Dat waren de plannen. Maar toen iemand er achter kwam dat een aantal graffiti hadden, hebben ze dat niet gedaan. Die gast bedacht vervolgens om een ander stel te kiezen. Die bleek ook onder graffiti te zitten, en een andere gast dacht vervolgens weer een ander stel.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh in je vorige rijtje kwamen ze heel bewust uit de range 850 -870 meen ik me te herinneren. Die in de stoptrein Ede - Arnhem gisteren was de 884 in ieder geval
Momenteel rijden er tussen Almere en Amsterdam 4 sprinters per uur en evenzoveel Intercity's. Ik ben benieuwd hoe Weesp die hoeveelheid treinen kan verwerken...quote:
Leidt me automatisch tot de volgende mop...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo gek is het aantal niet.quote:
Nou ja, zo lijkt het idd niet veel.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zo gek is het aantal niet.
2x IC (verkapte stoptrein) naar Utrecht
2x sprinter richting Hoofddorp
4x IC richting Schiphol en verder
4x IC richting Amsterdam
2x sprinter richting Amsterdam
is maar 2 treinen per uur meer dan wat er nu in de spits rijdt
Dat worden er straks 20 per uur. NS moet snel contact opnemen met de Japanse Spoorwegen...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zo gek is het aantal niet.
2x IC (verkapte stoptrein) naar Utrecht
2x sprinter richting Hoofddorp
4x IC richting Schiphol en verder
4x IC richting Amsterdam
2x sprinter richting Amsterdam
is maar 2 treinen per uur meer dan wat er nu in de spits rijdt
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:27 schreef greavy het volgende:
Fyra kampt met materieelproblemen waardoor Fyra 1014, 913, 922 en 1021, 1034 en 933 sowieso zijn opgeheven vandaag. Regelmatig is de rijtuigvolgorde verkeerd om.
Er zullen vast nog wel meer opgeheven zijn vandaag.
De TRAXXen zijn weer ongesteld?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:27 schreef greavy het volgende:
Fyra kampt met materieelproblemen waardoor Fyra 1014, 913, 922 en 1021, 1034 en 933 sowieso zijn opgeheven vandaag. Regelmatig is de rijtuigvolgorde verkeerd om.
Er zullen vast nog wel meer opgeheven zijn vandaag.
Als ze nou gewoon, zoals het hoort, met 3 rijtuigen gaan rijden, 2de Klas - 1ste Klas - 2de Klas, dan heb je dat probleem niet meer. En ook eindelijk een bezettingsgraad van boven de 5%quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:27 schreef greavy het volgende:
Fyra kampt met materieelproblemen waardoor Fyra 1014, 913, 922 en 1021, 1034 en 933 sowieso zijn opgeheven vandaag. Regelmatig is de rijtuigvolgorde verkeerd om.
Er zullen vast nog wel meer opgeheven zijn vandaag.
Kunnen ze net zo goed een Plan U huren van SHD. En die ICRm's weer in de normale dienst.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:30 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Als ze nou gewoon, zoals het hoort, met 3 rijtuigen gaan rijden, 2de Klas - 1ste Klas - 2de Klas, dan heb je dat probleem niet meer. En ook eindelijk een bezettingsgraad van boven de 5%
Mja, een Plan U trekt op als een slak in behangplaksel, dus of dat nu zo'n goed idee is ...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Kunnen ze net zo goed een Plan U huren van SHD. En die ICRm's weer in de normale dienst.
En dat zal ook zo blijven, want dezelfde Eurlings is niet van plan de maximumsnelheid op Amsterdam-Utrecht te verhogen...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, een Plan U trekt op als een slak in behangplaksel, dus of dat nu zo'n goed idee is ...
Hoewel ... Het is al NS Slowspeed, dus veel maakt het niet uit.
Sorry hoor, maar dan ben je wel een rasdebiel van het zuiverste water. Eerst voor god weet hoeveel geld heel die lijn 200-geschikt maken, en dan zeggen: " Nou, blijf maar lekker 140 rijden"quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:48 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En dat zal ook zo blijven, want dezelfde Eurlings is niet van plan de maximumsnelheid op Amsterdam-Utrecht te verhogen...
Dit dus.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zo gek is het aantal niet.
2x IC (verkapte stoptrein) naar Utrecht
2x sprinter richting Hoofddorp
4x 2x IC richting Schiphol
4x 2x IC richting Amsterdam en Hoofddorp
2x sprinter richting Amsterdam
is maar 2 4 treinen per uur meer dan wat er nu in de spits rijdt
Inderdaad, weg met het geld...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar dan ben je wel een rasdebiel van het zuiverste water. Eerst voor god weet hoeveel geld heel die lijn 200-geschikt maken, en dan zeggen: " Nou, blijf maar lekker 140 rijden"
De verkeersministers in Nederland durven de Europese Unie niet tegen te spreken, wie weet wat docent Brussel doet als Nederland zich misdraagt...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:56 schreef Ireyon het volgende:
Ik snap sowieso niet waar die maximumsnelheid van 140km/h op gebaseerd is? Er zijn de laatste jaren zoveel kilometers spoor vervangen/aangepast, daar kan onderhand toch wel wat sneller overheen gereden worden? En dan trajecten als Amsterdam - Utrecht of Boxtel - Eindhoven aanpassen om 200km/h te kunnen rijden.. en het dan gewoon nooit gaan doen..![]()
Ben ik nou zo slim, of ..
[/vangaal]
Wat zegt de EU dan? Dat in elk ander land 160km/h gereden mag worden met hier en daar een 200km/h+ HSL-lijntje erbij, behalve in Nederland?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:58 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De verkeersministers in Nederland durven de Europese Unie niet tegen te spreken, wie weet wat docent Brussel doet als Nederland zich misdraagt...
Dat in ieder geval niet...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:59 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wat zegt de EU dan? Dat in elk ander land 160km/h gereden mag worden met hier en daar een 200km/h+ HSL-lijntje erbij, behalve in Nederland?
Baanvaktechnisch is er niet zoveel aan de hand, het is alleen NS dat niet zit te springen om enkele treinen naar ETCS-standaarden om te bouwen...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:06 schreef Ireyon het volgende:
Maar wat dan wel? 'k Snap gewoon niet wat er zo moeilijk kan zijn aan een snelheidsverhoging en ben oprecht geïnteresseerd, mochten mijn posts laten lijken dat ik het niet zo serieus neem.
Maar daar heeft toch niemand iets mee te maken, wat NS wil? Daarvoor was infra toch afgesplitst? Dat had toch nut?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:09 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Baanvaktechnisch is er niet zoveel aan de hand, het is alleen NS dat niet zit te springen om enkele treinen naar ETCS-standaarden om te bouwen...
Klopt. Ik had NedTrain moeten zeggen...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:16 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Maar daar heeft toch niemand iets mee te maken, wat NS wil? Daarvoor was infra toch afgesplitst? Dat had toch nut?
Bedenk je wel dat alle aanrijdtijden van de overwegen gebaseerd zijn op een bepaalde snelheid. Een overweg moet wel de tijd krijgen om te sluiten. En als je dat aan wilt passen, heb je hard-core seinwezenaanpassingen nodig (extra secties, duur duur duur), en misschien staat zelfs wel ergens in de wet dat als je 160 wilt rijden, dat alleen mag op een baanvak zonder overwegen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:06 schreef Ireyon het volgende:
Maar wat dan wel? 'k Snap gewoon niet wat er zo moeilijk kan zijn aan een snelheidsverhoging en ben oprecht geïnteresseerd, mochten mijn posts laten lijken dat ik het niet zo serieus neem.
Met dezelfde inzichten kan de maximumsnelheid op de trajecten Schiphol-Den Haag en Amsterdam-Utrecht omhoog. Geen enkele overweg op dat traject.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Bedenk je wel dat alle aanrijdtijden van de overwegen gebaseerd zijn op een bepaalde snelheid. Een overweg moet wel de tijd krijgen om te sluiten. En als je dat aan wilt passen, heb je hard-core seinwezenaanpassingen nodig (extra secties, duur duur duur), en misschien staat zelfs wel ergens in de wet dat als je 160 wilt rijden, dat alleen mag op een baanvak zonder overwegen.
Dan moet ATB er uit. Thalys rijdt op Shl - Gvm al 160.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:31 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Met dezelfde inzichten kan de maximumsnelheid op de trajecten Schiphol-Den Haag en Amsterdam-Utrecht omhoog. Geen enkele overweg op dat traject.
WTF.quote:Bovendien moet ProRail zich niet steeds achter het financiële plaatje verstoppen, maar gewoon de maatregelen uitvoeren...
Klopt, tussen Schiphol en Den Haag Mariahoeve liggen namelijk ATB-NG-bakens. De ATBM+-functie van het ATB-NG-systeem zorgt ervoor dat de ATB-installatie in de Thalys (die de benodigde ontvanger heeft) weet dat de snelheid opgehoogd mag worden naar 160 km/h. Ook de ICE 3M-stellen hebben deze zaken aan boord, maar rijden niet op baanvakken waar deze ATB-NG-bakens liggen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dan moet ATB er uit. Thalys rijdt op Shl - Gvm al 160.
'k Heb eind vorig schooljaar een artikel proberen te schrijven over snelheidsverhoging op het spoor en daarbij kwam ik tegen dat er tot 160km/h nog overwegen in het traject aanwezig mogen zijn (zoals bijv. Helmond - Horst-Sevenum). Net als Hoofddorp - Leiden waar 160km/h gereden mag worden, maar waar dan weer ATB+ voor nodig is wat blijkbaar te duur is om in NS treinen te zetten. En wat ik ook had gevonden zijn prestigieuze uitspraken dat trajecten als Boxtel - Eindhoven (inclusief de spoortunnel) wel voor 200km/h geschikt zijn gemaakt. Waarom extra investeren in het traject zelf om vervolgens te claimen dat harder rijden te duur is, vraag ik me dan af.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
en misschien staat zelfs wel ergens in de wet dat als je 160 wilt rijden, dat alleen mag op een baanvak zonder overwegen.
De reden zou wel eens kunnen liggen in het feit dat over enkele jaren de concessie voor het hoofdrailnet afloopt en deze nog niet verlengd is.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:36 schreef James1988 het volgende:
Voor het inbouwen van ERTMS in de treinen heeft minister Eurlings meerdere malen een subsidie-aanbod gedaan aan NS, maar NS heeft dit steeds geweigerd. NS is hoe dan ook niet van plan om voor 2012 aanpassingen aan hun treinen te doen, waarom is mij niet bekend.
Het aanleggen van een spoorbaan kost hoe dan ook bakken vol met geld, en men wil in de toekomst echt wel harder kunnen dan die 140 km/h. Het is echter niet alleen de baan die erop voorbereid moet zijn, maar ook de treinen. Wanneer ERTMS goedkoper wordt zal men dit gaan invoeren en zal er een omschakelingspunt komen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:40 schreef Ireyon het volgende:
Waarom extra investeren in het traject zelf om vervolgens te claimen dat harder rijden te duur is, vraag ik me dan af.
Goed punt, dat kan er best iets mee te maken hebben. Vanuit economisch oogpunt van NS is dat ook geheel te begrijpen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De reden zou wel eens kunnen liggen in het feit dat over enkele jaren de concessie voor het hoofdrailnet afloopt en deze nog niet verlengd is.
Doe jij iets met civiele techniek?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:40 schreef Ireyon het volgende:
[..]
'k Heb eind vorig schooljaar een artikel proberen te schrijven over snelheidsverhoging op het spoor en daarbij kwam ik tegen dat er tot 160km/h nog overwegen in het traject aanwezig mogen zijn (zoals bijv. Helmond - Horst-Sevenum). Net als Hoofddorp - Leiden waar 160km/h gereden mag worden, maar waar dan weer ATB+ voor nodig is wat blijkbaar te duur is om in NS treinen te zetten. En wat ik ook had gevonden zijn prestigieuze uitspraken dat trajecten als Boxtel - Eindhoven (inclusief de spoortunnel) wel voor 200km/h geschikt zijn gemaakt. Waarom extra investeren in het traject zelf om vervolgens te claimen dat harder rijden te duur is, vraag ik me dan af.
Werktuigbouwkundequote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:44 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Doe jij iets met civiele techniek?
ATB+ mag dus niet meer, dus dat valt af. En als je overwegen hebt, moet je je complete seinstelsel van het baanvak aanpassen: aanrijdtijden overwegen, seinafstanden, de hele mikmak. Da's echt heel veel geld, terwijl 160km/u voor de meeste stationsafstanden in Nederland een wassen neus is. Seinafstanden moeten trouwens ook als er geen overwegen zijn.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:40 schreef Ireyon het volgende:
[..]
'k Heb eind vorig schooljaar een artikel proberen te schrijven over snelheidsverhoging op het spoor en daarbij kwam ik tegen dat er tot 160km/h nog overwegen in het traject aanwezig mogen zijn (zoals bijv. Helmond - Horst-Sevenum). Net als Hoofddorp - Leiden waar 160km/h gereden mag worden, maar waar dan weer ATB+ voor nodig is wat blijkbaar te duur is om in NS treinen te zetten. En wat ik ook had gevonden zijn prestigieuze uitspraken dat trajecten als Boxtel - Eindhoven (inclusief de spoortunnel) wel voor 200km/h geschikt zijn gemaakt. Waarom extra investeren in het traject zelf om vervolgens te claimen dat harder rijden te duur is, vraag ik me dan af.
Hoeveel stops had die sneltrein onderweg?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:32 schreef Dr_Flash het volgende:
tijdwinst tijdwinst. Sinds wanneer boeit dat ineens wat? Utrecht - Arnhem ging in 1939 in 36 minuten per sneltrein. De Virmpjes van vandaag hebben er 37 minuten voor nodig. Vooruitgang?
Boeiend, dat maakt het verhaal alleen maar slechter. Minstens Ede-Wageningen. De ICE rijdt het in 35 minuten tegenwoordig. Per saldo is er NIET ÉÉN minuut winst gemaakt in de laatste 70 jaar.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hoeveel stops had die sneltrein onderweg?
tsja, wat wil je ook met verschoven kruisingen en een veel robuustere dienstregeling ...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:36 schreef Socios het volgende:
[ afbeelding ]
Tegenwoordig is het weer 37 minuten.
Ik word ook altijd zo doodmisselijk van die gruwelijke kuthoeren met hun pimpelroze schoudertasjes die ALLE ruimte ter wereld nodig hebben. Ik wil dat ze doodgaan.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:39 schreef von_Preussen het volgende:
Regelmatig heb ik een laptoptas mee, een doodgewoon redelijk plat ding, en die hang dan naast mijn lichaam. Maar wat schets mijn verbazing, toch presteren mensen het nog om zo dicht langs me te lopen dat die laptop tegen hun lichaam knalt. Aangezien ie niet geheel licht is zullen ze dat best wel voelen, en gaan me dan boos aan lopen kijken.
Ja sorry, kan ik er wat aan doen dat je op 15 centimeter afstand van me langs moet lopen. Tis niet zo dat we hutjemutje tegen elkaar staan, en er geen ruimte is.
Kan je nagaan als je dus rondloopt met 3 tassen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:39 schreef von_Preussen het volgende:
Regelmatig heb ik een laptoptas mee, een doodgewoon redelijk plat ding, en die hang dan naast mijn lichaam. Maar wat schets mijn verbazing, toch presteren mensen het nog om zo dicht langs me te lopen dat die laptop tegen hun lichaam knalt. Aangezien ie niet geheel licht is zullen ze dat best wel voelen, en gaan me dan boos aan lopen kijken.
Ja sorry, kan ik er wat aan doen dat je op 15 centimeter afstand van me langs moet lopen. Tis niet zo dat we hutjemutje tegen elkaar staan, en er geen ruimte is.
Ja, vooruitgang 4x per uur vrij stabiel had je 70 jaar geleden moeten introduceren. Denk dat de gemiddelde mens, toen al bij de overweg zat was gewordenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:32 schreef Dr_Flash het volgende:
tijdwinst tijdwinst. Sinds wanneer boeit dat ineens wat? Utrecht - Arnhem ging in 1939 in 36 minuten per sneltrein. De Virmpjes van vandaag hebben er 37 minuten voor nodig. Vooruitgang?
Ik haat mensen die dan pontificaal de hele breedte van de roltrap innemen met precies die air van jou nu. Ik haat ze.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:55 schreef Crientj het volgende:
[..]
Kan je nagaan als je dus rondloopt met 3 tassen.![]()
Of in de trein mij boos aankijken omdat mijn tas in de weg zat op de trap richting het balkon. 2 tassen om mn lijf en nog een in mn hand. Dan kan je toch wel zien dat er snel langs glippen geen zin heeft.
Echt hè. Ik heb weleens de nettotijd opgenomen tussen Leeuwarden en Amersfoort. 50 minuten was de reistijd tussen Leeuwarden en Zwolle (incl. de stops te Heerenveen en Steenwijk) en 30 minuten tussen Zwolle en Amersfoort. De lange stop te Zwolle dus niet meegerekend. Net als het wachten voor Amersfoort voor een vrij spoor.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 23:30 schreef Peterselieman het volgende:
op en rond de stations zijn idd de meeste minuten te halen. Ik had er eigenlijk niet zo over nagedacht totdat ik tussen Groningen en Leeuwarden een keer in een vertraagde stoptrein zat. Deze trein kreeg door een defecte trein 7 minuten vertraging in Zuidhorn maar was in Hurdegaryp nagenoeg weer op tijd.
Bij sommige stations moet bijvoorbeeld al erg vroeg langzaam gereden worden, terwijl het beter is om de remcurve van het type trein af te laten hangen. Als je hier ook nog rekening houdt met een veilige marge dan zouden bij veel stations de treinstellen veel sneller langs het perron kunnen staan.
* Ofyles2 binnenkort zo'n progje moet schrijven waarbij je je vingers kunt aflikken...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:36 schreef Socios het volgende:
[ afbeelding ]
Tegenwoordig is het weer 37 minuten.
Ik schuif die mensen gewoon aan de kant.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik haat mensen die dan pontificaal de hele breedte van de roltrap innemen met precies die air van jou nu. Ik haat ze.
Dat hebben ze op station Amersfoort duidelijk aangegeven op de roltrappen van en naar het perron tussen spoor 1 en 2.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 01:35 schreef Ofyles2 het volgende:
Roltrappen zijn net snelwegen: linkerbaan vrijhouden!
Gaat niet werken met die typisch Nederlandse schijt-aan-alles mentaliteit. Evenals stil zijn in de stiltecoupé, bij drukte uit eigen initiatief de stoel naast je vrijmaken, wachten met instappen totdat iedereen is uitgestapt en wachten met instappen totdat degenen die voor jou wachten zijn ingestapt.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 01:35 schreef Ofyles2 het volgende:
Roltrappen zijn net snelwegen: linkerbaan vrijhouden!
Ik heb er niet vaak last van. Zitten ze te kletsen zeg ik er iets van. Vaak is het dan ook wel stil of verplaatsen zij zichquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 06:25 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Evenals stil zijn in de stiltecoupé,
Second that! Het is dat niet alles in het buitenland beter is, maar voor de mentaliteit in het OV zou ik wel verhuizenquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 06:25 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Gaat niet werken met die typisch Nederlandse schijt-aan-alles mentaliteit. Evenals stil zijn in de stiltecoupé, bij drukte uit eigen initiatief de stoel naast je vrijmaken, wachten met instappen totdat iedereen is uitgestapt en wachten met instappen totdat degenen die voor jou wachten zijn ingestapt.
oke 1 danquote:
Ik probeer soms om gewoon op de tas te gaan zitten...quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 06:25 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Gaat niet werken met die typisch Nederlandse schijt-aan-alles mentaliteit. Evenals stil zijn in de stiltecoupé, bij drukte uit eigen initiatief de stoel naast je vrijmaken, wachten met instappen totdat iedereen is uitgestapt en wachten met instappen totdat degenen die voor jou wachten zijn ingestapt.
Had zo uit de jaren '80 kunnen komen, behalve het bankje, het bordje in de verte en het dichte cabineraampje van de Plan V.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 02:32 schreef bork het volgende:
D8 dat een topic was met treinen... etc.. en fotoos, dus daar gaan we maar weer
[ afbeelding ]
Wat een wrak!quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 07:26 schreef Tassiepassie het volgende:
[..]
oke 1 dan![]()
[ afbeelding ]
Niet de meest charmante maargoed
Dat lijkt me niet heel comfortabel!quote:bij deze was ik net in een verroeste trap geklommen (jaja in corset en string,lees: bijna blote kont dus) en ineens kwam er een trein aan.
Station was idd verlaten maar een deel van de rails werd tot mijn/onze schrik nog gebruikt en Tassie kon geen kant op![]()
[ afbeelding ]
De beste manier om dat te voorkomen is om naast het gangpad te gaan zitten, en je spullen dan naast het venster te leggen. Op die manier kan er niemand gaan zitten zonder jou geld te betalen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 08:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik probeer soms om gewoon op de tas te gaan zitten...
Moet jij eens opletten.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 08:41 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
De beste manier om dat te voorkomen is om naast het gangpad te gaan zitten, en je spullen dan naast het venster te leggen. Op die manier kan er niemand gaan zitten zonder jou geld te betalen.
Ik vraag altijd aan iemand die zo in het gangpad zit, want als er iets asociaal isquote:
Ga dat maar een proberen in Utrecht als 12 volle bakken VIRM leegstromen en er maar aan één zijde trappen beschikbaar zijn.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 01:35 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik schuif die mensen gewoon aan de kant.
Roltrappen zijn net snelwegen: linkerbaan vrijhouden!
Hey Tassiepassie.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 07:26 schreef Tassiepassie het volgende:
oke 1 dan![]()
[ afbeelding ]
Niet de meest charmante maargoed
edit:
bij deze was ik net in een verroeste trap geklommen (jaja in corset en string,lees: bijna blote kont dus) en ineens kwam er een trein aan.
Station was idd verlaten maar een deel van de rails werd tot mijn/onze schrik nog gebruikt en Tassie kon geen kant op![]()
[ afbeelding ]
Op heel Utrecht Centraal is het zo. Jaarbeurszijde, Busstation Noord, Busstation zuid en praktisch alle perrons. Heel frustreren. Waarom is de mentaliteit niet zoals in Londen. Hier ben je asociaal als je iemand aan de kant duwt, daar ben je asociaal als je aan de verkeerde kant staat en verdien je het omver gelopen te worden.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 09:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ga dat maar een proberen in Utrecht als 12 volle bakken VIRM leegstromen en er maar aan één zijde trappen beschikbaar zijn.
De foto's zijn gemaakt op het 'verlaten' station van Montzen..quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 09:36 schreef Socios het volgende:
[..]
Hey Tassiepassie.Leuk jou hier eens te treffen. Mooie foto´s!
Waar zijn die gemaakt?
Thanks. Ziet er interessant uit:quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 10:07 schreef trainfreak het volgende:
De foto's zijn gemaakt op het 'verlaten' station van Montzen..
Ze zijn terug. Het is herfst.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 09:51 schreef Afhaalchinees het volgende:
tvp
waarom is de stoptrein van den haag laan van NOI vaan den haag holland spoor altijd zo'n oud ding? Ik dacht dat die zouden verdwijnen?
Ik weet niet wat de huidige toestand is.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 10:10 schreef Socios het volgende:
[..]
Thanks. Ziet er interessant uit:
[ afbeelding ]
Is het een volwaardig station dat totaal verlaten is?
Gewoon doorlopen is het devies. Tegen de tijd dat ze door hebben dat jij ze raakt ben je inmiddels al ver weg.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 10:06 schreef von_Preussen het volgende:
Waar ik me dan ook nog eens aan stoor zijn de mensen die recht voor de deur van de trein gaan staan, en als je dan blijft staan (omdat je er niet uit kan) gaan ze je raar staan aankijken.
Zo raar is dat, alsof mensen als ze in een groep staan hun hersens uitschakelen en zich gedragen als een stel schapen.
Je mist inderdaad een Belgische plaats, het is slechts enkele kilometers van Montzen af.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 10:26 schreef Socios het volgende:
Hombourg ligt in Duitsland of Frankrijk? Of mis ik een Belgische plaats?
Hier enkele foto's van het verlaten station in Montzen, ziet er spannend uit, als ik in de buurt ben ga ik zeker eens kijken.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 10:17 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Ik weet niet wat de huidige toestand is.
Maar er rondlopen kan wel geen kwaad denk ik.
Ik heb daar al rondgelopen toen er nog mensen in het seinhuis zaten...
Normaal zou er nu geen volk meer zitten omdat alle treinen rechtstreeks doorrijden. Tot enkele jaren terug was er een locwissel in Montzen omdat er nog geen bovenleiding hing.
Naast de 4609 staan er aan de andere kant nog heel wat oude wagons, oa van het Rode Kruis dacht ik..
Ook generatorwagens. Er staan/stonden daar ook heel wat 51'ers, maar die zijn ze met mondjesmaat aan het weghalen om op te sturen naar Italië...
Het station is vlot te bereiken per bus..
Als je toch in de buurt bent met de auto, dan kan je misschien ook even naar Hombourg gaan, daar staat ook nog wat afgesteld (vooral wagons)
De wagons in Montzen zijn eigendom van een privé persoon (die volgens mij in het station van Hombourg woont). In het station kan je nog iets drinken ook
Inderdaad, ja. Ongelofelijk dat zo een groot station er zo bij kan liggen. Zelfs zonder Tassiepassie erbij de moeite om naartoe te gaan.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |