Dat waren de plannen. Maar toen iemand er achter kwam dat een aantal graffiti hadden, hebben ze dat niet gedaan. Die gast bedacht vervolgens om een ander stel te kiezen. Die bleek ook onder graffiti te zitten, en een andere gast dacht vervolgens weer een ander stel.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh in je vorige rijtje kwamen ze heel bewust uit de range 850 -870 meen ik me te herinneren. Die in de stoptrein Ede - Arnhem gisteren was de 884 in ieder geval
Momenteel rijden er tussen Almere en Amsterdam 4 sprinters per uur en evenzoveel Intercity's. Ik ben benieuwd hoe Weesp die hoeveelheid treinen kan verwerken...quote:
Leidt me automatisch tot de volgende mop...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo gek is het aantal niet.quote:
Nou ja, zo lijkt het idd niet veel.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zo gek is het aantal niet.
2x IC (verkapte stoptrein) naar Utrecht
2x sprinter richting Hoofddorp
4x IC richting Schiphol en verder
4x IC richting Amsterdam
2x sprinter richting Amsterdam
is maar 2 treinen per uur meer dan wat er nu in de spits rijdt
Dat worden er straks 20 per uur. NS moet snel contact opnemen met de Japanse Spoorwegen...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zo gek is het aantal niet.
2x IC (verkapte stoptrein) naar Utrecht
2x sprinter richting Hoofddorp
4x IC richting Schiphol en verder
4x IC richting Amsterdam
2x sprinter richting Amsterdam
is maar 2 treinen per uur meer dan wat er nu in de spits rijdt
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:27 schreef greavy het volgende:
Fyra kampt met materieelproblemen waardoor Fyra 1014, 913, 922 en 1021, 1034 en 933 sowieso zijn opgeheven vandaag. Regelmatig is de rijtuigvolgorde verkeerd om.
Er zullen vast nog wel meer opgeheven zijn vandaag.
De TRAXXen zijn weer ongesteld?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:27 schreef greavy het volgende:
Fyra kampt met materieelproblemen waardoor Fyra 1014, 913, 922 en 1021, 1034 en 933 sowieso zijn opgeheven vandaag. Regelmatig is de rijtuigvolgorde verkeerd om.
Er zullen vast nog wel meer opgeheven zijn vandaag.
Als ze nou gewoon, zoals het hoort, met 3 rijtuigen gaan rijden, 2de Klas - 1ste Klas - 2de Klas, dan heb je dat probleem niet meer. En ook eindelijk een bezettingsgraad van boven de 5%quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:27 schreef greavy het volgende:
Fyra kampt met materieelproblemen waardoor Fyra 1014, 913, 922 en 1021, 1034 en 933 sowieso zijn opgeheven vandaag. Regelmatig is de rijtuigvolgorde verkeerd om.
Er zullen vast nog wel meer opgeheven zijn vandaag.
Kunnen ze net zo goed een Plan U huren van SHD. En die ICRm's weer in de normale dienst.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:30 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Als ze nou gewoon, zoals het hoort, met 3 rijtuigen gaan rijden, 2de Klas - 1ste Klas - 2de Klas, dan heb je dat probleem niet meer. En ook eindelijk een bezettingsgraad van boven de 5%
Mja, een Plan U trekt op als een slak in behangplaksel, dus of dat nu zo'n goed idee is ...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Kunnen ze net zo goed een Plan U huren van SHD. En die ICRm's weer in de normale dienst.
En dat zal ook zo blijven, want dezelfde Eurlings is niet van plan de maximumsnelheid op Amsterdam-Utrecht te verhogen...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, een Plan U trekt op als een slak in behangplaksel, dus of dat nu zo'n goed idee is ...
Hoewel ... Het is al NS Slowspeed, dus veel maakt het niet uit.
Sorry hoor, maar dan ben je wel een rasdebiel van het zuiverste water. Eerst voor god weet hoeveel geld heel die lijn 200-geschikt maken, en dan zeggen: " Nou, blijf maar lekker 140 rijden"quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:48 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En dat zal ook zo blijven, want dezelfde Eurlings is niet van plan de maximumsnelheid op Amsterdam-Utrecht te verhogen...
Dit dus.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zo gek is het aantal niet.
2x IC (verkapte stoptrein) naar Utrecht
2x sprinter richting Hoofddorp
4x 2x IC richting Schiphol
4x 2x IC richting Amsterdam en Hoofddorp
2x sprinter richting Amsterdam
is maar 2 4 treinen per uur meer dan wat er nu in de spits rijdt
Inderdaad, weg met het geld...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar dan ben je wel een rasdebiel van het zuiverste water. Eerst voor god weet hoeveel geld heel die lijn 200-geschikt maken, en dan zeggen: " Nou, blijf maar lekker 140 rijden"
De verkeersministers in Nederland durven de Europese Unie niet tegen te spreken, wie weet wat docent Brussel doet als Nederland zich misdraagt...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:56 schreef Ireyon het volgende:
Ik snap sowieso niet waar die maximumsnelheid van 140km/h op gebaseerd is? Er zijn de laatste jaren zoveel kilometers spoor vervangen/aangepast, daar kan onderhand toch wel wat sneller overheen gereden worden? En dan trajecten als Amsterdam - Utrecht of Boxtel - Eindhoven aanpassen om 200km/h te kunnen rijden.. en het dan gewoon nooit gaan doen..![]()
Ben ik nou zo slim, of ..
[/vangaal]
Wat zegt de EU dan? Dat in elk ander land 160km/h gereden mag worden met hier en daar een 200km/h+ HSL-lijntje erbij, behalve in Nederland?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:58 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De verkeersministers in Nederland durven de Europese Unie niet tegen te spreken, wie weet wat docent Brussel doet als Nederland zich misdraagt...
Dat in ieder geval niet...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:59 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wat zegt de EU dan? Dat in elk ander land 160km/h gereden mag worden met hier en daar een 200km/h+ HSL-lijntje erbij, behalve in Nederland?
Baanvaktechnisch is er niet zoveel aan de hand, het is alleen NS dat niet zit te springen om enkele treinen naar ETCS-standaarden om te bouwen...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:06 schreef Ireyon het volgende:
Maar wat dan wel? 'k Snap gewoon niet wat er zo moeilijk kan zijn aan een snelheidsverhoging en ben oprecht geīnteresseerd, mochten mijn posts laten lijken dat ik het niet zo serieus neem.
Maar daar heeft toch niemand iets mee te maken, wat NS wil? Daarvoor was infra toch afgesplitst? Dat had toch nut?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:09 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Baanvaktechnisch is er niet zoveel aan de hand, het is alleen NS dat niet zit te springen om enkele treinen naar ETCS-standaarden om te bouwen...
Klopt. Ik had NedTrain moeten zeggen...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:16 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Maar daar heeft toch niemand iets mee te maken, wat NS wil? Daarvoor was infra toch afgesplitst? Dat had toch nut?
Bedenk je wel dat alle aanrijdtijden van de overwegen gebaseerd zijn op een bepaalde snelheid. Een overweg moet wel de tijd krijgen om te sluiten. En als je dat aan wilt passen, heb je hard-core seinwezenaanpassingen nodig (extra secties, duur duur duur), en misschien staat zelfs wel ergens in de wet dat als je 160 wilt rijden, dat alleen mag op een baanvak zonder overwegen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:06 schreef Ireyon het volgende:
Maar wat dan wel? 'k Snap gewoon niet wat er zo moeilijk kan zijn aan een snelheidsverhoging en ben oprecht geīnteresseerd, mochten mijn posts laten lijken dat ik het niet zo serieus neem.
Met dezelfde inzichten kan de maximumsnelheid op de trajecten Schiphol-Den Haag en Amsterdam-Utrecht omhoog. Geen enkele overweg op dat traject.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Bedenk je wel dat alle aanrijdtijden van de overwegen gebaseerd zijn op een bepaalde snelheid. Een overweg moet wel de tijd krijgen om te sluiten. En als je dat aan wilt passen, heb je hard-core seinwezenaanpassingen nodig (extra secties, duur duur duur), en misschien staat zelfs wel ergens in de wet dat als je 160 wilt rijden, dat alleen mag op een baanvak zonder overwegen.
Dan moet ATB er uit. Thalys rijdt op Shl - Gvm al 160.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:31 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Met dezelfde inzichten kan de maximumsnelheid op de trajecten Schiphol-Den Haag en Amsterdam-Utrecht omhoog. Geen enkele overweg op dat traject.
WTF.quote:Bovendien moet ProRail zich niet steeds achter het financiële plaatje verstoppen, maar gewoon de maatregelen uitvoeren...
Klopt, tussen Schiphol en Den Haag Mariahoeve liggen namelijk ATB-NG-bakens. De ATBM+-functie van het ATB-NG-systeem zorgt ervoor dat de ATB-installatie in de Thalys (die de benodigde ontvanger heeft) weet dat de snelheid opgehoogd mag worden naar 160 km/h. Ook de ICE 3M-stellen hebben deze zaken aan boord, maar rijden niet op baanvakken waar deze ATB-NG-bakens liggen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dan moet ATB er uit. Thalys rijdt op Shl - Gvm al 160.
'k Heb eind vorig schooljaar een artikel proberen te schrijven over snelheidsverhoging op het spoor en daarbij kwam ik tegen dat er tot 160km/h nog overwegen in het traject aanwezig mogen zijn (zoals bijv. Helmond - Horst-Sevenum). Net als Hoofddorp - Leiden waar 160km/h gereden mag worden, maar waar dan weer ATB+ voor nodig is wat blijkbaar te duur is om in NS treinen te zetten. En wat ik ook had gevonden zijn prestigieuze uitspraken dat trajecten als Boxtel - Eindhoven (inclusief de spoortunnel) wel voor 200km/h geschikt zijn gemaakt. Waarom extra investeren in het traject zelf om vervolgens te claimen dat harder rijden te duur is, vraag ik me dan af.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
en misschien staat zelfs wel ergens in de wet dat als je 160 wilt rijden, dat alleen mag op een baanvak zonder overwegen.
De reden zou wel eens kunnen liggen in het feit dat over enkele jaren de concessie voor het hoofdrailnet afloopt en deze nog niet verlengd is.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:36 schreef James1988 het volgende:
Voor het inbouwen van ERTMS in de treinen heeft minister Eurlings meerdere malen een subsidie-aanbod gedaan aan NS, maar NS heeft dit steeds geweigerd. NS is hoe dan ook niet van plan om voor 2012 aanpassingen aan hun treinen te doen, waarom is mij niet bekend.
Het aanleggen van een spoorbaan kost hoe dan ook bakken vol met geld, en men wil in de toekomst echt wel harder kunnen dan die 140 km/h. Het is echter niet alleen de baan die erop voorbereid moet zijn, maar ook de treinen. Wanneer ERTMS goedkoper wordt zal men dit gaan invoeren en zal er een omschakelingspunt komen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:40 schreef Ireyon het volgende:
Waarom extra investeren in het traject zelf om vervolgens te claimen dat harder rijden te duur is, vraag ik me dan af.
Goed punt, dat kan er best iets mee te maken hebben. Vanuit economisch oogpunt van NS is dat ook geheel te begrijpen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De reden zou wel eens kunnen liggen in het feit dat over enkele jaren de concessie voor het hoofdrailnet afloopt en deze nog niet verlengd is.
Doe jij iets met civiele techniek?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:40 schreef Ireyon het volgende:
[..]
'k Heb eind vorig schooljaar een artikel proberen te schrijven over snelheidsverhoging op het spoor en daarbij kwam ik tegen dat er tot 160km/h nog overwegen in het traject aanwezig mogen zijn (zoals bijv. Helmond - Horst-Sevenum). Net als Hoofddorp - Leiden waar 160km/h gereden mag worden, maar waar dan weer ATB+ voor nodig is wat blijkbaar te duur is om in NS treinen te zetten. En wat ik ook had gevonden zijn prestigieuze uitspraken dat trajecten als Boxtel - Eindhoven (inclusief de spoortunnel) wel voor 200km/h geschikt zijn gemaakt. Waarom extra investeren in het traject zelf om vervolgens te claimen dat harder rijden te duur is, vraag ik me dan af.
Werktuigbouwkundequote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:44 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Doe jij iets met civiele techniek?
ATB+ mag dus niet meer, dus dat valt af. En als je overwegen hebt, moet je je complete seinstelsel van het baanvak aanpassen: aanrijdtijden overwegen, seinafstanden, de hele mikmak. Da's echt heel veel geld, terwijl 160km/u voor de meeste stationsafstanden in Nederland een wassen neus is. Seinafstanden moeten trouwens ook als er geen overwegen zijn.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:40 schreef Ireyon het volgende:
[..]
'k Heb eind vorig schooljaar een artikel proberen te schrijven over snelheidsverhoging op het spoor en daarbij kwam ik tegen dat er tot 160km/h nog overwegen in het traject aanwezig mogen zijn (zoals bijv. Helmond - Horst-Sevenum). Net als Hoofddorp - Leiden waar 160km/h gereden mag worden, maar waar dan weer ATB+ voor nodig is wat blijkbaar te duur is om in NS treinen te zetten. En wat ik ook had gevonden zijn prestigieuze uitspraken dat trajecten als Boxtel - Eindhoven (inclusief de spoortunnel) wel voor 200km/h geschikt zijn gemaakt. Waarom extra investeren in het traject zelf om vervolgens te claimen dat harder rijden te duur is, vraag ik me dan af.
Hoeveel stops had die sneltrein onderweg?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:32 schreef Dr_Flash het volgende:
tijdwinst tijdwinst. Sinds wanneer boeit dat ineens wat? Utrecht - Arnhem ging in 1939 in 36 minuten per sneltrein. De Virmpjes van vandaag hebben er 37 minuten voor nodig. Vooruitgang?
Boeiend, dat maakt het verhaal alleen maar slechter. Minstens Ede-Wageningen. De ICE rijdt het in 35 minuten tegenwoordig. Per saldo is er NIET ÉÉN minuut winst gemaakt in de laatste 70 jaar.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hoeveel stops had die sneltrein onderweg?
tsja, wat wil je ook met verschoven kruisingen en een veel robuustere dienstregeling ...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:36 schreef Socios het volgende:
[ afbeelding ]
Tegenwoordig is het weer 37 minuten.
Ik word ook altijd zo doodmisselijk van die gruwelijke kuthoeren met hun pimpelroze schoudertasjes die ALLE ruimte ter wereld nodig hebben. Ik wil dat ze doodgaan.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:39 schreef von_Preussen het volgende:
Regelmatig heb ik een laptoptas mee, een doodgewoon redelijk plat ding, en die hang dan naast mijn lichaam. Maar wat schets mijn verbazing, toch presteren mensen het nog om zo dicht langs me te lopen dat die laptop tegen hun lichaam knalt. Aangezien ie niet geheel licht is zullen ze dat best wel voelen, en gaan me dan boos aan lopen kijken.
Ja sorry, kan ik er wat aan doen dat je op 15 centimeter afstand van me langs moet lopen. Tis niet zo dat we hutjemutje tegen elkaar staan, en er geen ruimte is.
Kan je nagaan als je dus rondloopt met 3 tassen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:39 schreef von_Preussen het volgende:
Regelmatig heb ik een laptoptas mee, een doodgewoon redelijk plat ding, en die hang dan naast mijn lichaam. Maar wat schets mijn verbazing, toch presteren mensen het nog om zo dicht langs me te lopen dat die laptop tegen hun lichaam knalt. Aangezien ie niet geheel licht is zullen ze dat best wel voelen, en gaan me dan boos aan lopen kijken.
Ja sorry, kan ik er wat aan doen dat je op 15 centimeter afstand van me langs moet lopen. Tis niet zo dat we hutjemutje tegen elkaar staan, en er geen ruimte is.
Ja, vooruitgang 4x per uur vrij stabiel had je 70 jaar geleden moeten introduceren. Denk dat de gemiddelde mens, toen al bij de overweg zat was gewordenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:32 schreef Dr_Flash het volgende:
tijdwinst tijdwinst. Sinds wanneer boeit dat ineens wat? Utrecht - Arnhem ging in 1939 in 36 minuten per sneltrein. De Virmpjes van vandaag hebben er 37 minuten voor nodig. Vooruitgang?
Ik haat mensen die dan pontificaal de hele breedte van de roltrap innemen met precies die air van jou nu. Ik haat ze.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:55 schreef Crientj het volgende:
[..]
Kan je nagaan als je dus rondloopt met 3 tassen.![]()
Of in de trein mij boos aankijken omdat mijn tas in de weg zat op de trap richting het balkon. 2 tassen om mn lijf en nog een in mn hand. Dan kan je toch wel zien dat er snel langs glippen geen zin heeft.
Echt hč. Ik heb weleens de nettotijd opgenomen tussen Leeuwarden en Amersfoort. 50 minuten was de reistijd tussen Leeuwarden en Zwolle (incl. de stops te Heerenveen en Steenwijk) en 30 minuten tussen Zwolle en Amersfoort. De lange stop te Zwolle dus niet meegerekend. Net als het wachten voor Amersfoort voor een vrij spoor.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 23:30 schreef Peterselieman het volgende:
op en rond de stations zijn idd de meeste minuten te halen. Ik had er eigenlijk niet zo over nagedacht totdat ik tussen Groningen en Leeuwarden een keer in een vertraagde stoptrein zat. Deze trein kreeg door een defecte trein 7 minuten vertraging in Zuidhorn maar was in Hurdegaryp nagenoeg weer op tijd.
Bij sommige stations moet bijvoorbeeld al erg vroeg langzaam gereden worden, terwijl het beter is om de remcurve van het type trein af te laten hangen. Als je hier ook nog rekening houdt met een veilige marge dan zouden bij veel stations de treinstellen veel sneller langs het perron kunnen staan.
* Ofyles2 binnenkort zo'n progje moet schrijven waarbij je je vingers kunt aflikken...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:36 schreef Socios het volgende:
[ afbeelding ]
Tegenwoordig is het weer 37 minuten.
Ik schuif die mensen gewoon aan de kant.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik haat mensen die dan pontificaal de hele breedte van de roltrap innemen met precies die air van jou nu. Ik haat ze.
Dat hebben ze op station Amersfoort duidelijk aangegeven op de roltrappen van en naar het perron tussen spoor 1 en 2.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 01:35 schreef Ofyles2 het volgende:
Roltrappen zijn net snelwegen: linkerbaan vrijhouden!
Gaat niet werken met die typisch Nederlandse schijt-aan-alles mentaliteit. Evenals stil zijn in de stiltecoupé, bij drukte uit eigen initiatief de stoel naast je vrijmaken, wachten met instappen totdat iedereen is uitgestapt en wachten met instappen totdat degenen die voor jou wachten zijn ingestapt.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 01:35 schreef Ofyles2 het volgende:
Roltrappen zijn net snelwegen: linkerbaan vrijhouden!
Ik heb er niet vaak last van. Zitten ze te kletsen zeg ik er iets van. Vaak is het dan ook wel stil of verplaatsen zij zichquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 06:25 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Evenals stil zijn in de stiltecoupé,
Second that! Het is dat niet alles in het buitenland beter is, maar voor de mentaliteit in het OV zou ik wel verhuizenquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 06:25 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Gaat niet werken met die typisch Nederlandse schijt-aan-alles mentaliteit. Evenals stil zijn in de stiltecoupé, bij drukte uit eigen initiatief de stoel naast je vrijmaken, wachten met instappen totdat iedereen is uitgestapt en wachten met instappen totdat degenen die voor jou wachten zijn ingestapt.
oke 1 danquote:
Ik probeer soms om gewoon op de tas te gaan zitten...quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 06:25 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Gaat niet werken met die typisch Nederlandse schijt-aan-alles mentaliteit. Evenals stil zijn in de stiltecoupé, bij drukte uit eigen initiatief de stoel naast je vrijmaken, wachten met instappen totdat iedereen is uitgestapt en wachten met instappen totdat degenen die voor jou wachten zijn ingestapt.
Had zo uit de jaren '80 kunnen komen, behalve het bankje, het bordje in de verte en het dichte cabineraampje van de Plan V.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 02:32 schreef bork het volgende:
D8 dat een topic was met treinen... etc.. en fotoos, dus daar gaan we maar weer
[ afbeelding ]
Wat een wrak!quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 07:26 schreef Tassiepassie het volgende:
[..]
oke 1 dan![]()
[ afbeelding ]
Niet de meest charmante maargoed
Dat lijkt me niet heel comfortabel!quote:bij deze was ik net in een verroeste trap geklommen (jaja in corset en string,lees: bijna blote kont dus) en ineens kwam er een trein aan.
Station was idd verlaten maar een deel van de rails werd tot mijn/onze schrik nog gebruikt en Tassie kon geen kant op![]()
[ afbeelding ]
De beste manier om dat te voorkomen is om naast het gangpad te gaan zitten, en je spullen dan naast het venster te leggen. Op die manier kan er niemand gaan zitten zonder jou geld te betalen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 08:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik probeer soms om gewoon op de tas te gaan zitten...
Moet jij eens opletten.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 08:41 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
De beste manier om dat te voorkomen is om naast het gangpad te gaan zitten, en je spullen dan naast het venster te leggen. Op die manier kan er niemand gaan zitten zonder jou geld te betalen.
Ik vraag altijd aan iemand die zo in het gangpad zit, want als er iets asociaal isquote:
Ga dat maar een proberen in Utrecht als 12 volle bakken VIRM leegstromen en er maar aan één zijde trappen beschikbaar zijn.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 01:35 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik schuif die mensen gewoon aan de kant.
Roltrappen zijn net snelwegen: linkerbaan vrijhouden!
Hey Tassiepassie.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 07:26 schreef Tassiepassie het volgende:
oke 1 dan![]()
[ afbeelding ]
Niet de meest charmante maargoed
edit:
bij deze was ik net in een verroeste trap geklommen (jaja in corset en string,lees: bijna blote kont dus) en ineens kwam er een trein aan.
Station was idd verlaten maar een deel van de rails werd tot mijn/onze schrik nog gebruikt en Tassie kon geen kant op![]()
[ afbeelding ]
Op heel Utrecht Centraal is het zo. Jaarbeurszijde, Busstation Noord, Busstation zuid en praktisch alle perrons. Heel frustreren. Waarom is de mentaliteit niet zoals in Londen. Hier ben je asociaal als je iemand aan de kant duwt, daar ben je asociaal als je aan de verkeerde kant staat en verdien je het omver gelopen te worden.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 09:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ga dat maar een proberen in Utrecht als 12 volle bakken VIRM leegstromen en er maar aan één zijde trappen beschikbaar zijn.
De foto's zijn gemaakt op het 'verlaten' station van Montzen..quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 09:36 schreef Socios het volgende:
[..]
Hey Tassiepassie.Leuk jou hier eens te treffen. Mooie foto´s!
Waar zijn die gemaakt?
Thanks. Ziet er interessant uit:quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 10:07 schreef trainfreak het volgende:
De foto's zijn gemaakt op het 'verlaten' station van Montzen..
Ze zijn terug. Het is herfst.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 09:51 schreef Afhaalchinees het volgende:
tvp
waarom is de stoptrein van den haag laan van NOI vaan den haag holland spoor altijd zo'n oud ding? Ik dacht dat die zouden verdwijnen?
Ik weet niet wat de huidige toestand is.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 10:10 schreef Socios het volgende:
[..]
Thanks. Ziet er interessant uit:
[ afbeelding ]
Is het een volwaardig station dat totaal verlaten is?
Gewoon doorlopen is het devies. Tegen de tijd dat ze door hebben dat jij ze raakt ben je inmiddels al ver weg.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 10:06 schreef von_Preussen het volgende:
Waar ik me dan ook nog eens aan stoor zijn de mensen die recht voor de deur van de trein gaan staan, en als je dan blijft staan (omdat je er niet uit kan) gaan ze je raar staan aankijken.
Zo raar is dat, alsof mensen als ze in een groep staan hun hersens uitschakelen en zich gedragen als een stel schapen.
Je mist inderdaad een Belgische plaats, het is slechts enkele kilometers van Montzen af.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 10:26 schreef Socios het volgende:
Hombourg ligt in Duitsland of Frankrijk? Of mis ik een Belgische plaats?
Hier enkele foto's van het verlaten station in Montzen, ziet er spannend uit, als ik in de buurt ben ga ik zeker eens kijken.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 10:17 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Ik weet niet wat de huidige toestand is.
Maar er rondlopen kan wel geen kwaad denk ik.
Ik heb daar al rondgelopen toen er nog mensen in het seinhuis zaten...
Normaal zou er nu geen volk meer zitten omdat alle treinen rechtstreeks doorrijden. Tot enkele jaren terug was er een locwissel in Montzen omdat er nog geen bovenleiding hing.
Naast de 4609 staan er aan de andere kant nog heel wat oude wagons, oa van het Rode Kruis dacht ik..
Ook generatorwagens. Er staan/stonden daar ook heel wat 51'ers, maar die zijn ze met mondjesmaat aan het weghalen om op te sturen naar Italië...
Het station is vlot te bereiken per bus..
Als je toch in de buurt bent met de auto, dan kan je misschien ook even naar Hombourg gaan, daar staat ook nog wat afgesteld (vooral wagons)
De wagons in Montzen zijn eigendom van een privé persoon (die volgens mij in het station van Hombourg woont). In het station kan je nog iets drinken ook
Inderdaad, ja. Ongelofelijk dat zo een groot station er zo bij kan liggen. Zelfs zonder Tassiepassie erbij de moeite om naartoe te gaan.quote:
Er zijn er nog enkele andere, onder andere Monceau, waar een hoop locs afgesteld staan/stonden (ik weet niet wat de huidige toestand is).quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 10:48 schreef V2 het volgende:
Montzen is welbekend bij de urbex-liefhebbers jaéén van de leukere locaties van België geloof ik, zeker voor treinliefhebbers.
Vanaf Welkenraedt gaat een bus naar Montzen. Dacht eerst van Visé ook,maar blijkbaar niet (meer). Zie http://www.infotec.bequote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:26 schreef Socios het volgende:
Ik vind het al vet om een ´verrot´ gedeelte van een station als Rheine te bekijken.
Vanaf waar kom je het beste met de bus in Montzen?
Leeuwarden.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:30 schreef Afhaalchinees het volgende:
socios, in welk deel van het land woon jij eigenlijk?
Het beste is om inderdaad vanaf Welkenraedt te gaan.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:29 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Vanaf Welkenraedt gaat een bus naar Montzen. Dacht eerst van Visé ook,maar blijkbaar niet (meer). Zie http://www.infotec.be
Dan zie je nu weinig rijden. Stroomstoringquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:44 schreef Socios het volgende:
[..]
Leeuwarden.
Bewust vlak naast het treinstation gaan wonen.
Echt hč.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 12:57 schreef Peterselieman het volgende:
Dan zie je nu weinig rijden. Stroomstoring
Mijn Frans is echt slecht.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:56 schreef trainfreak het volgende:
Het beste is om inderdaad vanaf Welkenraedt te gaan.
Het lijnnummer ken ik niet meer vanbuiten, maar als je interesse hebt om naar daar te gaan wil ik het wel opzoeken.
Lijn 710 stopt er zeker, er zijn er nog andere ook.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:06 schreef Socios het volgende:
[..]
Mijn Frans is echt slecht.Als je lijnnummer hebt, zou het handig zijn. Is er zoiets als een Belgische busplanner? Op Infotec kan ik die niet vinden, lol.
Ja, dat weet ik nuquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 10:07 schreef trainfreak het volgende:
[..]
De foto's zijn gemaakt op het 'verlaten' station van Montzen..
Tassiepassie: die ene loods waar die 4609 staat is inderdaad verlaten, maar de sporen zijn zeker nog in dienst!
Het is een belangrijke lijn naar Duitsland.
Toen ik er was (treinfotografie...) waren er zelfs nog wandelaars in de buurt, je hebt dus wel geluk gehad!
Tsja, met de hand goederen omladen van goederenwagons naar vrachtauto's, zo gaat dat niet meer tegenwoordig.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 10:43 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Hier enkele foto's van het verlaten station in Montzen, ziet er spannend uit, als ik in de buurt ben ga ik zeker eens kijken.
http://www.pixagogo.com/3100925193
http://www.google.nl/imag(...)ource=og&sa=N&tab=wi
Dat systeem werkt alleen bij de Thalys-PBKA (het nieuwe model). De oudere Thalys-PBA heeft géén ATB-NG. Daarbij is simpelweg in de ATB "140" vervangen door "160" en daarmee kan deze dus 160 rijden op iedere lijn met een baanvaksnelheid van 140 of 160.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:36 schreef James1988 het volgende:
Klopt, tussen Schiphol en Den Haag Mariahoeve liggen namelijk ATB-NG-bakens. De ATBM+-functie van het ATB-NG-systeem zorgt ervoor dat de ATB-installatie in de Thalys (die de benodigde ontvanger heeft) weet dat de snelheid opgehoogd mag worden naar 160 km/h.
Op mijn vrije dag, terwijl ik met de trein naar Leeuwarden was...quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 12:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan zie je nu weinig rijden. Stroomstoring
Leuk om te zien dat de planten zich niks aantrekken van het beton dat de vloer vormt.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 14:52 schreef Igen het volgende:
Hier nog een voorbeeldje van zo'n in onbruik geraakte hal: http://www.hallo-herne.de(...)erbsahnhof&Itemid=63
Ik heb er niets op aan te merken, maar de afdeling ICT mag OBIS wel bijschaven...quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 19:04 schreef Ireyon het volgende:
Die nieuwe materieelinzet tussen Rsd - Zwolle kan ik echt wel waarderen. Vanochtend ICMm met Wifi, en zelfs de prullenbakken zijn beter geplaatst dan in de 3-baks ICMm (wie ooit die plek in het midden van beide stoelen had bedacht
..)
'k Was eigenlijk nog best onder de indruk dat het werkte. Gewoon je browser openen en tijden, sporen en aansluitingen zijn de vinden en nog juist ookquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 19:11 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik heb er niets op aan te merken, maar de afdeling ICT mag OBIS wel bijschaven...
Jij was het toch die MyTracks aanried voor Android?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 19:15 schreef Ireyon het volgende:
[..]
'k Was eigenlijk nog best onder de indruk dat het werkte. Gewoon je browser openen en tijden, sporen en aansluitingen zijn de vinden en nog juist ook.
Alleen jammer dat ze verder geen leuke dingen op die schermen zetten.. snelheid ofzo..
MyTracks geeft soms uitschieters tot 145km/h aan, dat wil ik toch even kunnen controlerenquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij was het toch die MyTracks aanried voor Android?Daar heb je je snelheid
klopt ja, ik heb vandeweek zowel heen als terug op Ut - Klp 149,4 geklokt als top. Lijkt me stug. Ook tijdens loop-stukjes krijg ik soms een maximumsnelheid van 16 km/h en hoger. Dat kan natuurlijk nooit. Zou idd weleens leuk zijn om in een SLT wat momentane waardes naast elkaar te leggen om de boel een beetje te kunnen ijken. Heb het idee dat MyTracks wat moeite heeft met lage en-of veranderende snelheden. Gewoon eenparig hard rechtuit dat lukt wel. Maar als je even stil staat weetie plots niet meer zo goed waar hij isquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 19:23 schreef Ireyon het volgende:
[..]
MyTracks geeft soms uitschieters tot 145km/h aan, dat wil ik toch even kunnen controleren. Bij SLT heb ik de snelheid wel zien staan, maar weet niet of het op basis van GPS of iets anders is gebaseerd?
FYPquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 20:12 schreef trainfreak het volgende:
Aangezien Fles alleen maar met waardeloze tips komt post ik het maar hier:
Ik ga morgen naar de SSN in Rotterdam.
Maar ik zoek nog iets leuk in de buurt.
Ik hoor op forums veel over Zwijndrecht en Barendrecht.
Zijn daar mooie spotplaatsen? Komt daar veel (goederen)verkeer voorbij? Ook op een zaterdag?
Sukkelquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 21:04 schreef Yreal het volgende:
De lul die in hilversum was gesprongen heeft wel wat mooie plaatjes moment verzoorgd, die ik vervolgens allemaal heb gemistPimpel over de utrecht boog bijvoorbeeld
De treinen waren iig wel vol. Die van 14:04 uur uit Groningen vertrok met tussen de 250 en 300 man in de solo rijdende 10307. Dit stel was tevens de eerste die weer doorreed naar Leeuwarden. Ik was al lang bij. Bespaarde me een uur wachten op het busstation.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 17:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Op mijn vrije dag, terwijl ik met de trein naar Leeuwarden was...
Zwijndrecht is best een leuke stek. Komen redelijk wat cargo's langs. Lage Zwaluwe is ook een best mooie stek.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 20:12 schreef trainfreak het volgende:
Ik ga morgen naar de SSN in Rotterdam.
Maar ik zoek nog iets leuk in de buurt.
Ik hoor op forums veel over Zwijndrecht en Barendrecht.
Zijn daar mooie spotplaatsen? Komt daar veel (goederen)verkeer voorbij? Ook op een zaterdag?
Edit: Railz heb ik vorig jaar reeds bezocht..
Hier zijn we wat mee, bedankt!quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:17 schreef greavy het volgende:
[..]
Zwijndrecht is best een leuke stek. Komen redelijk wat cargo's langs. Lage Zwaluwe is ook een best mooie stek.
Bij Zwijndrecht het middelste perron, cargo's gaan via de buitenste 2 sporen.
Ook een aanrader is de Munnikensteeg, een weg over de sporen bij de Kijfhoek Zuid. Zie je ook best wat: http://maps.google.nl/map(...)0.01929&ie=UTF8&z=16
Ongeveer net zo groot als Antwerpen Haven denk ik. Kilometer of 10 lang en een spoor of 40 breed.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 23:09 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Hier zijn we wat mee, bedankt!
Kijfhoek ken ik alleen van naam, ik ben eens benieuwd hoe groot het werkelijk is!
Je bedoeld Antwerpen Noord denk ik?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ongeveer net zo groot als Antwerpen Haven denk ik. Kilometer of 10 lang en een spoor of 40 breed.
Het hele complex daar ja. En dat is WEL groot.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 23:15 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Je bedoeld Antwerpen Noord denk ik?
Da's echt niet zo heel groot hoor..
Ik heb hier ergens een plan liggen, ik zal het morgen eens opzoeken en kijken op welke schaal die is
Maar de Rotterdamse haven heeft naast de Kijfhoek ook nog de Waalhaven, Botlek, Maasvlakte. Of telt dat niet mee?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 23:52 schreef Ascendancy het volgende:
Als ik op Google maps kijk dan vind ik Kijfhoek vrij mager in vergelijking met dat terrein in de haven van Antwerpen. En kijfhoek ziet er vanuit de trein al zo groot uit.
Dat ligt heul eldersquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 23:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
Maar de Rotterdamse haven heeft naast de Kijfhoek ook nog de Waalhaven, Botlek, Maasvlakte. Of telt dat niet mee?
quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ongeveer net zo groot als Antwerpen Haven denk ik. Kilometer of 10 lang en een spoor of 40 breed.
Doet het niet.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 12:17 schreef Brembo het volgende:
[ afbeelding ]
Ook op station Montzen :p.
Het is dan ook niet voor niks een RAIL navigatorquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 08:40 schreef Fixers het volgende:
Mag ik even danken voor de DB Railnavigator tip. Voor de treinen werkt ie niet sneller dan de mobiele ns site. Maar wel betrouwbaarder en makkelijker. Jammer dat 'ie de stadsbussen niet kent.
Ikquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 13:24 schreef KapiteinT het volgende:
Wie heeft er al zin in morgen?![]()
Zie net dat er nog maar 4 treinen per uur van Schiphol richting Amsterdam Zuid rijden in plaats van 12.
Je zou bijna zeggen "Als er NU nog wat misgaat....quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 13:27 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik verwacht eigenlijk geen rare dingen. Maanden voorbereiding en het weer is prachtig morgen. Strak blauwe hemel, zonneschijn puur en 20 graden.
Ik bedoel binnen 3 jaarquote:
Het is slechts het einde van een pictum, niet de Maya-kalender...quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 14:52 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik bedoel binnen 3 jaar![]()
Als de maya's geen gelijk hebben.
Nou lekker wij zouden naar Harderwijk gaan maar dat wordt 40 minuten langer per ritje dat is toch iets te gortig.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 13:24 schreef KapiteinT het volgende:
Wie heeft er al zin in morgen?![]()
Zie net dat er nog maar 4 treinen per uur van Schiphol richting Amsterdam Zuid rijden in plaats van 12.
Sinds 18-nog wat.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 17:26 schreef Ascendancy het volgende:
Zeg, sinds wanneer is alkmaar eigenlijk een spoorwegknooppunt?
Omdat er 1 veredelde stoptrein naar rechts gaat ergens boven Alkmaar?quote:
Jij vindt Amsterdam Centraal ook geen knooppunt omdat het maar 2 buurstations heeft?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 17:59 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Omdat er 1 veredelde stoptrein naar rechts gaat ergens boven Alkmaar?
Jawel, maar daar zijn wel iets meer richtingen. In principe heeft Alkmaar maar 1 IC richting. Die veredelde stoptrein maakt het nog geen echt spoorwegknooppunt. Het is een twistgeval. Net als dat je bij Dordrecht kan zeggen dat t 3 richtingen heeft, maar ook 4. Maar ik zie niet waarom elke trein daar geknipt wordt bij de nooddienstregeling, terwijl dat bij een intensief station als Gouda niet het geval is. En Deventer ook niet, en Tilburg, en Leiden. Het lijkt er een beetje op dat de NS niet een volledige vaste dienstregeling durft in te stellen. Als er veel sneeuwval is gaan bijvoorbeeld die 4 IC's en dan nog stoptreinen rond Gouda nooit lukken. Dan kan je beter een robuustere dienstregeling van 2 IC's inzetten die gewoon langer zijn.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij vindt Amsterdam Centraal ook geen knooppunt omdat het maar 2 buurstations heeft?
Dat is waarschijnlijk de naam van het blondje wat de printopdracht verstuurd heeft.quote:
Vergeet je erwtensoep nietquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:35 schreef Duvel het volgende:
Zou ik er een gratis koek bij krijgen als ik in winterjas, met dikke wanten en sjaal naar het station ga in verband met de test?
Maar die wissels in Alkmaar zullen nog steeds allemaal omgezet moeten worden.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:19 schreef Duvel het volgende:
Jezus, gaat het over die kutdienstregeling? Zal er wel mee te maken hebben dat de wissels in Gouda beter beheersbaar zijn of zo? Je kunt ook klote keren hier, in Alkmaar makkelijker.
De rijwegen op Alkmaar zijn eenvoudiger dan in Gouda.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:46 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Maar die wissels in Alkmaar zullen nog steeds allemaal omgezet moeten worden.
Rtng naar Gdquote:
Ook geen last van sneeuw in de aandrijving.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:52 schreef greavy het volgende:
Die stoomtreinen vallen tenminste niet uit door een defect aan de elektronica
Ze rijden Rotterdam Noord Goederen - Gouda tbv Stoompendels voor de Stoomtreindagen van de SSN
Hee homoseksueel, staak eens dat gebruik van afkortingen, wil je?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:52 schreef Socios het volgende:
[..]
Rtng naar Gd
Rtng Vertrek 10:47/12.47/14.47/16.17
Nwki Door 10:56/12.56/14.56/16.26
Gd Aankomst 11:03/13.03/15.03/16.33
Gd naar Rtng
Gd Vertrek 11:30/13:30/15:30/17:00
Nwki Door 11:36/13:36/15:36/16:26
Rtng Aankomst 11:45/13:45/15:45/17:15
Heeft ie gedreigd je te pijpen?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hee homoseksueel, staak eens dat gebruik van afkortingen, wil je?
Pure onzin. Wordt verworpen.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee homoseksueel, staak eens dat gebruik van afkortingen, wil je?
Misschien laat ik weleens wat weten als ik onderweg ben jaquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:54 schreef Duvel het volgende:
Zet je Twitter aan voor live-updates.
Veel plezier met je HTC en dit topic!
Ze gaan daar alleen maar rechtdoor, dan mag het.quote:
Ja, kopieer mijn tekst maar van Somdaquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:52 schreef Socios het volgende:
[..]
Rtng naar Gd
Rtng Vertrek 10:47/12.47/14.47/16.17
Nwki Door 10:56/12.56/14.56/16.26
Gd Aankomst 11:03/13.03/15.03/16.33
Gd naar Rtng
Gd Vertrek 11:30/13:30/15:30/17:00
Nwki Door 11:36/13:36/15:36/16:26
Rtng Aankomst 11:45/13:45/15:45/17:15
Heb jij dat op Somda ingevoerd?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 19:02 schreef greavy het volgende:
Ja, kopieer mijn tekst maar van Somda Socios
Ja, dat heb ik daar ingevoerd. Ik ben daar één van de Bijzondere DRGL's beheerders (TheKnitter)quote:
Maar het zelf posten is niet verboden tenzij: het om nucleair, militair, koninklijk of enig ander transport met een grote kans op dreigingen etc. gaat.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:
vragen naar dienstregelingen is Verboden op somda
Och jee, en alleen danquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 19:05 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik daar ingevoerd. Ik ben daar één van de Bijzondere DRGL's beheerders (TheKnitter)
Een ander mag het er ook posten, maar dan in het forum. Vervolgens zet een Bijzondere Ritten Beheerder het in een andere categorie bij de Bijzondere Ritten (DRGL's). Eigenlijk is dat wel een krom systeem natuurlijk.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 19:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Och jee, en alleen danMAG
je zoiets posten of zo? Wat een grafdebielensite is het ook.
Dan vraag ik even naar de dienstregelingquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 19:09 schreef Duvel het volgende:
Ik vind de ic Gd - Ut rond half acht doordeweeks een bijzondere rit, omdat ik er in zit. Ik ga 'm gelijk invoeren.
ik ookquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 19:09 schreef Duvel het volgende:
Ik vind de ic Gd - Ut rond half acht doordeweeks een bijzondere rit, omdat ik er in zit. Ik ga 'm gelijk invoeren.
quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 19:09 schreef Duvel het volgende:
Ik vind de ic Gd - Ut rond half acht doordeweeks een bijzondere rit, omdat ik er in zit. Ik ga 'm gelijk invoeren.
Dat is graffiti.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 19:30 schreef greavy het volgende:
Syntus heeft een nieuwe 'huisstijl': http://railtrack.web-log.(...)c0133f4e4092c970b-pi
Dat vraag ik al langer af. Ontbreekt jou gevoel voor sarcasme?quote:
Zo zo. Radicaalquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 19:30 schreef greavy het volgende:
Syntus heeft een nieuwe 'huisstijl': http://railtrack.web-log.(...)c0133f4e4092c970b-pi
Syntus heeft in ieder geval een nieuwe doelgroep aangeboord: seksverslaafden...quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 19:30 schreef greavy het volgende:
Syntus heeft een nieuwe 'huisstijl': http://railtrack.web-log.(...)c0133f4e4092c970b-pi
Graag getwitterd!quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 19:30 schreef greavy het volgende:
Syntus heeft een nieuwe 'huisstijl': http://railtrack.web-log.(...)c0133f4e4092c970b-pi
Wel raar, maken ze een speciale kaart voor morgen, maar laten ze de lijntjes waar geen treinen rijden er gewoon opstaan? Gooiboog, Hemboog, Utrechtboog, Harmelen-Breukelen = allemaal treinloos morgen. En sinds wanneer is er een verbinding tussen Bunnik en Utrecht Overvecht om CS heen?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Speciale spoorkaart voor morgen
Ook Munchen Gladbach staat erop
Dat zal de Oosterspoorbaan wel zijn. Or well, dat zal ermee bedoeld worden. Maar er klopt idd wel meer niet aan die kaartquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 19:57 schreef ReisT het volgende:
[..]
Wel raar, maken ze een speciale kaart voor morgen, maar laten ze de lijntjes waar geen treinen rijden er gewoon opstaan? Gooiboog, Hemboog, Utrechtboog, Harmelen-Breukelen = allemaal treinloos morgen. En sinds wanneer is er een verbinding tussen Bunnik en Utrecht Overvecht om CS heen?
Wat een burocratie, het lijkt wel een opgesplitst en geprivatiseerd spoorbedrijf.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 19:07 schreef greavy het volgende:
[..]
Een ander mag het er ook posten, maar dan in het forum. Vervolgens zet een Bijzondere Ritten Beheerder het in een andere categorie bij de Bijzondere Ritten (DRGL's). Eigenlijk is dat wel een krom systeem natuurlijk.
"Let op omroepbericht"quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 21:51 schreef Socios het volgende:
Ben ook benieuwd hoe de CTA´s eruit gaan zien morgen.
Dat zou wel extreme fail zijn. Zeker bij die digitalo's. Hebben ze godver een maand de tijd gehad om de boel in te regelen....quote:
Ik vind dat een onderdeel van de proef ook moet zijn het juist informeren van de mensen op de perrons, dus de boel volkomen laten verkloten en op proberen te vervangen door fleurilclowns en omroepberichten.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zou wel extreme fail zijn. Zeker bij die digitalo's. Hebben ze godver een maand de tijd gehad om de boel in te regelen....
Ik zal er eens op letten morgen.
Stuur je ook foto's? Ik kan dit weekeinde niet weg...quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zou wel extreme fail zijn. Zeker bij die digitalo's. Hebben ze godver een maand de tijd gehad om de boel in te regelen....
Ik zal er eens op letten morgen.
cool. En de bijbehorende agressie tegen personeel, daar moet ook rekening mee gehouden worden. Ik boks wel een paar van die servicetrutjes in elkaarquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik vind dat een onderdeel van de proef ook moet zijn het juist informeren van de mensen op de perrons, dus de boel volkomen laten verkloten en op proberen te vervangen door fleurilclowns en omroepberichten.
DUH natuurlijkquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:08 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Stuur je ook foto's? Ik kan dit weekeinde niet weg...
Hun adviezen niet opvolgen vind ik meer dan genoeg.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
cool. En de bijbehorende agressie tegen personeel, daar moet ook rekening mee gehouden worden. Ik boks wel een paar van die servicetrutjes in elkaar
de bedoelde vloeren zijn de sportveld-prints die in (in ieder geval) de Olympische VIRMs liggen. Ik weet niet of dat in de Olympische koplopers ook zo is en ik heb er ook geen foto's van.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:12 schreef trainfreak het volgende:
Ik ben vandaag die Olympische Koploper tegengekomen.
Ik hoorde van Fles dat daar binnenin een speciale vloer lag.
Ik ben ook een Koploper tegengekomen die bijna volledig in het oranje zat.
Heeft die dan ook van die speciale vloeren?
Foto:
[ afbeelding ]
Net of ik dat echt zou doenquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:12 schreef Ofyles2 het volgende:
Fysiek geweld is zeer sneu en nutteloos...
Moet ook wel want ze hebben een overstap van 2 minuten ingepland, en er wordt natuurlijk niet gewacht bij vertraging want anders heeft het hele idee van pendeltreinen geen nut.quote:
Driemaal de 4201 (die inmiddels helaas al gereviseerd is):quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:12 schreef trainfreak het volgende:
Ik ben vandaag die Olympische Koploper tegengekomen.
Ik hoorde van Fles dat daar binnenin een speciale vloer lag.
Ik ben ook een Koploper tegengekomen die bijna volledig in het oranje zat.
Heeft die dan ook van die speciale vloeren?
Foto:
[ afbeelding ]
Dat klopt.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:12 schreef trainfreak het volgende:
Ik ben vandaag die Olympische Koploper tegengekomen.
Ik hoorde van Fles dat daar binnenin een speciale vloer lag.
Ik ben ook een Koploper tegengekomen die bijna volledig in het oranje zat.
Heeft die dan ook van die speciale vloeren?
Foto:
[ afbeelding ]
Zowel het nieuwe InfoPlus als het ouwe gedoe (BEPAC en CSTIC) hebben apart aangemaakte plannen voor 10/10 die meegenomen zijn in de gesimuleerde testperiode, dus dat "zou moeten" kloppen...quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 21:51 schreef Socios het volgende:
Ben ook benieuwd hoe de CTA´s eruit gaan zien morgen.
Ik hecht niet veel waarde aan de nooddienstregeling van morgen, omdat dit slechts een momentopname is...quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Net of ik dat echt zou doen![]()
Maar het is aan de andere kant wel iets wat gewoon wel gebeurt als het een giga puinhoop wordt. Daar moet je dan niet je ogen voor sluiten, denk ik
Die heb ik ook gezien, 2x dacht ik zelfs, helaas geen foto van..quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:24 schreef Zug-Chef het volgende:
Die bijna geheel oranje ICM is de 4241 en is van binnen gewoon normaal. De 4240 is nog wel van binnen en buiten 'olympisch'
Kunnen ze niet 1 of 2 treinstellen `voor de gein´ gewoon laten zoals ze zijn? Is toch leuk voor een ieder? Het hoeft allemaal niet zo precies hetzelfde. Er is ruimte voor `afwijkende´ treinstellen.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:33 schreef Zug-Chef het volgende:
Met de naderende modernisering van alle koploper-4stellen zal dit treinstel uiteindelijk ook zijn afwijkende kleurstelling verliezen.
Nee met de revisie gaat alles eraf denk ik. Het zit er nu alleen nog maar op omdat eerder verwijderen meer geld kosttequote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:36 schreef Zug-Chef het volgende:
Voor de hobbyisten is het leuk ja. En voor de sponsor. Maar dat contract is al afgelopen, dus het lijkt mij niet dat ze iets bewaren.
Heeft ie weer wat geleerd. Is blijkbaar 'n Nederlands iets. Wellicht hebben ze in Vlaanderen Spuit 12, en in Wallonië Pompier 13, in de Oostkantons Spritz 14 en dan in Brussel/Bruxelles iets er tussenin. Of misschien wel geen spuit, omdat ze eerst ruzie staan te maken over de naam terwijl de halve stad affikt.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Whehehe Trainfreak wist niet wat "Spuit 11" betekent
quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:58 schreef Zug-Chef het volgende:
oh, België. Daar was ik gisteren. Was een plezant dagske. Foto's volgen.
Sodeju. Ik kom vaker op Saturnus dan jij in België, dus dat belooft watquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:58 schreef Zug-Chef het volgende:
oh, België. Daar was ik gisteren. Was een plezant dagske. Foto's volgen.
Ik heb dat ooit eens gedaan toen het zwaar sneeuwde, op tweede paasdag. 2008 denk ikquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:01 schreef Socios het volgende:
Ik wil nog eens naar Barvaux (B) met de trein. Tien jaar geleden eens geweest met school (niet met de trein helaas). Vond toen al dat er zo een mooie spoorlijn lag.
d'Anvers.quote:
Hmmm, volgend weekend rijdt er een stoomtrein tussen Jemelle en Bomal. Als je nog niet weet wat te doen dan...quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:01 schreef Socios het volgende:
Ik wil nog eens naar Barvaux (B) met de trein. Tien jaar geleden eens geweest met school (niet met de trein helaas). Vond toen al dat er zo een mooie spoorlijn lag.
Volgend weekend zit ik in Milaan. Jammer, want toffe lijn, moet prachtig zijn met stoom!quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:04 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Hmmm, volgend weekend rijdt er een stoomtrein tussen Jemelle en Bomal. Als je nog niet weet wat te doen dan...
Ik ben daar wel met de trein en met school geweest.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:01 schreef Socios het volgende:
Ik wil nog eens naar Barvaux (B) met de trein. Tien jaar geleden eens geweest met school (niet met de trein helaas). Vond toen al dat er zo een mooie spoorlijn lag.
Ik had een keer een wandelvakantie gedaan in de Ardennen, vervolgens naar Luxemburg gegaan een paar dagen. En toen terug de Ardennenexpres gepland, dat leek me zo gaaf! Tot een of andere kutbelg een keteltrein liet ontsporen bij Visé. Toen reed ie niet, en kon ik met de bus van Visé naar Maastricht.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:08 schreef Socios het volgende:
Het is jammer dat de Ardennenexpress niet meer rijdt.
Balen!quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:11 schreef Duvel het volgende:
En toen terug de Ardennenexpres gepland, dat leek me zo gaaf! Tot een of andere kutbelg een keteltrein liet ontsporen bij Visé. Toen reed ie niet, en kon ik met de bus van Visé naar Maastricht.
Echt hč. Er zijn zoveel mooie internationale verbindingen mogelijk.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat lijkt me best eens vet idd. Gewoon Utrecht Centraal - Clervaux zonder overstappen.
Nog steeds.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:17 schreef Socios het volgende:
[..]
Echt hč. Er zijn zoveel mooie internationale verbindingen mogelijk.
Misschien moet ik daar niet al te lang mee wachten, voordat dat ook verdwijnt?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Nog steeds.
Freiburg (Breisgau) Hbf kan ook in 1 zet.
Nou ja, jou hoef ik niks te vertellen ook
Amsterdam - Amersfoort - Ponlijn - Rhenen - Kesteren - Nijmegen - Groesbeek - Kranenburg - Kleve - Krefeld - Kölnquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:17 schreef Socios het volgende:
[..]
Echt hč. Er zijn zoveel mooie internationale verbindingen mogelijk.
Boxtel - Wesel.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Amsterdam - Amersfoort - Ponlijn - Rhenen - Kesteren - Nijmegen - Groesbeek - Kranenburg - Kleve - Krefeld - Köln
Vroeger bestond er ook Amsterdam - Münster via Enschede.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Amsterdam - Amersfoort - Ponlijn - Rhenen - Kesteren - Nijmegen - Groesbeek - Kranenburg - Kleve - Krefeld - Köln
dat moet EN de Maaslijn EN mijn route kruisen, ergens.quote:
Via de Hanzelijn natuurlijkquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:24 schreef Socios het volgende:
Amsterdam - Bremen via Groningen erbij.
De Maaslijn bij Beugen, en jouw route is...?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
dat moet EN de Maaslijn EN mijn route kruisen, ergens.
Harlingen - Emmerich bestond ook.quote:
de lijn Kleve - Krefeldquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:25 schreef Duvel het volgende:
[..]
De Maaslijn bij Beugen, en jouw route is...?
Plan nu nog maar eens iets tussen de buurstations Zevenaar en Emmerich. Zonder aankomst- of vertrekstation voorbij te rijden, want dat mag niet.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:26 schreef Socios het volgende:
[..]
Harlingen - Emmerich bestond ook.Zonder stops tussen Leeuwarden en Zwolle en Zwolle en Arnhem.
Die ontmoeten elkaar ergens achter Goch denk ik?quote:
En wat was daar te doenquote:Op zondag 10 oktober 2010 00:34 schreef Watertornado het volgende:
Mensen vanmiddag (of eigenlijk gistermiddag) nog naar NedTrain gegaan in Haarlem?
D'r was een open dag. Ik heb er nog wat treinstickers gescoord, en uiteraard een broodtrommel.quote:Op zondag 10 oktober 2010 08:54 schreef greavy het volgende:
[..]
En wat was daar te doen![]()
Ik ging gister naar Shunter Waalhaven![]()
Groningen - Braunschweig was er ook in het verleden.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:24 schreef Socios het volgende:
[..]
Vroeger bestond er ook Amsterdam - Münster via Enschede.
Amsterdam - Bremen via Groningen erbij.
ok dat ligt dus niet aan mij. Vanochtend bij de start al + 12 door gestoorde deuren bij 1 van de stellen. Die is in utrecht gebleven. Wel gratis koffie @ amfquote:Op zondag 10 oktober 2010 09:35 schreef RubenK het volgende:
.....En de reisplanner doet het niet meer
http://www.voorbeterov.nl/page7.php?topic=14quote:Op zondag 10 oktober 2010 11:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ok dat ligt dus niet aan mij. Vanochtend bij de start al + 12 door gestoorde deuren bij 1 van de stellen. Die is in utrecht gebleven. Wel gratis koffie @ amf
Was dat niet Onnen een paar weken geledenquote:Op zondag 10 oktober 2010 10:22 schreef Watertornado het volgende:
[..]
D'r was een open dag. Ik heb er nog wat treinstickers gescoord, en uiteraard een broodtrommel.
quote:Op zondag 10 oktober 2010 14:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik ben inmiddels aan het werk. Het is vooral een erg rustige zondag.
Was dit onderdeel van de winterdienstregeling?quote:Op zondag 10 oktober 2010 18:46 schreef greavy het volgende:
Er schijnt een loc van een DDAR in de derde spoorbak van Amsterdam ontspoort te zijn. Ongevallenbestrijding is ter plekke op dit moment
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |