Kreeg je een stijfje?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 13:26 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik heb Crientj wel gezien![]()
Zij had mij alleen niet door in het begin'
"Huu."quote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:49 schreef greavy het volgende:
Duvel toch, ik probeer mij er op aan te passen hoor. Voordat ik het post, pas ik meestal gelijk de verkortingen aan naar voluit. Alex kopieert het meestal schaamteloos van Twitter zonder enige bronvermelding
Ja, maar Shl en Asd kennen we hier wel.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:49 schreef greavy het volgende:
Duvel toch, ik probeer mij er op aan te passen hoor. Voordat ik het post, pas ik meestal gelijk de verkortingen aan naar voluit. Alex kopieert het meestal schaamteloos van Twitter zonder enige bronvermelding
quote:Op woensdag 20 oktober 2010 16:15 schreef Ireyon het volgende:
Oh wat een omroeper daarnet in de IC Asd - Vs![]()
Het folgende steesjun is Wreausendael. Het feurste treinstel met nummâh 8701 gaat deur nâh Vlissingen, het achterste treinstel met nummâh negenenvijftig-vijfennegentig (9559!) gaat.. uh.. achterblijven in Wreausendael. Dames en Herrn, steesjun Vlissingen.
Susan Coffeyquote:Op woensdag 20 oktober 2010 16:21 schreef Stefanovic83 het volgende:
duidelijk toch?![]()
Wie is die rode chick van je plaatje eigenlijk?
quote:Ja, maar damn. Die rij liep op een gegeven moment helemaal in een bochtje.Op woensdag 20 oktober 2010 16:43 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik had wel kassa 3, met de allerlangste rij
quote:Ja, je ging snelOp woensdag 20 oktober 2010 16:46 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ja, maar damn. Die rij liep op een gegeven moment helemaal in een bochtje.
Precies op het moment dat er mensen naar huis waren gestuurd omdat het zo rustig was.
Al vond ik wel dat ik dr redelijk snel doorheen ging. ;o Met je toffe vest. ;D
quote:Zei hij serieus Vlissingen aan het einde?Op woensdag 20 oktober 2010 16:15 schreef Ireyon het volgende:
Oh wat een omroeper daarnet in de IC Asd - Vs![]()
Het folgende steesjun is Wreausendael. Het feurste treinstel met nummâh 8701 gaat deur nâh Vlissingen, het achterste treinstel met nummâh negenenvijftig-vijfennegentig (9559!) gaat.. uh.. achterblijven in Wreausendael. Dames en Herrn, steesjun Vlissingen.
quote:whut? :p Is dat niet veels te koud?Op woensdag 20 oktober 2010 17:22 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ja, je ging snel![]()
Dit was eigenlijk m'n winterjas
quote:Anders was dat laatste deel niet leuk genoeg om toe te voegen hèOp woensdag 20 oktober 2010 17:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zei hij serieus Vlissingen aan het einde?
quote:Zoals je typte sprak ik het in gedachte uit als een HageneesOp woensdag 20 oktober 2010 17:30 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Anders was dat laatste deel niet leuk genoeg om toe te voegen hè. Maar ach, hoewel hij overduidelijk nog niet zo lang in Nederland woont, probeert-ie het wel. Kan dat wel waarderen
.
quote:'t Was volgens mij een Amerikaan.. althans, Wreausendael klonk precies zoals deze vent het uitspreekt:Op woensdag 20 oktober 2010 17:31 schreef Peter het volgende:
[..]
Zoals je typte sprak ik het in gedachte uit als een HageneesWelk accent was het?
quote:Bij die fietsenstalling ookOp woensdag 20 oktober 2010 18:37 schreef KapiteinT het volgende:
Hahaha, die gast is echt geniaal. Ook z'n andere filmpjes. Een auto vrije zone in Groningen vind 'ie echt helemaal geweldig en ze hebben in Nederland ook nog van die ontzettend steile trappen!
quote:Eigenlijk gewoon triest. In plaats van zoals in Amsterdam, alles met de fiets doen, heeft een stad van die grootte in Amerika minimaal 2 4-baansringen door de stad lopen om het verkeer aan te kunnenOp woensdag 20 oktober 2010 18:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bij die fietsenstalling ook"Pretty advanced for me
"
Mooi wel, zulke mensen
quote:Op woensdag 20 oktober 2010 16:28 schreef greavy het volgende:
[..]
![]()
Dat is tenminste leuk om te horen. HC's kunnen soms ook wel knullig doen: 'Het volgende station is Amersfoort. U kunt hier overstappen voor de InterCity naar Enschede. Deze trein vertrekt aan de overzijde van het perron. Onee, de trein rijdt net weg. Als u naar buiten kijkt, ziet u hem wegrijden'![]()
Dat werd Zaterdag omgeroepen![]()
quote:Ja, zeker. Maar je moet het positief bekijkenOp woensdag 20 oktober 2010 18:54 schreef Ascendancy het volgende:
Eigenlijk gewoon triest. In plaats van zoals in Amsterdam, alles met de fiets doen, heeft een stad van die grootte in Amerika minimaal 2 4-baansringen door de stad lopen om het verkeer aan te kunnen
quote:En meer van dergelijksIt is such a great ride to go from Zurich to Berlin....two great cities in Europe that are connected merely by a single nights sleep. I can't think of any other way to travel....and this beats the hell out of trying to drive in an automobile. with your bicycle on the train, ready when you wake up, this ride is completely stellar
quote:LOL!Op woensdag 20 oktober 2010 17:40 schreef Ireyon het volgende:
[..]
't Was volgens mij een Amerikaan.. althans, Wreausendael klonk precies zoals deze vent het uitspreekt:
Sowieso prachtig om te zien wat die kerel allemaal geweldig vindt![]()
quote:Ik stapte rond die tijd in de trein.
quote:Oh. Ik liet bijna 10 flessen met kiwisap vallen.Op woensdag 20 oktober 2010 19:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik stapte rond die tijd in de trein.
quote:Gast!
quote:Oh. Ik kocht twee maaltijdsalades met gegrillde groenten.Op woensdag 20 oktober 2010 19:51 schreef Crientj het volgende:
[..]
Oh. Ik liet bijna 10 flessen met kiwisap vallen.
quote:Precies mijn leeftijd
quote:Ik heb er geen problemen mee om een oude lul te zijn.Op woensdag 20 oktober 2010 20:00 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Precies mijn leeftijd![]()
en ik voel me al oud nu ik geen tiener meer ben.
'k houd verder m'n mond maar..
quote:Maar dan nog zit ik mij wezenloos te verbazen over het feit dat een vertraagde IC een half uur achter een stoptrein dient te hangen. Veel meer stations moeten viersporig uitgevoerd worden en benut worden voor inhalen door IC's.Op woensdag 20 oktober 2010 13:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Er zal vast wel een lijstje met prioriteiten bestaan, maar dan niet in de regelgeving en handboeken van de treindienstleider. Ook in de opleiding wordt daar niets meer over gezegd. Je laat treinen gewoon op tijd rijden, ongeacht de soort, en gaat andere treinen niet vertragen vanwege een trein die niet op tijd rijdt.
quote:De Sonsbeekzijde is een bouwput.Op woensdag 20 oktober 2010 21:00 schreef Brembo het volgende:
[..]
Maar dan nog zit ik mij wezenloos te verbazen over het feit dat een vertraagde IC een half uur achter een stoptrein dient te hangen. Veel meer stations moeten viersporig uitgevoerd worden en benut worden voor inhalen door IC's.
Trouwens in Ah hebben ze het ook slim aangepakt met het busvervoer tussen Ah en Ahvp. De bus vertrekt eerst naar het busstation gaat al daar keren, en rijdt dan pas terug. Ik snap niet dat ze Arnhem Sonsbeekzijde met een mooie keerlus niet benutten voor deze situatie.
quote:Op woensdag 20 oktober 2010 20:58 schreef James1988 eerst de storing zelf, later de befaamde logistieke problemen. Wat duvel zegt dushet volgende:
Opgeheven? Waarom?
quote:Amsterdam is nou niet echt bepaald een hel als je met de auto bent, en kom op, met een auto over de veel te smalle grachtjes rijden heeft wel een bepaalde charmeOp woensdag 20 oktober 2010 18:54 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Eigenlijk gewoon triest. In plaats van zoals in Amsterdam, alles met de fiets doen, heeft een stad van die grootte in Amerika minimaal 2 4-baansringen door de stad lopen om het verkeer aan te kunnen
quote:Dan gaan ze maar aan de kant
quote:Wat doe jij met al die apparaten? Voetballen?Op woensdag 20 oktober 2010 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:
okee dan. Met de laptop op schoot en via de HTC online. DIt gaat beter. Hoewel de power socket dood is
quote:Ze bouwen een nieuw station en gaan voor niemand aan de kant.Op woensdag 20 oktober 2010 21:26 schreef Brembo het volgende:
[..]
Dan gaan ze maar aan de kant. klopt, maar scheelt veel tijd vergeleken met de route door het station (5 min.).
quote:Ik bedoel dat het verkeer in de VS volledig op de auto gericht is. Openbaar vervoer is daar heel erg weinig. New York is de enige uitzondering.Op woensdag 20 oktober 2010 21:20 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Amsterdam is nou niet echt bepaald een hel als je met de auto bent, en kom op, met een auto over de veel te smalle grachtjes rijden heeft wel een bepaalde charme
quote:SF is kleiner dan Amsterdam. Als stad zelf.Op woensdag 20 oktober 2010 21:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Houston 4e stad ja? Ik denk dat Chicago wel wat groter is, of Detroit. Na NY, SF en LA natuurlijk.
quote:Het punt is ook dat Republikeinse steden veel erger zijn.Op woensdag 20 oktober 2010 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
oh okee. Wist ik nietnou ja, boeit ook niet zo eigenlijk. Venlo nu, internet wordt hierna erg prijzig denk ik, dus ik smeer hem weer
quote:Hij is echt veeeel warmer dan ie lijktOp woensdag 20 oktober 2010 17:27 schreef Crientj het volgende:
[..]
whut? :p Is dat niet veels te koud?
Ik heb vandaag echt moeite met mijzelf warm te houden. *Kopje warm water drinkt.
quote:Correctie, Arnhem is een bouwput
quote:Wellicht die grijze Metropolitan-trek/duw stellen die een decennium terug in Duitsland reden?Op woensdag 20 oktober 2010 22:26 schreef sander89 het volgende:
Was vanavond weer is op Wiki wat aan het surfen over treinen en kwam een trein tegen die ik nog kende.
Ben benieuwd of jullie dit type herkennen aan de hand van het interieur.![]()
[ afbeelding ]
quote:Dat denk ik ook ja.Op woensdag 20 oktober 2010 22:47 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Wellicht die grijze Metropolitan-trek/duw stellen die een decennium terug in Duitsland reden?
quote:Werkt ProRail nog steeds met een ouderwets algoritme waarmee treinseries moeilijker op te bouwen zijn dan af te breken?
quote:Ik denk dat dit plaatje ook in augustus 2012 geschoten kan worden aangezien DB van plan is enkele ICE-treinen tussen Frankfurt en Londen te laten rijden.Op donderdag 21 oktober 2010 00:01 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
19 oktober 2010 Een week na aanvang van de testritten in de Kanaaltunnel kwam het hoogtepunt voor Deutsche Bahn: het presenteren van ICE 4685 op London St. Pancras, recht tegenover een Eurostar-trein. Er is momenteel volop controverse rondom niet-Alstom-treinen in de Kanaaltunnel.
Bron beeld: www.deutschebahn.com
quote:Versleten klepveren misschien?Op woensdag 20 oktober 2010 21:41 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
En vind je het vreemd dat de VS een belachelijk hoog oliegebruik heeft.
quote:Erg geinig. In de CityNightLine bestaan ook 1e klas slaapwagens, de zogenaamde "1 Person im Deluxe Single Abteil".Op woensdag 20 oktober 2010 17:40 schreef Ireyon het volgende:
quote:Ja, maar het is niet dat het alleen aan de Sonsbeekzijde een bende is
quote:Bron en meerUTRECHT - De consumentenorganisaties, verenigd in het Locov, zijn tegen het afschaffen van het papieren spoorboekje. Dat hebben ze in een brief aan de Nederlandse Spoorwegen laten weten.
quote:Ik heb nog steeds goede hoop dat het Spoorboekje blijft, hoor. Zolang iets niet definitief besloten is...Op donderdag 21 oktober 2010 12:59 schreef greavy het volgende:
Spoorboekje moet blijven
Alhoewel dat vast niet zal gebeuren![]()
quote:Ik zie dat je in Delft woont.Op donderdag 21 oktober 2010 14:04 schreef V2 het volgende:
Ik ga hopelijk binnenkort op en neer naar Luxemburg. Ik begrijp dat het de moeite is om via Maastricht te reizen, omdat het traject door de Ardennen erg mooi is, klopt dit? Of zijn de extra overstaps het niet waard? Dwz, ipv alleen op Brussel overstappen moet ik dan overstappen in Ehv, Maastricht, Luik en ms zelfs nog in Namen
quote:Je kan wel online boeken en betalen bij HiSpeed.Op donderdag 21 oktober 2010 14:53 schreef V2 het volgende:
Zeker nuttigNou ja, ik moet eerst ff een hotel ritselen. Op zich is het ms idd wel een idee om terug dan over Brussel te gaan, neem aan dat ik dat gewoon bij HiSpeed online kan boeken+betalen? Ik zag een iDEAL-logo staan geloof ik.
quote:Ah, die dingen komen gewoon uit de automaat, sjiek. Ik zat al te zoeken op die faalsite, maar je kan dus niet een via-station opgeven bij het boeken. Laat staan de heenreis wel via, en de terugreis nietOp donderdag 21 oktober 2010 15:06 schreef greavy het volgende:
[..]
Je kan wel online boeken en betalen bij HiSpeed.
Wat het voordeligst is? Bij de automaat van NS een kaartje kopen (in Maastricht voor jou) naar Luxembourg Gare, NS-traject gratis.
De terugweg kan je in Luxemburg bij het loket een kaartje kopen naar Roosendaal Grens, aangezien je NS-traject gratis hebt. Je zit namelijk niet aan treinen vast met reserveringen.
quote:Ja, dat kan via de automaat. Maar of je in de kaartautomaat Luxemburg kunt selecteren weet ik niet zeker. Het loket kan dat zeker.Op donderdag 21 oktober 2010 15:08 schreef V2 het volgende:
[..]
Ah, die dingen komen gewoon uit de automaat, sjiek. Ik zat al te zoeken op die faalsite, maar je kan dus niet een via-station opgeven bij het boeken. Laat staan de heenreis wel via, en de terugreis niet
quote:Plan-V is alsnog het beste materieel.
quote:Maar gelukkig weet je dat zo wel, want je hebt het even nagevraagd op OHIH.Op donderdag 21 oktober 2010 15:12 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar of je in de kaartautomaat Luxemburg kunt selecteren weet ik niet zeker.
quote:Inderdaad.Op donderdag 21 oktober 2010 15:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Maar gelukkig weet je dat zo wel, want je hebt het even nagevraagd op OHIH.
quote:Bij de NS automaten kun je 100% zeker Luxemburg kiezenOp donderdag 21 oktober 2010 15:12 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, dat kan via de automaat. Maar of je in de kaartautomaat Luxemburg kunt selecteren weet ik niet zeker. Het loket kan dat zeker.
quote:Ik heb daar een 'iets' andere mening over.Op donderdag 21 oktober 2010 15:17 schreef greavy het volgende:
[..]
Plan-V is alsnog het beste materieel.
quote:Vragen is niet nodig.Op donderdag 21 oktober 2010 15:18 schreef greavy het volgende:
[..]
Inderdaad.
De automaat geeft maar beperkt aantal buitenlandse bestemmingen..
Ik ga nu werken![]()
quote:QFTOp donderdag 21 oktober 2010 15:37 schreef Stefanovic83 het volgende:
[..]
Ik heb daar een 'iets' andere mening over.
Oude krotten
quote:Faal nummero 825Reizigers met een kortingskaart van de Nederlandse Spoorwegen krijgen geen korting bij andere vervoerders als ze de OV-chipkaart gebruiken. De NS adviseert de vaste klanten op die trajecten vooral te reizen met het papieren kaartje. Dat meldt nu.nl.
quote:En misschien wel interessanter: ook tussen Amsterdam en Londen!Op donderdag 21 oktober 2010 03:03 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik denk dat dit plaatje ook in augustus 2012 geschoten kan worden aangezien DB van plan is enkele ICE-treinen tussen Frankfurt en Londen te laten rijden.
quote:Het ging er toch over of ze geen bende ergens anders konden maken of zo?Op donderdag 21 oktober 2010 12:31 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ja, maar het is niet dat het alleen aan de Sonsbeekzijde een bende is
quote:Bron: GeenStijl.Sletje van de NS is complete zuigtrein131 SLT's heeft de NS besteld. De epic-fail-op-wielen wordt zelfs door het eigen personeel al 'sletje' genoemd. En terecht. Iedereen komt er in, maar heeft na de rit enorme behoefte om te douchen. Bovendien zuigt sletje als een stagiaire met doorgroei-ambities. Ja, sletje is kudt. Het is dezelfde nieuwe Sprinter die twee weken terug in het nieuws was omdat er geen WC in zit. Waardoor iedereen dus maar in het gangpad van sletje kwakt, blurpt, pist en poept. Vindt sletje stiekem gewoon lekker, natuurlijk. Het ironische is dat sletje er op het eerste gezicht prima uitziet. Aircootje, hip uiterlijk, computergestuurd, inflight information schermpjes en veel licht in de trein. Kan niet misgaan, zou je zeggen. Maar wat krijg je altijd met vrouwen die mooi zijn van buiten en überslet van binnen? Juist, misplaatst diva-gedrag. Wat een koppige, chagrijnige, nauwelijks functionerend hoerenkind van een trein is die SLT. Dat de NS zich daar ooit door heeft laten paaien. Zeker instant verliefd op die zaadvragende koplampen van het sletje. Maar goed, wat een nukken heeft het kind. Het NS-sletje laat zich lastig besturen, weigert soms zelfs maar het rangeerterrein af te komen en trekt op als een Ferrari Testarossa in een moddersloot. "Meh, geen zin", dat type. Bovendien slurpt de hoerendiva geld als een malle. Sletje heeft inmiddels al 850 miljoen euro van de NS-creditcard opgemaakt. In een jaar tijd. Forenzenfolder De Pers heeft alles eens netjes op een rijtje gezet. Kedeghedeng, kedeghedeng, genaaid.
quote:Ze bezorgen door hun spontane storingen de treindienstleiders handenvol werk. Imo wel een goed iets, omdat een aantal dan eindelijk leren hoe ze de treinenloop beter kunnen regelen en dat ze niet altijd op ARI moeten vertrouwen.Op donderdag 21 oktober 2010 17:26 schreef V2 het volgende:
"Een ProRail-medewerker, die liever anoniem wil blijven, heeft het helemaal gehad met de nieuwe Sprinter" ... wat heeft ProRail er nou weer mee te maken
quote:Je kan in Maastricht een kaartje kopen naar Luxemburg Stad.Op donderdag 21 oktober 2010 15:08 schreef V2 het volgende:
[..]
Ah, die dingen komen gewoon uit de automaat, sjiek. Ik zat al te zoeken op die faalsite, maar je kan dus niet een via-station opgeven bij het boeken. Laat staan de heenreis wel via, en de terugreis niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |