een aantal internationale treinen liepen vertragingen op, gemiddeld een halfuur. Infrabel, de spoorinfrastructuurbeheerder van het Belgische spoorwegnet, verwacht dat de situatie rond zeven uur 's avonds weer normaal is.
Auto
Omdat vele forensen wilde voorkomen in de avond niet naar huis te kunnen komen met de trein, zijn deze met de auto naar het werk gegaan. Hierdoor stond er in de ochtendspits liefst 430 kilometer file, tweemaal zoveel als op een normale dinsdagochtend. De situatie werd verslechterd door behoorlijke regenbuien.
Dat waardeloze dwergstadje heeft al veel te veel treinenquote:
Ik heb op het perron nog wel een eurocent gevondenquote:
Lol wat? 1x per uur een stoptrein in 2 verschillende richtingen en verder 2x per uur een IC naar Zwolle als hoogtepuntquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 19:32 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat waardeloze dwergstadje heeft al veel te veel treinen![]()
Het is maar goed dat de HSA dat belachelijke station maar eens goed op z'n plaats zet.
Als de trein maar ver genoeg omrijdt en je hem kunt stoppen welquote:
Ja, als het goed is welquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 19:56 schreef Dr_Flash het volgende:
In de NS HiSPeed lounge kan je je toch gratis vol laten lopen?
Morgen ben ik er denk ik ook. Even.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 17:48 schreef Crientj het volgende:
[..]
Nou nee, ik had maandag kassa 6. Ook maar tot 19:00, morgen ben ik er van 07:00 / 14:00 uur weer.
Zie fobo voor vergelijkingsmateriaall. Enige is dat mn haar in een staart zit, meer niet.Hoef je morgen niet zoals Gupps toen deed de hele rij met cassieres door te zoeken.
Je hebt een mention. ;oquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 21:40 schreef greavy het volgende:
[..]
Morgen ben ik er denk ik ook. Even.
Planning is om rond 6:40 aan te komen op Utrecht CSMoet wel erg vroeg me nest uit, namelijk 5:36 de trein al...
Weet nog niet wanneer ik rechtsomkeert maak naar Zwijndrecht, maar zal rond 1 á 2 uur worden. Moet ook ff Hoog Catharijne in.
Edit: Misschien toch maar iets later weg![]()
Zal wel erg belachelijk zijn, maar wel erg tof dat in 2013 rechtstreeks vanaf Amsterdam naar Londen zou kunnen gaan.quote:De HSA heeft alleen het monopolierecht op Nederlandse binnenlandse diensten
van Wiki
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Zolang DB geen reizigers vervoert die reizen tussen bijv. Asd en Rtd (dus binnenlands) is er geen probleem.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 00:13 schreef sander89 het volgende:
Hopelijk klopt het niet dat ICE als die naar Londen gaat rijden niet over de HSL Zuid mag:
[..]
Zal wel erg belachelijk zijn
En ik dacht vroeg wakker te zijn.. *gaaptquote:Op woensdag 20 oktober 2010 04:17 schreef greavy het volgende:
Goedemorge!
Over drie kwartier maar naar 't station/ Tis wel erg vroeg trouwens...
quote:"Vraag is alleen wat je dan met die opgevoerde stofzuigers moet doen..."
Hoi Alex,
Hoe Lelijk die V250 ook is, het materieel is een V250 en geen opgevoerde stofzuiger. Bij ons geldt het zelfde als op Somda, geen verbasteringen voor treinen gaan gebruiken, maar gebruik gewoon de juiste naamIk pas het even aan.
Wat gebeurt er als je terugschrijft dat ie een blinde mongool is?quote:
Skyscrapercity... Daar heb ik ook nog wel een account, meen ik.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 08:37 schreef James1988 het volgende:
FOK! en HGBTF ftw. Het Railways-forum op SkyScraperCity is soms ook nog wel leuk, al is het daar meer ontopic i.p.v. de slowchat die er hier soms is.
't is hier fantastiesch
Ik ben niet lelijk en ook niet autistisch, tyvmquote:
Het eerste heb ik niet kunnen beoordelen, het tweede is objectief vast te stellen.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 08:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik ben niet lelijk en ook niet autistisch, tyvm![]()
Dat zeg ik, autisten.quote:Wat me trouwens wel opvalt op HGBTF is hoe bang men daar soms is voor veranderingen. Toegegeven, ik ben er ook niet altijd voorstander van, maar zelfs een relatief kleine verandering waar iedereen beter van wordt - denk aan een nieuwe vertrekprocedure waarbij men niet meer in de deuropening blijft wachten - wordt meteen afgefakkeld als niet nodig enzo
Tuurlijk is ie prioriteit er wel, maar ja: sukkels aan de knoppen...? ARI te dom?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 09:46 schreef James1988 het volgende:
Dat denk ik wel ja. Ik zit nu tussen Houten en Utrecht Lunetten in, en het gaat met een slakkengangetje. Soms kan er doorgereden worden, maar bij Culemborg en Houten werd er rustig aan gedaan.
Waarom is er geen prioriteit zoals in bijvoorbeeld Zwitserland? IC/IR gaat voor op stoptrein/S-Bahn/goederentrein. Waarom is dat in NL niet zo (vastgelegd in de spoorwegwet ofzo?)
Dat is wel erg triest zeg. Gelukkig is er hier wel de ruimte voor om het de naam te geven die je wiltquote:
"Dames en heren, zometeen komen we aan te Utrecht Centraal met een vertraging van ongeveer 15 minuten. Dit komt doordat we bij Geldermalsen voor een rood sein hebben gestaan en de treindienstleider besloot om de stoptrein naar Utrecht voor te laten gaan."quote:Op woensdag 20 oktober 2010 09:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
Tuurlijk is ie prioriteit er wel, maar ja: sukkels aan de knoppen...? ARI te dom?
Ach, op Tweakers is het erger. Daar krijg je nog net geen 24hrs ban als je PrutsRail schrijftquote:Op woensdag 20 oktober 2010 08:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het eerste heb ik niet kunnen beoordelen, het tweede is objectief vast te stellen.
[..]
Dat zeg ik, autisten.
En als je het twee keer schrijft? Krijg je dan net geen 48 uurs ban?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:38 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Ach, op Tweakers is het erger. Daar krijg je nog net geen 24hrs ban als je PrutsRail schrijft
Krijg aids. Het halve godverdomme land ligt eruit en jullie komen aankakken met een metro naar de Bijlmer?quote:Amsterdam C-Utrecht C
Woensdag 20 Oktober 11:04
Oorzaak
Tussen Amsterdam C en Utrecht C rijden minder treinen door een wisselstoring.
Gebruik de metro tussen Amsterdam C en Bijlmer Arena.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 13:00 uur verholpen.
Reisadvies
* Reizigers tussen Utrecht C en Amsterdam C/Schiphol kunnen omreizen via Hilversum.
* Reizigers tussen Utrecht C en Muiderpoort kunnen omreizen via Amsterdam C.
Voor zover ik weet niet hoor. Een goederentrein of stoptrein heeft immers ook voor z'n treinpad betaald, dus wie is ProRail om dan een IC voorrang te geven?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 09:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
Tuurlijk is ie prioriteit er wel, maar ja: sukkels aan de knoppen...? ARI te dom?
Die prioriteit is er zeker wel. Dat begint met Koninklijk vervoer, dan supportersvervoer (die treinen moeten zo veel mogelijk blijven rijden), dan gevaarlijke stoffen, dan internationale treinen, zoiets. En stoptreinen komen als het goed is nog net voor leegmatjes dacht ik. Ziggy weet daar vast wel meer vanquote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:01 schreef Igen het volgende:
Voor zover ik weet niet hoor. Een goederentrein of stoptrein heeft immers ook voor z'n treinpad betaald, dus wie is ProRail om dan een IC voorrang te geven?
Het is dan ook jammer dat de vogelbekdieren wegens incompetentie nog niet naar Italië teruggestuurd zijn.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:01 schreef Igen het volgende:
Nou moet ik zeggen dat er wel zo'n V250 ergens geparkeerd stond, misschien dat die te veel negatieve energie uitstraalde ofzo?
Dat was zeker rond 18.45? Dan kan het wel kloppen... op spoor 7 stond een intercity naar Roosendaal (vervangend materieel), op spoor 6 kwam de oorspronkelijke trein naar Roosendaal binnen (defect en eindigde daar) en de stoptrein naar Deurne werd binnengenomen op spoor 4b. Op 4a stond de IC naar Arnhem/Zwolle.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Voor zover ik weet niet hoor. Een goederentrein of stoptrein heeft immers ook voor z'n treinpad betaald, dus wie is ProRail om dan een IC voorrang te geven?
Verder vraag ik me af wat er gisteren toch bij Den Bosch gebeurde. De trein richting Eindhoven waar ik in zat moest een kwartier wachten voor 'ie binnen kon rijden, zogenaamd omdat er geen spoor vrij was, maar bij binnenkomst waren alle zuidwaartse sporen vrij.
Nou moet ik zeggen dat er wel zo'n V250 ergens geparkeerd stond, misschien dat die te veel negatieve energie uitstraalde ofzo?
Mja, simpel: dat hele Fyra-project, wat gedoemd is te mislukken, moet hoe dan ook doorgezet worden ten koste van de reiziger. Ik denk dat NS Hispeed liever talloze proefritjes blijft rijden met die meuk in de hoop dat er soms een componentje wordt goedgekeurd, dan dat ze het retour afzender sturen en maar moeten hopen ooit hun geld nog eens terug te zien.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is dan ook jammer dat de vogelbekdieren wegens incompetentie nog niet naar Italië teruggestuurd zijn.
O ja, ik zie hetquote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die prioriteit is er zeker wel. Dat begint met Koninklijk vervoer, dan supportersvervoer (die treinen moeten zo veel mogelijk blijven rijden), dan gevaarlijke stoffen, dan internationale treinen, zoiets. En stoptreinen komen als het goed is nog net voor leegmatjes dacht ik. Ziggy weet daar vast wel meer van
Kopieer maar even, voor de mensen die daar niet kunnen inloggenquote:
Grappig dat goederen hoger gerankt staat dan een Intercity. Enerzijds wel begrijpelijk (optrekken/afremmen duurt lang met die krengen) maar de reiziger in me voelt zich niet echt gewaardeerd zoquote:Het lijstje was (en is nog steeds ):
1. Koninklijk vervoer
2. Uitgaand internationaal
3. Inkomend internationaal
4. Goederen
5. Intercity
6. Sneltrein
7. Stoptrein.
Nee, het was de trein naar Maastricht die om 10:32 uit Eindhoven had moeten vertrekken.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat was zeker rond 18.45? Dan kan het wel kloppen... op spoor 7 stond een intercity naar Roosendaal (vervangend materieel), op spoor 6 kwam de oorspronkelijke trein naar Roosendaal binnen (defect en eindigde daar) en de stoptrein naar Deurne werd binnengenomen op spoor 4b. Op 4a stond de IC naar Arnhem/Zwolle.
Geen plek dus.
Supporterstreinen vallen zeker onder goederen dan?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
Grappig dat goederen hoger gerankt staat dan een Intercity. Enerzijds wel begrijpelijk (optrekken/afremmen duurt lang met die krengen) maar de reiziger in me voelt zich niet echt gewaardeerd zo
Welnee. Uitgaand internationaal, alleen stoppen de treinen altijd te vroegquote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Supporterstreinen vallen zeker onder goederen dan?
quote:Woensdag 20 oktober 2010
Met de trein
Tijd Station / Halte Spoor Richting Reisdetails
20:11 Utrecht Centraal 12b Eindhoven CityNightLine (NS)
23:19 Koeln Hbf
23:53 Koeln Hbf ICE International
03:45 Karlsruhe Hbf
04:39 Karlsruhe Hbf Zuerich HB CityNightLine (DB)
08:34 Zuerich HB
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Ik heb Crientj wel gezienquote:Op woensdag 20 oktober 2010 10:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ic van 10.10 naar den helder is opgeheven. Reizigers voor schiphol worden via asd gestuurd en dus idd via hilversum. Benieuwd of er vanmiddag weer normaal gedaan kan worden. Geen Crientj gezien trouwens
Op papier is het leven eigenlijk best makkelijkquote:Op woensdag 20 oktober 2010 13:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Er zal vast wel een lijstje met prioriteiten bestaan, maar dan niet in de regelgeving en handboeken van de treindienstleider. Ook in de opleiding wordt daar niets meer over gezegd. Je laat treinen gewoon op tijd rijden, ongeacht de soort, en gaat andere treinen niet vertragen vanwege een trein die niet op tijd rijdt.
Of om een op tijd rijdende IC 10 minuten vast te houden om hem achter een vertraagde sprinter aan te gooien, zoals tussen Utrecht en De Haar wekelijks meerdere keren gebeurtquote:Op woensdag 20 oktober 2010 14:03 schreef Peterselieman het volgende:
Op papier wel ja, maar in de praktijk kan blijken dat het toch handiger is om de licht vertraagde IC voorrang te geven om er zo voor te zorgen dat er elders geen opstoppingen ontstaan.
quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Dus ik op NS.nl nog even mijn ritje voor komende nacht checken, als nietsvermoedende reiziger die niet beter weet en zo![]()
![]()
[..]Ra ra, wat klopt hier niet?
Ook is die CNL op de tweede genoemde tijd niet in Köln Hbf maar in Bonn-Beuel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dan moeten ze betere algoritmes gaan gebruiken, zodat dat soort zaken constant doorgerekend wordt en optimaal van de infrastructuur gebruikgemaakt kan worden en er meer treinen op tijd kunnen rijden. Moet imo niet al te lastig zijn als er gebruik gemaakt van GPS en voor tunnels bakens.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 14:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of om een op tijd rijdende IC 10 minuten vast te houden om hem achter een vertraagde sprinter aan te gooien, zoals tussen Utrecht en De Haar wekelijks meerdere keren gebeurt
Ik zie iedere dag wel zulke dingen voorbijkomen inmiddels... wat ís dat voor immens gefaal dan? Hoe kun je nu logistieke problemen krijgen op een lijn die een pendeldienstregeling rijdt?!quote:#Fyra 938 (Asd v 12.56 u) en 1037 (Rtd v 13.23 u) zijn opgeheven ivm logistieke problemen
Terwijl ik op de lijn klik tussen Best en Boxtelquote:Mogelijk extra reistijd tussen Den Haag C-Haarlem/Leiden C
Oorzaak
Tussen Den Haag C en Haarlem rijden minder treinen door een defecte trein.
Verwachting
De verstoring is naar verwachting rond 14:30 uur verholpen.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min.
De ICE zal wel over de HSL-Zuid gaan rijden. Anders haalt `ie nooit de genoemde reistijd van 4 uur over de gehele afstand.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 00:13 schreef sander89 het volgende:
Hopelijk klopt het niet dat ICE als die naar Londen gaat rijden niet over de HSL Zuid mag:
quote:Op woensdag 20 oktober 2010 14:08 schreef Socios het volgende:
Ook is die CNL op de tweede genoemde tijd niet in Köln Hbf maar in Bonn-Beuel.
Komt vanwege een verstoring bij Hoofddorp die inmiddels verholpen is.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 14:10 schreef James1988 het volgende:
#Fyra 938 (Asd v 12.56 u) en 1037 (Rtd v 13.23 u) zijn opgeheven ivm logistieke problemen
Idd.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 14:28 schreef Dr_Flash het volgende:
dat geneuzel van "om logistieke redenen" komt gewoon over als "we vinden het te gênant om te vertellen wat er echt aan de hand is". Op mij tenminste.
Zo heej, nu ben je wel stoer.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 13:26 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik heb Crientj wel gezien![]()
Zij had mij alleen niet door![]()
Hoe dik kan die plaat voor je kanis zijn, echt! Dat uitgerekend jij dit durft te typen!quote:Op woensdag 20 oktober 2010 14:17 schreef greavy het volgende:
[..]
En misschien je afkortingen voluit tikken?
Kreeg je een stijfje?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 13:26 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik heb Crientj wel gezien![]()
Zij had mij alleen niet door in het begin'
"Huu."quote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:49 schreef greavy het volgende:
Duvel toch, ik probeer mij er op aan te passen hoor. Voordat ik het post, pas ik meestal gelijk de verkortingen aan naar voluit. Alex kopieert het meestal schaamteloos van Twitter zonder enige bronvermelding
Ja, maar Shl en Asd kennen we hier wel.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:49 schreef greavy het volgende:
Duvel toch, ik probeer mij er op aan te passen hoor. Voordat ik het post, pas ik meestal gelijk de verkortingen aan naar voluit. Alex kopieert het meestal schaamteloos van Twitter zonder enige bronvermelding
quote:Op woensdag 20 oktober 2010 16:15 schreef Ireyon het volgende:
Oh wat een omroeper daarnet in de IC Asd - Vs![]()
Het folgende steesjun is Wreausendael. Het feurste treinstel met nummâh 8701 gaat deur nâh Vlissingen, het achterste treinstel met nummâh negenenvijftig-vijfennegentig (9559!) gaat.. uh.. achterblijven in Wreausendael. Dames en Herrn, steesjun Vlissingen.
Susan Coffeyquote:Op woensdag 20 oktober 2010 16:21 schreef Stefanovic83 het volgende:
duidelijk toch?![]()
Wie is die rode chick van je plaatje eigenlijk?
quote:Ja, maar damn. Die rij liep op een gegeven moment helemaal in een bochtje.Op woensdag 20 oktober 2010 16:43 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik had wel kassa 3, met de allerlangste rij
quote:Ja, je ging snelOp woensdag 20 oktober 2010 16:46 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ja, maar damn. Die rij liep op een gegeven moment helemaal in een bochtje.
Precies op het moment dat er mensen naar huis waren gestuurd omdat het zo rustig was.
Al vond ik wel dat ik dr redelijk snel doorheen ging. ;o Met je toffe vest. ;D
quote:Zei hij serieus Vlissingen aan het einde?Op woensdag 20 oktober 2010 16:15 schreef Ireyon het volgende:
Oh wat een omroeper daarnet in de IC Asd - Vs![]()
Het folgende steesjun is Wreausendael. Het feurste treinstel met nummâh 8701 gaat deur nâh Vlissingen, het achterste treinstel met nummâh negenenvijftig-vijfennegentig (9559!) gaat.. uh.. achterblijven in Wreausendael. Dames en Herrn, steesjun Vlissingen.
quote:whut? :p Is dat niet veels te koud?Op woensdag 20 oktober 2010 17:22 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ja, je ging snel![]()
Dit was eigenlijk m'n winterjas
quote:Anders was dat laatste deel niet leuk genoeg om toe te voegen hèOp woensdag 20 oktober 2010 17:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zei hij serieus Vlissingen aan het einde?
quote:Zoals je typte sprak ik het in gedachte uit als een HageneesOp woensdag 20 oktober 2010 17:30 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Anders was dat laatste deel niet leuk genoeg om toe te voegen hè. Maar ach, hoewel hij overduidelijk nog niet zo lang in Nederland woont, probeert-ie het wel. Kan dat wel waarderen
.
quote:'t Was volgens mij een Amerikaan.. althans, Wreausendael klonk precies zoals deze vent het uitspreekt:Op woensdag 20 oktober 2010 17:31 schreef Peter het volgende:
[..]
Zoals je typte sprak ik het in gedachte uit als een HageneesWelk accent was het?
quote:Bij die fietsenstalling ookOp woensdag 20 oktober 2010 18:37 schreef KapiteinT het volgende:
Hahaha, die gast is echt geniaal. Ook z'n andere filmpjes. Een auto vrije zone in Groningen vind 'ie echt helemaal geweldig en ze hebben in Nederland ook nog van die ontzettend steile trappen!
quote:Eigenlijk gewoon triest. In plaats van zoals in Amsterdam, alles met de fiets doen, heeft een stad van die grootte in Amerika minimaal 2 4-baansringen door de stad lopen om het verkeer aan te kunnenOp woensdag 20 oktober 2010 18:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bij die fietsenstalling ook"Pretty advanced for me
"
Mooi wel, zulke mensen
quote:Op woensdag 20 oktober 2010 16:28 schreef greavy het volgende:
[..]
![]()
Dat is tenminste leuk om te horen. HC's kunnen soms ook wel knullig doen: 'Het volgende station is Amersfoort. U kunt hier overstappen voor de InterCity naar Enschede. Deze trein vertrekt aan de overzijde van het perron. Onee, de trein rijdt net weg. Als u naar buiten kijkt, ziet u hem wegrijden'![]()
Dat werd Zaterdag omgeroepen![]()
quote:Ja, zeker. Maar je moet het positief bekijkenOp woensdag 20 oktober 2010 18:54 schreef Ascendancy het volgende:
Eigenlijk gewoon triest. In plaats van zoals in Amsterdam, alles met de fiets doen, heeft een stad van die grootte in Amerika minimaal 2 4-baansringen door de stad lopen om het verkeer aan te kunnen
quote:En meer van dergelijksIt is such a great ride to go from Zurich to Berlin....two great cities in Europe that are connected merely by a single nights sleep. I can't think of any other way to travel....and this beats the hell out of trying to drive in an automobile. with your bicycle on the train, ready when you wake up, this ride is completely stellar
quote:LOL!Op woensdag 20 oktober 2010 17:40 schreef Ireyon het volgende:
[..]
't Was volgens mij een Amerikaan.. althans, Wreausendael klonk precies zoals deze vent het uitspreekt:
Sowieso prachtig om te zien wat die kerel allemaal geweldig vindt![]()
quote:Ik stapte rond die tijd in de trein.
quote:Oh. Ik liet bijna 10 flessen met kiwisap vallen.Op woensdag 20 oktober 2010 19:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik stapte rond die tijd in de trein.
quote:Gast!
quote:Oh. Ik kocht twee maaltijdsalades met gegrillde groenten.Op woensdag 20 oktober 2010 19:51 schreef Crientj het volgende:
[..]
Oh. Ik liet bijna 10 flessen met kiwisap vallen.
quote:Precies mijn leeftijd
quote:Ik heb er geen problemen mee om een oude lul te zijn.Op woensdag 20 oktober 2010 20:00 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Precies mijn leeftijd![]()
en ik voel me al oud nu ik geen tiener meer ben.
'k houd verder m'n mond maar..
quote:Maar dan nog zit ik mij wezenloos te verbazen over het feit dat een vertraagde IC een half uur achter een stoptrein dient te hangen. Veel meer stations moeten viersporig uitgevoerd worden en benut worden voor inhalen door IC's.Op woensdag 20 oktober 2010 13:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Er zal vast wel een lijstje met prioriteiten bestaan, maar dan niet in de regelgeving en handboeken van de treindienstleider. Ook in de opleiding wordt daar niets meer over gezegd. Je laat treinen gewoon op tijd rijden, ongeacht de soort, en gaat andere treinen niet vertragen vanwege een trein die niet op tijd rijdt.
quote:De Sonsbeekzijde is een bouwput.Op woensdag 20 oktober 2010 21:00 schreef Brembo het volgende:
[..]
Maar dan nog zit ik mij wezenloos te verbazen over het feit dat een vertraagde IC een half uur achter een stoptrein dient te hangen. Veel meer stations moeten viersporig uitgevoerd worden en benut worden voor inhalen door IC's.
Trouwens in Ah hebben ze het ook slim aangepakt met het busvervoer tussen Ah en Ahvp. De bus vertrekt eerst naar het busstation gaat al daar keren, en rijdt dan pas terug. Ik snap niet dat ze Arnhem Sonsbeekzijde met een mooie keerlus niet benutten voor deze situatie.
quote:Op woensdag 20 oktober 2010 20:58 schreef James1988 eerst de storing zelf, later de befaamde logistieke problemen. Wat duvel zegt dushet volgende:
Opgeheven? Waarom?
quote:Amsterdam is nou niet echt bepaald een hel als je met de auto bent, en kom op, met een auto over de veel te smalle grachtjes rijden heeft wel een bepaalde charmeOp woensdag 20 oktober 2010 18:54 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Eigenlijk gewoon triest. In plaats van zoals in Amsterdam, alles met de fiets doen, heeft een stad van die grootte in Amerika minimaal 2 4-baansringen door de stad lopen om het verkeer aan te kunnen
quote:Dan gaan ze maar aan de kant
quote:Wat doe jij met al die apparaten? Voetballen?Op woensdag 20 oktober 2010 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:
okee dan. Met de laptop op schoot en via de HTC online. DIt gaat beter. Hoewel de power socket dood is
quote:Ze bouwen een nieuw station en gaan voor niemand aan de kant.Op woensdag 20 oktober 2010 21:26 schreef Brembo het volgende:
[..]
Dan gaan ze maar aan de kant. klopt, maar scheelt veel tijd vergeleken met de route door het station (5 min.).
quote:Ik bedoel dat het verkeer in de VS volledig op de auto gericht is. Openbaar vervoer is daar heel erg weinig. New York is de enige uitzondering.Op woensdag 20 oktober 2010 21:20 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Amsterdam is nou niet echt bepaald een hel als je met de auto bent, en kom op, met een auto over de veel te smalle grachtjes rijden heeft wel een bepaalde charme
quote:SF is kleiner dan Amsterdam. Als stad zelf.Op woensdag 20 oktober 2010 21:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Houston 4e stad ja? Ik denk dat Chicago wel wat groter is, of Detroit. Na NY, SF en LA natuurlijk.
quote:Het punt is ook dat Republikeinse steden veel erger zijn.Op woensdag 20 oktober 2010 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
oh okee. Wist ik nietnou ja, boeit ook niet zo eigenlijk. Venlo nu, internet wordt hierna erg prijzig denk ik, dus ik smeer hem weer
quote:Hij is echt veeeel warmer dan ie lijktOp woensdag 20 oktober 2010 17:27 schreef Crientj het volgende:
[..]
whut? :p Is dat niet veels te koud?
Ik heb vandaag echt moeite met mijzelf warm te houden. *Kopje warm water drinkt.
quote:Correctie, Arnhem is een bouwput
quote:Wellicht die grijze Metropolitan-trek/duw stellen die een decennium terug in Duitsland reden?Op woensdag 20 oktober 2010 22:26 schreef sander89 het volgende:
Was vanavond weer is op Wiki wat aan het surfen over treinen en kwam een trein tegen die ik nog kende.
Ben benieuwd of jullie dit type herkennen aan de hand van het interieur.![]()
[ afbeelding ]
quote:Dat denk ik ook ja.Op woensdag 20 oktober 2010 22:47 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Wellicht die grijze Metropolitan-trek/duw stellen die een decennium terug in Duitsland reden?
quote:Werkt ProRail nog steeds met een ouderwets algoritme waarmee treinseries moeilijker op te bouwen zijn dan af te breken?
quote:Ik denk dat dit plaatje ook in augustus 2012 geschoten kan worden aangezien DB van plan is enkele ICE-treinen tussen Frankfurt en Londen te laten rijden.Op donderdag 21 oktober 2010 00:01 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
19 oktober 2010 Een week na aanvang van de testritten in de Kanaaltunnel kwam het hoogtepunt voor Deutsche Bahn: het presenteren van ICE 4685 op London St. Pancras, recht tegenover een Eurostar-trein. Er is momenteel volop controverse rondom niet-Alstom-treinen in de Kanaaltunnel.
Bron beeld: www.deutschebahn.com
quote:Versleten klepveren misschien?Op woensdag 20 oktober 2010 21:41 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
En vind je het vreemd dat de VS een belachelijk hoog oliegebruik heeft.
quote:Erg geinig. In de CityNightLine bestaan ook 1e klas slaapwagens, de zogenaamde "1 Person im Deluxe Single Abteil".Op woensdag 20 oktober 2010 17:40 schreef Ireyon het volgende:
quote:Ja, maar het is niet dat het alleen aan de Sonsbeekzijde een bende is
quote:Bron en meerUTRECHT - De consumentenorganisaties, verenigd in het Locov, zijn tegen het afschaffen van het papieren spoorboekje. Dat hebben ze in een brief aan de Nederlandse Spoorwegen laten weten.
quote:Ik heb nog steeds goede hoop dat het Spoorboekje blijft, hoor. Zolang iets niet definitief besloten is...Op donderdag 21 oktober 2010 12:59 schreef greavy het volgende:
Spoorboekje moet blijven
Alhoewel dat vast niet zal gebeuren![]()
quote:Ik zie dat je in Delft woont.Op donderdag 21 oktober 2010 14:04 schreef V2 het volgende:
Ik ga hopelijk binnenkort op en neer naar Luxemburg. Ik begrijp dat het de moeite is om via Maastricht te reizen, omdat het traject door de Ardennen erg mooi is, klopt dit? Of zijn de extra overstaps het niet waard? Dwz, ipv alleen op Brussel overstappen moet ik dan overstappen in Ehv, Maastricht, Luik en ms zelfs nog in Namen
quote:Je kan wel online boeken en betalen bij HiSpeed.Op donderdag 21 oktober 2010 14:53 schreef V2 het volgende:
Zeker nuttigNou ja, ik moet eerst ff een hotel ritselen. Op zich is het ms idd wel een idee om terug dan over Brussel te gaan, neem aan dat ik dat gewoon bij HiSpeed online kan boeken+betalen? Ik zag een iDEAL-logo staan geloof ik.
quote:Ah, die dingen komen gewoon uit de automaat, sjiek. Ik zat al te zoeken op die faalsite, maar je kan dus niet een via-station opgeven bij het boeken. Laat staan de heenreis wel via, en de terugreis nietOp donderdag 21 oktober 2010 15:06 schreef greavy het volgende:
[..]
Je kan wel online boeken en betalen bij HiSpeed.
Wat het voordeligst is? Bij de automaat van NS een kaartje kopen (in Maastricht voor jou) naar Luxembourg Gare, NS-traject gratis.
De terugweg kan je in Luxemburg bij het loket een kaartje kopen naar Roosendaal Grens, aangezien je NS-traject gratis hebt. Je zit namelijk niet aan treinen vast met reserveringen.
quote:Ja, dat kan via de automaat. Maar of je in de kaartautomaat Luxemburg kunt selecteren weet ik niet zeker. Het loket kan dat zeker.Op donderdag 21 oktober 2010 15:08 schreef V2 het volgende:
[..]
Ah, die dingen komen gewoon uit de automaat, sjiek. Ik zat al te zoeken op die faalsite, maar je kan dus niet een via-station opgeven bij het boeken. Laat staan de heenreis wel via, en de terugreis niet
quote:Plan-V is alsnog het beste materieel.
quote:Maar gelukkig weet je dat zo wel, want je hebt het even nagevraagd op OHIH.Op donderdag 21 oktober 2010 15:12 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar of je in de kaartautomaat Luxemburg kunt selecteren weet ik niet zeker.
quote:Inderdaad.Op donderdag 21 oktober 2010 15:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Maar gelukkig weet je dat zo wel, want je hebt het even nagevraagd op OHIH.
quote:Bij de NS automaten kun je 100% zeker Luxemburg kiezenOp donderdag 21 oktober 2010 15:12 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, dat kan via de automaat. Maar of je in de kaartautomaat Luxemburg kunt selecteren weet ik niet zeker. Het loket kan dat zeker.
quote:Ik heb daar een 'iets' andere mening over.Op donderdag 21 oktober 2010 15:17 schreef greavy het volgende:
[..]
Plan-V is alsnog het beste materieel.
quote:Vragen is niet nodig.Op donderdag 21 oktober 2010 15:18 schreef greavy het volgende:
[..]
Inderdaad.
De automaat geeft maar beperkt aantal buitenlandse bestemmingen..
Ik ga nu werken![]()
quote:QFTOp donderdag 21 oktober 2010 15:37 schreef Stefanovic83 het volgende:
[..]
Ik heb daar een 'iets' andere mening over.
Oude krotten
quote:Faal nummero 825Reizigers met een kortingskaart van de Nederlandse Spoorwegen krijgen geen korting bij andere vervoerders als ze de OV-chipkaart gebruiken. De NS adviseert de vaste klanten op die trajecten vooral te reizen met het papieren kaartje. Dat meldt nu.nl.
quote:En misschien wel interessanter: ook tussen Amsterdam en Londen!Op donderdag 21 oktober 2010 03:03 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik denk dat dit plaatje ook in augustus 2012 geschoten kan worden aangezien DB van plan is enkele ICE-treinen tussen Frankfurt en Londen te laten rijden.
quote:Het ging er toch over of ze geen bende ergens anders konden maken of zo?Op donderdag 21 oktober 2010 12:31 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ja, maar het is niet dat het alleen aan de Sonsbeekzijde een bende is
quote:Bron: GeenStijl.Sletje van de NS is complete zuigtrein131 SLT's heeft de NS besteld. De epic-fail-op-wielen wordt zelfs door het eigen personeel al 'sletje' genoemd. En terecht. Iedereen komt er in, maar heeft na de rit enorme behoefte om te douchen. Bovendien zuigt sletje als een stagiaire met doorgroei-ambities. Ja, sletje is kudt. Het is dezelfde nieuwe Sprinter die twee weken terug in het nieuws was omdat er geen WC in zit. Waardoor iedereen dus maar in het gangpad van sletje kwakt, blurpt, pist en poept. Vindt sletje stiekem gewoon lekker, natuurlijk. Het ironische is dat sletje er op het eerste gezicht prima uitziet. Aircootje, hip uiterlijk, computergestuurd, inflight information schermpjes en veel licht in de trein. Kan niet misgaan, zou je zeggen. Maar wat krijg je altijd met vrouwen die mooi zijn van buiten en überslet van binnen? Juist, misplaatst diva-gedrag. Wat een koppige, chagrijnige, nauwelijks functionerend hoerenkind van een trein is die SLT. Dat de NS zich daar ooit door heeft laten paaien. Zeker instant verliefd op die zaadvragende koplampen van het sletje. Maar goed, wat een nukken heeft het kind. Het NS-sletje laat zich lastig besturen, weigert soms zelfs maar het rangeerterrein af te komen en trekt op als een Ferrari Testarossa in een moddersloot. "Meh, geen zin", dat type. Bovendien slurpt de hoerendiva geld als een malle. Sletje heeft inmiddels al 850 miljoen euro van de NS-creditcard opgemaakt. In een jaar tijd. Forenzenfolder De Pers heeft alles eens netjes op een rijtje gezet. Kedeghedeng, kedeghedeng, genaaid.
quote:Ze bezorgen door hun spontane storingen de treindienstleiders handenvol werk. Imo wel een goed iets, omdat een aantal dan eindelijk leren hoe ze de treinenloop beter kunnen regelen en dat ze niet altijd op ARI moeten vertrouwen.Op donderdag 21 oktober 2010 17:26 schreef V2 het volgende:
"Een ProRail-medewerker, die liever anoniem wil blijven, heeft het helemaal gehad met de nieuwe Sprinter" ... wat heeft ProRail er nou weer mee te maken
quote:Je kan in Maastricht een kaartje kopen naar Luxemburg Stad.Op donderdag 21 oktober 2010 15:08 schreef V2 het volgende:
[..]
Ah, die dingen komen gewoon uit de automaat, sjiek. Ik zat al te zoeken op die faalsite, maar je kan dus niet een via-station opgeven bij het boeken. Laat staan de heenreis wel via, en de terugreis niet
quote:Oeps, dan heb ik dat even gemist...Op donderdag 21 oktober 2010 17:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het ging er toch over of ze geen bende ergens anders konden maken of zo?
quote:Geeft niet, ik was ook te lui om het op te zoeken!Op donderdag 21 oktober 2010 18:51 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Oeps, dan heb ik dat even gemist...
quote:In de spits is dat vast spectaculairOp donderdag 21 oktober 2010 20:31 schreef Ascendancy het volgende:
Waarom rijdt er plan V in de 1900? Heeft NShispeed die rijtuigen van de ICR nodig?
quote:Jah okay, de trdls natuurlijk. Maar dat mannetje, dat is van NedTrain, niet van ProRail. Volgens mij heeft NedTrain daar veel meer ellende vanOp donderdag 21 oktober 2010 17:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze bezorgen door hun spontane storingen de treindienstleiders handenvol werk. Imo wel een goed iets, omdat een aantal dan eindelijk leren hoe ze de treinenloop beter kunnen regelen en dat ze niet altijd op ARI moeten vertrouwen.
Voor de rest kan het materieel allerlei andere storingen veroorzaken waar ProRail dan weer een mannetje naar toe moet sturen om te kijken hoe de storing op te lossen is. Met de stellen zelf hebben ze niets van doen natuurlijk
quote:Ik heb het voor de verandering over de consensus Bombardier-Siemens.Op donderdag 21 oktober 2010 17:29 schreef James1988 het volgende:
Vrij veel... als zo'n SLT stilvalt midden in een druk baanvak (denk aan Arnhem naar Utrecht) dan is de treinenloop om zeep.
quote:GeenStijl pretendeert inderdaad Hans Teeuwen, Theo Maassen en Youp van 't Hek te overschreeuwen, maar mislukt steeds in deze pogingen.Op donderdag 21 oktober 2010 17:18 schreef Peterselieman het volgende:
Jammer van al dat gewouwel van GS, want hierdoor gaat de serieuze ondertoon van het stukje behoorlijk verloren.
Daarom leest het stukje van De Pers een stuk beter: http://www.depers.nl/binn(...)-over-het-spoor.html
quote:Klopt.Op donderdag 21 oktober 2010 20:39 schreef V2 het volgende:
[..]
Jah okay, de trdls natuurlijk. Maar dat mannetje, dat is van NedTrain, niet van ProRail. Volgens mij heeft NedTrain daar veel meer ellende van
quote:Je moet iets doen als je op de trein wacht , blijf je wel warmOp donderdag 21 oktober 2010 20:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Ze hebben in Zwitserland onlangs een aantal nieuwe stations geopend, waaronder twee langs de Bodensee-oever tussen Romanshorn en Rorschach. Daar moest ik dus even langs om bordjes op te vegen. En in elk geval bij de onooglijke halte Steinach (denk aan Gaanderen, Arkel, Passewaaij, dat soort onzin) hebben ze wel een HEEL merkwaardige manier van prioriteiten stellen. Behalve alles wat je er logischerwijs NIET kunt krijgen aan goederen en/of diensten, kun je er namelijk bijvoorbeeld WEL een zwangerschapstest uit de automaat trekken. Gewoon tussen de snickers en de gevulde koeken in bij wijze van spreken. WTF?
quote:Van pissen op een staafje? Of heb jij meer kinky doeleinden voor een Predictor?Op donderdag 21 oktober 2010 20:59 schreef Yreal het volgende:
[..]
Je moet iets doen als je op de trein wacht , blijf je wel warm
quote:HahaOp donderdag 21 oktober 2010 20:43 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Klopt.
Maar het probleem is dat NedTrain ook fan is van het 'Just In Time'-bedrijfsproces, waarbij onderdelen pas gehaald worden op het moment dat ze nodig zijn. Ik zou dat bedrijf willen aanraden een ruimere reserve aan te houden. Dat is minder efficiënt, maar op de lange termijn ben je sneller toegespeeld op calamiteiten...
quote:Dat wordt wel afgedekt (hihi gedektOp donderdag 21 oktober 2010 21:09 schreef Peterselieman het volgende:
Je zult als kind maar chocolade willen hebben en mis drukken
quote:Dan zegt 'ie dat je niet genoeg geld hebt ingeworpen.Op donderdag 21 oktober 2010 21:09 schreef Peterselieman het volgende:
Je zult als kind maar chocolade willen hebben en mis drukken
quote:Neem z.s.m. snel contact op met Servex!Op donderdag 21 oktober 2010 21:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens is er wel nagedacht over de indeling, alleen door iemand die van rechts naar links leest![]()
Hier zien we, te beginnen aan de rechterkant:
Condooms, Zwangerschapstesten en Kinder chocolaHoe krijg je t voor elkaar
![]()
[ afbeelding ]
quote:Nee, je verveelt je dus je gaat effe lekker wippen ergens.Op donderdag 21 oktober 2010 21:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Van pissen op een staafje? Of heb jij meer kinky doeleinden voor een Predictor?
quote:Niet als je er voor drie repen geld in hebt gemiktOp donderdag 21 oktober 2010 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat wordt wel afgedekt (hihi gedekt) door de prijsverschillen
quote:Het is gewoon voorbedachten rade. "Volgens Somda zit er op de volgende trein een bloedlekkere conductrice. I'll come preparedOp donderdag 21 oktober 2010 21:21 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nee, je verveelt je dus je gaat effe lekker wippen ergens.
kan je achteraf meteen kijken of je raak hebt geschoten
quote:Je zou maar per ongeluk over die kinder bueno heen pissenOp donderdag 21 oktober 2010 21:09 schreef Peterselieman het volgende:
Je zult als kind maar chocolade willen hebben en mis drukken
quote:Nou aangezien de trein om 3 uur uit Den Haag vertrok zit hij in de brede vrijdagspits in Brabant.Op donderdag 21 oktober 2010 20:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
In de spits is dat vast spectaculair
quote:Ach, op zich, een charmant iemand tegenkomen in de trein kan best. Zoals in een van de verhalen in deze uitzending: http://futureexpress.ncrv.nl/ncrvgemist/future-express-1Op donderdag 21 oktober 2010 21:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is gewoon voorbedachten rade. "Volgens Somda zit er op de volgende trein een bloedlekkere conductrice. I'll come prepared"
quote:Lekkere chica's hier hoorOp donderdag 21 oktober 2010 21:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Ach, op zich, een charmant iemand tegenkomen in de trein kan best. Zoals in een van de verhalen in deze uitzending: http://futureexpress.ncrv.nl/ncrvgemist/future-express-1
(sowieso wel een mooi TV-programma)
Alhoewel in Zwitserland...?
quote:Zaten er geen condooms in?Op donderdag 21 oktober 2010 21:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lekkere chica's hier hoorMaar om dan meteen even een predictor uit de automaat te gaan sleuren is dan ook weer wat radicaal denk ik. Maar misschien ben ik gewoon te afwachtend ingesteld, dat kan ook
quote:Op donderdag 21 oktober 2010 21:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lekkere chica's hier hoorMaar om dan meteen even een predictor uit de automaat te gaan sleuren is dan ook weer wat radicaal denk ik. Maar misschien ben ik gewoon te afwachtend ingesteld, dat kan ook
quote:Je vraagt je zowaar af waar ze die zwangerschapstesten eigenlijk voor nodig hebben heOp donderdag 21 oktober 2010 21:57 schreef Igen het volgende:
zo'n steriel toestel dat tot op de seconde op tijd
quote:Hoe zag ze er uit? Ik kom daar regelmatigOp donderdag 21 oktober 2010 21:46 schreef Peterselieman het volgende:
Station Arkel? Ik kan me nog herinneren toen ik daar een keer was dat er een chick instapte die echt bloedmooi was. Wat had ik destijds graag met haar gesproken.
quote:Blond haar, iets over haar schouder. Ongeveer 1,70 meter lang. Volgens mij blauwe ogen en ze zal nu 22 à 23 jaar zijn schat ik.Op donderdag 21 oktober 2010 22:12 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Hoe zag ze er uit? Ik kom daar regelmatig
quote:Als ik 40 ben denk ik er vast net zo overOp donderdag 21 oktober 2010 22:19 schreef Peterselieman het volgende:
Die leeftijd die ik noemde is voor mij prima
quote:Is ze lekker danOp donderdag 21 oktober 2010 22:20 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Als ik 40 ben denk ik er vast net zo over![]()
Kunnen we geen lijstje maken met stations waar lekkere wijven komen.
Utrecht Centraal(want Crientj)
Arkel
...
quote:Geen idee, maar Flash zal r vast niet heengaan omdat ze lelijk is.
quote:Ik wilde net Amsterdam Sloterdijk posten, maar die ene blonde schone die bij de AKO werkte is weer weggegaan helaas...Op donderdag 21 oktober 2010 22:20 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Als ik 40 ben denk ik er vast net zo over![]()
Kunnen we geen lijstje maken met stations waar lekkere wijven komen.
Utrecht Centraal(want Crientj)
Arkel
...
quote:Hij is toch geen lekker wijfOp donderdag 21 oktober 2010 22:48 schreef Guppyfriend het volgende:
Op Utrecht centraal werkt n leuke jongen bij de boterhamexpressdat telt vast ook
quote:Op donderdag 21 oktober 2010 22:31 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Geen idee, maar Flash zal r vast niet heengaan omdat ze lelijk is.
quote:Leer een taal johEn Greavy durfd
quote:Ja, nee, maar wat heb ik nou aan lekkere wijven?!
quote:Wordt er dan SLT in Brugge gebouwd? Ik dacht dat dat allemaal in Kassel (Bombardier) en Wildenrath (Siemens zit daar afaik) wordt gebouwd?Op donderdag 21 oktober 2010 20:39 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik heb het voor de verandering over de consensus Bombardier-Siemens.
Het lijkt erop dat er wafelijzerpolitiek bedreven wordt om de werkgelegenheid in Brugge te garanderen. Hetzelfde gaat ook op voor Desiro HL die voor NMBS wordt gebouwd...
quote:Hmm, good point. Misschien moet ik ik toch maar eens langs gaan daar in Utrecht.Op donderdag 21 oktober 2010 23:06 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja jongen, boeiend. Word een vrouw lelijk zodra ze een relatie heeft?
quote:Dan heb jij gelijk op dat punt, ervan uitgaand dat ik hier niets van af weet.Op donderdag 21 oktober 2010 23:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wordt er dan SLT in Brugge gebouwd? Ik dacht dat dat allemaal in Kassel (Bombardier) en Wildenrath (Siemens zit daar afaik) wordt gebouwd?
quote:Brugge bouwt ook mee aan de Desiro ML's. Dit was weer een eis van de vakbonden...De Desiro ML's komen afaik ook allemaal uit Duitsland, Brugge bouwt dan inderdaad weer wel mee aan de M6'en. Maar dat is Bombardier.
quote:Die van mij is er alleen maar mooier door geworden.Op donderdag 21 oktober 2010 23:06 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja jongen, boeiend. Word een vrouw lelijk zodra ze een relatie heeft?
quote:Dit is wel... apart!Op donderdag 21 oktober 2010 21:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens is er wel nagedacht over de indeling, alleen door iemand die van rechts naar links leest![]()
Hier zien we, te beginnen aan de rechterkant:
Condooms, Zwangerschapstesten en Kinder chocolaHoe krijg je t voor elkaar
![]()
[ afbeelding ]
quote:Word lesbisch! Ik kan het aanraden!Op donderdag 21 oktober 2010 22:59 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ja, nee, maar wat heb ik nou aan lekkere wijven?!
quote:Op vrijdag 22 oktober 2010 08:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die van mij is er alleen maar mooier door geworden.
quote:Oh?Op donderdag 21 oktober 2010 22:20 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Als ik 40 ben denk ik er vast net zo over![]()
Kunnen we geen lijstje maken met stations waar lekkere wijven komen.
Utrecht Centraal(want Crientj)
Arkel
...
quote:Jij neemt wel erg makkelijk causaliteit aan heOp vrijdag 22 oktober 2010 08:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die van mij is er alleen maar mooier door geworden.
quote:Nee man, je kunt echt beter homo wordenOp vrijdag 22 oktober 2010 08:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Word lesbisch! Ik kan het aanraden!
quote:Homo's zijn verwijfder dan vrouwen.Op vrijdag 22 oktober 2010 09:46 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Nee man, je kunt echt beter homo wordenDat wijvengedoe altijd
quote:Iedereen bi, iedereen blij?Op vrijdag 22 oktober 2010 09:46 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Nee man, je kunt echt beter homo wordenDat wijvengedoe altijd
quote:Oeh, allemaal rode cijfertjes. ;DOp vrijdag 22 oktober 2010 10:02 schreef Peterselieman het volgende:
[Upd] Lijk gevonden in Schipholtunnel
En weer een grote vertraging op het spoor
quote:CompromissenOp vrijdag 22 oktober 2010 09:58 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Homo's zijn verwijfder dan vrouwen.
quote:AwhhOp vrijdag 22 oktober 2010 10:50 schreef KapiteinT het volgende:
Leuk, ik moet zo werken op station Hoofddorp en er rijden geen treinen van en naar Schiphol.
* KapiteinT bereidt zich voor op 324634 vragen.
En het kutte is dat de reisinformatie in ons systeem nooit actueel is... We moeten het doen met faxen van de NS waar in staat welke treinen er wel en niet rijden.
quote:Ik werk in de Kiosk op station Hoofddorp, maar we zijn ook een tickets & servicepunt van de NS. We verkopen dus ook treinkaartjes en geven reisadvies.
quote:Danku danku.
quote:Sterkte ja.Op vrijdag 22 oktober 2010 11:18 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ik werk in de Kiosk op station Hoofddorp, maar we zijn ook een tickets & servicepunt van de NS. We verkopen dus ook treinkaartjes en geven reisadvies.
[..]
Danku danku.
quote:Oh je zit in zo'n kiosk.Op vrijdag 22 oktober 2010 11:18 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ik werk in de Kiosk op station Hoofddorp, maar we zijn ook een tickets & servicepunt van de NS. We verkopen dus ook treinkaartjes en geven reisadvies.
[..]
Danku danku.
quote:Ik zit niet in zo'n klein ding op het perron hoor. Gewoon in een winkel onder het spoor. We hebben daar de VAR, de computer van de NS waarmee we onze treinkaartjes printen en reisinformatie mee zoeken. Helaas is deze reisinformatie nooit up-to-date. Ik weet nu ongeveer welke treinen er wel en niet rijden, dat moet ik maar even onthouden en verder op de omroepberichten letten. Ook hebben we achter een computer staan waar ik eventueel op zou kunnen kijken.Op vrijdag 22 oktober 2010 11:31 schreef Crientj het volgende:
[..]
Oh je zit in zo'n kiosk.
Ben ik blij dat wij dat niet hebbenMaar euh, als je een pc met internet hebt (Ahoewel; in een kiosk? Kans is klein dan.) Dan kan je toch de reisplanner open zetten of AV ofzo?
quote:Hmm kay ;o Ja, euh weet ik veel.Op vrijdag 22 oktober 2010 11:41 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ik zit niet in zo'n klein ding op het perron hoor. Gewoon in een winkel onder het spoor. We hebben daar de VAR, de computer van de NS waarmee we onze treinkaartjes printen en reisinformatie mee zoeken. Helaas is deze reisinformatie nooit up-to-date. Ik weet nu ongeveer welke treinen er wel en niet rijden, dat moet ik maar even onthouden en verder op de omroepberichten letten. Ook hebben we achter een computer staan waar ik eventueel op zou kunnen kijken.
quote:http://somda.nl/forum/3884/p297799/HSL+Materieel/Het gaat slecht met de V250:
Het enige toegelaten onderdeel van de V250 is nog steeds de stroomafnemer.
-Ruitenwissers werken slecht en wissen over een te klein oppervlak
-Bij regen in combinatie met hoge snelheid is het zicht voor de machinist minimaal
-Klimaatbeheersing werkt nog steeds niet waardoor er zeer hoge tempraturen ontstaan in cabine
-Beeldschermen in cabine zijn zeer slecht te lezen
-Om de dodeman werkbaar te houden wordt een stuk hout van de Blokker gebruikt
Maw, je kunt gerust zeggen dat de veiligheid in geding is gekomen. En dan gaat het alleen nog maar over de belangrijkste zaken in de cabine.
V250 treinstel nummer 5 is inmiddels aangekomen en gelijk terzijde gesteld in de Watergraafsmeer.
De ontheffing om met de V250 te mogen rijden verloopt op 31 december van dit jaar.
quote:Ongelofelijk, dan bouw je een trein die 250km/u gaat en dan ben je niet eens in staat een goede ruitenwisser te ontwerpen.Op vrijdag 22 oktober 2010 11:57 schreef Peterselieman het volgende:
Ik hoop dat dit nieuws over het vogelbekdier/de stofzuiger waar is:
[..]
http://somda.nl/forum/3884/p297799/HSL+Materieel/
quote:Oh dat is wel een goede.Op vrijdag 22 oktober 2010 11:53 schreef Peterselieman het volgende:
of als je mobiel internet hebt gewoon m.ns.nl er bij pakken. Werkt ook prima
quote:Wij in Emmen zijn reizigerskiosk, doen dus niets met kaartjes (dat doet een servicepunt iets verder op tijdens kantooruren en dus niet in het weekend). Al die lui bij ons janken om te wisselen, maar doen we niet. Kleingeld hebben we nodig voor de klanten.Op vrijdag 22 oktober 2010 11:18 schreef KapiteinT het volgende:
Ik werk in de Kiosk op station Hoofddorp, maar we zijn ook een tickets & servicepunt van de NS. We verkopen dus ook treinkaartjes en geven reisadvies.
quote:Toch wel leuk als er dan een optie geboden wordt in de zin van een wisselautomaat. Of een kaartautomaat die papiergeld accepteert. Dat soort genialiteit. Maar ja, verzin zoiets maar eensOp vrijdag 22 oktober 2010 12:49 schreef Zyron het volgende:
[..]
Wij in Emmen zijn reizigerskiosk, doen dus niets met kaartjes (dat doet een servicepunt iets verder op tijdens kantooruren en dus niet in het weekend). Al die lui bij ons janken om te wisselen, maar doen we niet. Kleingeld hebben we nodig voor de klanten.
quote:En wat als ze dan nog steeds geen toelating hebben? Een hele papierwinkel opnieuw doorlopen?De ontheffing om met de V250 te mogen rijden verloopt op 31 december van dit jaar.
quote:Op een boot terug naar Ansaldo.Op vrijdag 22 oktober 2010 13:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
En wat als ze dan nog steeds geen toelating hebben? Een hele papierwinkel opnieuw doorlopen?
quote:Lastig? Alles maar zo makkelijk mogelijk.Op vrijdag 22 oktober 2010 13:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Toch wel leuk als er dan een optie geboden wordt in de zin van een wisselautomaat. Of een kaartautomaat die papiergeld accepteert. Dat soort genialiteit. Maar ja, verzin zoiets maar eens![]()
Lastig volk, reizigers
quote:Je meent het.
quote:Koop een dagboek.Op vrijdag 22 oktober 2010 15:33 schreef Crientj het volgende:
[..]
Je meent het.
Ik zou eens van die dingen moeten opschrijven, dan is het nog leuk om terug te lezen.
quote:Ik las 'Chococookie' door AH gaat verdwijnen'Op vrijdag 22 oktober 2010 16:58 schreef James1988 het volgende:
[ | ]
22 oktober 2010 Na een relatief korte maar toch zeer succesvolle dag op het werk wacht dit triple chocolate cookie rustig op zijn naderende lot: door mij opgegeten worden. Ik heb het koekje gekocht in de AH To Go in Utrecht, maar heb geen Crientj gezien. Het koekje smaakte goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |