Het is slechts het einde van een pictum, niet de Maya-kalender...quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 14:52 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik bedoel binnen 3 jaar![]()
Als de maya's geen gelijk hebben.
Nou lekker wij zouden naar Harderwijk gaan maar dat wordt 40 minuten langer per ritje dat is toch iets te gortig.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 13:24 schreef KapiteinT het volgende:
Wie heeft er al zin in morgen?![]()
Zie net dat er nog maar 4 treinen per uur van Schiphol richting Amsterdam Zuid rijden in plaats van 12.
Sinds 18-nog wat.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 17:26 schreef Ascendancy het volgende:
Zeg, sinds wanneer is alkmaar eigenlijk een spoorwegknooppunt?
Omdat er 1 veredelde stoptrein naar rechts gaat ergens boven Alkmaar?quote:
Jij vindt Amsterdam Centraal ook geen knooppunt omdat het maar 2 buurstations heeft?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 17:59 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Omdat er 1 veredelde stoptrein naar rechts gaat ergens boven Alkmaar?
Jawel, maar daar zijn wel iets meer richtingen. In principe heeft Alkmaar maar 1 IC richting. Die veredelde stoptrein maakt het nog geen echt spoorwegknooppunt. Het is een twistgeval. Net als dat je bij Dordrecht kan zeggen dat t 3 richtingen heeft, maar ook 4. Maar ik zie niet waarom elke trein daar geknipt wordt bij de nooddienstregeling, terwijl dat bij een intensief station als Gouda niet het geval is. En Deventer ook niet, en Tilburg, en Leiden. Het lijkt er een beetje op dat de NS niet een volledige vaste dienstregeling durft in te stellen. Als er veel sneeuwval is gaan bijvoorbeeld die 4 IC's en dan nog stoptreinen rond Gouda nooit lukken. Dan kan je beter een robuustere dienstregeling van 2 IC's inzetten die gewoon langer zijn.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij vindt Amsterdam Centraal ook geen knooppunt omdat het maar 2 buurstations heeft?
Dat is waarschijnlijk de naam van het blondje wat de printopdracht verstuurd heeft.quote:
Vergeet je erwtensoep nietquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:35 schreef Duvel het volgende:
Zou ik er een gratis koek bij krijgen als ik in winterjas, met dikke wanten en sjaal naar het station ga in verband met de test?
Maar die wissels in Alkmaar zullen nog steeds allemaal omgezet moeten worden.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:19 schreef Duvel het volgende:
Jezus, gaat het over die kutdienstregeling? Zal er wel mee te maken hebben dat de wissels in Gouda beter beheersbaar zijn of zo? Je kunt ook klote keren hier, in Alkmaar makkelijker.
De rijwegen op Alkmaar zijn eenvoudiger dan in Gouda.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:46 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Maar die wissels in Alkmaar zullen nog steeds allemaal omgezet moeten worden.
Rtng naar Gdquote:
Ook geen last van sneeuw in de aandrijving.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:52 schreef greavy het volgende:
Die stoomtreinen vallen tenminste niet uit door een defect aan de elektronica
Ze rijden Rotterdam Noord Goederen - Gouda tbv Stoompendels voor de Stoomtreindagen van de SSN
Hee homoseksueel, staak eens dat gebruik van afkortingen, wil je?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:52 schreef Socios het volgende:
[..]
Rtng naar Gd
Rtng Vertrek 10:47/12.47/14.47/16.17
Nwki Door 10:56/12.56/14.56/16.26
Gd Aankomst 11:03/13.03/15.03/16.33
Gd naar Rtng
Gd Vertrek 11:30/13:30/15:30/17:00
Nwki Door 11:36/13:36/15:36/16:26
Rtng Aankomst 11:45/13:45/15:45/17:15
Heeft ie gedreigd je te pijpen?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hee homoseksueel, staak eens dat gebruik van afkortingen, wil je?
Pure onzin. Wordt verworpen.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee homoseksueel, staak eens dat gebruik van afkortingen, wil je?
Misschien laat ik weleens wat weten als ik onderweg ben jaquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:54 schreef Duvel het volgende:
Zet je Twitter aan voor live-updates.
Veel plezier met je HTC en dit topic!
Ze gaan daar alleen maar rechtdoor, dan mag het.quote:
Ja, kopieer mijn tekst maar van Somdaquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:52 schreef Socios het volgende:
[..]
Rtng naar Gd
Rtng Vertrek 10:47/12.47/14.47/16.17
Nwki Door 10:56/12.56/14.56/16.26
Gd Aankomst 11:03/13.03/15.03/16.33
Gd naar Rtng
Gd Vertrek 11:30/13:30/15:30/17:00
Nwki Door 11:36/13:36/15:36/16:26
Rtng Aankomst 11:45/13:45/15:45/17:15
Heb jij dat op Somda ingevoerd?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 19:02 schreef greavy het volgende:
Ja, kopieer mijn tekst maar van Somda Socios
Ja, dat heb ik daar ingevoerd. Ik ben daar één van de Bijzondere DRGL's beheerders (TheKnitter)quote:
Maar het zelf posten is niet verboden tenzij: het om nucleair, militair, koninklijk of enig ander transport met een grote kans op dreigingen etc. gaat.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:
vragen naar dienstregelingen is Verboden op somda
Och jee, en alleen danquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 19:05 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik daar ingevoerd. Ik ben daar één van de Bijzondere DRGL's beheerders (TheKnitter)
Een ander mag het er ook posten, maar dan in het forum. Vervolgens zet een Bijzondere Ritten Beheerder het in een andere categorie bij de Bijzondere Ritten (DRGL's). Eigenlijk is dat wel een krom systeem natuurlijk.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 19:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Och jee, en alleen danMAG
je zoiets posten of zo? Wat een grafdebielensite is het ook.
Dan vraag ik even naar de dienstregelingquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 19:09 schreef Duvel het volgende:
Ik vind de ic Gd - Ut rond half acht doordeweeks een bijzondere rit, omdat ik er in zit. Ik ga 'm gelijk invoeren.
ik ookquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 19:09 schreef Duvel het volgende:
Ik vind de ic Gd - Ut rond half acht doordeweeks een bijzondere rit, omdat ik er in zit. Ik ga 'm gelijk invoeren.
quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 19:09 schreef Duvel het volgende:
Dat is graffiti.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 19:30 schreef greavy het volgende:
Syntus heeft een nieuwe 'huisstijl': http://railtrack.web-log.(...)c0133f4e4092c970b-pi
Dat vraag ik al langer af. Ontbreekt jou gevoel voor sarcasme?quote:
Zo zo. Radicaalquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 19:30 schreef greavy het volgende:
Syntus heeft een nieuwe 'huisstijl': http://railtrack.web-log.(...)c0133f4e4092c970b-pi
Syntus heeft in ieder geval een nieuwe doelgroep aangeboord: seksverslaafden...quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 19:30 schreef greavy het volgende:
Graag getwitterd!quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 19:30 schreef greavy het volgende:
Wel raar, maken ze een speciale kaart voor morgen, maar laten ze de lijntjes waar geen treinen rijden er gewoon opstaan? Gooiboog, Hemboog, Utrechtboog, Harmelen-Breukelen = allemaal treinloos morgen. En sinds wanneer is er een verbinding tussen Bunnik en Utrecht Overvecht om CS heen?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Speciale spoorkaart voor morgen
Ook Munchen Gladbach staat erop
Dat zal de Oosterspoorbaan wel zijn. Or well, dat zal ermee bedoeld worden. Maar er klopt idd wel meer niet aan die kaartquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 19:57 schreef ReisT het volgende:
[..]
Wel raar, maken ze een speciale kaart voor morgen, maar laten ze de lijntjes waar geen treinen rijden er gewoon opstaan? Gooiboog, Hemboog, Utrechtboog, Harmelen-Breukelen = allemaal treinloos morgen. En sinds wanneer is er een verbinding tussen Bunnik en Utrecht Overvecht om CS heen?
Wat een burocratie, het lijkt wel een opgesplitst en geprivatiseerd spoorbedrijf.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 19:07 schreef greavy het volgende:
[..]
Een ander mag het er ook posten, maar dan in het forum. Vervolgens zet een Bijzondere Ritten Beheerder het in een andere categorie bij de Bijzondere Ritten (DRGL's). Eigenlijk is dat wel een krom systeem natuurlijk.
"Let op omroepbericht"quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 21:51 schreef Socios het volgende:
Ben ook benieuwd hoe de CTA´s eruit gaan zien morgen.
Dat zou wel extreme fail zijn. Zeker bij die digitalo's. Hebben ze godver een maand de tijd gehad om de boel in te regelen....quote:
Ik vind dat een onderdeel van de proef ook moet zijn het juist informeren van de mensen op de perrons, dus de boel volkomen laten verkloten en op proberen te vervangen door fleurilclowns en omroepberichten.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zou wel extreme fail zijn. Zeker bij die digitalo's. Hebben ze godver een maand de tijd gehad om de boel in te regelen....
Ik zal er eens op letten morgen.
Stuur je ook foto's? Ik kan dit weekeinde niet weg...quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zou wel extreme fail zijn. Zeker bij die digitalo's. Hebben ze godver een maand de tijd gehad om de boel in te regelen....
Ik zal er eens op letten morgen.
cool. En de bijbehorende agressie tegen personeel, daar moet ook rekening mee gehouden worden. Ik boks wel een paar van die servicetrutjes in elkaarquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik vind dat een onderdeel van de proef ook moet zijn het juist informeren van de mensen op de perrons, dus de boel volkomen laten verkloten en op proberen te vervangen door fleurilclowns en omroepberichten.
DUH natuurlijkquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:08 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Stuur je ook foto's? Ik kan dit weekeinde niet weg...
Hun adviezen niet opvolgen vind ik meer dan genoeg.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
cool. En de bijbehorende agressie tegen personeel, daar moet ook rekening mee gehouden worden. Ik boks wel een paar van die servicetrutjes in elkaar
de bedoelde vloeren zijn de sportveld-prints die in (in ieder geval) de Olympische VIRMs liggen. Ik weet niet of dat in de Olympische koplopers ook zo is en ik heb er ook geen foto's van.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:12 schreef trainfreak het volgende:
Ik ben vandaag die Olympische Koploper tegengekomen.
Ik hoorde van Fles dat daar binnenin een speciale vloer lag.
Ik ben ook een Koploper tegengekomen die bijna volledig in het oranje zat.
Heeft die dan ook van die speciale vloeren?
Foto:
[ afbeelding ]
Net of ik dat echt zou doenquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:12 schreef Ofyles2 het volgende:
Fysiek geweld is zeer sneu en nutteloos...
Moet ook wel want ze hebben een overstap van 2 minuten ingepland, en er wordt natuurlijk niet gewacht bij vertraging want anders heeft het hele idee van pendeltreinen geen nut.quote:
Driemaal de 4201 (die inmiddels helaas al gereviseerd is):quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:12 schreef trainfreak het volgende:
Foto:
[ afbeelding ]
Dat klopt.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:12 schreef trainfreak het volgende:
Foto:
[ afbeelding ]
Zowel het nieuwe InfoPlus als het ouwe gedoe (BEPAC en CSTIC) hebben apart aangemaakte plannen voor 10/10 die meegenomen zijn in de gesimuleerde testperiode, dus dat "zou moeten" kloppen...quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 21:51 schreef Socios het volgende:
Ben ook benieuwd hoe de CTA´s eruit gaan zien morgen.
Ik hecht niet veel waarde aan de nooddienstregeling van morgen, omdat dit slechts een momentopname is...quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Net of ik dat echt zou doen![]()
Maar het is aan de andere kant wel iets wat gewoon wel gebeurt als het een giga puinhoop wordt. Daar moet je dan niet je ogen voor sluiten, denk ik
Die heb ik ook gezien, 2x dacht ik zelfs, helaas geen foto van..quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:24 schreef Zug-Chef het volgende:
Die bijna geheel oranje ICM is de 4241 en is van binnen gewoon normaal. De 4240 is nog wel van binnen en buiten 'olympisch'
Kunnen ze niet 1 of 2 treinstellen `voor de gein´ gewoon laten zoals ze zijn? Is toch leuk voor een ieder? Het hoeft allemaal niet zo precies hetzelfde. Er is ruimte voor `afwijkende´ treinstellen.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:33 schreef Zug-Chef het volgende:
Met de naderende modernisering van alle koploper-4stellen zal dit treinstel uiteindelijk ook zijn afwijkende kleurstelling verliezen.
Nee met de revisie gaat alles eraf denk ik. Het zit er nu alleen nog maar op omdat eerder verwijderen meer geld kosttequote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:36 schreef Zug-Chef het volgende:
Voor de hobbyisten is het leuk ja. En voor de sponsor. Maar dat contract is al afgelopen, dus het lijkt mij niet dat ze iets bewaren.
Heeft ie weer wat geleerd. Is blijkbaar 'n Nederlands iets. Wellicht hebben ze in Vlaanderen Spuit 12, en in Wallonië Pompier 13, in de Oostkantons Spritz 14 en dan in Brussel/Bruxelles iets er tussenin. Of misschien wel geen spuit, omdat ze eerst ruzie staan te maken over de naam terwijl de halve stad affikt.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Whehehe Trainfreak wist niet wat "Spuit 11" betekent
quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:58 schreef Zug-Chef het volgende:
oh, België. Daar was ik gisteren. Was een plezant dagske. Foto's volgen.
Sodeju. Ik kom vaker op Saturnus dan jij in België, dus dat belooft watquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:58 schreef Zug-Chef het volgende:
oh, België. Daar was ik gisteren. Was een plezant dagske. Foto's volgen.
Ik heb dat ooit eens gedaan toen het zwaar sneeuwde, op tweede paasdag. 2008 denk ikquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:01 schreef Socios het volgende:
Ik wil nog eens naar Barvaux (B) met de trein. Tien jaar geleden eens geweest met school (niet met de trein helaas). Vond toen al dat er zo een mooie spoorlijn lag.
d'Anvers.quote:
Hmmm, volgend weekend rijdt er een stoomtrein tussen Jemelle en Bomal. Als je nog niet weet wat te doen dan...quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:01 schreef Socios het volgende:
Ik wil nog eens naar Barvaux (B) met de trein. Tien jaar geleden eens geweest met school (niet met de trein helaas). Vond toen al dat er zo een mooie spoorlijn lag.
Volgend weekend zit ik in Milaan. Jammer, want toffe lijn, moet prachtig zijn met stoom!quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:04 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Hmmm, volgend weekend rijdt er een stoomtrein tussen Jemelle en Bomal. Als je nog niet weet wat te doen dan...
Ik ben daar wel met de trein en met school geweest.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:01 schreef Socios het volgende:
Ik had een keer een wandelvakantie gedaan in de Ardennen, vervolgens naar Luxemburg gegaan een paar dagen. En toen terug de Ardennenexpres gepland, dat leek me zo gaaf! Tot een of andere kutbelg een keteltrein liet ontsporen bij Visé. Toen reed ie niet, en kon ik met de bus van Visé naar Maastricht.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:08 schreef Socios het volgende:
Het is jammer dat de Ardennenexpress niet meer rijdt.
Balen!quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:11 schreef Duvel het volgende:
En toen terug de Ardennenexpres gepland, dat leek me zo gaaf! Tot een of andere kutbelg een keteltrein liet ontsporen bij Visé. Toen reed ie niet, en kon ik met de bus van Visé naar Maastricht.
Echt hč. Er zijn zoveel mooie internationale verbindingen mogelijk.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat lijkt me best eens vet idd. Gewoon Utrecht Centraal - Clervaux zonder overstappen.
Nog steeds.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:17 schreef Socios het volgende:
[..]
Echt hč. Er zijn zoveel mooie internationale verbindingen mogelijk.
Misschien moet ik daar niet al te lang mee wachten, voordat dat ook verdwijnt?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Nog steeds.
Freiburg (Breisgau) Hbf kan ook in 1 zet.
Nou ja, jou hoef ik niks te vertellen ook
Amsterdam - Amersfoort - Ponlijn - Rhenen - Kesteren - Nijmegen - Groesbeek - Kranenburg - Kleve - Krefeld - Kölnquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:17 schreef Socios het volgende:
[..]
Echt hč. Er zijn zoveel mooie internationale verbindingen mogelijk.
Boxtel - Wesel.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Amsterdam - Amersfoort - Ponlijn - Rhenen - Kesteren - Nijmegen - Groesbeek - Kranenburg - Kleve - Krefeld - Köln
Vroeger bestond er ook Amsterdam - Münster via Enschede.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Amsterdam - Amersfoort - Ponlijn - Rhenen - Kesteren - Nijmegen - Groesbeek - Kranenburg - Kleve - Krefeld - Köln
dat moet EN de Maaslijn EN mijn route kruisen, ergens.quote:
Via de Hanzelijn natuurlijkquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:24 schreef Socios het volgende:
Amsterdam - Bremen via Groningen erbij.
De Maaslijn bij Beugen, en jouw route is...?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
dat moet EN de Maaslijn EN mijn route kruisen, ergens.
Harlingen - Emmerich bestond ook.quote:
de lijn Kleve - Krefeldquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:25 schreef Duvel het volgende:
[..]
De Maaslijn bij Beugen, en jouw route is...?
Plan nu nog maar eens iets tussen de buurstations Zevenaar en Emmerich. Zonder aankomst- of vertrekstation voorbij te rijden, want dat mag niet.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:26 schreef Socios het volgende:
[..]
Harlingen - Emmerich bestond ook.Zonder stops tussen Leeuwarden en Zwolle en Zwolle en Arnhem.
Die ontmoeten elkaar ergens achter Goch denk ik?quote:
En wat was daar te doenquote:Op zondag 10 oktober 2010 00:34 schreef Watertornado het volgende:
Mensen vanmiddag (of eigenlijk gistermiddag) nog naar NedTrain gegaan in Haarlem?
D'r was een open dag. Ik heb er nog wat treinstickers gescoord, en uiteraard een broodtrommel.quote:Op zondag 10 oktober 2010 08:54 schreef greavy het volgende:
[..]
En wat was daar te doen![]()
Ik ging gister naar Shunter Waalhaven![]()
Groningen - Braunschweig was er ook in het verleden.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:24 schreef Socios het volgende:
[..]
Vroeger bestond er ook Amsterdam - Münster via Enschede.
Amsterdam - Bremen via Groningen erbij.
ok dat ligt dus niet aan mij. Vanochtend bij de start al + 12 door gestoorde deuren bij 1 van de stellen. Die is in utrecht gebleven. Wel gratis koffie @ amfquote:Op zondag 10 oktober 2010 09:35 schreef RubenK het volgende:
.....En de reisplanner doet het niet meer
http://www.voorbeterov.nl/page7.php?topic=14quote:Op zondag 10 oktober 2010 11:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ok dat ligt dus niet aan mij. Vanochtend bij de start al + 12 door gestoorde deuren bij 1 van de stellen. Die is in utrecht gebleven. Wel gratis koffie @ amf
Was dat niet Onnen een paar weken geledenquote:Op zondag 10 oktober 2010 10:22 schreef Watertornado het volgende:
[..]
D'r was een open dag. Ik heb er nog wat treinstickers gescoord, en uiteraard een broodtrommel.
quote:Op zondag 10 oktober 2010 14:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik ben inmiddels aan het werk. Het is vooral een erg rustige zondag.
Was dit onderdeel van de winterdienstregeling?quote:Op zondag 10 oktober 2010 18:46 schreef greavy het volgende:
Er schijnt een loc van een DDAR in de derde spoorbak van Amsterdam ontspoort te zijn. Ongevallenbestrijding is ter plekke op dit moment
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |