Vanaf Welkenraedt gaat een bus naar Montzen. Dacht eerst van Visé ook,maar blijkbaar niet (meer). Zie http://www.infotec.bequote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:26 schreef Socios het volgende:
Ik vind het al vet om een ´verrot´ gedeelte van een station als Rheine te bekijken.
Vanaf waar kom je het beste met de bus in Montzen?
Leeuwarden.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:30 schreef Afhaalchinees het volgende:
socios, in welk deel van het land woon jij eigenlijk?
Het beste is om inderdaad vanaf Welkenraedt te gaan.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:29 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Vanaf Welkenraedt gaat een bus naar Montzen. Dacht eerst van Visé ook,maar blijkbaar niet (meer). Zie http://www.infotec.be
Dan zie je nu weinig rijden. Stroomstoringquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:44 schreef Socios het volgende:
[..]
Leeuwarden.
Bewust vlak naast het treinstation gaan wonen.
Echt hè.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 12:57 schreef Peterselieman het volgende:
Dan zie je nu weinig rijden. Stroomstoring
Mijn Frans is echt slecht.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:56 schreef trainfreak het volgende:
Het beste is om inderdaad vanaf Welkenraedt te gaan.
Het lijnnummer ken ik niet meer vanbuiten, maar als je interesse hebt om naar daar te gaan wil ik het wel opzoeken.
Lijn 710 stopt er zeker, er zijn er nog andere ook.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:06 schreef Socios het volgende:
[..]
Mijn Frans is echt slecht.Als je lijnnummer hebt, zou het handig zijn. Is er zoiets als een Belgische busplanner? Op Infotec kan ik die niet vinden, lol.
Ja, dat weet ik nuquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 10:07 schreef trainfreak het volgende:
[..]
De foto's zijn gemaakt op het 'verlaten' station van Montzen..
Tassiepassie: die ene loods waar die 4609 staat is inderdaad verlaten, maar de sporen zijn zeker nog in dienst!
Het is een belangrijke lijn naar Duitsland.
Toen ik er was (treinfotografie...) waren er zelfs nog wandelaars in de buurt, je hebt dus wel geluk gehad!
Tsja, met de hand goederen omladen van goederenwagons naar vrachtauto's, zo gaat dat niet meer tegenwoordig.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 10:43 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Hier enkele foto's van het verlaten station in Montzen, ziet er spannend uit, als ik in de buurt ben ga ik zeker eens kijken.
http://www.pixagogo.com/3100925193
http://www.google.nl/imag(...)ource=og&sa=N&tab=wi
Dat systeem werkt alleen bij de Thalys-PBKA (het nieuwe model). De oudere Thalys-PBA heeft géén ATB-NG. Daarbij is simpelweg in de ATB "140" vervangen door "160" en daarmee kan deze dus 160 rijden op iedere lijn met een baanvaksnelheid van 140 of 160.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:36 schreef James1988 het volgende:
Klopt, tussen Schiphol en Den Haag Mariahoeve liggen namelijk ATB-NG-bakens. De ATBM+-functie van het ATB-NG-systeem zorgt ervoor dat de ATB-installatie in de Thalys (die de benodigde ontvanger heeft) weet dat de snelheid opgehoogd mag worden naar 160 km/h.
Op mijn vrije dag, terwijl ik met de trein naar Leeuwarden was...quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 12:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan zie je nu weinig rijden. Stroomstoring
Leuk om te zien dat de planten zich niks aantrekken van het beton dat de vloer vormt.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 14:52 schreef Igen het volgende:
Hier nog een voorbeeldje van zo'n in onbruik geraakte hal: http://www.hallo-herne.de(...)erbsahnhof&Itemid=63
Ik heb er niets op aan te merken, maar de afdeling ICT mag OBIS wel bijschaven...quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 19:04 schreef Ireyon het volgende:
Die nieuwe materieelinzet tussen Rsd - Zwolle kan ik echt wel waarderen. Vanochtend ICMm met Wifi, en zelfs de prullenbakken zijn beter geplaatst dan in de 3-baks ICMm (wie ooit die plek in het midden van beide stoelen had bedacht
..)
'k Was eigenlijk nog best onder de indruk dat het werkte. Gewoon je browser openen en tijden, sporen en aansluitingen zijn de vinden en nog juist ookquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 19:11 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik heb er niets op aan te merken, maar de afdeling ICT mag OBIS wel bijschaven...
Jij was het toch die MyTracks aanried voor Android?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 19:15 schreef Ireyon het volgende:
[..]
'k Was eigenlijk nog best onder de indruk dat het werkte. Gewoon je browser openen en tijden, sporen en aansluitingen zijn de vinden en nog juist ook.
Alleen jammer dat ze verder geen leuke dingen op die schermen zetten.. snelheid ofzo..
MyTracks geeft soms uitschieters tot 145km/h aan, dat wil ik toch even kunnen controlerenquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij was het toch die MyTracks aanried voor Android?Daar heb je je snelheid
klopt ja, ik heb vandeweek zowel heen als terug op Ut - Klp 149,4 geklokt als top. Lijkt me stug. Ook tijdens loop-stukjes krijg ik soms een maximumsnelheid van 16 km/h en hoger. Dat kan natuurlijk nooit. Zou idd weleens leuk zijn om in een SLT wat momentane waardes naast elkaar te leggen om de boel een beetje te kunnen ijken. Heb het idee dat MyTracks wat moeite heeft met lage en-of veranderende snelheden. Gewoon eenparig hard rechtuit dat lukt wel. Maar als je even stil staat weetie plots niet meer zo goed waar hij isquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 19:23 schreef Ireyon het volgende:
[..]
MyTracks geeft soms uitschieters tot 145km/h aan, dat wil ik toch even kunnen controleren. Bij SLT heb ik de snelheid wel zien staan, maar weet niet of het op basis van GPS of iets anders is gebaseerd?
FYPquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 20:12 schreef trainfreak het volgende:
Aangezien Fles alleen maar met waardeloze tips komt post ik het maar hier:
Ik ga morgen naar de SSN in Rotterdam.
Maar ik zoek nog iets leuk in de buurt.
Ik hoor op forums veel over Zwijndrecht en Barendrecht.
Zijn daar mooie spotplaatsen? Komt daar veel (goederen)verkeer voorbij? Ook op een zaterdag?
Sukkelquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 21:04 schreef Yreal het volgende:
De lul die in hilversum was gesprongen heeft wel wat mooie plaatjes moment verzoorgd, die ik vervolgens allemaal heb gemistPimpel over de utrecht boog bijvoorbeeld
De treinen waren iig wel vol. Die van 14:04 uur uit Groningen vertrok met tussen de 250 en 300 man in de solo rijdende 10307. Dit stel was tevens de eerste die weer doorreed naar Leeuwarden. Ik was al lang bij. Bespaarde me een uur wachten op het busstation.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 17:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Op mijn vrije dag, terwijl ik met de trein naar Leeuwarden was...
Zwijndrecht is best een leuke stek. Komen redelijk wat cargo's langs. Lage Zwaluwe is ook een best mooie stek.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 20:12 schreef trainfreak het volgende:
Ik ga morgen naar de SSN in Rotterdam.
Maar ik zoek nog iets leuk in de buurt.
Ik hoor op forums veel over Zwijndrecht en Barendrecht.
Zijn daar mooie spotplaatsen? Komt daar veel (goederen)verkeer voorbij? Ook op een zaterdag?
Edit: Railz heb ik vorig jaar reeds bezocht..
Hier zijn we wat mee, bedankt!quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:17 schreef greavy het volgende:
[..]
Zwijndrecht is best een leuke stek. Komen redelijk wat cargo's langs. Lage Zwaluwe is ook een best mooie stek.
Bij Zwijndrecht het middelste perron, cargo's gaan via de buitenste 2 sporen.
Ook een aanrader is de Munnikensteeg, een weg over de sporen bij de Kijfhoek Zuid. Zie je ook best wat: http://maps.google.nl/map(...)0.01929&ie=UTF8&z=16
Ongeveer net zo groot als Antwerpen Haven denk ik. Kilometer of 10 lang en een spoor of 40 breed.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 23:09 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Hier zijn we wat mee, bedankt!
Kijfhoek ken ik alleen van naam, ik ben eens benieuwd hoe groot het werkelijk is!
Je bedoeld Antwerpen Noord denk ik?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ongeveer net zo groot als Antwerpen Haven denk ik. Kilometer of 10 lang en een spoor of 40 breed.
Het hele complex daar ja. En dat is WEL groot.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 23:15 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Je bedoeld Antwerpen Noord denk ik?
Da's echt niet zo heel groot hoor..
Ik heb hier ergens een plan liggen, ik zal het morgen eens opzoeken en kijken op welke schaal die is
Maar de Rotterdamse haven heeft naast de Kijfhoek ook nog de Waalhaven, Botlek, Maasvlakte. Of telt dat niet mee?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 23:52 schreef Ascendancy het volgende:
Als ik op Google maps kijk dan vind ik Kijfhoek vrij mager in vergelijking met dat terrein in de haven van Antwerpen. En kijfhoek ziet er vanuit de trein al zo groot uit.
Dat ligt heul eldersquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 23:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
Maar de Rotterdamse haven heeft naast de Kijfhoek ook nog de Waalhaven, Botlek, Maasvlakte. Of telt dat niet mee?
quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ongeveer net zo groot als Antwerpen Haven denk ik. Kilometer of 10 lang en een spoor of 40 breed.
Doet het niet.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 12:17 schreef Brembo het volgende:
[ afbeelding ]
Ook op station Montzen :p.
Het is dan ook niet voor niks een RAIL navigatorquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 08:40 schreef Fixers het volgende:
Mag ik even danken voor de DB Railnavigator tip. Voor de treinen werkt ie niet sneller dan de mobiele ns site. Maar wel betrouwbaarder en makkelijker. Jammer dat 'ie de stadsbussen niet kent.
Ikquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 13:24 schreef KapiteinT het volgende:
Wie heeft er al zin in morgen?![]()
Zie net dat er nog maar 4 treinen per uur van Schiphol richting Amsterdam Zuid rijden in plaats van 12.
Je zou bijna zeggen "Als er NU nog wat misgaat....quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 13:27 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik verwacht eigenlijk geen rare dingen. Maanden voorbereiding en het weer is prachtig morgen. Strak blauwe hemel, zonneschijn puur en 20 graden.
Ik bedoel binnen 3 jaarquote:
Het is slechts het einde van een pictum, niet de Maya-kalender...quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 14:52 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik bedoel binnen 3 jaar![]()
Als de maya's geen gelijk hebben.
Nou lekker wij zouden naar Harderwijk gaan maar dat wordt 40 minuten langer per ritje dat is toch iets te gortig.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 13:24 schreef KapiteinT het volgende:
Wie heeft er al zin in morgen?![]()
Zie net dat er nog maar 4 treinen per uur van Schiphol richting Amsterdam Zuid rijden in plaats van 12.
Sinds 18-nog wat.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 17:26 schreef Ascendancy het volgende:
Zeg, sinds wanneer is alkmaar eigenlijk een spoorwegknooppunt?
Omdat er 1 veredelde stoptrein naar rechts gaat ergens boven Alkmaar?quote:
Jij vindt Amsterdam Centraal ook geen knooppunt omdat het maar 2 buurstations heeft?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 17:59 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Omdat er 1 veredelde stoptrein naar rechts gaat ergens boven Alkmaar?
Jawel, maar daar zijn wel iets meer richtingen. In principe heeft Alkmaar maar 1 IC richting. Die veredelde stoptrein maakt het nog geen echt spoorwegknooppunt. Het is een twistgeval. Net als dat je bij Dordrecht kan zeggen dat t 3 richtingen heeft, maar ook 4. Maar ik zie niet waarom elke trein daar geknipt wordt bij de nooddienstregeling, terwijl dat bij een intensief station als Gouda niet het geval is. En Deventer ook niet, en Tilburg, en Leiden. Het lijkt er een beetje op dat de NS niet een volledige vaste dienstregeling durft in te stellen. Als er veel sneeuwval is gaan bijvoorbeeld die 4 IC's en dan nog stoptreinen rond Gouda nooit lukken. Dan kan je beter een robuustere dienstregeling van 2 IC's inzetten die gewoon langer zijn.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij vindt Amsterdam Centraal ook geen knooppunt omdat het maar 2 buurstations heeft?
Dat is waarschijnlijk de naam van het blondje wat de printopdracht verstuurd heeft.quote:
Vergeet je erwtensoep nietquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:35 schreef Duvel het volgende:
Zou ik er een gratis koek bij krijgen als ik in winterjas, met dikke wanten en sjaal naar het station ga in verband met de test?
Maar die wissels in Alkmaar zullen nog steeds allemaal omgezet moeten worden.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:19 schreef Duvel het volgende:
Jezus, gaat het over die kutdienstregeling? Zal er wel mee te maken hebben dat de wissels in Gouda beter beheersbaar zijn of zo? Je kunt ook klote keren hier, in Alkmaar makkelijker.
De rijwegen op Alkmaar zijn eenvoudiger dan in Gouda.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:46 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Maar die wissels in Alkmaar zullen nog steeds allemaal omgezet moeten worden.
Rtng naar Gdquote:
Ook geen last van sneeuw in de aandrijving.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:52 schreef greavy het volgende:
Die stoomtreinen vallen tenminste niet uit door een defect aan de elektronica
Ze rijden Rotterdam Noord Goederen - Gouda tbv Stoompendels voor de Stoomtreindagen van de SSN
Hee homoseksueel, staak eens dat gebruik van afkortingen, wil je?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:52 schreef Socios het volgende:
[..]
Rtng naar Gd
Rtng Vertrek 10:47/12.47/14.47/16.17
Nwki Door 10:56/12.56/14.56/16.26
Gd Aankomst 11:03/13.03/15.03/16.33
Gd naar Rtng
Gd Vertrek 11:30/13:30/15:30/17:00
Nwki Door 11:36/13:36/15:36/16:26
Rtng Aankomst 11:45/13:45/15:45/17:15
Heeft ie gedreigd je te pijpen?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hee homoseksueel, staak eens dat gebruik van afkortingen, wil je?
Pure onzin. Wordt verworpen.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee homoseksueel, staak eens dat gebruik van afkortingen, wil je?
Misschien laat ik weleens wat weten als ik onderweg ben jaquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:54 schreef Duvel het volgende:
Zet je Twitter aan voor live-updates.
Veel plezier met je HTC en dit topic!
Ze gaan daar alleen maar rechtdoor, dan mag het.quote:
Ja, kopieer mijn tekst maar van Somdaquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:52 schreef Socios het volgende:
[..]
Rtng naar Gd
Rtng Vertrek 10:47/12.47/14.47/16.17
Nwki Door 10:56/12.56/14.56/16.26
Gd Aankomst 11:03/13.03/15.03/16.33
Gd naar Rtng
Gd Vertrek 11:30/13:30/15:30/17:00
Nwki Door 11:36/13:36/15:36/16:26
Rtng Aankomst 11:45/13:45/15:45/17:15
Heb jij dat op Somda ingevoerd?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 19:02 schreef greavy het volgende:
Ja, kopieer mijn tekst maar van Somda Socios
Ja, dat heb ik daar ingevoerd. Ik ben daar één van de Bijzondere DRGL's beheerders (TheKnitter)quote:
Maar het zelf posten is niet verboden tenzij: het om nucleair, militair, koninklijk of enig ander transport met een grote kans op dreigingen etc. gaat.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:
vragen naar dienstregelingen is Verboden op somda
Och jee, en alleen danquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 19:05 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik daar ingevoerd. Ik ben daar één van de Bijzondere DRGL's beheerders (TheKnitter)
Een ander mag het er ook posten, maar dan in het forum. Vervolgens zet een Bijzondere Ritten Beheerder het in een andere categorie bij de Bijzondere Ritten (DRGL's). Eigenlijk is dat wel een krom systeem natuurlijk.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 19:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Och jee, en alleen danMAG
je zoiets posten of zo? Wat een grafdebielensite is het ook.
Dan vraag ik even naar de dienstregelingquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 19:09 schreef Duvel het volgende:
Ik vind de ic Gd - Ut rond half acht doordeweeks een bijzondere rit, omdat ik er in zit. Ik ga 'm gelijk invoeren.
ik ookquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 19:09 schreef Duvel het volgende:
Ik vind de ic Gd - Ut rond half acht doordeweeks een bijzondere rit, omdat ik er in zit. Ik ga 'm gelijk invoeren.
quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 19:09 schreef Duvel het volgende:
Dat is graffiti.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 19:30 schreef greavy het volgende:
Syntus heeft een nieuwe 'huisstijl': http://railtrack.web-log.(...)c0133f4e4092c970b-pi
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |