greavy | dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:03 |
Welkom in alweer deel 263 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. ====================================================================================== >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. ====================================================================================== >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe. Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten. >> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. >> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen. Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl. ====================================================================================== >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Uithuizen - Socios Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen Haven - Socios Harlingen (- Haven) - Greavy Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 ====================================================================================== Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop! | |
Crientj | dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:04 |
Blub. Geen TT ![]() | |
De_Hertog | dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:04 |
Laatste level: maak één succesvolle heen- en terugreis met de V250, zonder dat ie uit elkaar valt. | |
Dr_Flash | dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:04 |
Verkortingen moeten gewoon werken in alle planners. | |
Fred | dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:04 |
quote:Zo vreemd is dat toch niet: Amsterdam Science Park Amsterdam Sloterdijk | |
#ANONIEM | dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:04 |
quote: ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:04 |
![]() Om het personeel van en naar de Antwerpse havens te vervoeren rijdt de NMBS tweemaal per werkdag met twee zogenaamde Piekuurtreinen naar de halte Antwerpen Haven, gelegen bij het goederen- en vormingsstation (in het Nederlands: rangeerterrein) Antwerpen-Noord. Beide treinen rijden 's ochtends naar de haven en in de middag weer terug naar Aarschot en Sint Niklaas. De tweede P-trein uit de Haven is trein 8250 naar Sint Niklaas en wordt gereden door een zogenaamde Varkensneus, zoals het AM75 van de NMBS in de volksmond vaak genoemd wordt. Hier rijdt de trein over de spoordijk bij Ekeren op weg naar Antwerpen-Noorderdokken. | |
Guppy | dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:04 |
Ik sta in ede Wageningen, de trein gaat niet verder naar Arnhem ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:04 |
quote:"Het groot Date met Carina topic #263 " ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:05 |
quote:Hihi ![]() Ik hoef morgen pas weer ![]() | |
Fred | dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:06 |
quote:Zelfs is al-ie wel uit elkaar valt is het al een wonder dat je überhaupt als betalende passagier de V250 van binnen hebt gezien. | |
Guppy | dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:07 |
quote:Lucky you!! Wat zal k eens gaan doen hier... | |
Crientj | dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:11 |
quote:Nee, doe dat maar niet. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:11 |
quote:Het vogelbekdier is geen beschermde diersoort, dus de V250 mag in het wild afgeschoten worden. | |
De_Hertog | dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:11 |
quote:Precies. Date kan best met een kleine letter. | |
Dr_Flash | dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:12 |
quote:Kapsalon eten bij die nieuwe friettent op spoor 3-4 ![]() | |
Peter | dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:13 |
TT: Date nu met Guppyfriend op Ede-Wageningen | |
Guppy | dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:16 |
quote:Kapsalon?? Ik wil een choco cookie, maar er is hier geen ah to go... Kut station ![]() En die friet ziet er niet zo lekker uit, nog helemaal geel ![]() - edit - laat maar, ben weer op weg naar Arnhem ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:20 |
quote: ![]() Gupps, je kan vast wel naar Drieb komen toch? Daar is een AH to go ![]() Oh, je weet niet wat er met Drieb bedoeld wordt? Mja, niet mijn schuld ![]() | |
Guppy | dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:22 |
Ik hoef niet meer naar Drieb ![]() Als ik Drieb typ op de iPhone maakt ie er Driebenig van... Nee, fijn hoor, die afkortingen ![]() | |
Socios | dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:31 |
quote:Dit is een zeer goede TT, juist! | |
Ireyon | dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:32 |
quote:Dat ligt niet aan de afkortingen. iPhone ![]() Het auto-aanvullen op de mobiele site werkt prima hier. Voor treinnummers kun je altijd de DB Railplanner erbij pakken ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:35 |
Ook de DB Railnavigator geeft treinnummers ![]() | |
Ireyon | dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:03 |
Wat is het beste alternatief voor een Dagkaart om in België te reizen? Die Go-Pass klinkt leuk maar als je alleen van A naar Z mag reizen, niet mag omreizen via P en ook je reis niet mag onderbreken in H, dan is er weinig aan. Tevens kun je 10 enkele reizen maken maar voor een leuk dagje uit ben je dus al minstens 2 reizen kwijt. Waarom hebben ze daar niet gewoon een dagkaart ![]() | |
Quyxz_ | dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:03 |
Nog steeds geen antwoord gekregen op quote:Dus vraag ik het maar hier. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:04 |
quote:Voorlopig niet. Bij mijn weten was de VIRM-4 serie de laatste die besteld mocht worden. Het nieuwe dubbeldeks materieel moet een gelijkvloerse instap hebben. | |
trainfreak | dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:14 |
quote:Normaal zijn er nog meerdere ritjes naar Antwerpen-Noord, vroeger werden die met Sprinters (MS86) gereden, geen idee of dat nu ook nog zo is. | |
Quyxz_ | dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:14 |
quote:OK, en er zal zeker voor de rest ook niks bekend zijn over enig ander toekomstig nieuw intercity materieel? | |
Socios | dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:14 |
quote:DDZ, gerenoveerd DD-AR is het eerste `nieuwe´ `IC-materieel´ dat de baan op komt. | |
James1988 | dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:15 |
Foto's van de ICE die volgende week naar Londen gaat: http://www.ice-treff.de/index.php?id=85856 Kijk Hispeed, zo kan het ook!!!. | |
Dr_Flash | dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:15 |
quote:Ja, ik vind het ook kut, maar die hebben ze nou eenmaal niet. En het alternatief is losse kaartjes kopen. In de rij bij een loket dus. Of nog veel slechtere opties, zoals het openen van een belgische bankrekening om in bezit te komen van een Proton / Bancontact pas, de enige pas die werkt op de kaartautomaten, die trouwens op zichzelf al few and far between zijn. Of je kan Duitser worden en een Interrail One Country Pass pakken voor de Benelux. A vous le choix ![]() | |
Socios | dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:15 |
quote:Nice! Per wanneer in de dienstregeling? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:16 |
quote:ook dat "IC-materieel" mag wel tussen aanhalingstekens hoor. | |
Socios | dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:17 |
quote:Daar heb je gelijk in. Even aanpassen. | |
James1988 | dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:18 |
quote:Als alles goed gaat per 2013 tussen Frankfurt en Londen. | |
Ireyon | dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:18 |
quote:Met mijn ervaringen met het loket in België lijkt dat laatste me nog de makkelijkste optie dan ![]() | |
Ascendancy | dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:18 |
quote:Inderdaad. Ze moeten die krengen wel heel grondig aanpakken wil je ze mooi krijgen ![]() | |
Quyxz_ | dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:18 |
OK, dit gebeuren http://spoorwegen.come2me.nl/952699/DD-ARDDZDDM-1 zal dus gewoon op stoptrein/sprinter lijnen worden ingezet? (iig niet op mijn mainroute UTR-EHV?) Bedankt voor de reacties ![]() | |
Ireyon | dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:20 |
quote:Mwah het mag best op Intercityroutes komen hoor. Coach-opstelling op de bovenverdieping ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:21 |
quote:Het komt wel op IC-routes, maar ikzelf denk meer aan bepaalde randstedelijke intercity's en niet op Utrecht - Eindhoven. | |
Dr_Flash | dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:22 |
Wat voor kleutersite is dat nou weer? ![]() | |
ReisT | dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:24 |
quote:Waarom denk je dat nu weer? Het lijkt er immers op dat het vergelijkbaar wordt met VIRM. Dus NS zou het op alle IC-routes kunnen gaan inzetten. | |
ReisT | dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:26 |
quote:Beslist niet. Waarom zouden ze anders een stoptrein naar IC-trein verbouwen? Straks rijdt er geen enkele dubbeldekker meer als stoptrein. | |
De_Hertog | dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:28 |
quote:Je treinstel laten trekken door een loc omdat hij het op eigen kracht niet red bedoel je? Dat lukt de V250 ook nog wel. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:32 |
quote:het is handiger om het materieel op maar enkele lijnen te concentreren, maar incidenteel kan het ook op andere trajecten ingezet worden natuurlijk. | |
Fixers | dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:32 |
quote:Amen to that! | |
dennistd | dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:59 |
DDZ vind ik nog wel een kandidaat voor de Flevolijn. Ook de huidige sneltrein Amsterdam-Breda (die dan vast IC zal worden) vind ik wel geschikt, net als Amsterdam-Enkhuizen (hoewel die dan weer aan Amsterdam-Amersfoort gekoppeld zit die ik minder geschikt vind) | |
carboni | dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:16 |
quote:Alle hangjeugd op de loungebank ![]() Die idioot die bedacht heeft dat de ideale werkplek boven in de trein is moet echt ontslagen worden, De keuzen tussen beneden en boven wordt binnenkort tussen de kinderen die schreeuwen en huilen MAMA IK WILLL BOVEN ZITTTEEN!!!! en walla walla jeugd | |
Zug-Chef | dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:22 |
http://www.dumpert.nl/med(...)/oh_oh_kopstoot.html Haha ![]() | |
Ascendancy | dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:27 |
quote:Die gozer die daar een beetje grappig probeert te doen ;') _! | |
ReisT | dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:29 |
quote:Ja dat snap ik ook wel. Maar waarom zou die inzet zich niet op enkele lijnen rond Eindhoven kunnen concentreren? Ik zie niet wat die DDZ nou zo speciaal geschikt maakt voor de Randstad? | |
Dr_Flash | dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:32 |
quote: ![]() Mooi gedaan ![]() | |
Ascendancy | dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:32 |
quote:Waarom wel? Daar rijdt nu toch gewoon prima VIRM. En welke lijn had je dan in gedachten? Als de HSL in gebruik genomen wordt gaan de sneltreinen in de randstad de intercity's worden. Behalve de 1900. In die lijnen zit nu veel DD-AR. Dat gaat DDZ worden. Daarnaast moet dit mat ook de stoptrein naar Zwolle bevolken. Daar kan je namelijk geen SGM of SLeT inzetten. | |
ReisT | dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:20 |
Er wordt zo vaak met materieel geschoven door NS. Het is al zo vaak gebeurt dat een type trein ergens prima reed maar toch ineens door iets totaal anders werd vervangen. Dus de kans dat er DDZ gaat rijden op lijnen waar nu DD-AR rondrijdt is net zo groot als dat daar VIRM gaat rijden en de DDZ dus ergens anders gaat rijden. En wat Utrecht-Zwolle betreft: dat wordt dus wel SLeT, NS denkt namelijk wel dat je dat daar kan inzetten (meer staanplaatsen o.a. door het ontbreken van de WC). Protesteren helpt niet. | |
KapiteinT | dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:23 |
Volgens mij is het DDZ toch echt bedoeld voor de net-niet-intercity's, zoals Amsterdam-Enkhuizen, Utrecht-Almere en alle andere intercity's op de Flevolijn. | |
Ascendancy | dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:27 |
quote:Heb je een bron dat de SLT daar gaat rijden? Want ik heb andere berichten gehoord en het zou uiteraard van den zotte zijn. Daar is dat traject niet geschikt voor. Die trein rijdt een uur zonder enig IC station tegen te komen. En Amersfoort biedt geen goede overstap, dus voor veel mensen zal het nog langer zijn. | |
Crientj | dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:46 |
Serieus. Utrecht/Zwolle kan gewoon NIET met SLT. Vaak zat dat die dubbeldekkers al overvol zitten.. Hoe vol zullen die SLTtjes dan zijn? | |
greavy | dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:57 |
Dordrecht-Amsterdam (Sneltrein) met SLeT is ook gewoon té gestoord. Vandaag reed er een setje van 2x SLT-VI rond.. Ergens in de middag als vervangend materieel ingezet. Kwam om 20:12 weer op Dordrecht aan. [ Bericht 6% gewijzigd door greavy op 12-10-2010 22:07:34 ] | |
Ofyles2 | dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:04 |
quote:Inderdaad betreurenswaardig dat NS Reizigers zich overgeeft aan deze idiocratie, ik heb er geen woorden voor... ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:06 |
quote:Dat komt nogal vaak voor, zelfs toen DDM-1 nog ingezet werd... | |
Bitlord | woensdag 13 oktober 2010 @ 00:25 |
quote:Gelul. Jij kijkt het vanuit de treinspotter, die het enerzijds leuk vindt om het gehele traject met de stopper te doen, maar vervolgens wel loopt te klagen over de weinige zitplaatsen. Het langste traject wat een normale reiziger af zou leggen met zo'n ding is Rijswijk - De Vink, 30 minuten. Dat kan iedereen wel ophouden. | |
greavy | woensdag 13 oktober 2010 @ 07:10 |
quote:Daar verkijk jij je in. Als ik in het weekend of 's avonds van Zwijndrecht naar Amsterdam wil is geregeld de overstap Stoptrein -> Sneltrein sneller dan 28 minuten wachten op Rotterdam op de IC. Want als de stoptrein aan komt rijdt net de IC weg. Ik kan dat eind wel zonder WC, maar er zijn andere mensen ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door greavy op 13-10-2010 07:36:10 ] | |
KapiteinT | woensdag 13 oktober 2010 @ 10:20 |
quote:Greavy heeft het over de sneltrein en jij over een stoptrein... | |
Guppy | woensdag 13 oktober 2010 @ 10:35 |
quote:Ik kan zo wel een aantal redenen noemen waarom je dat niet zou kunnen. | |
Dr_Flash | woensdag 13 oktober 2010 @ 10:47 |
Hebben ze op station de Vink sowieso toiletten dan? Of word je geacht van de perronrand af te schijten? Kortom: wat bitlord zegt is gelul ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 13 oktober 2010 @ 10:48 |
Gewoon in Lw wonen dan hoef je nooit in een SLT te zitten maar heb je altijd ICM of VIRM met plee in de trein ![]() | |
von_Preussen | woensdag 13 oktober 2010 @ 10:59 |
Waar is de tijd gebleven? Ik kan me nog goed heugen dat ik wekelijks van Deventer tot Amersfoort ging met de extra spitstrein bestaande uit ICL-rijtuigen van de DB. Bij vertrek het fluiten van de conducteur dat werd gevolgd door klapperende deuren, het typische geluid van een locomotief die zich in beweging zet, de ver geopende ramen waar de wind door mijn haren blies terwijl de zon opkwam en ik een prachtig uitzicht op de IJssel had.Vooral de heerlijke rust in deze treinen, die maar door weinig mensen werden gebruikt, was heerlijk. Regelmatig zat ik dan ook alleen in een kleine 5-zits Coupé en kon genieten van het alleen zijn, van het gevoel om in een "echte" trein te zitten en "op reis" te zijn. De laatste maanden begon de kwaliteit van het materieel af te nemen, de treinen werden steeds smeriger, en alles begon extreem smoezelig en basic te worden. Maar toch, het waren echte treinen, die hun geheel eigen charme hadden. Een complete wereld van verschil vergeleken met de treinstellen ICM waar de diensten tegenwoordig mee worden gereden. Geniet hier nog eens mee in beeld en geluid: Slechts enkele jaren geleden, maar gevoelsmatig een leven terug, is de inzet van deze "echte" treinen op mijn wekelijkse traject. ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door von_Preussen op 13-10-2010 13:07:41 ] | |
ReisT | woensdag 13 oktober 2010 @ 12:00 |
quote:Utrecht-Harderwijk wordt een traject van Randstadspoor http://www.randstadspoor.(...)?action=tekst&id=256 met vier Sprinters per uur. Als men het heeft over Sprinters wil dat zeggen dat er SGMm of SLT gaat rijden. quote:Dat is dus echt onzin, compleet uit de lucht gegrepen. De enige reden om dat te denken zou zijn dat DDAR nu in net-niet-IC's rijdt. Maar DDAR is wat anders dan DDZ. | |
James1988 | woensdag 13 oktober 2010 @ 12:15 |
DDZ wordt intercitymaterieel, met OBIS. Het zal gemengd gaan rijden met VIRM, tegen die tijd zal het ICRm er hoogstwaarschijnlijk uitgaan. | |
Socios | woensdag 13 oktober 2010 @ 12:55 |
quote:Goed idee. ![]() | |
ziggyziggyziggy | woensdag 13 oktober 2010 @ 12:57 |
quote:Been there, done that, got the t-shirt. | |
Socios | woensdag 13 oktober 2010 @ 13:01 |
quote:Mooie beschrijving! Zonde dat zulke mooie dingen (dreigen te) verdwijnen. Ik herinner mij een prachtige reis in ICL van een paar jaar geleden tussen Amsterdam Centraal en Amersfoort op een doordeweekse avond. Lijkt een vrij `standaard´ reisje, maar ik had echt het gevoel dat ik een mooie treinreis aan het maken was, ook al ken ik het traject op mijn duim. In schril contrast met een paar weken geleden toen ik hetzelfde traject afgelegde in een standaard V-IRM. Vrijwel totaal geen beleving. Een standaard `spitsreisje´. | |
greavy | woensdag 13 oktober 2010 @ 13:41 |
Te Dordrecht een vreemde omroep: "Wegens het te vroeg vertraagd rijden van de Intercity naar Roosendaal en Vlissingen van 9:49 ongeveer 5 minuten te laat" Paar tellen later: "Wegens een spoorwijziging vertrekt de InterCity van 10:01 naar Breda, Tilburg, Eindhoven en Venlo van spoor 3. Van spoor 3 zal de InterCity van 10:01 naar Breda, Tilburg, Eindhoven en Venlo vertrekken." Werd door de PLP zelf omgeroepen, zo bleek later. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 13 oktober 2010 @ 13:53 |
Voor het eerst een bovenleidingbreuk meegemaakt als trdl. Was tevens de eerste breuk in Groningen in tientallen jaren. | |
Peterselieman | woensdag 13 oktober 2010 @ 13:57 |
quote:Ik zie geen verstoringen ![]() | |
ziggyziggyziggy | woensdag 13 oktober 2010 @ 14:09 |
quote:Klopt. Het heeft ook geen invloed op het treinverkeer. | |
V2 | woensdag 13 oktober 2010 @ 14:10 |
quote:Dat komt puur door ziggy's enorme trdl-skills! ![]() | |
Peterselieman | woensdag 13 oktober 2010 @ 14:18 |
quote:Hij heeft het al druk genoeg met Arriva, want de trein naar Leer vertrekt vanaf spoor 4a ipv 1b | |
ziggyziggyziggy | woensdag 13 oktober 2010 @ 14:19 |
quote:Ik zit alweer thuis hoor. Ik had dienst tot half twee. | |
greavy | woensdag 13 oktober 2010 @ 14:24 |
Er schijnt een bommelding op Rotterdam CS te zijn... Treinverkeer schijnt volledig gestaakt te worden. NS en Prorail hun sites zwijgen in alle talen. Althans, volgens een SMS die ik kreeg. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 13 oktober 2010 @ 14:26 |
quote:Uit de P2000: 13-10-10 13:44:41 Politie Rotterdam-Rijnmond 891 Overig 3 Cam.C87 Stationsplein in hal CS Stationsplein rt. Verdachte voorwerp Als het treinverkeer stilgelegd wordt, lees je dat snel genoeg op ns.nl of teletekst. | |
Peterselieman | woensdag 13 oktober 2010 @ 14:27 |
Onbeheerde koffer geloof ik. Leve de terrorismedreiging dat dit handenvol geld kost. Vroeger maakten ze het spul even open en leverden het in bij de gevonden voorwerpen. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 13 oktober 2010 @ 14:33 |
Dat "zwijgen in alle talen" is trouwens ook een beetje overdreven als het treinverkeer nog niet is stilgelegd, hè? Als er nog geen verstoring is, heb je ook nog niets te melden. | |
Stefanovic83 | woensdag 13 oktober 2010 @ 14:39 |
quote:Is het nou zoveel werk om even op de AV te checken en zien dat alles gewoon op tijd rijdt, ipv meteen overal posten? | |
greavy | woensdag 13 oktober 2010 @ 15:23 |
Ik krijg dat doorgeSMSt. Inderdaad bleek dat het treinverkeer wel door kon gaan... Degene die het mij SMSte bleek een beetje teveel sensatie te zoeken ofzo ![]() ![]() | |
Miendientje | woensdag 13 oktober 2010 @ 15:33 |
Ik moet vrijdag en zaterdag nogal lang in de trein zitten. Nou zat ik laatst een keer in een trein met wifi. Hoe groot is de kans dat ik vrijdag in een trein met wifi terecht kom van Groningen naar Rotterdam en van Rotterdam naar Middelburg en zaterdag omgekeerd? Dan weet ik of het zin heeft om mijn laptop mee te nemen. Rijden op die lijnen al treinen met wifi eigenlijk? | |
Peterselieman | woensdag 13 oktober 2010 @ 15:36 |
Van Groningen naar Rotterdam is de kans er op redelijk, als in 25% ongeveer. Of het werkt is een tweede. Van Rotterdam naar Middelburg is die kans nul. | |
von_Preussen | woensdag 13 oktober 2010 @ 15:39 |
Zo, vrijdag met de Pimpel naar Osnabrück, en dan met een andere Intercity door naar Hamburg Hbf (en dan met de auto naar Rome, maar das een ander verhaal). Tussen Bremen en Hamburg dan lekker 200km/h, gaat sneller dan met de auto, aangezien alles daar bestaat uit wegwerkzaamheden. ![]() | |
Miendientje | woensdag 13 oktober 2010 @ 15:39 |
quote:Ik vind 25% nog niet zo groot eigenlijk, daar ga ik niet helemaal een laptop voor mee slepen. Is het ook te voorspellen voor bepaalde ritten ofzo? | |
Ascendancy | woensdag 13 oktober 2010 @ 15:41 |
Ik was toevallig op Rotterdam net tijdens de bommelding. Hoop bangmakerij om niets inderdaad. In de trein werd omgeroepen dat iedereen op last van de politie direct via de blijdorpzijde het station moest verlaten en dat overstappen niet mogelijk was(ik kwam vanuit Utrecht en moest naar Dordrecht). 3 minuten na aankomst zat ik toch echt in de 1900. Geen agent gezien en de tunnel was druk als altijd. @ReisT: Je eigen bron zegt dat er op dit moment 2 sprinter rijden tussen Utrecht en Harderwijk. Dat is ook DD-AR, dus wat is je punt? | |
Peterselieman | woensdag 13 oktober 2010 @ 15:41 |
quote:Is lastig te voorspellen, tenzij je weet welke treinstellen internet hebben en inzage hebt in wanneer welk treinstel waar rijdt Het eerste is wel te achterhalen, het tweede erg lastig. | |
Miendientje | woensdag 13 oktober 2010 @ 15:43 |
Nou dan bedenk ik wel wat anders om onderweg te doen. Iemand nog leuke ideeën behalve lezen en internetten dus? ![]() | |
dennistd | woensdag 13 oktober 2010 @ 15:51 |
Uit het raam kijken en genieten van het uitzicht | |
von_Preussen | woensdag 13 oktober 2010 @ 15:51 |
quote:Ja, het aantal bovenleidingsportalen tellen. ![]() | |
Miendientje | woensdag 13 oktober 2010 @ 15:52 |
quote:Gelukkig moet ik inderdaad overdag reizen. Maar meer dan 4 uur uit het raam kijken lijkt me ook wat saai. | |
greavy | woensdag 13 oktober 2010 @ 15:53 |
quote:De kans op WiFi wordt wel steeds groter. Alle verbouwde ICMm-IV hebben het, en nu zo ongeveer 30-40% van de ICMm-III. De kans is dus nog best reëel, maar ik zou het zeker niet standaard verwachten. Rotterdam-Middelburg is de kans zeker 0. Daar rijden - tenzij er vervangend ICMm met WiFi rijdt - nooit een stel met WiFi, aangezien alleen ICMm het tot nu toe heeft of nog krijgt. [ Bericht 5% gewijzigd door greavy op 13-10-2010 21:47:21 ] | |
von_Preussen | woensdag 13 oktober 2010 @ 15:53 |
quote:Maar ik zou sowieso even langs de trein kijken, mischien heeft het voorstel stel geen WiFi, maar het achterste wel. Dan kan je natuurlijk gewoon daarin gaan zitten. | |
greavy | woensdag 13 oktober 2010 @ 15:55 |
En zoals von_Preussen zegt, loop er langs. Als je OBIS schermen in de trein ziet, of stickers op de deuren van WiFi, heeft het stel WiFi. Er rijden momenteel sowieso 4 stellen rond met WiFi, maar de stickers ontbreken nog. | |
Miendientje | woensdag 13 oktober 2010 @ 15:56 |
quote:Of het aantal bielzen ![]() | |
von_Preussen | woensdag 13 oktober 2010 @ 15:58 |
quote:Die kan een normaal oog niet zo snel zien, de bovenleidingsportalen wél, omdat daar een stuk minder van staan. Maar ik vind dat altijd leuk om te doen, dan vergaat de tijd en je hebt reuzeveel plezier onderweg. ![]() In het kader daarvan, ik zag dat er tussen Barneveld en Amersfoort enkele van de oude betonnen palen zijn vervangen door nieuwe exemplaren van staal, betonrot ofzo? | |
Miendientje | woensdag 13 oktober 2010 @ 16:07 |
Ik wil eigenlijk ook al een keer echt picknicken/dineren in de trein. Tafeltje netjes dekken, kaarsje er bij, servetjes, bordje enz. Lijkt me wel grappig. | |
Quyxz_ | woensdag 13 oktober 2010 @ 16:09 |
quote:Tja, de ICL waar het net over ging in dit topic is er helaas uit, en was de ideale plek daarvoor... | |
von_Preussen | woensdag 13 oktober 2010 @ 16:13 |
quote:Je zou natuurlijk nog een 1e klas kaartje kunnen kopen en dan in de ICMm gaan zitten (gewone Intercity), daar heb je ook nog van die aparte coupé's. | |
greavy | woensdag 13 oktober 2010 @ 16:16 |
Of ICRm. Die heeft die coupés ook. En tussen Zwolle en Roosendaal of Den Haag en Venlo heb je genoeg tijd, zolang je maar op rustige tijden komt. Anders is de eerste klas soms best druk | |
ReisT | woensdag 13 oktober 2010 @ 16:24 |
quote:Er zijn nog niet genoeg Sprinters voor alle sprinterverbindingen. Dus rijdt er voorlopig op sommige lijnen nog ander stoptreinmaterieel zoals DD-AR, in afwachting van de levering van meer SLT's. Mijn punt is dat DD-AR iets anders is dan DDZ. DD-AR is stoptreinmaterieel, na de verbouwing is dat DDZ en dat is Intercitymaterieel. | |
Miendientje | woensdag 13 oktober 2010 @ 16:25 |
Nou zo'n klein tafeltje kan ik ook wel dekken, de reactie van andere mensen lijkt me juist zo grappig. Dan moet je natuurlijk wel in een gewone coupé gaan zitten. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 13 oktober 2010 @ 16:51 |
quote:Ik tel nog wel eens van hoeveel kilometragebordjes het paneeltje is verdwenen of ik bekijk wat voor linkerspoorbeveiliging er is toegepast op het traject waar we rijden. Nu al een soort van beroepsdeformatie, denk ik. | |
Dr_Flash | woensdag 13 oktober 2010 @ 17:07 |
quote:Hier, neem een voorbeeld aan deze baas ![]() | |
Ascendancy | woensdag 13 oktober 2010 @ 17:13 |
quote:Op lange afstandstrajecten ligt dat iets anders. 1: NS kan geen SLT daar inzetten, dan gaat de hele filosofie achter geen toiletten eraan en het idee achter de sprinters 2: Waarom kan er geen IC mat in een stoptreindienst. Dat gebeurt in het noorder ook. En dan heb ik het niet over de Noord uit schiphol. | |
KapiteinT | woensdag 13 oktober 2010 @ 17:56 |
quote: quote:Je weet dat je met termen rondstrooit waar Miendientje waarschijnlijk nog nooit van gehoord heeft? | |
Dr_Flash | woensdag 13 oktober 2010 @ 17:59 |
Termen zoals "ICMm - VI" ja ![]() Een naam als "Mendientje" zal wel niet helemaal uit het niks komen, denk ik ![]() | |
Miendientje | woensdag 13 oktober 2010 @ 18:42 |
Maar ik weet nog wel wat een hondekop is en dat dat iets anders is dan een apekop maar verder gaat mijn treinnerdkennis niet. PS ik heet Miendientje en niet Mendientje. Je weet wel, zo'n ding: ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 13 oktober 2010 @ 18:43 |
ow. Sorry ![]() Zoeen heet een "Beurtbalkje" trouwens ![]() | |
James1988 | woensdag 13 oktober 2010 @ 18:53 |
De eerste ICE is vandaag door de Kanaaltunnel gegaan.. awesome. | |
Dr_Flash | woensdag 13 oktober 2010 @ 19:07 |
quote:Kom maar op met die plaatjes met die capsule in die kopermijn in Chili. Dat moet er toch ergens wel hetzelfde uitzien. En een minstens vergelijkbare euforie opwekken. | |
dennistd | woensdag 13 oktober 2010 @ 19:11 |
Voor de IVW-rapport liefhebbers: ze hebben er weer een, dit keer over afgekruiste seinen en een overweg die open bleef na werkzaamheden vorig jaar in Almelo. http://www.ivw.nl/Images/(...)ef_tcm247-287560.pdf | |
ziggyziggyziggy | woensdag 13 oktober 2010 @ 19:15 |
quote:Hadden ze nog mazzel dat het op een zondagmorgen was... | |
Dr_Flash | woensdag 13 oktober 2010 @ 19:37 |
Crientj en ik hebben een leuk idee. Als we gewoon eens met een aantal users uit het Treinenhoekje van PTA in het weekend een rondje gaan maken. Leuk een beetje elkaar IRL ontmoeten, gezellig babbelen, nummertjes fappen en ruzie maken met de security muppets ![]() ![]() Zeg maar over een paar maanden, zodat iedereen op tijd vrij kan regelen. En dan, laten we zeggen, ontmoeten rond 11 uur op Utrecht Centraal en een rondje door het midden van het land maken, tot een uur of 5 in de middag, want we moeten nog naar huis ook. Zaterdag of zondag kunnen we het nog over hebben natuurlijk ![]() Voorlopig alleen ANIMO-CHECK. Laat het hier horen als je dit een leuk plan lijkt en je ook wel zin hebt om mee te gaan ![]() | |
Crientj | woensdag 13 oktober 2010 @ 19:38 |
Check! | |
Peterselieman | woensdag 13 oktober 2010 @ 20:13 |
Lijkt me wel leuk op zich ![]() | |
ziggyziggyziggy | woensdag 13 oktober 2010 @ 20:22 |
Hm. Ik ben nooit zo'n meeter. Al heb ik PSM wel eens gemeet. In de trein. | |
James1988 | woensdag 13 oktober 2010 @ 20:23 |
Goed plan. Ik ben voor. | |
Crientj | woensdag 13 oktober 2010 @ 20:28 |
quote:Ik ook niet ;D Gewoon meedoen. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 13 oktober 2010 @ 20:28 |
quote:Als je niet komt wil ik wel dat je belooft niet onze excursietrein de verneukerij in te sturen ![]() Is me al eens vaker gebeurd ![]() | |
ziggyziggyziggy | woensdag 13 oktober 2010 @ 20:30 |
quote:Vergeet je niet de treinnummers te posten die jullie nemen? ![]() | |
Guppy | woensdag 13 oktober 2010 @ 20:32 |
Ik ben nog nooit op een meet geweest ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 13 oktober 2010 @ 20:37 |
Gupps komt ook ![]() | |
Crientj | woensdag 13 oktober 2010 @ 20:37 |
quote: ![]() | |
Crientj | woensdag 13 oktober 2010 @ 20:37 |
Maar je moet wel komen, ik wil niet de enige vrouw zijn xD | |
Guppy | woensdag 13 oktober 2010 @ 20:40 |
quote: ![]() quote:Als ik vrij kan regelen, ga ik mee ![]() Doordeweeks heeft wel m'n voorkeur, is dat erg? | |
KapiteinT | woensdag 13 oktober 2010 @ 20:40 |
Ik ben ook voor. ![]() | |
Ascendancy | woensdag 13 oktober 2010 @ 20:41 |
Zeg ziggy, als ze dan richting groningen gaan, kan je ze dan niet per ongeluk Onnen insturen? | |
Dr_Flash | woensdag 13 oktober 2010 @ 20:48 |
quote:Nee dat is niet erg Maar we gaan in het weekend ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 13 oktober 2010 @ 20:48 |
quote:Hoppa, schorsing nummer 2 ![]() | |
Crientj | woensdag 13 oktober 2010 @ 20:53 |
quote:Oh? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 13 oktober 2010 @ 20:54 |
quote:Jij hebt een voorkeur voor Gupps ja ![]() En wie niet, natuurlijk ![]() | |
Guppy | woensdag 13 oktober 2010 @ 20:55 |
quote:Niet ![]() Weekend kan ook wel hoor, daar niet van, maar doordeweeks is makkelijker voor mij, vandaar ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 13 oktober 2010 @ 20:59 |
door de weeks kan toch niemand ![]() | |
Guppy | woensdag 13 oktober 2010 @ 21:00 |
Maar je ging het toch ruim plannen, zodat we vrij konden nemen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 13 oktober 2010 @ 21:02 |
Ja. Wil je mee of niet? ![]() | |
Guppy | woensdag 13 oktober 2010 @ 21:05 |
Als het kan wel ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 13 oktober 2010 @ 21:06 |
Poll: Op wat voor dag gaat het PTA treinenrondje plaatsvinden? • Zaterdag • Zondag • Doordeweekse dag Tussenstand: Ook een poll maken? Klik hier | |
Ireyon | woensdag 13 oktober 2010 @ 21:08 |
Echt, fuck die materieelvoorspellingen op Somda. Ik had geen ICRm naar Eindhoven maar een VIRM-IV en ik had geen ICM(m) naar Roosendaal maar ICRm. Als ik morgenochtend om 07:30 niet in een I6 of I10 rijtuig zit is dat gelijk de laatste keer geweest dat ik er serieus m'n reistijd op afstem ![]() | |
Crientj | woensdag 13 oktober 2010 @ 21:08 |
harr! | |
Dr_Flash | woensdag 13 oktober 2010 @ 21:09 |
quote:Is greavy nog wel in leven tegen de tijd dat we een rondje gaan maken denk je? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 13 oktober 2010 @ 21:09 |
quote:Ga je icoontjes positioneren jij ![]() | |
Crientj | woensdag 13 oktober 2010 @ 21:12 |
Allang gedaan, nu bezig met de pagina Portfolio. ![]() | |
KapiteinT | woensdag 13 oktober 2010 @ 21:13 |
quote:Het liefst doordeweeks, omdat mijn OV dan geldig is ![]() Edit: gewoon even langs de Kruidvat en het is geen probleem meer om in het weekend te gaan. | |
Dr_Flash | woensdag 13 oktober 2010 @ 21:18 |
Als er echt een meerderheid voor doordeweek is dan neem ik wel een dag vrij hoor. Denk niet dat het een manier is om aan mij te ontkomen of zo ![]() | |
RubenK | woensdag 13 oktober 2010 @ 21:23 |
ZATERDAG ![]() | |
RubenK | woensdag 13 oktober 2010 @ 21:24 |
By the way, ik breng het bier ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 13 oktober 2010 @ 21:25 |
quote:qft ![]() | |
dennistd | woensdag 13 oktober 2010 @ 21:26 |
Zaterdag of zondag, maar niet in het weekend van 4-5 december of 5-6 februari (dat zijn de laatste weekenden van de kruidvatkaartjes, en dan is het teringdruk. | |
RubenK | woensdag 13 oktober 2010 @ 21:26 |
En dan geen kut bier als heineken of bavaria, geloof me | |
Dr_Flash | woensdag 13 oktober 2010 @ 21:26 |
quote:Nee een paar kratten Erdinger, prima ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 13 oktober 2010 @ 21:27 |
quote:Nee het plan was ergens in januari eigenlijk. Als het mag hoor, van Koningin Gupps de Eerste ![]() | |
Crientj | woensdag 13 oktober 2010 @ 21:28 |
Januari ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 13 oktober 2010 @ 21:28 |
januari is een goed plan | |
RubenK | woensdag 13 oktober 2010 @ 21:29 |
Ik heb het komende jaar lekker een netabo ![]() | |
dennistd | woensdag 13 oktober 2010 @ 21:30 |
Prima hoor, maar dan niet 1 of 2 januari (dat weekend ben ik nog druk ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 13 oktober 2010 @ 21:32 |
quote:de precieze dag komt ook nog een poll over ![]() En dan gaan we een apart meet topic maken en zo ![]() | |
Brembo | woensdag 13 oktober 2010 @ 21:42 |
quote:Volgens mij is het slim om in de infrastructuur en vervoerder te splitsen, straks kan je snel vanaf Duitsland naar Londen ![]() Zag vandaag de Fyra in Eindhoven, ziet er ansich niet verkeerd uit. Alleen die deuren zijn zeker voor italianen gemaakt ![]() | |
greavy | woensdag 13 oktober 2010 @ 21:47 |
quote:Moest IV zijn inderdaad ![]() | |
greavy | woensdag 13 oktober 2010 @ 21:51 |
quote:Inmiddels gestemd op de Poll voor zaterdag. Halverwege januari ofzo is een leuke datum | |
greavy | woensdag 13 oktober 2010 @ 21:52 |
quote:De trein maakt het spoor wel bladvrij ![]() Althans, dat zou je denken, met die lompe neus. | |
greavy | woensdag 13 oktober 2010 @ 21:52 |
quote:Ik hoop het wel. Tenminste, dat doel heb ik wel ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 13 oktober 2010 @ 21:54 |
quote:Zoiets zal het ook wel worden idd ![]() | |
greavy | woensdag 13 oktober 2010 @ 21:54 |
quote:Klote NS met afwijkende materieelinzet ![]() Die materieelvoorspellingen zijn zoals ze vastgelegd zijn in de wbl planning bij NS. Het kan natuurlijk altijd aangepast worden door NS. Net als dat er een Sandite-ICM behoort te rijden op de Emmerlijn met zo nu en dan een slagje, rijdt er ook wel eens een niet-Sandite ICM. Maar trein 9201 (Benelux naar Amsterdam van 7:30 uit Roosendaal) heeft de afgelopen 3 weken steeds op doordeweekse dagen met I6 / I10 gereden. Zie dat ding altijd voorbij scheuren terwijl ik op een DDAR wacht ![]() | |
Guppy | woensdag 13 oktober 2010 @ 21:56 |
quote:Het lijkt er anders op dat ik me - hoe democratisch - moet gaan schikken naar een zaterdag... Kan best hoor, daar niet van ![]() | |
Crientj | woensdag 13 oktober 2010 @ 21:57 |
Oh noes. In het weekend kan ik niet. ![]() | |
Guppy | woensdag 13 oktober 2010 @ 21:58 |
![]() Jongens, dan moet t toch doordeweeks hoor! | |
Crientj | woensdag 13 oktober 2010 @ 22:00 |
Ghehe ![]() | |
greavy | woensdag 13 oktober 2010 @ 22:01 |
Doordeweeks kan ik niet, tenzij het in een vakantie of op een vrije dag is... @Crien, Je laat je toch niet tegenhouden door Dennis ? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 13 oktober 2010 @ 22:02 |
quote:Ja godverdomme kom daar NOU ff mee. Heb ik voor Jan Lul die poll gemaakt ![]() Tutje klaver negen dat je bent ![]() ![]() | |
Crientj | woensdag 13 oktober 2010 @ 22:03 |
Ksst. | |
Guppy | woensdag 13 oktober 2010 @ 22:04 |
Zeg je iets over koningin guppy :p heb je prinses crientj onderschat ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 13 oktober 2010 @ 22:07 |
quote:Nee, DrFlash, Crientj kan dit weekeinde echt niet, vanwege... SPOILER* Ofyles2 geen vragen beantwoordt over zijn paranormale gaves. Het management moet eveneens nee verkopen... | |
Dr_Flash | woensdag 13 oktober 2010 @ 22:07 |
quote:Nou, we zien wel wat er uit de poll komt inderdaad. Je kan het toch nooit iedereen naar t zin maken ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 13 oktober 2010 @ 22:09 |
quote:Wie heeft het dan ook over dit weekend? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 13 oktober 2010 @ 22:12 |
Ik kan dit weekend zelf trouwens ook niet. Moet Fok!users meeten. | |
Crientj | woensdag 13 oktober 2010 @ 22:13 |
![]() Maar zo verdomd boeiend is mijn verjaardag niet. Alleen iedereen om mij heen vind het belangrijk omdat het wel je 18e verjaardag is blablabla. En ja, volgende week woensdag heb ik mn eerste rijles. MAAR NOU EN. HET IS MAAR EEN JAAR ERBIJ. | |
Dr_Flash | woensdag 13 oktober 2010 @ 22:14 |
Toen ik 30 werd had ik het daar wel even een paar weken moeilijk mee eigenlijk ![]() ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 13 oktober 2010 @ 22:18 |
quote:QFT, niets meer aan toe te voegen. * Ofyles2 nu op een dood spoor zit door zijn vorige post... | |
greavy | woensdag 13 oktober 2010 @ 22:19 |
quote:En ik ga met de Plan U excursie mee dit weekend. | |
Dr_Flash | woensdag 13 oktober 2010 @ 22:30 |
quote:Ook leuk ![]() | |
greavy | woensdag 13 oktober 2010 @ 22:30 |
Bijna vakantie, maar zit hier aan te denken: Zondag: Rotterdam CS en omstreken Maandag: Rotterdamse havens voor cargo's platen Dinsdag: Eindhoven en Maastricht Woensdag: Utrecht (6:40-15:00) Donderdag: Amsterdam Vrijdag: naar Leeuwarden en Harlingen Haven * greavy baalt er van dat ik geen netabo of SOV heb... | |
Crientj | woensdag 13 oktober 2010 @ 22:31 |
6:40 op Utrecht? De tering. | |
Crientj | woensdag 13 oktober 2010 @ 22:31 |
Oh wacht. Dan is mijn trein er meestal al en loop ik slaperig richting de togo. ![]() | |
greavy | woensdag 13 oktober 2010 @ 22:32 |
Ik ga 5:36 uit Zwijndrecht weg, jawol (Woensdag) Dinsdag vertrek ik om 5:38 Maandag om 7:00 op de brommer Donderdag vertrek ik ook om 5:36 Vrijdag om 9:10 | |
trainfreak | woensdag 13 oktober 2010 @ 22:32 |
Hee, een meet, leuk! Maar voor mij net 'iets' te ver. Jammer, anders zou ik wel graag meegweest zijn... | |
Dr_Flash | woensdag 13 oktober 2010 @ 23:03 |
je MAG gewoon mee hoor. Maar nogmaals. we kunnen niet iedereen tegelijk blij maken | |
Zyron | woensdag 13 oktober 2010 @ 23:41 |
Ik kom hier niet heeeeul vaak maar zo'n rondje lijkt me okeee. | |
Bitlord | donderdag 14 oktober 2010 @ 00:23 |
quote:Het lijkt me ook wel leuk jullie eens te zien (ik post hier af en toe en zat hier vroeger onder busfoto.nl) | |
greavy | donderdag 14 oktober 2010 @ 06:18 |
Schock für Pendler! Die Regionalbahn streikt 13 oktober 2010 Bei der Deutschen Bahn und einigen Privatbahnen wird es von Ende Oktober an bundesweit Warnstreiks geben – vor allem im Regionalverkehr. Betroffen sind Strecken der Deutschen Bahn und von privaten Wettbewerbern. Grund sind die festgefahrenen Verhandlungen über einen Branchentarifvertrag. Jetzt lassen die Gewerkschaften die Muskeln spielen. STREIK-BEGINN Die ersten Warnstreiks sind für die am 25. Oktober beginnende Woche geplant. Einzelheiten der geplanten Warnstreiks sollen in den kommen den Tagen festgelegt werden. Zunächst soll die Arbeit stundenweise niedergelegt werden. Aber: Es soll sich nicht nur um Nadelstiche handeln. Gewerkschafter warnen bereits: „Diese Warnstreiks werden weh tun!“ WER IST BETROFFEN? Die Streiks werden vor allem Hunderttausende Pendler zu spüren bekommen. Noch steht allerdings nicht fest, wo die Gewerkschaften zuschlagen werden. Vermutlich werden aber vor allem Ballungsgebiete betroffen sein. HINTERGRUND Die Gewerkschaften verhandeln mit der Deutschen Bahn und den Konkurrenten seit Wochen über einen Branchen-Tarifvertrag. Transnet und GDBA wollen einen Branchentarifvertrag für die Beschäftigten des regionalen Schienenverkehrs durchsetzen. Er soll das Einkommensniveau, das heute bereits für 90 Prozent der Mitarbeiter gilt, für alle Beschäftigten verbindlich machen. Die von der Deutschen Bahn gegründeten Tochter-Unternehmen zahlen derzeit geringere Löhne. Bron: Bild --- Kort samengevat: 25 oktober staakt het S-bahn, RegionalExpress, RegionalBahn netwerk. De Stoptreinen dus | |
Ireyon | donderdag 14 oktober 2010 @ 07:37 |
quote:Ach ja en natuurlijk is vandaag, die ene vrije dag waarop ik om fucking 6 uur opsta, gewoon een willekeurige donderdag, de eerste dag sinds 3 weken dat er geen I6/I10 rijdt. ![]() | |
bork | donderdag 14 oktober 2010 @ 07:51 |
quote:Dit weekend moet ik gaan proeven ![]() ![]() | |
greavy | donderdag 14 oktober 2010 @ 08:39 |
quote:Ik zag de trein aankomen, en dacht: Wtf, Prio. Wat een kutkoppen daar. Ireyon heb pech ![]() | |
Guppy | donderdag 14 oktober 2010 @ 09:35 |
quote:Inderdaad, we zien wel! | |
Dr_Flash | donderdag 14 oktober 2010 @ 09:50 |
quote:Vanaf 25 oktober zelfs. Als het goed is heb ik daar net geen last meer van, maar we zullen zien. | |
De_Hertog | donderdag 14 oktober 2010 @ 09:56 |
Vanochtend (9u) een V250 door Vught zien rijden, volgens mij vanuit Den Bosch richting Tilburg. Ook in het echt is ie lelijk ![]() | |
Socios | donderdag 14 oktober 2010 @ 10:57 |
Een FOK!meet! Altijd leuk. Keertje rondje met de trein erbij. ![]() Helemaal prima. Wanneer maakt mij niet uit. Half januari klinkt goed. | |
von_Preussen | donderdag 14 oktober 2010 @ 11:05 |
Beste heren, ik heb nog een vraag voor u. Ik wil zaterdag met de trein naar Hamburg gaan. Daarvoor trek ik uit de kaartautomaat een "gewoon" internationaal kaartje. Is deze dan ook geldig in de Intercity (immers geeft de automaat al de route over Bad Bentheim aan), en aansluitend ook in een ICE? | |
Socios | donderdag 14 oktober 2010 @ 11:32 |
quote:Lijkt mij wel. Men kan ook een treinkaartje naar München Hbf of een andere `verre´ bestemming in Duitsland kopen. Ik neem dat men dat eind dan niet in RE´s en RB´tjes hoeft af te leggen. ![]() Bovendien kan men bij Arnhem alleen maar per ICE de grens over. Jij gaat dan wel met een IC via Osnabrück Hbf, maar toch. Tevens staat op het kaartje ook niet dat hij niet geldig zou zijn in IC en ICE. Wellicht dat er iemand anders nog even haar of zijn visie hier op kan geven. Ik reis ook vaak door Duitsland, maar dan verreweg meestal met eerder aangeschafte tickets. Met een treinkaartje uit de kaartautomaat vrijwel alleen indien ik bij een `inferieure´ grensovergang de grens over ga waar geen IC/ ICE rijdt. | |
Peter | donderdag 14 oktober 2010 @ 11:34 |
quote:Vraag het NS hispeed? http://twitter.com/NSHISPEED | |
#ANONIEM | donderdag 14 oktober 2010 @ 11:46 |
quote:IC en ICE vallen inderdaad onder de normale internationale treinkaartjes. (Daarom mag je ze bijvoorbeeld ook met InterRail toeslagvrij gebruiken) [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2010 11:47:08 ] | |
Peterselieman | donderdag 14 oktober 2010 @ 11:48 |
quote:Kun je ook gelijk vragen was ze met de waardeloze vogelbekdieren aanmoeten. | |
Dr_Flash | donderdag 14 oktober 2010 @ 12:02 |
quote:Dat is een heel goed punt inderdaad ![]() | |
von_Preussen | donderdag 14 oktober 2010 @ 12:05 |
Heren, dank voor de informatie! | |
Socios | donderdag 14 oktober 2010 @ 12:11 |
quote:Graag gedaan. Goede reis, zaterdag! Osnabrück Hbf - Hamburg Hbf is inderdaad een leuk traject. | |
Dr_Flash | donderdag 14 oktober 2010 @ 12:16 |
quote:Kan zijn, ik heb het tot nu toe alleen nog maar snachts gereden ![]() | |
Socios | donderdag 14 oktober 2010 @ 12:18 |
quote:Haha, dat heb ik met Hannover Hbf - Berlin Spandau. Geen idee hoe dat er bij daglicht uitziet. ![]() | |
V2 | donderdag 14 oktober 2010 @ 13:19 |
Hm ik ben ook zeker niet tegen een meet, maar idd wel in het weekend. Er moet ook gewerkt worden namelijk ![]() | |
James1988 | donderdag 14 oktober 2010 @ 15:26 |
Stukje service van NS... ik krijg een mail over werkzaamheden aan het spoor tussen Roosendaal en Breda. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 14 oktober 2010 @ 15:30 |
Krijg ik ook weleens. Meestal gaathet dan over GROTE werkzaamheden, zoals bij Arnhem.. De wintertest heb ik ook een mailtje van gekregen bijvoorbeeld. | |
Ireyon | donderdag 14 oktober 2010 @ 15:42 |
quote:Heb ik ook gehad.. wat een onzin weer zeg, die vervangende bussen komen in Breda aan, 3 minuten nadat de IC naar Eindhoven is vertrokken. Het advies is om maar de stoptrein naar Lage Zwaluwe te nemen, dan de sneltrein naar Breda en dan op de IC naar Eindhoven overstappen. Ook fijn dat ze erbij vermelden dat de Thalys tussen Amsterdam en Brussel ongewijzigd rijdt. Je zou d'r maar op staan wachten, op station Roosendaal. | |
Socios | donderdag 14 oktober 2010 @ 15:44 |
quote:Thalys stopt sowieso niet te Roosendaal. Sterker nog, hij komt er niet eens meer langs. | |
Ireyon | donderdag 14 oktober 2010 @ 15:47 |
quote:Goh ![]() Overigens hangen de borden met treinsamenstellingen van de Thalys er nog wel ![]() | |
Socios | donderdag 14 oktober 2010 @ 15:50 |
quote:Dat is wel vet, dan. ![]() Sowieso, ben ik voor meer treinsamenstellingsborden op de perrons. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 14 oktober 2010 @ 15:52 |
quote:Ja, ik ben ook voor treinnummers op de CTA's. Maar zolang je in Nederland niet meer dan een mismaakt handje vol reserveerbare treinen hebt, zal dat dus niet gebeuren ![]() Of bedoel je die kolder zoals in Gdm bi de ETMETproef? Elke tien minuten een trein, en elke trein was anders van lengte. Stond je alsnog een half uur bij bordjes te puzzelen waar je moest gaan staan ![]() ![]() | |
greavy | donderdag 14 oktober 2010 @ 15:52 |
Is wel beter. Zoals ze op de Emmerlijn aangeven waar de eerste en tweede klas is ![]() Maar dat zal wat moeilijk gaan bij NS zelf omdat hun altijd met wisselend materieel rijden ![]() | |
James1988 | donderdag 14 oktober 2010 @ 15:54 |
Dit is ook wel tof: een 360°-panorama van de Gleisgelände van InnoTrans: klik. Als je scrollt staan er ook nog panorama's die in de treinen enzo zijn gemaakt. | |
Dr_Flash | donderdag 14 oktober 2010 @ 15:56 |
Lekker blond ding op die hoogwerker ![]() ![]() | |
Lemjur | donderdag 14 oktober 2010 @ 15:59 |
Beter laat dan nooit: check! | |
Dr_Flash | donderdag 14 oktober 2010 @ 16:01 |
Ik laat de poll nog tot morgenavond / zaterdagochtend open staan, dan gaan we wat concreter worden ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 14-10-2010 16:07:16 ] | |
De_Hertog | donderdag 14 oktober 2010 @ 16:08 |
Het personeel van Syntus wil gaan staken: http://www.nu.nl/economie(...)rvoerder-syntus.html Dat krijg je bij bedrijven die gedeeltelijk in Franse handen zijn. | |
Dr_Flash | donderdag 14 oktober 2010 @ 16:17 |
Nou ja, er moet gewoon nodig iets gebeuren daar, dat is duidelijk ![]() | |
Peterselieman | donderdag 14 oktober 2010 @ 16:19 |
Ik hoorde dat NedTrain over enkele dagen het onderhoud van de buffeltjes alweer op zich zal gaan nemen. | |
KapiteinT | donderdag 14 oktober 2010 @ 16:42 |
Ik zat vanmiddag in een SGMm opweg naar Hoofddorp. Vlak voor Schiphol werd er opeens in het Engels omgeroepen dat je op moest letten voor zakkenrollers in de trein. Het was niet ingesproken door de standaard stem, maar wel duidelijk van tevoren opgenomen. Ook kwam er op de schermpjes te staan 'Beware of pickpockets'. Heeft iemand enig idee waar dit opeens vandaan kwam? Het meest vreemde vond ik nog wel dat het alleen in het Engels was. | |
Dr_Flash | donderdag 14 oktober 2010 @ 16:50 |
Biekos de pikpokkets oonlie pik de toerists ![]() | |
Brembo | donderdag 14 oktober 2010 @ 17:07 |
quote:Tjah, maar ik vind openbaar vervoersbedrijven vrij gemakkelijk wegkomen bij problemen. En syntus heeft ook wel verdomd veel pech met de treinverbinding Ah-Ww. Daarbij vind ik veel personeel op bussen vooral zeer slecht ingelicht is over problemen, werkzaamheden etc. Als reiziger moet je het zelf maar uitzoeken en duimen dat het goed komt. | |
V2 | donderdag 14 oktober 2010 @ 17:15 |
quote:Het onderhoud van de motoren worden overigens uitbesteed, aan de DB. | |
Dr_Flash | donderdag 14 oktober 2010 @ 17:28 |
Zijn daar ook bronnen van? Of zijn dit weer de bewierookte "Geruchten binnen het wereldje"? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 14 oktober 2010 @ 17:35 |
quote:Is dat niet bij de Linten? | |
Bitlord | donderdag 14 oktober 2010 @ 17:38 |
Vandaag een rondje Randstad. Eerst Ut-Asd, daar werken en nu op weg met stel 9565 naar Den Haag HS. Stap ik die VIRM in op Asd, moet ik onwijs nodig naar het toilet. Dus ik denk, dat stel heeft zo'n biochemisch toilet dus het maakt niet uit of bij stilstand ga. Zit er zo'n aftands wijf mij de les te lezen dat ik moet wachten tot de trein rijdt. Ik uitleggen dat bij deze trein de drollen niet op het spoor komen. Weet ze het toch weer beter. Toch lekker geweest, als een opstandige post-puber. | |
Dr_Flash | donderdag 14 oktober 2010 @ 18:16 |
Vet irritant van die schijtbejaarden die altijd zo goed weten hoe het moet voor een ander ![]() ![]() | |
James1988 | donderdag 14 oktober 2010 @ 18:52 |
quote:Echt, serieus... dus omdat er één Fyra uitvalt heeft dat nog uren nawerking op de dienstregeling? En dat wil een betrouwbare dienstverlener worden met Fyra's tussen Breda en Amsterdam? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 14 oktober 2010 @ 18:54 |
Ach ja, er schijnen nu 2 stammetjes in Zwolle te staan. Geen wonder dat ze problemen hebben. | |
Ascendancy | donderdag 14 oktober 2010 @ 19:01 |
quote:Ik moet er altijd om lachen. Vadaag 2 bejaarde vrouwtjes die van Geldermalsen naar Beesd moesten. Komen we daar aan, met omroep en alles. Hoor ik die 2 vrouwtjes zeggen? Zijn we nu in Beesd? Ik zie geen station? Zegt de andere. Oh hij zal wel moeten wachten om het station binnen mogen te rijden, dat is in Utrecht ook wel eens. Wat verwachten zij voor station bij werelddorp Beesd ![]() Ik wilde ze nog gaan helpen, maar de trein reed al verder. | |
V2 | donderdag 14 oktober 2010 @ 19:04 |
quote:Euh, dat weet ik niet. Het ging geloof ik om alle dieselmotoren, die gaan ze niet meer zelf onderhouden ivm gebrek aan kennis ofzo. | |
Ireyon | donderdag 14 oktober 2010 @ 19:26 |
quote:Klopt, heb ik nog (half binnen) zien staan. Toch een klein lichtpunt in de 'fuck-de-materieelvoorspelling'-malaise van afgelopen dagen; de trein naar Rsd van 10:48 was inderdaad een mooie ICMm-IV ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 14 oktober 2010 @ 20:15 |
Materieelvoorspelling? ik wed dat er morgen tussen Nijverdal en Enschede DM'90 treinen rijden ![]() ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2010 20:16:10 ] | |
Ireyon | donderdag 14 oktober 2010 @ 20:19 |
quote:Dat is nou niet het soort materieel waar ik om 6 uur voor op zou staan.. ![]() | |
Ascendancy | donderdag 14 oktober 2010 @ 20:23 |
quote:uberhaupt, naar nijverdal reizen ![]() obis ftw trouwens | |
Dr_Flash | donderdag 14 oktober 2010 @ 20:28 |
quote:Ik zal ook wel een virmpje hebben tussen Ut en Ed ja ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 14 oktober 2010 @ 20:35 |
We hebben vanaf vandaag weer een bekende op de Afdeling Infrastructuur.SPOILEREn de secondant ken ik ook: SPOILER | |
von_Preussen | donderdag 14 oktober 2010 @ 20:48 |
Wat is die Melanie trouwens onaantrekkelijk geworden. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 14 oktober 2010 @ 20:49 |
quote:Ze heeft 4 jaar de tijd om het goed te maken OVChipflop eruit, fyra eruit, Velaro's op de HSL en normaal gaan doen ![]() | |
Ascendancy | donderdag 14 oktober 2010 @ 20:55 |
Dan zou ik haar keihard geven | |
Ofyles2 | donderdag 14 oktober 2010 @ 21:13 |
quote:Ze heeft nu ook een gezin, liefdesverzoeken zijn bij deze volledig nutteloos. quote:Ik loop niet op de feiten vooruit maar Melanie heeft iets te redden... | |
von_Preussen | donderdag 14 oktober 2010 @ 21:14 |
quote:Alles kan kapot, dus daar gaat het niet om. Affijn, laten we weer on-topic gaan met de vraag: "welk materieel mis jij het meest"? In mijn geval is het dus ICL wat tussen Deventer en Amsterdam reed. | |
Ofyles2 | donderdag 14 oktober 2010 @ 21:16 |
quote:Ik mis ICK ook die voornamelijk werd ingezet op Den Haag-Venlo. | |
Dr_Flash | donderdag 14 oktober 2010 @ 21:17 |
quote:Plan U "Bij bediend buffet is consumptie verplicht en kaartspelen verboden" ![]() ![]() | |
von_Preussen | donderdag 14 oktober 2010 @ 21:30 |
quote:Serieus, er was een bediend buffet in de Plan U? ![]() | |
greavy | donderdag 14 oktober 2010 @ 21:46 |
quote:Door 2 aanrijdingen met een persoon in zeer korte tijd (1 op de HSL in de buurt van Leiden en 1 op het emplacement van Rotterdam) zijn 2 setjes van elk de betrokken loc + rijtuigen naar Zwolle gegaan voor calamiteitenreiniging. Dat betekent dat NS HiSpeed te weinig materieel voor de Fyra heeft, en zodoende genoodzaakt is om treinen op te heffen. Ter compensatie krijgen reizigers met toeslag, Super Discount e.d. de mogelijkheid hun ticket aan te passen voor een andere trein. Compenseren doen ze in dit geval niet (zie de NS HiSpeed compensatievoorwaarden --> Overmacht). | |
Dr_Flash | donderdag 14 oktober 2010 @ 21:47 |
quote:Ooit, ja ![]() | |
von_Preussen | donderdag 14 oktober 2010 @ 22:01 |
Ja hoor, die klotefransen zitten te zeiken over dat de ICE niet veilig zou zijn en daarom de Eurotunnel niet in mag. ![]() http://www.faz.net/s/RubD(...)common~Scontent.html | |
Dr_Flash | donderdag 14 oktober 2010 @ 22:05 |
Stelletje stakende protectionistische untermenschen zijn het. Maar ondertussen wel TGV's Frankfurt - Hamburg willen rijden ![]() | |
Socios | donderdag 14 oktober 2010 @ 22:06 |
quote:Plan U (gevolgd door Mat ´54 en ICR) | |
Ofyles2 | donderdag 14 oktober 2010 @ 22:13 |
quote:Die Fransozen zijn voor Europa wat Walen zijn voor België: ze integreren alleen jouw kant uit... Ik begrijp niet waarom SBB, ÖBB, NMBS en NS de veiligheidscertificaten voor buitenlandse treinstellen snel rond krijgen en het bij SNCF jaren duurt. Ik pleit voor een embargo die net zolang duurt voordat de Fransen buitenlandse spelers in de OV-markt toelaten. Wij niet in hun gebied, zij niet buiten hun gebied. Wat een stel incompetente aasgieren... ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 14 oktober 2010 @ 22:53 |
quote:Uitschot ja. | |
James1988 | donderdag 14 oktober 2010 @ 23:04 |
![]() Deutsche Bahn is bezig met proefritten, om de ICE door de Kanaaltunnel naar Londen te kunnen sturen. Geruchten gaan dat DB nog voor de Olympische Spelen van 2012 (in Londen) rechtstreekse treinen wil laten rijden van Frankfurt naar de Britse hoofdstad. ICE-3 stellen 4610 en 4685 zijn de uitverkoren stellen voor deze proefritten, waarin onder meer word getest hoe de treinen zich verhouden in de diepgelegen Kanaaltunnel. Bron foto: FAZ.net | |
James1988 | vrijdag 15 oktober 2010 @ 09:24 |
![]() klikbaar 15 oktober 2010 Op een bewolkte vrijdagochtend staan ICMm 4056 en ICMm 4223 te 's-Hertogenbosch als intercity naar Roosendaal van 9.19. Beide stellen zijn inmiddels voorzien van OBIS (te zien aan de wifi-stickers op de deuren). Sinds 6 september rijdt er planmatig ICMm in de serie 3600. | |
Socios | vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:12 |
Wat is dit?!quote:Spiketrain een kloon?! Ook nog van een gebande? Wtf... Hij `normale´ user op Somda? Zijn naam en avatar door iemand misbruikt? | |
Dr_Flash | vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:14 |
quote:Nou nou, wat een drama. | |
Socios | vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:22 |
quote:Jij hebt ´m hier in het topic ook nog gedag gezegd en welkom geheten, hoor. Toch vreemd als daar ineens een `grappenmaker´ achter blijkt te zitten? | |
Dr_Flash | vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:27 |
quote:Dat weet ik ![]() Dat gezegd hebbende, is mij onbekend wat hij verder aan banwaardigs gedaan zou hebben, al of niet onder een kloon. En eerlijk gezegd, boeit het me geen zak ook. Trouwens, bans worden toch niet besproken op het forum ![]() Ik neem er kennis van, haal mijn schouders op en ga door met ademhalen. Misschien voor jou ook wel een goed idee ![]() | |
greavy | vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:53 |
Hij had die tekst letterlijk en figuurlijk van mijn berichten op OHIH en Somda gekopieerd. En ik was er al achter dat het een kloon was, aangezien ik Spiketrain in het echt ken. Hij zei al dat 'ie hier geen lid was of geworden was, en al helemaal niet om dat bericht te kopiëren en plakken. | |
Dr_Flash | vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:53 |
Oh okee, ook best ![]() | |
De_Hertog | vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:01 |
quote:Precies. Echt belachelijk dat de SNCF als staatsbedrijf wel vrolijk meedoet in allerlei Europese bedrijven maar zelf nauwelijks concurrentie toelaat. | |
Dr_Flash | vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:42 |
quote: | |
James1988 | vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:51 |
Mwehe, weer geen Failra's door een aanrijding. Die trein moet inmiddels echt wel de reputatie van "onbetrouwbaar baggerding" hebben bij iedere reiziger die 'm gebruikt lijkt me. ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:52 |
Ach ja, ze kunnen m kennelijk niet rechtstreeks vanuit de Meer de Zuidtak opsturen ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:54 |
quote:Helaas zijn we daardoor wel genoodzaakt de toeslag voor het gebruik van Fyra te verhogen ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:06 |
quote:Het zuidelijke ongedierte heeft het weer op zijn heupen. | |
greavy | vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:10 |
Syntus heeft wederom twee buffels extra gehuurd van de NS. Stellen staan al in Zutphen. Gereactiveerd zijn 3434, 3435 en 3447. Waarom er drie gereactiveerd zijn, is mij onduidelijk. | |
Dr_Flash | vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:16 |
Grappig. Voor hoe lang? Toen Veolia ze voor de Maaslijn wou huren wilde NS ze alleen maar voor 10 jaar verhuren ![]() | |
greavy | vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:25 |
Veolia heeft ook een buffeltje rijden die ze gehuurd hebben van NS, omdat er tekorten waren die écht opgevangen moesten worden. De GTW die die aanrijding had gehad is nog steeds niet terug van Stadler Maar ik denk dat het in 2012 voorbij is met de huur, als Syntus geen treindiensten meer rijdt. Syntus heeft zelfs extra personeel gehuurd/aangenomen om met 3x Buffel gecombineerd te mogen rijden.. | |
Dr_Flash | vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:27 |
typisch dat het nu ineens blijkbaar WEL kan bij NS ![]() | |
greavy | vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:29 |
Wat denk je? NS verhuurt de stellen die terzijde staan. Alleen even reactiveren, en karren maar. Nu krijgen ze nog geld binnen. Liet NS de stellen terzijde staan, kregen ze geen geld. Omdat er verder geen liefhebbers zijn die een buffeltje willen huren, zal NS toch zijn ingestemd. | |
greavy | vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:34 |
Oja, straxx ook langdurige werkzaamheden Driebergen-Zeist - Rhenen: Werkzaamheden Driebergen-Zeist-Rhenen Zaterdag 16 Oktober t/m woensdag 20 Oktober 7400 Stoptrein (Amsterdam CS-)Breukelen-Rhenen, is opgeheven 17400 Stoptrein Breuken-Utrecht CS(-Veenendaal Centrum) is opgeheven Utrecht-Veenendaal Centrum en rijdt Breukelen-Utrecht CS. Extra ingelegd 697400 Stoptrein (Amsterdam CS-)Breukelen-Veenendaal de Klomp(-Leeg van/naar Ed). Tussen (Amsterdam CS-)Breukelen-Maarn in het pad van de orginele 7400. Daarna: Maarn V .01/31 Veenendaal de Klomp A .10/40 Veenendaal de Klomp V .20/50 Maarn A .27/57 Verder ongewijzigd. Donderdag 21 Oktober t/m zaterdag 23 Oktober 7400 Stoptrein (Amsterdam CS-)Breukelen-Rhenen, is opgeheven 17400 Stoptrein Breuken-Utrecht CS(-Veenendaal Centrum) is opgeheven Utrecht-Veenendaal Centrum en rijdt Breukelen-Utrecht CS. 7400 keert lang, afwisselend op spoor 1 / 2 te Veenendaal Centrum. | |
Dr_Flash | vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:38 |
quote:Ja, maar daarmee geven ze dus expliciet aan dat ze doelbewust geprobeerd hebben Veolia te naaien destijds. Het was niet alsof ze de stellen zelf destijds zo hard nodig hadden bijvoorbeeld. Stelletje vuile naaizakken. | |
Dr_Flash | vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:40 |
quote:Wat doen de IC's 3000 en 3100 Nijmegen - Schiphol/Den Helder v.v.? ![]() | |
greavy | vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:49 |
Die rijden gewoon, de werkzaamheden zijn voornamelijk vanaf de aftakking naar Rhenen. Maar de treindienst wordt op deze manier wel aangepast. | |
von_Preussen | vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:57 |
quote:Dat was gewoon een beetje onderhandelingspoker van NS Financial Services, die hadden gehoopt dat door zulke eisen te stellen Veolia de beslissing zou nemen om nog 10 jaar met de Buffel te gaan rijden i.p.v. nieuwe treinen te bestellen. Dan was NSFS zeker geweest dat die treinen nog 10 jaar verhuurd zouden zijn, maar nu staan ze gewoon op de balans en kosten alleen geld. En omdat ze zo op hun neus zijn gevallen kunnen die treinen nu wél voor kortere periode's worden verhuurd. | |
Dr_Flash | vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:14 |
Ja, zo kun ndp het Ook zien idd ![]() | |
Stefanovic83 | vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:33 |
zit je vanaf je Desire te posten? ![]() | |
JDude | vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:51 |
quote:Waardeloze auto-aanvullingsfunctie heeft dat ding dan. | |
Ireyon | vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:04 |
quote:Wordt verworpen, ook op m'n Desire typ ik als een koning der Nederlandse taal. | |
JDude | vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:06 |
Heb je 'm weer met z'n koningen ![]() | |
Stefanovic83 | vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:11 |
1x is genoeg ![]() | |
Stefanovic83 | vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:12 |
mwah valt mee, maar hij moet wel getraind worden.. Bij mij doet ie t nog weleens verkeerd, zeker als je 1 letter verkeerd typt en verder blind verder ramt. Maargoed ik heb m ook pas 2 weken. Dit ongemakje zal Fles (zo te zien) ook wel hebben want die heeft m geloof ik maar een weekje langer dan ik. De functie op zich is trouwens wel baas hoor. Soms herkent ie een woord van 8 letters ofzo al bij het 3e woord. Scheelt 5 letters typen ![]() Poging tot On-topic: vanmiddag weer met de trein ![]() | |
Peter | vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:16 |
quote:Syntus is ook deels eigendom van NS toch? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:21 |
quote: ![]() ![]() vanuit de TREIN ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:21 |
quote:en gij moedoew smoelouwe ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:25 |
quote:Mwoa, hooguit met het tarief dan denk ik ![]() ![]() | |
brandsrus | vrijdag 15 oktober 2010 @ 17:28 |
Heb al eerder gerapporteerd, maar treinen van Arriva Lw - Gn zijn vrijdagmiddag veel tekort. Normaal doordeweeks geen probleem maar vrijdagmiddag zijn er veel studenten die weer naar huis gaan met veel bagage en dan is een enkele GTW 2/8 veel te klein met staanplaatsen en overvolle gangpaden tot gevolg. Ik zou opteren om deze treinen op vrijdagmiddag vroeger te versterken in Lw en Gn zodat ze op meer zitplaatsen en ruimte is in de treinen. Daarnaast kan dit veel klachten voorkomen jegens Arriva. | |
Socios | vrijdag 15 oktober 2010 @ 17:30 |
Waslijn ophangen en een V-IRM eronder. | |
Dr_Flash | vrijdag 15 oktober 2010 @ 17:52 |
quote:Precies. Hele lijn dubbelsporig maken, wordt het oorden ook eens voor vol aangezien. | |
Socios | vrijdag 15 oktober 2010 @ 17:55 |
quote:Wat let men eigenlijk? Waarom niet meer lijnen electrificeren? Is veel beter toch, ook voor het milieu. | |
#ANONIEM | vrijdag 15 oktober 2010 @ 17:57 |
Waarom niet eerst eens beginnen met twee GTW's te koppelen? | |
Socios | vrijdag 15 oktober 2010 @ 17:58 |
quote:Ook een goeie. ![]() Vaak genoeg zie ik het maximale van 6 bakken GTW rijden tussen Groningen en Leeuwarden. Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 264 |