Crientj spreekt geen Foks qua smileysquote:Op dinsdag 21 september 2010 14:15 schreef James1988 het volgende:
Hij is niet stuk, hij knipoogt alleen.
Preciesquote:Op dinsdag 21 september 2010 14:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Smileys in de TT falen sowieso hard.
Dan van mij nog maar een TVP eroverheen. Mag ook niet. Er mag zo veel niet
Ja, op Rotterdam - Schiphol heeft dat ding nog wel nut. Maar dat zou ie ook al hebben als ie 140 reed.quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:36 schreef Socios het volgende:
Blijft toch mooi die HSL Zuid. Kom ik in een ´boemel´ aan op Rotterdam Centraal, even later ben ik ineens in no time met Thalys op Schiphol Airport om een volgende aansluiting te halen.
Licht offtopic, maar:quote:Op dinsdag 21 september 2010 15:53 schreef Duvel het volgende:
[ http://forum.difflock.com/files/car_train_crash_138.jpg&t=1]afbeelding ]
fixed, leuke plaatjes Fles maar in jouw schema paste geen Kolsch of wel?quote:
WEER de Polen? Wat hebben die toch altijd spuuglelijke dingen op de baanquote:Op dinsdag 21 september 2010 16:33 schreef bork het volgende:
Mooi is anders, voorproefje van innotrans 2010, maar pkp goes ns style??
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op dinsdag 21 september 2010 18:12 schreef Dr_Flash het volgende:
De opvolger van de OV-Chipkaart lost alle problemen op
haha geniaalquote:Op dinsdag 21 september 2010 18:12 schreef Dr_Flash het volgende:
De opvolger van de OV-Chipkaart lost alle problemen op
Het erge is dat het waar is. Het enige nadeel is dat de vervoerder niet precies kan zien hoeveel hij vervoerd. En zelfs dat is bij de trein waar.quote:Op dinsdag 21 september 2010 18:12 schreef Dr_Flash het volgende:
De opvolger van de OV-Chipkaart lost alle problemen op
Oh bij mij in m'n portemonnee zitten nog twee pasjes die door die paaltjes geregistreerd worden. Maar ik hou gewoon net zo lang dat ding ervoor totdat-ie het juiste pasje pakt, kost flink wat ge*blie-bloe-bliep* maar ach.quote:Op dinsdag 21 september 2010 18:30 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Het erge is dat het waar is. Het enige nadeel is dat de vervoerder niet precies kan zien hoeveel hij vervoerd. En zelfs dat is bij de trein waar.
Vroegah, toen mijn ov-studentenkaart nog gewoon was, zat ik niet de hele tijd met die pauperpas die niet door mijn portemonnee heen kan te kloten
Ja, en hele groepen studenten die binnenkort met een geblokkeerde pas zitten, omdat het in spitsbussen op universiteiten nogal onduidelijk is of je wel uitcheckt, aangezien er iedere seconden 2 studenten per kastje proberen uit te checken.quote:Op dinsdag 21 september 2010 18:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik merk wel dat het in- en uitstappen gewoon veel langer duurt omdat iedereen even die paal moet aanranden. Ik hoef dat natuurlijk niet, maar ik moet wel op al die andere verliezers wachten.
Iedere seconde 2 studenten is nog best rap.. In Ehv denkt men nog dat je moet wachten totdat de "Uitgecheckt" melding van je voorganger van het schermpje verdwijntquote:Op dinsdag 21 september 2010 18:42 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ja, en hele groepen studenten die binnenkort met een geblokkeerde pas zitten, omdat het in spitsbussen op universiteiten nogal onduidelijk is of je wel uitcheckt, aangezien er iedere seconden 2 studenten per kastje proberen uit te checken.
Dat is misschien overdreven, maar je kan je voorstellen dat bus 12s naar de uithof in de spits nogal vol zit en dat je dan soms door de stroom wordt meegevoerd en maar 1 kans krijgt.quote:Op dinsdag 21 september 2010 18:46 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Iedere seconde 2 studenten is nog best rap.. In Ehv denkt men nog dat je moet wachten totdat de "Uitgecheckt" melding van je voorganger van het schermpje verdwijnt
Klopt, het was (ben daar sinds dit jaar weg) altijd gokken of je in- of uitgecheckt was. Gelukkig nooit problemen mee gehad.quote:Op dinsdag 21 september 2010 19:44 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat is misschien overdreven, maar je kan je voorstellen dat bus 12s naar de uithof in de spits nogal vol zit en dat je dan soms door de stroom wordt meegevoerd en maar 1 kans krijgt.
DBquote:German railway operator Deutsche Bahn has confirmed it will test its high-speed ICE-3 train in the Channel Tunnel as it considers expanding its European services.
Ja, of ze moeten nieuwe treinen kopen die in het midden kunnen splitsen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Die moeten verplicht met dubbele setjes gaan rijden in de Kanaaltunnel toch?
Er moet m.i. een kleine wijziging plaatsvinden waardoor in- en uitchecken sneller gaat. Nu hou je je pas er tegenaan en blijft het lampje anderhalve seconde aan. Door het lampje even te laten knipperen zie je sneller of je pas "gepakt" is.quote:Op dinsdag 21 september 2010 18:46 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Iedere seconde 2 studenten is nog best rap.. In Ehv denkt men nog dat je moet wachten totdat de "Uitgecheckt" melding van je voorganger van het schermpje verdwijnt
Echt, hou ermee opquote:Op dinsdag 21 september 2010 20:19 schreef Crientj het volgende:
Ksst. Mijn smileys zijn tenminste tof. ;D
Ze werken alleen nietquote:Op dinsdag 21 september 2010 20:19 schreef Crientj het volgende:
Ksst. Mijn smileys zijn tenminste tof. ;D
Kijk dat weten we dan ook weer, even in mijn agenda voor volgend jaar zettenquote:Op dinsdag 21 september 2010 20:25 schreef Dr_Flash het volgende:
neem er nog eentjeeen passagierstrein vol met spoortaven, ja hoor. En ik ben de Paashaas
![]()
Sowieso, alsof het wat boeit. Het verschil in massa tussen een leeg en een ramvol treinstel is hooguit een procent of 10-15 van het lege gewicht.
goed gedaan!quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:49 schreef Yreal het volgende:
Eerst even de verplichte kijk mij machinst van de v250 zijn foto
[ afbeelding ]
![]()
![]()
[ afbeelding ]
In elke stoel staat een 50 liter vat met water, op de grond liggen 9 staven per "Blok" (wat je ziet op de foto) van in totaal 350 killo
Jij krijgt een handbeschilderd eitje van me hoor Borkiequote:Op dinsdag 21 september 2010 20:51 schreef bork het volgende:
[..]
Kijk dat weten we dan ook weer, even in mijn agenda voor volgend jaar zetten:)
Wat ik begrepen heb is dat de regel van splitsen in het midden komt te vervallen omdat dit in de 15 jaar dat Eurostar rijdt nog nooit is gebruikt. De minimale treinlengte van 400 meter blijft wel gehandhaafd, omdat Eurotunnel wil dat er altijd 2 deuren rechtstreeks tegenover de deuren van de noodtunnel staan.quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:12 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ja, of ze moeten nieuwe treinen kopen die in het midden kunnen splitsen.
Ja, mee eens. Iedere mogelijke vorm van concurrentie voor Fyra is meer dan welkom.quote:Maar wat is er mis mee. Waarschijnlijk gaat DB een ICE3 vanuit Amsterdam en uit Keulen koppelen op Brussel en dat is toch alleen maar geweldig?
Mee eens, dit soort dingen had allang in Italië of in Velím gedaan kunnen worden. Dat het nu nog hier in Nederland allemaal gebeurt zegt volgens mij niet veel meer dan dat AnsaldoBreda dat ding naar NL heeft gestuurd zodat ze zich in ieder geval aan het contract zouden houden ("binnen 9 maanden na oplevering van de HSL-Zuid moet er minstens één stel in NL zijn" o.i.d.).quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:51 schreef Dr_Flash het volgende:
absurd. Dat moet hier nu nog getest worden?![]()
![]()
Alsof je een auto koopt en eerst nog even met wat van die botspoppen aan de gang gaat.
Zoveel gewicht is er helemaal niet nodig, omdat het toch luchttransport wordtquote:Op dinsdag 21 september 2010 20:49 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
In elke stoel staat een 50 liter vat met water, op de grond liggen 9 staven per "Blok" (wat je ziet op de foto) van in totaal 350 killo
Dit is natuurlijk onzin he, dat snap je zeker zelf welquote:Op dinsdag 21 september 2010 20:52 schreef James1988 het volgende:
Er is een deur iedere 375 meter, een los ICE3-treinstel is 200 meter lang. Door er 2 te combineren gaan de deuren mooi uitkomen met de deuren van de trein zodat in geval van nood niet iedereen langs één deur hoeft.
[..]
Maar het is wel de redenatiequote:Op dinsdag 21 september 2010 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk onzin he, dat snap je zeker zelf welIedereen uit hetzelfde treinstel moet nog steeds langs één deur, en overlopen van de ene Velaro naar de andere kon al nooit.
Ik heb even gekeken, een lege V250 set weegt 423 ton, maximaal operationeel gewicht is 485 ton. Dat is nog geen 15 % zwaarder dan een lege. Ik begrijp dit soort proefjes nooit zo goed. Bij een reizigerstrein maakt het voor het remmen simpelweg geen flikker uit of hij vol of leeg is. Dan hebben we het nog niet eens over het feit dat een zwaardere trein ook meer wrijvingskracht tussen wielen en rails betekent. Dit soort dingen is echt totale onzin.quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zoveel gewicht is er helemaal niet nodig, omdat het toch luchttransport wordt
Ja, mee eens. Het is klinkklare onzin maar zo is het nou eenmaal. Men wil treinen van 400 meter lengte juist vanwege 2 deuren voor de nooddeuren.quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk onzin he, dat snap je zeker zelf welIedereen uit hetzelfde treinstel moet nog steeds langs één deur, en overlopen van de ene Velaro naar de andere kon al nooit.
Okee, ik had bij de bevoegde instanties een IQ boven het vriespunt verwacht, mijn fout, sorryquote:Op dinsdag 21 september 2010 20:57 schreef Yreal het volgende:
Dat had ik ook, al bracht ik het netter.
Maar een dagje met die gasten en ik vind het geen wonder dat alles zo sloom loopt. mijn hemel wat zijn die lui sloom
Het enige wat je met die 400meter-regel forceert is dat er altijd minstens EEN nooddeur tegenover een deur in de trein is. Iets wat bij een 200 m lange trein lang niet zeker is. Maar nogmaals: zonder doorloopkop heeft de helft van de passagiers daar dus geen fuck aanquote:Op dinsdag 21 september 2010 21:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja, mee eens. Het is klinkklare onzin maar zo is het nou eenmaal. Men wil treinen van 400 meter lengte juist vanwege 2 deuren voor de nooddeuren.
Waarschijnlijk wordt het DB ten zeerste aangeranden om reizigers zo veel mogelijk over de treinen te spreiden zodat er niet alsnog een hoop mensen bij één deur staan te dringen.
Hmm, ja, goed punt. Hoe dan ook, dat is de redenatie die ik had begrepen op HGBTF. Zie ook de posts vanaf deze post. nighttrain werkt voor Eurotunnel.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het enige wat je met die 400meter-regel forceert is dat er altijd minstens EEN nooddeur tegenover een deur in de trein is. Iets wat bij een 200 m lange trein lang niet zeker is. Maar nogmaals: zonder doorloopkop heeft de helft van de passagiers daar dus geen fuck aan
Nee, de gemiddelde afstand is 375 meter. Soms minder, maar het gemiddelde is 375 meter.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:09 schreef Ascendancy het volgende:
De nooddeuren zijn toch iedere 200 meter?
Foto?quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:10 schreef Mkr het volgende:
Zie net op ut dat er op spoor 3 een mat tegen het stootblok gereden is. Verder geen schade volgens mij maar toch!
En net alleen dat , al baalde ik wel dat ik alleen een mobieltje had, ook nog 11,50 per uur waar we niet eens heel hard voor hoefde te werken en nog betaald een uurtje pauzequote:Op dinsdag 21 september 2010 21:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Okee, ik had bij de bevoegde instanties een IQ boven het vriespunt verwacht, mijn fout, sorryBlijft in ieder geval een leuke fotogelegenheid voor jou over, en dat heb je goed gedaan
Waarom is dat eigenlijk. Het is niet alsof zo'n deur duur is toch? En 400 meter is best een bizarre afstand.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:11 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee, de gemiddelde afstand is 375 meter. Soms minder, maar het gemiddelde is 375 meter.
Oh echt? Wanneer? Ik ben dr vanavond nog langsgelopenquote:Op dinsdag 21 september 2010 21:10 schreef Mkr het volgende:
Zie net op ut dat er op spoor 3 een mat tegen het stootblok gereden is. Verder geen schade volgens mij maar toch!
Kanaal. Tunnel. Diep. Water. Flink wat.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:14 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Waarom is dat eigenlijk. Het is niet alsof zo'n deur duur is toch? En 400 meter is best een bizarre afstand.
U vraagt wij draaien! http://yfrog.com/nfqt9jjquote:
Jah dat snap ik, en die servicetunnel zit tussen de 2 sporen in. Maar wat heeft de hoeveelheid deuren die er aan vast zit ermee te maken dan?quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kanaal. Tunnel. Diep. Water. Flink wat.
Het is niet alsof die nooddeuren naar de frisse buitenlucht leiden, die leiden naar de servicetunnel.
Ooh. Valt nog wel mee ;Dquote:Op dinsdag 21 september 2010 21:16 schreef Mkr het volgende:
[..]
U vraagt wij draaien! http://yfrog.com/nfqt9jj
zie editquote:Op dinsdag 21 september 2010 21:16 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Jah dat snap ik, en die servicetunnel zit tussen de 2 sporen in. Maar wat heeft de hoeveelheid deuren die er aan vast zit ermee te maken dan?
Niks ernstigs, ala den haag csquote:Op dinsdag 21 september 2010 21:16 schreef Mkr het volgende:
[..]
U vraagt wij draaien! http://yfrog.com/nfqt9jj
De deur kost niet veel, maar als je weet hoe de Kanaaltunnel is gebouwd wordt het een ander verhaal: het zijn twee losse tunnels met een servicetunnel in het midden. Deze servicetunnel is d.m.v. doorgangen verbonden met de andere tunnels, en er is overdruk in de servicetunnel. Iedere verbinding tussen service- en spoortunnel kost dus wel het nodige.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:14 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Waarom is dat eigenlijk. Het is niet alsof zo'n deur duur is toch? En 400 meter is best een bizarre afstand.
Dat stelt niks voor iddquote:Op dinsdag 21 september 2010 21:16 schreef Mkr het volgende:
[..]
U vraagt wij draaien! http://yfrog.com/nfqt9jj
Dat verklaart. Ik stelde me de eurotunnel als geheel voor als 3 tunnels vlak naast elkaar.quote:
Op zich is het dat ook wel, de twee spoortunnels liggen maar 30 meter uit elkaar. Een verbindingstunnel tussen een nooddeur en de servicetunnel is dus maar een meter of 13 lang. Maar bedenk je wel dat er vanuit beide buizen die tunneltjes gebouwd moesten worden. En dat betekent dus 50,5 km tunnel / 375 meter tussen 2 nooddeuren is ruim 130 nooddeuren en verbindingstunnels per spoorbuis, dus ongeveer 260 tunneltjes in totaal. Dat wordt toch een prijzig verhaal.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:19 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat verklaart. Ik stelde me de eurotunnel als geheel voor als 3 tunnels vlak naast elkaar.
Hmm. Die werkzaamheden schieten daar ook geen zak op zo te zienquote:Op dinsdag 21 september 2010 16:35 schreef Dr_Flash het volgende:
5. Euskirchen. Treinstel 644 501, een Talent van DB Regio, vertrekt als stoptrein richting Kall over de Eifelbahn.
[ afbeelding ]
hmmkayquote:Op dinsdag 21 september 2010 21:58 schreef Socios het volgende:
Lol, zie net in mijn baanvakadministratie dat ik gisteren na 11 jaar weer eens met de trein tussen Breda en Lage Zwaluwe heb gereisd. Destijds met ICR, nu met ICRm.
Klopt. Vorig jaar was het al een puinzooi. De voetbrug is inmiddels gesloopt trouwens.quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:01 schreef greavy het volgende:
[..]
Hmm. Die werkzaamheden schieten daar ook geen zak op zo te zien![]()
Toen ik er met Interrail langs kwam was het er ook al een bende met werkzaamheden.
Gewoon simpel exceldocumentje waar ik in bijhoud waar en wanneer ik in welk materieel gereisd heb.quote:
Toen ik er was (13 Juli) stond de brug nog overeind. Een brug waar je niet graag op wou lopen. Vooral planken aan de zijkant, en aan de onderkant ijzeren platen. Dat ding was ook niet echt stabiel... Stond een bordje naast dat er maximaal 20 mensen op mochtenquote:Op dinsdag 21 september 2010 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Klopt. Vorig jaar was het al een puinzooi. De voetbrug is inmiddels gesloopt trouwens.
Ik heb er weleen aan zitten denken om van elk baanvak te gaan bijhouden hoe vaak ik het bereden hebquote:Op dinsdag 21 september 2010 22:06 schreef Socios het volgende:
[..]
Gewoon simpel exceldocumentje waar ik in bijhoud waar en wanneer ik in welk materieel gereisd heb.
[ afbeelding ]
As we speak sta ik bij het maken van het screenshot op het punt om Boxtel - Tilburg eveneens na 11 jaar een update te geven. Ook van ICR naar ICRm.
Haha, hoevaak houd ik ook niet bij. Alleen wanneer het meest recent was.quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb er weleen aan zitten denken om van elk baanvak te gaan bijhouden hoe vaak ik het bereden hebMagoe, dan kan ik WEER alles uitzoeken. En dan nog: Neem je het buitenland ook mee?
Geniaal. Alleen irritant dat ik een traject als Boxtel-Tilburg dan elke dag opnieuw zou moeten tikkenquote:Op dinsdag 21 september 2010 22:06 schreef Socios het volgende:
[..]
Gewoon simpel exceldocumentje waar ik in bijhoud waar en wanneer ik in welk materieel gereisd heb.
[ afbeelding ]
As we speak sta ik bij het maken van het screenshot op het punt om Boxtel - Tilburg eveneens na 11 jaar een update te geven. Ook van ICR naar ICRm.
Zo zag het er zondag uit:quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:08 schreef greavy het volgende:
[..]
Toen ik er was (13 Juli) stond de brug nog overeind. Een brug waar je niet graag op wou lopen. Vooral planken aan de zijkant, en aan de onderkant ijzeren platen. Dat ding was ook niet echt stabiel... Stond een bordje naast dat er maximaal 20 mensen op mochten
Weet je zeker dat het niet al vanmorgen was? Ik zag vanmorgen ook al een T/V-tje waar die koppeling wel heel erg ver naar rechts wees.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:10 schreef Mkr het volgende:
Zie net op ut dat er op spoor 3 een mat tegen het stootblok gereden is. Verder geen schade volgens mij maar toch!
Haha, tuurlijk wel. Wie leest de OP?quote:Op woensdag 22 september 2010 08:15 schreef greavy het volgende:
Wordt het niet steeds opnieuw gevraagd
Papegaai.quote:Op woensdag 22 september 2010 11:39 schreef greavy het volgende:
Godgloeiende.. Waarom het woord 'WELKE' altijd? Het moet hier (volgens mij) toch echt DIE zijn.....
En dat zegt iemand die consequent alles 'verhunt'?quote:Op woensdag 22 september 2010 11:39 schreef greavy het volgende:
Godgloeiende.. Waarom het woord 'WELKE' altijd? Het moet hier (volgens mij) toch echt DIE zijn.....
Look who's talkingquote:Op woensdag 22 september 2010 11:39 schreef greavy het volgende:
Godgloeiende.. Waarom het woord 'WELKE' altijd? Het moet hier (volgens mij) toch echt DIE zijn.....
Nee, het was wat frisjesquote:Op woensdag 22 september 2010 10:57 schreef Eix het volgende:
Fles, je jas deze keer niet in het talentje @ Euskirchen laten liggen?
"getest" hmmquote:Op woensdag 22 september 2010 12:06 schreef Peterselieman het volgende:
Leuke dag om te reizen gaat zondag 10 oktober worden. Dan wordt de nieuwe winterdienstregeling van de NS getest en rijden er alleen maar pendeltreinen in Nederland
Elk taxibedrijf heeft een speciaal prijsje voor een ritje Schipholquote:Op woensdag 22 september 2010 12:41 schreef Guppyfriend het volgende:
You'll hate me tomorrow, ik ga met twee hutkoffers naar Schiphol
Ja nee, daar worden we blij van.quote:Reisvoorbeelden van zondag 10 oktober:
* Reist u van Maastricht naar Amsterdam dan duurt uw reis 20 minuten langer en moet u 3 keer extra overstappen.>
* Reist u van Schiphol naar Zwolle dan duurt uw reis 17 minuten langer en moet u 1 keer extra overstappen.
* Reist u van Utrecht naar Amsterdam dan duurt uw reis 4 minuten langer en hoeft u niet over te stappen.
* Reist u van Groningen naar Den Haag dan duurt uw reis 42 minuten langer en moet u 3 keer extra overstappen.
* Reist u van Eindhoven naar ’s-Hertogenbosch dan duurt uw reis 1 minuut langer en hoeft u niet over te stappen.
Wacht ff, is dit serieus?quote:Op woensdag 22 september 2010 13:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja nee, daar worden we blij van.
Nee, ik ga keurig buiten de spitsquote:Op woensdag 22 september 2010 12:47 schreef Yreal het volgende:
als je in de spits gaat moet je inderdaad sterven![]()
Ze oefenen het alleen even. Het valt overigens wel mee hoor, want ik ben in een zware sneeuwstorm afgelopen winter van Utrecht waar niets lag naar Leeuwarden gereisd waar echte sneeuwduinen lagen en slechts enkele tellen later op het station aangekomen dan verwacht mocht worden, dus het kan wel.quote:Op woensdag 22 september 2010 13:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Wacht even. We sturen dus gewoon aan op een situatie waarin WEER alle wissels bevriezen?
Bij sneeuwloos weer ja. Lekker zinvol.quote:Op woensdag 22 september 2010 13:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze oefenen het alleen even.
Ze hebben in januari al uitgebreid geoefend (mét sneeuw) was dat echt niet genoeg?quote:Op woensdag 22 september 2010 13:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze oefenen het alleen even.
Men moet even aan het publiek laten zien dat er iets gedaan wordt. Meer is het niet. This test was brought to you by Poppenkast Meerstadt BVquote:Op woensdag 22 september 2010 13:29 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ze hebben in januari al uitgebreid geoefend was dat echt niet genoeg?
Een collega van mij heeft vanmorgen 30 minuten staan wachten op een ETMET station. Hij is erg enthousiast!quote:Op woensdag 22 september 2010 14:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Op zich heeft ETMET aangetoond dat plannen in de werkelijkheid anders kunnen uitpakken. Als ze de wintermaatregelen niet testen en het loopt in de winter weer mis, dan zeikt iedereen dat het niet getest is.
Hallo.quote:Op woensdag 22 september 2010 14:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Op zich heeft ETMET aangetoond dat plannen in de werkelijkheid anders kunnen uitpakken. Als ze de wintermaatregelen niet testen en het loopt in de winter weer mis, dan zeikt iedereen dat het niet getest is.
Echt. Telkens Misschien Een Trein. 30 minuten best netjes tochquote:Op woensdag 22 september 2010 14:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een collega van mij heeft vanmorgen 30 minuten staan wachten op een ETMET station. Hij is erg enthousiast!
Hallo!quote:Op woensdag 22 september 2010 14:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hallo.
de NORMALE dienstregeling faalde in de winter. MET een bizarre hoeveelheid sneeuw.
Welk leeghoofd gaat dan nu de NOODdienstregeling bij SNEEUWLOOS weer testen "zodat men niet kan zeggen dat het niet getest is"?![]()
Men is gewoon volstrekt irrelevant reizigers aan het duperen.
Elke Trein Makkelijk Extra Traagquote:Op woensdag 22 september 2010 14:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Echt. Telkens Misschien Een Trein. 30 minuten best netjes toch
Dat weet ik ook welquote:Op woensdag 22 september 2010 14:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik heb de plannen niet bedacht,
Precies. Dus DAAR is deze test voor bedoeld. Niet voor iets feitelijks.quote:ik voorspel alleen maar de reacties in nog zo'n winter.
Dat had je in januari ook durven zeggen hequote:En zo bizar veel sneeuw lag er nou ook weer niet. Ik heb het wel eens erger gezien in Nederland.
Serieus hoor, wat verwacht je nou van die test?quote:Op woensdag 22 september 2010 14:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
In januari werkte ik er ook al.
En het lijkt me wel nuttig om iets te testen vķķr je het nodig hebt. Maar goed, blijkbaar verschillen we gewoon van mening.
Bij mij nu al inderdaadquote:Op woensdag 22 september 2010 14:38 schreef Peterselieman het volgende:
Het leidt volgens mij alleen maar tot frustratie.
25 sep komt de volledige drgl beschikbaar voor die dag.quote:Op woensdag 22 september 2010 14:41 schreef Ireyon het volgende:
Maar van wat ik begrijp blijven er wel Intercities rijden en dus niet alleen stoptreintjes? Althans, het lijkt me erg sterk dat Ehv - Ht met 4 extra stops slechts 1 minuut langer duurt.
En uiteraard aangekondigd, dus geen GtbVquote:Op woensdag 22 september 2010 14:55 schreef Duvel het volgende:
Ik hoop dat ze het wel een beetje leuk simuleren, dus ook overgaan van gewone dienstregeling naar godgloeiende puinzooi naar nooddienstregeling. Maar dat zal wel niet, mensen in het kader van een test opzadelen met drie uur wachten op een station terwijl er niets rijdt.
Alleen een nooddienstregeling is het halve werk. Bedenk wel dat het een hoop improvisatie vraagt van de treindienstleiders en het andere personeel. Dus wat dat betreft is het een aardige test.
Verder vooral PR. Helaas.
Tenzij de dienstregeling in de soep looptquote:Op woensdag 22 september 2010 15:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En uiteraard aangekondigd, dus geen GtbV
Dat zou wel een gigantisch brevet van onvermogen zijn natuurlijkquote:Op woensdag 22 september 2010 15:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Tenzij de dienstregeling in de soep loopt
Het moet wel lukken denk ik zoquote:Op woensdag 22 september 2010 15:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zou wel een gigantisch brevet van onvermogen zijn natuurlijk
Nee. "improvisaties" plannen en ze vervolgens uitvoeren, daar test je niets mee. In ieder geval niets relevants. Improvisaties zijn bij definitie dingen die je niet plant.quote:Op woensdag 22 september 2010 14:55 schreef Duvel het volgende:
Alleen een nooddienstregeling is het halve werk. Bedenk wel dat het een hoop improvisatie vraagt van de treindienstleiders en het andere personeel. Dus wat dat betreft is het een aardige test.
Nou ja, ik bedoel: trdls in Groningen zijn gewend IC's naar Den Haag, Rotterdam, Schiphol of Amsterdam te sturen, en nu gaan ze maar tot Zwolle. En zo in het hele land.quote:Op woensdag 22 september 2010 15:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. "improvisaties" plannen en ze vervolgens uitvoeren, daar test je niets mee. In ieder geval niets relevants. Improvisaties zijn bij definitie dingen die je niet plant.
Goed chefquote:Op woensdag 22 september 2010 16:53 schreef Zug-Chef het volgende:
Doet er niet toe, wees blij dat ik wat post.
Dan ist goed, dan zit er toch geen hol in die treinen, die vervoeren alleen 9-5/6 kantoor personeel en wat studentenquote:Op woensdag 22 september 2010 13:09 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Nee, ik ga keurig buiten de spits![]()
Antwerpen, lezen is toch een uitstervende kunst anno 2010quote:Op woensdag 22 september 2010 17:22 schreef Peter het volgende:
http://www.stedentripper.com/blog/mooiste-europese-stations/
Brussel het mooiste station?
Brussel staat (terecht) niet in de lijst?quote:Op woensdag 22 september 2010 17:22 schreef Peter het volgende:
http://www.stedentripper.com/blog/mooiste-europese-stations/
Brussel het mooiste station?
http://www.standaard.be/a(...)elid=DMF20100921_114quote:Treinen die niet langer hoeven te stoppen om passagiers op te pikken? Het klinkt als science-fiction, maar in China wordt nagedacht over hogesnelheidstreinen die passagiers oppikken en laten uitstappen aan hoge snelheid.
Een hogesnelheidstrein tussen de hoofdstad Peking en de stad Guangzhou, op 2.180 kilometer, zou al snel twee en een half uur tijd winnen als de trein niet zou moeten stoppen in de zowat dertig stations langs de route.
Een Chinees promofilmpje toont hoe dit in zijn werk zou gaan. Passagiers die aan boord van de trein willen, moeten eerst plaatsnemen in een koppelingsmodule. Wanneer de trein in het station aankomt, stopt deze niet. Hij vertraagt alleen voldoende om de koppelingsmodule mee te nemen vooraan op het dak.
Terwijl de trein zich verwijdert van het station, stappen de passagiers vanuit deze module over op de eigenlijke trein. Wanneer iedereen is uitgestapt, verplaatst de module zich naar de achterkant van trein. Daar kunnen de passagiers die willen uitstappen in een volgend station plaatsnemen.
Wanneer de trein het station bereikt, laat hij de koppelingsmodule achter in het station. Passagiers kunnen gerust de tijd te nemen om uit te stappen aangezien de trein al is vertrokken.
Die dag moet je gewoon thuisblijven want het wordt één grote teringzooi. EN het is nog opzet ook. En nou hou ik erover opquote:Op woensdag 22 september 2010 17:56 schreef Crientj het volgende:
Hmm. Zo te lezen is het dus handig om op die dag even de twitterdiensten van AV uit te zetten.
Wedden van niet? Ik verwacht op de dag zelf ook nog wel wat opmerkingen hoor.quote:Op woensdag 22 september 2010 18:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die dag moet je gewoon thuisblijven want het wordt één grote teringzooi. EN het is nog opzet ook. En nou hou ik erover op
On-Board Info System of zoiets.. die fancy schermen met verwachte aankomsttijden en evt. Wifi.quote:
Dat gaat niet, want Dennis is jarig dan.quote:Op woensdag 22 september 2010 18:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die dag moet je gewoon thuisblijven want het wordt één grote teringzooi. EN het is nog opzet ook. En nou hou ik erover op
Leuk verjaardagskadootje danquote:Op woensdag 22 september 2010 18:20 schreef Crientj het volgende:
[..]
Dat gaat niet, want Dennis is jarig dan.
Vanochtend stroomstoring tussen Utrecht en Ede, vanmiddag wisselstoring bij Wolfheze.quote:Op woensdag 22 september 2010 18:56 schreef Fixers het volgende:
Leuk dat van de 10e maar volgens mij doen ze vandaag alvast droogoefenen. Wat is er in vredesnaam gebeurd dat alles met +5 tot +10 rijdt?
Alles waar ik last van had tenminstequote:Op woensdag 22 september 2010 19:02 schreef Fixers het volgende:
Dat is alles? Waarom moet mij route Hilversum-Breda inclusief het alternatief via amersfoort daar onder lijden?
't Duurt nog 5 minuten en dan krijg je dat standaard "Het spoor is nog bezet" gelulquote:Op woensdag 22 september 2010 19:11 schreef Ascendancy het volgende:
"dames en heren, wij staan stil omdat wij voor een rood sein staan"
Nee goh, dat kan ik ook wel bedenken, ik wil weten waarom
Vanmorgen ook weer een kapotte trein tussen Gouda en Den Haag, waar XM heel blij mee was. De IC Gouda - Den Haag van 7:34 werd omgeleid via Rotterdam/Blijdorp, en werd niet alleen achter de IC van 7:37 gemikt, maar ook achter de stoptrein van 7:45. Daar word je blij van. Resultaat: +38.quote:Op woensdag 22 september 2010 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Alles waar ik last van had tenminste![]()
Of: "er is nog geen parkeerplaats voor ons".quote:Op woensdag 22 september 2010 19:14 schreef Ireyon het volgende:
[..]
't Duurt nog 5 minuten en dan krijg je dat standaard "Het spoor is nog bezet" gelul
en terecht. Falen en zakkenvullen gaat nou eenmaal moeilijk samen.quote:Op woensdag 22 september 2010 20:19 schreef Peter het volgende:
ProFail mag directiesalaris niet verhogen: http://www.nu.nl/economie(...)e-niet-verhogen.html
Mja, in het bedrijfsleven gebeurt het anders wel hoorquote:Op woensdag 22 september 2010 20:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
en terecht. Falen en zakkenvullen gaat nou eenmaal moeilijk samen.
Ik heb nu 3 maanden aan dit onderdeel mogen werken, dus misschien kan ik wel iets toelichten.quote:Op woensdag 22 september 2010 14:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Serieus hoor, wat verwacht je nou van die test?
1) Het is een zondag, terwijl je een eventuele nooddienstregeling het hardst nodig hebt op een doordeweekse dag.
2) Er zal geen sneeuw liggen en geen wissel bevroren zijn.
3) In januari is er een maand lang wel met extreem weer en wel doordeweeks volgens de nooddienstregeling gereden, wat hebben we daarvan geleerd? En wat hebben we daar niet van geleerd, wat nu wel uit zo'n zondagse test zou blijken?
4) Waarom kan dit niet gewoon met een simpele simulatie gedaan worden?
We kunnen best van mening verschillen, maar iedereen die er langer dan een kwart seconde over nadenkt kan inzien dat deze "test" geen enkel zinnig doel dient. Anders dan publieksvertoon dan natuurlijk.
Reizigersvereniging ROVER heeft weer eens geklaagd.quote:Op woensdag 22 september 2010 14:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Serieus hoor, wat verwacht je nou van die test?
1) Het is een zondag, terwijl je een eventuele nooddienstregeling het hardst nodig hebt op een doordeweekse dag.
2) Er zal geen sneeuw liggen en geen wissel bevroren zijn.
3) In januari is er een maand lang wel met extreem weer en wel doordeweeks volgens de nooddienstregeling gereden, wat hebben we daarvan geleerd? En wat hebben we daar niet van geleerd, wat nu wel uit zo'n zondagse test zou blijken?
4) Waarom kan dit niet gewoon met een simpele simulatie gedaan worden?
We kunnen best van mening verschillen, maar iedereen die er langer dan een kwart seconde over nadenkt kan inzien dat deze "test" geen enkel zinnig doel dient. Anders dan publieksvertoon dan natuurlijk.
Bert Klerk zal aan de andere kant zijn gage niet terugschroeven of de (kaviaar)weldoener spelen...quote:Op woensdag 22 september 2010 20:19 schreef Peter het volgende:
ProFail mag directiesalaris niet verhogen: http://www.nu.nl/economie(...)e-niet-verhogen.html
Duurt het laden van een dienstregeling zolang? Is er geen sneller algoritme mogelijk bij ProRail?quote:Op woensdag 22 september 2010 20:35 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Ik heb nu 3 maanden aan dit onderdeel mogen werken, dus misschien kan ik wel iets toelichten.
De ICT van ProRail bestaat uit een aantal systemen die samen de treinenloop en de daarbij behorende reisinformatie regelen. Al deze systemen bevatten plannen, voor elk systemen een aparte versie. In de normale dienst worden deze plannen altijd 2 dagen van tevoren geladen. Daarnaast geldt dat een aantal systemen 02:00 als dagovergang kennen en een aantal 00:00 (waardeloos, historisch zo gegroeid). Als je nu een nooddienst wil opstarten, kan je niet zomaar even voor de volgende dag een ander plan laden. Ook kan je niet even de al geladen plannen wijzigen, omdat hier bij bijv. het systeem van de treindienstleider al materieelrelaties aan vast zitten en bij de verkeersleider kunnen plannen geeneens verwijderd worden (ja, kan wel, maar een lege database restoren valt daar wat mij betreft niet onder). Wat men nu gaat doen (het enige ook wat 'men' durft) is van tevoren aankijken of er sneeuw op komt is. Indien zo, dan laat men de systemen 'leeg lopen' tot de avond van tevoren en op dat moment wordt besloten op een normaal dan wel alternatief plan wordt geladen. Indien het en alternatief plan betreft, heb je dus te maken met dat tijdsverschil van 2 uur, wat in eerste instantie opgelost zou moeten worden met handwerk. Hier heeft men later wel weer een extra plan voor bedacht. Nu zijn deze elementen de afgelopen maanden uiteraard uitvoering in simulatie getest, maar dit heeft wel een aantal nadelen. Zo kunnen niet alle 13 treindienstleidersposten nergezet worden en kunnen wij ook niet de load van die posten neerzetten (niet alleen rijden van treinen, maar ook telefoongesprekken e.d.). Ook al zou je die eerste twee wel kunnen (blijft gedeeltelijk wel een beperking van ProRail), dan nog kunnen verschillen optreden. De alternatieve plannen zullen hetzelfde zijn voor alle dagen, vandaar dat de test op een zondag kan, daar het niet uitmaakt in de hoeveelheid treinen. Het gaat dus vooral om de processen binnen ICT en met trdl's e.d. en de volgorde van laden (bleek ook nog uit te maken...), niet of het nou vriest of niet.
En mocht er nou toch eerder sneeuw zijn dan verwacht, dan heeft men nog iets bedacht, namelijk "snel alternatief plan". Dit kan direct uitgevoerd worden en betreft het aanpassen van de huidige dienstregeling, en hier is dus wel data uit januari terecht gekomen. Hierbij worden diensten in principe gehalveerd en series doorgetrokken. In dit model heeft men uiteindelijk maar 200 wissels nodig die cruciaal zijn voor de uitvoerende dienst. Hoe dit te doen? Nou bijv het doortrekken van de stopper uit Maastricht naar Eindhoven, zo gebruik je al geen wissel meer te Roermond en Weert bijvHet nadeel hiervan is minder vat op materieelstromen, die bij het alternatieve plan al vastliggen.
En nu het inhoudelijke betoog graag?quote:Op woensdag 22 september 2010 20:49 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Reizigersvereniging ROVER heeft weer eens geklaagd.![]()
Het enige wat die mastodontenbond verdient is een welgemeende 'fuck you' en een welgemeende 'kust mijn kloten'. Ik durf te wedden dat diezelfde opa's bij de testresultaten uit de computersimulaties de duimen omhoog doen en achteraf stennis schoppen omdat de nooddienstregeling niet overeenkomt met de theorie...
Michael van der Vlis betekent net zoveel voor OV-reizigers als Maarten van Rossem voor SBS6...
OKee, tof. Verhelderend.quote:Op woensdag 22 september 2010 20:35 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Ik heb nu 3 maanden aan dit onderdeel mogen werken, dus misschien kan ik wel iets toelichten.
De ICT van ProRail bestaat uit een aantal systemen die samen de treinenloop en de daarbij behorende reisinformatie regelen. Al deze systemen bevatten plannen, voor elk systemen een aparte versie. In de normale dienst worden deze plannen altijd 2 dagen van tevoren geladen. Daarnaast geldt dat een aantal systemen 02:00 als dagovergang kennen en een aantal 00:00 (waardeloos, historisch zo gegroeid). Als je nu een nooddienst wil opstarten, kan je niet zomaar even voor de volgende dag een ander plan laden. Ook kan je niet even de al geladen plannen wijzigen, omdat hier bij bijv. het systeem van de treindienstleider al materieelrelaties aan vast zitten en bij de verkeersleider kunnen plannen geeneens verwijderd worden (ja, kan wel, maar een lege database restoren valt daar wat mij betreft niet onder). Wat men nu gaat doen (het enige ook wat 'men' durft) is van tevoren aankijken of er sneeuw op komt is. Indien zo, dan laat men de systemen 'leeg lopen' tot de avond van tevoren en op dat moment wordt besloten op een normaal dan wel alternatief plan wordt geladen. Indien het en alternatief plan betreft, heb je dus te maken met dat tijdsverschil van 2 uur, wat in eerste instantie opgelost zou moeten worden met handwerk. Hier heeft men later wel weer een extra plan voor bedacht. Nu zijn deze elementen de afgelopen maanden uiteraard uitvoering in simulatie getest, maar dit heeft wel een aantal nadelen. Zo kunnen niet alle 13 treindienstleidersposten nergezet worden en kunnen wij ook niet de load van die posten neerzetten (niet alleen rijden van treinen, maar ook telefoongesprekken e.d.). Ook al zou je die eerste twee wel kunnen (blijft gedeeltelijk wel een beperking van ProRail), dan nog kunnen verschillen optreden. De alternatieve plannen zullen hetzelfde zijn voor alle dagen, vandaar dat de test op een zondag kan, daar het niet uitmaakt in de hoeveelheid treinen. Het gaat dus vooral om de processen binnen ICT en met trdl's e.d. en de volgorde van laden (bleek ook nog uit te maken...), niet of het nou vriest of niet.
En mocht er nou toch eerder sneeuw zijn dan verwacht, dan heeft men nog iets bedacht, namelijk "snel alternatief plan". Dit kan direct uitgevoerd worden en betreft het aanpassen van de huidige dienstregeling, en hier is dus wel data uit januari terecht gekomen. Hierbij worden diensten in principe gehalveerd en series doorgetrokken. In dit model heeft men uiteindelijk maar 200 wissels nodig die cruciaal zijn voor de uitvoerende dienst. Hoe dit te doen? Nou bijv het doortrekken van de stopper uit Maastricht naar Eindhoven, zo gebruik je al geen wissel meer te Roermond en Weert bijvHet nadeel hiervan is minder vat op materieelstromen, die bij het alternatieve plan al vastliggen.
Een bedrijf als NS met een dienstverlenende taak kan niet zonder meer op 10-10-10 tegen de reizigers zeggen: Fuck you. Vandaag stuntelen we lekker wat aan bij wijze van proef.quote:Op woensdag 22 september 2010 20:49 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Reizigersvereniging ROVER heeft weer eens geklaagd.![]()
Het enige wat die mastodontenbond verdient is een welgemeende 'fuck you' en een welgemeende 'kust mijn kloten'. Ik durf te wedden dat diezelfde opa's bij de testresultaten uit de computersimulaties de duimen omhoog doen en achteraf stennis schoppen omdat de nooddienstregeling niet overeenkomt met de theorie...
Michael van der Vlis betekent net zoveel voor OV-reizigers als Maarten van Rossem voor SBS6...
Klopt, jammer maar helaas.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
OKee, tof. Verhelderend.
Maar dan erkennen we dus van tevoren dat de ICT op zijn zachtst gezegd een janboel is en van scratch af aan opnieuw opgebouwd zou moeten worden. Laten we dan eerst DAT doen, en vervolgens eens gaan testen hoe die nieuwe achterliggende infrastructuur met verstoringen zoals afgelopen winter omgaat.
Maar dat zal wel een financieel verhaal zijn zeker? En dus zitten we nog wel 20 jaar met dit soort geklungel.
Historisch zo gegroeid? Als ik jarenlang een array van 256 items heb gemaakt en ik gooi later item 257 erbij, dan kan mijn computer dat niet aan. Vaag taaltje, hier kan ik niets van bakken in mijn programma's...quote:Misschien is er een soort denkomslag nodig bij Prorail. Niet van "Sja dat tijdverschil, diehonderd verschillende systemen, dat is NOU EENMAAL HISTORISCH ZO GEGROEID" maar meer erkennen dat juist DAT het onderliggende en aan te pakken probleem is.
Visie? Jazeker. Op getallen die vooraf of achteraf worden gegaan door een financiële eenheid...quote:En wie weet, als dat gedaan en gelukt is, dat een salarisverhoging voor de directie, de mensen met Visie, wat meer "passend" genoemd kan worden.
Maakt het nog verschil dan?quote:Op woensdag 22 september 2010 21:03 schreef Eix het volgende:
En laten we maar niet hopen dat de proef mislukt en het die zondag een zelf gecreëerde chaos wordt.![]()
Het wordt een bloedbad dat je nog nooit gezien hebt.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:03 schreef Eix het volgende:
[..]
Een bedrijf als NS met een dienstverlenende taak kan niet zonder meer op 10-10-10 tegen de reizigers zeggen: Fuck you. Vandaag stuntelen we lekker wat aan bij wijze van proef.
Natuurlijk is het zonder meer belangrijk dat NS goed voorbereid de winter in gaat, maar er valt nauwelijks iets te winnen met deze proef. Slaagt de proef en lukt het tijdens winterweer ook om de dienstregeling om te schakelen dan was de proef niet nodig. Mislukt de proef dan zal het mij benieuwen hoe er nog voor de winter een wel werkend alternatief kan worden opgezet. Lukt de proef en gaat de NS alsnog op zijn gat in de winter, dan is de afgang compleet.
-edit-
En laten we maar niet hopen dat de proef mislukt en het die zondag een zelf gecreëerde chaos wordt.![]()
quote:Er is nader onderzoek nodig naar het treinongeluk in Zwolle vorig jaar. Dat heeft de rechtbank in Zwolle besloten.
In mei 2009 reed een goederentrein tegen een sneltrein met als gevolg dat beide treinen ontspoorden. Bij het ongeval raakte één persoon licht gewond. De aanrijding veroorzaakte veel vertraging omdat het een aantal dagen duurde voordat de sporen weer vrij waren.
Volgens het Openbaar Ministerie is de machinist door een rood sein gereden waardoor de treinen tegen elkaar botsten. De advocaat van de machinist wil onderzocht hebben of de machinist het sein wel gezien kan hebben. Ook wil hij antwoord op de vraag of het sein eigenlijk wel op rood stond en wil hij weten of er wel vaker treinen bij dat sein door rood rijden. Bij de politie verklaarde de machinist dat hij het sein misschien over het hoofd heeft gezien.
Ook de structuur van ROVER is zo gemolesteerd, dat alleen een klokkenluider de boosdoeners kan wippen.quote:Op woensdag 22 september 2010 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En nu het inhoudelijke betoog graag?
Allemaal zaken waarvan je denkt "Okee, het OVV / IVW onderzoek is kennelijk nog bezig". Waarom doet ineens een rechter hier een uitspraak over?quote:
Dat vraag ik me ook af.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Allemaal zaken waarvan je denkt "Okee, het OVV / IVW onderzoek is kennelijk nog bezig". Waarom doet ineens een rechter hier een uitspraak over?
Misschien dat ik wel meehelp, maar ik denk niet dat ik er iets aan zal hebben.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:34 schreef James1988 het volgende:
De ICT bij ProRail moet dus maar eens opgewaardeerd worden zodat meer flexibiliteit mogelijk is...
Ja, en al die kwijlende bejaarden weer terug in dienst nemen die als enigen nog met die VMS/PASCOE bakken kunnen omgaan. En nog een paar decennia doorbidden dat de rotzooi niet in elkaar dondert. En de directie de zakken vol stoppen, past ook wel in dat beeld.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:35 schreef Duvel het volgende:
ProRail moet gewoon al die ICT-inhuur er uit gooien.
Gebruiken de inhuurkrachten de 'programmeertaal aller programmeertalen' Java?quote:Op woensdag 22 september 2010 21:39 schreef Duvel het volgende:
Dat VMS kwam nog uit de NS tijd. De kennis daarvan is verloren gegaan door de opsplitsing. Maar serieus: kritieke bedrijfsprocessen door inhuurkrachten laten opzetten en onderhouden is volgens mij niet de goede weg.
Nee, maar zo gaat het tegenwoordig wel ...quote:Op woensdag 22 september 2010 21:39 schreef Duvel het volgende:
Dat VMS kwam nog uit de NS tijd. De kennis daarvan is verloren gegaan door de opsplitsing. Maar serieus: kritieke bedrijfsprocessen door inhuurkrachten laten opzetten en onderhouden is volgens mij niet de goede weg.
Dat was in de tijd dat systeemborden nog in waren.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, en al die kwijlende bejaarden weer terug in dienst nemen die als enigen nog met die VMS/PASCOE bakken kunnen omgaan. En nog een paar decennia doorbidden dat de rotzooi niet in elkaar dondert. En de directie de zakken vol stoppen, past ook wel in dat beeld.
Nou ja, in principe is alles wat mijn collega's en ik doen voor onze klanten bedrijfskritisch, en wij bestaan gewoonquote:Op woensdag 22 september 2010 21:39 schreef Duvel het volgende:
Dat VMS kwam nog uit de NS tijd. De kennis daarvan is verloren gegaan door de opsplitsing. Maar serieus: kritieke bedrijfsprocessen door inhuurkrachten laten opzetten en onderhouden is volgens mij niet de goede weg.
Dit is wat ze in de ICT Objectgeorienteerd Programmeren noemen.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, maar zo gaat het tegenwoordig wel ...
Ze moeten toe naar een basissysteem waar makkelijk modules ingezet kunnen worden. Door met meerdere schillen te gaan werken zou je systeem in theorie veel flexibeler moeten worden.
Suggestief.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:41 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Gebruiken de inhuurkrachten de 'programmeertaal aller programmeertalen' Java?
En dat kan een "inhuurkracht" niet?quote:Op woensdag 22 september 2010 21:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, maar zo gaat het tegenwoordig wel ...
Ze moeten toe naar een basissysteem waar makkelijk modules ingezet kunnen worden. Door met meerdere schillen te gaan werken zou je systeem in theorie veel flexibeler moeten worden.
Inhuren is op zich niet erg, maar de kennis is bij de bedrijven zelf helemaal weg, dus kun je je inhuurkrachten niet meer controleren. Lijkt mij onhandig.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja, in principe is alles wat mijn collega's en ik doen voor onze klanten bedrijfskritisch, en wij bestaan gewoonJe hoeft niet ZO laatdunkend te doen over "inhuurkrachten". Dan maak je in wezen dezelfde fout als die telegraafjournalist die bij dat Speno-ongeval in Stavoren de sensatie zocht met zijn kwalificatie "uitzendkracht". Alsof er een overtollige bordenasser aan de stuurtafel zat. Detachering is heel normaal in een groot aantal bedrijfstakken. Ook in de mijne, en ook in de jouwe
Telegraafjournalisten hoeven niet hun uiterste best te doen.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja, in principe is alles wat mijn collega's en ik doen voor onze klanten bedrijfskritisch, en wij bestaan gewoonJe hoeft niet ZO laatdunkend te doen over "inhuurkrachten". Dan maak je in wezen dezelfde fout als die telegraafjournalist die bij dat Speno-ongeval in Stavoren de sensatie zocht met zijn kwalificatie "uitzendkracht". Alsof er een overtollige bordenasser aan de stuurtafel zat. Detachering is heel normaal in een groot aantal bedrijfstakken. Ook in de mijne, en ook in de jouwe
Die zullen de berichten eerst nog wel vertalen.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:45 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Zo werken Bild en The Sun ook...
Is een Java-programmeur een techneut?quote:Op woensdag 22 september 2010 21:46 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Bij de vacatures blader jij automatisch verder zodra er technici gezocht worden?
Ach ja, het is inderdaad van vitaal belang om de kennis wel binnen je bedrijf te houden. Documenteren is dan ook erg belangrijk.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
Inhuren is op zich niet erg, maar de kennis is bij de bedrijven zelf helemaal weg, dus kun je je inhuurkrachten niet meer controleren. Lijkt mij onhandig.
Met Babelfish. Geen lezer die omkijkt naar die kromme verwrongen zinsconstructies...quote:Op woensdag 22 september 2010 21:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die zullen de berichten eerst nog wel vertalen.
Nee, ik blader nooit door vacatures. Ik heb het uitstekend naar mijn zin als inhuurkracht. En ik spreek geen woord Javaquote:Op woensdag 22 september 2010 21:46 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Bij de vacatures blader jij automatisch verder zodra er technici gezocht worden?
Dat zeg ik nietquote:Op woensdag 22 september 2010 21:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En dat kan een "inhuurkracht" niet?
Sterker nog: de Java-programmeur werd jarenlang nog gediscrimineerd door collega's die van C++ en C# houden.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
Is een Java-programmeur een techneut?
Dat maakt hem een techneut?quote:Op woensdag 22 september 2010 21:52 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Sterker nog: de Java-programmeur werd jarenlang nog gediscrimineerd door collega's die van C++ en C# houden.
Net zoals in de Internetbranche de PHP-scriptschrijvers niet serieus wordt genomen...
Ik ben van de harde, ouderwetse elektrotechniek. Dat is techniek, de rest spielerei.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:52 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Sterker nog: de Java-programmeur werd jarenlang nog gediscrimineerd door collega's die van C++ en C# houden.
Net zoals in de Internetbranche de PHP-scriptschrijvers niet serieus wordt genomen...
Ja maar daarom begrijp ik niet helemaal welke gedachte achter deze proef steekt.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:17 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Het wordt een bloedbad dat je nog nooit gezien hebt.
Of misschien niet. De structuur van de landelijke politiek en die van ProRail zijn zo gemolesteerd dat alleen een klokkenluider ervoor kan zorgen dat de schuldigen berecht worden, mits de klokkenluider zelf niet gevat wordt...
En of het dan niet gewoon komt doordat het een kwakkelwinter wasquote:
Spreek je dan wel Flash?quote:Op woensdag 22 september 2010 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, ik blader nooit door vacatures. Ik heb het uitstekend naar mijn zin als inhuurkracht. En ik spreek geen woord Java
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Legacy systems zijn wel grappig soms. Ik moest tijdens een stage werken op een AS/400 emulator. Verkeerde knop drukken voor het volgende regeleinde ("enter" ipv "+") betekende vastlopen en hoofdkantoor moeten bellen om te resetten. Dat gebeurde alleen vanaf mijn lokatie al een keer of 3-4 per dag.
quote:Op woensdag 22 september 2010 21:56 schreef Fixers het volgende:
[..]
Spreek je dan wel Flash?HihiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee.
Wel Pools.
Ik heb nog wel ergens een DOS-appje wat al je er op klikt een schermpje opent wat vrolijk zegt "Laatste backup is zoveel dagen geleden, wilt u een backup maken?" en dat tellertje loopt dan al sinds 1995 of zoWel millenniumproof trouwens
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Precies.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En of het dan niet gewoon komt doordat het een kwakkelwinter was
Programmeren is als baan ingewikkelder dan je denkt.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat maakt hem een techneut?![]()
Ik ken mannen die werkelijk virtuoos zijn met een waterzuiveringsinstallatie, maar die nog geen emailtje uit hun toetsenbord krijgen. DAT zijn techneuten.
ja, dat weet ik ook. Dus?quote:Op woensdag 22 september 2010 22:06 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Programmeren is als baan ingewikkelder dan je denkt.
Het duurt weken voordat je een model hebt getekend, dagen voordat je je plan verder uitwerkt en uren voordat je het programma hebt geschreven.
En dan moet je je product nog bijschaven omdat jij/je opdrachtgever nooit direct tevreden is.
Sorry, ik ga geen spoorstaven ontleden met een snijbrander. Daarvoor kun je me niet inhuren...quote:Op woensdag 22 september 2010 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, dat weet ik ook. Dus?
De boel zal toch echt een keer grondig op de schop moeten bij Prorail. En hoe eerder hoe beter. En of ze daar nou zo'n test bij gaan houden of niet dat maakt eigenlijk niet zo veel uit. Zelfs al gaat het goed. En zelfs al haal je daar dan de conclusie uit dat "je rustig nog wel een paar jaar door kunt modderen want dat het systeem bewezen winterhard is". Je kunt je ogen simpelweg niet BLIJVEN sluiten voor het feit dat de onderliggende systemen dringend aan vervanging toe zijn. Hoe moet ik dat nou eens verwoorden eer dat doordringt? Misschien moeten er eerst maar eens vet veel dooien vallen bij een vet verwijtbaar ongeluk wat iedereen had KUNNEN zien aankomen
Natuurlijk dringt het door bij mij.quote:Op woensdag 22 september 2010 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:
oke, het dringt niet door. Laat maar
Ja, ej, hoe is 't? Dan ben ik m'n mooie SharePoint-project kwijt ja?!quote:Op woensdag 22 september 2010 21:35 schreef Duvel het volgende:
ProRail moet gewoon al die ICT-inhuur er uit gooien.
Volgens mij ging dit niet om een sneltrein maar om de stoptrein zl-ut (5600)die net met de "led" DDAR vertrokken was uit Zwollequote:Op woensdag 22 september 2010 21:19 schreef dennistd het volgende:
Er is nader onderzoek nodig naar het treinongeluk in Zwolle vorig jaar. Dat heeft de rechtbank in Zwolle besloten.
In mei 2009 reed een goederentrein tegen een sneltrein met als gevolg dat beide treinen ontspoorden. Bij het ongeval raakte één persoon licht gewond. De aanrijding veroorzaakte veel vertraging omdat het een aantal dagen duurde voordat de sporen weer vrij waren.
Volgens het Openbaar Ministerie is de machinist door een rood sein gereden waardoor de treinen tegen elkaar botsten. De advocaat van de machinist wil onderzocht hebben of de machinist het sein wel gezien kan hebben. Ook wil hij antwoord op de vraag of het sein eigenlijk wel op rood stond en wil hij weten of er wel vaker treinen bij dat sein door rood rijden. Bij de politie verklaarde de machinist dat hij het sein misschien over het hoofd heeft gezien.
Huh?quote:Op woensdag 22 september 2010 23:18 schreef Yreal het volgende:
even terug naar die winterproef he.
Den haag - groningen +42... Dat staat gelijk aan den haag - zwolle in een boemel![]()
![]()
![]()
![]()
Is dat mission-critical?quote:Op woensdag 22 september 2010 22:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja, ej, hoe is 't? Dan ben ik m'n mooie SharePoint-project kwijt ja?!
De nieuwe Samenwerkingsomgeving is mede door mij opgebouwd. Wel redelijk essentieel voor een bedrijf... maar niet mission-critical.quote:
OK, ik had er een ander idee bij. Centraal opslaan van documenten is een mooi idee, mooi voor versiebeheer, maar kan best problemen opleveren. Maar dat valt buiten het bereik van dit topic.quote:Op donderdag 23 september 2010 00:48 schreef James1988 het volgende:
Ik weet niet of je SharePoint kent? De samenwerkingsomgeving die wij hebben gebouwd is een aantal aanpassingen op SharePoint-functionaliteit... o.a. voor het centraal opslaan van documenten e.d.
Dat project laat ik ongemoeid, ik concentreer me alleen op de programma's waarmee je dienstregelingen kunt creëren.quote:Op woensdag 22 september 2010 22:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja, ej, hoe is 't? Dan ben ik m'n mooie SharePoint-project kwijt ja?!
Als je mijn hulp nodig hebt, gewoon een sein geven. Ik zorg ervoor...quote:Op donderdag 23 september 2010 00:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
OK, ik had er een ander idee bij. Centraal opslaan van documenten is een mooi idee, mooi voor versiebeheer, maar kan best problemen opleveren. Maar dat valt buiten het bereik van dit topic.
Sharepoint is kut en die DE-automaat hebben we wel, maar we gebruiken een ouderwets koffiezetapparaat.quote:Op donderdag 23 september 2010 00:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
De nieuwe Samenwerkingsomgeving is mede door mij opgebouwd. Wel redelijk essentieel voor een bedrijf... maar niet mission-critical.
ProRail heeft wel goede koffie-automaten ja. DE
Wat is er nou weer kut aan SharePoint?quote:Op donderdag 23 september 2010 05:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Sharepoint is kut en die DE-automaat hebben we wel, maar we gebruiken een ouderwets koffiezetapparaat.
Vast minder kut dan al die middeleeuwse telraampjes van jullie bij elkaarquote:
Ik ga zo ook even in Dv kijken, en met de pimpel terugquote:Op donderdag 23 september 2010 12:24 schreef James1988 het volgende:
Ontopic: zit nu in de trein richting Deventer, ga daar straks overstappen op de Pimpel.
nee hoor, het is al minstens een paar weken.quote:Op donderdag 23 september 2010 13:33 schreef James1988 het volgende:
Of een technische storing, dat kan ook nog?
Misschien dat het iets met de tariefsaanpassing van de via-kaartjes te maken heeftquote:Op donderdag 23 september 2010 13:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
nee hoor, het is al minstens een paar weken.
Die tariefaanpassing is echt achterlijk.quote:Op donderdag 23 september 2010 13:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Misschien dat het iets met de tariefsaanpassing van de via-kaartjes te maken heeft
quote:Op donderdag 23 september 2010 15:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Socios, je hebt een treinentopic gemist.
Blokjes op het spoor...
Het is inmiddels de standaard dat een hoop beginnende FOK!kers in een poging grappig te zijn, jou naam vermelden in ieder treinentopic.quote:
Het begon met een blocnootje.quote:Op donderdag 23 september 2010 16:27 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Het is inmiddels de standaard dat een hoop beginnende FOK!kers in een poging grappig te zijn, jou naam vermelden in ieder treinentopic.
Je doet toch echt iets fout.
Die wissel ligt daar nog gewoon hoorquote:Op zaterdag 11 september 2010 12:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er kunnen momenteel geen treinen meer richting Veghel, omdat ProRail het wissel in het hoofdspoor bij Boxtel verwijderd heeft.
Het puntstuk ontbreekt, je kunt dus niet meer met de trein naar Veghel.quote:Op donderdag 23 september 2010 18:41 schreef Ireyon het volgende:
Duvel, je zei in een ander topic;
[..]
Die wissel ligt daar nog gewoon hoor. Tenminste, ik neem aan dat deze aftakking bedoeld werd.
nee hoor, zelfs bij de simpelste enkeltjes is het. Je krijgt gewoon geen prijsinfo meer, punt.quote:Op donderdag 23 september 2010 13:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Misschien dat het iets met de tariefsaanpassing van de via-kaartjes te maken heeft
Ah ok, ik dacht dat je bedoelde dat de hele wissel verdwenen was. Wat heeft het eigenlijk voor nut om zo'n wissel open te breken? Om te voorkomen dat een of andere intercity ooit per ongeluk toch de aftakking neemtquote:Op donderdag 23 september 2010 19:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het puntstuk ontbreekt, je kunt dus niet meer met de trein naar Veghel.
De Pmpel had +30 en de bar was ook dichtquote:Op donderdag 23 september 2010 12:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ga zo ook even in Dv kijken, en met de pimpel terug
dat hele wissel moet weg want het zorgt voor onnodige slijtage aan het rollend materieel.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:16 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ah ok, ik dacht dat je bedoelde dat de hele wissel verdwenen was. Wat heeft het eigenlijk voor nut om zo'n wissel open te breken? Om te voorkomen dat een of andere intercity ooit per ongeluk toch de aftakking neemt?
i know, maar ik geef alleen maar een reden waarom alles mogelijk niet zichtbaar is.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
nee hoor, zelfs bij de simpelste enkeltjes is het. Je krijgt gewoon geen prijsinfo meer, punt.
Die internetautomaat dus niet.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe is dat een reden dan?![]()
Op de echte automaten weten ze drommels goed te melden hoeveel doekoe ze van je moeten hebben namelijk.
Nee, men laadt het van tevoren, het proces zelf duurt niet zo lang. Een kwartier ongeveer voor een treindienstleiderspost.quote:Op woensdag 22 september 2010 20:53 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Duurt het laden van een dienstregeling zolang? Is er geen sneller algoritme mogelijk bij ProRail?
Nee, financieel juist niet. Het zijn de eisen gesteld aan de systemen die het zo moeilijk en uitgebreid maken waardoor het lang duurt. Vele requirements moeten eerst tot in het meest uitgebreide detail opgeschreven worden, en daarna ook nog eens getest. En met verschillende leveranciers (alles moet worden aanbesteed uiteraard) wordt het er ook niet sneller op. Daarnaast wil ook elke beheerder e.d. z'n plasje nog eens ergens over doen dus duurt het tegenwoordig zo 10 jaar voordat en InfoPlus gereed is en ook 10 jaar voordat TROTS (een systeem dat treinnummers volgt) gereed is. Wel tot in detail getest en gedocumenteerd, dat dan wel...quote:Op woensdag 22 september 2010 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:Maar dat zal wel een financieel verhaal zijn zeker? En dus zitten we nog wel 20 jaar met dit soort geklungel.
Die inhuur die er nu soms ook al 10 jaar of meer (!) zit?quote:Op woensdag 22 september 2010 21:35 schreef Duvel het volgende:ProRail moet gewoon al die ICT-inhuur er uit gooien.
Dat komt ook wel, maar voordat men weet wat men wil en voordat men weet of (bijvoorbeeld) Linux wel de uptime en stabiliteit van VMS heeft met testen zijn we al weer een hele tijd verder...quote:Op woensdag 22 september 2010 21:34 schreef James1988 het volgende:De ICT bij ProRail moet dus maar eens opgewaardeerd worden zodat meer flexibiliteit mogelijk is...![]()
Gisteren dacht ik...quote:Op donderdag 23 september 2010 19:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Volgens mij hadden we het hier kort geleden nog over. Over hoe moeilijk of makkelijk het was om dat te halen.
[ afbeelding ]
Met alleen die test heb je geen spoorbevoegdheid, dat is wel duidelijk, toch?quote:Op donderdag 23 september 2010 21:58 schreef greavy het volgende:
Jup. Dat is erg makkelijk te halen. Ik moet die test ook gaan maken, zodat ik spoorbevoegdheid krijg via de stichting waar ik vrijwilliger ben (Stichting DE-3)
Wel Warsteiner neem ik aan?quote:Op donderdag 23 september 2010 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik krijg het binnenkort gratis bij een krat bier
Het merk mag ik zelf bepalen begreep ik, dus jaquote:Op donderdag 23 september 2010 22:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wel Warsteiner neem ik aan?
Ja, dat snap ik. De rest regelen hun verder. Ik hoef alleen die test te maken, is mij tot op heden verteld. Dan krijg je ook een pasje.quote:Op donderdag 23 september 2010 21:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Met alleen die test heb je geen spoorbevoegdheid, dat is wel duidelijk, toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |