abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87303034
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 21:44 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Doe jij iets met civiele techniek?
Werktuigbouwkunde :)
pi_87303946
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 19:52 schreef Ofyles2 het volgende:
En een blocnote...
Die je niet al te opvallend moet ´dragen´ op een station...
  donderdag 7 oktober 2010 @ 22:01:54 #53
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87303994
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 21:40 schreef Ireyon het volgende:

[..]

'k Heb eind vorig schooljaar een artikel proberen te schrijven over snelheidsverhoging op het spoor en daarbij kwam ik tegen dat er tot 160km/h nog overwegen in het traject aanwezig mogen zijn (zoals bijv. Helmond - Horst-Sevenum). Net als Hoofddorp - Leiden waar 160km/h gereden mag worden, maar waar dan weer ATB+ voor nodig is wat blijkbaar te duur is om in NS treinen te zetten. En wat ik ook had gevonden zijn prestigieuze uitspraken dat trajecten als Boxtel - Eindhoven (inclusief de spoortunnel) wel voor 200km/h geschikt zijn gemaakt. Waarom extra investeren in het traject zelf om vervolgens te claimen dat harder rijden te duur is, vraag ik me dan af.
ATB+ mag dus niet meer, dus dat valt af. En als je overwegen hebt, moet je je complete seinstelsel van het baanvak aanpassen: aanrijdtijden overwegen, seinafstanden, de hele mikmak. Da's echt heel veel geld, terwijl 160km/u voor de meeste stationsafstanden in Nederland een wassen neus is. Seinafstanden moeten trouwens ook als er geen overwegen zijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 7 oktober 2010 @ 22:13:21 #54
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87304639
Mee eens. Op Breda - Tilburg ga je met ATB+ geen nuttige tijdwinst halen.

Op Den Bosch - Utrecht zou je een tijdwinst van een paar minuten kunnen halen, het is een afstand van 47,8 km die ongeveer 29 minuten duurt (volgens de reisplanner). Aan 160 km/h zou je dit in 25 minuten moeten kunnen doen. Op Utrecht - Amsterdam zou denk ik 2 minuten bespaard kunnen worden.
pi_87305638
tijdwinst tijdwinst. Sinds wanneer boeit dat ineens wat? Utrecht - Arnhem ging in 1939 in 36 minuten per sneltrein. De Virmpjes van vandaag hebben er 37 minuten voor nodig. Vooruitgang?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 oktober 2010 @ 22:34:21 #56
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87305772
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 22:32 schreef Dr_Flash het volgende:
tijdwinst tijdwinst. Sinds wanneer boeit dat ineens wat? Utrecht - Arnhem ging in 1939 in 36 minuten per sneltrein. De Virmpjes van vandaag hebben er 37 minuten voor nodig. Vooruitgang?
Hoeveel stops had die sneltrein onderweg?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_87305920

Tegenwoordig is het weer 37 minuten. :+
pi_87306039
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 22:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Hoeveel stops had die sneltrein onderweg?
Boeiend, dat maakt het verhaal alleen maar slechter. Minstens Ede-Wageningen. De ICE rijdt het in 35 minuten tegenwoordig. Per saldo is er NIET ÉÉN minuut winst gemaakt in de laatste 70 jaar.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_87306072
Regelmatig heb ik een laptoptas mee, een doodgewoon redelijk plat ding, en die hang dan naast mijn lichaam. Maar wat schets mijn verbazing, toch presteren mensen het nog om zo dicht langs me te lopen dat die laptop tegen hun lichaam knalt. Aangezien ie niet geheel licht is zullen ze dat best wel voelen, en gaan me dan boos aan lopen kijken.

Ja sorry, kan ik er wat aan doen dat je op 15 centimeter afstand van me langs moet lopen. Tis niet zo dat we hutjemutje tegen elkaar staan, en er geen ruimte is. :r
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 oktober 2010 @ 22:40:28 #60
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87306114
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 22:36 schreef Socios het volgende:
[ afbeelding ]
Tegenwoordig is het weer 37 minuten. :+
tsja, wat wil je ook met verschoven kruisingen en een veel robuustere dienstregeling ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_87306139
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 22:39 schreef von_Preussen het volgende:
Regelmatig heb ik een laptoptas mee, een doodgewoon redelijk plat ding, en die hang dan naast mijn lichaam. Maar wat schets mijn verbazing, toch presteren mensen het nog om zo dicht langs me te lopen dat die laptop tegen hun lichaam knalt. Aangezien ie niet geheel licht is zullen ze dat best wel voelen, en gaan me dan boos aan lopen kijken.

Ja sorry, kan ik er wat aan doen dat je op 15 centimeter afstand van me langs moet lopen. Tis niet zo dat we hutjemutje tegen elkaar staan, en er geen ruimte is. :r
Ik word ook altijd zo doodmisselijk van die gruwelijke kuthoeren met hun pimpelroze schoudertasjes die ALLE ruimte ter wereld nodig hebben. Ik wil dat ze doodgaan.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_87306790
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 22:39 schreef von_Preussen het volgende:
Regelmatig heb ik een laptoptas mee, een doodgewoon redelijk plat ding, en die hang dan naast mijn lichaam. Maar wat schets mijn verbazing, toch presteren mensen het nog om zo dicht langs me te lopen dat die laptop tegen hun lichaam knalt. Aangezien ie niet geheel licht is zullen ze dat best wel voelen, en gaan me dan boos aan lopen kijken.

Ja sorry, kan ik er wat aan doen dat je op 15 centimeter afstand van me langs moet lopen. Tis niet zo dat we hutjemutje tegen elkaar staan, en er geen ruimte is. :r
Kan je nagaan als je dus rondloopt met 3 tassen. :')
Of in de trein mij boos aankijken omdat mijn tas in de weg zat op de trap richting het balkon. 2 tassen om mn lijf en nog een in mn hand. Dan kan je toch wel zien dat er snel langs glippen geen zin heeft.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 22:58:23 #63
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87306926
Kortom, treinen zijn een leuke hobby, behalve al die irritante spoorbeheerders, spoorwegmaatschappijen, treinfabrikanten en reizigers.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_87308004
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 22:32 schreef Dr_Flash het volgende:
tijdwinst tijdwinst. Sinds wanneer boeit dat ineens wat? Utrecht - Arnhem ging in 1939 in 36 minuten per sneltrein. De Virmpjes van vandaag hebben er 37 minuten voor nodig. Vooruitgang?
Ja, vooruitgang 4x per uur vrij stabiel had je 70 jaar geleden moeten introduceren. Denk dat de gemiddelde mens, toen al bij de overweg zat was geworden :).

Maar bijvoorbeeld Utrecht - Arnhem de winst zit juist in om niet met 40 km/h de wissels over te rijden voor het station maar juist met 80 tot 120 km/h. Zelfde als een goede logistiek op een station. Station Arnhem had in de nieuwe dienstregeling (2007) vaak genoeg problemen dat er IC's stonden te wachten op een plekje, IC uit Den Haag die dan 8 minuten staat te wachten....

Dus hogere snelheid om stations te benaderen en meer ruimte op het station, dit zal een grotere tijdswinst voor de reiziger opleveren.
pi_87308079
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 22:55 schreef Crientj het volgende:

[..]

Kan je nagaan als je dus rondloopt met 3 tassen. :')
Of in de trein mij boos aankijken omdat mijn tas in de weg zat op de trap richting het balkon. 2 tassen om mn lijf en nog een in mn hand. Dan kan je toch wel zien dat er snel langs glippen geen zin heeft.
Ik haat mensen die dan pontificaal de hele breedte van de roltrap innemen met precies die air van jou nu. Ik haat ze.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 oktober 2010 @ 23:30:02 #66
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87308263
op en rond de stations zijn idd de meeste minuten te halen. Ik had er eigenlijk niet zo over nagedacht totdat ik tussen Groningen en Leeuwarden een keer in een vertraagde stoptrein zat. Deze trein kreeg door een defecte trein 7 minuten vertraging in Zuidhorn maar was in Hurdegaryp nagenoeg weer op tijd.

Bij sommige stations moet bijvoorbeeld al erg vroeg langzaam gereden worden, terwijl het beter is om de remcurve van het type trein af te laten hangen. Als je hier ook nog rekening houdt met een veilige marge dan zouden bij veel stations de treinstellen veel sneller langs het perron kunnen staan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_87308377
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 23:30 schreef Peterselieman het volgende:
op en rond de stations zijn idd de meeste minuten te halen. Ik had er eigenlijk niet zo over nagedacht totdat ik tussen Groningen en Leeuwarden een keer in een vertraagde stoptrein zat. Deze trein kreeg door een defecte trein 7 minuten vertraging in Zuidhorn maar was in Hurdegaryp nagenoeg weer op tijd.

Bij sommige stations moet bijvoorbeeld al erg vroeg langzaam gereden worden, terwijl het beter is om de remcurve van het type trein af te laten hangen. Als je hier ook nog rekening houdt met een veilige marge dan zouden bij veel stations de treinstellen veel sneller langs het perron kunnen staan.
Echt hè. Ik heb weleens de nettotijd opgenomen tussen Leeuwarden en Amersfoort. 50 minuten was de reistijd tussen Leeuwarden en Zwolle (incl. de stops te Heerenveen en Steenwijk) en 30 minuten tussen Zwolle en Amersfoort. De lange stop te Zwolle dus niet meegerekend. Net als het wachten voor Amersfoort voor een vrij spoor.

Opgeteld 1 uur en 20 minuten. :D Tegenover 1 uur en 37 minuten volgens de dienstregeling.
pi_87309396
Wat is eigenlijk het nut van de 220Volt aansluitingen in VIRM? Tot nu toe komt er in 90% van de gevallen geen stroom uit. De rest van de tijd springt de stroom er zo nu en dan gewoon uit.

Ik vind het wel matig, aangezien ik eerste klas (of naast de wand tussen de eerste en tweede klas) reis om mijn laptop op te laden.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 01:35:32 #69
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87311317
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 22:36 schreef Socios het volgende:
[ afbeelding ]
Tegenwoordig is het weer 37 minuten. :+
* Ofyles2 binnenkort zo'n progje moet schrijven waarbij je je vingers kunt aflikken...

quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik haat mensen die dan pontificaal de hele breedte van de roltrap innemen met precies die air van jou nu. Ik haat ze.
Ik schuif die mensen gewoon aan de kant.

Roltrappen zijn net snelwegen: linkerbaan vrijhouden!
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 02:32:20 #70
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_87311686
D8 dat een topic was met treinen... etc.. en fotoos, dus daar gaan we maar weer
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_87311864
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 01:35 schreef Ofyles2 het volgende:
Roltrappen zijn net snelwegen: linkerbaan vrijhouden!
Dat hebben ze op station Amersfoort duidelijk aangegeven op de roltrappen van en naar het perron tussen spoor 1 en 2. :)
pi_87312102
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 01:35 schreef Ofyles2 het volgende:

Roltrappen zijn net snelwegen: linkerbaan vrijhouden!
Gaat niet werken met die typisch Nederlandse schijt-aan-alles mentaliteit. Evenals stil zijn in de stiltecoupé, bij drukte uit eigen initiatief de stoel naast je vrijmaken, wachten met instappen totdat iedereen is uitgestapt en wachten met instappen totdat degenen die voor jou wachten zijn ingestapt.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 06:27:42 #73
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87312109
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 06:25 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Evenals stil zijn in de stiltecoupé,
Ik heb er niet vaak last van. Zitten ze te kletsen zeg ik er iets van. Vaak is het dan ook wel stil of verplaatsen zij zich
  Moderator vrijdag 8 oktober 2010 @ 07:03:23 #74
155227 crew  Guppy
dus
pi_87312220
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 06:25 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Gaat niet werken met die typisch Nederlandse schijt-aan-alles mentaliteit. Evenals stil zijn in de stiltecoupé, bij drukte uit eigen initiatief de stoel naast je vrijmaken, wachten met instappen totdat iedereen is uitgestapt en wachten met instappen totdat degenen die voor jou wachten zijn ingestapt.
Second that! Het is dat niet alles in het buitenland beter is, maar voor de mentaliteit in het OV zou ik wel verhuizen :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_87312229
:P ik heb laatst een shoot gehad op een verlaten station en dus ook om en nabij een oude trein, telt dat ook? ;( _O-
  Moderator vrijdag 8 oktober 2010 @ 07:20:44 #76
155227 crew  Guppy
dus
pi_87312288
Cool! Dat telt zeker
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_87312320
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 07:20 schreef Guppyfriend het volgende:
Cool! Dat telt zeker
oke 1 dan :P



Niet de meest charmante maargoed :P


edit:

bij deze was ik net in een verroeste trap geklommen (jaja in corset en string,lees: bijna blote kont dus) en ineens kwam er een trein aan.
Station was idd verlaten maar een deel van de rails werd tot mijn/onze schrik nog gebruikt en Tassie kon geen kant op :'(



[ Bericht 25% gewijzigd door Tassiepassie op 08-10-2010 07:38:33 ]
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 08:29:59 #78
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87312914
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 06:25 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Gaat niet werken met die typisch Nederlandse schijt-aan-alles mentaliteit. Evenals stil zijn in de stiltecoupé, bij drukte uit eigen initiatief de stoel naast je vrijmaken, wachten met instappen totdat iedereen is uitgestapt en wachten met instappen totdat degenen die voor jou wachten zijn ingestapt.
Ik probeer soms om gewoon op de tas te gaan zitten...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 08:30:29 #79
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87312922
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 02:32 schreef bork het volgende:
D8 dat een topic was met treinen... etc.. en fotoos, dus daar gaan we maar weer
[ afbeelding ]
Had zo uit de jaren '80 kunnen komen, behalve het bankje, het bordje in de verte en het dichte cabineraampje van de Plan V. :P

Eigenlijk dus gewoon niet. :{
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 08:32:50 #80
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87312950
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 07:26 schreef Tassiepassie het volgende:

[..]

oke 1 dan :P

[ afbeelding ]

Niet de meest charmante maargoed :P
Wat een wrak! :o
quote:
bij deze was ik net in een verroeste trap geklommen (jaja in corset en string,lees: bijna blote kont dus) en ineens kwam er een trein aan.
Station was idd verlaten maar een deel van de rails werd tot mijn/onze schrik nog gebruikt en Tassie kon geen kant op :'(

[ afbeelding ]
Dat lijkt me niet heel comfortabel!

Wat waren de beweegredenen om een shoot te doen in deze setting? Best apart...!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87313055
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 08:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik probeer soms om gewoon op de tas te gaan zitten...
De beste manier om dat te voorkomen is om naast het gangpad te gaan zitten, en je spullen dan naast het venster te leggen. Op die manier kan er niemand gaan zitten zonder jou geld te betalen.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 08:47:00 #82
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87313114
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 08:41 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

De beste manier om dat te voorkomen is om naast het gangpad te gaan zitten, en je spullen dan naast het venster te leggen. Op die manier kan er niemand gaan zitten zonder jou geld te betalen.
Moet jij eens opletten. >:)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87313243
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 08:47 schreef Duvel het volgende:

[..]


Moet jij eens opletten. >:)
Ik vraag altijd aan iemand die zo in het gangpad zit, want als er iets asociaal is :r
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 oktober 2010 @ 09:34:37 #84
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87313822
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 01:35 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik schuif die mensen gewoon aan de kant.

Roltrappen zijn net snelwegen: linkerbaan vrijhouden!
Ga dat maar een proberen in Utrecht als 12 volle bakken VIRM leegstromen en er maar aan één zijde trappen beschikbaar zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_87313866
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 07:26 schreef Tassiepassie het volgende:
oke 1 dan :P

[ afbeelding ]

Niet de meest charmante maargoed :P


edit:

bij deze was ik net in een verroeste trap geklommen (jaja in corset en string,lees: bijna blote kont dus) en ineens kwam er een trein aan.
Station was idd verlaten maar een deel van de rails werd tot mijn/onze schrik nog gebruikt en Tassie kon geen kant op :'(

[ afbeelding ]
Hey Tassiepassie. :D Leuk jou hier eens te treffen. Mooie foto´s! :P Waar zijn die gemaakt?
pi_87314069
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 09:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ga dat maar een proberen in Utrecht als 12 volle bakken VIRM leegstromen en er maar aan één zijde trappen beschikbaar zijn.
Op heel Utrecht Centraal is het zo. Jaarbeurszijde, Busstation Noord, Busstation zuid en praktisch alle perrons. Heel frustreren. Waarom is de mentaliteit niet zoals in Londen. Hier ben je asociaal als je iemand aan de kant duwt, daar ben je asociaal als je aan de verkeerde kant staat en verdien je het omver gelopen te worden.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_87314209
tvp :@

waarom is de stoptrein van den haag laan van NOI vaan den haag holland spoor altijd zo'n oud ding? Ik dacht dat die zouden verdwijnen?
pi_87314590
Waar ik me dan ook nog eens aan stoor zijn de mensen die recht voor de deur van de trein gaan staan, en als je dan blijft staan (omdat je er niet uit kan) gaan ze je raar staan aankijken.

Zo raar is dat, alsof mensen als ze in een groep staan hun hersens uitschakelen en zich gedragen als een stel schapen. 8)7
pi_87314614
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 09:36 schreef Socios het volgende:

[..]

Hey Tassiepassie. :D Leuk jou hier eens te treffen. Mooie foto´s! :P Waar zijn die gemaakt?
De foto's zijn gemaakt op het 'verlaten' station van Montzen..

Tassiepassie: die ene loods waar die 4609 staat is inderdaad verlaten, maar de sporen zijn zeker nog in dienst!
Het is een belangrijke lijn naar Duitsland.
Toen ik er was (treinfotografie...) waren er zelfs nog wandelaars in de buurt, je hebt dus wel geluk gehad!
pi_87314723
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 10:07 schreef trainfreak het volgende:
De foto's zijn gemaakt op het 'verlaten' station van Montzen..
Thanks. Ziet er interessant uit:



Is het een volwaardig station dat totaal verlaten is?
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 10:14:34 #91
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87314823
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 09:51 schreef Afhaalchinees het volgende:
tvp :@

waarom is de stoptrein van den haag laan van NOI vaan den haag holland spoor altijd zo'n oud ding? Ik dacht dat die zouden verdwijnen?
Ze zijn terug. Het is herfst.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87314903
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 10:10 schreef Socios het volgende:

[..]

Thanks. Ziet er interessant uit:

[ afbeelding ]

Is het een volwaardig station dat totaal verlaten is?
Ik weet niet wat de huidige toestand is.
Maar er rondlopen kan wel geen kwaad denk ik.
Ik heb daar al rondgelopen toen er nog mensen in het seinhuis zaten...

Normaal zou er nu geen volk meer zitten omdat alle treinen rechtstreeks doorrijden. Tot enkele jaren terug was er een locwissel in Montzen omdat er nog geen bovenleiding hing.

Naast de 4609 staan er aan de andere kant nog heel wat oude wagons, oa van het Rode Kruis dacht ik..
Ook generatorwagens. Er staan/stonden daar ook heel wat 51'ers, maar die zijn ze met mondjesmaat aan het weghalen om op te sturen naar Italië...

Het station is vlot te bereiken per bus..
Als je toch in de buurt bent met de auto, dan kan je misschien ook even naar Hombourg gaan, daar staat ook nog wat afgesteld (vooral wagons)

De wagons in Montzen zijn eigendom van een privé persoon (die volgens mij in het station van Hombourg woont). In het station kan je nog iets drinken ook :)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 oktober 2010 @ 10:19:31 #93
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87314936
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 10:06 schreef von_Preussen het volgende:
Waar ik me dan ook nog eens aan stoor zijn de mensen die recht voor de deur van de trein gaan staan, en als je dan blijft staan (omdat je er niet uit kan) gaan ze je raar staan aankijken.

Zo raar is dat, alsof mensen als ze in een groep staan hun hersens uitschakelen en zich gedragen als een stel schapen. 8)7
Gewoon doorlopen is het devies. Tegen de tijd dat ze door hebben dat jij ze raakt ben je inmiddels al ver weg.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_87315099
Hombourg ligt in Duitsland of Frankrijk? Of mis ik een Belgische plaats?
pi_87315217
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 10:26 schreef Socios het volgende:
Hombourg ligt in Duitsland of Frankrijk? Of mis ik een Belgische plaats?
Je mist inderdaad een Belgische plaats, het is slechts enkele kilometers van Montzen af.
Hombourg ligt langs L38, je kunt de bedding mooi zien op Google Maps.. (vertrek in Montzen in Noordelijke richting, neem de aftakking net buiten het station naar links)
pi_87315470
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 10:17 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Ik weet niet wat de huidige toestand is.
Maar er rondlopen kan wel geen kwaad denk ik.
Ik heb daar al rondgelopen toen er nog mensen in het seinhuis zaten...

Normaal zou er nu geen volk meer zitten omdat alle treinen rechtstreeks doorrijden. Tot enkele jaren terug was er een locwissel in Montzen omdat er nog geen bovenleiding hing.

Naast de 4609 staan er aan de andere kant nog heel wat oude wagons, oa van het Rode Kruis dacht ik..
Ook generatorwagens. Er staan/stonden daar ook heel wat 51'ers, maar die zijn ze met mondjesmaat aan het weghalen om op te sturen naar Italië...

Het station is vlot te bereiken per bus..
Als je toch in de buurt bent met de auto, dan kan je misschien ook even naar Hombourg gaan, daar staat ook nog wat afgesteld (vooral wagons)

De wagons in Montzen zijn eigendom van een privé persoon (die volgens mij in het station van Hombourg woont). In het station kan je nog iets drinken ook :)
Hier enkele foto's van het verlaten station in Montzen, ziet er spannend uit, als ik in de buurt ben ga ik zeker eens kijken.

http://www.pixagogo.com/3100925193

http://www.google.nl/imag(...)ource=og&sa=N&tab=wi
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 10:47:25 #97
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87315564
Gaaf daar!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 10:48:17 #98
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_87315586
Montzen is welbekend bij de urbex-liefhebbers ja :) één van de leukere locaties van België geloof ik, zeker voor treinliefhebbers.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_87315666
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 10:47 schreef Duvel het volgende:
Gaaf daar!
Inderdaad, ja. Ongelofelijk dat zo een groot station er zo bij kan liggen. Zelfs zonder Tassiepassie erbij de moeite om naartoe te gaan. :P
pi_87315790
De foto's die je ziet op internet zijn eigenlijk maar van een vrij klein deel.
Er is nog meer om te urbexen, maar dat staat in open lucht...

De meeste foto's zijn gemaakt ineen kleine hangar waar vroeger de treinen binnenreden om pakjes uit te laden, en misschien zat de douane daar ook wel? Op de kaart is dit het meest rechtse gebouw.

Houden we geen meet? :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')