Tuurlijk is ie prioriteit er wel, maar ja: sukkels aan de knoppen...? ARI te dom?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 09:46 schreef James1988 het volgende:
Dat denk ik wel ja. Ik zit nu tussen Houten en Utrecht Lunetten in, en het gaat met een slakkengangetje. Soms kan er doorgereden worden, maar bij Culemborg en Houten werd er rustig aan gedaan.
Waarom is er geen prioriteit zoals in bijvoorbeeld Zwitserland? IC/IR gaat voor op stoptrein/S-Bahn/goederentrein. Waarom is dat in NL niet zo (vastgelegd in de spoorwegwet ofzo?)
Dat is wel erg triest zeg. Gelukkig is er hier wel de ruimte voor om het de naam te geven die je wiltquote:
"Dames en heren, zometeen komen we aan te Utrecht Centraal met een vertraging van ongeveer 15 minuten. Dit komt doordat we bij Geldermalsen voor een rood sein hebben gestaan en de treindienstleider besloot om de stoptrein naar Utrecht voor te laten gaan."quote:Op woensdag 20 oktober 2010 09:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
Tuurlijk is ie prioriteit er wel, maar ja: sukkels aan de knoppen...? ARI te dom?
Ach, op Tweakers is het erger. Daar krijg je nog net geen 24hrs ban als je PrutsRail schrijftquote:Op woensdag 20 oktober 2010 08:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het eerste heb ik niet kunnen beoordelen, het tweede is objectief vast te stellen.
[..]
Dat zeg ik, autisten.
En als je het twee keer schrijft? Krijg je dan net geen 48 uurs ban?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:38 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Ach, op Tweakers is het erger. Daar krijg je nog net geen 24hrs ban als je PrutsRail schrijft
Krijg aids. Het halve godverdomme land ligt eruit en jullie komen aankakken met een metro naar de Bijlmer?quote:Amsterdam C-Utrecht C
Woensdag 20 Oktober 11:04
Oorzaak
Tussen Amsterdam C en Utrecht C rijden minder treinen door een wisselstoring.
Gebruik de metro tussen Amsterdam C en Bijlmer Arena.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 13:00 uur verholpen.
Reisadvies
* Reizigers tussen Utrecht C en Amsterdam C/Schiphol kunnen omreizen via Hilversum.
* Reizigers tussen Utrecht C en Muiderpoort kunnen omreizen via Amsterdam C.
Voor zover ik weet niet hoor. Een goederentrein of stoptrein heeft immers ook voor z'n treinpad betaald, dus wie is ProRail om dan een IC voorrang te geven?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 09:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
Tuurlijk is ie prioriteit er wel, maar ja: sukkels aan de knoppen...? ARI te dom?
Die prioriteit is er zeker wel. Dat begint met Koninklijk vervoer, dan supportersvervoer (die treinen moeten zo veel mogelijk blijven rijden), dan gevaarlijke stoffen, dan internationale treinen, zoiets. En stoptreinen komen als het goed is nog net voor leegmatjes dacht ik. Ziggy weet daar vast wel meer vanquote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:01 schreef Igen het volgende:
Voor zover ik weet niet hoor. Een goederentrein of stoptrein heeft immers ook voor z'n treinpad betaald, dus wie is ProRail om dan een IC voorrang te geven?
Het is dan ook jammer dat de vogelbekdieren wegens incompetentie nog niet naar Italië teruggestuurd zijn.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:01 schreef Igen het volgende:
Nou moet ik zeggen dat er wel zo'n V250 ergens geparkeerd stond, misschien dat die te veel negatieve energie uitstraalde ofzo?
Dat was zeker rond 18.45? Dan kan het wel kloppen... op spoor 7 stond een intercity naar Roosendaal (vervangend materieel), op spoor 6 kwam de oorspronkelijke trein naar Roosendaal binnen (defect en eindigde daar) en de stoptrein naar Deurne werd binnengenomen op spoor 4b. Op 4a stond de IC naar Arnhem/Zwolle.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Voor zover ik weet niet hoor. Een goederentrein of stoptrein heeft immers ook voor z'n treinpad betaald, dus wie is ProRail om dan een IC voorrang te geven?
Verder vraag ik me af wat er gisteren toch bij Den Bosch gebeurde. De trein richting Eindhoven waar ik in zat moest een kwartier wachten voor 'ie binnen kon rijden, zogenaamd omdat er geen spoor vrij was, maar bij binnenkomst waren alle zuidwaartse sporen vrij.
Nou moet ik zeggen dat er wel zo'n V250 ergens geparkeerd stond, misschien dat die te veel negatieve energie uitstraalde ofzo?
Mja, simpel: dat hele Fyra-project, wat gedoemd is te mislukken, moet hoe dan ook doorgezet worden ten koste van de reiziger. Ik denk dat NS Hispeed liever talloze proefritjes blijft rijden met die meuk in de hoop dat er soms een componentje wordt goedgekeurd, dan dat ze het retour afzender sturen en maar moeten hopen ooit hun geld nog eens terug te zien.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is dan ook jammer dat de vogelbekdieren wegens incompetentie nog niet naar Italië teruggestuurd zijn.
O ja, ik zie hetquote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die prioriteit is er zeker wel. Dat begint met Koninklijk vervoer, dan supportersvervoer (die treinen moeten zo veel mogelijk blijven rijden), dan gevaarlijke stoffen, dan internationale treinen, zoiets. En stoptreinen komen als het goed is nog net voor leegmatjes dacht ik. Ziggy weet daar vast wel meer van
Kopieer maar even, voor de mensen die daar niet kunnen inloggenquote:
Grappig dat goederen hoger gerankt staat dan een Intercity. Enerzijds wel begrijpelijk (optrekken/afremmen duurt lang met die krengen) maar de reiziger in me voelt zich niet echt gewaardeerd zoquote:Het lijstje was (en is nog steeds ):
1. Koninklijk vervoer
2. Uitgaand internationaal
3. Inkomend internationaal
4. Goederen
5. Intercity
6. Sneltrein
7. Stoptrein.
Nee, het was de trein naar Maastricht die om 10:32 uit Eindhoven had moeten vertrekken.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat was zeker rond 18.45? Dan kan het wel kloppen... op spoor 7 stond een intercity naar Roosendaal (vervangend materieel), op spoor 6 kwam de oorspronkelijke trein naar Roosendaal binnen (defect en eindigde daar) en de stoptrein naar Deurne werd binnengenomen op spoor 4b. Op 4a stond de IC naar Arnhem/Zwolle.
Geen plek dus.
Supporterstreinen vallen zeker onder goederen dan?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
Grappig dat goederen hoger gerankt staat dan een Intercity. Enerzijds wel begrijpelijk (optrekken/afremmen duurt lang met die krengen) maar de reiziger in me voelt zich niet echt gewaardeerd zo
Welnee. Uitgaand internationaal, alleen stoppen de treinen altijd te vroegquote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Supporterstreinen vallen zeker onder goederen dan?
quote:Woensdag 20 oktober 2010
Met de trein
Tijd Station / Halte Spoor Richting Reisdetails
20:11 Utrecht Centraal 12b Eindhoven CityNightLine (NS)
23:19 Koeln Hbf
23:53 Koeln Hbf ICE International
03:45 Karlsruhe Hbf
04:39 Karlsruhe Hbf Zuerich HB CityNightLine (DB)
08:34 Zuerich HB
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Ik heb Crientj wel gezienquote:Op woensdag 20 oktober 2010 10:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ic van 10.10 naar den helder is opgeheven. Reizigers voor schiphol worden via asd gestuurd en dus idd via hilversum. Benieuwd of er vanmiddag weer normaal gedaan kan worden. Geen Crientj gezien trouwens
Op papier is het leven eigenlijk best makkelijkquote:Op woensdag 20 oktober 2010 13:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Er zal vast wel een lijstje met prioriteiten bestaan, maar dan niet in de regelgeving en handboeken van de treindienstleider. Ook in de opleiding wordt daar niets meer over gezegd. Je laat treinen gewoon op tijd rijden, ongeacht de soort, en gaat andere treinen niet vertragen vanwege een trein die niet op tijd rijdt.
Of om een op tijd rijdende IC 10 minuten vast te houden om hem achter een vertraagde sprinter aan te gooien, zoals tussen Utrecht en De Haar wekelijks meerdere keren gebeurtquote:Op woensdag 20 oktober 2010 14:03 schreef Peterselieman het volgende:
Op papier wel ja, maar in de praktijk kan blijken dat het toch handiger is om de licht vertraagde IC voorrang te geven om er zo voor te zorgen dat er elders geen opstoppingen ontstaan.
quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Dus ik op NS.nl nog even mijn ritje voor komende nacht checken, als nietsvermoedende reiziger die niet beter weet en zo![]()
![]()
[..]Ra ra, wat klopt hier niet?
Ook is die CNL op de tweede genoemde tijd niet in Köln Hbf maar in Bonn-Beuel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dan moeten ze betere algoritmes gaan gebruiken, zodat dat soort zaken constant doorgerekend wordt en optimaal van de infrastructuur gebruikgemaakt kan worden en er meer treinen op tijd kunnen rijden. Moet imo niet al te lastig zijn als er gebruik gemaakt van GPS en voor tunnels bakens.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 14:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of om een op tijd rijdende IC 10 minuten vast te houden om hem achter een vertraagde sprinter aan te gooien, zoals tussen Utrecht en De Haar wekelijks meerdere keren gebeurt
Ik zie iedere dag wel zulke dingen voorbijkomen inmiddels... wat ís dat voor immens gefaal dan? Hoe kun je nu logistieke problemen krijgen op een lijn die een pendeldienstregeling rijdt?!quote:#Fyra 938 (Asd v 12.56 u) en 1037 (Rtd v 13.23 u) zijn opgeheven ivm logistieke problemen
Terwijl ik op de lijn klik tussen Best en Boxtelquote:Mogelijk extra reistijd tussen Den Haag C-Haarlem/Leiden C
Oorzaak
Tussen Den Haag C en Haarlem rijden minder treinen door een defecte trein.
Verwachting
De verstoring is naar verwachting rond 14:30 uur verholpen.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min.
De ICE zal wel over de HSL-Zuid gaan rijden. Anders haalt `ie nooit de genoemde reistijd van 4 uur over de gehele afstand.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 00:13 schreef sander89 het volgende:
Hopelijk klopt het niet dat ICE als die naar Londen gaat rijden niet over de HSL Zuid mag:
quote:Op woensdag 20 oktober 2010 14:08 schreef Socios het volgende:
Ook is die CNL op de tweede genoemde tijd niet in Köln Hbf maar in Bonn-Beuel.
Komt vanwege een verstoring bij Hoofddorp die inmiddels verholpen is.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 14:10 schreef James1988 het volgende:
#Fyra 938 (Asd v 12.56 u) en 1037 (Rtd v 13.23 u) zijn opgeheven ivm logistieke problemen
Idd.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 14:28 schreef Dr_Flash het volgende:
dat geneuzel van "om logistieke redenen" komt gewoon over als "we vinden het te gênant om te vertellen wat er echt aan de hand is". Op mij tenminste.
Zo heej, nu ben je wel stoer.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 13:26 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik heb Crientj wel gezien![]()
Zij had mij alleen niet door![]()
Hoe dik kan die plaat voor je kanis zijn, echt! Dat uitgerekend jij dit durft te typen!quote:Op woensdag 20 oktober 2010 14:17 schreef greavy het volgende:
[..]
En misschien je afkortingen voluit tikken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |