Tuurlijk is ie prioriteit er wel, maar ja: sukkels aan de knoppen...? ARI te dom?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 09:46 schreef James1988 het volgende:
Dat denk ik wel ja. Ik zit nu tussen Houten en Utrecht Lunetten in, en het gaat met een slakkengangetje. Soms kan er doorgereden worden, maar bij Culemborg en Houten werd er rustig aan gedaan.
Waarom is er geen prioriteit zoals in bijvoorbeeld Zwitserland? IC/IR gaat voor op stoptrein/S-Bahn/goederentrein. Waarom is dat in NL niet zo (vastgelegd in de spoorwegwet ofzo?)
Dat is wel erg triest zeg. Gelukkig is er hier wel de ruimte voor om het de naam te geven die je wiltquote:
"Dames en heren, zometeen komen we aan te Utrecht Centraal met een vertraging van ongeveer 15 minuten. Dit komt doordat we bij Geldermalsen voor een rood sein hebben gestaan en de treindienstleider besloot om de stoptrein naar Utrecht voor te laten gaan."quote:Op woensdag 20 oktober 2010 09:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
Tuurlijk is ie prioriteit er wel, maar ja: sukkels aan de knoppen...? ARI te dom?
Ach, op Tweakers is het erger. Daar krijg je nog net geen 24hrs ban als je PrutsRail schrijftquote:Op woensdag 20 oktober 2010 08:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het eerste heb ik niet kunnen beoordelen, het tweede is objectief vast te stellen.
[..]
Dat zeg ik, autisten.
En als je het twee keer schrijft? Krijg je dan net geen 48 uurs ban?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:38 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Ach, op Tweakers is het erger. Daar krijg je nog net geen 24hrs ban als je PrutsRail schrijft
Krijg aids. Het halve godverdomme land ligt eruit en jullie komen aankakken met een metro naar de Bijlmer?quote:Amsterdam C-Utrecht C
Woensdag 20 Oktober 11:04
Oorzaak
Tussen Amsterdam C en Utrecht C rijden minder treinen door een wisselstoring.
Gebruik de metro tussen Amsterdam C en Bijlmer Arena.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 13:00 uur verholpen.
Reisadvies
* Reizigers tussen Utrecht C en Amsterdam C/Schiphol kunnen omreizen via Hilversum.
* Reizigers tussen Utrecht C en Muiderpoort kunnen omreizen via Amsterdam C.
Voor zover ik weet niet hoor. Een goederentrein of stoptrein heeft immers ook voor z'n treinpad betaald, dus wie is ProRail om dan een IC voorrang te geven?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 09:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
Tuurlijk is ie prioriteit er wel, maar ja: sukkels aan de knoppen...? ARI te dom?
Die prioriteit is er zeker wel. Dat begint met Koninklijk vervoer, dan supportersvervoer (die treinen moeten zo veel mogelijk blijven rijden), dan gevaarlijke stoffen, dan internationale treinen, zoiets. En stoptreinen komen als het goed is nog net voor leegmatjes dacht ik. Ziggy weet daar vast wel meer vanquote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:01 schreef Igen het volgende:
Voor zover ik weet niet hoor. Een goederentrein of stoptrein heeft immers ook voor z'n treinpad betaald, dus wie is ProRail om dan een IC voorrang te geven?
Het is dan ook jammer dat de vogelbekdieren wegens incompetentie nog niet naar Italië teruggestuurd zijn.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:01 schreef Igen het volgende:
Nou moet ik zeggen dat er wel zo'n V250 ergens geparkeerd stond, misschien dat die te veel negatieve energie uitstraalde ofzo?
Dat was zeker rond 18.45? Dan kan het wel kloppen... op spoor 7 stond een intercity naar Roosendaal (vervangend materieel), op spoor 6 kwam de oorspronkelijke trein naar Roosendaal binnen (defect en eindigde daar) en de stoptrein naar Deurne werd binnengenomen op spoor 4b. Op 4a stond de IC naar Arnhem/Zwolle.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Voor zover ik weet niet hoor. Een goederentrein of stoptrein heeft immers ook voor z'n treinpad betaald, dus wie is ProRail om dan een IC voorrang te geven?
Verder vraag ik me af wat er gisteren toch bij Den Bosch gebeurde. De trein richting Eindhoven waar ik in zat moest een kwartier wachten voor 'ie binnen kon rijden, zogenaamd omdat er geen spoor vrij was, maar bij binnenkomst waren alle zuidwaartse sporen vrij.
Nou moet ik zeggen dat er wel zo'n V250 ergens geparkeerd stond, misschien dat die te veel negatieve energie uitstraalde ofzo?
Mja, simpel: dat hele Fyra-project, wat gedoemd is te mislukken, moet hoe dan ook doorgezet worden ten koste van de reiziger. Ik denk dat NS Hispeed liever talloze proefritjes blijft rijden met die meuk in de hoop dat er soms een componentje wordt goedgekeurd, dan dat ze het retour afzender sturen en maar moeten hopen ooit hun geld nog eens terug te zien.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is dan ook jammer dat de vogelbekdieren wegens incompetentie nog niet naar Italië teruggestuurd zijn.
O ja, ik zie hetquote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die prioriteit is er zeker wel. Dat begint met Koninklijk vervoer, dan supportersvervoer (die treinen moeten zo veel mogelijk blijven rijden), dan gevaarlijke stoffen, dan internationale treinen, zoiets. En stoptreinen komen als het goed is nog net voor leegmatjes dacht ik. Ziggy weet daar vast wel meer van
Kopieer maar even, voor de mensen die daar niet kunnen inloggenquote:
Grappig dat goederen hoger gerankt staat dan een Intercity. Enerzijds wel begrijpelijk (optrekken/afremmen duurt lang met die krengen) maar de reiziger in me voelt zich niet echt gewaardeerd zoquote:Het lijstje was (en is nog steeds ):
1. Koninklijk vervoer
2. Uitgaand internationaal
3. Inkomend internationaal
4. Goederen
5. Intercity
6. Sneltrein
7. Stoptrein.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |