Je mist inderdaad een Belgische plaats, het is slechts enkele kilometers van Montzen af.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 10:26 schreef Socios het volgende:
Hombourg ligt in Duitsland of Frankrijk? Of mis ik een Belgische plaats?
Hier enkele foto's van het verlaten station in Montzen, ziet er spannend uit, als ik in de buurt ben ga ik zeker eens kijken.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 10:17 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Ik weet niet wat de huidige toestand is.
Maar er rondlopen kan wel geen kwaad denk ik.
Ik heb daar al rondgelopen toen er nog mensen in het seinhuis zaten...
Normaal zou er nu geen volk meer zitten omdat alle treinen rechtstreeks doorrijden. Tot enkele jaren terug was er een locwissel in Montzen omdat er nog geen bovenleiding hing.
Naast de 4609 staan er aan de andere kant nog heel wat oude wagons, oa van het Rode Kruis dacht ik..
Ook generatorwagens. Er staan/stonden daar ook heel wat 51'ers, maar die zijn ze met mondjesmaat aan het weghalen om op te sturen naar Italië...
Het station is vlot te bereiken per bus..
Als je toch in de buurt bent met de auto, dan kan je misschien ook even naar Hombourg gaan, daar staat ook nog wat afgesteld (vooral wagons)
De wagons in Montzen zijn eigendom van een privé persoon (die volgens mij in het station van Hombourg woont). In het station kan je nog iets drinken ook
Inderdaad, ja. Ongelofelijk dat zo een groot station er zo bij kan liggen. Zelfs zonder Tassiepassie erbij de moeite om naartoe te gaan.quote:
Er zijn er nog enkele andere, onder andere Monceau, waar een hoop locs afgesteld staan/stonden (ik weet niet wat de huidige toestand is).quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 10:48 schreef V2 het volgende:
Montzen is welbekend bij de urbex-liefhebbers jaéén van de leukere locaties van België geloof ik, zeker voor treinliefhebbers.
Vanaf Welkenraedt gaat een bus naar Montzen. Dacht eerst van Visé ook,maar blijkbaar niet (meer). Zie http://www.infotec.bequote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:26 schreef Socios het volgende:
Ik vind het al vet om een ´verrot´ gedeelte van een station als Rheine te bekijken.
Vanaf waar kom je het beste met de bus in Montzen?
Leeuwarden.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:30 schreef Afhaalchinees het volgende:
socios, in welk deel van het land woon jij eigenlijk?
Het beste is om inderdaad vanaf Welkenraedt te gaan.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:29 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Vanaf Welkenraedt gaat een bus naar Montzen. Dacht eerst van Visé ook,maar blijkbaar niet (meer). Zie http://www.infotec.be
Dan zie je nu weinig rijden. Stroomstoringquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:44 schreef Socios het volgende:
[..]
Leeuwarden.
Bewust vlak naast het treinstation gaan wonen.
Echt hè.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 12:57 schreef Peterselieman het volgende:
Dan zie je nu weinig rijden. Stroomstoring
Mijn Frans is echt slecht.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:56 schreef trainfreak het volgende:
Het beste is om inderdaad vanaf Welkenraedt te gaan.
Het lijnnummer ken ik niet meer vanbuiten, maar als je interesse hebt om naar daar te gaan wil ik het wel opzoeken.
Lijn 710 stopt er zeker, er zijn er nog andere ook.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:06 schreef Socios het volgende:
[..]
Mijn Frans is echt slecht.Als je lijnnummer hebt, zou het handig zijn. Is er zoiets als een Belgische busplanner? Op Infotec kan ik die niet vinden, lol.
Ja, dat weet ik nuquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 10:07 schreef trainfreak het volgende:
[..]
De foto's zijn gemaakt op het 'verlaten' station van Montzen..
Tassiepassie: die ene loods waar die 4609 staat is inderdaad verlaten, maar de sporen zijn zeker nog in dienst!
Het is een belangrijke lijn naar Duitsland.
Toen ik er was (treinfotografie...) waren er zelfs nog wandelaars in de buurt, je hebt dus wel geluk gehad!
Tsja, met de hand goederen omladen van goederenwagons naar vrachtauto's, zo gaat dat niet meer tegenwoordig.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 10:43 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Hier enkele foto's van het verlaten station in Montzen, ziet er spannend uit, als ik in de buurt ben ga ik zeker eens kijken.
http://www.pixagogo.com/3100925193
http://www.google.nl/imag(...)ource=og&sa=N&tab=wi
Dat systeem werkt alleen bij de Thalys-PBKA (het nieuwe model). De oudere Thalys-PBA heeft géén ATB-NG. Daarbij is simpelweg in de ATB "140" vervangen door "160" en daarmee kan deze dus 160 rijden op iedere lijn met een baanvaksnelheid van 140 of 160.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:36 schreef James1988 het volgende:
Klopt, tussen Schiphol en Den Haag Mariahoeve liggen namelijk ATB-NG-bakens. De ATBM+-functie van het ATB-NG-systeem zorgt ervoor dat de ATB-installatie in de Thalys (die de benodigde ontvanger heeft) weet dat de snelheid opgehoogd mag worden naar 160 km/h.
Op mijn vrije dag, terwijl ik met de trein naar Leeuwarden was...quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 12:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan zie je nu weinig rijden. Stroomstoring
Leuk om te zien dat de planten zich niks aantrekken van het beton dat de vloer vormt.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 14:52 schreef Igen het volgende:
Hier nog een voorbeeldje van zo'n in onbruik geraakte hal: http://www.hallo-herne.de(...)erbsahnhof&Itemid=63
Ik heb er niets op aan te merken, maar de afdeling ICT mag OBIS wel bijschaven...quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 19:04 schreef Ireyon het volgende:
Die nieuwe materieelinzet tussen Rsd - Zwolle kan ik echt wel waarderen. Vanochtend ICMm met Wifi, en zelfs de prullenbakken zijn beter geplaatst dan in de 3-baks ICMm (wie ooit die plek in het midden van beide stoelen had bedacht
..)
'k Was eigenlijk nog best onder de indruk dat het werkte. Gewoon je browser openen en tijden, sporen en aansluitingen zijn de vinden en nog juist ookquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 19:11 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik heb er niets op aan te merken, maar de afdeling ICT mag OBIS wel bijschaven...
Jij was het toch die MyTracks aanried voor Android?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 19:15 schreef Ireyon het volgende:
[..]
'k Was eigenlijk nog best onder de indruk dat het werkte. Gewoon je browser openen en tijden, sporen en aansluitingen zijn de vinden en nog juist ook.
Alleen jammer dat ze verder geen leuke dingen op die schermen zetten.. snelheid ofzo..
MyTracks geeft soms uitschieters tot 145km/h aan, dat wil ik toch even kunnen controlerenquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij was het toch die MyTracks aanried voor Android?Daar heb je je snelheid
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |