abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87748016
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 12:13 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat was zeker rond 18.45? Dan kan het wel kloppen... op spoor 7 stond een intercity naar Roosendaal (vervangend materieel), op spoor 6 kwam de oorspronkelijke trein naar Roosendaal binnen (defect en eindigde daar) en de stoptrein naar Deurne werd binnengenomen op spoor 4b. Op 4a stond de IC naar Arnhem/Zwolle.

Geen plek dus.
Nee, het was de trein naar Maastricht die om 10:32 uit Eindhoven had moeten vertrekken.

Maar gelukkig had ik wat speling genomen zodat ik nog steeds makkelijk de aansluiting in Venlo naar Duitsland haalde. Ik zag dat Eurobahn daar nu ook met van die moderne treinstellen totaan Venlo mag rijden, dus je hoeft niet meer in Kaldenkirchen over te stappen.

Maar de omroep in de trein is echt slecht. Ten eerste wordt elk station twee keer omgeroepen. Ten tweede worden bij sommige stations voorvoegsels erbij bedacht (Nettetal-Breyell etc.) terwijl de stations simpelweg niet zo heten. En bij andere stations uit dezelfde fusiegemeente (Boisheim) dan weer niet. Maar dat brengt me bij het derde punt: verkeerde uitspraak. 'Boisheim' spreek je als 'Booshaim' uit. Niet als 'Boyshaim'. En ten vierde wordt er niet meer in het Nederlands omgeroepen, iets waartoe voorheen de machinist wel altijd een moedige poging waagde.

Wat dat betreft doen ze het bijvoorbeeld op Dortmund-Enschede echt tien keer zo goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2010 12:23:41 ]
pi_87748125
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 12:19 schreef James1988 het volgende:

[..]

Grappig dat goederen hoger gerankt staat dan een Intercity. Enerzijds wel begrijpelijk (optrekken/afremmen duurt lang met die krengen) maar de reiziger in me voelt zich niet echt gewaardeerd zo :')
Supporterstreinen vallen zeker onder goederen dan? :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 oktober 2010 @ 12:26:32 #78
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87748194
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 12:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Supporterstreinen vallen zeker onder goederen dan? :P
Welnee. Uitgaand internationaal, alleen stoppen de treinen altijd te vroeg :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_87748243
Dus ik op NS.nl nog even mijn ritje voor komende nacht checken, als nietsvermoedende reiziger die niet beter weet en zo O+ :Y

quote:
Woensdag 20 oktober 2010
Met de trein
Tijd Station / Halte Spoor Richting Reisdetails
20:11 Utrecht Centraal 12b Eindhoven CityNightLine (NS)
23:19 Koeln Hbf
23:53 Koeln Hbf ICE International
03:45 Karlsruhe Hbf
04:39 Karlsruhe Hbf Zuerich HB CityNightLine (DB)
08:34 Zuerich HB
_O- Ra ra, wat klopt hier niet? :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 20 oktober 2010 @ 13:26:46 #80
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87750509
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 10:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ic van 10.10 naar den helder is opgeheven. Reizigers voor schiphol worden via asd gestuurd en dus idd via hilversum. Benieuwd of er vanmiddag weer normaal gedaan kan worden. Geen Crientj gezien trouwens :N
Ik heb Crientj wel gezien *O*
Zij had mij alleen niet door in het begin *)

En het was een teringbende op Utrecht vanmorgen: Defecte trein tussen Utrecht en Arnhem, geen treinverkeer mogelijk.
Logistieke redenen Utrecht - Schiphol, 2x ipv 4x p/u een trein ri. Schiphol
Wisselstoring Utrecht - Amsterdam, 2x ipv 4x p/u een trein ri. Amsterdam
En roept de omroep om dat de trein (weet zo niet meer welke) omgeleid word via Hilversum, echter niet stopt te Hilversum. Reizigers voor Amsterdam Amstel stappen in Amsterdam Centraal over.

En later was er ook nog een verstoring tussen Utrecht en Geldermalsen, gevolg: Minder treinen :{w
Vervolgens stond er een IRM defect op spoor 4, die daar een uur later nog stond :?

De omroep meldde ook 'Wegens een onbekende verstoring is er momenteel beperkt treinverkeer tussen Utrecht en Amsterdam Centraal Station'
Of: 'Wegens een defecte trein rijden er geen treinen richting Arnhem en Nijmegen', even later: 'De defecte trein rijdt weer, de eerstvolgende trein naar Arnhem en Nijmegen is de IC van .....'
Vijf minuten later: 'De defecte trein tussen Utrecht en Ede-Wageningen is weer defect. Er is beperkt treinverkeer mogelijk richting Arnhem en Nijmegen'

[ Bericht 9% gewijzigd door greavy op 20-10-2010 15:50:08 ]
pi_87751172
hoerezooi. En op ns.nl staat helemaal niks zowat -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 20 oktober 2010 @ 13:45:55 #82
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_87751215
Er zal vast wel een lijstje met prioriteiten bestaan, maar dan niet in de regelgeving en handboeken van de treindienstleider. Ook in de opleiding wordt daar niets meer over gezegd. Je laat treinen gewoon op tijd rijden, ongeacht de soort, en gaat andere treinen niet vertragen vanwege een trein die niet op tijd rijdt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_87751679
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 13:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Er zal vast wel een lijstje met prioriteiten bestaan, maar dan niet in de regelgeving en handboeken van de treindienstleider. Ook in de opleiding wordt daar niets meer over gezegd. Je laat treinen gewoon op tijd rijden, ongeacht de soort, en gaat andere treinen niet vertragen vanwege een trein die niet op tijd rijdt.
Op papier is het leven eigenlijk best makkelijk ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 oktober 2010 @ 14:03:08 #84
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87751841
Op papier wel ja, maar in de praktijk kan blijken dat het toch handiger is om de licht vertraagde IC voorrang te geven om er zo voor te zorgen dat er elders geen opstoppingen ontstaan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_87751950
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 14:03 schreef Peterselieman het volgende:
Op papier wel ja, maar in de praktijk kan blijken dat het toch handiger is om de licht vertraagde IC voorrang te geven om er zo voor te zorgen dat er elders geen opstoppingen ontstaan.
Of om een op tijd rijdende IC 10 minuten vast te houden om hem achter een vertraagde sprinter aan te gooien, zoals tussen Utrecht en De Haar wekelijks meerdere keren gebeurt :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_87752038
http://ns.nl/cgi-bin/spoorkaart/spoorkaart

Dit is een mooie dag voor iedereen die eens het Rondje Nederland wil doen met uitsluitend vervangend busvervoer.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_87752045
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 12:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Dus ik op NS.nl nog even mijn ritje voor komende nacht checken, als nietsvermoedende reiziger die niet beter weet en zo O+ :Y
[..]

_O- Ra ra, wat klopt hier niet? :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook is die CNL op de tweede genoemde tijd niet in Köln Hbf maar in Bonn-Beuel. :P
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 oktober 2010 @ 14:10:18 #88
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87752098
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 14:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Of om een op tijd rijdende IC 10 minuten vast te houden om hem achter een vertraagde sprinter aan te gooien, zoals tussen Utrecht en De Haar wekelijks meerdere keren gebeurt :Y
Dan moeten ze betere algoritmes gaan gebruiken, zodat dat soort zaken constant doorgerekend wordt en optimaal van de infrastructuur gebruikgemaakt kan worden en er meer treinen op tijd kunnen rijden. Moet imo niet al te lastig zijn als er gebruik gemaakt van GPS en voor tunnels bakens.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 20 oktober 2010 @ 14:10:22 #89
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87752102
Of een trein naar Schiphol vasthouden op Geldermalsen zodat die vertraagde Sprinter toch echt voor kan :Y :r

quote:
#Fyra 938 (Asd v 12.56 u) en 1037 (Rtd v 13.23 u) zijn opgeheven ivm logistieke problemen
Ik zie iedere dag wel zulke dingen voorbijkomen inmiddels... wat ís dat voor immens gefaal dan? Hoe kun je nu logistieke problemen krijgen op een lijn die een pendeldienstregeling rijdt?!

quote:
Mogelijk extra reistijd tussen Den Haag C-Haarlem/Leiden C

Oorzaak
Tussen Den Haag C en Haarlem rijden minder treinen door een defecte trein.

Verwachting
De verstoring is naar verwachting rond 14:30 uur verholpen.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min.
Terwijl ik op de lijn klik tussen Best en Boxtel :')
pi_87752132
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 00:13 schreef sander89 het volgende:
Hopelijk klopt het niet dat ICE als die naar Londen gaat rijden niet over de HSL Zuid mag:
De ICE zal wel over de HSL-Zuid gaan rijden. Anders haalt `ie nooit de genoemde reistijd van 4 uur over de gehele afstand.
pi_87752138
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 14:08 schreef Socios het volgende:
Ook is die CNL op de tweede genoemde tijd niet in Köln Hbf maar in Bonn-Beuel. :P
:D

Plus dat ik eigenlijk heel die 2 overstaps niet wil zien natuurlijk o|O

ik heb betaald voor een SLAAPplaats. En niet voor een uur koukleumen op Karls-what's-in-a-name-ruhe Hbf in het holst van de nacht.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 20 oktober 2010 @ 14:17:18 #92
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87752379
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 14:10 schreef James1988 het volgende:
#Fyra 938 (Asd v 12.56 u) en 1037 (Rtd v 13.23 u) zijn opgeheven ivm logistieke problemen
Komt vanwege een verstoring bij Hoofddorp die inmiddels verholpen is.
En misschien je afkortingen voluit tikken?

[ Bericht 2% gewijzigd door greavy op 20-10-2010 14:40:22 ]
pi_87752727
dat geneuzel van "om logistieke redenen" komt gewoon over als "we vinden het te gênant om te vertellen wat er echt aan de hand is". Op mij tenminste.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_87752894
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 14:17 schreef greavy het volgende:
Komt vanwege een verstoring bij Hfd die inmiddels verholpen is.
En misschien je afkortingen voluit tikken?
qft.

Dat betekent "Quoted for truth" :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 20 oktober 2010 @ 14:36:47 #95
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_87753042
Of ze kunnen geen mcn vinden die dat ding wil rijden, da's ook een logistieke reden natuurlijk.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 14:53:12 #96
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87753701
Organisaties pislink op NS
20 oktober 2010

Als de overheid en de NS geen toiletten in (nieuwe) sprinter treinen plaatsen, komen er na volgende week ludieke acties op perrons van patiëntenorganisaties, ns-personeel, de CG-Raad, reizigerorganisatie Rover en ouderenorganisaties.

Met de bezuinigingsmaatregel wordt volgens deze organisaties een groep van 1,5 miljoen mensen gedupeerd, die ‘acuut naar de wc moet kunnen.’ Meer toiletten bij stations plaatsen, zoals NS en Verkeersminister Eurlings aangaven, is volgens hen geenszins een oplossing.

"Het is een regelrechte ramp als treintoiletten verdwijnen. Ook op korte afstanden moet gebruikt gemaakt kunnen worden van toiletten", zegt Tineke Markus, directeur van Crohn en Colitis Ulcerosa, een patiëntenorganisatie voor mensen met een chronische darmziekte. "Onze patiëntengroep alleen al bestaat uit 55.000 tot 90.000 mensen. Zij moeten direct naar de wc kunnen. Datzelfde geldt voor ouderen met een stoma of een zwakke blaas, of treinpersoneel, dat twee of drie uur hun behoefte moet ophouden. Dan kan de NS wel zeggen: ‘Dan stap je maar uit, ga je naar de wc en neem je de volgende trein’, maar op sommige trajecten hebben stations niet eens wc’s." Volgens de directeur wordt evenmin rekening gehouden met kleine kinderen die ook snel een sanitaire mogelijkheid nodig hebben.

Markus schreef samen met Wim Eilert, vakbondsbestuurder voor rijdend personeel (VVMC), en namens reizigers- en ouderenorganisaties gisteren een brandbrief naar de Tweede Kamer.

Bron: Spits
pi_87754014
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 14:28 schreef Dr_Flash het volgende:
dat geneuzel van "om logistieke redenen" komt gewoon over als "we vinden het te gênant om te vertellen wat er echt aan de hand is". Op mij tenminste.
Idd.

In Duitsland is dat ook zo'n mooie: "Wegen verzögerungen im Betriebsablauf". Dat is vaak een eufemisme voor dat jouw trein uit z'n pad is gekickt omdat 'ie te weinig prioriteit heeft.
pi_87754702
Sowieso, "vertraging" opgeven als reden voor een vertraging is natuurlijk kletskoek.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 20 oktober 2010 @ 15:32:40 #99
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87755469
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 13:26 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik heb Crientj wel gezien *O*
Zij had mij alleen niet door *)
Zo heej, nu ben je wel stoer.

En het toppunt:
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 14:17 schreef greavy het volgende:

[..]

En misschien je afkortingen voluit tikken?
Hoe dik kan die plaat voor je kanis zijn, echt! Dat uitgerekend jij dit durft te typen! :r
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 20 oktober 2010 @ 15:49:35 #100
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87756122
Duvel toch, ik probeer mij er op aan te passen hoor. Voordat ik het post, pas ik meestal gelijk de verkortingen aan naar voluit. Alex kopieert het meestal schaamteloos van Twitter zonder enige bronvermelding
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')