abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 20 oktober 2010 @ 22:04:57 #156
155227 crew  Guppy
dus
pi_87772917
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 21:01 schreef Duvel het volgende:

[..]


De Sonsbeekzijde is een bouwput.
Correctie, Arnhem is een bouwput
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_87774242
Was vanavond weer is op Wiki wat aan het surfen over treinen en kwam een trein tegen die ik nog kende.

Ben benieuwd of jullie dit type herkennen aan de hand van het interieur. :P
............................
pi_87775318
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 22:26 schreef sander89 het volgende:
Was vanavond weer is op Wiki wat aan het surfen over treinen en kwam een trein tegen die ik nog kende.

Ben benieuwd of jullie dit type herkennen aan de hand van het interieur. :P
[ afbeelding ]
Wellicht die grijze Metropolitan-trek/duw stellen die een decennium terug in Duitsland reden?
pi_87776285
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 22:47 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Wellicht die grijze Metropolitan-trek/duw stellen die een decennium terug in Duitsland reden?
Dat denk ik ook ja.

Maar dat is toch geen decennium terug? Ik heb ze i.i.g. in 2004 of later nog wel in Bochum voorbij zien komen (non-stop natuurlijk) onder de Metropolitan-merknaam.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2010 23:09:30 ]
pi_87777897
Klopt is de Metropolitan, ze rijden nog steeds nu als ICE tussen Hamburg en Berlijn.
Ze zijn begin 2005 overgeschilderd in DB IC(E) stijl, het interieur is nog steeds het zelfde.

Zijn aantal erg fanatiek geweest op Wikipedia, belachelijk veel info: http://de.wikipedia.org/wiki/Metropolitan
............................
  donderdag 21 oktober 2010 @ 00:01:56 #161
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87777981


19 oktober 2010 Een week na aanvang van de testritten in de Kanaaltunnel kwam het hoogtepunt voor Deutsche Bahn: het presenteren van ICE 4685 op London St. Pancras, recht tegenover een Eurostar-trein. Er is momenteel volop controverse rondom niet-Alstom-treinen in de Kanaaltunnel.
Bron beeld: www.deutschebahn.com
  donderdag 21 oktober 2010 @ 03:01:55 #162
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87780960
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 20:58 schreef James1988 het volgende:
Opgeheven? Waarom? :')
Werkt ProRail nog steeds met een ouderwets algoritme waarmee treinseries moeilijker op te bouwen zijn dan af te breken? :|W
  donderdag 21 oktober 2010 @ 03:03:45 #163
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87780975
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 00:01 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]

19 oktober 2010 Een week na aanvang van de testritten in de Kanaaltunnel kwam het hoogtepunt voor Deutsche Bahn: het presenteren van ICE 4685 op London St. Pancras, recht tegenover een Eurostar-trein. Er is momenteel volop controverse rondom niet-Alstom-treinen in de Kanaaltunnel.
Bron beeld: www.deutschebahn.com
Ik denk dat dit plaatje ook in augustus 2012 geschoten kan worden aangezien DB van plan is enkele ICE-treinen tussen Frankfurt en Londen te laten rijden.

Ik ben benieuwd...
  donderdag 21 oktober 2010 @ 08:28:30 #164
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87782272
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 21:41 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

En vind je het vreemd dat de VS een belachelijk hoog oliegebruik heeft.
Versleten klepveren misschien?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87786920
quote:
Erg geinig. In de CityNightLine bestaan ook 1e klas slaapwagens, de zogenaamde "1 Person im Deluxe Single Abteil".

Iemand weleens in zo´n compartiment gereisd of kunnen kijken? Wat is het verschil met het compartiment getoond in dit YT-filmpje. WC en Douche erbij op de kamer? Zoals in een hotel?
pi_87787021
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 22:04 schreef Guppyfriend het volgende:
Correctie, Arnhem is een bouwput
De Sonsbeekzijde ligt in Arnhem. ;)
  Moderator donderdag 21 oktober 2010 @ 12:31:22 #167
155227 crew  Guppy
dus
pi_87788419
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 11:43 schreef Socios het volgende:

[..]

De Sonsbeekzijde ligt in Arnhem. ;)
Ja, maar het is niet dat het alleen aan de Sonsbeekzijde een bende is ;)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_87789202
quote:
UTRECHT - De consumentenorganisaties, verenigd in het Locov, zijn tegen het afschaffen van het papieren spoorboekje. Dat hebben ze in een brief aan de Nederlandse Spoorwegen laten weten.
Bron en meer
dag
  donderdag 21 oktober 2010 @ 12:59:07 #169
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87789461
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 12:52 schreef Peter het volgende:

[..]

Bron en meer
_O_ Spoorboekje moet blijven :D
Alhoewel dat vast niet zal gebeuren :N
pi_87789709
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 12:59 schreef greavy het volgende:
_O_ Spoorboekje moet blijven :D
Alhoewel dat vast niet zal gebeuren :N
Ik heb nog steeds goede hoop dat het Spoorboekje blijft, hoor. Zolang iets niet definitief besloten is...

Het zou geweldig zijn als alle Spoorboekjehaters te vroeg gejuicht hebben.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 14:04:54 #171
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_87791953
Ik ga hopelijk binnenkort op en neer naar Luxemburg. Ik begrijp dat het de moeite is om via Maastricht te reizen, omdat het traject door de Ardennen erg mooi is, klopt dit? Of zijn de extra overstaps het niet waard? Dwz, ipv alleen op Brussel overstappen moet ik dan overstappen in Ehv, Maastricht, Luik en ms zelfs nog in Namen :D
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 14:41:38 #172
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87793452
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 14:04 schreef V2 het volgende:
Ik ga hopelijk binnenkort op en neer naar Luxemburg. Ik begrijp dat het de moeite is om via Maastricht te reizen, omdat het traject door de Ardennen erg mooi is, klopt dit? Of zijn de extra overstaps het niet waard? Dwz, ipv alleen op Brussel overstappen moet ik dan overstappen in Ehv, Maastricht, Luik en ms zelfs nog in Namen :D
Ik zie dat je in Delft woont.
Het stuk Liege-Guillemins - Luxembourg Gare is zeker de moeite waard.
Als je uit Delft naar Maastricht gaat en vervolgens naar Luik. Daar kan je rechtstreeks naar Luxemburg overstappen. Deze rijdt elke 2 uur.
Stap je over via Namur kan je net zo goed via Brussel, want je stapt over in Namur op de trein die uit Brussel komt. Luik - Namur is niet zo speciaal meende ik mij te herinneren. Luik - Luxemburg gaat via een andere route als Namur - Luxemburg. Beide routes zijn aan te bevelen. Misschien de terugweg via de andere kant?

Foto's van de omgeving die ik tussen Luik en Luxemburg gemaakt heb: http://www.durkhoutsma.nl(...)um=Luxemburg+-+Luik/
Het stuk Brussel - Luxemburg: http://www.durkhoutsma.nl(...)Brussel+-+Luxemburg/

Tussen Luik en Luxemburg rijden deze Belgische rijtuigen:

2e klas:


Tussen Brussel en Luxemburg rijdt dit:
  donderdag 21 oktober 2010 @ 14:45:56 #173
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_87793587
Zo, hele bak info :P Uit Delft idd, maar ik denk dat ik voor de eenvoud zowel heen als terug over Maastricht ga. In NL reis ik bovendien toch gratis. Niet dat dat uitmaakt, hoef het zelf niet te betalen, maar toch :) En ik wilde idd Namur vermijden, nergens voor nodig om nog een extra overstap te maken.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 14:50:13 #174
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87793748
Zolang de info maar nuttig is toch ;)
Als jij het zelf niet hoeft te betalen, zou ik op de terugweg via Brussel (of Namur - Luik) gaan. Het stuk Luxemburg - Namur is zeker de moeite waard.
Een nadeel van beide trajecten is dat het best een grote afstand heeft. Je hebt geen catering in de trein, dus zelf etenswaren meenemen is zeker handig.
Op Luxemburg kan ik je het restaurant aanraden in de hal. Vooraan heb je broodjes, maar doorlopend naar achteren een restaurantje. Heerlijk eten.
Het station van binnen is machtig. Buiten staat er nog een oud armsein, en je ziet aan de achterkant ook 2 of 3 oude loccenloodsen. Qua materieel heb je ook redelijk wat wisseling, oude CFL 2000, maar ook TGV.
Op het emplacement staan er geregeld vreemde combinaties, enkeldeks afgewisseld met dubbeldeksrijtuigen gekoppeld. Dit komt daar (in de spits) ook voor.

Oja, de meesten daar willen Frans spreken. Maar met Duits redden ze zich ook nog wel. Engels wordt vaak vertikt, wat dus problemen kan opleveren.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 14:53:54 #175
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_87793883
Zeker nuttig :) Nou ja, ik moet eerst ff een hotel ritselen. Op zich is het ms idd wel een idee om terug dan over Brussel te gaan, neem aan dat ik dat gewoon bij HiSpeed online kan boeken+betalen? Ik zag een iDEAL-logo staan geloof ik.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 15:06:24 #176
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87794343
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 14:53 schreef V2 het volgende:
Zeker nuttig :) Nou ja, ik moet eerst ff een hotel ritselen. Op zich is het ms idd wel een idee om terug dan over Brussel te gaan, neem aan dat ik dat gewoon bij HiSpeed online kan boeken+betalen? Ik zag een iDEAL-logo staan geloof ik.
Je kan wel online boeken en betalen bij HiSpeed.
Wat het voordeligst is? Bij de automaat van NS een kaartje kopen (in Maastricht voor jou) naar Luxembourg Gare, NS-traject gratis.
De terugweg kan je in Luxemburg bij het loket een kaartje kopen naar Roosendaal Grens, aangezien je NS-traject gratis hebt. Je zit namelijk niet aan treinen vast met reserveringen.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 15:08:37 #177
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_87794415
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 15:06 schreef greavy het volgende:

[..]

Je kan wel online boeken en betalen bij HiSpeed.
Wat het voordeligst is? Bij de automaat van NS een kaartje kopen (in Maastricht voor jou) naar Luxembourg Gare, NS-traject gratis.
De terugweg kan je in Luxemburg bij het loket een kaartje kopen naar Roosendaal Grens, aangezien je NS-traject gratis hebt. Je zit namelijk niet aan treinen vast met reserveringen.
Ah, die dingen komen gewoon uit de automaat, sjiek. Ik zat al te zoeken op die faalsite, maar je kan dus niet een via-station opgeven bij het boeken. Laat staan de heenreis wel via, en de terugreis niet :D
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 15:12:13 #178
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87794553
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 15:08 schreef V2 het volgende:

[..]

Ah, die dingen komen gewoon uit de automaat, sjiek. Ik zat al te zoeken op die faalsite, maar je kan dus niet een via-station opgeven bij het boeken. Laat staan de heenreis wel via, en de terugreis niet :D
Ja, dat kan via de automaat. Maar of je in de kaartautomaat Luxemburg kunt selecteren weet ik niet zeker. Het loket kan dat zeker.
Je moet via 'Maastricht (Vise)' de grens over.
Als een ander het goed weet, meldt het maar. Ik zal morgen wel kijken of de automaat Luxemburg aangeeft.
(Edit: Vraag gesteld op OHIH)

Ik denk dat je in Delft te zien krijgt via Roosendaal (Grens).

[ Bericht 1% gewijzigd door greavy op 21-10-2010 15:18:56 ]
pi_87794634
Morgen maar eens omreizen (2 minuten, waarom kom ik hier nu pas achter :') ) zodat ik ICM of de Pimpel heb ipv Plan-V *;
  donderdag 21 oktober 2010 @ 15:17:01 #180
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87794731
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 15:14 schreef Stefanovic83 het volgende:
ipv Plan-V *;
Plan-V is alsnog het beste materieel.
Ze mogen voor mij morgenochtend wel Plan V in Zwijndrecht klaarzetten om mij naar Leeuwarden te brengen *O*
  donderdag 21 oktober 2010 @ 15:17:54 #181
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_87794760
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 15:12 schreef greavy het volgende:

[..]

Maar of je in de kaartautomaat Luxemburg kunt selecteren weet ik niet zeker.
Maar gelukkig weet je dat zo wel, want je hebt het even nagevraagd op OHIH. :)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 15:18:34 #182
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87794788
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 15:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Maar gelukkig weet je dat zo wel, want je hebt het even nagevraagd op OHIH. :)
Inderdaad.
De automaat geeft maar beperkt aantal buitenlandse bestemmingen..
Ik ga nu werken :W
pi_87795301
Weet iemand hoe het zit met de staking in Frankrijk?
Ik stond daarnet op de Oriënt Express te wachten die normaal moest doorkomen, maar veel te zien was er niet...

Ik ben 40min blijven staan, daarna ben ik doorgegaan want ik kreeg honger :P
pi_87795530
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 15:12 schreef greavy het volgende:

[..]

Ja, dat kan via de automaat. Maar of je in de kaartautomaat Luxemburg kunt selecteren weet ik niet zeker. Het loket kan dat zeker.
Bij de NS automaten kun je 100% zeker Luxemburg kiezen :) .

En verdomme, die staking in België heeft heel de Benelux-materieelinzet om zeep geholpen lijkt 't wel.. Afgelopen week 2x net de I6/I10 stam gemist :(
pi_87795536
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 15:17 schreef greavy het volgende:

[..]

Plan-V is alsnog het beste materieel.
Ik heb daar een 'iets' andere mening over.
Oude krotten :r
pi_87795563
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 15:18 schreef greavy het volgende:

[..]

Inderdaad.
De automaat geeft maar beperkt aantal buitenlandse bestemmingen..
Ik ga nu werken :W
Vragen is niet nodig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')